en del av Fastighetsbyrån Orust

4.5 / 5 i betyg — 87 rekommendationer

Läs vad 87 användare tycker om Linnéa Engelbrektsson

• Helena R
    Helena R skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket trevlig och ett bra bemötande av Linnéa. Vi hade god kontakt hela vägen. Hon är proffsig i sitt yrke.
  • Pia K
    Pia K skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea var hjälpsam och helt enkelt jättebra!
  • Gabriel J
    Gabriel J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Plus - Trevlig!
    Hon gav ett seriöst och kunnigt intryck!

Minus- Svår att få tag på/otillgänglig!
  • Monica J
    Monica J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Intresserad och engagerad. Kunnig och hade erfarenheter som kunde vara till hjälp.
  • Jakob
    Jakob skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mäklarlagen är tydlig - mäklare har en mellanmanställning och ska se köpare och säljares perspektiv i allt utom i prishänseende, där ska mäklare se till att få ut max. Dvs först sälja, sedan få bra pris.

Vi gav mer än förväntad information om oss själva - verifierbara uppgifter som ID, pass, anställningsbevis, kontantinsats, lånelöfte (med kontaktdetaljer till handläggare), familjebakgrund, föräldrar med bostad i närheten etc etc. Trots att vi lade högsta bud 10 ggr, hade slutbudet och gav konsekvent och snabb kommunikation till Linnéa valde säljaren efter nära en vecka ett lägre bud (som dessutom fick 24 timmar på sig) med hänvisning till att hen hade googlat oss och hade uppfattningen att våra uppgifter inte stämde - vilket är fullkomligt bizarrt när alla fakta låg på bordet. Linnéa gjorde inga försök att tillrättavisa säljaren eller ge oss upprättning.

Att marknadsföra en fastighet för 3.8Mkr som säljs för över 5.3Mkr tyder på bristfällig marknadsinsikt eller användning av lockpriser.

Mitt intryck är en oerfaren mäklare som tar åt sig mer uppdrag än vad denne kan hantera till förväntad standard för alla parter vilket ledde till en stressad och dåligt vägledd säljare, och en förkrossad och missrepresenterad budgivare.
    2017-05-22 Linnéa E svarar Jakob
    Hej Jakob, tråkigt att ni upplever det så. Jag kontaktar er igen.
  • Björn F
    Björn F skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hej hej,
    Jag tycker Linnea Engelbrektsson var jättebra.
    Hon skötte hela vår försäljning på bästa sätt.
    Hon är trevlig snabb och korrekt.

Av mig får hon högsta betyg!
  • Lars A
    Lars A skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Utmärkt service med hög kompetens!
  • Anita J
    Anita J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Duktig.Trevlig.Kunnig.Rekomder henne.
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Proffsig ung påläst förtroendegivande vilket jag gärna rekommenderar
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Tyvärr i min upplevelse av fastighetsmäklare Linnéa Engelbrektsson inte så positiv. Jag upplever henne som oerfaren fastighetsmäklare rakt igenom. Dock relativt hög kunskap på lagar och förordningar som gäller vilket är bra!

Jag upplevde att hon inte ställde mig (oss) som sin uppdragsgivare i första hand utan var mer "mån" om att köparna som mellan varven använde Linnéa som en slags förmedlare, även när affären var avslutad. Hon fick "in för hårt" i deras önskan och vilja och undrade om våra nya grannar skulle få problem med grannhuset (där min svärmor bor som vi inte haft någon bra relation till när vi bodde i huset granne). Jag anser inte att Linnéa som fastighetsmäklare skall bekymra sig över relationer som kan uppstå efter köp utan mer på att de som anlitat henne känner sig nöjda.

När hon gick igenom allvalriga paragrafer så skrattade hon och menade att det hade hon aldrig behövst uppleva med några kunder...men tänk om det hade varit vi som blev de första tänkte jag...hur mycket skrattar man då? Jag tror det är viktigt att veta vad som ligger i sitt uppdrag och hålla sig rent i det. Gällande utgångsripset vi ville ha satt från början ifrågasattes vi också. Men slutsumman blev där vi hade önskat så vi hade rätt där och kände inte att hon var med oss alls, utan menade att det var väldigt ovanligt högst pris. Nöjda kunder men där fastighetsmäklaren undrar över priset känns ju sådär..

Kan inte rekommendera denna form av arbete tyvärr.
  • Martin M
    Martin M skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Bra
    Något okunnig om gällande regler runt lantmäteri frågor och kommunala regler
  • Tommy J
    Tommy J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Engagerad, driven och flexibel. Verkar ta sitt jobb på stort allvar och är mån om att man inte liksom fastnar.
  • Simon O
    Simon O skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Den som står fast och stadigt med båda fötterna på jorden kommer få problem när han ska byta byxor.
  • Torsten B
    Torsten B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Det funkade mycket bra med Linnea. När vi inte kunde finna gränserna kom hon med ut och pekade ut dem åt oss.
  • Tore B
    Tore B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea var på semester så vi hade Frida som mäklare, har därför svårt att betyg sätta Linnea!!!
  • Jarl S
    Jarl S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnéa upplevde jag som både hade hög ambition och kunnighet.Jag hade hoppas att vi skulle ses efter avslutade förhandlingar,men alla papper scannades till banken vårt avsked blev lite avslaget. MVH Jarl Skyland.
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea var väldigt noga och behjälplig med information och det praktiska genom hela köpet.
  • Göran H
    Göran H skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hej.
    Linnéa har skött försäljningen av vår tomt på ett utmärkt sätt.
    Hon har visat stor ambition och stort intresse för objektet.
    Dessutom har hon haft ett trevligt sätt som gjort att jag känt mig respekterad.

Jag har fått kontinuerliga uppdateringar av vad som hänt.

Hon har varit ambitiös då man tagit nya foton för att få sommarbilder och på så sätt göra tomten mer attraktiv.

Framförallt har Linnéa engagerat sig gällande Förhandsbeskedet, då hon påpekade att avståndet till närmsta anslutningspunkt för avloppet låg orimligt långt bort. Byggnadsnämnden fick då göra en tilläggsskrivelse så att det blev möjligt att anordna eget avlopp.

Linnéa har skött uppdraget mycket professionellt och jag kan därför rekommendera henne å det varmaste.

