Flyttfabriken

Vasaloppsv. 88, 129 45 Hägersten — Visa karta

Flyttfabriken är ett trevligt och glatt gäng med stor erfarenhet inom både företags och -privatflytt. Vi har varit verksamma sedan 2008 och har sedan dess samlat på oss många nöjda kunder. Här hittar du ett brett utbud av tjänster inom flytt. Vi arbetar med b.la. bohagsflytt, kontorsflytt, flyttstäd. Utöver detta erbjuder vi även magasinering.

Kvalitet och service är våra ledord i verksamheten. Den bästa reklam vi kan få är våra nöjda kunder. Om ni letar efter en flyttfirma i Stockholm vill vi vara det självklara valet.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 151 kunder tycker om Flyttfabriken

• Mikko K
    Mikko K skrev om Flyttfabriken
    Super duktiga och trevliga flyttkillar och snabb service. Fick flytthjälp med en dags varsel.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Flyttfabriken
    Mycket proffsigt och smidigt, från beställning till betalning efteråt. Vi beställde både flytt och städning, och är lika nöjda med båda.
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Flyttfabriken
    Har anlitat flyttfabriken två gånger. Har ingenting att anmärka på någon av flyttarna. Servicen har varit utmärkt och det har gått snabbt och smidigt!
  • Eric E
    Eric E skrev om Flyttfabriken
    + Fick bra hjälp och svar vi offertförfrågan.
    + Det var trevliga och effektiva killar som hjälpte till med flytten.

+ Ett missförstånd mellan deras kontor och flytteamet resulterade att de kom en timme för tidigt. De löste sig smidigt och utan några som helst sura miner!
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Flyttfabriken
    Jag fick ett bra bemötande från Gunilla i telefon och jag fick en tydlig offert på flyttstädning som jag behövde med kort varsel. Jag fick också möjlighet att lämna nycklarna på deras kontor några dagar innan själva städningen vilket underlättade för mig då jag inte kunde vara på plats i lägenheten och släppa in personalen på städdagen. Själva städningen var mycket väl utförd och alla "lömska ställen" där smuts kan hamna var rena och fina. Fönsterputs ingick också. Jag ger högsta betyg till Flyttfabriken.
  • Helene K
    Helene K skrev om Flyttfabriken
    Bästa flyttföretaget någonsin. Använt mig av dem 3 gånger, både flytthjälp och flyttstädning, och kommer utan tvekan att välja dem nästa gång också.
    De har gått långt bortom sina faktiska arbetsuppgifter, monterat möbler, hämtat nyckel på en annan adress med privatbil, ställt upp på alla tänkbara vis och alltid varit måna om att jag som kund ska bli helt nöjd.
    Har till och med varit sen med betalning vid ett tillfälle och fick uppskjutet förfallodatum på fakturan.
    Alla killarna som jobbar där och Gunilla som tar hand om bokningar är helt oslagbara. Toppenbra
  • Annika N
    Annika N skrev om Flyttfabriken
    Köp av flytthjälp, flyttstädning av lägenhet samt transport. Mycket vänlig, effektiv och professionell personal.Hyresvärden berömde städningen efteråt!
  • Lars K
    Lars K skrev om Flyttfabriken
    Beställde ett jobb att flytta en del tyngre möbler och ett antal kartonger från Flyttfabriken. Jag är utomordentligt nöjd. Bemötandet vid beställningen var mycket vänligt och tydligt. Bekräftande via mail/brev precis lika effektivt och korrekt. Killarna anlände i god tid, var trevliga att ha att göra med, och jobbade oerhört effektivt. Den erfarenheten gör att jag mer än gärna vänder mig till - och rekommenderar -Flyttfabriken nästa gång det blir dags.
    Lars K. Stockholm
  • Emmanuel L
    Emmanuel L skrev om Flyttfabriken
    Jättenöjd med företaget. Jag fick snabbt svar på alla mina frågor via mejl och lånade flyttkartonger på plats. Allt var smidigt och professionellt och tjänsten jag fick levde upp till mina förväntningar. Rekommenderas!
  • Sandra N
    Sandra N skrev om Flyttfabriken
    Vi fick ett mycket bra bemötande av personalen på Flyttfabriken och flytten gick snabbt och smidigt på tre timmar. Inget krångel överhuvudtaget, vi är mycket nöjda och kommer definitivt att anlita Flyttfabriken även nästa gång vi flyttar! /Sandra & Andreas
  • Anders I
    Anders I skrev om Flyttfabriken
    Flyttfabriken hjälpte oss med allt - utlåning av kartonger, packning av det mesta i lägenheten, flytt och flyttstädning. Otroligt enkelt att ha att göra med dem, snabba svar på email när vi hade frågor, trevliga personer som gjorde ett snabbt och professionellt jobb på plats. Mycket nöjda!
  • Daria C
    Daria C skrev om Flyttfabriken
    Snabbt och proffsigt! Vi är mycket nöjda med både flytthjälp och flyttstädning.
  • Anna S
    Anna S skrev om Flyttfabriken
    Jag hade äran att bli flyttad av Jonny och Emil. Dom var mycket professionella. Även mycket positiva och trevliga och hjälpsamma. Jag rekommenderar VERKLIGEN. //Anna
  • Malin J
    Malin J skrev om Flyttfabriken
    Flytthjälp 3 man + två bilar!
    Vi är så nöjda med Flyttfabriken!
    De tömnde vår stora lägenhet snabbt och effektivt. Vi upplevde ett smärre kaos när vi kom fram till vårt nya hem... MEN Flyttfabriken ' s killar var proffs! De hade full koll och jobbade hårt under ändrade förutsättningar och höll vår uppskattade tidsplan.
    Vi rekommenderar Flyttfabriken - pålitliga och ordningsamma!
  • Elizabet L
    Elizabet L skrev om Flyttfabriken
    Enkel och effektiv kommunikation före flytt. Tydlig offert. Flyttpersonalen punktliga, professionella, effektiva och trevliga. Allt gick snabbt och perfekt. Mycket bra pris. Har stor erfarenhet av att flytta och vet därför att det går inte alltid så här smidigt.
  • Jan J
    Jan J skrev om Flyttfabriken
    Allt fungerade bra, från beställning till flytten. Trevliga medarbetare som bla bar ett tungt skåp fem trappor upp. Det var bara att peka var vi ville ha möblerna i lägenheten så fixade de det.
    Kan verkligen rekommenderas!
  • Willhelm K
    Willhelm K skrev om Flyttfabriken
    Utmärkt service och flexibilitet både av flytt och städpersonal.
  • Johan W
    Johan W skrev om Flyttfabriken
    Otroligt nöjd med både servicen och bemötandet, allt från offert till själva flytten har sköts proffsigt.
    Rekommenderas varmt.
  • Annika L
    Annika L skrev om Flyttfabriken
    Smidigt, snabba och trevliga.
  • Julia C
    Julia C skrev om Flyttfabriken
    Flytten gick smidigt,de var lyhörda. Lätttillgäntlig servicekontakt, bra pris.
  • Evelina B
    Evelina B skrev om Flyttfabriken
    Flytten gick smidigt utan några bekymmer. Både flyttkillarna och städerskan var professionella och vi kände att de fick rätt förutsättningen från arbetsgivaren (viktigt flr oss då vi tidigare anlitat en flyttfirma där personalen inte mådde så bra och jobbade under dåliga förhållanden).
    Det gick fort och man kan fullt lita på att allt går bra. Rekommenderar verkligen flyttfabriken både flytthjälp och flyttstäd.
  • Mia A
    Mia A skrev om Flyttfabriken
    Toppen!
    Bra information som stämde överens med verkligheten. Snabb service och bra bemötande.
  • Markus L
    Markus L skrev om Flyttfabriken
    Wow, supersnabb och proffsig flytt till kanonpris. Även bra kvalitet på flyttstäd
  • Martin T
    Martin T skrev om Flyttfabriken
    Flyttkillarna dök upp i tid och utförde flytten snabbt och effektivt! De var också mycket trevliga. Vi blev supernöjda!
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Flyttfabriken
    Tack Flyttfabriken.glatt överraskad hur smidigt allt fungerat med flyttfabrikens tjänster.
    Kommunikationen innan flytten, själva flyttdagen och efteråt, flyttstädning av den gamla lägenheten.
    Har bara bra erfarenheter av Flyttfabriken. Vänliga hälsningar Kristina som nyligen flyttat till ny lägenhet.
  • Anna G
    Anna G skrev om Flyttfabriken
    Jag flyttade från 11 till 26 kvm och hade sparsamt med saker, inga möbler men en hel del växter. Det gick på under 2 timmar inklusive körning.
    God kommunikation med Gunilla som ordnar med offerterna. Trevligt bemötande från all inblandad personal. Inga problem alls.
    Jag hade förvisso slagit in växterna ordentligt i bubbelplast men de klarade sig utan en enda bruten gren.
    Valde Flyttfabriken då jag läst bra recensioner om dem i övrigt och jag blev inte besviken! Riktigt bra, snabba, prisvärda och ytterst trevliga att ha att göra med!
  • Annica F
    Annica F skrev om Flyttfabriken
    Smidig och bra flytthjälp. Bokade även flyttstädning och vi blev jättenöjda.
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Flyttfabriken
    Det fungerade över huvud taget väldigt bra. Enda minus är att packningen gjordes dagen före flytten.
  • Robert L
    Robert L skrev om Flyttfabriken
    Bra flyttfirma! Kom i tid packade Noggrant och bra pris!
  • Malin J
    Malin J skrev om Flyttfabriken
    Är supernöjd med Flyttfabriken. Anlitade de för både flytt och städ. Jag uppfattade de som seriösa, lyhörda, snabba och priset var helt okej.
  • Klas B
    Klas B skrev om Flyttfabriken
    Snabb och bra service. Kommer anlita igen om behov finnes.
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Flyttfabriken
    Väldigt trevligt, snabbt och korrekt bemötande och hantering från kontoret.
    Många frågor från mig och möttes ändå hela tiden väldigt vänligt.
    Killarna som genomförde flytten jobbade på bra, var tydliga med vad de gjorde och ville knappt ta nån paus alls. Hade varit en fördel om deras svenska varit bättre, men det gick bra ändå. Två av tre var fantastiskt trevliga och med glimten i ögat. Enda invändningen var att vi inte kunde låna flyttkartongerna längre än 2 veckor. Många andra firmor lånar ut i 4 veckor eller längre.
  • Patrick B
    Patrick B skrev om Flyttfabriken
    Vi är mycket nöjda med Flyttfabriken

Patrick
  • Mari K
    Mari K skrev om Flyttfabriken
    Vi är jättenöjda med vår flytt och den service vi fick under flyttprocessen. Bland annat blev vi tvugna att ändra datum ett par gånger, men det gick jättebra. Flytten gick snabbt och smidigt, det jag framförallt jag tar med mig är Gunillas bemötande, flexibilitet och snabba återkoppling under hela flyttprocessen. Tusen tack för allting!
  • Anita M
    Anita M skrev om Flyttfabriken
    Jag fick snabbt hjälp med både flytt och flyttstädning ifrån Flyttfabriken då jag var på väg att flytta. Personerna som hjälpte mig var både duktiga och snabba. Jag kommer säkert att använda mig utav Flyttfabriken igen vid behov.
  • Anette K
    Anette K skrev om Flyttfabriken
    Jag är såå imponerad och tacksam!
    Först fick jag hjälp med flytten. Killarna fick verkligen slita med mina grejor som skulle tre trappor upp utan hiss. Dom var trevliga, försiktiga med mina saker och måna om att få med allt från huset.
    Sen fick jag hjälp med städning av huset. Det doftade så gott och det sken verkligen av renhet.
    Stort tack!!
  • Arvid A
    Arvid A skrev om Flyttfabriken
    Funkade superbra och var smidiga att göra med! Rekommenderas!
  • Fabian N
    Fabian N skrev om Flyttfabriken
    Supernöjd. De som kom var trevliga till och med där innan utsatt tid så vi kunde gå igenom sakerna som skulle göras. Jag hade lite speciella önskemål om att få vissa saker flyttade till annan adress vissa ner till förråd och vissa forslade till tippen. Väldigt snabba och effektiva och det uppskattades då jag var pressad tidsmässigt under dagen. Ösnkar att jag kunde säga detsamma om flyttstädbolaget och elektrikern jag anlitade vid flytten. Kan absolut tänka mig anlita flyttfabriken igen. Mvh Fabian
  • Karin L
    Karin L skrev om Flyttfabriken
    Jag fick hjälp med flytt från Kungsholmen till Älvsjö. Från beställning till flytt gick allt jättesmidigt. Kontaktpersonen var trevlig och väldigt tillmötesgående. När själva flytten skulle bli av fanns det ingen hänganordning i lastbilen för kristallkrona, men de löste flyttkillarna ändå. Så det var ett extra plus. Flyttkillarna var duktiga och frågade hela tiden var de skulle ställa allt. Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera dem.
  • Karl B
    Karl B skrev om Flyttfabriken
    Bra engagemang och service av flytthjälpen. Fantastiskt jobb av städpersonalen
  • Carl E
    Carl E skrev om Flyttfabriken
    Väldigt trevlig upplevelse.

Jag beställde: hyrning av flyttlådor, flytt, och flyttstädning.

Flyttlådorna:
    De var bra. Jag fick montera dem själv, men de var lätta att montera och kom i gott skick.

Leverans och hämtning av flyttlådorna kostade totalt 1000kr. På deras hemsida står det följande: "Uthyrning av flyttlådor och garderober är gratis. Avgift om 500 SEK tillkommer vid hämtning och lämning."

vilket kanske kan tolkas som att avgiften kommer att vara 500kr, men det är 500kr+500kr för hämtning och lämning.

Flytten:
    Gick snabbt och effektivt. Grabbarna var trevliga och anpassningsbara (jag hade tydligen stavat fel på min flyttaddress och var tvungen att ändra det sista minuten, men allt gick fint ändå).

Hela flytten av min 35kvm stora lägenhet gick på ungefär 2,5 timmar.

Flyttstädningen:
    De gjorde ett väldigt bra jobb; min f.d. hyresvärd hade inget att anmärka.

Slutsats:
    Allt gick bra, och dessutom var det mycket billigare än väntat: det slutade med att hela paketet bara kostade ungefär 3600kr efter skatteavdrag.
  • Joel H
    Joel H skrev om Flyttfabriken
    Mycket nöjd med utfört arbete. Både flytt och städ. Trevlig och effektiv personal!
  • Veronika A
    Veronika A skrev om Flyttfabriken
    Otroligt nöjd!
    Gunilla som hjälper till med bokningen var mycket hjälpsam och gav matnyttiga tips.

På själva flyttdagen flöt allt på tryggt och smidigt.
    Toppen killar som var snabba,trevliga och hjälpsamma.
    Tömde vår tvåa på 2,5 timmar.
    Allt kom fram helt.
    Är verkligen så nöjd!
    Trodde inte att en flytt kunde gå såhär smidigt.
    Kan verkligen rekommendera Flyttfabriken!
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Flyttfabriken
    Det fungerade utmärkt att anlita Flyttfabriken. Det gick mycket snabbt och effektivt att flytta hela min etta, det tog bara 3 timmar. Och då bodde jag på fyra trappor utan hiss. Sedan anlitade jag även dem till att tömma mitt vindsförråd plus att de körde skräpet till tippen så att jag slapp : )
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Flyttfabriken
    Mycket nöjd!!! Flytt tog strax under 3 timmar och städningen var inget att anmärka på alls!
  • John S
    John S skrev om Flyttfabriken
    Trevlig och bra bemötandet från början till slut.
    Det hela (triangel flytt) var väldigt väl organiserat.
    Både städ- och flytt-personalen gjorde mycket bra jobb.
  • Arnold S
    Arnold S skrev om Flyttfabriken
    Snabb och perfekt planerad trepartsflytt. Trevliga människor. Mycket prisvärt
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Flyttfabriken
    Trevligt, effektivt och proffsigt bemötande från första kontakt till dess att flytten var klar.
  • Mathias L
    Mathias L skrev om Flyttfabriken
    Från första kontakt med Gunilla på Flyttfabriken till att sista lådan var på plats möttes jag av trevlig profesionalism av alla som var involverade i min flytt. Jag anlitade Flyttfabriken för ett triangelbyte och är över förväntan nöjd med information, utförande och pris.. Jag kan och vill varmt rekommendera Flyttfabriken.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Flyttfabriken
    Bra flytthjälp, klockren flyttstädning och trevligt bemötande! /Magnus

Vasaloppsv. 88, 129 45 Hägersten