Frölings Bil

Välkommen till Frölings Bil!

Vi är din personliga fordonspartner. Vi på Frölings Bil har som målsättning är att ha fina och väl genomgångna Fordon till bästa möjliga pris. Våra ledord är: Förtroende, smidighet och tillgänglighet. Med ett brett kontaktnät ser vi till att hitta din nästa nästa bil. Kontakta oss på Frölings Bil oavsett om du söker att köpa, sälja eller byta bil. Vi kan hjälpa dig med finansiering via DNB och samarbetar med Svensk Bilgaranti. Är du nyfiken på vad din nuvarande bil är värd? Värdera din bil hos oss och få den såld till rätt pris!

Varmt välkomna!
Åke Fröling

Läs vad 126 kunder tycker om Frölings Bil 2

• 2022-09-21 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande och smidig affär
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    Är supernöjd med köpet hos Frölings Bil! Åke levererade genomgående väldigt trevlig och bra service. Kanon att vi kunde trixa lite för att få till smidig leverans av bilen. Kan mycket varmt rekommendera Frölings bil!
  • 2022-09-02 Insamlad av företaget
    Inga problem affären flöt på bra.
    2022-08-21 Insamlad av företaget
    Bytte in en veteranbil mot en annan veteranbil. Bra kundkontakt och helt nöjd med mellanskillnadspriset. Blir det aktuellt med ett byte igen kommer jag kolla där i första hand.
    2022-08-02 Insamlad av företaget
    Fick ett mycket trevligt bemötande,mötte upp mig vid tåget i Corvetten jag skulle köpa och sen var det 50 problemfria mil hem,tack Åke
    Kul att du är nöjd och att resan hem gick bra. Tack för en smidig affär och välkommen åter Frölings Bil
  • 2022-07-27 Insamlad av företaget
    Bra och ärligt bemötande.
    Han köpte en bil av mig och det kändes bra hela vägen för mig som säljare.
    Jag rekommenderar att göra affärer med honom.
  • 2022-07-25 Insamlad av företaget
    Rak och ärlig, trevlig att göra affär med
    2022-07-25 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande av en kunnig seriös försäljare som dessutom ställde upp på visning en söndag!
    Tack för hjälpen att få hem våran diskreta Volvo 142 ;-)
    Gör gärna fler affärer där i framtiden.
    2022-07-23 Insamlad av företaget
    En mycket trevligt bemötande.
    Kan varmt rekommendera Frölings Bil.
    En mycket ärlig bilhandlare.
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Superbra bemötande och smidig affär till rätt pris.
  • 2022-07-14 Insamlad av företaget
    Frölings bil var en mycket seriös bilhandlare att ha att göra med. Åke fullföljde sitt åtagande till 100% och jag är väldigt nöjd
  • Sam B
    skrev om Frölings Bil
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Trevlig, ärlig och extremt kunnig.
    Kändes väldigt tryggt att göra affär med Åke.
    Skulle verkligen rekommendera Frölings bil.
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Hade inga förväntningar innan. Jag köpte en begagnad bil. Kan dock nämna att kaffet som bjöds smakade skit 😵‍💫
  • 2022-06-27 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande o väldigt bra o smidig affär när dom köpte min bil
  • 2022-06-26 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bra service
  • 2022-06-13 Insamlad av företaget
    Tycker att Åke var suverän att ha och göra med, bra info om bil och ärlig om dom små fel som fanns. Kan starkt rekommendera bilköp hos honom.
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och service. Tack Åke
  • 2022-05-30 Insamlad av företaget
    Han köpte min Pontiac lemans.
    Inget strul eller krångel, han prutade inget mer på plats.
    Lugn och sansad man👍🏻
    2022-05-20 Insamlad av företaget
    Trevlig och bra att ha att göra med. Håller vad han lovar. Bästa bilfirman .
    2022-05-16 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig affär, bra bemötande
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    Väldigt proffsig och förstående. Gjorde allt för att underlätta vår bilaffär och hjälpsam med att reda ut eventuella frågetecken. Kan varmt rekommendera både privatpersoner och företag att köpa bil genom Åke!

Tack för en bra affär - jag och företaget är supernöjda!
    Tack för fina omdömet och välkommen åter. Frölings Bil
  • 2022-05-08 Insamlad av företaget
    kändes som en ärlig säljare som inte lovade för mycket
  • 2022-05-04 Insamlad av företaget
    Jag köpte bil och hela mötet och affären var mycket bra
  • 2022-04-22 Insamlad av företaget
    Väldigt bra
    Sålde bil som gick väldigt problem fritt
    2022-04-21 Insamlad av företaget
    trevlig personal, inga problem med bet, snabb o enkel affär
    2022-04-20 Insamlad av företaget
    Bra och tillitsfullt, kör gärna igen.
  • 2022-04-06 Insamlad av företaget
    Köpt många bilar i mina dar. Men det e sällan man träffat på någon som Åke.
    Trevlig , genuin och service minded är bara förnamnet. Kan varmt rekommendera Frölings bil. Högsta betyg!

/ CJ
    Kul att du är nöjd Kalle och är säker på att du får många sköna mil med din oldsmobile. Frölings Bil
    2022-04-05 Insamlad av företaget
    Bra service. Trevligt bemötande.
  • 2022-03-29 Insamlad av företaget
    Väldigt bra kund bemötande och vi upplevde oss väldigt trygga med köpet av vår Volvo V40.
    Vi är helnöjda med denna bilaffär och allt gick smidigt och utan krångel.
  • 2022-03-28 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött på ett väldigt fint sätt. Med vänlighet och respekt. Min upplevelse var bättre en förväntat. Jag hade lätt att komma i kontakt med firman och responsen var snabb och tydliga samt väldigt tillmötesgående.

Jag köpte en bil av Frölingsbil via en annons. Då jag bor i Göteborg så var det svårare att ta sig ut och undersöka bilen på egen hand, då bilen låg i Stockholm. Säljaren (Åke på Frölings bil) hjälpte mig att ta flera bilder på bilen efter mina önskemål och behov, för att jag skulle känna mig säkrare.
    Jag bestämde mig att åka till Stockholm och ge ett försök. Jag blev positiv överraskat då allt var enligt förväntan. När jag skulle föra över betalningen via mitt konto till säljaren så hade jag missat att ändra min maxgräns för hur mycket jag kunde föra över. Efter flera timmars springande till två olika banker tillsammans med säljaren (Åke på Frölings bil) och ett långt telefonsamtal så var den enda lösningen att skicka pengarna via PlusGirot. Detta skulle ta två arbetsdagar att föra över pengarna. Jag vill tacka Åke som gjorde det möjligt för mig att genomföra betalningen via PlusGirot, litade på mig och lät mig köra hem bilen. Väl hemma i Göteborg hörde sig säljaren av och frågade om min resa hade gått bra. Jag är väldigt tacksam för det förtroendet jag fick och det engagemang Åke la på mig och affären. Jag kan bara säga att hos (Frölings bil) får du mer än bara en bil. Du får en bra service, en trygg affär, en pålitlig personal och framför allt någon som bryr sig om dig och dina behov.
    Armend Qeriqi
    Ja vi hade lite uppförsbacke gällande betalningen. Men tack vare ömsesidigt förtroende löste vi situationen. Grattis till en fin bil och välkommen åter när du och dina vänner är i behov av bil. Frölings Bil
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Trevlig personal. O väldigt reko. En butik jag rekommenderar. Mats
    2022-03-09 Insamlad av företaget
    Åke på Frölings bil var otroligt proffsig, trevlig & enkel att göra affärer med. Jag och min sambo var och tittade på en V90 cc och tyckte att Frölings bil gav en otroligt hemtrevlig & personlig upplevelse. Åke svarade på frågor på ett kunnigt sätt där det verkligen genomlystes att han har en stor passion för bilar vilket gjorde att köpet kändes otroligt tryggt.

2 dagar efter att vi var och kikade på bilen (V90 cross country) så bestämde vi oss för att köpa den, dels för upplevelsen som vi fick av Frölings bil & även för utrustningen som bilen hade. Åke såg till att köp & leverans skedde otroligt smidigt & enkelt genom att han levererade bilen hem till oss.

Åke var genom hela processen trevlig, snabb i svar samt otroligt proffsig vilket gör att jag varmt rekommenderar Åke & Frölings bil!!!
    Tack Alaa för dom fina orden. Hoppas ni får mycket glädje av den fina och mycket välutrustade bilen Frölings Bil
  • 2022-03-04 Insamlad av företaget
    Lugn, sansad och tydlig bilförsäljare.
  • 2022-02-23 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig och och gav ett seriöst intryck.
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    Han sålde vår bil och vi har blivit jätte nöjda med det servicen vi fick. Tack för affären Åke!
  • 2022-02-11 Insamlad av företaget
    Seriöst och professionellt intryck!
  • 2022-01-29 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och allt va som vi hade kommit överens om. Rekommenderas!
    Kul att du är nöjd. Hoppas du får många härliga mil i sommar med din pigga Mustang.. Frölings Bil
  • 2022-01-28 Insamlad av företaget
    Åke är unik med sin fina approach bästa möjliga mottagande får man kan säga så här att jag har aldrig mött någon så bra bilförsäljare kommer att köpa bil hos honom nästa gång också
    Tack Magnus för dom fina orden. Du gjorde min dag🙂. Tolkar det som att du kom hem utan problem och är nöjd med bilen. Välkommen åter.
    Åke
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Sålde en bil till dom gick smidigt utan krångel
    Pengarna på kontot som lovat känslan jag upplevde var en seriös bilhandlare trevlig och kunnig kan bara säga att jag är nöjd fast kommer nog andå sakna min gamla bil🙂
    2022-01-26 Insamlad av företaget
    Proffsigt, tryggt och smidigt att göra affär med Frölings bil!
  • 2021-12-22 Insamlad av företaget
    Snabb och direkt återkoppling, en trygg bilaffär och en trevlig pratstund. Kan varmt rekommenderas.
    2021-12-17 Insamlad av företaget
    Trevlig och snabb affär kändes tryckt
  • 2021-11-17 Insamlad av företaget
    Jag sålde min bil till Åke och det var okomplicerat och ett trevligt bemötande hela vägen. Jag kan varmt rekommendera Frölings Bil.
    /PL
  • 2021-11-08 Insamlad av företaget
    Enkel och snabb affär
    Inget onödigt prutande och proffsigt agerande
    Tack själv för bra bemötande och välkommen åter om det dyker upp fler bilar i din affärskrets/vänskapskrets Frölings Bil
  • 2021-11-03 Insamlad av företaget
    Mycket proffsigt och seriöst.
    Tack för en snabb och smidig affär. Hoppas på många sköna mil i er fina Audi Frölings Bil
    2021-10-24 Insamlad av företaget
    Ett proffsigt bemötande och en väldigt smidig affär. Seriös firma som jag kan rekommendera varmt.
    2021-10-14 Insamlad av företaget
    Åke var trevlig, förtroendeingivande, hjälpsam och otroligt seriös. Kom och hämtade mig vid bussen, bara det tyckte jag var ett bra första intryck.
    Bilen var i mycket bra skick.

Rekommenderas varmt!
    2021-09-15 Insamlad av företaget
    Sålde min bil till Frölings, fick bra betalt och ett trevligt bemötande.
    Inget krångel eller några konstigheter, kände mig trygg med Åke under hela processen.
    Jag gör gärna affärer med Frölings igen!
    //Romeo
  • 2021-09-15 Insamlad av företaget
    Alltid bra! Alltid bra! Alltid bra! Alltid bra! Alltid bra! Alltid bra!
  • 2021-08-13 Insamlad av företaget
    Supernöjd😃👍 bra bemötande och proffsigt.
    Kul att du är nöjd Stefan. Hoppas du får många sköna turer i cabben innan vintern slår till Frölings Bil