Mirror Line

Mirror Line

Mirror Line är en finsk tillverkare av skräddarsydda skjutdörrar och förvaringslösningar med drygt 25 års erfarenhet. Vår produktion sker i södra Österbotten, Finland. Alla våra produkter och kompletta lösningar är anpassade enligt våra kunders krav och specifikationer.

Kärnan i vår verksamhet är vår önskan att tillverka hållbara möbler som bidrar till kampen mot dagens konsumtionssamhälle. I ett vackert och tidlöst hem kan du låta ditt sinne vila.

I Sverige möter vi våra kunder först och främst online genom vår nätbutik. Där har vi även ett 3D-planeringsverktyg som du kan använda för att planera och beställa din egen förvaringslösning i lugn och ro i ditt hem.

På vårt showroom i Täby presenterar vi våra olika produkter, lösningar och materialval. Mirror Line vill leverera en kundupplevelse utöver det vanliga. Vi levererar personlig service med professionell kunskap. På vårt showroom hittar ni även inredningsarkitekter. Vårt servicekoncept inkluderar också leverans och monteringstjänster.

Välkommen hem till vårt showroom i Täby!

Läs vad 21 kunder tycker om Mirror Line 2

• 2021-05-05
    Väldigt bra bemötande. Lite feedback på att jag inte fick info om leverans utan fick själv ringa för att säkerställa när mina dörrar skulle komma.
    Överlag är jag mycket nöjd och dörrarna är väldigt snygga och sitter som en smäck
  • 2021-05-03
    Jag köpte skjutdörrar i glas. Hittade bolaget på nätet och åkte till Showroom i Täby. Blev proffsigt bemött. Säljaren som hjälpte mig svarade bra på mina frågor och guidade mig rätt. Hon gav helt rätt bild av hur allt skulle funka från beställning till leverans. En bra köpupplevelse helt enkelt!
  • 2021-05-03
    Hej vi är supernöjda men har svårt med installationen av mjukstängaren. En bättre beskrivning eller video behövs.
    Hej Marie! Du hittar en sådan video från vår webbsida: https://mirrorline.se/sv/montering/montering-av-skjutdorrar/ Gärna maila oss om ni behöver mer hjälp! MVH, Pinja / Mirror Line Mirror Line
    Bra bemötande trots corona,

Bokade tid till deras showroom, beställning och montering gick smidigt. Inga konstigheter alls,

Bra priser jämfört med liknande produkter ute på marknaden, samt at det är lång garanti på produkten.
  • 2021-05-03
    Supernöjd! Allt funkade mkt smidigt och professionellt och jag är mycket glad över slutresultatet. Baserat på min erfarenhet har jag inte annat än gott att säga om Mirrorline.
    Hej Alexandra, Stort tack för fint betyg. Önskar dig en trevlig vår! MVH Pinja / Mirror Line Mirror Line
  • 2021-05-03
    Allt har gott bra med leverans.
    Jag beställde enkel blad av skjutdörr.
    Den har jag fast monterat utan en skenna på golvet.
    Jag är jättenöjd av kvalitet på den inglasad vägg.

Med vänliga hälsningar
    Hej Jaroslaw, Så kul att höra att ni är nöjda! Hälsningar Pinja/ Mirror Line Mirror Line
  • 2021-05-03
    Proffsiga, smabb leverans, håller vad de lovar
    Kima - riktigt bta!
  • 2021-03-25
    VARNING!

Proffesionellt bemötande av personalen på showroomet i Täby. Vi bokade en privat visning och fick ett riktigt seriöst intryck. Kvalitén på skenor, dörrar upplevde vi sämre än t.ex. Mirro, Elfa men vi tänkte installera det i vår tvättstuga så vi valde pris framför kvalité. Vi var tydliga med att vi hade en deadline och blev lovade ett leveransdatum inom 3 veckor.

Priset blev betydligt högre än priserna som framgår på deras hemsida , drygt 20.000 kr för två dörrar plus 9.000 kronor för montering. Vi valde att lägga en beställning eftersom vi hade tidspress.

Efter det var det en mardröm i tre veckor. All kommunikation blev fel mellan Sverige och Finland. Fabriken i Finland har väldigt bristfällig kommunikation internt med Sverige och jobbar halvdagar. Personalen återkopplar aldrig. Vi försökte kontakta företaget vid flertal tillfällen men fick inget svar. Stängt på måndagar, inget fastnummer utan endast ett mobilnummer som ingen svarar på. En mailadress som används av samtliga personer på företaget.

Vi gav exakta mått och bilder men det blev andra mått i deras beräkningar. Efter många turer var det äntligen färdigt och vi skulle få en förskottsfaktura för att betala in allt.

Vi bokade in en montör och utförde alla förberedelser. Efter några dagar kontaktade vi Mirror Line igen och efterfrågade fakturan och ville stämma av leveransdatumet men fick svar att fabriken i Finland fortfarande väntar på måtten.

Vi fick jaga personalen igen men fick aldrig några direkta svar och till slut meddelades vi att leveransdatumet har skjutits upp med 3 veckor. Chockade och upprörda försökte vi göra allt för att få det att funka och valde att kontakta ägarna till bolaget som sitter i Finland. Vi berättade hur missnöjda vi var och gav företaget en ärlig chans att bemöta vår kritik.

Som svar fick vi att de inte anser att det har gjorts något fel. Vi hade redan förhandlat till oss 10% rabatt på hela köpet innan vi genomförde beställningen och ägaren till bolaget ansåg att det var en tillräcklig kompensation. Vi hade betalat in fakturan, men stoppade den direkt när vi såg det nonchalanta svaret från ägaren och fabriken i Finland.

Vi är glada att vi beslutade att häva köpet. Vi blev sålda på 25 års garanti och att det är ett litet ”finskt familjeföretag” men förstår nu att bolaget inte bryr sig om sina kunder, kundnöjdhet eller den svenska marknaden. Garantin från Mirror Line är inte värt så mycket.

Förutom att den här processen dränerat oss på energi och tid har den orsakat oss merkostnader som vi måste betala. Efter samråd med vår advokat och en djupare utredning av bolaget och deras ekonomi fick vi avrådan att det inte lönar sig att rikta något anspråk eftersom det inte finns något att hämta med en fällande dom i tingsrätten. Mirror Line AB registrerades i Sverige oktober 2019. Bolaget har utländska ägare. Har dålig kreditrating hos UC, har väldigt låga löneutbetalningar sedan januari 2020 motsvarande 5.000-10.000 kronor / månad för samtliga personal i hela bolaget. Inget bokslut eller registrerad revisor. Alla uppgifter går att kolla upp genom kreditupplysning eller om man ringer direkt till Skatteverket.

Avråder starkt från att göra affärer med detta företag. Vi blev lurade av den fina fasaden, hemsidan, showroom, inspirationsbilderna och referenskunderna på www.mirrorline.se .Priset är högre än många andra leverantörer, kvalitén är medel, servicen är dålig. Efter utförd beställning och genomförd förskottsbetalning tar man en stor risk. Företaget friskriver sig från alla mått även fast det är dem själva som räknar fram måtten på alla dörrar och skenor. Om måtten blir fel står man där helt själv med produkter som inte går att använda.

Inget bra betyg för ett företag som vill etablera sig på den svenska marknaden.
    Hej Sajad! Vi beklagar för det inträffade och eventuella besvär det åstakommit. Som vi har förklarat via mail är det väldigt viktigt att alla mått på en måttanpassad produkt är exakta innan denna går till produktion. Vi behövde justera måtten på din produkt då du skickade uppdaterade mått, för att säkerställa att slutresultatet skulle passa perfekt till ditt hem. Tyvärr tog det ett par dagar att göra dessa justeringar, och vi beklagar detta. Vi vill också be om ursäkt att du upplever att du inte var informerad i varje steg. Naturligtvis har vi gjort ett misstag i vår kommunikation om din upplevelse är att du inte var informerad om att justeringarna kan ta ett par extra dagar. Leveranstiden på våra produkter är 3 - 4 veckor från betalningen, vilket framgår i mail. Det är också möjligt att göra betalningen via Klarna och betala summan i delar om man av någon orsak vill inte betala hela fakturan på förhand. Varje produkt vi tillverkar är måttanpassad, vilket tar sin tid, och vi måste också leverera varorna från vår fabrik som ligger i Finland. Den uppdaterade leveranstiden vi har givit dig är tyvärr det snabbaste vi kan leverera på, och den är inom vår standard leveranstid. Tack för din oro angående vårt bokslutsinfo och löner. Mirror Line AB establiserades i slutet av 2019, vilket menas enligt lag är det möjligt för oss att ha en längre första redovisningsperiod vilket innehåller slutet av 2019 och hela år 2020. Vårt redovisningsföretag jobbar med bokslutet och det kommer att slutföras inom den lagliga tidsfristen. Vi uppskattar våra duktiga anställda, och betalar dem vederbörligt och i tid. Ha en trevlig helg! Mirror Line
  • 2021-02-23
    Mycket god bemötande av personalen och bra service. De var behjälpliga med idéer och designen till vårt kontorsrum. Allt gick super bra och vi var jätte nöjda med industriväggen/ dörrarna. Det var också prisvärt!
  • 2020-12-16
    Köp av glasskjutvägg.
    Mkt bra bemötande från ML
    Lev i tid och rätta mått.
    Skjutväggen blev ett lyft för rummet
  • 2020-12-16
    Vi köpte en kontors vägg av Mirror Line. De hjälpte oss med designen, samt rekommenderade funktioner som vi inte hade tänk på.
    Priset var även väldigt bra!
    Bra bemötande av företagets personal i butiken och även lastbilsförarna vid leverans!
    Vi kommer att handla mer hos dom!
  • 2020-12-15
    Snabb och trevlig service. Proffsig installatör.
  • 2020-12-15
    Måttanpassade skjutdörrar i glas. Jättetrevligt person i showroomet, lätt att beställa, dörrarna kom på utsatt tid, och min man klarade utan problem att sätta upp dom själv på några timmar. Mycket prisvärt!!
  • 2020-10-21
    inte världens bästa manualer. svårt att förstå.
    Annars var det smidigt med att kunna välja allt som man ville i minsta lilla detalj. Bra online verktyg för att desgina garderoben.
  • 2020-10-21
    Jätte bra personal snabb leverans och bra oris
  • 2020-09-28
    Super gulliga och trevliga tjejer på Täby showroom. Kände ett bra förtroende från start. Men så fort jag hade lagt beställningen gick det utför.

- Med allt från att bara kunna prata med en finsk support sommaren kunde svenska eller engelska. Vilket ställde till det ordentligt då de plötsligt behövde fler mått än vad de bett om från början, jag hade lämnat Stockholm för att jobba för STF i Abisko och lägenheten beboddes av den förra ägaren som trots att hon precis fått reda på att hon hade fått en hjärntumör, fick under tidspress och stress fick åter igen ta av sin tid för att denna gången släppa in Mirrorlines montör (som jag frågade om istället för att mäta upp alla mått som behövdes en gång för alla). Vilket de borde skicka från början när det ändå är en så pass stor summa man beställer för.

- Fick faktura med meddelande hetsande om att snabb betalning krävdes för att kunna få min industrivägg i tid. Jag kollade så att måtten, adress och priset hade blivit korrekta. Varpå jag betalade direkt då jag precis skulle hoppa på ett intensivt jobbpass. När jag sedan kollade igenom fakturan mer under rasten såg jag att de hade skickat den med någon annans persons personnummer (GDPR!?)
    skrev direkt och bad om att få en ny faktura med samma OCR, en återbetalning för att sedan föra om det på rätt sätt eller något typ av kvitto som bekräftade kopplingen mellan mitt personnummer och betalningen med det använda OCRnr.
    Detta fick jag under 6 veckors tid ligga på med mejl och samtal för att få.

- När montering väl skulle ske så glömde montörerna (beställda genom Mirror line) delar för att kunna montera väggen och fick åka fram och tillbaka mellan Alvik och Täby 3 gånger om (dvs ca 50 minuter per gång)

- Möntören som tidigare hade varit i lägenheten för uppmätning säger helt plötsligt att de har ett problem för att det går en elkabel på utsidan av golvlisten. Men han sa då att han(som inte är elektriker) "kapa elen där" för det var som han sa "inga problem även om man inte är elektriker".
    Sedan kom alternativ nr 2 vilket innebar att han kunde åka till Täby (dvs 50 min till) och hämta lister från Mirror Line för att bygga ut med. Men eftersom att han visste att jag pluggar arkitektur och är student så kunde han göra det svart om jag kunde swisha direkt för de tre personernas tid för montering och kostnad för listerna.

Lister som jag från början hade tolkat skulle ingå i "ramen" för dörrarna skulle jag nu behöva betala extra för montering som Montören borde ha sett skulle behövas när han var här för uppmätning. Bad om faktura då jag tyckte att det var konstigt.

- När montören sedan hade åkt gick inte ens de monterade dörrarna att stänga för att det plastiga dörrstoppet hade satts fel.

Listan är oändlig och jag har fått jaga Mirror Line som gång på gång sagt att de skulle återkomma efter att de pratat med montören och med huvudkontoret i Finland. Det slutade med att jag bara sa att jag inte hade tid att jaga dem mer, då jag fortsatt min master på Arkitekturskolan som kräver min uppmärksamhet.

Så det minsta de borde ställa upp med är att fixa stängningsfunktionen OCH betala den extra fakturan jag fick för montörens listtillägg.

Vilket jag fick efter att jag fått påminna dem över de 3000kr två gånger. Vilket är ingenting om man jämför med totalkostnaden och all tid + energi detta tagit.

Skulle ALDRIG rekommendera någon att beställa genom Mirror Line efter detta.
    Hej Andrea, Tack för feedback! Vi beklagar för fel vi har gjort och att vi har inte fyllt upp dina förväntningar. Min kollega från Finland som svarade på dina frågor och skickade fel fakturan, jobbar vanligtvis inte med kunder i Sverige. Hon har gjort sitt bästa och försökt att skriva till dig på svenska. Det var hon som svarade dig eftersom våra anställda i Sverige var på sommarledighet. Vi beklagar att det har funnits utmaningarna med montering som har tagit din tid. Vi har slutat samarbetet med monteringsbolaget som har tagit måtten och monterade hos dig. Vi jobbar nu med ett annat företag där vårt samarbete har fungerat bra. Vi ber om ursäkt att din erfarenhet med oss har inte varit bra. Ha en trevlig höst! Med vänliga hälsningar, Pinja / Mirror Line Mirror Line
  • 2020-09-10
    Bra service och tydlig offert. Lite kort varsel när varorna var framme. Hade varit bra med en dags varsel. Men överlag väldigt nöjd. Kan rekommenderas.
  • 2020-06-01
    Hej!
    Jag köpte en spegelgarderob med inredning. Pris SEK 30.526 inklusive transport till Stockholms norra skärgård och med inbärning.
    Sökte på internet och besökte MirrorLine i Täby. Hade från början inte tänkt köpa där men Ninas stora kunskap och översvallande engagemang övertygade mig genast att jag var på rätt plats med rätt person. Jag är en mycket krävande och kräsen kund och ändrade mig flera gånger innan slutlig beställning. Nina bemötte mig lika professionellt varje gång och bidrog till min stora glädje med kreativa lösningar. Det som också imponerade var hennes känsla för design och färg och jag fick många goda - men inte påträngande - råd. Därutöver var Nina extremt snabb med återkoppling. Jag hann knappt hem till Bromma förrän det låg ett nytt förslag enligt mitt senaste önskemål. Imponerande!
    När Nina inte var tillgänglig blev jag lika väl och vänligt bemött av hennes kollega, Tina(?).
    Även killarna som utförde transporten till Blidö i skärgården var ytterst trevliga och hjälpsamma. De ringde och aviserade sin ankomst som avtalat och gav tips om montering.
    Mina förväntningar har överträffats på alla sätt!
    Jag ser Nina som mycket värdefull medarbetare för MirroLine och hoppas att företagsledningen förstår att uppskatta henne och hennes insatser.
    Jag kommer varmt att rekommendera MirrorLine och är gärna referens om så önskas.

Lycka till med fortsatt verksamhet och
    Med vänlig hälsning

Peeter Aspe
    Advokat
    Tusen tack för fina ord! Trevligt att höra att du är nöjd med garderoben samt vår service. Nina är definitivt en bra säljare, hon vet hur man tar hänsyn till alla våra kunders behov och önskemål på bästa sätt. Vi är glada över att ni hittade en bra lösning tillsammans! Ha en fin sommar. Med vänliga hälsningar, Pinja / Mirror Line Mirror Line
  • 2020-05-26
    Jag köpte en vägg mellan kök och vardagsrum. Lätt att tala med Nina och få hjälp med designen. Bra med utställning i Täby. Samarbetet med monteringsfirman var bra.
    Jättebra lösning i min lägenhet med separat kök men ändå väldigt ljust genom att väggen var rutor.
    Tack
  • 2020-05-26
    Köpte skjutdörrar med montering. Fick snabbt svar, mycket bra bemötande hela vägen samt snabb leverans och grymt utförande. Vi är så nöjda! Tack!
  • 2020-05-25
    Bra service...)

det blev mycket fint vi är nöjda.