Alla kategorier Elbolag Västra Götaland Göteborg Göta Energi AB

Sten Sturegatan 12, 411 39 Göteborg — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Göta Energi AB

• Sanna S
    Sanna S skrev om Göta Energi AB
    Gjorde en flyttanmälan i maj, flyttade i juni och Göta Energi skulle "sköta flytten". I oktober kom inkassokrav från nätbolaget då jag fortfarande står på nätavtalet i gamla lgh. Pratade med Göta Energi som sa att jag skulle ha pratat med nätbolaget också, vilket känns orimligt om de påstår att de ska sköta flytten. Snackade med nätbolaget som ej kan registrera en tidigare flyttdag än den dag jag ringde i okt. Ok, tänkte jag och försökte räkna ut hur mkt jag skulle kräva de nya lägenhetsägarna på. Några dagar senare kom två påminnelser från Göta Energi att jag inte betalat två fakturor. Har alltid haft autogiro men plötsligt har de plockat bort det. Ringde upp Göta Energi och fick förklarat att den ena fakturan gäller min gamla adress, trots att jag för 5 månader sedan gjorde flyttanmälan hos dem. Fick då höra att flyttanmälan är inte giltig förrän JAG ändrat hos nätbolaget. Vad är då vitsen med att göra flyttanmälan hos Göta Energi, undrade jag, men det kunde tjejen på kundservice inte svara på. ALDRIG MER Göta Energi, riktigt skitföretag!
  • Olof L
    Olof L skrev om Göta Energi AB
    Oerhört oseriöst bolag.

Automatiskt aktiverat s.k. El-konto "sparar" en viss del av kostnaden för elen (endast ett "minimumbelopp" faktureras automatiskt) på ett kreditkonto som de tar hög ränta på.

När alla fakturor betalats och avtal uppsagts skickas sedan (i mitt fall) den resterande skulden (som man inte nödvändigtvis ser när man godkänner sina e-fakturor) till inkassoföretag.

Röveri.
  • Sara J
    Sara J skrev om Göta Energi AB
    Varning! Blufföretag! Lägger på avgifter som ni inte kommit överens om, luras med hur höga avgifterna kommer att bli. Får det att låta billigt med el till inköpspris med fast månadsavgift men detta blir istället otroligt mycket dyrare än om du väljer ett bolag som gör påslag per kWh. Kolla inte på Elskling eller Compricer (där betalar bolagen för att göra reklam). Jämför istället på Elpriskollen, som är en oberoende sajt som drivs av Energimarknadsinspektionen.
  • Mikaela B
    Mikaela B skrev om Göta Energi AB
    Blev i princip telefonterroriserad av dem förra året när de ringde dagligen i flera veckor. Det slutade med att jag anmälde dem till DM-nämnden och jag blev lovad att de aldrig skulle ringa mig igen. Nu har de ringt fem gånger på en vecka trots detta OCH att jag är med i NIX-registret. Fruktansvärt oseriöst företag. De skyller på att de ringer från olika kontor och int har synkade eller uppdaterade telefonlistor.
  • Madeleine B
    Madeleine B skrev om Göta Energi AB
    Mina problem startade när jag skulle byta från Göta Energi. Till skillnad mot nedanstående recension från Andreas G som sa att hans gamla elbolag informerat honom om att han hade bindningstid kvar, struntade Göta energi med det fullkomligt (trots kontakt per telefon innan bytet var klart) och skickade mig sedan en saftig avslutsräkning för avtalsbrott. De lutar sig tillbaka på att det står i det avtal som de själva flyttat över mitt ursprungliga elavtal till (dvs efter första året hade gått).

Göta Energi är ett företag som lyfter fram sin fantastiska kundservice, trots det har jag aldrig fått sämre infomation och sämre hjälp från något annat elbolag än vad jag fått hos Göta energi.
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Göta Energi AB
    Bytte till Göta Energi för någon månad sen, men fick av mitt gamla elbolag veta att jag minsann hade uppsägningstid kvar hos dem. Ringde då Göta Energi som flyttade fram starten några månader så att jag skulle komma undan avbrottskostnaden som mitt gamla bolag ville ha ut. Bra service!!

Sten Sturegatan 12, 411 39 Göteborg