Folkhemmet

Leverantörsvägen 2, 187 66 Täby — Visa karta

Välkommen till Folkhemmet!

Här finner du en blandning av nya inredningstrender och traditionell svensk design. God service och inspiration är våra ledord och målet är att du ska få en härlig shoppingupplevelse och att du ska känna dig inspirerad och fylld av energi när du lämnar oss.

Vi finns på tre ställen i Stockholmsområdet; här i Täby, Bromma och i Kungens Kurva. Dessutom har vi en väl utvecklad webbshop där du kan shoppa och leta bland alla möbler och inredningsdetaljer, och sedan välja att beställa och betala tryggt och smidigt direkt på nätet eller besöka oss i butiken.
Mån-Tor: 10:00-19:00
Fre: 10:00-18:00
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 67 kunder tycker om Folkhemmet

• 2019-11-13

Berit O skrev om Folkhemmet
    Vi har handlat många saker på Folkhemmet, bl a barstolar, en fåtölj, en soffa och ett parasoll.
    De har ett bra utbud av både inomhus- och utomhusmöbler, kunnig personal och smidig hemleverans. Läs mer
    2019-11-15 Douglas C svarar Berit O
    Tack Berit för din rekommendation och återkommande besök. Det värmer att höra att ni gillar vårt sortiment, personal och kundupplevelse, då vi jobbar mycket med detta för att få det så bra som möjligt. Ni är självklart så välkomna åter om ni är på jakt efter något annat!

• 2019-11-13

Frida v skrev om Folkhemmet
    Hörnsoffa. Trevlig personal som inte var för pushiga! Läs mer
    2019-11-15 Douglas C svarar Frida v
    Tack Frida för att du kommenterar och alltid uppskattat att höra att vi upplevs på rätt sätt. Du är så välkommen åter!

• 2019-11-03

Roger L skrev om Folkhemmet
    Skulle köpa matbord, kom ut med bord, stolar samt två fåtöljer.
    Allt med full belåtenhet. Vid nästa möbelinköp går vi först till Folkhemmet. Läs mer
    2019-11-08 Douglas C svarar Roger L
    Tack Roger för din rekommendation och trevligt att höra att du hittade flera produkter som du gillade hos oss. Du är självklart så välkommen tillbaka!

• 2019-10-27

Lejva S skrev om Folkhemmet
    Folkhemmet Arninge är en toppen butik med personlig o trevlig service! Vi har köpt soffa och köks stolar därifrån. Jätte nöjda. Absolut en av våra favorit butiker! Och personalen är supermysiga. Läs mer
    2019-11-15 Douglas C svarar Lejva S
    Tack Levja för de fina orden samt rekommendationen. Jag ska se till att mina kollegor i Täby får veta att deras arbete är mycket uppskattat! Du är så välkommen åter.

• 2019-10-24

Angelica Ö skrev om Folkhemmet
    Jag köpte en stringbokhylla. Jag fick snabbt en bekräftelse på min order och några dagar senare kom varan.
    Det gick snabbt och smidigt.

Allt var bra Läs mer
    2019-10-25 Douglas C svarar Angelica Ö
    Tack Angelica för din rekommendation och trevligt att det gått smidigt. Du är så välkomna åter!

• 2019-10-11

Stolpes Entreprenad AB S skrev om Folkhemmet
    från köp till installation på plats måste jag säga att det är 5 av 5 möjliga här!

super tack för allt kring våra möbler!
    mvh Thomas Stolpe Läs mer
    2019-10-14 Elina S svarar Stolpes Entreprenad AB S
    Hej Thomas,

Tackar ödmjukast för dessa fina stjärnor! Hoppas du får mycket glädje av dina möbler lång tid framöver och att vi ses snart igen.

Allt gott.
  • 2019-10-10

Marianne W skrev om Folkhemmet
    Köpt ny soffa till vårt landställe. Utmärkt service i butik och leverans. Mycket nöjd. Läs mer
    2019-10-11 Douglas C svarar Marianne W
    Perfekt att höra att vi lever upp till dina förväntningar och tack för ditt omdöme. Får hoppas på bra väder så att ni får en anledning att åka till sommarstället och njuta av soffan. Ni är så välkomna åter!

• 2019-09-17

Eva T skrev om Folkhemmet
    snygga möbler,kom för att köpa fåtölj med fotpall o impulsköpte 2st barstolar också! vi blev mycket bra bemötta. Vi handlar gärna där igen. Läs mer
    2019-09-18 Elina S svarar Eva T
    Vad roligt att höra Eva! Det är alltid kul när vi kan överraska med vårt sortiment :) Hoppas ni får mycket nöje av er nya fåtölj och barstolar. Ha det fint!

• 2019-09-06

Carina N skrev om Folkhemmet
    Beställde en soffa o fick fin, personlig rådgivning i butiken i Arninge. Leverans enligt överenskommelse. Läs mer
    2019-09-13 Douglas C svarar Carina N
    Tack Carina för dina fina ord och att du delar med dig av din upplevelse hos oss.

Du är så välkommen åter.

• 2019-09-04

Thomas M skrev om Folkhemmet
    Trevliga, bra service, ordning och reda. Kommer säkert köpa mer av Folkhemmet Läs mer
    2019-09-04 Douglas C svarar Thomas M
    Tack Thomas för din rekommendation och trevligt att höra att du känner att du upplevt bra service, vilket vi alltid siktar på att leverera.

Du är så välkommen åter.

• 2019-09-02

Lotta W skrev om Folkhemmet
    Hittade drömfåtölj.
    Gick att få i orange tyg - great.
    De levererades helt i sin ordning och vi bemöttes vänligt. Läs mer
    2019-09-04 Douglas C svarar Lotta W
    Tack Lotta för din rekommendation och hoppas att du får många tillfällen att njuta i din nya fåtölj!

Välkommen åter.

• 2019-06-25

SOFIA E skrev om Folkhemmet
    Hej,

Vi köpte en TV-bänk. Servicen i butik var ok. Det var 1-2 veckors leveranstid och den skulle vara färdigmonterad vid leverans. Efter att själva ha kontaktat Folkhemmet flertalet gånger får vi reda på leverans är om 9 veckor. När väl 9 veckor gått får vi åter igen kontakta Folkhemmet och den levereras ytterligare 2 veckor senare. Den är då omonterad. Vid kontakt med butiken via telefon får vi ett dåligt och otrevligt bemötande.
    Efter femte samtalet får vi tala med en trevlig från personalen som erbjuder 500kr på nästa köp för besväret.
    Jag kommer aldrig handla på Folkhemmet igen och skulle aldrig rekommendera detta ställe till någon annan.

Hälsningar,
    Sofia Läs mer
    2019-06-26 Folkhemmet M svarar SOFIA E
    Hej Sofia,

Jag är ledsen att din vara blivit så försenad och att det blivit oklarheter kring monteringen av möbeln. Det är ovanligt men ibland tar möbler slut i lager och vi hör alltid av oss till kunderna via mail/telefon samma dag som vi får reda på detta för att man ska kunna ta ställning till det nya leveransbeskedet så snart som möjligt. Självklart kompenserar vi våra kunder när det har blivit ett missförstånd från vår sida, som i fallet med monteringen.

Vi tar åt oss av din kritik och jobbar på att bli bättre. Tack för att du tog dig tid att dela din upplevelse.

Hoppas att du får mycket glädje av din TV-bänk lång tid framöver.

Allt gott!

• 2019-05-30

Karin L skrev om Folkhemmet
    Köpte fin soffa och fick perfekt service! Läs mer
    2019-06-04 Douglas C svarar Karin L
    Tack Karin för din rekommendation och för att du valde att handla hos oss och hoppas på återseende snart igen!

• Britt-Marie E

2019-05-30

Britt-Marie E skrev om Folkhemmet
    Bra och trevligt bemötande i affären. Leveransen var förträfflig.Mycket nöjd. Läs mer
    2019-06-04 Douglas C svarar Britt-Marie E
    Tack Britt-Marie för dina härliga ord om oss! Hoppas att allt blivit bra och du är så välkommen åter

• 2019-05-29

Lars-erik S skrev om Folkhemmet
    Ej komplett leverans, skruvar saknades för att montera bordsskiva. Läs mer
    2019-06-04 Elina S svarar Lars-erik S
    Hej Lars-Erik,

Tack för din recension! Självklart försöker vi minimera dessa typer av händelser men ibland händer det, ledsen att just du saknade skruv. När sådant händer är det bara höra av sig till oss så skickar vi det som fattas illa kvickt, ofta kommer det fram via brev på bara någon dag. Hoppas du nu får mycket nöje av ditt nya bord! :)

• 2019-05-28

Christer H skrev om Folkhemmet
    Kompletterade med två fåtöljer till tidigare köp. Läs mer
    2019-05-29 Elina S svarar Christer H
    Tack för din recension! Så kul att du hittat fåtöljer du gillar hos oss :)

Varmt välkommen åter,
    Elina, Folkhemmet
  • 2019-05-28

Magnus S skrev om Folkhemmet
    Giove matbord!
    Bra service i butik!
    Bordet beställdes och levererades enligt överenskommelse. Enkelt att montera! Bra kvalitet! Mycket nöjd! Läs mer
    2019-05-29 Elina S svarar Magnus S
    Vad härligt att höra! Hoppas att du får mycket nöje av ditt nya bord och att vi får se dig snart igen.

Allt gott,
    Elina, Folkhemmet
  • 2019-04-16

Martin C skrev om Folkhemmet
    Mycket god service och trevligt bemötande. Hanterar även klagomål på ett mycket bra och smidigt sätt. Läs mer
    2019-04-17 Douglas C svarar Martin C
    Tack Martin och trevligt att du du uppskattar vår service och att vi lyckas med detta genom hela processen.

• 2019-04-15

Margareta W skrev om Folkhemmet
    Bra service
    Bra priser
    Bra och pålitliga leveranser
    Jag kommer tillbaka Läs mer
    2019-04-17 Douglas C svarar Margareta W
    Tack Margareta för din rekommendation och du är så välkommen åter!

• HELEN Ö

2019-04-14

HELEN Ö skrev om Folkhemmet
    Kunnig personal i butik och trevliga killar som levererade, trots att de fick bära upp soffan 4:a våningar. Läs mer
    2019-04-17 Douglas C svarar HELEN Ö
    Tack Helen för dina trevliga ord och det är alltid bra att killarna får röra på sig ?

• 2019-03-17

Hans H skrev om Folkhemmet
    Köpte 2 Shabby-fåtöljer. Blev bra bemött av försäljare. Hon tog sig tid och jag kände mig aldrig stressad. Tyvärr fanns fåtöljen inte i butiken (Arninge) och inte heller i någon annan butik. Jag hade bara sett Shabby i nätbutiken och köpte grisen i säcken. Tycker att de varor som säljs i nätbutiken ska kunna granskas i någon av Folkhemmets butiker. En Shabby kostar trots allt över 10’. Läs mer
    2019-11-15 Douglas C svarar Hans H
    Tack Hans för din åsikt! Vi försöker erbjuda ett brett sortiment som har bra kvalitet och design. Dock har vi tyvärr inte möjligheten att visa alla produkter som går att beställa via oss men vi försöker att ha ett representativt urval i butikerna, så att man kan bilda sig en uppfattning av kvaliteten av produkterna. Shabby fåtöljen är jättefin, så jag är övertygad om att du är nöjd att du vågade "köpa grisen i säcken" i alla fall.

• 2019-03-15

Cecilia J skrev om Folkhemmet
    Soffa och säng.
    Mycket bra personal. Läs mer
    2019-03-19 Elina S svarar Cecilia J
    Tack så mycket för ditt fina omdöme! Sånt gör oss glada :) Varmt välkommen åter.

/Folkhemmets personal
  • 2019-02-27

Julia L skrev om Folkhemmet
    Jag köpte en soffa och blev väl bemött i butiken både när jag lade beställningen, men även när jag kom tillbaka för att ändra i min order. Det absolut bästa var att soffan levererades ca 2 veckor tidigare än beräknat vilket var en helt fantastisk överraskning som gjorde mig jätteglad Läs mer
    2019-03-12 Douglas C svarar Julia L
    Tack Julia och kul att vi kunde överträffa dina förväntningar!
  • 2019-02-14

Rikard L skrev om Folkhemmet
    Superbra bemötande vid beställning av säng i Täby. Fick bra hjälp att hitta en säng som passar mig. Snabb leverans.
    Rekommenderar! Läs mer
    2019-02-15 Douglas C svarar Rikard L
    Tack Rikard för din rekommendation och du är så välkommen åter!
  • 2019-02-09

Ingela N skrev om Folkhemmet
    Soffa + fotpall
    Bra bemött per telefon. Extremt bra packad leverans!!!

Kommer rekommendera folkhemmet! Läs mer
    2019-02-11 Douglas C svarar Ingela N
    Tack Ingela för att du rekommenderar oss och du är så välkommen åter!
  • 2019-02-08

Markus D skrev om Folkhemmet
    Bra bemötande och hjälp vid inköp av fåtölj och den levererades enligt plan. Har även köpt andra saker i butiken i Arninge och alltid bra service. Läs mer
    2019-02-11 Douglas C svarar Markus D
    Tack Markus för att du lämnar ett omdöme och härligt att höra att du uppskattar servicen från oss här i Arninge!
  • 2019-02-07

Göran E skrev om Folkhemmet
    Beställde en bäddsoffa, inklusive leverans och montering. Säljaren var mycket hjälpsam i val av klädsel mm. Soffan levererades inom utsatt tid, leveransen anpassades efter våra önskemål, och de som levererade/monterade var effektiva och tillmötesgående. Över jag: mycket god service. Läs mer
    2019-02-07 Douglas C svarar Göran E
    Tack Göran för din rekommendation och trevligt att du uppskattar vår service samt produkter.

Douglas, Folkhemmet
  • 2019-01-28

Rebecca S skrev om Folkhemmet
    Trevligt och professionellt bemötande, och vi är väldigt nöjda med vår nya soffa.

/Rebecca Läs mer
    2019-01-28 Elina S svarar Rebecca S
    Tack Rebecca! Njut av er fina soffa & varmt välkommen åter :)

• Isabella L

2019-01-26

Isabella L skrev om Folkhemmet
    Smidigt att handla hos Folkhemmet. Trevlig, kunnig personal. Bra kvalitet. Läs mer
    2019-01-28 Elina S svarar Isabella L
    Vad glada vi blir av dina fina ord! :D Hoppas vi ses snart igen.

• 2019-01-25

Sofie B skrev om Folkhemmet
    Bra service, leverans enligt överenskommelse! Läs mer
    2019-01-25 Douglas C svarar Sofie B
    Tack för att du tycker till och du är så välkommen åter!
  • 2018-12-19

Birgitta S skrev om Folkhemmet
    Folkhemmet i Heron City lovar runt och håller tunt. Folkhemmet strulade bort en order på en soffa. Lovade att ringa vid ett flertal tillfällen, ringde aldrig. Lovade kompensation för försenad leverans , sa att de ville att vi skulle bli nöjda och att de ville ha kvar oss som kund, löfte som de inte höll. Skickade ut en leverasbekräftelse på leverans v 7-8 visade sig att de även där hade slarvat och menat v 3. Detta var också flera veckor efter lovad leverans. Betr vår kompensation hänvisade personalen till VD men något tel nr kunde de inte uppge utan bara en mailadress. När VD ringer avslår han direkt kompensation, avbryter mig hela tiden och vill inte diskutera mer utan avslutar samtalet. Allt detta ger långt ifrån kundnöjdhet. Läs mer
    2018-12-19 Richard D svarar Birgitta S
    Kund har erhållit knappt 3600kr rabatt och vill ha mer. Folkhemmet säger nej och erbjuder kund att avboka. Kund har valt att inte anta det erbjudandet.
    2018-12-20 Birgitta S svarar Richard D
    Helt fel, det var ingen rabatt utan en prismatchning för att soffan var så mycket billigare på Sagers. De fick välja om vi skulle köpa soffan hos dem eller hos Sagers och då valde de prismatchningen. Vi blev lovade en kompensation av expediten för att de hade strulat till det med beställningen så leveransen blev försenad och det ville sen Richard D inte stå för och var mycket otrevlig i telefonen.
    2018-12-20 Elina S svarar Birgitta S
    Hej Birgitta,

Jätte tråkigt att det verkar ha blivit missförstånd i kommunikationen av din order. Vi jobbar hårt varje dag för att göra våra kunder nöjda men ibland kan det bli fel. Vi kan inte alltid lösa problemen med prisavdrag utan erbjuder i dessa fall att helt enkelt avboka beställningen. Väldigt synd såklart, vi brinner ju för att leverera vackra möbler till våra kunder.

Välkommen att ringa eller maila till info@folkhemmet.com! Önskar dig en fin dag.

Med vänliga hälsningar,
    Elina, Folkhemmet.
  • Viktor B

2018-11-29

Viktor B skrev om Folkhemmet
    Trevligt bemötande i butik och smidig leverans hem! Mycket nöjd! Läs mer
    2018-12-12 Douglas C svarar Viktor B
    Tack för din härliga recension och du är så välkommen åter!
  • Kalle H

2018-11-11

Kalle H skrev om Folkhemmet
    Utmärkt service, hög kvalité och riktigt snabba leveranstider. Mina barstolar skulle ta 6-8 veckor. De dök upp efter två veckor! Läs mer
    2018-11-28 Richard D svarar Kalle H
    Tack för den fina recensionen och hoppas du blir nöjd med barstolarna!

• 2018-11-08

Nina R skrev om Folkhemmet
    Har fyllt mitt hus med möbler från Folkhemmet som är en klar favorit för mig. Soffor, bord, lampor etc

Väldigt trevlig personal på butiken i Arninge - topp betyg till dom. Läs mer
    2018-11-08 Folkhemmet svarar Nina R
    Vad glada vi blir.Tack för de fina betyget. Ha en bra dag och välkommen tillbaka till oss!

Folkhemmet gillar detta
  • 2018-09-27

Marianne L skrev om Folkhemmet
    Köpte två soffor och blev väldigt ba bemött. Leverades enligt plan och blev inburna till rätt ställe Läs mer
  • Sammy S

2018-09-03

Sammy S skrev om Folkhemmet
    Extremt besviken på Folkhemmet. De luras med frakten. Taget från deras köpvillkor: "Gratis frakt på alla ordrar över 5000kr ". Jag beställde en soffa för 18 000 kr och de har tagit betalt för frakten. När jag upptäckte att frakten ska vara gratis och kontaktade butiken om detta, sa personalen att det troligtvis har blivit fel och att säljaren ska ta kontakt med mig nästkommande vardag. Sedan gick det ungefär en vecka utan någon hörde av sig och jag tog kontakt med butiken på nytt som då svarade på mail att gratis frakt ej gäller för rabatterade varor. Då tog jag kontakt med centrala kundservice som jag trodde skulle åtgärda felet omgående, men istället svarade de följande "Fri frakt är ett erbjudande och detta går inte att kombinera med andra erbjudanden". Jag har aldrig varit med om liknande. Det står tydligt i deras köpvillkor att fri frakt gäller på alla ordrar över 5000 kr. Istället för att rätta till sina misstag och göra rätt, fortsätter de i samma spår.

Tydligen är jag långt ifrån den enda som har haft problem med Folkhemmet. Samma dag som jag pratade med centrala kundservice såg jag på instagram ett inlägg från en person som jag följer (“lifestylebynaz”), där hon skrev om sitt missnöje med dem, och senare samma dag delade hon med sig av massor av meddelanden från personer som skrivit till henne om deras egna problem med Folkhemmet. Jag avråder er från att handla där. Läs mer
    2018-09-03 Folkhemmet svarar Sammy S
    Hej Sammy,

Det är tråkigt att du känner att du inte fått tillräcklig information om våra villkor gällande frakt vid kampanj. Vi är många som jobbar hårt varje dag för att återkoppla till alla kunder i deras ärenden så snabbt det går men vi ska absolut se över om det är något vi kan förbättra. Beställningen gjordes i butik under en 15% kampanj och detta går inte att kombinera med fri frakt. Dessa villkor har vi även på kampanjskyltar och i våra köpevillkor. Det går såklart bra att hämta din beställning i butik och då får du tillbaka fraktkostnaden om du hellre önskar det.

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänliga hälsningar,
    Elina, E-handel
  • 2018-08-22

Thomas H skrev om Folkhemmet
    👏👏
    Bra service, bra kundfokus, bra konkurrens pris, bra leverans.
    Tack, nu njuter vi av våra fåtöljer från Comform.

👍 Läs mer
    Folkhemmet gillar detta
  • 2018-04-12

Elisabeth H skrev om Folkhemmet
    Mycket bra service från start till leverans! Läs mer
  • 2018-02-24

Pia M skrev om Folkhemmet
    Trevligt och kunnigt bemötande, snabb leverans när den beställda varan kommit till butiken. Läs mer
  • 2018-02-24

Malin L skrev om Folkhemmet
    Vi fick bra service och de återkom med svar på våra frågor när de inte kunde svara direkt. Tyvärr så kom en kudde på fåtöljen trasig men vi kontaktade dem och de beställde nytt överdrag direkt efter att ha sett bilderna. Vi är så nöjda nu när fåtöljen är hel och på plats :) Läs mer
  • 2017-12-08

Johan A skrev om Folkhemmet
    Bra sortiment och passade vår smak utmärkt! Läs mer
  • 2017-12-07

Agneta F skrev om Folkhemmet
    Bra kundservice! Fick hjälp i butiken med val av kvalitet och färger av kunnig personal. Läs mer
  • 2017-12-06

Lennart Ö skrev om Folkhemmet
    Jag tycker att vi fått en bra service och trevligt bemötande. Leverans mm har också fungerat bra.
    Lennart Läs mer
  • 2017-11-08

Karolina S skrev om Folkhemmet
    Mycket bra bemötande och bra service! Läs mer
  • 2017-11-08

Claes B skrev om Folkhemmet
    Proffsig personal som kunde sitt jobb och hjälpte till med ett bra bemötande.

Transport av möbler kom på angiven tid, allt fungerade perfekt! Läs mer
  • Jan K

2017-08-22

Jan K skrev om Folkhemmet
    Köpt en utemöbelgrupp. Bra bemötande, trevlig personal, personlig service. Läs mer
  • 2017-08-22

Isak H skrev om Folkhemmet
    Trevlig personal, bra service och grymt sköna soffor. Läs mer
  • 2017-06-17

Marianne S skrev om Folkhemmet
    Alltid vänlig och hjälpsam personal som gör sitt bästa för att uppfylla mina önskningar.
    Jag har köpt utemöbler och fått dessa levererade vilket har funkat bra . Läs mer
  • 2017-06-07

Daniel A skrev om Folkhemmet
    Mycket bra från början till slut. Glada och positiva anställda.
    Egna bilar och chaufförer.
    Helt klart bäst möbelaffären Läs mer
  • 2017-06-06

Birgitta G skrev om Folkhemmet
    Fantastisk personlig service på alla sätt och hemleverans fram till yttertrappan veckan före beräknad leveranstid. Läs mer

Leverantörsvägen 2, 187 66 Täby