Fordonsbolaget

Råbäcksvägen 1, 194 65 Upplands väsby — Visa karta

Välkommen till Fordonsbolaget!

Med många års erfarenhet av bilbranschen kan du känna dig trygg när du handlar bil av oss.
Tillsammans med vår verkstad jobbar vi intensivt med noggranna tester för att alla våra bilar ska vara i bästa möjliga skick, allt för att våra kunder ska ha ett problemfritt bilägande.

Med ett brett sortiment av begagnade premiumbilar samt nya Honda, vågar vi påstå att vi har något som passar alla smaker i alla prisklasser. Vi sätter stor stolthet i att leverera en förstklassig service till våra kunder.

Alla bilar som går till försäljning genom oss har blivit kvalitetssäkrade av vår auktoriserade verkstad. Vi strävar efter att alla våra fordon ska vara svensksålda och det är endast i undantagsfall som vi köper in bilar som har gått längre än 10 000 mil.

Vi välkomnar all feedback, oavsett prägel, och bemöter era tankar och åsikter vid första möjliga tillfälle.
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 390 kunder tycker om Fordonsbolaget

• 2019-02-10

Robert K skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Mycket tillmötesgående.
    Smidigt att köpa bil. Läs mer
  • Ekrem O

2019-02-09

Ekrem O skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Köpte en bil och jag är väldigt nöjd med den är skönt att köra och alla medlemmar i familjen är nöjda Läs mer
  • 2019-02-09

Philip N skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Bra respons och trevligt bemötande Läs mer
  • Eric R

2019-02-08

Eric R skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Honda civic type r gt. Fick wtt klockrent bemötande av david! Skulle rekomendera honom till alla jag känner. Läs mer
  • 2019-02-01

PATRIK H skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Jag har köpt en Porsche på Fordonsbolaget där David är säljare. David har varit mycket tillmötesgående och seriös i sitt uppträdande. Han inger förtroende och lyssnar på kunden. Läs mer
  • 2019-01-31

Daniel H skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Hej,
    Jag köpte nyligen en Honda Jazz utav David Sun på Fordonsbolaget.
    Fantastisk bemötande och otroligt bra service utav David och företaget.
    Tack för all hjälp David 😊 Läs mer
  • 2019-01-28

Kujtim H skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Mycket bra upplevelse, trevliga säljare.
    Tackar david för all hjälp. Läs mer
  • 2019-01-27

Fordonsbolaget Infracity skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Väldigt bra bemött! Trevlig, smidig & ärlig! Tack för en toppenaffär😊👍🏼 Läs mer
  • 2019-01-27

Dami S skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Mercedes c220.
    Utmärkt bemötande och hjälpsam personal. Läs mer
  • 2019-01-25

Mathias H skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Jag köpte en Honda Civic av David. Fantastiskt bemötande från första kontakt vi hade med varandra. Jag gick in extremt osäker på vilken bil jag skulle köpa, 10 minuters samtal med David och allt var glasklart. Blir absolut inte sista gången jag handlar av Fordonsbolaget. Läs mer
  • 2019-01-25

Kenneth H skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Super bra säljare. Kan endast ge positivt omdöme då allting varit smidigt och perfekt. Läs mer
  • 2019-01-19

Jonas E skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Engagerad, förtroendeingivande och kompetent som säljare. Läs mer
  • 2019-01-18

Marcus E skrev om Fordonsbolaget
    Köpte en Tesla Model S 90D med Sebastian Ahlbaum som kontaktperson på fordonsbolaget. Fick ett bra och trevligt bemötande med bra återkoppling. Hade lite besvär med att en varninglampa lös när jag skulle hämta bilen som hade uppstått över natten. Men det löste Sebastian och fick sedan bilen levererad till mig när det var klart.

Däremot så fick jag ett brev hem ungefär en månad senare om körförbud för att bilen inte var besiktad. Visserligen är det mitt ansvar men jag tycker att den borde kunnat vara nybesiktad eftersom det var under besiktningsperioden som jag köpte bilen.
    Men jag besiktade bilen, det gick bra och jag fick ingen anmärkning, så det var inga problem. Hade jag nämnt det för Sebastian så tror jag att han hade hjälpt mig. Men det kändes ovärt, det var enklare att bara besikta den själv.

I sin helhet så är nöjd. Läs mer
  • Elin A

2019-01-17

Elin A skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Köpt en Honda Civic. Fått superbra bemötande från första stund både på plats, via mail och telefon. Kunnig, trevlig och väldigt hjälpsam. Kunde inte vara nöjdare! Läs mer
  • 2019-01-17

Celal Y skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Allt vara så bra alla var trävliga hjälpsam fick hjälp av elias så trevlig och han kan jobbet stor tack celal Läs mer
  • 2019-01-15

Pontus W skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Trevlig, kunnig och smidigt köp av min nya bil. Bra bemötande och min uppfattning ärlig i sina åsikter och information.
    Jag kommer att göra fler bilaffärer med Elias. Läs mer
  • Kristoffer L

2019-01-11

Kristoffer L skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Honda Civic
    Utmärkt bemötande å snabb service.
    Inga förväntningar men blev positivt överraskad Läs mer
  • 2019-01-10

Elie G skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Jag köpte en Volvo och jag tycker att det gick jätte bra från början till slut tack vare
    David.
    Jätte stort tack till honom Läs mer
  • 2019-01-09

Mycket snabb och bra service. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Sarkis K

2019-01-05

Sarkis K skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Honda C-RV Blev väl bemött, företaget levde upp min förväntningar.
    det var för första gången jag köpte en bil på distans ,var lite tveksam i början men det gick väldigt smidigt Läs mer
  • 2018-12-15

Per E skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget
    Köpt en begagnad premiumbil från Fordonsbolaget. Mycket trevligt bemötande av Sebastian och bilen framkörd när jag kom för att titta på den. Sen en snabb och smidig affär, leverans med vinterdäck monterade nästa dag. Upptäckte ett irriterande missljud från ena dörren på bilen dagen enfter, vilket var en lördag. Dom tog in bilen direkt veckan efter. Visade sig vara ett elfel vid högtalaren och fixade felet under dagen. Försöker absolut inte slingra sig undan och hänvisa till den garanti som jag köpt till utan fixade allt utan krångel. Mycket smidigt och bra bemötande även från verkstaden. Läs mer
  • 2018-12-14

Ulf Robert A skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget
    Professionellt bemötande, ej påstridigt.
    Snabb och smidig affär. Läs mer
  • 2018-12-14

Leif Tomas S skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget
    Bra bemötande och så här långt hållit alla löften, snabbt och enkelt utan en massa onödigt krångel. Läs mer
  • fredrick W

2018-12-12

fredrick W skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Porsche som jag länge drömt om!! Kontaktade Sebastian och fick ett jättetrevligt bemötande. Sebastian är kunnig, engagerad och väldigt trevlig.
    Jag har alltid gjort mina bilaffärer på Fordonsbolaget och har varje gång blivit jättenöjd. Jag kan varmt rekommendera Sebastian Ahlbaum // Fredrick Läs mer
  • 2018-12-10

Johan T skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Elias är oerhört kunnig ödmjuk i sitt sätt som säljare bättre leverans och bemötande av vår nya bil kunde vi inte få.
    Johan T Läs mer
  • 2018-12-09

Emad B skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Proffesionell
    Kunnig
    Bra bemötande
    Serviceminded

Ja listan kan göras lång men utmärkt bemötande och jag kommer hädanefter alltid kolla med Fordonsbolaget först inför mina kommande bilköp. Läs mer
  • 2018-11-29

David M skrev om Fordonsbolaget
    Bluff företag!

Hetsar till att betala handpenning på 10000 kr för att sedan inte betala tillbaka ifall man ångrar sig även om detta sker 12 timmar senare. Trots att man hänvisar till konsumentköplagen och andra lagar samt fall. Var försiktiga!

Otrevligt bemötande och ytterst oprofessionellt. Läs mer
    2018-12-07 Fordonsbolaget svarar David M
    Hej David!
    Tack för din Reco.
    Det är tråkigt att höra att din upplevelse hos oss har varit mindre bra då vi alltid
    strävar efter att ha nöjda och återkommande kunder.

Anledningen till att vi är måna om att få in en handpenning är för att vi har väldigt hög omsättning på vårt lager och vill att kunden skall ha en möjlighet att reservera bilen då vi ofta har flera kunder på dem.
    Det är såklart valfritt om man som kund vill låsa en affär med handpenningen eller inte.

Vi anser att den avtalade handpenningen på 10 000kr är en skälig summa för att först reservera en bil som började färdigställas för leverans och sedan ändra sig och reservera en annan.
    Båda bilarna har under tiden tagits bort från annons efter att vi avtalat om att ni skulle köpa dem.

Med vänliga hälsningar
    Fordonsbolaget
  • 2018-11-27

Johan Åke Nicklas S skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Proffsigt mottagande. Kommer tillbaka vid nästa köp! Läs mer
  • Ostoja B

2018-11-25

Ostoja B skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget
    Köpte mig en Golf GTI Performance på Fordonsbolaget.
    Bra bemötande av Sebastian försäljaren.
    Företaget levde upp till mina förväntningar. Och fick veta allt som jag behövde om bilen. Läs mer
  • 2018-11-22

Hammad A skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Absolut den bästa säljaren jag har varit hos. Ärlig, rak och service inriktad. Skulle köpa en bil, slutade med två bilar till företaget.

Mycket nöjd kund! Läs mer

GR8 P skrev om Danny Attar en del av Fordonsbolaget
    Grymt snabb och smidigt gick det👌🏻👌🏻
    Kommer tillbax snart när jag ska byta in min pärla mot något nytt👍🏻👌🏻✌🏻😃 Läs mer

Sebastian h skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget

• 2018-11-18

Juha Petteri M skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Great car! Tesla! Great service! Läs mer

Abgar K skrev om Fordonsbolaget
    Trevlig och kunnig personal som kan sitt jobb! Läs mer

Peter L skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Service inriktade, kunniga, trevligt bemötande. Helt enkelt proffsiga. Läs mer
  • Ali Ahmad B

2018-11-16

Ali Ahmad B skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget
    Sebastian va väldigt trevlig och proffsig,jag återkommer gärna till er i framtiden och byta min bil hos er egen:) Läs mer
  • Marcus H

2018-11-16

Marcus H skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Snabb och smidigt affär! Säljaren var väldigt tillmötesgående. Kan varmt rekommenderas. Läs mer

Caroline H skrev om Fordonsbolaget
    Lämnade in min bil på service och fick tillbaka den snabbt, i nyskick! Extremt bra och proffsig service. Stort tack till Kim och Tobias som alltid höll mig uppdaterad om vad som behövdes göra. Läs mer
  • Harih S

2018-11-15

Harih S skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Vi var där i Måndas och vi fick mycket härlig bemötande från Elias Ghazal!

Vi köpte en super nice bil!

Tack Elias! :))) Läs mer
  • Marcus H

2018-11-14

Marcus H skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Snabbt och smidigt! Vi fick tips om en bil som hade vårat kriterier. Säljaren var toppen och löste allt väldigt snabbt efter kundens önskemål. Läs mer
  • Sak G

2018-11-12

Sak G skrev om Fordonsbolaget
    Fordonsbolaget är en klass för sig! Det är inte en slump att man köpt 6 bilar ifrån dem!

Vill du ha en personlig kontakt och en grymt bra service? Gå dit!

Samtliga som jobbar är sjukt trevliga och är väldigt lätta att ha med att göra. Tillmötesgående, serviceminded och super trevliga!

Jag fick lyxen att träffa Gustaf mina 2 senaste bilköp jag gjort i år!! Grymt bra säljare! Utan tvekan en utav dem bästa jag träffat inom bilbranschen!

Inte nog med att han var bra som säljare, han var även FANTATISK när sonen vart uttråkad. Underhöll honom medan pappa fick klämma och känna på bilen!

10/10 utan tvekan!!!!

Rekommenderas STARKT! Läs mer
  • Jens Eric Patrik N

2018-11-12

Jens Eric Patrik N skrev om Fordonsbolaget
    Köpte en BMW 320d årsmodell 2013, Sv-såld och 5600 mil på mätaren.
    Bilen var i absoluta toppskick både in/ut-vändigt. Levererades med S + V-däck med fälgar/däck i nyskick.
    Bilen inne just nu på garantijobb och blivit omhändertagen på bästa tänkbara sätt. Väntar besked om reparationen, men känner att dom fixar detta på ett proffsigt sätt.

Kan verkligen rekommendera detta företag! Läs mer
  • 2018-11-11

Alban B skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Köpte en 520d xdrive årsmodell 2017

Fordonsbolaget kunde leverera bilen samma dag som jag fick offerten.
    Trots att finansbolaget strulade till lite så skötte David Davidsun det hela på ett mycket proffsigt sätt.
    Kan varmt rekommendera Fordionsbolaget. Läs mer
  • 2018-11-11

Mikael M skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Porsche Panamera
    Blev hämtad på Arlanda
    Allt var klart när jag kom fram till bilfirman
    😎 Läs mer
  • 2018-11-10

Pontus F skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    David har överträffat alla mina förväntningar i form av service, kvalité och proffsighet. Grym! Hit kommer jag gärna tillbaka . Läs mer
  • 2018-11-08

Madeleine I skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Fantastiskt bemötande, tredje bilen som jag köper hos fordonsbolaget. Och många fler kommer det att bli Läs mer
  • Ulf O

2018-11-07

Ulf O skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Hittade en BMW X3 på blocket som såldes av Fordonsbolaget. Åkte dit och Elias tog emot mig. Elias var mycket kunnig och väldigt hjälpsam. Han erbjöd mig en provtur och han tittade på min inbytes BMW. Därefter började vi förhandla om pris mm och det vart en affär. Jag som kund kommer definitivt att besöka Fordonsbolaget nästa gång jag ska köpa bil. Elias får högsta betyg av mig. Han verkligen bryr sig. Jag är väldigt väldigt nöjd. Tack Elias. Mvh / Ulf Örblom Läs mer
Elias Ghazal
Danny Attar