GoHem

Frejgatan 58, 113 26 Stockholm — Visa karta

Box 6088, 17106, Solna
Dan T:
Anlitade Mälarvikens tak och bygg för att byta taket på min gamla mors hus i Järfälla. Bemötandet var utmärkt och pålitligt och när det till...

Övriga företag nära GoHem:

Box 6088, Solna
Dan T:
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 13 kunder tycker om GoHem

• Lars N
    Lars N skrev om GoHem
    Jag har inte varit nöjd med GOHEMs hantering av bokningar & nycklar mm men enligt uppgift har de nu förbättrat sig. Hoppas det får effekt. Vill säga att städningarna har varit bra när de väl utförts.
  • Filip J
    Filip J skrev om GoHem
    Vad händer GoHem?? Ni svarar inte längre på mail eller telefonsamtal. Vi har försökt att nå er under en dryg månads tid utan att lyckas. Vi tog ert erbjudande om att få vårt hem städat vid sex tillfällen under sex månader. Nu har det gått fem månader och vi har fått vårt hem städat två gånger! Senast när vi avbokade en fönsterputsning pga sjukdom var ni väldigt snabba på att meddela er anställde att inte komma, men ni besvarade aldig vårt mail om avbokningen. Märkligt. När vi ville boka in en ny tid, inom enveckasramen för att inte tillfället skulle förfalla, fick vi aldrig något svar. Sedan dess har vi försökt att få kontakt med er utan att lyckats. Vi har skickat flera mail utan att få dessa besvarade. Vi har försökt att ringa men ni svarar aldrig. Vi är sjukt trötta på er! Vi vill inte ha med er att göra längre. Vi vill ha tillbaka de pengar som vi inte utnyttjat och sedan glömma bort att vi anlitade er, för det har tagit långt mycket mer energi från oss än vad erbjudandet var värt. Ett mer oseriöst företag har jag aldrig varit med om och jag antar att ni stoppar huvudet i sanden likt strutsen för att ni själva skäms över situationen. Allt snack om att ni inte förväntat er ett så stort tryck på kunder efter era kampanjer och att ni därför inte hinner svara på mailen i tid är ju patetiska undanflykter, information som framkommit under den tiden ni faktiskt besvarade mail. Jag är bekymrad över att ni eventuellt kommer att sätta er själva i konkurs snart och att vi aldrig kommer få se våra pengar igen. Eller har ni redan gjort det?

_ _ _ _ _ _
    2012-06-01

Nu har vi fått tillbaka pengarna från GoHem/Letsdeal (fick tillbaka HELA beloppet). Känns ju faktiskt bra rent ekonomiskt. Ännu bättre känns det då det verkar som att GoHem har tagit åt sig av den kritik de blivit utsatta för (från mig och säkert många andra kunder). De tar inte emot några nya kunder för tillfället och fokuserar istället på att ta hand om de kunder de redan har, allt enl deras hemsida. Tror detta är ett smart drag av dem för att på ordning på sin verksamhet. Min kritik sedan tidigare kvarstår men hoppas ju givetvis att de lärt sig sin läxa och kan bli ett företag som sätter kundrelationen högst på prioriteringslistan. Om jag kommer anlita Gohem i farmtiden? Troligtvis inte, men å andra sidan så kanske jag inte är välkommen som kund längre...
  • Maria N
    Maria N skrev om GoHem
    Ingen kontakt efter deal på Letsdeal, bara automatiserade svarsmejl men ingen bekräftelse på bokad städning och detta då man har begränsad tid på sig att boka städ & få alla tillfällen nyttjade inom 3 månader! Har man inter resurser nog bör man inte erbjuda kampanjer av detta slag. Företaget framstår som oseriöst.
    Filip J gillar detta
  • Camilla M
    Camilla M skrev om GoHem
    Har varit ganska krångligt att komma i kontakt med företaget efter att min första tid avbokades.
  • Patrik
    Patrik skrev om GoHem
    ÄNDRAR MIN TIDIGARE RECO.

Trodde verkligen GOhem hade skärpt till sig.
    Men till min stora besvilkelse:

Idag dök inte min serviceagent upp. Ringde till dem och hamnade så klart hos telefonbokningen som INTE kunde göra något. Service agenten hade slutat för några veckor sedan fick jag till svar.
    INGEN informaiton alls från GoHem om detta till mig!

Ändrar min Rekommendation från Utmärkt till USELT.
    Har avbeställt samtliga inbokade tillfällen och kommer att anlita ett mer pålitligt bolag. (Tur att jag inte betalade in något i förväg denna gång...)

_____________________________________________________

Hade min första städning av GoHem utförd idag. Efter strul med bokningen och att ingen dök upp vid första inbokade besöket är nu bort glömt.

Tjejen som kom hem till oss idag och städade har gjort ett bra jobb!
    Sjukt prisvärt faktiskt om man jämför med andra.
    Hoppas jag får behålla min serviceagent länge!
  • A H
    A H skrev om GoHem
    Detta företag verkar vara bra på att lura folk. Beställde och fick bekräftat 4 städtillfällen. De har varit hos mig en gång och det var OK men inte mer, idag kom det ingen- ingen har heller hört av sig varken via telefon eller mail. Skickade mail via deras hemsida ang försening redan 8.30 men har fortfarande inte hört av dem, nu är kl 15.45. STOR VARNING för detta företag.
  • Charlotte
    Charlotte skrev om GoHem
    Köpte en deal på Groupon i höstas. Var riktigt nöjd efter första städningen och beställde sedan till städningar. Men efter det började de slarva. De gick tidigare. Fick bekräftat på mail att de skulle ha med sig städutrustningen men de hade de inte. Ringde och mailade men var svårt att få svar från dem.. När vi hade fönsterputs lämnade killen som putsade fönstrena kvar smutsiga trasor på bänken i badrummet. Fick till slut komepnasation osv och när fakturan kom så var det extra avgifter på den. Har nu sagt upp mitt avtal här och kommer vända mig till ngn annan firma. Det ska ge energi inte ta energi av att ha städhjälp.
  • Petter H
    Petter H skrev om GoHem
    Efter 3 besök med 3 olika städerskor fann jag bara att en av dem var ok, men det gick inte riktigt att bedömma då jag bokat 90 minuter och hon bara hann damsuga och torka golv.
    Just det gjorde hon ok. Inte 100, utan ok.
    De andra gångerna fick de stanna tills det var klart, och om dom nu anser att det skulle vara städat så är det sorgligt.
    Har också tagit bilder som jag bara var tvungen att lägga ut på min FB-sida för att se om det möjligen var jag som var lite väl pedant.
    Men städning under sängar och soffor borde visst ingå tyckte majoriteten.
    Känns nästan som att senaste rekommendationerna kommer som ett sorts paniksvar från Gohem själva. Ett sätt att rädda företaget från en majoritet av dåliga omdömen.
    Verkar ju iallafall som om de flesta måste ringa kundtjänst om någon oegentlighet efteråt som dom så fint sen löser.
    Bra betyg det...
    Filip J gillar detta
  • Tobias R
    Tobias R skrev om GoHem
    Köpte en deal på Let´s deal med hemstädning och robotdamsugare. Punktlig personal, bra bemötande av kundtjänst om några oklarheter uppstår.
    2012-01-25 Johanna J svarar Tobias R
    Tack Tobias! Det är alltid trevligt med ett bra betyg. Glädjer oss på GoHem. :)
  • Andrea H
    Andrea H skrev om GoHem
    Min "vanliga" städerska har varit bortrest en tid och jag behövde en ordentlig städning efter jul. Fick Gohem rekommenderat av en väninna som varit mycket nöjd. Ringde och fick toppensnabb hjälp redan dagen efter!
    Är väldigt pedantisk och är van vid hög kvalité på städ (har själv jobbat med housekeeping på lyxhotell); blev glatt överraskad att mina förväntningar uppfylldes och lite därtill!
    Proffsigt, trevligt och prisvärt!
    Har haft samma städerska de senaste fem åren och måste stäga att GOhems tjej var minst lika bra och det kändes tryggt att lämna henne hos mig. Mina saker blev behandlade med respekt och de saker som låg framme var samlade i snygga högar. Diskmaskinen var dessutom tömd och hon hade ordnat i kaoset under min diskho. Guldstjärna!
    Kommer absolut att boka detta företag igen när jag behöver och kan varmt rekommendera det!
  • annelie l
    annelie l skrev om GoHem
    Varning!

Detta är ett oerhört oseriöst städföretag som jag undrar vad dom har som företagside'.
    Efter att städerskan kommit 40 minuter sent, bla pga att hon inte kunde uttrycka och förklara sig tillräckligt bra på svenska och inte hittade. Jag kom sent till mitt arbete pga henne.
    Hon var sedan här i ca 3 1/2. Hon lämnade då nyckeln hos min granne som noterade tiden.
    När jag kom hem noterade jag först att det inte var dammsuget under bordet i köket.
    Jag började sedan en rudtur i hela huset med kamera i handen.
    Det var inte dammsuget under en enda möbel eller säng, inte i hörn, inga lister. I barnens rum hade inget gjorts överhuvudtaget. Dammråttorna framför sängen var fullt synliga.
    Möjligt är att hon i vissa rum dammsugit hastigt, svabbat av lite snabbt, men bara på lättåtkomliga ytor.
    I duschrummet hade hon inte ens dammsugit, bara torkat runt lite på duschdörrarna med en trasa. Och detta bara 20 cm från golvet och upp. Handfatet var rent samt blandare, men inte den i duschen. Toaletten had hon inte rört.
    Köksbänken hade samma vällingfläck kvar som hamnade där på mogonen. Spishällen var flammig och halvfet.
    Inte en enda lucka var avtorkad. Ingen dörr i hela huset hade hon rört förresten.
    Nu kom den stora frågan. Vad har hon gjort alla dessa timmar?
    Tankarna snurrade och varningsord om att det fanns de som utnyttjade städjobb för att reka potentiella värdesaker och kopiera nycklar ekade i mitt huvud. Jag berättade om min oro i reklamationen.
    Nu är ju det tråkiga att jag inte vet vad som försigick under dessa timmar, då det inte var städning. Är nu orolig, sover dåligt och har nu larm och övervakningskamera.
    Reklamerade städningen med bilderna som var daterade med tid och med kundtjänst-tjejens namn på för att bevisa att bilderna var tagna efter att jag klagat för henne på telefon.
    Jag behövde inget betala och jag skulle få en ny städning med en annan städerska dagen före julafton kl 13. Vi skulle ha mycket gäster på julafton och eftersom jag och min man skulle jobba intensivt så tyckte jag det var en bra ide att få hjälp då.
    Jag skulle istället bett om pengarna tillbaka och anlitat en annan firma.
    Klockan 10 den 23e december ringer dom och berättar att min städerska är sjuk.

Jag står på jobbet med bihåleinflammation, ska jobba till 16 för att sedan förbereda för alla 14 gäster. Min man röjer det sista hemma innan hon ska komma för att sedan åka och handla allt inför julafton.
    Jag ber snällt om en ersättare då jag inte själv har möjlighet då jag har bihåleninflammation.
    Då får jag ett sms om att dom inte kommer hem till mig för att jag är sjuk. Jag skickar tillbaka att bihåleinflammation inte smittar, det är en följdsjukdom på en förkylning och att jag inte ens skulle vara hemma.
    Jag får ORDAGRANT detta tillbaka:
    Bara så du vet: Alla i vår personalstyrka lider av kleptomani! Ha en riktigt god jul!

Vad ska man säga?
    jag har betalat för 3 tillfällen i förhand och vet inte hur detta kommer sluta, men jag måste iallafall ge en stor varning då dom varken är att lita på, inte kunde städa, eller vara trevliga.
    STOR VARNING FÖR DETTA OSERIÖSA FÖRETAG!!!
    2012-01-25 Johanna J svarar annelie l
    Hej Anneli Lövgren. Beklagligt att du kände dig så missnöjd. Vi kom fram till att det berodde dels på att vår serviceagent (som ändå fick lön av oss för jobbet) var relativt ny hos oss och kanske inte helt redo samt att ni bodde större än vad tre timmar räcker för. Därför bjöd vår serviceagent på 30 minuter till utan kostnad. Eftersom du ändå blev missnöjd valde vi att kompensera dig genom att du inte behövt betala något överhuvudtaget (som du verkar missat att skriva). Därtill så nämndes nog inte att din man var hemma sjuk och att det var anledning till att vi inte kunde komma då eftersom vi bryr om både personal och andra kunder. Mvh Johanna Johansson
  • Katrin F
    Katrin F skrev om GoHem
    Bokningssystemet fungerar dåligt, man får bara autoreply. Det går inte att ringa eller få tag i en människa. Uppmanades 6 ggr att göra bokning på nätet (och gjorde det) och till slut fick jag bekräftelse. Tjejen som skulle komma blev sjuk, (och var i alla fall väldigt gullig som hörde av sig och sa det) men då gav jag upp att få till en ny bokning.
  • Magnus A
    Magnus A skrev om GoHem
    Så här ska en städning gå till! :-)

Kommer hem efter en lång dag på jobbet, öppnar dörren och känner den fräscha, rena doften i lägenheten.

Som ni ser nedan så var jag mycket missnöjd förra, och första, gången men efter kontakt med GoHem fick jag en ny, kostnadsfri, städning och en ny person som kom idag.

Och vilken skillnad som sagt – så nu kan jag verkligen rekommendera dem och ska ha deras proffsiga tjej E nästa gång igen! Betyget? 5/5

Uppdaterat 2012-01-27: Efter många städningar, med samma tjej, så är jag fortfarande supernöjd med GoHem! :-)

- - - - - - -

Första besöket: Jag är mycket missnöjd med min första, så kallade, städning från GoHem! Ingen skurning och inte dammsugit under t.ex. sängen och i hallen. Dessutom var varken badkaret, toaletten eller fläkten ordentligt städat på långa vägar. Och dessutom kom hon utan städkittet som hon skulle ha med sig så hon fick ta det jag hade hemma.
    Anders B gillar detta

Frejgatan 58, 113 26 Stockholm