Rekommenderat företag 2016 - GodEl
Rekommenderat företag 2015 - GodEl

GodEl

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Hos GodEl får du endast el märkt Bra Miljöval, till ett riktigt bra pris. Dessutom har vi inget privat vinstintresse – vår vinst går till välgörenhet.

Vi är ett lite annorlunda elbolag, för vi finns till endast för att göra världen bättre. Det gör vi genom att sälja el. Hittills har vi tillsammans med våra kunder genererat 45 miljoner kr till våra sju välgörenhetspartners; SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen, Hand in Hand och Barncancerfonden.

Våra kunder gör skillnad varje dag samtidigt som de får ett riktigt bra elpris. Välkommen in att läsa mer om GodEl, kolla på våra årsredovisningar, spana in Bra Miljöval och bli kund på www.godel.se

Läs vad 853 kunder tycker om GodEl

• Urban T
    Urban T skrev om GodEl
    Bra sätt att stödja olika välgörenhetsorganisationer och samtidigt få ett bra elpris.
    2016-12-08 GodEl svarar Urban T
    Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss här på Reco, det uppskattar vi stort! Tveka inte att höra av dig till oss om du någonsin har några frågor eller funderingar.

• Jessica Anna Margareta H
    Jessica Anna Margareta H skrev om GodEl
    Skönt att kunna ge i samband med sin elfaktura
    2016-12-01 GodEl svarar Jessica Anna Margareta H
    Hej!

Det tycker vi också känns jättebra! Finns det något vi skulle kunna göra annorlunda eller mer av för att bli ännu bättre? Hör gärna av dig till oss på kundervice@godel.se om du kommer på något du saknar!.

• Olof Fredrik B
    Olof Fredrik B skrev om GodEl
    Bra hela vägen! Tecknade elavtal till radhuset och är nöjd.
    2016-12-01 GodEl svarar Olof Fredrik B
    Hej!

Vad kul att du tycker att vi är bra hela vägen! Tveka inte att höra av dig till oss om du någonsin skulle behöva hjälp eller har några andra önskemål för att vi ska bli ännu bättre!

• Elena N
    Elena N skrev om GodEl
    Är nöjd med mitt val av GodEl mycket beroende på de ideella verksamheter som bolaget stöttar.
  • Michelle S
    Michelle S skrev om GodEl
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande i kundtjänsten! Jag är överlag väldigt nöjd med GodEl.
  • Bengt T
    Bengt T skrev om GodEl
    Upplever God El som ett bra företa i branchen. Mycket bra att avsätta kspital till behövande.
    Högsta betyg från mig.
  • Lillemor H
    Lillemor H skrev om GodEl
    Bra, har bara abonnemang och inga åsikter om annat
  • Seth L
    Seth L skrev om GodEl
    jag har ej behövt att anlita dom
  • Ulrika T
    Ulrika T skrev om GodEl
    Jag har inte haft direkt kontakt med GoDEl, men jag är positiv till GodEls idé och approach, och är glad att kunna stödja SOS Barnbyar genom GodEl. Bra information skickas ut. Det känns helt enkelt bra att vara kund!
  • Jörgen E
    Jörgen E skrev om GodEl
    Har inte haft något att göra med företaget eftersom allt funkat som det ska - och det är ju bra!.
  • Manne
    Manne skrev om GodEl
    Bytte till GodEl - aldrig igen. Blev uppringd av en försäljare som hederligt lovade att bytet skulle skötas snyggt. Satt sedan med en straffavgift på 1300 kronor från Vattenfall. Ringde GodEl:s kundtjänst om detta som sket fullständigt i att jag hade fått en straffavgift. Otrevligaste bemötandet jag någonsin har fått. Ångerrätten var det inte att tala om, trots att jag ringde kundtjänsten 11 dagar efter jag ingick avtalet med säljaren "Martin" per telefon. De vägrade att låta mig ångra det. Sedan efter första räkningen kom rann bägaren över. Jag hade blivit lovad tre månader utan månadsavgift, men inte fick jag det. Så jag fick betala 60(!) kronor i månadsavgift redan första månaden trots att jag blivit lovad annorlunda.

Jag hade förväntat mig annorlunda eftersom man har sett dem på TV och reklamer. Men allt strul vi har blivit tvungna att hålla på med här hemma är inget jag skulle önska min värsta fiende.
    2016-11-16 GodEl svarar Manne
    Hej Manne,
    Vad tråkigt att höra om din upplevelse hos oss, så vill vi inte att någon ska känna när man är i kontakt med GodEl!

Det vore suveränt om du vill återkomma till oss via kundervice@godel.se eller 08-51919999 så ska vi kan se vad som har hänt.

Vänliga hälsningar, Johan på kundservice
  • Johan L
    Johan L skrev om GodEl
    Det bara funkar utan jag behöver bry mig. Och engagemanget de har för den goda saken gör att jag slipper tänka på om det är det billigaste alternativet för mig eller inte, för jag vet i förväg vart deras vinst tar vägen.
  • Rickard L
    Rickard L skrev om GodEl
    Känns bra att veta att en del av överskottet går till att göra gott!
    Administrationen fungerar bra!
  • Oscar Alf Ingemar J
    Oscar Alf Ingemar J skrev om GodEl
    Jag mår så fantastiskt bra av att veta att den el jag förbrukar kommer från förnybara energikällor och att större delen av GodEls vinst dessutom går till välgörenhet. Det blir inte bättre än så.
  • Claes W
    Claes W skrev om GodEl
    Min fru träffade en kille i Stockholm och han övertalade henne att gå med. Vi har inte ångrat oss utan allt har varit bra
  • Carl Eric P
    Carl Eric P skrev om GodEl
    Bra bemötande och information

Dessutomen känsla av ett rättfärdigt företag utan giriga anspråk löner,
  • Amjad S
    Amjad S skrev om GodEl
    helt nöjd med GodEl och kan rekommendera den till andra kunder speciellt när det gäller den humanitära sidan av GodEl
  • Staffan C
    Staffan C skrev om GodEl
    Ett bra elbolag som levererar det de ska.
  • Jakob H
    Jakob H skrev om GodEl
    Allt funkar smidigt och bra. Dessutom går pengar till goda ändamål:)
  • Sabine N
    Sabine N skrev om GodEl
    Vi valde GodEl för att vi gillar företagets koncept, idén om att inte berika några få aktieägare utan att istället delar ut vinsten till välgörande ändamål. Vi utgår ifrån att de anställda i företaget får bra betalt och har goda arbetsvillkor.
    Vi har aldrig behövt kontakta GodEl i någon specifik fråga. Vi uppskattar nyhetsbrevet som kommer via mail och att vi - om vi vill - kan logga in på vår egen sida för att se allt om vår förbrukning mm. Utan att har stenhård koll på marknaden har vi en känsla av att vi har kommit prismässig bra undan med vår elförbrukning tack vare GodEls skicklighet. Vårt intresse för GodEl väcktes av reklamen med Lasse Åberg, som bor "i närheten" och som öppet visade sina egna erfarenheter med GodEl. Ingen annan kändis hade påverkat oss, tror jag. Men Lasse Åberg känns alltför ärlig och hederlig i sin personliga integritet än att han skulle ha gjort den reklamen enbart för pengarnas skull....
  • Maja Kristina B
    Maja Kristina B skrev om GodEl
    Bra information
    Lagom med utskick
    Lättförståelig hemsida
    pålitligt och ett bra miljöval.
  • Sören E
    Sören E skrev om GodEl
    Bra jag pratar inte så mycket med dom
  • Ulla-Lena F
    Ulla-Lena F skrev om GodEl
    Godel har fungerat bra hela tiden och det bästa är att vi skänker pengar till viktiga saker.
  • Anneli R
    Anneli R skrev om GodEl
    Nöjd att bidra till miljövänlig elanvändning.
  • Krister J
    Krister J skrev om GodEl
    Bäst tänkbara, bästa elbolaget tycker jag!
    Jobbar för goda saker, fungerar till 100%
  • Per J
    Per J skrev om GodEl
    Det har varit helt ok med allt..
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om GodEl
    Det jag gillar är miljötänket och det sociala ansvaret i företagsvärlden.
  • Jonas B
    Jonas B skrev om GodEl
    GodEl är ett bolag som tänker lite längre. Varför inte passa på att hjälpa behövande när vi ändå har en kundrelation rullandes. Och enkelt att ha att göra med bolaget också.

Kom i kontakt med dem via trottoar/köpcentrum säljarna som var trevliga och hade ett bra budskap. Inte svårt att nappa då. Sen sköter de administrationen snyggt och bra.

Helnöjd är jag.
  • Thomas W
    Thomas W skrev om GodEl
    bra inställning att skänka pengar till bra ändamål o ändå lyckas ha konkurrensmässiga priser på sina produkter
  • Maud L
    Maud L skrev om GodEl
    Bra bemötande god service klara besked
  • Lars Ö
    Lars Ö skrev om GodEl
    Billig el, helt okej kundtjänst. Utjämningsfakturor är ett bra upplägg.
  • Makram B
    Makram B skrev om GodEl
    Toppen.bra jobbat hoppas det forsätter på det visset.
  • Mona S
    Mona S skrev om GodEl
    Rent o enkelt utan knussel, en självklarhet.
  • Karl S
    Karl S skrev om GodEl
    We are absolute happy and satisfied with your Company/ företag!!
  • Petra F
    Petra F skrev om GodEl
    Det känns som ett bra företag och att de skänker pengar till goda ändamål.
  • Tommy A
    Tommy A skrev om GodEl
    Bra princip. Har också inte varit några praktiska problem.
  • Henrik M
    Henrik M skrev om GodEl
    Funkar bra. Fick rabatt på en energiintaget.
  • Ylva S
    Ylva S skrev om GodEl
    Fungerar bra. Känns bra. Känns tryggt att ni inte investerar i miljöfarlig energi.Skulle gärna få en årsförbrukning på båda fakturor- och meddelande om ev prishöjningar och förslag.
    Hej
    Ylva Swedenborh
  • Maria S
    Maria S skrev om GodEl
    GodEl känns som det enda vettiga bolaget, som inte profiterar på människor utan tvärtom försöker hjälpa och stödja bra organisationer!
  • Anita H
    Anita H skrev om GodEl
    Bra bemötande och snabb service vid frågor.
  • Anna H
    Anna H skrev om GodEl
    Jag är nöjd kund! Trevligt bemötande, inga konstigheter.
  • Jon H
    Jon H skrev om GodEl
    Jag har haft GodEl sedan flera år och det har alltid fungerat helt utan problem.
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om GodEl
    God El gör intryck av att vara ett trevligt och seriöst företag.
  • Carola W
    Carola W skrev om GodEl
    Allt var jättebra, anledningen till att jag bytte var att min son började jobba på Fortum, :o) så jag kommer nog tillbaka om han byter jobb.
  • Billy J
    Billy J skrev om GodEl
    Har inte varit i kontakt med GodEl
  • Mauritz L
    Mauritz L skrev om GodEl
    Hej jag är lägenhetskund som enbart köper El. Jag gillar den relativt öppna information som GodEl skickar ut, samt deras upplägg med att hålla nere kostnader för administration.
  • Lars S
    Lars S skrev om GodEl
    Sedan vi skaffade våra två abonnemang så har vi inta haft någon kontakt med God El. Kan därför inte recensera deras tjänster. Men har däremot inget att anmärka.
  • David L
    David L skrev om GodEl
    Bra och gör bra saker xcxxxccccccccccccccc
  • Linda Maria E
    Linda Maria E skrev om GodEl
    Bra, har inte varit i kontakt med företaget så mycket så kan inte beskriva deras kundservice.
  • Mario Eugén B
    Mario Eugén B skrev om GodEl
    Har inte haft anledning till kontakt med någon från er organisation.

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg