Flyttfabriken

Vasaloppsv. 88, 129 45 Hägersten — Visa karta

Flyttfabriken är ett trevligt och glatt gäng med stor erfarenhet inom både företags och -privatflytt. Vi har varit verksamma sedan 2008 och har sedan dess samlat på oss många nöjda kunder. Här hittar du ett brett utbud av tjänster inom flytt. Vi arbetar med b.la. bohagsflytt, kontorsflytt, flyttstäd. Utöver detta erbjuder vi även magasinering.

Kvalitet och service är våra ledord i verksamheten. Den bästa reklam vi kan få är våra nöjda kunder. Om ni letar efter en flyttfirma i Stockholm vill vi vara det självklara valet.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 187 kunder tycker om Flyttfabriken

• Patrik
    Patrik skrev om Flyttfabriken
    Väldigt nöjd med bemötande och service från personal Läs mer
  • Förskolan Karlsson T
    Förskolan Karlsson T skrev om Flyttfabriken
    Bra och snabb återkoppling, trevligt bemötande och flytten blev ännu billigare än offererat! Läs mer
  • Matti M
    Matti M skrev om Flyttfabriken
    Bästa flytten hittills! Smidig process utan krångel. trevligt bemötande av alla. Höll offerten och allt kändes bra rakt igenom! Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Flyttfabriken
    Har verkligen bara bra saker att säga om Flyttfabriken. Det var enkelt att boka och de gjorde ett snabbt och mycket proffsigt jobb. Bästa flyttfirman jag anlitat och jag kommer definitivt höra av mig igen vid nästa flytt. Läs mer
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Flyttfabriken
    Tack för att min flytt bara flöt. Organiserade flyttlasset med erfarenhet och säkerhet. Respektfulla, trevliga och snälla flyttkillar. Jättenöjd, tack! Läs mer
  • Olivia T
    Olivia T skrev om Flyttfabriken
    Det gick smidigt att beställa flyttstädning och jag fick bra och tydlig information innan dagen. Personalen var punktlig och gjorde ett superjobb med min lägenhet(varför såg det aldrig så fint ut när jag bodde där?!). Tack för att ni underlättade min flytt, jag kommer aldrig att flyttstäda på egen hand igen! Läs mer
  • Helena R
    Helena R skrev om Flyttfabriken
    Mycket bra bemötande. Snabb och smidig flytt med hjälp av tre av Flyttfabrikens anställda. Kommer absolut att anlita Flyttfabriken igen om jag behöver hjälp och också rekommendera till mina vänner. Läs mer
  • Clarens H
    Clarens H skrev om Flyttfabriken
    Så supernöjd med all hjälp av flytt från villa till lägenhet. Snabb offert och lyckades pussla in vår flytt efter önskemål. Trevliga packare och effektiva killar som genomförde flytten på omsorgsfullt sätt. Ingen oro att något skulle gå sönder. Rekommenderad hjärtligt. Läs mer
  • Lovisa J
    Lovisa J skrev om Flyttfabriken
    Anlitade Flyttfabriken för första gången då vi skulle flytta i ett såkallat "triangelbyte". Det innebar att tre parter skulle flytta in och ut under samma dag med ett väldigt tight schema.. Dagen innan flytt kom packmästaren Jonas från Flyttfabriken för att packa ihop de sista, ömtåliga sakerna i lägenheten..Vilken klippa! Jonas var väldigt lätt att samarbeta med, gjorde ett grymt jobb och fick oss att känna oss lugna och trygga inför flytten! På själva flyttdagen ledde han arbetet och det flöt på atrålande! Även när vi kom för att flytta in på em med hela vårt flyttlass i en mega-bil, och vår nya lägenhet inte än tömts (!) löste Flyttfabriken, med Jonas i spetsen, arbetet galant och hkälpte till att tömma lägenheten så att vi slapp stå på gatan och vänta med en tickande kostnad (!).. Kan definitivt rekommendera Flyttfabriken, och får ni Jonas som packmästare kan ni skatta er lyckliga! Kommer nlita er igen om det blir någon mer flytt☺ Läs mer
  • Christer H
    Christer H skrev om Flyttfabriken
    Allt har varit väldigt proffsigt o dessutom med en varm o engagerad inställning - allt från offertsadiet o planeringen till gänget som packade o flyttade. Superbra på alla sätt o vis o rekommenderas varmt! Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om Flyttfabriken
    Super smidig flytt. Jätte trevliga killar. Fort gick det också trots liten trång hiss. Tack för ett jätte bra jobb! Läs mer
  • Lorab Revision A
    Lorab Revision A skrev om Flyttfabriken
    Proffsigt. Lättillgängliga och tydliga. Kvalite i leveransen. Ger trygghet Läs mer
  • Ann V
    Ann V skrev om Flyttfabriken
    Bra bemötande från offertgivande till genomförandet. Punktliga och hänsynsfulla flyttkillar som tog hand om mina saker varsamt och med omtanke till mig och mina grannar. Skönt att kunna få flytt en lördag vilket passade mig bäst. Rekommenderas. Läs mer
  • Viveca M
    Viveca M skrev om Flyttfabriken
    Otrolig service från bokning till att ha flyttat. Glatt bemötande, snabba flyttkillar, ca-priser som håller sig i faktiskt pris. Har tagit hjälp en gång tidigare, och kommer göra det igen om så behövs!
    Tack! Läs mer
  • Annete H
    Annete H skrev om Flyttfabriken
    Hjälp i samband med en flytt. Behövde få till den tidigare. Mycket serviceminded.

Flyttkillarna hjälpte till att skruva ner/upp säng och garderob. Läs mer
  • Marie S
    Marie S skrev om Flyttfabriken
    Jättefin städning och gott bemötande hela vägen igenom! Läs mer
  • Elizabeth S
    Elizabeth S skrev om Flyttfabriken
    Fantastisk bra flyttfirma. Med supertrevliga killar som hjälpte oss med vår flytt. Kan verkligen rekommendera denna firma. Snabbt och verkligen hjälpsamma. Läs mer
    2017-11-24 Flyttfabriken svarar Elizabeth S
    Tack snälla Elizabeth!!!
    Det var ett nöje att bistå med hjälpen!
    Ha en fantastisk bra Helg och Välkommen Åter!
    Elizabeth S, Flyttfabriken gillar detta
  • Jonas h
    Jonas h skrev om Flyttfabriken
    Supersnabbt, effektivt och utan knussel. Allting helt och rent när dom var klara. Och himla trevligt bemötande av personal på kontor och av flyttgubbar! Läs mer
  • Fredrik
    Fredrik skrev om Flyttfabriken
    Fick hjälp med att flytta ett matbord som annan flyttfirma inte lyckades leverera via trappa. Superhjälpsamma som dessutom hjälpte att skruva ihop bordet Läs mer
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Flyttfabriken
    Från början till slut håller Flyttfabriken hög servicenivå, trevligt bemötande och är snabba.
    Det var andra flytten de hjälpte oss med och är självklara valet om det flyttas igen. Läs mer
  • Alexandra V
    Alexandra V skrev om Flyttfabriken
    Proffsiga och trevliga. Flytten gick snabbt och effektivt. Läs mer
  • David R
    David R skrev om Flyttfabriken
    Vi flyttade två bohag till en stor lägenhet och supernöjda med Flyttfabriken! De var punktliga, snabba och oerhört flitiga! Anlitade även flyttstädning vilket gick supersmidigt. Renommenderas! Läs mer
  • Tarber A
    Tarber A skrev om Flyttfabriken
    Vi är mycket nöjda. Snabbt och enkelt.
    Killarna ( 3 st) var jätte proffsiga.
    Kan verkligen rekommendera dem
    Helena Strömqvist
    Tarber AB Läs mer
  • Stina Å
    Stina Å skrev om Flyttfabriken
    Mycket bra bemötande, speciellt vid bokningen. Gunilla är engagerad och omtänksam. Läs mer
  • Birgitta K
    Birgitta K skrev om Flyttfabriken
    Allt toppen, från bemötande vid bokning till upphämtning och leverans av flyttkartonger! Läs mer
  • Markus L
    Markus L skrev om Flyttfabriken
    Vi hade en väldigt bra flytt med riktigt trevliga killar som bar. Läs mer
  • Henrik Å
    Henrik Å skrev om Flyttfabriken
    Jag satt i en knipa men dom kunde hjälpa mig redan dagen efter. Personalen var väldigt trevliga och tillmötesgående. Flyttgubbarna var även dom väldigt trevliga och professionella. Kommer absolut anlita till nästa flytt Läs mer
  • Harikrishna C
    Harikrishna C skrev om Flyttfabriken
    Very good experience from the beginning, Good followups from the customer service desk (Marko) and good support from truck driver and helper, they did good job.
    Really most satisfied on this. Thank you every one. Läs mer
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Flyttfabriken
    Jag kontaktade Flyttfabriken när det var dags för flytt.
    Jag fick bra information om olika prisalternativ samt olika lösningar för flytt lasten, personalen på HK var lätta att nå och supertrevliga. Pakmästaren var effektiv och punktlig och flytlaget var tillmötesgående och lösningsfokuserade, lugnade mig i min oro för ömtåligt emballage.
    Det enda minus med vår upplevelse var att städet inte var klara på utsatt tid men de gjorde ett toppen jobb och fick allt renare än jag trodde var möjligt!
    Jag skulle använda Flyttfabriken igen och rekommenderar dem alla gånger!

Mvh Magnus och Lovisa Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Flyttfabriken
    Bemötandet väldigt bra från förfrågan till avslut.
    Trevliga och flexibla flyttkillar som lyssnade på våra önskemål och utförde allt enligt överenskommelse. Läs mer
  • Karin a
    Karin a skrev om Flyttfabriken
    Toppennöjd! Väldig fint bemötande, effektiva och kompetenta. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Flyttfabriken
    Mycket gott bemötande från start till mål.
    Arbetet som utfördes var flytt från en adress till en annan, allt gick väldigt smidigt, enkelt och snabbt av proffsig yrkespersonal.
    Helhetsintrycket av företaget var mycket gott och med framförallt bra resultat. Läs mer
  • LOVE L
    LOVE L skrev om Flyttfabriken
    Från start till slut var mottagandet oklanderligt. Klara instruktioner på telefon och mail. Snabba svar vid frågor. Och inte minst så gick soffan, med oroande stora mått, upp smidigt upp via ett trångt trapphus. Mycket nöjda Läs mer
  • erik p
    erik p skrev om Flyttfabriken
    Anlitade flyttfabriken för packnings hjälp och flytt samt flyttstädning. Flytt killarna kom i tid och gjorde ett kanon jobb . Vi är super nöjda. Läs mer
  • Brf R
    Brf R skrev om Flyttfabriken
    Mycket nöjd! Bra bemötande och hjälpsamma killar med god erfarenhet av flytt! Läs mer
  • Karl E
    Karl E skrev om Flyttfabriken
    Mycket professionella. Lätta att ha att göra med. Snabba svar i alla kontakter och smidig hantering av våra frågor och särskilda önskemål. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Mikko K
    Mikko K skrev om Flyttfabriken
    Super duktiga och trevliga flyttkillar och snabb service. Fick flytthjälp med en dags varsel. Läs mer
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Flyttfabriken
    Mycket proffsigt och smidigt, från beställning till betalning efteråt. Vi beställde både flytt och städning, och är lika nöjda med båda. Läs mer
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Flyttfabriken
    Har anlitat flyttfabriken två gånger. Har ingenting att anmärka på någon av flyttarna. Servicen har varit utmärkt och det har gått snabbt och smidigt! Läs mer
  • Eric E
    Eric E skrev om Flyttfabriken
    + Fick bra hjälp och svar vi offertförfrågan.
    + Det var trevliga och effektiva killar som hjälpte till med flytten.

+ Ett missförstånd mellan deras kontor och flytteamet resulterade att de kom en timme för tidigt. De löste sig smidigt och utan några som helst sura miner! Läs mer
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Flyttfabriken
    Jag fick ett bra bemötande från Gunilla i telefon och jag fick en tydlig offert på flyttstädning som jag behövde med kort varsel. Jag fick också möjlighet att lämna nycklarna på deras kontor några dagar innan själva städningen vilket underlättade för mig då jag inte kunde vara på plats i lägenheten och släppa in personalen på städdagen. Själva städningen var mycket väl utförd och alla "lömska ställen" där smuts kan hamna var rena och fina. Fönsterputs ingick också. Jag ger högsta betyg till Flyttfabriken. Läs mer
  • Helene K
    Helene K skrev om Flyttfabriken
    Bästa flyttföretaget någonsin. Använt mig av dem 3 gånger, både flytthjälp och flyttstädning, och kommer utan tvekan att välja dem nästa gång också.
    De har gått långt bortom sina faktiska arbetsuppgifter, monterat möbler, hämtat nyckel på en annan adress med privatbil, ställt upp på alla tänkbara vis och alltid varit måna om att jag som kund ska bli helt nöjd.
    Har till och med varit sen med betalning vid ett tillfälle och fick uppskjutet förfallodatum på fakturan.
    Alla killarna som jobbar där och Gunilla som tar hand om bokningar är helt oslagbara. Toppenbra Läs mer
  • Annika N
    Annika N skrev om Flyttfabriken
    Köp av flytthjälp, flyttstädning av lägenhet samt transport. Mycket vänlig, effektiv och professionell personal.Hyresvärden berömde städningen efteråt! Läs mer
  • Lars K
    Lars K skrev om Flyttfabriken
    Beställde ett jobb att flytta en del tyngre möbler och ett antal kartonger från Flyttfabriken. Jag är utomordentligt nöjd. Bemötandet vid beställningen var mycket vänligt och tydligt. Bekräftande via mail/brev precis lika effektivt och korrekt. Killarna anlände i god tid, var trevliga att ha att göra med, och jobbade oerhört effektivt. Den erfarenheten gör att jag mer än gärna vänder mig till - och rekommenderar -Flyttfabriken nästa gång det blir dags.
    Lars K. Stockholm Läs mer
  • Emmanuel L
    Emmanuel L skrev om Flyttfabriken
    Jättenöjd med företaget. Jag fick snabbt svar på alla mina frågor via mejl och lånade flyttkartonger på plats. Allt var smidigt och professionellt och tjänsten jag fick levde upp till mina förväntningar. Rekommenderas! Läs mer
  • Sandra N
    Sandra N skrev om Flyttfabriken
    Vi fick ett mycket bra bemötande av personalen på Flyttfabriken och flytten gick snabbt och smidigt på tre timmar. Inget krångel överhuvudtaget, vi är mycket nöjda och kommer definitivt att anlita Flyttfabriken även nästa gång vi flyttar! /Sandra & Andreas Läs mer
  • Anders I
    Anders I skrev om Flyttfabriken
    Flyttfabriken hjälpte oss med allt - utlåning av kartonger, packning av det mesta i lägenheten, flytt och flyttstädning. Otroligt enkelt att ha att göra med dem, snabba svar på email när vi hade frågor, trevliga personer som gjorde ett snabbt och professionellt jobb på plats. Mycket nöjda! Läs mer
  • Daria C
    Daria C skrev om Flyttfabriken
    Snabbt och proffsigt! Vi är mycket nöjda med både flytthjälp och flyttstädning. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Flyttfabriken
    Jag hade äran att bli flyttad av Jonny och Emil. Dom var mycket professionella. Även mycket positiva och trevliga och hjälpsamma. Jag rekommenderar VERKLIGEN. //Anna Läs mer
  • Malin J
    Malin J skrev om Flyttfabriken
    Flytthjälp 3 man + två bilar!
    Vi är så nöjda med Flyttfabriken!
    De tömnde vår stora lägenhet snabbt och effektivt. Vi upplevde ett smärre kaos när vi kom fram till vårt nya hem... MEN Flyttfabriken ' s killar var proffs! De hade full koll och jobbade hårt under ändrade förutsättningar och höll vår uppskattade tidsplan.
    Vi rekommenderar Flyttfabriken - pålitliga och ordningsamma! Läs mer

Vasaloppsv. 88, 129 45 Hägersten