GodEl, sid 2

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Det finns många anledningar till att vi är Sveriges mest rekommenderade elbolag. En av dessa är att vi inte har några dyra tillsvidarepriser. Istället erbjuder vi våra kunder tre schyssta och enkla avtal – du väljer det som passar dig bäst!

Vi tror att världen behöver en riktigt stor knuff i rätt riktning. Därför erbjuder vi enbart 100 % förnybar el märkt med Bra Miljöval. Det är Sveriges tuffaste och enda oberoende miljömärkning av el.

Men vi nöjer oss inte där. Vi finns till för att göra världen bättre. Därför ger vi vår vinst till sju olika välgörenhetsorganisationer som alla jobbar för att uppfylla FN:s 17 globala mål för hållbar utveckling. Hittills har över 48 miljoner kronor gått till välgörenhet, utan att våra kunder har fått tumma på vare pris eller kvalitet.
Gör Sveriges mest hållbara val på godel.se. Varmt välkommen!

Läs vad 1221 kunder tycker om GodEl

• Agneta K
    Agneta K skrev om GodEl
    Hej

God El har fungerat bra.
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om GodEl
    Inte haft någon större kontakt men gillar ert koncept att jag via er stödjer behjärtansvärd verksamhet
  • Mats S
    Mats S skrev om GodEl
    Enkelt och problemfritt med vettiga priser
  • Alexandra B
    Alexandra B skrev om GodEl
    GodEl har alltid varit väldigt trevliga när jag pratat med dom. Jag gillar även det samhällsansvar de tar, om jag minns rätt var de först med grön el? Och det lilla extra i att man går vara med och rösta om hur 1 miljon ska delas och sånt. Jag fyllde även år i dagarna och älskar den där lilla kör-videon som skickas till en då. Känns som GodEl är ett företag med hjärta.
  • Elin V
    Elin V skrev om GodEl
    Bra. Har i princip ingen kontakt med företag men får mejl om min månadsförbrukning varje månad. Fungerar mycket bra.
  • Ann-charlotte K
    Ann-charlotte K skrev om GodEl
    Har ”bara” varit el-kund hos GodEl i många år. Inte haft någon anledning att klaga eller köpa något annat. Alltid fått god information om rådande aktivitet om sådan funnits.
  • Camilla S
    Camilla S skrev om GodEl
    Har inte haft så mycket kontakt med er, men när jag skulle byta elbolag och i diskussionerna runt det var GodEl väldigt hjälpsamma.
  • Sten Gustaf Alexander L
    Sten Gustaf Alexander L skrev om GodEl
    Bra företag som står för bra saker. Dessvärre erbjuder de inte fasta priser. Detta gjorde att jag tyvärr gick till annan elleverantör
  • Katarina F
    Katarina F skrev om GodEl
    Trevligt bemötande och det känns bra att överskottet går till välgörande ändamål.
  • Marcus B
    Marcus B skrev om GodEl
    Visst går det att få billigare el, men i en bransch som är full av fula metoder och vinstmaximering på okunniga kunders bekostnad är det här GodEl en fantastiskt motkraft.

Aldrig några irriterande överraskningar eller oväntade överraskningar. Önskar att jag hade GodEl som nätägare också, istället för Ellevio som ständigt tokhöjer priset utan att erbjuda några förbättringar att tala om.
  • Anders D
    Anders D skrev om GodEl
    Gillar affärsidén. Bra kommunikation via e-post med intressant info.
  • Karolina K
    Karolina K skrev om GodEl
    Allting fungerar alltid smidigt. Inga konstigheter ocg grön el till bästa pris.
  • Urban A
    Urban A skrev om GodEl
    Älskar Godel. och allt vi kan ge till hjälporganisationer. förstår ej varför inte alla är med i godel.
  • Michael C
    Michael C skrev om GodEl
    Trevligt företag med ett gott mål i sikte!
  • Caroline Maria Therése M
    Caroline Maria Therése M skrev om GodEl
    Bara nöjd. Gillar att överskott går till
    Välgörenhet
  • Tove S
    Tove S skrev om GodEl
    Det var alltid billigt på godel, och kändes bra att bidra till ett gott syfte. Sen skaffade min bostadsrättsförening ett gemensamt elabbonnemang, så jag är inte längre kund hos godel.
  • Helen K
    Helen K skrev om GodEl
    Mycket bra leverantör tycker jag
  • Therese B
    Therese B skrev om GodEl
    Det bästa med att vara kund hos GodEl är att jag alltid fått bra och snabb hjälp av kundservice. Betyder mycket för mig som tycker tid är för dyrbart att slösa på telefonköer.
  • Eric Hampus Wilhelm W
    Eric Hampus Wilhelm W skrev om GodEl
    Vi har valt GodEl som elleverantör. Vi tycker att deras affärsidé är bra. Vi har inte haft någon nämnvärd direktkontakt och känner inte heller behov av det. Men hittills har vi inte upplevt några besvärligheter med GodEl.
  • Kerstin K
    Kerstin K skrev om GodEl
    Alltid perfekt service! Varit kund sedan de började!
  • Patrik L
    Patrik L skrev om GodEl
    God el är bäst. De tar lite av räkningen och skänker resten till välgörenhet som tex barn cancerfonden o bris. Det gör inga andra el företag utan dom vill va bäst o leva på andras bekostnad
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om GodEl
    Att ha GodEl som elleverantör har gott smärtfritt. Har inte haft något att klaga på. Känns som man gör något bra genom att välja dem.
  • Anders H
    Anders H skrev om GodEl
    Ett väldigt självförhärligande och Stockholmsfixerat företag vars försonande drag är förnybar el och donationsprogrammet till välgörenhetsorganisationer. Osmidiga och smöriga säljartyper i kundtjänst. Hade bytt elleverantör om jag kunnat.
  • Sven Åke A
    Sven Åke A skrev om GodEl
    Tack för ett bra abonnemang med rätt avgift och stöd
  • Sia W
    Sia W skrev om GodEl
    Mycket bra info om el o el frågor o massor av andra bra saker. Känns också bra att företaget bryr sig o skänker pengar till välgörande ändamål.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om GodEl
    Är nöjd med allt.
    Jättebra med e-faktura
    Jättebra att företaget samarbetar med hjälp-organisationer.
  • Charlotta C
    Charlotta C skrev om GodEl
    Mycket bra service och trevligt och snabbt bemötande
  • Kersti Viveca Björnsdotter Kelly S
    Ordning, reda, enkel admin, och de försöker inte blåsa vare sig mig eller planeten. TACK för ett vettigt alternativ i elbolagsdjungeln!
  • Jesper V
    Jesper V skrev om GodEl
    Hej
    Jag har alltid fått ett jätte bra bemötande av er och det lättöverskådliga översikterna på fakturorna gör det enkelt och tryggt för mig som kund att se hur mycket jag betalar och vart pengarna går. Och så känns det som en extra bra och medveten bonus att skänka överskottspengarna till välgörande ändamål till de som har det sämre ute i världen.
    Mvh Jesper
  • Eva Z
    Eva Z skrev om GodEl
    Jag har aldrig haft anledning till missnöje, jag betalar min räkning sen tänker jag inte mer på det.
  • Ann Catrin H
    Ann Catrin H skrev om GodEl
    Hej, visst är det konstigt.... allt fungerar bra och då är det ju lätt att man blir tyst, och nöjd. Jag har inte haft några problem alls alltså är jag mycket nöjd. Första gången jag kom i kontakt med GodEl var vid en drive på Ikea. Säljaren var jättetrevlig och jag ångrar inget. De gånger jag haft frågor har jag blivit mycket trevligt bemött.
  • Sofi V
    Sofi V skrev om GodEl
    Vi är mycket nöjda med vårt val av God el pga de värderingar, etik och fina intentioner företaget har. För oss har det en vikt av guld!
  • Ida Å
    Ida Å skrev om GodEl
    Älskar GodEl. Världens bästa elbolag! Kunde inte vara nöjdare. Betalar gladeligen elräkningen varje månad.
  • Samuel S
    Samuel S skrev om GodEl
    Inge direkt kommunikation men ett positivt intryck i kommunikation och utskick.
    Men mest är det ideologin som attraherar.
  • Jonas P
    Jonas P skrev om GodEl
    Bra med GodEls starka sociala ansvarstagande och kommunikation. Önskar bara att miljötänket var lika bra och att de bara handlade med sol och vindenergi.
  • Ulla S
    Ulla S skrev om GodEl
    Jag är en helnöjd kund och tacksam att överskott går till välgörande ändamål och inte "skatteparadis". Har aldrig haft nåt krångel med er och hoppas innerligt att det kommer att fortsätta på samma vis i framtiden. Har fått många andra erbjudanden genom åren men har aldrig blivit frestad att byta el-leverantör. Heja heja ni är toppen och fortsätt så!!!
    /hälsningar Ulla
  • Sophia S
    Sophia S skrev om GodEl
    Jättebra. Alltid trevligt bemötande. Fin personal. Pålitligt företag känns tryggt. Kommer att behålla så länge företaget jobbar enligt samma etiska och moraliska förhållningssätt.
  • Sven-olof P
    Sven-olof P skrev om GodEl
    Jag är nöjd med service och bemötande från GodEl. Det är en sund idé att "överskott" går till att stödja olika välgörande ändamål.
  • Mårten E
    Mårten E skrev om GodEl
    Hittills har upplevelsen varit positiv. Det började med att jag valde GE som leverantör till vårt sommarhus. Vi har sparat en hel del pengar på detta. Nu har jag sedan knappt ett år också valt GE som leverantör till vårt fasta boende. Här håller jag på att utvärdera vad det har inneburit kostnadsmässigt.
    Vad som är bra är att jag kan välja "utjämnad faktura" och ha en form av fast utgift varje månad. Det är också bra att själv kunna bestämma dag för när betalning skall dras från mitt konto.
    Jag tycker er hemsida känns bra och även "Mina sidor". Dock hoppas jag att ni går över till inloggning via mobilt bank-id, så jag slipper försöka komma i håg mitt lösenord.
  • Lars N
    Lars N skrev om GodEl
    Gott bemötande, har bara varit kund i en månad och kan inte uttala mig i övrigt
  • Petra S
    Petra S skrev om GodEl
    Bra pris, härligt att kunna skänka via fakturan samt lättlästa info på mina sidor
  • Mona K
    Mona K skrev om GodEl
    GodEl är vi mycket nöjd med . Hoppas på flera fördelar då vi , Olle och Mona Konnebäck är medlemmar i COOP.
  • Annika Ö
    Annika Ö skrev om GodEl
    Det fungerar bra. Har inte så mycket kontakt mer än att betala räkningarna. Mina förväntningar på ett elbolag är väl att det ska fungera med elen hemma hos mig.
  • Monica E
    Monica E skrev om GodEl
    Är väldigt nöjd med God El.
    Fått bra bemötande vid telefon takt och tycker priset är bra.
  • Aldina D
    Aldina D skrev om GodEl
    Som kund hos God El har jag haft möjlighet att ge stöd till Läkare utan gränser, vilket var toppen!
  • Martin S
    Martin S skrev om GodEl
    Haft GodEl länge. Alltid varit nöjd med priser och översikt på kundsida. Har aldrig behövt ta kontakt med kundservice, så servicen/tjänsten fungerar utmärkt.
    Också nöjd med arbetet GodEl gör utöver att leverera el.
  • Michael H
    Michael H skrev om GodEl
    Bra service, miljömärkt el, bra tilläggstjänster, och all vinst till väl utvalda välgörande ändamål. Rekommenderas!
  • Robin M
    Robin M skrev om GodEl
    Mycket bra bemötande och service.
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om GodEl
    Levererar elen på ett fullgott sätt och det känns bra att vara med och stödja ideella verksamheter upptill.
  • Olof M
    Olof M skrev om GodEl