Flytt-Experten i Nyköping AB

Läs vad 5 kunder tycker om Flytt-Experten i Nyköping AB

• JONAS A

2020-02-29

JONAS A skrev om Flytt-Experten i Nyköping AB
    Jag har jobbat där. 3 månader. På den tiden har jag blivit blåst på över 30.000:- efter skatt, snarare runt 35.000:- iom att jag jobbat övertid långt över vad som egentligen är tillåtet. Inget övertidstillägg fick jag ut, inga traktamenten när man är bortrest ett par dar i sträck och sliter som ett djur. Ägaren är ett svin både yrkesmässigt och privat, hotfull, otrevlig m.m. Har kvar hotfulla SMS från han. En riktig mardröm att jobba där. Blåser alla på pengar, särskilt anställda. Usla villkor, och en redan usel lön. Anmälda till facket..och tydligen är det långt ifrån första gången dom har problem med Flyttexperten. Avrådes starkt! Läs mer
  • Reco tipsar!
    A-J Express Service
    4.8 / 5 i betyg — 290 omdömen
    Badge2020
    "Flytt med flyttstädning: Bra bemött, utmärkt lastning, effektiv urlastning."
  • 2020-02-28

JEANETTE D skrev om Flytt-Experten i Nyköping AB
    Anlita inte det här företaget om ni inte vill ha era möbler förstörda, bli extremt illa behandlade och tvingas vidta rättsliga åtgärder för att få ersättning för skadorna. Ena flyttkillen var mycket irriterad vid flytten och var väldigt vårdslös med mina saker i lastbilen (när han inte syntes, trodde han). Jag tänkte säga till honom att vara försiktig, men eftersom han redan var så irriterad var jag rädd att han bara skulle bli ännu mer våldsam med sakerna, så jag sa inget. De hade sönder två av mina möbler, min bokhylla och min tv-bänk. Tv-bänken hämtade de och sa att de skulle laga den, några veckor senare fick jag tillbaka möbeln med en ful fläck som "lagning", plus att de inte hade lagat alla skador utan det var en stor repa kvar orörd. När jag pratade med chefen på företaget så var han mycket otrevlig och gick så långt att han anklagade mig för att ljuga om skadorna (jag har kvar alla hans vidriga mail). Fastän ena flyttkillen t.o.m. bad om ursäkt på plats för att de hade sönder min bokhylla (en stor del lossnade, och det är en bokhylla som inte är delbar utan i ett stycke). Det var innan jag hade upptäckt det 1,5 cm stora hålet samt en 5 cm lång repa i min tv-bänk.

De tog även betalt för längre tid än flytten tog, en hel extra timme la de till på fakturan. De har skickat mig till Kronofogden för att jag vägrar betala fakturan som är grovt felaktig. Jag måste nu vidta rättsliga åtgärder för att få ersättning för de skador de orsakat, samt för att bestrida fakturan med påhittad tid.

Jag har anlitat flyttfirmor förr, men jag har aldrig varit med om något liknande eller blivit bemött på ett sånt här sätt. Jag ser också att det är fler som tyvärr har samma erfarenheter som jag av det här företaget. Gör er själva en tjänst och välj ett annat flyttföretag. Läs mer
    JONAS A gillar detta
  • 2019-12-08

CARINA R skrev om Flytt-Experten i Nyköping AB
    Tyckte dom var toppen, vid min flytt 6/12-19
    Magnus o Johannes, toppen team, arbetade effektivt, men utan stress, och hjälpte mig verkligen, och var noga med möbler och kartonger ,tv-apparater o allt som ingår i ett komplett hem! De fick även bra förstärkning på slutet, av Fredrik o Elvis, lika duktiga dom! Vill verkligen rekommendera Flyttexperten!!!! Läs mer
  • 2013-06-02

Lena H skrev om Flytt-Experten i Nyköping AB
    Min flyttning med Flytt-Experten i början av april gick strålande! Redan vid bokningstillfället visade företaget att de månade om att det skulle bli en bra flyttning. Jag fick ett flyttningsavtal där det framgick vad vi hade kommit överens om och jag fick även en checklista med tips och råd om hur jag skulle packa på bästa sätt. Detta tyckte jag var jättebra eftersom jag fått veta att rätt packning ger en smidigare flytt och jag ville ju att flyttningen skulle gå snabbt och smidigt. Även flyttpersonalen visade sig mycket trevliga och kunniga. De kom på utsatt tid och vi gick tillsammans igenom vad som skulle vart och vilken tid som gällde för tillträdet för att de skulle kunna planera körningarna och lastningen. Några timmar senare var mitt bohag flyttat med den varsamhet och effektivitet man kan önska. Jag kunde ta mig an uppackningen och fixandet i mitt nya hem med glatt humör eftersom allt gått så bra och inte minst - till ett mycket rimligt pris! Läs mer
  • 2013-04-09

Marie J skrev om Flytt-Experten i Nyköping AB
    Jag anlitade Flytt-Experten den 1 mars, då jag skulle flytta till lägenhet. Personalen var otrevlig, de svor och slängde ur sig könsord. De hanterade inte mina möbler varsamt, de försökte att pressa köksbordet genom dörrhålet till köket, trots att det var för trångt, de hade inte tid med att hjälpa mig med möblering, de lastade in alla flyttkartonger i vardagsrummet så att det var omöjligt att ta sig fram, de missade att sätta dit stödklossen under min dubbelsäng, de debiterade mig för längre tid än de var här, och de repade mina möbler. Jag har varit i kontakt med Konsumentvägledningen, jag har bestridit fakturan, jag har reklamerat tjänsten, jag har begärt att en skadereglerare ska inspektera skadorna på mina möbler och jag har begärt att få se utskrift från deras färdskrivare. De kommer bara med en massa bortförklaringar, och kräver att jag ska betala hela beloppet på fakturan. Jag skulle inte rekommendera någon att anlita denna flyttfirma. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte