Fordonsbolaget

Råbäcksvägen 1, 194 65 Upplands väsby — Visa karta

Välkommen till Fordonsbolaget!

I vår nuvarande uppsättning har vi funnits norr om Stockholm i Infra City, Upplands-Väsby sedan 2012.

Som Nordens största Hondavaruhus med ett brett sortiment av begagnade premiumbilar, vågar vi påstå att vi har något som passar alla olika smaker i alla prisklasser och vi sätter stor stolthet i att leverera en förstklassig service till våra kunder.

Alla bilar som går till försäljning genom oss har blivit kvalitetssäkrade av vår auktoriserade verkstad. Våra bilar kommer med en komplett servicehistorik och har väldigt sällan fler än en tidigare ägare. Dessutom är alla våra fordon svensksålda och det är endast vid unika undantag som vi köper in bilar som har gått längre än 10 000 mil.

Vi välkomnar all feedback, oavsett prägel, och bemöter era tankar och åsikter vid första möjliga tillfälle.
Öppet just nu
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 140 kunder tycker om Fordonsbolaget

• Susanne Å
    Susanne Å skrev om Christian Fries en del av Fordonsbolaget
    Fick ett jätte bra bemötande. Allt levde upp till mina förväntningar. Sammanlagt var hela affären bra.
  • Pia A
    Pia A skrev om Danny Attar en del av Fordonsbolaget
    Mycket väl bemött - snabba svarstider och stor tillgänglighet
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Christian Fries en del av Fordonsbolaget
    allt gick snabbt och smidigt. Är mycket nöjd med affären med Christian Fries.
  • Lanja R
    Lanja R skrev om Imad Qadhy en del av Fordonsbolaget
    Imad bemötte mig på bästa sätt, mycket nöjd med allt!!
  • Pär S
    Pär S skrev om Danny Attar en del av Fordonsbolaget
    Proffsigt bemötande.
    Lyssnar på mina frågor och svarar på ett förståeligt sätt.
    Trycker inte på utan låter kunden sortera sina intryck.
  • Tommy A
    Tommy A skrev om Fordonsbolaget
    Köper och byter bil ofta, 2-3ggr/år och väljer alltid Fordonsbolaget! Mycket bra och seriös bilhandlare.
  • Marie H
    Marie H skrev om Fordonsbolaget
    Bra bemötande och service från första besöket till uthämtning/köp av motorcykel.
    Christel är kunnig, trevlig och serviceinriktad
  • Mats D
    Mats D skrev om Dragan Petrakovic en del av Fordonsbolaget
    Bra bemötande. Han förstod mina behov an biltyp och hjälpte mej finna rätt.
  • Pasvandis M
    Pasvandis M skrev om Fordonsbolaget
    Bara högsta betyg från början till slut
    Skulle återkomma till Fordonsbolaget vid nästa bilköp!
  • Anders N
    Anders N skrev om Fordonsbolaget
    Bra bemötande trevlig säljare på MC Christel Båskman
    2017-09-21 Christian D svarar Anders N
    Hej Anders!

Tack snälla för den fina recensionen!
  • Ninos K
    Ninos K skrev om Fordonsbolaget
    Bra bemötande och snabba med att lösa frågor. Toppen!
    2017-09-21 Christian D svarar Ninos K
    Hej Ninos!

Tack för att Ni tog Er tid att svara och lycka till!
  • Malin D N
    Malin D N skrev om Fordonsbolaget
    Väntar fortfarande 3 månader senare på laddningskabel till en Porsche Cayenne Hybrid inköpt i juni a795 tusen. Fick också vänta i 2 månader på att få besked om en saknad nyckel till bilen.
    Säljaren har slutat svara på mejl . Ägaren däremot var väldigt snabb på att svara på mejl och vi fick besked både om den saknade nyckeln samt löfte om att laddningskabeln kommer innan månadens slut så vi håller tummarna. Kommer ALDRIG mer köpa en bil från Fordonsbolaget.
  • Mariusz K
    Mariusz K skrev om Fordonsbolaget
    Bra bemötande och bra service.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Danny Attar en del av Fordonsbolaget
    Otroligt bra service och mycket tillmötesgående! Rekommenderas varmt!
  • Khairul M
    Khairul M skrev om Fordonsbolaget
    Mycket bra bemötande! Fått hjälp med saker jag behövt. De levde upp enligt mina förväntningar.
  • Ehsan S
    Ehsan S skrev om Fordonsbolaget
    Jag har handlat familjens alla bilar via Fordonsbolaget, även många bekanta som jag rekommenderar till de. Vi får alltid ett professionellt bemötande av personalen. Bilarna är i bra skick, vi är jättenöjda med deras kvalitet, kommer förhoppningsvis att bli fler bilköp hos dem.
  • Jörgen A
    Jörgen A skrev om Fordonsbolaget
    Bemötandet var bra tills jag fick problem med mc´n - då upphörde supporten
    2017-09-19 Christian D svarar Jörgen A
    Hej Jörgen.

Tack för din rekommendation men väldigt tråkigt att du upplevde att supporten upphörde efter att du fick problem med din mc.

Vad vi kan se har vi haft en mailkonversation under sommaren och du fick lämna in MCn på en verkstad där du bor. En från generalagenten har även varit ute och provkört din MC och inte upptäckt några fel på den.

Det är mycket tråkigt att du inte känner dig nöjd och du får gärna ringa oss på 08-322 900 eller maila direkt till Christel så vi kan se om vi kan komma vidare i detta.

Med vänliga hälsningar
    Fordonsbolaget AB
  • Pär S
    Pär S skrev om Fordonsbolaget
    Trevligt bemötande, mycket kunniga inom bilar.
    Snabba att återkomma med åtgärdsförslag, samt följa upp dem.
    Jag handlade en Audi S8 som var välskött och ej importerad utan Svensksåld.
    Jag fick ett mycket bra intryck vid leveransen samt förtroende för bolaget och säljaren.
    Högsta betyg och med stor säkerhet att nästa bilaffär görs hos Fordonsbolaget.
    Jag kan rekommendera varmt att köpa bil där.
  • Esa M
    Esa M skrev om Fordonsbolaget
    Hej!
    Jag har ghort många år bil affär på fordonsbolaget som företagare som privat. Minst 20 bilar har jag köpt eller byt där.
    Jag alltid fått ett bra o trvligt bemötande från de.
    Jag uppskatta deras sött att göra affär och pris.
    Alltså menar göra fortfarande bil byte/köp hos de😀👍🏼
    Med vänliga hälsningar.
    Esa Isberg
  • Anders F
    Anders F skrev om Fordonsbolaget
    Bra service och snabba ryck. Den bil jag ville köpa var klar för leverans dagen efter, och dom tog in min gamla i inbyte. Inga problem.
  • Kenneth A
    Kenneth A skrev om Christel Båskman en del av Fordonsbolaget
    Hej.
    Helt ok, hon överraskade positivt med sitt trevliga och professionella hanterande av affären. Allt gick väldigt friktionsfritt och jag uppskattar hen för dess lugn och goda kontakt.
    Rekomenderas.
    Bästa hälsningar Kennet Andersson
    2017-09-18 Christel B svarar Kenneth A
    Hej Kenneth!

Tack för att Ni tog Er tid att ge mig positiv recension! Ta hand om Er!
  • Simon D
    Simon D skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Proffsigt och trevligt bemötande, skön no-problem-attityd och påläst.
  • Lotta H
    Lotta H skrev om Imad Qadhy en del av Fordonsbolaget
    På ett professionellt och personligt sätt hjälpte Imad mig att hitta bilen som passade mig!
    Han tog snabbt reda på vilka kriterier som var viktiga för mig och tog sedan fram några bilar som matchade min "önskelista". Han presenterade + och - för varje bil och fick mig att tänka på detaljer som jag inte tänkt på förut.
    Imad var alltid kontaktbar, på både mobilen eller mejl, och svarade tålmodigt och pedagogiskt på alla mina frågor som uppstod under köpeprocessen. Jag kan varmt rekommendera Imad och Fordonsbolaget till alla som ska köpa ny bil!
  • Kari S
    Kari S skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    mkt bra bemötande. Elias är väldigt serviceinriktad
    ringde upp efter några dagar och kollade om allt var bra med den köpta bilen och att man var nöjd. Kanonbra...
  • Helge J
    Helge J skrev om George Karabet en del av Fordonsbolaget
    Bra bemötande. Levde till fullo upp till mina förväntningar!
  • Christoffer Johanne W
    Christoffer Johanne W skrev om Danny Attar en del av Fordonsbolaget
    Full pott! Hela affären gick superbra och vi känner oss mer än nöjda med både pris, service och leverans. Vi kommer utan tvekan att ha Fordonsbolaget i åtanke vid nästa bilköp.
  • Johan B
    Johan B skrev om Christel Båskman en del av Fordonsbolaget
    Trevligt och kunnigt bemötande.
    Hjälpte till med ett bra MC köp och tips och råd kring service och försäkring.

Känner oss väldigt väl bemötta!
    2017-09-15 Christel B svarar Johan B
    Go f.m Johan!

Tack så mycket för goda recensioner :) kör försiktigt!
  • Karl Henry Ö
    Karl Henry Ö skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Kanon kille ,trevlig Jag var välkommen Är nöjd med affären
  • Hiwa I
    Hiwa I skrev om Christel Båskman en del av Fordonsbolaget
    Mycket professionella, affären gick super bra och jag blev nöjd.
    2017-09-15 Christel B svarar Hiwa I
    Hej Hiwa!

Tack så jätte mycket för Ert svar, kul att du är nöjd! Drive safe ;)
  • Per Å
    Per Å skrev om George Karabet en del av Fordonsbolaget
    Proffsigt bemötande från det man klev in genom dörren. Gjorde allt som man kan förvänta sig av en seriös bilhandlare.
  • Johan L
    Johan L skrev om Dragan Petrakovic en del av Fordonsbolaget
    Hur bra som helst.
    informativ och vänlig..
  • Erik L
    Erik L skrev om Imad Qadhy en del av Fordonsbolaget
    Köpte en Kia Sorento -13 i april iår (17) och är mer än nöjd med Imad som säljare, till skillnad från många andra säljare som inte tycker om mail så svarade Imad på mina mail på sena kvällar och alltid sakligt och bra. Alltså en modern säljare.

Bilen i fråga skulle servas inom 500mil, servicen stod Imad för, utan att strula. Jag fick köra den till närmaste Kia verkstad ifrån där jag bor.

Rekommenderar helt klart Imad. Jag kommer att återkomma.

MVH / Andreas Lindgren
  • Conny J
    Conny J skrev om Christel Båskman en del av Fordonsbolaget
    Helt suverän tjej. Supertrevlig och servic minded.
    2017-09-13 Christel B svarar Conny J
    Hej Conny!

Tackar så mycket för den fina recensionen! Vi hörs inom kort:) Trevlig kväll!
  • Kari S
    Kari S skrev om Fordonsbolaget
    fantastisk service och bemötande
    ska du köpa bil så göŕ det här.
  • Georges G
    Georges G skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Väldigt trevlig och tillmötesgående säljare. Fick mycket hjälp och svarade på alla frågor på ett bra sätt.

Kommer vid framtida köp vända mig till Elias och har rekommenderat honom till flera anhöriga som alla delar min uppfattning.
  • Artyom A
    Artyom A skrev om George Karabet en del av Fordonsbolaget
    George Karabet den 5 september har lovat att skicka bilens hjulinställnings papper Men idag är den 12 september och jag fick inget svar från honom fast han lovat skicka mig den 5 september Vad ska jag säga om han
    2017-09-13 Fordonsbolaget AB svarar Artyom A
    Hej Artyom, och tack för att du recenserat oss.

De papper som varit på vift ska enligt berörd säljare ha blivit mejlade och levererade till dig.

Med vänliga hälsningar
    /Fordonsbolaget
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Christel Båskman en del av Fordonsbolaget
    Trevligt bemötande, skulle gärna handla där igen!
    2017-09-12 Christel B svarar Mikael E
    Hej Mikael!

Tack själv för recensionen och ett smidigt och trevligt möte:) Kör försiktigt!
  • Henric A
    Henric A skrev om Fordonsbolaget
    Vi köpte en moped till vår dotter. Vi fick ett jättebra bemötande av hon som tog hand om oss. Vi kände att vi fick ärliga och kunniga råd. Vi är jättenöjda.

Moppen har fungerat bra.

Sammanfattningsvis är vi jättenöjda, det är skönt att känna att man kan få bra och kunnig hjälp som inte är "bara för att sälja" när man känner osäker på varan.
    2017-09-12 Christian D svarar Henric A
    Hej Henric!

Tack så mycket för de vänliga orden och kul att allt känns bra! Tacksam för att Ni tig Er tid att recensera oss! Lycka till!
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Christel Båskman en del av Fordonsbolaget
    Fick ett trevligt och professionellt bemötande från första besök till avslutad affär. Tumme upp!

/Nöjd MC kund
    2017-09-12 Christel B svarar Henrik N
    Hej Henrik!

Tack så mycket för ett trevligt möte och goda recensioner :) Lycka till med MC.n.
  • Diskpartner Ren Disk Ab
    Diskpartner Ren Disk Ab skrev om Fordonsbolaget
    Köpte en Tesla av Fordonsbolaget.

Säljaren var fantastisk och svarade på mitt första mail redan samma dag (som var en lördag). Alltid snabbt svar på mailen och korrekt bemötande! Vi kom överens och fick ett bra inbytespris på min gamla bil. Så jag beställde min bil som snabbt levererades samtidigt som den gamla hämtades upp.

Tyvärr stämde inte beskrivningen med det som utlovats i annonsen, men säljaren gjorde sitt bästa för att jag skulle bli helt nöjd. Bland annat fick jag 4st helt nya sommardäck och professionellt tonade rutor som kompensation.

Jag är mycket nöjd och köper gärna min nästa bil av fordonsbolaget.
  • Odd M
    Odd M skrev om Fordonsbolaget
    Trevligt bemötande i allmänhet, men lite strul med leveranstider och liknande. Några garantiärenden kändes lite onödiga, men helheten blev bra.
  • Anna U
    Anna U skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Elias är en mycket professionell säljare som fick oss att känna oss trygga från början till slut .
  • Thobias H
    Thobias H skrev om Fordonsbolaget
    Trevligt bemötande. Köpte en bil och upplevde att säljaren var väl informerad om bilen och dess egenskaper
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Fordonsbolaget
    Trevligt bemötande vid första kontakten.
    En del strul med att välja bil, vilka färger kunde vi välja på etc.
    Detta pga en ny försäljare vilket är helt ok.

Sen började problemen.
    Rabatter som utlovades vid första kontakt gällde inte när vi skulle skriva på kontraktet.

Att skruva dit en krok tog flera veckor.
    Ingen kunde säga när det skulle bli klart.
    Vid ett tillfälle kunde de inte hitta bilen.
    De tog inte in alla uppgifter till banken vilket gav mycket problem.
    När bilen väl var redo för leverans så var den smutsig och klibbig av lim från skyddsplasten.
    Det tog orimligt lång tid att få bort detta och bara dagar efteråt upptäcker vi att de bara har gjort dörrarna, limmet sitter kvar på front och upp över taket.
    2017-09-19 Fordonsbolaget AB svarar Tomas S
    Hejsan Tomas, och tack för att du tog dig tid att recensera oss.

Vi ursäktar de förseningar som förekommit och att vi brustit i vår leveransrekond. Vi har nyligen omstrukturerat vår verkstadshantering av ärenden för att se till att liknande komplikationer inte ska uppstå i framtiden.

Vår prio är att alla kunder ska vara nöjda med oss under hela försäljningsprocessen, redan från första kontakt - till avslutad affär. Därför uppmanar vi dig att kontakta oss på 08 - 322 900 angående de rabatter som utlovades, samt de övriga bekymmer som du upplever, så vi gemensamt kan ta en närmare titt på ditt ärende.
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Fordonsbolaget
    Bra bemötande, lätt och snabb affär.
  • Ilker K
    Ilker K skrev om Dragan Petrakovic en del av Fordonsbolaget
    Best of THE best ........................
  • Peter H
    Peter H skrev om Christel Båskman en del av Fordonsbolaget
    Grymt bra personal och bra uppföljning!
    Christel gjorde sitt yttersta för att göra affären lyckad.
    2017-09-11 Christel B svarar Peter H
    Hej Peter!

Tack så mycket för de vänliga orden! Tack oxå för att Ni tog Er tid att svara:)

• Björn L
    Björn L skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    En trevlig säljare som jag fick ett väldigt positivt bemötande av. Han besvarade mina frågor med intresse och kunnande. Upplevde honom som en bra försäljare att köpa bil av. Lätt att prata med.
  • Maria A
    Maria A skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Trevlig och mån om att göra köparna nöjda.
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Elias Ghazal en del av Fordonsbolaget
    Elias har ett MYCKET bra arbetssätt. Han är artig och vänlig.
    Ser fram imot att köpa fler bilar av Honom.
Elias Ghazal
George Karabet