Med vänlig hälsning
    Göran
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Smart, kompetent och effektiv. Fokuserad, engagerad och snabb. Empatisk, positiv och pigg.
    Rekommenderas varmt. Har en väldigt bra chans att bli en utmärk mäklare.
  • Ola S
    Ola S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea är professionell och ambitiös.
  • Krister S
    Krister S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnéa har hela tiden agerat snabbt och proffesionellt. Vi är mycket nöjda med den hjälp vi fått.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevligt och kompetent bemötande.
    Däremot konstigt att frågan om bygglovet inte var löst vid försäljningen (att kund fick påpeka att arealen inte stämde mot prospektet, vilket föranledde en utdragen process).
  • Inna O
    Inna O skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket prifofessionell och pålitlig mäklare. Alltid trevlig och lärt att samarbeta med.
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Kunnig, Trevlig, Hjälpsam, Tillgänglig
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi tycker att Linnea var både väldigt duktigt rent yrkesmässigt men också personlig, då hon hanterade både oss och säljaren för dem vi var. Vad jag förstod stöttade hon säljaren i affären, även efter köpet och hon var väldigt mån om att det skulle kännas rätt för båda parter.
    Vi har träffat många mäklare genom vårt eviga sökande på fritidshus och även i bostad, men här fick Linnea verkligen oss att vilja agera snabbt, så väl med själva visningen som i hanteringen till köp.
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevlig och mycket bra bemötande.
  • Elin A
    Elin A skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea är en klippa som fixat att sälja mitt hus. Hon är engagerad och mycket trevlig. Hon återkopplar snabbt och enkelt.
  • Jan K
    Jan K skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    När det gällde vårat kontrakt på tomten vi skulle köpa blev vi lovade ett mail på kontraktet från henne,det kom aldrig. Så vi hade ej möjlighet att läsa igenom det.
    När vi sen kom för att skriva på var genomgången väldigt forserat och upplevdes
    som att det var viktigt att komma fort till avslut.
  • Anne-marie P
    Anne-marie P skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Saklig, noggrann och mån om köpare och säljare
  • Jerko M
    Jerko M skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea har arbetat sakligt, effektivt och varit maximalt tillmötesgående.
  • Matts L
    Matts L skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hon var trevlig och professionell. Svårt att förstå prissättningen variation när man såg objekten. Hade varit bra med förklaringar varför en del hus gick mycket högre som verkade sämre än mitt. Fick sålt huset på två mån vilket är lagom tid ha objektet ute. Var snabb och vänlig och effektiv i sitt arbete. Försäljningen minns jag som en bra händelse och köparna verkade vara ett fint par som uppskattade tomtens läge.
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevligt bemötande och lätt att få kontakt/återkoppling från.
  • Solveig W
    Solveig W skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi kan verkligen rekommendera företahet
  • Eva B
    Eva B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnéa har en mycket god förmåga att lyssna på kundens behov och synpunkter och att utifrån sina kunskaper och erfarenheter ge värdefulla svar. Dock var vi inte helt ense om vilken nivå det accepterade priset skulle ligga på. Det visade sig också att slutpriset blev 500 000 kr högre än acceptpriset.
  • Hasse J
    Hasse J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Förklarade på ett enkelt sätt proceduren och var tillmötesgående
  • Peter J
    Peter J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Yrkeskunning, tillmötesgående.
  • Helene A
    Helene A skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Lätt att ha och göra med. Påläst och intresserad.
  • Ulf O
    Ulf O skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag är mycket nöjd, snabba o bra svar på våra frågor. Smidig o effektiv vid våra möten. ingav förtroende. Missade lite i tiden, med en påminnelse till oss om ett viktigt papper, men det löste sig.
  • Maria M
    Maria M skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Var väl helt ok. Dock har vi allmänt åsikter om information till säljaren ang. undersökningsplikten.
    Hade varit bra om jag inte fått 54 mail från reco ang. rekommendation av fastighetsmäklaren. Blirlite fullt imin mailbox.
  • Jeanette W
    Jeanette W skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Ok ok ok ok ol ol ok ol ok ok
  • Mia K
    Mia K skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag upplevde mitt möte med Linnéa som trevligt. Hon gick igenom detaljer i kontraktet nogrannt och kunnigt.
  • Inga E
    Inga E skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea skötte vår försljning på ett utmärkt sätt. Vi ger henne våra bästa rekomendationer.
  • Jan B
    Jan B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hej!
    En mycket klarsynt och påläst mäklare.

MVH
    Jan Bengtsson.
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Servicemibded, trevlig med klar bild av sin yrkesroll. Högsta betyg ger jag henne ur professionell synpunkt. Att hon dessutom är en högst behaglig och söt ung dam försämrar inte hennes kapacitet, men hon klarar sig väl, även utan dessa fördelar.
  • Ing-britt G
    Ing-britt G skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi köpte en tomt på Flatö. Vi fick ett väldigt bra bemötande och hjälp med allt vi behövde.Vi är sååå nöjda.
  • Ida K
    Ida K skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hon är en bra mäklare som tar emot sina kunder på ett bra och välkomnade sätt. Vi är mycket nöjda med att ha Linnea som mäklare.
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea gjorde ett exemplariskt arbete! Vi är mycket nöjda.
  • Anita G
    Anita G skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag fick ett professionellt och vänligt bemötande av Linnéa Engelbrektsson. Jag köpte tillsammans med min särbo en bostadsrättslägenhet. Köpet gick mycket snabbt. Linnéa var med vid första visningen. Dagen efter önskade vi se bostaden en gång till och då kom en assistent från Fastighetsbyrån dit och det gick ju lika bra. Sedan skrev vi avtal med köparen och betalade i Orustbanken några dagar senare. Vid båda tillfällena var Linnéa med, precis som man förväntar sig. Linnéa var förtroendeingivande och helt korrekt.
  • Rickard A
    Rickard A skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Utmärkt bemötande av Linnéa som hjälpte oss vid köp av fritidshus på Orust. Hon var väl informerad vid visning och kunde svara på alla frågor. Någon månad efter vi köpt huset ringde hon upp och stämde av med oss att allt var som vi förväntat oss. Det uppskattades!
  • Linus F
    Linus F skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Ypperligt bemötande, tillgänglig, kunnig.
Eric Feiff

Norra Strandvägen 3, 473 34 Henån