Flyttfabriken AB

Engelbrektsgatan 9, 114 32 Stockholm — Visa karta

Flyttfabriken är ett trevligt och glatt gäng med stor erfarenhet inom både företags och -privatflytt. Vi har varit verksamma sedan 2008 och har sedan dess samlat på oss många nöjda kunder. Här hittar du ett brett utbud av tjänster inom flytt. Vi arbetar med b.la. bohagsflytt, kontorsflytt, flyttstäd. Utöver detta erbjuder vi även magasinering.

Kvalitet och service är våra ledord i verksamheten. Den bästa reklam vi kan få är våra nöjda kunder. Om ni letar efter en flyttfirma i Stockholm vill vi vara det självklara valet.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 239 kunder tycker om Flyttfabriken AB

• KRISTINA Z

2019-03-21

KRISTINA Z skrev om Flyttfabriken AB
    Att flytta med en nyfödd bebis är en stor utmaning och även fast vi inte hade hunnit med dem små sakerna i lägenheten som att montera ner kristallkronor mm var inget problem för flyttkillarna som fixade det åt oss och dessutom packade ner dem sakerna vi inte visste hur dem ville bära. Så otroligt trevligt bemötta blev vi i vårt lilla kaos och kunde inte vara mer nöjda!
    Jag rekommenderar denna flyttfirma tusen gånger om och kan inte beskriva hur enkelt det blev för oss.

10/10 Läs mer
  • 2019-03-08

Bitte L skrev om Flyttfabriken AB
    En flytt är ingen enkel sak. Att kunna ringa på telefon och få höra av en vänlig människa att- Det är inga problem. Det ordnar vi- när man ändrat sig flera gånger, är ovärderligt! Trevliga och snabba flyttkarlar fixade resten.

Bitte L Läs mer
    2019-03-08 Flyttfabriken svarar Bitte L
    Hej Bitte!

Tack så hemskt mycket för de fina orden!

Flyttfabriken AB
  • Vasiliki P

2019-02-21

Vasiliki P skrev om Flyttfabriken AB
    Jag tog kontakt med Flyttfabriken ca 3 veckor innan min flytt.

Jag beställde packning, flytthjälp och städhjälp och är väldigt nöjd med resultatet.

Jag flyttade från en 1:a till en 3:a inom Stockholms innerstad och allting gick bra till! Personalen skötte flytten medan jag tog hand om sjukt barn som tajmade in just de dagarna när vi skulle packa/flytta/städa!

Jag är så tacksam för det förtroendet som skapades oss emellan och den hjälpen jag faktiskt fick (och som jag betalar för givetvis).

Jag kan varmt rekommendera Flyttfabriken, personalen har överträffat mina förväntningar!

Bra jobbat till er alla (hoppas att samtliga jag fick träffa får en rejäl löneökning, det är ni så värda!)

Tusen tack,
    Med vänliga hälsningar,
    Vasiliki med familj. Läs mer
    2019-02-21 Flyttfabriken svarar Vasiliki P
    Hej Vasiliki!

Tack för de fina orden! Nöjet var helt på vår sida!

Välkommen åter!

Flyttfabriken
  • 2019-02-05

Pelle F skrev om Flyttfabriken AB
    Enormt smidigt hela vägen från bokning av tjänst till utfört arbete. Läs mer
    2019-02-05 Flyttfabriken svarar Pelle F
    Tusen tack Peter!
    Må gott och välkommen Åter!
  • 2019-01-07

Claes N skrev om Flyttfabriken AB
    Vi flyttade ett 370 kvm stort kontor med mycket specialinredning, stora växter m.m. Flyttfabriken gjorde verkligen allt för att få med allting på en dag och höll det antal timmar som uppskattats från början, och till ett konkurrenskraftigt pris. Mycket nöjd! Läs mer
    2019-01-07 Flyttfabriken svarar Claes N
    Stort tack Claes,
    Nöjet är vårt. Välkommen Åter!
    MVH Flyttfabriken AB
  • Jeanette B

2019-01-06

Jeanette B skrev om Flyttfabriken AB
    Fantastiskt nöjd med flytthjälpen! Killarna som bar (3 st), körde, och delvis packade allt mitt bohag skötte allt så omsorgsfullt och försiktigt. Allt står nu i prima skick i nya bostaden. Inte ett märke på några möbler och inte heller på det nya parkettgolvet. ;)
    Städningen var också utmärkt gjord! Noggrant och proffsigt! Den nya ägaren av bostaden kom inte in med några klagomål. Jag kan varmt rekommendera Flyttfabriken!
    Jeanette Läs mer
  • 2019-01-06

Carina S skrev om Flyttfabriken AB
    Jag är väldigt nöjd med flytten. Snabba och trevliga killar. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-01-06

Maija-liisa V skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttstädning.
    Bemötandet skedde via e-post, trevligt och snabba svar.
    Städningen var väl genomförd och vi var nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2019-01-04

Malin Ö skrev om Flyttfabriken AB
    Trevliga och mycket Proffsiga hjälpare! Rekomenderas! Läs mer
  • 2018-10-17

Simon B skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttade en stor tvåa inkl överfullt förråd från södra sidan till norra sidan av stan en vardagsmorgon.
    Kl 08.00 var avtalad start-tid och kl 08:01 ringde telefonen - då hade flyttkillarna redan parkerat på gatan nedanför och börjat förbereda lastbilen!
    Redan här förstod jag att detta skulle gå bra :-)

Jag hade hyfsat mycket som behövde tas isär/packas; bl a dubbelsäng, stor skänk, stor soffa, flera större ömtåliga tavlor, etc... Trots att jag förberett mig bra så var det en del jobb kvar alltså. Inga problem alls! Killarna gick snabbt och noggrant igenom allt och fixade allt jag inte mäktat med.
    Bemötandet och professionalismen kunde inte varit bättre!

Jag kunde rätt snabbt åka till den den nya lägenheten och invänta flytten. Ett par timmar senare kommer de och avlastningen går snabbt och effektivt. De är noga med att ställa allt på rätt ställe och hjälpte även till med att montera upp de möbler som jag ville ha hjälp med. Bl a soffa, köksbord, skänk och säng inkl huvudgavel. Snabba, noggranna och effektiva, återigen.

Hela flytten gick som en dans på rosor och jag kan inte annat än ge de supertrevliga flyttkillarna och Flyttfabriken en eloge och tacka för hjälpen!
    Högsta betyg utan tvekan - vet ej vad som kunde bli bättre, faktiskt.
    Priset då? Helt enligt förväntan och enligt prislistan. Inga som helst "obehagliga" överraskningar alls såsom sent påkomna "extra" påslag.
    Inte heller har jag upptäckt några som helst flyttskador, kan vara värt att påpeka.

Rekommenderar verkligen Flyttfabriken till 100%. Läs mer
  • 2018-10-16

Carin B skrev om Flyttfabriken AB
    Toppenbra - lätt att beställa flytten och mycket trevliga och effektiva killar som flyttade - kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-01

Ebba V skrev om Flyttfabriken AB
    Komplicerad flytt från skärgårdsö till 2 olika platser i Stockholmsområdet
    Fösta dagen packning
    Andra dagen två bilar med färja.
    Alla var kompetenta trevliga dessutom tänkte packmästarna själva vad som skulle göras
    Mycket nöjd även med kontaktpersonen på kontoret. Läs mer
  • 2018-09-27

Margareta J skrev om Flyttfabriken AB
    FÖRETAGSFLYTT
    Allt stämde från första telefonsamtalet.
    Allt stämde med offerten.
    Punktliga, snabba och mycket trevliga
    flyttkillar.
    Är mycket nöjd
    och kan varmt rekommendera Flyttfabriken AB Läs mer
  • Robert S

2018-07-26

Robert S skrev om Flyttfabriken AB
    Utmärkt service. Punktlig ankomst och snabbt utförd kontorsflytt. Mycket seriös flyttfirma. Läs mer
    2018-07-27 Flyttfabriken svarar Robert S
    Tackar Robert och Välkommen Åter!
  • 2018-07-04

Johan E skrev om Flyttfabriken AB
    Fick hjälp med vindsröjning, flytt till annan ort och flyttstädning. Allt överträffadde faktiskt mina förväntningar. Trevliga, okomplicerade och med ett glatt humör. Mina bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2018-06-20

Henrik skrev om Flyttfabriken AB
    Trevlig personal. Arbetade effektivt och bra. Läs mer
  • 2018-06-19

Markos S skrev om Flyttfabriken AB
    Väldigt komptent flyttfirma med trevlig och tillmötesgående personal. Särskilt gott betyg till kontaktpersonen Linus Bittner!

Markos Läs mer
  • 2018-06-19

Dany K skrev om Flyttfabriken AB
    Bra och effektivt. Inga konstigheter alls. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-05-30

Johan H skrev om Flyttfabriken AB
    Vi beställde flyttstädning och blev väl bemötta med tydliga riktlinjer vad som ingick och vad som inte ingick. Det var viktigt, så inte viktiga bitar - som badrumsbrunnen - glömdes bort. De var också flexibla och kunde också dammtorka möbler som lämnats kvar.

De dök upp på plats en kvart före utsatt tid och helhetsintrycket är mycket gott! Läs mer
  • 2018-05-26

Birgitta T skrev om Flyttfabriken AB
    Bra bemötande, snabbt och effektivt
    Prisvärt Läs mer
  • 2018-05-22

Johan.dellensjo@hotmail.com D skrev om Flyttfabriken AB
    Anlitade Flyttfabriken för flytt och flyttstädning. Trevligt och bra bemötande, professionellt hanterat. Använder gärna Flyttfabriken igen. Läs mer
  • 2018-05-22

Jawbone A skrev om Flyttfabriken AB
    Allt flöt på fantasiskt under flyttdagen och servicen innan och efter var proffsig. //Jens Läs mer
  • 2018-05-16

tor m skrev om Flyttfabriken AB
    Jag beställde en flytt av 80 kvm lägenhet innanför tullarna i Stockholm. Det gick mycket bra. De var effektiva och trevliga. Kan rekommenderas! Läs mer
  • 2018-05-16

Vendela T skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttfabriken är magiskt bra! Deras medarbetare hjälpte oss att flytta snabbt, smidigt och elegant. De har mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Jonathan H

2018-05-11

Jonathan H skrev om Flyttfabriken AB
    Vi anlitade flyttfabriken för att hjälpa oss flytta bohaget. Allt gick väldigt smidigt till, flyttkillarna var väldigt proffsigt och var oerhört försiktigt med möbler och våra nya lägenhet.

De motsvarar verkligen våra förväntningar på flytthjälp speciellt vi hade en väldigt liten och ojämn ingång till porten, men killarna klarade galant.
    /Jonathan Läs mer
  • 2018-05-05

Anna o skrev om Flyttfabriken AB
    Flytten gick otroligt lugnt, smidigt, effektivt. Superproffs helt enkelt! Läs mer
  • 2018-05-03

Helena d skrev om Flyttfabriken AB
    Superproffsig och effektiv flytthjälp. Alla kom på utsatt tid och jobbade otroligt systematiskt och snabbt. De var dessutom artiga och roliga. Vi fick inte en skråma på något av våra saker. Läs mer
  • 2018-04-29

Anneli W skrev om Flyttfabriken AB
    Så himla bra duktiga försiktiga killar!! Jättenöjd!! Läs mer
  • Peder O

2018-04-29

Peder O skrev om Flyttfabriken AB
    Flytthjälpen kom på utsatt tid och gjorde ett smidigt och bra jobb. Läs mer
  • 2018-04-25

Miranda S skrev om Flyttfabriken AB
    Jag letade runt en massa efter en flyttfirma som även erbjöd flyttstäd till ett vettigt pris. Då hittade jag Flyttfabriken och fick kontakt med Gunilla, och efter att ha läst sjyssta omdömen här bestämde jag mig för att köra på dem. Bokning med bekräftelse gick smidigt, Gunilla var jättetrevlig. På själva flyttdagen kom två flyttkillar (de pratade endast engelska men det är inget problem) och satte igång. Allt med flytten gick supersmidigt och det kändes inte som att de försökte fiska timmar utan gjorde sitt jobb effektivt och bra, frågade precis hur jag ville ha det när vi kom till vår nya lägenhet. De var väldigt vänliga också.
    Städtjejen som kom pratade varken engelska eller svenska men vi löste det mesta med gester och sedan fick jag prata med någon på telefon som klargjorde de sista detaljerna. Jag fick ett sms på kvällen att städjobbet var gjort och när jag tittade till lägenheten så var den städad från golv till tak, skinande rent i köket och jag hade verkligen inget att klaga på.
    Kan varmt rekommendera Flyttfabriken och kommer definitivt använda de igen vid nästa flytt.
    Miranda Läs mer
  • 2018-04-23

Erik M skrev om Flyttfabriken AB
    Bokade flyttstädning. Städerna var punktliga. Städningen blev mycket bra så när som på ett par fläckar på golvet som de kom tillbaka dagen efter och åtgärdade. Helt nöjd! Läs mer
  • 2018-04-22

Folkefinans AS F skrev om Flyttfabriken AB
    Fantastisk service! Allt har gått hur smidigt som helst, kan varmt rekommendera Flyttfabriken till andra som ska flytta. Tusen tack! Läs mer
  • 2018-04-15

Lars B skrev om Flyttfabriken AB
    Beställde flytt åt mina gamla föräldrar.
    Gamlingarna berömde flyttgubbarna för att de var snabba och effektiva, vilket förstås är ett extra plus när kostnaden är per timme.
    Dessutom löste kontoret snabbr både när vi var tvungna att byta flyttdatum på grund av gatuarbeten vid lossningsplatsen och när jag när jag fick fakturan insåg jag angett mitt eget personnummer för RUT-avdraget istället för mammas. Läs mer
  • 2018-04-11

Younes S skrev om Flyttfabriken AB
    Med kort varsel fick jag hjälp med mitt piano mm. Trevlig och effektiv personal! Läs mer
  • 2018-04-02

Daniel B skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttstädning av lägenhet.
    Supernöjd och rekommenderas! Läs mer
  • 2018-03-27

Mikael S skrev om Flyttfabriken AB
    Snabba, bra pris samt varsam hantering av möbler/kartonger! Klockrent! Kan rekommenderas till samtliga som letar flyttfirma! Läs mer
  • 2018-03-26

Jan N skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttfabriken gör ett bra jobb i vilket det oxå måste ligga att agera flexibelt då det uppstår oväntade problem.
    Det har verkligen visats vara en flyttfirma som oxå gör det lilla extra för att kunden skall vara nöjd. Läs mer
  • 2018-03-24

Naila J skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttfabriken was an excellent company to work with! The communication was quick and complete, both in English and in Swedish. The movers were fantastic, and worked hard to get our move complete with the least amount of stress. We finished everything faster than we had expected. They even helped us to fix issues with our furniture when they were rebuilding it, and helped us with a wire problem when we were installing our lights. Some ski poles were left on the truck by accident, and when we asked about them when we noticed, they were ready to deliver them the next day! Super impressed with this company. Highly recommended, and we will use them again! Läs mer
  • 2018-03-22

Helena & Thomas 29jan18 Läs mer
  • SRB A

2018-03-08

SRB A skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttfabriken har på bästa sätt utfört vår kontorsflytt enligt vårt högt ställda förväntningar!
    Ulf Lundén
    VD
    SRB Gruppen Läs mer
  • Anders H

2018-02-27

Anders H skrev om Flyttfabriken AB
    Flytt från lägenhet på Södermalm till hus i Gustavsberg.

Flyttfabriken får högsta betyg! De kunde ställa upp med kort varsel och det var ett trevligt och proffsigt bemötande hela tiden.
    Två personer med lastbil gjorde sedan ett fantastiskt jobb då de snabbt och effektivt fick med sig kartonger, sängar, bord, soffor och en hel del tung garderober från fjärde våningen (med endast en liten hiss) ned till lastbilen för vidare transport till huset.

Kan varmt rekommendera att anlita detta företag. Läs mer
  • 2018-02-23

Margareta L skrev om Flyttfabriken AB
    Jätteduktiga o trevliga killar. Suveräna att rekomdera. Björn o Maggan Läs mer
  • 2018-02-18

Mikael B skrev om Flyttfabriken AB
    Flytten gick smidigt, trevlig och duktig personal som jobbade snabbt och tryggt. Plus för smidig hantering av återvinning etc. Flyttstädningen var också väldigt bra, träffade inte personalen men resultatet var fint! Läs mer
  • Fredrik B

2018-02-16

Fredrik B skrev om Flyttfabriken AB
    Kan verkligen rekommendera Flyttfabriken. Trevlig och proffsig personal, flytten gick som på räls. Läs mer
  • Alma S

2018-02-16

Alma S skrev om Flyttfabriken AB
    Ett professionell sammarbete vid flytt av en piano. God kommunikation och bra pris till utförd arbete. Läs mer
  • 2018-02-15

Christian G skrev om Flyttfabriken AB
    Allt gick underbart smidigt, tack Flyttfabriken! Läs mer
  • Annika B

2018-02-13

Annika B skrev om Flyttfabriken AB
    Mycket proffsigt bemötande och väl utfört arbete! Läs mer
  • 2018-02-09

Nina P skrev om Flyttfabriken AB
    Bra, trevliga och duktiga flyttgubbar! Läs mer

Engelbrektsgatan 9, 114 32 Stockholm