GodEl

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Det finns många anledningar till att vi är Sveriges mest rekommenderade elbolag. En av dessa är att vi inte har några dyra tillsvidarepriser. Istället erbjuder vi våra kunder tre schyssta och enkla avtal – du väljer det som passar dig bäst!

Vi tror att världen behöver en riktigt stor knuff i rätt riktning. Därför erbjuder vi enbart 100 % förnybar el märkt med Bra Miljöval. Det är Sveriges tuffaste och enda oberoende miljömärkning av el.

Men vi nöjer oss inte där. Vi finns till för att göra världen bättre. Därför ger vi vår vinst till sju olika välgörenhetsorganisationer som alla jobbar för att uppfylla FN:s 17 globala mål för hållbar utveckling. Hittills har över 48 miljoner kronor gått till välgörenhet, utan att våra kunder har fått tumma på vare pris eller kvalitet.
Gör Sveriges mest hållbara val på godel.se. Varmt välkommen!

Läs vad 1137 kunder tycker om GodEl

• Jonas P
    Jonas P skrev om GodEl
    Bra med GodEls starka sociala ansvarstagande och kommunikation. Önskar bara att miljötänket var lika bra och att de bara handlade med sol och vindenergi.
  • Ulla S
    Ulla S skrev om GodEl
    Jag är en helnöjd kund och tacksam att överskott går till välgörande ändamål och inte "skatteparadis". Har aldrig haft nåt krångel med er och hoppas innerligt att det kommer att fortsätta på samma vis i framtiden. Har fått många andra erbjudanden genom åren men har aldrig blivit frestad att byta el-leverantör. Heja heja ni är toppen och fortsätt så!!!
    /hälsningar Ulla
  • Sophia S
    Sophia S skrev om GodEl
    Jättebra. Alltid trevligt bemötande. Fin personal. Pålitligt företag känns tryggt. Kommer att behålla så länge företaget jobbar enligt samma etiska och moraliska förhållningssätt.
  • Sven-olof P
    Sven-olof P skrev om GodEl
    Jag är nöjd med service och bemötande från GodEl. Det är en sund idé att "överskott" går till att stödja olika välgörande ändamål.
  • Mårten E
    Mårten E skrev om GodEl
    Hittills har upplevelsen varit positiv. Det började med att jag valde GE som leverantör till vårt sommarhus. Vi har sparat en hel del pengar på detta. Nu har jag sedan knappt ett år också valt GE som leverantör till vårt fasta boende. Här håller jag på att utvärdera vad det har inneburit kostnadsmässigt.
    Vad som är bra är att jag kan välja "utjämnad faktura" och ha en form av fast utgift varje månad. Det är också bra att själv kunna bestämma dag för när betalning skall dras från mitt konto.
    Jag tycker er hemsida känns bra och även "Mina sidor". Dock hoppas jag att ni går över till inloggning via mobilt bank-id, så jag slipper försöka komma i håg mitt lösenord.
  • Lars N
    Lars N skrev om GodEl
    Gott bemötande, har bara varit kund i en månad och kan inte uttala mig i övrigt
  • Petra S
    Petra S skrev om GodEl
    Bra pris, härligt att kunna skänka via fakturan samt lättlästa info på mina sidor
  • Mona K
    Mona K skrev om GodEl
    GodEl är vi mycket nöjd med . Hoppas på flera fördelar då vi , Olle och Mona Konnebäck är medlemmar i COOP.
  • Annika Ö
    Annika Ö skrev om GodEl
    Det fungerar bra. Har inte så mycket kontakt mer än att betala räkningarna. Mina förväntningar på ett elbolag är väl att det ska fungera med elen hemma hos mig.
  • Monica E
    Monica E skrev om GodEl
    Är väldigt nöjd med God El.
    Fått bra bemötande vid telefon takt och tycker priset är bra.
  • Aldina D
    Aldina D skrev om GodEl
    Som kund hos God El har jag haft möjlighet att ge stöd till Läkare utan gränser, vilket var toppen!
  • Martin S
    Martin S skrev om GodEl
    Haft GodEl länge. Alltid varit nöjd med priser och översikt på kundsida. Har aldrig behövt ta kontakt med kundservice, så servicen/tjänsten fungerar utmärkt.
    Också nöjd med arbetet GodEl gör utöver att leverera el.
  • Michael H
    Michael H skrev om GodEl
    Bra service, miljömärkt el, bra tilläggstjänster, och all vinst till väl utvalda välgörande ändamål. Rekommenderas!
  • Robin M
    Robin M skrev om GodEl
    Mycket bra bemötande och service.
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om GodEl
    Levererar elen på ett fullgott sätt och det känns bra att vara med och stödja ideella verksamheter upptill.
  • Olof M
    Olof M skrev om GodEl
    ingen stark uppfattning, fungerear
  • Jan-olof Christer D
    Jan-olof Christer D skrev om GodEl
    GodEl har bra priser, en bra webportal samt att de stödjer hjälpande organisationer. Har varit kund sedan de startade och aldrig varit missnöjd.
  • Magnus J
    Magnus J skrev om GodEl
    jag tycker det är jobbigt att ange fritextsvar.
  • Karin L
    Karin L skrev om GodEl
    Jag har aldrig haft problem med GodEl. Vet också av säkra källor att Rädda Barnen får sina pengar då jag valt att stötta dom genom att ha GodEl.
  • Jens O
    Jens O skrev om GodEl
    Upplevelse? Herregud. Inte får det att svara på. GodEl tillhandahåller i mina ögon en tjänst till ett pris som vi accepterar. Vare sig mer eller mindre.
  • Marie M
    Marie M skrev om GodEl
    Jag är nöjd. Känns bra att en del av pengarna jag betalar går till välgörande ändamål. Bra att få nyhetsbrev då och då.
  • Gunnar C
    Gunnar C skrev om GodEl
    Har bara positiiva erfarenheter av GodEl. Bra priser, bra info mm.
  • Elin A
    Elin A skrev om GodEl
    Känns bra att ha ett "snällt" elbolag, har dålig koll på vad det innebär dock.
  • Karin W
    Karin W skrev om GodEl
    El till mitt hus för ett bra pris. Aldrig något krångel och bra hjälp vid frågor.
  • Lotta E
    Lotta E skrev om GodEl
    JAg kan inte säga så mycket. Jag betalar mina räkning när jag får den och allt funkar som det ska.
  • Alexandra Ingalisa L
    Alexandra Ingalisa L skrev om GodEl
    Inget speciellt att säga, annälde mig online för el o det har funkat bra.
  • Minna Linnéa Ö
    Minna Linnéa Ö skrev om GodEl
    Väldigt gott kundbemötande! Jag ringde in med frågor ang flytt av abonnemang och fick bra och trevliga svar. Det känns fint att betala pengar till ett företag som man vet gör bra saker, när det kommer till miljö och välgörenhet.
  • Arne B
    Arne B skrev om GodEl
    Det fungerar bra och priset är väl som alla andra.
  • Håkan B
    Håkan B skrev om GodEl
    Vår kontakt med Godel har inte varit så stor. E-faktura funkar kanon på Elen.
  • Jonathan H
    Jonathan H skrev om GodEl
    Jag har aldrig haft några problem med GodEl
    Enkelt och tydligt redovisat vad de extra pengarna går till och väldigt lättöveeskådligt när man skräddarsyr
    sitt avtal.
  • Anna L
    Anna L skrev om GodEl
    Jag har inte haft så mycket kontakt med GodEl. Har inte upplevt några problem.
  • Ulrika W
    Ulrika W skrev om GodEl
    Jag har tidigare varit kund hos GodEl och har varit mycket nöjd med dem som elleverantör. Numera står min sambo på kontraktet, men har fortsatt vara kunder hos god el.
    Jag har inte varit i kontakt med kundtjänst eller liknande i någon större utsträckning och kan därför inte uttala mig om det, men vi har inte haft några problem med den tjänst vi köper, det har gått bra vid flyttar och fakturorna kommer som de ska.
  • Henrik K
    Henrik K skrev om GodEl
    Har aldrig varit några problem, kundservice funkar bra.
  • Åsa V
    Åsa V skrev om GodEl
    Min familj köper el genom GodEl och det fungerar utmärkt bra. El liksom vatten borde egentligen vara en självklar tillgång för alla i världen, utan någon kostnad. Därför är jag extra nöjd med att vinsten går till de som behöver den mest. Jag har fått ett vänligt och proffessionellt bemötande då jag i början behövde hjälp med att avsluta abbonemanget hos det förra elbolaget. Därefter har elförsörjningen lätt rullat på. Jag känner mig delaktig i GodEl som medlem och välinformerad genom nyhetsbrev. Mvh Åsa Wiktorsson
  • Göran I
    Göran I skrev om GodEl
    Jag har inte behövt ha någon kontakt med er. Allt har fungerat som det ska. Tack.
  • Andariusz B
    Andariusz B skrev om GodEl
    Mycket Bra bolag. Mycket trevligt bemötande. Bra prisbild.
  • Sara L
    Sara L skrev om GodEl
    Jag tycker att GodEl är bra, har inget att klaga på. Det har fungerat utmärkt från början.
  • Torsten U
    Torsten U skrev om GodEl
    GodEl... lyser upp framtiden för alla..
  • Jan H
    Jan H skrev om GodEl
    Grundtanken brilliant - alla behöver ett elabonnemang, så varför inte kombinera med att göra en samhällsinsats!
    GodEl har fungerat mycket väl sedan starten och kan varmt rekommenderas.
  • Mats Ö
    Mats Ö skrev om GodEl
    Dom funkar.. jag behöver bara el, och vill ha det på ett sätt som förstör planeten så lite som möjligt.
  • Jens J
    Jens J skrev om GodEl
    Ett elbolag som gör vad det ska - och lite till.
  • Per L
    Per L skrev om GodEl
    Tycker det är ett bolag som tilltalar mig. Bra bemötande i de sammanhang vi haft kontakt, har mest gällt hushållsel.
    Sedan tilltalar det mig också den samhällsinsats som görs av GodEl.
  • Ann Christine J
    Ann Christine J skrev om GodEl
    Jag har inte haft någon som helst kontakt med företaget sen jag blev kund. Jag gillar bara konceptet. Svårt att betygsätta alltså.
  • Anne B
    Anne B skrev om GodEl
    Jag har inte haft så mycket kontakt med GodEl men den kontakt jag haft har varit utan anmärkningar
  • Christer B
    Christer B skrev om GodEl
    Bemötandet hos GodEl är mycket bra. De är mycket hjälpsamma. I början när jag var kund hade de även icke-miljövänligt alternativ som man kunde välja. Dessbättre förändrades detta, även om det tog lite för lång tid, numera är det endast förnyelsebar och ren miljövänlig el som erbjuds. Det som är inte är bra är att numera går inte all vinst till välgörenhet. Vilket för mig var en anledning till att jag valde GodEl från början.
  • Christine Eva Viveca T
    Christine Eva Viveca T skrev om GodEl
    Toppen toppen toppen toppen toppen toppen alltså!
  • Ida-maria S
    Ida-maria S skrev om GodEl
    Bara positivt, smidig kontakt.
  • Patrik H
    Patrik H skrev om GodEl
    För mig har GodEl alltid levt upp till en el-leverantör med bra service, alltid tillmötesgående och en säker leverans. De har verkligen levt upp till mina förväntningar.
  • Claes H
    Claes H skrev om GodEl
    Har inget eg förhållande till dem. Gillar att de skänker pengar till goda ändamål. Inte funderat mer än så. Kan tänka mig byta om ngn annan är billigare/ger mig ett annat bra erbjudande.
  • Andreas A
    Andreas A skrev om GodEl
    Enkelt och bra, rätt pris och en god grundidé!

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg