Fordonsbolaget

Råbäcksvägen 1, 194 65 Upplands väsby — Visa karta

Välkommen till Fordonsbolaget!

Med många års erfarenhet av bilbranschen kan du känna dig trygg när du handlar bil av oss.
Tillsammans med vår verkstad jobbar vi intensivt med noggranna tester för att alla våra bilar ska vara i bästa möjliga skick, allt för att våra kunder ska ha ett problemfritt bilägande.

Med ett brett sortiment av begagnade premiumbilar samt nya Honda, vågar vi påstå att vi har något som passar alla smaker i alla prisklasser. Vi sätter stor stolthet i att leverera en förstklassig service till våra kunder.

Alla bilar som går till försäljning genom oss har blivit kvalitetssäkrade av vår auktoriserade verkstad. Vi strävar efter att alla våra fordon ska vara svensksålda och det är endast i undantagsfall som vi köper in bilar som har gått längre än 10 000 mil.

Vi välkomnar all feedback, oavsett prägel, och bemöter era tankar och åsikter vid första möjliga tillfälle.

Läs vad 613 kunder tycker om Fordonsbolaget

• 2020-12-02

Måns W skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Köpte en bil av Simon, som gav mig superbra service! Mesta kontakten skedde via mail! Allt gick smidigt när jag kom dit! Han fixade till och med fram originalfälgar till vinterdäcken fast "dom inte hade några"!
    Helnöjd med köpet och servicen! Läs mer
  • 2020-12-02

Tommy W skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Superservice! Snabbt och effektivt. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-11-24

Petrus N skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Simon hjälpte mig i bytet från en Maserati QP till en Tesla S. Han var hjälpsam och lyhörd genom hela processen, vilket gjorde att även en detaljfokuserad köpare som jag kände kunde känna sig trygg och lugn. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-11-24

Daniel C skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Trevligt bemötande och smidig affär! Läs mer
  • 2020-11-23

Tomas P skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Köpt Mercedes GLC 300.2019.
    Simon är väldigt mån om kunderna att det ska bli rätt, avslappnat och kunderna ska vara till freds.
    Skön och avslappnad stämning.
    Jag kommer absolut besöka fordonsbolaget vid nästa bilköp. Läs mer
  • 2020-11-19

Lars Åke B skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Det gick enkelt att köpa Audi A7:an. Tydlig dialog där Simon och hans chef lyssnade och respekterade mina önskemål. Läs mer
  • 2020-11-13

Mikael R skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Mycket bra service och ett fantastiskt bemötande. Läs mer
  • 2020-11-12

Mattias R skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Simon va en riktigt vass säljare! Kan varmt rekommendera han 😊 Läs mer
  • 2020-11-08

Torsten B skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Porsche 718 Boxster.
    Hade ingen möjlighet att åka mer än 60 mil för att kolla på den, men det var bara att utnyttja Distanspaketet. Väldigt smidigt. Sen var det bara att provköra och i lugn och ro gå igenom bilen.
    Asif gav ett mycket trevligt och proffsigt bemötande. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer

Lennart S skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Vi köpte en Tesla av Simon
    Mycket bra bemötande
    Proffsig personal Läs mer

Carina S skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Köp av Tesla S 2019
    Jag fick ett bra och proffsigt bemötande av Simon med bra information och bra service.
    Jag kände mig viktig som kund.
    Övrig personal jag möte och hade kontakt med visade också på ett väldigt bra bemötande.
    Vi har tidigare haft kontakt med företaget då vår dotter köpte bil för ca 1 månad sedan vilket gjorde att vi valde det här företaget som vi kände var väldigt proffsiga. Läs mer

Ammar M skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Företagets affärer är utmärkta. Asif var han en underbar person. Tack honom igen. Läs mer
  • Sofie L

2020-11-05

Sofie L skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte min bil online via Fordonsbolagets distanspaket. Kunde i lugn och ro hemifrån titta och ställa de frågor jag hade. Det kändes tryggt. Bäst av allt bilen levererades ändå hem till dörren. En väldigt smidig affär. Läs mer

Jonas B skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Bytte in min bil och köpte en ny.
    Fick väldigt bra hjälp och assistans från asif. Är några fel på bilen men han hjälper mig att få allt löst, bilen är en tesla model från från 2016.

Väldigt proffsig! Läs mer

Mike B skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Super trevlig och en bra säljare🤘 Läs mer

Maria L skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Jag köpte (bytte) bil online.
    Mycket proffsigt bemötande av Asif rakt igenom hela affären.
    Enkelt och smidigt från första kontakt till köp till leverans.
    Asif var behjälplig även efter köpet, hela tiden snabb återkoppling vid frågor, Asif har verkligen kunden i fokus!
    Inga problem att köpa bil online via Fordonsbolaget - helt enkelt supersmidigt. Läs mer

Mike B skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    Riktigt nöjd och bra personal! Kaffet va kanoners😊 Läs mer
  • 2020-10-30

Emil O skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Jag köpte en Honda Civic och bytte in min Volvo XC60. Jag blev mycket positivt bemött av säljaren och fick bilen levererad tidigare än tänkt. Blev bra bemött av transportföretaget också kring leveranstid, leveransdag och leveransadress.

Jag är mycket nöjd över affären och skulle varmt rekommendera detta företag till andra. Läs mer
  • 2020-10-28

Robin B skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Bra bemötande från början till avslut.
    Andra bilen som köps från detta företag trots avståndet på 50mil. Läs mer
  • Per Erik S

2020-10-25

Per Erik S skrev om Fordonsbolaget
    Köpte en Lexus av David Davidsun. Den mesta av kommunikationen via internet. Snabbt och korrekt. Lovade inget som inte kunde levereras. Gjorde också det lilla extra för att bilen skulle vara i exakt det skick vi ville ha den. Allt fungerade exakt som överenskommits. Firman ringde dagen innan upphämtning och frågade hur vi ville ha extrautrustning monterad. Företaget förtjänar åtminstone från vår erfarenhet definitivt sitt höga betyg. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-10-25

Anna B skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Fantastisk service! Bra bemötande som resulterade en snabb och enkel affär. Läs mer
  • 2020-10-15

Stefan Ö skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en mercedes cla 200 modell 2020.
    Väldigt professionellt bemötande och vi kom bra överens om köpeskillingen och inbytet med bilen jag hade sedan tidigare.

Asif - Väldigt bra säljare, lätt att resonera med och bra humor. Läs mer

Johan A skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Mycket nöjd med allt från bemötande, snabba svar på frågor och leverans. Möjligheten att testa bilen innan köp är en klockren service som gjorde att man kände sig säker Läs mer

Christel L skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Hej!Vi köpte en Honda Jazz 2020.Vi blev väl bemöta av Asif.Vi är nöjda med varat köp och skulle gärna rekommendera er till vänner.Inget krångel med affären och han fixade allt med försäkringar och annat pappersarbete. Tack!!! Läs mer

Daniel B skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Proffsigt bemötande och smidig överlämning av Teslan. Läs mer
  • 2020-10-10

Sonja L skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    En hel fin Jeep Wrangler
    David är en mycket duktig säljare
    Helt klart ett imponerande seriöst företag med resurser och fina bilar i lager.
    Åkte därifrån med Jerepen och ett leende då allt fungerat så smidigt. Läs mer
  • 2020-10-10

Thomas Ingemar L skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Köpte bil mycket bra bemötande och allt fungerade perfekt Läs mer
  • 2020-10-09

Patrik Allan J skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Hej! Jag köpte en bil av fordonsbolaget! Jag blev väl bemött. Tycker att säljaren hade god kunskap om bilen ! Fick dålig info om distanspaketet Och vilka garantier som gällde. När jag betalt bilen kunde dom inte skriva ett kvitto på affären?Vid leverans av bilen så blev leverans datum fel! Den kom 4 dagar för tidigt enligt överens kommen datum. Läs mer
    2020-10-12 David D svarar Patrik Allan J
    Hej Patrik,

Kul att du är nöjd med bilen!

Gällande vårt populära distanspaketet, så samarbetar vi med ett transportbolag som levererar bilar åt våra kunder runt om hela Sverige. Av den anledningen kan bilen alltid riskera att anlända lite tidigare än planerat. Hör gärna av dig via mail till david@fordonsbolaget.se vid vidare frågor eller funderingar!

Önskar dig en fin vecka,

Med vänlig hälsning,
    David
  • 2020-10-08

Mikael W skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Det är ett seriöst företag som månar om kundens bästa vid ett köp eller leasing. De Läs mer
  • Richard V

2020-10-08

Richard V skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Bästa säljaren och kanon bra service Läs mer
  • 2020-09-24

Martin S skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Smidig och professionellt skött bilaffär trots att den gjordes på distans. Perfekt hanterat hela vägen fram till att bil och nycklar levererades vid dörren. Läs mer
  • 2020-09-17

Fredrik S skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Bra service, trevlig, snabba ryck och kunnig!
    Det gillar jag! Läs mer
  • 2020-09-16

