GodEl, sid 2

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Hos GodEl får du endast el märkt Bra Miljöval, till ett riktigt bra pris. Dessutom har vi inget privat vinstintresse – vår vinst går till välgörenhet.

Vi är ett lite annorlunda elbolag, för vi finns till endast för att göra världen bättre. Det gör vi genom att sälja el. Hittills har vi tillsammans med våra kunder genererat 45 miljoner kr till våra sju välgörenhetspartners; SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen, Hand in Hand och Barncancerfonden.

Våra kunder gör skillnad varje dag samtidigt som de får ett riktigt bra elpris. Välkommen in att läsa mer om GodEl, kolla på våra årsredovisningar, spana in Bra Miljöval och bli kund på www.godel.se

Läs vad 962 kunder tycker om GodEl

• Torbjörn D
    Torbjörn D skrev om GodEl
    Jag är nöjd med hut det fungerar hittills. Fortsätt stödja barncancerfonden.
  • Alexander M
    Alexander M skrev om GodEl
    De har en smidig hantering av elabonnemang.
  • Gustaf L
    Gustaf L skrev om GodEl
    Vi är väldigt nöjda med GodEl. Bra service och erbjudande hela vägen. Man känner sig inte lurad och man får möjlighet att bidrag till välgörande ändamål.
  • Christian R
    Christian R skrev om GodEl
    Bra att dom skickar överskottet till behövande.
  • Esther
    Esther skrev om GodEl
    Bra att de stöttar olika biståndsorganisationer!
  • Erland L
    Erland L skrev om GodEl
    Bra.
    Uppskattar "Mina Sidor" där jag kan se förbrukning.
    Om det skulle gå att få typ realtidsdata över förbrukning så skulle det vara en jättebra funktionalitet, för att t.ex. förstå vår elförbrukning.
  • Klas H
    Klas H skrev om GodEl
    Jag hade en del strul med min hyresvärd och E-on när jag flyttade in i nuvarande lägenhet. Kontakten med God El var ALLTID vänlig och tillmötesgående! Till sist, efter mycket mailande, ordnade sig allt med alla ovanstående parter och kontakten med God El var som sagt den mest serviceinriktade, flexibla och bästa!
  • Torbjörn A
    Torbjörn A skrev om GodEl
    Har inte haft så mycket kontakt, men heller inget att klaga på. Gillar affärsidén!
  • Elsa Anna Rose W
    Elsa Anna Rose W skrev om GodEl
    bra upplevelse överlag, har inte behövt ha någon kontakt med dem ang. problem.
  • Pauline K
    Pauline K skrev om GodEl
    Har bara bra erfareheter sedan vi började med godel. Bra priser på marknaden när man jämför med andra företag.
  • Jim S
    Jim S skrev om GodEl
    Är väldigt nöjd och vara kund hos God El
  • Mohit H
    Mohit H skrev om GodEl
    Skulle gärna ha mera transparant, era vinstmarginal? Pengar till välgörenhet? Elkällorna i procent?
  • Bengt N
    Bengt N skrev om GodEl
    Har inte varit i kontakt med God el mer än att jag köpt el. Konstig fråga gällande ett bolag som levererar elkraft!
  • Eva M
    Eva M skrev om GodEl
    Bra kundservice och att de skänker pengar varje år till
    den organisation jag valt.
  • Runo S
    Runo S skrev om GodEl
    DE GÅNGER JAG VARIT I KONTAKT MED GOD EL HAR JAG BEHANDLATS KORREKT O VÄNLIGT, INGEN ANMÄRKNING FRÅN MIN SIDA.
  • Bengt M
    Bengt M skrev om GodEl
    Hej!
    Har bara gott att säga om Godel! Aldrig vart några problem, lätt att få svar och gott bemötande!
  • Lars Olov C
    Lars Olov C skrev om GodEl
    Har inte haft mycket kontakt utöver när jag blev kund. Eftersom jag är kvar så har det fungerat till belåtenhet
  • Ann-cathrine K
    Ann-cathrine K skrev om GodEl
    Prisvärt, miljövänligt,gör gott, vänligt bemötande. Jag är mkt nöjd o har rekommmenderat er till många.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om GodEl
    Bra bemötanden och information om God El. Har abonnemang för villa och fritidshus.
  • Ola J
    Ola J skrev om GodEl
    Mycket bra företag. Helt nöjd med deras produkt och kundtjänst
  • André d
    André d skrev om GodEl
    Bra med både etisk och grön el. Härlig positiv anda och tydlig information.
  • Mona Terese L
    Mona Terese L skrev om GodEl
    Jag haralltid fått ett gott och sakligt bemötande av GodEl
  • Åke G
    Åke G skrev om GodEl
    har inte haft anledning att kontakta företaget , nöjd.
  • Ulla Å
    Ulla Å skrev om GodEl
    Jag är mycket nöjd med God El & har även skaffat 2 nya kunder till Er. Mycket tacksam för att Ni skänker pengar till olika välgörenheter. Med vänlig hälsning, Ulla Åbom
  • Lena P
    Lena P skrev om GodEl
    Jag fick bra hjälp när jag tog kontakt med dem inför dagen då jag skulle flytta hemifrån och betala elräkningen. Det gick smidigt att få dem istället för det elbolag som jag skulle ha fått om jag inte hade gjort något val alls. Jag är nöjd med mitt val och vill inte byta. Jag har el som är märkt med Bra Miljöval och jag vet att pengarna går till välgörenhet. Visserligen är jag ensamstående och har aldrig provat något annat elbolag, men jag tror att elräkningen för min enrumslägenhet är betydligt billigare än vad den skulle ha varit om jag hade valt ett annat elbolag. När det ringde en telefonförsäljare och frågade om jag ville byta elbolag så svarade jag nej och förklarade att jag var nöjd med min elräkning och då blev telefonförsäljaren väldigt förvånad så jag förstod att det inte är vanligt att man är nöjd med kostnaden på elräkningen.
  • Ardeshir A
    Ardeshir A skrev om GodEl
    Jag är helt nöjd med God El som elleverantör.
  • Sonja C
    Sonja C skrev om GodEl
    Bra att vinst går till hjälporganisationer. Bra att elen är miljövänlig.
  • Marianne M
    Marianne M skrev om GodEl
    De gånger jag har haft kontakt med GodEl har jag blivit professionellt bemött och fått den hjälp jag efterfrågat.
  • Stina Julia S
    Stina Julia S skrev om GodEl
    Bra, jag har dem som elleverantör.
  • Roger J
    Roger J skrev om GodEl
    Har bara goda erfarenheter från er och känner att jag stödjer en bra organisation.
  • Anders W
    Anders W skrev om GodEl
    Allt fungerar perfekt. En leverantör som passar mig utmärkt.
  • Barbro H
    Barbro H skrev om GodEl
    Hej. Jag har inte haft så mycket kontakt med GodEl på sista tiden. Mina abbonemang rullar på i fritidshuset och i villan i Stockholm. Jag är jätte-nöjd och har ingen tanke på att byta leverantör.
  • Monica G
    Monica G skrev om GodEl
    Jag tycker att GodEl sköter sig bra
    2017-02-17 GodEl svarar Monica G
    Vad trevligt att höra att vi sköter oss. Finns det något vi skulle kunna göra ännu bättre? Hör gärna av dig iså fall så lovar vi att lägga i en extra växel =)

• Björn J
    Björn J skrev om GodEl
    Jag är nöjd med GodEl som min leverantör.
  • Lennart A
    Lennart A skrev om GodEl
    Utmärkt med tanke på att hjälper behövande i stället för direktörer.
  • Karin Sofia Magdalena P
    Karin Sofia Magdalena P skrev om GodEl
    Bra bra gillar att de skänker sitt överskott till välgörenhet. Och elen var oxå bra :)
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om GodEl
    Har egentligen inte så mycket att säga som kund mer än att det är super att ni lyckats skänka så mycket. Tummen upp för det!
  • Stefan M
    Stefan M skrev om GodEl
    Har inte haft så mycket kontakt. Men det är väl bra.
  • Yvonne E
    Yvonne E skrev om GodEl
    Jag har inte haft så mycket direkt kontakt med företaget, kanske just eftersom allt har flutit på så bra. Jag valde GodEl eftersom de har ett samhällsengagemang som saknas hos de flesta andra elbolag och jag är mycket nöjd med de regelbundna uppdateringar som kommer in angående detta.
  • Matilda S
    Matilda S skrev om GodEl
    Toppen! Har fått fina mail och det har inte varit några problem med någonting
  • Thomas H
    Thomas H skrev om GodEl
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Emilio K
    Emilio K skrev om GodEl
    Vi har varit jättenöjda med god el i över åtta år nu. Under den tiden har vi flyttat tre gånger och god el har varit mycket hjälpsamma med hela flyttbyråkratin. Sen håller de konkurrenskraftiga priser på miljömärkt el samtidigt som avkastningen går till bra ändamål istället för ner i anonyma aktieägares fickor. Det tycker vi är bra.
    2017-02-17 GodEl svarar Emilio K
    Vi blir verkligen jätteglada att höra ifrån våra kunder som varit med oss så länge! Vi jobbar stenhårt för att göra det så enkelt som möjligt för dig att vara kund samtidigt som vi dessutom delar ut vinsten till de som behöver pengarna bättre =D

Allt gott! Johan på kundservice
  • Magnus A
    Magnus A skrev om GodEl
    Jag har bara positiva erfarenheter vad gäller GodEl. De levererar det jag vill ha och har ett mycket gott bemötande vid eventuella frågor.
    2017-02-17 GodEl svarar Magnus A
    Härligt att hör att vi lever upp till dina förväntningar! Tveka inte att hojta till om vi kan göra någonting ännu bättre =)

• Tobias V
    Tobias V skrev om GodEl
    Vill ni att jag skriver trettio tecken? Såsom aaa bbgrefterfrid och utmattning
    När räcker det?
    Dddfffrrrttvbbjffkskcngkcodkgktldkxngkddkcgkgfkdfkggkffkf
    GodEl gillar detta
  • Shelly G
    Shelly G skrev om GodEl
    Jag tycker att det är ett bra företag med rimliga priser, bra service och som dessutom hjälper andra som är i nöd! Super!
    2017-02-16 GodEl svarar Shelly G
    Hej Shelly,
    Superstort tack för dina fina ord!

• Berndt S
    Berndt S skrev om GodEl
    Bra service och ett mycket lovvärt socialt engagemang med hjälp till många organisationer i välden
    2017-02-17 GodEl svarar Berndt S
    Härligt att du gillar oss Berndt! Vi jobbar stenhårt för att leverera service i världsklass och att dela ut så mycket som möjligt till de som behöver pengarna bättre!

Allt gott, Johan på kundservice
  • Johan Torsten B
    Johan Torsten B skrev om GodEl
    Sluta skicka en massa e-post, jag lämnar er som kund. Väx upp som företag och börja tänk på hur ni själva vill bli bemötta som kunder.

Låt nu inte ert vinstintresse ta över och göra er blinda.
    2017-02-16 GodEl svarar Johan Torsten B
    Hej Johan,
    Vi jobbar stenhårt med att alltid dela relevant information till våra kunder i form av nyhetsbrev och annan typ av kommunikation. Även om vi hoppas att alla ska gilla det vi skriver så förstår vi att våra kunder kan ha olika preferenser.

Återkom gärna via mejl till oss på hej@godel.se, uppge ditt personnummer eller kundnummer så hjälper vi dig mer än gärna att ordna så att du inte får fler utskick ifrån oss.

• Yvonne N
    Yvonne N skrev om GodEl
    Ett gott bemötande. För några år sedan blev jag uppringd av en försäljare som efter avslutat samtal där jag sade att jag inte ville byta bolag ändå försökte göra det i mitt namn. jag ringde GodEls kundtjänst och blev vänligt bemött och de hjälpte mig avstyra detta påstådda byte.
    2017-02-16 GodEl svarar Yvonne N
    Hej Yvonne,
    Vad glad jag är att vi kunde hjälpa dig när du upplevde problem med någon av våra branschkollegor. Vi jobbar dagligen för att hela elmarknaden ska bli schysstare och vänligare för dig som konsument.

Hoppas att du får en trevlig vår, Johan på kundservice
  • Anastasia V
    Anastasia V skrev om GodEl
    Företaget lever upp till mina förväntningar och mer därtill. Bra priser och det känns bra att veta att elen kommer från bra källor. supernöjd kund!
    2017-02-16 GodEl svarar Anastasia V
    Hej Anastasia,

Superstort tack för din recension. Vi blir superglada när vi överträffar våra kunders förväntningar. Tveka inte att höra av dig om vi kan bli ännu bättre på något sätt så lägger vi i ytterligare en växel i vårt arbete.

Bästa hälsningar, Johan på kundservice
  • Emma S
    Emma S skrev om GodEl
    Bästa elbolaget. Bra priser och service samt stöttar en god sak.
    2017-02-16 GodEl svarar Emma S
    Hej Emma,
    Stor tumme upp och megastort tack för dina vänliga ord =) Nu vill vi bara bli ännu bättre!

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg