Flyttfabriken

Vasaloppsv. 88, 129 45 Hägersten — Visa karta

Flyttfabriken är ett trevligt och glatt gäng med stor erfarenhet inom både företags och -privatflytt. Vi har varit verksamma sedan 2008 och har sedan dess samlat på oss många nöjda kunder. Här hittar du ett brett utbud av tjänster inom flytt. Vi arbetar med b.la. bohagsflytt, kontorsflytt, flyttstäd. Utöver detta erbjuder vi även magasinering.

Kvalitet och service är våra ledord i verksamheten. Den bästa reklam vi kan få är våra nöjda kunder. Om ni letar efter en flyttfirma i Stockholm vill vi vara det självklara valet.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 133 kunder tycker om Flyttfabriken

• Annika L
    Annika L skrev om Flyttfabriken
    Smidigt, snabba och trevliga.
  • Julia C
    Julia C skrev om Flyttfabriken
    Flytten gick smidigt,de var lyhörda. Lätttillgäntlig servicekontakt, bra pris.
  • Evelina B
    Evelina B skrev om Flyttfabriken
    Flytten gick smidigt utan några bekymmer. Både flyttkillarna och städerskan var professionella och vi kände att de fick rätt förutsättningen från arbetsgivaren (viktigt flr oss då vi tidigare anlitat en flyttfirma där personalen inte mådde så bra och jobbade under dåliga förhållanden).
    Det gick fort och man kan fullt lita på att allt går bra. Rekommenderar verkligen flyttfabriken både flytthjälp och flyttstäd.
  • Mia A
    Mia A skrev om Flyttfabriken
    Toppen!
    Bra information som stämde överens med verkligheten. Snabb service och bra bemötande.
  • Markus L
    Markus L skrev om Flyttfabriken
    Wow, supersnabb och proffsig flytt till kanonpris. Även bra kvalitet på flyttstäd
  • Martin T
    Martin T skrev om Flyttfabriken
    Flyttkillarna dök upp i tid och utförde flytten snabbt och effektivt! De var också mycket trevliga. Vi blev supernöjda!
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Flyttfabriken
    Tack Flyttfabriken.glatt överraskad hur smidigt allt fungerat med flyttfabrikens tjänster.
    Kommunikationen innan flytten, själva flyttdagen och efteråt, flyttstädning av den gamla lägenheten.
    Har bara bra erfarenheter av Flyttfabriken. Vänliga hälsningar Kristina som nyligen flyttat till ny lägenhet.
  • Anna G
    Anna G skrev om Flyttfabriken
    Jag flyttade från 11 till 26 kvm och hade sparsamt med saker, inga möbler men en hel del växter. Det gick på under 2 timmar inklusive körning.
    God kommunikation med Gunilla som ordnar med offerterna. Trevligt bemötande från all inblandad personal. Inga problem alls.
    Jag hade förvisso slagit in växterna ordentligt i bubbelplast men de klarade sig utan en enda bruten gren.
    Valde Flyttfabriken då jag läst bra recensioner om dem i övrigt och jag blev inte besviken! Riktigt bra, snabba, prisvärda och ytterst trevliga att ha att göra med!
  • Annica F
    Annica F skrev om Flyttfabriken
    Smidig och bra flytthjälp. Bokade även flyttstädning och vi blev jättenöjda.
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Flyttfabriken
    Det fungerade över huvud taget väldigt bra. Enda minus är att packningen gjordes dagen före flytten.
  • Robert L
    Robert L skrev om Flyttfabriken
    Bra flyttfirma! Kom i tid packade Noggrant och bra pris!
  • Malin J
    Malin J skrev om Flyttfabriken
    Är supernöjd med Flyttfabriken. Anlitade de för både flytt och städ. Jag uppfattade de som seriösa, lyhörda, snabba och priset var helt okej.
  • Klas B
    Klas B skrev om Flyttfabriken
    Snabb och bra service. Kommer anlita igen om behov finnes.
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Flyttfabriken
    Väldigt trevligt, snabbt och korrekt bemötande och hantering från kontoret.
    Många frågor från mig och möttes ändå hela tiden väldigt vänligt.
    Killarna som genomförde flytten jobbade på bra, var tydliga med vad de gjorde och ville knappt ta nån paus alls. Hade varit en fördel om deras svenska varit bättre, men det gick bra ändå. Två av tre var fantastiskt trevliga och med glimten i ögat. Enda invändningen var att vi inte kunde låna flyttkartongerna längre än 2 veckor. Många andra firmor lånar ut i 4 veckor eller längre.
  • Patrick B
    Patrick B skrev om Flyttfabriken
    Vi är mycket nöjda med Flyttfabriken

Patrick
  • Mari K
    Mari K skrev om Flyttfabriken
    Vi är jättenöjda med vår flytt och den service vi fick under flyttprocessen. Bland annat blev vi tvugna att ändra datum ett par gånger, men det gick jättebra. Flytten gick snabbt och smidigt, det jag framförallt jag tar med mig är Gunillas bemötande, flexibilitet och snabba återkoppling under hela flyttprocessen. Tusen tack för allting!
  • Anita M
    Anita M skrev om Flyttfabriken
    Jag fick snabbt hjälp med både flytt och flyttstädning ifrån Flyttfabriken då jag var på väg att flytta. Personerna som hjälpte mig var både duktiga och snabba. Jag kommer säkert att använda mig utav Flyttfabriken igen vid behov.
  • Anette K
    Anette K skrev om Flyttfabriken
    Jag är såå imponerad och tacksam!
    Först fick jag hjälp med flytten. Killarna fick verkligen slita med mina grejor som skulle tre trappor upp utan hiss. Dom var trevliga, försiktiga med mina saker och måna om att få med allt från huset.
    Sen fick jag hjälp med städning av huset. Det doftade så gott och det sken verkligen av renhet.
    Stort tack!!
  • Arvid A
    Arvid A skrev om Flyttfabriken
    Funkade superbra och var smidiga att göra med! Rekommenderas!
  • Fabian N
    Fabian N skrev om Flyttfabriken
    Supernöjd. De som kom var trevliga till och med där innan utsatt tid så vi kunde gå igenom sakerna som skulle göras. Jag hade lite speciella önskemål om att få vissa saker flyttade till annan adress vissa ner till förråd och vissa forslade till tippen. Väldigt snabba och effektiva och det uppskattades då jag var pressad tidsmässigt under dagen. Ösnkar att jag kunde säga detsamma om flyttstädbolaget och elektrikern jag anlitade vid flytten. Kan absolut tänka mig anlita flyttfabriken igen. Mvh Fabian
  • Karin L
    Karin L skrev om Flyttfabriken
    Jag fick hjälp med flytt från Kungsholmen till Älvsjö. Från beställning till flytt gick allt jättesmidigt. Kontaktpersonen var trevlig och väldigt tillmötesgående. När själva flytten skulle bli av fanns det ingen hänganordning i lastbilen för kristallkrona, men de löste flyttkillarna ändå. Så det var ett extra plus. Flyttkillarna var duktiga och frågade hela tiden var de skulle ställa allt. Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera dem.
  • Karl B
    Karl B skrev om Flyttfabriken
    Bra engagemang och service av flytthjälpen. Fantastiskt jobb av städpersonalen
  • Carl E
    Carl E skrev om Flyttfabriken
    Väldigt trevlig upplevelse.

Jag beställde: hyrning av flyttlådor, flytt, och flyttstädning.

Flyttlådorna:
    De var bra. Jag fick montera dem själv, men de var lätta att montera och kom i gott skick.

Leverans och hämtning av flyttlådorna kostade totalt 1000kr. På deras hemsida står det följande: "Uthyrning av flyttlådor och garderober är gratis. Avgift om 500 SEK tillkommer vid hämtning och lämning."

vilket kanske kan tolkas som att avgiften kommer att vara 500kr, men det är 500kr+500kr för hämtning och lämning.

Flytten:
    Gick snabbt och effektivt. Grabbarna var trevliga och anpassningsbara (jag hade tydligen stavat fel på min flyttaddress och var tvungen att ändra det sista minuten, men allt gick fint ändå).

Hela flytten av min 35kvm stora lägenhet gick på ungefär 2,5 timmar.

Flyttstädningen:
    De gjorde ett väldigt bra jobb; min f.d. hyresvärd hade inget att anmärka.

Slutsats:
    Allt gick bra, och dessutom var det mycket billigare än väntat: det slutade med att hela paketet bara kostade ungefär 3600kr efter skatteavdrag.
  • Joel H
    Joel H skrev om Flyttfabriken
    Mycket nöjd med utfört arbete. Både flytt och städ. Trevlig och effektiv personal!
  • Veronika A
    Veronika A skrev om Flyttfabriken
    Otroligt nöjd!
    Gunilla som hjälper till med bokningen var mycket hjälpsam och gav matnyttiga tips.

På själva flyttdagen flöt allt på tryggt och smidigt.
    Toppen killar som var snabba,trevliga och hjälpsamma.
    Tömde vår tvåa på 2,5 timmar.
    Allt kom fram helt.
    Är verkligen så nöjd!
    Trodde inte att en flytt kunde gå såhär smidigt.
    Kan verkligen rekommendera Flyttfabriken!
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Flyttfabriken
    Det fungerade utmärkt att anlita Flyttfabriken. Det gick mycket snabbt och effektivt att flytta hela min etta, det tog bara 3 timmar. Och då bodde jag på fyra trappor utan hiss. Sedan anlitade jag även dem till att tömma mitt vindsförråd plus att de körde skräpet till tippen så att jag slapp : )
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Flyttfabriken
    Mycket nöjd!!! Flytt tog strax under 3 timmar och städningen var inget att anmärka på alls!
  • John S
    John S skrev om Flyttfabriken
    Trevlig och bra bemötandet från början till slut.
    Det hela (triangel flytt) var väldigt väl organiserat.
    Både städ- och flytt-personalen gjorde mycket bra jobb.
  • Arnold S
    Arnold S skrev om Flyttfabriken
    Snabb och perfekt planerad trepartsflytt. Trevliga människor. Mycket prisvärt
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Flyttfabriken
    Trevligt, effektivt och proffsigt bemötande från första kontakt till dess att flytten var klar.
  • Mathias L
    Mathias L skrev om Flyttfabriken
    Från första kontakt med Gunilla på Flyttfabriken till att sista lådan var på plats möttes jag av trevlig profesionalism av alla som var involverade i min flytt. Jag anlitade Flyttfabriken för ett triangelbyte och är över förväntan nöjd med information, utförande och pris.. Jag kan och vill varmt rekommendera Flyttfabriken.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Flyttfabriken
    Bra flytthjälp, klockren flyttstädning och trevligt bemötande! /Magnus
  • Erik W
    Erik W skrev om Flyttfabriken
    Snabbt, smidigt, trevligt och prisvärt. Flyttfabriken hjälpte oss klanderfritt med både packning, flytt och flyttstäd. Inte minsta anmärkning!
  • Otte B
    Otte B skrev om Flyttfabriken
    Jag är jättenöjd med Flyttfabriken, den komplicerade flytt vi ville ha, fick vi också utan några problem alls.
  • Mats P
    Mats P skrev om Flyttfabriken
    Jag fick ett snabbt och proffesionel hjälp med min förfrågan och bokning hos Flyttfabriken. Själva flytten genomfördes på ett omsorgsfullt och effektivt sätt utav rejäla killar.
  • Chen K
    Chen K skrev om Flyttfabriken
    Ett rakt igenom effektivt och trevligt bemötande från flyttpersonalen. Vi är nöjda
  • Helena W
    Helena W skrev om Flyttfabriken
    Flyttkillarna var duktiga och snabba, däremot har företaget en urusel kundservice( för att inte säga obefintlig). I samband med att en möbel gick sönder under flytten så skulle ersättningsbeloppet ifrågasättas och det tog lång tid innan fakturan reglerades trots att deras egna personal haft sönder möbeln. När möbeln skulle fraktas bort av samma företag, då jag av hälsoskäl absolut inte får lyfta fick jag veta att detta normalt sett inte ingick i företagets skadepolicy och att de gjort ett undantag. Så dåligt och ansvarslöst kundbemötande har jag aldrig upplevt tidigare. Flyter allt på under en flytt kan man nog bli nöjd med detta företag men uppstår något problem så kan du räkna med att få slåss med näbbar och klor för att de ska ta sitt ansvar och gottgöra dig som kund. Jag kan verkligen inte rekommendera ett sådant företag som hanterar ett problem som uppstår så oseriöst och jag kände mig inte trygg som kund när min rättighet att få ersättning för den skadade möbeln ifrågasattes.
    2016-08-31 Flyttfabriken svarar Helena W
    Det var synd att du hade upplevt det hela på det sätet.Som vi har skrivit i mejlet så hade vi verkligen gjort det yttersta för att få dig nöjd.
    Skadorna tyvärr kommer upp ibland och vi tar alltid ansvar för det vi orsakar.Det gäller inte vårt företags skadepolicy utan framgår i Bohag 2010,ett regelverk som har framställts av Sveriges Möbeltransportörers Förbund som vi följer.Gods som blir skadat åligger inte på transportörens ansvar att frakta bort och ersättning skall motsvara värdeminskningen av ett skadat objekt.Trotts denna regel har vi valt att betala ut hela inköpssumman på möbeln samt komma tillbaka och bära ner möbeln till soprummet.
    Ungefär en och en halv månad efter utfört flytt och flyttstäd får vi mejl från kunden att det finns en stor skada på väggen som enligt kunden har orsakats av vår städpersonal!!!
    Fakturan för utfört arbete är fortfarande obetald!!!
    Vi på Flyttfabriken önskar dig all välgång i framtiden!
  • Heraldas G
    Heraldas G skrev om Flyttfabriken
    Rekommenderar varmt! Mycket bra och noggrann städning till ett väldigt bra pris.
  • Anna-Karin E
    Anna-Karin E skrev om Flyttfabriken
    Mycket nöjd med Flyttfabriken, både med flytt och städning. Trevligt bemötande, punktliga och effektiva och priset var bra. Kan varmt rekommendera dem!
  • Niklas J
    Niklas J skrev om Flyttfabriken
    Effektiv, trevlig och noggrann personal. Klokt att en som pratade utmärkt engelska hade parats ihop med en som knappt pratade engelska alls, därmed kunde språkförbistring undvikas. Mycket nöjd och återkommer gärna som kund.
  • Helena C
    Helena C skrev om Flyttfabriken
    En superfirma!
    Vår flytt blev smidig trots 200 lådor..+ lite annat:-)
    Och vänliga positiva bemötanden oavsett vem jag talade med.
    Jag kan varmt rekommendera Flyttfabriken, både för flytt och städ!!!

Helena
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Flyttfabriken
    Mycket trevligt bemötande. Både vid beställning, utkörning av flyttkartonger, genomförande av flytten samt den efterföljande städningen. Flyttkillarna var otroligt snabba och hjälpsamma. När flyttstädningen var gjord var lägenheten skinande. Utförandet var verkligen över förväntan! Jag hade ingen aning om att det var så smidigt att anlita en flyttfirma.
  • Mårten W
    Mårten W skrev om Flyttfabriken
    Bra, pålitliga och bra priser. Flexibla.
  • Berra A
    Berra A skrev om Flyttfabriken
    Anlitade Flyttfabriken för att tömma ett fritidshus. Duktig och trevlig personal som jobbade snabbt och effektivt. Flyttstädningen var bra och noggrann. Rekomenderar gärna Flyttfabriken.
    Berra
  • Kim M
    Kim M skrev om Flyttfabriken
    Kom i tid, var snabba och effektiva
  • David C
    David C skrev om Flyttfabriken
    Prisvärt paket. Bra killar som bar, noga och trevliga. Bra bemötande på kontoret. Inget krångel med betalning. Raskt och enkelt.
  • Kristian H
    Kristian H skrev om Flyttfabriken
    Proffsigt, trevlig personal och mycket bra utfört arbete. Prisvärt och mycket hög servicenivå. Har överträffat mina förväntningar. Har fått hjälp med flyttransport och flyttstädning vid ett antal tillfällen det senaste två åren med utmärkt resultat. Har rekommenderar vidare till vänner och bekanta som också mycket nöjda.
  • Tina S
    Tina S skrev om Flyttfabriken
    Otroligt Snabba och trevliga killar.
    Kan varmt reckomederas
  • Ann-Catrin P
    Ann-Catrin P skrev om Flyttfabriken
    Flyttkillarna gjorde sitt jobb. Flyttade från en 2:a och det tog 4,5 timme. Tyvärr dras betyget ner p g a flyttstädningen. Det var visserligen välstädat överallt utom delar av badrumsgolvet. Tyvärr hade de sönder toasitsen och hade kastat ett 2 månader gammalt filter till fläkten över spisen. Dessutom hade de kastat ( stulit) 5 av 7 gummimattor från Vedum som låg i kökslådorna. Jag köpte ny toasits för 400 kr och ett nytt filter för 50kr. Jag fick nedsättning av fakturan med 257 kr. Gummimattorna kostar 139kr styck men då jag upptäckte detta efter 5 dagar så kunde jag antagligen inte få ersättning för dessa . Dock tycker jag att 257 kr är för lite, så nöjdkundgaranti tycker jag är missvisande.
    2016-03-08 Flyttfabriken svarar Ann-Catrin P
    Efter första reklamationen har vi kommit överens med kunden om en ersättning som har godtagits.Nämligen 411 sek har dragits av på fakturan.Nöjd Kund Garant innebär att vi kommer tillbaka inom 3 dagar och åtgärdar missen utan extra kostnad.Sedan har kunden tagit upp en köksfilter som har rasat isär bokstavligen vid rengöring pga sin kondition samt några gummimattor som fanns i kökslådor.
    Mattorna har slängts av städarbetarna,vilket vi har meddelat kunden,pga grov nedsmutsning.Att skriva att vi stjäl saker och " Lita inte på Lolita'' är helt oacceptabelt.
    2016-03-08 Ann-Catrin P svarar Flyttfabriken
    Hej!
    För det första har ingen meddelat mig om att vedummattorna skulle kastas, var ni fått det ifrån är en gåta. För det andra: de två vedummattorna som lämnades kvar var det inget fel på och de var inte renare än de som kastades eller stals. Jag hade kunnat göra rent dem själv om jag fått chansen. Att kasta eller ta saker från mitt gamla hem är inget som jag tillåtit överhuvudtaget. Sedan har ingen berättat att de hade sönder toasitsen. Det var bara för att jag kollade efteråt i badrummet som jag upptäckte det. Att jag fick rengöra badrumsgolvet från 3 månaders kalkfläckar har jag inte heller bett om någon kompensation för, det var bara att spreja lite cilic bang och låta det verka 10 minuter och sedan skölja av.
    Filtret var endast lite dammigt pga luftutsug, det var 2 månader gammalt och jag lagar mat ca 1 gång i månaden så det var inga fettinlagringar. Detta filter hade jag också kunnat rengöra själv om jag fått chansen. Vad gäller fakturan så var den första på 8708 kr och den andra korrigerade på 8451.
    Det får jag till 257 kr i nedsättning och jag hade begärt 400 kr. Jag funderade verkligen på om jag skulle svara på ditt inlägg, men jag tycker att rätt ska vara rätt.
    Hade jag endast använt mig av flytthjälpen hade jag inte haft något att klaga på.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Shivani B
    Shivani B skrev om Flyttfabriken
    Hjälp med flytt. Är väldigt nöjd, allt gick smidigt och fort. Skulle flytta från 3:e våningen utan hiss. Det gick hur bra som helst. De hann klart på bara 2h!

Vasaloppsv. 88, 129 45 Hägersten