GodEl

GodEl

Ring 08-519 199 99 www.godel.se
1 333
4.5

Det finns många anledningar till att vi är Sveriges mest rekommenderade elbolag. En av dessa är att vi inte har några dyra tillsvidarepriser. Vi erbjuder våra kunder ett schysst och prisvärt rörligt avtal eller timprisavtal. Självklart är elen 100 % förnybar och dessutom märkt med Bra Miljöval. Det är Sveriges tuffaste och...

1 333 omdömen om GodEl

Amal Mohammed L

Godel luras genom att försöka ta betalt för el som dem INTE har levererat. Det krävdes långa och flera e-mail för att de ska ta på allvar mitt bestridande av fakturan

Telinet Energi AB
4.0/5 i betyg av 1869 omdömen 4.0 av 1869 omdömen
BadgeTwoYears

Trevligt bemötande och svarade snabbt i telefon. Tydliga besked och löste i stort det jag behövde hjälp med. Saknar dock återkoppling

Simon G
Skrev om GodEl

Var jättenöjd men de har höjt den fasta avgiften från 25kr/mån till 39kr utan att säga något. Jag bor i lägenhet och avgiften spelar en större roll på totalt. Jag har hittat ett elbolag som har 22kr/mån avgift och de erbjuder bra miljöval el också.

NIKLAS E

Urusel hantering i samband med dödsbo. Alla andra företag har hanterat detta bra, men God EL, har varit usla. När de inte längre kan dra pengar från kontot så går fakturan till email för den avlidne, vilket gör att man som anhörig inte har en anning om vad som händer, inte förren det lämnats vidare till krav och då kommer via papperspost. Man måste manuellt anmäla och skicka in papper om dödsbo, vilket alla andra företag hanterat automatiskt. Extremt dålig kundsupport, svårt att nå dem och helt varierande information beroende på tillfälle.

KAROLINA N

Varning! Hos godel blir några kronor lätt flera tusen! Varning!!!

Svar från GodEl

Hej Karolina, Tack för din kommentar. Tyvärr har elen varit dyr hos alla elbolag den senaste tiden. Det är inget vi kan styra över då vi köper in elen från elproducenter och seden säljer vidare till våra kunder. Här finns mer att läsa om elsituationen i Sverige: https://godel.se/hoga-elpriser-just-nu/ Det verkar som att de dyraste månaderna är över för den här perioden iallafall. Har du fler frågor om din förbrukning eller kostnad får du gärna kontakta vår kundservice eller ditt elnätsbolag. Det går även att ladda ner...

PAULA B
Skrev om GodEl

Bäst och billigast! Har haft i flera år och är supernöjd. Eftersom de inte är vinstdrivna har de alltid lägst pris och bra med rörligt pris utan bindningstid. Hållbart och välgörande. Fortums armé av telefonförsäljare ringde och lurade mig att byta en gång trots att jag sa att jag ville ha kvar GodEl. Blev så jäkla arg när det visade sig att de hade sagt upp mitt avtal med GodEl. Hatar fan Fortum.

JESSICA V

Riktigt uselt företag, informerar inte kunden om obetalda fakturor (ca 300 kr, alltså småpengar)Det kommer först efter två år i samband med att jag byter elbolag. Och då skickar Godel det direkt till KFM utan att ens ge kunden en chans att betala dem 🙄. Aldrig mer Godel.

Marc Peter L

Urusel företag! Lever på tvångs anslutningar från Ellevio!

HENRIK S

Tyvärr mest bekymmer. Fräck logga.

Csilla P

Skurk företag, snodde min el nästan ett år (11 månader). Lovade att skickar avtal för solceller, fick fel om och om igen, efter jätte mycket jobb ordnade sig efter ett halvt års väntetid och bråk. Jag sade upp samarbetet, då höjdes avgifterna tillbaka i tiden! När jag betalade inte elavgiften i sista månaden, eftersom jag väntade ett år att få betald för överskottselen för solcellerna, då skickades 5 st inkassokostnader + flera påminnelser på en faktura inom två månader! Girig, skräp företag!

Sushil S

Har varit kund i många år och allting har alltid fungerat väldigt bra. Lättillgänglig och hjälpsam kundtjänst. Och så bidrar man till en bättre värld.

Anneli I

Valde företaget på grund av deras ideologi, är nöjd med hur företaget kommunicerar, har sällan varit i kontakt men har fungerat bra då det skett.

Candice M

Kent E
Skrev om GodEl

Har varit kund några år och det har fungerat kanon. Gillar verkligen affärside’n med socialt ansvarstagande - det borde fler företag ta efter. Grön el dessutom. Rekommenderas.

Priyanka N

Smidigt, bra och billigt! Vi har inte haft några problem alls när vi hade GodEl. Överskottet gick även till välgörenhet vilket uppskattade högt.

mikael b

Varit kund nästan sedan det startade. Kan fortfarande inte komma på någonting dåligt att säga om GodEl. Inga lömska kostnader som plötsligt dyker upp på fakturan. Aldrig något strul. Inga telefonförsäljare som ska sälja fiskolja för jag har GodEl osv. Tydlig hemsida där jag som kund ser förbrukning och kostnad. Reco helt enkelt!

Ingvar J

Har inte varit i kontakt med GodEl och det är väll ett okej betyg.

Ghazaleh H

Jag är super nöjd med deras verksamhet och all info som dom delar med sig till mig.

Salwa K
Skrev om GodEl

Bemötandet var väldigt bra.Täcknat ett nytt elavtal. Bra sercive.

Björn-erik B

Helt ok. Bra att pengar går till nödlidande. Bra att få kontinuerlig info.

Tomas P
Skrev om GodEl

Gott bemötande med miljövänligt alternativ

Per B
Skrev om GodEl

Bäst! Billigt! Bra värderingar!

Tomas H
Skrev om GodEl

Bra bemötande och informativa nyhetsbrev om mitt el-avtal.

Lars F
Skrev om GodEl

De är väldigt snabba på att få in mig som kund, men när jag väl är där så är de bara intresserade av att få in pengar väldigt snabbt. Ingen kundkänsla över huvud taget. Jag letar efter annan leverantör

Svar från GodEl

Hej Lars! Aj då, detta var ingen rolig feedback. Vad var orsaken till denna kundupplevelse? Vad hade vi kunnat göra bättre för att även du ska bli en nöjd kund? Vänligen Felicia på kundservice.

Johanna L

Jag har haft el via GodEl i många år och är väldigt nöjd. Det är ofta intressanta nyheter i nyhetsbreven och informationen är väldigt tillgänglig. Ibland skickar de filmer på roliga saker. Men det bästa är att de stödjer välgörenhet!

Barbro T

Gick med i God El eftersom jag gillade konceptet med rörligt elpris och välgörenhet. Har valt att lita på God El men har ingen uppfattning för övrigt angående företaget

Malin K
Skrev om GodEl

Alltid ett gott bemötande när en pratar med kundtjänst. Bra affärsidé som gör att det känns bra att vara kund hos er!

Love Joakim A

Strålande, känns alltid bra att stödja ett bolag som arbetar med fokus att hjälpa andra än primärt att tjäna pengar åt andra som redan har mer än tillräckligt! Expandera till resten av världen!!!

Fia S
Skrev om GodEl

Kan inte bli bättre! Byta elbolag finns inte på min karta!

Iwetta-estera R

I princip obefintliga i sin kontakt med mig som kund tills jag valde att lämna dem. Har aldrig tidigare kontaktat mig.

Björn C

God el har skött sig i den personliga kontakt jag haft. Innan och efter kontakten har de levererat el utan avbrott i den mängd jag efterfrågar. De verkar ha ett bättre syfte med sin verksamhet än de flesta men hur vet man vad som sker bakom kulissen? Fortsätter GodEl skicka uppmanande enkäter som syftar till att jag ska marknadsföra dem kommer omdömet sjunka och relationen upphöra.

Kjell C
Skrev om GodEl

Har inte mycket säga mer än att allt funkar bra.

Tomas P
Skrev om GodEl

Jag har inte någon annan relation till GodEl annat än att GodEl levererar el till vår lägenhet och vårt fritidshus. Den enda kontakt vi har, utöver själva elen, är de kvartalsvisa faakturorna. Jag upplever att GodEl ligger någonstans i mitten avseende priset gentemot konkurrenterna.

Patrik G

Har aldrig upplevt några problem. GodEl har en positiv energi i allt vad de företar sig. Att överskottet går till välgörande ändamål är ju helt fantastiskt. Ett etiskt unikum som jag är stolt att tillhöra.

Eddie S
Skrev om GodEl

Bra bemötande. Bra design på hemsidan. Jag använder väldigt lite el per år och valde GodEl en gång i tiden för att de var billiga och verkade ha en schysstare framtoning än många andra elbolag.

Karin A
Skrev om GodEl

Jag använder God el för att de skänker överskottet till Läkare utan gränser

Maj-Britt S

GodEl är bara bäst! Mycket billigt och dessutom allt överskott till de mest behjärtansvärda ändamålen jag kan tänka mig. Aldrig några hang-ups eller frågetecken runt räkningarna. En totalt smärtfri leverantör av en livsnödvändig vara. Om bara allt annat vore lika enkelt, smidigt och humanitärt som GodEl !

Magnus V

Har haft god el i 6 år nu och flyttat 3 gånger det fungerar smidigt med kundtjänsten och fakturorna går på autogiro så det är bara att tuta och köra :)

Rolf W
Skrev om GodEl

Inga som helst problem. Hur nöjd som helst

Cilla Z
Skrev om GodEl

Bra. Har fått hjälp med utjämnad faktura och det var iofs lite oproffsigt bemötande med uteblivna svar samt ifrågasättande från God Els sida. Känns "oflashiga" vilket jag gillar, känns genuina.

Rose-may S

Har alltid fungerat bra, har även haft bra erbjudande som jag utnyttjat

Antoon V

Nöjd med våra abonnemang. Inget har krånglat. Viktigt för vårt val är stödet till diverse organisationer exv barncancerfonden.

Carina M

Lätt att läsa fakturan, fast priset är för hög

Laine N
Skrev om GodEl

Bra bemötande vid tecknande av elavtal 2010. Fungerat bra sedan dess. Viktigt med miljö- och välgörenhetsarbetet. Bra med infobrev via mejl då och då där det står vad företaget har gjort i dessa delar. Bra med rörligt avtal. Jag är en nöjd kund.

Adam Z
Skrev om GodEl

jag/vi är med av ideologiska skäl, that's it.

Veronica S

Jag har inte haft behov av att kontakta er. Är nöjd.

Magdalena W

Mkt trevligt bemötande Intressanta utskick via mail

Christina P

Seriöst, bra information, aldrig krångel med fakturor, tydlighet

Eric H
Skrev om GodEl

Nöjd kund sedan många år. Inte konstigt att kundservice vinner priser, de är mycket trevliga och angelägna om att hjälpa till de få gånger jag haft något ärende.

Bo H

Hej. Inga problem. Strömmen kommer i ledningen

Maria Cecilia L

Ansvarstagande men i längden lite dyrt.