Flyttfabriken AB

Flyttfabriken är ett trevligt och glatt gäng med stor erfarenhet inom både företags- och privatflytt. Vi har varit verksamma sedan 2008 och har sedan dess samlat på oss många nöjda kunder. Här hittar du ett brett utbud av tjänster inom flytt. Vi arbetar med bl a bohagsflytt, kontorsflytt, flyttstäd. Utöver detta erbjuder vi även magasinering.

Kvalitet och service är våra ledord i verksamheten. Den bästa reklam vi kan få är våra nöjda kunder. Om ni letar efter en flyttfirma i Stockholm vill vi vara det självklara valet.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 434 kunder tycker om Flyttfabriken AB 2

• Lisbeth A
    skrev om Flyttfabriken AB
    2022-11-25 Insamlad av företaget
    Flytt till två adresser och städ
    2022-11-12 Insamlad av företaget
    Kontaktade Flyttfabriken efter att ha sett rekommendationerna på Reco. De hjälpte mig flytta och allt gick snabbt och väldigt smidigt. Skulle verkligen rekommendera dem!
    2022-11-04 Insamlad av företaget
    Jag har gjort fel ovan Rekommenderar lyttfabriken mycket proffsiga prisvänliga och snabba. Kommer att anlita dom igen vid behov.
    MVH
    Birgitta Rydell
    Tack Birgitta. Ha en fin helg och Välkommen Åter !
    2022-10-31 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande!
    Välorganiserat och effektivt arbete.
    Arbetet upplevdes som snabbt, smidigt och enkelt.
    Tider passades vilket vi uppfattade som värdefullt och viktigt!
    Tack Eva Marie !
    Ha en underbar helg och Välkommen Åter !
    2022-10-27 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation från start till mål. Snabba och effektiva vid själva flytten.
    Tack Hanna,
    2022-10-26 Insamlad av företaget
    Snabba, effektiva, seriösa. Toppenbra!
    Tack Lydia,
    2022-10-24 Insamlad av företaget
    Jag anlitade Flyttfabriken för flytt av bohag mellan lägenheter. Allt skedde i ett lugnt men effektivt tempo, de var väldigt försiktiga med grejerna. Flytten tog kortare tid än beräknat. Mycket nöjd, 5 av 5.
    Tack Brita,
    2022-10-13 Insamlad av företaget
    We were moving our heavy furniture like continental bed, three seater (super heavy) sofa bed and a heavy all-glass table, from the storage room to an apartment.

Flyttfabriken did a wonderful job. Everything was moved without even a scratch. They were extremely careful in moving. We had a problem that the sofa was too big for the elevator and for the stairs. Flyttfabriken helped us by ensuring that the sofa reaches our apartment, which took a massive effort from them.

Everything was completed in a short period, except for Sofa (but this was because of the elevator size and narrow stairs).

At the end the bill was very reasonable as well. This was by far the best moving experience I have had in Stockholm; a city where businesses are not very service oriented!
    Thank you so much Kristina.It is a biggest pleasure to have a satisfied client like you.
    We wish you all the best and hope to have you back as soon as possible.

Best regards Flyttfabriken AB
    2022-10-10 Spontant omdöme
    Dom gjorde ett bra jobb, på ena adressen med hiss tyckte jag kanske 3 personer inte behövdes, dom överlappade lite, men på nästa adress utan hiss 3 trappor fick dom kämpa bra allihop och jag var mycket impoenrad över dubbelsäng som fick bäras i trappan, proffsigt och bra. Dom kunde sin sak absolut. Rekommenderas
    Tack Tommie,
    Vi kämpar vidare för din och andra kunders skull.
    2022-09-21 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd. Proffsig flytt. Trevligt bemötande. Var inte på plats dit flyttlasset gick. Mycket glad över att de hade placerat teven på sideboard på rätt ställe. Inget jag bett om och hade varit bökigt för mig få på plats själv. Omtänksamt.
    Tusen tack Torbjörn,
    Ha en fortsatt fin höst och Välkommen Åter !
    2022-09-20 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, effektivt och prisvärd 🙌🏻
    Hej Oscar,
    Tack för ditt fina omdöme. Vi är glada att vi kunde hjälpa till och du är varmt välkommen åter.
    2022-09-18 Insamlad av företaget
    Fick en offert baserad på kvadratmeter. Den stämde oerhört dåligt. Alltså inte lite fel, utan 200 procent fel. Flyttstädarna rökte inomhus! Och det låg fimpar i hallen när vi kom upp för att kolla hur det gick. 4 rejäla möbelskador. Strömsladden till tv:n bortslarvad ...
    Hej Lukas,
    Beklagar verkligen att du har blivit missnöjd med oss.
    Oftast blir en verklig tidsåtgång för en flytt kortare än vi offererar.
    Vad som har främst orsakat fördröjningen av din flytt är ett stort antal möbler som inte fick plats i hissen och burits ner/upp på bägge ställen, källarförrådet som nåddes genom gården och har fyllt hälften av 30 kubikers bil och lastats av till en vindsförråd (5 våningar med hiss och en våning till genom trapphuset).
    Vänligen återkom till oss när vi kan kika på skadorna. Vi har nämligen mailat frågan till dig utan att få ett svar.
    2022-09-17 Insamlad av företaget
    Flytt magasinering o inflytt.
    2 trevliga killar som gjorde utflytten. Dock hjälper det inte bara att vara trevliga. Jobbade som 2 invalidiserade sniglar. Långsammaste i universums historia. Vad som väger upp omdömet är dom 2 som gjorde inflytten. Gjorde jobbet på HALVA tiden samt mkt hjälpsamma
    Hej Claes,
    Tack för din feedback.
    Vi lovar att ta till oss detta i vår ständiga strävan att bli bättre.
    2022-09-11 Spontant omdöme
    Hej! Vår hyresvärd använde er flyttfirma i samband med stambyte. Efter sista flytten tillbaks till nuvarande lägenhet upptäcker vi att vår tv är trasig. Kontaktar flyttfabriken och får svar att ni inte kommer göra något åt det då tvn inte har yttre skador. Tvn fungerade felfritt innan flytt men efter flytt kan vi inte använda den. Känns så tråkigt att inte få någon hjälp fast den gått sönder i och med flytten.
    Hej My,
    Vi beklagar det och hoppas att det löser sig med Tv´n på bästa sätt.
    Som vi har skrivit till dig så står det tydligt i Bohag 2010 att transportörens ersättningsskyldighet för skada på ömtålig elektronisk utrustning bortfaller om ej synliga yttre åverkan finns och arbetet har utförts på ett fackmannamässigt sätt.
    På samma sätt fungerar ansvarsförsäkringen.
    Vi rekommenderar er att titta på er hemförsäkring. Har man sk drulle så brukar det täcka sånt.
    2022-09-02 Spontant omdöme
    Otroligt bra service hela vägen från första kontakten & offert till genomförandet av flytten. Fantastiskt proffsiga, snabba & fint bemötande.
    Kan varmt rekommendera Flyttfabriken!
    Stort tack Elin.
    2022-08-27 Insamlad av företaget
    Nu var det andra gången vi använde flyttfabriken och det gick som vanligt kanonbra. Superbra service från första kontakt till slutbetalning. Kan varmt rekommendera Flyttfabriken. Vi valde att ta hjälp med packmaterial, packmästare som packade allt, flytt samt flyttstädning. Allt gick utmärkt och inget skadades. Om vi flyttar igen får det även bli hjälp med uppackning!
    Hejsan Kristoffer
    Tusen tack för de fina orden och omdömet. Alltid ett nöje att underlätta för dig, nästa gång så hjälper vi även gärna till med uppackning.
    Flyttfarbriken
    2022-08-26 Insamlad av företaget
    Trevliga ”flyttgubbar”, snabba och varsamma. Tydligt och respektfullt.

Utmärkt flyttstädning, bra genomgång efteråt.
    Hallå David
    Tack för ditt fina omdöme Vi är glada att vi kunde hjälpa till och du är varmt välkommen åter.
    2022-08-25 Insamlad av företaget
    Bra kontakt och utförande.......
    Hej Miguel
    Tack för att vi fick hjälpa er och för de fina omdömet
    Ha en fortsatt fantastisk dag och varmt välkomna åter
    DIana
    2022-08-24 Insamlad av företaget
    Flyttfabriken har varit bra hela vägen från bokning till utförande!
    Hejsan Björn
    Tack för att vi fick hjälpa till, jag kommer att framföra detta till alla inblandade
    Ha en underbar dag
    2022-08-12 Insamlad av företaget
    Helt underbar service! Snabba, smidiga och försiktiga! Fantastiskt kundtjänst och kommer absolut rekommendera!
    Hallå Claudia
    Tusen tack för de fina omdömet, jag för informationen vidare till de skyldiga. Jag hoppas att ni har kommit tillrätta i ert nya hem, ni är så varmt välkomna åter. Vi är bara ett telefonsamtal bort!!
    Ha en fortsatt underbar sommar!!!
    2022-08-12 Insamlad av företaget
    Mycket bra flytt snabbt ,effektivt och mycket prisvärt.
    Tack så otroligt mycket Peter för ditt fina betyg, vi är glada över att kunnat hjälpa till och hoppas på att du får en fantastisk fortsättning på sommaren
    2022-08-02 Insamlad av företaget
    Bra bemötande hela vägen och allt gick supersmidigt på själva flyttdagen!
    Hej Paulina
    Tack så mycket för ditt fina omdöme, jag skickar det vidare till de skyldiga.

Ha en fortsatt underbar sommar
    2022-08-02 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd med både flytthjälp och flyttstädning! De var effektiva och noggranna. Hela proceduren var smidig!
    Hej Jennifer och stort tack för feedbacken !
    Ha en fortsatt underbar Sommar och Välkommen Åter !
    MVH Alizade
    2022-07-23 Insamlad av företaget
    Snabb återkoppling, noggrann städning och flytt. Jag är mycket nöjd med båda tjänsterna!
    Hej Caroline
    Tack för ditt fina omdöme, jag vidarebefordrar detta till de skyldiga :)
    Ha en fortsatt fin vecka
    Flyttrfabriken
    2022-07-19 Insamlad av företaget
    Snabbt, smidigt och proffsigt. Kommer att använda igen.
    Hej Jesper
    Tack för ditt fina omdöme!!!
    Det var roligt att kunna hjälpa dig, hoppas du kommer att trivas och vi ser fram mot fler samarbeten i framtiden
    Ha en skön och solig sommar
    2022-07-12 Insamlad av företaget
    Bästa!! Camilio & Edward så trevliga och professionella flyttkillar som gjorde flytten smidig och till ett nöje från Sundbyberg till Nacka!
    Tack Flyttfabriken AB och den trevliga Denise som tog emot min beställning på kontoret!
    från Tony
    Bästa bästa Tony!!
    Hoppas du trivs och njuter av ditt nya hem!!
    Du vet var vi finns och är alltid välkommen tillbaka
    Ha en underbar sommar,
    Denise
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Ett väldigt proffesionellt bemötande och kompetent personal är vår upplevelse av Flyttfabriken. Flexibla och lätta att diskutera med. Hela bohaget anlände intakt och helt till vår nya adress. Vi är otroligt nöjda.
    Hallå Tomas
    Tack för det fina betyget, det kommer jag framföra till alla inblandade. Vi hoppas ni kommer att trivas i ert nya hem.
    Ha en superbra sommar!
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Mycket snabb och noggrann tjänst!
    Hejsan Onur
    Vad glad jag blir över att du är nöjd, jag ska hälsa killarna detta. Hoppas att du har funnit dig tillrätta i din nya bostad.
    Ha en skön sommar!
  • 2022-06-29 Spontant omdöme
    Gott bemötande från början till slut. Tydligt strukturerad offert kom samma dag F kontaktades. Punktlig och snabba i alla moment, och med gott humör. Ingenting skadat eller försvunnet. Inga obehagliga överraskningar eller extrakostnader. Anlitades efter rek av bekant. Vi är mycket nöjda och rek själva F.
    Hej igen
    Tack för de varma orden, det kommer jag att framföra till alla inblandade.
    Ha en fantastisk sommar!
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Trevlig och starka flyttgubbar som jobbade hårt med vår ganska tunga och krävande flytt.
    Hejsan Mia
    Tack för ditt betyg. Visst är de starka och uthålliga killarna!?! Vi är så stolta över vår armé av flyttkillar.
    Ha en underbar sommar!!
  • 2022-06-13 Spontant omdöme
    Alldeles för dyrt. En lägenhet 3rok på 63kvm tog 6,5 timmar. Hade flyttgubbarna kommit med en större bil hade vi varit klara på under 4.
    Hej Adam
    Hoppas du har funnit dig tillrätta i din nya bostad. Det är tråkigt att du känner på det sättet men vi tackar för din input - utan input så skulle vi inte kunna bli bättre.
    Ha en toppen sommar!
    2022-06-11 Insamlad av företaget
    Snabba, effektiva och trevliga /Lydia och Alex
    Hej Lydia och Alex
    Tack så mycket för er input, vi var glada över att vi kunde hjälpa till!!
    Ha en skön sommar !
    2022-05-20 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med Flyttfabriken. Har använt de tre gånger och alltid varit nöjd. De har en professionell och trevlig personal samt väldigt rimliga priser. Rekommenderas varmt
    Hallå Filippa
    Tack för de underbara orden, du är ALLTID välkommen tillbaka till oss, även om vi hoppas du kommer att trivas i din nya bostad.
    Ha en skön sommar!
    2022-05-19 Insamlad av företaget
    Flytt. Professionellt utfört. Trevligt bemötande.
    Tack Charlotta för ditt omdöme
    Vi hoppas att du trivs och att du kommer ha en fortsatt fin sommar
    2022-05-07 Insamlad av företaget
    Köpte flytthjälp och flyttstädning. Bra, snabbt bemötande och trevliga och kunniga medarbetare
    Välkommen åter Elisabeth
    2022-05-07 Insamlad av företaget
    Snabba och professionella så jag är nöjd
    Tusen tack Per.
    Allt gott framöver och Välkommen Åter !
  • Sanne D
    skrev om Flyttfabriken AB
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Kom i tid, flyttade allt i god ordning o behandlade mina saker mkt bra. Serviceinriktad personal. Supernöjd.
    Tack Sanne.
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    We have now used Flyttfabriken 3 times for different moves and we are always super satisfied with their service. The team is punctual and fast and always willing to help. I have already - and will continue to recommend the service to those who needs a hand when moving
    Thanx a lot Sofia.
    Keep on being best and welcome back again !
    2022-04-21 Insamlad av företaget
    Jättebra hjälp med flytt och städ!
    Stort tack Anna,
    Önskar dig att allting flyter på som bäst.
    För bästa flytten är du alltid Välkommen Åter !
    2022-04-21 Insamlad av företaget
    Trevliga & proffsiga. Vi hade köpt en tung bäddsoffa som vi behövde hjälp att få hem och upp till övervåningen. De löste det galant. Hela processen gick väldigt bra både för oss och för säljaren av bäddsoffan som tog emot dem.
    2022-04-12 Insamlad av företaget
    Snabbt effektivt och proffesionellt!
    Snabba svar på frågor.
    2022-04-12 Insamlad av företaget
    On time and very professional. Would recommend it surely.
    2022-04-11 Insamlad av företaget
    Flyttfabriken AB:s medarbetare var noggranna, varsamma med mina möbler, kom på utsatt tid, följde mina instruktioner till punkt och pricka och gjorde sitt arbete utmärkt. De gjorde arbetet extremt bra och gjorde det också snabbt. Det är andra gången jag anlitar denna flyttfirma och jag vill lämna mina allra bästa rekommendationer. Detta är en flyttfirma i toppklass.
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Snabbt och enkelt. De kom i tid och var försiktiga!
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    En riktigt bra flyttstädning utan anmärkning
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation med administratör.
    De är lyhörda och serviceminded.
    Personal som utförde flytten var effektiva, snabba och punktliga. Samt väldigt försiktiga med våra saker.
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Vi blev väl bemötta och på 4 timmar hade vi flyttat ut från 63 kvm med källarförråd och flyttat till andra sidan stan.

Kan rekommendera Flyttfabriken!
    2022-03-11 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande.
    Dök upp på utsatt tid och gjorde ett bra jobb
    Både städning och flytt var mycket bra genomförda
    2022-03-11 Insamlad av företaget
    Hur smidigt som helst!
    De var snabba men otroligt noggranna.
    2022-03-07 Insamlad av företaget
    Jag tyckte att killarna som kom till mig var trevligt, proffisgt och efektiv. Jag skulle rekomendera Flyttfabriken till andra som flyttar.