Fordonsbolaget

Fordonsbolaget

Välkommen till Fordonsbolaget!

Med många års erfarenhet av bilbranschen kan du känna dig trygg när du handlar bil av oss.
Tillsammans med vår verkstad jobbar vi intensivt med noggranna tester för att alla våra bilar ska vara i bästa möjliga skick, allt för att våra kunder ska ha ett problemfritt bilägande.

Med ett brett sortiment av begagnade premiumbilar samt nya Honda, vågar vi påstå att vi har något som passar alla smaker i alla prisklasser. Vi sätter stor stolthet i att leverera en förstklassig service till våra kunder.

Alla bilar som går till försäljning genom oss har blivit kvalitetssäkrade av vår auktoriserade verkstad. Vi strävar efter att alla våra fordon ska vara svensksålda och det är endast i undantagsfall som vi köper in bilar som har gått längre än 10 000 mil.

Vi välkomnar all feedback, oavsett prägel, och bemöter era tankar och åsikter vid första möjliga tillfälle.

Läs vad 712 kunder tycker om Fordonsbolaget 2

2021-05-12
    Köpte och bytte in bil. Klockren servicekänsla med snabba svar och hög tillgänglighet.

Kommer definitivt göra affär med dom igen.

Fick nya bilen levererad hem och gamla upphämtad. Stort plus.
  • 2021-05-11
    Proffsigt bemötande, snabba svar på alla frågor och smidig köpprocess. Vi är väldigt nöjda med vår fina Volvo, tack Simon!
    2021-05-07
    Hej. Jag köpte en BMW via Simon och jag kan inte säga nått annat än att jag har blivit proffsigt bemött. Jag tackar för en både trygg och smidig affär. Tavk.. Mvh Roberr
  • 2021-05-03
    Jag köpte en Audi A6 Avant Tdi 2.0. Jag är otroligt nöjd med affären och Simons bemötande var super. När jag köper bil hos ett företag så önskar jag ett gott bemötande och att få känna mig trygg och säker i affären, med Simons hjälp och goda service så kunde inget kännas bättre. Olyckligt så drabbas jag av en liten skada på vänster förar dörr då en liten kåpa lossnade vid nyckelhålet när jag öppnade dörren. Jag kontaktade er och fick även då ett gott bemötande. Ni beställde en ny bit omgående och åter igen kändes det bra.
    2021-05-03
    Snabb service och bra hanterat efteråt när vi behövde hjälp med fel som visade sig hänga med bilen.
  • 2021-04-30
    Mycket bra bemötande av Simon på Fordonsbolaget när jag köpte min Honda HR-V. Enkelt och smidigt. Provkörning genast och snabb leverans av bilen. Joakim
    2021-04-30
    Jag & min fru köpte en Honda Type R FK2 2015.

Vi blev bemötta på ett otroligt bra sätt ,De fråga vad vi ville ha hjälp med & vi skulle bara kika på bilen & de tog tid och körde fram den ,Lät oss provköra den ,Sen åkte vi iväg & funderade & kom tillbaka igen & ville provköra & de lät oss provköra bilen igen & då bestämde vi oss för att köpa den eftersom allt kändes bra.

Förväntade mig ett bra bemötande/Proffs på sitt område & inga påstridiga försäljare.

Upplevelsen blev sjukt bra,Kan varmt rekommendera detta företag. Vi fick hjälp av Simon som inte alls var påstridig & pressade till bilköp,Utan han fick oss att känna oss otroligt trygga & Simon gav känslan som en gammal lojal vän & vi köpte bilen utan nå ångest alls efteråt.
    +i kanten att dem lämnar bilen fulltankad.

Och Simon har otroligt bra kundkontakt & hjälper en med alla problem & frågor man kan ha. Han har hjälpt oss med lånebil när våran bil behövde lite fix. Exakt som man vill en säljare & företag ska lösa problem så löser dem det på rätt sätt!

Vi kommer att bli kunder som kommer tillbaka inför nästa bilköp när det är dax för det!

Fortsätt med ditt grymma hårt arbete.
    //Johannes & Alexandra
  • 2021-04-30
    Mkt trevligt bemötande då vi köpte en BMW m3. Mkt fint skick på bilen.
    Bra upplägg på finans och leverans.
    2021-04-30
    Svinbra säljare.
    Klara besked!
    Hjälpsam!
    2021-04-27
    Bad om värdering på en BMW och fick svar från Gistaf inom ett par minuter. Vi gjorde upp affären över mail och bestämde tid för överlämning av bilen hos Fordonsbolaget.

Allt flöt på fint och jag är mycket nöjd!
    2021-04-20
    Fick min bil inköpt av Gustaf vilket fungerade mycket smidigt och med bra återkoppling så det blir full pott!
    2021-04-07
    Fantastiskt trevligt bemötande och bra service.
    2021-04-04
    Köpte en bil på distans utan att bilderna ens hunnit upp på blocket. Ringde direkt annonsen kom ut från den stunden har Asif varit otroligt hjälpsam och professionell. Han fixade bilder och historik, svarade oftast snabbt och var alltid tydlig. När jag väl fick hem bilen tyckte jag inte att bromsarna bak var i okej skick. Påtalade detta och Asif gick med på att Fordonsbolaget stod för kostnaderna.

