Göta Energi AB

Göta Energi AB

Välkommen till Göta Energi!

Om du tycker att billig el är det viktigaste när du väljer elbolag så har du kommit rätt. Vi brukar nämligen säga att vi är det enkla valet för dig som gillar billig el. Som Sveriges största utmanare på elmarknaden med väldigt många prismedvetna kunder är vi det elbolag som växt mest i Sverige de senaste fem åren. Välkommen!

Läs vad 160 kunder tycker om Göta Energi AB 2

• 2021-06-23
    Svartlistat elbolag som säljer med fula och oärliga metoder.
    Priser presenteras ofta utan moms och elcertifikat, där kunder luras in i avtal med lockpriser. Man trycker mycket på att avtalen saknar bindningstid, men döljer att avtalen har mycket lång uppsägningstid på upp till tre år.

Bolaget bryter även mot god sed vad gäller de allmänna elhandelsavtalens överenskommelse kring brytkostnader. Om man avslutar sitt avtal i förtid så läggs en brytkostnad till, men denna kryddar Göta Energi till orimliga nivåer, helt emot vad som är satt i de allmänna elhandelsavtalen.

Utöver detta använder även Göta Energi sig av fullmakter, där man kan hålla kvar kunder mot sin vilja, med hänvisning till fullmakten. Kunder avslutar sina avtal med bolaget, bara för att de på nytt kan ta tillbaka kunderna.

Samfakturering är också ett knep de använder sig av, där de ordnar så att de fakturerar nätbolagets del på sina fakturor. Detta utnyttjas där man lägger till påhittade kostnader och låtsas som att dessa kommer från nätbolaget. Sett skräckexempel där vissa kunder blivit fakturerade fejkade förseningsavgifter och räntor långt över vad nätbolagen faktiskt tagit ut. Man håller även på betalningen till nätbolagen för att bygga egen ränta.

Undvik! Rakt igenom ett bluffbolag som en borde få bedriva försäljning av elavtal.
    2021-04-30
    Då Göta Energi blivit dyrare (och sysslar med lockpriser på sin el) bytte jag elbolag via Elskling till en billigare konkurrent och trodde att allt var frid och fröjd. Fick sedan mejl från Göta Energi om att jag gjort mig skyldig till avtalsbrott och därför skulle få betala en straffavgift. Då jag hade Göta både till mitt kontor och hemma så blev det totalt nästan 2 000 kr jag skulle betala. En kännbar, helt oproportionerlig summa, som gjorde att Göta Energi i slutändan blev klart dyrare än om jag valt en konkurrent som kanske hade högre kilowattpris men bättre villkor. Jag har bytt elavtal flera gånger tidigare via Elskling och har aldrig varit med om ett elbolag som tar ut en straffavgift, och allra minst en så hög summa. När de sedan kontaktar en i det här ärendet (deras säljare ringer upprepade gånger, dagligen i veckor och bryr sig inte om kundernas behov av en privat sfär) så är det med utpressningsliknande formuleringar som låter antyda att man kan slippa straffavgiften om man fortsätter att vara kund hos dem (Göta Energi tror alltså inte på konkurrens på den fria marknaden, utan vill låsa in sina kunder). Vad är det för affärsetik? Behandlar man sina kunder så? Uppenbarligen har man räknat med att få dålig feedback och struntar i det, satsar allt på kortsiktiga vinster i stället. Undvik detta företag!
    Hej Martin! Till en början vill vi beklaga situationen du har hamnat i. När man tecknar ett avtal med en annan elleverantör är det viktigt att den nya elleverantören skickar en förfrågan till oss för att se när avtalet tidigast kan upphöra. Man behöver både ha uppsägningstid och bindningstid i beaktande. Om man inte skickar en förfrågan utan enbart väljer att ta över avtalet, då debiteras ett avtalsbrott som utgör en administrativ kostnad för hantering av avtalet, och en rörlig kostnad som infattar det vi förlorar på att avtalet bryts i förtid. Det är därför väldigt viktigt att man som elleverantör alltid skickar en förfrågan för att inte kunden ska bli drabbad, som det verkar ha hänt här. Gällande samtalen du fått efter så låter det som att någon medarbetare förklarat situationen och erbjudit dig att åter bli kund hos oss. Anledningen varför vi erbjuder detta är för att vi då kan återbetala kostnaden för avtalsbrottet. Man behöver alltså inte bli kund hos oss om man inte vill, men väljer man att bli det tar vi bort kostnaden för avtalsbrottet. Vi tar till oss av det du har skrivit och tackar även att du tog dig tiden att skriva om oss. Vi hoppas att du fått tillräckligt med information av oss för att förstå vad det är som har hänt, och varför det har hänt och finns givetvis för dig om du skulle ha några andra frågor eller funderingar. Du kan nå oss på 020- 23 15 00 eller på info@gotaenergi.se om du önskar att vi ser över ditt ärende igen. Vänligen, Ralph Göta Energi AB
  • RONNI S
    2021-04-10
    Man binder upp sig på 12 månader inget konstigt. Sen när man vill avsluta det efter 12månader så är det 3månaders uppsägning., EFTER bindningstiden gått ut.

Mao. om man inte säger upp det efter 9månader så sitter du på defacto 15månaders bindningstid. Och så påpekar man det till kundservice att man vill ha en kopia på kontraktet för att man vill gå vidare med det till allmänna rekommendationsnämnden, vips, ingen uppsägningstid, inga 15månader. Magiskt, dom är skojare som gör allt för att mjölka konsumenten.

Och jag förväntar mig ett klassiskt svar "det är tråkigt att du att du hade en sån uppleves, din situation är unik och detta ska inte få hända. ta kontakt med oss så vi kan få rätsida på det." Nej det är okej, det tänker jag inte göra. Jag skriver här för att varna andra, i det långa loppet kommer du inte tjäna på dom.
    Hej Ronni! Hoppas du har haft en bra vecka. Det stämmer att det är 90 dagars uppsägningstid efter bindningstiden löpt ut. Under bindningstiden är det 30 dagar. Det går alltså jättebra att informera om sin uppsägning under bindningstiden för att avtalet skall upphöra under perioden då bindningstiden löper ut. Detta är våra avtalsvillkor som redovisas i samband med att man tecknar och godkänner sitt elavtal. Att vi tar bort uppsägningstiden är för att vi inte önskar se våra kunder missnöjda. Vi har full förståelse att man kan missa vissa detaljer kring avtalet och att man inte är helt insatt i branschen, därför väljer vi hellre att fria än att fälla. Det är även tidskrävande för både oss som företag men givetvis även för konsumenten, när vi enkelt kan lösa ärendet genom oss, där alla parter istället blir nöjda. Ha en fortsatt fin helg! Vänligen, Ralph Göta Energi AB
    2021-01-30
    Omdömet är under granskning
    Det är fest och dina vänner skrattar, plötsligt släcks lyset och någon ropar "Vi leker kurragömma". Detta blir en fest du aldrig ska glömma, festen utan fotominnen för vem kan fotografera i mörkret? Känns det här spännande? Nej såklart inte ! Ljus ger glädje och trygghet som Göta Energi utstrålar. Utan Göta Energi hade jag inte Spot On eller Bonustimmen. Jag tycker lika mycket om Göta Energi som min pojkvän. Såklart gick det inte att välja pojke då det var för mörkt på festen. Det enklaste valet blev den som stod närmast. Det jag lärde mig den kvällen var hur viktigt det är att VÄLJA rätt Elleverantör. Göta Energi det självklara valet för mig.
    Hej Helena! Nämen oj, verkligen oj! Vilket otroligt fint omdöme. Vi uppskattar verkligen att du tog dig tiden att skriva in till oss och förgyllde dagen med din solskenshistoria. Vi hoppas på många år tillsammans med bra elpriser. :) Vi önskar en fortsatt fin vecka! Vänligen, Ralph Göta Energi AB
  • TARU E
    2020-12-19
    Bra elpriser. Suveränt med fast elpris på vinterhalvåret. Bra erbjudanden. Nöjd kund sedan flera år. Klart billigare än mina tidigare elbolag.
    Hej Taru! Kul att höra att du nöjd, det värmer dessa kalla och mörka dagar. Det låter som att du har vårat Vintertrygg avtal, ett väldigt smidigt val där man slipper tänka på att man har rätt prisform för årstiden. Ibland kan det vara skönt med något som sköter sig självt. Tack för att du är vår kund, vi önskar dig en god jul och ett gott nytt år! Bästa hälsningar, Amanuel Göta Energi AB
    2020-12-08
    Om det finns lägre än en stjärna ska ge till dem. Det är värst som har varit med. Deras försäljare lurade mig totalt. De lovade mig att skulle betala mindre om jag skriver elavtal med dem men i slutet fick jag betala mer. Och när jag ringde dem ville de inte ge mig den försäljare namn som ljög och lurade mig så att jag kan klaga hos dem. Såna folk måste inte jobba på ett företag men det verkar Göta energi vill att deras försäljare ska göra så och lura folk så länge fixar kunder till dem. Deras kund service var så otrevliga. De är inte elbolag men de är bedragare som får kunder genom att lura dem.
    Hej Aya! Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme och beklagar verkligen det som inträffat. Vi vill mer än gärna se över ditt ärende och önskar därför komma i kontakt för att reda ut det här och se till så att du känner dig nöjd. Återkom gärna till oss på 020 -23 15 00 så vi får en möjlighet att lösa detta för dig. Ha en fortsatt fin dag! Vänligen, Ralph Göta Energi AB
    2020-10-31
    Tyvärr kan jag inte rekommendera detta bolag. Det är endast dina första 12 månader som du är intressant, sedan skiter dom i dej. Jag tvingas byta elbolag efter 5 år för att inte behöva betala för mycket i form av olika avgifter som jag inte blir av med, t.ex. elavtal samt elkonto som jag inte ens utnyttjar.
    Hej Jimmi, Tack för att du tog dig tiden att dela med dig av din upplevelse. Av det du beskriver låter det som att du tecknat ett rabatterat kampanjavtal. Dessa avtal tecknas via exempelvis Elskling.se och har en rabatt på månadsavgiften samt en öresrabatt under de första 12 månaderna. När rabatten löper ut går man per automatik över till bolagets standardavtal, oavsett vilket bolag du valt som leverantör. Tjänsten El-konto är en tilläggstjänst som gör det möjligt att exempelvis jämna ut din elkostnad över året och betala samma belopp varje månad. Denna tjänst är givetvis helt valfri och kan sägas upp helt utan bindningstid. Ha en fortsatt fin dag! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
  • 2020-10-07
    Riktigt oseriöst intryck av säljare som precis ringde. Menade delvis att jag skulle erhålla något form av ”avdrag då jag är egenföretagare” vilket låter märkligt.

Menade dessutom att man tjänar på att att välja göta energi då det inte finns några årsavgifter eller andra dolda kostnader. Att det däremot kostar 69:- i månaden utöver el innebär ju kort och gott att abonnemanget kostar 828:- om året utöver kosten för el.

Undvik telefonsäljarna gör egen research...
    Hej Glenn, Tack för din feedback och för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme om din upplevelse. Det säljaren syftade på är förmodligen momsavdraget som du som egenföretagare är berättigad till. Alla bolag arbetar antingen med fasta årsavgifter, månadsavgifter eller påslag på kilowattpriset för att kunna bedriva en fungerande verksamhet. Precis som du skriver innebär en månadsavgift på 69 kr/mån en årskostnad på 828 kr/mån. Om du skulle ha några frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att kontakta vår företags-kundtjänst på: 020-10 44 00 Önskar dig en trevlig dag! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
  • ANTON K
    2020-08-26
    Elen höll på att stängas av för att jag bodde inneboende, Göta ringde upp mig och meddelade detta. Tack Göta för att ni hjälpte mig att ta över elavtalet extra tack till Oliver Andersson hos er som bjöd på högklassig service! Rekommenderar varmt!
    Hej Anton, Vad härligt att det redde ut sig för dig! Det glädjer oss verkligen att höra att du nöjd med oss som ditt elhandelsbolag och med servicen från våran stjärna Oliver Andersson. :D Tack för att du vill vara kund hos oss! Ha nu en fantastiskt dag, Emma Göta Energi AB
  • Antons O
    2020-07-31
    Förlurat mig i muntlig avtal och i tjänst som jag viljat inte beställa.
    Jag körde bill denna tiden och blir uppringt av säljare William, han provat att kapla mig till Göta Energi, och frågat frågor gälande firma. Eftersom jag är Enskild Firma - jag säga till honom att jag kan inte blir foretagskund hos dem, eftersom jag bor i detta adress och jag ha inte lokal som jag kan blir anslut till.
    Som jag säga jag körde bill och det jag säga till honom också. I vår telefon samtal jag säga till honom att jag vilja inte skriva inget på telefon, jag vilja ha alt på paper att se och jamföra med anslutning som jag ha.
    Och det jag säga till honom många tider. Sen han säga nån om det han kan fixa, men han ska bara förklara avtalet som jag ska fa, eller nån av det (jag kör bil, och är säkert att jag säga att jag vilja inte skriva nån på telefon, bara på paper, så jag säga OK du kan prata om detta)
    I den tiden han börjat att ha inspelning prata om avtalet "muntlig avtalet" och jag säga ja, ja, säga pers nummer, i inspelning som jag fått via mejl finns bara det det av samtal, men finns också min fråga att få paper att signera.
    Så efter han pratat om avtalet och annat - han ansluta mig till Göte Energi direkt - utan skrivit avtal. Jag fått avtal hemma inom 10 dagar, men jag skrivit det inte, eftersom viljat inte. Jag fått brev från Göteborgs Energi om byta av el leverantör! - Jag ringde till Telge och frågat va händer? Dem konstaterat att jag avslutat från dem och anslutat till Göta. Det jag avslutat direkt!
    Sen fått jag faktura för tiden som jag varit "kund" hos Göta Energi. Så tänkt ok "fair enough". Men nu jag fått faktura för AVTALSBROTT 2560:- till firma!
    1. Jag kan inte ha el avtal till firma, eftersom det är enskild! Och det är mitt lght!
    2. Jag skrivit inte nån avtal.
    3. I inspelning dem säga du säga OK till muntlig avtal, och vilja inte prata om helt samtal.
    4. när jag ringde up första gånger att strida det - jag lovat att blir upringd - upringt inte. i 2 dagar ringde ingen, lovat ingen att blir upringt - uppringt inte. 3 gånger ringde - tror jag mer än vecka från först ring tid - och dem säga att mitt fel att skriva muntlig avtal.

Jag vilja inte betala detta faktura, men vilja inte att ha kronofogden på mig.
    Jag vilja att Göta energi anuera detta - eftersom jag ha inge avtal med dem.
    Tack
    Hej Antons, Det är fruktansvärt tråkigt att höra att du haft denna upplevelsen med oss. Jag har försökt komma i kontakt med dig via Trustpilot för att vidare kunna hjälpa dig med ditt ärende. Hoppas du får en fin dag så hörs vi av, Emma Göta Energi AB
    2020-06-17
    Varning för detta företag
    Bedrägliga säljmetoder
    Hej Mattias, Tusen tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme till oss. Vi uppskattar all feedback som vi kan få. Såklart tråkigt att du fått denna uppfattningen av oss dock. Om det finns något speciellt vi kan hjälpa dig med så är du varmt välkommen att ringa in till oss på 020-23 15 00 eller skicka ett mail till oss via vårt kontaktformulär på våran hemsida. Ha en fin dag, Emma Göta Energi AB
  • 2020-04-11
    Minus: Jag har upplevt några gånger att jag har hittat rader på fakturorna för tjänster och produkter som jag aldrig har valt. Vid kontakt med kundservice har dessa kunnat plockas bort. Man måste vara uppmärksam och läsa på fakturorna man får så att det inte ligger något extra där.
    Minus: På något vis lyckades jag bli knuten till något slags abonnemang utan att jag var medveten om det och blev då pålagd någon slags straffavgift när jag bytte leverantör.
    Plus: Kundtjänsten har varit snabb och hjälpsam varje gång jag har varit i kontakt med dem.

