Gävle Begravningsbyrå

Gävle Begravningsbyrå

www.gavlebegravningsbyra.se
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Gävle Begravningsbyrå! Vi är den lilla lokala begravningsbyrån där du aldrig är en i mängden. Vi vet hur svårt det kan vara att förlora någon och därför är vårt mål att finnas där och skapa trygghet. ‘För oss på Gävle Begravningsbyrå är förtroende, omtanke, service och kvalitet våra viktigaste grundpelare och...

259 omdömen om Gävle Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2019

Hans P
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Snabb återkoppling och hjälp samt bra helhet. Osäker på om vi fick uppgift om allt de kan hjälpa till med.

Marianne Z
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Helt OK. Beställde begravning med kista. Ville ha askgravplats men tolkades kanske som att vi ville ha askgravlund. Fick beställa speciell urna vilket inte var aktuellt till askgravplatsen. Kunde inte ångra oss så kände oss litet lurade.

Bengt Ö
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Bra sånär på att vårt slutliga val av begravningsplats i askgravlund på gamla kyrkogården ej blev presenterat av er utan av representant från kyrkogårdsförvaltningen, vilket fick vissa konsekvenser vid val av urna

Mathias Ö
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande och snabb service. Tog hand om allt och gav bra råd.

Anders B
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Det mesta fungerade helt utan anmärkning, det blev ganska dyrt men det är väl lika på de flesta företag i branschen tänker jag,

Eva O
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Gävle Begravningsbyrå kan varmt rekommenderas Bemötandet var varmt och insiktsfullt. Minnesstunden innebar ett enande av de människor som deltog i ceremonin och gav en fokusering till de händelser som våra förfäder upplevt. Dessa berättelser överförades till de yngre vuxna som deltog. Blomsterdekorationerna inne i kyrkorummet och vid nedsättningen av urnan speglade den avlidnes liv. Musiken gav även en levnadsberskivning av den avlidne. Gävle Begravningsbyrå hade även tidigare givit mig ett fint bemötande och vägledning. Eva Olerud

Anita J
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Gävle Begravningsbyra har hittills uppfyllt alla mina förväntningar vad det gäller begravningen (29 November 2023) och boupptäckningen.

Jane S
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Dom tog emot oss bra i svår stund och fick bra hjälp med begravningen blommor kista och fixa till minnesstunden.

Björn W
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

En mycket trevligt och personlig begravningsbyrå med ett kunnigt, mjukt och respektfullt bemötande. Deras representant lotsade oss genom olika val, beslut och ställningstaganden som gjorde oss både trygga och nöjda med sista avskedet av vår bortgångna mor.

Yvonne N
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Det var första gången jag var med om att ordna med begravning och bouppteckning av anhörig och begravningen var en enkel ceremoni enligt hans önskan. Jag blev bemött på ett fantastiskt sätt från första kontakten fram tills bouppteckningen blev klar. Det var en tydlig genomgång av vad som skulle hända och sedan hörde de av sig innan begravningen och undrade om jag hade frågor kring den. Lyhörda och proffsig personal både inne på begravningsbyrån och hos juristen. Det kändes tryggt och lugnt så jag är väldigt nöjd.

Jan Olof N
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Trevligt bemötande och saklig information om hur en begravning går till. Bra råd och tips på lokal och officiant. Med vänlig hälsning, Jan-Olof

Ulla W
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Jag blev mycket bra bemött och de var tillgängliga. Om personen inte var på plats så ringde de upp senare. Vi köpte begravning och de gjorde det jättebra. Köpte också bouppteckning som juristen gjorde det jättebra. Sedan visade de sig at det var en exekutor som gjorde att vi var tvungna att byta företag där det inte alls var så bra

Birgit L
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Familjen blev väl omhändertagen och Sandra med kollegor var mycket lyhörda på våra önskemål. Begravning och minnesstund blev så fina.. Utmärkt jobb i våra ögon.

Christer H
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Fantastiskt! Vilken snabb proffsig service i en dyster och svår sorg🫶 Mycket fint mottagande samt mycket fina personliga detaljer såsom ljusstake 🕯️ minnesalbum 🧠📸📔m.m. Kommer att rekommendera detta till alla mun tillmun🙏/mvh Christer & Kenneth med familjer

Monika M
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Bra bemötande .Dom fixade allting jätte bra.Vi är alla nöjda med dom

Inga-Lill O
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Fick snabbt en tid på begravningsbyrån för vidare information, vilket var mkt bra. Vänlig personal som det kändes tryggt med. Officianten Pia som kom hem o vill få min Kalles liv berättat. Hon gjorde det lysande i kapellet! Likaså samarbetet med Sandra fr er o Frida fr Gröna kullen blev fantastiskt fint i kapellet. Båda förstod helt min o dotterns önskan o gjorde dekorationerna till en vacker tavla! Även kontakten med Ambjörn.har fungerat mkt bra. Nu återstår bara att bouppteckningen hinns med i tid o att det blir...

Maria J
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Bra bemötande vid första kontakten. Önskar att man från byrån hade ringt till mig för att höra om det finns något som man behöver klargöra eller bara se om man har några funderingar. Mejlkontakterna var ok men det är svårt att skriva om små funderingar eller saker man behöver få förtydliga. Vi fick veta att den personen som vi skulle träffa hade semester vid begravningen, ingen av oss tre kom ihåg det efter första mötet, en påminnelse hade varit bra. Fick ju inget svar på mejlet dagen efter- blev stressad av det…Begravningen blev fin och bra på alla sätt

Dödsbo Z
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Kundvänliga, korrekta och proffs!

Laila B
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Jag är väldigt nöjd med begravningsbyrån. Kunnig och trevlig personal. De gjorde allt för att tillmötesgå våra önskemål. De försökte inte få mig att ta dyrare alternativ än de jag önskade. De var väldigt lyhörda för våra önskemål.

Nilsåke L
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Kunniga, trevliga och hjälpsamma. Kan verkligen rekommendera dem.

Linda S
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Fint bemötande och förståelse gav ett lugnt intryck och man kände sig hörd och sedd

Roger M
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Bemötande av personalen va väldigt bra ,trevliga och gav tips vad vi behövde till begravningen. Förväntningarna va som vi hade tänkt oss. Dom anordnade begravningen av våran mor och den gick bra och va fin.

Christina O
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Trevlig och kunnig personal. Bra bemötande och en mycket bra genomförd begravning. Det var lätt att få tid och en mycket bra information om olika val. Vi tackar för all hjälp! Det blev en mycket fin begravning av min make och döttrarnas pappa. Många av våra vänner har kommit och sagt att det var en vacker och ljus begravning med fina arrangemang och musikval.

Lena S
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Väl bemött och god information.

Gunilla L
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Fint bemötande och hjälpsam personal, som ansträngde sig för att det skulle bli en bra upplevelse för oss alla både vad gällde ceremonin och middagen på Peters Sjökrog. Däremot har vi inget intresse av ljusstaken med dödsannonsen tryckt på eller av minnesboken.

Lena Ingegerd S
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Vi fick ett bra bemötande och en mycket fin upplevelse före och under begravningen. När det gäller att anlita dom för bouppteckningen var en helt annan upplevelse. Arrogant och otrevligt bemötande av juristen som tyckte det var en lättnad när vi valde att göra bouppteckningen själva. -Vi har ju ändå så mycket att göra så skönt och slippa! Det var svaret jag fick av juristen.

Dan J
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Allt var bra.Välbemött och trevlig personal.Men sluträkningen var inte kul...

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Dan och tack för ditt omdöme. Fint att höra att du blivit väl bemött och att vi är trevliga. Det är också väldigt viktigt för oss att vara transparenta i vår prissättning. Vi vill att du som beställare ska ha full koll på vad begravningsfakturan blir och hur val av våra produkter och tjänster påverkar kostnaden. Du är jättevälkommen att kontakta oss om du har några frågor. Med vänlig hälsning Gävle Begravningsbyrå

Bertil S
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Toppen. Vänligt bemötande, igenkännande från oss som kund.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Bertil och tack för ditt omdöme. Det hjälper oss att förbättra vår verksamhet. Allt gott Vänliga hälsningar Gävle Begravningsbyrå

Ulla L
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Jag visste ganska väl när jag kom till begravningsbyrån vad jag ville ha hjälp med och det fick jag.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Ulla och tack för ditt omdöme. Fint att höra att vi verkar ha levt till dina förväntningar. Med vänlig hälsning Gävle Begravningsbyrå

Krister J
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Bra bemötande och smidiga kontakter under tiden av planering inför ceremonin. Även professionellt men samtidigt personligt genomförd ceremoni. Vi är nöjda.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Krister och tack för att du tagit dig tiden att lämna ett omdöme. Det hjälper oss att utveckla verksamheten. Med vänliga häslningar Gävle Begravningsbyrå

Marie Å
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Otroligt fint och bra bemötande! Fick mig att känna mig trygg och bekväm. Fick den hjälp jag behövde på ett väldigt bra sätt! Rekommenderar varmt denna begravningsbyrå.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Marie, Tack för dina fina ord. Det är vår ambition att man ska känna sig trygg och bekväm när man träffar oss. Varma hälsningar från oss på Gävle Begravningsbyrå

Mikael O
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Bra utförd begravning precis som min Mamma ville ha. Tack för det.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Mikael, Tack för att du tagit dig tiden att lämna ett omdöme. det betyder mycket för oss. Med vänlig hälsning Gävle Begravningsbyrå

Marika W
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Väldigt tillmötesgående och fin service

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Marika, Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Det hjälper oss att utveckla vår verksamhet. Med vänlig hälsning Gävle Begravningsbyrå

Caroline G
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Fantastiskt bemötande och riktigt bra service. Proffsigt allt igenom. Särskilda rekommendationer av Sandra Myrzell dom handläggare. Så lyhörd och empatisk!

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Caroline, Stort tack för dina fina ord och att du tagit dig tiden att lämna ett omdöme. Sandra rodnar lite av berömmet och hälsar tillbaka. Ha det gott Gävle Begravningsbyrå

Jan Ö
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Trevligt och kunnigt personal och hjälpsamma

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Jan, Tack för ditt omdöme. Härligt att höra att du tycker vi är trevliga, hjälpsamma och kunniga. Med vänlig hälsning Gävle Begravningsbyrå

Gun Maria H
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Har anlitat Gävle Begravningsbyrå avseende juridiska frågor ett antal ggr genom åren. Alltid trevligt bemött och ett engagemang och intresse har det varit varje gång. Mycket trevlig personal som verkligen sätter kunden i fokus. Har också blivit nöjd med den hjälp jag fått. Jag kan verkligen rekommendera alla som behöver hjälp med den juridiska biten att vända sig till Gävle Begravningsbyrå.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej, Vad roligt att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Det hjälper oss att utveckla verksamheten. Allt gott! Gävle Begravningsbyrå

Gunilla E
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Blev bemött på ett mycket lugnt och fint sätt. Har känt ett stort lugnt och tacksamhet över den bra och fina hjälp vi fått av alla vi haft kontakt med. Då det var första gången som vi har besökt en begravningsbyrå hade vi inga förväntningar men när vi nu är igenom allt så är vi mer än nöjda. Upplevde ett mycket stort engagemang inför planeringen av vår minnesstund av vår far och allt praktiskt inför den och även nu med det som ska göras efter med bouppteckning. Allt har skötts på ett mycket professionellt sätt.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Gunilla och stort tack för dina fina ord. När man träffar oss är det ofta i en svår och utsatt tid i livet. Det värmer oss att du ändå har positiva intryck av vårt arbete. Med vänlig hälsning Gävle Begravningsbyrå

Britta L
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Jättebra bemötande,professionell personal,rak o tydliga.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Britta och stort tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Det hjälper oss att utveckla vår verksamhet. Med vänlig hälsning Gävle Begravningsbyrå

Karin Z
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Vi blev mycket bra och trevligt bemötta. Företaget levde absolut upp till våra förväntningar. Vi fick all den hjälp, information och stöd som vi behövde av vår begravningsrådgivare.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Karin och tack för ditt omdöme. Härligt att vi motsvarade era förväntningar. Med vänlig hälsning Gävle Begravningsbyrå

Annelie H

Jätte fint bemötande! Rätt människor på rätt plats! Guld värda

Kerstin N
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Snabb kontakt för tidsbokning av planeringsmöte. Otroligt många saker att ta ställning till vid första mötet och det var bra att vi var förberedda. Vår kontaktperson var kunnig, borde kanske ha ”känt av” mamma (90) som behövde tid att tänka för att uppfatta och höra alla saker. Det var lite för högt tempo med allt som skulle beslutas. Vår kontaktperson fick sjuka barn och sedan vid begravningen sjuk själv så det blev ett antal personer vi hade kontakt med under resans gång. övriga kontaktpersoner också bra. I det stora hela en bra upplevelse av Gävle Begravningsbyrå.

Anita M
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande och trevlig personal. Kunniga och serviceminded.

Tommy H
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Jag fick ett bra bemötande och det fungerade väl vid begravningen. Liten miss att viss info inte gick ända fram. Annars bra betyg.

Liselotte E
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Blev mycket vänligt mottagen av vår kontakt person och besöket på byrån fungerade bra. Själva begravningsakten var mycket fin. Bra präst. Det som drog ner det hela var felstavningar i annons och minnessida. Lyhörda för egna önskemål . Tillgängliga när man önskar kontakt.

Margareta E
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Bemötandet från företaget var mycket bra. Men mina förväntningarna på företaget blev inte tillfredsställda. De blev några missar i det som de lovat utföra. Men efter vi gått igenom punkterna efter begravningen har de tagit på sig det och lovet kompensationen. Nu går vi vidare.

Ann-Catherine P
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Vi är väldigt nöjda med den fina hjälp vi fått i vår svåra tid. Vi rekommenderar varmt Gävle Begravningsbyrå.

Ewa S
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Trevligt bemött och engagerade i vårt ärende.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Ewa, Stort tack för ditt omdöme. Vi tackar också för förtroendet ni visat oss i vad som kan vara den svåraste tiden i livet. Varma hälsningar från oss på Gävle Begravningsbyrå.

Maria T
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Medkännande och kunnigt bemötande. De ordnade begravningen precis som jag ville ha den och var proffsiga och behjälpliga i en svår situation i livet. Tack.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Maria och stort tack för din återkoppling. Det betyder mycket för oss. Medkänsla och kompetens är ledord i vår verksamhet och det värmer att du uppfattat oss så. Varma hälsningar från oss på Gävle Begravningsbyrå

Ann- Catrin (anki) E
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Lugnt och fint bemött av personalen. Det var första gången jag/vi har varit med och ordnat allt för en begravning. Fick otroligt fin hjälp med allt. Jätte nöjd att vi valde Gävle Begravningsbyrå

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Ann-Catrin och stort tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Vi tackar också för förtroendet och önskar dig allt gott. Varma hälsningar från oss på Gävle Begravningsbyrå

Carin O
Skrev om Gävle Begravningsbyrå

Lugnt och proffesionellt bemötande. Vår kontakt Nadja var ett fint stöd i en svår stund.

Svar från Gävle Begravningsbyrå

Hej Carin och stort tack för ditt omdöme. Det hjälper oss att utveckla vår verksamhet. /Gävle Begravningsbyrå