Fastighetsbyrån Ockelbo

Södra Åsgatan 28, 816 30 Ockelbo — Visa karta

Varmt välkommen till Ockelbo!

Ockelbo ligger vackert beläget med vatten på stadens båda sidor och nära till ett levande jordbrukslandskap och grönskande natur. Tack vare den goda tågförbindelsen väljer många att bo här och arbeta t.ex. i Gävle. Ortens centrum är trevligt och här finns affärer, banker m.m.

Vårt kontor ligger centralt i Ockelbo och vi är den enda mäklarkedjan med kontor på orten. Kom gärna förbi kontoret och ställ dina frågor eller kontakta oss per telefon eller e-mail. Vi svarar gärna på alla funderingar du kan tänkas ha om bostad och boende i Ockelbo!

Läs vad 79 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ockelbo

• 2020-05-14

Stefan L skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi har sålt en fritidsfastighet. Bemötandet från mäklaren var utmärkt. Hon ställde upp och la ner mycket tid på visningar och höll oss informerade hela tiden. En ambitiös mäklare som inger förtroende. Läs mer
  • Margit K

2020-05-10

Margit K skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi har köpt ett hus dit vi ska flytta inom kort. Vi var ute efter ett permanent boende till ett lågt pris, och där vi ska kunna bedriva vårt intresse och även kunna jobba hemifrån. Alla våra önskemål blev väl omhändertagen av vår mäklare och som informerade om inkommande objekt. Mäklaren såg till att kontakt med bank och värdering av vårt hus som ska säljas blev gjord inom kort tidsmarginal. All vår kontakt med mäklare har varit mycket bra, mycket kompetent och trevlig. Vi är så nöjd. Läs mer
  • 2020-05-09

Hans N skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    En lättsam och inget överdrivet fokus på detaljer och småsaker.
    Mer funktion och vad som behöver göras och inte, gällande objektet. Har dock aldrig varit en person, som vill bedöma andra.
    Men han gör vad som förväntas, av en mäklare. Läs mer
  • 2020-05-07

Kyaw A skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Bra service genom hela processen. Hela tiden tillgänglig för att svara på våra frågor och uppdaterade oss löpande! Läs mer
  • 2020-05-07

Krister E skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Köpt ett fristående hus! Bra och proffsigt bemötande samt hjälpsam och flexibel! Läs mer
  • Karl N

2020-05-04

Karl N skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sara sålde ett fritidshus åt mig. Processen gick oerhört smidigt med snabb, rak och tydlig kommunikation. Dessutom såldes huset snabbt. Läs mer
  • 2020-04-28

Svetlana A skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Excellent support on the process, very much appreciated. Läs mer
  • 2020-04-28

Maud S skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt hus på landet. Bra, trevligt bemötande. Proffesionell. Bra i kontakt under hela säljprocessen. Strukturerad och kunnig. Läs mer
  • 2020-04-21

Laila Birgitta B skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt kedjehus.

Trevligt och vänligt bemötande. Kompetent och professionell. Otroligt tillgänglig. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-04-20

Mika A skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålde min villa med hjälp av Sara otroligt bra bemötande. Hjälpsam och trevlig Läs mer
  • 2020-04-19

Robert B skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Mattias är tydlig och jordnära, ger ett kompetent intryck. Läs mer
  • 2020-04-08

Jean A skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag köpte en gård som Sara ar förmedlat. Hon har bemött mig som köpare på ett professionellt sätt där hon kontinuerligt har försett mig med den information jag behöver. Hon har haft en mycket hög tillgänglighet och gett mig råd när jag har behövt det. Läs mer
  • 2020-04-05

Ann T skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Mycket goda
    Kunnig
    Engagerad Läs mer
  • 2020-03-29

Martina M skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Trevligt bemötande och snabbt hanterande av min husförsäljning! Har känt mig trygg genom hela processen. Läs mer
  • 2020-03-22

Davood A skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Jag köpte en Villa.
    Bemötandes väldigt bra och rättvis.
    Utmärkt upplevelse Läs mer
  • 2020-03-19

Pär D skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Jag har sålt ett radhus, Mattias är en trevlig och duktig mäklare Läs mer
  • Evy B

2020-02-24

Evy B skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag och min exman har precis sålt ett lantställe i MO Ockelbo. Sara har varit så otroligt duktig och ödmjuk i sitt hanterade av denna affär.

Har träffat några mäklare i mitt liv men aldrig någon som Sara Molin.

Så mjuk och fin i sitt sätt att vara och framförallt så kunnig.

Är så nöjd med Sara och talar om detta för alla mina vänner.

Tack för allt.

Med vänliga hälsningar Evy Björnberg Läs mer
  • Berth O

2020-02-24

Berth O skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag har sålt en mindre jordbruksfastighet i Ockelbo. Vilket tilltalar en smalare grupp av köpare. Men Sara har från första stund visat ett enormt stort engagemang. Hon har trots sin korta tid som mäklare visat egenskaper som andra långt mer erfarna mäklare helt saknar eller har brist på. Hon har varit engagerad långt utanför normal kontorstid, men inte stört på något sätt. Utan informerat så vi sluppit vänta tills måndag morgon varje gång. Jag vill rekommendera Sara å det varmaste. Läs mer
  • 2020-02-10

Alexander B skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi har sålt en bostad och vi är nöjd med allt! Läs mer
  • 2020-02-03

Christer L skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Köpte ett hus på Rabo i Ockelbo där Sara var mäklare, vi hade träffat henne på en tidigare husvisning så vi hade koll på vem hon var. Sara ger ett förtroendefullt och lungt intryck vilket vi kände oss trygga med.
    Hon har ställt upp bra på de frågor och funderingar vi har haft, och trots att hon är relativt ny som mäklare så rekomenderar vi henne.
    Två nöjda köpare!
    Christer o Anna Lena Läs mer
  • 2020-01-31

Lennart C skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Sålt hus på Brednäsgatan 15 i Sandviken.
    Perfekt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-31

Charlott C skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Sålt hus på Brednäsgatan 15 i Sandviken.
    Perfekt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-29

Christina G skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Jag har sålt en modern villa. Nybyggnation för
    5 1/2 år år sedan.

Jag har fått ett utmärkt och positivt bemötande och stöd ända in i mål av Mattias Jonsson. Läs mer
  • 2020-01-26

Emil Å skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Köpte en liten villa i Sandviken. Blev väl bemött av en engagerad mäklare.

Mattias var lätt att hålla kontakten med under hela processen och att få fram tider som passade mig för visning och mera var inga problem.

All information om köpet och köpeavtalet framkom på ett klart och tydligt sätt.

Upplevde att båda parter (köpare och säljare) hade stort förtroende och var väldigt nöjda med Mattias som mäklare. Läs mer
  • 2019-12-31

Pia Kristina L skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    En engagerad mäklare som håller kontakt med kunden kontinuerligt. Ärlig och rak i sin framtoning. Rekommenderar verkligen Mattias som mäklare. Läs mer
  • 2019-12-23

Katie K skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Excellent service from Sara, extremely helpful and very understanding. Läs mer
  • 2019-12-18

Geir Anders M skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Bra support från Mattias även om jag kanske tror att det skulle gått att få ut lite högre pris än det vi slutligen fick för huset som såldes i Sandviken.

Mycket bra bemötande från mäklaren och ett bra samarbete under hela säljprocessen skulle gissa att ett något högre pris gått att få ut men skulle i så fall kräva en längre säljprocess och 100 eller 200.000 kr mer har marginell betydelse för mäklaren men en rätt stor betydelse för säljaren! Läs mer
  • 2019-11-28

Siv Ingrid J skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi har sålt en bostad för 1 550 kronor. Utgångspriset var 1695.
    En visning en regning kväll då det kom två personer.
    En som letat länge efter ett hus. Vi hade trott att mäklaren entusiastiskt skulle föreslå fler visningar, åtminstone en helg
    Vi skulle kanske själva ha envisats med det.

mvh
    Siv Johansson Läs mer
  • 2019-11-17

Helena A skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Köpte en villa där Sara hela tiden var engagerad och gjorde allt för att vi som köpare skulle känna oss trygga.
    Trevlig tjej som levde upp till våra förväntningar! Läs mer
  • 2019-11-17

Birgit S skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    - Bra bemötande och har kontroll på hela processen.
    - Inger lugn och förtroende
    -Svarar på meddelande och telefon snabbt
    -Trevlig och kompetent Läs mer
  • Maria L

2019-11-17

Maria L skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Köpte hus i Lingbo och Mattias var väldigt bra. Han hörde av sig och frågade om vi hade funderingar under tiden vi väntade på inflyttning. Allt gick smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2019-10-25

Nilla G skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Proffsigt bemötande när vi sålde vår villa Läs mer
  • 2019-10-19

Katarina N skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Köpt villa, trevlig och bra bemötande Läs mer
  • 2019-10-18

Kevin P skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Köpt fastighet, bra bemött av Mattias , väldigt bra och smidig process genom hela affären Läs mer
  • 2019-10-06

Birgitta D skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt ett hus med hjälp av Sara Molin .Huset var ute ”på gång ” , men blev sålt innan det kom ut ”på riktigt” Sara har informerat mig hela tiden via sms eller på telefon . Skött det på ett trevligt och förtroendeingivande sätt och jag är nöjd !! Läs mer
  • 2019-10-06

Per T skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vänlig och trevlig, lätt att få tag på Läs mer
  • 2019-09-30

Ingalill A skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Ett gammalt fritidshus. ( inte lättaste säljobjektet tänkte vi. )
    På ett kunnigt och sakligt sätt informerade om vad som gällde arvoden visningar mm.
    Att få huset sålt. Att skyltar ,sattes upp,foton kom ut visningar hur det gick under tiden.
    Fått löpande info. Många visningar gjorts. Huset sålt till slut. Bra info nu när allt ska skrivas osv. Känner oss nöjda ,trygga Läs mer
  • 2019-09-16

Johnny F skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Sålt ett hus i åshammar. Blev bra bemött och han förklarade allt väldigt bra. Läs mer
  • 2019-09-16

Levente K skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Bought a summerhouse at Åmot. Great experience all an all, fast and professional service with a smile. Thanks Mattias! :) Läs mer
  • 2019-09-14

Hans Erik G skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Neutral mäklare.
    Vi hade gärna sett mer och snabbare feedback under försäljningsprocessen. Läs mer
  • 2019-09-12

Hans A skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Mattias hjälpte oss att hitta ett fritidshus som motsvarade alla våra förväntningar. På ett professionellt och lyhört sätt stöttade han oss i processen, från visning och budgivning till kontraktskrivningen. Han såg också till att själva affären och andra praktikaliteter runt detta blev så smidiga som möjligt. Efter en mindre lyckad kontakt med en annan mäklare från Fastighetsbyrån hade vi inga större förväntningar innan vi träffade Mattias. Mattias överraskade oss dock mycket positivt, så sammanfattningsvis är vi väldigt nöjda med Mattias! Läs mer
  • 2019-08-26

Jenny E skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Trevligt bemötande från början till slut, ett ärligt och trovärdigt intryck och en vilja att både köpare och säljare är nöjda. Läs mer
  • 2019-08-13

Patrik I skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Vi tycker att vi blev bra bemötta, ingen påstridig försäljare som trycker på för att få ut så mycket som möjligt, kändes det som iallafall. Affären löpte på bra o gick fort. Läs mer
  • 2019-08-05

Mikael A skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Mycket bra mäklare.
    Han har var riktigt bra på information och återkoppling, och mycket rak och trevlig.
    Man skall också lovorda Sara som gjort ett riktigt bra jobb och även hon jätte trevlig och glad.
    Micke & Ulrika Läs mer
  • 2019-07-21

Sara Margareta L skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Jag tog kontakt med Fastighetsbyån i Ockelbo för att det var dags att avyttra vårt Fritidshus. Mattias kom på besök till oss i huset. Vi uppfattade honom som intresserad och positiv. I det läget hade vi inte några förväntningar om en snabb affär utan mera att se om det fanns möjliga intressenter.
    Det fanns ett visst intresse och visning blev av.
    Vi hade väl hoppats på att slippa den relativt höga förlust det innebar men valde att acceptera den.
    Mattias har, vad vi kan bedömma gjort vad han kunnat för vår räkning. Läs mer
  • 2019-07-18

Kristina S skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Vi blev mycket proffsigt och vänligt bemött! Läs mer
  • 2019-07-14

Denice P skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Köpt ett fritidshus.
    Mattias var hjälpsam, lätt att ha att göra med och glad. Precis som man önskar en mäklare, så upplevs han genuint intresserad av sina kunders behov Läs mer
  • 2019-07-08

Fredrik Å skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Köp av fritidshus. Vi blev väl bemötta och väl omhändertagna som köpare, så köpet blev lättare än förväntat.

Mattias gjorde ett fantastiskt jobb och var lätt att nå och svarade snabbt på alla frågor. Läs mer
  • 2019-07-05

Anders S skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Sålt fritidshus, haft lite kontakt
    Tycker det är lite dyrt att betala
    Drygt 85000:- för den insats dom gör Läs mer
  • 2019-07-02

Rose-Marie L skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Vi sålde ett fritidshus.
    Bemötandet var proffsigt.
    Mäklaren gjorde det bra, med en extra visning.

Sammanfattningsvis allt funkade enligt våra planer, Läs mer

Södra Åsgatan 28, 816 30 Ockelbo