Mirror Line

REPROVÄGEN 13, 183 77 Täby — Visa karta

Mirror Line är en finsk tillverkare av skräddarsydda skjutdörrar och förvaringslösningar med drygt 25 års erfarenhet. Vår produktion sker i södra Österbotten, Finland. Alla våra produkter och kompletta lösningar är anpassade enligt våra kunders krav och specifikationer.

Kärnan i vår verksamhet är vår önskan att tillverka hållbara möbler som bidrar till kampen mot dagens konsumtionssamhälle. I ett vackert och tidlöst hem kan du låta ditt sinne vila.

I Sverige möter vi våra kunder först och främst online genom vår nätbutik. Där har vi även ett 3D-planeringsverktyg som du kan använda för att planera och beställa din egen förvaringslösning i lugn och ro i ditt hem.

På vårt showroom i Täby presenterar vi våra olika produkter, lösningar och materialval. Mirror Line vill leverera en kundupplevelse utöver det vanliga. Vi levererar personlig service med professionell kunskap. På vårt showroom hittar ni även inredningsarkitekter. Vårt servicekoncept inkluderar också leverans och monteringstjänster.

Välkommen hem till vårt showroom i Täby!

Läs vad 8 kunder tycker om Mirror Line

• 2020-10-21

Robert A skrev om Mirror Line
    inte världens bästa manualer. svårt att förstå.
    Annars var det smidigt med att kunna välja allt som man ville i minsta lilla detalj. Bra online verktyg för att desgina garderoben. Läs mer
  • 2020-10-21

Sharon F skrev om Mirror Line
    Jätte bra personal snabb leverans och bra oris Läs mer
  • 2020-09-28

ANDREA H skrev om Mirror Line
    Super gulliga och trevliga tjejer på Täby showroom. Kände ett bra förtroende från start. Men så fort jag hade lagt beställningen gick det utför.

- Med allt från att bara kunna prata med en finsk support sommaren kunde svenska eller engelska. Vilket ställde till det ordentligt då de plötsligt behövde fler mått än vad de bett om från början, jag hade lämnat Stockholm för att jobba för STF i Abisko och lägenheten beboddes av den förra ägaren som trots att hon precis fått reda på att hon hade fått en hjärntumör, fick under tidspress och stress fick åter igen ta av sin tid för att denna gången släppa in Mirrorlines montör (som jag frågade om istället för att mäta upp alla mått som behövdes en gång för alla). Vilket de borde skicka från början när det ändå är en så pass stor summa man beställer för.

- Fick faktura med meddelande hetsande om att snabb betalning krävdes för att kunna få min industrivägg i tid. Jag kollade så att måtten, adress och priset hade blivit korrekta. Varpå jag betalade direkt då jag precis skulle hoppa på ett intensivt jobbpass. När jag sedan kollade igenom fakturan mer under rasten såg jag att de hade skickat den med någon annans persons personnummer (GDPR!?)
    skrev direkt och bad om att få en ny faktura med samma OCR, en återbetalning för att sedan föra om det på rätt sätt eller något typ av kvitto som bekräftade kopplingen mellan mitt personnummer och betalningen med det använda OCRnr.
    Detta fick jag under 6 veckors tid ligga på med mejl och samtal för att få.

- När montering väl skulle ske så glömde montörerna (beställda genom Mirror line) delar för att kunna montera väggen och fick åka fram och tillbaka mellan Alvik och Täby 3 gånger om (dvs ca 50 minuter per gång)

- Möntören som tidigare hade varit i lägenheten för uppmätning säger helt plötsligt att de har ett problem för att det går en elkabel på utsidan av golvlisten. Men han sa då att han(som inte är elektriker) "kapa elen där" för det var som han sa "inga problem även om man inte är elektriker".
    Sedan kom alternativ nr 2 vilket innebar att han kunde åka till Täby (dvs 50 min till) och hämta lister från Mirror Line för att bygga ut med. Men eftersom att han visste att jag pluggar arkitektur och är student så kunde han göra det svart om jag kunde swisha direkt för de tre personernas tid för montering och kostnad för listerna.

Lister som jag från början hade tolkat skulle ingå i "ramen" för dörrarna skulle jag nu behöva betala extra för montering som Montören borde ha sett skulle behövas när han var här för uppmätning. Bad om faktura då jag tyckte att det var konstigt.

- När montören sedan hade åkt gick inte ens de monterade dörrarna att stänga för att det plastiga dörrstoppet hade satts fel.

Listan är oändlig och jag har fått jaga Mirror Line som gång på gång sagt att de skulle återkomma efter att de pratat med montören och med huvudkontoret i Finland. Det slutade med att jag bara sa att jag inte hade tid att jaga dem mer, då jag fortsatt min master på Arkitekturskolan som kräver min uppmärksamhet.

Så det minsta de borde ställa upp med är att fixa stängningsfunktionen OCH betala den extra fakturan jag fick för montörens listtillägg.

Vilket jag fick efter att jag fått påminna dem över de 3000kr två gånger. Vilket är ingenting om man jämför med totalkostnaden och all tid + energi detta tagit.

Skulle ALDRIG rekommendera någon att beställa genom Mirror Line efter detta. Läs mer
    2020-09-29 Mirror Line svarar ANDREA H
    Hej Andrea,

Tack för feedback! Vi beklagar för fel vi har gjort och att vi har inte fyllt upp dina förväntningar.

Min kollega från Finland som svarade på dina frågor och skickade fel fakturan, jobbar vanligtvis inte med kunder i Sverige. Hon har gjort sitt bästa och försökt att skriva till dig på svenska. Det var hon som svarade dig eftersom våra anställda i Sverige var på sommarledighet.

Vi beklagar att det har funnits utmaningarna med montering som har tagit din tid. Vi har slutat samarbetet med monteringsbolaget som har tagit måtten och monterade hos dig. Vi jobbar nu med ett annat företag där vårt samarbete har fungerat bra.

Vi ber om ursäkt att din erfarenhet med oss har inte varit bra.

Ha en trevlig höst!

Med vänliga hälsningar,
    Pinja / Mirror Line
  • 2020-09-10

Anton F skrev om Mirror Line
    Bra service och tydlig offert. Lite kort varsel när varorna var framme. Hade varit bra med en dags varsel. Men överlag väldigt nöjd. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2020-06-01

Peeter A skrev om Mirror Line
    Hej!
    Jag köpte en spegelgarderob med inredning. Pris SEK 30.526 inklusive transport till Stockholms norra skärgård och med inbärning.
    Sökte på internet och besökte MirrorLine i Täby. Hade från början inte tänkt köpa där men Ninas stora kunskap och översvallande engagemang övertygade mig genast att jag var på rätt plats med rätt person. Jag är en mycket krävande och kräsen kund och ändrade mig flera gånger innan slutlig beställning. Nina bemötte mig lika professionellt varje gång och bidrog till min stora glädje med kreativa lösningar. Det som också imponerade var hennes känsla för design och färg och jag fick många goda - men inte påträngande - råd. Därutöver var Nina extremt snabb med återkoppling. Jag hann knappt hem till Bromma förrän det låg ett nytt förslag enligt mitt senaste önskemål. Imponerande!
    När Nina inte var tillgänglig blev jag lika väl och vänligt bemött av hennes kollega, Tina(?).
    Även killarna som utförde transporten till Blidö i skärgården var ytterst trevliga och hjälpsamma. De ringde och aviserade sin ankomst som avtalat och gav tips om montering.
    Mina förväntningar har överträffats på alla sätt!
    Jag ser Nina som mycket värdefull medarbetare för MirroLine och hoppas att företagsledningen förstår att uppskatta henne och hennes insatser.
    Jag kommer varmt att rekommendera MirrorLine och är gärna referens om så önskas.

Lycka till med fortsatt verksamhet och
    Med vänlig hälsning

Peeter Aspe
    Advokat Läs mer
    2020-06-03 Mirror Line svarar Peeter A
    Tusen tack för fina ord! Trevligt att höra att du är nöjd med garderoben samt vår service. Nina är definitivt en bra säljare, hon vet hur man tar hänsyn till alla våra kunders behov och önskemål på bästa sätt. Vi är glada över att ni hittade en bra lösning tillsammans!

Ha en fin sommar.

Med vänliga hälsningar,
    Pinja / Mirror Line
  • 2020-05-26

Birgitta L skrev om Mirror Line
    Jag köpte en vägg mellan kök och vardagsrum. Lätt att tala med Nina och få hjälp med designen. Bra med utställning i Täby. Samarbetet med monteringsfirman var bra.
    Jättebra lösning i min lägenhet med separat kök men ändå väldigt ljust genom att väggen var rutor.
    Tack Läs mer
  • 2020-05-26

Emma A skrev om Mirror Line
    Köpte skjutdörrar med montering. Fick snabbt svar, mycket bra bemötande hela vägen samt snabb leverans och grymt utförande. Vi är så nöjda! Tack! Läs mer
  • 2020-05-25

Thomas R skrev om Mirror Line
    Bra service...)

det blev mycket fint vi är nöjda. Läs mer

REPROVÄGEN 13, 183 77 Täby