Folkhemmet
Välkommen till Folkhemmet!
Här finner du en blandning av nya inredningstrender och traditionell svensk design. God service och inspiration är våra ledord och målet är att du ska få en härlig shoppingupplevelse och att du ska känna dig inspirerad och fylld av energi när du lämnar oss.
Vi finns på tre ställen i Stockholmsområdet; här i Täby, Barkarby och i Kungens Kurva. Dessutom finns vi numera även i Boländerna, Uppsala. Utöver våra butiker har vi en sälsorterad webbshop där du kan shoppa och leta bland alla möbler och inredningsdetaljer, och sedan välja att beställa och betala tryggt och smidigt direkt på nätet eller besöka oss i butiken.
Här finner du en blandning av nya inredningstrender och traditionell svensk design. God service och inspiration är våra ledord och målet är att du ska få en härlig shoppingupplevelse och att du ska känna dig inspirerad och fylld av energi när du lämnar oss.
Vi finns på tre ställen i Stockholmsområdet; här i Täby, Barkarby och i Kungens Kurva. Dessutom finns vi numera även i Boländerna, Uppsala. Utöver våra butiker har vi en sälsorterad webbshop där du kan shoppa och leta bland alla möbler och inredningsdetaljer, och sedan välja att beställa och betala tryggt och smidigt direkt på nätet eller besöka oss i butiken.
Utmärkelser
241 omdömen om Folkhemmet
Sedan starten hos Reco 2017
-
skrev om Folkhemmet
Bra och enkla att ha att göra med, snabb leverans.
-
skrev om Folkhemmet
Mycket bra bemötande och klockren leverans.
Inköp av soffa. -
skrev om Folkhemmet
Vänligt bemött och visade på stor flexibilitet.
-
skrev om Folkhemmet
Man kan köpa mer än 38k sek då blir frakten gratis, MEN bara till dörren för 60kg varor. Vill du varorna där uppe? Betalar du 995 sek mer! Inte bra...
-
skrev om Folkhemmet
Allt mkt bra. Från butik till leverans.
-
skrev om Folkhemmet
Köpte 2 fåtöljer, blev trevligt bemött i butiken och även på telefon. Leveranstiden hölls men var något lång.
-
skrev om Folkhemmet
Vi köpte en soffa. Bra produkt och bra service från personalen.
-
skrev om Folkhemmet
Jag fick bra bemötande och lätt smidigt service 👍jag är mycket nöjd. Jag köpte gruppsoffa👍🤗
-
skrev om Folkhemmet
Suverän service Bra bemötande
Goda råd och tips som gjorde att jag kunde ta ett beslut. -
skrev om Folkhemmet
Trevligt bemötande och smidig betalning
-
skrev om Folkhemmet
Utmärkt omhändertagande. Är mycket nöjd och kommer tillbaka 👍
-
skrev om Folkhemmet
Betyget baseras på en sammanvägning av alla upplevelser av köp, leverans och problemhantering som uppstått från beställning till montering.
-
skrev om Folkhemmet
Katastrofalt företag.
Jag köpte en cinema biosoffa (hagagruppen) som skulle vara helt i läder. Ganska snabbt visade det sig att så inte var fallet. Konstläder på väldigt utsatta och synliga delar började spricka på en av modulerna och sedermera lossna.
Kontaktade butiken som skickade en ersättningsmodul. Några veckor senare så spricker och lossnar konstläder på ytterligare moduler.
Kontakt med butiken tas ånyo. De skickar bud som ska (som jag uppfattar det) byta ut även dessa delar. Men icke. Istället tar man med sig tre av fyra moduler och menar på att jag ska vara utan en soffa i sex till åtta veckor medans man lagar soffan vilket är fullkomligt oacceptabelt. De fick ställa tillbaka modulerna. Vid kontakt med butiken så var man fullkomligt oförstående. Jag tyckte att man isf kunde åtgärda en modul i taget så att jag iaf skulle ha något att sitta på, men detta vägrade man. Nu sitter jag med en trasig och ful soffa för över 25000kr. Men köper kanske en soffa var tionde år, men med tanke på hur snabbt den här gick sönder så kommer jag antagligen få köpa en ny ganska snart.
Jag avråder alla och envar från att handla från detta företaget då deras åtgärdspolicy är under all kritik. När de fått era pengar så är ni luft för dem.Hej Victor,
Folkhemmet
Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att ni känner er missnöjda med informationen och hanteringen av ert ärende.
Vi ser att ärendet inkom till Folkhemmet för över två år sedan, under sommaren 2020.
En bedömning av reklamationen gjordes tillsammans med soffans tillverkare och man erbjöd er en reparation av soffdelarna som en goodwill lösning.
En lånesoffa var tyvärr inte möjlig vid tillfället men Folkhemmets erbjudande om reparation kvarstod.
Ni är givetvis välkomna att kontakta oss på info@folkhemmet.com så kan vi se över ärendet på nytt.
Ha en fin kväll! 😊 -
skrev om Folkhemmet
Fick all den hjälp jag behövde för att bli supernöjd med mitt köp
-
skrev om Folkhemmet
Proffesionell personal, hjälpsam och kunnig, samt trevlig och tillmötesgående.
Kom med förslag och tips. -
skrev om Folkhemmet
Bra att ha att göra med och är snabba nr något blir fel,
-
skrev om Folkhemmet
Köpte ett vacker och dyrt bord från Folkhemmet. Fick hemlevererat en tidigare retur med skador och repor. Jag har fått jaga kundtjänst för att få hjälp med en retur och fick till slut själv ordna med att kasta bordet själv. Inte nog med det kom leveransen mycket senare än annonserat (hela processen har tagit över 2 månader), och fick som svar att deras transportör är underbemannade och därför fördröjer det. Jag har fått jaga och påminna kundtjänst för återkoppling och hjälp. Tillslut löste jag det själv med leverantören. Kundtjänst eller butiken tar inget alls ansvar och när jag framförde detta fick jag endast som svar tack för din feedback, vi kommer att ta upp det i framtiden videventuella förbättringar men ingenting mer... Kommer aldrig mer lita på Folkhemmet!
Hej Rachel! Tack för ditt omdöme. Det är alltid väldigt tråkigt när en vara levereras skadad. Att ersätta transportskadade möbler är något vår reklamationsavdelning alltid försöker prioritera och lösa så fort som möjligt. Vi beklagar att hanteringen av ert ärende inte har levt upp till era förväntningar och tar till oss av dina ord så att vi kan bli bättre i framtiden. Vi hoppas att du trots detta känner dig nöjd med det nya bordet. Vi önskar dig varmt välkommen åter till Folkhemmet och att du förhoppningsvis vill ge oss en ny chans till en positiv köpupplevelse.
Folkhemmet -
skrev om Folkhemmet
Mycket trevligt och bra service. Kunnig personal
-
skrev om Folkhemmet
Personal är bemötande och pålitliga
-
skrev om Folkhemmet
Kvalitets produkt. Bra service och snab hjälp vid kontakt. Något lång leveranstid tid.
-
skrev om Folkhemmet
Håller inte vad de lovar. Extremt långsamma i reklamationsärende för en soffa för 75 000.
Köp inte från dem.Hej Ola! Tack för din feedback.
Folkhemmet
Vi ser att din reklamation inkom till oss på Folkhemmet för strax över ett år sedan. Med tanke på defektens omfattning har Folkhemmet tidigare erbjudit dig en ekonomisk ersättning. Vi har även undersökt varan hos er på plats och kommit överens om en reparation av varan istället då en ekonomisk ersättning inte kändes aktuell för er som kund.
Vi beklagar att det har tagit tid att få en reparationstid men vi har kontaktat er för att boka in en dag för upphämtning av varan som ska repareras, vilket ni har tackat nej till.
Vänligen återkom till info@folkhemmet.com med ordernummer om ni önskar boka in en ny tid så hjälper vi er vidare.
Ha en fortsatt fin dag! -
skrev om Folkhemmet
Valde att beställa en större utemöbel från Folkhemmet som både på webbplatsen och i efterföljande mail utlovade leverans omgående.
Då leveransen dröjde utan förklaring tog jag kontakt med deras kundtjänst som vid varje interaktion berättade att soffan hade skickats och nu var på väg trots att så inte var fallet.
Soffan skickades aldrig och jag valde att avboka.
Frustrerande att inte kunna få ut riktig information när man kontaktar företaget som blev mer och mer svåra att nå i takt med att varan dröjde.
En rimlig kompensation hade kunnat rädda den tilltrasslade situationen ur mitt kundperspektiv men någon sådan erbjöds aldrig.
Avråder andra att göra affärer med Folkhemmet baserat på min upplevelse. -
skrev om Folkhemmet
Mycket nöjd med min kontakt i affären Täby.
-
skrev om Folkhemmet
Mycket bra service, duktig personal som gav tips och idéer, personal shoppper-känsla.
-
skrev om Folkhemmet
Köpte soffa och fåtöljer. Enkelt att lägga beställning. Klara besked om leverans och ev förseningar. Snabb leverans blev det för oss, fick soffan 1-2 veckor innan utsatt leveransdatum. Att man fick möblerna levererat är ett stor plus. Och dessutom blev det supersnyggt hemma.
-
skrev om Folkhemmet
Allt funkade fint. Bra service vid leverans.
Sköna stolar. -
skrev om Folkhemmet
Fantastisk service både med val av soffa o leverans, väldigt serviceinriktad personal i Täbybutiken 🤗
-
skrev om Folkhemmet
Allt stämde, leveranstid, kvalitet. Personalen mycket tjänstvilliga och hjälpsamma.
-
skrev om Folkhemmet
Personligt bemötande med proffsiga kunskaper.
Hade inga förväntningar när jag kom.
Köpte 2 fåtöljer Gaga som blir perfekta i vår stuga där man behöver snurra för att se fjällen/tv/köket.... :) -
skrev om Folkhemmet
Trevligt bemötande i butiken och kunnig personal.
Hemleveransen fungerade utmärkt -
skrev om Folkhemmet
Köp och leverans gick snabbt och smärtfritt
-
skrev om Folkhemmet
Beställde på nätet ett bord från Brafab. Brafab levererade fel instruktion till bordet men folkhemmet tog tag i det på ett bra sätt. jag köpte skruvar själv så att bordet gick att montera ihop.
-
skrev om Folkhemmet
Blivit bra bemött i butiken, bra service. Nöjd med mina fåtöljer som jag beställde.
-
skrev om Folkhemmet
Försäljare var proffessionell och bemötande. Leveransen var lite försenad, men helt godkänd.
-
skrev om Folkhemmet
Hej. Vi blev bra bemötta och information kring leverans stämde bra.
Jag hade gärna sett en tjänst där transportörer bär in och eventuellt upp möbler. Samt tar med emballage. -
skrev om Folkhemmet
Bra bemötande och bra leverans av fåtöljen.
-
skrev om Folkhemmet
Proffsigt från början till slut
-
skrev om Folkhemmet
Jag är riktigt missnöjd med den Orlando-soffa jag köpte av Folkhemmet för snart två år sedan.
Jag var sugen på en ny soffa, men hade inte riktigt kommit hela vägen i beslutsprocessen när jag steg in hos Folkhemmet. De är riktigt trevliga inne i butiken och soffan var en sådan jäsig modell jag ville ha så därefter gick beslutet ganska fort.
30000kr och två år senare samt två kontakter med det som kallas kundservice är jag inte mer än bara besviken och missnöjd.
Det gick ganska snabbt efter att soffan blivit levererad som känslan började förändras negativt. Soffan kändes helt enkelt inte lika gedigen, inte lika jäsig, inte lika värd 30000kr som den gjorde i butiken. Trist känsla!
Efter några månader hade även två av kuddarna börjat sätta sig och man märkte en tydlig höjdskillnad. Jag åkte tillbaka till butiken för att påpeka detta. Träffade den trevliga säljaren som hade förbytts till "Det får du ta med reklamationsavdelningen, inget du vill köpa när du är här?"
Ett par turer med med reklamationsavdelningen via mail så visade det sig att innerkuddarna hade spruckit i sömmarna vilket gjorde att dunet försvann. Försökte få kontakt via telefon men det var döfött. Mailsvaren verkat fastnat likt en 80-tals EP " Skicka en bild, Skicka en bild, skicka en bild"
Nåväl, de skickades nya kuddar och man kan tycka att denna kund borde vara nöjd. Men tyvärr inte, den trista känslan av låg kvalitet satt kvar i mitt bakhuvud. påhejad av de där dåliga kontakterna med personalen.
Nu, denna vecka tog jag återigen kontakt med reklamationsavdelningen och EPn va kvar " Skicka en bild" Försökt få en förståelse att det är svårt att fota min känsla. "Skicka en bild"
Då jag förklarade för dem att när man tar av överdragen så kommer det fortfarande ett moln av fjädrar, så fick jag till svar att man känner till det problemet och om jag skickar en bild så kan de skicka duntäta överdrag till kuddarna. Jag kan liksom inte känna på annat sätt att om man köper en soffa för 30000kr så bör kudden vara designad så att dunen inte tar sig ut. Inte att om kunden hör av sig " skicka en bild" så ber vi leverantören fixa det.
Jag är missnöjd. Jag är missnöjd med min soffa, jag är missnöjd med Folkhemmet. Där det senaste upplevs som att Folkhemmet inte vill ta någon som helst ansvar. Man vill ta betalt och tjäna pengar och lägga ansvaret på sina leverantörer. "Skicka en bild"
Kontentan från mig är att IKEA erbjuder möbler till halva priset med bättre kvalitet.Hej Per. Vi beklagar att känner dig besviken över vår hantering av ditt reklamationsärende. För att vi ska kunna hantera och göra en bedömning av din reklamation, så har vi efterfrågat bilder som påvisar det som du upplever är fel med din soffa. Vi vill självklart hitta en lösning för dig. Dock har du tyvärr inte återkommit med något av det vi efterfrågat, vilket gör att vi inte kan hantera ditt ärende. Du är så välkommen att återkomma till vår reklamationsavdelning med det efterfrågade materialet så att vi kan hjälpa dig vidare i ditt ärende. Önskar dig en trevlig helg.
Folkhemmet -
skrev om Folkhemmet
Är så nöjd med mina soffor , frakten gick snabbt och bra ! Bra kvalitet på möblerna
-
skrev om Folkhemmet
Jag sökte en gedigen sittbänk till vårt timmerhus i fjällen.
Googlade, fann precis vad jag ville ha i en länk till Folkhemmets hemsida. Hemsidan var dock inte helt lätt, och när jag skulle beställa, gick inte det till vårt postnummer.
Jag skrev och beklagade och fick fin kontakt och hjälp. Och efter flera försök funkade en beställningslänk med hemleverans till vårt hus i Stöten. Extra kostnad givetvis, men rimlig.
Bänken kom med DHL och bars ända in i hallen.
Bänken är precis som förväntad. Verkligen till full belåtenhet med produkt, personligt bemötande och leverans.
Mona Mellbin -
skrev om Folkhemmet
Köpte Saga soffa denna gång. Bra kvalite och otroligt skön. Har tidigare varit ägare av ”Tor” och som har fantastiskt kvalite. Detta är inga soffor som sitter ned sig som sweefs soffor… iaf inte efter ett år, med saga kan jag inget säga ännu men de har samma utförande så bättre kvalite på folkhemmet. Det är inte bara skönhet som ska väljas när det kommer till dyra soffor!
-
skrev om Folkhemmet
Proffsig service! Trotts högt tryck innan jul lyckades de få ut leverans med kort varsel. Trevlig personal och möbler med hög kvalité. Har handlat tidigare hos dem och kommer fortsätta göra det framåt.
-
skrev om Folkhemmet
Mycket trevlig o tillmötesgående personal.Det var första gången vi besökte affären efter uppmaning av en bekant. Så det blir säkert flera gånger.🙏
-
skrev om Folkhemmet
Vi beställde ett köksbord från Folkhemmet Täby i våras som levererades efter utlovad leveranstid, ca. 6 veckor. När vi packade upp det kunde vi konstatera att bordets enfärgade ljusgråa yta hade ett mörkt streck i laminatet och vi reklamerade detta omgående.
Folkhemmets hantering av reklamationen var under all kritik:
* de ville först inte åtgärda felet eller byta ut bordet utan erbjöd endast ett mindre prisavdrag (om ca. 6%),
* ibland svarade de inte på mail utan återkopplade först efter påstötningar,
* när de väl svarade så var svaret flera gånger irriterat och oförskämt,
* de verkade vara helt omedvetna om sitt ansvar som säljare och skyllde allt på tillverkaren
* och de förväntade sig att jag som konsument på egen hand skulle byta ut en bordsskiva till ett bord som levererades monterat (så när som på att benen skruvades på).
Det ska tilläggas att reklamationsavdelningen inte går att kontakta på annat sätt än via epost. Jag kopierade även in VD:n i konversationen men från henne fick jag aldrig någon respons eller återkoppling.
Efter att 30-talet mail gått mellan mig och Folkhemmet så tröttnade jag på att tjafsa med dem och jag kopplade in reklamationsavdelningen hos min bank (delbetalade bordet med ett kreditkort). Detta gjorde susen och Folkhemmet gick till slut med på att byta ut bordet.
Det nya bord som levererades var även det defekt (ett tydligt handavtryck i olja på ett av benen) men detta löstes mycket smidigare.
Efter denna reklamationsupplevelse så kommer jag aldrig att handla hos dem igen.Hej Alexander
Folkhemmet
Vi tackar för din feedback och beklagar att ni känner er besvikna över vår hantering av ert reklamationsärende.
Vi tar till oss av din upplevelse hos oss på Folkhemmet och jobbar löpande med att förbättra våra arbetsrutiner och kommunikationen med våra kunder.
Vi är glada att höra att det löste sig i slutändan och hoppas att du är nöjd med bordet i övrigt 😊
Vi önskar dig ett gott nytt år! -
skrev om Folkhemmet
Köpte två fåtöljer från conform. Bra kvalitet. Leveranstiden stämde exakt och var tydligt kommunicerad.
-
skrev om Folkhemmet
Bra bemötande, snabb leverans, snygg soffa!
-
skrev om Folkhemmet
Bra bemötande.
Soffan jättefin.
Punktlig leverans! -
skrev om Folkhemmet
Bra bemötande. Hjälpsamma!
Alla förväntningar uppfyllda. Tidplanen uppfylldes till fullo.
Vi köpte 2 fåtöljer samt inbärning och hämtning av utrangerade möbler. -
skrev om Folkhemmet
Vänligt, kunnigt och med yrkesstolthet. Snabb service!
-
skrev om Folkhemmet
Blev trevligt bemött i Täby butiken. Fick sedan olika förslag via mail som vi läste igenom och till slut bestämde vi oss för en italiensk biosoffa. Vi fick med en gång veta att det var lång leverans tid på den, men soffan kom tidigare än utlovat. Soffan levererades av DHL. Chauffören hjälpte oss till dörren med soffan. Han visade oss att det fanns en lite skada på emballaget och vi båda dokumenterade detta, men när vi sedan öppnade kartongen så var det inget som hade skadats. Inställningarna görs elektriskt och soffan är en dröm att sitta i. Snygg är den också. Vi är riktigt nöjda med köpet.