Göta Energi AB

Göta Energi AB

2.6 / 5 baserat på 175 omdömen
Välkommen till Göta Energi!

Om du tycker att billig el är det viktigaste när du väljer elbolag så har du kommit rätt. Vi brukar nämligen säga att vi är det enkla valet för dig som gillar billig el. Som Sveriges största utmanare på elmarknaden med väldigt många prismedvetna kunder är vi det elbolag som växt mest i Sverige de senaste fem åren. Välkommen!

Utmärkelser

175 omdömen om Göta Energi AB

Sedan starten hos Reco 2018
  • skrev om Göta Energi AB
    2023-03-03 Spontant omdöme
    Min upplevelse är att de inte kan sköta sin kundkontakt alls. När jag beställde el från dem var jag tydlig med vilken mätare beställningen avsåg, jag till och med förtydligade det i efterhand i separat mail och fick bekräftat att de förstått. Det hade de inte utan valde istället att ersätta mitt befintliga elavtal på fel mätare. När jag sedan ville rätta till deras misstag i telefon så kändes allt bra, fram tills jag fick bekräftelsen på ännu ett elavtal. Jag har alltså två elavtal med detta skitföretag nu och när jag påtalat detta för dem så bemöter de mig med att de på eget bevåg inte kan teckna nya avtal åt sina kunder. Vilket de ju gjort.
    Hej Ted,

    Till och börja med vill jag be om ursäkt för det som har hänt, det verkar som att allt kanske inte korrekt till här och jag skulle väldigt gärna vilja kika närmre på vad som har hänt och vart det har brustit.

    Har fel anläggning startats upp av någon anledning ska det inte vara några konstigheter för oss att "släppa" den så den kan återgå till din tidigare leverantör, medan vi ordnar så att den tänkta anläggningen istället startas upp.

    Skicka gärna ett mail till oss på info@gotaenergi.se eller ring oss på 020-23 15 00 (du kan fråga efter mig) så kikar jag gärna över hur vi kan göra det bästa av situationen.

    Önskar dig en fin dag så länge

    Mvh Emanuel
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2023-01-28 Spontant omdöme
    Jag varit kund hos flera elhandelsbolag men aldrig någonsin har jag mött en så tydlig strategi att lura på dyra extratjänster, inte en gång utan flera. Plus att de skickat felaktiga fakturor som inneburit överfakturering på drygt 7400 kr. Varje gång jag kontaktat kundservice har de vänligt erkänt att de gjort fel och korrigerat felen och betalt tillbaka pengarna, men hade jag inte klagat så hade jag blivit blåst på rätt många tusenlappar. Här är en längre version. Jag tecknade först ett rörligt elavtal av en säljare på stan. Låg månadsavgift och el till inköpspris, inget annat. När väl avtalet började rulla såg jag, efter att ha loggat in på deras hemsida, att de lagt till tjänsterna rent vatten och priskollen. Om jag minns rätt var det 78 kr extra i månaden. Jag kontaktade Göte E. och de bad om ursäkt och tog bort tjänsterna. Några månader senare ringer en ung man från Göte E. och meddelar den glada nyheten att de sänkt avgiften på elcertifikat för att kompensera för de höga elpriserna. Jag undrar om de verkligen ringer till alla bara för att berätta det. Då säger mannen att jag behöver byta elavtal, för mitt är gammalt och finns inte längre. Fint säger jag, gör det om det inte blir dyrare eller tillkommer extra tjänster. Han säger att egentligen brukar de lägga till Rent vatten och Priskollen, men att de går att ta bort. Så helt uppenbart var det återigen ett försök att sälja extratjänster. Det märkliga är att när jag några månader senare ringer Göta E. i ett annat ärende så visar det sig att de aldrig bytte elavtal för mig. Förmodligen för att jag sa nej till extratjänsterna. Under det senare samtalet med Göta E. så bytte tjejen på kundtjänst mitt avtal under pågående samtal (med mitt godkännande) så att jag fick det nya med lägre kostnad för elcertifikat. Det nya avtalet Spot on innebar också att jag inte längre hade kvar min gamla bindningstid på två år. Därför sa jag upp avtalet med Göta Energi och bytte till ett annat elhandelsbolag. Då fick jag en faktura från Göta E. med krav på ett antal tusenlappar i kostnad för brutet avtal. Återigen kontaktade jag Göta E. och sa att jag hade kontrakt på Spot On utan bindningstid. Jag fick rätt och fakturan korrigerades. Utöver det säljer jag el från solceller. När jag efter byte av elhandelsbolag gick igenom alla fakturor såg jag att Göta E. löpande missat att dra av för delar av min solelsproduktion, totalt över 7000 kr. Jag kontaktade dem igen, och fick pengarna tillbaka. Varje gång jag har kontaktat dem har de varit vänliga och löst problemen direkt. Men felen är så många att jag upplever det som om de har satt i system att försöka mjölka ut så mycket pengar som möjligt och är det en kund som reagerar så korrigerar de direkt med ett stort leende.
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2022-12-09 Spontant omdöme
    Gravt oseriösa försäljare som ringer och försöker lura på redan befintliga kunder att de måste binda om sitt abonnemang till en dyrare fast månadsavgift och med insmugna och totalt meningslösa extratjänster för flera hundra per månad i avtalet som de vill att man signerar.
    Skämmes.
    Gilla
  • 2022-11-09 Spontant omdöme
    Jag ringde för 3 månader sedan och ville teckna ett fast avtal med Göta energi. Det gjorde jag för att samma dag ringa och ångra mig. Hon jag fick prata med då sa till mig att inget nytt avtal var utfärdat och jag kunde vara lugn och att mitt rörliga avtal fortfarande gällde.

    Nu 3 månader efter är jag fast i ett fast avtal trots att jag ringde och ångrade mig. Jag förklarade idag hela historien när jag ringde och ville få det uppsagt och uträtt, till svar fick jag att det inte fanns något att göra.

    Fick höra att det fördes noggranna loggar vid telefonsamtal. I denna logg stod det kund ringde och undrade över avtal, vi informerar. Det är ren lögn eftersom jag sa att jag ångrade mig och hon sa att jag kunde vara lugn.

    Jag påpekade att jag har blivit lurad in i detta och att jag inte gjort fel utan ni har faktiskt gjort fel denna gången. Frågade hur jag kunde gå vidare. Fick till svar att då får du anmäla oss. Jag sa att det skulle jag självklart göra men att jag ville prata med hans chef. Ni lovade att chefen skulle ringa upp men det har ni såklart inte gjort.

    Jag var nöjd men detta är under all kritik av dåligt bemötande.

    Kommer aldrig rekommendera er.
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2022-10-14 Spontant omdöme
    Det absolut sämsta elbolaget i Sverige, troligen det sämsta i hela världen också. Hade fått 0 i betyg om det fanns att välja. Varna alla ni känner, detta är det absolut värsta bluff bolaget som finns på den svenska elmarknaden. De lurar och tecknar avtal man inte kommit överens om, de lyckades även med sätta igång så man hade 2 olika el leverantörer samtidigt. Fast man inte ska kunna göra det. De vägrar sedan att försöka rätta till det begångna felet. Så jag kommer att varna alla jag känner, så de också slipper bli blåsta. Gör det ni också!!!!
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2022-09-30 Spontant omdöme
    Nöjd numera efter att äntligen hittat och fått kontakt med företagets VD. Synd bara att tvingas bråka för att få rätt i ett självklart ärende. Dock glad över VD Lars Fredrik Landahl för snabb handläggning
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2022-07-19 Spontant omdöme
    Ett företag som har privilegierad att lura och stjäla sina kunder
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2022-07-13 Spontant omdöme
    Jag vill varna alla som överväger att välja detta företag.

    Jag presenterar mina argument nedan men om du som läsare inte har tid kan du nöja dig med dessa visdomsord: Välj ett annat företag.

    Göta energi erbjuder en topp notch kundservice enligt dem. När jag blev insåld pratades det mycket om hur bra kundtjänsten var, att man får snabba svar och att det "bara är att ringa in så svarar vi inom fem minuter". Göta energi erbjuder även att få tre månadsavgifter gratis om de inte lyckas med det de lovat. För en ny kund låter detta bra. De lovar en sak och befäster löftet med en försäkring. Problemet är att det är helt omöjligt att erbjuda svar på fem minuter. Hur vet jag detta? Jo för att alla de sju gånger jag ringde Göta energi fick jag vänta minst en halvtimme och ibland en timme. För detta fick jag mina tre gratis månadsavgifter till ett värde av 147 kr. Wow, tack för det. Det är uppenbart att detta är ren vilseledning från företaget eftersom 147kr är en piss i sjön för detta företaget och hela löftet är ett lömskt sätt att försätta nya kunder i en falsk trygghet som indikerar att de faktiskt bryr sig. Heads up till alla där ute som överväger Göta Energi: De bryr sig inte.

    Om de hade brytt sig hade de varit ärliga och förklarat att 5 minuters väntetid inte är rimligt och att man tyvärr måste vänta som kund för att få hjälp. Det är jävligt magstakt att lura sina nya kunder på detta sätt. Tänk nu på denna frustrationen om att känna sig lurad av att kundtjänsten är mycket sämre än man blivit lovad när nedanstående stycken läses.

    Som kund till ett elföretag förväntas man få all information som är relevant när man pratar om att teckna avtal med dem. Mitt första samtal med dem ställde jag alla frågor som kunde anses vara relevanta varav flera gånger frågan "Finns det något mer jag behöver känna till eller något mer jag behöver göra". Oh boy vad det fanns saker jag inte kände till. Trots att jag var ute i god tid med att anmäla min flytt misslyckades Göta Energi med att sätta igång elleveransen till mig. Jag flyttade in i min bostad och bodde där fyra dagar innan jag bestämde mig för att dubbelkolla så att allt låg rätt till med elen. Då säger Göta Energi att de fortfarande väntar på ett stycke information från nätleverantören. Denna information skulle alltså JAG levererat till Göta Energi utan att ens veta att den behövdes. Jag blev inte uppringd om detta innan inflyttningsdatum eller ens efter inflyttningsdatum utan jag fick ringa dem själv för att få reda på att jag inte fick el av dem. Hur sjukt är inte det?

    Men det slutar inte där. När jag väl fick kontakt med dem sade det att problemet skulle fixas på en dag och jag fick bekräftat att så var fallet. Gissa vilket besked jag får nästa dag när jag ringer igen. "Det har blivit något slags fel". Detta "någon slags felet" resulterade i att mitt nya datum för elleverans var 19 dagar efter inflytt. 19 dagar. Det är faktiskt helt jävla sjukt.

    Och som grädde på den här fruktansvärda potatismosen så var det inte lätt att bli av med dem heller. När jag meddelade dem att jag var missnöjd med hur de behandlat mig och att jag absolut inte ville ha el av dem så löste de så att en annan leverantör kunde ta över elleveransen den 19:e. "Bra" tänkte jag med några dagar senare ringer det nya företaget och berättar att Göta energi inte har sagt upp sin leverans. Jag måste alltså sitta i telefonkö en timme igen för att återigen be Göta Energi att säga upp sin leverans. Då får jag återigen besked att "det ska vara fixat nu". Måtte detta stämma nu för jag vill aldrig ha med Göta Energi att göra igen.

    Och avslutningsvis några ord direkt till Göta Energi om ni läser:
    Hur vågar ni bete er på det här sättet? Hur vågar ni utnyttja ovetande konsumenters tid och pengar för era egna intressen. Hur vågar ni skicka bekräftelse på att jag ska få el av er och sen inte meddela mig att det inte fungerar. Jag blev otroligt dåligt informerad av er och lovad saker som inte kunde hållas. Dessutom skulle jag kunna argumentera starkt för att ni helt enkelt inte höll det avtal vi signerade. Jag vill inte ha en förklaring eller en ursäkt av er för det har jag redan försökt med på er värdelösa kundtjänst. Om ni någon gång skulle vilja bli förlåtna av mig kan ni ju betala mig för alla de timmar jag behövt arbeta med detta istället för att göra mitt riktiga jobb. Jag gissar att jag arbetat med detta i ca 10 timmar mer än nödvändigt endast på grund av er. Min timlön är 145 kr med semesterersättning. Hör av er om ni vill ersätta mig annars hoppas jag att jag aldrig har med er att göra igen.

    Jag kommer att starkt rekommendera ALLA jag kommer i kontakt med att aldrig teckna avtal med er. Lycka till.
    Gilla
  • SASA F
    skrev om Göta Energi AB
    2022-06-20 Spontant omdöme
    Uselt företag som håller på med massa extra avgifter både när man är kund och när man vill lämna dem.
    De ringde och ville få mig att uppgradera deras tjänst. När jag nekade detta blev jag uppgraderad ändå med extra månadsavgifter trots att jag har aldrig gått med på deras uppgradering. När man vill lämna de pga det som jag beskrev ovan så lägger de extra avgifter på sista fakturan. Jag skulle verkligen inte rekommendera detta bolaget till något.
    Hej Sasa,

    Vi har en del fördelsprodukter som vi erbjuder våra kunder och som är högt uppskattade, men det är inte något som kan läggas till på ditt elavtal utan ditt aktiva godkännande.

    Vad gäller "extra avgifter på sista fakturan" så låter det här som att ditt nya elbolag har tagit över dig som kund utan att beakta din bindnings- eller uppsägningstid. Bryter man ett avtal i förtid debiteras man i så fall ett avtalsbrott för den återstående avtalsperioden.

    Ta gärna kontakt med oss via telefon 020-23 15 00 eller emai info@gotaenergi.se så kikar vi gärna på vad som har hänt och vad vi kan göra för dig.

    Ha det fint så länge!

    Mvh Emanuel
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2022-06-17 Spontant omdöme
    Otroligt oseriöst företag!
    Var kund och valde att inte förlänga mitt avtal hos Göta Energi när det löpte ut.
    Avslutade,sa upp,betalade och gjorde allt som man ska i rätt ordning för att avsluta.
    Detta skedde i april 2022.
    Efter det har Göta Energi ringt mig veckovis och nu dagligen.
    Även fast jag blockerat numret,så fortsätter de att ringa.
    Har mailat X antal gånger och bett dem att lämna mig ifred.
    De skickar SMS (juni 2022) där de skriver att de vill ha kontakt gällande mitt elavtal....Men hallå! Jag har sedan april 2022 inget elavtal hos Göta Energi.
    Kl 10.01 ringde de idag igen....så nu har jag gjort en anmälan till Kobsumentverket och bifogat bild på SMS och alla samtal som de försöker ringa trots blockering.
    Skäms på er !
    Hej Monika,

    Hoppas du har en fin dag.

    Vi är givetvis måna om våra före detta kunder och vill erbjuda dem något fint för att återvända, men det skall självklart finnas en viss respekt här för att inte ringa för mycket eller liknande.

    Det kan hända att ditt nummer av någon anledning hamnat på flera olika ringlistor, beklagar så hemskt mycket i så fall.

    Skicka oss gärna ett mail till info@gotaenergi.se med ditt nummer där du ber oss spärra det, så ser vi till att lägga till det i vårat interna spärregister så slipper du i så fall få fler samtal från oss.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Mvh Emanuel
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2022-05-30 Spontant omdöme
    Hade en tvist, efter många mail, den löste sig
    Hej Rafiqul,

    Tråkigt att det behövde några vändor, men skönt att det löste sig till slut!

    Tveka inte på att återkomma till oss om det skulle vara något framöver som vi kan hjälpa dig med.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh Emanuel
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2022-02-14 Spontant omdöme
    Jag är ensamstående mamma och fick före månaden hög pris för el räknkng per /kw. Därför tecknade jag nytt avtal med andra elleverantör. Ny jag fick ett faktura till med ”El övrigt” avtalsbrott fast kostnad, rörligt kostnad mm” total 748 kr. Detta beskrivning och tjänsten man kan namnge med 3 ord: BEDRÄGERI, BLUFF, FUSK… Varför ni gör så här? Varför ni tänker inte att ni förlorar flera andra kunder? Jag anser att kundens uppskattning, förtroende och bedömnkng är viktigt till alla, istället flera hundra lappar.. Synd om er.. ni ljuger och håller ni hemlig med beskrivning små bokstäver på avtalet flera bluffa villkor som kunden ser inte dem och ni utnyttjar allt och använder det för din egen fördel för bedrägliga ändamål. skäms på er , ni är så fattiga att behöver befolkningen små pengar.
    Hej Paula,

    När man byter elbolag är det viktigt att att kontrollera hur det ser ut med bindningstid och uppsägningstid. När man byter till oss så ställer vi upp och tar på oss att kontrollera detta med det andra elbolag för att säkerställa att sådant inte sker. Det är dock tyärr inte alla elbolag som erbjuder denna service och då faller ansvaret tyvärr på kunden. Om elbolaget du bytt till lovat att hantera ditt byte utan extra kostnad skulle jag rekomendera dig att ta kontakt med dem för någon form av kompensation då det är dem som bestämmer datum som du avslutas hos oss, inte vi.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh
    Emanuel
    Göta Energi AB
    Gilla
  • Ari U
    skrev om Göta Energi AB
    2021-12-14 Spontant omdöme
    Oseriösa. Lurar mina stackars pensionerade föräldrar på nånting som de kallar för avtalsbrott "Jag ser nur ni har svarat, Copy n Paste, så ni behöver inte svara mig", trots att allt är skött som det ska och att avtalet är uppsagt av den nya leverantören Vattenfall. Synd att ni beter er så där. Det var jag som tecknade Göta Energi för mina föräldrar, efter att jag själv hade det Göta Energi flera år och var nöjd, nu skäms jag att jag tecknade GE för mina föräldrar och valde även att säga upp mitt avtal. Ni bara förlorar kunder om ni beter er så här, ni kanske tjänar en summa på 500 kronor tillfälligt, men i slutändan är det betydligt högre summor som det handlar om och kunder som är rädda för er.
    Hej Ari,

    Det var väldigt tråkigt att höra att du känner så.

    När vi tar över någon som kund så stämmer vi alltid av med elbolagen ifall kunden har någon bindnings- eller uppsägningstid. Det är just för att säkerställa att kunden inte skall drabbas av någon brytavgift.

    Tyvärr är det inte alla elbolag som jobbar på detta sätt och istället tar över kunden på ett datum utan att stämma av bindnings- eller uppsägningstid. Då är det lätt hänt att avtalsbrott kan uppstå. Skall man byta elbolag är det därför alltid bra att ta kontakt med sitt elbolag för att säga upp det, innan man ber ett nytt elbolag ta över elleveransen.

    Om Vattenfall menat att dem skall hantera bytet utan att orsaka avtalsbrott skulle jag rekomendera att ni tar kontakt med dem för att se varför det gått till på detta sätt.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh
    Emanuel
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2021-11-16 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd kund! Fick en bra rabatt som ny kund och dessutom lojalitetsbonus som verkar toppen.
    Hej! Superkul att du tar dig tiden att ge oss ett sådant fint omdöme. Det gör oss glada att du känner dig nöjd och vi hoppas på många fina år tillsammans med billig el.

    Hör av dig till oss om du skulle ha minsta lilla funderingar. :)

    Vänligen,
    Ralph
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2021-11-03 Spontant omdöme
    Superbra kundservice när jag ringde och berättade att en av mina närstående som är äldre tecknat ett abonnemang med bindningstid på två år, men att hon inte varit vid sitt sinnesfulla bruk vid detta tillfälle. De tog då bort bindningstiden direkt. Känns seriöst och bra.
    Hejsan Ellen,

    Tack för den fina kommentaren! :)

    Vi blir väldigt glada av att höra att du är nöjd med vår kundtjänst och vi arbetar konstant för att ge kunderna en så bra upplevelse som möjligt.

    Om det skulle vara något mer du undrar över är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller via info@gotaenergi.se

    Önskar dig en fortsatt fin vecka! :)

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2021-09-29 Spontant omdöme
    Göte energi är ett blufföretag som håller på med dolda avgifter och när jag tecknade så sa dom jag kan byta när jag vill. Men nu får jag betala kontraktbrott som är olagligt enligt ko... Har mailat dom för 3 dagar sedan ingen kontakt... Jävligt dåligt så jag lämnar nu till ko.....
    Hej Bengt!
    Hoppas allt är bra med dig.

    Om det är så att man tecknat ett avtal med oss ska det tydligt framgå om det är bindningstid och uppsägningstid på avtalet. Att man blir debiterad för ett kontraktsbrott innebär att man tecknat ytterligare ett avtal hos en ny elleverantör, och att denna elleverantören inte följt praxis - det vill säga att kolla upp om det finns bindningstid eller uppsägningstid på avtalet innan man tar över elleveransen.

    Det är jättetråkigt att ditt nya elbolag inte skickat en förfrågan till oss då detta enbart går ut över kunden. Vi vill dock gärna hitta en lösning på detta. Ring oss gärna på 020- 23 15 00 så ska vi hjälpa till att se över ditt ärende.

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Vänligen,
    Ralph
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2021-04-30 Spontant omdöme
    Då Göta Energi blivit dyrare (och sysslar med lockpriser på sin el) bytte jag elbolag via Elskling till en billigare konkurrent och trodde att allt var frid och fröjd. Fick sedan mejl från Göta Energi om att jag gjort mig skyldig till avtalsbrott och därför skulle få betala en straffavgift. Då jag hade Göta både till mitt kontor och hemma så blev det totalt nästan 2 000 kr jag skulle betala. En kännbar, helt oproportionerlig summa, som gjorde att Göta Energi i slutändan blev klart dyrare än om jag valt en konkurrent som kanske hade högre kilowattpris men bättre villkor. Jag har bytt elavtal flera gånger tidigare via Elskling och har aldrig varit med om ett elbolag som tar ut en straffavgift, och allra minst en så hög summa. När de sedan kontaktar en i det här ärendet (deras säljare ringer upprepade gånger, dagligen i veckor och bryr sig inte om kundernas behov av en privat sfär) så är det med utpressningsliknande formuleringar som låter antyda att man kan slippa straffavgiften om man fortsätter att vara kund hos dem (Göta Energi tror alltså inte på konkurrens på den fria marknaden, utan vill låsa in sina kunder). Vad är det för affärsetik? Behandlar man sina kunder så? Uppenbarligen har man räknat med att få dålig feedback och struntar i det, satsar allt på kortsiktiga vinster i stället. Undvik detta företag!
    Hej Martin!
    Till en början vill vi beklaga situationen du har hamnat i.

    När man tecknar ett avtal med en annan elleverantör är det viktigt att den nya elleverantören skickar en förfrågan till oss för att se när avtalet tidigast kan upphöra. Man behöver både ha uppsägningstid och bindningstid i beaktande. Om man inte skickar en förfrågan utan enbart väljer att ta över avtalet, då debiteras ett avtalsbrott som utgör en administrativ kostnad för hantering av avtalet, och en rörlig kostnad som infattar det vi förlorar på att avtalet bryts i förtid. Det är därför väldigt viktigt att man som elleverantör alltid skickar en förfrågan för att inte kunden ska bli drabbad, som det verkar ha hänt här.

    Gällande samtalen du fått efter så låter det som att någon medarbetare förklarat situationen och erbjudit dig att åter bli kund hos oss. Anledningen varför vi erbjuder detta är för att vi då kan återbetala kostnaden för avtalsbrottet. Man behöver alltså inte bli kund hos oss om man inte vill, men väljer man att bli det tar vi bort kostnaden för avtalsbrottet.

    Vi tar till oss av det du har skrivit och tackar även att du tog dig tiden att skriva om oss. Vi hoppas att du fått tillräckligt med information av oss för att förstå vad det är som har hänt, och varför det har hänt och finns givetvis för dig om du skulle ha några andra frågor eller funderingar.

    Du kan nå oss på 020- 23 15 00 eller på info@gotaenergi.se om du önskar att vi ser över ditt ärende igen.

    Vänligen,
    Ralph
    Göta Energi AB
    Gilla
  • RONNI S
    skrev om Göta Energi AB
    2021-04-10 Spontant omdöme
    Man binder upp sig på 12 månader inget konstigt. Sen när man vill avsluta det efter 12månader så är det 3månaders uppsägning., EFTER bindningstiden gått ut.

    Mao. om man inte säger upp det efter 9månader så sitter du på defacto 15månaders bindningstid. Och så påpekar man det till kundservice att man vill ha en kopia på kontraktet för att man vill gå vidare med det till allmänna rekommendationsnämnden, vips, ingen uppsägningstid, inga 15månader. Magiskt, dom är skojare som gör allt för att mjölka konsumenten.

    Och jag förväntar mig ett klassiskt svar "det är tråkigt att du att du hade en sån uppleves, din situation är unik och detta ska inte få hända. ta kontakt med oss så vi kan få rätsida på det." Nej det är okej, det tänker jag inte göra. Jag skriver här för att varna andra, i det långa loppet kommer du inte tjäna på dom.
    Hej Ronni!

    Hoppas du har haft en bra vecka.

    Det stämmer att det är 90 dagars uppsägningstid efter bindningstiden löpt ut. Under bindningstiden är det 30 dagar. Det går alltså jättebra att informera om sin uppsägning under bindningstiden för att avtalet skall upphöra under perioden då bindningstiden löper ut. Detta är våra avtalsvillkor som redovisas i samband med att man tecknar och godkänner sitt elavtal.

    Att vi tar bort uppsägningstiden är för att vi inte önskar se våra kunder missnöjda. Vi har full förståelse att man kan missa vissa detaljer kring avtalet och att man inte är helt insatt i branschen, därför väljer vi hellre att fria än att fälla. Det är även tidskrävande för både oss som företag men givetvis även för konsumenten, när vi enkelt kan lösa ärendet genom oss, där alla parter istället blir nöjda.

    Ha en fortsatt fin helg!

    Vänligen,
    Ralph
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2021-01-30 Spontant omdöme
    Det är fest och dina vänner skrattar, plötsligt släcks lyset och någon ropar "Vi leker kurragömma". Detta blir en fest du aldrig ska glömma, festen utan fotominnen för vem kan fotografera i mörkret? Känns det här spännande? Nej såklart inte ! Ljus ger glädje och trygghet som Göta Energi utstrålar. Utan Göta Energi hade jag inte Spot On eller Bonustimmen. Jag tycker lika mycket om Göta Energi som min pojkvän. Såklart gick det inte att välja pojke då det var för mörkt på festen. Det enklaste valet blev den som stod närmast. Det jag lärde mig den kvällen var hur viktigt det är att VÄLJA rätt Elleverantör. Göta Energi det självklara valet för mig.
    Hej Helena!

    Nämen oj, verkligen oj! Vilket otroligt fint omdöme. Vi uppskattar verkligen att du tog dig tiden att skriva in till oss och förgyllde dagen med din solskenshistoria. Vi hoppas på många år tillsammans med bra elpriser. :)

    Vi önskar en fortsatt fin vecka!

    Vänligen,
    Ralph
    Göta Energi AB
    Gilla
  • TARU E
    skrev om Göta Energi AB
    2020-12-19 Spontant omdöme
    Bra elpriser. Suveränt med fast elpris på vinterhalvåret. Bra erbjudanden. Nöjd kund sedan flera år. Klart billigare än mina tidigare elbolag.
    Hej Taru!

    Kul att höra att du nöjd, det värmer dessa kalla och mörka dagar. Det låter som att du har vårat Vintertrygg avtal, ett väldigt smidigt val där man slipper tänka på att man har rätt prisform för årstiden. Ibland kan det vara skönt med något som sköter sig självt.

    Tack för att du är vår kund, vi önskar dig en god jul och ett gott nytt år!

    Bästa hälsningar,
    Amanuel
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2020-12-08 Spontant omdöme
    Om det finns lägre än en stjärna ska ge till dem. Det är värst som har varit med. Deras försäljare lurade mig totalt. De lovade mig att skulle betala mindre om jag skriver elavtal med dem men i slutet fick jag betala mer. Och när jag ringde dem ville de inte ge mig den försäljare namn som ljög och lurade mig så att jag kan klaga hos dem. Såna folk måste inte jobba på ett företag men det verkar Göta energi vill att deras försäljare ska göra så och lura folk så länge fixar kunder till dem. Deras kund service var så otrevliga. De är inte elbolag men de är bedragare som får kunder genom att lura dem.
    Hej Aya!

    Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme och beklagar verkligen det som inträffat. Vi vill mer än gärna se över ditt ärende och önskar därför komma i kontakt för att reda ut det här och se till så att du känner dig nöjd.

    Återkom gärna till oss på 020 -23 15 00 så vi får en möjlighet att lösa detta för dig.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Vänligen,
    Ralph
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2020-10-31 Spontant omdöme
    Tyvärr kan jag inte rekommendera detta bolag. Det är endast dina första 12 månader som du är intressant, sedan skiter dom i dej. Jag tvingas byta elbolag efter 5 år för att inte behöva betala för mycket i form av olika avgifter som jag inte blir av med, t.ex. elavtal samt elkonto som jag inte ens utnyttjar.
    Hej Jimmi,

    Tack för att du tog dig tiden att dela med dig av din upplevelse.
    Av det du beskriver låter det som att du tecknat ett rabatterat kampanjavtal. Dessa avtal tecknas via exempelvis Elskling.se och har en rabatt på månadsavgiften samt en öresrabatt under de första 12 månaderna.

    När rabatten löper ut går man per automatik över till bolagets standardavtal, oavsett vilket bolag du valt som leverantör.

    Tjänsten El-konto är en tilläggstjänst som gör det möjligt att exempelvis jämna ut din elkostnad över året och betala samma belopp varje månad. Denna tjänst är givetvis helt valfri och kan sägas upp helt utan bindningstid.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2020-10-07 Spontant omdöme
    Riktigt oseriöst intryck av säljare som precis ringde. Menade delvis att jag skulle erhålla något form av ”avdrag då jag är egenföretagare” vilket låter märkligt.

    Menade dessutom att man tjänar på att att välja göta energi då det inte finns några årsavgifter eller andra dolda kostnader. Att det däremot kostar 69:- i månaden utöver el innebär ju kort och gott att abonnemanget kostar 828:- om året utöver kosten för el.

    Undvik telefonsäljarna gör egen research...
    Hej Glenn,

    Tack för din feedback och för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme om din upplevelse.

    Det säljaren syftade på är förmodligen momsavdraget som du som egenföretagare är berättigad till. Alla bolag arbetar antingen med fasta årsavgifter, månadsavgifter eller påslag på kilowattpriset för att kunna bedriva en fungerande verksamhet. Precis som du skriver innebär en månadsavgift på 69 kr/mån en årskostnad på 828 kr/mån.

    Om du skulle ha några frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att kontakta vår företags-kundtjänst på: 020-10 44 00

    Önskar dig en trevlig dag!

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Gilla
  • ANTON K
    skrev om Göta Energi AB
    2020-08-26 Spontant omdöme
    Elen höll på att stängas av för att jag bodde inneboende, Göta ringde upp mig och meddelade detta. Tack Göta för att ni hjälpte mig att ta över elavtalet extra tack till Oliver Andersson hos er som bjöd på högklassig service! Rekommenderar varmt!
    Hej Anton,

    Vad härligt att det redde ut sig för dig! Det glädjer oss verkligen att höra att du nöjd med oss som ditt elhandelsbolag och med servicen från våran stjärna Oliver Andersson. :D

    Tack för att du vill vara kund hos oss!

    Ha nu en fantastiskt dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • Antons O
    skrev om Göta Energi AB
    2020-07-31 Spontant omdöme
    Förlurat mig i muntlig avtal och i tjänst som jag viljat inte beställa.
    Jag körde bill denna tiden och blir uppringt av säljare William, han provat att kapla mig till Göta Energi, och frågat frågor gälande firma. Eftersom jag är Enskild Firma - jag säga till honom att jag kan inte blir foretagskund hos dem, eftersom jag bor i detta adress och jag ha inte lokal som jag kan blir anslut till.
    Som jag säga jag körde bill och det jag säga till honom också. I vår telefon samtal jag säga till honom att jag vilja inte skriva inget på telefon, jag vilja ha alt på paper att se och jamföra med anslutning som jag ha.
    Och det jag säga till honom många tider. Sen han säga nån om det han kan fixa, men han ska bara förklara avtalet som jag ska fa, eller nån av det (jag kör bil, och är säkert att jag säga att jag vilja inte skriva nån på telefon, bara på paper, så jag säga OK du kan prata om detta)
    I den tiden han börjat att ha inspelning prata om avtalet "muntlig avtalet" och jag säga ja, ja, säga pers nummer, i inspelning som jag fått via mejl finns bara det det av samtal, men finns också min fråga att få paper att signera.
    Så efter han pratat om avtalet och annat - han ansluta mig till Göte Energi direkt - utan skrivit avtal. Jag fått avtal hemma inom 10 dagar, men jag skrivit det inte, eftersom viljat inte. Jag fått brev från Göteborgs Energi om byta av el leverantör! - Jag ringde till Telge och frågat va händer? Dem konstaterat att jag avslutat från dem och anslutat till Göta. Det jag avslutat direkt!
    Sen fått jag faktura för tiden som jag varit "kund" hos Göta Energi. Så tänkt ok "fair enough". Men nu jag fått faktura för AVTALSBROTT 2560:- till firma!
    1. Jag kan inte ha el avtal till firma, eftersom det är enskild! Och det är mitt lght!
    2. Jag skrivit inte nån avtal.
    3. I inspelning dem säga du säga OK till muntlig avtal, och vilja inte prata om helt samtal.
    4. när jag ringde up första gånger att strida det - jag lovat att blir upringd - upringt inte. i 2 dagar ringde ingen, lovat ingen att blir upringt - uppringt inte. 3 gånger ringde - tror jag mer än vecka från först ring tid - och dem säga att mitt fel att skriva muntlig avtal.

    Jag vilja inte betala detta faktura, men vilja inte att ha kronofogden på mig.
    Jag vilja att Göta energi anuera detta - eftersom jag ha inge avtal med dem.
    Tack
    Hej Antons,

    Det är fruktansvärt tråkigt att höra att du haft denna upplevelsen med oss.

    Jag har försökt komma i kontakt med dig via Trustpilot för att vidare kunna hjälpa dig med ditt ärende.

    Hoppas du får en fin dag så hörs vi av,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2020-06-17 Spontant omdöme
    Varning för detta företag
    Bedrägliga säljmetoder
    Hej Mattias,

    Tusen tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme till oss. Vi uppskattar all feedback som vi kan få. Såklart tråkigt att du fått denna uppfattningen av oss dock.

    Om det finns något speciellt vi kan hjälpa dig med så är du varmt välkommen att ringa in till oss på 020-23 15 00 eller skicka ett mail till oss via vårt kontaktformulär på våran hemsida.

    Ha en fin dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2020-04-11 Spontant omdöme
    Minus: Jag har upplevt några gånger att jag har hittat rader på fakturorna för tjänster och produkter som jag aldrig har valt. Vid kontakt med kundservice har dessa kunnat plockas bort. Man måste vara uppmärksam och läsa på fakturorna man får så att det inte ligger något extra där.
    Minus: På något vis lyckades jag bli knuten till något slags abonnemang utan att jag var medveten om det och blev då pålagd någon slags straffavgift när jag bytte leverantör.
    Plus: Kundtjänsten har varit snabb och hjälpsam varje gång jag har varit i kontakt med dem.

    Trots mina positiva upplevelser med kundtjänsten så måste jag tyvärr ändå säga att det är jobbigt att vara kund här när man känner att man hela tiden kontrollera så att man inte betalar mer än man behöver.
    Hej Kjell,

    Fördelsprodukterna som kan tillkomma i ens avtal får man alltid information om både muntligen och skriftligen vid tecknandet av avtalet.

    Alla våra avtal har bindningstid och det har dom flesta elbolagen på sina elavtal - även telefonabonnemang och andra typer av avtal brukar ha bindningstid. Bryter man sitt avtal i förtid så debiterar vi kunden för den förlust vi gör under den återstående avtalstiden. Detta står i avtalsvillkoren för ditt avtal.

    Vad glada vi blir över att höra att du vart nöjd med våran kundservice - vi jobbar dagligen för att förbättra våran service och det känns väldigt roligt att få höra att det ger resultat. Vi tackar så oerhört mycket för din feedback och önskar dig en fantastisk dag!

    Hälsningar,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • NELLIE Å
    skrev om Göta Energi AB
    2020-01-28 Spontant omdöme
    Riktigt bra service, ser fram emot att ha Göta Energi!
    Hej Nellie,

    Tack för ditt omdöme. Vi blir väldigt glada av att höra att du är nöjd med den service du fått av vår medarbetare. Vi arbetar för att du skall förbli en nöjd kund hos oss en lång tid framöver.

    Om du skulle ha några som helst frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller skicka ett mail till info@gotaenergi.se

    Ha en bra dag!

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2020-01-10 Spontant omdöme
    Haft lite strul inledningsvis med dem med att de lade t.ex.till extra kostnad för miljöavtal som jag inte beställt. Läs noga avtalet så det inte lagts på något om ni tecknar! Sen flöt det tills jag bytte adress och flyttade med elavtalet, som jag hade bindningstid kvar på Fick enkät varför jag slutade som kund. När jag påpekade att jag var kvar svarade de att det skickats av misstag och att allt var rätt. Efter flytten fick jag en räkning från Vattenfall med anvisat avtal =mkt högre pris. Hos Göta energi var jag inte längre registrerad som kund när jag försökte logga in. De bad om ursäkt att det blivit fel och jag skulle bli kund igen. Sen fick jag nästa räkning från Vattenfall med anvisat avtal. I januari dessutom när det går åt som mest el i villan. Försökte logga in på mina sidor igen men var inte heller nu registrerad som kund. Har förlorat ekonomiskt på deras inkompetens så de går bort som leverantörer. Trevlig kundtjänst men det hjälper ju föga.
    Hej Dan A,

    Tack för din feedback och beklagar det som inträffat. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att kunna ta en närmre titt på ditt ärende och komma fram till en gemensam lösning. Om du har fått ett anvisat avtal med Vattenfall på grund av att vi inte flyttade med ditt avtal på ett korrekt sätt kommer vi givetvis kompensera dig för det.

    Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020-23 15 00 eller maila till info@gotaenergi.se

    Du får gärna fråga efter mig, jag heter Hampus.

    Ha en bra dag!

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Fick aldrig svar på mail, (som gick fram)men ringde senare. Du var upptagen men pratade med Emil som höll i flytten. Han sade att Vattenfall felaktigt angett att det saknades uppgifter och inte godtog flytten. Ansvaret var inte Göta energis. Jag skulle höra av mig till min nya leverantör tyckte han (= Eon, som inte gjort nåt fel) Jag har mailat Vattenfall men Om ni inte får godkänt av dem och inte tar kontakt med mig eller dem så det reds ut utan bara struntar i det så har ni misskött er och största ansvaret för min ekonomiska skada. Jag hörde dessutom av mig till er under flytten För att det inte skulle bli nåt fel.Allt var i sin ordning enligt er.
    200310: Tyst från Göta energi nu.Inget intresse att ersätta skadan de orsakar.
    DAN A
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-29 Insamlad av företaget
    Elavtalet, det kommer olika förlag hela tiden om att binda till både vänster och höger vilket är förvirrande.
    Hej Fritiof L,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva en kommentar. Vi tackar så mycket för din feedback, det hjälper oss väldigt mycket i vårt ständiga arbete mot att hela tiden bli bättre och leverera bättre service.

    Om det finns något vi kan hjälpa dig med, tveka inte på att kontakta oss per telefon på 020-23 15 00 eller skicka ett meddelande till oss på facebook. (www.facebook.com/gotaenergi)

    God fortsättning,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • MARCUS G
    skrev om Göta Energi AB
    2019-12-18 Spontant omdöme
    Lurade mig när jag hade dom sa ett pris visade sig vara ett helt annat när jag skulle betala räkningen. även massa dyra avgifter som jag ej ville ha. Ring mig om ni vill byta elbolag 0707704813
    Hej Marcus!

    Detta låter ju väldigt märkligt.. Självklart så skulle vi aldrig tvinga på en kund massa extraavgifter eller lura någon genom att säga fel priser etc. Det låter som att det skett ett litet missförstånd här och jag skulle gärna vilja se över detta för dig.

    Om du vill ha hjälp med att se över ditt avtal, vänligen skicka ett meddelande till oss på facebook eller ring till oss på 020-23 15 00. Vill du prata med mig, som nu har lite koll på ärendet, så går det jättebra att be om att få prata med Emma.

    Ha nu en underbar dag!
    /Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-16 Insamlad av företaget
    Mycket kunniga och professionella medarbetare. Men, vid info om det erbjudande jag accepterade var budskapet om momsen otydlig.
    Hallå där Lundin R,

    Så glada vi blir av detta, tusen tack för dom fina orden! :D

    Dock inte lika kul att läsa det sista, såklart så bör all information komma fram klart och tydligt till kunden och jag får helt enkelt be så hemskt mycket om ursäkt ifall du känner att detta var oklart. Är det momsen på kwh priset du undrar över?

    Ha en fantastisk dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2019-12-15 Spontant omdöme
    Blev kontaktad av en kanonkille som verkligen kunde elbranschen. Jonas tror jag han hette? Underbar och personlig service. Här värnar man om sina kunder!
    Hej Johan,

    Kul att höra att du är nöjd med servicen du fått av vår medarbetare, vi arbetar givetvis för att vara så personliga som möjligt gällande vår service och anpassa oss efter kundens behov! :)

    Ha en trevlig dag!

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-15 Insamlad av företaget
    Jag tycker det är svårt att besvara frågorna eftersom allt är så nytt. Så jag litar på att ni sköter allt åt mig.
    Hej Hartman,

    Vi sköter givetvis allt gällande ditt leverantörsbyte åt dig! :)

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-13 Insamlad av företaget
    Jag köpte el och är nöjd med allting
    Hej William,

    Kul att höra! Vi strävar för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden. :)

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2019-12-13 Insamlad av företaget
    Har bytt elleverantör till Göta Energi på vårt lantställe. Har blivit bra bemött. Hoppas de har en bra prisbild också.
    Hej Andersson,

    Kul att höra att du är nöjd med ditt val samt bemötandet du fått av vår(a) medarbetare. Vi lovar att du skall förbli nöjd med ditt val! :)

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Gilla
  • Johan N
    skrev om Göta Energi AB
    2019-12-13 Insamlad av företaget
    Tyvärr lutade de in mig som kund ute på stan och lät mig tro att jag ångrat ”köpet” inom ångerperioden. Sedan visade det sig att det inte gått igenom och jag var fast i två år...
    Hej Johan,

    Tack för din feedback och beklagar det som inträffat. Det du beskriver strider mot våra riktlinjer vid försäljning och vi skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig för att ta en närmre titt på vad som inträffat.

    Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller skicka ett mail till: info@gotaenergi.se

    Ha en bra start på veckan!

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-13 Insamlad av företaget
    El, företaget levde upp till mina förväntningar
    Hej Radak,

    Roligt att höra att vi levde upp till dina förväntningar. Vi arbetar för att vi i framtiden skall fortsätta leva upp till dina förväntningar. :)

    Hälsningar,
    Hampus
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-12 Insamlad av företaget
    Trevlig personal! Känns seriöst
    Tusen tack Kerstin, vad glad jag blir av att läsa detta! Jag ska förmedla detta till mina fantastiska kollegor, så blir dom garanterat lika glada som jag :D

    Ha en underbar dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-12 Insamlad av företaget
    Jag köpte El och företaget har varit väldigt bemötande och hjälpte till med alla frågor jag hade. Informationen jag fick var correct och vad som sas var vad som gällde.
    Jag tycker att företaget Göta Energi är ett bra företag som står för sitt ord och man kan anlita på
    Hallå där Milltos T,

    Vad roligt att läsa att du är nöjd med oss som din elleverantör :D

    Din kommentar glädjer oss otroligt mycket och vi tackar så mycket för att vi får ha dig som kund!

    Ha en fantastisk dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2019-12-11 Insamlad av företaget
    rätt bra men jag ville inte vara med på rent vatten men det funkade inte
    Hej Blomstrand P,

    Ojdå, detta måste vi ju lösa! Vänligen kontakta oss per telefon på 020-23 15 00 eller via mail på info@gotaenergi.se så ska vi hjälpa dig med detta :)

    Ha en fantastisk dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2019-12-11 Insamlad av företaget
    Köpte el avtal
    Vart mycket bra bemötande
    Har haft dom i många år så är mycket nöjd
    Hej Lars,

    Så roligt att höra, det glädjer oss verkligen :D
    Tack för att du vill vara kund hos oss!

    Önskar dig en fantastisk kväll,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-11 Insamlad av företaget
    Lätt att ha o göra med. Tydlig info på faktura o hemsida.
    Hej Furuwidh M!

    Vad roligt att höra, detta gör oss så himla glada :D

    Ha en underbar kväll,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-09 Insamlad av företaget
    Kassa och otydliga regler och avtal.
    Butter så fort chansen ges
    Hej Robert!

    Det var ju inte alls kul att läsa :(

    Vad är det som får dig att känna så? På vilket sätt skulle vi kunna bli tydligare?

    Ha en fin dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-09 Insamlad av företaget
    Billigare el än eon som jag hade i fjor ,känner mig lite besviken .vill gärna ha era undersökningar .ni skulle göra mer för landets pensionärer .Spf pro är ju dom nu är frågan hur länge jag blir er kund det är inte hot men besviken Elna S
    Trevligt om ni svarar ang detta.
    Hej Elna,

    Vilka undersökningar syftar du på?
    Du får ursäkta mig men jag förstår inte riktigt din fråga. Hur menar du att vi har en koppling med SPF?

    Ha en fin dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2019-12-08 Insamlad av företaget
    Flyttade elavtal till Göta energi. Är mikroproducent.
    Mina inköp av el flyttade över en månad tidigare än min elförsäljning. Än märkligare är att mitt gamla elbolag slutade köpa el 5 dagar tidigare än Göta energi började köpa den. Åtminstone 3 mellanliggande dagar som jag inte fick betalt för min elproduktion, mitt i juli. Vet dock inte om detta beror på Göta eller förra bolaget.
    Lika störd över faktureringsavgift på elfakturan.
    Hej Engelbrektsson B,

    Detta låter ju mycket märkligt... och såklart inte bra alls, att du inte fick betalt för din producerade el under ett par dagar. Vänligen ring in till oss på 020-23 15 00 så ska vi hjälpa dig med att se över detta.

    Däremot har vi ingen faktureringsavgift.

    Ha en fantastisk dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-08 Insamlad av företaget
    Företag som jag köper el av. Har funkat prickfritt och personalen jag har pratat med har varit trevliga och inte pratat massa goja som de flesta företag gör. Enkelt att förstå vad man får och levererar exakt vad man förväntar sig. Supernöjd!
    Hallå där Tommie,

    Vad underbart att höra! Tusen tack för den fina feedbacken :D

    Ha en fin dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-07 Insamlad av företaget
    Har bara positiva synpunkter att komma med.
    Godmorgon Bjurelid U,

    Vad roligt att höra, det tackar vi så mycket för!

    Hoppas du får en fantastisk vecka,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • 2019-12-07 Insamlad av företaget
    Hej. Jag har inte haft er så länge, det är lite svårt att säga något direkt. Men än så länge är ni bra, med tanke på att jag får en el rkänning på 190 :- som jag tycker är okej. Väre är det när man får en el faktura från vattenfall, dom tar bara för att trasportera elen i sina ledningar från er 445:-per månad. Det är inte okej tycker jag, dom är mer dubbelt så dyra som er. Jag tycker att vattenfall lurar sina kunder, dom har höjt elpriset med 200% vilket är oker priser.
    Hej Alfredssom B,

    Vad kul att höra att du är nöjd med oss som din elleverantör än så länge :)

    Dessvärre är nätkostnaden ingenting som man kan påverka. Ditt nätbolag debiterar även för elskatten, vilket är relativt nytt och det är därför fakturorna från ditt nätbolag blivit dyrare sedan en tid tillbaka. Om du har några fler frågor eller funderingar kring din faktura från ditt elnätsbolag så rekommenderar jag dig att ringa till dom.

    Ha en fin dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla
  • skrev om Göta Energi AB
    2019-12-07 Insamlad av företaget
    .jag är väldigt nöjd, tack..................................
    Godmorgon Suranyi!

    Så roligt att höra, tack för den fina feedbacken :D

    Ha en fantastisk dag,
    Emma
    Göta Energi AB
    Gilla