Peter Alfvengren

Peter Alfvengren

Peter Alfvengren är mäklare på Riksmäklaren Uppsala

Peter Alfvengren har varit registrerad mäklare sedan 1995-09. Peter Alfvengren har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-04 och har fått 8 omdömen med ett betyg på 4.8. Peter Alfvengren har haft 19 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 68% av sina kunder efter omdömen.

8 omdömen om Peter Alfvengren

Sedan starten hos Reco 2019
Richard L
LUTHAGEN

Solid, realistisk, ärlig, exceptionellt serviceinriktad, vänlig, entusiasmerande och professionell.

Jenny F
Köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Alfvengren en del av Riksmäklaren Uppsala
ERIKSBERG

Suverän service, även på oortodoxa tider på dygnet. En personligt anpassad handläggning, vänlig, tydlig och tät kommunikation. Han möjliggjorde, underlättade och visade all tänkbar hänsyn och förståelse för en nervös förstagångs-ägare med en massa besvärliga "mendethärdå...åtänkom....menomdethärdå". Klara besked och transparens bortom alla förväntningar. Ett upplevt varmt och genuint engagemang. Stort tack!

Svar från Peter Alfvengren

Tack Jenny Gäller att vårda sina kunder😊 Hälsa pappa Mvh Peter

Maggie A
Köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Alfvengren en del av Riksmäklaren Uppsala
SVARTBÄCKEN

Trevlig, kunnig och vederhäftig. Framför allt vid kontraktskrivningen kände vi att vi kunde lita på att allt gick rätt till och att han ville att det skulle bli bra för oss liksom för säljaren. Vid visningen lyfte han fram det som var extra bra med lägenheten, särskilt det ekonomiska, och pekade på de skavanker som fanns. Dock såg vi det som lite märkligt att lägenheten visades med trasig persienn.

Jonny F
Köpte sitt hus med hjälp av Peter Alfvengren en del av Riksmäklaren Uppsala
Alunda

Peter är trevlig och rak person, och svarar på det frågor som jag ställde på detta objekt och det han inte kunde svara på tog han reda och informerade om.

Waldo A
STENHAGEN

Ödmjuk. trevlig. hjälpsam. lätt att sammabeta med. Bra kompetens. Utmärkt bemötande.

Rabbe H
ERIKSBERG

Sålde vår lägenhet och allt var klart inom två veckor, från att vi tog kontakt tills att affären var klar. Alla var nöjda. Vi önskade oss en mycket erfaren mäklare som har förståelse för marknaden och är bra på att hantera relationer, Peter Alfvengren uppfyllde alla våra förväntningar och gjorde ett bra jobb.

Per Jesper Emanuel J
Sålde sitt hus med hjälp av Peter Alfvengren en del av Riksmäklaren Uppsala
Knutby

Trygg, erfaren, löser det man vill och är alltid anträffbar.

Johan B
Svartbäcken

Sålt bostadsrätten åt min mor genom Riksmäklaren. Jag jämförde mellan olika mäklare men Peter var förutom att vara billigast, även förtroendeingivande och trodde på ett högre slutpris än de övriga. Han levererade dessutom över förväntan vilket ger ett stort plus!