Rekommenderat företag 2016 - GodEl
Rekommenderat företag 2015 - GodEl

GodEl, sid 2

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Hos GodEl får du endast el märkt Bra Miljöval, till ett riktigt bra pris. Dessutom har vi inget privat vinstintresse – vår vinst går till välgörenhet.

Vi är ett lite annorlunda elbolag, för vi finns till endast för att göra världen bättre. Det gör vi genom att sälja el. Hittills har vi tillsammans med våra kunder genererat 45 miljoner kr till våra sju välgörenhetspartners; SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen, Hand in Hand och Barncancerfonden.

Våra kunder gör skillnad varje dag samtidigt som de får ett riktigt bra elpris. Välkommen in att läsa mer om GodEl, kolla på våra årsredovisningar, spana in Bra Miljöval och bli kund på www.godel.se

Läs vad 912 kunder tycker om GodEl

• Milan N
    Milan N skrev om GodEl
    Ni har alltid fungerat på ett bra sätt och trevlig personal har ni.😊
    2017-02-16 GodEl svarar Milan N
    Hej Milan,

Tack för dina fina ord! Tveka inte att hojta om vi kan bli ännu bättre på något sätt så ser vi till att kämpa ännu hårdare och vara ännu trevligare =)

Vänligen, Johan på GodEl
  • Susanne B
    Susanne B skrev om GodEl
    De få gånger jag varit i kontakt med GodEl, har servicen varit jättebra! Jag har inget att klaga på! De gånger har varit när jag valde GodEl och att jag ville ha autogiro, sen kan jag ha ringt i några frågor då jag undrat över något. Kommer ej ihåg så väl för det var länge sedan jag var i kontakt med dom. Jag får varje månad ett nyhetsbrev på mailen där de inf om olika saker. Det är bra! Tycker de är seriösa! Att man gör en god sak globalt! Med anledning av att pengar skänks till välgörenhet, att man får välja mm vad man vill stödja. Jag känner mig nöjd o trygg med GodEl! Jag hoppas att jag i framtiden slipper höra att de missbrukar sitt goda syfte/arbete! Att de forsätter med sitt goda arbete utan att hamna i blåsväder på något sätt! Att de vidhåller sitt goda syfte och tankar omkring GodEl!
    2017-02-16 GodEl svarar Susanne B
    Hej Susanne,
    Vad kul det är att läsa om alla dina positiva upplevelser av oss på GodEl. Vi jobbar stenhårt med att vara den positiva kraft som vi tror att elmarknaden behöver med schyssta villkor och en serviceupplevelse utöver förväntan.

Tveka aldrig att höra av dig till oss om du får någon idé om hur vi kan bli ännu bättre!

• Birgitta A
    Birgitta A skrev om GodEl
    Vi blev för några år sedan övertalade av en av era försäljare, en mycket engagerad ung man, att byta till GodEl, något vi definitivt inte ångrat! Sedan dess har många telefonförsäljare från andra bolag hört av sig som påstår att de kan sänka våra elkostnader. Kanske, kanske inte, men när jag frågar om de har samma upplägg som ni blir svaret så klart nej, och då dör samtalet. De få gånger jag behövt hjälp hos er har det löst sig omgående. Ni är bäst!
    2017-02-16 GodEl svarar Birgitta A
    Hej Birgitta,
    Vi blir otroligt stolta över att läsa din berättelse om hur du upplevt oss under alla år. Vi jobbar stenhårt varje dag med högt engagemang för att leverera något alldeles unikt på den svenska elmarknaden. Ett riktigt schysst avtal till alla som väljer att bli kund hos oss, långsiktigt utan bindningstider, prisvärt utan lockpriser och hjärtat på ett ärligt ställe i alla lägen.

Stort tack! Johan på kundservice
  • Romeo P
    Romeo P skrev om GodEl
    Jag har fått el levererat utan avbrott i flera år nu. Utmärkt!

Enstaka av de organisationer som ni skänker bidrag till
    har inte en värdegrund som jag ställer upp på. Uselt!

Priset på elen hos er är lite högre än hos några andra bolag. Inte ok!
    2017-02-16 GodEl svarar Romeo P
    Hej Romeo,

Vad tråkigt att höra att du upplever några av de organisationer vi samarbetar med som dåliga. Alla våra välgörenhetspartners är noga utvalda och efterfrågade av våra kunder. Bland annat så har alla ett 90-konto vilket innebär att minst 75 % av de insamlade medlen går direkt till hjälpen, det vill säga max 25 % får gå till administration och liknande. Våra välgörenhetspartners ligger ofta långt över denna gräns. Finns det någon organisation du saknar som du gärna skulle skänka till?

När det gäller elpriset så tror vi starkt på långsiktighet: prisvärd el, inga bonusar/aktieutdelning, Bra Miljöval och bra villkor gör att våra kunder stannar längre. Vi tror inte på att sätta lockpriser för kunder för att först få dem att teckna avtal och sedan förlänga dem på dyrare avtal. Vi har som regel ett och samma avtal för dig och vi lovar att inte binda fast dig eller successivt öka din kostnad. Vi är alltså varken billigast eller dyrast på marknaden men har ett långsiktigt riktigt bra avtal med schyssta villkor, hjärtat på rätta stället och ärliga priser.

• Inkan Ö
    Inkan Ö skrev om GodEl
    Från det att jag blev "uppraggad" på ett torg med frågan om jag ville bli kund och beskrivning av GodEl har jag alltid blivit trevligt bemött dom gånger jag tagit kontakt Känns oxå bra att man skänker pengar till en organisation som jag själv valt att stödja
    2017-02-16 GodEl svarar Inkan Ö
    Hej Inkan,
    Det är riktigt härligt att höra att du fått ett bra bemötande och en trevlig upplevelse alla gånger du varit i kontakt med oss! Tveka aldrig att höra av dig om det någonsin skulle dyka upp frågor eller funderingar längs vägen.

• Tommy S
    Tommy S skrev om GodEl
    Har varit kund i 10 år och alltid varit nöjd.
    Bra information och alltid bästa pris.
    Rekommenderar varmt.
    2017-02-16 GodEl svarar Tommy S
    Hej Tommy,
    Att du varit kund sedan vi startade för 10 år sedan är bland de bästa betygen vi någonsin kan få. Vi hoppas få leverera el till dig i 10 år till och att vi fortsätter att skapa ett riktigt bra mervärde för dig som kund.

Vänliga hälsningar,
    Johan på kundservice
  • Eva S
    Eva S skrev om GodEl
    Bra att du går en viss del av pengarna till välgörenhet!
    Bra service!
    2017-02-16 GodEl svarar Eva S
    Hej Eva,
    Vad kul att du gillar att vi skänker hela överskottet till välgörenhet, det är den absolut främsta orsaken till att vi ens finns och ju fler som blir kunder hos oss, desto mer pengar kan vi dela ut till våra välgörenhetspartners.

Vänligen, Johan på kundserivce
  • Ville L
    Ville L skrev om GodEl
    Bra bemötande, tydlig information, bra priser.
    2016-12-21 GodEl svarar Ville L
    Hej Ville,

Stort tack för din rekommendation, vi hoppas att du ska vara fortsatt nöjd och att du inte tvekar att höra av dig om det finns något du undrar över.

• Lena K
    Lena K skrev om GodEl
    Jag har ingen annan kontakt än att jag betalar min räkning för använd el.
    2016-12-21 GodEl svarar Lena K
    Hej Lena,

Tveka inte att höra av dig till oss om det någonsin skulle uppstå frågor eller funderingar. Du når oss på telefon, mejl och Facebook!

Allt gott, Johan på kundservice
  • Urban T
    Urban T skrev om GodEl
    Bra sätt att stödja olika välgörenhetsorganisationer och samtidigt få ett bra elpris.
    2016-12-08 GodEl svarar Urban T
    Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss här på Reco, det uppskattar vi stort! Tveka inte att höra av dig till oss om du någonsin har några frågor eller funderingar.

• Jessica Anna Margareta H
    Jessica Anna Margareta H skrev om GodEl
    Skönt att kunna ge i samband med sin elfaktura
    2016-12-01 GodEl svarar Jessica Anna Margareta H
    Hej!

Det tycker vi också känns jättebra! Finns det något vi skulle kunna göra annorlunda eller mer av för att bli ännu bättre? Hör gärna av dig till oss på kundervice@godel.se om du kommer på något du saknar!.

• Olof Fredrik B
    Olof Fredrik B skrev om GodEl
    Bra hela vägen! Tecknade elavtal till radhuset och är nöjd.
    2016-12-01 GodEl svarar Olof Fredrik B
    Hej!

Vad kul att du tycker att vi är bra hela vägen! Tveka inte att höra av dig till oss om du någonsin skulle behöva hjälp eller har några andra önskemål för att vi ska bli ännu bättre!

• Elena N
    Elena N skrev om GodEl
    Är nöjd med mitt val av GodEl mycket beroende på de ideella verksamheter som bolaget stöttar.
  • Michelle S
    Michelle S skrev om GodEl
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande i kundtjänsten! Jag är överlag väldigt nöjd med GodEl.
  • Bengt T
    Bengt T skrev om GodEl
    Upplever God El som ett bra företa i branchen. Mycket bra att avsätta kspital till behövande.
    Högsta betyg från mig.
  • Lillemor H
    Lillemor H skrev om GodEl
    Bra, har bara abonnemang och inga åsikter om annat
  • Seth L
    Seth L skrev om GodEl
    jag har ej behövt att anlita dom
  • Ulrika T
    Ulrika T skrev om GodEl
    Jag har inte haft direkt kontakt med GoDEl, men jag är positiv till GodEls idé och approach, och är glad att kunna stödja SOS Barnbyar genom GodEl. Bra information skickas ut. Det känns helt enkelt bra att vara kund!
  • Jörgen E
    Jörgen E skrev om GodEl
    Har inte haft något att göra med företaget eftersom allt funkat som det ska - och det är ju bra!.
  • Manne
    Manne skrev om GodEl
    Bytte till GodEl - aldrig igen. Blev uppringd av en försäljare som hederligt lovade att bytet skulle skötas snyggt. Satt sedan med en straffavgift på 1300 kronor från Vattenfall. Ringde GodEl:s kundtjänst om detta som sket fullständigt i att jag hade fått en straffavgift. Otrevligaste bemötandet jag någonsin har fått. Ångerrätten var det inte att tala om, trots att jag ringde kundtjänsten 11 dagar efter jag ingick avtalet med säljaren "Martin" per telefon. De vägrade att låta mig ångra det. Sedan efter första räkningen kom rann bägaren över. Jag hade blivit lovad tre månader utan månadsavgift, men inte fick jag det. Så jag fick betala 60(!) kronor i månadsavgift redan första månaden trots att jag blivit lovad annorlunda.

Jag hade förväntat mig annorlunda eftersom man har sett dem på TV och reklamer. Men allt strul vi har blivit tvungna att hålla på med här hemma är inget jag skulle önska min värsta fiende.
    2016-11-16 GodEl svarar Manne
    Hej Manne,
    Vad tråkigt att höra om din upplevelse hos oss, så vill vi inte att någon ska känna när man är i kontakt med GodEl!

Det vore suveränt om du vill återkomma till oss via kundervice@godel.se eller 08-51919999 så ska vi kan se vad som har hänt.

• Johan L
    Johan L skrev om GodEl
    Det bara funkar utan jag behöver bry mig. Och engagemanget de har för den goda saken gör att jag slipper tänka på om det är det billigaste alternativet för mig eller inte, för jag vet i förväg vart deras vinst tar vägen.
  • Rickard L
    Rickard L skrev om GodEl
    Känns bra att veta att en del av överskottet går till att göra gott!
    Administrationen fungerar bra!
  • Oscar Alf Ingemar J
    Oscar Alf Ingemar J skrev om GodEl
    Jag mår så fantastiskt bra av att veta att den el jag förbrukar kommer från förnybara energikällor och att större delen av GodEls vinst dessutom går till välgörenhet. Det blir inte bättre än så.
  • Claes W
    Claes W skrev om GodEl
    Min fru träffade en kille i Stockholm och han övertalade henne att gå med. Vi har inte ångrat oss utan allt har varit bra
  • Carl Eric P
    Carl Eric P skrev om GodEl
    Bra bemötande och information

Dessutomen känsla av ett rättfärdigt företag utan giriga anspråk löner,
  • Amjad S
    Amjad S skrev om GodEl
    helt nöjd med GodEl och kan rekommendera den till andra kunder speciellt när det gäller den humanitära sidan av GodEl
  • Staffan C
    Staffan C skrev om GodEl
    Ett bra elbolag som levererar det de ska.
  • Jakob H
    Jakob H skrev om GodEl
    Allt funkar smidigt och bra. Dessutom går pengar till goda ändamål:)
  • Sabine N
    Sabine N skrev om GodEl
    Vi valde GodEl för att vi gillar företagets koncept, idén om att inte berika några få aktieägare utan att istället delar ut vinsten till välgörande ändamål. Vi utgår ifrån att de anställda i företaget får bra betalt och har goda arbetsvillkor.
    Vi har aldrig behövt kontakta GodEl i någon specifik fråga. Vi uppskattar nyhetsbrevet som kommer via mail och att vi - om vi vill - kan logga in på vår egen sida för att se allt om vår förbrukning mm. Utan att har stenhård koll på marknaden har vi en känsla av att vi har kommit prismässig bra undan med vår elförbrukning tack vare GodEls skicklighet. Vårt intresse för GodEl väcktes av reklamen med Lasse Åberg, som bor "i närheten" och som öppet visade sina egna erfarenheter med GodEl. Ingen annan kändis hade påverkat oss, tror jag. Men Lasse Åberg känns alltför ärlig och hederlig i sin personliga integritet än att han skulle ha gjort den reklamen enbart för pengarnas skull....
  • Maja Kristina B
    Maja Kristina B skrev om GodEl
    Bra information
    Lagom med utskick
    Lättförståelig hemsida
    pålitligt och ett bra miljöval.
  • Sören E
    Sören E skrev om GodEl
    Bra jag pratar inte så mycket med dom
  • Ulla-Lena F
    Ulla-Lena F skrev om GodEl
    Godel har fungerat bra hela tiden och det bästa är att vi skänker pengar till viktiga saker.
  • Anneli R
    Anneli R skrev om GodEl
    Nöjd att bidra till miljövänlig elanvändning.
  • Krister J
    Krister J skrev om GodEl
    Bäst tänkbara, bästa elbolaget tycker jag!
    Jobbar för goda saker, fungerar till 100%
  • Per J
    Per J skrev om GodEl
    Det har varit helt ok med allt..
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om GodEl
    Det jag gillar är miljötänket och det sociala ansvaret i företagsvärlden.
  • Jonas B
    Jonas B skrev om GodEl
    GodEl är ett bolag som tänker lite längre. Varför inte passa på att hjälpa behövande när vi ändå har en kundrelation rullandes. Och enkelt att ha att göra med bolaget också.

Kom i kontakt med dem via trottoar/köpcentrum säljarna som var trevliga och hade ett bra budskap. Inte svårt att nappa då. Sen sköter de administrationen snyggt och bra.

Helnöjd är jag.
  • Thomas W
    Thomas W skrev om GodEl
    bra inställning att skänka pengar till bra ändamål o ändå lyckas ha konkurrensmässiga priser på sina produkter
  • Maud L
    Maud L skrev om GodEl
    Bra bemötande god service klara besked
  • Lars Ö
    Lars Ö skrev om GodEl
    Billig el, helt okej kundtjänst. Utjämningsfakturor är ett bra upplägg.
  • Makram B
    Makram B skrev om GodEl
    Toppen.bra jobbat hoppas det forsätter på det visset.
  • Mona S
    Mona S skrev om GodEl
    Rent o enkelt utan knussel, en självklarhet.
  • Karl S
    Karl S skrev om GodEl
    We are absolute happy and satisfied with your Company/ företag!!
  • Petra F
    Petra F skrev om GodEl
    Det känns som ett bra företag och att de skänker pengar till goda ändamål.
  • Tommy A
    Tommy A skrev om GodEl
    Bra princip. Har också inte varit några praktiska problem.
  • Henrik M
    Henrik M skrev om GodEl
    Funkar bra. Fick rabatt på en energiintaget.
  • Ylva S
    Ylva S skrev om GodEl
    Fungerar bra. Känns bra. Känns tryggt att ni inte investerar i miljöfarlig energi.Skulle gärna få en årsförbrukning på båda fakturor- och meddelande om ev prishöjningar och förslag.
    Hej
    Ylva Swedenborh
  • Maria S
    Maria S skrev om GodEl
    GodEl känns som det enda vettiga bolaget, som inte profiterar på människor utan tvärtom försöker hjälpa och stödja bra organisationer!
  • Anita H
    Anita H skrev om GodEl
    Bra bemötande och snabb service vid frågor.
  • Anna H
    Anna H skrev om GodEl
    Jag är nöjd kund! Trevligt bemötande, inga konstigheter.

Landsvägen 50 A, 172 63 Sundbyberg