Gävle Begravningsbyrå

Ruddammsgatan 35, 803 11 Gävle — Visa karta

Välkommen till Gävle Begravningsbyrå!
Vi är den lilla lokala begravningsbyrån där du aldrig är en i mängden. Vi vet hur svårt det kan vara att förlora någon och därför är vårt mål att finnas där och skapa trygghet. ‘För oss på Gävle Begravningsbyrå är förtroende, omtanke, service och kvalitet våra viktigaste grundpelare och dessa tummar vi aldrig på.

Vi hjälper dig med allt från begravningsakt, blommor, minneslund, gravplats & gravstenar till tackkort, kistor, urnor och allt annat som hör till en begravning. Vi finns även med dig genom livets alla skeenden inom den familjejuridiska verksamheten. Varmt välkommen att kontakta oss på Gävle Begravningsbyrå.
Mån-Tor: 09:30-12:00

Läs vad 53 kunder tycker om Gävle Begravningsbyrå

• 2020-05-30

Elisabeth S skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Begravning och bouppteckning.
    Vänligt och trevligt bemötande av all personal.
    Allt gått väldigt smidigt, har bara positiva omdömen att ge. Läs mer
    2020-06-01 Gävle Begravningsbyrå svarar Elisabeth S
    Hej Elisabeth!

Stort tack för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga, det hjälper oss utveckla vår verksamhet.

• 2020-05-30

Eva W skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Ett mycket professionellt, kunnigt och varmt samarbete i samband med planeringen av våran mammas urnbegravning. Läs mer
    2020-06-01 Gävle Begravningsbyrå svarar Eva W
    Hej Eva!

Stort tack för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga, det hjälper oss att utveckla vår verksamhet.

• 2020-05-22

Carina B skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Jag och min syster kände att vi blev mycket bra bemött hos Er!!
    I dessa svåra tider med en far som dött i sviterna av Corona gjorde ni begravningen till en fin minneshögtid!!
    Tack!! Läs mer
    2020-05-25 Gävle Begravningsbyrå svarar Carina B
    Hej Carina!

• 2020-05-13

Pär S skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Gävle Begravningsbyrå levde inte bara upp till utan överträffade våra förväntningar. Läs mer
    2020-05-14 Gävle Begravningsbyrå svarar Pär S
    Hej Pär
    Stort tack för din återkoppling! Vi är tacksamma för alla synpunkter, det hjälper oss att utveckla vår verksamhet.

• 2020-05-13

Kurt E skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Jag beställde en begravning. Jag möttes med värme samtidigt som allting sköttes snabbt och på ett mycket bra sätt. Jag är glad att jag valde dem. Läs mer
    2020-05-14 Gävle Begravningsbyrå svarar Kurt E
    Hej Kurt

• 2020-05-07

Maj J skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Den personliga service och bra bemötande i en svår tid är mycket värdefullt. Läs mer
    2020-05-07 Gävle Begravningsbyrå svarar Maj J
    Hej Maj

• 2020-04-10

Lisbeth S skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Vi har köpt begravning ,boupptäckning och arvsskifte.
    De har inte börjat med något av detta och det går inte att bedöma hur de utfört sitt jobb. Vänta med att fråga när det är klart! Läs mer
    2020-04-14 Gävle Begravningsbyrå svarar Lisbeth S
    Hej Lisbeth

• Margareta L

2020-04-07

Margareta L skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Vi hade en jordfästning.

Jätte trevlig personal.

Vi tycker att företaget är bra har anlita begravningsbyrån 2 gånger förut. Läs mer
    2020-04-14 Gävle Begravningsbyrå svarar Margareta L
    Hej Margareta

• 2020-04-01

Arne L skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Hjälpte till med farsbegravning och skötte det utmärkt som sist! Läs mer
    2020-04-01 Gävle Begravningsbyrå svarar Arne L
    Hej Arne

• 2020-04-01

Jeanette Z skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Bra bemötande vid beställning av begravning. Bra koll innan begravning och bra uppföljning efteråt. Läs mer
    2020-04-01 Gävle Begravningsbyrå svarar Jeanette Z
    Hej Jeanette

• 2020-03-28

Nils L skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Begravning blommor en som hölli begravningen en som spelade musiken Läs mer
    2020-03-30 Gävle Begravningsbyrå svarar Nils L
    Hej Nils

• 2020-03-26

Anette F skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Elin var till en otroligt hjälp och stöd. Hon hjälpte oss med vår begravning av min syster.
    Hon var med oss hela vägen och återkopplat till oss. Läs mer
    2020-03-26 Gävle Begravningsbyrå svarar Anette F
    Hej Anette

• 2020-03-13

Magnus B skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Proffsig och väldigt trevlig personal. Läs mer
    2020-03-16 Gävle Begravningsbyrå svarar Magnus B
    Hej Magnus

• 2020-03-12

Ingalill R skrev om Gävle Begravningsbyrå

Vänligt

Företaget levde upp till förväntningarna

Nackdelen var att få kontakt med den som ansvarade för begravningen. Man kom till en jourväxel som skulle be berörd person ringa. Funkade inte alltid Läs mer
    2020-03-13 Gävle Begravningsbyrå svarar Ingalill R

Hjälpsamma
    Personliga Läs mer
    2020-03-13 Gävle Begravningsbyrå svarar Marika E
    Hej Marika
    Tack för återkopplingen! Alla synpunkter är viktiga, det hjälper oss att utveckla vår verksamhet.

• Ann-margeret H

2020-02-11

Ann-margeret H skrev om Gävle Begravningsbyrå
    1.Köpte begravning som vi behövde till vår vän,kista urna.Allt till belåtenhet.2.Mycket bra bemött..3.Har inget att klaga på.4.Sammanfattning rekommenderar gärna Gävle Begravningsbyrå 🙏 Läs mer
    2020-02-12 Gävle Begravningsbyrå svarar Ann-margeret H
    Hej Ann- Margret !
    Tack för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga, det hjälper oss att utveckla vår verksamhet.

• 2020-02-05

Anna-karin E skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Mycket vänligt och trevlig bemötande. Fick hjälp med de delar som vi önskade hjälp med. Läs mer
    2020-02-06 Gävle Begravningsbyrå svarar Anna-karin E
    Hej Anna-Karin!

• 2020-01-22

Ulf L skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Vi anlitade dem för vår sons begravning. Allt har fungerat perfekt och vi har fått hjälp med precis allt vi har behövt. Jennie som har varit vår kontakt, är verkligen rätt person på rätt plats. Hennes bemötande har gjort att vi fick ett värdigt avslut. Hon har informerat oss om saker som vi inte visste var viktiga. Läs mer
    2020-01-22 Gävle Begravningsbyrå svarar Ulf L
    Hej Ulf!

• 2020-01-13

Ronny J skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Kanon Bra
    Hade inga förväntningar men allt fungerade till belåtenhet
    Jätte nöjd och kommer anlita dom fler gånger om det behövs Läs mer
    2020-01-13 Gävle Begravningsbyrå svarar Ronny J
    Hej Ronny!

• Rut F

2019-12-29

Rut F skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Mycket vänligt och professionellt bemötande. Lite besviken på att vi fortfarande inte har fått den utlovade dokumentationen efter begravningen. Däremot var de snabba med att skicka fakturan, med 10 dagars betalningstid, så att den anlände i julhelgen och med sista betalningsdag en söndag. Läs mer
    2019-12-30 Gävle Begravningsbyrå svarar Rut F

• 2019-12-16

Katarina H skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Jag beställde en begravningsceremoni.
    Blev proffessionellt bemött men som ändå kändes personligt och respektfullt i en mycket svår stund. Begravningsentreprenören var väldigt tillmötesgående och hjälpsam. Läs mer
    2019-12-16 Gävle Begravningsbyrå svarar Katarina H
    Hej Katarina!

• 2019-12-15

Kristina A skrev om Gävle Begravningsbyrå
    De anordnade min avlidne makes begravning. Blev respektfullt bemött och vår familjs önskemål blev uppfyllda. Vi minns akten med förtröstan och kände den blev ett fint avslut på ett långt liv. Läs mer
    2019-12-16 Gävle Begravningsbyrå svarar Kristina A
    Hej Kristina!

• 2019-12-14

Maritha L skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Vi är otroligt nöjda över kontakten med Gävle begravningsbyrå ochhur går begravning blev. Vi kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    2019-12-16 Gävle Begravningsbyrå svarar Maritha L
    Hej Maritha!

• 2019-12-13

Ulf H skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Fullskaligt uppdrag kring begravning av min far.
    Blev mycket bra bemött och allt fungerade som förväntat.
    De hade en bra balans i fullgörandet av uppdraget; tjänstvilligt och angelägna om att allt skulle fungera och samtidigt lyhört för önskemål och respektfullt bemötande. Läs mer
    2019-12-13 Gävle Begravningsbyrå svarar Ulf H
    Hej Ulf!

Tack för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga, det hjälper oss utveckla vår verksamhet.

• 2019-12-12

Maud W skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Mkt väl bemötta. Snabb tid och snabba uppföljningar. Bra rådgivning och tydlighet. Lugn i fin personal. Förstående i en svår tid. Läs mer
    2019-12-12 Gävle Begravningsbyrå svarar Maud W
    Hej Maud!

• 2019-12-09

Annika L skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Hjälp med begravning och allt som hör därtill. Läs mer
    2019-12-09 Gävle Begravningsbyrå svarar Annika L
    Hej Annika!

• 2019-12-07

Linda B skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Mycket professionellt bemötande av högst kunnig personal. Utmärkt service. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-12-09 Gävle Begravningsbyrå svarar Linda B

2019-12-06 Gävle Begravningsbyrå svarar Anders W
    Hej Anders!

• 2019-12-05

Sture L skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Begravningshögtid från hämtning till gravsättning inkl minnesstund.
    Professionellt och medmänskligt.
    Att de skulle göra ett bra arbete så att det speglade min hustrus person. Till fullo. Läs mer
    2019-12-06 Gävle Begravningsbyrå svarar Sture L
    Hej Sture!

Tack för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga. Det hjälper oss utveckla vår verksamhet.

• 2019-12-02

Git S skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Jag har köpt begravning med allt vad det innebär. Mycket fint bemötande och personlig service från första möte till genomförande. Läs mer
    2019-12-02 Gävle Begravningsbyrå svarar Git S
    Hej Git!

• 2019-11-27

Hans S skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Anna Jupither har under hela vår kontakt rörande vår son’s begravning varit omtänksam och bemött hos med värme.
    Vi har fått bra råd och hjälp av juristen Jonas Flodin. Läs mer
    2019-11-28 Gävle Begravningsbyrå svarar Hans S
    Hej Hans!

Stort tack för din återkoppling. Alla synpunkter är viktiga för oss, det hjälper oss att utveckla vår verksamhet.

• 2019-11-27

Åsa Nilsson V skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Arbetar som dödsbohandläggare vid Gävle kommun. Samarbetet fungerar bra, dett är bara en person som är dålig på att återföra information till mig, de övriga är kanon! Läs mer
  • Peter Å

2019-11-14

Peter Å skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Vi tog hjälp av Gävle begravningsbyrå vid begravning av vår far och blev väldigt väl omhändertagna och informerade och de genomförde begravningen på ett för oss exemplariskt sätt på alla sätt och vis.
    Vi tackar så hjärtligt och kan varmt rekommendera dem till andra i samma situation. Läs mer
    2019-11-15 Gävle Begravningsbyrå svarar Peter Å
    Hej Peter!

• 2019-11-08

Lars A skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Begravningsbyrån skötte i princip allt som hade med själva begravningen att göra, vilket betydde att den enda person som vi behövde ha kontakt med förutom byrån var prästen. Byrån ordnade allt från annons, blommor, artist till själva minnesstunden efter begravningsakten. Däremot har vi själva tagit hand om de ekonomiska och juridiska delarna vad gäller bouppteckning, avveckling av boet mm.

Alla kontakter skedde snabbt och smidigt. Om vi undrade över något och handläggaren inte kunde ta vårt samtal direkt ringde hon upp litet senare samma dag. Även vår mailkonversation fungerade utmärkt.

Förväntningarna var väl att byrån skulle fixa det som vi bad om, och att på de punkter vi själva var osäkra, att byrån visste hur man skulle göra. Absolut skötte sig byrån utmärkt.

Nu skedde alla våra kontakter i princip med Johanna, så våra omdömen får stå för hennes insats, men jag har svårt att tro att man kan göra det så mycket bättre. Förutom ovan nämnda raskhet i handläggning hade Johanna ett mycket bra sätt att prata med en ledsen människa som min mamma. Läs mer
    2019-11-11 Gävle Begravningsbyrå svarar Lars A
    Hej Lars!

Tack för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga för oss, och hjälper oss att utveckla vår verksamhet.

• 2019-10-31

Johan H skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Begravning, blommor, transportkista, dödsannons i tidning och servering vid minnesstund.
    Vi fick väldigt bra omhändertagande. Kan varm rekommenderas. Läs mer
    2019-11-05 Gävle Begravningsbyrå svarar Johan H
    Hej Johan!

Stort tack för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga för oss, och en hjälp att utveckla vår verksamhet.

• 2019-10-23

Viveca E skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Byrån var väldigt professionella och personliga i sitt bemötande och arbete. Jag fick mycket hjälp och stöd i planeringen och organiseringen av begravningen. Snabb hjälp och feedback i alla delar. Goda råd och tips. Eftersom detta var en begravning som var tvungen att hålla sig inom en viss budget då medel saknades i dödsboet fick jag väldigt mycket hjälp med att hålla mig inom de ekonomiska förutsättningarna. En begravning kan bli väldigt dyrt, men med byråns hjälp hölls kostnaderna nere.
    Det blev en jättefin och värdig begravning. Jag kände mig stöttade i allt hela vägen! Jag kan verkligen rekommendera Gävle Begravningsbyrå! Läs mer
    2019-10-24 Gävle Begravningsbyrå svarar Viveca E
    Hej Viveca!

Stort tack för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga för oss. Det hjälper oss att utveckla vår verksamhet.

• 2019-10-21

Ulrika D skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med Gävle begravningsbyrå. Bemötandet var jättebra, varmt och personligt och begravningen blev så fin. Tack! Läs mer
    2019-10-22 Gävle Begravningsbyrå svarar Ulrika D
    Hej Ulrika!

• 2019-10-20

Margit A skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Bernts begravning. Från första besökte mötte personal som var lugn och visa medkänsla.Inga problem att kontakta byrån om man kände sig osäker.Jag vill rekommendera er ni har varit ett stort stöd. TACK för den fina MinnesAlbumen ett fint Minne.Många varma hälsningar från Margit och barnen med familjer. Läs mer
    2019-10-21 Gävle Begravningsbyrå svarar Margit A
    Hej Margit!

Tack så mycket för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga för oss, det hjälper oss att utveckla vår verksamhet.

• 2019-10-19

Carl- Johan B skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Vi fick Elin som kontakt där och hon var fantastisk! Läs mer
    2019-10-21 Gävle Begravningsbyrå svarar Carl- Johan B
    Hej!

Tack så mycket för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga för oss. Det hjälper oss att vidare utveckla vår verksamhet.

• 2019-10-09

Tommy R skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Begravning
    Toppen på bemötande samt det blev som vi tänkt oss
    Rätt person på rätt plats Läs mer
    2019-10-09 Gävle Begravningsbyrå svarar Tommy R
    Hej!

Tack för din återkoppling! Alla synpunkter är viktiga för oss. Det hjälper oss att utveckla vår verksamhet.

• 2019-10-06

Kjell Ove Ö skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Johanna mötte upp oss i receptionen och var jätte trevlig och tydlig under den tid vi träffades och vid våra tel samtal. Det var Johanna vi mötte vid vårt första besök. Läs mer
    2019-10-07 Gävle Begravningsbyrå svarar Kjell Ove Ö

Gävle Begravningsbyrå
  • 2019-09-26

Carina J skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Har fungerat jättebra, från första kontakten.
    Mycket trevlig och omtänksam personal. Läs mer
    2019-09-26 Gävle Begravningsbyrå svarar Carina J
    Hej!

Tack för din återkoppling. Alla synpunkter är viktiga för oss och hjälper oss att utveckla vår verksamhet.

• Marita P

2019-09-18

Marita P skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Begravning av min syster,väldigt proffsigt och medkännande personal.Kände mig trygg med deras arbete.Utmärkt Läs mer
  • 2019-09-02

Anette E skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Vi har blivit otroligt bra bemött av Johanna som ordnade med vår mammas begravning Läs mer
  • 2019-07-20

Björn N skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Korrekt uppträdande och sakliga i sitt ämbete. Lätt att få kontakt med vid frågor. Läs mer
  • 2019-07-17

Eva H skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Mycket professionellt och vänligt bemötande i samband med förberedelser inför min mors begravning Läs mer
  • 2019-07-06

Olle H skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande och service i samband med urnnedsättning av vår far. Läs mer
  • 2019-06-23

Elisabet L skrev om Gävle Begravningsbyrå
    hjälp med begravning. Jag har blivit mycket väl bemött. Mina förväntningar har uppfyllts på det sätt jag önskat Läs mer
  • 2019-06-12

Monika B skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Representanten vid Gävle begravningsbyrå var glad, trevlig, hjälpsam och tillmötesgående vid mina kontakter med henne, inför min fars begravning. Läs mer
  • 2019-06-05

Ulf C skrev om Gävle Begravningsbyrå
    Allt var bra. Dock är fördröjningen av boutredningen ett jätteminus. Läs mer

Ruddammsgatan 35, 803 11 Gävle