Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Riksmäklaren Uppsala

Riksmäklaren Uppsala

Skolgatan 33B, 753 11 Uppsala — Visa karta

Vi vill vara din mäklare genom livet

Vi på Riksmäklaren har allt sedan starten 1974 drivits av en vilja till utveckling och förändring, vilket gör att vi arbetar hårdare än alla andra mäklare. För oss är fastighetsmäkleri en livsstil och ett förtroendeuppdrag som ger oss möjlighet att göra det vi älskar mest av allt: göra kunder nöjda och hjälpa människor till en ny bostad i livets alla skeden.

På Riksmäklaren ser vi bostadsbytet som den största och kanske viktigaste affären du gör i livet. Genom vår erfarenhet av att förmedla bostäder har vi skapat en mäklartjänst som gör att både du och din köpare får den trygghet, kunskap och tillgänglighet som krävs för ett bra resultat. Våra mäklare håller hög standard i sina visningar, budgivningar, kontraktsskrivningar och tillträden. De är engagerade, lojala och kunniga. Hos oss kan du känna dig säker då vi har kvalificerade mäklare som lägger allt fokus på just dig och ditt boende.

Vill du sälja en bostad? Kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi mäklar i och utanför Uppsala. Tveka inte att höra av dig!

Vi ser fram emot att höra från dig.
Öppet just nu
Mån: 09:00-17:00
Tis: 10:00-17:00
Ons-Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 152 kunder tycker om Riksmäklaren Uppsala

• 2019-06-20

Karin L skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålde bostadsrätt, trevligt och proffesionellt bemött. En mycket bra mäklare helt enkelt ! Läs mer
  • 2019-06-18

Per K skrev om Camilla Berg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag var en ganska strulig köpare och velig köpare. Trots detta fick jag ett gott och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-06-16

Lisa J skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Trevlig och tillmötesgående. Hjälpsam under hela processen vid köp och sälj. Läs mer
  • 2019-06-13

Alexandra S skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi sålde vår bostadsrätt med hjälp av Carolina.
    Hon fanns alltid tillgänglig och hjälpsam.
    Skulle rekommendera Carolina till alla mina bekanta som ska sälja.
    Kunnig, trevlig, tillmötesgående och professionell! Läs mer
  • 2019-06-08

Tobias H skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi träffade Michaela i samband med att vi skulle köpa ett hus. Det blev inte det huset men vi gillade hennes kundfokus så hon fick sälja vårt hus. Blev en snabb och bra affär. Läs mer
  • 2019-06-07

Louise Z skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Trevlig och proffsig i sitt bemötande, fick visningstider på kort varsel, helt på våra villkor trots lång restid, sammanfattningsvis mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-06-07

Niklas Z skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt nedre rörhamnsvägen 8; vi blev bemötta på ett trevligt och proffsigt sätt och vi tyckte Thomas levde upp till förväntningarna på ett föredömligt sätt.

Mvh Niclas Zander Läs mer
  • Lili Carina S

2019-06-06

Lili Carina S skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag har sålt ett hus i Rörhamns marina. Thomas är alltid glad och trevlig och lätt att få tag på.Men några saker gör att jag inte är helt nöjd. Då jag frågade om jag kunde se annonsen innan publicering sa Thomas att han garanterade att den var snygg och bra. Han ville gärna lägga ut den snabbt då han precis sålt ett hus på Övre Rörhamnsv. Litade naturligtvis på honom. Blev väldigt besviken när jag läste annonsen!!! Alla rum fanns inte med på bild. Det kan jag leva med men undrar fortfarande varför det var så? Den inledande texten var så usel (både innehållsmässigt och språkligt) att jag fick skriva om den. När detta sedan ändrades läste jag rumsbeskrivningen. Vet inte vad som åsyftades men det var inte mitt hus som beskrevs!!! T. ex. har jag två badrum, i texten stod ett badrum samt gästwc. Beskrivningen av köket stämde inte heller, färgsättningen av rummen var helt fel osv. Sammanfattningsvis tycker jag att det är nonchalant skött. Visst fick jag huset sålt men tråkigt att så mycket fallerade! Så toltalt sett tycker jag inte att hela affären är bra skött hela vägen igenom. Läs mer
  • 2019-06-05

Taina P skrev om Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt bostadsrätt nyproduktion. Fått snabba svar på alla frågor och mycket trevligt bemötande 👍🏻😃 Läs mer
  • 2019-06-04

Annette Elisabeth E skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Förväntningarna levdes upp med råge. Ett mycket enkelt och bra bemötande med raka besked. Det uppskattas mycket av oss säljare. Läs mer
  • 2019-05-31

Bo Jonny L skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Känns lite för stressad. Bråttom till nästa kund.
    Men annars väldigt duktig. Läs mer
    2019-05-31 Micaela M svarar Bo Jonny L
    Hej, det är absolut inte meningen att ni som kund ska känna av min stress och det var tråkigt att det blev så. Finns ingen tid som är så hektisk som denna och dagarna räcker inte till på långa vägar med alla visningar som ska till. Kul att vi fick till en sån fin försäljning och jag hoppas ni trivs med det nya hemmet. Med vänlig hälsning Micaela
  • 2019-05-30

Patrik L skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi köpte en villa och mäklaren var engagerad och kunde svara på alla frågor vi hade. Läs mer
  • 2019-05-28

Emanuel R skrev om Mia Kjellberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag fick mycket hjälp vid mitt köp av bostadsrätt. Läs mer
    2019-05-29 Mia K svarar Emanuel R
    Det var roligt att få lotsa dig fram till ditt första bostadsköp. Du kommer att trivas gott där!
    Mia

Erica W skrev om Mia Kjellberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Mia är enormt kompetent och proffsig mäklare. Alltid trevlig och duktig på det hon gör. Kommer definitivt att använda mig av Mia igen och rekommenderar till alla vänner! Läs mer
    2019-05-28 Mia K svarar Erica W
    Vad roligt att höra Erica! Det var ett stort nöje att få ta hand om er försäljning. Finaste lägenheten!
    Vi hörs, Mia

Rolf A skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag blev mycket bra bemöt och mäklaren har levt upp till mina förväntñingar Läs mer
  • Jannica Marita Birgitta V

2019-05-27

Jannica Marita Birgitta V skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag har sålt min lägenhet. Jag visste vem Micaela var sedan innan, så för mig vad det ett självklart val. Då hennes kunskap, engagemang och service gjorde mig trygg vilket var det viktigaste. Mina förväntningar på priset vad nog högre än vad marknaden nu kan ge mig. Hon har gjort allt i sin makt med dom medel hon har och kan för att denna försäljning skulle bli så nära mina förväntningar. Läs mer
    2019-05-28 Micaela M svarar Jannica Marita Birgitta V
    Stort tack för att du tror på mig, finns för dig i framtiden bara att höra av dig! Kram

Alexander S skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi köpte bostad. Bra och tydlig genom hela processen. Alltid tillgänglig för frågor och konsekvent ett glatt och piggt bemötande. Läs mer
  • 2019-05-26

Elin K skrev om Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi köpte en lägenhet och var ute efter en snabb affär vilket Eva var duktig på att genomföra. Vi kunde inte vara på plats själva och skriva på kontrakt och dylikt men allt sköttes väldigt smidigt och effektivt ändå. Läs mer
  • 2019-05-24

Ramzia M skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jagchar köpt en vila.
    Jag blev bemött på ett jätte bra profetionellet, snällt, tålamod, kunnigt, och duktigt sätt.
    Jag förväntade mig att få all information om huset och att hon kontaktar mig när det behövs och meddela mig. Och det blev så som jag förväntat mig😍
    Hin är super duktig och kunnig, så jag tar det lugnt bara. Läs mer
  • 2019-05-23

Johan W skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Proffesionell mäklare med stor entusiasm och känsla för både människor och fastigheter. Läs mer

Gudrun D skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    torp
    mycket bra
    snabbt och enkelt handlagt Läs mer
    Micaela M gillar detta

Margareta E skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    Ulrika har ett trevligt sätt och är bra på återkoppling vid frågor. Läs mer

Kerstin U skrev om Märta Coronel Stillström en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålt en 2rums bostadsrätt, köpt en 2rums bostadsrätt. Man måste ju sälja först och köpa sedan. Eftersom Märta missbedömde hur fort den första lägenheten skulle säljas, blev det mycket struligt för mig. Den nya bostadsrättens säljare gick inte med på att skjuta upp datumet för slutbetalningen, utan jag fick försöka låna pengarna av barn och syskon, Säljarna gick med på att skjuta upp en mindre del tills jag fick in betalningen för min gamla bostadsrätt.

Tyvärr, Märta, jag lägger ansvaret på dig, det var du som föreslog datum, hade kunskapen, jag litade på ditt omndöme fast jag var lite tveksam. Läs mer

Åsa A skrev om Annika Bolander en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi fick bra hjälp med att sälja vår lägenhet i fina Löten. Annika är proffsig. påläst och ändå personlig. Fick även hjälp inför deklarationen, jätteskönt! Läs mer

Åse Helena C skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi hade även hjälp av Sisela Rosman. Båda kändes mycket trevliga, enkla, kunniga och trygga. Snabba svar när vi undrande något. Kan varmt rekommendera båda två. Vi är mycket nöjda. Läs mer

Eva-Lena Ä skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpte lägenhet i främre Luthagen sommaren 2018. Blev mkt bra bemött av Micaela McClafferty! Tillmötesgående och trevlig på alla sätt! Nöjd med köpet! Läs mer
    2019-05-28 Micaela M svarar Eva-Lena Ä
    Luthagens mysigaste etta! Härligt utanför fönstret den här tiden på året! Hoppas allt går bra för dottern!

Björn B skrev om Annika Bolander en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålde en villa,
    Annika var trevlig och engagerad när vi pratade med henne, men i praktiken så gjorde hon väldigt lite och då väldigt sent och slarvigt.
    Typ-exempel är den tryckta broschyren; vi gav underlag när vi pratade om det i god tid innan försäljningen. Sedan hände inget, inga följdfrågor, eller liknande. Med någon dags varsel innan visningen så dök det plötsligt upp ett utkast som hade en rad felaktigheter (årtal, renoveringar, ekonomi), rörig ordning på bilder osv.
    Samma mönster visade sig i flera sammanhang.

Trevlig och ok att tala med öga mot öga, men inte bra alls som helhet. Läs mer

Thomas L skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Snabbt och smidigt köp av ny lägenhet Läs mer

Simone C skrev om Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    bra service, trevlig attityd och hög nivå av tillgänglighet Läs mer

Sven L skrev om Marie Öberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Har sålt min fars, Sven Lindgrens, lägenhet. Blev rekommenderad Marie Öberg av en bekant. Blev inte besviken utan allt har fungerat perfekt. hon är mycket kompetent och trevlig. Alla förväntningar vi hade levde hon upp till. Alla möten och visningar fungerade perfekt och vi fick snabb och korrekt information om budgivning o.dyl. Hon var också behjälplig vid deklarationen. Vi rekommenderar Marie Öberg.

Sven Lindgren/Kent Lindgren Läs mer

Bo-Göran J skrev om Camilla Berg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt S:t Olofsgatan 43A

Vi upplever att vi fått väldigt mycket hjälp av Camilla, och att hon uppträtt på ett korrekt och vänligt sätt. Läs mer

Elisabet S skrev om Marcus Topel en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köp av villa, gott bemötande, trygg lotsning genom affären.
    Sammanfattningsvis bra. Läs mer
  • Tommy L

2019-05-19

Tommy L skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi har både sålt och köpt hus av Micaela och vi är mycket nöjda med Micaela som mäklare med den kunnighet hon besitter och hennes kundvänlighet går nog utanför det vanliga.. Så vi kommer att rekommendera henne bland våra vänner. Hälsar Tommy och Gunilla Lindblad Läs mer
    2019-05-28 Micaela M svarar Tommy L
    Så glad att våra vägar korsats, njut ordentligt av ert härliga hus i ett av Sveriges sommarparadis! Ha det bäst!!

Elena H skrev om Märta Coronel Stillström en del av Riksmäklaren Uppsala
    Märta gjorde allt förberedande arbete bra, men lägenheten såldes mycket billigare än jag förväntade mig medans det fanns en köpare som ville köpa för högre pris, men mäklaren missade den chansen. Jag är besviken. Läs mer

Fredrik H skrev om Annika Bolander en del av Riksmäklaren Uppsala
    Kunnig och trevlig mäklare. Kan bostadsmarknaden bra, och vet hur Uppsala är. Rekommenderar Annika skarpt och kommer använda mig av henne nästa gång jag själv ska sälja. Läs mer

Emily S skrev om Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi köpte hus av Thomas. Jag tyckte han var lite stöddig när vi var på visningen, han uttalade sig lite märkligt när vi var oroliga för att inte få vår lägenhet såld iom dagens svåra läge. Men när kontraktet skulle skrivas var han fantastisk! Pedagogisk och hade stort tålamod. Han gav bra råd, kändes noggrann och ärlig. Läs mer

Kristian E skrev om Annika Bolander en del av Riksmäklaren Uppsala
    Hon var trevlig och snäll. Proffsig. Läs mer
  • Sandra P

2019-05-18

Sandra P skrev om Annika Bolander en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt bostadsrätt, var mkt nöjd Läs mer

Martina H skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt radhus
    Mycket bra bemött.

Jag trodde först inte på att vi skulle kunna få en förhandsvisning av huset så tight inpå den öppna visningen, men Micaela löste det och tack vare att vi fick den möjligheten så hittade vi vårat dröm hem.

Tusen tack. :) Läs mer

Miao W skrev om Annika Bolander en del av Riksmäklaren Uppsala
    vi såld våra två lägenhet via Annika, hon är fantastik , och svara på frågorna alltid, och duktig att visningen och hitta på potential köpare, hjälpa till mycket om skattedeklaration också. Jag har rekommenderat henne till mina vänner. Läs mer

Martina B skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Positivt, proffsigt bemötande som köpare av ett objekt som Micaela sålde. Läs mer

Anton G skrev om Annika Bolander en del av Riksmäklaren Uppsala
    Utmärkt stöd och hjälp!

Snabba tydliga svar vid frågor även vid sena tider på dygnet.

Sålde en 1,5a i Rosendal! Hel nöjd! Läs mer

Maria Z skrev om Marie Öberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Vi hade kontakt med Marie under längre tid för försäljning och hon är mycket duktig och proffsig! Läs mer

Teresa N skrev om Marie Öberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    En effektiv person och hjälpsam. Bästa mäklaren vi har varit i kontakt med. Vi gick genast förtroende för henne och kände oss trygga med henne. Läs mer

Jaime N skrev om Marie Öberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Otrolig hjälpsam och närvarande mäklare
    Fick oss att känna oss trygga. Hela upplevelsen var utmärkt, det enda som sänkte omdömet något var att stylisten inte var så engagerad Läs mer

John Åke P skrev om Marie Öberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Köpt lägenhet och sålt villa. Mycket bra bemötande och fanns alltid till hands för att svara på frågor. Hjälpte till med några oväntade problem som dök upp och var alltid vänlig. En toppenmäklare med mycket professionell erfarenhet. Läs mer

Andreas O skrev om Mia Kjellberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Mia hjälpte oss att sälja vår bostad i Luthagen och visade från start ett starkt engagemang och driv i att hjälpa oss göra vår bästa affär. Med sin enorma kunskap och erfarenhet kände vi oss väldigt trygga genom hela affären och Mia var alltid nåbar för frågor och funderingar.
    Det märks tydligt att hon brinner för detta och har stenkoll under varje steg i processen, vilket var just vad vi letade efter.
    Vi ger därför med glädje Mia Kjellberg våra starkaste rekommendationer till alla som söker en väldigt seriös mäklare som verkligen levererar det där lilla extra! Läs mer
    2019-05-17 Mia K svarar Andreas O
    Tack Andreas, för ett väldigt trevligt samarbete och för din rekommendation! Det känns gott att veta att ni är nöjda. Jag ser fram emot att få komma och titta på den nya lägenheten litet längre fram!
    Mia

Angelika S skrev om Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    Sålde en central bostadsrätt i Uppsala. Fantastiskt bemötande, rak kommunikation med oss om läget, priset och marknaden. Aktiv genom hela processen fram till allt var klart. Vi hade en annan mäklare först ( annan firma) som inte levde upp till förväntningarna) helnöjd och har redan rekomenderat till flera som ska sälja sin bostad. Läs mer
    2019-05-31 Micaela M svarar Angelika S
    Fantastiskt fint att få lära känna er och jag hoppas ni njuter av ert nya hem. Presentkortet ligger i väskan, jag kommer gärna över på en fika och njuter av er utsikt!
    Angelika S gillar detta
  • Ulrika F

2019-05-16

Ulrika F skrev om Annika Bolander en del av Riksmäklaren Uppsala
    En erfaren, kunnig och förtroendeingivande mäklare. Mäklaren genom livet. Läs mer
  • Patrik P

2019-05-16

Patrik P skrev om Marcus Topel en del av Riksmäklaren Uppsala
    Jag köpte mitt drömhus med Marcus som mäklare. Affären gick galant och jag känner ett starkt förtroende för honom. Han kommer att vara min mäklare genom livet. Läs mer
Ulrika Lööf
Annika Bolander