Extremt missnöjd med FedEx. Trots att jag betalade tullfakturan returnerade de mitt paket utan förklaring. Jag har i snart ett år försökt få tillbaka mina pengar och har blivit lovad återbetalning flera gånger — men inget händer. Kundtjänsten svarar inte på konkreta frågor, utan upprepar bara att ärendet "pågår" och att jag ska vänta. Ingen tar ansvar, ingen återkopplar, och det känns helt omöjligt att få hjälp.
FedEx Express Sverige AB
14 omdömen om FedEx Express Sverige AB
Helt värdelöst företag 👎 omöjligt att få din vara av dem, det är bedrägeri
Fullkomligt värdelöst. Omöjligt att nå kundtjänst, finns bara ett talsvar som leder en i cirklar. Chauffören ringer inte upp för att kunna genomföra leveransen trots att de har numret. Sen går det inte att boka om leveransen eftersom "för många försök gjorts". Obegripligt hur inkompetent det här är.
Vill starkt varna alla för detta företag. Dom håller inte alls vad dom lovat.
Sämsta transport företaget. De ljuger hela tiden, kommer inte på bestämda tider, har varit hemma vid bestämda tiderna men har varken sett chaufför eller bud bil. Får ändå sms att de inte kunde leverera. Kundtjänsten är obefintlig. Kommer aldrig någonsin att beställa från någon som använder fedex igen.
Absolut sämsta leveransföretaget. Helt värdelös, leveranstid mellan 10-14, inte i närheten av denna tidsintervall och ingen notering eller annat. Dessutom ingen att tala med bara konstgjorda röster som inte kan hjälpa till. Använd inte FedEx överhuvud taget. Thomas
Detta är det absolut sämsta företag jag haft att göra med. De misslyckas att leverera paket och det blir bara felmeddelanden när jag försöker boka ny leverans innan paketet går tillbaka. Kundservicen är obefintlig. Helt omöjliga att komma i kontakt med. Bara robotar som inte kan hjälpa. Skitföretag.
Skulle skicka ett paket till Kanada. Åkte själv och lämnade in det till FedEx anläggning i Upplands Väsby för att undvika problem med upphämtning mm. Efter sex dagar har paketet fortfarande inte lämnat anläggningen. Ringer kundtjänst, får först prata med en värdelös AI-röst, efter att ha sagt "kundtjänst" ca fem gånger blir jag kopplad till kundtjänst i Indien. Får prata med en person som knappt kan göra sig förstådd på engelska och som insisterar på att paketet ska levereras i Kanada enligt plan, d v s två dagar senare,...
Uselt företag. Fick sms om att bud inte kunde komma in pga av ingen portkod. Men är säker på att jag angett portkoden. Får en länk till deras site där jag ska boka om leveransen. Men får ett felmeddelande om att mitt paket inte finns och att jag måste ringa kundtjänst. Problemet är att det inte finns någon kundtjänst. Ägnat en timme nu åt att försöka hitta telefonnummer. Ett nummer finns gömt på siten, men det ledde till att jag fick prata med en chatbott. Som så klart gav noll hjälp och hänvisade till att jag måste ringa...
Detta företag är bland de sämsta man kan anlita få att få ut sina försändelser i tid. Dessutom går det inte att nå dom på annat än på datoriserad röst som inte är till någon hjälp alls. Försändelsen som skulle levererats i måndag mellan 10 och 14, kom inte; senare meddelades att den skulle komma mellan 14 och 18 - den kom aldrig. Idag skulle den vara här mellan 10 och 14. Inte heller detta lyckades dom med, utan ändrade till 14 - 18. Detta är inte ett acceptabelt sätt att sköta en leverans på, speciellt inte då man är tvungen...
Uslingar. De har en fin bild på ett callcenter på sin websida men det har gjort det omöjligt att komma i kontakt med dem på mail, telefon eller chat. En automat svarar i telefon. Det enda den är bra på är att förkorta ens liv.
Dyrt, levererar inte vad man har beställt och kundtjänst praktiskt icke-existerande. Inkompetenta och giriga till så hög grad att de har utvecklats till ett renodlat blufföretag. Förstår inte varför någon anlitar dessa som bud. Om man kunde ge 0 stjärnor hade man reserverat det för dessa.
1 i betyg enbart för att jag inte kan sätta 0 eller negativt. Sitter hemma och väntar på leverans. Ingen kommunikation från Fedex (de har alla kontaktuppgifter) förrän jag uppdaterar sidan med spårningsstatus och den helt plötsligt säger att någon försökte leverera för 45 minuter sedan. Ingen har varit på plats, ingen "försändelsenotis" som föraren ska lämna vid misslyckat försök till leverans vilket gör det i princip omöjligt att gå vidare med andra leveransalternativ. Gissar på förare som stannat för att få en GPS-tagg...
Är inte värd ens 1 i betyg men måste ange det för att kunna recensera. Usel service. Hopplöst automatiskt växelsystem. Blir inte kopplad till någon hos Fedex Sverige utan till ett callcenter i Indien som i sin tur måste skicka in en ticket för någon som sedan ska ringa upp.