Rekommenderat företag 2016 - Flyttbolaget i Stockholm
Rekommenderat företag 2015 - Flyttbolaget i Stockholm

Flyttbolaget i Stockholm

Nioörtsvägen 36, 126 32 Hägersten — Visa karta

Flyttbolaget i Stockholm står för trygghet, personlig service och varsamma transporter uppbackat av mångårig erfarenhet!

Läs vad 177 kunder tycker om Flyttbolaget i Stockholm

• Mikael L
    Mikael L skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Superbra och seriöst företag, rekommenderas!
  • Eleonor H
    Eleonor H skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Snabb återkoppling med kontoret, fick svar på alla frågor jag hade. Kändes tryggt att lämna över flytten till dem! Kan rekommendera dem vidare.
  • Hasse W
    Hasse W skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Vi flyttade en villa till ett radhus. Flyttbolaget packade en dag och så gick flytten nästa dag. Packningen fungerade väldigt bra, när allt är uppackat är det en enda tallrik som det gått en skärva ur. Flytten gick även den mycket smidigt. Allt landade på rätt plats och så var det bara att börja packa upp ur alla kartonger...
    När det visade sig att en soffa inte gick att få upp för trappan så löste killarna det med. Mycket bra. Rekommenderas! Och bra pris dessutom!
  • Martin W
    Martin W skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Hej, flytten fungerade som förväntat. Flyttbolaget kom på utsatt tid och lämnade lådor, och kom också på utsatt tid och genomförde flytten på ett bra sätt.
  • Elisabeth
    Elisabeth skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    URUSELT OCH DYRT!!

Jag flyttade från min tvåa på 55 kvadrat i Kallhäll till ett nybyggt seniorboende i Sundbyberg. Trots att en kille kom och lämnade flyttkartonger några dagar innan och tittade på lägenheten, kom man med en alldeles för liten flyttbil! Detta innebar att allt inte fick plats så man måste komma en gång till nästa dag och körde då till fel adress och anklagade mig för att portkoden inte fungerade. Konsekvensen blev att jag fick betala ännu mer. Jag fick alltså betala 17.200 kr. med rutavdrag för flytt och städning, nästan dubbelt så dyrt som grannarna, trots att de har större lägenheter.

Vid inflyttningen tappade man ett skåp så att ett ben gick av. En av flyttkillarna skulle laga och började banka, vilket betydde att skadan blev mycket värre.
    Sen visade det sig också att en tennskål var helt i hoptryckt och att flera tavelramar var skadade. Båda dagarna hittade jag trasiga flyttkartonger i trapphuset, som jag själv var tvungen att släpa till återvinningen. Sen blev jag beskylld för att inte ha lämnat tillbaks alla kartonger!! Dessutom bestämde en av killarna att byta tiden för flyttstädningen utan att informera mig, den nya tiden passade inte mig.

En snickare kom så småningom och skulle laga skåpet. Han skulle återkomma och göra klart men kom aldrig. Det visade sig att hela ryggen var intryckt och skåpet var helt skevt. Flyttfirman kom och hämtade skåpet till samma snickare, men jag fick aldrig tillbaks det. Ringde massor av gånger och till slut svarade flyttfirman ”så här kan vi inte ha det, du får köpa ett nytt skåp”. Jag köpte ett nytt skåp, men när jag kom med räkningen var det inte alls tal om att betala det nya skåpet, utan jag fick bara den ersättningen som försäkringsbolaget gav. Om jag åtminstone hade fått svar i tid hade jag kunnat häva köpet och bara behövt betala handpenningen!

Elisabeth F.
    2016-12-18 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Elisabeth
    2016/12/15 på 08:52

Hej Elisabeth Flood van Hogerlinden!

Tack för Ditt omdöme här på Reco.se

Synd att Du inte tog Dig tid att skriva ett omdöme om oss efter Din första flyttning då du enligt egen utsago var så väldigt nöjd och därför återkom till oss.

Tyvärr blev det ju några missöden vid din sista flyttning men allt du skriver stämmer ju dessvärre inte och en del är ren lögn. Vi har inte mycket skador och normalt brukar de lösa sig mycket smidigt vilket tyvärr inte blev så i det här fallet vilket vi beklagat tidigare.

1. Rutavdraget för flyttkostnader började gälla den 1/8 i år så det var inte aktuellt när du flyttade 2014.

2. Att det blev lite dyrare än normalt kan jag hålla med om men det beror ju på att Du inte gjort en korrekt bokning. Har kollat igenom din beställning och du ville från början bara ha hjälp med packning av lite porslin i samband med flyttningen.
    När personalen kom första dagen så visade det sig att det var fråga om en nästan komplett packning av allt lösöre.
    Vi fick därför dela upp flyttningen på 2 dagar då allt inte hanns med på 1 dag. Normalt packar vi alltid dagen innan flyttningen vilket gör att både packning och flyttning går smidigare och då blir billigare.

3. Angående flyttkartongerna så har vi inte beskyllt dig för någonting, vi kollade om du hade några kvar för upphämtning då vi hade vägarna förbi. De var redan hämtade men sånt är lätt att missa då vi har ca 1.000 flyttuppdrag om året. Då det var ett nybyggt hus så var det väl flera som flyttade in och jag har svårt att tro att vår personal lämnat trasiga kartonger i trappuppgången 2 dagar i rad, vi har iaf aldrig fått sådana klagomål tidigare.

4. Att vi inte svarar i telefonen är en ren LÖGN, vi svarar nästan dygnet runt och du har bara mailat oss vilket vi besvarat inom några dagar, oftast direkt dagen efter. Vi har också ersatt dig omgående då vi var överens om beloppen för skåpet och stödbenen. Vi har dessutom ersatt Dig med mer än vad Trygg Hansa erbjöd så där har vi tyvärr en lögn till. Du fick dessutom behålla skåpet.

5. Vi hade bett Dig beställa ett likvärdigt skåp (värde ca 6.000 kr) och Du beställde ett nytt för ca 33.000 kr vilket vi inte kunde acceptera. Vi erbjöd oss också att lämna in tennskålen för reparation hos en specialist men det ville Du inte. Några tavelramar kommer jag inte ihåg att du talat om men det är ju väldigt länge sedan du flyttade så det kan jag ha glömt.

6. Om någon bytt Din städtid så måste det varit städfirman som gjort det utan vår vetskap. Vi städar inte själva så det kan vi bara be om ursäkt för. Du skulle givetvis kontaktat oss på kontoret om den nya tiden inte passade.

Vill hur som helst tillönska Dig en God jul och ett Gott nytt år!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Göran Winblad

Flyttbolaget i Stockholm AB
    2016-12-18 Elisabeth svarar Flyttbolaget i Stockholm AB F
    Svar på era påståenden:

1. På min räkning står det: Totalt inkl. moms 19.550 kr, ROT/RUT-avdrag 2.350 kr, att betala 17.200 kr. Detta fick jag också uppgifter om från skattemyndigheten. Detta är INGEN LÖGN!

2. Hur är det möjligt att på 6 timmar ena dagen och 6,5 timmar andra dagen hinna med att köra från åkerikontoret till Kallhäll, packa flyttbilen åka till Sundbyberg till den nya lägenheten packa ur allt och sedan köra tillbaks till kontoret och dessutom hinna packa nästan allt mitt bohag? Andra dagen dessutom köra till fel adress vilket också tog tid. Jag packade allt själv utom ett par porslinsskåp och ett karusellskåp i köket och några hyllor i klädkammaren.

3. Det var grannarna i mitt gamla hus som påpekade att flyttkartongerna låg där och det kan de intyga. Detta är heller INGEN LÖGN!

4. Jag skickade ett mail till er den 10 juni och den 2 september fick jag svar från försäkringsbolaget vad som skulle ersättas. Jag har aldrig pratat med er i telefon.

5. Det skåpet ni fick uppgift om är ett mycket mindre skåp än mitt gamla, vilket inte tillverkades längre och som kostade mer än dubbelt så mycket, detta har jag skrivit till er om.

6. Det var en av flyttkillarna som ringde städfirman och sa ”vi är klara här nu, så ni kan komma”, utan att fråga mig.

Elisabeth F.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Christina P
    Christina P skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Mycket nöjd men kan inte skriva så mycket. De var jättetrevliga och jobbade på hur så mycket som helst. Så glad att de hjälpte mig
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Mycket bra genomförd flytt, från första kontakt tills allt var flyttat och klart! Snabbt, trevligt och professionellt.
    Dessutom var grabbarna som flyttade allt mycket trevliga och proffsiga, de passade även på att hjälpa vår 92-åriga granne in med sina grejor! Suverän service av Yanko, Kris och Joao (osäker på stavningen där)!
  • Finn S
    Finn S skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Hade en komplicerad vinterflytt från innerstaden till ö i Stockholms skärgård med Flyttbolaget. Hela flyttpaketet sköttes oerhört proffsigt och bra avseende såväl hållbar offert, som bokning och samordning med lastfärja med mera. Dessutom flyttkillar som verkligen kunde sin sak och var väldigt trevliga.
    Rekommenderas å det varmaste!
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Mycket bra genomförd flytt. Snabbt, trevligt och professionellt.
    Jag rekommenderar Flyttbolaget. Mycket smidigt och prisvärt.
    2016-12-12 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Tomas E
    Tack för ditt omdöme Tomas, kul att höra att allting gick så bra!

Vi hoppas att du trivs i ditt nya boende och önskar dig lycka till i fortsättningen.

• Peter R
    Peter R skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Vi har flyttat ganska många gånger, och har använt flera olika flyttfirmor. Men, Flyttbolaget i Stockholm är ta mig tusan det allra bästa. Trevligt bemötande vid första kontakten, snabbt fick jag offert, bra priser, supertrevliga och effektiva flyttkillar och dessutom stämde fakturan till punkt och pricka. Tusen tack till Göran och alla andra för ett jättebra jobb.

/Peter och Björn
    2016-12-09 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Peter R
    Hej Peter och Björn! Tack för ert fina omdöme och vad kul att höra att allting gick smidigt.

Jag ska hälsa alla inblandade och vi önskar er lycka till i er nya bostad! :)

• Barbro O
    Barbro O skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Jag är nöjd! Trevligt bemötande och snabbt gick det. Kändes personligt.
    2016-12-09 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Barbro O
    Tack för ditt omdöme Barbro!

Vad kul att allt gick snabbt och bra, vi tackar för uppdraget och önskar dig lycka till i ditt nya boende!

• Erik T
    Erik T skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Snabbt, effektivt, servicevänligt och med omtanke. Bra!
    2016-12-09 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Erik T
    Härligt att höra Erik! :)

Vi tackar för uppdraget och önskar dig lycka till i ditt nya boende!

• Jenny G
    Jenny G skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Kan varmt rekommendera Flyttbolaget. Supernöjda! De är verkligen proffs på det de gör. Dessutom väldigt trevliga.
    2016-12-09 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Jenny G
    Tack Jenny för ditt omdöme!

Att vara trevliga mot kunder är A och O för oss oavsett vad det gäller. :)
    Kul att allting gick så bra på din flytt och hoppas att du trivs i ditt nya boende!

• Katarina W
    Katarina W skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Jag är jättenöjd och kan varmt rekommendera Flyttbolaget som jag anlitade för flytt och flyttstädning. Allt gick jättesmidigt. De anpassade leverans av kartonger till när det passade mig, var snabb att svara på mejl, kom i utsatt tid, flyttade allt utan en enda liten skråma.
    2016-12-09 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Katarina W
    Tack Katarina för ditt fina omdöme!

Kul att allting gick bra och att du är nöjd med oss, alltid lika kul att höra från nöjda kunder. :)

Hoppas att du trivs i ditt nya boende och lycka till i fortsättningen.

• Fanny P
    Fanny P skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Det var en väldigt snabb och bra flytt, jag är mycket nöjd!
    2016-12-08 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Fanny P
    Tack Fanny för omdömet! Låter som att flytten gick precis som vi vill att den ska. :)

Hoppas att du trivs i ditt nya boende annars är du välkommen att höra av dig till oss igen! :)

• Marie H
    Marie H skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Snabba, ordentliga och flexibla. Prisvärda. Kan verkligen rekommenderas
    2016-12-08 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Marie H
    Tack Marie för ditt fina omdöme. Kul att allting gick så bra och att du är så pass nöjd. :)

Hoppas att du trivs i ditt nya boende och lycka till!

• Peter H
    Peter H skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Tillgängligt, snabb respons och kundorienterade - från kundtjänst till utförandet av teamet på plats!
    2016-12-08 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Peter H
    Tack för det fina omdömet Peter! Detta är precis vad vi strävar efter. :)

Hoppas att allt har gått bra efter flyttningen och att du trivs i ditt nya boende!

• Rolf P
    Rolf P skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Snabbt o bra, rekommenderas........,,,,,,,.........
    2016-12-08 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Rolf P
    Tack Rolf för ditt omdöme! :)

Hoppas att allt har gått bra efter flytten.

• Dennis D
    Dennis D skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Bästa grabbarna i stan!
    Tycker Dennis !
    2016-12-08 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Dennis D
    Tack Dennis! Jag ska hälsa flyttkillarna som hjälpte dig. :)

Hoppas att du trivs i ditt nya boende!

• Roger L
    Roger L skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Mycket bra och effektiv flytt!! Rekommenderas// Roger
    2016-12-08 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Roger L
    Tack för det fina omdömet Roger!

Hoppas att du trivs i ditt nya boende. :)

• Camilla S
    Camilla S skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Vi använda flyttbolhaet för hjälp med packning och flytt av vårt bohag i Sthlm. Jag uppskattade deras flexibilitet i ändring av aktuellt flyttdatum samt att de alltid var snabba att återkoppla. På själva flyt toch packdagen hade det i sista stund kommunicertas till flyttgubbarna att de även skulle packa, men de löste det på ett bra sätt. Ingentig blev skadat i flytten. På det stora hela är vi mycket nöjda.
    2016-12-08 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Camilla S
    Hej Camilla och tack för ditt fina omdöme!

Kul att allting gick så bra och hoppas att ni trivs i ert nya boende. :)

• Sofia S
    Sofia S skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Hej!
    Jag upplever att Flyttbolagets medarbetare för själva flytten var något arbestskygga. Det var en hel del pust, stånk och stön över mängden bohag, trappor, källarförråd etc. När man betalar (och också ganska stora summor) för en service så räknar jag med att få betydligt bättre bemötande. De personer jag har varit i kontakt med på kontoret har varit service minded, snabba och väldigt hjälpsamma
    2016-11-15 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Sofia S
    Hej Sofia!

Tack för Ditt betyg.

Vår personal är definitivt inte arbetsskygga men i det här fallet hade vi tyvärr fått missvisande information från Er och lite stånk och stön kan det nog bli ändå då det bärs tunga möbler från 5-6 trappor ner till flyttbilen.

I Din förfrågan räknades ett 10-tal möbler och lite flyttkartonger upp vilket inte stämde riktigt med verkligheten.
    I själva verket blev det en fullastad möbelbil på ca 50 kbm och dessutom flyttade Ni från en etagevåning vilket vi inte heller fått någon information om vad jag kan se i mailen.
    Vi försöker ju anpassa personalstyrkan efter förutsättningarna på varje flyttning men för att kunna göra det så måste vi ju få någorlunda rätt information från våra kunder annars kan ju både tidsåtgång och kostnad öka.

Hoppas att Ni blev helt nöjda med flyttstädningen iaf och roligt att Ni är nöjda med vårt bemötande på kontoret!

Lycka tlll i Ert nya villaboende!

Med vänlig hälsning
    Göran
    Flyttbolaget
  • Kjell H
    Kjell H skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    De utförde flyttning på suveränt sätt. Hjälpte till med nedmontering av sängar och bord dessutom hjälpte de till med samma montering på den nya adressen.
    De var trevliga och tillmötesgående på alla sätt. Kan verkligen rekommendera Flyttbolaget i Stockholm.
    2016-11-15 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Kjell H
    Tack för ditt omdöme Kjell!
    Vi hjälper alltid till med ned & uppmontering om kunden önskar det. :)
    Kul att du är nöjd och hoppas att du trivs i ditt nya boende!

• Veronica N
    Veronica N skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Trevliga, bra bemötande från start, smidigt att även låna kartonger.
    2016-11-15 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Veronica N
    Tack Veronica! Hoppas att du trivs i ditt nya boende. :)

• Åke H
    Åke H skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Flyttjänster från ö i Stockholms skärgård.
    Flyttningen utfördes punktligt och proffsigt med trevlig personal till vår stora belåtenhet.
    Åke Håkansson
    2016-11-15 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Åke H
    Hej Åke, tack för ditt fina omdöme!

Det är alltid lika roligt med skärgårdsflyttar, även fast dom ibland kan vara utmanande. :)
    Hoppas att flytten från magasinet gick bra och att ni trivs i ert nya boende!

• Martin M
    Martin M skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Trevligt bemötande och flexibla vid ombokningen. Snabba och effektiva. Mycket prisvärda.
    2016-11-15 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Martin M
    Hej Martin, kul att höra! :)

• Jonas A
    Jonas A skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Ordentliga, punktliga, kontrollerade, noggranna
    2016-10-20 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Jonas A
    Hej Jonas och tack för ditt omdöme, precis som det ska vara! :)

Hoppas att resten har gått bra efter flytten och att du trivs i ditt nya boende.

• Thomas T
    Thomas T skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Flytten flöt på bra så har inget att klaga på.
    2016-10-20 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Thomas T
    Tjena Thomas och tack för ditt omdöme, kul att höra att du är nöjd.
    Hoppas att du trivs i ditt nya boende annars är det bara att ringa oss! :)

• Jenny W
    Jenny W skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Blev väldigt nöjd med servicen och personalen som gjorde att min flytt från Stockholm till Leksand gick smidigt! Kan varmt rekommendera Flyttbolaget!!!
    2016-10-20 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Jenny W
    Hej Jenny och tack för ditt omdöme! Vad bra att allt gick så smidigt och att du är nöjd med oss.
    Hoppas att allt ha gått bra efter flytten och att du trivs i ditt nya boende i Leksand! :)

• Henric A
    Henric A skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Flytt och flyttstäd. Mycket bra bemötande från första kontakt till avslut.
    2016-10-20 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Henric A
    Hej Henric, tack för ditt omdöme!

Härligt att allt gick bra och att du är nöjd, hoppas att du trivs i ditt nya boende och lycka till med resten. :)

• Eskil B
    Eskil B skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Över förväntan! Det märktes tydligt att de två killarna var angelägna att göra ett bra jobb och inte bara slänga in kartongerna hur som helst. De gjorde en bra planering av lastningen och gav också goda råd. Det blev en mycket kompakt och stadig lastning av containern.
    Stort tack till dem!!!
    Eskil Berglund
    2016-10-20 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Eskil B
    Hej Eskil!

Kul att allt gick så bra och att du är nöjd. Hoppas att allt har gått bra efter flytten och att du trivs i ditt nya land!

• Robert B
    Robert B skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Bra! Det var snabbt jobbat och inga skador.
    2016-10-14 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Robert B
    Hej Robert, tack för ditt omdöme! Hoppas att allt har gått bra efter flytten och att du trivs i ditt nya boende.

• Eva W
    Eva W skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Nöjd flyttkund.. Bra bemötande och trevliga flttkillar.
    2016-10-14 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Eva W
    Tack för ditt omdöme Eva och hoppas att allt har gått bra efter flytten!

• Linus L
    Linus L skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    I det stora hela helt kanon. Med rutavdrag blev priset dessutom en positiv överraskning! Flyttkarlarna arbetade på bra och fick det hela gjort på avtalad tid.
    Flyttstädning som bokades i samband med flytthjälp var dock en besvikelse. Smidigt som sjutton att det går att boka i samma avtal, men städningen var slarvigt utförd och fick göras om. Så skedde dock utan problem!

Kan jag rekommendera flyttbolaget? Absolut!
    2016-10-14 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Linus L
    Tjena Linus och tack för ditt omdöme! Visst är rutavdraget bra? :)

Våra flyttstädningar brukar vara felfria men ibland händer det så klart att kunden inte blir nöjd.
    Som tur är så går det alltid att åtgärda som i det här fallet och vi är glada att du till slut blev nöjd med städningen också. :)

Med Vänliga Hälsningar Flyttbolaget i Stockholm
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Hej!
    Mycket trevlig personal och god service från företaget.
    2016-10-13 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Gunilla E
    Hej Gunilla!
    Tack för ditt omdöme, hoppas att allt har gått bra efter flytten och lycka till i fortsättningen!

• Kjell S
    Kjell S skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    En perfekt flytt väldigt snabb trevlig och kunnig perssonal en för oss mycket bra flytt rekomoderar gärna firman till vänner
    2016-10-13 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Kjell S
    Hej Kjell, vad kul att du blev så nöjd och tack för det fina omdömet.
    Kunden nöjd våran fröjd som man brukar säga!

• Gunnar B
    Gunnar B skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Vi är mycket nöjda med flytthjälpen. Professionella, trevliga och snabba!
    2016-10-13 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Gunnar B
    Hej Gunnar! Tack för Ditt fina omdöme!
    Kul att allt gick så bra och att Du är nöjd med oss och hoppas att allt har gått bra efter flytten.
  • Maria M
    Maria M skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Snabbt, bra och flexibelt! Kommer definitivt att använda Flyttbolaget nästa gång också.
    2016-10-13 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Maria M
    Hej Maria, kul att höra! Tack för Ditt omdöme och hoppas att Du trivs i Ditt nya boende!

Med vänliga hälsningar Flyttbolaget i Stockholm AB
  • Christian A
    Christian A skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Trevliga, snabba och serviceinriktade
    2016-10-13 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Christian A
    Hej Christian! Tack för ditt fina omdöme. Hoppas att allt har gått bra sen flytten och att ni trivs i ert nya boende.
  • Olle W
    Olle W skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Vi är mycket nöjda med flyttbolaget från första dagen vid packningen och sedan själva flytten och magasinering. Allt gick smidigt. Även flyttstädningen var utmärkt.
    2016-09-26 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Olle W
    Hej Olle! Tack så mycket för omdömet och det är kul att ni är nöjd hela vägen. På återhörande när bohaget ska levereras från magasinet :). Mvh Flyttbolaget
  • Kimmie B
    Kimmie B skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Jättebra service tycker jag. Kommer att rekommendera er.
    2016-09-26 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Kimmie B
    Hej Kimmie, tack så mycket för dina ord! Lycka till med allt nu efter flytten. Mvh Flyttbolaget i Stockholm AB
  • Sun M
    Sun M skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Flytthjälp. Personalen var långsam (bolaget debiterar per timme) samt var allt annat än varsam med möbler och inflyttning. Flera dörrkarmar tog skada i både gamla och nya bostaden när personalen bar ut möbler. Varning.
    2016-09-23 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Sun M
    Hej Sun!

Tack för ditt inlägg, jag måste bemöta detta.

Vi flyttade åt dig från 2 rum och kök från 3 tr till 2 tr med sekelskifteshissar i bägge fastigheterna.

Att en sådan flyttning tar 5 timmar är helt rimligt och att vår personal helt plötsligt skulle bli långsamma och ovarsamma är ju väldigt konstigt.

Vi har både muntligt och via mail uppskattat tidsåtgången för din flyttning till ca 5-7 timmar inkl. körtider vilket du accepterat.
    Du har blivit debiterad 5 timmar vilket själva flyttningen också tog. Alltså var vår uppskattning av tidsåtgången helt korrekt med lite gardering ifall det skulle ta lite längre tid.
    Har mycket svårt att förstå Ditt missnöje med det.

Om det blivit några skador så beklagar vi givetvis det men vi har INTE fått någon reklamation av Dig angående detta.
    Återkom gärna med en skadeanmälan för åtgärd.

Vårt företag utför ca 1.200 bohags- och kontorsflyttningar per år och dessvärre inträffar det då och då någon skada.
    Vi har fullvärdiga ansvarsförsäkringar i Trygg Hansa och vi har som policy att alltid ersätta våra kunder då något uppstår.

Betygsättningen på Reco ska ju visa kundens helhetsbedömning av företaget ifråga. Allt ifrån kontakter med kontoret mm mm.
    Då du ger oss 1 i betyg antyder ju då att du blivit dåligt bemött från början till slut. Det räcker att läsa andra omdömen här på sidan så förstår man ju att detta betyg inte är relevant på något sätt.

Med vänlig hälsning
    Göran Winblad
    Flyttbolaget i Stockholm AB
  • Malin E
    Malin E skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Det är andra gången jag anlitar Flyttbolaget i Stockholm och har varit väldigt nöjd båda gångerna.
    Flytten gick snabbt och smidigt, och mina ägodelar kom fram i samma skick som de befann sig i innan flytten.
    2016-09-26 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Malin E
    Tack för omdömet Malin! Hoppas ni trivs i nya boendet, hälsningar Flyttbolaget.
  • Carita W
    Carita W skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Flyttbolaget fick ta hand om både flytten och städningen. 3 killar kom med energi och en serviceanda utöver det vanliga. Allt hanterades på bästa sätt. Alla prylar och möbler kom fram hela och fria från repor. Det blir högsta betyg för ett toppengäng inklusive damen som städade gamla lyan till perfektion. Känns härligt att få överlämna en så välstädad lägenhet till ny ägare. Jag vill varmt rekommendera Flyttbolaget till er som söker flytt/städ med extra massor.
    2016-09-26 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Carita W
    Hej Carita, tack för ett fint omdöme! Kul att ni är så nöjd med både flyttningen och städningen. Vi får önska er lycka till i nya boendet! /Flyttbolaget i Stockholm
  • Christophe G
    Christophe G skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Kan varmt rekommendera Flyttbolaget. Har haft flytthjälp av dem 4 ggr under sommaren 2016. Allt har fungerat klanderfritt. Tack för det!
    2016-09-26 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Christophe G
    Tack för varma ord Christophe! Alltid kul med återkommande kunder och du är såklart välkommen åter :). Mvh Flyttbolaget i Stockholm AB
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Fullt nöjd med hela insatsen från beställning till leverans och betalning
    2016-09-26 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Lennart B
    Som det ska vara! Vi får önska lycka till i nya bostaden. Vänligen Flyttbolaget i Stockholm AB
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Mycket bra bemötande och snabba på svar när jag frågade efter pris. Skönt gäng med flyttgubbar som visste vad de gjorde.
    2016-09-26 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Tomas E
    Hej Tomas, vi tackar så mycket för omdömet och önskar er lycka till i nya boendet. Hälsningar Flyttbolaget
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Mycket bra! Bra service och bemötande från start till mål
    2016-09-26 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Jonas A
    Kul att ni är nöjd Jonas och tack för omdömet! /Flyttbolaget
  • Isabella K
    Isabella K skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Mycket bra service, från början till slut! Kan varmt rekommenderas!
    2016-09-26 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Isabella K
    Tack för uppdraget och omdömet Isabella! /Flyttbolaget
  • Jan B
    Jan B skrev om Flyttbolaget i Stockholm
    Har haft kontakt med flera flyttfirmor och städfirmor, men aldrig någon med den servicen och det utförande som Flyttbolaget i Sthlm hade.

Ingen tvekan om vilken firma vi kontaktar vid nästa flytt!
    2016-09-26 Flyttbolaget i Stockholm AB F svarar Jan B
    Det värmer att läsa era ord! Vi tar till oss och tackar även för omdömet och önskar er lycka till i nya boendet. Ni är såklart välkommen åter. /Mvh Flyttbolaget i Stockholm AB

Nioörtsvägen 36, 126 32 Hägersten