GodEl, sid 2

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Det finns många anledningar till att vi är Sveriges mest rekommenderade elbolag. En av dessa är att vi inte har några dyra tillsvidarepriser. Istället erbjuder vi våra kunder tre schyssta och enkla avtal – du väljer det som passar dig bäst!

Vi tror att världen behöver en riktigt stor knuff i rätt riktning. Därför erbjuder vi enbart 100 % förnybar el märkt med Bra Miljöval. Det är Sveriges tuffaste och enda oberoende miljömärkning av el.

Men vi nöjer oss inte där. Vi finns till för att göra världen bättre. Därför ger vi vår vinst till sju olika välgörenhetsorganisationer som alla jobbar för att uppfylla FN:s 17 globala mål för hållbar utveckling. Hittills har över 48 miljoner kronor gått till välgörenhet, utan att våra kunder har fått tumma på vare pris eller kvalitet.
Gör Sveriges mest hållbara val på godel.se. Varmt välkommen!

Läs vad 1137 kunder tycker om GodEl

• Carl Christian E
    Carl Christian E skrev om GodEl
    Mycket enkelt och tydligt bolag att ha att göra med, klar prissättning och regelbundna uppdateringar på hur de påverkar omvärlden.

Jag har haft minimal kontakt med bolaget och då det gäller elavtal som "bara ska funka" så är jag mycket nöjd med det.
  • Christian L
    Christian L skrev om GodEl
    Mycket positiv och prisvärt!!!!!
  • Therese L
    Therese L skrev om GodEl
    Intressanta nyhetsbrev, helt okej elpriser och bra kundservice de gånger jag har varit i kontakt med dem.
    Alltid bra bemötande.
  • Anna F
    Anna F skrev om GodEl
    Jag köper el hos GodEl sedan ett antal år tillbaka. Jag har alltid blivit bra bemött.
    Jag har inte varit i kontakt med er så ofta men vet att jag vid en flytt fick väldigt bra hjälp. Min känsla för företaget och dess service är mycket bra!
  • Alexandra R
    Alexandra R skrev om GodEl
    Toppen att kunna kombinera något så tråkigt som el med välgörenhet! Trevligt bemötande och bra priser!
  • Therese B
    Therese B skrev om GodEl
    Godel har väldigt trevligt bemötande och är alltid hjälpsamma.
    Det känns också väldigt bra att man själv får vara med att bestämma vart överskottet ska placeras.
    Bra pris och super med utjämnad faktura.
    Jag är en hel nöjd kund!
  • Eva H
    Eva H skrev om GodEl
    Har inte haft kontakt med GodEl annat än via deras hemsida som jag tycker är jättebra. Den är lättläst, enkel att hitta och ren.
    När jag blev kund hos dem då hade jag förstås telefonkontakt och fick hjälpen att byta från tidigare leverantör till GodEl och det gick så smidigt så. Tycker att GodEl är bra, levererar grön el, tar inte ut dyra vinster i företaget utan hjälper till att stödja olika organisationer istället. Känns ärligt.
  • Håkan N
    Håkan N skrev om GodEl
    Jag har enbart teckant ett elavtal med GodEl i övrigt ingen kontakt och jag har inte haft något behov av konakt med dom.
    Den stora kostnaden är den fasta kostnaden och kan ni påverka detta så vore det toppen. Kostnaden för själva elen är den lilla biten och det har inte så stor betydelse vem man väljer
    Jobba för en helhetslösning där man väljer allt från en leverantör vilket då skulle innebära även den fasta kostnden
    DÅ KAN VI TALA!!!
  • Örjan J
    Örjan J skrev om GodEl
    Har blivit bra bemött de få gånger jag haft kontakt med GodEl. Jag upplever GodEl som ett humant och bra företag.
  • Mats J
    Mats J skrev om GodEl
    Gillar ett företag med etiska ambitioner.
  • Bobbo S
    Bobbo S skrev om GodEl
    Fungerar bra. Bara postivt. Har inte behövt komma i kontakt med kundtjänst eller dyligt. Lättförstådda fakturor dessutom.
  • Ann H
    Ann H skrev om GodEl
    Hej. Jag betalar min elräkning varje månad och har inte beställt någon annan specifik tjänst . Men jag känner mig tillfredsställd med att ha GodEl som elleverantörer eftersom de även står upp för goda handlingar. Har även fått ett bra bemötande de ggr jag tagit kontakt.
  • Andreas C
    Andreas C skrev om GodEl
    Goooood!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Anette B
    Anette B skrev om GodEl
    Bra, inget att klaga på.Kan inte komma på något annat för att fylla ut de 30 tecknen.
  • Lennart P
    Lennart P skrev om GodEl
    Jag hade en dyr elräkning varje månad men så en dag ringde Godel och fråga om vi vill byta elbolag och vad vi känade på det, det lät bra. De hjälpte oss att avsluta vårt gamla elbolag och el räkningen blev billig som de lovade. Jag tyckte de var så bra så jag rekommendera dom när barnen flyttade hemifrån och de har samma elbolag som vi nu.
  • Hannes E
    Hannes E skrev om GodEl
    Suverän och etisk. Man känner sig glad när man betalar räkningen. Det är en mycket bra affärsidé som ligger helt rätt i tiden.
    GodEl gillar detta
  • Alf K
    Alf K skrev om GodEl
    Det fungerar bra med GodEl.
    Jaghar haft GodEl som leverantör sedan Jag blev av med Vattenfall, som passade på i samband med inflyttningen.
  • Sven A
    Sven A skrev om GodEl
    Allting från början har varit utmärkt. Vi har hittills varit i behov att kontakta God-El någon gång och fått ett väldigt bra bemötande. Vi betalar via autogiro enkelt och bra.
  • Marita I
    Marita I skrev om GodEl
    Positivt, både att du skänker pengar men även prisvärt och bra kundkontakt (de få ggr jag behövt ta kontakt).
  • Hanna K
    Hanna K skrev om GodEl
    GodEl är inte bara GodEl utan GodService, GodInvestering och GodEtik! <3
  • Mia
    Mia skrev om GodEl
    Bra och billig el. Trevlig kundtjänst de gånger jag varit i kontakt med dem. Känns extra bra att all vinst går till välgörenhet!
  • Michael R
    Michael R skrev om GodEl
    Måste säga att jag är för dåligt insatt för att ha någon åsikt. Valde Godel för att en del av vinstrn gick till välgörenhet. Men jag har inte hållit mig informerad om hur det fungerar idag.
  • Susanne E
    Susanne E skrev om GodEl
    Jag upplever Goel dom ett mycket seriöst företag. Jag har inte behövt kontakta dem utav jag betalar mina fakturor via autogiro.
  • Monica N
    Monica N skrev om GodEl
    Ni lever upp till vad ni gör "reklam" för .

För mig är det viktigt att bli bemött med respekt , när man kontaktar ett företag , det lever ni upp till med 100 %.

Några sammanfattande ord om GodEl : professionella , pålästa ,
    personliga i kontakt med er , vänlighet . sist men inte minst billiga och ffa. att jag känner mig stolt att ha er som leverantörer .Ni tänker stort när det gäller överskott som går till nödställda bevarande av jorden osv.

Ni är nog det enda företag som jag personligen då och då skriver
    lovord till.

GodEl är det enda företag jag skryter och gör reklam för!!

Jag skulle önskat att jag kunde ha all min el genom er.

Vänligen Monica Nordlund
  • Ing-britt S
    Ing-britt S skrev om GodEl
    Gillar att överskottet går till välgörenhet
  • Felicia Ö
    Felicia Ö skrev om GodEl
    Haft godel vid ett tidigare boende. Jag flyttade men ibland kom fakturor till mig när de inte betalats av den som bodde kvar - lustigt förfarande. Bra skött av kundtjänst när jag hörde av mig.

Nu senast blev jag lurad att byta tillbaka men det visade sig vara en högre månadskostnad och ett löfte om att få lägre månadskostnad först om ett år. Supertrevlig säljare och sedermera väldigt glömsk säljare när villkoren uppdagats..

Såå. Opålitliga och inte billigast.
  • Sven C
    Sven C skrev om GodEl
    Mycket bra service och info på hemsida
  • Glenn L
    Glenn L skrev om GodEl
    Kanon! Ingen att klaga på, det bara rullar på. Om man ska klaga på något så är det sådana här kundundersökningar.
  • Lilian S
    Lilian S skrev om GodEl
    Bra, effektivt och billigt. Utmärkt att vinsten går att hjälpa människor på olika sätt och även miljö
  • Emma E
    Emma E skrev om GodEl
    Vi har varit kunder hos godel i snart 6 år, alltid varit snabba svar på våra frågor och inget krångel, vi är nöjda och kommer fortsätta vara kunder i många år till.
  • Annika H
    Annika H skrev om GodEl
    Alltigenom bra, trevlig och positiv.
  • Dan L
    Dan L skrev om GodEl
    Jag gick med. Ville säga upp det och fick betala ett kvartal framåt. Skänk pengar till en ideel organisation istället och välj en annan elleverantör.
  • Malin K
    Malin K skrev om GodEl
    Har inte varit i kontakt med godel direkt. Valde godel och varit nöjd med det.
  • Eva Maria W
    Eva Maria W skrev om GodEl
    Jag är mycket nöjd med mitt abonnemang hos God El. Det började med att vår son sommarjobbade som God El försäljare i Göteborg.
  • Jakob K
    Jakob K skrev om GodEl
    Problemfritt och enkelt. Så vitt jag kan se är det grön el för en god sak.
  • Charlotte M
    Charlotte M skrev om GodEl
    Allt bra och vi är nöjda kunder!
  • Torben W
    Torben W skrev om GodEl
    E-on lever ud op til vores forventninger
  • Daniel A
    Daniel A skrev om GodEl
    Vi bytte till dem utan något strul vad jag kan minnas. Sedan dess har de skickat el och fakturor och inget mer, dvs precis vad jag vill.
  • John C
    John C skrev om GodEl
    Mycket nöjd kund. Går faktiskt fortfarande att komma i kontakt med dem telefonledes vilket känns tryggt och förtroendefullt. Efter kontakt med GodEl har jag bara blivit en ännu trognare kund - ett gott betyg alltså!
  • Sven W
    Sven W skrev om GodEl
    Enkelt och bra! Har fungerat utan några problem.
  • Niklas H
    Niklas H skrev om GodEl
    Bra så länge pengarna går till våra barn
  • Bronwen S
    Bronwen S skrev om GodEl
    Har aldrig behövt ha kontakt med företagen.
  • Anders G
    Anders G skrev om GodEl
    Inget att anmärka på. Fortsätter som nöjd kund.
  • Bertil F
    Bertil F skrev om GodEl
    Jag är mycket nöjd med GodEl.
    Jag brukar rekommendera vänner och andra.
    När telefonförsäljare ringer och vill erbjuda ett lägre elpris,
    så säger jag att jag har GodEl, som ger vinsten till goda syften,
    och att jag gärna betalar lite extra för den skull.
    Då avslutar dom samtalet blixtsnabbt!
  • Leif E
    Leif E skrev om GodEl
    Fungerar bra. Har aldrig varit i kontakt med bolaget. Lite dyrt tyvärr.
  • Maria E
    Maria E skrev om GodEl
    Jag har alltid varit nöjd med god el ända från början och kommer nog aldrig att byta elbolag
  • Lena M
    Lena M skrev om GodEl
    Bra bemötande då jag har behövt support.
  • Johan B
    Johan B skrev om GodEl
    Vi uppskattar att en del av överskottet går till välgörande ändamål samt att bolaget är utsett till Sveriges mest hållbara elbolag.
  • Berit H
    Berit H skrev om GodEl
    Har bara gott att säga och kan absolut rekommendera God El.
    Blivit vänligt och positivt bemött.
    Är helt nöjd med åren jag haft God El som elleverantör.

Anledningen till varför jag inte är kund längre beror på att min bostadsrättsförening har genomfört ett gemensamt elavtal.

MVH Berit Holmberg
  • Camilla Maria T
    Camilla Maria T skrev om GodEl
    Snabb smidig hjälp. Har under året bytt bostad och fick den hjälp + lite mer som jag hade förväntat mig.

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg