Folkhemmet

Folkhemmet

Välkommen till Folkhemmet!

Här finner du en blandning av nya inredningstrender och traditionell svensk design. God service och inspiration är våra ledord och målet är att du ska få en härlig shoppingupplevelse och att du ska känna dig inspirerad och fylld av energi när du lämnar oss.

Vi finns på tre ställen i Stockholmsområdet; här i Täby, Barkarby och i Kungens Kurva. Dessutom har vi en väl utvecklad webbshop där du kan shoppa och leta bland alla möbler och inredningsdetaljer, och sedan välja att beställa och betala tryggt och smidigt direkt på nätet eller besöka oss i butiken.

Läs vad 147 kunder tycker om Folkhemmet 2

• 2021-05-08
    Usel kundvård och usel hantering av leveranser. Produkter är flera veckor försenade efter kommunicerat leveransbesked från deras sida, men Folkhemmet tycker det är helt i sin ordning att de inte behöver förhålla sig till dessa leveransdatum när man ringer och frågar vart ens varor är. Och har du som kund problem med det och vill häva köpet tar dom ut en straffavgift á 30% på köpesumman. Helt barockt! Finns inte ett uns av respekt för kundens pengar eller tid och de bryr sig föga om hur en kundresa hos Folkhemmet ter sig. Från att man erhåller produkten har du ändå som konsument ångerrätt på 14dagar och därmed erhålla varje krona av köpesumman. Sånt slöseri med allas tid, och känns som de vill lura kunderna på pengar när det är de som brister i sin leverans. Varning, handla EJ här.
    I detta fall så håller inte folkhemmet med. Du som kund har beställt en skräddarsydd vara. Det är så enligt konsumentköplagens att du som kund alltid har rätt att häva köpet innan leverans. Företaget har dock rätt att behålla handpenningen upp till den nivå som anses rimligt. På en beställd vara som kund inte hämtar ut kan företaget inte sälja varan till ordinarie pris. Företaget har även administration kring ej uthämtade varor. Du som kund önskar ju att det finns affärer att handla i och alla affärer i hela världen måste tjäna pengar. Det innebär tyvärr att du som kund inte kan beställa obehindrat med varor som avbeställs utan konsekvenser. Ber att få önska en trevlig helg. Folkhemmet
  • 2021-05-05
    Köpte ett vitt matbord i september 2019. Väldigt snabbt började det tappa färg. Reklamerade det i september 2020. Folkhemmet påstod att det måste vara vårt fel trots att vi t.o.m. tog in en oberoende expert på lackning av möbler som dömde ut lackningen & kvaliten på färgen. Trots detta så vägrar de ta emot reklamationen så vi gick vidare till ARN som gav oss rätt. Fortfarande vägrar Folkhemmet göra rätt för sig. Undvik att handla av dem är mitt råd, de säljer möbler med bristande kvalitet & tar inte sitt ansvar.
  • 2021-05-02
    Köpte två soffor. De var trevliga. Jag hade inga särskilda förväntningar. Allt gick bra.
    Hej Lotten! Tack för ditt fina omdöme. Det är underbart att höra att du är nöjd med ditt soffköp. Njut nu ordentligt att dina nya soffor och varmt välkommen åter! Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-05-02
    Köpte en soffa i Täby. Jättetrevligt bemötande i butik och dessutom snabbare leverans än utlovat från början!
    Hej Jens! Wow vilken upplevelse! Härligt att allt gått smidigt med ditt soffköp och att den dessutom kom tidigare än planerat :) Hoppas du är riktigt nöjd med soffan! Varmt välkommen åter, Linnea på Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-04-23
    Köpte en soffa av Susanna Bång fick ett mycket trevligt bemötande, och ett fantastiskt tålamod, och det blev en jätte mysig soffa, så vi är mycket nöjda
    Hej Christina! Men så kul att höra :) val av soffa kan ju vara lite klurigt, så vad kul att du hittade rätt och fick fint bemötande! Hoppas ni får njuta av soffan ordentligt! Varmt välkommen åter till oss! Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-04-23
    Jag och min man beställde en soffa, Adam, hos Folkhemmet då vi letat på nätet efter just detta mått. Denna skulle passa perfekt in hos oss. När soffan levererades var den 3 cm för lång så tyvärr passade den inte. Min man ringde och reklamerade soffan. Efter 2 veckor står soffan fortfara kvar hos oss i lgh och varje gång vi ringer Folkhemmet säger de att de inte får kontakt med leverantören och att de skall återkomma under dagen, vilket dom aldrig har gjort!
    Till slut tröttnade vi så min man ringde själv Brafab och vips på 3 min fick vi en retursedel och returen sker redan idag. Jag undrar vad tjejerna på kundtjänst Folkhemmet gör?!
    Hej Nina O! Tack att du tar dig tid att skriva till oss. Vi beklagar verkligen detta som inträffat. Vi har vid flertal tillfällen haft kontakt med leverantören samt påmint dem om att skicka retursedel - men tyvärr utan resultat. Vår kundtjänst gör alltid sitt bästa, även i detta fall, men det är såklart beklagligt att detta skett och att du fick vänta så länge. Ha en fin dag! Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-03-02
    Jag beställde två Erika reclinerfåtöljer. Blev trevligt bemött och fick bra hjälp med måttangivelser och klädselval. Fick information i god tid att leveransen strulade från Italien så jag kunde ångra köpet ifall jag ville. Dock blev leveransen inte just försenad utan kom som den skulle. Även hemleveransen fungerade utmärkt. Blev mer än nöjd över möblerna.
    Hej Ingela! Tusen tack för dina ord. Det är underbart att höra att du är nöjd med bemötande, leverans OCH möblerna. Precis så ska det vara tycker vi! Välkommen åter och njut nu ordentligt av dina fåtöljer 😊 Linnea på Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-03-01
    Bra bemötande i butik och smidig leverans.
    Hej Claes! Tusen tack för dina fina ord. Det värmer! Vi älskar ju nöjda kunder 😉 Linnea på Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-02-27
    Köpte en bäddsoffan och säljaren var väldigt proffsig och leveransen fungerade jättebra, dom ringde en halvtimme innan så man visste när dom skulle komma.
    Hej Gunillla! Tack för ditt omdöme😍 Så kul att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Hoppas ni blir lika nöjda med er fina bäddsoffa! Välkommen åter! Linnea på Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-02-27
    Serviceminded, trevliga, tydliga med leveranstider, läst att få kontakt med
    Hejsan Jens! Tusen tack för ditt omdöme. Vilken drömupplevelse du haft 😁 Hoppas du är riktigt nöjd med dina nya produkter! Varmt välkommen åter! Linnea på Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-02-25
    Köpte två fåtöljer. Hela affären med leverans fungerade mycket bra. Hade även kontakt med en person på kundtjänst som var väldigt trevlig och tillmötesgående
    Hej Charlotte! Tack för ditt fina omdöme. Underbart kul att höra att du är nöjd med dina fåtöljer och din upplevelse hos oss! Precis som det ska vara ju😀 Hoppas ni njuter ordentligt av era fåtöljer nu och varmt välkommen åter till oss! Trevligt helg, Linnea Folkhemmet Folkhemmet
    Köpte soffa i Arninge, Täby. Mycket nöjd med servicen
  • 2021-02-25
    Köpte ett matbord i Keramik. Supernöjd. Tack ni på kundtjänst för superservice och tack till er som levererade bordet. Har fått jättebra bemötande hela vägen.
    Christina
    Hej Christina! Wow vilka ord! Det värmer 😍 Underbart att höra att du uppskattar vår service, leverans OCH ditt nya bord! Det är precis vad vi jobbar för. Njut nu ordentligt av ditt fina nya matbord och varmt välkommen åter till oss på Folkhemmet. Trevlig helg till dig Christina! Linnea Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-02-25
    Nöjd med själva soffan men leveransen tog 13 veckor istället för 6-8 som det stod att det skulle ta när jag köpte soffan.
    Hej Johanna! Tack för ditt omdöme! Så kul att höra att du är nöjd med din soffa :) Väldigt tråkigt att höra om den sena leveransen dock. På grund av rådande omständigheter och oroliga tider runt om i världen har både tillverkning och leveranser drabbats av förseningar. Vi beklagar såklart detta! Vi hoppas att du trots allt njuter ordentligt av din nya soffa😀 Trevlig helg! /Linnea Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-02-25
    Jätteglada att äntligen fått hem vår soffa som är helt perfekt:) kostar det smakar det!
    Hejsan David! Men så kul att höra! En perfekt soffa - det är ju helt underbart att höra! Precis så vill ju vi att våra kunder ska känna med sina köp hos oss :) Man får vad man betalar för helt enkelt. Ha en underbar dag och varmt välkommen tillbaka till oss! /Linnea på Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-01-23
    Har köpt jättefin och bekväm skinnsoffa från butiken i Arninge.
    Trevlig o engagerad personal.
    Transporten fungerade väl.
    XxxxxxxxxxxxxxxxxcxxxcxxccccccCxxxxxxxxxc
    Hej Eva! Vilken drömupplevelse du verkar ha haft hos oss! En fin och bekväm soffa, bra service och väl fungerade transport - det är så kul att höra :) Vi önskar dig varmt välkommen åter och trevlig dag! /Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-01-23
    en soffa blev väl bemött
    sen pga Coronan blev det försening i leveransen men det gjorde mig inget
    så Folkhemmet får högt betyg av mig
    Hej Peder! Tack för dina fina ord och höga betyg. Det värmer! Vad härligt med ett soffköp! Attans att corona ska ställa till det med förseningar... Men tack att du har överseende med detta och blev nöjd ändå. Vi på Folkhemmet älskar nöjda kunder! Vi önskar dig varmt välkommen åter och en underbar vecka Peder! /Linnea, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-01-23
    Bra sevice i Täbybutiken. Positivt att det fanns så många tyger att välja mellan. Smidigt med hemleverans. Det enda som drar ner betyget är egentligen den alldeles för långa leveranstiden.
    Hej Linda! Massa tack för ditt fina omdöme :) Vad härligt att du fått bra service och uppskattade vårt breda tygsortiment! Och hemleverans är ju verkligen underbart! Tråkigt att höra om den långa leveranstiden såklart! Vi gör alltid vårt bästa för att leverera så snabbt som möjligt. På grund av rådande omständigheter har dessvärre produktion och leverans påverkats på flera håll. Vi beklagar såklart det, men hoppas du njuter av dina nya möbler när de väl kom på plats:) /Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-01-21
    soffa m.m.
    bra bemötande och service
    råkade betala för mycket, fick mail om återbetalning på Folkhemmets initiativ
    Hej Mats! Tack för att du tar dig tid att skriva ett omdöme - det uppskattar vi! Och så härligt att du är nöjd med ditt köp hos oss :) Vad bra att det löste sig med betalningen också. Såklart skulle du få tillbaka dina pengar ;) Hoppas du blir riktigt nöjd med din soffa från oss! Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter! /Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-01-21
    Bra service och bra möbler. Skönt med hemleverans!
    Hej Eva! Vilka fina ord - det tackar vi för! Vad härligt att du uppskattat vår service och produkter. Och visst är det underbart med hemleverans? :) Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter! /Linnea Folkhemmet Folkhemmet
  • 2021-01-19
    Det var dåligt av Folkhemmet i Täby. Jag har beställt varor men jag betalade 20% men jag har ångra mig men jag fick inte tillbaka på grund av de har inte Öppetköp och ångerrätt.
    Hej Ali F! Tråkigt att höra att du känner dig besviken med din upplevelse hos oss. Du har handlat i vår butik där öppet köp och ångerrätt tyvärr inte gäller. Dessa villkor är vi noggranna med att alltid kommunicera. Vi vill tacka för din feedback. Den är väldigt viktig för oss på Folkhemmet! /Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-12-23
    God service och fin soffa ! Snabbt och enkelt fixade Folkhemmet ett tygprov hemsänt som inte fanns i butik.
    Hej Gunvor! Wow vilka fina ord. God service, fina möbler och smidiga leveranser är vad vi jobbar för varje dag. Tack och god jul från oss! /Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-12-20
    Varning. Köp inget här. Leveranstider som hela tiden skjuts upp gång på gång, nu uppe i ett halvår. Fick inte avbryta köpet så tvingades att köpa skrivbordsstolen utan matchande bord - eftersom de tydligen hade stolen i lager. Otroligt dåligt bemötande.
  • 2020-12-17
    Jag ringde och frågade om jag skulle kunna få Gazell fåtölj och fotpalla levererad före jul och Oliwia lovade att kontakta leverantören och återkomma. Hon ringde mycket snabbt tillbaka och meddelade att det gick bra om jag beställde den dagen. Det blev lite besvärligt vid beställningen, då jag bor på en ö och leverans måste göras per fraktfärja. Oliwia löste detta lätt. Tyvärr kom en felaktig mailadress upp och då ringde jag igen och hon ändrade. Rätt person på rätt plats, meddelade jag henne. Enda kruxet var att fakturan kom till den andra mailadressen, men det har jag löst själv. Kan rekommendera Folkhemmet!
    Hej Eva! Vad härligt att vi lyckades lösa alla hinder på vägen :) Hoppas också att du är nöjd med dina nya möbler! Tusen tack för din rekommendation! Du är mer än välkommen åter! /Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-12-10
    1st conform fåtölj!
    Utmärkt, trevligt och professionellt bemötande.
    Leverans och utlovad leveranstid enligt utlovad plan.
    Hade egentligen ingen speciell förväntan men blev ändock glatt överraskad! Handlar gärna där igen....vilket jag gjort tidigare:-)
    Hej Ulf och tusen tack för dina fina ord :) Alltid kul att bli glatt överraskad! Du är varmt välkommen att handla hos oss igen. /Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-12-08
    Vi köpte soffa, fåtölj, bord och matta på Folkhemmet.
    Vi tyckte det var jättebra service! Vi har blivit väldigt bra bemötta! Det har alltid varit trevligt att komma till Folkhemmet i Täby.
    Hej Jessica! Men så kul att höra att du är nöjd med din upplevelse. Det betyder allt för oss! Hoppas du blir nöjd med dina nya fina möbler :) Varmt välkommen åter! / Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-12-08
    Soffa och fåtölj av märket Natuzzi. Leverans av möblerna tidigare än beräknat, vilket var positivt. Beställning, omfattning av beställningen samt leverans enligt överenskommelse. Digitalt slutbesked har ännu inte erhållits. Överlag bra bemötande och positiv köp upplevelse.
    Tack Ulf för dina fina ord! Härligt med snabb leverans. Hoppas du får njuta ordentligt av dina fina Natuzzi-möbler nu i jul! Vi önskar dig en fin dag! / Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-11-26
    Köpte Soffa, bra service och trevligt bemötande.
    Nöjd med soffan, återkommer gärna.
    Tack för din fina recension Lisbeth! Vad roligt att du är nöjd med både soffa och köpupplevelsen :D Du är varmt välkommen. Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-11-25
    Bra personal med hög servicenivå!
    Vad roligt att du uppskattar vår personal och service. Det gör oss superglada :) Hoppas vi ses snart igen! /Elina, folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-11-24
    Har köpt en soffa samt matsalsbord och ett vitrinskåp. Personalen i Täby butiken har varit toppen. Har bara beröm att ge, fått svar på mina frågor och ett suveränt bemötande 👍🥂
    Tack Roger! Det är så det ska vara, bra service och bra möbler :D Vår personal i Täby är alltid uppdaterade med den senaste kunskapen om våra möbler och inredning. Varmt välkommen åter! /Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-11-24
    Fyra fåtöljer. Fick hemleverans men visste inte att man skulle betala extra för att få de tunga kartongerna in i lägenheten. Betalade 500 med swish och den unge mannen tog med dem i hissen och bar in i lägenheten. Jag var ensam och hade inte en chans att bära själv.
    Ni bör uppmana alla att det gäller betalning hela vägen in i lägenheten!
    Vad bra att vår fraktpersonal hade möjligheten att hjälpa till med så kort varsel :) Precis hemleverans innebär till tomtgräns eller port och annars får man lägga till tjänsten inbärning. Hoppas du får mycket glädje av dina nya fin fåtöljer och tack för ditt omdöme. Ha en fin dag! Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-11-24
    Har köpt flera möbler från Folkhemmet och alltid fått fint bemötande och bra service . Företaget har bla ett fantastiskt urval av italienska designmöbler som annars är svåra att hitta.
    Jag kommer fortsätta handla hos Folkhemmet och kan rekommendera dem starkt.
    Åh vad roligt att du uppskattar vårt unika italienska sortiment! Tack för din fina recension och hoppas att vi ses snart igen :D /Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-11-22
    Beställde varor (bord och soffa) för upp mot 40’ hos Folkhemmet. Efter att vi diskuterat pris får vi den fantastiska rabatten på 10%.
    Problemet var bara att endast två dagar senare så realiserar de ut bordet, och kan varken ”göra något åt priset”, och skyller på sin italienska leverantör. De visste mycket väl om att priset skulle reduceras men lät oss lägga 6’. Och inte heller fick vi häva köpet utan att förlora vår handpenning då det bråkade med deras omkostnader. Ajdå.

I ärlighetens namn är det inga pengar att bråka om när man ska flytta till en ny lägenhet, men den totala frånvaron av ansvarstagande och kundfokus är slående. Vi fick alltså noll bemötande.

De lyckades, genom att frånsäga sig allt ansvar, få detta köp att kännas som en stöld.

Folkhemmet - Profit before people. Aldrig igen.
    Hej Philip, Alla våra kampanjer har start och slut datum, annars skulle vi inte kunna ha kvar företaget ifall vi gav bort hela vår marginal i rabatter året runt. Dessutom är vi återförsäljare och behöver värna om våra varumärkens prisbild, vi får enligt avtal inte sänka priserna när som helst. Att folkhemmet värnar om sin marginal tycker vi är alldeles fantastiskt, det är därför vi år efter år finns kvar och kan tillhandahålla våra kunder bred kunskap, stort sortiment och riktigt bra möbler. Det visar också att Folkhemmet tar hand om sina anställda och erbjuder en trygg arbetsplats, det är att bry sig om människor :) Hoppas att du förstår hur vi resonerar och att du får stor glädje av dina nya fina möbler! Ha en fortsatt fin dag. Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-10-29
    Köpt två fåtöljer Gaga. Leveranstiden följdes enligt planeringen. Kontakten med Folkhemmet fungerade mycket bra.
    Vad fint att du är nöjd med ditt upplevelse hos Folkhemmet :) Hoppas du får många, långa och avslappnande stunder i dina nya fåtöljer! Ha en fin dag! Elina Folkhemmet
  • 2020-10-28
    I bought a chair . I’ve waited for 6 weeks to get it but it definitely worth that. The entire family is using it and we are very pleased about it.
    Great item, high quality, good delivery
    I love how the chair got to such a great home :D And we are so happy that you are pleased with your experience with us. Thank you for your reco! All the best, /Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-10-28
    Fint bemötande och leverans enligt plan.
    Tack så mycket Jakob för dina 5 recos! Hoppas vi ses snart igen :) /Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-10-26
    Bra pris, vänlig personal och super-bra leveranstid.
    Tre saker som är jätte viktiga för oss! Kul att vi träffat rätt. Tack för din recension och hoppas på snart återseende. Ha en fin vecka! /Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-10-16
    Trevliga professionella och håller sina tider!
    Vilken härlig rekommendation såhär på en fredag! Kul att du uppskattar vårt arbete :) Tusen tack. Folkhemmet
  • 2020-09-28
    Mycket bra butik och kunnig personal.
    Kul med härlig feedback :D Hoppas du får mycket glädje av dina nya möbler. Ha en fin dag. Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-09-27
    Bemötandet i butiken var bra och vi är nöjda med produkterna vi köpte. Några små missar som drar ner slutbetyget var att skinnkvaliteten i Orderbekräftelsen var fel, vilket dock snabbt rättades till, när vi påpekade felet. Vi ringde även två gånger till butiken, för att boka in leveransdatum och vi besked att det var mycket folk i butiken, att man inte, kunde ta samtalet och bad att få ringa tillbaka. Ingen ringde dock tillbaka. Så småningom fick vi dock kontakt och kunde boka in ett leveransdatum. De som ansvarade för själva leveransen, skötte dock allt bra, aviserade etc.
    Tack för din rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med både leveransen och era nya möbler :D Vi försöker ha stenkoll på telefonen i våra butiker men särskilt i dessa tider ringer det lite mer än vad vi är vana vid men vi jobbar på att kunna ringa tillbaka så fort som möjligt. Varmt välkommen åter! /Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-09-27
    Köpte 2 fåtöljer på Folkhemmet i Arninge, mycket duktig försäljare👍 proffsig och sakkunnig, allting fungerat perfekt, leverans enligt avtal. Är sååå nöjd med fåtöljerna och får många komplimanger.
    Rekommenderar med glädje Folkhemmet till vänner och bekanta 👍👏
    Tack snälla!! Så härligt att vi kunde hjälpa dig att hitta fåtöljerna för just ditt hem :D Vi blir så glada av din fina rekommendation. Ha det bäst! /Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-09-25
    Jag köpte en soffa, fick bra bemötande, Hade inga speciella förväntningar, hade tittat på nätet och det gick enkelt och smidigt.
    Har inget att klaga på.
    Toppen! Enkelt och smidigt gillas ju :) Hoppas du får massor av mysstunder i din nya soffa! Allt gott, Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-09-25
    Beställde en förhållandevis dyr soffa. Allting utmärkt både inför, vid och efter beställning. Det enda som inte var som förväntat är att hemleveransen ändrades till externt bud utan att vi tillfrågades. Det var uppgjort att slutbetalning skulle ske när soffan var fysiskt hos butiken. Som det
    blev nu fanns den hos tredje part vilket kändes olustigt då vi förväntades betala väldigt mycket utan att vi visste vem som hade varan vi betalade för. Rekommenderar trots den lilla detaljen folkhemmet Täby varje dag i veckan då den lilla ändringen i vem som kör ut varan antagligen inte spelar någon roll alls för de flesta människor. Leveransen i sig som förväntat och produkten motsvarade det som vi förväntat oss.
    Tack så mycket för dina 5 stjärnor! Vi jobbar så tätt med fraktbolaget att vi räknar deras terminal som vår egen :) Med det menar vi också att vi tar ansvar för allt som händer våra möbler i händerna på fraktbolaget. Härligt att du är nöjd med din upplevelse! Varmt välkommen åter, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-09-25
    Mycket bra service och superfina produkter. Jättenöjd!
    Vad roligt med en sådan positiv recension. Fantastiskt att du är så nöjd med din upplevelse och de nya möblerna. Hoppas att vi ses snart igen :D Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-09-17
    Köpte utemöbler (en modulsoffa med bord) från Folkhemmet i mitten av juni.

