Flyttfabriken AB

Flyttfabriken AB

www.flyttfabriken.se
  • BadgeElevenYears

Flyttfabriken är ett trevligt och glatt gäng med stor erfarenhet inom både företags- och privatflytt. Vi har varit verksamma sedan 2008 och har sedan dess samlat på oss många nöjda kunder. Här hittar du ett brett utbud av tjänster inom flytt. Vi arbetar med bl a bohagsflytt, kontorsflytt, flyttstäd. Utöver detta erbjuder vi...

520 omdömen om Flyttfabriken AB

Sedan starten hos Reco 2014

Eva E

Flytt 35 mil. Punkliga, snabba,effektiva, trevliga

Helena L
Skrev om Flyttfabriken AB

Smidigt och snabbt eftersom jag behövde brådskande flytthjälp.

Svar från Flyttfabriken AB

Tack så mycket Helena, Vi önskar dig en fortsatt fin vår & Välkomnar dig Åter !

Annette Å
Skrev om Flyttfabriken AB

Enkel o smidig bokning, bra service o snabba svar på mejl. På flyttdagen kom dom punktligt o var noggranna med att dokumentera allt och se till att möbler var skyddade. Samma sak på inflyttningen, noggranna, i tid och allt löpte på superbra. Använde dom även för flyttstäd. Väldigt nöjd och kan verkligen rekommendera dom.

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Annette ! Ha en fortsatt fin vår & Välkommen Åter ! MVH Flyttfabriken

Anders F
Skrev om Flyttfabriken AB

Noggrann, punktlig och väl utförd flytt och flyttstädning. Rekommenderar Flyttfabriken AB!

Tusen tack Anders ! Må bäst & Välkommen Åter ! MVH Flyttfabriken

Piotr P
Skrev om Flyttfabriken AB

Jag är mycket nöjd med Flyttfabrikens tjänster. Personalen kom i tid och var mycket trevliga och professionella. Allt transporterades utan problem, inklusive stora blommor. Jag rekomenderar varmt!

Tack Piotr ! Allt gott framöver & Välkommen Åter ! MVH Flyttfabriken

William K
Skrev om Flyttfabriken AB

Fredag eftermiddag - alla mina grejor var uppe i lägenheten på en timma. Tre trappor utan hiss. Fantastiskt

Svar från Flyttfabriken AB

Tack för feedbacken William ! Ha en fortsatt underbar vår & Välkommen Åter ! MVH Flyttfabriken

Christer E
Skrev om Flyttfabriken AB

Förstklassig, professionel, effektiv, och välutrustad flyttverksamhet. Jag är en återkommande kund.

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Christer, Ha en fin helg & Välkommen Åter !

Björn L
Skrev om Flyttfabriken AB

De kom i tid, var väldigt försiktiga med sakerna de flyttade. Effektiva och nogranna

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Björn. Ha en fin helg & Välkommen Åter !

Lena E
Skrev om Flyttfabriken AB

Kunde inte ha varit bättre. Från logistik till inplastning av möblerna till de allra sist inburna kartongerna och möblerna i nya lägenheten, jobbade 4 personer ihärdigt, varsamt, omtänksamt och lyhört. Stort tack!

Svar från Flyttfabriken AB

Tusen tack Lena ! Allt gott framöver & Välkommen Åter !

Fredrik O
Skrev om Flyttfabriken AB

Snabb och effektiv hantering av flytt. Därtill smidig hantering av bokning och bekräftelse.

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Fredrik, Ha en fin helg & Välkommen Åter !

Ksenia D
Skrev om Flyttfabriken AB

Jag är så glad att jag valde Flyttfabriken för min flytt! Allt gick jättebra och smidigt, från början till slut, inget att anmärka på. Kommunikationen gick superbra, Flyttfabriken följde alla överenskommelser (ex. att ringa mig på morgonen på flyttdagen för att bekräfta tiden, antal timmar som flytten tog, hjälpte mig att skruva av mitt skåp från väggen osv.), och även överträffade mina förväntningar när jag fick veta att de kan komma tidigare än väntat. Jag hade många frågor i samband med min flytt och de besvarades på...

Svar från Flyttfabriken AB

Tusen tack Ksenia, Det var ett stort nöje att hjälpa dig med flytten ! Vi önskar dig det bästa framöver & välkomnar dig tillbaka !

Magnus K
Skrev om Flyttfabriken AB

Anlitade Flyttfabriken för flyttstädning enbart genom recensioner och det var ett bra beslut. Mycket bra bemötande, tydlig offert och snabb interaktion vid frågor. Väldigt bra pris och ett solklart val om du vill ha ett professionellt resultat.

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Magnus, Må bäst & Välkommen Åter !

Martin S
Skrev om Flyttfabriken AB

Mycket trevliga människor som utförde arbetet proffsigt och snabbt

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Martin, Ha en fin helg & Välkommen Åter !

Dominika S
Skrev om Flyttfabriken AB

Fantastisk service, snabb och mycket bra kommunikation med Anders för att planera allt!

Svar från Flyttfabriken AB

Tusen tack Dominika, Ha en underbar helg & Välkommen Åter !

Malgorzata L
Skrev om Flyttfabriken AB

Duktiga, snabba, trevliga. De var mycket försiktiga med våra möbler. Jag kan verkligen rekommendera Flyttfabriken AB.

Svar från Flyttfabriken AB

Tusen tack Malgorzata, Allt gott framöver & Välkommen Åter !

Tobias Ingvar K
Skrev om Flyttfabriken AB

Bra service och proffsig personal. Systematiska och effektiva utan att stressa.

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Tobias, Må bäst & Välkommen Åter !

Lovisa U
Skrev om Flyttfabriken AB

Gjorde ett mycket gott arbete. Snabba, försiktiga, hjälpsamma, tillmötesgående . Prisvärt dessutom. Kan varmt rekommenderas!

Svar från Flyttfabriken AB

Tusen tack Lovisa, Ha en god helg och Välkommen Åter !

Irma C
Skrev om Flyttfabriken AB

Flyttfabriken was recommended to my by a friend who had recently used them. I used their services for packing, moving, and cleaning, and I was so happy I did! They were efficient for both the packing and moving and thorough with the cleaning of my old apartment. They took care of all my belongings and I felt like I was in safe hands the whole time. They were also super friendly. I’d recommend them to anyone moving.

Svar från Flyttfabriken AB

Thanx a lot, It was a pleasure assisting you with our moving services. We wish you all the best in your new home and hope to see you soon again !

Kroum Z
Skrev om Flyttfabriken AB

Snabb återkoppling vid förfrågning och beställning av önskad tjänst. Utförandet av uppdraget fullbordades klanderfritt enligt kundens önskemål gällande datum och tid för upphämtning och leverans. Skäligt pris. Tvivelsutan skulle undertecknad vid behov vända sig ånyo till Flyttfabriken AB. Med vänlig hälsning Kroum Zachariev

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Kroum, Vi önskar dig en underbar helg och välkomnar dig åter !

Mats Ö
Skrev om Flyttfabriken AB

Positiv inställning. Arbetar snabbt men omsorgsfullt. Har inget negativt att säga.

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Mats, Må bäst & Välkommen Åter !

Carl E
Skrev om Flyttfabriken AB

Tydlig och snabb kommunikation. Proffsigt genomfört uppdrag.

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Carl, Allt gott framöver & Välkommen Åter !

Jennifer W
Skrev om Flyttfabriken AB

Mycket nöjd med tjänsterna (utflytt, magasinering, inflytt). Allt utfördes i tid, professionellt och med mycket god service!

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Jennifer, Må bäst & Välkommen Åter !

Malin S
Skrev om Flyttfabriken AB

Noggranna, varsamma, trevliga killar och dessutom till ett bra pris!

Svar från Flyttfabriken AB

Tack för berömmet Malin. Allt gott framöver & Välkommen Åter !

Therese P
Skrev om Flyttfabriken AB

Otroligt fint bemötande av flyttfabriken och Konstantin som jobbar där. Vi hade oturen att behöva boka om vår flytt många gånger och flyttfabriken var helt fantastiskt förstående och bra att ha att göra med. Kan inget annat än att varmt rekommendera dem

Svar från Flyttfabriken AB

Tack för fina ord Therese ! Du är varmt välkommen ! P.S. Konstantin hälsar tillbaka ))

Jan M
Skrev om Flyttfabriken AB

Bra att rekommendera tre gubbar istället för två som de flesta gör. Prisvärt, flexibelt och bra!

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Jan, Kunden framför allt !!! Allt gott framöver och Välkommen Åter !

Anette N
Skrev om Flyttfabriken AB

Jag är jättenöjd med Flyttfabriken som först hämtade mitt bohag, sen magasinerade det i fem månader och därefter kom med allt på utsatt tid. Snabba, noggranna och prisvärda. Dessutom fixade dom städningen fantastiskt bra, av min gamla lägenhet. Kommer definitivt använda dom igen om jag flyttar fler gånger.

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Anette !!! Må bäst och Välkommen Åter !

Anders P
Skrev om Flyttfabriken AB

Fick akut hjälp på samma dag av Flyttfabriken AB. Supertrevliga, snabba och försiktiga med alla våra saker. Kan varmt rekommendera till alla som ska ha flytt och städhjälp i stockholms-området.

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Anders, Allt gott framöver och Välkommen Åter !

Latif M
Skrev om Flyttfabriken AB

Bästa servicen! Grabbarna jobbade snabbt och tog riktigt bra hand om grejerna. Bra kommunikation från beställning av tjänsten och under själva flytten till fakturering och efterkontroll. Kan starkt rekommendera Flyttfabriken!

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Latif, Ha en fortsatt fin vecka och Välkommen Åter !

Per T
Skrev om Flyttfabriken AB

Jag är imponerad över den hjälp jag fick. Flyttkillarna var mycket vänliga, effektiva och försiktiga med mina möbler. De forslade även bort ett tungt piano utan problem. Allt gick jättebra och jag kan starkt rekommendera Flyttfabriken.

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Per, Må bäst och Välkommen Åter !

Tina K
Skrev om Flyttfabriken AB

Bokade Flyttfabriken för flyttstäd, men första städningen var under all kritik. Bla. var golven inte dammsugna eller moppade, skåpen i köket inte avtorkade, listerna och fönsterbräden smutsiga och golvbrunnen i badrummet var inte tömt. Jag ringde och bad dem komma tillbaka för att städa om och personen som kom dit kändes rutinerad och hittade ytterligare saker som inte var ok. Efter den andra städningen blev det bra, men märkligt att det var så pass dåligt städat efter att den första personen varit där från 7.30-17 (en lägenhet på 54kvm)...

Svar från Flyttfabriken AB

Tack för feedbacken Tina, Vi lovar att undersöka händelsen väldigt noga. Vi önskar dig ett Gott Nytt År och Välkomnar dig Åter !

Marina S
Skrev om Flyttfabriken AB

Allt gick enligt plan, flyttkillarna jobbade snabbt och smidigt. Hade flyttstädning också som var noggrant utförd, rent och fint överallt. Allting till ett korrekt pris, inga dolda avgifter. Tack Flyttfabriken! 😊🙏🏼

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Marina, Gott Nytt År & Välkommen Åter !

Lars D
Skrev om Flyttfabriken AB

Snabba Billigt Kvalitet Flyttfabriken uppfyllde och överträffande mina förväntningar.

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Lars, Vi önskar dig en God Jul & Gott Nytt År ! Välkommen Åter !

Nora S
Skrev om Flyttfabriken AB

De skulle komma kl. 8.00 men kom först 13.00 utan att meddela sin försening utan ringde vid 13-tiden för att fråga om koden. Först när jag frågade om de inte skulle varit där åtta svarade de att de haft problem med personal. Hann inte besikta städningen med anledning av förseningen. Veckan efter när jag kunde besikta hade de inte uppfyllt sin egen checklista. Det var fettfläckar kvar på kaklet i köket och duschen var inte riktigt rengjord. De hade inte gjort kylen alls. Hörde av mig för att få detta åtgärdat men fick olika...

Svar från Flyttfabriken AB

Hej Nora, Vi beklagar din upplevelse med oss. Vi lovar att grundligt undersöka allt som har gott fel med din flyttstädning och ta lärdom av det. Vi förstår att din tillit kan ha skadats pga det som har hänt och hoppas att du kan ge oss en chans till, nästa gång du behöver en flyttstädning. Vi kommer att erbjuda dig en schysst rabatt så klart. Vi önskar dig en God Jul § Gott Nytt År och välkomnar dig Åter ! MVH Flyttfabriken

Isabel N
Skrev om Flyttfabriken AB

Mycket bra flytt, bra och proffsigt bemötande. Uppskattar att man plastade in möblerna för att skydda de från repor. Mycket nöjd!

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Isabel, Vi önskar dig en God Jul & Gott Nytt År ! Välkommen Åter !

LINA Å
Skrev om Flyttfabriken AB

Fick strålande hjälp i samband med min flytt. De var försiktiga med mina saker, effektiva och kommunikationen gick smidigt! Kan varmt rekommendera Flyttfabriken! /Lina

Svar från Flyttfabriken AB

Många tack Lina, Vi önskar dig en God Jul & Gott Nytt År ! Välkommen Åter !

Martin W
Skrev om Flyttfabriken AB

Flyttfabriken var mycket trevliga att ha kontakt med, lyssnade och gav bra återkoppling. Flytten blev välplanerad och gick fort, ändå var Flyttfabriken nogranna och tog sig tid för att inget skulle skadas. Toppen helt enkelt

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Martin, Vi önskar dig en God Jul & Gott Nytt År ! Välkommen Åter !

Charlotte H
Skrev om Flyttfabriken AB

Fantastiska! Supertrevliga, lösningsorienterade och verkligen kanonbra. Rekommenderas starkt!!! Jag ger dessa toppbetyg.

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Charlotte, Vi önskar dig en God Jul & Gott Nytt År ! Välkommen Åter !

Oskar S
Skrev om Flyttfabriken AB

Snabb och tydlig offert och ett effektivt utfört jobb. Rekommenderas.

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Oskar, Vi önskar dig en God Jul & Gott Nytt År ! Välkommen Åter !

Tove R
Skrev om Flyttfabriken AB

Jättenöjd med uppdraget. Det gick snabbt och allt var helt när det kom fram. Toppen på alla sätt!

Svar från Flyttfabriken AB

Många tack Tove, Må bäst och Välkommen Åter !

Pinja V
Skrev om Flyttfabriken AB

Bra & smidigt, rekommenderar till andra!

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Pinja, Allt gott framöver och Välkommen Åter !

Evy C
Skrev om Flyttfabriken AB

Trevliga och starka killar som snabbt och imponerande effektivt utförde min flytt!

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Evy, Må bäst och Välkommen Åter !

Jenny A
Skrev om Flyttfabriken AB

Väldigt proffsiga och trevliga! Vi kände oss trygga med magasineringen av alla våra möbler när ni tog så väl hand om dem :)

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Jenny, Må bäst och Välkommen Åter !

Ingegerd S
Skrev om Flyttfabriken AB

Trevliga o bra killar som arbetade snabbt men varsamt.

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Ingegerd, Må bäst och Välkommen Åter !

Reine J
Skrev om Flyttfabriken AB

Snabbt svar med tydlig offert. Snabba och noggranna under flytten samt bra servicenivå.

Svar från Flyttfabriken AB

Tack Reine, Må bäst och Välkommen Åter !

Sandra K
Skrev om Flyttfabriken AB

Vänliga, service inriktade, professionella.

Svar från Flyttfabriken AB

Hej Sandra och tack för recensionen! Vi är glada att du är nöjd med våra tjänster och att vi kunde leverera på utlovat sätt. Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och hoppas att få höra från dig igen. Må bäst och Välkommen Åter !

Kathrin L
Skrev om Flyttfabriken AB

Snabb, lugn och försiktig hjälp med flytten!

Svar från Flyttfabriken AB

Hej Kathrin, Tack för feedbacken ! Ha en fortsatt fin höst och Välkommen Åter !

Ellinor Å
Skrev om Flyttfabriken AB

Vilka killar som jobbar på Flyttfabriken! De är trevliga och snabba och STARKA som oxar! Jag anlitade de för att flytta stora och tunga möbler, bl.a. ett 100 år gammailt stort linneskåp. Detta gick givetvis inte in i hissen och jag bor 6 våningar upp. Inga problem för dessa killar! De snörade på sig bärselar och traskade ner 6 våningar på 10 minuter!! Kan varmt rekommendera de om ni ska flytta, de klarar allt!

Svar från Flyttfabriken AB

Hej Ellinor, Vi är så glada att du har fått en sådan flyttupplevelse, precis som det ska vara ! Vi välkomnar dig tillbaka och önskar dig en fortsatt fin höst !

Karin N
Skrev om Flyttfabriken AB

Det är vår andra flytt med Flyttfabriken och vi är lika nöjda denna gång som för fyra år sedan! Punktliga! Två flyttbilar framkörda och redo en stund innan och ett par minuter innan avsatt tid ringer de och börjar direkt! De är snabba, effektiva och försiktiga med möbler och lådor! Flexibla och trevliga

Svar från Flyttfabriken AB

Hej Karin, Tack för förtroendet ! Må bäst och Välkommen Åter !

Erik Thure L
Skrev om Flyttfabriken AB

Lugna och fina grabbar som månade om oss och våra prylar. Frånvaron av stress påverkade starkt vår totalupplevelse och vi kan varmt rekommendera Flyttfabriken AB!! 🥰

Svar från Flyttfabriken AB

Stort tack Erik, Ha en fortsatt härlig och stressfri sommar & Välkommen Åter !

Simon B
Skrev om Flyttfabriken AB

Anlitade Flyttfabriken för andra gången. Förra gången gick allt strålande och jag var extremt nöjd. Och visst gick det lika bra denna gång! Flyttkillarna kom på utsatt tid (t o m ca 15 min före för att förbereda och gå igenom flytten, etc). De var, liksom förra gången, ett supertrevligt, hjälpsamt och lyhört gäng. Man känner sig mycket väl omhändertagen. Rent tekniskt gick allt strålande - Varsamma, packar noggrant, försiktiga med möblerna, O s v. Full pott. Jag hade även ordnat med flyttstädning dagen efter. Punktliga...

Svar från Flyttfabriken AB

Enormt tack för feedbacken Simon, Det var den bästa beskrivningen av en flytt upplevelse jag har läst under hela min 20 års flytt karriär. Du är så varmt välkommen nästa gång du behöver flytt/ flyttstäd/ magasin tjänster. Vi önskar dig en fortsatt underbar sommar och välkomnar dig tillbaka !