GodEl

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Det finns många anledningar till att vi är Sveriges mest rekommenderade elbolag. En av dessa är att vi inte har några dyra tillsvidarepriser. Istället erbjuder vi våra kunder tre schyssta och enkla avtal – du väljer det som passar dig bäst!

Vi tror att världen behöver en riktigt stor knuff i rätt riktning. Därför erbjuder vi enbart 100 % förnybar el märkt med Bra Miljöval. Det är Sveriges tuffaste och enda oberoende miljömärkning av el.

Men vi nöjer oss inte där. Vi finns till för att göra världen bättre. Därför ger vi vår vinst till sju olika välgörenhetsorganisationer som alla jobbar för att uppfylla FN:s 17 globala mål för hållbar utveckling. Hittills har över 48 miljoner kronor gått till välgörenhet, utan att våra kunder har fått tumma på vare pris eller kvalitet.
Gör Sveriges mest hållbara val på godel.se. Varmt välkommen!

Läs vad 1222 kunder tycker om GodEl

• Cilla Ingrid G
    Cilla Ingrid G skrev om GodEl
    Nöjd. Har inte varit mågra problem.
    Gillar att överkottet går till något vettigt och att jag kan välja vart.
  • Sofia H
    Sofia H skrev om GodEl
    Alltid mycket bra bemötande! Alltid bra information i nyhetsbreven. Funkat problemfritt i alla de fem år jag snart haft er. Stolt över att vara er kund. Keep up the good work!
  • Stefan L
    Stefan L skrev om GodEl
    Har inga synpunkter. Allt fungerar som det ska.
  • Kristina B
    Kristina B skrev om GodEl
    Jag har inte varit i kontakt med företaget förutom när jag betalar mina räkningar så jag har inga synpunkter.
  • Inez A
    Inez A skrev om GodEl
    Vänligt & bra bemötande kunnig personal.
  • Jeanette H
    Jeanette H skrev om GodEl
    Inte så mycket kontakt men den som varit har varit bra.
  • Ann-christine T
    Ann-christine T skrev om GodEl
    Fungerat bra, vänligt bemötande, lätt att få hjälp.
  • Magnus B
    Magnus B skrev om GodEl
    Bra trevligt bemötande. Bra affärsidé. Nytt elabonnemang. Möjligen kunde det ha framgått tydligare att nätavgifyen går på ett annat bolag.
  • Johnny A
    Johnny A skrev om GodEl
    Allt med GodEl är bra! 1234567890
  • Rolf A
    Rolf A skrev om GodEl
    Helt okej men tycker man ska kunna välja bort det där bra miljöval eller vad det nu heter. Hatar att bli påtvingat sånt som jag inte är intresserad av.
  • Sandra G
    Sandra G skrev om GodEl
    Mycket bra och trovärdiga. De få gånger jag varit i kontakt med GodEl så har det varit ett proffsigt och trevlig bemötande. De har en bra värdegrund som stämmer överens med min egen. Jag har inte köpt något annat än el så kan inte säga så mycket om upplevelser om andra produkter. Är som sagt nöjd överlag med GodEl
  • Richard L
    Richard L skrev om GodEl
    Bra! Ok priser. Inga krångel med något.
  • Bo.g. E
    Bo.g. E skrev om GodEl
    Allt har varit perfekt hittils. Inget att klaga på.Flytterna har fungerat bra.
  • Ulrica Å
    Ulrica Å skrev om GodEl
    Bra elföretag med bra värderingar
  • Maria R
    Maria R skrev om GodEl
    Elen har funkat bra, endel i kundtjänst är mer hjälpsamma än andra
  • Ingegerd F
    Ingegerd F skrev om GodEl
    Har 2 el-abonemang hos GodEl sedan flera år och det har fungerat utan störningar. Jag har inte behövt kontakta bolaget efter förstakontakten.
    "Hälsan tiger still."
  • Ingmarie T
    Ingmarie T skrev om GodEl
    Alltid lika vänliga och hjälpsamma när man hade kontakt med GodEl
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om GodEl
    Hej. Har ingen ditekt kontakt mer än att jag får info sms ibland, annars så dras elkostnaden från mitt konto månatligt.
  • Thomas A
    Thomas A skrev om GodEl
    Enkel o hållbar leverans av EL till ett konkurrenskraftigt pris utan krångel. Smidiga o enkla att ha kontakt med de få gånger det behövts.
  • Åke Z
    Åke Z skrev om GodEl
    Har alltid haft en trevlig relation till er personal. Lagom med information. Att ni stöder olika organisationer är anledningen att jag är kund hos er. Slipper onödiga diskutioner med övriga elbolag när jag säger att jag är kund hos er.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om GodEl
    Mycket nöjd med GodEl, har varit kund många år och det har alltid varit ett trevligt och professionellt bemötande samt ett trevligt litet nyhetsbrev som dimper ned i inkorgen titt som tätt.
  • Mattias P
    Mattias P skrev om GodEl
    Det fungerar som det ska, har ingen kontakt med dem
  • Patricio-ariel R
    Patricio-ariel R skrev om GodEl
    Jag har mitt rörliga elavtal hos GodEl sedan 2013. Jag kan inte minnas att jag har haft ärenden med eller bekymmer hos GodEl, så det är svårt för mig att betygsätta min upplevelse mer än att allt har flutit på utan anmärkning. Vilket är bra det i sig.
  • Ove G
    Ove G skrev om GodEl
    Bra med ett företag som tar vår jord på allvar.
  • Jakir M
    Jakir M skrev om GodEl
    Tycker om priserna, bemötandet, informativ flygblad via mail man lär sig en hel del om energi. Men framför allt att du kan välja miljövänlig el och samtidigt gör man något för en god sak - genom det man betalar.
  • Emil A
    Emil A skrev om GodEl
    Mycket trevligt och personligt bemötande. Känns som ett humant företag!
  • Pia Å
    Pia Å skrev om GodEl
    Trevligt bemötande. Snabb hjälp.
  • Joakim O
    Joakim O skrev om GodEl
    Bra kundbemötande, sakliga och professionella. Fått hjälp ned att flytta 2ggr.
  • Freddi B
    Freddi B skrev om GodEl
    Hej
    När jag bestämde mig för att välja er berodde det på att jag läst och hört om er. När jag väl blivit kund har jag egentligen inte haft någon speciell kontakt med er förutom att jag betalar mina räkningar och läser era mail. Och det passar mig perfekt. Ni har ett jättebra koncept, byggt på vettiga idéer och klokskap.
    För mig är er verksamhet ganska idealisk - man kan bestämma sig för en bra verksamhet, byggd på tanke och känsla, och sedan rullar det på, utan att man behöver engagera sig extra och vara särskilt aktiv. Mycket bra!
  • Lars A
    Lars A skrev om GodEl
    GodEl dök upp först för oss som en TV-reklam med Lasse Åberg. Vi hoppade på och är väldigt nöjda med det. En liten utflykt gjorde vi efter tele-försäljning till något bolag vi inte minns. Efter konsultation med GodEl visade det sig att prisläget inte alls var bättre. Vi gick tillbaka till GodEl och utan några stora förmåner eller bonusar, känns det bara enkelt och bra. Helnöjda.

Mvh / Lars Andersson
  • Johnny H
    Johnny H skrev om GodEl
    Godel har från start uppfyllt de förväntningar jag hade på dom angående kundservice(vilket inte behövts ha kontakt med mer än en gång) och priser.
    Deras erbjudande om utjämnad faktura är en riktigt bra grej då man slipper otrevliga chockfakturor när kylan drar in.
  • Loi D
    Loi D skrev om GodEl
    Bra elföretag.
    Rekommenderas.
    Bra bemötande och kundservice
  • Per Fredrik V
    Per Fredrik V skrev om GodEl
    Det kommer ström i ledningarna och det är det viktigaste. Sen är det bra med en leverantör som bidrar med andra nyttigheter till samhället.
    Jag vet inte vad det är för varor o tjänster jag skulle kunna köpa. Det är elen jag är ute efter.
  • Sara B
    Sara B skrev om GodEl
    Högsta betyg på alla plan. Bra pris, miljövänligt och att allt överskott går till välgörenhet -- om man vet vad GodEl står för så finns egentligen inget annat alternativ :-)
  • Pernilla K
    Pernilla K skrev om GodEl
    Har inget att säga. Var kund hos dom pga att stödjer Barncancerfonden och min dotter har varit cancersjuk
  • Karin L
    Karin L skrev om GodEl
    Har inte haft några särskilda behov förutom att få min el levererad, naturligtvis! Funkar bra. Fakturorna är väl lika ”överskådliga” som hos andra bolag.
  • Birgit J
    Birgit J skrev om GodEl
    ändamålet är bra
    informationen är bra
    har ingen direkt erfarenhet av kundtjänstkontakt
    men tror att den är bra
  • deep d
    deep d skrev om GodEl
    Ingen kontakt med personalen får mina fakturer och inget att klaga på det flyter på
  • Kristoffer A
    Kristoffer A skrev om GodEl
    Jag är på det hela taget mycket nöjd.
  • Mathias G
    Mathias G skrev om GodEl
    Det finns något positivt soom genomsyrar GodEl i deras utskick. Har aldrig haft några problem som kund och har därför inte behövt ta kontakt med dem.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om GodEl
    Fint företag som använder överskottet till välgörenhet. Billigt och går även enkelt att välja grön el.
  • Anneli B
    Anneli B skrev om GodEl
    När jag var kund hos God el , var jag helnöjd. Flyttade till ett boeende där el ingår i hyran och behöver inte längre ett separat abonnemang. Skulle välja dem igen om jag skulle behöva. Jag gillar att de stödjer välgörenhet.
  • Michelle J
    Michelle J skrev om GodEl
    Jag har inte behövt ringa och få hjälp förutom när jag skulle flytta och då fick jag ett bra bemötande från personen jag pratade med!
  • Marie-louise A
    Marie-louise A skrev om GodEl
    Jag är en mycket nöjd och belåten kund till God el. Har inte behövt kontakta dom nästan någonting men ett par gånger angående min faktura och har alltid bemötts med mycket gott bemötande. Jag trivs med God el och är jättenöjd. Jag är glad att få vara en del till att stödja hjälporganisationer
  • Reine B
    Reine B skrev om GodEl
    Bra att ha att göra med, enkel och lättanvänd hemsida. Ni gör ett jäkla bra jobb med välgörenheten.
  • Leif E
    Leif E skrev om GodEl
    Har alldeles för dålig koll på el-läget och valde GodEl
    pga att det lät bra
  • Anna L
    Anna L skrev om GodEl
    Mina kontakter med GodEl har varit och kommer allt att vara mycket goda! Jag har haft gamla hus med gamla rör och panna och alltid fått fint bemötande i allt krångel det medfört.
    Och så är jag begeistrad över ert alltid så proffsiga och vänliga bemötande i telefon....och jag älskar att ni alltid tror att jag bara glömt, när jag inte betalt min faktura och att ni påminner så varmt och vänligt...och inte tar en avgift för det. Heder åt GodEl!!!!
  • Göran H
    Göran H skrev om GodEl
    Sedan GodEl infört ett faktureringssystem "i efterhand" har jag bara goda erfarenheter av God El. Fakturorna är klara och distinkta. Elpriset God El fakturerar håller sig hela tiden kring Nordpols snittpris, vilket är bra.

Jag rekommenderar gärna andra att anlita GodEl.
  • Vincent J
    Vincent J skrev om GodEl
    Jag har inte några andra affärer än som abonnent köper el genom God el.
    och det har fungerat bra och till belåtenhet.

Med andra ord positivt.
  • Lena J
    Lena J skrev om GodEl
    Jag var nöjd men sa upp det pga flytt till annan ort och person. Bra service o bra att de skänker till bra organisationer.

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg