Fastighetsbyrån Orust

Norra Strandvägen 3, 473 34 Henån — Visa karta

Upplev vacker natur med klippor, ängar och skogar på den gröna ön i väst: Orust. Fastighetsbyrån har funnits här i ungefär 30 år och vi kan den lokala bostadsmarknaden utan och innan.

På sommaren välkomnar hela ön turister och sommargäster genom att öppna restauranger och butiker vid de gamla fiskebyarna, och just båt och hav är vad Orust ofta förknippas med. Tusentals båtar tas varje år emot på ön och både naturliga vikar, hamnar och badplatser finns det gott om.

Intresserad av att flytta till eller på Orust? Kom förbi vårt kontor eller ring och berätta om dina bostadsdrömmar!

Läs vad 328 kunder tycker om Fastighetsbyrån Orust

• Anitha B

2019-12-01

Anitha B skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Då min livskamrat o jag själva tidigare skulle välja hus mötte vi Eric Feiff som mäklare vid ett antal visningar. Hans behagliga bemötande ingav förtroende.
    När jag nyss behövde mäklarhjälp föll därför valet på Eric och han har gjort en föredömlig insats. Hans engagemang har jag upplevt som helhjärtat, hans kunnighet imponerande och viljan att underlätta i hela säljprocessen beundransvärd. Jag bor på långt avstånd från huset som sålts och då har värdet av en engagerad mäklare, att kunna lita på, varit av extra betydelse.
    Att Eric se’n också är bra på att ge underhandsinformation och redo till ”utryckning” , är lyssnande till både säljare och köpare, det ger väldigt fin eftersmak. Perfekt förberedd gav han säljare o köpare saklig, uttömmande info.
    Aldrig någonsin tidigare har jag känt mig så väl motiverad att ge bästa betyg för en arbetsinsats.
    Eric Feiff är suverän!
    Anitha Zandelin Bergqvist
    0706/888997 Läs mer
  • 2019-11-27

Steffen V skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag köpte en tomt. Mäklaren var mycket kunnig och vänlig. Läs mer
  • 2019-11-16

Markus H skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Proffsig förtroendeingivande och trevlig Läs mer
  • 2019-11-10

Jonathan K skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevlig, informativ, icke påträngande, glad, positiv, svarar typ jämt i telefon, förklarar lättvindigt, känns tryggt Läs mer
  • 2019-10-24

Jasmine S skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag köpte en bostadsrätt.
    Fick ett mycket bra bemötande utav Emilia.
    Man fick alltid tag på henne om man kom hade några frågor. Jag är super nöjd kund. Läs mer
  • 2019-10-21

Emma J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpt hus på Orust! Linnéa har varit både engagerad under hela perioden från visning till överlåtelse, samt omtänksam gentemot oss som köpare. Läs mer
  • 2019-10-15

Annette Viola P skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket trevligt bemötande och hade svar på de frågor vi hade när vi skulle sälja bostaden. Läs mer
  • 2019-10-03

Erika I skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har köpt fritidsbostad. Linnea är trevlig, saklig, noggrann och professionell! Tydlig och bra genomgång vid köpet, bra information och svar på frågor. Hon kändes mänsklig och närvarande. Tidigare dålig erfarenhet av stroppig, översittar- mäklare-ingenting av det hade Linnea. Vi fick en bra kontakt med säljarna också, det tror vi även berodde på Linneas goda sätt. Allt gick smidigt och kändes tryggt! Tack Linnea! :-) Läs mer
  • 2019-10-02

Eija J skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Kändes mycket tryggt att ha Eric som mäklare.
    Återkom alltid om frågor och jobbade mycket aktivt för att få iordning allt gällande objektet.

Jag är mycket nöjd
    Eija Läs mer
  • 2019-10-02

My Ann Margreth J skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Sålt ett åretrunthus på Orust. Emilia är trevlig och håller bra kontakt med oss säljare. Eftersom vi inte kom upp i utgångspriset så har vi lite undringar kring hur annonsering sett ut. Först fick vi gå ned i pris efter besiktning. Emilia hade en visning. Kanske hade det varit bättre att lägga ut datum för två visningar direkt. Vi hade kunnat fortsätta och få huset visat för två till som ringt efter visningen vilket Emilia berättade men då kände vi att vi ville få det sålt. Alltid svårt att veta hur mäklare ” pratar för” en vara och om det hade påverkat om vi valt en annan mäklare. Vad gäller fotograferingen tycker jag att första fotografen som tog utomhusbilderna var väldigt duktig medans den som tog bilderna inne inte var speciellt bra. Men det är ju inte Emilias fel. Läs mer
  • Jenni E

2019-09-30

Jenni E skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Super nöjd med Linnéa då vi köpte en 1,5 plansvilla med källare. Det var lätt att få tag på henne och hon var engagerad. Mitt köp kändes tryggt och bra med henne. Läs mer
  • Einar T

2019-09-30

Einar T skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har kjøpt et lite sommerhus med sjøbod og brygge på Orust kysten. Megleren har vært veldig imøtekommende i hele prosessen. Vi fikk god informasjon både om kjøpsprosessen og om selve objektet. Han virker ærlig og ser ut som han ønsker det beste både for selger og kjøper. Vi kan absolutt anbefale Eric som megler både ved kjøp og salg. Det har vært et hyggelig møte . Läs mer
  • 2019-09-25

Karin A skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vid överlåtelse trevlig, kunnig och engagerad. Läs mer
  • 2019-09-23

Ingemar A skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpt fritidshus. Eric är proffsig, flexibel och påläst! Läs mer
  • 2019-09-14

Siv S skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Extremt utdragen försäljning av sommarhus eftersom firman vi anlitat för renovering inte höll måttet.
    Eric var med oss från mars - september alltid llika kunnig, påläst och uppmuntrande. Att han dessutom är gladlynt och trevlig med glimt i ögat är otroligt välgörande.
    Särskilt när man står mitt i en säljprocess som aldrig verkar ta slut.
    Vi har enbart positiva saker att säga om Eric och tycker han varit den bästa mäklare vi kunnat tänka oss. Läs mer
  • 2019-09-13

Nora L skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpte en villa av Emilia och blev väl bemött från första kontakten! Jag har aldrig köpt hus/lägenhet/tomt innan så jag hade inga förväntningar. Hon skötte affären snabbt och smidigt och vi kunde inte önskat oss mer av henne. Läs mer
  • 2019-09-13

Göran Vilhelm E skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea har skött vår försäljning utmärkt. Läs mer
  • 2019-08-28

Henriette Kristina W skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Eric skötte försäljningen av vårt sommarhus på Orust med entusiasm, driv och god lokalkännedom. Han har hållit oss uppdaterade under hela processen, och köpeskillingen hamnade i linje med vad vi hade förväntat oss. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-08-26

Mark Niklas S skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpte sommarhus genom Emilia. Alltid personligt och proffesionellt bemötande genom hela processen. Vi uppskattade mycket Emilias engagemang och förståelse även för köparen. Läs mer
  • 2019-08-24

Evy Elisabeth S skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Sommarstuga
    En proffsig mäklare som hade svar på alla mina frågor.
    Trygg, säker o tålmodig mäklare som trots att jag inte alltid läst all info så upprepade hon hjälpte till så att info nådde fram till mig som säljare. Läs mer
  • 2019-08-19

Lars F skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Bra mäklare och hanterat rakt igenom. Läs mer
  • 2019-08-08

Anne-Louise K skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Tycker Eric är en bra mäklare.
    Affären gick snabbt och smidigt Läs mer
  • 2019-08-07

Ilse P skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Emilia var en stor stöd i hela processen av försäljning av bostaden. Det var absolut en stor plus att hon bor i samma område. Hon är lyhört och omtänksamt. Läs mer
  • 2019-08-03

Joel Verner R skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Lite Info, vi fick ingen Info om att det fanns budgivare som var väldigt intresserade förrän efter affären. Mentalitet att man inte behöver anstränga sig speciellt kändes det som Läs mer
  • 2019-08-01

Bengt Robert K skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi sålde ett sommarhus. Affären var ytterst profesionellt skött av vår mäklare, Emilia Norberg. Läs mer
  • 2019-07-31

Lars Eric P skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag har sålt en äldre sommarstuga på Töllås på norra Orust.
    Försäljningen tog c:a 4 månader och försvårades av ett par större anmärkningar vid besiktningen innan 1:a visningen.

Jag upplever att Emilia har agerat väldigt proffisionellt. Hon är drivande, positiv och bra på att kommunicera.
    Jag är mycket nöjd med att ha haft Emilia som mäklare. Läs mer
  • 2019-07-22

Kerstin G skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Snabb, säker och effektiv - visste sin sak och kunde sitt jobb! Rekomenderas Läs mer
  • Amanda C

2019-07-15

Amanda C skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag och min lillasyster har precis blivit ägare av ett torp på Orust. På visningen möttes vi av Emilia Norberg som utstrålade så mycket värme och glädje. Alla frågor besvarades, hon hade super bra koll på allt kring fastigheten och våra idéer omfamnades med positivitet. Vi lämnade visningen med den bästa känslan tack vare Emilia. Hela processen från visning till färdigt köp har känts tryggt, hon har varit helt fantastisk! Läs mer
  • 2019-07-14

Mats H skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpte Sommarhus. Eric gav ett gott bemötande, höll en positiv anda och var mycket bra att resonera med. Läs mer
  • 2019-07-11

Lars Eric O skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket kreativ och positiv, naturligtvis också helt professionell. Läs mer
  • 2019-07-07

Gunnar C skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Noggrann och trevlig. Köpt Grenegård och alltid fått svar direkt eller senare. Läs mer
  • 2019-07-03

Linda J skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpte hus med mark och själva köpet var ganska enkel process. Dock skulle jag önska att det erbjöds en liten villägare-för-dummies speciellt när det gäller egen brunn avlopp. Läs mer
  • 2019-06-26

Jenny N skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Sålde fritidshus. Emilia gav all information vi behövde, och var enkel att arbeta med. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-06-26

May Lilly J skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har köpt ett fritidshus genom Emilia och givit Emilia förtroendet att sälja vårt nuvarande.
    Emilia har hela tiden varit tillgänglig och inget är besvärligt för henne. Hon har pondus och är trevlig. Hon har bemött oss med värme och respekt.
    Hittills är vi mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-06-21

Helén O skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Sålt sommarstuga E har ett glatt och trevligt sätt som ingav förtroende
    Förväntningarna blev bra Läs mer
  • 2019-06-19

Maria Louise J skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Har köpt en fritidsfastighet i Mollösund. Bra bemötande av Eric, han var trevlig och lösningsorienterad. Läs mer
  • 2019-06-18

Mikael L skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Eric Feiff ger ett trevligt och förtroendegivande bemötande.
    Under affären visat på saklighet och ärlighet mot oss som köpare och i dialog med säljande part.
    Jag är nöjd med Eric som mäklare och vill därmed rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-06-10

Jörgen E skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket kunnig om marknaden på Orust, även väldigt smidig och trevlig mot både köpare och säljare.
    MVH Jörgen Emilsson Läs mer
  • 2019-06-09

Maria S skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpte ett torp där Emilia var ansvarig mäklare. Jag tycker att Emilia var en mycket bra mix av professionell och personlig i bemötande. Det var en smidig och snabb affär och jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-06-05

Robert P skrev om Fastighetsbyrån Orust
    Proffsig och bra på alla sätt & vis. Kunnig och påläst om sina objekt. Läs mer
  • 2019-06-03

Sara T skrev om Fastighetsbyrån Orust
    Köpte ett torp, proffsigt bemötande, intresserad, tillgänglig och trevlig mäklare. Kändes tryggt. Läs mer
  • 2019-05-27

Kjell Arne T skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Har sålt ett litet hus i Bohuslän. Linnea var både trevlig och proffsig.
    Försäljningen och resultatet blev till vår fulla belåtenhet. Läs mer
  • 2019-05-22

Thomas Börje J skrev om Fastighetsbyrån Orust
    Mycket trevligt bemötande, proffsig, detalj orienterad = perfekt! Läs mer
  • 2019-05-16

Helena K skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har köpt ett hus i Mollösund med Linnéa som mäklare. Hon bemötte oss oerhört professionellt och engagerat. Hon är vänlig och behaglig, engagerad utan att vara påträngande, upplevs prestigelös, kunnig, lugn och trevlig!
    Det hela blev en mycket positiv upplevelse som ju dessutom utmynnade i ett nytt hus för oss i paradiset Mollösund! Läs mer
  • 2019-05-14

Kerstin Elisabet E skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Emilia var mycket professionell och lyhörd för kundens önskemål.
    Hon hade ett positivt och trevligt bemötande. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-05-13

Magnus K skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Seriös mäklare som var lätt att havsytan göra med. Glad och positiv. Pratade lagom mycket, hennes kollegor översäljer.
    Lotsade på ett enkelt och positivt sätt oss igenom hela processen. Läs mer
  • 2019-05-08

Gunnar S skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Snabbt och korrekt agerande med gott resultat. Läs mer
  • 2019-05-06

Anders Y skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hej! Köpt villa med garage av Fastighetsbyrån. Det var utmätning på tidigare ägare via fastighet så inte helt lätt affär. Emilia har dock skött detta med högsta betyg. Läs mer
  • 2019-05-01

Ebba W skrev om Emilia Norberg en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köp av sjöbod. Mycket trevligt och proffesionellt bemötande. Bra uppdateringar och information. Läs mer
  • 2019-04-25

Alf O skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Köpt Kärra 243.
    Eric har ur alla aspekter infritt de förväntningar vi har på en bra mäklare. Transpsrant, lättilgänglig och noggrann med detaljer och procedurer.
    Mvh/Alf Läs mer
    Eric F gillar detta