Riksmäklaren Uppsala

Skolgatan 33B, 753 11 Uppsala — Visa karta

Vi vill vara din mäklare genom livet

Vi på Riksmäklaren har allt sedan starten 1974 drivits av en vilja till utveckling och förändring, vilket gör att vi arbetar hårdare än alla andra mäklare. För oss är fastighetsmäkleri en livsstil och ett förtroendeuppdrag som ger oss möjlighet att göra det vi älskar mest av allt: göra kunder nöjda och hjälpa människor till en ny bostad i livets alla skeden.

På Riksmäklaren ser vi bostadsbytet som den största och kanske viktigaste affären du gör i livet. Genom vår erfarenhet av att förmedla bostäder har vi skapat en mäklartjänst som gör att både du och din köpare får den trygghet, kunskap och tillgänglighet som krävs för ett bra resultat. Våra mäklare håller hög standard i sina visningar, budgivningar, kontraktsskrivningar och tillträden. De är engagerade, lojala och kunniga. Hos oss kan du känna dig säker då vi har kvalificerade mäklare som lägger allt fokus på just dig och ditt boende.

Vill du sälja en bostad? Kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi mäklar i och utanför Uppsala. Tveka inte att höra av dig!

Vi ser fram emot att höra från dig.
Mån: 09:00-17:00
Tis: 10:00-17:00
Ons-Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 222 kunder tycker om Riksmäklaren Uppsala

• 2019-10-11

Susanne D skrev om Mia Kjellberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi har sålt en två i Salabacke, Uppsala.

Vi valde Mia Kjellberg som mäklare eftersom vi både köpt o sålt en lägenhet av/med hjälp av henne tidigare. O vi var mycket nöjda med Mias bemötande både som köpare o säljare.
    Mia är proffsig, trevlig o kunnig.
    Man känner sej omhändertagen som orolig säljare.
    Vi är mycket nöjda med Mia som mäklare o kan varmt rekommendera henne. Läs mer

Dag Patrik S skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålt hus med Carolinas hjälp och ska köpa lgh med Carolinas hjälp.

Oerhört proffsig och bra. Engagerad till hundar procent med oss säljare i fokus.

Carolina översteg våra förväntningar och vi är supernöjda med henne.

Om Riksmäklaren har lika bra och engagerade mäklare så kommer de att bli framgångsrika länge. Det bemötande och den proffsighet som Carolina besitter är få förunnat.
    Kommer att rekommendera henne till alla jag känner som skall köpa eller sälja sitt boende. Läs mer
    2019-10-10 Carolina S svarar Dag Patrik S
    Tack Patrik för din mycket vänliga rekommendation! Det gjorde mig otroligt glad att läsa! Jag är mycket tacksam för att jag fick förtroendet att sälja ert fina hus. Det är alltid enkelt och extra kul när man har så engagerade och tillmötesgående säljare. Stort tack och lycka till med allt!
  • AMANDA L

2019-10-10

AMANDA L skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag har inte köpt något än men har blivit tipsad av andra att kontakta henne, för jag letat lägenhet. Hon var jättetrevlig och hjälpsam. Läs mer
    2019-10-10 Carolina S svarar AMANDA L
    Stort tack Amanda för ditt vänliga omdöme! Hoppas att du hittar en bra bostad i framtiden! :)

Amanda L skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    2019-10-10 Carolina S svarar Amanda L

Sofia L skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sissela gick igenom allt noggrant och tydligt. Jag köpte en lägenhet i Löten i Uppsala som blir mitt nu första boende ensam. Läs mer

Maria Madeleine S skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Carolina sålde vår villa, och jag är verkligen nöjd med hennes arbetsinsats. Hon är engagerad och väldigt duktig, och det kändes som att hon la ner hela sin själ i försäljningen av huset.
    Hon är väldigt omtänksam som person också, och vi fick ett väldigt fint bemötande.
    Jag kan varmt rekommendera Carolina till andra som behöver hjälp av mäklare. Läs mer
    2019-10-10 Carolina S svarar Maria Madeleine S
    Tusen tack Madde för ditt vänliga omdöme! Det gjorde min dag att höra detta!
    Det är alltid enkelt och extra roligt med försäljningar som ert hus där det inte bara är ett mycket bra objekt att sälja men där man dessutom har otroligt trevliga och tillmötesgående säljare som gör hela processen smidig. Stort tack för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen!
  • 2019-10-09

Shaun Ö skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Snabb återkoppling
    Lätttillgänglig
    Trevlig Läs mer
    2019-10-10 Carolina S svarar Shaun Ö
    Stort tack Shaun för ditt vänliga omdöme!
  • Peter P

2019-10-09

Peter P skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    aa helt grymt aså. Kexet krängde cribben för helt fett me stålers. Blev nästan miljis aså. Like på det typ! Läs mer
    2019-10-10 Micaela M svarar Peter P
    Du är härlig du, kul att det gick så bra. Me like also! :)
  • 2019-10-07

Hanna F skrev om Mia Kjellberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Mia är en väldigt duktig mäklare som lyssnade på mig som säljare och mina önskemål samtidigt som hon var tydlig och ärlig i sin argument inför och under försäljningen. Hanterade spekulanterna på ett bra sätt och landade affären med ett mycket bra resultat. Läs mer
  • 2019-10-06

Josefine A skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Väldigt oproffesionellt agerande av mäklaren.
    Inte speciellt trevlig
    Partiskt agerande av mäklaren, som försökte bestämma själv vem som skulle få köpa och inte.
    Skulle inte rekommendera någon att anlita denna mäklare Läs mer
    2019-10-07 Sisela R svarar Josefine A
    Hej Josefine,

Tråkigt att ni känner på detta sätt då vi var i en situation som vart olycklig samt med flertalet parter inblandade. Jag anser dock att vi inom en dag kom fram till en lösning som vart bra för samtliga inblandade parter.

Jag önskar er all lycka i byggande av Ert kommande hem.
  • Narbeh S

2019-10-06

Narbeh S skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Inget professionellt bemötande alls. Ingen mäklaren som jag skulle vilja göra affärer med igen.
    Vår säljare fick göra hennes jobb.. 🤔🤔 Läs mer
    2019-10-07 Sisela R svarar Narbeh S
    Hej Narbeh,

Jag önskar er all lycka i byggande av Ert kommande hem.
  • 2019-10-05

Ellen T skrev om Mia Kjellberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag har sålt 2 lägenheter mha Mia och varit mycket nöjd med hennes jobb. Hon är engagerad, påläst och lätt att få tag på. Vid båda försäljningarna har det gett ett bra resultat och smidiga försäljningar. Läs mer
  • 2019-10-03

Jacqueline E skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt bostad. Trevligt bemötande, positiv och engagerad. Bra kommunikation. Läs mer

Daniel R skrev om Camilla Berg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt bostadsrätt och har så långt bara blivit väldigt trevligt och professionellt bemött. Läs mer

Peter T skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Väldigt bra och seriös mäklare. Lätt att hålla kontakten med och tydlig i vår kommunikation. Läs mer

Harri G skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    I sold my apartment with Micaela's help and I am very pleased with how the sale was handled. Micaela was very professional and gave advice during every step of the selling procedure, making sure that no questions were left unanswered and that everything went as smoothly as possible. Even though I don't speak Swedish I was treated very well, which is unfortunately the exception (speaking from experience with other agents in Uppsala...).
    I highly recommend Micaela. Thank you once again! Läs mer
    2019-10-02 Micaela M svarar Harri G
    Thank you so much for those words! It’s been a pleasure to meet you and good luck out there in the world!
  • 2019-10-01

Birgitta W skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Ulrika har framgångsrikt sålt vår lägenhet. Hon är påläst och inger stort förtroende. Hon är professionell och effektiv i sin roll och återkopplar på ett bra sätt genom hela processen. Läs mer
  • 2019-09-30

Alf C skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt en ny bostad i Åsikten Södra 3. Sålde genom Ulrika lägenhet på Vaksalagatan 18 A.

Coolt, strukturerat och förtroendeingivande bemötande.

Vi hade förväntan på en prisnivå och en säljprocess och båda blev bättre än förväntat.

Sammanfattningsvis så har Ulrika motsvarat och överträffat förväntningarna och jag kan verkligen rekommendera henne till andra. Läs mer

Staffan S skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi har köpt ett radhus i Brf. Aqua och blev bemötta på ett trevligt sätt av Ulrika.
    Vi kan väl tycka att informationen varit lite knapphändig. Vi saknar bl. a. en teknisk beskrivning. Det finns heller inte någon boendekalkyl där man själv kan sätta in aktuella siffror. Det tycker vi är en självklarhet att detta ska finnas i mäklar-objekt. Läs mer

Jörgen S skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Tecknat förhandsavtal på bostad i Rosendal. Hon har varit - och är - väldigt trevlig i sitt bemötande. Arbetar uppenbarligen jämt eftersom min kontakt med henne av olika anledningar oftast varit långt utanför kontorstid. Ger väldigt snabba och tydliga svar på frågor. Då det här är min första kontakt med någon mäklare över huvud taget så hade jag inga särskilda förväntningar utan snarare enbart vissa fördomar om mäklare. Men jag har blivit positivt överraskad och är som helhet mycket nöjd med vår kontakt än så länge. Då köpet inte är avslutat ännu så lär kontakten fortgå ytterligare en stund. Läs mer
    2019-10-10 Carolina S svarar Jörgen S
    Stort tack Jörgen för att du tog dig tid att lämna ett mycket vänligt omdöme!

Emil G skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Den bästa mäklaren jag träffat i mitt liv. Otroligt fokuserad och super trevlig.
    Lyssnade bra och lätt att få tag på när jag hade frågor. Vår bostad såldes extremt snabbt vilket var exakt vad vi ville. Vi kommer att kontakta dig nästa gång vi behöver en mäklare :) Läs mer
    2019-10-09 Carolina S svarar Emil G
    Tusen tack Emil för ditt mycket vänliga omdöme! Det värmer att höra. Var jättekul att hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet! Hoppas och tror att ni kommer att trivas kanon i nya huset!
  • 2019-09-27

Chuan G skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Lyhörd,detaljerad,otroligt trevlig och ha bra koll på marknadens länge.duktig med kommunikation. Läs mer
    2019-09-27 Carolina S svarar Chuan G
    Tusen tack Chuan för ditt omdöme, det värmer att höra.
    Och även stort tack för att jag fick hjälpa er att sälja lägenheten! :)
    Hoppas att ni kommer att trivas jättebra i nya huset!
  • 2019-09-27

Michael Bengt Franchesco Nicol H skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Kändes tryggt att anlita Thomas och Riksmäklaren. Läs mer
  • 2019-09-26

Demir K skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Professionellt bemötande och konkret. Läs mer
  • Marie P

2019-09-26

Marie P skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    En engagerad,proffesionell,glad och toppen mäklare!
    Om alla mäklare vore som Eva, så skulle dom bli miljonärer tack vare sitt jobb ☺
    Alltid positiv, ständigt tillgänglig och framför allt ett trevligt bemötande!
    All rekommendation till henne! Läs mer

Elin Elisabeth Madelene S skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålt en villa i Björklinge, väldigt tillmötesgående och trevlig mäklare som ser till att både säljare och köpare är nöjda! Tidseffektiv ordning och reda. Rekommenderas starkt och kommer använda henne igen nästa gång! Läs mer
    Eva B gillar detta
  • 2019-09-25

Gerd Eva CHRISTINA Olofsson A skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Mycket possitiv tillmötesgående noggrann och följer upp på ett mycket bra sätt Läs mer
    2019-09-27 Carolina S svarar Gerd Eva CHRISTINA Olofsson A
    Stort tack Christina för din vänliga kommentar!
    Hoppas att ni ska trivas kanon i er nya charmiga lägenhet!

Andreas K skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Carolina är trevlig i sitt bemötande och lyhörd gentemot kunden. Hon är också serviceminded och återkopplar snabbt vilket är mycket uppskattat. Läs mer
    2019-09-27 Carolina S svarar Andreas K
    Stort tack Andreas för din vänliga kommentar, det värmer att höra!
    Hoppas att du och dottern ska trivas kanon i nya lägenheten!
  • 2019-09-16

Sara Margaretha K skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålde vår villa i Lövstalöt. Har bara positivt att säga. Trevlig, social och alltid kontaktbar. Vår försäljning gick bättre än väntat och vi är nöjda ända från start till slut. Läs mer
    2019-09-27 Carolina S svarar Sara Margaretha K
    Stort tack Sara för din fina kommentar. Var ett sant nöje att få hjälpa till med försäljningen av ett så populärt hus!
  • 2019-09-16

David Christer K skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Såld villa!
    Lättsam och trevlig i bemötande och gällande frågor.
    Väldigt engagerad och driven mäklare som gjorde sitt yttersta för att vi skulle få ett så bra pris som möjligt!
    Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-09-27 Carolina S svarar David Christer K
    Stort tack David för din vänliga kommentar, det värmer att höra!
    Är mycket glad och tacksam för att jag fick hjälpa er att sälja ert fina (och populära) hus.
    Hoppas att ni ska trivas kanon i nya huset!
  • 2019-09-14

Kristina N skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt en villa.
    Bemöttes bra och korrekt.
    Snabb affär vilket uppskattades. Läs mer
    2019-09-27 Carolina S svarar Kristina N
    Tack för ditt omdöme Kristina!
    Hoppas ni ska trivas kanon i huset!
  • 2019-09-14

Leif Å skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Snabb med att svara på uppkomna frågor. Korrekt. Läs mer
    2019-09-27 Carolina S svarar Leif Å
    Stort tack Leif för ditt vänliga omdöme!
  • 2019-09-13

Mohsen B skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag köpte en bostad på Svanmossvägen i Lindbacken.
    Det är ett nytt project med inflytt första kvartal år 2021. Mäklaren hade ett bra bemötande. Hon levde upp till förväntningarna. Jag hade en br aupplevelse Läs mer
  • 2019-09-10

Mats Gunnar Oliver Ö skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålt radhus: Mycket nöjd med Carolina, hon såg till att hålla mig uppdaterad, en bra känsla för mina önskemål samt sina erfarenheter som mäklare. Läs mer
    2019-09-27 Carolina S svarar Mats Gunnar Oliver Ö
    Stort tack Oliver för ditt vänliga omdöme!
    Och även stort tack för att jag fick hjälpa till med försäljningen!
  • Kenny F

2019-09-09

Kenny F skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt nyproduktion samt tomt av Ulrika. Utmärkt service genom hela processen. Vi hade en tydlig budget och mål som Ulrika lyckades leverera på! Läs mer
  • 2019-09-09

Sven Göran Ingvar W skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vid försäljning av villa storvreta har jag uppskattat Sisela för hennes kunskap och hjälpsamhet för att försäljningen skulle bli så bra som möjligt. Och det blev den! Läs mer
  • 2019-09-09

Östen W skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Bra bemötande och bra information. Läs mer
    2019-09-09 Carolina S svarar Östen W
    Stort tack Östen för ditt omdöme! Hoppas att du ska trivas kanon i lägenheten!
  • 2019-09-07

Inger-Lise P skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi har köpt lägenhet, Mäklare: Var CAROLINA SOHLBERG. Carolina var så trevlig och lugn, lyssna ,förklara med ett fantastiskt lugn. Tillmötesgående, samarbetsvillig.Allt var så bra, med Carolina Sohlberg. Läs mer
    2019-09-07 Carolina S svarar Inger-Lise P
    Tusen tack Inger-Lise!! Det värmer att höra! Har varit så oerhört trevligt att hjälpa er med både köp av ny bostad och försäljningen av ert fina hus! Det kommer bli kanonbra i nya lägenheten! Kram på er
  • 2019-09-04

Tobias E skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    En mäklare i världsklass!!
    Ulrika lyckades att sälja vårt radhus innan vi ens hade hunnit fotografera det!
    Hade vi inte valt Ulrika hade detta aldrig hänt.
    Hon är extremt driven och har en bred kundkrets med många spekulanter.
    Hon vet vad sina spekulanter och vill alltid det bästa för säljaren och köparen!
    Ska vi sälja igen framöver så finns det bara 1 mäklare att välja, Ulrika Lööf!!! Läs mer
  • 2019-09-01

Anna G skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Kändes väldigt bra fram till själva köpet. Uppföljningen av det vi kom överens om vid köpet gjordes inte självmant. Var tvungen att tjata lite för att det skulle följas upp. Helheten hade klart varit en 5:a och blivit bättre för mig som köpare om man direkt hade följt upp det som avtalats. Hade dessutom kanske sparat mig tid så vi hade kunnat flytta in tidigare. Så det var tråkigt tycker vi. Läs mer
  • Linnea G

2019-08-30

Linnea G skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Har köpt en nyproducerad lägenhet.
    Jag blev väl bemött av Carolina. Hon är trevlig, positiv, tydlig, kunnig och snabb med att återkoppla frågor och funderingar. Läs mer
    2019-08-30 Carolina S svarar Linnea G
    Stort tack för din vänliga rekommendation Linnea!
    Jag hoppas att du ska trivas jättebra i din nya fina lägenhet! :)
  • 2019-08-29

Malin T skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Proffsig, tillmötesgående och flexibel. Läs mer
  • 2019-08-28

Peter B skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Hon sköter sig utmärkt med våran lägenhet Läs mer
  • 2019-08-28

Emma K skrev om Mia Kjellberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    En trea på portalgatan, Uppsala.

Bra bemötande och inte för "tjatig" som jag upplever att vissa mäklare är.

Snabb återkoppling Läs mer
    2019-08-28 Mia K svarar Emma K
    Tack Emma! Vi ses igen om en dryg månad.
    Mia
  • 2019-08-26

Per-Erik H skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi har köpt en bostadrätt av Thomas. Han har rakt igenom varit extremt professionell, driven och korrekt. Hela köpprocessen från visning till kontraktskrivning har fungerat klanderfritt. Läs mer
  • 2019-08-24

Sofia B skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag har köpt en nyproduktion. Ulrika har varit väldigt behjälplig med alla våra frågor vi haft och varit snabb på att återkoppla. Finns inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-08-20

Per-Uno A skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Proffsigt och kunnigt bemötande och genomförande av lägenhetsaffärer hittills Läs mer
  • 2019-08-19

Christina A skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Trevlig och professionell 😊 skulle absolut välja henne som mäklare om jag skulle sälja min bostad. Läs mer
  • 2019-08-18

Matilda S skrev om Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålde en bostadsrätt och det gick mycket snabbt och smidigt mellan visning och såld bostad. Är väldigt nöjd med försäljningen. Läs mer
  • 2019-08-18

Emina J skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sisela sålde mitt hus i Järfälla. Hon inger förtroende, hon är kompetent, saklig och samtidigt en glad mjuk och trevlig tjej.
    Sisela är toppen! Läs mer
Ulrika Lööf