Fordonsbolaget

Råbäcksvägen 1, 194 65 Upplands väsby — Visa karta

Välkommen till Fordonsbolaget!

Med många års erfarenhet av bilbranschen kan du känna dig trygg när du handlar bil av oss.
Tillsammans med vår verkstad jobbar vi intensivt med noggranna tester för att alla våra bilar ska vara i bästa möjliga skick, allt för att våra kunder ska ha ett problemfritt bilägande.

Med ett brett sortiment av begagnade premiumbilar samt nya Honda, vågar vi påstå att vi har något som passar alla smaker i alla prisklasser. Vi sätter stor stolthet i att leverera en förstklassig service till våra kunder.

Alla bilar som går till försäljning genom oss har blivit kvalitetssäkrade av vår auktoriserade verkstad. Vi strävar efter att alla våra fordon ska vara svensksålda och det är endast i undantagsfall som vi köper in bilar som har gått längre än 10 000 mil.

Vi välkomnar all feedback, oavsett prägel, och bemöter era tankar och åsikter vid första möjliga tillfälle.
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 366 kunder tycker om Fordonsbolaget

• fredrick W skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Porsche som jag länge drömt om!! Kontaktade Sebastian och fick ett jättetrevligt bemötande. Sebastian är kunnig, engagerad och väldigt trevlig.
    Jag har alltid gjort mina bilaffärer på Fordonsbolaget och har varje gång blivit jättenöjd. Jag kan varmt rekommendera Sebastian Ahlbaum // Fredrick Läs mer
  • Johan T skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Elias är oerhört kunnig ödmjuk i sitt sätt som säljare bättre leverans och bemötande av vår nya bil kunde vi inte få.
    Johan T Läs mer
  • Emad B skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Proffesionell
    Kunnig
    Bra bemötande
    Serviceminded

Ja listan kan göras lång men utmärkt bemötande och jag kommer hädanefter alltid kolla med Fordonsbolaget först inför mina kommande bilköp. Läs mer
  • David M skrev om Fordonsbolaget
    Bluff företag!

Hetsar till att betala handpenning på 10000 kr för att sedan inte betala tillbaka ifall man ångrar sig även om detta sker 12 timmar senare. Trots att man hänvisar till konsumentköplagen och andra lagar samt fall. Var försiktiga!

Otrevligt bemötande och ytterst oprofessionellt. Läs mer
    2018-12-07 Fordonsbolaget svarar David M
    Hej David!
    Tack för din Reco.
    Det är tråkigt att höra att din upplevelse hos oss har varit mindre bra då vi alltid
    strävar efter att ha nöjda och återkommande kunder.

Anledningen till att vi är måna om att få in en handpenning är för att vi har väldigt hög omsättning på vårt lager och vill att kunden skall ha en möjlighet att reservera bilen då vi ofta har flera kunder på dem.
    Det är såklart valfritt om man som kund vill låsa en affär med handpenningen eller inte.

Vi anser att den avtalade handpenningen på 10 000kr är en skälig summa för att först reservera en bil som började färdigställas för leverans och sedan ändra sig och reservera en annan.
    Båda bilarna har under tiden tagits bort från annons efter att vi avtalat om att ni skulle köpa dem.

Med vänliga hälsningar
    Fordonsbolaget
  • Johan Åke Nicklas S skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Proffsigt mottagande. Kommer tillbaka vid nästa köp! Läs mer
  • Ostoja B
    Ostoja B skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget
    Köpte mig en Golf GTI Performance på Fordonsbolaget.
    Bra bemötande av Sebastian försäljaren.
    Företaget levde upp till mina förväntningar. Och fick veta allt som jag behövde om bilen. Läs mer
  • Hammad A skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Absolut den bästa säljaren jag har varit hos. Ärlig, rak och service inriktad. Skulle köpa en bil, slutade med två bilar till företaget.

Mycket nöjd kund! Läs mer
  • GR8 P skrev om Danny Attar en del av Fordonsbolaget
    Grymt snabb och smidigt gick det👌🏻👌🏻
    Kommer tillbax snart när jag ska byta in min pärla mot något nytt👍🏻👌🏻✌🏻😃 Läs mer
  • Sebastian h skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget

Bra OK upplevelse Läs mer
  • Juha Petteri M skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Great car! Tesla! Great service! Läs mer
  • Abgar K skrev om Fordonsbolaget
    Trevlig och kunnig personal som kan sitt jobb! Läs mer
  • Peter L skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Service inriktade, kunniga, trevligt bemötande. Helt enkelt proffsiga. Läs mer
  • Ali Ahmad B
    Ali Ahmad B skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Fordonsbolaget
    Sebastian va väldigt trevlig och proffsig,jag återkommer gärna till er i framtiden och byta min bil hos er egen:) Läs mer
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Snabb och smidigt affär! Säljaren var väldigt tillmötesgående. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Caroline H skrev om Fordonsbolaget
    Lämnade in min bil på service och fick tillbaka den snabbt, i nyskick! Extremt bra och proffsig service. Stort tack till Kim och Tobias som alltid höll mig uppdaterad om vad som behövdes göra. Läs mer
  • Harih S
    Harih S skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Vi var där i Måndas och vi fick mycket härlig bemötande från Elias Ghazal!

Vi köpte en super nice bil!

Tack Elias! :))) Läs mer
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Snabbt och smidigt! Vi fick tips om en bil som hade vårat kriterier. Säljaren var toppen och löste allt väldigt snabbt efter kundens önskemål. Läs mer
  • Sak G
    Sak G skrev om Fordonsbolaget
    Fordonsbolaget är en klass för sig! Det är inte en slump att man köpt 6 bilar ifrån dem!

Vill du ha en personlig kontakt och en grymt bra service? Gå dit!

Samtliga som jobbar är sjukt trevliga och är väldigt lätta att ha med att göra. Tillmötesgående, serviceminded och super trevliga!

Jag fick lyxen att träffa Gustaf mina 2 senaste bilköp jag gjort i år!! Grymt bra säljare! Utan tvekan en utav dem bästa jag träffat inom bilbranschen!

Inte nog med att han var bra som säljare, han var även FANTATISK när sonen vart uttråkad. Underhöll honom medan pappa fick klämma och känna på bilen!

10/10 utan tvekan!!!!

Rekommenderas STARKT! Läs mer
  • Jens Eric Patrik N
    Jens Eric Patrik N skrev om Fordonsbolaget
    Köpte en BMW 320d årsmodell 2013, Sv-såld och 5600 mil på mätaren.
    Bilen var i absoluta toppskick både in/ut-vändigt. Levererades med S + V-däck med fälgar/däck i nyskick.
    Bilen inne just nu på garantijobb och blivit omhändertagen på bästa tänkbara sätt. Väntar besked om reparationen, men känner att dom fixar detta på ett proffsigt sätt.

Kan verkligen rekommendera detta företag! Läs mer
  • Alban B skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Köpte en 520d xdrive årsmodell 2017

Fordonsbolaget kunde leverera bilen samma dag som jag fick offerten.
    Trots att finansbolaget strulade till lite så skötte David Davidsun det hela på ett mycket proffsigt sätt.
    Kan varmt rekommendera Fordionsbolaget. Läs mer
  • Mikael M skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Porsche Panamera
    Blev hämtad på Arlanda
    Allt var klart när jag kom fram till bilfirman
    😎 Läs mer
  • Pontus F skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    David har överträffat alla mina förväntningar i form av service, kvalité och proffsighet. Grym! Hit kommer jag gärna tillbaka . Läs mer
  • Madeleine I skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Fantastiskt bemötande, tredje bilen som jag köper hos fordonsbolaget. Och många fler kommer det att bli Läs mer
  • Ulf O
    Ulf O skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Hittade en BMW X3 på blocket som såldes av Fordonsbolaget. Åkte dit och Elias tog emot mig. Elias var mycket kunnig och väldigt hjälpsam. Han erbjöd mig en provtur och han tittade på min inbytes BMW. Därefter började vi förhandla om pris mm och det vart en affär. Jag som kund kommer definitivt att besöka Fordonsbolaget nästa gång jag ska köpa bil. Elias får högsta betyg av mig. Han verkligen bryr sig. Jag är väldigt väldigt nöjd. Tack Elias. Mvh / Ulf Örblom Läs mer
  • Khairul M skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Köpte bil från Fordonsbolaget, bra bemötande, tycker att det gick bra nästan ihop med mina förväntningarna. Läs mer
  • Fredy G skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Besöket på Fordonsbolaget resulterade i två nya bilar. Elias Ghazal som hjälpte oss var mycket hjälpsam och proffsig i ditt bemötande. Vi fick bra information om objekten och kände oss trygga och nöjda med vårt köp. Läs mer
  • Christian O skrev om Danny Attar en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Porsche Panamera Turbo 2018. Otroligt vänligt och professionellt bemötande. Stort fokus på ytygghet, ingen stress och väldigt tillmötesgående. Läs mer
  • Alf Ingemar T skrev om Danny Attar en del av Fordonsbolaget
    Mycket nöjd med kundbemötandet vid köp av bil från Fordonsbolaget. Danny sätter kunden i fokus och är lösningsoriententerad, serös samt mycket kunnig i sin yrkesroll.
    En person som man får stort förtroende för och som jag varmt kan rekommendera. Läs mer
  • Barkbo F skrev om Danny Attar en del av Fordonsbolaget
    Väldigt bra och proffsig bemötande, smidigt och enkelt att höra affär med. Läs mer
  • Pasi J
    Pasi J skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    We have bought few cars from Elias and he is excellent sales person, hes customer service is +10. Läs mer
  • Pertti K skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Personbilar B to B. Fordonsbolaget ger en mycket professionellt intryck. Elias är positiv och vänlig säljare som kan sin sak Läs mer
  • Alberto B
    Alberto B skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    A fantastic person 😎😊

very happy with his services ‼️ Läs mer
  • Nahla K skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Honda civic sport köpte jag.
    David är en väldig intiativtagande, hjälpsam och tålamodig kille. Han kom fram och frågade mig om jag behövde hjälp med någonting medan jag gick rund och kollade på bilarna. Han svarat på alla mina frågor oavsett om den var en bra eller dum fråga. David med hans övertygande attitud fick mig att köpa bil trots att jag var lite tveksam i början. Vill framföra min tacksamhet för ett väldigt trevligt och smidigt möte med henom. Läs mer
  • George E
    George E skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Fordonsbolaget men mer specifikt deras säljare David Davidsun är anledningen till varför jag fick bilen jag önskade mig. David stannade efter stängning för att avsluta affären för att han visste hur mycket de skulle betyda för mig och mitt företag att jag fick bilen klar samma dag.
    Rekomenderar Fordonsbolaget och deras säljare David Davidsun till alla som vill köpa en bil. Läs mer
  • Isa Y
    Isa Y skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Jätte trevlig och hjälpsam säljare! Läs mer
  • Jean Y skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Köpte bil. Bra säljare, bra kille. Läs mer
  • Jenny W skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Med kort varsel, stort tålamod med mina 1000 frågor och en hög grad service hittade David bilen jag var ute efter. Snabbt, trevligt och med trygghetskänsla hämtade jag upp bilen. Tack David! Läs mer
  • Christian Q skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    - köp av bil
    - bra service
    - lite för låga kunskaper om själva bilen
    - annars toppen Läs mer
  • Piero G
    Piero G skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Köpte en BMW som jag nu efter första vecka är grymt nöjd med på alla sätt och vis.

David var väldigt professionell och fick mig att känna mig trygg under hela mitt köp. Vilket för mig var väldigt viktigt pga tidigare upplevelser. Han såg till att svara på alla mina frågor och möta mig vid önskemål.

Tusen tack David! Vi ses vid nästa bilköp. Läs mer
  • Jan Roger S skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Ville se en bil den fanns inte på plats men säljaren hämtade en bil och åkte till lagerlokalen där den fanns. Hög nivå på bemötande och service från David. Läs mer
  • Kenth G
    Kenth G skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Profsigt bemött vid de 2 tillfällen jag varit där. vid leverans var allt klart när jag kom och bilen var nytvättad. Klart godkänt. Jag köote MB CLA, Läs mer
  • Håkan M skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Bil 2 bra 3 de får man se om det är någe fel på på bilen! Och om då åtjgärdar felet det är då man ser om företaget varit bra för mej 4 bra Läs mer
  • Linda Christina E skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Allt gick smidigt och bra! Trevligt bemötande! Läs mer
  • Linda C skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Utmärkt service samt känslan av omhändertagande var på topp likså. Läs mer
  • Rickard O skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Porsche Macan från Elias på Fordonsbolaget i Upplandsväsby.

Seriöst och professionellt intryck. Bra uppföljning utan att att kännas påtryckande.

Mycket nöjd. Läs mer
  • Anna Maria E skrev om David Davidsun en del av Fordonsbolaget
    Trevligt bemötande, bra service, snabb, smidig affär! Läs mer
  • Jarkko H skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Great deal and car was exactly what we had been talking about. Läs mer
  • Simon A skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Audi RS7 av Elias, från första stund ett mycket trevligt bemötande och fortsättningen briljerade med lyhördhet och ett stort intresse för att man som kund skall känna sig betydelsefull.

Då bilen utlovades till ett mycket fint skick var förväntningarna höga inför leveransen via distanspaket. Bilen var i fullständigt toppskick och jag kunde inte vara mer nöjd.

Efter att ha diskuterat ett par små detaljer kring bilen i efterhand har jag förstått att Elias och företaget är måna om att ha kontakt även efter affären är slutförd. Läs mer
Elias Ghazal
Danny Attar