Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Orust Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Orust

Fastighetsbyrån Orust

Norra Strandvägen 3, 473 34 Henån — Visa karta

Upplev vacker natur med klippor, ängar och skogar på den gröna ön i väst: Orust. Fastighetsbyrån har funnits här i ungefär 30 år och vi kan den lokala bostadsmarknaden utan och innan.

På sommaren välkomnar hela ön turister och sommargäster genom att öppna restauranger och butiker vid de gamla fiskebyarna, och just båt och hav är vad Orust ofta förknippas med. Tusentals båtar tas varje år emot på ön och både naturliga vikar, hamnar och badplatser finns det gott om.

Intresserad av att flytta till eller på Orust? Kom förbi vårt kontor eller ring och berätta om dina bostadsdrömmar!

Läs vad 183 kunder tycker om Fastighetsbyrån Orust

• Björn F
    Björn F skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hej hej,
    Jag tycker Linnea Engelbrektsson var jättebra.
    Hon skötte hela vår försäljning på bästa sätt.
    Hon är trevlig snabb och korrekt.

Av mig får hon högsta betyg!
  • Lars A
    Lars A skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Utmärkt service med hög kompetens!
  • Anita J
    Anita J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Duktig.Trevlig.Kunnig.Rekomder henne.
  • Maj-britt P
    Maj-britt P skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    kunnig hjälpsam alltid positiv håller vad han lovar
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Proffsig ung påläst förtroendegivande vilket jag gärna rekommenderar
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Tyvärr i min upplevelse av fastighetsmäklare Linnéa Engelbrektsson inte så positiv. Jag upplever henne som oerfaren fastighetsmäklare rakt igenom. Dock relativt hög kunskap på lagar och förordningar som gäller vilket är bra!

Jag upplevde att hon inte ställde mig (oss) som sin uppdragsgivare i första hand utan var mer "mån" om att köparna som mellan varven använde Linnéa som en slags förmedlare, även när affären var avslutad. Hon fick "in för hårt" i deras önskan och vilja och undrade om våra nya grannar skulle få problem med grannhuset (där min svärmor bor som vi inte haft någon bra relation till när vi bodde i huset granne). Jag anser inte att Linnéa som fastighetsmäklare skall bekymra sig över relationer som kan uppstå efter köp utan mer på att de som anlitat henne känner sig nöjda.

När hon gick igenom allvalriga paragrafer så skrattade hon och menade att det hade hon aldrig behövst uppleva med några kunder...men tänk om det hade varit vi som blev de första tänkte jag...hur mycket skrattar man då? Jag tror det är viktigt att veta vad som ligger i sitt uppdrag och hålla sig rent i det. Gällande utgångsripset vi ville ha satt från början ifrågasattes vi också. Men slutsumman blev där vi hade önskat så vi hade rätt där och kände inte att hon var med oss alls, utan menade att det var väldigt ovanligt högst pris. Nöjda kunder men där fastighetsmäklaren undrar över priset känns ju sådär..

Kan inte rekommendera denna form av arbete tyvärr.
  • Martin M
    Martin M skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Bra
    Något okunnig om gällande regler runt lantmäteri frågor och kommunala regler
  • Tommy J
    Tommy J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Engagerad, driven och flexibel. Verkar ta sitt jobb på stort allvar och är mån om att man inte liksom fastnar.
  • Michel Andoni K
    Michel Andoni K skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket nöjd. Fick den hjälp som jag har förväntat mig.
    Eric och kollegerna på Orusts Fastighetsbyrån gjorde ett fantastiskt job.
    Tack allihopa.
    MVH/Michel
  • Erik A
    Erik A skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Bra bemötande, inte påträngande, saklig utan att överdriva
  • Simon O
    Simon O skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Den som står fast och stadigt med båda fötterna på jorden kommer få problem när han ska byta byxor.
  • Anna-karin L
    Anna-karin L skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi fick ett jättebra bemötande av Eric. Han var proffsig på det han gjorde och kunde svara på alla frågor vi ställde.
    Vi är nöjda med vår försäljning av huset.
  • Lena T
    Lena T skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    - bra första kontakt
    - extra visning då det inte var någon bokad visning
    - smidigt övertagande med all pappersadministration
    - vi har inget att klaga på
  • Torsten B
    Torsten B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Det funkade mycket bra med Linnea. När vi inte kunde finna gränserna kom hon med ut och pekade ut dem åt oss.
  • Tore B
    Tore B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea var på semester så vi hade Frida som mäklare, har därför svårt att betyg sätta Linnea!!!
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Som helhet upplevde jag fastighetsbyrån som mkt bra. Har aldrig sålt ett hus förut men jag upplevde Erik som professionell och kunnig.
  • Jarl S
    Jarl S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnéa upplevde jag som både hade hög ambition och kunnighet.Jag hade hoppas att vi skulle ses efter avslutade förhandlingar,men alla papper scannades till banken vårt avsked blev lite avslaget. MVH Jarl Skyland.
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea var väldigt noga och behjälplig med information och det praktiska genom hela köpet.
  • Sonja A
    Sonja A skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Korrekt och kunnig mäklare. Trevligt bemötande och hjälpsam hela vägen. Snabb på återkoppling vilket jag uppskattade mycket. /Sonja
  • Göran H
    Göran H skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hej.
    Linnéa har skött försäljningen av vår tomt på ett utmärkt sätt.
    Hon har visat stor ambition och stort intresse för objektet.
    Dessutom har hon haft ett trevligt sätt som gjort att jag känt mig respekterad.

Jag har fått kontinuerliga uppdateringar av vad som hänt.

Hon har varit ambitiös då man tagit nya foton för att få sommarbilder och på så sätt göra tomten mer attraktiv.

Framförallt har Linnéa engagerat sig gällande Förhandsbeskedet, då hon påpekade att avståndet till närmsta anslutningspunkt för avloppet låg orimligt långt bort. Byggnadsnämnden fick då göra en tilläggsskrivelse så att det blev möjligt att anordna eget avlopp.

Linnéa har skött uppdraget mycket professionellt och jag kan därför rekommendera henne å det varmaste.

Med vänlig hälsning
    Göran
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Att kräva ett svar på minst 30 tecken är väl att ta i när det gäller att slösa bort kundernas tid!
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Smart, kompetent och effektiv. Fokuserad, engagerad och snabb. Empatisk, positiv och pigg.
    Rekommenderas varmt. Har en väldigt bra chans att bli en utmärk mäklare.
  • Ola S
    Ola S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea är professionell och ambitiös.
  • Krister S
    Krister S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnéa har hela tiden agerat snabbt och proffesionellt. Vi är mycket nöjda med den hjälp vi fått.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevligt och kompetent bemötande.
    Däremot konstigt att frågan om bygglovet inte var löst vid försäljningen (att kund fick påpeka att arealen inte stämde mot prospektet, vilket föranledde en utdragen process).
  • Inna O
    Inna O skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket prifofessionell och pålitlig mäklare. Alltid trevlig och lärt att samarbeta med.
  • Lena W
    Lena W skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevlig och lättsam. Inte för säljig utan låta oss titta i lugn och ro. Bra ordning på alla papper och tydlig återkoppling. Lättsamt övertagande informellt
  • Anne-cathrine G
    Anne-cathrine G skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Erik er trävlig, duktig og gir god kundebehandling. Han er alltid blid og imötekommande. Han er serviceinriktad og affären gikk ordentlig for seg. Vi Kann rekommendera Erik till andra kunder.
  • Marcel D
    Marcel D skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    En bra mäklare med mycket god kund kontakt och en kunnig och seriös kunskap . Skulle definitivt använda honom igen för köp eller försäljning. Tack Eric för denna gång.
  • Marcel D
    Marcel D skrev om Fastighetsbyrån Orust
    Mycket nöjda med bemötandet från första början. Var sedan tillgänglig under hela processen för frågor och svar.
    proffsig hela vägen. skulle rekommendera dem och kommer själva att använda igen.
  • Yvonne A
    Yvonne A skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Han skötte sig bra och informerade sakligt o tydligt

Lars heter jag
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi var mycket nöjda med Eric.
    Hela tiden hjälpte han oss och hade enormt tålamod, trots
    alla dumma frågor som vi hade

Margaretha
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Kunnig, Trevlig, Hjälpsam, Tillgänglig
  • Roger J
    Roger J skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Mycket tillmötesgående och serviceminded.
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi tycker att Linnea var både väldigt duktigt rent yrkesmässigt men också personlig, då hon hanterade både oss och säljaren för dem vi var. Vad jag förstod stöttade hon säljaren i affären, även efter köpet och hon var väldigt mån om att det skulle kännas rätt för båda parter.
    Vi har träffat många mäklare genom vårt eviga sökande på fritidshus och även i bostad, men här fick Linnea verkligen oss att vilja agera snabbt, så väl med själva visningen som i hanteringen till köp.
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevlig och mycket bra bemötande.
  • Elin A
    Elin A skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea är en klippa som fixat att sälja mitt hus. Hon är engagerad och mycket trevlig. Hon återkopplar snabbt och enkelt.
  • Rolf M
    Rolf M skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    En allt igenom positiv upplevelse av alla steg inom försäljningsprocessen.
  • Jan K
    Jan K skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    När det gällde vårat kontrakt på tomten vi skulle köpa blev vi lovade ett mail på kontraktet från henne,det kom aldrig. Så vi hade ej möjlighet att läsa igenom det.
    När vi sen kom för att skriva på var genomgången väldigt forserat och upplevdes
    som att det var viktigt att komma fort till avslut.
  • Helene J
    Helene J skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket bra bemötande och väldigt trevligt med inflyttningspresent och julkort. Vi kände oss väldigt välkomna till ön!
  • Kent O
    Kent O skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevligt bemötande. Realistisk i bedömning av prisbild
  • Anne-marie P
    Anne-marie P skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Saklig, noggrann och mån om köpare och säljare
  • Jerko M
    Jerko M skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea har arbetat sakligt, effektivt och varit maximalt tillmötesgående.
  • Urban G
    Urban G skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Fick ett väldigt bra bemötande.Hela försäljningen blev en trevlig episod.
  • Matts L
    Matts L skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hon var trevlig och professionell. Svårt att förstå prissättningen variation när man såg objekten. Hade varit bra med förklaringar varför en del hus gick mycket högre som verkade sämre än mitt. Fick sålt huset på två mån vilket är lagom tid ha objektet ute. Var snabb och vänlig och effektiv i sitt arbete. Försäljningen minns jag som en bra händelse och köparna verkade vara ett fint par som uppskattade tomtens läge.
  • Sara B
    Sara B skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Perfekt hela vägen, gjorde hela processen till ett nöje!
  • Britt M
    Britt M skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Fick Erics namn genom rekommendation och jag är nöjd med hans bemötande. Han verkade även mycket kunnig på sitt område. Vad jag förstår, har Eric väldigt mycket att göra men jag fick svar på mina frågor och han besvarade mina samtal så snart han kunde.
    Jag har ännu inte lämnat in handlingar angående skatteberäkning och kapitalvinst men hoppas Eric är behjälplig även i denna del.
  • Pia E
    Pia E skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Väldigt tillmötesgående och ställde upp med en extra visning när jag inte kunde komma på den utsatta tiden. Allting fungerade bra och han hade ett trevligt bemötande. Lite tråkigt att det inte var han hela vägen utan ett par olika personer som slutförde affären. Men i det stora hela jättebra!
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevligt bemötande och lätt att få kontakt/återkoppling från.
  • Gustaf V
    Gustaf V skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Eric Feiff har varit hjälpsam och mycket korrekt i kontakten med mig. Jag har rekommenderat honom till bekanta. Han har också gjort ett gott intryck på andra som varit i kontakt med honom.

Norra Strandvägen 3, 473 34 Henån