Flyttfabriken

Vasaloppsv. 88, 129 45 Hägersten — Visa karta

Flyttfabriken är ett trevligt och glatt gäng med stor erfarenhet inom både företags och -privatflytt. Vi har varit verksamma sedan 2008 och har sedan dess samlat på oss många nöjda kunder. Här hittar du ett brett utbud av tjänster inom flytt. Vi arbetar med b.la. bohagsflytt, kontorsflytt, flyttstäd. Utöver detta erbjuder vi även magasinering.

Kvalitet och service är våra ledord i verksamheten. Den bästa reklam vi kan få är våra nöjda kunder. Om ni letar efter en flyttfirma i Stockholm vill vi vara det självklara valet.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 139 kunder tycker om Flyttfabriken

• Anna S
    Anna S skrev om Flyttfabriken
    Jag hade äran att bli flyttad av Jonny och Emil. Dom var mycket professionella. Även mycket positiva och trevliga och hjälpsamma. Jag rekommenderar VERKLIGEN. //Anna
  • Malin J
    Malin J skrev om Flyttfabriken
    Flytthjälp 3 man + två bilar!
    Vi är så nöjda med Flyttfabriken!
    De tömnde vår stora lägenhet snabbt och effektivt. Vi upplevde ett smärre kaos när vi kom fram till vårt nya hem... MEN Flyttfabriken ' s killar var proffs! De hade full koll och jobbade hårt under ändrade förutsättningar och höll vår uppskattade tidsplan.
    Vi rekommenderar Flyttfabriken - pålitliga och ordningsamma!
  • Elizabet L
    Elizabet L skrev om Flyttfabriken
    Enkel och effektiv kommunikation före flytt. Tydlig offert. Flyttpersonalen punktliga, professionella, effektiva och trevliga. Allt gick snabbt och perfekt. Mycket bra pris. Har stor erfarenhet av att flytta och vet därför att det går inte alltid så här smidigt.
  • Jan J
    Jan J skrev om Flyttfabriken
    Allt fungerade bra, från beställning till flytten. Trevliga medarbetare som bla bar ett tungt skåp fem trappor upp. Det var bara att peka var vi ville ha möblerna i lägenheten så fixade de det.
    Kan verkligen rekommenderas!
  • Willhelm K
    Willhelm K skrev om Flyttfabriken
    Utmärkt service och flexibilitet både av flytt och städpersonal.
  • Johan W
    Johan W skrev om Flyttfabriken
    Otroligt nöjd med både servicen och bemötandet, allt från offert till själva flytten har sköts proffsigt.
    Rekommenderas varmt.
  • Annika L
    Annika L skrev om Flyttfabriken
    Smidigt, snabba och trevliga.
  • Julia C
    Julia C skrev om Flyttfabriken
    Flytten gick smidigt,de var lyhörda. Lätttillgäntlig servicekontakt, bra pris.
  • Evelina B
    Evelina B skrev om Flyttfabriken
    Flytten gick smidigt utan några bekymmer. Både flyttkillarna och städerskan var professionella och vi kände att de fick rätt förutsättningen från arbetsgivaren (viktigt flr oss då vi tidigare anlitat en flyttfirma där personalen inte mådde så bra och jobbade under dåliga förhållanden).
    Det gick fort och man kan fullt lita på att allt går bra. Rekommenderar verkligen flyttfabriken både flytthjälp och flyttstäd.
  • Mia A
    Mia A skrev om Flyttfabriken
    Toppen!
    Bra information som stämde överens med verkligheten. Snabb service och bra bemötande.
  • Markus L
    Markus L skrev om Flyttfabriken
    Wow, supersnabb och proffsig flytt till kanonpris. Även bra kvalitet på flyttstäd
  • Martin T
    Martin T skrev om Flyttfabriken
    Flyttkillarna dök upp i tid och utförde flytten snabbt och effektivt! De var också mycket trevliga. Vi blev supernöjda!
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Flyttfabriken
    Tack Flyttfabriken.glatt överraskad hur smidigt allt fungerat med flyttfabrikens tjänster.
    Kommunikationen innan flytten, själva flyttdagen och efteråt, flyttstädning av den gamla lägenheten.
    Har bara bra erfarenheter av Flyttfabriken. Vänliga hälsningar Kristina som nyligen flyttat till ny lägenhet.
  • Anna G
    Anna G skrev om Flyttfabriken
    Jag flyttade från 11 till 26 kvm och hade sparsamt med saker, inga möbler men en hel del växter. Det gick på under 2 timmar inklusive körning.
    God kommunikation med Gunilla som ordnar med offerterna. Trevligt bemötande från all inblandad personal. Inga problem alls.
    Jag hade förvisso slagit in växterna ordentligt i bubbelplast men de klarade sig utan en enda bruten gren.
    Valde Flyttfabriken då jag läst bra recensioner om dem i övrigt och jag blev inte besviken! Riktigt bra, snabba, prisvärda och ytterst trevliga att ha att göra med!
  • Annica F
    Annica F skrev om Flyttfabriken
    Smidig och bra flytthjälp. Bokade även flyttstädning och vi blev jättenöjda.
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Flyttfabriken
    Det fungerade över huvud taget väldigt bra. Enda minus är att packningen gjordes dagen före flytten.
  • Robert L
    Robert L skrev om Flyttfabriken
    Bra flyttfirma! Kom i tid packade Noggrant och bra pris!
  • Malin J
    Malin J skrev om Flyttfabriken
    Är supernöjd med Flyttfabriken. Anlitade de för både flytt och städ. Jag uppfattade de som seriösa, lyhörda, snabba och priset var helt okej.
  • Klas B
    Klas B skrev om Flyttfabriken
    Snabb och bra service. Kommer anlita igen om behov finnes.
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Flyttfabriken
    Väldigt trevligt, snabbt och korrekt bemötande och hantering från kontoret.
    Många frågor från mig och möttes ändå hela tiden väldigt vänligt.
    Killarna som genomförde flytten jobbade på bra, var tydliga med vad de gjorde och ville knappt ta nån paus alls. Hade varit en fördel om deras svenska varit bättre, men det gick bra ändå. Två av tre var fantastiskt trevliga och med glimten i ögat. Enda invändningen var att vi inte kunde låna flyttkartongerna längre än 2 veckor. Många andra firmor lånar ut i 4 veckor eller längre.
  • Patrick B
    Patrick B skrev om Flyttfabriken
    Vi är mycket nöjda med Flyttfabriken

Patrick
  • Mari K
    Mari K skrev om Flyttfabriken
    Vi är jättenöjda med vår flytt och den service vi fick under flyttprocessen. Bland annat blev vi tvugna att ändra datum ett par gånger, men det gick jättebra. Flytten gick snabbt och smidigt, det jag framförallt jag tar med mig är Gunillas bemötande, flexibilitet och snabba återkoppling under hela flyttprocessen. Tusen tack för allting!
  • Anita M
    Anita M skrev om Flyttfabriken
    Jag fick snabbt hjälp med både flytt och flyttstädning ifrån Flyttfabriken då jag var på väg att flytta. Personerna som hjälpte mig var både duktiga och snabba. Jag kommer säkert att använda mig utav Flyttfabriken igen vid behov.
  • Anette K
    Anette K skrev om Flyttfabriken
    Jag är såå imponerad och tacksam!
    Först fick jag hjälp med flytten. Killarna fick verkligen slita med mina grejor som skulle tre trappor upp utan hiss. Dom var trevliga, försiktiga med mina saker och måna om att få med allt från huset.
    Sen fick jag hjälp med städning av huset. Det doftade så gott och det sken verkligen av renhet.
    Stort tack!!
  • Arvid A
    Arvid A skrev om Flyttfabriken
    Funkade superbra och var smidiga att göra med! Rekommenderas!
  • Fabian N
    Fabian N skrev om Flyttfabriken
    Supernöjd. De som kom var trevliga till och med där innan utsatt tid så vi kunde gå igenom sakerna som skulle göras. Jag hade lite speciella önskemål om att få vissa saker flyttade till annan adress vissa ner till förråd och vissa forslade till tippen. Väldigt snabba och effektiva och det uppskattades då jag var pressad tidsmässigt under dagen. Ösnkar att jag kunde säga detsamma om flyttstädbolaget och elektrikern jag anlitade vid flytten. Kan absolut tänka mig anlita flyttfabriken igen. Mvh Fabian
  • Karin L
    Karin L skrev om Flyttfabriken
    Jag fick hjälp med flytt från Kungsholmen till Älvsjö. Från beställning till flytt gick allt jättesmidigt. Kontaktpersonen var trevlig och väldigt tillmötesgående. När själva flytten skulle bli av fanns det ingen hänganordning i lastbilen för kristallkrona, men de löste flyttkillarna ändå. Så det var ett extra plus. Flyttkillarna var duktiga och frågade hela tiden var de skulle ställa allt. Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera dem.
  • Karl B
    Karl B skrev om Flyttfabriken
    Bra engagemang och service av flytthjälpen. Fantastiskt jobb av städpersonalen
  • Carl E
    Carl E skrev om Flyttfabriken
    Väldigt trevlig upplevelse.

Jag beställde: hyrning av flyttlådor, flytt, och flyttstädning.

Flyttlådorna:
    De var bra. Jag fick montera dem själv, men de var lätta att montera och kom i gott skick.

Leverans och hämtning av flyttlådorna kostade totalt 1000kr. På deras hemsida står det följande: "Uthyrning av flyttlådor och garderober är gratis. Avgift om 500 SEK tillkommer vid hämtning och lämning."

vilket kanske kan tolkas som att avgiften kommer att vara 500kr, men det är 500kr+500kr för hämtning och lämning.

Flytten:
    Gick snabbt och effektivt. Grabbarna var trevliga och anpassningsbara (jag hade tydligen stavat fel på min flyttaddress och var tvungen att ändra det sista minuten, men allt gick fint ändå).

Hela flytten av min 35kvm stora lägenhet gick på ungefär 2,5 timmar.

Flyttstädningen:
    De gjorde ett väldigt bra jobb; min f.d. hyresvärd hade inget att anmärka.

Slutsats:
    Allt gick bra, och dessutom var det mycket billigare än väntat: det slutade med att hela paketet bara kostade ungefär 3600kr efter skatteavdrag.
  • Joel H
    Joel H skrev om Flyttfabriken
    Mycket nöjd med utfört arbete. Både flytt och städ. Trevlig och effektiv personal!
  • Veronika A
    Veronika A skrev om Flyttfabriken
    Otroligt nöjd!
    Gunilla som hjälper till med bokningen var mycket hjälpsam och gav matnyttiga tips.

På själva flyttdagen flöt allt på tryggt och smidigt.
    Toppen killar som var snabba,trevliga och hjälpsamma.
    Tömde vår tvåa på 2,5 timmar.
    Allt kom fram helt.
    Är verkligen så nöjd!
    Trodde inte att en flytt kunde gå såhär smidigt.
    Kan verkligen rekommendera Flyttfabriken!
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Flyttfabriken
    Det fungerade utmärkt att anlita Flyttfabriken. Det gick mycket snabbt och effektivt att flytta hela min etta, det tog bara 3 timmar. Och då bodde jag på fyra trappor utan hiss. Sedan anlitade jag även dem till att tömma mitt vindsförråd plus att de körde skräpet till tippen så att jag slapp : )
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Flyttfabriken
    Mycket nöjd!!! Flytt tog strax under 3 timmar och städningen var inget att anmärka på alls!
  • John S
    John S skrev om Flyttfabriken
    Trevlig och bra bemötandet från början till slut.
    Det hela (triangel flytt) var väldigt väl organiserat.
    Både städ- och flytt-personalen gjorde mycket bra jobb.
  • Arnold S
    Arnold S skrev om Flyttfabriken
    Snabb och perfekt planerad trepartsflytt. Trevliga människor. Mycket prisvärt
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Flyttfabriken
    Trevligt, effektivt och proffsigt bemötande från första kontakt till dess att flytten var klar.
  • Mathias L
    Mathias L skrev om Flyttfabriken
    Från första kontakt med Gunilla på Flyttfabriken till att sista lådan var på plats möttes jag av trevlig profesionalism av alla som var involverade i min flytt. Jag anlitade Flyttfabriken för ett triangelbyte och är över förväntan nöjd med information, utförande och pris.. Jag kan och vill varmt rekommendera Flyttfabriken.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Flyttfabriken
    Bra flytthjälp, klockren flyttstädning och trevligt bemötande! /Magnus
  • Erik W
    Erik W skrev om Flyttfabriken
    Snabbt, smidigt, trevligt och prisvärt. Flyttfabriken hjälpte oss klanderfritt med både packning, flytt och flyttstäd. Inte minsta anmärkning!
  • Otte B
    Otte B skrev om Flyttfabriken
    Jag är jättenöjd med Flyttfabriken, den komplicerade flytt vi ville ha, fick vi också utan några problem alls.
  • Mats P
    Mats P skrev om Flyttfabriken
    Jag fick ett snabbt och proffesionel hjälp med min förfrågan och bokning hos Flyttfabriken. Själva flytten genomfördes på ett omsorgsfullt och effektivt sätt utav rejäla killar.
  • Chen K
    Chen K skrev om Flyttfabriken
    Ett rakt igenom effektivt och trevligt bemötande från flyttpersonalen. Vi är nöjda
  • Helena W
    Helena W skrev om Flyttfabriken
    Flyttkillarna var duktiga och snabba, däremot har företaget en urusel kundservice( för att inte säga obefintlig). I samband med att en möbel gick sönder under flytten så skulle ersättningsbeloppet ifrågasättas och det tog lång tid innan fakturan reglerades trots att deras egna personal haft sönder möbeln. När möbeln skulle fraktas bort av samma företag, då jag av hälsoskäl absolut inte får lyfta fick jag veta att detta normalt sett inte ingick i företagets skadepolicy och att de gjort ett undantag. Så dåligt och ansvarslöst kundbemötande har jag aldrig upplevt tidigare. Flyter allt på under en flytt kan man nog bli nöjd med detta företag men uppstår något problem så kan du räkna med att få slåss med näbbar och klor för att de ska ta sitt ansvar och gottgöra dig som kund. Jag kan verkligen inte rekommendera ett sådant företag som hanterar ett problem som uppstår så oseriöst och jag kände mig inte trygg som kund när min rättighet att få ersättning för den skadade möbeln ifrågasattes.
    2016-08-31 Flyttfabriken svarar Helena W
    Det var synd att du hade upplevt det hela på det sätet.Som vi har skrivit i mejlet så hade vi verkligen gjort det yttersta för att få dig nöjd.
    Skadorna tyvärr kommer upp ibland och vi tar alltid ansvar för det vi orsakar.Det gäller inte vårt företags skadepolicy utan framgår i Bohag 2010,ett regelverk som har framställts av Sveriges Möbeltransportörers Förbund som vi följer.Gods som blir skadat åligger inte på transportörens ansvar att frakta bort och ersättning skall motsvara värdeminskningen av ett skadat objekt.Trotts denna regel har vi valt att betala ut hela inköpssumman på möbeln samt komma tillbaka och bära ner möbeln till soprummet.
    Ungefär en och en halv månad efter utfört flytt och flyttstäd får vi mejl från kunden att det finns en stor skada på väggen som enligt kunden har orsakats av vår städpersonal!!!
    Fakturan för utfört arbete är fortfarande obetald!!!
    Vi på Flyttfabriken önskar dig all välgång i framtiden!
  • Heraldas G
    Heraldas G skrev om Flyttfabriken
    Rekommenderar varmt! Mycket bra och noggrann städning till ett väldigt bra pris.
  • Anna-Karin E
    Anna-Karin E skrev om Flyttfabriken
    Mycket nöjd med Flyttfabriken, både med flytt och städning. Trevligt bemötande, punktliga och effektiva och priset var bra. Kan varmt rekommendera dem!
  • Niklas J
    Niklas J skrev om Flyttfabriken
    Effektiv, trevlig och noggrann personal. Klokt att en som pratade utmärkt engelska hade parats ihop med en som knappt pratade engelska alls, därmed kunde språkförbistring undvikas. Mycket nöjd och återkommer gärna som kund.
  • Helena C
    Helena C skrev om Flyttfabriken
    En superfirma!
    Vår flytt blev smidig trots 200 lådor..+ lite annat:-)
    Och vänliga positiva bemötanden oavsett vem jag talade med.
    Jag kan varmt rekommendera Flyttfabriken, både för flytt och städ!!!

Helena
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Flyttfabriken
    Mycket trevligt bemötande. Både vid beställning, utkörning av flyttkartonger, genomförande av flytten samt den efterföljande städningen. Flyttkillarna var otroligt snabba och hjälpsamma. När flyttstädningen var gjord var lägenheten skinande. Utförandet var verkligen över förväntan! Jag hade ingen aning om att det var så smidigt att anlita en flyttfirma.
  • Mårten W
    Mårten W skrev om Flyttfabriken
    Bra, pålitliga och bra priser. Flexibla.
  • Berra A
    Berra A skrev om Flyttfabriken
    Anlitade Flyttfabriken för att tömma ett fritidshus. Duktig och trevlig personal som jobbade snabbt och effektivt. Flyttstädningen var bra och noggrann. Rekomenderar gärna Flyttfabriken.
    Berra

Vasaloppsv. 88, 129 45 Hägersten