FS Data

4.3 i betyg av av 136 omdömen
Hos oss på FS Data står trygghet, teknik och miljö i fokus. Och kundupplevelsen, förstås! Vår kundtjänst är öppen sena kvällar och helger för att vi ska kunna ge snabba och bra svar till dig när tekniken krånglar.

Vi är en av Sveriges äldsta, mest populära och största leverantörer av servertjänster, webbhotell, domännamn och e-post och vi är helt familjeägda och ägarstyrda.

Den teknik vi använder är miljövänlig och våra servrar drar lite ström, trots att de levererar stabila och snabba tjänster. Vi använder vatten från Öresund för att kyla våra servrar och vattnet återanvänds som fjärrvärme i hela Helsingborg!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 136 kunder tycker om FS Data

• 2019-10-29

Jessica B skrev om FS Data
    Väldigt missnöjd med den extremt dåliga kontrollpanelen och dåliga supporten. De flesta grundläggande funktioner fungerar inte. Obegripligt att de ens finns kvar på marknaden. Läs mer
  • 2019-09-06

FREDRIK S skrev om FS Data
    FS Data har Sveriges personligaste och trevligaste supportavdelning. Dessutom har dom precis tagit ett enormt steg framåt i den tekniska utvecklingen med sin "nya" kontrollpanel. Servrarna levererar ursnabbt och man ligger i en säker miljö. Vi stortrivs som kund och kan rekommendera alla som behöver en professionell tjänst att anlita FS Data. Läs mer
  • 2019-08-29

ANDREAS T skrev om FS Data
    har varit kund sedan flera år men de har nu ändrat vilkor och pris för e-post tjänst utan att meddela eller få ett godkännande av avtal från mig. Från att vara gratis till för mig 1700/ år utan att jag har godkänt kostnaden känns inte seriöst. Kommer INTE stanna kvar som kund ! Läs mer
  • 2019-08-28

Mats Anders J skrev om FS Data
    FSData visade stor förståelse och flexibilitet i hantering av missuppfattad faktura. Bra där! Läs mer
  • 2019-08-16

Pär Olof S skrev om FS Data
    Väldigt bra kunskap och bemötade från Victor på supporten gällade ett synkroniseringsproblem med Outlook2016
    Rekommenderas starkt.
    /Pelle - Kungstornen Konferens Läs mer
  • Nils Stefan T

2019-08-09

Nils Stefan T skrev om FS Data
    Har varit kund hos FS Data i så många år att jag inte kan räkna dem, vilket säger lite om att jag är nöjd med deras tjänster. Kanske inte det billigaste alternativet på marknaden, eller de som har mest nya saker, men att kunna få service snabbt och smidigt är värt så mycket. Läs mer
  • Annika Jytte B

2019-08-08

Annika Jytte B skrev om FS Data
    Millions Thanks, Jonathan B, FS Data, för både proffsig och vänlig support! / Annika B Läs mer
  • Carl Erik Kurt S

2019-08-08

Carl Erik Kurt S skrev om FS Data
    Stefan Ekander på telefonsupporten var en stjärna som löste vår familjs emailpanik genom att snabbt sätta upp domänhantering i en knivig situation. Läs mer
  • Hans Christian P

2019-08-07

Hans Christian P skrev om FS Data
    Snabb, personligt och proffsig hjälp! ***** Läs mer
  • GUNILLA B

2019-08-06

GUNILLA B skrev om FS Data
    Jag har varit kund hos FS-data sedan 1990-talet. Tidigare har jag varit mycket nöjd med support och prestanda. Senaste året har dock detta försämrats. Jag har en uptime robot gående på mina webbplatser och senaste året har det med någon/några veckors uppehåll varit täta avbrott från några minuter till ibland flera timmar. När jag påpekat detta har avbrotten upphört för att återkomma om någon eller ett par veckor. Efter att FS-datas webbplats gjorts om har det varit mycket strul, bl.a. omöjligt att logga in i kontrollpanelen. Jag är återförsäljare åt FS-data, men i nuläget har jag svårt att rekommendera FS-data till presumtiva kunder. Läs mer
  • Lars Peter Mikael L

2019-06-17

Lars Peter Mikael L skrev om FS Data
    Hej! Jag har varit kund hos FS-Data sedan 1995. Enligt mig så är det den bästa support man kan få. De har hjälpt mig så många gånger! Hatten av Läs mer
  • Philippe André B

2019-05-18

Philippe André B skrev om FS Data
    Tack Victor för hjälpen med mailen... Stort tack! Läs mer
  • VICTOR H

2019-05-16

VICTOR H skrev om FS Data
    Kunnig och hjälpsam support som har hjälpt till att lösa alla problem jag har stött på hittills! Nu senast hjälpte Rickard mig, och han va snabb, kunnig gav ett väldigt bra bemötande! Läs mer
  • ANDREAS L

2019-05-15

ANDREAS L skrev om FS Data
    VARNING AKTA ER FÖR DETTA TOTALT OSERIÖSA FÖRETAG!!! FS Data har en gång i tiden vart kanon. Men nyligen har de bytt ägare och kört allt till botten. Om du får några problem så räkna absolut inte att få någon hjälp, även vid enkla fel/inställningar på deras server. Deras lösning var att jag skulle köpa ett nytt webbhotell när jag nyligen har betalt för 1 år i förskott? WTF! Helt otroligt dåligt. Räkna med 1 timmes kötid om du vill nå dem över telefon eller chatt. I över en vecka har jag försökt att få hjälp med ett väldigt simpelt problem som låg hos dom men utan resultat. Senast nu slängde de på luren i örat på mig. Vad ni än gör välj inte FS Data eller Miss Hosting (samma ägare). Läs mer
  • 2019-05-09

CARL H skrev om FS Data
    Kund sen ISP-husets tid. Det som utmärker ett bra företag är hur man hanterar eller försöker hantera de problem som ibland uppstår. Här har FS-data visat på tålamod och professionalitet när det behövts som bäst. Alltid fantastiskt snabb support och en vilja till det lilla extra, att hitta svar på de problem man kan råka ut för och lösningar till det samma. Har genom åren prata med många duktiga personer, nu senast, vid ett flertal tillfällen, med Victor och som vanligt har mina ärenden och frågor fått sin lösning.

Stort tack för tålamodet. För mig har ni alltid varit det självklara valet! Läs mer
  • 2019-04-22

Verifierad kundrelation
    MICHEL R skrev om FS Data
    Kund sen något halvt decenium snart. Och tills för ett tag sedan var jag någorlunda nöjd kund. Se det som står skrivet mellan STRUKET--- --- STRUKET
    Men det har verkligen gått utför för FSdata. Först ändrar de i avtal om gratis e-post och tror att detta ändrar redan betalda och pågående avtal istället för vid förnyelse av avtalsperiod. Sedan skickar de ut felaktiga fakturor, pga. problem med deras faktureringssystem och nu har de gått över till att skicka över rent felaktiga bluffakturor utifrån mail man aldrig skickat om vilkorsändringar.

Väntade dessutom i över 6 månader för att få en återbetalning för en dubbelinbetalning av domänförnyelse. (Dock positivt att man i vart fall fått kompensation för de nu över 15 h man spenderat i kö eller skickat mail fram och tillbaka för att försöka lösa detta och alla löften om att det var löst eller skulle lösas inom kort.) Ska försöka igen att få pengarna utbetalda nu då det aldrig gick att ordna.

Jag kommer nu byta leverantör och om de inte tar bort sin bedrägerliga faktura snarast så blir det dessutom en polisanmälan för bedrägeri eller vilket lagrum det nu hamnar under.

Håll er borta från detta företag om ni värdesätter er tid och välmående!

STRUKET-------------------------
    Har varit både varit lite upp och ner ibland. Vilket händer överallt i alla branscher. Men det som utmärker ett bra företag är hur man hanterar eller försöker hantera de problem som kan, uppstå oavsett om de är orsakade av kund, företaget själva eller yttre omständigheter. Och här har FS data visat på tålamod och professionalitet när det behövts som bäst och en förmåga utöver det vanliga på att hitta svar på de problem man kan råka ut för och lösningar till det samma.

Stort tack för tålamodet och tack för att ni inte bara fortsätter det goda arbetet utan också tar in, lyssnar på och även försöker utvecklas utifrån den feedback man lämnar som kund vid interaktioner med er.

Ser fram emot allt nytt som ni planerar inför framtiden.
    -------------------------Struket

Ser fram emot att går över till en annan hostingtjänst som inte försöker lura en. Läs mer
  • 2019-04-18

Anders Benny L skrev om FS Data
    FSData har varit min e-post leverantör och domänförvaltare sedan januari 2013, och mitt omdöme om FSData är att företaget är välskött, och har vid varje varje kundkontakt uppträtt professionellt. Personalen på kundsupporten är kompetenta & välutbildade, svarar oftast snabbt, och det är sällan man behöver kontakta supporten en andra gång i samma ärende.

Efter 6 år och 3 månader som kund hos FSdata kan jag rekommendera FSdata´s tjänster. Läs mer
  • David Terence A

David Terence A skrev om FS Data
    Doesn't matter who you speak to you always get the help you need when you need it. :) Läs mer
  • Tomas Gunnar H

Tomas Gunnar H skrev om FS Data
    Har jobbat med FS Data i ca ett år. Min kontakt är Michael Andersson. Ruskigt bra man. Snabb återkoppling, ingenting är omöjligt. Hög nivå. Läs mer
  • 2019-04-17

ROGER E skrev om FS Data
    Har varit kund hos FS Data sedan år 2000 och har endast goda vitsord att ge dem. Alla är mycket trevliga och tillmötesgående, vad man än har för problem. Mycket bra och proffsig support. Michael Andersson och Lisbeth har hjälpt mig oerhört mycket och verkligen ställt upp när allt har varit tufft. Läs mer
  • ROY D

ROY D skrev om FS Data
    Extremt bra leverantör som är blixtsnabba, lyhörda och levererar säkra produkter. Dessutom är FS Data prisvärda. Tack för god service! Läs mer
  • LENA H

LENA H skrev om FS Data
    Jag tänker varje gång jag kontaktar Michael och resten av gänget på FS Data, att nu måste dom tro att jag är helt dum i huvudet - igen!...Men, aldrig! De är så fantastiskt bra med att hjälpa till med minsta lilla grej, får aldrig en att känna sig som att man inte fattar...Väldigt ödmjuka och tålmodiga med människor som inte dealar med IT grejer varje dag. Detta är ett sånt område där många som jobbar med detta varje dag, tar för givet att vi alla kan allt de kan, men så är de inte på FS Data. Det uppskattar jag i alla fall väldigt mycket. Vi på @ Graphiken AB har varit kunder sedan vi startade företaget och kommer att fortsätta var kunder så länge vi får ( ; Läs mer
  • 2019-04-16

ROBIN N skrev om FS Data
    Har varit kund hos FS Data sen 2017 och är extremt nöjd med deras kundservice samt tjänster. Ett stort eloge även till Stefan som gör ett strålande jobb där. Läs mer
  • 2019-04-16

Göran Peter L skrev om FS Data
    Har använt FS Data i flera år och har bara bra saker att säga om företaget. Är helnöjd med bemötande och service. Läs mer
  • 2019-04-15

NIMA K skrev om FS Data
    Vår ideella förening har varit kund hos FS Data och ägt flera hemsidor sedan år 2000. Vi har alltid haft glädjen att få proffsig hjälp från företaget.
    Personalen är fantastisk, alltid hjälpsamma och tillmötesgående. Varje gång vi har haft behov av teknisk support (då informationsteknologin inte finns inom vårt expertområde!) så har problemet blivit avhjälpt både snabbt och effektivt. Det är vi verkligen tacksamma för!
    FS Datas kompetenta personal plus deras personliga engagemang har varit anledningen till att vi har rekommenderat, och värmt rekommenderar, företaget till våra medlemmar. Läs mer
  • JÖRGEN J

2019-04-15

JÖRGEN J skrev om FS Data
    Jag har använt FS-Data i väldigt många år, fungera alltid, Uptiden är utan anmärkning
    Supporten är excellent , jag har flera olika webbar där både egna och föreningar som jag är webmaster åt
    Priset är också OK, Läs mer
  • 2019-03-31

Andras Istvan S skrev om FS Data
    ............................... Läs mer
  • 2018-12-02

Håkan P skrev om FS Data
    Vi har varit kunder hos FS Data i många år.

FS Data har och har haft över tid bra stabila produkter/tjänster. När nya produkter/tjänster lanseras är de noga testade och genomgångna för säker och lättskött drift för oss kunder.

Om supporten både via telefon och helpdesk kan man skriva spaltmeter.
    Alltid lika tillgängliga, trevliga, kunniga och gör alltid sitt yttersta för att vi som kunder ska få löst eventuella problem på bästa sätt eller t ex diskutera nya lösningar. Återkopplingen via helpdesken fungerar utmärkt och gör också att man kan fokusera på annat under tiden supporten jobbar med frågan. När de är klara med ärendet får man mejlsvar att ärendet i helpdesken är uppdaterat, suveränt bra och framförallt - det fungerar.

FS Data lever verkligen upp till sina ledord: trygghet, service och miljövänlig teknik.

Vi kan inget annat än varmt rekommendera FS Data som leverantör av webbhotell, servertjänster, domännamn och e-post. Läs mer
  • Helena B

2018-10-30

Helena B skrev om FS Data
    Bästa stället!
    Har alltid fått så otroligt proffsig hjälp.
    Vad det än gäller så är personalen helt fantastisk.
    Proffsig, snabb och tydlig!
    Alltid lika Tacksam när jag lägger på luren efter att ha varit i kontakt med er. Läs mer
  • 2018-09-04

Kenneth D skrev om FS Data
    Den okunnige konstnär jag var om hur en hemsida byggs vändes tack vare professionell support av Michael Andersson. Han lotsade mig in dess otaliga möjligheter. Oerhört kunnig. Lyhörd. Alltid med goda förslag och ett gott humör. M lyfte mig ur min förtvivlan när jag var på väg att ge upp. Just detta att bli ett team: att vi byggde sidan tillsammans och fortfarande gör, är en trygghet jag sätter stort värde på.
    Tack Michael och tack FS Data.
    Kenneth Derlow
    September 2018 Läs mer
    2018-09-04 FS Data svarar Kenneth D
    Tack för dina vänliga ord Kenneth!
    Michael hälsar så gott!

• 2018-08-27

Madeleine E skrev om FS Data
    FS Data har alltid bemött oss väl och är snabba när det gäller kundservicefrågor. Vi är väldigt nöjda med vårt val! Läs mer
    2018-08-27 FS Data svarar Madeleine E
    Tack så jättemycket för dom varma och trevliga orden!

Ha en bra vecka!

• 2018-08-16

Alexander M skrev om FS Data
    Jag har haft fsdata som Sammarbetspartner i några år nu. Jag har valt att stanna pågrund av deras fantastiska support. Nås alltid via telefon vid bra tider. Rekommenderas starkt Läs mer
    2018-08-24 FS Data svarar Alexander M
    Tack för dina fina ord Alexander!

Trevlig helg!

• 2018-08-16

Mats D skrev om FS Data
    Vi på Atsela har varit kund hos FS Data sedan 1999 och har alltid fått förstklassig support. Snabb och oerhört kunnig personal som alltid löser eventuella problem på ett kvalitativt och långsiktigt sätt. Jag rekommenderar FS Data till alla våra nya kunder.

Mats Danson - Atsela webbyrå Läs mer
    2018-08-24 FS Data svarar Mats D
    Tack för dina värmande och trevliga ord

Trevlig helg!

• 2018-08-15

Patrik K skrev om FS Data
    Jag har haft med fsdata att göra I väldigt många år. Måste vara minst 10 år. Med det sagt, är det bevis på vad jag tycker. Supporten är superbra när det behövs. De är lyhörda och snabba och ställer upp när det behövs. Känner ett personligt engagemang från många av er. Rekommenderar alltid Fsdata! Läs mer
    2018-08-15 FS Data svarar Patrik K
    Tack för dina vänliga ord Patrik!

• Simon B

2018-08-15

Simon B skrev om FS Data
    Från att ha varit Sveriges bästa webbhotell till att jag måste flytta ut från dem. Jag hoppas ni tar tag i kvaliteten och blir bäst igen! Läs mer
    MICHEL R gillar detta
  • Fredrik C

2018-08-15

Fredrik C skrev om FS Data
    Vi hostar flera sajter och är nöjd med servicen. Läs mer
    2018-08-15 FS Data svarar Fredrik C
    Tack Fredrik!

/vännerna på FS Data
  • 2018-08-15

Christoffer E skrev om FS Data
    Använt Binero, Loopia, One och Crystone åt mina kunder tidigare. Den stora skillnaden mellan dessa och FS Data är att FS Datas servrar och webbhotell har en mycket högre prestanda. Priset är något högre men det är värt varenda krona för en produkt som levererar i toppklass! Läs mer
    2018-08-15 FS Data svarar Christoffer E
    Vi tackar ödmjukast för den trevliga rekommendationen Christoffer!

• Patrik R

2018-08-14

Patrik R skrev om FS Data
    Kan varmt rekommendera Fsdata, har varit kund till dom i över 20 år. Gillar att det går att göra rätt mycket på deras servrar. Har satt upp över 100 webbsidor på fsdatas servrar och i det långa loppet så vet jag att det kommer att funka.
    Jag har provar flera olika webbhotell men fsdata är dom som håller i långa loppet. Läs mer
    2018-08-15 FS Data svarar Patrik R
    Tack Patrik för dina trevliga ord, det värmer.

• 2018-08-14

Cina L skrev om FS Data
    Suveränt företag! Varit kund sedan start...alltså i väldigt många år. Har web-hotell och e-post hos FS Data. Fungerar utmärkt. Och om något inträffar, är deras support förstklassig. Läs mer
    2018-08-15 FS Data svarar Cina L
    Kul att du är nöjd! och vår support tyckte extra mycket om dina trevliga ord.

• 2018-08-10

Matthias J skrev om FS Data
    Helt underbar support! Väldigt hjälpsamma och anstränger sig verkligen för att hjälpa mig när jag får problem med min hemsida. Har fått återställa min hemsida några gånger, men det har inte varit några problem heller då de har öppet så gott som alltid.

Bra priser och stabilt webbhotell som gör att jag rekommenderar Fsdata till mina vänner och kollegor. Läs mer
  • 2018-08-08

Richard skrev om FS Data
    Alltid väldigt bra och snabb service och support samt lätta att ha och göra med. Är du ute efter webhotellstjänster skulle jag verkligen rekommendera FS Data! Läs mer
    2018-08-15 FS Data svarar Richard
    Tack för att du tar dig tid och skriver så fina ord om oss, vi uppskattar det verkligen.

• Ulrica

2018-08-08

Ulrica skrev om FS Data
    Ett supertrevligt gäng i supporten som verkligen hjälper mig med det jag behöver. Min webbsida blev mycket snabbare på deras servrar än på övriga servrar vi legat på i Sverige! Kan rekommenderas! Läs mer
    2018-08-08 FS Data svarar Ulrica
    Tack för dina vänliga ord Ulrica, det värmer!

• Carcenter i Tullinge

2018-05-14

Carcenter i Tullinge skrev om FS Data
    VARNING, VARNING, VARNING - Dåligt faktureringssystem drabbar er som kunder.

Jättedåligt faktureringssystem. Har varit kund hos dem i 5 år nu och kommer säga upp våra tjänster som vi har hos dem. Hade haft både telefon- och mailkontakt med Jonathan ångande all strul som hände och lovade att han skulle lösa allt men det blev inte som han sagt.

Fick två stycken inkassokrav, förseningsavgift på 450 kr för varje faktura. En faktura var redan betald och den andra skulle jag få kreditfaktura på innan den skulle betalas men fick aldrig det.

Är mycket missnöjd med hanteringen som vi upplevt. Kommer inte fortsätta ha mina tjänster hos dem längre. Man blir bara upprörd och behöver ägna mycket tid åt faktorer för att undvika BETALA FÖR MYCKET annars så tappar man kontrollen på faktorer och kreditfaktorer. Läs mer
  • 2017-12-11

Fredrik skrev om FS Data
    Bäst i Sverige! Trevlig personal, serviceinriktade, personliga och kunniga. Tjänsterna som levereras håller hög klass - snabb leverans av sidan och säker hosting. Bäst helt enkelt. Läs mer
  • 2017-12-11

FREDRIK Ö skrev om FS Data
    Jag har varit kund i 15 år och har alltid fått bästa bemötandet, högsta service och aldrig varit med om att FS Data har på något sätt gjort mig besviken.
    Jag rekommenderar FSData till mina kunder och vänner som också upplever stor positiv skillnad ifrån tidigare leverantörer. Läs mer
  • 2017-12-07

Mikael M skrev om FS Data
    Alltid fått väldigt fin service och hjälp från dem på FS Data! Generösa med support, trevliga, snabba - bara toppen! Läs mer
  • 2017-11-02

Fredrik S skrev om FS Data
    Bra gäng!
    Duktiga och engagerade - möjligtvis att öppettiderna skulle vara lite länge! Läs mer
  • Cay L

2017-11-01

Cay L skrev om FS Data
    Jag har ett flertal webbplatser hos FSdata för att supporten fungerar så bra. Man blir vänligt och seriöst bemött. Det går att få support både via telefon eller helpdesken med skriftliga meddelanden. Fördelen med helpdesken är att man får dokumentation som man kan återkomma till när liknande problem dyker upp.
    Själv har jag anlitat en handfull webbhotell i Sverige genom åren och genom mina kunder har jag ytterligare haft att göra med flera andra webbhotell. Men den bästa supporten har jag fått hos FSdata. Det stödet värderar jag högt.
    /Cay Lundén Läs mer
  • 2017-10-31

Gunilla B skrev om FS Data
    Jag är övervägande väldigt nöjd med den service jag får från FS-data, men kvaliteten växlar beroende på vem jag har kontakt med. Läs mer
  • 2017-10-26

Peter A skrev om FS Data
    Professionella webbhotell, virtuella servar och domänhantering. Allt till riktigt bra priser. Körsbär på moset suverän kundsupport med kort svarstid. Världsklass! Läs mer
    2017-10-31 FS Data svarar Peter A
    Tack för dina vänliga ord!

Vänligen,

Vännerna på FS Data