FM Stork Housing AB

FM Stork Housing AB

Välkommen till FM Stork Housing AB!

Vi är din personliga entreprenör. Sedan 2012 har våra erfarna och hängivna medarbetare levererat byggtjänster till hem och företag. Vår styrka ligger i vår lyhördhet till dig som kund och dina önskemål. Vi förstår värdet av att du som kund ska bli så nöjd med samarbetet som möjligt. Därför strävar vi även efter att vara Stockholms tryggaste byggfirma.

Våra tjänster: Trapphusrenovering, trapphusmålning, fönsterrenovering, fönsterbyten, marmorering, dekorationsmåleri, säkerhetsdörrar, portar.

Vi brinner för att skapa hållbara och inspirerande fastigheter och lokaler. Är du intresserad av att komma i kontakt med oss? Tveka då inte att be om en offert här ovan eller ring oss direkt.

Läs vad 22 kunder tycker om FM Stork Housing AB 2

2021-04-21
    Vår föreningen genomförde en trapphusrenovering och vi är mycket nöjda med arbetet. Självgående, snabba, effektiva och noggranna. Extremt bra kommunikation under hela projektet och krävde minimal involvering från styrelsen. En stor eloge till Fredrik på Stork Housing som kreativt och snabbt löste alla våra önskemål. Vår bästa upplevelse av en totalentreprenad. Rekommenderas varmt!
    2021-02-08
    Vi när jättenöjda med renoveringen av trapphuset i vår BRF. Fredrik har varit lyhörd för våra önskemål och kommer med uppskattade rekommendationer.
    Stort tack Ranew, Alltid trevligt att jobba med BRFer som är lyhörda och snabba med beslut. Tack för ett kul och smidigt projekt. Vänligen, Fredrik FM Stork Housing AB
    2020-11-06
    Vi anlitade FM Stork Housing för renovering av 15 trapphus i Årsta Brf Våmbsjön. De kunde på ett tydligt sätt ge oss en bild av vår vision och resultatet blev över förväntan. Extraordinär projektledning av Fredrik K. Kommer definitivt anlita dem igen och kan varmt rekommendera FM Stork Housing.
    Stort tack för ett väldigt fint omdöme! FM Stork Housing AB
    2020-10-14
    Stork Hausing renoverade tre trapphus och entré i vår Brf. De levde verkligen upp till våra förväntningar och Fredrik var alltid tillgänglig och hittade lösningar på en hel del extra arbeten som behövdes lösas.
    2020-10-08
    Vår förening anlitade Stork Housing för renovering av våra 4 trapphus i vår förening på Södermalm.
    Som alla renoveringar är de aldrig smärtfria men tack vare en hög servicenivå av storks projektledare blev resultatet till slut fanatiskt bra och vi har som resultat otroligt fina trapphus.
  • MAGNUS L
    skrev om FM Stork Housing AB
    2020-08-04
    Hej!
    Vi i vår Brf verkar inte ha haft samma tur som ni andra som skrivit recensioner här gällande Stork Housing.
    Vi anlitade Stork Housing för att måla om vår fasad samt våra fönster. Fönstermåleriet gjordes först och var av undermålig kvalitet varför vi ville ha ett annat måleri för att utföra det senare fasadmåleriet, bytet av måleri var en förutsättning för att Stork Housing skulle få jobbet och detta var vad vi kom överens om.
    Samma dag som ställningen skulle sättas upp (den hade legat på tomten i ca en vecka) meddelar Stork Housing att måleriet som åtagit sig fasadmåleriet dragit sig ur pga coronan men att samma måleri som utfört fönsterarbetet fanns tillgängliga!? Eftersom ställningsbygget påbörjats valde vi att chansa med det måleri som målat våra fönster. Stort misstag!
    Fasadarbetet stod i princip still i två veckor. Arbetet enligt offerten skulle ske dagtid men när målarna väl var där var det på helger och kvällar.
    Träfasaden var i mycket gott skick enligt besiktningsmannen och endast ett fåtal träbitar behövde bytas ut. Snickeriarbeten på fasaden skulle enligt offerten kosta 580 kr/tim ex moms. När väl snickeriarbetena skulle utföras skulle de ha 800 kr ex moms av någon oförklarlig anledning.
    Vidare förklarade målarna att vi hade svartmögel i fasaden och att de skulle behöva slipa hela ena fasaden trä-ren. Varningsklockor ringde och vi tillkallade en expert vilken kunde konstatera att detta inte var svartmögel utan normalt mörkt trä (virket är över 100 år gammalt). Slipningen hade dock redan påbörjats vilket vi senare fick betala extra för såsom ”ÄTA-jobb”. I samband med att svartmögelfrågan flaggats upp av måleriet började Stork Housing prata om att någon garanti nu inte kunde gälla för utfört arbete.
    Vidare missade vi att det inte fanns något förseningsvite inskrivet i avtalet (vilket brukar vara normalfallet). Förseningen blev två veckor slutligen.
    Vi kan konstatera att slutnotan för måleriet nästan blev det dubbla mot det offererade priset. Vad gäller ställningspriset, som kom väldigt sent efter att vi godkänt offerten, och som sagts skulle vara försumbar visade sig vara en dryg fjärdedel av offertkostnaden för fasadmåleriet.
    Vår uppfattning är att Stork Housing givit ett lågt offertpris som de senare ”tar igen” på olika kringkostnader. Man lovar runt men håller tunt!
    Denna historia har lärt oss som Brf en hel del om vad som gäller med att anlita hantverkare och vad som ska skrivas in i avtal, tack för det i alla fall.
    Som lök på laxen har vi nu även fått en icke obetydlig mängd blåsor i den nymålade fasaden.
    Hej Magnus, Låt mig börja med att tacka för ditt omdöme. Ibland blir det inte som man tänkt sig och trots att vi har olika uppfattningar om hur projektet har genomförts och händelser i projektet så är det för oss väldigt tråkigt att höra att du upplever att projektet inte gått enligt era förväntningar. Som du känner till så krockade dessvärre projektet med en oförutsedd COVID-19 pandemi som påverkade tidsplanen och de resurser vi kunde tillgå avsevärt. Utöver detta hade vi problem med att fasaden var utsatt för kraftiga skyfall de första veckorna, något som gjorde det omöjligt för oss att påbörja arbetet som planerat. Vi anser dock att vi hela tiden har haft en öppen och rak dialog genomgående i projektet med möjlighet för er att dra er ur pga störningarna som uppkommit utan kostnader eller påföljder. Saker som vi lyft för att vara på den säkra sidan (t ex frågan kring svartmögel) var något som vi inte tog betalt för - som du också känner till. Slipningen som du hänvisar till var inte på grund av frågan kring svartmögel, utan var något som inte låg med i offerten men som sedan muntligen avtalades om för att få ett finare slutresultat - och som styrelsen sedan inte ville stå för. Vi har, som båda parter känner till, olika uppfattningar om projektets händelser - men jag tycker inte att detta ska bli ett forum för argumentationer och diskussioner. Det vi lärt oss från projektet har vi redan implementerat i avtal och processer så att vi säkrat upp med hängslen och livrem för att ingenting ska kunna missuppfattas framöver. Vi tackar för ert förtroende och önskar er all lycka till i framtiden. Återigen, vi beklagar att vi inte kunde möta era förväntningar. FM Stork Housing AB
    2020-07-09
    Lätta att ha göra med! Supernöjd!
    Stort tack Ati för ert förtroende! Vi tycker att det har varit väldigt kul och givande att arbeta med er i projektet och trapphusen blev väldigt fina. FM Stork Housing AB
    2020-07-06
    Vi upphandlade FM Stork Housing AB för att renovera våra trapphus och är väldigt nöjda med såväl arbetet som servicen under projektets gång. Man har under hela processen varit lyhörd och följsam och gett oss råd och goda förslag på hur vi kan lösa problem som uppkommer och hållit sig till ursprungsplan vad gäller såväl tid som kostnader.
    Stort tack Samuel för en fin rekommendation! Vi har verkligen uppskattat att jobba tillsammans med dig och övriga medlemmar i projektgruppen och hoppas på fortsatt samarbete framöver. FM Stork Housing AB
    2020-06-03
    Vår bostadsrättsförening anlitade Stork Housing för att renovera trapphuset och entrén i vår fastighet. Genom hela processen har Stork varit mycket tillgängliga och fört en bra dialog med oss kring färgval och materialval. Eventuella missförstånd eller missar i kommunikationen har klarats upp väldigt snabbt. De få gånger vi haft klagomål har detta löst omgående. Tidsplanen höll och arbetet var lätt att följa genom specade fakturor. Vi var mycket nöjda.
    Hej Gustaf, Tack själva för ett enkelt och smidigt arbete - det var kul att få jobba ihop med er. Vi uppskattar alltid tillgängliga kunder. Trevlig sommar FM Stork Housing AB
    2020-05-18
    Kan varmt rekommendera Stork Housing. Vår bostadsrättsförening använde sig utav företaget under 2020 vid renovering utav två entrépartier/portiker. Bra projektledning, bra kommunikation hela vägen och bra hantverkare.

Rekommenderas starkt!
    Hej Linus, Stort tack för ditt betyg. Kul att få mötas av starka och tydliga krav och känna att man tillsammans genomför projektet där båda är otroligt stolta över slutprodukten. Hoppas på roliga samarbeten framöver. Vänligen, Fredrik FM Stork Housing AB
    2020-04-01
    Vi upphandlade renovering av vår trappuppgång. Fredrik på Stork Housing har varit föredömlig rakt igenom. Raka och tydliga besked, inget krångel med uppdateringar i offerter, bra kommunikation överlag.
    Utfört arbete med olika underentreprenörer har fungerat klockrent.
    Har det varit någon issue så har den tagit på allvar och åtgärdats asap.

Kan varmt rekommendera att använda Stork Housing för en Brf!
    Hej Patrik, Tack för ditt omdöme. Bra samarbete redan från första mötet - snabbt, smidigt, enkelt och väldigt bra. Alltid snabba svar, tydlig kommunikation. Ett föredömligt betyg även till er som kund. Mer sånt! Tack och hoppas vi hittar nya samarbeten framöver. Vänligen, Fredrik FM Stork Housing AB
    2020-01-07
    Vi tog hjälp av Stork Housing för att projektera och utföra en asbestsanering och lägga nytt golv i vårt trapphus. De var väldigt proffsiga när det kom till kommunikation både med oss och med de boende. Så fort oförutsedd problematik dök upp löste de det och höll dialog med oss och kom med kreativa lösningar. De höll tidsplaneringen till punkt och pricka och arbetet gjordes noggrant och väl. Processen gick väldigt smidigt och slutresultatet blev prima; vi är mycket nöjda kunder!
    Stort tack för er fina rekommendation och verkligen kul att ni tycker att arbetet utfördes på ett bra och smidigt sätt. Vi lärde oss massor under projektet som var väldigt omfattande sett ur ett logistiskt perspektiv. Alla verkar nöjda i huset och vi får fortfarande fina mail och sms från boende i huset som var nöjda med upplevelsen. Det är det bästa betyget för oss :) Hälsningar, Marc FM Stork Housing AB
    2019-12-31
    Trapphusmålning Vasastan för vår BRF, stor förening med 35 lägenheter. Tog hand om allt från rådgivning om färgval till färdigt fint trapphus. Alltid tillgänglig och höll tidsplan - otroligt nöjd!
    Tack Fredrik för ett fint betyg. Vi uppskattade verkligen att jobba med er och tycker att projektet flöt på snabbt och smidigt med mycket positiv energi från alla boende och från er i Styrelsen. Hoppas på fler projekt framöver :) Hälsningar, Fredrik och Marc FM Stork Housing AB
    2019-12-31
    Vi anlitade Stork Housing för trapphusmålning och vi är mycket nöjda över resultatet. Bra service och lyhörda för våra önskemål. Kan varmt rekommendera!
    Stort tack Björn! Trapphuset blev superfint och belysningen i taket och på väggarna var pricken över i:et. Hoppas alla är nöjda! Hälsningar, Marc FM Stork Housing AB
    2019-12-23
    Lägenhetsrenovering. Ett väldigt professionellt bemötande och bidrog positivt till slutresultatet både med egna idéer på lösningar och design. Vi är supernöjda och kan verkligen rekommendera Stork Housing!
    Tack Anton för att vi fick förtroendet att hjälpa er och tack för ett fint omdöme! Vänliga hälsningar Marc & Fredrik FM Stork Housing AB
    2019-12-20
    Vår BRF styrelse anlitade Stork för att genomföra en omfattande trapphusrenovering. Resultatet blev utmärkt och kundservice under tiden var fantastisk. Projektledaren svarade alltid snabbt när vi hade frågor och funderingar, teamet på plats var effektivt och visade hänsyn till de boenden i huset, och projekteamet som helhet var mycket flexibelt när vi ställde nya krav. Vi kommer definitivt fortsätta vårt samarbete med Stork.
    Tack Russel för ett fint omdöme! Verkligen kul att se hur fint trapphuset blev efter trapphusmålningen och vi tycker att det var oerhört bra samarbete i projektet. Uppskattas verkligen. På återseende! Hälsningar, Marc & Fredrik FM Stork Housing AB
    2019-12-17
    Vi tycker att FM Stork Housing AB är:
    - proffesionella
    - tillmötesgående
    - snabba att svara på frågor
    De har utfört ett utmärkt målningsarbete i våra trapphus.
    Vi rekommenderar FM Stork Housing AB
    Tack Anders för att vi fick förtroendet att hjälpa er med trapphusmålningen och tack för att du vill rekommendera oss till andra - bästa betyget. Hoppas att vi får möjlighet att jobba tillsammans igen framöver. Vänliga hälsningar, Marc & Fredrik FM Stork Housing AB
    2019-12-15
    Kände redan från start att Fredrik och Marc var angelägna och villiga att göra ett bra jobb och intryck.
    Fick hjälp med en totalrenovering av en liten lägenhet på 21 kvadratmeter. Handlade kök och badrumsinredning via nätet själva på inrådan och konsultation för att få nere kostnaderna.
    Tydlig offert som hölls.
    De var tillgängliga, effektiva, noggranna och framförallt lätta att ha att göra med rent allmänt.
    Proffesionellt med andra ord.
    Unga hungriga moderna hantverkare.
    Stort tack Leif för ett fint omdöme! Vi uppskattade verkligen att arbeta med er och tycker att lägenheten blev superfin. Bra materialval :) Vänliga hälsningar, Marc och Fredrik FM Stork Housing AB
  • Erik H
    skrev om FM Stork Housing AB
    2019-12-13
    Jag anlitade FM Stork Housing för en totalrenovering av vårt badrum i vår lägenhet.

Stork Housing gav oss ett väldigt proffsigt bemötande. Vi fick en prisoffert vilket dom höll sig inom, de gav oss en tidsplan som de också höll och löpande under revenoringen fick vi statusuppdatering om hur arbetet låg till.

Resultatet blev över förväntan och vi blev mycket nöjda med renoveringen, genomförandet och slutresultatet. Rekommenderas starkt!
    Stort tack Erik för ett fint utlåtande och att vi fick förtroendet att hjälpa er med lägenheten. Kul att ni är nöjda med resultatet också! Hälsningar, Marc FM Stork Housing AB
    2019-12-11
    FM Stork Housing hjälpte oss att renovera trapphuset. De presenterade hur det skulle bli på ett mycket uppskattat sätt och de höll vad de lovade. Genomgående professionellt och trevligt bemötande och skulle gärna anlita dem igen.
    Stort tack Mattias för att vi fick förtroendet att hjälpa er med trapphuset. Vi tycker att samarbetet med dig och övriga styrelsen gick smidigt och enkelt. Ser fram emot fler samarbeten med er. Hälsningar, Marc FM Stork Housing AB
    2019-12-05
    Renovering av kök - Rivning av vägg samt uppbyggnad av ny vägg.

Jag blev otroligt väl bemött av Stork Housing AB. De kom med förslag på lösningar, var kreativa i sitt tänkande och hade ett öga för detaljer. De var även punktliga och höll tidplanen väl.

Det viktigaste för mig i min renovering var att jag kände att leverantören skulle ta ett helhetsansvar och vara behjälplig i frågor och beslut då det är ett området som är helt okänt för mig.
    Jag upplevde att Stork Housing stöttade mig i allt detta vilket bidrog till att jag kände mig väldigt trygg under hela projektets gång.

Min helhetsupplevelse av projektet är mycket bra, och jag kan varmt rekomendera Stork Housing. Resultatet blev riktigt bra
    Tack Evelina för dina lovord. Vi tycker verkligen att det var kul att jobba med dig och den nya planlösningen gjorde verkligen lägenheten till en optimal 1:a. Hälsningar, Marc FM Stork Housing AB
    2019-12-05
    BRF Kullen anlitade Stork Housing för att genomföra en renovering av vårt trapphus. De erbjöd oss en totalentreprenadslösning som passade oss väl då det minimerade vårt ansvar och arbete med gav oss gott om möjlighet att påverka genomförandet och slutresultatet.

Vi är otroligt nöjda och upplever att vi fått ett genomgående bra, tillmötesgående och professionellt bemötande. De har levererat ett arbete av högsta kvalité där allt har utförts enligt ursprunglig offert och tidsplan. På det hela lämnar de inget övrigt att önska.
    Tack Hanna för att vi fick möjligheten att hjälpa er med trapphusmålningen. Resultatet blev verkligen fantastiskt och vi uppskattar ert samarbete. Hoppas alla är glada och nöjda i föreningen :) Hälsningar, Marc Solberg FM Stork Housing AB