Rekommenderat företag 2016 - GodEl
Rekommenderat företag 2015 - GodEl

GodEl

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Hos GodEl får du endast el märkt Bra Miljöval, till ett riktigt bra pris. Dessutom har vi inget privat vinstintresse – vår vinst går till välgörenhet.

Vi är ett lite annorlunda elbolag, för vi finns till endast för att göra världen bättre. Det gör vi genom att sälja el. Hittills har vi tillsammans med våra kunder genererat 45 miljoner kr till våra sju välgörenhetspartners; SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen, Hand in Hand och Barncancerfonden.

Våra kunder gör skillnad varje dag samtidigt som de får ett riktigt bra elpris. Välkommen in att läsa mer om GodEl, kolla på våra årsredovisningar, spana in Bra Miljöval och bli kund på www.godel.se

Läs vad 882 kunder tycker om GodEl

• Anders W
    Anders W skrev om GodEl
    Allt fungerar perfekt. En leverantör som passar mig utmärkt.
  • Barbro H
    Barbro H skrev om GodEl
    Hej. Jag har inte haft så mycket kontakt med GodEl på sista tiden. Mina abbonemang rullar på i fritidshuset och i villan i Stockholm. Jag är jätte-nöjd och har ingen tanke på att byta leverantör.
  • Monica G
    Monica G skrev om GodEl
    Jag tycker att GodEl sköter sig bra
  • Björn J
    Björn J skrev om GodEl
    Jag är nöjd med GodEl som min leverantör.
  • Lennart A
    Lennart A skrev om GodEl
    Utmärkt med tanke på att hjälper behövande i stället för direktörer.
  • Karin Sofia Magdalena P
    Karin Sofia Magdalena P skrev om GodEl
    Bra bra gillar att de skänker sitt överskott till välgörenhet. Och elen var oxå bra :)
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om GodEl
    Har egentligen inte så mycket att säga som kund mer än att det är super att ni lyckats skänka så mycket. Tummen upp för det!
  • Stefan M
    Stefan M skrev om GodEl
    Har inte haft så mycket kontakt. Men det är väl bra.
  • Yvonne E
    Yvonne E skrev om GodEl
    Jag har inte haft så mycket direkt kontakt med företaget, kanske just eftersom allt har flutit på så bra. Jag valde GodEl eftersom de har ett samhällsengagemang som saknas hos de flesta andra elbolag och jag är mycket nöjd med de regelbundna uppdateringar som kommer in angående detta.
  • Matilda S
    Matilda S skrev om GodEl
    Toppen! Har fått fina mail och det har inte varit några problem med någonting
  • Thomas H
    Thomas H skrev om GodEl
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Emilio K
    Emilio K skrev om GodEl
    Vi har varit jättenöjda med god el i över åtta år nu. Under den tiden har vi flyttat tre gånger och god el har varit mycket hjälpsamma med hela flyttbyråkratin. Sen håller de konkurrenskraftiga priser på miljömärkt el samtidigt som avkastningen går till bra ändamål istället för ner i anonyma aktieägares fickor. Det tycker vi är bra.
  • Magnus A
    Magnus A skrev om GodEl
    Jag har bara positiva erfarenheter vad gäller GodEl. De levererar det jag vill ha och har ett mycket gott bemötande vid eventuella frågor.
  • Tobias V
    Tobias V skrev om GodEl
    Vill ni att jag skriver trettio tecken? Såsom aaa bbgrefterfrid och utmattning
    När räcker det?
    Dddfffrrrttvbbjffkskcngkcodkgktldkxngkddkcgkgfkdfkggkffkf
  • Shelly G
    Shelly G skrev om GodEl
    Jag tycker att det är ett bra företag med rimliga priser, bra service och som dessutom hjälper andra som är i nöd! Super!
  • Berndt S
    Berndt S skrev om GodEl
    Bra service och ett mycket lovvärt socialt engagemang med hjälp till många organisationer i välden
  • Johan Torsten B
    Johan Torsten B skrev om GodEl
    Sluta skicka en massa e-post, jag lämnar er som kund. Väx upp som företag och börja tänk på hur ni själva vill bli bemötta som kunder.

Låt nu inte ert vinstintresse ta över och göra er blinda.
  • Yvonne N
    Yvonne N skrev om GodEl
    Ett gott bemötande. För några år sedan blev jag uppringd av en försäljare som efter avslutat samtal där jag sade att jag inte ville byta bolag ändå försökte göra det i mitt namn. jag ringde GodEls kundtjänst och blev vänligt bemött och de hjälpte mig avstyra detta påstådda byte.
  • Anastasia V
    Anastasia V skrev om GodEl
    Företaget lever upp till mina förväntningar och mer därtill. Bra priser och det känns bra att veta att elen kommer från bra källor. supernöjd kund!
  • Emma S
    Emma S skrev om GodEl
    Bästa elbolaget. Bra priser och service samt stöttar en god sak.
  • Milan N
    Milan N skrev om GodEl
    Ni har alltid fungerat på ett bra sätt och trevlig personal har ni.😊
  • Susanne B
    Susanne B skrev om GodEl
    De få gånger jag varit i kontakt med GodEl, har servicen varit jättebra! Jag har inget att klaga på! De gånger har varit när jag valde GodEl och att jag ville ha autogiro, sen kan jag ha ringt i några frågor då jag undrat över något. Kommer ej ihåg så väl för det var länge sedan jag var i kontakt med dom. Jag får varje månad ett nyhetsbrev på mailen där de inf om olika saker. Det är bra! Tycker de är seriösa! Att man gör en god sak globalt! Med anledning av att pengar skänks till välgörenhet, att man får välja mm vad man vill stödja. Jag känner mig nöjd o trygg med GodEl! Jag hoppas att jag i framtiden slipper höra att de missbrukar sitt goda syfte/arbete! Att de forsätter med sitt goda arbete utan att hamna i blåsväder på något sätt! Att de vidhåller sitt goda syfte och tankar omkring GodEl!
  • Birgitta A
    Birgitta A skrev om GodEl
    Vi blev för några år sedan övertalade av en av era försäljare, en mycket engagerad ung man, att byta till GodEl, något vi definitivt inte ångrat! Sedan dess har många telefonförsäljare från andra bolag hört av sig som påstår att de kan sänka våra elkostnader. Kanske, kanske inte, men när jag frågar om de har samma upplägg som ni blir svaret så klart nej, och då dör samtalet. De få gånger jag behövt hjälp hos er har det löst sig omgående. Ni är bäst!
  • Romeo P
    Romeo P skrev om GodEl
    Jag har fått el levererat utan avbrott i flera år nu. Utmärkt!

Enstaka av de organisationer som ni skänker bidrag till
    har inte en värdegrund som jag ställer upp på. Uselt!

Priset på elen hos er är lite högre än hos några andra bolag. Inte ok!
  • Inkan Ö
    Inkan Ö skrev om GodEl
    Från det att jag blev "uppraggad" på ett torg med frågan om jag ville bli kund och beskrivning av GodEl har jag alltid blivit trevligt bemött dom gånger jag tagit kontakt Känns oxå bra att man skänker pengar till en organisation som jag själv valt att stödja
  • Tommy S
    Tommy S skrev om GodEl
    Har varit kund i 10 år och alltid varit nöjd.
    Bra information och alltid bästa pris.
    Rekommenderar varmt.
  • Eva S
    Eva S skrev om GodEl
    Bra att du går en viss del av pengarna till välgörenhet!
    Bra service!
  • Ville L
    Ville L skrev om GodEl
    Bra bemötande, tydlig information, bra priser.
    2016-12-21 GodEl svarar Ville L
    Hej Ville,

Stort tack för din rekommendation, vi hoppas att du ska vara fortsatt nöjd och att du inte tvekar att höra av dig om det finns något du undrar över.

Vänliga hälsningar, Johan på kundservice
  • Lena K
    Lena K skrev om GodEl
    Jag har ingen annan kontakt än att jag betalar min räkning för använd el.
    2016-12-21 GodEl svarar Lena K
    Hej Lena,

Tveka inte att höra av dig till oss om det någonsin skulle uppstå frågor eller funderingar. Du når oss på telefon, mejl och Facebook!

Allt gott, Johan på kundservice
  • Urban T
    Urban T skrev om GodEl
    Bra sätt att stödja olika välgörenhetsorganisationer och samtidigt få ett bra elpris.
    2016-12-08 GodEl svarar Urban T
    Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss här på Reco, det uppskattar vi stort! Tveka inte att höra av dig till oss om du någonsin har några frågor eller funderingar.

• Jessica Anna Margareta H
    Jessica Anna Margareta H skrev om GodEl
    Skönt att kunna ge i samband med sin elfaktura
    2016-12-01 GodEl svarar Jessica Anna Margareta H
    Hej!

Det tycker vi också känns jättebra! Finns det något vi skulle kunna göra annorlunda eller mer av för att bli ännu bättre? Hör gärna av dig till oss på kundervice@godel.se om du kommer på något du saknar!.

• Olof Fredrik B
    Olof Fredrik B skrev om GodEl
    Bra hela vägen! Tecknade elavtal till radhuset och är nöjd.
    2016-12-01 GodEl svarar Olof Fredrik B
    Hej!

Vad kul att du tycker att vi är bra hela vägen! Tveka inte att höra av dig till oss om du någonsin skulle behöva hjälp eller har några andra önskemål för att vi ska bli ännu bättre!

• Elena N
    Elena N skrev om GodEl
    Är nöjd med mitt val av GodEl mycket beroende på de ideella verksamheter som bolaget stöttar.
  • Michelle S
    Michelle S skrev om GodEl
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande i kundtjänsten! Jag är överlag väldigt nöjd med GodEl.
  • Bengt T
    Bengt T skrev om GodEl
    Upplever God El som ett bra företa i branchen. Mycket bra att avsätta kspital till behövande.
    Högsta betyg från mig.
  • Lillemor H
    Lillemor H skrev om GodEl
    Bra, har bara abonnemang och inga åsikter om annat
  • Seth L
    Seth L skrev om GodEl
    jag har ej behövt att anlita dom
  • Ulrika T
    Ulrika T skrev om GodEl
    Jag har inte haft direkt kontakt med GoDEl, men jag är positiv till GodEls idé och approach, och är glad att kunna stödja SOS Barnbyar genom GodEl. Bra information skickas ut. Det känns helt enkelt bra att vara kund!
  • Jörgen E
    Jörgen E skrev om GodEl
    Har inte haft något att göra med företaget eftersom allt funkat som det ska - och det är ju bra!.
  • Manne
    Manne skrev om GodEl
    Bytte till GodEl - aldrig igen. Blev uppringd av en försäljare som hederligt lovade att bytet skulle skötas snyggt. Satt sedan med en straffavgift på 1300 kronor från Vattenfall. Ringde GodEl:s kundtjänst om detta som sket fullständigt i att jag hade fått en straffavgift. Otrevligaste bemötandet jag någonsin har fått. Ångerrätten var det inte att tala om, trots att jag ringde kundtjänsten 11 dagar efter jag ingick avtalet med säljaren "Martin" per telefon. De vägrade att låta mig ångra det. Sedan efter första räkningen kom rann bägaren över. Jag hade blivit lovad tre månader utan månadsavgift, men inte fick jag det. Så jag fick betala 60(!) kronor i månadsavgift redan första månaden trots att jag blivit lovad annorlunda.

Jag hade förväntat mig annorlunda eftersom man har sett dem på TV och reklamer. Men allt strul vi har blivit tvungna att hålla på med här hemma är inget jag skulle önska min värsta fiende.
    2016-11-16 GodEl svarar Manne
    Hej Manne,
    Vad tråkigt att höra om din upplevelse hos oss, så vill vi inte att någon ska känna när man är i kontakt med GodEl!

Det vore suveränt om du vill återkomma till oss via kundervice@godel.se eller 08-51919999 så ska vi kan se vad som har hänt.

Vänliga hälsningar, Johan på kundservice
  • Johan L
    Johan L skrev om GodEl
    Det bara funkar utan jag behöver bry mig. Och engagemanget de har för den goda saken gör att jag slipper tänka på om det är det billigaste alternativet för mig eller inte, för jag vet i förväg vart deras vinst tar vägen.
  • Rickard L
    Rickard L skrev om GodEl
    Känns bra att veta att en del av överskottet går till att göra gott!
    Administrationen fungerar bra!
  • Oscar Alf Ingemar J
    Oscar Alf Ingemar J skrev om GodEl
    Jag mår så fantastiskt bra av att veta att den el jag förbrukar kommer från förnybara energikällor och att större delen av GodEls vinst dessutom går till välgörenhet. Det blir inte bättre än så.
  • Claes W
    Claes W skrev om GodEl
    Min fru träffade en kille i Stockholm och han övertalade henne att gå med. Vi har inte ångrat oss utan allt har varit bra
  • Carl Eric P
    Carl Eric P skrev om GodEl
    Bra bemötande och information

Dessutomen känsla av ett rättfärdigt företag utan giriga anspråk löner,
  • Amjad S
    Amjad S skrev om GodEl
    helt nöjd med GodEl och kan rekommendera den till andra kunder speciellt när det gäller den humanitära sidan av GodEl
  • Staffan C
    Staffan C skrev om GodEl
    Ett bra elbolag som levererar det de ska.
  • Jakob H
    Jakob H skrev om GodEl
    Allt funkar smidigt och bra. Dessutom går pengar till goda ändamål:)
  • Sabine N
    Sabine N skrev om GodEl
    Vi valde GodEl för att vi gillar företagets koncept, idén om att inte berika några få aktieägare utan att istället delar ut vinsten till välgörande ändamål. Vi utgår ifrån att de anställda i företaget får bra betalt och har goda arbetsvillkor.
    Vi har aldrig behövt kontakta GodEl i någon specifik fråga. Vi uppskattar nyhetsbrevet som kommer via mail och att vi - om vi vill - kan logga in på vår egen sida för att se allt om vår förbrukning mm. Utan att har stenhård koll på marknaden har vi en känsla av att vi har kommit prismässig bra undan med vår elförbrukning tack vare GodEls skicklighet. Vårt intresse för GodEl väcktes av reklamen med Lasse Åberg, som bor "i närheten" och som öppet visade sina egna erfarenheter med GodEl. Ingen annan kändis hade påverkat oss, tror jag. Men Lasse Åberg känns alltför ärlig och hederlig i sin personliga integritet än att han skulle ha gjort den reklamen enbart för pengarnas skull....
  • Maja Kristina B
    Maja Kristina B skrev om GodEl
    Bra information
    Lagom med utskick
    Lättförståelig hemsida
    pålitligt och ett bra miljöval.

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg