Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala SkandiaMäklarna SkandiaMäklarna Uppsala

SkandiaMäklarna Uppsala

Kungsängsgatan 68G, 753 18 Uppsala — Visa karta

4.6 i betyg av av 245 omdömen
Välkommen till SkandiaMäklarna i Uppsala som sedan 1997 förmedlar allt från bostadsrätter och villor till fritidshus och tomter. Vårt mål är att vara Uppsalas ledande kvalitetsmäklare och att ha 100 % nöjda kunder. Engagemang, personlig service, lokalkännedom och kompetens är några av de egenskaper vi bygger vårt dagliga arbete runt, för att nå våra mål!

Vi jobbar efter en egen framtagen arbetsmetod som ger dig som säljare bästa resultat i din försäljning, vi har valt att kalla den Skandiamäklar-metoden. Behöver du hjälp att hitta en bostad där du kan känna dig hemma? Vill du ha rådgivning inför försäljningen av din bostadsrätt eller fastighet? Hjärtligt välkommen in till oss så hjälper vi dig.
SkandiaMäklarna Uppsala hittar du i nyrenoverade lokaler på Tullgarnsgatan 17 i Kungsängen, varmt välkomna till oss när det är dags att byta boende!

Läs vad 245 kunder tycker om SkandiaMäklarna Uppsala

• MARTIN L

2019-08-29

MARTIN L skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Vi hade Johan Larsén som mäklare från Oktober 2018 till Augusti 2019.
    Johan är en trevlig, tillmötesgående och tillgänglig mäklare.

Värderingen och de satta förväntningarna skiljde sig däremot väldigt mycket från slutpriset.

Förklaringarna var att marknaden har gått ned sedan vårt första möte och att det finns många ettor ute på marknaden därav hög konkurrens. Dessa förklaringar upprepades regelbundet.

Taktiken var att sänka utgångspriset för att få fler spekulanter vilket sällan ledde till något fruktsamt.
    Efter flera månader sålde vi till ett mycket lägre pris än det som var tänkt.

När försäljningen äntligen blev av upplevde vi inte att Johan stod på vår sida med krångliga köpare. Han gav efter deras önskemål och satte oss i svårt läge.

Vi blev tvungna att betala hälften av köparnas bankavgifter, då Johan under medlingen i förbifarten nämnde att detta var ett alternativ till köparen som sedan ställde detta krav på oss.

Bra att vi äntligen, efter många månader, fick lägenheten såld, men tiden, energin, de extra avgifterna, de repetitiva och tröttsamma förklaringarna lämnar mycket att önska och jag kan inte baserat på detta rekommendera Skandiamäklarna eller Johan. Läs mer
  • 2019-04-05

Emelie S skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Mikael Blom sålde vår lägenhet och kunde inte ha gjort ett bättre jobb! Vi är så nöjda! Redan vid första mötet fick vi fullt förtroende för honom. Han har genom hela processen varit otroligt engagerad och hjälpsam. Det har känts tryggt att ha honom under den här tiden, så professionell och vänlig! Kunde inte ha blivit bättre! Tusen tack för allt! Läs mer
  • 2019-02-27

Eva H skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Har sålt en 3 1/2 på Blixtgatan .
    Mikael var kompetent seriös otroligt trevlig
    Mycket god medmänniska. Mikael levde verkligen upp till mina förväntningar. Kommer verkligen att rekommendera Mikael som mäklare. Kan nog inte bli bättre. Läs mer
  • 2019-02-15

skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Jag har anlitat Anne för alla mina tre lägenhetsförsäljningar. Hon är glad och rolig att jobba med och gör alltid ett lika korrekt och solitt jobb. Läs mer
  • 2019-02-05

Simon M skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Trevlig och hjälpsam. Väldigt engagerad. Läs mer
    2019-02-05 Mikael B svarar Simon M
    Tack för det Simon och stort grattis med ert nya hem!
  • 2019-01-31

Christian N skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Smidig, väldigt lyhörd och tålmodig. Läs mer
    2019-02-04 Mikael B svarar Christian N
    Tack Christian! Väldigt roligt att vi till slut fick resultat - man ska aldrig ge upp :)
  • 2019-01-27

Marie S skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Engagerad och håller dig uppdaterad Läs mer
  • 2019-01-25

Josefine S skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Bra och tillmötesgående mäklare.
    Bra på att lösa önskemål. Läs mer
  • 2019-01-24

Maria L skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Sålde en etta i Luthagen. Mikael var genom hela processen (som inte var så lång, för han fick till en snabb och bra affär) mycket proffsig. Framför allt var han tillgänglig. Han såg till att hålla en uppdaterad, han svarade snabbt på frågor och han var även snabb på att höra av sig till spekulanter när de skickat in en intresseanmälning. Jag kan varmt rekommendera Mikael som mäklare! Läs mer
    2019-01-24 Mikael B svarar Maria L
    Tusen tack, Maria! Så kul att ni är nöjda och att det blev en bra affär!
  • 2018-11-28

Marie Å skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Mikael hjälpte mig att hitta mitt nya boende på ett proaktivt sätt. Han fick snabbt en känsla för vad jag letade efter och utan honom hade jag kanske letat ännu. Trevligt och avspänt bemötande. Läs mer
  • 2018-11-26

Dennis W skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Proffesionell från början till slut.
    Mikael är en lugn och trygg mäklare som alltid ser till säljaren samt köparens bästa.
    Det viktigaste för mig va att ha en bra kommunikation och en snabb återkoppling.
    Oerhört imponerad över Mikael och SkandiaMäklarna Uppsala.
    Jag kan varmt rekommendera Mikael! Läs mer
    2019-01-23 Mikael B svarar Dennis W
    Tusen tack för värmande ord, Dennis! Ser fram emot att träffas igen på tillträdet snart :)
  • Piero O

2018-11-23

Piero O skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Great deal on an apartment. Great experience with Mikael which was well informed and always available. Läs mer
    2019-01-23 Mikael B svarar Piero O
    Very happy to help you find your new home, Piero! Hope you and Claudia will be very happy there! Br Mikael
  • Emma G

2018-11-16

Emma G skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Såg lägenheten till salu Lördag kväll, fick se visning Söndag morgon, köpet klart måndag kväll- väldigt proffsigt!
    Mycket nöjd.

Mvh,

Emma Gustafsson Läs mer
    2019-01-23 Mikael B svarar Emma G
    Tack Emma! Kul att höra att du är nöjd :) Mvh Mikael
  • 2018-11-16

Anna V skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Effektiv, trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2018-11-16

Ellinor L skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Jag sålde en bostadsrätt, en etta. Mäklaren var oerhört tillmötesgående, snabb och presenterade ett bra och välformulerat prospekt. Jag ville sälja snabbt och det gick verkligen undan. Mäklaren var flexibel och gick att nå sena kvällar för frågor. Överlag en väldigt bra försäljning. Läs mer
    2019-01-23 Mikael B svarar Ellinor L
    Tusen tack för förtroendet, Ellinor! Väldigt roligt att allt gick så smidigt och att ni blev nöjda! Allt gott!
  • Marcus Å

2018-11-14

Marcus Å skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Bra säljare och en trevlig människa Läs mer
  • Fanny L

2018-11-14

Fanny L skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Jag har sålt min bostadsrätt med hjälp av Mikael, han överträffade alla mina förväntningar av en mäklare. Han engagerade sig till 110% och hjälpte mig med allt som hade med försäljningen att göra men även i mitt kommande köp av bostad. Han delade med sig av alla sina erfarenheter för att jag skulle förstå bättre och förklarade allt i enkla steg. Han fanns alltid tillgänglig för att svara på mina frågor. En mäklare som jag varmt rekommenderar till alla som ska sälja sin bostad. Läs mer
  • 2018-11-14

Mikael A skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Man blev väl bemött. Han var saklig, koncis, informativ. Har inget att klaga på. Hela proceduren kändes trygg. Jag är mycket nöjd. Tack för mig. Läs mer
  • 2018-11-14

Amanda L skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Trevlig, kompetent och kämpar hårt för att göra kunden nöjd! Läs mer
  • Al J

2018-10-22

Al J skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Kan sälja snabbt. Bra service. Över 10 proc. i arvode. Trevligt och professionellt. Läs mer
  • 2018-10-11

Karolina E skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Vi sålde våran bostadsrätt via SkandiaMäklarna i Uppsala och Johan Larsén var toppen! Vi var väldigt nöjda med hela processen och Johan gav oss alltid bra tips, även med vårt köp av en ny bostad. Johan er väldigt professionell och super trevlig mäklare som man kan definitivt lita på. Allt gick smidigt och han håll oss uppdaterad under hela tiden. Faktiskt då var Johan bättre än jag hade förväntad mig. Om jag kommer sälja en bostad igen kommer jag absolut få Johan till jobbet, honom skulle jag kunna rekommendera till alla. Läs mer
  • 2018-10-11

Ásgeir Á skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Johan sålde ett bostadsrätt radhus för oss och vi var väldigt nöjda med servicen som vi fick hos honum. Läs mer
  • 2018-10-02

skönt med mäklarstöd Läs mer
  • 2018-09-23

Inger Susanne Ö skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Sålt radhus
    Proffsigt bemötande från dag ett vilket gjorde att man kände ett stort förtroende.
    Kan varmt rekommendera denna mäklare. Läs mer
  • 2018-09-14

Anto P skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Fick ta all kundkontakt då köparen hade bråttom att köpa huset och ville komma in tidigt. tyvärr kunde Johan inte ta mötet en enda gång. Efter min kvicka insats så blev huset sålt på 2 v. Läs mer
  • 2018-09-13

Maria R skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Supertrevlig och informativ. Noga med att ge ut relevant information angående bostaden, samt snabb på att hantera köparen önskemål. Läs mer
  • 2018-09-08

Ingela W skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Vi skulle sälja vår lilla etta i Uppsala. Mikael har hjälpt oss med denna försäljning på ett myckettrevligt och professionellt sätt. Vi har känt oss trygga med hans hjälp och rekommenderar honom varmt. Läs mer
    2018-09-09 Mikael B svarar Ingela W
    Tack så mycket för de värmande orden, Ingela! Väldigt kul att få jobba med er. Må så bra!
  • Anders S

2018-09-07

Anders S skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Vi har sålt ett hus och värderingen vi fick från början av stämde precis.
    Han har gjort allt vi förväntat oss av och är supernöjda. Han gav ett både proffsigt och trevligt första intryck. Vi kan verkligen rekommendera Johan som mäklare. Läs mer
  • 2018-09-07

Emre K skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Köpte en etta i Sala Backe. Han var bra på och professionell på de han gjorde. Bra bemött av han. Hade inga stora förväntningar Läs mer
    2018-09-09 Mikael B svarar Emre K
    Hej Emre! Vad kul att du känner så. Grattis med förvärvet och hoppas du kommer trivas i ditt nya boende! Mvh Mikael
  • 2018-09-07

Hanna J skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Vi köpte lägenhet där Mikael var mäklare. Är supernöjda med bemötandet och affären. Läs mer
    2018-09-09 Mikael B svarar Hanna J
    Roligt att höra, Hanna! Hoppas du och Peter kommer trivas väl i er nya lägenhet. Allt gott!
  • 2018-09-04

Istvan Z skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Upptagen mäklare som inte tar sig tid. Läs mer
  • Ann-christin S

2018-09-02

Ann-christin S skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Bemötandet var mycket bra, men jag hade lite högre förväntningar på engagemanget, tyvärr. Läs mer
  • 2018-09-02

Julia M skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Johan hjälpte mig att köpa en bostadsrätt i Uppsala, han var väldigt tillmötesgående och lätt att ha att göra med. Proffsig och trevlig mäklare. Han hade koll på läget i Uppsala och Stockholm. Läs mer

Elin K skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Som köpare av min första lägenhet var han en fantastisk guide i virrvarret! Ärlig, trevlig och svarade allt snabbt! Läs mer

Louise M skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Vänlig, professionell och smidig hantering av bostadsköpet. Kan varmt rekommendera Johan Larsén. Läs mer

Olga T skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Bra bemötande, hjälpsam och återkopplar snabbt! Läs mer
  • 2018-08-20

Dani Y skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    jag har sålt mitt lägenhet

Bra sätt

han lervrerat mina önskemål

jag tycker att han har gört ett bra jobb Läs mer
  • 2018-08-15

Anders R skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Köpt bostadsrätt 3:a 56m2

Visad av Christoffer på önskemål av mig som kund då jag inte kunde närvara på den planerade andra visningen!

Mycket bra bemött, vänskaplig, gott förtroende, trevlig, ärlig. Läs mer
  • 2018-06-27

Andrea S skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Christopher gav ett proffsigt intryck från start genom att vara väl förberedd och saklig i sin presentation av bostaden. Christopher har vidare gett snabb och bra återkoppling och hållit mig uppdaterad gällande allt kring köpet. Jag som köpare har känt mig trygg genom hela processen.

Rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • 2018-06-17

Niklas S skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    + Fick sålt innan visning till ett bra pris.
    - Blev lite strul med papper efter att vi hittat en köpare Läs mer
  • 2018-05-27

Ulla H skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Fritidsbostad
    Ingen kunskap om objektet o dess område. Ingen koll på spekulanter. Återkopplade inte på alla frågor utan påminnelse. Läs mer
  • 2018-05-15

Ebba H skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Vi köpte en 3a i Uppsala och hade Johan som mäklare. Vi blev väl bemötta och är väldigt nöjda med hela processen. Allt gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2018-05-14

Sanna E skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Köpte en villa för första gången, blev rätt upplyst över frågor, enkel och smidig affär. Trevligt bemött! Läs mer
  • Agneta S

2018-05-14

Agneta S skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    mycke trevlig mäklare å han jobba 100% för att få mig å köpare nöjd jag sålde Läs mer
  • 2018-05-13

Ibrahim N skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Jag såld en lägenhet, jag tycker att Johan gjorde riktigt bra jobb. Jag är super nöjd 😍😍 Läs mer
  • Anna L

2018-05-11

Anna L skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Otroligt bra återkoppling under hela affär från start till försäljning.
    Rekommenderar varmt Johan Larsén. Läs mer
  • 2018-04-16

Gustav J skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Christopher gjorde ett förtroendefullt intryck med professionalitet, lugn och engagemang. Han levde mer än väl upp till våra förväntningar och vi var mycket nöjda med hans rådgivning och genomförandet. Läs mer
  • 2018-04-13

Anita Ö skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Anne Wester känns kunnig och förtroendeingivande Seriös Läs mer
  • 2018-04-12

Eva U skrev om SkandiaMäklarna Uppsala
    Visste sedan tidigare att Anne Wester är mycket kompetent som mäklare, dessutom trevlig till sitt sätt. En mycket bra kombination!! Läs mer
  • 2018-04-11

Henrik S skrev om SkandiaMäklarna Uppsala