Väldigt nöjd med bemötande, köpprocess vad gäller distansköp och tycker jag betalade ett bra pris(även om det inte gick att pruta på priset när man köpte på distans). Har och kommer rekommendera Fordonsbolaget till vänner och sannolikt köpa bil där igen.
    2021-04-03
    Tredje bilen jag köper utav Asif. Väldigt nöjd!
  • André O
    skrev om Fordonsbolaget
    2021-04-01
    Seriöst företag. Helt fantastiskt bemötande från första telefon samtal till uppvisning och leverans.
    Stor tack Oscar Eisele snygg jobbat!
    2021-03-31
    Hjälpsamt o proffsigt bemötande!
    2021-03-31
    Köpte en begagnad bil, väldigt trevligt och proffesionelt bemötande.
    Allt bra från kontakt till affär.
    2021-03-31
    Mycket bra och serviceinriktad. Dock visade det sig att han inte varit helt sanningsenlig då leveranskillen meddelade att Asif sagt att vi skulle kontakta Tesla om ytterligare ett nyckelkort och att Fordonsbolaget skulle stå för detta. När jag pratade med Asif om detta sa han inte samma sak som leveranskillen...
    2021-03-31
    Jag köpte min bil på distans av en riktigt serviceinriktad säljare Asif.
    Jag hade lite otur under transporten av bilen till Göteborg och fick en lackskada på kofångaren. Men detta var aldrig något problem. Jag kontaktade Asif direkt som var förstående och hjälpte mig hela vägen med att få detta ordnat, utan någon som helst kostnad för mig.
    Jag kan starkt rekommendera Fordonsbolaget och definitivt Asif som säljare. Tack för fin service och en grymt fin bil!
    2021-03-31
    Asif Ahmad, tackar dig för all hjälp med bilköpet
    Jag är så nöjd med min nya bil
    2021-03-31
    Köpte en Audi A3 av Asif.
    Allt från Mail till telefonkontakt var suveränt. Ska bli kul att se den nya anläggningen. Kan starkt rekommendera Asif och Fordonsbolaget.
    2021-03-31
    Köpte begagnad bil av Asif på Fordonsbolaget.
    Utmärkt service, inga konstigheter och transport av bilen dom 82milen hem till mig gick som en dans.
    Rekommenderas!
    Jag köpte en.
    Jag är jätte tacksam för det trevliga bemötande av Asif Ahmad.
    Jätte snällt och kunnig person, fick faktiskt svar på alla mina frågor.

TACK
    2021-03-31
    Väldigt nöjd kund som fått uppleva en köpprocess som fungerat perfekt, alltifrån första kontakten till leverans av bilen. Asif Ahmad har varit väldigt seriös kompetent med väldigt snabb återkoppling, precis som kund vill uppleva. Jag kan verkligen rekommendera Asif Ahmad såväl som Fordonsbolaget.
    2021-03-28
    Köpte för första gången bil på distans, och är det någonstans man kan känna sig trygg med en bra affär och grymt kund engagemang så är det verkligen fordonsbolaget som ligger i framkant. Stort tack till Simon som jag Köpte bilen av som hela tiden var tillgänglig och hade snabbt svar på ens frågor, en kille som verkligen är en bilförsäljare som brinner för sina kunder! Och även riktigt kul och se hur långt fram fordonsbolaget ligger när det gäller att synas och höras på sociala medier osv! BIG UP 👍🏼

Kan absolut utan tvekan återkomma när det är dags att byta bil igen!
  • Aymen F
    skrev om Fordonsbolaget
    2021-03-20
    Serviceminded, trevlig och mycket enkel att prata med- Oscar på fordonsbolaget får topp betyg! Kändes mer som en vän än säljare, besvarade mina frågor fort och även efter arbetstid, uppskattas! Första köpet via de och förhoppningsvis ej sista! Stark rekommendation.
  • Kerim S
    skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    2021-03-19
    Köpte en BMW M2 Competition från Fordonsbolaget och Elias Ghazal! Mycket imponerad av hur serviceminded han är och vilken kundvård som är i världsklass. Snabba och raka svar. Han fanns tillgänglig även efter arbetstid!! Rekommenderar Fordonsbolaget och detta är inte min sista affär med dem!!

Tack för en trygg och bra affär Elias!

Med vänlig hälsning,
    Kerim
  • skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    2021-03-19
    Har drömt om och letar efter en cabriolet, såg en annons på sociala medier från Fordonsbolaget. Träffade Elias som överträffade alla mina förväntningar. Kanske inte vid själva köpet men där efter. Snabba svar, ärlig, ödmjuk, proffsig ... ett problem dök upp. Han uppmärksammade och löste det innan jag hann bli orolig.

2021-03-18
    Bra kvalitet på bilarna tillsammans med bra bemötande från engagerade och kunniga säljare. Kan varmt rekommendera Fordonsbolaget.
    2021-03-17
    Köpte en bil hos David och affären gick smidigt. David sätter kunden och kundens behov i centrum vilket gav mig en bra och trygg process genom köpet. Lätt att ha göra med. Kommer jag köpa bil av David igen? Absolut!
    2021-03-17
    Trevlig säljare, bra kommunikation mot kund och riktigt bra service. En skada som jag missade vid köp fångades upp av Fordonsbolaget och åtgärdades utan några konstigheter. Kan varmt rekommenderas!
    2021-03-16
    Hjälpsam trevlig effektiv, bra.
    2021-03-15
    Köpte en begagnad Tesla. Väldigt bra bemötande av Simon både vid provkörning och leverans.
    2021-03-15
    En begagnad Porsche Macan S. Väldigt bra bemött, god kommunikation och bilfirman/säljaren såg till att göra de åtgärderna på bilen som vi kom överens om innan den blev levererad.
    2021-03-15
    Otroligt bra bemötande både före och efter köp!!!
  • JONATHAN G
    skrev om Simon Kalayci en del av Fordonsbolaget
    2021-03-14
    Köpte en beg Honda. Var mycket nöjd med köpet och utnyttjade deras distanserbjudande vilket fungerade super. Tyvärr började bilen strula ordentligt samma vecka som den köptes, och trots flera verkstadsbesök så gick det inte att lösa innan jag gav upp hoppet och önskade att häva köpet.
    Man tycker att jag borde vara riktigt missnöjd men jag är väl snarare besviken på produkten medan jag tycker att Fordonsbolaget, I synnerhet säljaren Simon, hela tiden varit tillgängliga och vill lösa strulet på bästa sätt. Jag har inget att klaga på gällande professionaliteten eller bemötandet. Jag har aldrig känt mig orolig trots att bilaffärer kan vara de mest stressiga affärerna som man råkar ut för, och särskilt när det inte blir som man tänkt sig. Här kan ni känna er säkra när ni handlar.
  • 2021-03-13
    Köpte en beg. bil online/Distanspkt. (14 dgr. retur rätt) Kanonbra concept. Simon inspekterade bilen innan lev. och därefter monterades helt nya däck utan ex. kostnad. Dessutom fick jag ett bra inbytes pris.
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande genom hela affären. Ett seriöst bolag som jag absolut kan rekommendera.
    2021-03-11
    Bra service bra bemötande lättsamt och enkelt
    2021-03-11
    Förtroendeingivande och professionella. Trevliga och tillmötesgående. Mina höga förväntningar möttes.
    2021-03-11
    Allting gick jättebra! Utmärkt service!! Ska rekommendera vidare!!

Köpte en begagnad mini countryman
    2021-03-09
    Jag köpte en Porsche av fordonsbolaget där dem hjälpte mig med en hela köpprocessen. Asif letade runt och hittade bilen som jag eftersöktlänge, han kontaktade dåvarande ägaren, köpte in bilen, hämtade den på transport och sedan sålde bilen till mig. Pricken över i:et så rekondade de bilen vid upphätmningen. Bilaffärerna kommer framöver gå via Asif och fordonsbolaget.
    2021-03-09
    Köpte en begagnad bil av Fordonsbolaget/Asif. Allt funkade klockrent. Trevligt bemötande och bra service. Skulle gärna handla hos dem igen!
    2021-03-09
    Köpte en bil, fick service direkt man klev in i bilhallen. Supernöjd!
    2021-03-09
    Proffsigt kundbemötande! Man kände sig trygg med att handla bil hos Fordonsbolaget. 14 dagars testperiod av bilen man ska köpa är grymt bra.
    2021-03-09
    Köpte en Porsche Macan 2019 med 1500 mil på mätaren. En välvårdad bil som säljaren Asif gick i god för och som stämde vid leverans.
    Och bemötandet och engagemanget från säljaren Asif var utmärkt. Snabba svar på mina frågor via mejl och kontakten med Asif var trestjärnig.
    Så jag kan verkligen rekommendera Fordonsbolaget.
    2021-03-09
    Mycket trevligt bemötande. Snabba lösningar på problem.
    2021-03-04
    Jättebra bemötande, toppen bra affär som gick smidigt, Simon är en toppenkille. Inte omöjligt att vi köper bil av honom i framtiden.
    2021-03-04
    Har köpt en begagnad bil hos fordonsbolaget där jag har fått ett utmärkt bemötande. Deras försäljare David, har varit oerhört servicemedveten och professionell under hela processen.
    Att köpa begagnat med hemleverans på fordonsbolaget har varit helt problemfritt. Det vi har kommit överens om och det som utlovats samt beskrivits via telefon har infriats till fullo.
    Mycket trevligt att göra affär med David, kan starkt rekommenderas. Troligtvis blir även nästa affär utförd hos fordonsbolaget och David.
    2021-03-03
    Punktligt, ordagrant och extrem service när jag sålde min XC90!!!

En inköpare att lite på.

Många sjärnor
    2021-03-03
    Oerhört fint bemötande av Gustaf. En smidig process där allt sköttes digitalt med hjälpbara system. Mina framtida affärer kommer garanterat ske genom fordonsbolaget men framförallt Gustaf!