Peter Olsson

Peter Olsson

Peter Olsson är mäklare på Fastighetsbyrån Uppsala

Peter Olsson har varit registrerad mäklare sedan 2010-07. Peter Olsson har varit aktiv på Reco.se sedan 2017-05 och har fått 173 omdömen med ett betyg på 4.8. Peter Olsson har haft 44 försäljningar sen 2020-07 och har tillfrågat 95% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2020-07 - 2021-06

Läs vad 173 Läs vad Peter Olsson

• sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Nyby
    2021-07-08
    Vi har haft Peter som mäklare 3ggr och vi är supernöjda med honom! Han har lyssnat på våra önskemål, frågor och funderingar och vi kände oss teygga hela vägen.
  • sålde sitt hus med hjälp av Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Björklinge
    2021-07-08
    Peter Olsson har på allra bästa och professionellt sätt skött försäljningen av mitt hus . Han är dessutom väldigt trevlig och serviceinriktad hjälpsam och aldrig omöjlig att få kontakt med . Jag rekommenderar honom å det allra varmaste till framtida uppdrag som mäklare..MVH Britt-Mari Larsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Storvreta
    2021-06-23
    Trevlig och hjälpsam. Fungerade som en bra länk mellan mig och köparen.
  • Patrik I
    sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Storvreta
    2021-06-21
    Peter!
    Den bästa mäklaren i Uppsala som med ett stort personligt engagemang och lång erfarenhet inom branschen får din bostadsaffär att nå dina förväntningar.
    Peter lyfte min lägenhet till exakt den nivå han utlovade och allt från avtal till avslut gick mycket smidigt och fort.
    Peter är mycket noga och exakt i allt han gör, vilket underlättar för dig som säljare och du behöver aldrig känna dig otrygg.
    I jämförelse med andra är min upplevelse att Peter är den som är mest närvarande, mycket återkopplande, pålitlig, personlig, detaljerad och trygg i hela processen från början till slut.
    Jag kan varmt rekommendera Peter som med dig kommer göra allt för att du ska nå den önskade nivån i försäljning av din bostad!

Mitt bästa råd är att följd det Peter säger, sitt bara lugnt och häng med på en rejäl resa inom försäljning och det du kan vara säker på är att han kommer gå den extra milen som andra inte gör!
    • Främre Luthagen
    2021-06-18
    Jag vill å det varmaste rekommendera Peter som fastighetsmäklare till din kommande försäljning.
    Peter är engagerad, kunnig, flexibel, lättillgänglig och proffsig.
    Vår försäljning gick snabbt och smidigt. Jag är oerhört nöjd med det arbete Peter lade ner vid försäljningen av min bostad och skulle anlita honom direkt vid framtida fastighetsförsäljning.
    Jag hade höga förväntningar på Peter men han överträffade dem alla.
    • Främre Luthagen
    2021-06-15
    Vi köpte en lägenhet via Peter. Peter var uppmärksam på våra behov och ordnade en egen visning för oss. Hela processen gick väldigt snabbt, men vi kände oss trygga när Peter lotsade oss igenom den. Han hade koll på läget och ordning och reda.
    2021-06-10
    Inte alls ett bra intryck.
    Lyssnade inte på vad köparen sa och förminskade oss i budgivningen och våra argument.

Också otydligheter vid kontraktsskrivning samt att han inte fanns tillgänglig efter skrivning innan tillträde när det var frågor och funderingar som vi hade.
    Tack Linnea för din reco, Låter som att du har varit i en annan affär, inget som jag ens känner igen! Vad gäller budgivningen så kan du inte förvänta dig att säljaren skall att ett underbud utan det blir en dialog där jag framför er sakframställan och bud. Jag lyssnade in er väldigt noga och frågade även er orsak till de bud ni la. I syfte att säljaren vill veta det. Lika som att jag framför era synpunkter till säljaren så har jag framfört säljarens synpunkter till er. Beklagligt att du inte kan ta säljarens synpunkt utan att du känner dig förminskad. Det var en lång förhandling där vi ett tag var långt ifrån att det skulle bli affär. Jag la ner extremt mycket tid på säljaren för att de skulle gå ner och möta upp ert bud som enligt säljaren var lågt. Nu valde säljaren att göra affär då vi hittade mjuka värden som kompenserade det högsta bud ni la. Du fick din drömlägenhet så du borde väl tacka mig för att jag lyckade få till affären åt er! Vi kontraktet rådde det inga otydligheter utan tillträdet var klart samt övriga bitar. Det som var oklart var medlemskapet och det sidodokument som föreningen sköter med en ny köpare och där jag som mäklare inte har något med den saken att göra. Om du inte tycker att jag lyssnade på dig samt att du tycker att jag förminskade dig då tycker jag det är märkligt att ni bjöd hem mig till er för att titta på er bostad i säljsyfte. Efter kontrakt och innan tillträde så hade jag kontakt med din sambo och bollande en frågeställning som han var nöjd med. Vissa perioder så jobbar en mäklare 7-24 och då kan du inte förvänta dig att du får kontakt. Dock ringer jag alltid upp om det finns något meddelande. Ingen är felfri och att glömma ringa upp något kan hända alla även dig. Om det var en fråga av värde så hade jag om jag vore dig skickat eller ringt igen. Så här har du åter fallit på din egen strategi. Tycker att hela tonen i ditt mail låter som Hedlund från Sällskapsresan..... Peter Olsson
    • Löten
    2021-06-07
    Trevlig och tydlig!
    Ger snabb återkoppling så vi som köpare känner oss trygga i processen.
    2021-05-07
    I bought a 2-bedroom apartment. The broker helped me throughout the whole process, from bidding, bank loan, to the final contract signing. Since I don't know Swedish, the broker explained the contract in English, making it much more accessible. Additionally, the broker is always very responsive whenever I have any questions. I think the process is very smooth, and I really enjoyed it.
    • Årsta
    2021-05-04
    Professionell, kompetent och mycket trevlig