Jimmy P skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Tesla och fick ett grymt bra bemötnde av Asif som utförde sitt jobb galant. Läs mer
  • 2020-09-15

Peeter M skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte min bil här.
    Smidigt, bra service. Läs mer
  • 2020-09-14

Tony E skrev om Lucas Lötbom en del av Fordonsbolaget
    Köpte en begagnad bil.
    Otroligt hjälpsam försäljare som gjorde hela affären väldigt enkel. Brukar vara lite skeptisk mot bilhandlare, men fick ett trevligt och seriöst bemötande. Rekommenderar denna firma Läs mer
  • 2020-09-13

Chatrin G skrev om Lucas Lötbom en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Mercedes. Lucas var en trevlig säljare. Inte på trängande på något sätt. Utan på ett bra sätt kunde känna av vad kunden behövde och kom fram till en bra lösning .
    All personal på företaget hade en trevlig första mötet blick , när vi klev in. Läs mer
  • Jens H

2020-09-11

Jens H skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Professionell och tar ansvar för saker som också händer efter köpet.

Mycket nöjd med mitt köp och bemötandet jag fått. Läs mer
  • Sture N

2020-09-08

Sture N skrev om Lucas Lötbom en del av Fordonsbolaget
    Köpte Tesla S 60D, Försäljaren Lucas var mycket professionell. Läs mer
  • 2020-09-03

Patrik B skrev om Lucas Lötbom en del av Fordonsbolaget
    Mycket trevlig affär! Snabb och smidig leverans,
    inga problem. Läs mer
  • 2020-08-22

Per Tomas Johan K skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Tydligt och tranparent uppförande. Läs mer
  • 2020-08-10

Jonas S skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Audi A4 Allroad.
    Bilen var som beskriven, i fint skick.
    Snabba svar på Mail och telefon.

Mycket nöjd än så länge.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Pernilla S

2020-08-07

Pernilla S skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en VW Tiguan via Fordonsbolaget av säljaren Asif som jag tycker hade ett bra vänligt bemötande. Väldigt nöjd med att de kunde ”hålla” bilen tills jag kunde komma då jag hade en bit att åka. Övrig personal i bilhallen var även mycket trevliga och allt som allt är jag väldigt nöjd med affären. Läs mer
  • 2020-08-07

Samir A skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Kan bara säga gott om servicen och mottagande. Läs mer
  • Filip Å

2020-08-05

Filip Å skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    David var professionell och kunnig med bilen. Mycket smidig affär samt inbyte av gamla bilen. Kan starkt rekommendera David för framtida affärer! Läs mer
  • 2020-07-25

Naznoush H skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Allt var bra, bra bemötande och service. Läs mer
  • 2020-07-20

Karl Fredrik J skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Honda Civic. Mycket trevligt och bra bemötande av Asif Ahmad. Inga problem att få provköra den bil man vill. Förväntningarna blev uppfyllda. Tack!! Läs mer
  • 2020-07-20

Alfons Aydemir K skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Trist att komma med negativ erfarenhet. Dock viktigt att orka förmedla även dessa. Av David och Fordonsbolaget har jag blivit lurad på vinterdäck och även ett par viktiga saker man i innehållsdeklarationen av bilen skrev fanns men som i verkligheten saknades. Man har ingen utsikt att av bolaget få rätt då de som praxis säger nej. David for med osanning till såväl mig som till sina chefer. Lägg därtill att bolaget agerar mer som familj än som bolag och otryggheten som kund är ett faktum. Jag är inte orolig då vi kommer att få rätt gentemot bolaget, men vill tills dess höja ett varningens finger. Det finns ju trots allt seriösa aktörer man kan välja därute istället.

Tilläggas skall kanske också att de flesta övriga (positiva) ömdömen som står att läsa här är ”insamlade av företaget” (läs Fordonsbolaget) och inte en fristående kommentar som denna . Läs mer
    2020-07-23 Elias G svarar Alfons Aydemir K
    Hej Alfons,

Tack för din feedback, det betyder mycket för oss att du tar dig tiden att berätta för oss vad vi kan göra bättre! Vi är alltid öppna för kritik både positiv som negativ.

Vi är ett bolag som säljer ca 2000 bilar per år och målet är alltid att sträva efter 100 procent kundnöjdhet. Det måste ha skett ett missförstånd då det inte var avtalat om att det skall ingå vinterdäck. Vi kommer att kontakta dig snarast för att få klarhet i detta ärende!

Med vänlig hälsning,

Rikigt bra service. Snabbt svar och kunnig säljare! Läs mer

Bo Thomas H skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en nästan ny VW Passat! Bra kontakt från början! Läs mer
    Asif A gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte