Trevlig personal och bra service.
Folkhemmet
Om företaget
Välkommen till Folkhemmet! Här finner du en blandning av nya inredningstrender och traditionell svensk design. God service och inspiration är våra ledord och målet är att du ska få en härlig shoppingupplevelse och att du ska känna dig inspirerad och fylld av energi när du lämnar oss. Vi finns på tre ställen i Stockholmsområdet;...
274 omdömen om Folkhemmet
Sedan starten hos Reco 2017
Allt fungersde perfekt. Leveransen kom i tid
Trevligt bemötande av kunnig personal!
Vi har möbler från Folkhemmet både inomhus (matbord och soffa) och utom hus. (loungmöbler samt bord) Trots hårt slitage med två småbarn ser möblerna fortfarande ut som mer eller mindre nya. /Magnus & Camilla + 2 småbarn
Trevligt och kunnigt bemötande Villiga att undersöka andra möjligheter än de som presenteras i butik/hemsida
Hej Åsa! Tack för ditt fina omdöme! Vi på Folkhemmet värderar våra kunders önskemål och försöker alltid att hitta lösningar som passar just dig, även om de inte direkt finns presenterade i vår butik eller på vår hemsida och det är alltid härligt att vi lyckats i detta! Då är så välkommen åter. Med vänliga hälsningar,
Jag handlar ofta inredning och möbler på Folkhemmet och möts alltid av väldigt trevlig och kunnig personal. Senast handlade jag ett stort vitt matbord med supersnygga och sköna stolar. Det är våran naturliga mötesplats hemma. Fick allt hemlevererat och inburet. Väldigt smidigt.
Hej Therese! Tack så mycket för ditt positiva omdöme! Det gläder oss att höra att din matgrupp har blivit en naturlig mötesplats i ert hem. Detta är precis vad vi strävar efter och att våra kunder får den den bästa upplevelsen. Tack för att du väljer Folkhemmet för dina inredningsbehov. Med vänlig hälsning, Folkhemmet
Vi är jättenöjda med bemötandet och servicen. Vi fick hjälp av kunnig och trevlig personal. Som tog sig tid för att lyssna in och komma med bmöbelförslag till vår nya lägenhet. Vi fick leverans enligt plan och vi är jättenöjda med möblerna.
Hej Malin! Tack så mycket för din fina återkoppling! Det gläder oss att höra att du är nöjd med vår service och våra produkter. Vår ambition är att alltid erbjuda bästa möjliga bemötande, produkter och hjälp till våra kunder. Varmt välkommen tillbaka när du vill inreda mer i ditt hem! Med vänlig hälsning, Folkhemmet
Sofforna jag köpte var bra, men efter att ha kommit överens om att inte få sofforna på ett par veckor så dyker de upp efter några dagar. Då jag påpekade detta så skulle jag behöva ta returfrakten, trots att jag blivit lovad att kunna skjuta upp leveransen som sen inte funkade.... :-( Ingen bra upplevelse... /Jesper Nordin
Hej Jesper, Först och främst vill jag be om ursäkt för eventuella besvär. På Folkhemmet strävar vi efter att vara flexibla och bland annat kunna erbjuda möjligheten för senarelägga leveranser, och vi är verkligen ledsna att det inte fungerade som förväntat i ditt fall. Vi uppskattar din feedback och kommer att se över vad som har gått fel i just detta fall för undvika att det upprepas igen. I vanliga fall noteras denna typ av extra information i orderbekräftelsen så att den är synlig både för dig som kund och för oss på...
Superservice. Snabb leverans. Smidig betalning
Hej Gunnar! Tack för din feedback! Vad roligt att är nöjd med servicen och dina nya möbler. Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka. 😊
Folkhemmet levererar alltid över förväntningarna; både i kvalitet och service. Mycket tillmötesgående och kunnig personal!
Hej Fanny! Tack för din fina feedback och härligt att du är nöjd med din soffa och din upplevelse. Vi önskar dig en trevlig dag välkommen åter 😊
Snygga och funktionella möbler som har en lyxig känsla. Bra bemötande och kunnig personal.
Hej Cecilia, Tack för din fina feedback, härligt att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Du är så välkommen tillbaka.
Min upplevelse är ett mycket proffesionellt bemötande med hög service grad, över förväntan. Vi är en återkommande kund till Folkhemmet. Jag rekommenderar alltid vänner och bekanta att alltid ta med Folkhemmet som ett alternativ vid inköp av inredning. Vi har tidigare köpt flera soffor, mattor och övrig inredning hos Folkhemmet.
Hej Charlotte! Tack för din fina feedback och härligt att du är nöjd med dina möbler och din upplevelse. Vi önskar dig en trevlig dag välkommen åter 😊
Varning! Oseriöst företag! Min vara levererades inte efter att meddelande om att varan fanns på lagret och jag gjort min slutbetalning. Inga meddelanden från fraktbolaget.under 3 veckor ringde jag dagligen, alltid fel person som skulle skicka Mail till rätt person, en ”slängde på luren”. Och en butikschef sa ” nu har jag kunder som väntar här”. När varan äntligen kom efter 3 v och daglig tfn till kundtjänst var det en grov transportskada. När varan var uppackad visade det sig att den såg ut som den borde. Gjorde...
Hej Gudrun, Tack för ditt omdöme! Vi beklagar den besvikelse och olägenhet du upplevt med vår service. Det är viktigt för oss att varje kund är nöjd och vi beklagar att vi inte har levt upp till dina förväntningar den här gången. Vi vill klargöra att den service du beskriver inte reflekterar den standard vi strävar efter att erbjuda, och vi tar ditt omdöme på största allvar. Vi har ett pågående ärende med transportbolaget gällande fraktskadan, och vår reklamationsavdelning har försökt erbjuda olika lösningar och alternativ...
- återkom ej som de lovade. Dåligt. Att det skulle vara ett seriöst företag. Köpte en soffa som var felmonterad.
Hej Ronald, Vi ber verkligen om ursäkt att du inte har fått den hjälp och det stöd du förväntade dig efter att ha köpt en soffa från oss. Vi beklagar för eventuella besvär du har upplevt, och vi förstår att det kan vara frustrerande när saker inte går som planerat. Har du inte fått hjälp gällande din felmonterade soffa ber vi dig att ta kontakt med oss så vi får chansen att åtgärda problemet. Kontakta oss på info@folkhemmet.com och förse oss gärna med informationen nedan så vi kan få en tydlig bild på ärendet: - Ordernummer...
Jag köpte en hörnsoffa för 33000 kr som vid leverans var sned vilket jag reklamerade. Den är riktigt sned men med kuddarna som täcker kan jag möjligtvis leva med det. Efter snart två månader har de ännu inte kunnat ge mig en rimlig rabatt på den och nu när jag pressar på så erbjuder de 7%. Det är ju löjligt. Kan bara gissa vad de har för marginal på sina möbler. Dessutom måste jag hela tiden påminna dem om att fakturadatum ska skjutas fram då de sålt fakturan till finansbolag. De säger att de inte kan stoppa den. Sämre kundvård får man leta efter.
Hej Maja, Tack för ditt omdöme och beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen av ärendet. Kompensationen som erbjöds är baserad på skadans omfattning och är ett förslag på lösning i ärendet, vi förstår såklart att det är tråkigt att varan inte höll måtten men samtidigt måste reklamationsavdelningen hålla sig till en rimlighetsprincip när de ger förslag på kompensationer. Dem har tidigare har meddelat dig om att ditt ärende ses om på nytt för att diskutera ytterligare förslag på lösningar.
Bra bemötande med trevlig personal och kundvänlig attityd. Lång leveranstid men när soffan väl kom in i lager gick allt mycket smidigt med information om leverans processen m.m.. Mycket nöjd.
Hej Magnus! Tack för din feedback! Vad roligt att är nöjd med servicen och dina nya möbler. Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka. 😊
Väl mottagen av Isak på folkhemmet/Kungens kurva
Hej Majida! Tack för din feedback! Vad roligt att är nöjd med servicen. Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka. 😊
Stort sätt en bra. Ett fel i leveransen kunde efter lite strul ordnas upp.
Hej Per! Vad roligt att är nöjd med servicen. Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka 😊
Fina varor och smidig leverans.
Hej Martin, Tack för din fina feedback, härligt att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Du är så välkommen tillbaka.
Smidigt och snabb leverans, kvalitén på soffan är också toppenbra!
Hej Johan, Tack för din fina feedback, härligt att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Du är så välkommen tillbaka.
Bra, kanske lite yviga. Lite mer produktkunskap , speciellt om tygkvalitet.
Hej Lars-Håkan, Tack för din feedback om din upplevelse, Du är så välkommen tillbaka.
Jag fick en fantastisk och personligt bemötande både i butik och över telefon. 🙏
Hej Eva! Tack för din fina feedback och härligt att du är nöjd med din upplevelse. Vi önskar dig en trevlig dag välkommen åter 😊
Också väldigt bra kundservice!
Hej Anna, Tack för din fina feedback, härligt att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Du är så välkommen tillbaka.
Bra service från titt i butik till slutförd leverans. Rekommenderas varmt!
Hej Anna Caroline! Tack för din fina feedback och härligt att du är nöjd med din beställning och din upplevelse. Vi önskar dig en trevlig dag välkommen åter 😊
Har ännu inte fått soffan levererad eftersom leveransvecka är satt till v21. Så jag kan tyvärr inte recensera produkten och leveransen. Men beställningen var som andra webbsidor tydlig och bra. Återkoppling på beställningen gick enligt plan mejl anlände till min mejlkorg. Någon dag senare fick jag ett nytt mejl med ett preldatum för leverans och där är vi nu.
Hej Peter, Tack för din feedback, härligt att du är nöjd med din upplevelse hos oss så här långt. Du är så välkommen tillbaka.
Jag är helnöjd, personalen i butiken var både trevliga och duktiga. Det är första gången jag handlar på Folkhemmet, så jag hade inga förväntningar, men jag är väldigt glad att jag hittade den soffa, som jag var ute efter, där. Killarna på Future Mobility, som levererade soffan ska ha en stor eloge. De gjorde ett hästjobb.
Hej Juha! Tack för din feedback! Vad roligt att är nöjd med servicen och dina nya möbler. Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka. 😊
Superservice! På chatten svarade de på alla mina frågor på ett trevligt och proffsigt sätt. Leverans som utlovat. Helnöjd med soffan!
Hej Ida. Tack för ditt fina omdöme, härligt att du är nöjd med din nya soffa och vår kundservice. Du är så välkommen tillbaka 😊
Jättefint bemötande. Trevlig personal.
Hej Elvira! Vad roligt att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Tack för din feedback, och ha en fin dag!
Beställde ett matbord Baron Extendable CB4010 för dryga 12000 kr Bordet var skadat i leveransen. Folkhemmet låter förstående men sen ändrar attityd och drar ner kompensationen till minimum. Blir erbjuden dubbla beloppet om jag handlar av dem igen - tackar naturligtvis nej! Varning för detta företag!
Hej Mikael, Tack för ditt omdöme och beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen av ärendet. Kompensationen som erbjöds är baserad på skadans omfattning. Kompensationen var ett förslag på lösning från Folkhemmets sida men Folkhemmet har även erbjudit en ny bordsskiva till bordet som ett andra alternativ. Du som kund godkände dock och tog emot den ekonomiska kompensationen och reklamationsärendet avslutades. Återkom gärna till oss på info@folkhemmet.com om du har några frågor kring din reklamation :) Vi önskar dig en fin dag!
Fungerade perfekt Bra bemötande och bra leveransinformstion
Hej Lars! Tack för ditt fina omdöme! Hoppas du får en fin dag och önskar dig välkommen tillbaka 😊
Mycket trevlig personal i butik. De mesta som utlovades infriades. Det enda jag kan kommentera är att den utlovade tiden mellan slutbetalning och innan transportfirman kontaktade mig för leverans, var längre en två dygn
Hej Christian! Tack för din feedback, vad glada vi blir att du överlag är nöjd med din upplevelse hos oss. Hoppas du är fortsatt nöjd med dina möbler, du är så välkommen tillbaka 😊
Fantastiskt service! Ella var fantastiskt ...
Hej Ferenc! Tack för din feedback! Vad roligt att är nöjd med servicen och dina nya möbler. Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka. 😊
Köpte matbord som märkte att det är ostabilt i butiken men säljare lovat att det är inte väll skruvad. Fick leverans hem och märkte att Matbordet är jätte ostabilt, trasigt och det går inte montera inlägget. Ju säljare hade bra bemötande vid köp men tvärtom när skulle lämna tillbaka, kundservis har bra bemötande via Mail och inte allt behjälplig, fick en till matbord och har samma problem. Nu är det 2 månade jag håller på fram och tillbaka matbordet. Är trött på deras kundservis och hatar matbordet.
Hej Shayesteh, Tråkigt att hör att du inte är nöjd med vår service på reklamationsavdelningen. Du inkom med den första reklamationen på ditt bord i slutet av februari och självklart så hanterade vi ditt ärende så snabbt som möjligt, då vi har förståelse för att det ställer till med problem när man inte fått hem en vara som är felfri. Din reklamation blev godkänd och ett nytt bord levererades till dig drygt en vecka senare. Det är självklart tråkigt att ännu ett bord inte höll måtten, men i detta fall beslutade vi att...
Bra och enkla att ha att göra med, snabb leverans.
Hej Martin! Vad roligt att är nöjd med servicen. Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka 😊
Mycket bra bemötande och klockren leverans. Inköp av soffa.
Hej Inge, Tack för din fina feedback, härligt att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Du är så välkommen tillbaka.
Vänligt bemött och visade på stor flexibilitet.
Hej Hans, Tack för din fina feedback, härligt att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Du är så välkommen tillbaka.
Man kan köpa mer än 38k sek då blir frakten gratis, MEN bara till dörren för 60kg varor. Vill du varorna där uppe? Betalar du 995 sek mer! Inte bra...
Hej Patrick, Tråkigt att du känner så. Det positiva är att du har fått ett bra pris och fri dropfrakt på din order men tyvärr så kan vi inte bjuda på tilläggstjänster, så som inbärning av två personer. Priset som vi tar för inbärning är i de flesta fallen ett självkostnadspris och inget som vi har några marginaler på utan något som vi erbjuder till dig som kund om du vill ha det men då måste man tyvärr betala för det. Hoppas att du i alla fall är nöjd med vår service och möblemang från oss samt att detta endast är en tråkig notis i en annars bra upplevelse. Mvh Folkhemmet
Allt mkt bra. Från butik till leverans.
Hej Anna, Tack för din fina feedback, härligt att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Du är så välkommen tillbaka.
Köpte 2 fåtöljer, blev trevligt bemött i butiken och även på telefon. Leveranstiden hölls men var något lång.
Hej Börje! Vad roligt att är nöjd med servicen och dina nya möbler. Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka 😊
Vi köpte en soffa. Bra produkt och bra service från personalen.
Hej Per Andreas. Vad roligt att du är nöjd med ditt köp och servicen på folkhemmet. Ha en fin dag och välkommen tillbaka!
Jag fick bra bemötande och lätt smidigt service 👍jag är mycket nöjd. Jag köpte gruppsoffa👍🤗
Hej Vian! Tack för din fina feedback och härligt att du är nöjd med din soffa och din upplevelse. Vi önskar dig en trevlig dag välkommen åter 😊
Suverän service Bra bemötande Goda råd och tips som gjorde att jag kunde ta ett beslut.
Hej Ewa. Tack för ditt fina omdöme. Vad roligt att höra att du är nöjd med din upplevelse och ditt köp hos oss. Ha en fortsatt fin dag 😊
Trevligt bemötande och smidig betalning
Hej Katarina! Tack snälla för din positiva feedback. Vi önskar dig en trevlig dag och välkommen åter.
Utmärkt omhändertagande. Är mycket nöjd och kommer tillbaka 👍
Hej Daniel! Vad glada vi blir av att du är nöjd med ditt köp hos oss. Du är så välkommen tillbaka!
Betyget baseras på en sammanvägning av alla upplevelser av köp, leverans och problemhantering som uppstått från beställning till montering.
Hej Kristian-patrik! Tack för ditt fina omdöme, roligt att höra att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Vi önskar dig en trevlig dag och välkommen tillbaka 😊
Katastrofalt företag. Jag köpte en cinema biosoffa (hagagruppen) som skulle vara helt i läder. Ganska snabbt visade det sig att så inte var fallet. Konstläder på väldigt utsatta och synliga delar började spricka på en av modulerna och sedermera lossna. Kontaktade butiken som skickade en ersättningsmodul. Några veckor senare så spricker och lossnar konstläder på ytterligare moduler. Kontakt med butiken tas ånyo. De skickar bud som ska (som jag uppfattar det) byta ut även dessa delar. Men icke. Istället tar...
Hej Victor, Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att ni känner er missnöjda med informationen och hanteringen av ert ärende. Vi ser att ärendet inkom till Folkhemmet för över två år sedan, under sommaren 2020. En bedömning av reklamationen gjordes tillsammans med soffans tillverkare och man erbjöd er en reparation av soffdelarna som en goodwill lösning. En lånesoffa var tyvärr inte möjlig vid tillfället men Folkhemmets erbjudande om reparation kvarstod. Ni är givetvis välkomna att kontakta oss på info@folkhemmet.com så kan vi se över ärendet på nytt. Ha en fin kväll! 😊
Fick all den hjälp jag behövde för att bli supernöjd med mitt köp
Hej Benita! Tack för din positiva feedback och roligt att höra att du är nöjd med dina nya möbler. Välkommen åter och ha en fin dag!
Proffesionell personal, hjälpsam och kunnig, samt trevlig och tillmötesgående. Kom med förslag och tips.
Hej Vjekoslav! Vad roligt att höra att du är nöjd med din upplevelse hos oss och att du hade ett bra möte med vår härliga personal. Vi önskar dig en trevlig dag och välkommen åter.
Bra att ha att göra med och är snabba nr något blir fel,
Hej Solveig! Vad härligt att höra :) tack för din positiva feedback och ha en fin dag!
Köpte ett vacker och dyrt bord från Folkhemmet. Fick hemlevererat en tidigare retur med skador och repor. Jag har fått jaga kundtjänst för att få hjälp med en retur och fick till slut själv ordna med att kasta bordet själv. Inte nog med det kom leveransen mycket senare än annonserat (hela processen har tagit över 2 månader), och fick som svar att deras transportör är underbemannade och därför fördröjer det. Jag har fått jaga och påminna kundtjänst för återkoppling och hjälp. Tillslut löste jag det själv med leverantören....
Hej Rachel! Tack för ditt omdöme. Det är alltid väldigt tråkigt när en vara levereras skadad. Att ersätta transportskadade möbler är något vår reklamationsavdelning alltid försöker prioritera och lösa så fort som möjligt. Vi beklagar att hanteringen av ert ärende inte har levt upp till era förväntningar och tar till oss av dina ord så att vi kan bli bättre i framtiden. Vi hoppas att du trots detta känner dig nöjd med det nya bordet. Vi önskar dig varmt välkommen åter till Folkhemmet och att du förhoppningsvis vill ge oss en ny chans till en positiv köpupplevelse.