GodEl

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Det finns många anledningar till att vi är Sveriges mest rekommenderade elbolag. En av dessa är att vi inte har några dyra tillsvidarepriser. Istället erbjuder vi våra kunder den billigaste avtalsformen över tid – rörligt elpris (med prisgaranti). Självklart är elen 100 % förnybar och dessutom märkt med Bra Miljöval. Det är Sveriges tuffaste och enda oberoende miljömärkning av el.

Men vi nöjer oss inte där. Vi finns till för att göra världen bättre. Därför går vår vinst till sju olika ideella organisationer, bland andra Läkare utan gränser, Barncancerfonden och Naturskyddsföreningen. Du väljer själv vilken organisation du vill stödja. Hittills har över 48 miljoner kronor gått till välgörenhet, utan att våra kunder har fått tumma på vare pris eller kvalitet.

Gör Sveriges mest hållbara val på godel.se. Varmt välkommen!

Läs vad 1323 kunder tycker om GodEl

• Sushil S
    Sushil S skrev om GodEl
    Har varit kund i många år och allting har alltid fungerat väldigt bra. Lättillgänglig och hjälpsam kundtjänst. Och så bidrar man till en bättre värld. Läs mer
  • Anneli I skrev om GodEl
    Valde företaget på grund av deras ideologi, är nöjd med hur företaget kommunicerar, har sällan varit i kontakt men har fungerat bra då det skett. Läs mer
  • Candice M skrev om GodEl
  • Kent E skrev om GodEl
    Har varit kund några år och det har fungerat kanon. Gillar verkligen affärside’n med socialt ansvarstagande - det borde fler företag ta efter. Grön el dessutom. Rekommenderas. Läs mer
  • Priyanka N skrev om GodEl
    Smidigt, bra och billigt! Vi har inte haft några problem alls när vi hade GodEl. Överskottet gick även till välgörenhet vilket uppskattade högt. Läs mer
  • mikael b
    mikael b skrev om GodEl
    Varit kund nästan sedan det startade. Kan fortfarande inte komma på någonting dåligt att säga om GodEl. Inga lömska kostnader som plötsligt dyker upp på fakturan. Aldrig något strul. Inga telefonförsäljare som ska sälja fiskolja för jag har GodEl osv. Tydlig hemsida där jag som kund ser förbrukning och kostnad.
    Reco helt enkelt! Läs mer
  • Ingvar J skrev om GodEl
    Har inte varit i kontakt med GodEl och det är väll ett okej betyg. Läs mer
  • Ghazaleh H skrev om GodEl
    Jag är super nöjd med deras verksamhet och all info som dom delar med sig till mig. Läs mer
  • Salwa K skrev om GodEl
    Bemötandet var väldigt bra.Täcknat ett nytt elavtal. Bra sercive. Läs mer
  • Björn-erik B skrev om GodEl
    Helt ok. Bra att pengar går till nödlidande.
    Bra att få kontinuerlig info. Läs mer
  • Tomas P skrev om GodEl
    Gott bemötande med miljövänligt alternativ Läs mer
  • Per B skrev om GodEl
    Bäst! Billigt! Bra värderingar! Läs mer
  • Tomas H skrev om GodEl
    Bra bemötande och informativa nyhetsbrev om mitt el-avtal. Läs mer
  • Lars F skrev om GodEl
    De är väldigt snabba på att få in mig som kund, men när jag väl är där så är de bara intresserade av att få in pengar väldigt snabbt. Ingen kundkänsla över huvud taget. Jag letar efter annan leverantör Läs mer
    2018-02-26 GodEl svarar Lars F
    Hej Lars! Aj då, detta var ingen rolig feedback. Vad var orsaken till denna kundupplevelse? Vad hade vi kunnat göra bättre för att även du ska bli en nöjd kund? Vänligen Felicia på kundservice.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om GodEl
    Jag har haft el via GodEl i många år och är väldigt nöjd. Det är ofta intressanta nyheter i nyhetsbreven och informationen är väldigt tillgänglig. Ibland skickar de filmer på roliga saker. Men det bästa är att de stödjer välgörenhet! Läs mer
  • Barbro T skrev om GodEl
    Gick med i God El eftersom jag gillade konceptet med rörligt elpris och välgörenhet. Har valt att lita på God El men har ingen uppfattning för övrigt angående företaget Läs mer
  • Malin K
    Malin K skrev om GodEl
    Alltid ett gott bemötande när en pratar med kundtjänst.
    Bra affärsidé som gör att det känns bra att vara kund hos er! Läs mer
  • Love Joakim A skrev om GodEl
    Strålande, känns alltid bra att stödja ett bolag som arbetar med fokus att hjälpa andra än primärt att tjäna pengar åt andra som redan har mer än tillräckligt! Expandera till resten av världen!!! Läs mer
  • Fia S skrev om GodEl
    Kan inte bli bättre! Byta elbolag finns inte på min karta! Läs mer
  • Iwetta-estera R skrev om GodEl
    I princip obefintliga i sin kontakt med mig som kund tills jag valde att lämna dem. Har aldrig tidigare kontaktat mig. Läs mer
  • Björn C
    Björn C skrev om GodEl
    God el har skött sig i den personliga kontakt jag haft. Innan och efter kontakten har de levererat el utan avbrott i den mängd jag efterfrågar. De verkar ha ett bättre syfte med sin verksamhet än de flesta men hur vet man vad som sker bakom kulissen? Fortsätter GodEl skicka uppmanande enkäter som syftar till att jag ska marknadsföra dem kommer omdömet sjunka och relationen upphöra. Läs mer
  • Kjell C skrev om GodEl
    Har inte mycket säga mer än att allt funkar bra. Läs mer
  • Tomas P skrev om GodEl
    Jag har inte någon annan relation till GodEl annat än att GodEl levererar el till vår lägenhet och vårt fritidshus. Den enda kontakt vi har, utöver själva elen, är de kvartalsvisa faakturorna. Jag upplever att GodEl ligger någonstans i mitten avseende priset gentemot konkurrenterna. Läs mer
  • Patrik G
    Patrik G skrev om GodEl
    Har aldrig upplevt några problem. GodEl har en positiv energi i allt vad de företar sig. Att överskottet går till välgörande ändamål är ju helt fantastiskt. Ett etiskt unikum som jag är stolt att tillhöra. Läs mer
  • Eddie S skrev om GodEl
    Bra bemötande. Bra design på hemsidan. Jag använder väldigt lite el per år och valde GodEl en gång i tiden för att de var billiga och verkade ha en schysstare framtoning än många andra elbolag. Läs mer
  • Karin A skrev om GodEl
    Jag använder God el för att de skänker överskottet till Läkare utan gränser Läs mer
  • Maj-Britt S
    Maj-Britt S skrev om GodEl
    GodEl är bara bäst! Mycket billigt och dessutom allt överskott till de mest behjärtansvärda ändamålen jag kan tänka mig. Aldrig några hang-ups eller frågetecken runt räkningarna. En totalt smärtfri leverantör av en livsnödvändig vara.
    Om bara allt annat vore lika enkelt, smidigt och humanitärt som GodEl ! Läs mer
  • Magnus V skrev om GodEl
    Har haft god el i 6 år nu och flyttat 3 gånger det fungerar smidigt med kundtjänsten och fakturorna går på autogiro så det är bara att tuta och köra :) Läs mer
  • Rolf W skrev om GodEl
    Inga som helst problem. Hur nöjd som helst Läs mer
  • Cilla Z skrev om GodEl
    Bra.
    Har fått hjälp med utjämnad faktura och det var iofs lite oproffsigt bemötande med uteblivna svar samt ifrågasättande från God Els sida.

Känns "oflashiga" vilket jag gillar, känns genuina. Läs mer
  • Rose-may S skrev om GodEl
    Har alltid fungerat bra, har även haft bra erbjudande som jag utnyttjat Läs mer
  • Antoon V skrev om GodEl
    Nöjd med våra abonnemang. Inget har krånglat.
    Viktigt för vårt val är stödet till diverse organisationer exv barncancerfonden. Läs mer
  • Carina M skrev om GodEl
    Lätt att läsa fakturan, fast priset är för hög Läs mer
  • Laine N
    Laine N skrev om GodEl
    Bra bemötande vid tecknande av elavtal 2010. Fungerat bra sedan dess. Viktigt med miljö- och välgörenhetsarbetet. Bra med infobrev via mejl då och då där det står vad företaget har gjort i dessa delar. Bra med rörligt avtal. Jag är en nöjd kund. Läs mer
  • Adam Z skrev om GodEl
    jag/vi är med av ideologiska skäl, that's it. Läs mer
  • Veronica S skrev om GodEl
    Jag har inte haft behov av att kontakta er. Är nöjd. Läs mer
  • Magdalena W skrev om GodEl
    Mkt trevligt bemötande
    Intressanta utskick via mail Läs mer
  • Christina P skrev om GodEl
    Seriöst, bra information, aldrig krångel med fakturor, tydlighet Läs mer
  • Eric H skrev om GodEl
    Nöjd kund sedan många år. Inte konstigt att kundservice vinner priser, de är mycket trevliga och angelägna om att hjälpa till de få gånger jag haft något ärende. Läs mer
  • Bo H skrev om GodEl
    Hej. Inga problem. Strömmen kommer i ledningen Läs mer
  • Maria Cecilia L skrev om GodEl
    Ansvarstagande men i längden lite dyrt. Läs mer
  • Sven-Erik H
    Sven-Erik H skrev om GodEl
    Känns bra. Man liar på att God el har det lägsta priset. Dessutom är det bra att överskottet går till något bra. Läs mer
  • Alina H skrev om GodEl
    Jag har valt God el som elbolag för flera år sedan och är väldigt nöjd. Speciellt med hur de fördelar överskottsvinst till organisationer, föreningar m.m. Läs mer
  • Anders E skrev om GodEl
    Jag har fått ett gott bemötande och god service när det har behövts. Jag köper min el från GodEl sedan 2007. Allt har fungerat bra och jag är nöjd med företaget. Det viktigaste är att samtidigt som jag handlar el så hjälper jag människor i nöd, en oerhörd bonus. Läs mer
  • Ingela Ö skrev om GodEl
    Har valt GodEl, för miljöns skull. Det har fungerat bra. Läs mer
  • Christin G skrev om GodEl
    Jag är mycket nöjd med att vara kund hos GodEl, ett företag som är perfekt vad det gäller tillförlitlighet och som dessutom lyckas med att samordna välgörenhet med humana avgifter.
    Christin Gräns Proft. Läs mer
  • Hans B
    Hans B skrev om GodEl
    Smidigt o bra(o billigt)👍👍👍 Läs mer
  • Rasmus F skrev om GodEl
    Seriöst företag som skänker sitt överskott till välgörande ändamål. Annars är det ingen skillnad på elen...:-) Läs mer
  • Henrik E skrev om GodEl
    Sluta maila mig. Gillar GodEl gillar inte Reco, Gillar GodEl gillar inte Reco, Gillar GodEl gillar inte Reco, Gillar GodEl gillar inte Reco, Gillar GodEl gillar inte Reco, Läs mer
  • Catharina S skrev om GodEl
    Det jag har uppskattat med Godel är att kontakten med kundtjänst har varit helt befriad från svårigheter. Proffsigt , service inriktat bemötande som lämnat mig som kund lätt om hjärtat och nöjd. Anledningen till valet av Godel som elleverantör är att överskottet av verksamheten ges till välgörande ändamål vilket är i linje med mina personliga värderingar förutom att prisnivån är till belåtenhet. Läs mer

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg