Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Riksmäklaren Uppsala

Riksmäklaren Uppsala

Skolgatan 33B, 753 11 Uppsala — Visa karta

Vi vill vara din mäklare genom livet

Vi på Riksmäklaren har allt sedan starten 1974 drivits av en vilja till utveckling och förändring, vilket gör att vi arbetar hårdare än alla andra mäklare. För oss är fastighetsmäkleri en livsstil och ett förtroendeuppdrag som ger oss möjlighet att göra det vi älskar mest av allt: göra kunder nöjda och hjälpa människor till en ny bostad i livets alla skeden.

På Riksmäklaren ser vi bostadsbytet som den största och kanske viktigaste affären du gör i livet. Genom vår erfarenhet av att förmedla bostäder har vi skapat en mäklartjänst som gör att både du och din köpare får den trygghet, kunskap och tillgänglighet som krävs för ett bra resultat. Våra mäklare håller hög standard i sina visningar, budgivningar, kontraktsskrivningar och tillträden. De är engagerade, lojala och kunniga. Hos oss kan du känna dig säker då vi har kvalificerade mäklare som lägger allt fokus på just dig och ditt boende.

Vill du sälja en bostad? Kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi mäklar i och utanför Uppsala. Tveka inte att höra av dig!

Vi ser fram emot att höra från dig.
Mån: 09:00-17:00
Tis: 10:00-17:00
Ons-Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 176 kunder tycker om Riksmäklaren Uppsala

• 2019-08-20

Per-Uno A skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Proffsigt och kunnigt bemötande och genomförande av lägenhetsaffärer hittills Läs mer
  • 2019-08-19

Christina A skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Trevlig och professionell 😊 skulle absolut välja henne som mäklare om jag skulle sälja min bostad. Läs mer

Matilda S skrev om Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålde en bostadsrätt och det gick mycket snabbt och smidigt mellan visning och såld bostad. Är väldigt nöjd med försäljningen. Läs mer

Emina J skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sisela sålde mitt hus i Järfälla. Hon inger förtroende, hon är kompetent, saklig och samtidigt en glad mjuk och trevlig tjej.
    Sisela är toppen! Läs mer

Steve B skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt bostadsrätt
    Mycket bra bemötande och väldigt serviceinriktad

Totalt sett ett mycket proffsigt uppträdande, och hon var ödmjuk. Läs mer
  • Micke A

2019-08-17

Micke A skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Bästa mäklaren vi mött , väldigt trevlig Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Micke A
    Tusen tack Micke för ditt fina omdöme! Det glädjer mig verkligen att höra! Är så glad att ni blev köpare till radhuset, det passade er perfekt!
  • 2019-08-17

Kristin S skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Fantastisk mäklare, rekommenderar varmt! Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Kristin S
    Tusen tack för ditt fina omdöme! Har varit ett sant nöje att hjälpa er med försäljningen av ert fina radhus! Hoppas att ni ska trivas kanon i nya drömhuset!
  • Anton S

2019-08-15

Anton S skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Carolina sålde vårt bostadsrättsradhus i Sävja. Vi blev mycket väl bemötta och Carolina gjorde ett superbra jobb. Trots semester så hade vi kontakt ang. förhandsvisning och när det kom bud så var vi väldigt nöjda med hur Carolina skötte kommunikationen med spekulanterna. Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Anton S
    Stort tack för ditt fina omdöme Anton! Har varit mycket trevligt att få hjälpa er med försäljningen av ert fina radhus! Hoppas att ni ska trivas kanon i nya drömvillan!
  • 2019-08-12

Krister Lars Martin S skrev om Tiit Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Kunnig, erfaren, ansvarstagande och omhändertagande.

Känns tryggt att låta honom leda arbetet med försäljningen. Läs mer
  • 2019-08-07

Tesfaldet G skrev om Camilla Berg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Hon är jätte duktigt Mäklare!
    Mvh Tesfaldet Läs mer
  • 2019-08-02

Kenny A skrev om Camilla Berg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag har sålt en lägenhet. Camilla var snabb, tydlig och alltid tillgänglig. Var det några problem eller frågor så fick man alltid bra och tydliga svar. Travlig glad och positiv Läs mer
  • 2019-08-01

Kerstin B skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt en 2:a är på väg att säja en 3:a med hjälp av Sisilia. Mäklaren gav oss ett bra och sakligt bemötande beträffande köp och bankkontakter. Nu återstår försäljning med hopp om samma bemötande och engagemang. Läs mer
  • 2019-08-01

Lars-Göran B skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Ett öppet och positivt bemötande vid visning och köp av lägenhet samt samt vid kotratskrivning. Engagerad i förmedling av bankkontakt. Läs mer
  • 2019-07-30

Veijo J skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi sålde vår lägenhet i Järlåsa utanför uppsala, en trea. Micaela var kunnig och duktig. Mycket trevlig! Hon levde upp till våra förväntningar och hela processen gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2019-07-26

Iréne B skrev om Märta Coronel Stillström en del av Riksmäklaren Uppsala
    Mäklaren utförde sitt uppdrag precis som vi hade kommit överens om. Kan med gott samvete rekommendera Märta Coronel Stillström Läs mer
  • 2019-07-19

Hans Christer H skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Mycket positivt! Engagerad och positiv i sitt arbete
    Kan rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-18

Amanda N skrev om Tiit Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag köpte en liten villa på landet. Det är svårt att bedömma mäklaren då han som stod som mäklare inte riktigt var mäklaren för huset. Läs mer
  • 2019-07-18

Parvin Z skrev om Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi sålde en bostadsrätt. Sisela var en påläst o kunnig mäklare som jobbade hårt för att uppnå ett bra resultat! vi ger henne vår bästa rekommendation. Läs mer
  • 2019-07-15

Hans B skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag håller på att köpa en lägenhet i bostadsrättsföreningen Linnes utsikt.

Bemötande i visningarna har varit bra.

Det har däremot varit lite strul med kontraktskrivning, innehåll mm och orsaken är väl att det är semestertider. Jag är dock fortfarande orolig för hur allt ska fungera i lägenhetsaffären. Denna fråga kommer för tidigt eftersom jag vill ha hela affären bakom mig innan jag börjar ge omdömen.

Sammanfattning: Bra visning med beskrivning av lägenheter, kontraktutskick mm har det varit strul med. Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Hans B
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Hoppas att du ska trivas kanon i Linneas Utsikt!
  • 2019-07-13

Albert A skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt fritidshus. Vi fick den information vi förväntade oss. Vi blev väl bemötta och kände oss trygga i processen. Läs mer
  • 2019-07-13

Per Jesper Emanuel J skrev om Peter Alfvengren en del av Riksmäklaren Uppsala
    Trygg, erfaren, löser det man vill och är alltid anträffbar. Läs mer
  • 2019-07-12

Emil L skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt. Glad och positiv tjej, som var mån om att alla skulle hitta sin lägenhet Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Emil L
    Stort tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme! Hoppas att du och din dotter ska trivas kanon i nya lägenheten!
  • 2019-07-08

Jennifer W skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt bostad.
    Hon var snabb, smidig och tillmötesgående. Väldigt trevlig med.
    Hade inte så mkt förväntningar.

Allt flöt på bra. Mäklar var lätt att kontakta och man fick snabba svar. Fick upplevelsen av att inga frågor är dumma. Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Jennifer W
    Tusen tack Jennifer för ditt fina omdöme! Hoppas att ni ska trivas kanon i nya lägenheten!
  • 2019-07-08

Björn K skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi har köpt en 3:a på Kamomillgatan 26 i årsta.
    Trevligaste mäklaren vi stött på och vi har varit på en del visningar. Vi hade en del frågor vid första visningen och visste hon inte svaret så tog hon direkt reda på det. 5+ Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Björn K
    Stort tack Björn för ditt fina omdöme, det glädjer mig verkligen! Hoppas att ni ska trivas jättebra i nya lägenheten!

Mikaela A skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi sålde vår lägenhet med hjälp av Carolina. Försäljningen gick både snabbt och smidigt tack vare Carolina och vi fick mer än utgångspriset. Vi är jättenöjda! Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Mikaela A
    Tusen tack för ditt fina omdöme! Är så glad att jag fick hjälpa er med försäljningen!

Nanette Pia G skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi hade Micaela när vi sålde vårat torp. Hon är en väldigt duktig, professionell & personlig mäklare. Vi blev tipsade om henne av bekanta och det är vi glada för & kommer definitivt tipsa om henne vidare till kommande husförsäljningar. Läs mer

Johan S skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi fick hjälp att sälja våran lägenhet.
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande. En jätteglad och trevlig tjej!
    Fick både oss och köparna att känna oss nöjda och glada över affären. Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Johan S
    Stort tack Johan för ditt fina omdöme! Är glad och tacksam att jag fick hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet! Hoppas att det blir kanon i nya lägenheten med nya tillskottet! :)
  • 2019-07-06

Stefan D skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi har köpt Hagby 6. Vi är bara nöjda med Micaela. Tydlig, lätt att förstå och bra på att förklara. Lyssnade på våra frågor och svarade tydligt. Personlig. Läs mer
  • 2019-07-05

Andreas E skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt en två på Ulleråkersvägen 66!
    Ett gott bemötande!
    Professionell vilket ger förtroende!
    Lätt att få tag på!
    Tydlig i sin kommunikation! Läs mer
  • 2019-07-04

Elsa Christina B skrev om Tiit Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Alldeles utmärkt. Kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-07-02

Liselott O skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi har köpt lägenhet.
    Eva hade ett fint bemötande. Mycket fin kommunikation både via e-post, telefon och i möte. Läs mer
  • 2019-06-28

Mario T skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi köpt ett hus och sålde vår lägenhet via Ulrika och är super nöjd med det bemötande vi fått.
    Ulrika är super grym Läs mer
  • 2019-06-28

Veronica L skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Mycket proffsig, snabb, trevlig och tydlig! Rekomenderar henne starkt som mäklare! Läs mer
  • 2019-06-27

Jan E skrev om Riksmäklaren Uppsala
    Känns inte närvarande
    ”Glömmer” viktiga uppgifter Läs mer
  • 2019-06-27

Göran Henrik E skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag sålde mitt fritidshus på landet. Eva var vid första mötet full av inspiration och glädje över att få ta sig an försäljningen. Hon presenterade idéer runt försäljningen som andra inte alls kommit på vilket var viktigt för mig. Hon hade tät kontakt på telefon/sms/email och höll mig uppdaterad hela tiden. Hon kom på saker jag behövde fixa med innan visningen/försäljningen ( ex sotning och vattenanalys).
    Jag vill ha en mäklare som tänker själv och som vågar säga vad hon tänker. Jag vill ha en bra visning och ett varmt bemötande till intressenterna. Eva har varit en positiv upplevelse genom hela processen, rekommenderas varmt. Läs mer
  • Marcus E

2019-06-26

Marcus E skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt nyproducerat bostadsrättsradhus. Ulrika har varit tillgänglig och kunnig om både hus och område, vilket uppskattades. Hon kunde gärna ha intresserat sig mer för vår situation och i större utsträckning satt sig in i vad vi sökte för något boende. Sammanfattningsvis upplevdes kontakten med Ulrika som kunnig och professionellt, men vi saknade ett personligt bemötande Läs mer
  • 2019-06-26

Maria S skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Radhus i Lindbacken.
    Bra bemötande men något loj i framtoning. Precis och kunnig om objekt. Läs mer
  • 2019-06-24

Viktoria V skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Eva hjälpte oss att sälja vår 3a i Nyby. Hon är otroligt drivande, kunnig, pålitlig och dessutom väldigt rolig :) Läs mer
  • 2019-06-24

Stefan Bertil Emanuel F skrev om Riksmäklaren Uppsala
    Har sålt en villa i Uppsala. Fick snabbt svar på alla funderingar jag o min hustru hade i samband med försäljningen. Dessutom olika tips på vad som behövde göras åt den mycket övermöblerade villan. Kunde inte bli så mycket bättre. Vi är helt nöjda med allt. Läs mer
  • 2019-06-20

Karin L skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålde bostadsrätt, trevligt och proffesionellt bemött. En mycket bra mäklare helt enkelt ! Läs mer
  • 2019-06-18

Per K skrev om Camilla Berg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag var en ganska strulig köpare och velig köpare. Trots detta fick jag ett gott och professionellt bemötande. Läs mer
    2019-07-30 Camilla B svarar Per K
    Tack för ditt omdöme Per! Du var varken strulig eller velig. Hoppas att du ska trivas i lägenheten!
    Camilla B gillar detta
  • 2019-06-16

Lisa J skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Trevlig och tillmötesgående. Hjälpsam under hela processen vid köp och sälj. Läs mer
  • 2019-06-13

Alexandra S skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi sålde vår bostadsrätt med hjälp av Carolina.
    Hon fanns alltid tillgänglig och hjälpsam.
    Skulle rekommendera Carolina till alla mina bekanta som ska sälja.
    Kunnig, trevlig, tillmötesgående och professionell! Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Alexandra S
    Tusen tack Alexandra, det värmer att höra! Jättekul att få sälja en så fin och attraktiv lägenhet!
  • 2019-06-08

Tobias H skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi träffade Michaela i samband med att vi skulle köpa ett hus. Det blev inte det huset men vi gillade hennes kundfokus så hon fick sälja vårt hus. Blev en snabb och bra affär. Läs mer
  • 2019-06-07

Louise Z skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Trevlig och proffsig i sitt bemötande, fick visningstider på kort varsel, helt på våra villkor trots lång restid, sammanfattningsvis mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-06-07

Niklas Z skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt nedre rörhamnsvägen 8; vi blev bemötta på ett trevligt och proffsigt sätt och vi tyckte Thomas levde upp till förväntningarna på ett föredömligt sätt.

Mvh Niclas Zander Läs mer
  • Lili Carina S

2019-06-06

Lili Carina S skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag har sålt ett hus i Rörhamns marina. Thomas är alltid glad och trevlig och lätt att få tag på.Men några saker gör att jag inte är helt nöjd. Då jag frågade om jag kunde se annonsen innan publicering sa Thomas att han garanterade att den var snygg och bra. Han ville gärna lägga ut den snabbt då han precis sålt ett hus på Övre Rörhamnsv. Litade naturligtvis på honom. Blev väldigt besviken när jag läste annonsen!!! Alla rum fanns inte med på bild. Det kan jag leva med men undrar fortfarande varför det var så? Den inledande texten var så usel (både innehållsmässigt och språkligt) att jag fick skriva om den. När detta sedan ändrades läste jag rumsbeskrivningen. Vet inte vad som åsyftades men det var inte mitt hus som beskrevs!!! T. ex. har jag två badrum, i texten stod ett badrum samt gästwc. Beskrivningen av köket stämde inte heller, färgsättningen av rummen var helt fel osv. Sammanfattningsvis tycker jag att det är nonchalant skött. Visst fick jag huset sålt men tråkigt att så mycket fallerade! Så toltalt sett tycker jag inte att hela affären är bra skött hela vägen igenom. Läs mer
  • 2019-06-05

Taina P skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt bostadsrätt nyproduktion. Fått snabba svar på alla frågor och mycket trevligt bemötande 👍🏻😃 Läs mer
    2019-08-17 Carolina S svarar Taina P
    Stort tack Taina för att du tog dig tid att lämna ett fint omdöme. Hoppas att du och dottern trivs jättebra i nya lägenheten!
  • 2019-06-04

Annette Elisabeth E skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Förväntningarna levdes upp med råge. Ett mycket enkelt och bra bemötande med raka besked. Det uppskattas mycket av oss säljare. Läs mer
  • 2019-05-31

Bo Jonny L skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Känns lite för stressad. Bråttom till nästa kund.
    Men annars väldigt duktig. Läs mer
    2019-05-31 Micaela M svarar Bo Jonny L
    Hej, det är absolut inte meningen att ni som kund ska känna av min stress och det var tråkigt att det blev så. Finns ingen tid som är så hektisk som denna och dagarna räcker inte till på långa vägar med alla visningar som ska till. Kul att vi fick till en sån fin försäljning och jag hoppas ni trivs med det nya hemmet. Med vänlig hälsning Micaela
Ulrika Lööf
Micaela McClafferty