Klargjorde tydligt att vi ville ha utemöblerna levererade innan semestern, för annars var vi inte intresserade att köpa något. Butikschefen lovade att det inte skulle vara något problem.

Folkhemmet lovade att allt skulle finnas eftersom ni hade ett eget mellanlager hos Brafab.
    Det fanns en väldigt liten chans att mellandelarna av soffan skulle kunna bli sena, men den skulle levereras absolut senast vecka 29.
    Detta accepterade vi om vi kunde få hörndelarna levererade tidigare. Det skulle inte vara något problem att dela upp leveransen och få hörndelarna tidigare. Frakten skulle självklart vara fri.

Fick sedan veta att det inte fanns några mellandelar hemma. I detta fall skulle hörndelarna och bordet skickas tidigare till oss så att vi hade möblerna innan semestern, vilket ni skulle meddela Brafab om i ordern. Detta missade Brafab, så vi skulle få vänta en vecka på att hörndelarna levererades.
    Ni erbjöd oss då fri frakt på leveransen av mittdelarna som kompensation. Känndes ju som ett väldigt attraktivt erbjudande när vi blivit lovade fri frakt. Vi hade inte fått någon information om att det skulle bli extra fraktkostnader om leveransen delades. Fick som svar att det var oturligt att ni missat att informera att det tillkom en fraktavgift om ordern delades. Sedan inget mer.

På fredagen veckan då hörndelarna och bordet skulle levereras ringde vi och frågade hur det såg ut.
    Fick då veta att hörndelarna och bordsskivan hade kommit. Butikschefen lovade att ni skulle leverera det som kommit samma dag. En timme senare ringer han som har hand om leveransbokningen och säger att det är omöjligt att leverera det samma dag och att vi måste vänta två dagar innan ni kunde leverera.

Fick sedan veta att mittdelarna var sena och de levererades i slutet av vecka 31, så vi fick en hel dag att njuta av våra utemöbler innan semestern var slut.

Tyckte att detta inte var acceptabelt och ville att ni skulle kompensera oss för detta.
    Svaret jag fått är att ni inte kompenserar någon om ni inte har minst 12 veckors försening och om jag vill häva köpet så behåller ni handpeningen (20%).
    Att lova att ni skall leverera innan semestern och inte hålla det är tydligen OK, vi är ju bara en liten kund.
    Vet till nästa gång att jag skall gå till ett företag som tar ansvar och håller vad man lovar.

Skulle vilja ge noll i betyg men det är tydligen inte möjligt. Riktigt missnöjd!

/Kenneth
    Hej Kenneth, Det var tråkigt att höra om förseningen på er order. Vad har du för ordernummer så ska vi gå till botten med detta? :) Allt gott! Elina, folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-08-31
    Beställde i slutet av maj utemöbler med tillhörande dynor. Stolarna kom direkt vilket givetvis var bra. Dynorna skulle komma strax efter midsommar. När de inte dök upp veckan efter och Folkhemmet hade förväntad leverans mitten juli på sin hemsida hörde jag av mig. Då var dynorna lite försenade och skulle absolut komma efterföljande vecka.

Dynorna kom inte den veckan heller, varvid jag hör av mig. Då ska dynorna istället komma nästa vecka. Jag hade fått fel information. Så här fortgår det några veckor tills dynorna till slut kom i början av augusti.

Folkhemmet skyller på Brafab, som varit sena med leveranser. De erbjuder mig först en kompensation om 500kr i presentkort som de trodde skulle göra mig nöjd. Påpekade att säsongen i princip är över nu och att de istället får rabattera kraftigt på köpet vi redan gjort. Påpekade även att om det är Brafab som sjabblat och givit dem felaktig information gång på gång så får Folkhemmet begära kompensation av Brafab. Jag är kund hos Folkhemmet och ställer mitt krav på dem!

Trevlig personal, men uselt företag som inte tar något som helst ansvar. Hade jag vetat vad jag vet nu hade jag handlat av ett företag som håller vad man lovar. Och om man av olika anledningar inte kan hålla det inte skylla på leverantör och hoppas på att kunden har förståelse.

Kan tyvärr inte ge ngt annat betyg än 1/5, trots trevlig personal. Riktigt uselt!
    Hej Christian, Håller helt med i att det varit riktigt tråkiga förseningar på dynorna, skönt att vi kunde leverera stolarna i tid. Vi förstår frustrationen såklart, när utesäsongen är så kort :/ Tyvärr är vi som återförsäljare beroende av att våra leverantörer sköter uppdateringen av leveranstider, något som brukar fungera fint men i ditt fall har det gått beklagligt dåligt på den fronten. Detta är jätte tråkigt för oss och våra kunder, något som vi pratar med Brafab om. Hoppas att du blev nöjd med kompensationen och dina utemöbler till slut. :) Med vänlig hälsningar, Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-07-26
    Bra bemötande i butik. Kunnig personal.
    Produkt (Cane-Line, trädgårdssoffa) höll beskriven höga kvalitet.
    Leverans inom utlovad tid. Smidig o flexibel hemleverans..
    Enda problemet var lite strul med besked om leverans.
    Hej Gunnar, Vad härligt att höra att du är så nöjd med ditt köp! Ursäkta strulet, fint att själva leveransen gick som den som skulle :) Hoppas vi ses snart igen! Med vänlig hälsning, Elina, Folkhemmet Folkhemmet
  • 2020-07-24
    Köpte en soffa via nätet. Fick svar snabbt på frågor innan jag beställde och mycket Nöjd med soffan och service.
    Väldigt fin service av Ella i Täby! Jag är inredare och
    köpte en soffa för kunds räkning. Ella fanns med i hela processen och stöttade o vägledde mig o familjen hela vägen. Personligt, professionellt och enkelt!
    Jag köpte två fåtöljer!
    Blev bra bemött. Helt OK!