Leverantörsvägen 2, 187 66 Täby — Visa karta

Välkommen till Folkhemmet!

Här finner du en blandning av nya inredningstrender och traditionell svensk design. God service och inspiration är våra ledord och målet är att du ska få en härlig shoppingupplevelse och att du ska känna dig inspirerad och fylld av energi när du lämnar oss.

Vi finns på tre ställen i Stockholmsområdet; här i Täby, Barkarby och i Kungens Kurva. Dessutom har vi en väl utvecklad webbshop där du kan shoppa och leta bland alla möbler och inredningsdetaljer, och sedan välja att beställa och betala tryggt och smidigt direkt på nätet eller besöka oss i butiken.
Mån-Tor: 10:00-19:00
Fre: 10:00-18:00
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 118 kunder tycker om Folkhemmet

Roger A skrev om Folkhemmet
    Har köpt en soffa samt matsalsbord och ett vitrinskåp. Personalen i Täby butiken har varit toppen. Har bara beröm att ge, fått svar på mina frågor och ett suveränt bemötande 👍🥂 Läs mer

Anita B skrev om Folkhemmet
    Fyra fåtöljer. Fick hemleverans men visste inte att man skulle betala extra för att få de tunga kartongerna in i lägenheten. Betalade 500 med swish och den unge mannen tog med dem i hissen och bar in i lägenheten. Jag var ensam och hade inte en chans att bära själv.
    Ni bör uppmana alla att det gäller betalning hela vägen in i lägenheten! Läs mer

Mats W skrev om Folkhemmet
    Har köpt flera möbler från Folkhemmet och alltid fått fint bemötande och bra service . Företaget har bla ett fantastiskt urval av italienska designmöbler som annars är svåra att hitta.
    Jag kommer fortsätta handla hos Folkhemmet och kan rekommendera dem starkt. Läs mer
  • PHILIP G

2020-11-22

PHILIP G skrev om Folkhemmet
    Beställde varor (bord och soffa) för upp mot 40’ hos Folkhemmet. Efter att vi diskuterat pris får vi den fantastiska rabatten på 10%.
    Problemet var bara att endast två dagar senare så realiserar de ut bordet, och kan varken ”göra något åt priset”, och skyller på sin italienska leverantör. De visste mycket väl om att priset skulle reduceras men lät oss lägga 6’. Och inte heller fick vi häva köpet utan att förlora vår handpenning då det bråkade med deras omkostnader. Ajdå.

I ärlighetens namn är det inga pengar att bråka om när man ska flytta till en ny lägenhet, men den totala frånvaron av ansvarstagande och kundfokus är slående. Vi fick alltså noll bemötande.

De lyckades, genom att frånsäga sig allt ansvar, få detta köp att kännas som en stöld.

Folkhemmet - Profit before people. Aldrig igen. Läs mer
    2020-11-23 Folkhemmet svarar PHILIP G
    Hej Philip,

Alla våra kampanjer har start och slut datum, annars skulle vi inte kunna ha kvar företaget ifall vi gav bort hela vår marginal i rabatter året runt. Dessutom är vi återförsäljare och behöver värna om våra varumärkens prisbild, vi får enligt avtal inte sänka priserna när som helst. Att folkhemmet värnar om sin marginal tycker vi är alldeles fantastiskt, det är därför vi år efter år finns kvar och kan tillhandahålla våra kunder bred kunskap, stort sortiment och riktigt bra möbler. Det visar också att Folkhemmet tar hand om sina anställda och erbjuder en trygg arbetsplats, det är att bry sig om människor :)

Hoppas att du förstår hur vi resonerar och att du får stor glädje av dina nya fina möbler!

Ha en fortsatt fin dag.
  • 2020-10-29

Sigbritt G skrev om Folkhemmet
    Köpt två fåtöljer Gaga. Leveranstiden följdes enligt planeringen. Kontakten med Folkhemmet fungerade mycket bra. Läs mer
    2020-11-02 Elina S svarar Sigbritt G
    Vad fint att du är nöjd med ditt upplevelse hos Folkhemmet :) Hoppas du får många, långa och avslappnande stunder i dina nya fåtöljer!

Elina
  • 2020-10-28

Roxana S skrev om Folkhemmet
    I bought a chair . I’ve waited for 6 weeks to get it but it definitely worth that. The entire family is using it and we are very pleased about it.
    Great item, high quality, good delivery Läs mer
    2020-10-29 Elina S svarar Roxana S
    I love how the chair got to such a great home :D
    And we are so happy that you are pleased with your experience with us.
    Thank you for your reco!

All the best,
  • 2020-10-28

Jakob L skrev om Folkhemmet
    Fint bemötande och leverans enligt plan. Läs mer
    2020-10-28 Elina S svarar Jakob L
    Tack så mycket Jakob för dina 5 recos! Hoppas vi ses snart igen :)
  • 2020-10-26

AVIAD T skrev om Folkhemmet
    Bra pris, vänlig personal och super-bra leveranstid. Läs mer
    2020-10-26 Elina S svarar AVIAD T
    Tre saker som är jätte viktiga för oss! Kul att vi träffat rätt.
    Tack för din recension och hoppas på snart återseende.

Ha en fin vecka!
  • 2020-10-16

Johan Axel B skrev om Folkhemmet
    Trevliga professionella och håller sina tider! Läs mer
    2020-10-16 Folkhemmet svarar Johan Axel B
    Vilken härlig rekommendation såhär på en fredag! Kul att du uppskattar vårt arbete :) Tusen tack.
  • 2020-09-28

Karina F skrev om Folkhemmet
    Mycket bra butik och kunnig personal. Läs mer
    2020-09-29 Elina S svarar Karina F
    Kul med härlig feedback :D Hoppas du får mycket glädje av dina nya möbler.

Ha en fin dag.
  • 2020-09-27

Peter H skrev om Folkhemmet
    Bemötandet i butiken var bra och vi är nöjda med produkterna vi köpte. Några små missar som drar ner slutbetyget var att skinnkvaliteten i Orderbekräftelsen var fel, vilket dock snabbt rättades till, när vi påpekade felet. Vi ringde även två gånger till butiken, för att boka in leveransdatum och vi besked att det var mycket folk i butiken, att man inte, kunde ta samtalet och bad att få ringa tillbaka. Ingen ringde dock tillbaka. Så småningom fick vi dock kontakt och kunde boka in ett leveransdatum. De som ansvarade för själva leveransen, skötte dock allt bra, aviserade etc. Läs mer
    2020-09-28 Folkhemmet svarar Peter H
    Tack för din rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med både leveransen och era nya möbler :D
    Vi försöker ha stenkoll på telefonen i våra butiker men särskilt i dessa tider ringer det lite mer än vad vi är vana vid men vi jobbar på att kunna ringa tillbaka så fort som möjligt.

Varmt välkommen åter!
  • 2020-09-27

G�ta B skrev om Folkhemmet
    Köpte 2 fåtöljer på Folkhemmet i Arninge, mycket duktig försäljare👍 proffsig och sakkunnig, allting fungerat perfekt, leverans enligt avtal. Är sååå nöjd med fåtöljerna och får många komplimanger.
    Rekommenderar med glädje Folkhemmet till vänner och bekanta 👍👏 Läs mer
    2020-09-28 Folkhemmet svarar G�ta B
    Tack snälla!! Så härligt att vi kunde hjälpa dig att hitta fåtöljerna för just ditt hem :D Vi blir så glada av din fina rekommendation.

Ha det bäst!

Annica F skrev om Folkhemmet
    Jag köpte en soffa, fick bra bemötande, Hade inga speciella förväntningar, hade tittat på nätet och det gick enkelt och smidigt.
    Har inget att klaga på. Läs mer
    2020-09-28 Folkhemmet svarar Annica F
    Toppen! Enkelt och smidigt gillas ju :) Hoppas du får massor av mysstunder i din nya soffa!

Allt gott,

Olle N skrev om Folkhemmet
    Beställde en förhållandevis dyr soffa. Allting utmärkt både inför, vid och efter beställning. Det enda som inte var som förväntat är att hemleveransen ändrades till externt bud utan att vi tillfrågades. Det var uppgjort att slutbetalning skulle ske när soffan var fysiskt hos butiken. Som det
    blev nu fanns den hos tredje part vilket kändes olustigt då vi förväntades betala väldigt mycket utan att vi visste vem som hade varan vi betalade för. Rekommenderar trots den lilla detaljen folkhemmet Täby varje dag i veckan då den lilla ändringen i vem som kör ut varan antagligen inte spelar någon roll alls för de flesta människor. Leveransen i sig som förväntat och produkten motsvarade det som vi förväntat oss. Läs mer
    2020-09-28 Folkhemmet svarar Olle N
    Tack så mycket för dina 5 stjärnor! Vi jobbar så tätt med fraktbolaget att vi räknar deras terminal som vår egen :) Med det menar vi också att vi tar ansvar för allt som händer våra möbler i händerna på fraktbolaget.

Härligt att du är nöjd med din upplevelse!

Varmt välkommen åter,

Sebastian R skrev om Folkhemmet
    Mycket bra service och superfina produkter. Jättenöjd! Läs mer
    2020-09-25 Elina S svarar Sebastian R
    Vad roligt med en sådan positiv recension. Fantastiskt att du är så nöjd med din upplevelse och de nya möblerna. Hoppas att vi ses snart igen :D

• 2020-09-17

Kenneth W skrev om Folkhemmet
    Köpte utemöbler (en modulsoffa med bord) från Folkhemmet i mitten av juni.

Klargjorde tydligt att vi ville ha utemöblerna levererade innan semestern, för annars var vi inte intresserade att köpa något. Butikschefen lovade att det inte skulle vara något problem.

Folkhemmet lovade att allt skulle finnas eftersom ni hade ett eget mellanlager hos Brafab.
    Det fanns en väldigt liten chans att mellandelarna av soffan skulle kunna bli sena, men den skulle levereras absolut senast vecka 29.
    Detta accepterade vi om vi kunde få hörndelarna levererade tidigare. Det skulle inte vara något problem att dela upp leveransen och få hörndelarna tidigare. Frakten skulle självklart vara fri.

Fick sedan veta att det inte fanns några mellandelar hemma. I detta fall skulle hörndelarna och bordet skickas tidigare till oss så att vi hade möblerna innan semestern, vilket ni skulle meddela Brafab om i ordern. Detta missade Brafab, så vi skulle få vänta en vecka på att hörndelarna levererades.
    Ni erbjöd oss då fri frakt på leveransen av mittdelarna som kompensation. Känndes ju som ett väldigt attraktivt erbjudande när vi blivit lovade fri frakt. Vi hade inte fått någon information om att det skulle bli extra fraktkostnader om leveransen delades. Fick som svar att det var oturligt att ni missat att informera att det tillkom en fraktavgift om ordern delades. Sedan inget mer.

På fredagen veckan då hörndelarna och bordet skulle levereras ringde vi och frågade hur det såg ut.
    Fick då veta att hörndelarna och bordsskivan hade kommit. Butikschefen lovade att ni skulle leverera det som kommit samma dag. En timme senare ringer han som har hand om leveransbokningen och säger att det är omöjligt att leverera det samma dag och att vi måste vänta två dagar innan ni kunde leverera.

Fick sedan veta att mittdelarna var sena och de levererades i slutet av vecka 31, så vi fick en hel dag att njuta av våra utemöbler innan semestern var slut.

Tyckte att detta inte var acceptabelt och ville att ni skulle kompensera oss för detta.
    Svaret jag fått är att ni inte kompenserar någon om ni inte har minst 12 veckors försening och om jag vill häva köpet så behåller ni handpeningen (20%).
    Att lova att ni skall leverera innan semestern och inte hålla det är tydligen OK, vi är ju bara en liten kund.
    Vet till nästa gång att jag skall gå till ett företag som tar ansvar och håller vad man lovar.

Skulle vilja ge noll i betyg men det är tydligen inte möjligt. Riktigt missnöjd!

/Kenneth Läs mer
    2020-09-17 Folkhemmet svarar Kenneth W
    Hej Kenneth,

Det var tråkigt att höra om förseningen på er order. Vad har du för ordernummer så ska vi gå till botten med detta? :)

Allt gott!
    Elina, folkhemmet
  • CHRISTIAN G

2020-08-31

CHRISTIAN G skrev om Folkhemmet
    Beställde i slutet av maj utemöbler med tillhörande dynor. Stolarna kom direkt vilket givetvis var bra. Dynorna skulle komma strax efter midsommar. När de inte dök upp veckan efter och Folkhemmet hade förväntad leverans mitten juli på sin hemsida hörde jag av mig. Då var dynorna lite försenade och skulle absolut komma efterföljande vecka.

Dynorna kom inte den veckan heller, varvid jag hör av mig. Då ska dynorna istället komma nästa vecka. Jag hade fått fel information. Så här fortgår det några veckor tills dynorna till slut kom i början av augusti.

Folkhemmet skyller på Brafab, som varit sena med leveranser. De erbjuder mig först en kompensation om 500kr i presentkort som de trodde skulle göra mig nöjd. Påpekade att säsongen i princip är över nu och att de istället får rabattera kraftigt på köpet vi redan gjort. Påpekade även att om det är Brafab som sjabblat och givit dem felaktig information gång på gång så får Folkhemmet begära kompensation av Brafab. Jag är kund hos Folkhemmet och ställer mitt krav på dem!

Trevlig personal, men uselt företag som inte tar något som helst ansvar. Hade jag vetat vad jag vet nu hade jag handlat av ett företag som håller vad man lovar. Och om man av olika anledningar inte kan hålla det inte skylla på leverantör och hoppas på att kunden har förståelse.

Kan tyvärr inte ge ngt annat betyg än 1/5, trots trevlig personal. Riktigt uselt! Läs mer
    2020-09-01 Elina S svarar CHRISTIAN G
    Hej Christian,

Håller helt med i att det varit riktigt tråkiga förseningar på dynorna, skönt att vi kunde leverera stolarna i tid. Vi förstår frustrationen såklart, när utesäsongen är så kort :/ Tyvärr är vi som återförsäljare beroende av att våra leverantörer sköter uppdateringen av leveranstider, något som brukar fungera fint men i ditt fall har det gått beklagligt dåligt på den fronten. Detta är jätte tråkigt för oss och våra kunder, något som vi pratar med Brafab om.

Hoppas att du blev nöjd med kompensationen och dina utemöbler till slut. :)

Med vänlig hälsningar,
  • 2020-07-26

Gunnar S skrev om Folkhemmet
    Bra bemötande i butik. Kunnig personal.
    Produkt (Cane-Line, trädgårdssoffa) höll beskriven höga kvalitet.
    Leverans inom utlovad tid. Smidig o flexibel hemleverans..
    Enda problemet var lite strul med besked om leverans. Läs mer
    2020-07-27 Elina S svarar Gunnar S
    Hej Gunnar,

Vad härligt att höra att du är så nöjd med ditt köp! Ursäkta strulet, fint att själva leveransen gick som den som skulle :)

Hoppas vi ses snart igen!

Med vänlig hälsning,

Caroline W skrev om Folkhemmet
    Köpte en soffa via nätet. Fick svar snabbt på frågor innan jag beställde och mycket Nöjd med soffan och service. Läs mer

Erika D skrev om Folkhemmet
    Väldigt fin service av Ella i Täby! Jag är inredare och
    köpte en soffa för kunds räkning. Ella fanns med i hela processen och stöttade o vägledde mig o familjen hela vägen. Personligt, professionellt och enkelt! Läs mer

Jan A skrev om Folkhemmet
    Jag köpte två fåtöljer!
    Blev bra bemött. Helt OK! Läs mer
  • Eva Charlotta T

2020-07-23

Eva Charlotta T skrev om Folkhemmet
    Köpte frihängande parasoll från Folkhemmet i Arninge. Skruvar lossnade (underdimensionerade och dålig hållfasthet och parasollet blev svårt att veva upp/ner. Bara ett år gammalt kollapsade hela parasollet o flera delar lossnade. Trots att jag knappt använt det och låtit vinterförvara det inplastat upptäckte jag att skruvar var undermåliga o börjat rosta. Bortkastade pengar då företaget inte ens åtagit sig att reparera det samt att Folkhemmet svarar att det inte går att reklamera då skadan ska vara orsakad av mig själv Trots att jag visat foto på brått i metallkonstruktion.
    Varning för Fokhemmet, de säljer lågkvalitativa varor till överpris.och bryr sig inte ens o att ersätta kunder.
    Jag hade hoppats på att de ersatt mig alt skickat ny produkt. Mitt tips är att inte handla från dem!
    Om varan går sönder ersätter dom dig inte alt skyller på leverantören. Har handlat massvis med utemöbler i mitt arbete som inköpare o arkitekt men Aldrig mer från Folkhemmet med så urusel sevice o kvalité.
    C Törnström Arkitekt SAR - MSA
    Chef Archivision Läs mer
    2020-07-25 Elina S svarar Eva Charlotta T
    Hej,
    Vad tråkigt att du inte är nöjd med parasollet. Vid reklamationer tar vi hjälp av våra leverantörer då vi är återförsäljare. Är det någon produkt som vi får upprepade reklamationer på så tar vi bort dem ur vårt sortiment men annars litar vi på leverantörens beslut. Allt som oftast hittar vi en lösning tillsammans med kund så det var synd att det inte gick i just ditt fall. Hoppas att du hittar ett parasoll som passar dina behov bättre. Allt gott/ elina, folkhemmet
  • 2020-07-11

JOHANNA V skrev om Folkhemmet
    Obegripligt. Jag beställde en matgrupp (bord+6 stolar). Till en början jättebra, levereras jättefint inpackat i bubbelplast med 2 stolar i varje paket. Ser professionellt ut. När jag sedan tittar på stolarna så är det under all kritik. Snedvridna ben (benen är helgjutna i aluminium), dom står åt alla håll. Så fort jag upptäcker detta ( i mina ögon fabrikationsfel) så hör jag av mig till företaget. De svarar snabbt att mitt reklamationsärende gått vidare till deras leverantör och att jag måste vänta. Jag har skrivit till dem och bett dem skynda på detta, och de svarar glatt varje gång att jag måste vänta. Men jag tycker det är dålig service. Kom hit och hämta stolarna! Sommaren går och man vill ju ha sina stolar. Helt obegripligt att de har slagit in dessa stolar utan att ens ha reflekterat över stolsbenens felställning. Och detta på 3 av 6 stolar. Kollar ni på varorna innan ni skickar iväg dem till kund? Läs mer
    2020-07-13 Elina S svarar JOHANNA V
    Hej,

Det är beklagligt att du fått skadade stolar, då vi inte har ett eget lager utan beställer direkt från leverantören så kan vi inte komma snabbt och byta stolarna utan måste beställa nya. Vi önskar att vi kunde skynda på men i dessa tider är det svårt att göra mer än vad vi gör. Om stolarna går att sitta på så använd dem gärna medan du väntar på nya. Vi gör stickprover på möblerna vi får men kan omöjligt packa upp och packa om alla varor vi får in, hoppas du förstår. Himla otur men förhoppningsvis hittar vi ett sätt att göra dig nöjd i slutändan :)
    Ha det fint.
    Elina, folkhemmet
  • Björn V

2020-06-11

Björn V skrev om Folkhemmet
    Köpte ett riktigt fint litet cafe-set på Folkhemmet. Väldigt prisvärt, snabb leverans och trevligt och effektivt bemötande vid avhämtning. Topp!! Läs mer
    2020-06-11 Folkhemmet svarar Björn V
    Hej Björn,
    Vad roligt att café möblerna har fått flytta hem till dig :D Tack snälla för dina fina ord om din upplevelse hos oss.
    Hoppas vi ses snart igen!
    Björn V gillar detta
  • Wiktor Alexis K

2020-05-04

Wiktor Alexis K skrev om Folkhemmet
    Urusel kundservice där folkhemmet tar absolut noll ansvar för att levererat en soffa med tydligt produktionsfel. Nu är soffan helt förstörd efter 2 år! Ska inte en soffa hålla längre än så? Läs mer
    2020-05-07 Elina S svarar Wiktor Alexis K
    Hej Wiktor,

Det var väldigt tråkigt att du inte är nöjd med hanteringen av din reklamation, riktigt trist när sådant händer. Livslängden på en soffa beror alltid på hur den används och tas om hand. I tre år har du självklart rätt att reklamera soffan för produktionsfel. Generellt så brukar våra soffor hålla mycket länge då de är av god kvalitet och tillverkade av fabriker med lång erfarenhet och expertis.

Tyvärr har jag inte mer insikt i ditt ärende men maila reklamation@folkhemmet.com så ser vi över ärendet och tar gärna åt oss av dina åsikter.

/Elina, folkhemmet
  • 2020-04-05

Gunilla W skrev om Folkhemmet
    Trevligt bemötande i butiken. Bra info kring hemleverans, som funkade utmärkt. Läs mer
    Elina S, Douglas C gillar detta
  • 2020-04-04

Gertrud B skrev om Folkhemmet
    Bra proffsig personlig service👍

Mvh Ulrika Läs mer
    2020-04-22 Elina S svarar Gertrud B
    Vad roligt att du är nöjd med vårt bemötande, det betyder allt för oss! Varmt välkommen tillbaka :)

• 2020-04-04

Robert N skrev om Folkhemmet
    Bra service och fin kvalitet på möblerna! Läs mer
  • Bert O

2020-04-04

Bert O skrev om Folkhemmet
    Köpte en bäddsoffa. Allt fungerade utmärkt. Läs mer
    2020-04-22 Elina S svarar Bert O
    Toppen! Tackar för din rekommendation :)

• SOFIA B

2020-03-16

SOFIA B skrev om Folkhemmet
    Försökte göra en reklamation av ett matbord Narvik där bordsskivan innehöll 12 sprickor som var ifyllda med svart fyllningsmassa. Fick följande svar på min reklamation från Folkhemmet:

Alla bord har dessa inslag mer eller mindre. Det beror på att leverantören vill behålla träslagets unika utseende och att de tar tillvara på större delar av trät. I och med detta så blir det en större variation av nyanser, kvistar, skåror, sprickor och märgstrålar. Ihåligheter/fåror fylls i med en fyllningsmassa för att få en jämnare yta på bordet för att underlätta avtorkning bland annat.
    All denna information finns på vår hemsida och i butik. Vi ser inte detta som en reklamation.

Jag har sett detta bord i två butiker och de såg inte alls ut som det jag fick levererat. Så min rekommendation är att inte köpa något via Folkhemmet då det inte går att göra någon reklamation på varor. Läs mer
    2020-03-18 Elina S svarar SOFIA B
    Hej Sofia,

Det är tråkigt att du inte är nöjd med ditt köp. Jag sprang faktiskt ut i butiken för att dubbelkolla och där står en skylt på bordet angående sprickorna och fyllningen som är så det var oturligt att du missade den. Även det exemplaret ser ut så som du beskriver att ditt bord gör. Vi försöker vara så tydliga som möjligt med detta då vi vet att ju mer information desto bättre - vi vill ju såklart att våra kunder ska göra medvetna och bra köp hos oss. Personligen tycker jag att bordet är riktigt snyggt som det är :)

2020-03-18 SOFIA B svarar Elina S
    Hej
    Det är inte i Folkhemmets butik jag har sett bordet utan i en annan butik. Jag kan också tycka en eller annan spricka som är ifylld ser naturligt och fint ut men på mitt bord är det för många sprickor samlat på en mindre yta som inte följer träets naturliga ådring. Det är framförallt på den ena bordskivan där det är många sprickor på en liten yta. Det ger inte ett naturligt intryck utan ser dessvärre onaturligt ut. Jag tycker ju bordet är jättefint i övrigt och känner mig ledsen över att jag inte kan glädjas över ett bord som i övrigt är jättefint.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2020-03-15

Peter K skrev om Folkhemmet
    Köpte en soffa i vitt linne samt soffbord.
    Tyckte vi fick ett bra bemötande av säljaren som jag upplevde som mycket kunnig på produkterna. Han kom även med bra tips och råd. Är mycket nöjd med köpet. Tycker att Folkhemmet har en bra blandning av möbler för den som både söker exklusiva som prisbilliga möbler. Kommer definitift att titta på deras sortiment igen när vi skall köpa möbler. Läs mer
    2020-03-18 Elina S svarar Peter K
    Hej Peter,

Åh vad glada vi blir av din feedback! Vi satsar hårt på att ha något riktigt fint för alla så därför ligger våra möbler i olika prisklasser :) Ja, varmt välkommen tillbaka så hjälper vi er gärna inför ert nästa köp.

Vi ses snart!
  • Mats B

2020-03-08

Mats B skrev om Folkhemmet
    Vi har köpt en hörnsoffa, 2 fåtöljer med fotpall och en matta. Kontakten med Ella, Susanna och Christian har varit fantastisk.
    Det är inte första gången som vi handlar där och vi återkommer alltid dit eftersom de har fina saker och ett fantastiskt bemötande.
    Vi rekommenderar dem till alla vi kan.
    Mats Bergstedt Läs mer
    2020-03-10 Elina S svarar Mats B
    Hej Mats,

Stort tack för din fina kommentar!! Det är det här vi jobbar för och vi blir himla glada av att höra detta från våra kunder. Vi ses säkert snart, ha det underbart fram till dess.

Bästa hälsningar,
    2020-03-10 Mats B svarar Elina S
    Jag skrev bara vad vi tyckte 👍😄. Ha det gott!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2020-03-07

Johan L skrev om Folkhemmet
    Mycket bra och kunnig personal. Utkörningen fungerade också perfekt. Läs mer
    2020-03-09 Folkhemmet svarar Johan L
    Hej Johan,

Tack för ditt höga betyg! Kunskap är viktigt för att vi ska kunna guida våra kunder till ett träffsäkert köp :) Härligt att leveransen gick bra, vi använder vår egen lagerpersonal för utkörningar vilket gör att även de som bär in/monterar har stenkoll på våra möbler.

Ha en bra vecka,
  • 2020-03-07

Jonas B skrev om Folkhemmet
    Väldigt nöjd med den Impulse 4-sits soffa från Sitsvi köpte hos Folkhemmet. Det enda som kunde gjort soffan bättre är en beskrivning som är lite mer utfyllning då vår soffa sprack lite när vi tydligen skruvade ihop de två delar den kom i lite för hårt.

Personalen i butiken var väldigt trevlig och hjälpsam under köper, tyvärr så vart det lite strul efteråt när vi valde att plocka bort ett tilläg till soffan och då bara delvis fick tillbaka pengarna först. Efter ett antal mejl och samtal insåg personalen sitt fel och ersatte oss samtliga delar vi efterfrågade. Läs mer
    2020-03-09 Folkhemmet svarar Jonas B
    Hej Jonas,

Vad bra att du är så nöjd med din soffa! Stort tack för din konstruktiva kritik, och vad bra att problemet med återbetalningen löste sig. Såklart tråkigt att det strulade med ändringen i er order, det får vi be om ursäkt för. Härligt att du blev bemött av hjälpsam och vänlig personal trots missförståndet - det tycker vi är extrem viktigt. :) Varmt välkommen tillbaka till oss när det är dags för ytterligare förändring hemma.

På återseende,
  • 2020-03-06

Ann-cathrine L skrev om Folkhemmet
    Köpte en soffa valde mellan mio och folkhemmet då priset var det samma
    Köpte på folkhemmet då vi tyckte personalen var trevligare Läs mer
    2020-03-06 Elina S svarar Ann-cathrine L
    Hej Anna-Cathrine,

Fantastiskt! Det är precis den känslan vi vill att våra besökare ska lämna oss med :) Varmt välkommen till oss igen när du letar inspiration för din nästa förändring i hemmet.

Vänliga hälsningar,

Per Gustaf Ö skrev om Folkhemmet
    Bra kunskap och bra råd vid köp av soffa. Läs mer
    2020-03-06 Elina S svarar Per Gustaf Ö
    Hej Per,

Stort tack för din positiva kommentar :D Vi vet hur viktigt det är att ha välutbildad personal som hjälper våra besökare att göra medvetna val till sina hem. Super bra att du fått den hjälp du behövt i ditt val av soffa.

Hoppas vi ses snart igen, kanske när det är dags för en matgrupp!

Linus R skrev om Folkhemmet
    Bra i tid enligt överenskommelse och plan Läs mer
    2020-03-05 Elina S svarar Linus R
    Hej Linus,

Vi värdesätter, precis som du, överenskommelser och tider. Kul att du uppskattar det!

Allt gott!

Ann G skrev om Folkhemmet
    Bra leverans.Bra säljare. Bra soffa! Läs mer
    2020-03-05 Elina S svarar Ann G
    Hej Ann,

Vad glada vid blir att du haft en sån positiv upplevelse. Hoppas ni får mycket glädje av den bra soffan länge :)

Vi ses!
  • 2020-02-15

Annika J skrev om Folkhemmet
    Bra pris och trevlig personal. Leverans hem till dörren som ingick i priset. Läs mer
    2020-02-18 Douglas C svarar Annika J
    Tack Annika för din rekommendation och härligt att du uppskattar våra priser och fri frakt. Du är så välkommen åter!

• Richard R

2020-02-13

Richard R skrev om Folkhemmet
    Grymt bra service och leveranser var precis som planerat!
    Fin sortiment! Läs mer
    2020-02-18 Douglas C svarar Richard R
    Tack Richard för att du lämnat ett omdöme och det värmer att du tycker att vi har grym service samt fint sortiment. Du är så välkommen åter!

Anna B skrev om Folkhemmet
    Bra bemötande, service, leverans si tid som lovat. Och med fina möbler. Läs mer
    2020-02-18 Douglas C svarar Anna B
    Tack Anna för de fina orden och härligt att du tycker att vi har bra bemötande. Du är så välkommen åter.

Ulrika K skrev om Folkhemmet
    Fina grejor, trevliga säljare, bra och snabb leverans. Vi är jättenöjda! Läs mer
    2020-02-13 Douglas C svarar Ulrika K
    Tack Ulrika för din rekommendation och trevligt att höra att ni är nöjda med er upplevelse och möbler från oss. Ni är så välkomna åter.

Hamid K skrev om Folkhemmet
    Köpte en soffa, ett soffbord samt ett avlastningsbord. Beställde leverans samt uppbärning.

Blev väldig bra bemött av samtliga på butiken i Täby samt vid bokning av leverans och leveranstillfället. Fick varorna levererade i gott skikt och enligt det leveransdatum som jag blev utlovade från början.

Sammanfattar jag det hela, är jag väldig nöjd och kommer att återkomma som kund på Folkhemmet Läs mer
    2020-02-13 Douglas C svarar Hamid K
    Tack Hamid för din rekommendation. Jag ska se till att mina kollegor i Täby samt lagret får veta att deras arbete är mycket uppskattat. Du är så välkommen åter!

Lena J skrev om Folkhemmet
    jag köpte honungsfåärgad0e italienska plaststolar. De passar alldeles utmärkt till ett mörkbrunt mycket kraftigt rustikt bord..Precis vad jag önskade.

Jaghar sen tidigare en Italiensk stol skapat som en knäande naken man. Retar många men gillas aiv en del. Jag har också ett trevligt litet skrivbord
    Jag tycker om folkhemmets möbler.De är or
    ginella och enkla men ser inte billiga ut.

Lena Björnerstedt Läs mer
    2019-12-18 Elina S svarar Lena J
    Vad härligt att det blev lika bra som du tänkt dig!

Haha ja de stolarna kommer man ihåg - väldigt speciella. Kul att du väljer Folkhemmet när du önskar både originella och enkla möbler av bra kvalitet och stort tack för din fina recension Lena.

Hoppas vi ses snart igen,

Bibbie M skrev om Folkhemmet
    I Arninge är personalen behjälplig och väldigt trevliga.
    Vi är väldigt nöjd med möblerna vi köpt och dess service. Läs mer
    2019-12-18 Elina S svarar Bibbie M
    Tack Bibbie, vad glada vi blir. Så roligt när både upplevelsen och resultatet blir lika fina :D

Ha det fint!

Barbro E skrev om Folkhemmet
    Köpte en fantastisk soffa och fåtölj. Blev mycket väl bemött av Jannis. Läs mer
    2019-12-13 Douglas C svarar Barbro E
    Tack Barbro för din rekommendation och härligt att du tycker om din soffa och fåtölj. Ska hälsa Iannis att du är nöjd. Du är så välkommen åter!

• 2019-12-12

Achillefs T skrev om Folkhemmet
    Köpt, säng och sovrums lampa. Trevlig bemötande i affären och leveransen blev enligt schema.
    Mycket nöjd Läs mer
    2019-12-13 Douglas C svarar Achillefs T
    Tack Achillefs för din rekommendation och hoppas att du sover skönt i ditt förnyade sovrum. Du är så välkommen åter!

• 2019-12-12

Håkan W skrev om Folkhemmet
    Köpte en soffa. Fick mycket information om produkten av en mycket kunnig och trevlig försäljare. Vi är mycket nöjda med
    köpet. Läs mer
    2019-12-13 Douglas C svarar Håkan W
    Tack Håkan för din rekommendation. Alltid kul att höra att vår kunskap om möbler kommer fram och att ni känner er mycket nöjda med er soffa. Ni är så välkomna tillbaka!

• 2019-12-11

Madeleine A skrev om Folkhemmet
    Köpte Soffa från Folhemmet. Bra service, info, kvalitet, leverans och montering! högsta poäng på allt! Läs mer
    2019-12-12 Douglas C svarar Madeleine A
    Tack Madeleine för att du kommenterar ditt köp hos oss och för din rekommendation. Det värmer att du tycker att vi gör bra ifrån oss. Du är så välkommen åter!

• 2019-12-11

Ulf B skrev om Folkhemmet
    4 fåtöljer
    Mycket vänligt och kunnigt
    Vi hittade det vi hade letat efter länge
    Produkten var av hög kvalitet och till ett bra pris,
    samt den utlovade leveranstiden hölls perfekt. Läs mer
    2019-12-12 Douglas C svarar Ulf B
    Tack Ulf för din beskrivning samt rekommendation. Trevligt att ni fann vad ni sökte efter hos oss och härligt att allt blev precis som planerat. Ni är så välkommen åter!

Douglas C gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte