GodEl, sid 2

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Det finns många anledningar till att vi är Sveriges mest rekommenderade elbolag. En av dessa är att vi inte har några dyra tillsvidarepriser. Istället erbjuder vi våra kunder tre schyssta och enkla avtal – du väljer det som passar dig bäst!

Vi tror att världen behöver en riktigt stor knuff i rätt riktning. Därför erbjuder vi enbart 100 % förnybar el märkt med Bra Miljöval. Det är Sveriges tuffaste och enda oberoende miljömärkning av el.

Men vi nöjer oss inte där. Vi finns till för att göra världen bättre. Därför ger vi vår vinst till sju olika välgörenhetsorganisationer som alla jobbar för att uppfylla FN:s 17 globala mål för hållbar utveckling. Hittills har över 48 miljoner kronor gått till välgörenhet, utan att våra kunder har fått tumma på vare pris eller kvalitet.
Gör Sveriges mest hållbara val på godel.se. Varmt välkommen!

Läs vad 1067 kunder tycker om GodEl

• Anne K
    Anne K skrev om GodEl
    Jag valde godel för att försöka undgå det värsta inom miljöförstöring och rovdrift på naturen. Jag är allt igenom nöjd!
  • Staffan F
    Staffan F skrev om GodEl
    Hej!
    Jag har nog inte varit i kontakt med GodEl sedan vi anslöt oss men jag är jättenöjd med service, pris och framförallt att GodEl skänker del av vinsten till goda ändamål. Det stämmer väl med mina värderingar vilket känns mycket bra.
  • Barbro R
    Barbro R skrev om GodEl
    Eftersom leveranserna fungerar har jag inte haft anledning att ha någon kontakt med företaget men jag upplever att det bara skulle vara en positiv upplevelse, skulle jag behöva hjälp med något. Överhuvudtaget gillar deras policy.
  • Rasmus L
    Rasmus L skrev om GodEl
    Alla kontakter jag hat haft med företaget har varit tillfredsställande. Detta tillsammans med företagets drivkraft att använda vinsten till välgörenhet gör att jag är glad och tacksam att få vara en av deras kunder.
  • Anders B
    Anders B skrev om GodEl
    Bemötandet när jag blev kund var bra, det gick smidigt. Den löpande informationen från GodEl är också bra, inga problem alls. Faktura-informationen är överskådlig. Jag köper bara (miljövänlig) el, vilket jag uppfattar som företagets huvudprodukt.
  • Lotten G
    Lotten G skrev om GodEl
    Alltid nöjd. Höll på byta bolag men ångrade mig. Kontaktade Godel som redde ut det åt mig 👍🏼
  • Karim E
    Karim E skrev om GodEl
    Det mesta som tycker om, det är ärlighet som präglas alla tillfällen av kontakta med GodEl...

Mvh,Karim El Rabii
  • Margaretha F
    Margaretha F skrev om GodEl
    Jag fick tips om GodEl av en kompis och har hela tiden tyckt att företaget verkat seriöst och miljömedvetet. Att överskottet delas mellan olika organisationer är verkligen ett stort plus. God information är också fint och bra.
  • Lars Gunnar F
    Lars Gunnar F skrev om GodEl
    Alltid helt korrekt och vänlig.
  • Mia O
    Mia O skrev om GodEl
    Jag är tacksam för gödsla trevliga bemötande
  • Markus J
    Markus J skrev om GodEl
    Glad att mitt elval kan göra nytta.
  • Inga-britta J
    Inga-britta J skrev om GodEl
    Tack för att ni finns! Det gjorde valet av elbolag enkelt!
  • Lemon G
    Lemon G skrev om GodEl
    Min upplevelse som kund hos GodEl Jag lever upp mina förväntningar och tycker att företaget är Utmärkt!
  • Hannah T
    Hannah T skrev om GodEl
    Alltid gått bemötande, även när jag lämnade GodEl (pga att jag lyckades få något så ovanligt som ett hyreskontrakt där elen ingår i hyran). :)
  • Sten F
    Sten F skrev om GodEl
    Det är helt problemfritt att vara kund hos GodEl och sedan blir det också ett bidrag till en bra verksamhetb
  • Anders R
    Anders R skrev om GodEl
    Det känns som GodEl är ett etiskt och moraliskt bolag (även om man som kund aldrig vet helt och hållet med något bolag), både genom sin väg att ta el från förnyelsebara källor och att överskott går till välgörande ändamål -det känns bra.
    2017-06-01 GodEl svarar Anders R
    Hej Anders och stort tack för din rekommendation!
    Vi förstår precis vad du menar med att det är svårt som konsument att veta hur man ska kunna skilja på äkta engagemang och "greenwashing". Det är verkligen en djungel på marknaden där socialt ansvarstagande och miljöfrågan blivit ett hett ämne. Vi tycker inte att der räcker att sälja "miljövänliga" produkter utan att märkningen "miljövänlig" har någon opartisk granskning. Vi vill inte heller kalla det för socialt ansvarstagande om vi skulle skänka pengar till välgörenhet lite då och då men sedan ha feta bonussystem. Därför försöker vi verkligen vara så transparenta som vi bara kan och har bland annat alla våra årsredovisningar helt öppna på vår hemsida. https://godel.se/om-oss/ekonomi/. Inom miljöfrågan köper vi endast el som är märkt Bra Miljöval, alltså Naturskddsföreningens egen märkning. Vi hoppas genom detta göra något riktigt gott för både dig som kund, för miljön och för omvärlden, samtidigt som vi inspirerar andra företag till att också våga göra mer.
    Jag hoppas att du får en suverän fortsättning på veckan!
  • Tomas M
    Tomas M skrev om GodEl
    Jag är mycket nöjd med godel och kan rekommendera dem!
  • Matilda A
    Matilda A skrev om GodEl
    bra, men det var ett tag sedan vi hade kontakt
  • Jonas Å
    Jonas Å skrev om GodEl
    har inte haft kontakt något mer nämnvärt sen första dagen, tror det var bra då i a f..,-)
  • Per-erik J
    Per-erik J skrev om GodEl
    Mina erfarenheter av GodEl har hittintills varit mycket goda. Jag har fått den hjälp jag behöver, inte minst när ett mindre seriöst företag kontaktade mig för byte av leverantör. Jag tog kontakt med GodEl och fick omedelbart den hjälp jag behövde.
    Tycker också att GodEl har bra elpriser.
  • Mats E
    Mats E skrev om GodEl
    Jag tycker det känns bra i kropp och knopp att vi gemensamt kan skänka en slant till dem som behöver det mer än vi😊
  • Siw N
    Siw N skrev om GodEl
    Godel är väldigt kundvänliga och otroligt hjälpsamma. Jag har rekommenderat dom till många.
  • Mauritz C
    Mauritz C skrev om GodEl
    Jag tycker att GodEl gör ett Toppen jobb med sina kunder. Jag är helt nöjd med GodEl. Bemötande och svara på maila är GodEl väldigt bra på.
  • Sarah S
    Sarah S skrev om GodEl
    Vi har el som fungerar och mer än så har vi inte tänkt på saken
  • Per N
    Per N skrev om GodEl
    Blev kund via kampanj hos IKEA - har inget behov av hjälp. Är nöjd med den information jag får!
  • Lars G
    Lars G skrev om GodEl
    Det känns bra i själen att min lilla insats i undersökningen kan generera ett sånt stort bidrag till forskningen.
  • Karlsson H
    Karlsson H skrev om GodEl
    Har funkat bra ska flytta nu 1 aug vore trevligt att allt flyter på bra där med😃 Jag kämpar på med min obotliga hjärntumör o hoppas att mina barn aldrig får min "Fuck Cancer"🔫😇Med vänlig hälsning, Helen Karlsson
  • André Mattias B
    André Mattias B skrev om GodEl
    Nice. Har inte direkt så mycket kontakt med dem men det känns bra att de värnar om miljön och olika folkgrupper som har det svårt.
  • Kristian L
    Kristian L skrev om GodEl
    Bra sak, stolthet, bra bemötande.
  • Dag H
    Dag H skrev om GodEl
    Allt har varit helt OK och jag uppskattar att jag kan tacka nej till säljare
    från konkurrerande el leverantörer med motiveringen att GodEls
    affärsupplägg är oslagbart. Heja Lasse Åberg!
  • Zeljko J
    Zeljko J skrev om GodEl
    Trevligt kund bemötande. Fick förtroende för personen jag pratade med 👍
  • Lars J
    Lars J skrev om GodEl
    Bra och trevligt bemötande i alla frågor. Hjälpsamma med ett stort hjärta.
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om GodEl
    Vi får el-strömmen från GodEl genom e-ons ledningar och vi betalar för strömmen och ledningen och allt är OK. Vi tänker inte så mycket på det så länge det fungerar bra. Så länge vår son bodde hemma förbrukade vi ca. 27000 kwh men nu när vi är 2 i hushållet har förbrukningen minskat till ca 17000 kwh. Vi har dessutom bytt till radiatorer med elektroniska termostater.
  • Carina J
    Carina J skrev om GodEl
    Supertrevlig personal när jag fick hjälp med flytten.
  • Esmeralda H
    Esmeralda H skrev om GodEl
    GodEl är en topp klass företag. Kundservisen är snabb och effektiv. Man får rådgivning som leder till att tjänsten som man väljer passar precis en, också man får hjälp med olägenheter som man har med andra företag.
  • Jonas W
    Jonas W skrev om GodEl
    Har alltid fungerat bra. Även prismässigt
  • Anders B
    Anders B skrev om GodEl
    Bra. Information i rätt mängd.
  • Nina T
    Nina T skrev om GodEl
    Jag är kund sedan många år och jättenöjd med GodEl. Har även varit enkelt och smidigt att flytta med mig abonnemanget de 3 gånger jag flyttat och bytt bostad. Jag uppskattar att man kan välja grön el och att överskottet går till välgörande ändamål, där jag själv kan välja vilken organisation jag vill stödja.
    Jag kan varmt rekommendera GodEl!
  • Bernt G
    Bernt G skrev om GodEl
    Mycket nöjd med GodEl: har varit kund i många år
  • Anette N
    Anette N skrev om GodEl
    Allt har fungerat bra. Jag har inte haft några problem alls.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om GodEl
    Positiv och professionell med goda intentioner
  • Björn W
    Björn W skrev om GodEl
    Halvbra kundservice. Tveksamt om man marknadsför bingars delen korrekt
  • Jayant Mårten B
    Jayant Mårten B skrev om GodEl
    Bemötandet har varit vänligt och korrekt. - i kontrast till Vattenfall, som jag upplevt som stressande och ut-pressande. Så, en stor fördel med Godel är att slippa Vattenfall.
  • Hans L
    Hans L skrev om GodEl
    Bra, har inte haft kontakt med GodEl i någon större utsträckning. Jag har därmed inte någre större erfarenhet.
  • Ulrika N
    Ulrika N skrev om GodEl
    Är väldigt nöjd och har inget att klaga på. Det är lätt att följa sina räkningar osv på hemsidan
  • Björn T
    Björn T skrev om GodEl
    Jag tycker jag blivit väl bemött de gånger jag kontaktat dem och får alltid intrycket att de är vänliga och hjälpsamma när man hör av sig. Har rekommenderat GodEL till flertalet vänner och jag skulle göra det igen.
  • Lena Christina Marianne M
    Lena Christina Marianne M skrev om GodEl
    Bra bemötande Köper bara el. Bra med etiskt företag.
  • Susanne O
    Susanne O skrev om GodEl
    bara positiv - inget övrigt att kommentera
  • Sara M
    Sara M skrev om GodEl
    Fungerat bra vid byte av adress. Annnars ingen kontakt med dom
  • Martina K
    Martina K skrev om GodEl
    Mycket bra, har alltid funkat med flytt och sånt.

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg