Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala HusmanHagberg HusmanHagberg Uppsala

HusmanHagberg Uppsala

Svartbäcksgatan 28, 753 32 Uppsala — Visa karta

Vi har ett tydligt mål - Vi vill skapa Uppsalas nöjdaste kunder.

Vi på HusmanHagberg i Uppsala förmedlar villor, bostadsrätter och fritidshus i Uppsala.
För oss är varje uppdrag unikt. Tillsammans med dig tar vi fram den lösning som passar bäst för just dig och din livssituation. Oavsett hur din situation ser ut kan vi erbjuda dig de bästa förutsättningarna att lyckas med din bostadsaffär.
Som en av Sveriges största mäklarkedja ger vi våra kunder tillgång till alla de fördelar som ett rikstäckande företag har i form av ett nationellt kundregister och marknadens bästa annonseringsplatser.
Vi har ett äkta engagemang och en passion för vårt yrke och vill alltid göra mer för dig som kund än vad du får hos andra mäklare.

Vi vill helt enkelt skapa de nöjdaste kunderna som gärna anlitar oss igen - då har vi lyckats!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 249 kunder tycker om HusmanHagberg Uppsala

• Martin S
    Martin S skrev om Göran Eriksson en del av HusmanHagberg Uppsala
    Göran är trevlig, tillgänglig och serviceminded. Han visade också stor social kompetens då familjen befann sig i en tuff situation. Vi är mycket nöjda med Göran både gällande försäljningen och köpet av den nya bostaden.
  • Andreas Ö
    Andreas Ö skrev om Rozbeh Kalantari en del av HusmanHagberg Uppsala
    Professionell, lätt att få tag på, engagerad och tillmötesgående. Kan verkligen rekommendera Rozbeh för er framtida affär.
  • Savitri M
    Savitri M skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Maxim är otroligt professionell och har ett stort engagemang. Väldigt nöjd med valet av mäklare. Kan varmt rekommendera honom!
  • Rafal M
    Rafal M skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Maxim var från start mycket charmig och professionell i sin kontakt. Han är målinriktad, har hög energi och är mycket engagerad. Det var lätt att få tag på Maxim både över telefon och mail. Han är lyhörd och oerhört hjälpsam. Det var mycket lätt att tycka om honom. Jag rekommendera honom definitivt och kommer även anlita honom vid försäljning.
  • Anna P
    Anna P skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Suverän! Det var min första bostadsförsäljning, jag var stressad och orolig inombords över allt som kunde gå fel - men jag kände mig trygg med Maxim som mäklare och hela processen flöt på bättre än jag förväntat mig. Han var alltid tillgänglig, mycket trevlig, hade en bra och konsekvent plan från början till slut och kommunicerade tydligt. Jag skulle utan tvekan rekommendera honom vidare och jag är väldigt glad för samarbetet.
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Maxim var mycket professionell. Han svarade snabbt på frågor och funderingar och man var hela tiden underrättad under hela processen. Mycket nöjd!
  • Abidin Ö
    Abidin Ö skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Väldigt trevlig o gör sitt jobb bra
  • Masaar A
    Masaar A skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Genom ett professionellt bemötande och en tydlighet gav Maxim både en trygghet och en förståelse för hela processen.
    Jag kände att jag hade tilltro till honom och de linjer som han följde utifrån sin profession.
  • Gaia O
    Gaia O skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Maxim Alami was very professional and helpful, he guided us through swedish rules and burocracy and answered all our questions promptly and with great competence.
  • Hannes P
    Hannes P skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Vi upplevde Jesper som en ödmjuk, trevlig person som sätter kunden i första hand. Under hela försäljningsförloppet från fotograferingen till kontraktskrivning så har Jesper skött sitt jobb profesionellt men ändå på ett personligt sätt. Han är lätt att diskutera med och duktig på att återkoppla under hela processen. Vi är väldigt nöjda med Jesper som fick upp ett stort intresse för vår lägenhet trots att marknaden sviktade.
    2017-11-21 Jesper A svarar Hannes P
    Hej Hannes! Det har varit min ära att få hjälpa er både med att leta och bolla kring det nya boendet som att få en enkel och smidig försäljning som klaffar med det nya. Snabb och smidig affär med försäljning och kontrakt inom 2 veckor från det att ni hade köpt er nya bostad. Allt detta och dessutom ett bra pris. Vi hörs av här framöver och jag ser fram emot att få besöka er även i ert nya boende i Kungsängen! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • John W
    John W skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Mycket bra bemötande och förstånde
    2017-11-21 Jesper A svarar John W
    Tack för ditt förtroende John att hjälpa er med försäljningen av er lägenhet! Hoppas att ni kommer trivas bra i ert nya boende! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jesper var proffsig, tillgänglig, hjälpsam och hade alltid en positiv och lugn attityd. Jag kan rekommendera Jesper som är en mycket sympatisk mäklare.
    2017-11-21 Jesper A svarar Birgitta R
    Det var mitt stora nöje att hjälpa dig och Frank att sälja er sommarstuga. Det var lite speciellt att jobba med honom och hantera tidsskillnaderna. Men vi löste det på bästa sätt och med en riktigt bra försäljning! Ha en fortsatt trevlig vinter så hörs vi av framöver! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Rozbeh Kalantari en del av HusmanHagberg Uppsala
    Rozbeh genomförde försäljningen av min lägenhet i salabacke på ett mycket proffesionellt sätt, snabb återkoppling vid frågor och funderingar. Hans kunskap och energi kring området salabacke gjorde han till det självklara valet av mäklare.
    Thomas A
    2017-11-09 Rozbeh K svarar Thomas A
    Hej Thomas! Jag vill tacka för de varma orden men även för att jag fick förtroendet att förmedla din bostad. Ni hade gjort ett superbra jobb med både renovering och inredning vilket helt klart bidrog till den smidiga försäljningsprocessen. Du är varmt välkommen att höra av dig i framtiden och jag ser fram emot ett fortsatt gott samarbete! Vänliga hälsningar, Rozbeh.
  • Ann T
    Ann T skrev om Malin Nunez en del av HusmanHagberg Uppsala
    Trevlig, engagerad och förtroendeingivande. Lätt att få tag på och vägledde mig väl genom alla moment i min lägenhetsförsäljning. Var lyhörd iför mina arbetstider och hörde av sig och stämde möte när hon visste att jag kunde prata oavsett om det gällde en lördagskväll eller måndagsmorgon.
    2017-11-01 Malin N svarar Ann T
    Tack för det goda betyget Ann! Jag brukar i möjligaste mån försöka anpassa mig efter vad som passar kunden bäst, alltid kul att höra att det uppskattas!
  • Karin L
    Karin L skrev om Josef Boulaich en del av HusmanHagberg Uppsala
    Han var kunnig och mycket trevlig.
  • Isabelle L
    Isabelle L skrev om Josef Boulaich en del av HusmanHagberg Uppsala
    Josef var mycket trevlig och tillmötesgående som mäklare, trots att vi inte hade fruktansvärt mycket kontakt (då jag köpte lägenheten utan bud och liknande). Skulle definitivt rekommendera honom till vänner och liknande.
  • Nina S
    Nina S skrev om Josef Boulaich en del av HusmanHagberg Uppsala
    Den bästa mäklare man kan tänka sig
    Mycket professionell.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Josef Boulaich en del av HusmanHagberg Uppsala
    Josef är glad, positiv, trevlig, duktig säljare, korrekt, noga vid kontraktskrivning. Går en mil längre och gör det lilla extra.
  • Fatma Z
    Fatma Z skrev om Josef Boulaich en del av HusmanHagberg Uppsala
    Ärligt om jag ska anlita en mäklare jag ska inte vända mig till någon annan än josef belaich så himla tryggt att han hjälper från sälj tanken till slut
    2017-10-27 Josef B svarar Fatma Z
    Tack så mycket Fatma för allt! Jag hjälper dig gärna med att titta på din nya bostad för en ny värdering som vi pratade om tidigare. Jag hoppas att du mår bra och att du får ett fint avslut på året // Hälsningar Josef
  • Renée A
    Renée A skrev om Rozbeh Kalantari en del av HusmanHagberg Uppsala
    Rozbeh Kalantari! Mäklaren vi sent kommer att glömma! Har allt man kan önska sig hos en bra mäklare.
    Trevligt bemötande alla gånger, tillgänglig och om inte så ser han till att bli det så fort han kan. En ansvarsfull och lyhörd mäklare som tar alla funderingar och frågor seriöst. Tack för ditt tålamod och för att du orkade stå ut med oss. Kan varmt rekommendera Rozbeh som varit mycket professionell hela vägen genom affären.
    2017-10-17 Rozbeh K svarar Renée A
    Hej Renée, stort tack för de varma orden! Nöjet av att få vara delaktig i ert köp och er försäljning ligger helt och hållet på min sida. Det har varit hur kul som helst att få lära känna er och era barn. Tro inte att ni blir av med mig bara för att er försäljning är avslutad, jag ser med spänning fram emot att se hur den nya bostaden er ut efter era renoveringar. Vi hörs Renée! Vänliga hälsningar, Rozbeh.
  • Linda K
    Linda K skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Vi har varit mycket nöjda med att ha Jesper Ackelman som mäklare. Jesper har varit lugn och professionell genom hela processen. Dessutom har han varit väldigt lyhörd, driven och engagerad. Vi kan varmt rekommendera Jesper till kommande kunder.
    2017-10-25 Jesper A svarar Linda K
    Hej Linda och Lars! Tack så mycket för era varma ord! Det var lite problem som uppstod med bland annat strömavbrott under visningen men det ordnade vi ju bra ändå ;) Jag hoppas att ni kommer trivas bra i det nya huset och har en riktigt härlig höst och vinter här framöver! Har ni några frågor eller funderingar så är ni alltid välkomna att höra av er till mig. Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jesper Ackelman var mycket professionell i alla bemärkelser. Vänlig, snabb, tydlig med information, kunnig och alltid tillgänglig. Jag rekommenderar Jesper å det varmaste!!
    2017-10-25 Jesper A svarar Charlotte B
    Hej Charlotte! Det har varit ett stort nöje att träffas igen efter alla dessa år och hjälpa dig och Astrid med försäljningen av er lägenhet. Hoppas att ni har en härlig höst här framöver och att ni trivs med de nya grannarna! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Malin Nunez en del av HusmanHagberg Uppsala
    Bra trevligt bemötande, lugn, "naturlig" och avspänd attityd, tydlig information.
    2017-10-13 Malin N svarar Ulrika B
    Hej Ulrika!
    Tack för fina ord!
  • Rimon N
    Rimon N skrev om Rozbeh Kalantari en del av HusmanHagberg Uppsala
    En fantastisk mäklare! Professionell och tar sina kunder på största allvar . Kan varmt rekommendera rozbeh som mäklare.
    Från Rimon
    Uppsala
    2017-10-16 Rozbeh K svarar Rimon N
    Hej Rimon och tack för det fina omdömet. Det har varit riktigt kul att få följa er resa både genom ert bostadsköp och er försäljning. Jag vill tacka så hemskt mycket för att jag fått hjälpa er med bägge delar och jag ser fram emot ett fortsatt samarbete med dig och Renée! Vänliga hälsningar, Rozbeh.
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Maxim var tillmötesgående, professionell och flexibel. Kändes verkligen som att han var mån om att vi som säljare skulle känna oss trygga och bli nöjda, vilket vi också blev. Trots stort utbud och konkurrens vid säljtillfället fick vi det vi ville ha. Hatten av för Maxim!
    Maxim A, Jesper A, Rozbeh K gillar detta
  • Achraf A
    Achraf A skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    "Under mina år som säljare och köpare har jag träffat många mäklare men Maxim är utan tvekan den bästa mäklaren jag har haft. Han är rak på sak, ärlig, hjälpsam och har hjärtat på rätt plats. Jag kunde ringa på en lördag kväll och ställa frågor och han svarar och hjälper mig även fast jag ringer obekväma tider. Jag kommer givetvis att anlita honom framöver och det rekommenderar jag att du som läser detta också gör! /Achraf"
    Maxim A, Jesper A, Rozbeh K gillar detta
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Rozbeh Kalantari en del av HusmanHagberg Uppsala
    Engagerad och intresserad samt bra uppdateringar under säljprocessen
    2017-10-04 Rozbeh K svarar Bengt E
    Hej Bengt! Tack så mycket för de fina orden samt för förtroendet att förmedla din dotters bostad. Jag tror helhjärtat att vårt samarbete genom processen resulterade i ett slutpris långt över tidigare rekord. Vi hörs återigen till deklarationen och ni är varmt välkomna att höra av er om det uppstår frågor eller funderingar! Vänliga hälsningar, Rozbeh.
  • Johan S
    Johan S skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Maxim är en trevlig mäklare som gör sitt jobb med bravur. Det har aldrig varit några krusiduller med Maxim, utan han levererar alltid raka och snabba svar och sköter all administration felfritt.
  • Rickard E
    Rickard E skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Hel nöjd med husförsäljningen. Maxim levererar gång på gång. Tack igen
  • Sara Ö
    Sara Ö skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Redan vid första samtalet upplevde vi honom som väldigt hjälpsam och positiv. På plats vid visning kunde han svara på alla våra frågor vi kände oss väldigt trygga med honom.
  • Emma E
    Emma E skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Maxim har det största av tålamod som jag träffat. Han slås inte ned av motgångar, utan blir än mer motiverad att göra säljare likväl som köpare nöjda. Samtidigt som Maxim alltid förmedlat sina professionella åsikter, har han även alltid lyssnat på mina resonemang, vad jag tycker är viktigt. Jag har ibland smsat eller ringt sent, men alltid fått glada och utförliga återkopplingar.
  • Kamiran D
    Kamiran D skrev om HusmanHagberg Uppsala
    Varmt rekommenderar Maxim Alami
    Sansad, trevlig, man känner sig bekväm och välbemöt
    Fortsätt så som du är så har får du många
    Nya kunder
    Tack Maxim
  • Jonatan B
    Jonatan B skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jag kan rekommendera Maxim till 100%. Bra engagemang och lätt att tycka om! Hela processen gick fort och smidigt. Jag är nöjd med allt från presentation till slutpris!
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Maxim bemötte oss vä.l Väldigt trevlig, sansad och utåtriktad. Hade man frågor om objektet hade han läst på och kunde besvara frågorna. Allt har gått smidigt och enkelt.
    En toppen mäklare enligt min åsikt.
  • Belan T
    Belan T skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Maxim Alami är en driven och pålitlig mäklare. Affären gick snabbt och smidigt.
    Jesper A, Maxim A, Rozbeh K gillar detta
  • Helena N
    Helena N skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Vi har sålt en hel del objekt genom åren och har inte haft en så bra mäklare som Jesper Ackelman. Vi fick kontakt med honom genom ett objekt som var ute till kommande försäljning. Vid vårt första möte kände vi att allt kändes rätt och han mer än gärna fick ta uppdraget att sälja vår lägenhet. Han är mycket professionell, trygg och säker på det han gör. Han är ödmjuk, ärlig, och är lättillgänglig genom hela processen. Vårt objekt såldes till ett bättre pris än vi hade förväntat oss och vi är mycket nöjda med hans insats. Vill ni ha en riktigt bra och kunnig mäklare kan vi varmt rekommendera Jesper Ackelman. Vi är supernöjda!
    2017-09-25 Jesper A svarar Helena N
    Hej Helena! Tack så mycket för dina fina ord! Riktigt roligt att höra att min passion för just det här syns igenom så pass bra. Ser fram emot våra kommande möten framöver! Allt gott, varma hälsningar Jesper HusmanHagberg
  • Elisabet d
    Elisabet d skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Allt var perfekt! Helnojd kund.
    2017-09-25 Jesper A svarar Elisabet d
    Hej Elisabet, Tack så mycket för din rekomendation. Hoppas att allting är bra med dig. Vi hörs av framöver när det blir dags för deklarationen! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Mats N
    Mats N skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jesper är en mycket ödmjuk, seriös och proffesionell mäklare. Alltid med ett leende på läpparna, så finns det inga problem som han inte kan ta tag i och ordna till det bästa. Vi är väldigt glada att vi fick just honom som mäklare både vid köp och försäljning. "Keep up the good work" jesper :-)
    2017-09-18 Jesper A svarar Mats N
    Tack själv Mats! Det har varit mig ett stort nöje att få vara en del av er stora flytt! Finns inga frågor eller funderingar som är för stora för att inte kunna lösa. Vi hörs av framöver! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Karen G
    Karen G skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jag fick bra hjälp och proffsig bemötande
    2017-09-25 Jesper A svarar Karen G
    Hej Karen, Tack för dina kommentarer. Det har varit mitt nöje att hjälpa er med försäljningen. Vi hörs av framöver! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Georgi G
    Georgi G skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jesper Ackelman är en mycket engagerad, kompetent och trevlig mäklare. Vidare fanns han alltid tillgänglig för frågor och funderingar. Jag skulle utan tvekan anlita honom igen.
    2017-08-15 Jesper A svarar Georgi G
    Hej Georgi! Det var riktigt roligt att få hjälpa dig med försäljningen av din lägenhet och dessutom så ordnade vi ju rekordpris i föreningen! Ha en fortsatt härlig sommar så hörs vi av framöver! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Ett trevligt och proffsigt bemötande. Höll mig välinformerad under hela försäljningsprocessen.
    2017-08-15 Jesper A svarar Lennart J
    Tack så mycket för dina varma ord Lennart! Det har varit mitt nöje att få vara en del av er försäljning. Hoppas ni har det bra i Åmål och att Marie hittar en ny trevlig lägenhet i Stockholm! Har ni några frågor eller funderingar är det bara att slå en signal till mig. Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Bibbi L
    Bibbi L skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jag blev överraskad att han var så ung.Mäklare uppfattade jag som äldre män eller kvinnor.Han var försiktig att sätta utgångspris,som jag uppfattade att han inte såg helheten på utbudet.
    Bemötandet i övrigt var det inget att anmärka på.En utåtriktad glad och trevlig person.
    2017-08-24 Jesper A svarar Bibbi L
    Hej Bibbi! Roligt att man kan överraska dig med min ålder. Det har varit ett riktigt nöje att sälja din fastighet i härliga Stenskär! Angående utgångspriset så är din fastighet någonting utöver det vanliga och vi satte utgångspriset i nivå med övriga försäljningar i området även med lite hänsyn till status på huset. Dessa nivåer slog vi sedan! Men jag tar till mig av det du säger och ska bli tydligare med mina tankar kring utgångspriset. Ha de gott så hörs vi av här framöver! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Rozbeh Kalantari en del av HusmanHagberg Uppsala
    En trevlig och kunnig person som under hela resans gång höll oss uppdaterade om vad som var på gång.
    2017-08-01 Rozbeh K svarar Ulla B
    Hej Ulla och tack för omdömet. Från start till slut har vårt samarbete varit enkelt, kul och givande vilket jag tror bidrog till att vi fick ett så bra slutpris. Jag önskar er allt gott med ert nya fritidshus och ni är välkomna att höra av er i framtiden! Vänliga hälsningar, Rozbeh.
  • Sanna J
    Sanna J skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jag träffade 4 olika mäklare i mitt område och Maxim var den som verkligen stack ut. Otroligt professionell, lydhörd och finns där för dig från början till slut med många kloka råd under vägens gång.

Då jag själv inte bor i Sverige, bevisade Maxim och Husman Hagberg verkligen vad service innebär!

Jag är otroligt tacksam för hur tryggt och effektivt affären gick igenom och jag rekommenderar Maxim starkt!

Tusen tack igen för allt! :)
    Maxim A, Josef B, Rozbeh K, Ida S, Jesper A gillar detta
  • Jan H
    Jan H skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Trevlig och korrekt. Saklig och påläst. Vi föll för honom direkt. "Go gubbe".
    2017-07-03 Jesper A svarar Jan H
    Hej Jan, tack för dina härliga ord! Det har varit ett sant nöje att få hjälpa dig med försäljningen. Vi hörs av framöver! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Elinor E
    Elinor E skrev om Göran Eriksson en del av HusmanHagberg Uppsala
    Trevlig, tillmötesgående, flexibel. Lugn o snäll.
    2017-07-04 Göran E svarar Elinor E
    Tack Elinor, för ditt omdöme. Ha det så bra nu i er nya fina lägenhet.
    Allt Gott
    Göran
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Josef Boulaich en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jag har haft turen att få ha Josef som mäklare två gånger. Vid båda lägenhetsförsäljningarna har Josef varit professionell och skött allting exemplariskt. Lyhörd, snabb återkoppling även utanför vanlig arbetstid och alltid goda och relevanta råd. Jag kan rekommendera Josef å det varmaste. En mycket skicklig mäklare
    2017-08-10 Josef B svarar Kristina S
    Hej Kristina! Stort tack :) Uppskattar all kontakt jag haft med dig! Tack även för möjligheten att få hjälpa din moster med hennes försäljning i Luthagen. Du får hälsa henne så mycket ifrån mig. Det har varit roligt att få lära känna dig, din man och dina barn. Ni är alltid välkomna förbi kontoret när ni är i krokarna! Jag hoppas ni haft en bra sommar och att ni stortrivs i nya bostaden. Vi hörs framöver! // hälsingar Josef
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Maxim har under hela processen varit mycket engagerad, professionell och lätt att få kontakt med vid olika frågor. Vi är mycket nöjda med Husman Hagberg och med Maxim som vår mäklare.
    2017-06-26 Maxim A svarar Magnus B
    Hej Magnus,

Ditt omdöme gör mig glad och betyder otroligt mycket för mig. Stort tack för det och hälsa familjen från mig! Varma hälsningar Maxim
    Josef B, Rozbeh K, Jesper A, Maxim A gillar detta
  • Said S
    Said S skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jesper tog bort vår annons från alla hemsidor på nätet fem dagar innan vi skulle träffa en av spekulanterna som ville köpa vår lägenhet. Han gjorde det utan att meddela oss. När vi frågade honom varför och med vilken motivation han gjorde det så fick vi bara detta svar: Jag ber om ursäkt; jag gjorde fel. Vad kan motivera en mäklare att ta bort en annons innan något kontrakt har skrivits på? Jag vill gärna få ett svar på denna fråga.

Uppdatering 19/6: Fick ett samtal idag från en av Jespers kollegor som störde sig på mina negativa kommentarer om Jespers arbetssätt. Måste alla era kunder vara nöjda och är det bara positiva röster som ska höras här? Jag glömde skriva att Jesper i flera veckor, trots sitt erkännande om det felaktiga att ta bort annonsen utan vår vetskap, vägrade att låta oss avbryta kontraktet med honom i förtid. Vi fick sms om att vi kunde göra det om vi betalade 5000 kronor för avtalsbrott (för olika kostnader). Något sådant hade inte nämnts på vårt påskrivna kontrakt med honom. Han gick med på att upphäva kontraktet först efter att en annan mäklare hade tagit kontakt med honom.
    2017-06-20 Jesper A svarar Said S
    Hej Said!
    Det stämmer att vi tog bort annonsen, dock vill jag återigen förtydliga lite kring det hela. Vi kom överens om att skriva ett kontrakt med köparen dagen efter att ni accepterade budet. När jag sedan förberedde handlingarna på kontraktsdagen inför att vi skulle träffas så tog jag även ner annonsen. Efter det ringde ni och ställde in kontraktet och sköt på det i omgångar till lördagen.
    Mer detaljerad beskrivning kommer nedan, samt även tankar från min kontorschef.

På måndagen fick vi in ett bud som låg 100 000 kr över utgångspriset, samt 250 000 kr över övriga bud som inkommit. Detta bud var ett rekordpris i föreningen för lika stora lägenheter och med tanke på skicket på er lägenhet så var det ett väldigt bra bud. Efter att ha kollat med de övriga budgivarna som inte ville lägga något högre bud så fick jag ett godkännande från er på detta pris. Vi planerade in att vi skulle träffas för att skriva kontrakt dagen efter. Under tisdagen i samband med att jag förberedde alla handlingar för kontraktet så plockades annonsen ner, här borde jag självklart stämt av detta med er men det missades. Senare på eftermiddagen så avbokade ni kontraktstiden och valde då att börja skjuta på det i omgångar av olika anledningar, som sedan blev lördag. För att till sist även ställa in den tiden under lördagen efter mötet med Josef, min kontorschef. /Jesper, HusmanHagberg

Hej Said. Nu är det Josef som skriver.
    Gällande summan på 5 000 kr så är var det jag som tog det beslutet, inte Jesper.
    Som egenskap av kontorschef så ville jag höra av mig för att bemöta er och förklara situationen under processen när ni var på väg att sälja er bostad. I det telefonsamtalet berättade jag att jag ville träffa er och redan dagen efter (fredag) var jag på väg från Uppsala mot södra sidan Stockholm för att träffa er. När jag nästan var framme så ställde ni in mötet med mig och jag blev väldigt besviken då jag själv ställde in alla mina åtaganden den eftermiddagen. Dagen efter (lördag) så fick jag möjligheten att träffa dig och vad jag förstod då så var du besviken på att bostaden togs bort innan du och köparen skrivit på alla papper och du ville veta varför. Efter vår diskussion så berättade du att ni kunde gå med på att sälja bostaden om köparen kunde betala 150 000 kr mer. Bostaden hade i denna stund varit ute i närmare 1 månad och det bud vi hade fått var som vi nämnde tidigare redan ett rekordpris. Min bedömning var att Jesper hade presterat ett bra resultat och när det senare handlade om att ni ville ha mer betalt annars ville ni bryta avtalet, innan ensamrättstiden gått ut. Om man väljer att säga upp avtalet i samband med att ensamrättstiden löper ut så tillkommer ingen kostnad, så som det står i vårt förmedlingsuppdrag. Vill man avbryta innan så kunde vi i detta fall tänka oss detta men då mot en liten kostnad för att täcka våra största utgifter vi haft under uppdragstiden, därav den kostnaden. När sedan en annan mäklare tog kontakt med oss så gick vi med på att avbryta avtalet med dig, efter Jespers önskemål, några veckor innan ensamrättstiden gick ut utan ersättning.

Vi vill som avslutning tacka dig Said att du skrivit här på reco.se. Det hjälper oss att utvecklas i framtiden! Ha en bra sommar.
    Jesper A, Josef B gillar detta
  • Mazkin M
    Mazkin M skrev om Maxim Alami en del av HusmanHagberg Uppsala
    Bästa mäklaren utan tvekan! Duktig, artig, och en kämpe!

Betyg 10/10
    2017-06-26 Maxim A svarar Mazkin M
    Tack för ditt omdöme och för ett fint samarbete! Jag ser fram emot att få hjälpa dig med dina framtida affärer! Ha en fin sommar så hörs vi igen till hösten! Varma hälsningar Maxim
    Josef B, Maxim A, Rozbeh K, Jesper A gillar detta

Svartbäcksgatan 28, 753 32 Uppsala