Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Orust Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Orust

Fastighetsbyrån Orust

Norra Strandvägen 3, 473 34 Henån — Visa karta

Upplev vacker natur med klippor, ängar och skogar på den gröna ön i väst: Orust. Fastighetsbyrån har funnits här i ungefär 30 år och vi kan den lokala bostadsmarknaden utan och innan.

På sommaren välkomnar hela ön turister och sommargäster genom att öppna restauranger och butiker vid de gamla fiskebyarna, och just båt och hav är vad Orust ofta förknippas med. Tusentals båtar tas varje år emot på ön och både naturliga vikar, hamnar och badplatser finns det gott om.

Intresserad av att flytta till eller på Orust? Kom förbi vårt kontor eller ring och berätta om dina bostadsdrömmar!

Läs vad 196 kunder tycker om Fastighetsbyrån Orust

• Sigbritt Linnea K
    Sigbritt Linnea K skrev om Fastighetsbyrån Orust
    Affären sköttes proffsigt från första kontakten till kontrakt skrivandet.
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Jag har förstås blivit bemött på ett positivt sätt av Erik. Den delen har fungerat bra.

Däremot kan jag, utan tidigare erfarenhet av husförsäljning, känna att jag förväntat mig mer av min mäklare,
    speciellt när det gällde hur jag skulle agera inför prissättning.
    Det här kanske dock idag generellt lämnas över till säljare och det kan handla om min osäkerhet i situationen.
  • Karin Å
    Karin Å skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi fick ett mycket bra bemötande och all hjälp vi behövde vid vårt köp av fastigheten i Håfoss. Vi är mycket nöjda!
  • Helena R
    Helena R skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket trevlig och ett bra bemötande av Linnéa. Vi hade god kontakt hela vägen. Hon är proffsig i sitt yrke.
  • Eeva B
    Eeva B skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hej ! Vi har har anlitat Eric i flera fastigshets affärer , samarbetet har alltid varit smidigt , allt har varit väldigt proffsigt . Han är väldigt empatisk som person , man känner sig trygg , det är väldig viktigt mvh eeva backman
  • Pia K
    Pia K skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea var hjälpsam och helt enkelt jättebra!
  • Gabriel J
    Gabriel J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Plus - Trevlig!
    Hon gav ett seriöst och kunnigt intryck!

Minus- Svår att få tag på/otillgänglig!
  • Monica J
    Monica J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Intresserad och engagerad. Kunnig och hade erfarenheter som kunde vara till hjälp.
  • Christian B
    Christian B skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi kan rekommendera Erik, vi har haft med honom att göra både vid köp o försäljning. Han är lugn o trygg att ha med att göra, samt är väl påläst om husmarknaden på Orust
  • Peter E
    Peter E skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi har bara gott att säga om Eric Feiff! Han är mycket professionell och kunnig och han har genomfört försäljningen av vårt hus på ett föredömligt sätt. Han är dessutom väldigt trevlig att samarbeta med och han har en smittande entusiasm inför sitt uppdrag.
    Högsta betyg!!
  • Wilhelm Fritz Ludwig A
    Wilhelm Fritz Ludwig A skrev om Fastighetsbyrån Orust
    Min bedömning är i alla avseenden positiv
  • Lena Christina D
    Lena Christina D skrev om Fastighetsbyrån Orust
    Mäkleriet var OK. Anticimex däremot en katastrof. 10600:- för 1 timmas besiktning och standardprotokoll är värre än hutlöst och dessutom är företaget kunddöva.
    Mäkleriet var OK.
    Betyget för mäklaren blir 4, för Anticimex 0.
  • Jakob
    Jakob skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mäklarlagen är tydlig - mäklare har en mellanmanställning och ska se köpare och säljares perspektiv i allt utom i prishänseende, där ska mäklare se till att få ut max. Dvs först sälja, sedan få bra pris.

Vi gav mer än förväntad information om oss själva - verifierbara uppgifter som ID, pass, anställningsbevis, kontantinsats, lånelöfte (med kontaktdetaljer till handläggare), familjebakgrund, föräldrar med bostad i närheten etc etc. Trots att vi lade högsta bud 10 ggr, hade slutbudet och gav konsekvent och snabb kommunikation till Linnéa valde säljaren efter nära en vecka ett lägre bud (som dessutom fick 24 timmar på sig) med hänvisning till att hen hade googlat oss och hade uppfattningen att våra uppgifter inte stämde - vilket är fullkomligt bizarrt när alla fakta låg på bordet. Linnéa gjorde inga försök att tillrättavisa säljaren eller ge oss upprättning.

