Alla kategorier Elbolag Västra Götaland Göteborg Göta Energi AB

Box 3218, 400 10 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Göta Energi!

Lägg energi på det du gillar. Det är vad vi på Göta Energi gör. Vi gillar när du som kund är glad och det är också vårt mål. Att vara Sveriges mest omtyckta elbolag. Positiv energi är något som genomsyrar hela vårt företag och vi växer snabbare än någonsin. Vi har elavtal för både privatpersoner och företag. Ska du flytta så hjälper vi gärna till att flytta med ditt elavtal. Det är löjligt enkelt och tar bara 1 minut. Vi erbjuder El till inköpspris, Fast-el, Vintertrygg, Anvisat avtal och Mikroproduktion. Som du hör så kan du välja bland många olika avtal. Välkommen att höra av dig till oss. Vi är mycket stolta över vår kundservice!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 70 kunder tycker om Göta Energi AB

• SIRAK A

2019-09-11

SIRAK A skrev om Göta Energi AB
    Igår blev jag kontaktad av en Göta Energis säljare. Man hör tydligt att hon läser ifrån ett manus och hon gav mig otydliga svar samt påstod om att hon hade marknads billigaste el pris, vilket var inte sant. Jag frågade om vilka el källor Göta energi hade vilket hon inte hade koll på det heller. Jag har jobbat inom el försäljning och vet att Göta har över 45% förnybar men även har 28% fossil. Jag vet att man inte kan allt om produkten kanske för att man är ny men för Gud skull snälla Göta lär era säljare ordentligt om produkten innan dem kommer ut på sälj golvet. Läs mer
    2019-09-12 Göta Energi AB svarar SIRAK A
    Hejsan Sirak!

Tusen tack för din feedback, jag ska föra detta vidare till våran försäljningsansvarige.

Hoppas du får en fantastisk dag,
    Emma
  • 2019-09-04

FELIX S skrev om Göta Energi AB
    VARNING!
    Jag har aldrig betalat så mycket för min el som hos Göta Energi. Det skulle vara el till inköpspris men dom har lagt på fasta avgifter till över 150 kr i månaden utöver det sketna elpriset. Jag har avsagt mig deras tilläggstjänster ett flertal gånger men dom fortsätter att debitera för det. Jag har försökt ta mig ut kontraktet men dom menar att det är bundet i 24 månader trots att det ska vara rörligt. Dom hotar med dryga kostnader om jag bryter avtalet och så är deras medarbetare otrevliga. Dom har idag 87 anmälningar hos Konsumentverket och det förstår jag verkligen! Läs mer
    2019-09-04 Göta Energi AB svarar FELIX S
    Hej Felix,

Tack för din feedback och beklagar det som inträffat. De fasta avgifter du pratar om är för fördelsprodukterna som ingår i våra avtal samt den fasta avgiften för själva avtalet. Tjänsterna är helt valfria och kan sägas upp på kundens begäran helt utan uppsägningstid eller bindningstid. Det låter därför mycket märkligt att tjänsterna fortfarande är kvar trots att du sagt upp dem.

Vårt rörliga avtal El till inköpspris har en bindningstid på 24 månader helt i enlighet med avtalsvillkoren. Det låter därför inte rätt att du inte skulle fått information om det innan du tecknade avtalet med oss. Notera att du har fri bytesrätt inom bindningstiden, därför skulle du fritt kunna byta till exempelvis ett av våra fastpriser.

I avtalet du tecknade ingår även vår prisgaranti som du kan nyttja om avtalet med oss inte varit billigare än tidigare leverantörs rörliga avtal. Då kompenserar vi dig för mellanskillnaden.

Vi skulle verkligen vilja komma i kontakt med dig för att kunna hjälpa dig med ärendet en gång för alla.

Du är välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller maila in händelsen till info@gotaenergi.se

Ha en trevlig dag!

2019-09-04 FELIX S svarar Göta Energi AB
    Hej Hampus,

Hur kan du påstå att det framgår i era avtalsvillkor? Så här står det nämligen i era avtalsvillkor under kategorin "El till inköpspris"... "Uppsägningstiden är nittio (90) dagar. Kunden äger dock alltid rätt att omvandla Avtalet till någon av Göta Energis andra avtalsformer." Det här är ju inte bara oetiskt utan känns även olagligt!
  • MIKAEL B

2019-08-28

MIKAEL B skrev om Göta Energi AB
    Min mors pojkvän gick bort i början på året.
    Hon bodde hos honom och vårdade honom på slutet då han led av en allvarlig sjukdom.
    Sedan flyttade hon hem till sig.
    Nu mer än ett halvår senare så skickar dom kravbrev på elräkningen till min mor när det ska skickas till dödsboet. Givetvis gjorde det henne orolig i sorgen.
    Ringde Göta energi och upplyste dom om att om dom ville få betalt för sina fakturor borde dom skicka dom till rätt adress.
    Efter SEX samtal i två veckors tid lyckades dom rätta till saken.
    Fick bekräftelse via sms att saken var ordnad. Men tycker dom borde ringa.
    Är du kund hos Göta energi, gå inte och dö! Läs mer
    2019-08-29 Göta Energi AB svarar MIKAEL B
    Hej Mikael,

Tack för din feedback och beklagar det som inträffat. Det låter givetvis inte rätt att du skulle behöva ringa hela sex gånger för att få hjälp med ditt ärende. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att titta på ärendet och reda ut varför vi inte kunde hjälpa dig direkt.

Skulle du ha några frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller via info@gotaenergi.se

• 2019-08-27

ANDRÉS K skrev om Göta Energi AB
    Sämsta skiten jag varit med om. Mitt nya bolag säger upp allt som har med dom att göra då dom är så dyra.

Får sen en faktura på:
    Rörligkostnad avtalsbrott: 70:-
    Fast kostnad avtalsbrott: 650:-

Helt sinnes. Sämst. Skulle aldrig rekommendera dessa till någon.

Det skriver fint att man kan ”lösa det” men det är genom att byta tillbaka till dom. Betalar hellre 720 och det dubbla än att gå tillbaka. Läs mer
    2019-08-28 Göta Energi AB svarar ANDRÉS K
    Hej Andrés!

Vad tråkigt att höra att du fått den här bilden utav oss!

I ditt avtal och i dom allmänna avtalsvillkoren så står det att vi har rätt att debitera kunden för det vi förlorar under den återstående avtalstiden om avtalet bryts innan avtalstiden löpt ut. Ditt nya bolag som sa upp ditt avtal hos oss borde ha tagit hänsyn till din avtalstid för att du skulle slippa denna kostnad. Det du kan göra, eftersom ditt nya bolag gjort en miss med uppstartsdatumet, är att kontakta dom och be dom stå för denna kostnad.

Har du några andra frågor eller funderingar kring ditt avtal eller kring denna faktura, vänligen kontakta oss på telefonnummer 020-23 15 00 eller via mail på info@gotaenergi.se så kan vi hjälpa dig med ditt ärende.

Emma
  • 2019-08-22

VERONICA L skrev om Göta Energi AB
    Oseriöst bolag mitt tips läģg på luren och skriv inte på något!! Blev lurad till ett två års avtal och är kund mot min vilja så jag rekommenderar verkligen INTE detta företag till någon utan välj med omsorg så slipper ni hamna i min sits.... Läs mer
    2019-08-22 Göta Energi AB svarar VERONICA L
    Hej Veronica,

Tack för din feedback och beklagar din upplevelse. Det du beskriver följer inte våra riktlinjer vid försäljning och det är givetvis inte meningen att du som kund skall känna dig lurad. Vi startar aldrig några avtal om vi inte har en tydlig bekräftelse från kunden. Vid telefonförsäljning krävs en skriftlig accept från kunden efter avslutat samtal i enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

Om du inte känner att det gått rätt till vid försäljningstillfället är du välkommen att kontakta oss på: 020- 23 15 00 eller via info@gotaenergi.se.

• VIKTOR S

2019-08-14

VIKTOR S skrev om Göta Energi AB
    Undvik Göta Energi, urusel kundservice. De bryr sig inte ett skvatt om sina kunder. Jag hade missat en faktura i Maj och betalat alla följande fakturor innan och efter det på utsatt tid. Denna hade bara försvunnit i min flytt. De skickade den direkt till inkasso utan en påminnelse. Ruttet sätt att behandla sina kunder. Läs mer
    2019-08-15 Göta Energi AB svarar VIKTOR S
    Hej Viktor!

Nej detta var ju inte alls bra, självklart är det inte ditt fel att posten slarvats bort, så detta ska vi ju kunna lösa för dig! Jag ber verkligen om ursäkt för att du inte fått hjälp med detta tidigare. Vänligen ring till oss på 020 23 15 00 så ska vi kika på ärendet för dig.

Med vänlig hälsning
    Emma på Göta Energi
  • 2019-08-05

My Helena Elisabeth P skrev om Göta Energi AB
    Jag vill avråda från att ingå avtal med Göta Energi. Vi har två avtal med dem som båda var tvungna att avslutas sista augusti. Vi mailade kundtjänst för att få veta vad vi hade för villkor, när dessa mail (ett från mig samt ett från min man) inte besvarades meddelade vi att vi inte ville förlänga avtalen och bad om en bekräftelse på att detta var noterat. Ett antal mail senare har vi fortfarande inte fått någon bekräftelse eller återkoppling över huvud taget, känns inte seriöst. Läs mer
    2019-08-15 Göta Energi AB svarar My Helena Elisabeth P
    Hej My!

Men oj, detta var ju jättedåligt gjort av oss! Jag ber verkligen om ursäkt för att vi missat detta. Vänligen ring in till oss så ska vi se till att hjälpa er på en gång med ert ärende!

Med vänlig hälsning
    Emma på Göta Energi
  • DANIELLA S

2019-07-19

DANIELLA S skrev om Göta Energi AB
    Oseriösa och lurar en ingå avtal. Jag blev garanterad att priser inte skulle bli högre än vad jag har nu .fick en räkning som var 40% högre än tidigare elbolag. Så jag ringde och ville bryta avtalet då dr inte höll sin del. Men det gick tydligen inte. Det var upp till mig att bevisa att jag hade fått lägre innan och då kunde de kanske sänka räkningen eftersom de har "prisgaranti " .Ångrar djupt att jag ingick avtal och om andra funderar på att ingå det -gör det inte! Läs mer
    2019-07-22 Göta Energi AB svarar DANIELLA S
    Hej Daniella,

Tack för din kommentar och beklagar det som inträffat. Det är givetvis inte meningen att det skall bli dyrare när du byter till oss och du har ju som sagt möjligheten att byta avtalsform eller nyttja din prisgaranti. Om ditt avtal med oss är dyrare än din tidigare leverantörs rörliga avtal är du berättigad till att nyttja garantin. Det enda du behöver göra är att skicka in en tidigare faktura från ditt gamla bolag som underlag. Den kan du maila till info@gotaenergi.se

2019-07-22 DANIELLA S svarar Göta Energi AB
    Hej ! Jag har givetvis skickat in gamla fakturor till er från tidigare leverantörer.Fick dock inte maila in den utan det skulle vara per post. Fast jag valde maila in de med för att ni garanterat skulle få information. Första månaden skulle även vara fri från avgift från ren el och priskollen. Men det var pålagt ändån och jag har det på avtalet att det var utan kostnad första månaden. Och när jag pratade mer er var det omöjligt rätta fakturan och skicka ut en ny /göra avdrag på kommande. Har kontakt med Arn och får se vad som kan göras.
    Tack för ditt svar men det funkar tyvärr inte så i verkligheten.
  • 2019-07-17

EMELIE B skrev om Göta Energi AB
    Varning!

Ett oseriöst företag som har uppenbara problem med sin kommunikation med kunder.
    Varning för långa uppsägningstider trots att man har ett rörligt avtal.

Vi bytte elavtal till vattenfall pga att de var mkt billigare, och väntade med bytet tills avtalstiden hade gått ut. En månad efter att bytet gått igenom får jag en faktura på ett avtalsbrott, 760kr (!!!). När jag bestrider denna visar det sig att de även har en uppsägningstid på sitt avtal på 90 dagar, trots att det var ett rörligt avtal. Vi trodde att vi gjort allt rätt men ändå måste vi betala. Något som även vattenfall reagerade på och tyckte var helt fel, då de och inga andra stora elbolag har denna typ av uppsägningstid!

Dessutom;
    - Dagen efter att jag bytt till vattenfall ringde en person från Göta energi och efterfrågade varför och gav ett nytt (sämre) erbjudande. VARFÖR kunde inte hon har nämnt att de har 90 dagars uppsägningstid. VARFÖR får man höra detta så lång tid efter att bytet har skett då man ej kan göra något åt bytet? Göta energi skriver själva såhär: ”Väljer man att byta elleverantör utan att meddela oss kan detta tyvärr leda till en avtalsbrottskostnad”, jag hade dock meddelat försäljaren som ringde mig, ÄNDÅ anser de att de har rätt att ta en avbrottsavgift.

- Vi har aldrig valt Göta energi, vi hade Sveriges energi som sedan köptes upp av Göta energi.

- De uppger att de har el till inköpspris så vi trodde att det var billigast, men egentligen är de dyra!

- I fakturan skriver de också att man ska ringa in till dem för att hitta en lösning på avgiften av avtalsbrottet. Jag ringde in och var väldigt trevlig, lösningen var dock att byta tillbaka till Göta energi!!! Känns ju inte troligt efter allt detta!

Göta energi skriver i sin presentation att de vill vara Sveriges mest omtyckta elbolag, good luck with that säger jag bara.

/Missnöjd Läs mer
    2019-07-18 Göta Energi AB svarar EMELIE B
    Hej Emelie,

Tack för att du tog dig tiden att lämna ett betyg och skriva en sammanfattning. Vi beklagar att du fått en sådan upplevelse.

Om en kund säger upp avtalet med oss får kunden att datum som kunden är fri att byta, alltså ett datum som inte skulle resultera i ett avtalsbrott. Om det stämmer att du sagt upp ditt avtal med oss, fått ett datum som den nya leverantören kan ta över och trots detta blivit debiterad för avtalsbrott är det givetvis inte korrekt. För att undvika detta rekommenderar vi därför att man tar kontakt med oss angående uppsägningen.

Att ditt nya bolag inte tagit hänsyn till din uppsägningstid med oss resulterade därför i ett avtalsbrott. Brytavgiften tas alltså ut för de kostnader och den förlust som Göta Energi förorsakats under avtalets återstående löptid.

• Peter Alexander B

2019-06-24

Peter Alexander B skrev om Göta Energi AB
    Göta Energi påstår att de har el till inköpspris - Kruxet är månadsavgiften. Räknade ut att med inköpspris + månadsavgift betalade jag 20% mer än hos andra leverantörer med rörliga priser.
    Mailar Göta Energi om uppsägning 2019-02-12 - Får inget svar förrän efter 4 månader (!) då jag påminner dem.

Då påstår Göta Energi att de både skickat brev och ringt mig för att meddela uppsägning - Har varken fått telefonsamtal eller brev.

Det finns betydligt bättre elbolag än Göta Energi - Välj något annat! Läs mer
    2019-07-15 Göta Energi AB svarar Peter Alexander B
    Hej Peter,

Tack för din recension och beklagar din upplevelse. Om du betalar mer hos oss än föregående leverantörs rörliga avtal kan du nyttja prisgarantin som ingår i ditt avtal. Då betalar Göta Energi mellanskillnaden i pris till dig.

I början av året hade vi en tuff period med våra mail. I samband med sammanslagningen med Sveriges Energi fick vi fler kunder vilket tyvärr innebar ökade väntetider för kunderna. Det ursäktar självklart inte att vi inte svarat på ditt mail och du skall givetvis bli meddelad om uppsägningen fortare än efter 4 månaders tid.

Om du skulle ha några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på: 020- 23 15 00 eller info@gotaenergi.se

• Malin Sofia A

2019-06-20

Malin Sofia A skrev om Göta Energi AB
    Fick min uppsägning på Mail och ringde två gånger för att bekräfta uppsägningstiden, ändå får jag en faktura att jag brutit avtalsbrott. Känns som lurendrejeri, glad att jag bytte! Läs mer
    2019-07-15 Göta Energi AB svarar Malin Sofia A
    Hej Malin,

Tack för att du tog dig tiden att skriva en recension. Det låter märkligt att du skulle fått ett datum där du är fri att byta och trots det erhålla en faktura gällande debitering av avtalsbrott. Datumet du får av oss är datumet som din nya leverantör är fri att ta över.

Om du trots det fått ett avtalsbrott får vi givetvis korrigera det. Du är välkommen att höra av dig till oss på: 020-23 15 00 eller maila till info@gotaenergi.se

• 2019-06-01

Magnus K skrev om Göta Energi AB
    **VARNING**

Vilket annat elbolag har 2 ÅR bindningstid på rörligt avtal???!!!

Jag tar hellre straffavgiften än stannar med dessa clowner. Läs mer
    2019-06-03 Göta Energi AB svarar Magnus K
    Hej Magnus!

Tack för ditt betyg! Det är tråkigt att se att du är missnöjd med ditt avtal hos oss. Vi ser gärna att du ringer oss på 020-23 15 00 så vi kan hjälpa dig att korrigera ditt avtal så det passar just dig.

Ha en underbar sommar!
    2019-06-03 Magnus K svarar Göta Energi AB
    Jag har redan pratat med er ett par gånger, det fanns inget att göra och därmed så kommer jag att ta den straffavgift det blir och sen aldrig mer teckna ett enda avtal med er.
  • 2019-05-17

EMELIE-IRÉNE B skrev om Göta Energi AB
    Oseriöst där man faktiskt funderar över om säljarna blivit tillsagda att medvetet uppger fel datum för att gå ur avtal. Till mig uppgav de 1 februari och senare får jag en faktura för avtalsbrott. Göta Energi påstår nu att jag inte kunde byta förrän 1 mars. Innan det så försökte de givetvis övertala mig att inte byta elbolag genom telefonringning. Jag ser att det finns fler därute som varit med om samma sak. Är vi många så kn vi göra något tillsammans! Läs mer
    2019-05-20 Göta Energi AB svarar EMELIE-IRÉNE B
    Hej Emelie-Iréne.

Tack för ditt betyg. Har du fått ett datum av oss där det är okey att byta avtal och du ändå har fått ett avtalsbrott ska vi självfallet hjälpa dig att korrigera misstaget. Du är varmt välkommen att kontakta oss på 020-23 15 00 så ska vi se över ditt ärende.

Vi ser fram emot att hjälpa dig.

Vänliga Hälsningar
  • 2019-04-28

PER JÖRGEN V skrev om Göta Energi AB
    Oseriösa lycksökare som telefonterrar en när man byter till annan, billigare leverantör och därefter skickar faktura för "avtalsbrott". Akta er för Göta Energi! Läs mer
    2019-05-06 Göta Energi AB svarar PER JÖRGEN V
    Hej Per Jörgen!

Tack för din kommentar. När man byter elleverantör är det viktigt att man tar hänsyn till den bindningstid och uppsägningstid man har i sitt avtal. Väljer man att byta elleverantör utan att meddela oss kan detta tyvärr leda till en avtalsbrottskostnad. Men om du vill ha hjälp eller funderar på något så finns vi tillgängliga på 020-23 15 00.

• Henrik Per-Olof S

2019-04-25

Henrik Per-Olof S skrev om Göta Energi AB
    Smutsiga avtal för att luras.

Jag hade göta energi i ca 1,5år, gick på en kampanj via elskling.se, allt fungerade bra fram tills kampanjtiden gick ut efter 12månader. Då händer följande, priset höjs abnormt mycket ca 30% då mitt avtal har gått över till ett tillsvidareavtal utan rabatter, jag försöker ringa till Göta Energi för att teckna ett nytt avtal men det går inte få det som finns på Elsking.se eller Compricer för det gäller bara för nya kunder. (befintliga kunder ska mjölkas). Det slutar med att jag väljer ett nytt avtal hos Vattenfall, enligt det avtalet jag tecknade hos Göta Energi hade jag 1 månad uppsägningstid.Ringer Göta Energi för att säga upp mitt avtal, väntar ca 20minuter i telefon kö utan att någon svarar (de är klart, de vill ju inte att man ska säga upp?) Det fanns ett alternativ man kunde knappa in att dom istället ringer upp mig men efter 48h och ingen har ringt upp (försöker på alla sätt att jag inte ska kunna säga upp mitt avtal?) så säger jag istället skriftligen upp mitt avtal med Göta Energi 1månad innan startdatum för nytt elvatal (fick aldrig någon bekräftelse på uppsägningen). Tiden går bytet gick bra men sedan får jag en faktura av Göta Energi på Avtalsbrott 485kr för det visade sig att det magiska tillsvidareavtalet som började gälla automatiskt efter det avtalet jag faktiskt tecknade helt plötsligt hade 3 månaders uppsägningstid istället för 1månad och detta gömde sig i deras avtalsvillkor för det nya avtalet som jag aldrig fick hem på papper utan som jag isåfall hade fått gå in och läsa själv på nätet.

Det känns verkligen som att de har gjort att allt för att jag inte ska byta (förutom att erbjuda mig priset dom har i sitt skyltfönster) och dessutom när jag väl gjort det blir det en straffavgift som jag inte kommer undan.

Jag tycker det är smutsigt, det är hyckleri och girighet och det påminner om mobiloperatör branchen för 15 år sedan... Stor varning för Göta Energi. Läs mer
    2019-04-26 Göta Energi AB svarar Henrik Per-Olof S
    Hej Per-Olof!

Tack för att du tar dig tiden att skriva. De avtal du finner under Elskling.se är så kallade rabatterade kampanjavtal. På Elskling.se kan du finna avtal där du under de första 12 månaderna får vissa förmåner på ditt elavtal. Normalt handlar det om en rabatt på det rörliga elpriset, gratis månadsavgift och en kortare uppsägningstid under prövoperioden.

När den ursprungliga kampanjen upphör övergår man till ett helt vanligt rörligt pris som baseras på elmarknadens priser. Man får alltså inte någon höjning utav elpriset utan rabatten man fått ta del av under sitt första år löper ut. All denna information ska tydligt framgå från de villkor du fått när du tecknade avtalet.

Det är väldigt tråkigt att höra att du inte är nöjd med din tid hos oss trotts att du som du beskriver det fått ett elpris som ligger 30% under inköpspriset i Sverige dina första 12 månader hos oss. Men vi hoppas att du blir nöjd med ditt nya elavtal.

Skulle funderingar kvarstå kan du alltid nå oss på 020-23 15 00.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag
  • 2019-04-07

ARSHAM K skrev om Göta Energi AB
    Adam eriksson på kundservice är en riktig stjärna, förklade de historiska priserna mycket bra, ge honom en 500 lapp extra på lönen Läs mer
    2019-04-08 Göta Energi AB svarar ARSHAM K
    Hej Arsham!

Tack för det fina betyget! Tveka inte på att höra av dig i framtiden om det finns något vi kan hjälpa dig med.

• MAGNUS H

2019-04-05

MAGNUS H skrev om Göta Energi AB
    Fakturor på 10X uppmätt förbrukning! Varning!

Företaget skickar fakturor på ca 10X uppmätt förbrukning. Vägrar sedan att rätta dessa trots att de får korrekta förbrukningsuppgifter från nätbolaget utan skickar istället vidare dessa till inkasso.

Vidare anmäler företaget negativa omdömen som detta trots att jag kan styrka mina påståenden med korrekta förbrukningsuppgifter från nätbolaget.

Skojarföretag från början till slut. Undvik till varje pris. Bör svartlistas och huvudägaren sparkas ut från elbörsen. Läs mer
    2019-04-08 Göta Energi AB svarar MAGNUS H
    Hej Magnus!

Tack för ditt betyg! Har du fått en felaktig uträkning på din förbrukning får du gärna kontakta oss på 020-23 15 00 så ska vi hjälpa dig med ditt ärende.

• 2019-04-05

DAVID B skrev om Göta Energi AB
    Göta Energi tog över Sveriges Energi. Vi hade avtal med Sveriges Energi - tre år fast pris - men Göta Energi har inte respekterat detta avtal och har skickat 6 stycken felaktiga fakturor till oss.
    Jag har ringt och pratat med Göta Energi kund tjänst minst 6 gånger sedan januari och de ser att något är fel. De lovar att någon ska ringa mig men inget händer.
    Nu har de skickat kravet för betalning vidare till Visma Collectors och Inkassokravet har kommit som hotar frånkoppling om vi inte betalar. Läs mer
    2019-04-08 Göta Energi AB svarar DAVID B
    Hej David!

Du får gärna kontakta oss på 020-23 15 00 så ska vi hjälpa dig att reda ut vad som kan ha inträffat.

2019-04-08 DAVID B svarar Göta Energi AB
    Tack för svaret - men om du läser vad jag har skrivit ser du att jag har redan ringt 6 gånger och ni har inte gjort någon rättning utan skickat fakturorna vidare till inkassokrav ändå !
    MAGNUS H gillar detta
  • 2019-04-03

Bernt Ove Thomas A skrev om Göta Energi AB
    Påstridiga försäljare, och ju mer man läser om företaget ju mer inser man att det bästa är att hålla sig långt ifrån... Läs mer
    2019-04-04 Göta Energi AB svarar Bernt Ove Thomas A
    Hej Bernt Ove Thomas!

Tack för att du tar dig tiden att skriva. Vi tar åt oss av det du skriver och fortsätter utveckla våra rutiner inför framtiden. Tveka inte på att kontakta oss på 020-23 15 00 om du vill dela med dig av något.

Varma Hälsningar från oss på Göta Energi AB
  • 2019-04-01

DANIEL Y skrev om Göta Energi AB
    En stor eloge till Adam eriksson. Göta Energi har levererat och uppfyllt de tre krav som jag ställt nämligen tryggt, billigt och framförallt bra bemötande. Läs mer
    2019-04-02 Göta Energi AB svarar DANIEL Y
    Hej Daniel!

Tack för den fina kommentaren. Vi lovar att fortsätta arbeta för att uppfylla dina tre krav som ligger helt i linje med vad vi vill erbjuda våra kunder.

Tveka inte på att kontakta oss igen om det dyker upp några frågor! Du når oss på 020-23 15 00.

Vänliga Hälsningar
  • 2019-03-28

KLAS PETER S skrev om Göta Energi AB
    Mycket oseriöst bolag, jag har haft både göta energi, och Sveriges energi, som nu köpts upp och också bytt namn till göta energi. Det har kostat mig dyrt att välja dessa skojare.

Först när vi kom överens om att de skulle skicka efaktura, för att jag inte kunde hantera pappersfakturor bla pga att jag inte alltid bor hemma, och av en rad sådana orsaker. De fortsatte dock skicka pappersfakturor, vilket ledde till inkasso, mm.

När man bytte namn från Sveriges till Göta energi, påstod man sig ha skickat ut info per post, sedan började man åter skicka pappersfakturor, men i ett annat namn, alltså göta energi som jag inte slutit något avtal med, jag förutsatte alltså att det rörde sig om skojare. I förlängning har det lett till en massa kostnader, och strul, och oförskämt bemötande från företagets anställda.

De tar inget ansvar, sluter du ett avtal med dem, se till att spela in, eller ha det skriftligt, för de tycks ständigt ljuga, och fly allt ansvar.

Skam på dem, och varning till alla konsumenter. Läs mer
    2019-04-01 Göta Energi AB svarar KLAS PETER S
    Hej Klas!

Tack för ditt betyg. Vi beklagar om du haft den uppfattningen utav vårt samarbete. En e-faktura är något som din bank tillhandahåller och vi rekommenderar dig att först kontakta dem, får vi inte in en anmälan om e-faktura skickas fortsatt fakturorna per post.

Du når oss alltid på 020-23 15 00 om det finns något vi kan hjälpa dig med.

2019-04-01 KLAS PETER S svarar Göta Energi AB
    Ja nu möts man åter av oförskämdheter, det handlar naturligtvis inte om någon upfattning om någonting, som om jag hade inbillat mig.

Utan det handlar om att någon i ledningsgruppen för Göta energi har bytt namn på sveriges energi, som man köpt upp och gjort till en del av göta energi som jag förstår det. Och att man inte brytt sig om att informera om namnbytet på ett sätt som säkerställer att informationen nått kunden, och att man sedan inte tar ansvar för om den nått alla kunder eller inte, utan skyller på kunden om informationen inte nått fram.

Det har inget med min uppfattning att göra, utan är en beskrivning av fakta, verkliga händelser ur det verkliga livet.

När det gäller e-faktura kan det hända att jag själv då alltså är tvungen att avtala med banken, och att det inte räckte att avtala med er försäljare om efaktura, men då borde han i så fall ha klargjort det.
  • 2019-03-21

LINUS B skrev om Göta Energi AB
    Tyvärr en hemskt upplevelse med detta företag. Tillåter inte en att ångra sitt avtal, långa köer, dryga försäljare och olika bud varje gång man är i kontakt med dem. Spenderade totalt 5 timmar i kö samt 3 timmar för att så lite som att nyttja min ångerrätt. Fick tillslut leta reda på kundservicechefens nummer och nämna konsumentombudsmannen, då blev det fart på hjulet.

Håll er borta. Läs mer
    2019-03-26 Göta Energi AB svarar LINUS B
    Hej Linus,
    Tack för din kommentar.

Vi jobbar hårt för att hjälpa våra kunder så snabbt och smidigt som möjligt, något som vi historiskt är duktiga på. Vi har just nu utmaningar med längre svarstider än normalt och genomför ett förbättringsarbete för att åtgärda bristerna.

Vi vill såklart att du ska vara nöjd med oss som elleverantör och ser gärna att du kontaktar oss på: 020-231500.

Vänligen,
  • 2019-03-15

FAKHTEH B skrev om Göta Energi AB
    Oseriöst företag , teckna aldrig Elavtal med dem!!!
    Jag sa upp avtalet men De har fortsatt att fakturera mig trots detta. Läs mer
    2019-03-21 Göta Energi AB svarar FAKHTEH B
    Hej Fakhteh,
    Tack för ditt omdöme.

Tråkigt att höra att du känner dig missnöjd. När man avslutar ett elhandelsavtal så behöver man även teckna ett nytt elhandelsavtal med en ny leverantör. Om detta ej görs så har den gamla leverantören fortsatt elleverans.

Så det du behöver göra är att kontakta den leverantör du önskar och be dem ta över din elleverans.

• 2019-03-13

MIKAEL L skrev om Göta Energi AB
    Ett riktigt uselt företag som alla bör undvika, att de fortfarande får göra affärer i det här landet är helt sjukt. De luras, ljuger, använder andra ohederliga metoder vid dörrförsäljning/personlig försäljning, döljer avgifter, hotar och skickar dyra fakturor till de som vill byta elbolag.

Om ARN hade någon makt alls så hade de varit nedstängda för länge sedan.

Undvik som pesten! Läs mer
    2019-03-21 Göta Energi AB svarar MIKAEL L
    Hej Mikael,
    Tack för din kommentar.

Väldigt trist att du inte känner dig nöjd med Göta Energi. Vi vill gärna komma i kontakt med dig så att vi kan hjälpa dig med ditt ärende och komma fram till en bra lösning.

Ring gärna vår kundservice på: 020-231500.

• 2019-03-11

Per A skrev om Göta Energi AB
    Ett synnerligen uselt företag med rena rama skojarmetoderna för att värva tillbaks kunder. Jag bytte till Kundkraft och blev uppringd av en ung dam på Göta Energi som beklagade att jag lämnade dem för nu skulle allt bli så mycket dyrare för mig. Efter ett antal samtal i en period då jag var mycket sjuk så orkade jag inte stå emot och blev övertalad att komma tillbaka. Nu visar det sig att nuvarande leverantör är drygt 1000 kr billigare per år än Göta Energi. Känner mig lurad och kränkt av detta skitföretag! Läs mer
    2019-03-12 Göta Energi AB svarar Per A
    Hej Per,
    Tack för ditt omdöme.

Vad tråkigt att du känner dig missnöjd med ditt elavtal hos Göta Energi. Vi vill gärna komma i kontakt med dig så att vi kan hjälpa dig med elavtalet.
    Ring gärna vår kundservice på: 020-231500.

• 2019-03-07

Marlene Olsson skrev om Göta Energi AB
    Luras med avtal om el till inköpspris och lägger sedan till fast avgift trots att säljaren sa att inga avgifter tillkommer. Dessutom påförs diverse andra avgifter för sådant jag inte beställt, rent vatten och trippltrygg, och dessutom ringt kundtjänst och tackat nej till. Ändå kommer de igen på nästa faktura. Kostar en förmögenhet att bryta avtalet! Hemskt oseriöst företag. Fy! Läs mer
    2019-03-08 Göta Energi AB svarar Marlene Olsson
    Hej Marlene,
    Tack för ditt omdöme.

Vad tråkigt att höra att du är missnöjd. När man avslutar en fördelsprodukt så avslutas den innevarande månad, vilket innebär att den följer med på nästkommande faktura.
    Önskar du mer information är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på: 020-231500.

Vänlig hälsning, Göta Energi AB
    2019-03-09 Marlene Olsson svarar Göta Energi AB
    Avslutar? Jag har aldrig påbörjat den? Vadå att lura på sina kunder extra avgifter. Tänk de som inte kollar specifikationen. Fult!
    2019-03-11 Göta Energi AB svarar Marlene Olsson
    Hej Marlene,

Som vi tidigare skrev så ber vi dig kontakta vår kundservice för bästa hjälp.
    Troligen är det så att dessa produkter var med i avtalet vid tecknandet och att du vid det tillfället tackat ja till dem.

Vänlig Hälsning, Göta Energi AB
    2019-03-12 Marlene Olsson svarar Göta Energi AB
    Nej. De kom som ett "erbjudande" som man skulle låta bli att betala för om man inte ville ha dem. Betalade man så tackade man ja. Jag betalade INTE, samt ringde kundtjänst för säkerhets skull. Blev lovad att det var borttaget men kom på denna fakturan igen. Borde inte ni som svarar här känna till det??
  • Carl V

2019-03-05

Carl V skrev om Göta Energi AB
    Extremt dåligt företag.
    Sagt upp avtalet ett flertal gånger trots det så fortsätter fakturorna att komma. Läs mer
    2019-03-06 Göta Energi AB svarar Carl V
    Hej Carl!

Även om du säger upp ditt avtal måste vi fortsätta leverera ström fram tills det att du väljer en ny elleverantör. Vill du byta elleverantör måste du därför kontakta någon som kan ta över leveransen.

• Daniel N

2019-03-05

Daniel N skrev om Göta Energi AB
    Göta Energi har tydligen satt i system att inte påminna sina kunder om att de begår avtalsbrott när de byter leverantör, och samtidigt har bindningstid kvar. Jag åkte på en straffavgift på 1700:- och enda sättet att "slippa" den var att bli kund igen. Då fick man beloppet tillgodo. Det är många kunder som råkat ut för samma sak, så jag vill verkligen uppmana alla att inte välja Göta Energi. Läs mer
    2019-03-06 Göta Energi AB svarar Daniel N
    Hej Daniel!

Tack för ditt betyg. Det är beklagligt att du hamnat i den här situationen. När man byter elbolag är det viktigt att man kontrollerar sina avtalsvillkor och sin bindningstid, gör man inte det kan det tyvärr leda till en brytavgift. Vi försöker ringa till alla kunder som är på väg att bryta sina avtal men bryter man med väldigt kort varsel kan det hända att vi inte hinner ringa ut.
    Har ett avtal blivit brutet erbjuder vi självfallet våra kunder pengarna tillbaka om de någon gång återvänder till oss.

2019-03-06 Daniel N svarar Göta Energi AB
    Jag förstår er förklaring, men att "försöka ringa alla" är helt enkelt inte tillräckligt bra kundservice.

Dessutom - när jag var i kontakt med er kundtjänst så uppgav de att företaget man skulle byta TILL hade ansvaret att kolla uppsägningstiden. Inte att det var mitt ansvar som kund, eller att ni försökte kontakta alla som var på väg att bryta avtalet.

Ni far med osanning och skyller på andra (antingen på kunden eller tredje part). Men jag tänker att det straffar sig i längden. Lycka till med att skaffa nöjda kunder framöver.
    2019-03-11 Göta Energi AB svarar Daniel N
    Hej Daniel,

Vi beklagar din uppfattning av vår kundservice. Vi tar åt oss av din feedback och jobbar för att utvecklas i framtiden.

Är det något vidare vi kan hjälpa dig med så hänvisar vi till kundservice: 020-231500

2019-03-11 Daniel N svarar Göta Energi AB
    Toppen :) Ni kan väl konkretisera på vilket sätt ni jobbar med det?
  • 2019-03-05

Emil H skrev om Göta Energi AB
    Så känner jag någon som blir helt och hållet överkörd som kund till Sverigeenergi/göta energi?

Om så är fallet kan vi ju starta klubb och byta erfarenheter och ha roliga timman och sprida deras extremt välutvecklade verksamhet i hela landet.

Jag kan inleda roliga timman ifall någon är intresserad.

* Dom har gjort bort sig och då skickar dom inkasso brev till mig... Ja någon kan gärna utveckla om jag har missförstått hur saker och ting fungerar...
    Men sist jag kollade så är det så att när någon annan gör bort sig så ska inte du stå och betala för deras brist på kompetens osv?

* Har nu dessutom skickat 6 mail till Göta Energi, men vad fan dom kanske har haft strömavbrott sedan förra torsdagsmorgonen till idag tisdag. Eller så är dom på firma fest och skiter i oss kunder.

Men glad är jag ändå för jag sitter i Australien natte tid och måste försöka jobba med dessa fantastiska människor, det är en ära att slösa bort min tid, min sömn och mina pengar på dessa fantastiska varelser.

Byta el leverantör?
    Åh fan.
    Vem hade förväntat sig det.

😂🤣

(Kan ju påstå att dom är så nära skräp ett företag kan vara, är mäkta imponerad hur värdelöst deras verksamhet styrs. Kaptenen över skutan har lämnat sedan länge, eller så är han bara helt och fullständigt blind.) Läs mer
    2019-03-06 Göta Energi AB svarar Emil H
    Hej Emil!

Tack för ditt betyg. Det är beklagligt att läsa det du skriver. Vi är medvetna om att vi har ett högt tryck just nu och många upplever oss som svåra att få tag på. Vi jobbar så hårt vi kan för att svara på de mejl och samtal som kommer in. Men framförallt försöker vi hitta långsiktiga lösningar för att återvända till vårt mål om att svara på alla samtal inom 5 minuter och mejl inom 24 timmar.

Tyvärr hjälper det inte att du skickar 6 mejl då vi svarar på dem i turordning. Vi kommer återkoppla till dig så snart vi kan!

• 2019-02-27

Roberto V skrev om Göta Energi AB
    Tecknade vintertrygg när mitt dåvarande avtal gick ut i december.

1:har aldrig fått ett avtal från Göta energi

2: på mina sidor står det att avtalet gäller från 1 februari. Vilket inte stämmer.

3: fick januari fakturan som var den högsta jag någonsin fått. Jag förstår inte hur vintertrygg priset kan vara den samma som för rörligt. Borde den inte vara billigare? Det var ju därför jag tecknade den, Fast pris mellan oktober - mars. Läs mer
    2019-03-04 Göta Energi AB svarar Roberto V
    Hej Roberto!

Väljer du ett nytt avtal uppdateras din villkor på vår online service Mina Sidor. Har det blivit fel med startdatum rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst på 020-23 15 00 för att reda ut vad som inträffat.

Även om du tecknat ett fast pris nu i vinter är det säkerligen dyrare än det rörliga du hade förra året. Detta på grund av att hela Svenska elmarknaden har stigit kraftigt under 2018-2019.

• 2019-02-27

Rachelle A skrev om Göta Energi AB
    VARNING: Blufföretag!
    Företaget tränger in sig på din bostad även om den har en säkerhetsdörr, de knackar på dörren till din lägenhet och de bjuder på "billigare" elkostnad om du skriver på vad de kallar ett "provavtal". De insisterar och insisterar, stör och generar tills du blir less och ger upp. De påstår att om du skriver på elavtal så kan du säga upp när som helst. "Låt se hur fantastiskt billigt din elkostnad kommer att bli...du kommer märka skillnaden" säger de tills du skriver avtalet och faller fast i fällan.

De luras. Faktura kommer. Du märker genast att elkostnaden är skyhög och att du har blivit lurad.
    Du vill säga upp avtalet.
    Du ringer och väntar i telefonkö mer än en timme men du får inte tag i någon. Du skriver mejl istället och du begär om att säga upp avtalet. Kundtjänsten svarar " Dessvärre. Tid för ångerrätten är över".
    De låtsas att de inte förstår.

Du ringer igen, väntar och väntar i telefonkö. Du blir nästan less och vill ge upp tills någon av kundtjänsten svarar.
    Du begär igen om att säga upp men killen vill koppla dig till någon annan inom företaget.
    Du väntar igen och oändligt att få prata med den andra killen. Du väntar i en timme utan att få prata med någon. Du ger upp och lägger på och bestämmer att skriva mejl istället.

Du skriver ett officiellt uppsägningsmejl med fullständiga uppgifter: namn, adress, kundnummer och ärende, "Uppsägning". Du kommer tro att det kommer gå bra denna gång. Men NEJ. Kundtjänsten svarar på ditt mejl "tyvärr är tiden för "ångerrätten" över avtalet går inte att säga upp förrän 24 månader.

Du ringer igen och och väntar och hör massa GULLIGA telefonreklam under tiden du väntar.
    Efter den långa väntetiden blir du nervös: "HALLÅ DÄR! Det jag begär om är UPPSÄGNING, inte ångerrätt.
    "Det går inte att säga upp" hävdar de.
    Kanske du som jag säger: Men jag vill flytta, och när man flyttar avslutar man alla avtal.
    Vilket elbolag finns på din nya adress? kommer de fråga dig. De föreslår att hör av dig till ditt tidigare elbolag för att hantera uppsägning.

Du hör av dig till ditt förra elbolag som varnar dig för en högavgift du kommer att betala ca 2400 Kr
    Om du avbryter avtalet.

Göta Energi blir man inte av med så här enkelt
    så akta dig öppna inte din dörr om de knackar på. Läs mer
    2019-02-28 Göta Energi AB svarar Rachelle A
    Hej!

Tack för att du tog dig tiden att dela med dig! Det är väldigt beklagligt att läsa det du skriver. Det ligger inte i linje med den service vi vill erbjuda våra kunder.
    Vårt motto är att det ska vara enkelt och billigt att vara kund hos oss och det verkar som vi i det här fallet har brustit i vårt mål.

Vi vill hemskt gärna komma i kontakt med dig och hjälpa till med att hitta en lösning som passar dig! Tveka inte på att kontakta oss på 020-23 15 00 och tala med våra elrådgivare.

Varma Hälsningar från oss på Göta Energi AB
    2019-04-04 Rachelle A svarar Göta Energi AB
    Ni hjälper inte och kommer EJ att hjälpa.
    Och vilket MOTTO pratar ni om? Vilken etik?
    Ni lurar ju folk. Och ni vägrar säga upp ett bluffavtal
    trots att ert ombud, den som smet sig in i vårt låsta hus, har lovat att man närsomhelst skulle kunna säga upp avtalet.
    Ni lurar bara folk på pengar.
    Och ni fortsätter fiska kunder.
    Vem tror ni har ork att ringa er för att vänta i evighet på att få prata med er? Vem har lust att höra era "gulliga" reklamlåtar under den långa telefon väntetiden?
    och i vilket syfte ska man ringa er när man redan har fått ett svar?
    Jag vill bara flytta bort från min nuvarande lägenhet för att slippa er för alltid.
  • 2019-02-25

Oskar P skrev om Göta Energi AB
    Sämsta skiten jag varit med om. Kundservice definitivt också den sämsta jag haft o göra med efter 45min i telefonkö Läs mer
    2019-02-26 Göta Energi AB svarar Oskar P
    Hej Oskar!

Tack för ditt betyg. Vi beklagar din uppfattning av vår kundservice. Vi tar åt oss av din feedback och jobbar för att utvecklas i framtiden!

Med Vänlig Hälsning Göta Energi AB
  • 2019-02-11

Ingrid S skrev om Göta Energi AB
    Eftersom jag är ny kund har jag inte haft så mycket kontakt, men den kontakten jag haft har varit helt ok. Jag har blivit vänligt bemött. Läs mer
    2019-02-12 Göta Energi AB svarar Ingrid S
    Hej Ingrid!

Tack för ditt betyg! Vi uppskattar att du tar dig tiden att kommentera.

Tveka inte på att höra av dig till oss om vi kan hjälpa till med något.

Hälsningar från oss på Göta Energi AB
  • Peter B

2019-02-09

Peter B skrev om Göta Energi AB
    Har aldrig haft så stor räkning som nu ! Ni lovade billigare än vad vi hade tidigare men det blev tvärtom Läs mer
    2019-02-11 Göta Energi AB svarar Peter B
    Hej Peter.

Vi beklagar att du känner att vi är dyrare, det är inte alls den upplevelse vi önskar våra kunder. Elpriserna har denna vinter stigit och är högre än de varit på dryga sex år, detta kan vara en anledning till att du upplever oss som dyra. Kontakta gärna vår kundservice på telefonnummer 020-23 15 00 eller maila till info@gotaenergi.se så kan våra elrådgivare hjälpa dig att se över ditt elavtal.

Hälsningar från oss på Göta Energi.
  • 2019-02-08

Sara J skrev om Göta Energi AB
    Blev varvad av en trevlig kille från Göta energi utanför Konsum i kungälv. Läs mer
    2019-02-11 Göta Energi AB svarar Sara J
    Hej Sara!

Tack för ditt fina betyg! Vi uppskattar att du tar dig tiden att dela med dig av dina åsikter.

Tveka aldrig på att kontakta oss om det är något vi kan hjälpa dig med i framtiden!

• 2019-02-07

Anette R skrev om Göta Energi AB
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
    2019-02-11 Göta Energi AB svarar Anette R
    Hej Anette!

Tack för din fina rekommendation! Vi hoppas du ska fortsätta vara lika nöjd i framtiden. Vi finns alltid tillgängliga via 020-23 15 00 eller info@gotaenergi.se om du behöver hjälp med något!

• 2019-02-06

Jacob E skrev om Göta Energi AB
    Känner mig mig lurad. Va krångligare än de utgav och dyrare. Läs mer
    2019-02-11 Göta Energi AB svarar Jacob E
    Hej Jacob!

Tack för ditt betyg! Vi tycker det är väldigt tråkigt att du känner dig lurad. Vårt mål är att erbjuda en enkel och billig tjänst till våra kunder. Det låter tyvärr som du har fått en annan uppfattning av oss. Har du valt ett rörligt elavtal hos oss kan din höga kostnad bero på att elpriset är historiskt sett väldigt högt just nu.
    Alla våra kunder som har ett rörligt elavtal har dock även fri bytesrätt. Om du inte känner att ett rörligt elavtal var det som passade dig bäst får du gärna ringa våra elrådgivare på 020-23 15 00 så kommer de kunna hjälpa dig att hitta en lösning som passar just dig.

Varma hälsningar från oss på Göta Energi AB
  • 2018-12-27

Naveed N skrev om Göta Energi AB
    I want to terminate the contract with this company but it has become a pain in the a...
    I have been calling and talking to customer service from past 2 hours but with no result. They say that they can not find me or the contract in the system and forward me to another department, who say it is a wrong department and forward me to someone who never picks the call but the call itself get drop instead from that person side.

I will definitely not recommend this company as they have shown totally non-proffesional and non-serious attitude towards customer. Läs mer
    2019-02-11 Göta Energi AB svarar Naveed N
    Hello Naveed!

We appreciates your opinions and we are sorry that you feel this way. We are doing our utmost to give al of our customers a fast and smooth service.
    To cancel your contract you can either call or send us an email. We will continue to do our best to reach the best possible standard on our service.

Regards
  • Mattias N

2018-12-21

Mattias N skrev om Göta Energi AB
    Riktig blåsning, lovade mig billigare el, nu står jag med dubbla elavtal och betar mer än förrut.
    Skam Läs mer
    2019-02-11 Göta Energi AB svarar Mattias N
    Hej Mattias!

Har du dubbla elavtal har något gått fel och du kommer självfallet få dina pengar tillbaka för det du har betalat utöver ditt elavtal. Hör gärna av dig till oss på 020-23 15 00 så kommer våra elrådgivare att hjälpa dig med ärendet!

• Fredrik P

2018-11-27

Fredrik P skrev om Göta Energi AB
    VARNING!! Riktigt fula fiskar! Jättetrevliga säljare.. men ljuger sen om både avtal, totala priser och bindningstid. Har aldrig tidigare blivit så grundlurad! Läs mer
    2018-11-28 Göta Energi AB svarar Fredrik P
    Hej Fredrik PacMan!

Vi är tacksamma för all feedback vi får och tar till oss den för att säkerställa våra rutiner och processer. Önskar du dela med dig av mer feedback är du varmt välkommen att kontakta oss på tel: 020-23 15 00.

Vi önskar dig en fin dag!

Marlene Olsson gillar detta
  • 2018-10-10

Jelena K skrev om Göta Energi AB
    Värst bolag som man kan få för sin el. Jag ska även inte tappa min tid för att skriva hur deras kundtjänst är ohövliga. Läs mer
    2018-10-10 Göta Energi AB svarar Jelena K
    Hej Jelena K, Vi är tacksamma för dina åsikter och beklagar verkligen din uppfattning om oss. Vi tar gärna emot feedback för att kunna tydliggöra våra elavtal. Om du har andra frågor och funderingar är du mer än välkommen att kontakta vår kundservice på 020 – 23 15 00.

Med vänliga hälsningar
    SIRAK A gillar detta
  • Peter P

2018-09-19

Peter P skrev om Göta Energi AB
    Dörrförsäljare som ljuger och bland annat lovar avtal som inte finns. Istället fick man ett dåligt avtal bundet i 24 månader. Nöjd kund-garantin är bra i teorin, men antagligen få som orkar genomföra processen. Dessutom kommer stor del av bolagets energi enligt smutselskollen.se från fossila bränslen. Trevlig kundtjänst och det gick iallafall relativt enkelt att häva avtalet inom 14 dagar enligt distansköpslagen Läs mer
    2018-10-09 Göta Energi AB svarar Peter P
    Hej Peter

Med vänliga hälsningar
  • Magnus M

2018-09-03

Magnus M skrev om Göta Energi AB
    Fick följande SMS som egentligen bara kan anses vara början till ett scam:
    ""Hej! Någon annan i ditt hushåll verkar stå på nätavtalet. Denna person ska ringa os spå 020-231500, så kan vi snart börja leverera el till er. /Göta Energi"

Vi har aldrig haft något med Göta Energi att göra tidigare. Läs mer
    2018-09-04 Göta Energi AB svarar Magnus M
    Hej Magnus!

Vi är tacksamma för dina åsikter och beklagar verkligen din uppfattning av oss. Har du inte tecknat elavtal med Göta Energi kan det vara en av våra kunder som av misstag uppgett fel telefonnummer. Självklart skall vi åtgärda detta. Vänligen kontakta vår kundservice på 020-23 15 00 eller maila till info@gotaenergi.se så vi kan ta bort ditt telefonnummer.

• Patrik S

2018-08-20

Patrik S skrev om Göta Energi AB
    Köpte el.

Bra bemött, lite för på men förstående.

Inga förväntningar, ingen aning om hur bra de är. Läs mer
    2018-08-20 Göta Energi AB svarar Patrik S
    Hej Patrik!

Vad kul att höra att du tecknat elavtal med oss på Göta Energi. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice på 020-23 15 00 om du har frågor eller funderingar.

• 2018-08-17

Lisa L skrev om Göta Energi AB
    Valde Göta för att jag som pensionär vill ha lite billigare faktura. Blir inte kund förrän 1 nov . Så får väl återkomma senare! Läs mer
    2018-08-20 Göta Energi AB svarar Lisa L
    Hej Lisa!

Vad kul att höra att du tecknat elavtal med oss på Göta Energi. Vi hoppas att du blir nöjd med ditt nya avtal. Som ny kund hos Göta Energi erhåller du vår Nykundsgaranti som bland annat innehåller en prisgaranti. Skulle det visa sig att Göta Energi är dyrare än din tidigare elleverantör står vi för mellanskillnaden. Du kan läsa mer om vår Nykundsgaranti på vår hemsida https://www.gotaenergi.se/sites/default/files/villkor_nykundgaranti_uppdaterad.pdf

• 2018-08-17

Margaretha G skrev om Göta Energi AB
    Jag anser att det är oseriöst i jakten på kunder. Läs mer
    2018-08-17 Göta Energi AB svarar Margaretha G
    Hej Margaretha!

Vi är tacksamma för dina åsikter och beklagar verkligen din uppfattning om oss. Om du har andra frågor och funderingar är du mer än välkommen att kontakta vår kundservice på 020 – 23 15 00.

• 2018-08-15

Dan B skrev om Göta Energi AB
    Inte varit så mkt i kontakt med Göra Energi än Läs mer
    2018-08-17 Göta Energi AB svarar Dan B
    Hej Dan!

Tack för ditt fina omdöme. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice på 020-23 15 00 om du har frågor eller funderingar. Vi hoppas att du förblir lika nöjd framöver.

• 2018-08-15

Mattias H skrev om Göta Energi AB
    Vi blev kontaktad på stan av en säljare. Läs mer
    2018-08-20 Göta Energi AB svarar Mattias H
    Hej Mattias!

Vad kul att höra att du kommit i kontakt med oss på stan. Hoppas du fick ett trevligt bemötande och information om våra förmånliga elavtal.

• 2018-07-18

Marita K skrev om Göta Energi AB
    Hej jag har inte ännu börjat med Göta energi först i augusti men bemötandet var bra och positivt trevlig kille jag pratade med , så jag hoppas det blir bra Mvh Marri Läs mer
    2018-07-18 Göta Energi AB svarar Marita K
    Hej Marita!

Tack för din fina kommentar. Vad kul att höra att du är nöjd med det bemötande du erhållit från våra duktiga medarbetare här på Göta Energi.
    Vi hade blivit jätteglada om du tog dig tid till att även ge oss en recension här

Vi hoppas att du förblir lika nöjd framöver.

• 2018-07-12

Kim L skrev om Göta Energi AB
    Varning dom luras läs noga igenom detaljerna innan ni bestämmer er. Läs mer
    2018-07-17 Göta Energi AB svarar Kim L
    Hej Kim!