Ginza AB

Fåglum, 465 96 Nossebro — Visa karta

Läs vad 22 kunder tycker om Ginza AB

• Iggy K
    Iggy K skrev om Ginza AB
    Har ganska dålig koll på sitt sortiment.
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Ginza AB
    Vedervärdigt företag. Undvik som pesten.
  • Karin E
    Karin E skrev om Ginza AB
    Brukar beställa via deras hemsida, har alltid fått paketen i tid och rätt leverans. Nöjd kund!
  • Agnetha L
    Agnetha L skrev om Ginza AB
    Ginza är väl bra om man ska ha något som finns i lager. Däremot kan jag inte förstå varför dom saluför skivor som egentligen inte går att få tag på hos skivbolaget sedan många år eller någon annanstans eller att dom skriver att skivan är utgången när den i högsta grad går att få tag på hos bolaget. Knepigt tycker jag. Ett plus dock är att man köpa på faktura vilket inte cdon accepterar.
  • John
    John skrev om Ginza AB
    Ginza har alltid varit Sveriges bästa postorderbutik för musik/film. Iofs har deras hemsida lite färre titlar än CDON, men i gengäld kan de nästan alltid leverera vad de säljer - ingen större skillnad mellan skivor på topplistan, klassiker och ovanligare grejer. Mycket bra service helt enkelt - ärligare, trevligare och pålitligare!

Hos Ginza har jag haft ett eller två försenade paket och ett struket sedan jag började beställa ur katalogen för 100 år sedan - bara någon enstaka procent alltså och då alltid med generös ersättning och god service. Kanon! Jag är mycket nöjd.

Jmfr: hos konkurenten CDON är det i nästan varje order sedan mer än tio år, alltid någon eller några varor som är försenade eller inte alls kommer. Det händer nästan inte alls hos Ginza, för de luras inte och skyltar med massa grejer de inte kan levera. Och det hedrar dem! Hellre 75% sortimemet kan levereras till 100% än ett skrytsortiment som bara kan leveraras felfritt till 50%.
  • Tim V
    Tim V skrev om Ginza AB
    Ginza är alltid förstahandsvalet när det kommer till beställning av musik och film. Gillar att katalogen fortfarande ges ut, fastän allt finns listat på webbplatsen.

Det har hänt mer än en gång att t.ex. fodral har varit skadade, eller att skivor har varit repiga, men det har aldrig varit några som helst problem med returnering/ersättning. Första gången jag behövde returnera ett par skivor, blev jag tillsagd att skicka tillbaks dem i ett helt vanligt kuvert tillsammans med en lapp på vilken jag skulle skriva exakt vad som var fel, och vad jag ville ha för ersättningsprodukt(er). Två dagar senare hade jag nya exemplar. Precis så enkelt ska det vara! I och med att de sköter den biten så bra, vill jag faktiskt inte ge mindre än en femma i betyg.
    Nikke L gillar detta
  • rolf h
    rolf h skrev om Ginza AB
    Har handlat hos ginza i mer än 20 år, och visst har det blivit ett par små misstag, men det har aldrig varit något problem att få rättelse. Så jag är mycket nöjd med att det fortfarande finns några seriösa företag kvar, som bryr sig om sina kunder.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Ginza AB
    Brukar beställa filmer härifrån och de är helt ok, har en hel del bra priser dock är inte utbudet det största som finns. Men en väldigt trevlig och bra kundtjänst som alltid är väldigt hjälpsamma.
  • Markus K
    Markus K skrev om Ginza AB
    Har aldrig strulat med detta företaget. Har det mesta till bra priser och levererar i tid.
  • Peter N
    Peter N skrev om Ginza AB
    Har beställt mycket från ginza genom åren.
    Snabba leveranser är ett varumärke.

Har aldrig varit med om något strul.
  • Banesa M
    Banesa M skrev om Ginza AB
    Ginza gör det härligt att beställa hem varor! Snabbt, enkelt och med stort utbud - sicken mästerplan för att attrahera musikälskare!!
  • Elina E
    Elina E skrev om Ginza AB
    Ginza är en väldigt bra shopping-sida på internet som jag använt flera gånger för att köpa hem musik och tv-spel. Bra priser, snabb leveranstid och trevlig personal.
  • Nilowisch
    Nilowisch skrev om Ginza AB
    Siujperbra hemsida.
    Trevlig personal.
    Toppenutbud.
    Bra priser.
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Ginza AB
    Jag brukar undvika att handla varor på internet men Ginzas internetbutik tycker jag är helt suverän. Utbudet är väldigt stort och det är lätt att hitta om man vet vad man vill ha. Leveranstiden är normalt 3-4 dagar om allt finns i lager, vilket jag tycker är helt okej. Priserna är också helt okej, tycker jag. Om varan är helt nyutkommen är det ofta samma pris som i vanliga affärer, men är man ute efter lite äldre spel eller filmer så kan man göra riktiga fynd.
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Ginza AB
    Ginza är enligt mitt tycke den mest pålitliga svenska internetbutiken när det gäller musik, film, spel, böcker, hemelektronik m.m. Jag brukar själv beställa där ungefär var 3:e månad och dem har ett väldigt brett sortiment. Passa på att fynda när Ginza har deras realisation som dem har några gånger per år. Där har jag gjort riktigt fynd!
  • Maria H
    Maria H skrev om Ginza AB
    Ginza har bra utbud, och bra leveranser. Trevligt är det oxå att besöka dem påplats..=)
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Ginza AB
    Ska man beställa musik och film från nätet kan man med fördel göra det från Ginza. Jag har gjort det ett par gånger och det har alltid funkat fint. De har ett stort och brett sortiment både med det allra nyaste som ligger på topplistan men också lite äldre musik och filmer som man oftast kan fynda till riktigt bra priser. Har man tur finns någon rabattkod tillgänglig så att man får lite rabatt eller slipper betala frakt. Ginza är annars enkelt och smidigt och paketet kom efter bara några dagar. Rekomenderas!
  • Emma J
    Emma J skrev om Ginza AB
    Förut beställde jag alltid från Ginza men har nu gått över mer och mer till CDON. Tycker att Ginzas hemsida blivit väldigt väldigt svårnavigerad och mycket sämre än förut. Dock blir väl utbudet bättre, och katalogerna är alltid spännande att titta i. Min erfarenhet av Ginza är att beställningarna kommer i tid och utan krångel. Rekommenderas!
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Ginza AB
    Minns som igår lyckan av när Ginzas katalog kom i posten. Detta var innan jag hade internet. Sedan har det gått att följa utvecklingen. Hur Ginzas sortiment utökats inom både musik och film. Ginza har bra priser. Finns många internet butiker med samma inriktning. Finns inte så mkt att beskriva. Ginza får helt enkelt "4/5 recos". Finns inget direkt dåligt att säga, men alltid utrymme för förbättring.
    Kerstin A gillar detta
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Ginza AB
    När man var yngre så shoppade jag som en galning från Ginza. Jag beställde jämt och ständigt och det är faktistk ett riktigt bra företag som har bra saker. Innan när man bara hade den där katalogen med så mycket itlar så man blev snurrig, så glodde man ändå igenom den. Man upptäckte även en massa ny musik hela tiden, då man köpte hem sånna extra billiga singlar i mängder, mest för att det var spännande. Jag har alltid haft ett gott öga till Ginza och deras sortiment!
  • Emma A
    Emma A skrev om Ginza AB
    Stort utbud av det mesta! Bland annat musik, film, fotoframkallning och hemelektronik. Det jag har beställt från företaget är musik och det har fungerat riktigt smidigt varendra gång. Snabb leverans utan krångel, direkt till adressen eller till mitt postombud. Ginza har ny musik och det uppdateras dagligen, jag skulle säga att Ginza och CdOn.se är likvärdiga.
  • David H
    David H skrev om Ginza AB
    Ginza är en utmärkt e-handelsplats för att köpa CD och DVD. Ett ganska bra utbud och snabba och säkra leveranser. Webbplatsen tillhör inte världens snyggaste och är lite svårnavigerad men trots det går det att hitta mer saker att köpa än vad plånboken egentligen vill.

Fåglum, 465 96 Nossebro