Välkommen till Folkhemmet!

Här finner du en blandning av nya inredningstrender och traditionell svensk design. God service och inspiration är våra ledord och målet är att du ska få en härlig shoppingupplevelse och att du ska känna dig inspirerad och fylld av energi när du lämnar oss.

Vi finns på tre ställen i Stockholmsområdet; här i Täby, Barkarby och i Kungens Kurva. Dessutom har vi en väl utvecklad webbshop där du kan shoppa och leta bland alla möbler och inredningsdetaljer, och sedan välja att beställa och betala tryggt och smidigt direkt på nätet eller besöka oss i butiken.

Läs vad 201 kunder tycker om Folkhemmet 2

• 2022-01-16 Insamlad av företaget
    Köpte Saga soffa denna gång. Bra kvalite och otroligt skön. Har tidigare varit ägare av ”Tor” och som har fantastiskt kvalite. Detta är inga soffor som sitter ned sig som sweefs soffor… iaf inte efter ett år, med saga kan jag inget säga ännu men de har samma utförande så bättre kvalite på folkhemmet. Det är inte bara skönhet som ska väljas när det kommer till dyra soffor!
    Hej Maria!
    Vad härligt att få börja veckan med ett så otroligt fint omdöme! :) Vi är väldigt glada över att du känner dig så pass nöjd med kvaliteten på sofforna du har köpt hos oss.
    Vi tackar för din positiva feedback och önskar dig allt gott!
  • 2021-12-30 Insamlad av företaget
    Proffsig service! Trotts högt tryck innan jul lyckades de få ut leverans med kort varsel. Trevlig personal och möbler med hög kvalité. Har handlat tidigare hos dem och kommer fortsätta göra det framåt.
    Hej Elias! Tack så mycket för ditt superfina omdöme. Vi blir väldigt glada över att du är nöjd. Vi önskar dig en fortsatt fin dag och varmt välkommen åter till oss på Folkhemmet! Folkhemmet
  • 2021-12-29 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig o tillmötesgående personal.Det var första gången vi besökte affären efter uppmaning av en bekant. Så det blir säkert flera gånger.🙏
    Hej Birgitta. Tack för ditt fina omdöme och vad härligt att du känner dig nöjd! Önskar dig en god fortsättning och du är varmt välkommen åter till oss på Folkhemmet. 😊 Folkhemmet
  • 2021-12-26 Spontant omdöme
    Vi beställde ett köksbord från Folkhemmet Täby i våras som levererades efter utlovad leveranstid, ca. 6 veckor. När vi packade upp det kunde vi konstatera att bordets enfärgade ljusgråa yta hade ett mörkt streck i laminatet och vi reklamerade detta omgående.

Folkhemmets hantering av reklamationen var under all kritik:
    * de ville först inte åtgärda felet eller byta ut bordet utan erbjöd endast ett mindre prisavdrag (om ca. 6%),
    * ibland svarade de inte på mail utan återkopplade först efter påstötningar,
    * när de väl svarade så var svaret flera gånger irriterat och oförskämt,
    * de verkade vara helt omedvetna om sitt ansvar som säljare och skyllde allt på tillverkaren
    * och de förväntade sig att jag som konsument på egen hand skulle byta ut en bordsskiva till ett bord som levererades monterat (så när som på att benen skruvades på).

Det ska tilläggas att reklamationsavdelningen inte går att kontakta på annat sätt än via epost. Jag kopierade även in VD:n i konversationen men från henne fick jag aldrig någon respons eller återkoppling.

Efter att 30-talet mail gått mellan mig och Folkhemmet så tröttnade jag på att tjafsa med dem och jag kopplade in reklamationsavdelningen hos min bank (delbetalade bordet med ett kreditkort). Detta gjorde susen och Folkhemmet gick till slut med på att byta ut bordet.

Det nya bord som levererades var även det defekt (ett tydligt handavtryck i olja på ett av benen) men detta löstes mycket smidigare.

Efter denna reklamationsupplevelse så kommer jag aldrig att handla hos dem igen.
    Hej Alexander
    Vi tackar för din feedback och beklagar att ni känner er besvikna över vår hantering av ert reklamationsärende.
    Vi tar till oss av din upplevelse hos oss på Folkhemmet och jobbar löpande med att förbättra våra arbetsrutiner och kommunikationen med våra kunder.

Vi är glada att höra att det löste sig i slutändan och hoppas att du är nöjd med bordet i övrigt 😊

Vi önskar dig ett gott nytt år!
  • 2021-12-20 Insamlad av företaget
    Köpte två fåtöljer från conform. Bra kvalitet. Leveranstiden stämde exakt och var tydligt kommunicerad.
    Hej Frida! Tack för din recension av oss. Vi blir väldigt glada över att du känner dig nöjd med vår hantering kring din order och att leveransen kom fram i tid. Vi hoppas du ska trivas med dina nya fåtöljer!
    Vi önskar dig en fortsatt fin dag och en God jul!
  • 2021-12-18 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, snabb leverans, snygg soffa!
    Hej Ann! Tack för ditt omdöme. Vad härligt att du känner dig nöjd med soffan och att leveransen kunde ske snabbt och smidigt. Vi önskar dig en fortsatt fin dag ! :) Folkhemmet
    Bra bemötande.
    Soffan jättefin.
    Punktlig leverans!
    Hej Annika! Tack för ditt fina omdöme - vad härligt att du känner dig nöjd! Vi önskar dig en fortsatt fin dag och varmt välkommen åter till oss på Folkhemmet :) Folkhemmet
    Bra bemötande. Hjälpsamma!
    Alla förväntningar uppfyllda. Tidplanen uppfylldes till fullo.
    Vi köpte 2 fåtöljer samt inbärning och hämtning av utrangerade möbler.
    Hej Anna-greta! Tack för ditt väldigt fina omdöme! Vad härligt att höra att alla era förväntningar uppfylldes och att leveransen kom fram som planerat. Vi hoppas att ni blir nöjda med era fåtöljer.
    Vi på Folkhemmet önskar er en fantastisk vecka och en riktigt God Jul!
  • 2021-12-18 Insamlad av företaget
    Vänligt, kunnigt och med yrkesstolthet. Snabb service!
    Hej Carin! Tack för ditt fina omdöme. Vi blir väldigt glada över att du fått en fin köpupplevelse. Vi önskar dig en fin dag! Folkhemmet
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    Blev trevligt bemött i Täby butiken. Fick sedan olika förslag via mail som vi läste igenom och till slut bestämde vi oss för en italiensk biosoffa. Vi fick med en gång veta att det var lång leverans tid på den, men soffan kom tidigare än utlovat. Soffan levererades av DHL. Chauffören hjälpte oss till dörren med soffan. Han visade oss att det fanns en lite skada på emballaget och vi båda dokumenterade detta, men när vi sedan öppnade kartongen så var det inget som hade skadats. Inställningarna görs elektriskt och soffan är en dröm att sitta i. Snygg är den också. Vi är riktigt nöjda med köpet.
    Hej Rolf!
    Tack för ditt väldigt fina omdöme!
    Vad kul att våra duktiga säljare kunde hjälpa er att hitta rätt soffa, och att den kunde levereras tidigare än planerat.
    Vi hoppas att helgen och julen bjuder på många sofftimmar. Allt gott!
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    Positiva säljare bra bemötande kunniga .Köpte soffa fotöljer matta bra leveranser orderbekräftelse när det skullekomma bra lev kom i utlovad tid.
    Hej Kenny! Stort tack för ditt omdöme.
    Vad glada vi blir över att du fått en så fin köpupplevelse.
    Vi hoppas att du ska trivas med dina nya möbler!
    Bra bemötande
    Priset avgjorde
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    Beställde Tokyo Matbord och är över förväntningarna nöjd; bordet är oerhört vackert!

Var även i kontakt med kundtjänst hos Folkhemmet då jag uppmärksammade att dem under BF justerade priset på min beställda möbel, fick då oerhört fint bemötande.
    Jag skulle vilja ge mina starkaste rekommendationer för både detta vackra bord men även företaget i sig, jag kommer defenetivt att återkomma som kund
    Hej Cecilia!
    Stort tack för din fina bedömning! Vad kul att du känner dig nöjd med ditt nya bord och med vår hantering kring din order.
    Vi önskar dig en fin helg och välkommen åter till oss på Folkhemmet! :)
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande i kundtjänsten och varor blev levererade på utsatt tid
    Hej Gun-Charlotte!!
    Tack för din fina feedback. vad kul att du har fått en så fin upplevelse hos oss på Folkhemmet och att leveransen kom fram i tid.
    Vi önskar dig en trevlig helg och hoppas att du ska trivas med dina nya möbler!
  • 2021-12-04 Spontant omdöme
    Riktar ett stort TACK till folkhemmet som levererat möbler till Refresh. Service utöver det vanliga med snabb leverans. Rekommenderas varmt. Vid möblering av nästa studio är de vårt självklara val.
    Daniel Jirenius
    CEO
    Refresh AB
    Hej Daniel!
    Tack snälla för din otroligt fina recension av oss! Vi är så glada att du känner dig nöjd med både service och leverans. Ni är varmt välkommen tillbaka när det är dags igen - vi ser fram emot det! Allt gott!
  • 2021-11-21 Spontant omdöme
    Vi är helt nöjda med Folkhemmet. Personal trevlig och hjälpsam.
    Hej Flyttkalle! Tack för ditt omdöme. Vad fint att höra att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Ha en fin dag! Folkhemmet
  • 2021-11-12 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och bra hjälp. Köpte matta och matstolar.
  • 2021-11-10 Insamlad av företaget
    köpte Tempursäng, levererades snabbare än utsatt tid vilket var positivt, trevlig personal och fantastiskt bemötande.
    Synd bara att dom inte samarbetar med Klarna.
    Hej Christer,
    Varmt tack för ditt fina betyg och för att du har handlat hos oss! Vad härligt att du känner dig nöjd med upplevelsen. Vi på Folkhemmet önskar dig en fortsatt fin dag (och många goda nätter i nya sängen!).
  • 2021-11-08 Insamlad av företaget
    Trevlig bemötande i butiken i Täby.
    Lång leverans tid men vi fick soffan 2 veckor tidigare så vi är glad för.
    Hej Aleksandra! Tack för ditt omdöme. Fint att höra att soffan kunde levereras tidigare! Ha en fortsatt fin dag!
    Hälsningar Folkhemmet
  • 2021-11-06 Insamlad av företaget
    Trevlig och kunnig personal med väldigt god service.
    Starkt rekommenderat!
    Hej Tommy. Tack för ditt omdöme! Vi på Folkhemmet önskar dig en fortsatt fin dag. Folkhemmet
  • 2021-10-23 Insamlad av företaget
    Vid beställning av vår soffa var det en trevlig säljare. Innan när vi bara tittat så var de andra säljarna som inte levde upp till våra förväntningar. Bra med soffor som finns på lager för snabbare leverans.
    Hej Sandra! Tack för din feedback. Visst är det praktiskt med ett snabbare alternativ när man inte har tid att vänta på soffan?
    Vi på Folkhemmet önskar dig en fin vecka.
  • 2021-10-20 Insamlad av företaget
    Personal var kunniga och engagerade i våra frågor samt visade en stark vilja att hjälpa till. Vi köpte en skinnfåtölj med fotpall och även en bäddfåtölj. En trevlig upplevelse att handla på Folkhemmet.
    Hej Thore!
    Tack för din feedback och fina ord om våra medarbetare! Vi är glada att vi kunde hjälpa till och att du känner dig nöjd. Varm välkommen tillbaka!
  • 2021-10-20 Insamlad av företaget
    Bra bemötande i butik. Vi har den fått den första leveransen i utlovad tid. Bra hjälp av chaufför vid leverans av soffa och fåtölj. Allt perfekt hotills.
    Hej Bengt!
    Tack för ditt fina omdöme. Hoppas du känner dig nöjd med din nya soffa och fåtölj!
    Vi på Folkhemmet önskar dig en fin dag.
  • 2021-10-15 Insamlad av företaget
    Efter några månaders väntan kunde vi titta på den soffa vi var intresserade av och sedermera även köpte
    Hej Conny,
    Tack för ditt omdöme! Vad fint att höra att ni hittade en soffa hos oss ni tyckte om. Ha en fin helg!
  • 2021-10-14 Insamlad av företaget
    Hemsidan är välarbetad och det är smidigt att beställa önskad produkt. Jag har beställt en sittvänlig fåtölj och är nöjd.
    Hej Sanna,
    Tack så mycket för ditt fina omdöme! Vad härligt att höra att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Vi på Folkhemmet önskar dig en fantastisk helg!
  • 2021-10-10 Spontant omdöme
    Köpt Julia soffa med två fåtöljer. Svåra att montera och dåliga instruktioner, rentav fel i beskrivningen. Helan soffan knakar varje gång man sätter sig eller reser sig upp. Spår av andra färger i tyget på två kuddar. Har felanmält samt skickat påminnelse, men ingen feedback på 2 månader...
    Hej Fredrick!
    Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra att instruktionerna inte kändes tillräckliga - vi beklagar verkligen besväret. Vi tar till oss av din feedback och ska se över beskrivningen i fråga. Du får väldigt gärna kontakta info@folkhemmet.com med de felaktigheter du identifierat.

Att du inte fått svar från vår reklamationsavdelning på två månader låter givetvis mycket märkligt. Om du har anmält ditt köp via vår reklamationsportal på hemsidan utan att ha fått någon återkoppling från oss föreslår vi att du skickar ett mail till reklamation@folkhemmet.com med ditt ärende och ordernummer, så att avdelningen kan ta kontakt med dig undersöka vad som inträffat.

Ha en fin dag!
  • 2021-10-06 Insamlad av företaget
    Allt funkade utmätt bra bemötande via mejl rekommenderas
    Hej Leopold,

Tack för ditt omdöme - vad härligt att du känner dig nöjd!
    Ha en fin dag.
  • 2021-10-03 Insamlad av företaget
    Professionell, kunnig och hjälpsam personal.Fick snabba svar via mail men även på telefon.Jag beställde en soffa från Italien som finns bara på hemsidan och fick underbar hjälp med färgval.
    Hej Ankica,
    Stort tack för ditt omdöme och de fina orden om vår duktiga personal. Vad härligt att höra att du hittade en soffa från Italien hos oss -italienska soffor är nämligen bland det snyggaste vi vet! Ha en fin vecka, och varmt välkommen åter!
  • 2021-10-02 Insamlad av företaget
    Fin service och kvalitet på möblerna.
    Hej Annika,
    Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter hos oss. Ha en fin dag!
  • 2021-10-02 Insamlad av företaget
    Killen som levererade soffa ringde dagen innan och kollade att vi var hemma och ringde 1h innan och stämde av. Kännes Jättebra
    Hej Gustav,
    Tack för ditt omdöme - kul att du känner dig nöjd med oss! Ha en fin dag!
  • 2021-10-02 Insamlad av företaget
    Snabbt och enkelt när jag betällde online. Hemkeverens enligt ök
    Hej Katarina,
    Tack för ditt omdöme! Härligt att vi kunde leva upp till förväntningarna. Ha en fin dag!
  • 2021-10-02 Spontant omdöme
    Skitföretag!!
    Försening efter försening.....
    Mina möbler nu 12 veckor försenade.
    Ingen ursäkt eller tal om kompensation från företaget.
    Hej Christoffer,
    Tack för att du har tagit dig tiden att skriva till oss - din feedback behövs för att vi ska kunna bli bättre! Vi beklagar verkligen att du råkat ut för en ovanligt kraftig försening och att vi inte tillhandahållit tillräcklig information gällande din orders status. Återkom gärna till info@folkhemmet.com med ditt ordernummer, så kan vi kika på vad som inträffat i just ditt fall.

Tyvärr har förseningar blivit mer förekommande under pandemin, vilket främst beror på tråkigheter som personalbortfall, materialbrist och transportstörningar. Detta är svårt för oss att påverka och förutspå, men självklart ska du som kund alltid hållas uppdaterad och givetvis ska vi be om ursäkt för besväret. Ha en fin vecka!
  • 2021-10-01 Spontant omdöme
    Soffa Cinema - undvik. Slarv utan dess like. Olika delar, olika mått med flera cm, ojämna stygn, ojämn stoppning. Delarna passar inte ihop. Efter klagomål tar svaret lång tid, som Folkhemmet använder för att deras 14-dagars ångerrättstid ska löpa ut. Sen hävdar de att det inte är något fel pga det är en recliner soffa. Oacceptabelt. Inte ett företag som bryr sig om kunder. Sök gärna andra omdömessajter, så ser ni vad folk säger om "företaget".
    Hej Pawel,

Tack för din feedback - den behövs för att vi ska kunna bli ännu bättre!
    Vi vill börja med att beklaga att soffan inte lever upp till dina förväntningar. Vi är även ledsna att hanteringen av ärendet har dragit ut på tiden.

Vid onlineköp av varor hos Folkhemmet (som inte är special-/måttbeställda) har du ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Ångerrätten är 14 dagar lång och gäller från den dag du tar emot varan. Om du ångrar ditt köp ska du, inom denna tidsperiod, tydligt meddela vår kundtjänst via mail att du vill returnera dina varor. Denna information finns under våra köpvillkor.

För att säkerställa att vår hantering av returer och reklamationer genomförs utifrån bästa möjliga förutsättningar ser vi till att rådgöra med leverantören av varan, då de känner till produkten bäst på detaljnivå (t.ex. hela tillverkningsprocessen, eventuella fabriksfel etc.).
    Leverantören fastslår i detta fall att det inte är något fel på soffan och att det således inte finns någon grund för reklamation. Cinema är en byggbar och rörlig soffa med många olika delar som ska kunna fästas i varandra, vilket är möjligt tack vare att delarna tillverkas med en viss marginal. Som det framgår av produktbeskrivningen på vår hemsida erbjuder Cinema Reclinersoffa en fantastisk sittkomfort som är perfekt till t.ex. hemmabion. Denna soffa är en av våra mest populära och omtyckta modeller, och den tillverkad för att man ska sitta bekvämt i varje enskild sits - soffan är alltså inte menad att ligga i eftersom varje sits är skålad.
    Ha en fortsatt fin vecka!

• 2021-09-30 Insamlad av företaget
    Trevligt med ett sortiment som inte finns överallt och dessutom gullig och tjänstvillig personal!
    Vi är mycket nöjda med det matbord och de stolar som vi har köpt!
    Hej Ulla!
    Vi håller helt med dig - visst är det underbart med möbler som inte grannen också har hemma hos sig? 😊 Tack för ditt omdöme och dina fina ord om vår duktiga personal - och vad härligt att du känner dig nöjd med både bord och stolar. Ha en fin vecka, och varmt välkommen tillbaka till oss!
  • 2021-09-30 Insamlad av företaget
    Bra service i butiken. Höll den utlovade leveranstiden. Chauffören som körde ut soffan trevlig och hjälpsam.
    Hej Eskil,
    Tack för att du tagit dig tiden att rekommendera Folkhemmet till andra genom att dela med dig av dina erfarenheter. Så fint att höra att du känner dig nöjd och glad med allt från servicen i butik till leverans. Ha en fin vecka, och varmt välkommen åter!
  • 2021-09-30 Insamlad av företaget
    Hjälpsamma och tillmötesgående i all kommunikation.
    Bra produkter som allt blev bättre än förväntat till och med!
    Hej Sara! Tack för ditt omdöme. Vad härligt att du känner dig nöjd med din upplevelse hos oss, och att det till och med överträffade förväntningarna. Ha en fin dag, och på återseende!
  • 2021-08-02 Insamlad av företaget
    Trevligt och bra bemötande. Snabb och bra leverans. Vi var ej hemma vid leverans så leveransen ställdes lite längre in på tomten enligt vårt önskemål.
    Hej Lena,
    Tack för ditt fina omdöme! Det låter verkligen som en underbar upplevelse. Och vad bra att leveransen kunde anpassas efter dina önskemål.
    Vi önskar dig en fortsatt trevlig vecka :)
  • 2021-08-01 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och snabb leverans.
    Hej!
    Tack så mycket för ditt fina omdöme, och varmt välkommen tillbaka! Vi på Folkhemmet önskar dig en härlig vecka.
  • 2021-07-31 Insamlad av företaget
    Bra bemött av företaget, leveransen drog ut på tiden. Dock förståligt med tanke på coronatider..
    Jag älskar fotöljen, hunden hatar den tack vare gunget.
    Hej Arnold!
    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar verkligen att leveransen drog ut på tiden - precis som du skriver har pandemin orsakat fler förseningar än normalt. Härligt att höra att du uppskattar fåtöljen (och att hunden hatar den, antar vi?). Ha en fin vecka!
  • 2021-07-30 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande. Trevlig personal. Kunniga.
    Hej Tuula,
    Tack för att du har tagit dig tiden att ge oss ett så fint omdöme! Vi är så glada att vi kunde hjälpa till. Du är varmt välkommen tillbaka! Vi på Folkhemmet önskar dig en härlig vecka.
  • 2021-07-30 Insamlad av företaget
    Inga problem vid beställning och leverans.
    Hej Peter,
    Tack så mycket för ditt omdöme. Vad fint att höra att allt gick problemfritt - precis som det ska! Vi på Folkhemmet önskar dig en fortsatt fin sommar och en trevlig helg.
  • 2021-07-29 Spontant omdöme
    Kompetent och tillmötesgående personal med ett brett sortiment av kvalitativa produkter.

Rekommenderar starkt.
    Hej Manfred,
    Tack för ditt omdöme och vänliga ord om vår duktiga personal. Kul att höra att du uppskattar vårt sortiment! Vi på folkhemmet önskar dig en fin helg och fortsatt härlig sommar.
  • 2021-07-29 Spontant omdöme
    Trevlig personal och fantastiska produkter, toppklass.

Smidigt. Bra - rekommenderar.
    Hej Johannes,
    Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du uppskattar Folkhemmet och våra produkter. Vi önskar dig en fantastisk dag och en fortsatt fin sommar.
  • 2021-07-29 Spontant omdöme
    Har köpt både säng och soffa från Folkhemmet och är extremt nöjd med både service och kvalité på möblerna. Personalen som körde ut möblerna var väldigt hjälpsamma och allt gick väldigt smidigt överlag. Jag var lite osäker innan då jag stött på otäcka upplevelser när det kommer till köp av möbler från andra bolag, men detta var inte fallet med detta köp.

Kommer gladeligen rekommendera Folkhemmet framgent.
    Hej Henry,

Tusen tack för ditt omdöme och fina ord om oss! Vad härligt att du känner dig nöjd med både vårt sortiment och service - vi är så glada att vi kunde hjälpa till! Du är varmt välkommen tillbaka till oss nästa gång du behöver nya möbler. Vi på Folkhemmet önskar dig en fortsatt fin sommar!
  • 2021-07-29 Spontant omdöme
    Alltid trevligt att komma in i en välskött affär med fina möbler. Senast handlade jag ett parasoll som anlände tidigare än beräknat och kördes ut direkt. Mycket trevligt och gott bemötande!
    Hej Ludwig,
    Vi tackar varmt för ditt omdöme och för att du tar dig tiden att dela med dig av din upplevelse hos oss. Underbart att höra att vi kunde överträffa dina förväntningar, både i butik och vid leverans! Vi önskar dig en fortsatt bra dag och en fin sommar.
  • 2021-07-25 Insamlad av företaget
    Hej. Väldigt bra bemött. Soffa. Kom på utsatt tid.

Kommer ta kontakt med folkhemmet för att dynorna är lite olika höga. Annars inga andra problem.
    Hej Maria!
    Tack för ditt omdöme. Vad härligt att höra att du känner dig nöjd. Du är varmt välkommen att ta kontakt med oss om du har frågor eller funderingar kring ditt köp - vi är här för att hjälpa! Ha en fortsatt fin sommar önskar vi på Folkhemmet.
  • 2021-07-22 Insamlad av företaget
    Beställde en soffa, försäljaren var utmärkt. Sedan när leverans närmade sig påstod Folkhemmet att fraktbolaget försökt nå mig via Mail samt samtal till telefon vilket inte hade skett. Jag hade inga som helst samtal från okända eller dolda nummer eller olästa Mail; varken i inkorg eller skräppost.

När jag ifrågasatte hur det kunde komma sig att folkhemmet påstår något sådant när det inte har skett, blev jag istället tillrättavisad av butikschefen som sade att fraktbolaget aldrig skulle ljuga. Även fast jag varken hade olästa Mail eller missade samtal.

Jag hade mycket höga förväntningar på folkhemmet då vi är en familj som handlat ofta och mycket på folkhemmet sedan långt tillbaka. Efter detta kommer vi inte att handla där mer, och när jag sa det till butikschefen i telefon fick jag svaret att, jag citerar: ”Vi är ett företag som har funnits sedan 2003 och har råd att tappa några kunder”. Ett sådant synsätt är helt oacceptabelt.
    Hej Clara,

Tack för din feedback, det behövs för att vi ska kunna bli ännu bättre! Vad härligt att du är nöjd med den fina servicen du fick från en av våra trevliga butikssäljare - det är alltid lika fint att höra! Däremot beklagar vi verkligen att fraktbolaget inte lyckades nå fram till dig helt. Det hör inte alls till vanligheterna, och vi kommer givetvis att titta närmare på situationen för att utreda vad som har hänt både hos fraktbolaget och hos oss i vår kommunikation. Folkhemmet önskar dig en fortsatt fin sommar!
  • 2021-07-15 Insamlad av företaget
    Helt ok. Säljaren väldigt trevlig och hjälpsam. Väldigt lång leveranstid dock. Förståeligt pga rådande omständigheter men informationen kunde vara bättre. I slutänden levererades soffan under den tid som utlovades efter första förseningen vilket var godkänt. Jag skulle handla hos Folkhemmet igen.
    Hej Eva!
    Tack för din feedback. Vad härligt att höra att du fick så fin hjälp av en av våra säljare. Vi beklagar givetvis att din order blev försenad, och tackar för förståelsen. Vi gör alltid vårt yttersta för att leverera så snabbt som möjligt, och för att minimera eventuella förseningar. Underbart att soffan trots allt kunde levereras som utlovat.

Vi på Folkhemmet önskar dig en toppensommar i din nya soffa!
  • 2021-07-15 Insamlad av företaget
    Leveransen blev ej som lovat p.g.a. Covid-19 problem i leveranskedjan.
    Hej Bengt!
    Tack för ditt omdöme. Som du skriver har pandemin försvårat arbetet i hela leveranskedjan, vilket har drabbat stora delar av handeln globalt - därmed även Folkhemmet emellanåt. Vi beklagar verkligen förseningen av din order, och tackar varmt för ditt tålamod i dessa tider. Vi har full förståelse för att detta är besvärligt, och man är alltid varmt välkommen att kontakta oss vid minsta fundering kring sin order.
    Vi på Folkhemmet önskar dig en fin dag och en fortsatt härlig sommar!
  • 2021-07-14 Insamlad av företaget
    Folkhemmet gjorde allt för att jag ska vara helt nöjd som kund!!!

Björn är väldigt positivt och trevlig säljare…
    Hej Nennad!
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme. Vad härligt att du är nöjd med Folkhemmet och det fina och varma bemötandet du fick hos oss. Precis så ska det vara, tycker vi. Du är varmt välkommen åter!

Vi på Folkhemmet önskar dig en fortsatt fin sommar.