Fordonsbolaget

Råbäcksvägen 1, 194 65 Upplands väsby — Visa karta

Välkommen till Fordonsbolaget!

Med många års erfarenhet av bilbranschen kan du känna dig trygg när du handlar bil av oss.
Tillsammans med vår verkstad jobbar vi intensivt med noggranna tester för att alla våra bilar ska vara i bästa möjliga skick, allt för att våra kunder ska ha ett problemfritt bilägande.

Med ett brett sortiment av begagnade premiumbilar samt nya Honda, vågar vi påstå att vi har något som passar alla smaker i alla prisklasser. Vi sätter stor stolthet i att leverera en förstklassig service till våra kunder.

Alla bilar som går till försäljning genom oss har blivit kvalitetssäkrade av vår auktoriserade verkstad. Vi strävar efter att alla våra fordon ska vara svensksålda och det är endast i undantagsfall som vi köper in bilar som har gått längre än 10 000 mil.

Vi välkomnar all feedback, oavsett prägel, och bemöter era tankar och åsikter vid första möjliga tillfälle.
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 592 kunder tycker om Fordonsbolaget

• 2020-10-15

Stefan Ö skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en mercedes cla 200 modell 2020.
    Väldigt professionellt bemötande och vi kom bra överens om köpeskillingen och inbytet med bilen jag hade sedan tidigare.

Asif - Väldigt bra säljare, lätt att resonera med och bra humor. Läs mer

Johan A skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Mycket nöjd med allt från bemötande, snabba svar på frågor och leverans. Möjligheten att testa bilen innan köp är en klockren service som gjorde att man kände sig säker Läs mer

Christel L skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Hej!Vi köpte en Honda Jazz 2020.Vi blev väl bemöta av Asif.Vi är nöjda med varat köp och skulle gärna rekommendera er till vänner.Inget krångel med affären och han fixade allt med försäkringar och annat pappersarbete. Tack!!! Läs mer

Daniel B skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Proffsigt bemötande och smidig överlämning av Teslan. Läs mer
  • 2020-10-10

Sonja L skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    En hel fin Jeep Wrangler
    David är en mycket duktig säljare
    Helt klart ett imponerande seriöst företag med resurser och fina bilar i lager.
    Åkte därifrån med Jerepen och ett leende då allt fungerat så smidigt. Läs mer
  • 2020-10-10

Thomas Ingemar L skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Köpte bil mycket bra bemötande och allt fungerade perfekt Läs mer
  • 2020-10-09

Patrik Allan J skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Hej! Jag köpte en bil av fordonsbolaget! Jag blev väl bemött. Tycker att säljaren hade god kunskap om bilen ! Fick dålig info om distanspaketet Och vilka garantier som gällde. När jag betalt bilen kunde dom inte skriva ett kvitto på affären?Vid leverans av bilen så blev leverans datum fel! Den kom 4 dagar för tidigt enligt överens kommen datum. Läs mer
    2020-10-12 David D svarar Patrik Allan J
    Hej Patrik,

Kul att du är nöjd med bilen!

Gällande vårt populära distanspaketet, så samarbetar vi med ett transportbolag som levererar bilar åt våra kunder runt om hela Sverige. Av den anledningen kan bilen alltid riskera att anlända lite tidigare än planerat. Hör gärna av dig via mail till david@fordonsbolaget.se vid vidare frågor eller funderingar!

Önskar dig en fin vecka,

Med vänlig hälsning,
    David
  • 2020-10-08

Mikael W skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Det är ett seriöst företag som månar om kundens bästa vid ett köp eller leasing. De Läs mer
  • Richard V

2020-10-08

Richard V skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Bästa säljaren och kanon bra service Läs mer
  • 2020-09-24

Martin S skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Smidig och professionellt skött bilaffär trots att den gjordes på distans. Perfekt hanterat hela vägen fram till att bil och nycklar levererades vid dörren. Läs mer
  • 2020-09-17

Fredrik S skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Bra service, trevlig, snabba ryck och kunnig!
    Det gillar jag! Läs mer
  • 2020-09-16

Jimmy P skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Tesla och fick ett grymt bra bemötnde av Asif som utförde sitt jobb galant. Läs mer
  • 2020-09-15

Peeter M skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte min bil här.
    Smidigt, bra service. Läs mer
  • 2020-09-14

Tony E skrev om Lucas Lötbom en del av Fordonsbolaget
    Köpte en begagnad bil.
    Otroligt hjälpsam försäljare som gjorde hela affären väldigt enkel. Brukar vara lite skeptisk mot bilhandlare, men fick ett trevligt och seriöst bemötande. Rekommenderar denna firma Läs mer
  • 2020-09-13

Chatrin G skrev om Lucas Lötbom en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Mercedes. Lucas var en trevlig säljare. Inte på trängande på något sätt. Utan på ett bra sätt kunde känna av vad kunden behövde och kom fram till en bra lösning .
    All personal på företaget hade en trevlig första mötet blick , när vi klev in. Läs mer
  • Jens H

2020-09-11

Jens H skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Professionell och tar ansvar för saker som också händer efter köpet.

Mycket nöjd med mitt köp och bemötandet jag fått. Läs mer
  • Sture N

2020-09-08

Sture N skrev om Lucas Lötbom en del av Fordonsbolaget
    Köpte Tesla S 60D, Försäljaren Lucas var mycket professionell. Läs mer
  • 2020-09-03

Patrik B skrev om Lucas Lötbom en del av Fordonsbolaget
    Mycket trevlig affär! Snabb och smidig leverans,
    inga problem. Läs mer
  • 2020-08-22

Per Tomas Johan K skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Tydligt och tranparent uppförande. Läs mer
  • 2020-08-10

Jonas S skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Audi A4 Allroad.
    Bilen var som beskriven, i fint skick.
    Snabba svar på Mail och telefon.

Mycket nöjd än så länge.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Pernilla S

2020-08-07

Pernilla S skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en VW Tiguan via Fordonsbolaget av säljaren Asif som jag tycker hade ett bra vänligt bemötande. Väldigt nöjd med att de kunde ”hålla” bilen tills jag kunde komma då jag hade en bit att åka. Övrig personal i bilhallen var även mycket trevliga och allt som allt är jag väldigt nöjd med affären. Läs mer
  • 2020-08-07

Samir A skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Kan bara säga gott om servicen och mottagande. Läs mer
  • Filip Å

2020-08-05

Filip Å skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    David var professionell och kunnig med bilen. Mycket smidig affär samt inbyte av gamla bilen. Kan starkt rekommendera David för framtida affärer! Läs mer
  • 2020-07-25

Naznoush H skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Allt var bra, bra bemötande och service. Läs mer
    Elias G gillar detta
  • 2020-07-20

Karl Fredrik J skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Honda Civic. Mycket trevligt och bra bemötande av Asif Ahmad. Inga problem att få provköra den bil man vill. Förväntningarna blev uppfyllda. Tack!! Läs mer
  • 2020-07-20

Alfons Aydemir K skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Trist att komma med negativ erfarenhet. Dock viktigt att orka förmedla även dessa. Av David och Fordonsbolaget har jag blivit lurad på vinterdäck och även ett par viktiga saker man i innehållsdeklarationen av bilen skrev fanns men som i verkligheten saknades. Man har ingen utsikt att av bolaget få rätt då de som praxis säger nej. David for med osanning till såväl mig som till sina chefer. Lägg därtill att bolaget agerar mer som familj än som bolag och otryggheten som kund är ett faktum. Jag är inte orolig då vi kommer att få rätt gentemot bolaget, men vill tills dess höja ett varningens finger. Det finns ju trots allt seriösa aktörer man kan välja därute istället.

Tilläggas skall kanske också att de flesta övriga (positiva) ömdömen som står att läsa här är ”insamlade av företaget” (läs Fordonsbolaget) och inte en fristående kommentar som denna . Läs mer
    2020-07-23 Elias G svarar Alfons Aydemir K
    Hej Alfons,

Tack för din feedback, det betyder mycket för oss att du tar dig tiden att berätta för oss vad vi kan göra bättre! Vi är alltid öppna för kritik både positiv som negativ.

Vi är ett bolag som säljer ca 2000 bilar per år och målet är alltid att sträva efter 100 procent kundnöjdhet. Det måste ha skett ett missförstånd då det inte var avtalat om att det skall ingå vinterdäck. Vi kommer att kontakta dig snarast för att få klarhet i detta ärende!

Med vänlig hälsning,

Elias G gillar detta

Bo Thomas H skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en nästan ny VW Passat! Bra kontakt från början! Läs mer

Nils Lucas H skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en bil online av fordonsbolaget. Kunde inte ha varit smidigare, är super nöjd med bilen & den va i de skicket de sa att den skulle vara. Kommer absolut att köpa bil från fordonsbolaget igen & tipsa vänner & familj om att göra de också. Läs mer

Daniel L skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Grym Service, snabb och smidig affär.. Läs mer
  • 2020-07-16

Leif B skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en bil och hade väl inte så stora förväntningar så företaget överraskande mig regält, allt flöt på och inge krångel samt trevlig säljare som gjorde sitt yttersta. Läs mer
  • 2020-07-16

Rickard Carl Georg F skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Tesla model 3.. Hade varit där tidigare och kollat på en annan tesla och redan då fått ett jättebra bemötande av Asif så var jätteenkelt å köpa bilen då man redan tidigare fått ett bra förtroende för säljaren.

Väldigt nöjd. Läs mer

Josef D skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Tydlig, rak och ärlig i sin kommunikation. Nöjd med köpet än så länge! Läs mer
  • EDWIN N

2020-07-15

EDWIN N skrev om Fordonsbolaget
    Utomordentligt service jag fick utav säljaren Asif Ahmad. Jag har aldrig känt en sådan trygghet hos någon annan bilhandlare. Definitivt inte sista gången jag handlar hos fordonsbolaget! Med vänlig hälsning, Edwin Läs mer

Pär Olof K skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Fantastiskt snabb och bra service. Säljaren ringde mig kl 20 på kvällen då jag mailat att jag ville ha kontakt. Smidig kontraktsskrivning via nätet. Mycket bra bemötande på plats:-) Läs mer

Bahareh B skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpte ett fordon online.
    Väldigt behjälplig försäljare med god kunskap kring fordonen som dessutom var lättillgänglig vid frågor!
    Affären gick smidigt och han var informativ och tydlig vid varje steg av affären. Guldstjärna! Läs mer
  • 2020-07-02

Patrik T skrev om Gustaf Malmström en del av Fordonsbolaget
    Jag kontaktade Fordonsbolaget för att få en offert på min Tesla.
    fick snabbt svar med ett bra bud. affären gick smidigt till och va väldigt tillmötesgående med mina behov. håller verkligen va dom lovar. Läs mer
  • 2020-06-29

John Henrik S skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Smidig affär med rak och tydlig kommunikation. Allt gjordes på distans och affären kunde genomföras helt elektroniskt. Läs mer
  • 2020-06-29

Jessica C skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Smidig och bra försäljning. Hel nöjd och kommer garanterat återkomma Läs mer
  • 2020-06-28

Staffan Manasse V skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Vännlig och profesionellt skött.
    Smidigt att göra affär med. Läs mer

Lars Niklas P skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Jätte bra bemött
    Hjälpsam
    Fick den bil som han lovade mig(skicket på bilen)
    Förstående
    Ett smidigt bilköp Läs mer

Zlatko B skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Fantastiskt service!
    Från första kontakt via mail till affär!

Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service känsla! Den här säljaren vet hur en kund vill bli bemött.

Rekomenderar Fordonsbolaget till alla!! Här gör du en trygg och smidig affär. Läs mer

Offenca Consulting A skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Grymt bra service. Grymt att lösa problem. Läs mer

Nikunj P skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    En trygg och säker upplevelse vid mitt bilköp på Fordonsbolaget. Säljaren David Davidsun är otroligt professionell och fick mig att känna en trygghet i hela säljprocessen! Kan varmt rekommendera Fordonbolaget! Läs mer
  • 2020-05-19

Olof P skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Snabb, smidig, trevlig och superbra service! En stjärna! Läs mer
  • 2020-05-17

Sandra H skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Bäst!! Jätte duktig försäljare och Hjälper en att få sin drömbil Läs mer
  • 2020-05-17

Jan S skrev om Asif Ahmad en del av Fordonsbolaget
    Köpt en Audi i mkt .fint skick.
    Bemöttes väldigt artigt, och även att jag kom i halv sjaskiga kläder så togs jag emot av Asif Ahmad som en trovärdig kund. Det var mycket proffsiga och hjälpsamma. Alla mycket trevliga!
    Asif jobbade xtra en helg för att hjälpa mig och min fru att kunna hämta ut vår nya A8. Kan rekommendera FORDONSBOLAGET till alla eventuella köpare 100%. Jag är jättenöjd med Asif som fortfarande håller kontakten med mig ibland.
    Jan S med familj. Läs mer
  • 2020-05-15

Sauli V skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Trevligt och gott bemötande.

Proffsigt.

Företaget känns fräscht samt ha goda lokaler och utrustningar.

Tack! Läs mer
  • 2020-05-15

Sandra H skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Toppen försäljare som är väldigt hjälpsam och lyssnar på kunden för att efter behov kunna välja den bil som bäst passar.

Elias rekommenderas starkt! Läs mer
Elias Ghazal