Fastighetsbyrån Kungshamn

Hotellgatan 3, 456 22 Kungshamn — Visa karta

4.7 i betyg av av 383 omdömen
För oss på Fastighetsbyrån är det viktigt för oss att erbjuda den bästa mäklartjänsten. Vi ser varje affär som unik och vi mäklare speglas alltid av ledorden engagemang, trovärdighet och affärsmässighet. Vad har du för önskemål? Låt oss ta del av dem så kan vi skräddarsy våra tjänster.

Här på kontoret i Kungshamn har vi stor erfarenhet av området och de fastigheter som finns. Med kunskap, glädje och ett brett kontaktnät lovar vi att se till att din affär blir lyckad. Varmt välkommen att kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 383 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungshamn

• 2019-11-13

Stefan U skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Köpt lägenhet, fick chans till förhandsvisning men saknade att vi fick tillräckligt med tid för undersökningsplikt. Annars var allt väldigt bra. Läs mer
  • 2019-11-05

magnus b skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Fungerat utmärkt hela vägen. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-10-17

Bengt J skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Sålde vår bostadsrätt, trevligt bemötande och levde upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-10-15

Lennart Å skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Mycket nöjd med Alexander och även hans kollegor på Fastighetsbyrån i Kungshamn. Bra och trevligt bemötande. Försäljningen genomfördes snabb och smidig. Läs mer
  • 2019-10-14

Peter R skrev om Anna Bjurström en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Smögen, Läskärsgatan 3.

Anna är mycket trevlig och hjälpsam, lätt att ha kontakt med. Läs mer
  • 2019-10-09

Arne A skrev om Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Fastigheten som min fru och jag köpte såldes av en advokat, som hade uppdrag som god man åt fastighetens ägare. Det var tingsrätten i Uddevalla som hade utsett advokaten och gett honom uppdrag att sälja fastigheten. Tingsrätten satte även ett lägsta försäljningspris. Själva försäljningen skedde genom auktion, typ gammal hederlig "bonna auktion" där alla närvarande hade rätt att bjuda på fastigheten. Den som bjuder högst får sedan köpa och sedan omgående erlägga 10% av köpeskillingen i handpenning. Allt med försäljningen sköttes rent praktiskt av advokaten.

Lars kontrakterades av advokaten att presentera fastigheten inför försäljningen. Han tog fram ett mycket genomarbetat prospekt på fastigheten, med bra bilder och nyttig och saklig information. Han höll sedan i de öppna visningarna och svarade på alla frågor jag hade. Till skillnad från flera andra mäklare jag mött så svarade Lars alltid korrekt på de frågor jag hade och var mycket påläst om fastigheten. Det var lätt för att få förtroende för Lars och jag skulle varmt rekommendera honom vid framtida fastighetsaffär. Läs mer
    2019-10-10 Lars H svarar Arne A
    Stort tack Arne för det fina omdömet:) Hoppas att ni kommer trivas i ert nya vackra hus.
  • 2019-10-08

Cathrine A skrev om Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Fritidshus
    Snabbt, smidigt, flexibelt på distans, tillmötesgående, lyhörd, lösningsfokuserad, ej påstridig, trevlig och lätt att ha att göra med. Varmt rekommendera Lars och Fastighetsbyrån. Läs mer
    2019-10-09 Lars H svarar Cathrine A
    Tusen tack för det fina omdömet :)
  • 2019-09-29

Ewa W skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Villa, snabbt, effektivt, lite opersonligt men affärsmässigt. Mina förväntningar var att det skullle gå snabbt och affärsmässigt till. Så mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-09-27

Jarl-Harry P skrev om Anna Bjurström en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Svar kan ges tidigast då affären är avslutat i sin helhet eftter tillträdet sen 4/10 2019. Läs mer
  • 2019-09-26

Carina J skrev om Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Nyligen sålt en bostadsrätt på Kleven. Lars har lotsat oss genom hela affären på ett föredömligt sätt.Han har varit saklig o gett oss goda råd. Han fick oss att ha rimliga förväntningar på försäljningspriset och därför gick affären fort. Hans lugna sätt inger förtroende och jag kommer absolut att rekommendera honom till vänner här nere på Smögen/Kungshamn. Läs mer
    2019-09-26 Lars H svarar Carina J
    Tusen tack Carina och Håkan för förtroendet, vi ses ;)
  • 2019-09-11

Anna Ditte Elizabeth N skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Bra kommunikation svarar snabbt tillbaka om man undrat över något. Trevlig och kunnig! Läs mer

Isabelle W skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    En tomt för frtitidshus.
    Jätte nöjd med Alexander! Proaktiv och proffsig! Läs mer
  • 2019-09-11

Guldhedens Flyttexpress skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Bra uppföljning, enkel o saklig samt att vi som säljare är nöja med priset som Alexander fick ut. Läs mer
  • 2019-09-09

Linda J skrev om Anna Bjurström en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Ett proffsigt och personligt bemötande!
    Tog sig tid och ordnade en förhandsvisning. Lätt att komma i kontakt med!

Mycket nöjd!! Läs mer
  • 2019-09-06

Lia W skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Köpte en sommarstuga utan budgivning.
    Så allt sköttes lugnt och profitionellt.
    Första gången jag köpt en bostad, så jag hade inga direkta förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-04

Christoffer R skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Fantastisk service och snabb i svar 👍🏻👍🏻 Läs mer
  • Åsa P

2019-09-02

Åsa P skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Mycket proffsigt bemötande. Har köpt en bostadsrätt på Kleven Smögen.
    Rekomenderar varmt Alexander Gergils på fastighetsbyrån i Kungshamn. Läs mer

Josefin R skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Kunnig, snabb på återkoppling och proffsig mäklare, felxibel för att göra det bästa för sina köpare. Läs mer

Sofia F skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Köpt tomt för att bygga fritidshus. Läs mer

Marcus F skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Snabb och smidig försäljning. Professionellt bemötande och alltid tillgänglig vid frågor. Läs mer
  • 2019-08-30

Patrik F skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Köpt tomt. Mycket bra bemött av mäklaren, uppträdde på ett professionellt sätt precis som man kan förvänta sig. behjälplig med svar på frågor raskt. Läs mer
  • Mia S

2019-08-25

Mia S skrev om Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Mäklaren assisterade en advokat i en s.k. tvångsförsäljning. Han uppträdde partiskt och lämnade information till min ex på ett sätt som gjorde att det var omöjligt att göra upp affären i godo. Han var oproffsig och girig - tänkte bara på att det MÅSTE bli affär så att jag får mina pengar.
    Han lämnade FEL uppgifter gällande skatteinbetalning. Allt för att jag inte skulle ha möjlighet att ropa in hela huset.
    Han uppträdde fegt och falskt - en av de värsta mäklare jag träffat. STOR oro inför möjligheten att stöta på honom i framtiden. Läs mer
    2019-08-28 Lars H svarar Mia S
    Hej Mia
    Som mäklare får man ibland uppdrag som innebär att man blir anlitad av ett ombud, ex advokat.
    Då detta sker beror det oftast på att parterna inte kan enas kring en försäljning vid ex dödsbo, skilsmässa etc.

Då vi som mäklare får ett sådant uppdrag så är oftast arvodet ett förutbestämt belopp vilket innebär att vi erhåller den förutbestämda summan oavsett försäljningens utgång.
    Allt detta sker genom ombudet som är vår uppdragsgivare. Vi arbetar således inte i direkt mening på säljarens uppdrag.

Jag har full förståelse för att vissa fastighetsägare kan uppleva stor besvikelse då något de håller kärt framtvingas till försäljning.

Som mäklare så strävar man alltid efter att alla parter skall bli nöjda. Ibland då parter inte blir nöjda kan upplevelsen bli att man känner sig orättvist behandlad.

Jag tar gärna ett samtal med dig för att förklara mitt uppdrag och min syn på alla delar i affären. Alternativt om du vill prata med vår kundombudsman som du når på 08-54545520
    /Lars Holmgren
  • 2019-08-19

Maria N skrev om Anna Bjurström en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Från början till slut av försäljningen har Anna varit proffsig och hjälpsam. Vi rekommenderar henne verkligen. Läs mer
  • 2019-08-15

ProglasM1 Ab p skrev om Anna Bjurström en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Köpt sommarhus och Anna var grym Läs mer
  • Trude H

2019-08-14

Trude H skrev om Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Lars Holmgren har vært en meget trivelig, effektiv og hjelpsom megler i forbindelse med vårt kjøp av eiendom i Kungshamn. Vi har fått raske, gode svar på alle våre spørsmål.
    Vi synes Lars var flink til å balansere sin profesjonelle kunnskap og samtidig gi oss en varm og personlig kjøpsopplevelse. Läs mer
    2019-08-16 Lars H svarar Trude H
    Tusen tack och hoppas ni kommer trivas :)
  • 2019-08-12

Göran J skrev om Anna Bjurström en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Anna gjorde en engagerad insats vid vårt köp av fritidshus i Bohuslän nu i sommar, allt gick ganska fort, affären gick tillbudgivning. Hon svarade upp alert vid frågeställningar, lämnade över med bra information till sin kollega Gustav Thorin då hon gick på semester vid slutet av affären. Var med på telefon från Frankrike, trots semester, vid slutsittningen och skrivning av köpekontrakt. Vid tillträdet hanterade hon bankdialogerna rutinerat. Vi rekommenderar varmt Anna och Gustav, hustrun och jag.
    Med vänlig hälsning. Läs mer
  • 2019-08-06

Malin P skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Lugn och behaglig säljare som läste in oss köpare. Inget överdrivet snack utan saklig och kunnig. Läs mer
  • 2019-08-04

Inger Katarina Marianne T skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Sålt sjöbod vid Smögenbryggan. Alexander har i alla kontakter visat stor professionalitet, engagemang och trevligt bemötande. Jag har stort förtroende för Alexander som mäklare och skulle rekommendera hans mäklartjänster till alla som står i begrepp att sälja en fastighet. Läs mer
  • 2019-07-30

Ida Lena Caroline G:Dotter W skrev om Anna Bjurström en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Snabb, proffsig och lagom tuff. Bra fotograf! Läs mer
  • 2019-07-24

Niclas V skrev om Anna Bjurström en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Anna uppträdde både kompetent och professionellt, men också mycket omtänksamt mot både säljare och köpare. Läs mer
  • 2019-07-11

Karl G skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Vi köpte en lägenhet ute på Kleven. Vi stod utanför och ringde Alexander på kort varsel kom han och visade lägenheten. Helt otroligt han fixade så vi skrev samma dag. Han är suverän grejade allt åt oss. Hörde av sig så att vi var informerade om allt. Det är vi inte vana i Värmland. STOR ELOGE till Alexander. Läs mer
  • 2019-07-10

Sebastian L skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Precis köpt min första fastighet och med hjälp av alexander gick allting sjukt snabbt och smidigt. Redan rekommenderat honom till en vän och kommer fortsätta göra de! Läs mer
  • 2019-07-10

Christina C skrev om Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Sålt mitt gamla föräldrahem. Liten fristående fastighet i Kungshamn med tillhörande växthus.Tidigare används som handelsträdgård.
    Kände mig väl bemött och hade ett första förtroendefullt samtal med mäklaren. Försäljningen gick väldigt snabbt men kände att jag hade stöd och fick goda råd längs vägen.
    Så här i efterhand är jag nöjd med hela processen och kan varmt rekommendera Lars Holmgren som mäklare.
    Mvh Christina Custbo Läs mer
    2019-07-15 Lars H svarar Christina C
    Tack så mycket Christina, vi ses :)
  • 2019-07-09

Daniel F skrev om Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Lars löste vår önskan om snabbt tillträde galant trots lite strul med säljarnas papper. Rekommenderas starkt. Bra och väldigt informativ och tydlig! Läs mer
    2019-07-09 Lars H svarar Daniel F
    Tackar Daniel för de fina omdömet. Hoppas ni kommer att trivas☀️
  • 2019-07-04

Kjell I skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    ¤ Sommarbostad

¤ Seriöst

¤ En bostad som uppfyllde våra behov, Mäklaren förstod det

¤ Utmärkt Läs mer
  • 2019-07-04

Jenny Helena V skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Vi fick hjälp med att sälja vårt fritidsboende. Alexander har från första mötet varit engagerad och snabb i sin återkoppling med oss. Allt flöt på under hela processen. Läs mer
  • 2019-06-28

Ingvar B skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Vi köpte hus i Kungshamn genom Alexander. Mycket lyhörd mot oss köpare. Seriös men med glimten i ögat. Mycket kunnig m a p lokala marknaden. Kan rekommendera Alexander alla årets dagar! Läs mer
  • 2019-06-19

Andreas W skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Sålt familjens sommarstuga . Mycket bra service fram till avslutad affär . Läs mer

Lena R skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Alexander Gergils är duktig och ambitiös och han överträffade mina förväntningar i samband med ett köp jag nyligen gjort i Kungshamn. Jag kan varmt rekommendera Alexander! Läs mer

Ulla Elisabeth W skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Vi har sålt ett torp. Alexander skötte detta exemplariskt, snabbt, professionellt och varit mycket tillmötesgående både till intressenter och oss säljare.

Vi ger Alexander högsta betyg. Läs mer

Ulrika H skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Så serviceminded, fantastisk hjälpsam snabb och kompetent Läs mer

Petra H skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Alexander är en utmärkt mäklare och har hjälpt till vid både köp och försäljning som vi gjort. Läs mer
  • 2019-06-14

Gull-Britt Margaretha P skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Har köpt sommarhus
    Bra
    Bra
    Vi är mycket nöjda med vårt köp Läs mer
  • Anders E

2019-06-12

Anders E skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Alexander Gergils är en mycket bra mäklare; kunnig, seriös, ambitiös och ger ett trovärdigt intryck gentemot säljare som köpare. Jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-06-10

Leif H skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Bra bemött och bra tillgänglighet Läs mer
  • Tommi H

2019-06-05

Tommi H skrev om Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Personlig och trovärdig mäklare som lyssnar in och tar ansvar för sitt uppdrag. Lätt att komma i kontakt med. Återkopplar och kommer med tips och råd. Snabb och enkel försäljning av vår bostadsrätt. Bekymmersfritt!
    Rekommenderas varmt... Läs mer
    2019-06-11 Lars H svarar Tommi H
    Stort tack för rekommendationen. Lycka till framöver.
  • 2019-06-04

Mimoza E skrev om Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Vi köpte ett bostadsrätt lägenhet vi är jätte nöjda just med bemötandet av Lars våran mäklare ... Det var första gången vi köpte nått eget och allt gick suvärent vi är jätte nöjda hoppas på fortsatt fina upplevelse framöver i vårat nya bostad mvh familjen Peci Läs mer
    2019-06-04 Lars H svarar Mimoza E
    Härligt Mimoza. Hoppas ni kommer att trivas i många år framöver. Stort tack!
  • Carina B

2019-05-27

Carina B skrev om Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Vi har med hjälp av Lars sålt vår villa i Lanesund och tycker att vi har fått ett trevligt och mycket professionellt och kunnigt bemötande. Han har hjälp oss igenom hela processen på ett tryggt sätt, anpassat efter våra önskemål.
    Han har en självsäkerhet i att han gör bra affärer till ett bra pris, utan att vara skrytsam.
    Inget onödigt "säljarsnack" i kommunikationen, utan fakta och rakt på sak. Enkelt. Läs mer
    2019-05-27 Lars H svarar Carina B
    Tusen tack för de fina orden. Keep it simple :)
  • 2019-05-21

Anna Jessica Maria E skrev om Alexander Gergils en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Alexander har sålt vårt hus samt förmedlat och sålt ett annat till oss. Han är saklig, kunnig och trevlig! Skulle rekommendera honom alla dagar i veckan. Läs mer
  • 2019-05-21

Bo M skrev om Anna Bjurström en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Vi har sålt vårt hus i Kungshamn
    Anna har skött försäljningen på ett mycket gott och engagerat sätt
    Våra förväntningar uppfylldes till stor del Läs mer

Bästa Mäklarna nära Fastighetsbyrån Kungshamn:

Peter H Peter H tycker:
“Min hustru och jag upplever mä...” Läs mer

Byvägen 29, 43836, LANDVETTER