Alla kategorier Heminredning Stockholms län Täby Folkhemmet

Folkhemmet

Leverantörsvägen 2, 187 66 Täby — Visa karta

Välkommen till Folkhemmet!

Här finner du en blandning av nya inredningstrender och traditionell svensk design. God service och inspiration är våra ledord och målet är att du ska få en härlig shoppingupplevelse och att du ska känna dig inspirerad och fylld av energi när du lämnar oss.

Vi finns på tre ställen i Stockholmsområdet; här i Täby, Bromma och i Kungens Kurva. Dessutom har vi en väl utvecklad webbshop där du kan shoppa och leta bland alla möbler och inredningsdetaljer, och sedan välja att beställa och betala tryggt och smidigt direkt på nätet eller besöka oss i butiken.
Mån-Tor: 10:00-19:00
Fre: 10:00-18:00
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 33 kunder tycker om Folkhemmet

• Marianne L skrev om Folkhemmet
    Köpte två soffor och blev väldigt ba bemött. Leverades enligt plan och blev inburna till rätt ställe Läs mer
  • Sammy S
    Sammy S skrev om Folkhemmet
    Extremt besviken på Folkhemmet. De luras med frakten. Taget från deras köpvillkor: "Gratis frakt på alla ordrar över 5000kr ". Jag beställde en soffa för 18 000 kr och de har tagit betalt för frakten. När jag upptäckte att frakten ska vara gratis och kontaktade butiken om detta, sa personalen att det troligtvis har blivit fel och att säljaren ska ta kontakt med mig nästkommande vardag. Sedan gick det ungefär en vecka utan någon hörde av sig och jag tog kontakt med butiken på nytt som då svarade på mail att gratis frakt ej gäller för rabatterade varor. Då tog jag kontakt med centrala kundservice som jag trodde skulle åtgärda felet omgående, men istället svarade de följande "Fri frakt är ett erbjudande och detta går inte att kombinera med andra erbjudanden". Jag har aldrig varit med om liknande. Det står tydligt i deras köpvillkor att fri frakt gäller på alla ordrar över 5000 kr. Istället för att rätta till sina misstag och göra rätt, fortsätter de i samma spår.

Tydligen är jag långt ifrån den enda som har haft problem med Folkhemmet. Samma dag som jag pratade med centrala kundservice såg jag på instagram ett inlägg från en person som jag följer (“lifestylebynaz”), där hon skrev om sitt missnöje med dem, och senare samma dag delade hon med sig av massor av meddelanden från personer som skrivit till henne om deras egna problem med Folkhemmet. Jag avråder er från att handla där. Läs mer
    2018-09-03 Folkhemmet svarar Sammy S
    Hej Sammy,

Det är tråkigt att du känner att du inte fått tillräcklig information om våra villkor gällande frakt vid kampanj. Vi är många som jobbar hårt varje dag för att återkoppla till alla kunder i deras ärenden så snabbt det går men vi ska absolut se över om det är något vi kan förbättra. Beställningen gjordes i butik under en 15% kampanj och detta går inte att kombinera med fri frakt. Dessa villkor har vi även på kampanjskyltar och i våra köpevillkor. Det går såklart bra att hämta din beställning i butik och då får du tillbaka fraktkostnaden om du hellre önskar det.

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänliga hälsningar,
    Elina, E-handel
  • Thomas H skrev om Folkhemmet
    👏👏
    Bra service, bra kundfokus, bra konkurrens pris, bra leverans.
    Tack, nu njuter vi av våra fåtöljer från Comform.

👍 Läs mer
    Folkhemmet gillar detta
  • Elisabeth H skrev om Folkhemmet
    Mycket bra service från start till leverans! Läs mer
  • Pia M skrev om Folkhemmet
    Trevligt och kunnigt bemötande, snabb leverans när den beställda varan kommit till butiken. Läs mer
  • Malin L skrev om Folkhemmet
    Vi fick bra service och de återkom med svar på våra frågor när de inte kunde svara direkt. Tyvärr så kom en kudde på fåtöljen trasig men vi kontaktade dem och de beställde nytt överdrag direkt efter att ha sett bilderna. Vi är så nöjda nu när fåtöljen är hel och på plats :) Läs mer
  • Johan A skrev om Folkhemmet
    Bra sortiment och passade vår smak utmärkt! Läs mer
  • Agneta F skrev om Folkhemmet
    Bra kundservice! Fick hjälp i butiken med val av kvalitet och färger av kunnig personal. Läs mer
  • Lennart Ö skrev om Folkhemmet
    Jag tycker att vi fått en bra service och trevligt bemötande. Leverans mm har också fungerat bra.
    Lennart Läs mer
  • Karolina S skrev om Folkhemmet
    Mycket bra bemötande och bra service! Läs mer
  • Claes B skrev om Folkhemmet
    Proffsig personal som kunde sitt jobb och hjälpte till med ett bra bemötande.

Transport av möbler kom på angiven tid, allt fungerade perfekt! Läs mer
  • Jan K
    Jan K skrev om Folkhemmet
    Köpt en utemöbelgrupp. Bra bemötande, trevlig personal, personlig service. Läs mer
  • Isak H skrev om Folkhemmet
    Trevlig personal, bra service och grymt sköna soffor. Läs mer
  • Marianne S skrev om Folkhemmet
    Alltid vänlig och hjälpsam personal som gör sitt bästa för att uppfylla mina önskningar.
    Jag har köpt utemöbler och fått dessa levererade vilket har funkat bra . Läs mer
  • Daniel A skrev om Folkhemmet
    Mycket bra från början till slut. Glada och positiva anställda.
    Egna bilar och chaufförer.
    Helt klart bäst möbelaffären Läs mer
  • Birgitta G skrev om Folkhemmet
    Fantastisk personlig service på alla sätt och hemleverans fram till yttertrappan veckan före beräknad leveranstid. Läs mer
  • Paul W skrev om Folkhemmet
    Trevlig personal och bra service. Bra utbud! Läs mer
  • Marcus O
    Marcus O skrev om Folkhemmet
    De har en kanon bra service och är otroligt duktiga Läs mer
  • Roger W skrev om Folkhemmet
    Trevligt bemötande ock kunnig personal Läs mer
  • Per J skrev om Folkhemmet
    Personligt och proffsigt bemötande. Fick "lagom" hjälp, dvs personalen var hjälpsam utan att var för "på" = mkg bra! Läs mer
  • Ken M skrev om Folkhemmet
    Allt var perfekt. bästa rekommendationer, tummen upp !! Läs mer
  • Anders N skrev om Folkhemmet
    Mycket tillmötesgående vid offertbegäran gällande köp av utemöbler.Kreativa förslag på möbelvalet underlättade vårt köpbeslut. Leverans av beställda varor skedde utan fördröjning. Mycket nöjda med Folkhemmet, Täby och rekommenderar gärna andra att anlita dem. Läs mer
  • Stefan S skrev om Folkhemmet
    Mycket bra bemötande under hela säljprocessen. Trevliga och kompetenta. Det enda lilla vi har att anmärka på är att man tydligen glömde bort att leverera soffansoffan efter sista betalningen. Vi påminde, och då kom dom snabbt med soffan. Läs mer
  • Jonas S skrev om Folkhemmet
    Bra...................................................... Läs mer
  • Ing-britt P skrev om Folkhemmet
    Mycket trevligt bemötande och även mycket bra service. Läs mer
  • Claes T skrev om Folkhemmet
    Personalen var toppen, inte för påtvingande utan bara rent av hjälpsamma. Läs mer
  • Anna B skrev om Folkhemmet
    Vår upplevelse hos Folkhemmet är de i personalen vi haft kontakt med varit superproffsiga och trevliga. Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Kerstin H skrev om Folkhemmet
    Trevligt bemötande vid köp.
    Dålig återkoppling för leverans, kund ska inte behöva själv söka info om när len ska ske.
    Mer tydlighet behövs Läs mer
    2017-02-13 Markus G svarar Kerstin H
    Hej Kerstin.
    Du blev uppringd dagen efter ditt köp och det hade du blivit oavsett om du kontaktat oss eller inte. Ni fick sedan leverans dagen efter.
    Tråkigt att du upplever det som dålig återkoppling. Vi jobbar hela tiden med att förbättra vår kommunikation och service så vi tar åt oss av din kritik. Hoppas ni blir nöjda med fåtöljen.
    Folkhemmet
  • Ingemar S skrev om Folkhemmet
    Mycket trevligt och piggt bemötande. Kunnig personal, lite annorlunda sortiment och kvalitet jämfört med t ex MIO/IKEA. Det som gjorde att vi åkte till Arninge första gången, var att vi upptäckte att de säljer Natuzzi. Vi har inom loppet av några veckor beställt möbler från både Natuzzi och Calligari samt några andra varumärken. Vi är mycket nöjda! Hemleveranserna har också fungerat klanderfritt. Möblerna har t o m kommit ett par veckor tidigare än beräknat. Läs mer
  • Andreas R skrev om Folkhemmet
    Riktigt bra och trevlig service och leverans enligt överenskommelse. Läs mer
  • Git S skrev om Folkhemmet
    Service och bemötande utöver det vanliga. Enormt nöjd med mitt inköp. Kommer handla där framöver. Läs mer
  • Pernilla P skrev om Folkhemmet
    Mycket bra service och hjälpsamhet. Vi är jätte nöjda och kommer att handla fler gånger hos Folkhemmet.
    Pernilla Läs mer
  • Sara L skrev om Folkhemmet