Riksmäklaren Uppsala

Riksmäklaren Uppsala

Vi vill vara din mäklare genom livet

Vi på Riksmäklaren har allt sedan starten 1974 drivits av en vilja till utveckling och förändring, vilket gör att vi arbetar hårdare än alla andra mäklare. För oss är fastighetsmäkleri en livsstil och ett förtroendeuppdrag som ger oss möjlighet att göra det vi älskar mest av allt: göra kunder nöjda och hjälpa människor till en ny bostad i livets alla skeden.

På Riksmäklaren ser vi bostadsbytet som den största och kanske viktigaste affären du gör i livet. Genom vår erfarenhet av att förmedla bostäder har vi skapat en mäklartjänst som gör att både du och din köpare får den trygghet, kunskap och tillgänglighet som krävs för ett bra resultat. Våra mäklare håller hög standard i sina visningar, budgivningar, kontraktsskrivningar och tillträden. De är engagerade, lojala och kunniga. Hos oss kan du känna dig säker då vi har kvalificerade mäklare som lägger allt fokus på just dig och ditt boende.

Vill du sälja en bostad? Kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi mäklar i och utanför Uppsala. Tveka inte att höra av dig!

Vi ser fram emot att höra från dig.

Riksmäklaren - Mäklaren genom livet

Läs vad 740 kunder tycker om Riksmäklaren Uppsala 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-09-28 Verifierad kund
    Affären gick mycket snabbt och smidigt, Hela processen hanterades mycket väl.
    Carolina har gjort ett bra jobb och hon lever verkligen upp till förväntningarna och mer än så.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-09-28 Verifierad kund
    Kunnig, professionell, hjälpfull, vänlig, personlig
    2022-09-21 Verifierad kund
    På bästa tänkbara sätt blev jag /vi bemötta och vid frågor fick jag /vi snabba svar. Vi är så nöjda med Carolina. Hon har verkligen gjort ett toppen jobb.
    Annette
    Sivs dotter
    2022-09-21 Verifierad kund
    Bara samtal på telefon men det var absolut bra!
  • köpte sitt hus med hjälp av Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-09-19 Verifierad kund
    Jättebra mäklare med det lilla extra. Supergullig mot min dotter med.
    Ser fram emot bilder från hennes egna lilla grotta!! Micaela McClafferty
  • sålde sitt hus med hjälp av Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-09-17 Verifierad kund
    Micaela är micke profsig och fina experten.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Lindholm Eriksson en del av Riksmäklaren Uppsala
    • STENHAGEN
    2022-09-13 Verifierad kund
    Ger ett proffsigt och trevligt intryck, bra bemötande och positiv.
    Tack snälla Louise! Vi kämpade på bra båda två! :) Anna Lindholm Eriksson
    2022-09-13 Verifierad kund
    Carolina är kunnig, proffsig och engagerad.
    2022-09-12 Verifierad kund
    Carolina, som mäklare, uppfyllde alla våra förväntningar. Det var enkelt att kommunicera med henne, hon var väldigt hjälpsam under köpprocessen och säkerställde att det gick smidigt. Carolina har ett väldigt trevligt bemötande, och jag kan absolut rekommendera henne.
    2022-09-11 Verifierad kund
    Carolina har ett väldigt trevligt bemötande, svarar snabbt på frågor och tog våra önskemål i beaktande. Vår försäljning gick väldigt smidigt, från att vi träffades för en värdering till att lägenheten var såld tog det inte särskilt lång tid. Vi är mycket nöjda!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Marcus Topel en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-09-10 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande (Trevlig,Lugn, Kompetent)

Våra förväntningar var att få vår lägenhet såld i en svajig marknad och det gjordes innan vi lagt ut lägenheten på marknaden.

Allt gick väldigt snabbt och lätt och det kändes som att Marcus alltid ville vårat bästa.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ludvig Tidblom en del av Riksmäklaren Uppsala
    • KÅBO
    2022-09-06 Verifierad kund
    Mkt trevlig och tillmötesgående
    2022-09-03 Verifierad kund
    Hon var fin och bra i bemötandet. Vi kände förtroende snabbt. Vi hade inga förväntningar eftersom detta blev en annorlunda kontakt då det handlade om ett dödsbo och ingen budgivning hölls. Jag är glad och tacksam för att hon tog kontakt och erbjöd oss möjligheten att köpa på detta sätt. det var/ är ett objekt som passar oss perfekt 🙂
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Lindholm Eriksson en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Sommarro/Eriksberg
    2022-08-30 Verifierad kund
    Anna är varm i kontakten och skapar förstående, både för säljarens och köparens perspektiv. En äkta mäklare i ordets rätta bemärkelse, som känns trygg och ärlig i förmedlingen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-08-29 Verifierad kund
    Han är jätte bra på allt som behövs av honom. Till exempel, på grund av att vi frågade han gjorde visningen och han svarade allt som vi frågade.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ludvig Tidblom en del av Riksmäklaren Uppsala
    • FRÄMRE LUTHAGEN - FJÄRDINGEN
    2022-08-29 Verifierad kund
    Väldigt lugn och bra genomgång från start tills att allt blev klart.
    Alltid tillgänglig och fanns där när man undrade nått.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-08-29 Verifierad kund
    Bra bemötande, det hela förlöpte helt ok.
  • Holger P
    köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Källgren en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-08-28 Verifierad kund
    Jag blev oerhört proffsigt bemött av mäklaren. Hon var lyhörd för våra önskemål och kunde ge raka svar. Snabbt och effektivt tog hon våra frågor och önskemål direkt till säljaren. På så sätt fick vi en bra bild av såväl förutsättningarna för bostaden och säljarens. Detta underlättade när vi i familjen diskuterade. Vi hade höga förväntningar men mäklaren överträffade dessa med råge.

Sammanfattningsvis visade mäklaren på förmågan att möta oss och ta våra förutsättningar på största allvar. Hon byggde bron mellan oss och säljaren på ett elegant och mycket trevligt sätt. När vi inte fick den hjälp man skulle kunna önska av min bank sedan över 40 år hjälpte hon oss så att vi tillslut fick kontakt med dem. Tack vare detta och vårt eget arbete kunde vi effektivare komma fram till att helt byta bank. Utan denna parallellhandling hade vår ordinarie bank kunnat äventyrat hela affären. Därför kan vi varmt och innerligt rekommendera Mikaela Källgren som en mäklare utöver det vanliga med ett bemötande som är i toppklass. Eftersom jag själv har jobbat med kundservice, kundkontakter i 40 år uppskattar jag särskilt Mikaelas bemötande av mig och var och en i min familj. Det blir extra tydligt då jag har upplevt raka motsatsen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-08-27 Verifierad kund
    Ulrika gav ett lugnt och proffsigt intryck.
    Hon var också ärlig och rak, vilket jag uppskattar mycket.
    Affären gick fort och smidigt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Marcus Topel en del av Riksmäklaren Uppsala
    • TUNABACKAR
    2022-08-26 Verifierad kund
    Our broker was very responsive, clear communication and informative. As foreigner buying in Sweden, we felt totally secure with his support.
  • Wonssok J
    2022-08-26 Verifierad kund
    Carolina is a special mäklare who can deal with many issues with kindness and wisdom.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Källgren en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-08-22 Verifierad kund
    Vi är ännu inte klara med köpet, men än så länge så har hon varit mycket hjälpsam!
    2022-08-22 Verifierad kund
    Jag känner förtroende för henne eftersom hon är kunnig, påläst och har ett professionellt och har ett trevligt bemötande.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mikaela Källgren en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-08-19 Verifierad kund
    -Enkel att ha och göra med.
    -Alltid tillgänglig (inom rimliga ramar såklart)
    -Jobbade verkligen för att få upp priset när det egentligen inte krävdes
    Stort tack för dina fina ord och för ditt förtroende<3! Stort lycka till nu med ditt nya boende och jag önskar dig allt gott med det nya :)!. Hör av dig om du har frågor eller vill och behöver ha en mäklarhjälp igen:D.
    Keep going!

Mvh/ Mikaela Källgren
    Mikaela Källgren
    2022-08-19 Verifierad kund
    vi är jättenöjd hur Carolina gick genom hela processesn om försäjling av våran lägenhet. Alltid snab respons från Carolina när vi hade frågor kring visning, budgivning etc.
    2022-08-19 Verifierad kund
    Carolina är en engagerad mäklaren och göra hela process både köp och sälj av bostäder på en charmig och smidigt sätt. Det är verkligen en bra egenskap att göra affärer stress och hassel fri.
    Hon är oxå väldigt professionellt och håller kunden uppdaterat med information.
    Tack Carolina!
    • LINDBACKEN
    2022-08-15 Verifierad kund
    Glad, väldigt tillgänglig, pålitbar, engagerad!
    Tack Mia och Filip, jag hoppas att ni ska trivas i ert nya hem! Vänligen Anna - Riksmäklaren Anna Lindholm Eriksson
  • JAKOB B
    skrev om Marcus Topel en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-08-15 Spontant omdöme
    Marcus var ansvarig för en fastighet vi var intresserade av. Ringde han totalt 8-9 gånger under de ca 46 dagar fastigheten låg ute, han ringde aldrig tillbaka och inget sms om att testa senare. Fick höra av mig till deras kontor och påpeka detta först då fick jag återkoppling.

Det tog sedan flera dagar innan svar på Mail. Efter väldigt dålig återkoppling kom
    Mail om att huset var sålt. Det verkade ej som om att han ville ha fler intressenter på huset.

I min värld är det enkelt för en mäklare att sälja sig själv till säljaren men att man har en bra kontakt med potentiella köpare är ännu viktigaste. Detta var inte fallet här. Tyvärr ett uselt bemötande.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Kjell Samuelsson en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-08-15 Verifierad kund
    Vi fick ett mycket bra och positivt bemötande av Kjell. Han var lätt att komma i kontakt med om man ville honom något och han meddela oss fortlöpande vad som hände med försäljningen.
    Vi är mycket nöjda med försäljningen och med Kjell.
    Fam. Lise-Lotte Sjöberg
  • sålde sin stuga med hjälp av Anna Lindholm Eriksson en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-08-13 Verifierad kund
    Engagerad positiv hjälpsam o mycket trevlig!
    Tack snälla Lena, Ulrika och Björn! En verklig ynnest att få sälja ert fina fritidshus! Anna Lindholm Eriksson
  • köpte sin stuga med hjälp av Anna Lindholm Eriksson en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-08-13 Verifierad kund
    De bästa mäklaren! Väldigt bra kommunikation och snabbt affär!
    Tack Marcel, jag hoppas att ni ska trivas i ert nya hem! Vänligen Anna Lindholm Eriksson - Riksmäklaren Anna Lindholm Eriksson
    2022-08-10 Verifierad kund
    Kunnig, trevlig, tillgänglig, flexibel och effektiv! Gjorde både säljare och köpare nöjda.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Lucas Håkansson en del av Riksmäklaren Uppsala
    Professionell, vänlig och effektive
    2022-08-10 Verifierad kund
    Kunnig, ärlig och flexibel. Löste en snabb affär på bästa sätt för alla parter.
    2022-08-09 Verifierad kund
    Tydlig, professionell och serviceinriktad. Försäljningen av vår lägenhet blev en mycket trevlig upplevelse på grund av Lukas.
    2022-08-08 Verifierad kund
    Väldigt professionell och lyhört mäklare som ändå får en bra och personlig kontakt med oss som säljare. Hon gjorde ett jättebra jobb med annonsen som verkligen lyfte fram det positiva med objektet. Och trots att hon egentligen hade en ledig dag så gjorde hon en extra visning åt en potentiell köpare som sen köpte objektet.
    • BJÖRKLINGE
    2022-08-04 Verifierad kund
    Jag har både köpt och sålt via Micaela och är väldigt imponerad av henne som mäklare. Micaela är seriös, hörsam, kunnig och effektiv.

Både som köpare och säljare känner man att hon prioriterar en och visar stort intresse för ens situation.

Jag rekommenderar henne varmt till alla som får chansen att ha henne som mäklare, du kommer inte ångra dig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-07-25 Verifierad kund
    Mycket hjälpsam mäklare. Eva gjorde hela process smidig och enkel med mycket snabb kommunikation vid frågor. Något nedlåtande bemötande av köparen vid första visning men det blev bättre med tiden.
  • köpte sitt hus med hjälp av Kjell Samuelsson en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Frösunda
    2022-07-24 Verifierad kund
    Vi blev proffesionellt och vänligt bemötta av Kjell. Upplever Kjell som kunnig, vänlig och intresserad av att hjälpa oss få till en bra fastighetsaffär.
    • KUNGSÄNGEN
    2022-07-15 Verifierad kund
    Jag är jättenöjd med mitt val av mäklare. Kan verkligen rekommendera Carolina.
  • sålde sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • NÅNTUNA-VILAN
    2022-07-12 Verifierad kund
    Carolina är kunnig, tillgänglig och professionell. Rekommenderar henne varmt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • NÅNTUNA-VILAN
    2022-07-09 Verifierad kund
    mycket positiv respons från Carolina vid budgivning och diskussion innan kontrakt skrivning.
    • NORBY
    2022-07-08 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, professionellt arbete. Positiv o drivande i processen. Ansvarstagande o återkopplade snabbt och vid behov.
    Tack snälla Johanna! Det var så roligt att sälja din bostad. Anna Lindholm Eriksson
  • sålde sitt hus med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    • LINDBACKEN
    2022-07-06 Verifierad kund
    Aktiv under hela säljprocessen. Lösningsorienterad och strukturerad. Vi har sålt med Ulrika vid två tillfällen och båda gångerna varit supernöjda med både service och slutpris.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ludvig Tidblom en del av Riksmäklaren Uppsala
    2022-07-04 Verifierad kund
    Bra och engagerad. Vi är nöjda med Ludvigs insats
    2022-06-29 Verifierad kund
    Blev lite besviken att vissa saker saknades i annonsen på Hemnet. Tex saknades info om bergvärme och fiber som jag tycker är väldigt bra om det står med.

I övrigt var allt jättebra
    Hej, trist att du ser att saker fattades i annonsen. Bergvärme vad medtagen i annonsen men fiber visste jag inte att du dragit in. På ett intagsmöte pratas om allt mellan himmel och jord och det är superviktigt att all information kommer med därför ber vi säljarna att läsa igenom texten innan vi lägger ut en annons. Tack för förtroendet med försäljningen och jag önskar dig all lycka med nästa hem. Micaela McClafferty
    • Vänge
    2022-06-28 Verifierad kund
    Professionell och effektiv. Svarar snabbt på frågor, mycket hjälpsam.
  • köpte sitt hus med hjälp av Anna Lindholm Eriksson en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Storvreta
    2022-06-20 Verifierad kund
    Anna var tydlig i vad vi behövde göra då vi kastade oss in i budgivning sista sekunden. Hon vägledde oss genom köpet på ett schysst sätt och dssutom mycket trevlig.
    Tack snälla ni. Det kändes som om det huset passade er perfekt. Anna Lindholm Eriksson
    2022-06-18 Verifierad kund
    Jag är jätte nöjd om mäklaren. Tack för allt.
    Tack snälla! All lycka till er! Anna Lindholm Eriksson
  • sålde sitt hus med hjälp av Lucas Håkansson en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Knutby
    2022-06-15 Verifierad kund
    Vi är super nöjda med Lucas som mäklare och rekommenderar honom varmt.
    Det har varigt enkelt att kommunicera och han svarar alltid snabbt och är mycket tillmötesgående!