Fastighetsbyrån Orust

Norra Strandvägen 3, 473 34 Henån — Visa karta

Upplev vacker natur med klippor, ängar och skogar på den gröna ön i väst: Orust. Fastighetsbyrån har funnits här i ungefär 30 år och vi kan den lokala bostadsmarknaden utan och innan.

På sommaren välkomnar hela ön turister och sommargäster genom att öppna restauranger och butiker vid de gamla fiskebyarna, och just båt och hav är vad Orust ofta förknippas med. Tusentals båtar tas varje år emot på ön och både naturliga vikar, hamnar och badplatser finns det gott om.

Intresserad av att flytta till eller på Orust? Kom förbi vårt kontor eller ring och berätta om dina bostadsdrömmar!

Läs vad 363 kunder tycker om Fastighetsbyrån Orust

• 2020-06-02

Monica Elisabet J skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Har sålt ett kaptenshus i Edshultshall.
    Mäklaren har bemött mig bra. Jag upplever honom som kunnig och känner väl till orten och Orust.
    Jag har känt mig trygg. Han har levt upp till mina förväntningar.
    Jag skulle gärna rekommendera honom till andra. Läs mer
  • 2020-06-01

Lena C skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har köpt ett fritidshus på Orust.
    Vi har blivit sakligt, professionellt och vänligt bemötta av Linnea.
    Hon var också väldigt hjälpsam mot oss då vi ville göra affär innan annons gick ut på Hemnet samtidigt som vi uppfattade att hon företrädde säljaren och hans intressen.
    Vi hade nog inga speciella förväntningar i förväg men inser nu i efterhand att det var till oerhört stor hjälp att alla formaliteter sköttes av en professionell mäklare. Vi fick stort förtroende för Linnea och kommer gärna att kontakta henne igen om det skulle bli aktuellt! Läs mer
  • 2020-06-01

Ali D skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Han var vänlig och trevligt person och tyckte att han var pålitlig och professionell med sitt jobb! Läs mer
  • 2020-05-22

Valter Jan-åke S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Andra gången vi använder Linnea
    Proffsig tjej. Trevlig en bra mäklare Läs mer

Bo F skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi köpte ett fritidshus av Linnéa på Orust. Det gjorde vi bl.a. tack vare den inspirerande hjälp och support vi fick av henne under hela processen. Snabb i att fånga våra behov och ge oss den information vi behövde. Vi kände oss mycket trygga som köpare och vi har fått ett mycket bra hus. Tack för det Linnéa och Fastighetsbyrån på Orust! Läs mer

Mikael E skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnéa och hennes medarbetare har på ett reaktivt och professionell sätt hanterat hela affären. Läs mer
  • 2020-05-18

Monica Lise-lotte D skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har köpt ett fritidshus med hjälp av Linnea. Från första mötet på gårdsplanen vid huset till avslutet på kontoret, har man känt sig sedd och bekräftad som köpare. Linnea är engagerad och kunnig. Patrik som ochså funnits med, skall ochså omnämnd för vänligt och positivt bemötande. Läs mer

Peter S skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hej, Vi har köpt Nordhamnen 316, där Eric förmedlade vår kontakt med säljaren innan visning och vi kom överens med säljaren om pris och fullgjorde affären.
    Mycket professionellt och lättsamt.
    Att vi kunde fullfölja affären och där vi kunde arrangera vårt möte med 2 dagars varsel till både mäklare och köpare.

Mycket bra och förtroende givande, det märks att Eric är rutinerad. Läs mer
  • Mats K

2020-05-09

Mats K skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpt och sålt ett sommar hus på orust.
    Mycket positiv mäklare som är ärlig och påläst.
    Väldigt smidigt process med Linnea och byrån. Läs mer
  • 2020-05-05

Anna Monika Carolina L skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Eric hjälpte oss att sälja vårt hus på Orust. Han har från dag ett visat engagemang och intresse för en god affär och vi har känt oss helt trygga med honom som mäklare. Han är snabb på att återkoppla och svarar tålmodigt på alla frågor. Vi kan varmt rekommendera honom till både säljare och köpare. Läs mer
  • 2020-05-04

Gunnar S skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Bra, korrekt bemötande, ändå personligt, snabbt och effektivt! Läs mer
  • 2020-04-30

Monica Elisabeth S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag blev väl omhändertagen och välinformerad om vad som väntar och vad som behöver göras. Läs mer
  • 2020-04-27

Stefan M skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi köpte nyligen sommarhus i Ellös via Linnea. Bemötandet genom hela processen var strålande, man kände sig som viktig kund men ändå på ett väldigt avslappnat och naturligt sätt.

Hade såklart höga förväntningar, och de uppfylldes definitivt inte minst med tankte på hur snabbt hela processen kunde fortlöpa.

Kan starkt rekommendera Linnea. Läs mer
  • 2020-04-23

Margit Yvonne D skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har nyligen sålt ett fritidshus i närheten av Slussen. Vid första kontakten med Linnea var vi inte säkra på när vi skulle sälja men hon pressade oss inte. När vi bestämt oss kom hon på ett återbesök där vi bl.a. pratade om lämpligt utgångspris och om
    eventuella förbättringar på huset, lite "styling" m.m.När det sedan
    var dags för budgivning skötte hon denna exemplariskt, smidigt o
    snabbt med täta kontakter.
    Linnea har hela tiden bemött oss vänligt och professionellt och vi
    kan rekommendera henne varmt.
    Med vänl. hälsn./ Yvonne o Jan-Olof Läs mer
  • 2020-04-22

Lars F skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Snabb, effektiv och korrekt genomförd affär inklusive visning. Mycket av arbetet har genomförts på distans vilket passat mig bra. Läs mer
  • 2020-04-20

Edvin Alexander P skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpte en bostadsrätt och mäklaren(Emilia) hade en trevlig och proffsigt utförande av sitt arbete genom hela processen!!
    kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-04-12

Karin Margareta J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Har sålt ett fritidshus.
    Linnea har agerat proffsigt och har under hela processen hållit oss uppdaterade. Vi är mycket nöjda med hennes insatser men upplever att arvodet är högt i förhållande till vilka insatser som behövdes . Läs mer
  • 2020-04-12

Lena R skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hon var tillgänglig, kunnig och alltid positiv. Lagom personlig! Läs mer
  • 2020-04-08

Frida E skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevligt bemötande av både henne och Patrik som också var med och skötte försäljningen. Läs mer
  • 2020-04-08

Jesper Mattias N skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Sålde vårt hus på Orust, väldigt bra och proffesionellt bemötande och genomförande av affären. Rekommenderar Linnéa! Läs mer
  • 2020-04-07

Frida Elin Ulrika J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Alltid proffsigt och glatt bemötande från Linnéa och Emilia! Läs mer
  • 2020-04-06

Ami N skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi sålde en vill på Orust. Vi blev mycket väl bemötta av mäklaren. Mäklaren levde mycket väl upp till förväntningarna. Ett gott samarbete helt enkelt! Läs mer
  • 2020-04-02

Kenneth James P skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag sålde en Tomt via Linnéa.

Bemötandet var bra

Linnéa var effektiv och skötte uppdraget oklanderligt Läs mer
  • 2020-03-29

Elisabet N skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpt sommarhus. Mycket trevligt och förtroendeingivande bemötande. Kunnig och serviceinriktad. Lätt att få tag på för frågor. Överträffade förväntningarna vi hade. Personligt engagerad och samtidigt professionell. Läs mer
  • 2020-03-20

Alexander E skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Proffsig.
    Allt man tycker en mäklare ska ha.

Punkt! Läs mer
  • 2020-03-20

Sanna Erika A skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Väl bemött och allt kändes tryggt. Läs mer
  • 2020-03-16

Kent Rune A skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag har sålt mitt fritidshus på Lyrön. Mäklarteamet med Linnea som mäklare har fungerat på ett mycket bra sätt med både information och praktiska åtgärder.
    Mina förväntningar var att få hjälp med att sälja mitt hus med minsta bekymmer för mig.
    Sammanfattningsvis har mina förväntningar hittills uppfyllts och jag har ingen anledning att tro att det inte kommer att fortsätta på samma vis Läs mer
  • 2020-02-28

Annika Susanne G skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har sålt en mindre gård. Mycket vänlig och glad mäklare med bra service. Läs mer
  • 2020-02-24

Sofia O skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpte ett hus för permanentboende. Kunnigt och ödmjukt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-23

Kristoffer Q skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevligt bemötande, seriöst och proffsig hantering genom hela processen. Läs mer
  • 2020-02-22

Maria M skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Har sålt mitt hus och hade eric som mäklare.
    Jä blev bra bemött, han lyssnade på mig, kom med förslag och la ut husen vid bra tudpunkt.
    Tycker han skötte de jättebra och försäljningen gick jättebra. Läs mer
  • 2020-01-23

Karl-wilhelm Erik B skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Eric Feiff anlitades för att sälja vårt hus i Nösund. Vi är väldigt nöja. Från första mötet har han varit påläst, social, snabb och haft bra återkoppling. Fastighetsbyråns plattform på nätet gjorde försäljningen transparent och enkel att följa.

Vi kan verkligen rekomendera Eric till 100%. Läs mer
    Eric F gillar detta
  • Olof B

2020-01-16

Olof B skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag har köpt en bostadsrätt på Orust. Har letat länge efter ett mindre boende. Vid första visningen blev jag mycket intresserad.Med Toppenmäklaren Emilia Norberg fick jag bra kontakt direkt. Emilia var kunnig och hade svar på alla frågor snabbt och enkelt.Hon var en mycket bra yrkeskvinna som gav mig ett förtroende i hela köpprocessen.
    Om jag skulle skaffa ett andra boende, hoppas jag att Emilia Norberg är den mäklare, som jag då träffar igen.
    Jag önskar Emilia stort lycka till i arbetslivet, hon är guld värd som mäklare och en trevlig person att ha att göra med. /OBj Läs mer
  • 2020-01-15

Hanna D skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Snabb och tydlig kommunikation. Trevligt bemötande. Uppstyrda möten. Läs mer
  • 2020-01-14

Erik H skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea är avslappnad, tillgänglig och trevlig Läs mer
  • Anitha B

2019-12-01

Anitha B skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Då min livskamrat o jag själva tidigare skulle välja hus mötte vi Eric Feiff som mäklare vid ett antal visningar. Hans behagliga bemötande ingav förtroende.
    När jag nyss behövde mäklarhjälp föll därför valet på Eric och han har gjort en föredömlig insats. Hans engagemang har jag upplevt som helhjärtat, hans kunnighet imponerande och viljan att underlätta i hela säljprocessen beundransvärd. Jag bor på långt avstånd från huset som sålts och då har värdet av en engagerad mäklare, att kunna lita på, varit av extra betydelse.
    Att Eric se’n också är bra på att ge underhandsinformation och redo till ”utryckning” , är lyssnande till både säljare och köpare, det ger väldigt fin eftersmak. Perfekt förberedd gav han säljare o köpare saklig, uttömmande info.
    Aldrig någonsin tidigare har jag känt mig så väl motiverad att ge bästa betyg för en arbetsinsats.
    Eric Feiff är suverän!
    Anitha Zandelin Bergqvist Läs mer
    Eric F gillar detta
  • 2019-11-27

Steffen V skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag köpte en tomt. Mäklaren var mycket kunnig och vänlig. Läs mer
  • 2019-11-16

Markus H skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Proffsig förtroendeingivande och trevlig Läs mer
  • 2019-11-10

Jonathan K skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevlig, informativ, icke påträngande, glad, positiv, svarar typ jämt i telefon, förklarar lättvindigt, känns tryggt Läs mer
  • 2019-10-24

Jasmine S skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag köpte en bostadsrätt.
    Fick ett mycket bra bemötande utav Emilia.
    Man fick alltid tag på henne om man kom hade några frågor. Jag är super nöjd kund. Läs mer
  • 2019-10-21

Emma J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpt hus på Orust! Linnéa har varit både engagerad under hela perioden från visning till överlåtelse, samt omtänksam gentemot oss som köpare. Läs mer
  • 2019-10-15

Annette Viola P skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket trevligt bemötande och hade svar på de frågor vi hade när vi skulle sälja bostaden. Läs mer
  • 2019-10-03

Erika I skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har köpt fritidsbostad. Linnea är trevlig, saklig, noggrann och professionell! Tydlig och bra genomgång vid köpet, bra information och svar på frågor. Hon kändes mänsklig och närvarande. Tidigare dålig erfarenhet av stroppig, översittar- mäklare-ingenting av det hade Linnea. Vi fick en bra kontakt med säljarna också, det tror vi även berodde på Linneas goda sätt. Allt gick smidigt och kändes tryggt! Tack Linnea! :-) Läs mer
  • 2019-10-02

Eija J skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Kändes mycket tryggt att ha Eric som mäklare.
    Återkom alltid om frågor och jobbade mycket aktivt för att få iordning allt gällande objektet.

Jag är mycket nöjd
    Eija Läs mer
  • 2019-10-02

My Ann Margreth J skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Sålt ett åretrunthus på Orust. Emilia är trevlig och håller bra kontakt med oss säljare. Eftersom vi inte kom upp i utgångspriset så har vi lite undringar kring hur annonsering sett ut. Först fick vi gå ned i pris efter besiktning. Emilia hade en visning. Kanske hade det varit bättre att lägga ut datum för två visningar direkt. Vi hade kunnat fortsätta och få huset visat för två till som ringt efter visningen vilket Emilia berättade men då kände vi att vi ville få det sålt. Alltid svårt att veta hur mäklare ” pratar för” en vara och om det hade påverkat om vi valt en annan mäklare. Vad gäller fotograferingen tycker jag att första fotografen som tog utomhusbilderna var väldigt duktig medans den som tog bilderna inne inte var speciellt bra. Men det är ju inte Emilias fel. Läs mer
  • Jenni E

2019-09-30

Jenni E skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Super nöjd med Linnéa då vi köpte en 1,5 plansvilla med källare. Det var lätt att få tag på henne och hon var engagerad. Mitt köp kändes tryggt och bra med henne. Läs mer
  • Einar T

2019-09-30

Einar T skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har kjøpt et lite sommerhus med sjøbod og brygge på Orust kysten. Megleren har vært veldig imøtekommende i hele prosessen. Vi fikk god informasjon både om kjøpsprosessen og om selve objektet. Han virker ærlig og ser ut som han ønsker det beste både for selger og kjøper. Vi kan absolutt anbefale Eric som megler både ved kjøp og salg. Det har vært et hyggelig møte . Läs mer
  • 2019-09-25

Karin A skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vid överlåtelse trevlig, kunnig och engagerad. Läs mer
  • 2019-09-23

Ingemar A skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpt fritidshus. Eric är proffsig, flexibel och påläst! Läs mer
  • 2019-09-14

Siv S skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Extremt utdragen försäljning av sommarhus eftersom firman vi anlitat för renovering inte höll måttet.
    Eric var med oss från mars - september alltid llika kunnig, påläst och uppmuntrande. Att han dessutom är gladlynt och trevlig med glimt i ögat är otroligt välgörande.
    Särskilt när man står mitt i en säljprocess som aldrig verkar ta slut.
    Vi har enbart positiva saker att säga om Eric och tycker han varit den bästa mäklare vi kunnat tänka oss. Läs mer

Norra Strandvägen 3, 473 34 Henån