Att marknadsföra en fastighet för 3.8Mkr som säljs för över 5.3Mkr tyder på bristfällig marknadsinsikt eller användning av lockpriser.

Mitt intryck är en oerfaren mäklare som tar åt sig mer uppdrag än vad denne kan hantera till förväntad standard för alla parter vilket ledde till en stressad och dåligt vägledd säljare, och en förkrossad och missrepresenterad budgivare.
    2017-05-22 Linnéa E svarar Jakob
    Hej Jakob, tråkigt att ni upplever det så. Jag kontaktar er igen.
  • Björn F
    Björn F skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hej hej,
    Jag tycker Linnea Engelbrektsson var jättebra.
    Hon skötte hela vår försäljning på bästa sätt.
    Hon är trevlig snabb och korrekt.

Av mig får hon högsta betyg!
  • Lars A
    Lars A skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Utmärkt service med hög kompetens!
  • Anita J
    Anita J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Duktig.Trevlig.Kunnig.Rekomder henne.
  • Maj-britt P
    Maj-britt P skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    kunnig hjälpsam alltid positiv håller vad han lovar
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Proffsig ung påläst förtroendegivande vilket jag gärna rekommenderar
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Tyvärr i min upplevelse av fastighetsmäklare Linnéa Engelbrektsson inte så positiv. Jag upplever henne som oerfaren fastighetsmäklare rakt igenom. Dock relativt hög kunskap på lagar och förordningar som gäller vilket är bra!

Jag upplevde att hon inte ställde mig (oss) som sin uppdragsgivare i första hand utan var mer "mån" om att köparna som mellan varven använde Linnéa som en slags förmedlare, även när affären var avslutad. Hon fick "in för hårt" i deras önskan och vilja och undrade om våra nya grannar skulle få problem med grannhuset (där min svärmor bor som vi inte haft någon bra relation till när vi bodde i huset granne). Jag anser inte att Linnéa som fastighetsmäklare skall bekymra sig över relationer som kan uppstå efter köp utan mer på att de som anlitat henne känner sig nöjda.

När hon gick igenom allvalriga paragrafer så skrattade hon och menade att det hade hon aldrig behövst uppleva med några kunder...men tänk om det hade varit vi som blev de första tänkte jag...hur mycket skrattar man då? Jag tror det är viktigt att veta vad som ligger i sitt uppdrag och hålla sig rent i det. Gällande utgångsripset vi ville ha satt från början ifrågasattes vi också. Men slutsumman blev där vi hade önskat så vi hade rätt där och kände inte att hon var med oss alls, utan menade att det var väldigt ovanligt högst pris. Nöjda kunder men där fastighetsmäklaren undrar över priset känns ju sådär..

Kan inte rekommendera denna form av arbete tyvärr.
  • Martin M
    Martin M skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Bra
    Något okunnig om gällande regler runt lantmäteri frågor och kommunala regler
  • Tommy J
    Tommy J skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Engagerad, driven och flexibel. Verkar ta sitt jobb på stort allvar och är mån om att man inte liksom fastnar.
  • Michel Andoni K
    Michel Andoni K skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket nöjd. Fick den hjälp som jag har förväntat mig.
    Eric och kollegerna på Orusts Fastighetsbyrån gjorde ett fantastiskt job.
    Tack allihopa.
    MVH/Michel
  • Erik A
    Erik A skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Bra bemötande, inte påträngande, saklig utan att överdriva
  • Simon O
    Simon O skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Den som står fast och stadigt med båda fötterna på jorden kommer få problem när han ska byta byxor.
  • Anna-karin L
    Anna-karin L skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi fick ett jättebra bemötande av Eric. Han var proffsig på det han gjorde och kunde svara på alla frågor vi ställde.
    Vi är nöjda med vår försäljning av huset.
  • Lena T
    Lena T skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    - bra första kontakt
    - extra visning då det inte var någon bokad visning
    - smidigt övertagande med all pappersadministration
    - vi har inget att klaga på
  • Torsten B
    Torsten B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Det funkade mycket bra med Linnea. När vi inte kunde finna gränserna kom hon med ut och pekade ut dem åt oss.
  • Tore B
    Tore B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea var på semester så vi hade Frida som mäklare, har därför svårt att betyg sätta Linnea!!!
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Som helhet upplevde jag fastighetsbyrån som mkt bra. Har aldrig sålt ett hus förut men jag upplevde Erik som professionell och kunnig.
  • Jarl S
    Jarl S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnéa upplevde jag som både hade hög ambition och kunnighet.Jag hade hoppas att vi skulle ses efter avslutade förhandlingar,men alla papper scannades till banken vårt avsked blev lite avslaget. MVH Jarl Skyland.
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea var väldigt noga och behjälplig med information och det praktiska genom hela köpet.
  • Sonja A
    Sonja A skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Korrekt och kunnig mäklare. Trevligt bemötande och hjälpsam hela vägen. Snabb på återkoppling vilket jag uppskattade mycket. /Sonja
  • Göran H
    Göran H skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Hej.
    Linnéa har skött försäljningen av vår tomt på ett utmärkt sätt.
    Hon har visat stor ambition och stort intresse för objektet.
    Dessutom har hon haft ett trevligt sätt som gjort att jag känt mig respekterad.

Jag har fått kontinuerliga uppdateringar av vad som hänt.

Hon har varit ambitiös då man tagit nya foton för att få sommarbilder och på så sätt göra tomten mer attraktiv.

Framförallt har Linnéa engagerat sig gällande Förhandsbeskedet, då hon påpekade att avståndet till närmsta anslutningspunkt för avloppet låg orimligt långt bort. Byggnadsnämnden fick då göra en tilläggsskrivelse så att det blev möjligt att anordna eget avlopp.

Linnéa har skött uppdraget mycket professionellt och jag kan därför rekommendera henne å det varmaste.

Med vänlig hälsning
    Göran
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Att kräva ett svar på minst 30 tecken är väl att ta i när det gäller att slösa bort kundernas tid!
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Smart, kompetent och effektiv. Fokuserad, engagerad och snabb. Empatisk, positiv och pigg.
    Rekommenderas varmt. Har en väldigt bra chans att bli en utmärk mäklare.
  • Ola S
    Ola S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea är professionell och ambitiös.
  • Krister S
    Krister S skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnéa har hela tiden agerat snabbt och proffesionellt. Vi är mycket nöjda med den hjälp vi fått.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevligt och kompetent bemötande.
    Däremot konstigt att frågan om bygglovet inte var löst vid försäljningen (att kund fick påpeka att arealen inte stämde mot prospektet, vilket föranledde en utdragen process).
  • Inna O
    Inna O skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket prifofessionell och pålitlig mäklare. Alltid trevlig och lärt att samarbeta med.
  • Lena W
    Lena W skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevlig och lättsam. Inte för säljig utan låta oss titta i lugn och ro. Bra ordning på alla papper och tydlig återkoppling. Lättsamt övertagande informellt
  • Anne-cathrine G
    Anne-cathrine G skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Erik er trävlig, duktig og gir god kundebehandling. Han er alltid blid og imötekommande. Han er serviceinriktad og affären gikk ordentlig for seg. Vi Kann rekommendera Erik till andra kunder.
  • Marcel D
    Marcel D skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    En bra mäklare med mycket god kund kontakt och en kunnig och seriös kunskap . Skulle definitivt använda honom igen för köp eller försäljning. Tack Eric för denna gång.
  • Marcel D
    Marcel D skrev om Fastighetsbyrån Orust
    Mycket nöjda med bemötandet från första början. Var sedan tillgänglig under hela processen för frågor och svar.
    proffsig hela vägen. skulle rekommendera dem och kommer själva att använda igen.
  • Yvonne A
    Yvonne A skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Han skötte sig bra och informerade sakligt o tydligt

Lars heter jag
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi var mycket nöjda med Eric.
    Hela tiden hjälpte han oss och hade enormt tålamod, trots
    alla dumma frågor som vi hade

Margaretha
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Kunnig, Trevlig, Hjälpsam, Tillgänglig
  • Roger J
    Roger J skrev om Eric Feiff en del av Fastighetsbyrån Orust
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Mycket tillmötesgående och serviceminded.
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Vi tycker att Linnea var både väldigt duktigt rent yrkesmässigt men också personlig, då hon hanterade både oss och säljaren för dem vi var. Vad jag förstod stöttade hon säljaren i affären, även efter köpet och hon var väldigt mån om att det skulle kännas rätt för båda parter.
    Vi har träffat många mäklare genom vårt eviga sökande på fritidshus och även i bostad, men här fick Linnea verkligen oss att vilja agera snabbt, så väl med själva visningen som i hanteringen till köp.
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Trevlig och mycket bra bemötande.
  • Elin A
    Elin A skrev om Linnéa Engelbrektsson en del av Fastighetsbyrån Orust
    Linnea är en klippa som fixat att sälja mitt hus. Hon är engagerad och mycket trevlig. Hon återkopplar snabbt och enkelt.

Norra Strandvägen 3, 473 34 Henån