Flyttbolaget i Stockholm

Flyttbolaget i Stockholm

Flyttbolaget i Stockholm skräddarsyr flytten så att den passar dina behov och önskemål!

När du anlitar oss för din bohagsflytt får du all vår kompetens och erfarenhet, en duktig packmästare och ett lämpligt fordon. Vi står även till tjänst i flyttens kanske jobbigaste moment: flyttstädningen. Vår utbildade städpersonal har lång erfarenhet inom flyttstäd och du kan tryggt lämna denna jobbiga detalj i våra händer.

Vi har personal som är specialutbildade för kontorsflytt och vi ser till att ert byte av kontor går så snabbt och smidigt som möjligt.

Vi har alla tillstånd som krävs och är försäkrade genom Trygg Hansa. Välkommen till oss på Flyttbolaget i Stockholm!

Läs vad 381 kunder tycker om Flyttbolaget i Stockholm 2

2021-04-15
    Snabba, proffessionalitet och kundvård är i fokus
    2021-04-12
    Fantastiskt trevliga killar som var varsamma och trevliga, de såg även till att emballera en tv och en spegel som jag inte förberett själv. Det hade blivit högsta betyg om det inte tog 3 försök att få till fakturan rätt med antalet timmar. Men rekommenderas ändå!
    2021-04-08
    En riktigt klockren transport över väg och vatten. Sakerna hämtades upp överenskommen tid med lastbil och kördes till fraktbåt som anlände förväntad tid. Jag använder gladeligen deras tjänster igen.
    Lars K
    2021-04-01
    Proffsigt och snabbt! Trevliga flyttkillar.
    2021-03-31
    Fantastisk flyttstäd aldrig varit med om en sånt rent resultat!
    2021-03-22
    Vi hade en 'krånglig' flytt vad gäller logistik som Flyttbolaget klarade med glans :-)
    2021-03-18
    Flytt av bohag för flytt från lägenhet till hus.
    Bra och snabbt bemötande och svar.
    Lite rörig i själva flytten ( skulle dock byta lägenhet- hus) så själva operationen var lite rörig i sig) men det löste sig och allt blev bra flyttat och helheten blev bra!
    Hej Karin, ja det var mycket pusslande med att få ihop detta byte då det var ett par adresser och stop att hålla reda på från båda parter :). Vi hoppas du ska trivas i nya bostaden och önskar lycka till. Mvh Flyttbolaget i Stockholm AB Flyttbolaget i Stockholm
    2021-03-17
    Flytt till lägenhet
    Bra sammarbete. De ordnade också bra flyttstädning. Är mycket nöjd. Britt-Inger Holm Gustavsberg
    Hej Britt-Inger, tack för omdömet och roligt att du är nöjd! Mvh Flyttbolaget Flyttbolaget i Stockholm
    2021-03-04
    Vi tog både pack, flytt och städhjälp stort bohag. Det sköttes otroligt professionellt och effektivt. Väldigt trevliga dessutom och gjorde det lilla extra. Rekommenderas varmt!
    Hej Inger, hoppas ni trivsbra i nya boendet och kul att du är så nöjd. Då är allt som det ska! Mvh Flyttbolaget i Stockholm Flyttbolaget i Stockholm
  • Johan W
    2021-02-27
    Finns (nästan) inget att klaga över! Perfekt flytt, perfekt flyttstädning och perfekt service kring flyttlådor.
    Ett skohorn förstördes men jag är helt övertygad om att de skulle ersätta det om jag begärde det.
    Kan bara rekommendera Flyttbolaget för alla er andra!
    Hej Johan, som det ska vara! Tackar för omdömet, självklart skulle vi ersätta det vid kännedom :) /Flyttbolaget Flyttbolaget i Stockholm
    2021-02-16
    Jättesnabba, jättetrevliga! Supernöjd, kommer rekommendera er till alla mina vänner som ska flytta i framtiden!
    2021-02-05
    Vi är verkligen nöjda med Flyttbolaget som skötte vår flytt. Tunga möbler bars ner och upp för trappor. Toppenkillar, trevliga och försiktiga. Vi kan varmt rekommendera Flyttbolaget.
    2021-01-01
    Great service. Highly recommend both moving and cleaning services!
    2020-12-30
    Snabba, proffsiga och effektiva.
    2020-12-16
    Mycket smidig flytt!! killarna var trevliga, effektiva och väldigt noggranna. Vi valde dem efter att ha läst de fina omdömena här på Reco och kan bara instämma. Vi kan varmt rekommendera Flyttbolaget i stockholm och kommer definitivt höra av oss till dem nästa gång vi ska flytta
    2020-12-11
    flytten gick som planerat enl tidtabell
    hjälpsamma o trevliga killar
    rekommenderas i högsta grad,bra pris därtill
    2020-12-09
    Köpte Tömning och städning

Sakligt bemötande

Dom levde helt upp till förväntningarna.

Ok
    2020-12-09
    Andra gången bohagsflytt med Flyttbolaget. Allt gick jättebra och smidigt.
    2020-11-20
    Vi är så nöjda! Vi fick hjälp med flytt, flyttstäd, magasinering och inflytt. Allt gick supersmidigt, alltid i god tid, snabba svar, alla trevliga. Toppen att kunna låna flyttlådor. Rekommenderar varmt!
    Tackar för omdömet Ia! Uppskattas :). Mvh Flyttbolaget Flyttbolaget i Stockholm
    2020-10-19
    4 personer arbetade nästa oavbrutet i 8 timmar, de var varsamma och trevliga
    2020-10-06
    Andra gången vi använder Flyttbolaget och det fungerade igen otroligt bra.
    Grabbarna slet hårt, vi rekommenderar varmt Flyttbolaget

Per Eriksson
  • JONAS G
    2020-09-17
    Bokade både flytthjälp och flyttstäd av Flyttbolaget. Inga problem alls. Mycket prisvärt och klockrena snubbar som jobbar där! Kommer rekommendera dem till allt och alla. 👍
    2020-09-04
    Acke, Adrian, Alejandro. Fan vad bra de var. Vi hade förberett en del, men på grund av yttre omständigheter aka vädret, så blev inte förberedelserna klara i tid. Den känsla av hopplöshet växte sig fram ju närmare flyttdagen kom. Men tack vare deras utomordentliga arbete gick det hela på 5 timmar. Det var effektivt utan hyperstress. Verkligen imponerande, och återigen ett stort tack!
    2020-08-31
    Punktliga, trevliga och noggranna arbetare. Trevlig och okomplicerat bemötande av kontorspersonal.
  • Ann L
    2020-08-18
    Inte allra billigast när jag ringde runt, men överlägset seriösast och billigast på slutet, för alla tider hölls, allt var väl omhändertaget, och personalen - både i telefon och vid flytten - var trevliga, försiktiga och oerhört effektiva.
    Hej Anna och tack för omdömet! Vi hoppas du kommer trivas bra på nya stället, mvh Flyttbolaget Flyttbolaget i Stockholm
  • OLIVER G
    2020-07-06
    Flyttstädningen var riktigt dålig. Efter att jag klagat gjordes ett nytt försök att städa, men det var fortfarande så illa att jag fick en faktura av hyresvärden som tagit in en annan städfirma (hyresvärden hade foton som visade att det verkligen var undermåligt). Inte kul att behöva betala två gånger för städning när man flyttar.

Själva flyttningen var dock helt ok.
    Hej Oliver! Tack för Ditt inlägg här på Reco och roligt att Du var nöjd med flyttningen. Mycket tråkigt däremot att flyttstädningen inte blev bra. Det är en samarbetspartner till oss som gör flyttstädningarna men vi står för garantin om det skulle vara några brister. De utför varje år hundratals uppdrag åt våra kunder och vi har väldigt lite klagomål så de brukar normalt vara duktiga. De har ju tydligen varit hos Dig en extra gång för att rätta till felen och det är ju konstigt att det inte blev okey efter det. Detta tyder ju på att det måste varit riktigt illa från början eller att hyresvärden klagat på moment som inte ingår i en normal flyttstädning. Hur som helst skulle du återkopplat till oss direkt igen för ev. ytterligare åtgärd eller prisreducering för Du ska ju inte behöva betala för 2 städningar. Vad jag kan se i vårt kundprogram så var det i början på september förra året som städningen gjordes men har du kvar några bilder så får du gärna skicka dessa till oss så ska jag se vad vi kan göra med ev. nedsättning av priset. Trevlig sommar! Mvh Göran Flyttbolaget i Stockholm AB Flyttbolaget i Stockholm
    2020-06-17
    Effektiva, duktiga, trevliga och lätta att ha och göra med från start till slut. Vi anlitade dem för flytt och packhjälp och är väldigt nöjda - skulle utan tvekan anlita Flyttbolaget igen!
    2020-06-12
    Det fungerade toppen bra med Flyttbolaget. Killarna var snabba, duktiga och proffsiga.
    Vi är mycket nöjda.
    2020-06-09
    Vi sökte en flyttfirma som kändes okomplicerad samt smidig och det fick vi verkligen. Från första kontakt till de trevliga killar som hjälpte oss med själva flytten. Allt flöt på och sköttes proffsigt av dem.
    2020-06-07
    Vi beställde packning, flytt samt flyttstädning från Flyttbolaget. Kort sagt så var bokningen ok, packningen katastrofal, flytten ok, samt flyttstädningen bra.

Packningen innehöll allt från löst liggande gaständare i garn, med böcker ovanpå, till idiotiska saker såsom plastpåsar inlindade i plast. Vi fick även spelkonsoller repade, då dem låg helt lösa med inkopplade sladdar i samma kartong. Även laptops med tunga saker staplade ovanpå. Ingen av våran elektronik var inlindade i packmaterial utöver TV:n. Våra powertools låg lösa tillsammans med sågar, så glada att ingen av sladdarna har blivit avsågade. Köksknivar hade lagts löst inlindade i papper, inte individuellt utan samtliga i samma papp; glad att vi inte skar oss när vi packade upp den kartongen. Lådan med kattleksaker hade flertalet lösa nålar. I flytten blev vår soffa och säng nedsmutsade, då dem inte var inlindade i något packmaterial. Går visserligen att tvätta bort, men onödigt. Flyttstädningen var den enda tjänsten som faktiskt levde upp till förväntningarna. Båda flyttstädarna var hjälpsamma och trevliga.

Vi har skickat en mera utförlig version av denna sammanfattning till Flyttbolaget, men har inte fått något svar ännu.
    Hej och tack för ert omdöme, beklagar att ni inte är nöjda med våra tjänster. Rent krasst tycker jag att flytten verkar ha gått bra både tidsmässigt och hur det skötts, men såklart en del slarv som ni påpekat. Enligt arbetarna på plats så var ni väldigt nöjda under flyttdagen som vi förstod det. En hel del saker är ju hypotetiska och brandfarliga saker bör man egentligen ta själv, vi bifogade vid bokningsbekräftelsen lite information inför flyttningen. Att gaständare trycker av på det sättet måste höra till det ovanliga, dock om man är väldigt försiktig av sig så bör man samla på sig allt sådant och ta själv. Vi packar generellt alltid i wellpappkartonger. Att sladdar kan sågas av på det sättet under flytt har jag svårt att se, så mycket rör sig inte allt under en vanlig flytt. Angående locket som lossnade från en liten box där nålarna åkte ut så kan jag bara beklaga. Packmästaren kanske missade att öppna och kolla vad innehållet var, normalt packar man ju ned hylla för hylla, skåp för skåp så det låg väl nära tillhands. Generellt ska man alltid vara försiktig när man packar upp men beklagar om ni kände att knivarna skapade stor risk för att skada er. Det var verkligen inte meningen. Vi borde använt bubbelplast runt konsolerna också samt emballerat sängarna/soffan, men en hel del måste ha emballerats trots allt när jag kollar på vad som är uppskrivet på följesedeln. En del saker som emballeras görs inte för att de är ömtåliga utan för att sluta/skydda så att inte innehåll åker ut. Varför du tar upp att vi inte svarat när kontoret är stängt en söndag är något underligt. Att skicka ett långt mail och sedan en timme senare påpeka att vi inte svarat känns inte schysst. Vi hoppas ni i alla fall trivs bra i nya boendet och önskar en trevlig sommar! Med Vänliga Hälsningar Flyttbolaget i Stockholm Flyttbolaget i Stockholm
    2020-06-01
    Toppen på alla sätt och vis! Snälla, vänliga proffsiga och väldigt serviceminded! 👍 Kanon!
    2020-06-01
    Utmärkt service före under och efter flytt!

Jag fick lånekartonger i god tid så jag hann packa utan stress.
    Flyttkillarna var mkt trevliga och hjälpsamma.
    Beställde även flyttstädning och den var exemplariskt utförd!

Har absolut inget att klaga på och jag rekommenderar Flyttbolaget - mycket proffsiga!

/Sven-Åke
    2020-05-28
    Flyttgubbarna var proffsiga, snabba och effektiva, men samtidigt noggranna. Ett mycket smidigt och ordentligt utfört jobb.
    2020-04-07
    Snabba och trevliga killar som klarade tunga möbler och trappor utan minsta missöde.
    Startade en timme senare än planerat eftersom en av de ursprungligt planerade uppvisade Corona-symptom.
    Meddelade detta i god tid så det var bara positivt! +++
    Hej Stefan och tack för omdömet, uppskattas alltid. Nu var det som tur var inget utav det och vi har klarat oss hittills peppar peppar. Men självklart har vi beordrat alla att stanna hemma vid minsta sjukdomssymptom. Hoppas allt blir bra på nya boendet! :) Flyttbolaget i Stockholm
  • Mats D
    2020-04-03
    Mkt bra flytt. Kom i tid. Hanterade sakerna varsamt och var färdiga snabbt
    2020-04-03
    Vi har använt Flyttbolaget vid ett flertal tillfällen.
    De alltid lika effektiva, duktiga och packa.
    Trevlig personal
    2020-04-03
    Var inne i butiken för att komplettera lite material, bemöttes av proffsig kunnig personal med snabb service.
    2020-03-01
    Suveränt bemötande på kontoret och på plats, önskade fler flyttkartonger och inga problem, vi gjorde ett lght skifte, inga konstigheter, in och ut med alla saker på 6 timmar! Tack👍
  • MIKAEL B
    2020-02-24
    Väldigt enkel bokning utan krångel. Otroligt smidig och proffsig flytt av Tobias, Michel och Patrik. Stark rekommendation från oss!
  • Johan Erik Ö
    2020-02-14
    Trevlig och enkel dialog före flytten, snabba att svara på alla möjliga typer av frågor som dök upp. Snabba under själva flytten och höll utsatta tider bra (Vi hade hisstid att förhålla oss till). Vi upplevde dock ett antal kommentarer som mindre trevliga under flytten, bland annat om mängden kartonger, om vår städning, om att ”det inte är raketforskning” när vi kämpade lite med att montera ben på soffan. Saker som gav en lite bitter eftersmak.
    2020-02-11
    Enkelt och effektivt. Vi körde på löpande och jag kunde välja exakt hur mycket jag ville hjälpa till själv och det blev billigare än alla andra offert jag fått på fast pris. Flyttstädet funkade också superbra. Enkla att prata med både innan, efter och under flytten.
  • Ritva W
    2020-02-05
    Flyttbolaget genomförde flytten på ett effektivt och säkert sätt. Även kommunikationen med firman har varit mycket bra och bemötandet mycket gott.
    2020-02-03
    Vi valde Flyttbolaget för en flytt ut i Stockholms skärgård:

- Trevligt första bemötande och snabbt hembesök för inspektion, diskussion om upplägg och offertgivning
    - Bra dialog om detaljer och reservplan om väder och isläge skulle skapa problem
    - Två packmästare packade allt ömtåligt dag 1 resten packade vi själva
    - Fem man lastade två stora flyttbilar dag 2
    - Sex man lossade, efter färjefärd, dag 3
    - Allt genomfört enligt offert och med suveräna killar
    - Korrekt faktura

VARMA REKOMMENDATIONER!
    2020-01-29
    Superduktiga killar som kämpade på bra och var hjälpsamma med tips och trix för att göra allting smidigt.
    2020-01-26
    Vi är supernöjda med den hjälp vi fick/köpte från Flyttbolaget i Stockholm. Förutom att de var proffsiga, försiktiga och trevliga så styrde de upp allt det praktiska på ett utmärkt sätt.
    /Stefan
    2020-01-26
    Snabba och duktiga killar, glatt humör och såg till att vår flytt gick helt utan bekymmer! Kommer använda dem igen

Erik
    2020-01-17
    Bra service och smidig flytt! Väldigt hjälpsamma och trevliga. Skulle absolut kunna anlita igen!
    2020-01-15
    Säkert snabbt prisvärt👍
    Kommer anlita flyttbolaget vid nästa flytt👍
  • Klaus G
    2019-12-18
    Den mest effektiva flytt jag gjort. Snabbt, smidigt och flexibelt.
    Dessutom vänligt och proffsigt bemötande både i buriken och från flyttpersonalen.
  • JOHANNA K
    2019-12-17
    Vänliga och hjälpsamma! Klarade min flytt galant och var flexibla och smidiga med allt! Vänligt bemötande och bra personal. Rekommenderas varmt!