Flyttfabriken AB

Engelbrektsgatan 9, 114 32 Stockholm — Visa karta

Flyttfabriken är ett trevligt och glatt gäng med stor erfarenhet inom både företags- och privatflytt. Vi har varit verksamma sedan 2008 och har sedan dess samlat på oss många nöjda kunder. Här hittar du ett brett utbud av tjänster inom flytt. Vi arbetar med bl a bohagsflytt, kontorsflytt, flyttstäd. Utöver detta erbjuder vi även magasinering.

Kvalitet och service är våra ledord i verksamheten. Den bästa reklam vi kan få är våra nöjda kunder. Om ni letar efter en flyttfirma i Stockholm vill vi vara det självklara valet.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 271 kunder tycker om Flyttfabriken AB

• Annie L

2020-08-08

Annie L skrev om Flyttfabriken AB
    Vi beställde en flytt av mina föräldrar som är i 80 års åldern. Dom skulle flytta från en 3:a till en 2:a.
    Redan från början av vår kontakt med Flyttfabriken, så blev vi bemötta med en oerhörd professionell attityd.
    All heder till Konstantin Teroshkin som löste, stora som små problem inför flytten, på allra bästa sätt.
    Vi hade inte så stora förväntningar, men denna flytt överträffade verkligen allt.
    Killarna som utförde själva flytten gjorde detta med en expertis och självklarhet som vi inte träffar på så ofta.

Sammanfattningsvis kan vi inte ge något annat än ett fullt betyg och vi rekommenderar verkligen Flyttfabriken.
    Dessa killar kommer att få fler flyttjobb av oss. :-) Läs mer
  • 2020-08-05

Mia M skrev om Flyttfabriken AB
    Jag använde Flyttfabriken AB vid flytt och är väldigt nöjd. Effektiva, hjälpsamma, noggranna och trevliga flyttkillar. De frågade och följde instruktioner så det blev bra.
    Kan verkligen rekommendera Flyttfabriken AB om man vill känna sig trygg i sin flytt! Läs mer
  • 2020-08-04

Per Tomas R skrev om Flyttfabriken AB
    Alla kan göra ett mindre bra jobb, men då tar man ansvar för detta och bemöter kunden på ett professionellt sätt - Inget av detta klarade Flyttfabriken av.
    Behöver ni hjälp med bra flyttstädning, så anlita inte detta bolag. Läs mer
    2020-08-07 Flyttfabriken svarar Per Tomas R
    Tack Tomas, då ska vi klargöra omständigheterna här.
    Vi flyttstädade hos en tjej som hyrt sin lgh av Tomas och det var den 15 juni i år. Efteråt skrev hon till oss "Jag vill tacka för bra service, flytten gick smidigt, lägenheten var jätteren och era medarbetare trevliga" men den 26 juli - alltså mer än en månad efter städningen - fick vi ett mail från tjejen om att hennes hyresvärd inte godkänt städningen och man önskade 500:- i ersättning. Vi förklarade att vår städgaranti är på 3-dagar men att vi kan komma förbi och kika vad det är som kan ha hänt. Vi hade då fått kontakt med Tomas som varken ville ha in oss i lägenheten eller skicka oss några bilder. Han ville bara prompt ha 500:-. Vi gick inte med på detta och fick då detta omdöme.
    Nu är hela historien här och alla kan bilda sig en egen uppfattning. Ha det så bra alla som läser!
    Med somriga hälsningar,
    FLYTTFABRIKEN AB
  • 2020-07-15

ANNE-LIE S skrev om Flyttfabriken AB
    Mycket nöjd med flyttstädningen. Väldigt smidigt i kontakterna och bokningen och väl utförd städning. Läs mer
  • 2020-07-09

Jennifer P skrev om Flyttfabriken AB
    Trevligt bemötande! De var punktliga och flytten gick smidigt. Läs mer
  • 2020-07-06

Jörn K skrev om Flyttfabriken AB
    Leverans utan någon som helst anmärkning. Läs mer
    2020-07-16 Flyttfabriken svarar Jörn K
    Hej Jörn,
    Ett RENT nöje 😁
    Ha en fortsatt underbar sommar och Välkommen Åter!
  • 2020-06-26

Isa skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttfabriken hjälpte oss med magasinering och flytt till Norge, och har varit fantastiska! Pålitliga, tydliga, hjälpsamma, gav också goda tips och gjorde ett jättejobb väldigt bra -- och var dessutom alla supertrevliga. Stort tack! Rekommenderar varmt! Läs mer
    2020-07-16 Flyttfabriken svarar Isa
    Hej Isa och tack för dina fina ord.
    Ha en fortsatt underbar sommar och Välkommen Åter!
  • Karin D

2020-06-24

Karin D skrev om Flyttfabriken AB
    Mycket bra service: lätt att få tag på, snabb leverans och hämtning av flyttlådor plus ett vänligt bemötande.
    Mitt 100 år gamla piano var i goda händer! Rekommenderas varmt!
    Karin Läs mer
  • 2020-06-18

Matilda B skrev om Flyttfabriken AB
    Bra service, flytten gick smidigt, lägenheten kändes jätteren och alla medarbetare var trevliga. Läs mer
  • 2020-06-08

Mario L skrev om Flyttfabriken AB
    very fast response, good service, and attitude, good pricing. Läs mer

Robert S skrev om Flyttfabriken AB
    Trevliga, punktliga och hjälpsamma.
    Riktigt smidiga att ha och göra med när man har en flytt att stressa över.
    Inget blev skadat i flytten och de uppskattningar som gjorts i tid och pengar stämde bra. Läs mer
    2020-05-25 Flyttfabriken svarar Robert S
    Hej Robert,
    Gigantiskt tack för varma orden och må din sommar vara den bästa genom tiderna!
    Välkommen Åter !

Martin C skrev om Flyttfabriken AB
    I stort mycket bra flyttarbete utfört.
    Enda lilla oklara information va debitering för flyttkartonger. Informerades att det ingick ibörjan men förstod att man betalar fullpris 20kr styck och får tillbaks när man lämnar tillbaks inom 2v efter flytten. Vi som magasinerar lämnar ju inte tillbaks i tid och inte heller alla kartonger när man flyttat. Så dessutom var kartongerna begagnade. Vissa t o m obrukbara. Om denna oklarhet inte fanns hade jag gett full pott. Förmedlade flyttstädet utförde toppinsats. Med vänlig hälsning, /Martin Creydt Läs mer
    2020-05-25 Flyttfabriken svarar Martin C
    Hej Martin,
    Vi lovar att bättra oss i frågan.Ha en fantastisk sommar och välkommen Åter!

Mikael C skrev om Flyttfabriken AB
    Flytt fungerade utmärkt trevliga snabba Läs mer
    2020-05-25 Flyttfabriken svarar Mikael C
    Hej Mikael och stort tack för feedbacken!
    Ha en femstjärnig sommar och
    Välkommen Åter!
  • 2020-03-23

Markus Olof Viktor B skrev om Flyttfabriken AB
    Proffsigt bemötande och väl utfört arbete. Gav det lilla extra för att säkra vår flytt med kvalitet i fokus. Mina högsta rekommendationer till dig som söker flyttfirma. Läs mer
  • 2020-02-05

Ljunggren N skrev om Flyttfabriken AB
    Riktigt uselt.
    Långsamma och därmed kostsamma. Flertal skador på möbler pga av ovarsamt hanterande. Läs mer
    2020-02-25 Flyttfabriken svarar Ljunggren N
    Hej,
    Det är tråkigt att du har fått en sådan uppfattning och vi beklagar generellt att det har blivit så.
    För folk som läser vill vi kortfattat berätta historien kring din fåtölj,eftersom inget annat förutom denna har reklamerats.
    Under själva flytten skulle vi flytta en fåtölj och eftersom vi har ej fått någon information om fåtöljens skick,hanterades denna som vanligt,utan att ta i beräkningen de halvlösa armstöden.
    När vår personal tog möbeln i armstöden för att lyfta denna ramlade den ihop varpå gick fötterna sönder.
    Vi bad dig att
    maila oss mer information om vart fåtöljen var inköpt, vad den kan vara värd, osv.
    Vi har sedan fått ett svar från dig där du påstod att det var en Eames Lounge Chair värd ca. 60 000:- och i mejlet fanns det en länk som ledde till en sida med all info om föremålet.
    Vi har sedan efter mejlet bestämt ett besiktningsmöte med dig för att inspektera fåtöljen.
    Under besiktningen har vi inspekterat föremålet samt konstaterat att armstöden var lagade sedan tidigare och att lagningen dessutom var ej fackmannamässigt utförd(ett antal synliga skruvar gick genom båda armstöden).
    Med all fakta som bilder och noteringar kring möbeln har vi sedan pratat med två olika auktoriserade värderare som båda har sagt att det handlade om en kopia.
    I enlighet med Bohag 2010(regelverk för fackmannamässigt utförande av flyttjänster)
    är transportören ej skyldig att ersätta en skada som har blivit en följd av ett föremåls dåligt skick.
    Trotts det har vi valt att ersätta dig genom att köpa nya fötter till din möbel.
    Problemet var att hitta de som skulle passa eftersom det rörde sig om en kopia och vi bad dig att inkomma med info om vart vi kunde beställa dessa.
    Vi är fortfarande beredda och villiga att bistå med det om du bara ge oss information om vart de kan köpas.

• 2020-01-21

Zachary B skrev om Flyttfabriken AB
    I was moving between apartments and needed to put boxes in storage while I was in between the apartments (aprox. one month) so I used Flyttfabriken to not only pick up and deliver the boxes but also store. I had 15-20 boxes and little to no furniture. During both the first move to storage and move in to the new apartment, the deliveries were very smoothe and easy. Booking was easy and Lotta was very helpful. They were late to dropping off/moving in, but that did not effect the move at all. All of delivery guys were professional and nice. Spoke proficient english which was also helpful. I also requested for them to stop and pick up a few things before the final move and they were more than accomodating for that. Overall a great experience and would highly recommend again. Läs mer
  • 2019-11-27

Jonas F skrev om Flyttfabriken AB
    Trevliga och proffsiga flyttkillar som var flexibla och hjälpsamma. Flytten gick smidigt.

Städningen var utmärkt och vi är jätte nöjda.

// Jonas Läs mer
    2019-11-28 Flyttfabriken svarar Jonas F
    Härligt att läsa! Vi hälsar alla inblandade.
    /Flyttfabriken.
  • 2019-11-11

Simon H skrev om Flyttfabriken AB
    Superbra service och bemötande! Proffsigt! Läs mer
    2019-11-11 Flyttfabriken svarar Simon H
    Tack Simon! Roligt att höra att du är nöjd med allt!
  • 2019-08-08

Anne B skrev om Flyttfabriken AB
    Duktiga, snabba och trevliga! Mycket nöjd med min flytt. Läs mer
    2019-08-09 Flyttfabriken svarar Anne B
    Tack. Roligt att du är mycket nöjd. För detta vidare till alla inblandade :)
  • 2019-08-05

Sara S skrev om Flyttfabriken AB
    Jag är väldigt nöjd med flyttfabriken! Trevligt bemötande och flyttkillarna gjorde ett mkt bra jobb med att få med sig allt i ett lass. Kommer absolut att rekommendera Flyttfabriken! Läs mer
    2019-08-05 Flyttfabriken svarar Sara S
    Tack! Vad roligt att du är väldigt nöjd, Sara. Vidarebefordrar till hela teamet :)
  • 2019-08-05

Lotta G skrev om Flyttfabriken AB
    Hej. Bokade flytt från Sthlm till Göteborg via JM Bostad 19-08-01.
    Jag har blivit väl bemött hela vägen. Killarna kom i tid kl.08.00 (Jerre och Ivan) som skötte flytten har varit helt FANTASTISKA. Så otroligt hjälpsamma, glada och starka. Dom var även aktsamma och noga med vart allt skulle placeras och inte skadas.
    Jag är mycket nöjd med Flyttfabriken och bemötandet.
    /Lotta Grandell Läs mer
    2019-08-09 Flyttfabriken svarar Lotta G
    Hej Lotta. Tack så mycket för ditt fina omdöme. Vi är väldigt glada och stolta över att du känner dig nöjd med alla leden i din flytt. Hoppas du trivs i Gbg!
  • 2019-06-29

Kasper E skrev om Flyttfabriken AB
    Trevlig receptionist bra & snabb leverans Läs mer
    2019-07-01 Flyttfabriken svarar Kasper E
    Tack så mycket Kasper :)
  • 2019-06-28

Ken C skrev om Flyttfabriken AB
    Beställde flytthjälp. Allt fungerade mycket smidigt och vi fick ett väldigt bra bemötande. Vi fick i offerten en uppskattad tid på 6-8 timmar men det hela tog runt 4,5 timmar. Läs mer
    2019-07-01 Flyttfabriken svarar Ken C
    Hej Ken. Tack för fin recension! :)
  • 2019-06-28

Phoniro AB D skrev om Flyttfabriken AB
    Väldigt smidig och professionell flytt utförd av flyttfabriken! Läs mer
    2019-07-01 Flyttfabriken svarar Phoniro AB D
    Tack så mycket :)
  • karin s

2019-06-22

karin s skrev om Flyttfabriken AB
    Proffsigt bemötande hela vägen, från offert till hämtning av kartonger. Vi flyttade vårt lilla kontor och fick hjälp med både ned- och uppmontering av möblemang samt sopkärl för insamling av sådant vi kunde rensa ut. På flyttdagen gick allt som smort med härliga grabbar som tog hand om allt. Läs mer
    2019-06-26 Flyttfabriken svarar karin s
    Tack så mycket Karin. Hälsar till teamet från dig :)
  • 2019-06-20

Helen A skrev om Flyttfabriken AB
    Effektiva, men glömde ta med lampor. Glömde också kvar lite tavlor i bilen som levererades några dagar senare Läs mer
    2019-08-09 Flyttfabriken svarar Helen A
    Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme, Helen. Bra att allt hittade hem till slut.
  • 2019-06-20

Gunnar W skrev om Flyttfabriken AB
    trevliga och hjälpsamma killar som fixade flytten
    Tack! Läs mer
    2019-06-20 Flyttfabriken svarar Gunnar W
    Tack så mycket Gunnar :) vidarebefordrar till killarna.
  • 2019-06-19

Vasilka L skrev om Flyttfabriken AB
    I used both the moving and cleaning services and everything was done on time, quickly and with a lot of care. Highly recommended! Läs mer
    2019-06-20 Flyttfabriken svarar Vasilka L
    Thank you Vasilka :) Will pass it on to the team.
  • 2019-06-18

Andreas B skrev om Flyttfabriken AB
    Flytt o städning
    Profssigt ufförande av tjänsten,
    Service minded personal och glad.
    Skall be om hjälp vid behov. Läs mer
    2019-06-20 Flyttfabriken svarar Andreas B
    Stort ack Andreas :) vidarebefordrar till alla.
  • 2019-06-16

Monica G skrev om Flyttfabriken AB
    Mycket effektivt och snabbt utfört. Villa på 170 kvm till lägenhet på 83 kvm på 4,5 timme. Jättenöjd. Läs mer
    2019-06-26 Flyttfabriken svarar Monica G
    Vad roligt att du är nöjd. Stort tack Monica!
  • 2019-06-14

Paula S skrev om Flyttfabriken AB
    Bra flytthjälp, jätte fin flyttstäd. Läs mer
    2019-06-26 Flyttfabriken svarar Paula S
    Tack så mycket för berömmet Paula :)
  • Tobias N

2019-06-10

Tobias N skrev om Flyttfabriken AB
    Trevlig och proffsig personal! Läs mer
    2019-06-26 Flyttfabriken svarar Tobias N
    Stort tack för berömmet. Skickar vidare till teamet!
  • Kristina Z

2019-03-21

Kristina Z skrev om Flyttfabriken AB
    Att flytta med en nyfödd bebis är en stor utmaning och även fast vi inte hade hunnit med dem små sakerna i lägenheten som att montera ner kristallkronor mm var inget problem för flyttkillarna som fixade det åt oss och dessutom packade ner dem sakerna vi inte visste hur dem ville bära. Så otroligt trevligt bemötta blev vi i vårt lilla kaos och kunde inte vara mer nöjda!
    Jag rekommenderar denna flyttfirma tusen gånger om och kan inte beskriva hur enkelt det blev för oss.

10/10 Läs mer
    2019-06-26 Flyttfabriken svarar Kristina Z
    Åh så roligt att ni känner er nöjda <3. Tack för rekommendationen :)
  • 2019-03-08

Bitte L skrev om Flyttfabriken AB
    En flytt är ingen enkel sak. Att kunna ringa på telefon och få höra av en vänlig människa att- Det är inga problem. Det ordnar vi- när man ändrat sig flera gånger, är ovärderligt! Trevliga och snabba flyttkarlar fixade resten.

Bitte L Läs mer
    2019-03-08 Flyttfabriken svarar Bitte L
    Hej Bitte!

Tack så hemskt mycket för de fina orden!

Flyttfabriken AB
  • Vasiliki P

2019-02-21

Vasiliki P skrev om Flyttfabriken AB
    Jag tog kontakt med Flyttfabriken ca 3 veckor innan min flytt.

Jag beställde packning, flytthjälp och städhjälp och är väldigt nöjd med resultatet.

Jag flyttade från en 1:a till en 3:a inom Stockholms innerstad och allting gick bra till! Personalen skötte flytten medan jag tog hand om sjukt barn som tajmade in just de dagarna när vi skulle packa/flytta/städa!

Jag är så tacksam för det förtroendet som skapades oss emellan och den hjälpen jag faktiskt fick (och som jag betalar för givetvis).

Jag kan varmt rekommendera Flyttfabriken, personalen har överträffat mina förväntningar!

Bra jobbat till er alla (hoppas att samtliga jag fick träffa får en rejäl löneökning, det är ni så värda!)

Tusen tack,
    Med vänliga hälsningar,
    Vasiliki med familj. Läs mer
    2019-02-21 Flyttfabriken svarar Vasiliki P
    Hej Vasiliki!

Tack för de fina orden! Nöjet var helt på vår sida!

Välkommen åter!

Flyttfabriken
  • 2019-02-05

Pelle F skrev om Flyttfabriken AB
    Enormt smidigt hela vägen från bokning av tjänst till utfört arbete. Läs mer
    2019-02-05 Flyttfabriken svarar Pelle F
    Tusen tack Peter!
    Må gott och välkommen Åter!
  • 2019-01-07

Claes N skrev om Flyttfabriken AB
    Vi flyttade ett 370 kvm stort kontor med mycket specialinredning, stora växter m.m. Flyttfabriken gjorde verkligen allt för att få med allting på en dag och höll det antal timmar som uppskattats från början, och till ett konkurrenskraftigt pris. Mycket nöjd! Läs mer
    2019-01-07 Flyttfabriken svarar Claes N
    Stort tack Claes,
    Nöjet är vårt. Välkommen Åter!
  • Jeanette B

2019-01-06

Jeanette B skrev om Flyttfabriken AB
    Fantastiskt nöjd med flytthjälpen! Killarna som bar (3 st), körde, och delvis packade allt mitt bohag skötte allt så omsorgsfullt och försiktigt. Allt står nu i prima skick i nya bostaden. Inte ett märke på några möbler och inte heller på det nya parkettgolvet. ;)
    Städningen var också utmärkt gjord! Noggrant och proffsigt! Den nya ägaren av bostaden kom inte in med några klagomål. Jag kan varmt rekommendera Flyttfabriken!
    Jeanette Läs mer
    2019-06-26 Flyttfabriken svarar Jeanette B
    Åh tack så mycket Jeanette <3
  • 2019-01-06

Carina S skrev om Flyttfabriken AB
    Jag är väldigt nöjd med flytten. Snabba och trevliga killar. Rekommenderas. Läs mer
    2019-06-26 Flyttfabriken svarar Carina S
    Tack för rekommendationen Carin :)
  • 2019-01-06

Maija-liisa V skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttstädning.
    Bemötandet skedde via e-post, trevligt och snabba svar.
    Städningen var väl genomförd och vi var nöjda med resultatet. Läs mer
    2019-06-26 Flyttfabriken svarar Maija-liisa V
    Tack så mycket Mija-liisa :)
    /Flyttfabraiken
  • 2019-01-04

Malin Ö skrev om Flyttfabriken AB
    Trevliga och mycket Proffsiga hjälpare! Rekomenderas! Läs mer
    2019-06-26 Flyttfabriken svarar Malin Ö
    Tack för rekommendationen Malin :)
  • 2018-10-17

Simon B skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttade en stor tvåa inkl överfullt förråd från södra sidan till norra sidan av stan en vardagsmorgon.
    Kl 08.00 var avtalad start-tid och kl 08:01 ringde telefonen - då hade flyttkillarna redan parkerat på gatan nedanför och börjat förbereda lastbilen!
    Redan här förstod jag att detta skulle gå bra :-)

Jag hade hyfsat mycket som behövde tas isär/packas; bl a dubbelsäng, stor skänk, stor soffa, flera större ömtåliga tavlor, etc... Trots att jag förberett mig bra så var det en del jobb kvar alltså. Inga problem alls! Killarna gick snabbt och noggrant igenom allt och fixade allt jag inte mäktat med.
    Bemötandet och professionalismen kunde inte varit bättre!

Jag kunde rätt snabbt åka till den den nya lägenheten och invänta flytten. Ett par timmar senare kommer de och avlastningen går snabbt och effektivt. De är noga med att ställa allt på rätt ställe och hjälpte även till med att montera upp de möbler som jag ville ha hjälp med. Bl a soffa, köksbord, skänk och säng inkl huvudgavel. Snabba, noggranna och effektiva, återigen.

Hela flytten gick som en dans på rosor och jag kan inte annat än ge de supertrevliga flyttkillarna och Flyttfabriken en eloge och tacka för hjälpen!
    Högsta betyg utan tvekan - vet ej vad som kunde bli bättre, faktiskt.
    Priset då? Helt enligt förväntan och enligt prislistan. Inga som helst "obehagliga" överraskningar alls såsom sent påkomna "extra" påslag.
    Inte heller har jag upptäckt några som helst flyttskador, kan vara värt att påpeka.

Rekommenderar verkligen Flyttfabriken till 100%. Läs mer
  • 2018-10-16

Carin B skrev om Flyttfabriken AB
    Toppenbra - lätt att beställa flytten och mycket trevliga och effektiva killar som flyttade - kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-01

Ebba V skrev om Flyttfabriken AB
    Komplicerad flytt från skärgårdsö till 2 olika platser i Stockholmsområdet
    Fösta dagen packning
    Andra dagen två bilar med färja.
    Alla var kompetenta trevliga dessutom tänkte packmästarna själva vad som skulle göras
    Mycket nöjd även med kontaktpersonen på kontoret. Läs mer
  • 2018-09-27

Margareta J skrev om Flyttfabriken AB
    FÖRETAGSFLYTT
    Allt stämde från första telefonsamtalet.
    Allt stämde med offerten.
    Punktliga, snabba och mycket trevliga
    flyttkillar.
    Är mycket nöjd
    och kan varmt rekommendera Flyttfabriken AB Läs mer
  • Robert S

2018-07-26

Robert S skrev om Flyttfabriken AB
    Utmärkt service. Punktlig ankomst och snabbt utförd kontorsflytt. Mycket seriös flyttfirma. Läs mer
    2018-07-27 Flyttfabriken svarar Robert S
    Tackar Robert och Välkommen Åter!
  • 2018-07-04

Johan E skrev om Flyttfabriken AB
    Fick hjälp med vindsröjning, flytt till annan ort och flyttstädning. Allt överträffadde faktiskt mina förväntningar. Trevliga, okomplicerade och med ett glatt humör. Mina bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2018-06-20

Henrik skrev om Flyttfabriken AB
    Trevlig personal. Arbetade effektivt och bra. Läs mer
  • 2018-06-19

Markos S skrev om Flyttfabriken AB
    Väldigt komptent flyttfirma med trevlig och tillmötesgående personal. Särskilt gott betyg till kontaktpersonen Linus Bittner!

Markos Läs mer
  • 2018-06-19