Trots mina positiva upplevelser med kundtjänsten så måste jag tyvärr ändå säga att det är jobbigt att vara kund här när man känner att man hela tiden kontrollera så att man inte betalar mer än man behöver.
    Hej Kjell, Fördelsprodukterna som kan tillkomma i ens avtal får man alltid information om både muntligen och skriftligen vid tecknandet av avtalet. Alla våra avtal har bindningstid och det har dom flesta elbolagen på sina elavtal - även telefonabonnemang och andra typer av avtal brukar ha bindningstid. Bryter man sitt avtal i förtid så debiterar vi kunden för den förlust vi gör under den återstående avtalstiden. Detta står i avtalsvillkoren för ditt avtal. Vad glada vi blir över att höra att du vart nöjd med våran kundservice - vi jobbar dagligen för att förbättra våran service och det känns väldigt roligt att få höra att det ger resultat. Vi tackar så oerhört mycket för din feedback och önskar dig en fantastisk dag! Hälsningar, Emma Göta Energi AB
  • NELLIE Å
    2020-01-28
    Riktigt bra service, ser fram emot att ha Göta Energi!
    Hej Nellie, Tack för ditt omdöme. Vi blir väldigt glada av att höra att du är nöjd med den service du fått av vår medarbetare. Vi arbetar för att du skall förbli en nöjd kund hos oss en lång tid framöver. Om du skulle ha några som helst frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller skicka ett mail till info@gotaenergi.se Ha en bra dag! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    2020-01-10
    Haft lite strul inledningsvis med dem med att de lade t.ex.till extra kostnad för miljöavtal som jag inte beställt. Läs noga avtalet så det inte lagts på något om ni tecknar! Sen flöt det tills jag bytte adress och flyttade med elavtalet, som jag hade bindningstid kvar på Fick enkät varför jag slutade som kund. När jag påpekade att jag var kvar svarade de att det skickats av misstag och att allt var rätt. Efter flytten fick jag en räkning från Vattenfall med anvisat avtal =mkt högre pris. Hos Göta energi var jag inte längre registrerad som kund när jag försökte logga in. De bad om ursäkt att det blivit fel och jag skulle bli kund igen. Sen fick jag nästa räkning från Vattenfall med anvisat avtal. I januari dessutom när det går åt som mest el i villan. Försökte logga in på mina sidor igen men var inte heller nu registrerad som kund. Har förlorat ekonomiskt på deras inkompetens så de går bort som leverantörer. Trevlig kundtjänst men det hjälper ju föga.
    Hej Dan A, Tack för din feedback och beklagar det som inträffat. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att kunna ta en närmre titt på ditt ärende och komma fram till en gemensam lösning. Om du har fått ett anvisat avtal med Vattenfall på grund av att vi inte flyttade med ditt avtal på ett korrekt sätt kommer vi givetvis kompensera dig för det. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020-23 15 00 eller maila till info@gotaenergi.se Du får gärna fråga efter mig, jag heter Hampus. Ha en bra dag! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    Fick aldrig svar på mail, (som gick fram)men ringde senare. Du var upptagen men pratade med Emil som höll i flytten. Han sade att Vattenfall felaktigt angett att det saknades uppgifter och inte godtog flytten. Ansvaret var inte Göta energis. Jag skulle höra av mig till min nya leverantör tyckte han (= Eon, som inte gjort nåt fel) Jag har mailat Vattenfall men Om ni inte får godkänt av dem och inte tar kontakt med mig eller dem så det reds ut utan bara struntar i det så har ni misskött er och största ansvaret för min ekonomiska skada. Jag hörde dessutom av mig till er under flytten För att det inte skulle bli nåt fel.Allt var i sin ordning enligt er. 200310: Tyst från Göta energi nu.Inget intresse att ersätta skadan de orsakar. DAN A
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2019-12-29
    Elavtalet, det kommer olika förlag hela tiden om att binda till både vänster och höger vilket är förvirrande.
    Hej Fritiof L, Tack för att du tagit dig tid att skriva en kommentar. Vi tackar så mycket för din feedback, det hjälper oss väldigt mycket i vårt ständiga arbete mot att hela tiden bli bättre och leverera bättre service. Om det finns något vi kan hjälpa dig med, tveka inte på att kontakta oss per telefon på 020-23 15 00 eller skicka ett meddelande till oss på facebook. (www.facebook.com/gotaenergi) God fortsättning, Emma Göta Energi AB
  • MARCUS G
    2019-12-18
    Lurade mig när jag hade dom sa ett pris visade sig vara ett helt annat när jag skulle betala räkningen. även massa dyra avgifter som jag ej ville ha. Ring mig om ni vill byta elbolag 0707704813
    Hej Marcus! Detta låter ju väldigt märkligt.. Självklart så skulle vi aldrig tvinga på en kund massa extraavgifter eller lura någon genom att säga fel priser etc. Det låter som att det skett ett litet missförstånd här och jag skulle gärna vilja se över detta för dig. Om du vill ha hjälp med att se över ditt avtal, vänligen skicka ett meddelande till oss på facebook eller ring till oss på 020-23 15 00. Vill du prata med mig, som nu har lite koll på ärendet, så går det jättebra att be om att få prata med Emma. Ha nu en underbar dag! /Emma Göta Energi AB
    2019-12-16
    Mycket kunniga och professionella medarbetare. Men, vid info om det erbjudande jag accepterade var budskapet om momsen otydlig.
    Hallå där Lundin R, Så glada vi blir av detta, tusen tack för dom fina orden! :D Dock inte lika kul att läsa det sista, såklart så bör all information komma fram klart och tydligt till kunden och jag får helt enkelt be så hemskt mycket om ursäkt ifall du känner att detta var oklart. Är det momsen på kwh priset du undrar över? Ha en fantastisk dag, Emma Göta Energi AB
  • 2019-12-15
    Blev kontaktad av en kanonkille som verkligen kunde elbranschen. Jonas tror jag han hette? Underbar och personlig service. Här värnar man om sina kunder!
    Hej Johan, Kul att höra att du är nöjd med servicen du fått av vår medarbetare, vi arbetar givetvis för att vara så personliga som möjligt gällande vår service och anpassa oss efter kundens behov! :) Ha en trevlig dag! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    2019-12-15
    Jag tycker det är svårt att besvara frågorna eftersom allt är så nytt. Så jag litar på att ni sköter allt åt mig.
    Hej Hartman, Vi sköter givetvis allt gällande ditt leverantörsbyte åt dig! :) Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    2019-12-13
    Jag köpte el och är nöjd med allting
    Hej William, Kul att höra! Vi strävar för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden. :) Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
  • 2019-12-13
    Har bytt elleverantör till Göta Energi på vårt lantställe. Har blivit bra bemött. Hoppas de har en bra prisbild också.
    Hej Andersson, Kul att höra att du är nöjd med ditt val samt bemötandet du fått av vår(a) medarbetare. Vi lovar att du skall förbli nöjd med ditt val! :) Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
  • Johan N
    2019-12-13
    Tyvärr lutade de in mig som kund ute på stan och lät mig tro att jag ångrat ”köpet” inom ångerperioden. Sedan visade det sig att det inte gått igenom och jag var fast i två år...
    Hej Johan, Tack för din feedback och beklagar det som inträffat. Det du beskriver strider mot våra riktlinjer vid försäljning och vi skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig för att ta en närmre titt på vad som inträffat. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller skicka ett mail till: info@gotaenergi.se Ha en bra start på veckan! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    2019-12-13
    El, företaget levde upp till mina förväntningar
    Hej Radak, Roligt att höra att vi levde upp till dina förväntningar. Vi arbetar för att vi i framtiden skall fortsätta leva upp till dina förväntningar. :) Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    2019-12-12
    Trevlig personal! Känns seriöst
    Tusen tack Kerstin, vad glad jag blir av att läsa detta! Jag ska förmedla detta till mina fantastiska kollegor, så blir dom garanterat lika glada som jag :D Ha en underbar dag, Emma Göta Energi AB
    2019-12-12
    Jag köpte El och företaget har varit väldigt bemötande och hjälpte till med alla frågor jag hade. Informationen jag fick var correct och vad som sas var vad som gällde.
    Jag tycker att företaget Göta Energi är ett bra företag som står för sitt ord och man kan anlita på
    Hallå där Milltos T, Vad roligt att läsa att du är nöjd med oss som din elleverantör :D Din kommentar glädjer oss otroligt mycket och vi tackar så mycket för att vi får ha dig som kund! Ha en fantastisk dag, Emma Göta Energi AB
  • 2019-12-11
    rätt bra men jag ville inte vara med på rent vatten men det funkade inte
    Hej Blomstrand P, Ojdå, detta måste vi ju lösa! Vänligen kontakta oss per telefon på 020-23 15 00 eller via mail på info@gotaenergi.se så ska vi hjälpa dig med detta :) Ha en fantastisk dag, Emma Göta Energi AB
  • 2019-12-11
    Köpte el avtal
    Vart mycket bra bemötande
    Har haft dom i många år så är mycket nöjd
    Hej Lars, Så roligt att höra, det glädjer oss verkligen :D Tack för att du vill vara kund hos oss! Önskar dig en fantastisk kväll, Emma Göta Energi AB
    2019-12-11
    Lätt att ha o göra med. Tydlig info på faktura o hemsida.
    Hej Furuwidh M! Vad roligt att höra, detta gör oss så himla glada :D Ha en underbar kväll, Emma Göta Energi AB
    2019-12-09
    Kassa och otydliga regler och avtal.
    Butter så fort chansen ges
    Hej Robert! Det var ju inte alls kul att läsa :( Vad är det som får dig att känna så? På vilket sätt skulle vi kunna bli tydligare? Ha en fin dag, Emma Göta Energi AB
    2019-12-09
    Billigare el än eon som jag hade i fjor ,känner mig lite besviken .vill gärna ha era undersökningar .ni skulle göra mer för landets pensionärer .Spf pro är ju dom nu är frågan hur länge jag blir er kund det är inte hot men besviken Elna S
    Trevligt om ni svarar ang detta.
    Hej Elna, Vilka undersökningar syftar du på? Du får ursäkta mig men jag förstår inte riktigt din fråga. Hur menar du att vi har en koppling med SPF? Ha en fin dag, Emma Göta Energi AB
  • 2019-12-08
    Flyttade elavtal till Göta energi. Är mikroproducent.
    Mina inköp av el flyttade över en månad tidigare än min elförsäljning. Än märkligare är att mitt gamla elbolag slutade köpa el 5 dagar tidigare än Göta energi började köpa den. Åtminstone 3 mellanliggande dagar som jag inte fick betalt för min elproduktion, mitt i juli. Vet dock inte om detta beror på Göta eller förra bolaget.
    Lika störd över faktureringsavgift på elfakturan.
    Hej Engelbrektsson B, Detta låter ju mycket märkligt... och såklart inte bra alls, att du inte fick betalt för din producerade el under ett par dagar. Vänligen ring in till oss på 020-23 15 00 så ska vi hjälpa dig med att se över detta. Däremot har vi ingen faktureringsavgift. Ha en fantastisk dag, Emma Göta Energi AB
    2019-12-08
    Företag som jag köper el av. Har funkat prickfritt och personalen jag har pratat med har varit trevliga och inte pratat massa goja som de flesta företag gör. Enkelt att förstå vad man får och levererar exakt vad man förväntar sig. Supernöjd!
    Hallå där Tommie, Vad underbart att höra! Tusen tack för den fina feedbacken :D Ha en fin dag, Emma Göta Energi AB
    2019-12-07
    Har bara positiva synpunkter att komma med.
    Godmorgon Bjurelid U, Vad roligt att höra, det tackar vi så mycket för! Hoppas du får en fantastisk vecka, Emma Göta Energi AB
  • 2019-12-07
    Hej. Jag har inte haft er så länge, det är lite svårt att säga något direkt. Men än så länge är ni bra, med tanke på att jag får en el rkänning på 190 :- som jag tycker är okej. Väre är det när man får en el faktura från vattenfall, dom tar bara för att trasportera elen i sina ledningar från er 445:-per månad. Det är inte okej tycker jag, dom är mer dubbelt så dyra som er. Jag tycker att vattenfall lurar sina kunder, dom har höjt elpriset med 200% vilket är oker priser.
    Hej Alfredssom B, Vad kul att höra att du är nöjd med oss som din elleverantör än så länge :) Dessvärre är nätkostnaden ingenting som man kan påverka. Ditt nätbolag debiterar även för elskatten, vilket är relativt nytt och det är därför fakturorna från ditt nätbolag blivit dyrare sedan en tid tillbaka. Om du har några fler frågor eller funderingar kring din faktura från ditt elnätsbolag så rekommenderar jag dig att ringa till dom. Ha en fin dag, Emma Göta Energi AB
    2019-12-07
    .jag är väldigt nöjd, tack..................................
    Godmorgon Suranyi! Så roligt att höra, tack för den fina feedbacken :D Ha en fantastisk dag, Emma Göta Energi AB
    2019-12-07
    El genom Göta Energi utanför Citigross.
    Än så länge är jag mycket nöjd.

Hade inga förväntningar eftersom jag skulle ändå byta elbolag så jag tycker att de håller vad de lovar. Trevligt bemötande och varför inte Göta Energi när de är billigast på marknaden och trevliga😀
    Hallå där Ünal, Vilket härlig läsning såhär en grå måndag morgon, detta tackar vi så hjärtligt för! Ha en fantastisk vecka, Emma Göta Energi AB
    2019-12-06
    Bra kundservice. Trevligt bemötande.
    Godmorgon Birgitta! Så roligt att höra, vi blir verkligen så himla glada över att läsa detta :D Ha en fantastisk dag, Emma Göta Energi AB
    -Har köpt el
    -Trevligt bemötande
    - Hoppas att mina elräkningar blir billigare
    Hallå där! Vad roligt att du valt att bli kund hos oss. Jag hoppas verkligen att du blir nöjd med oss som din elleverantör. Skulle du ha minsta lilla fråga eller fundering, tveka inte på att kontakta oss! Ha en fantastisk vecka, Emma Göta Energi AB
    2019-12-06
    Bra service och bra pris alltid trevlig när man är i kontakt.
    Hej Johan, Tack för din kommentar. Kul att höra att du är nöjd med servicen som du fått av oss. Vi strävar alltid efter att bli så bra som möjligt vad gäller vår kundnöjdhet via kundtjänst. Trevlig helg! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
  • 2019-12-05
    De gick ut med att jag skulle sänka mina elkostnader med hälften istället har de höjt mina månafskostnader med det tredubbla...jag fick ej heller säga upp avtalet....som gjordes på telefon
    Ett halvår innan....totalt oseriösa inkompetenta jävla svindlare.
    Det är mitt betyg varsågod.
    Hej Gustavsson, Tack för din feedback och beklagar det som inträffat. Vill gärna komma i kontakt med dig för att hitta en gemensam lösning i ärendet. Vänligen hör av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller skicka ett mail till: info@gotaenergi.se Ha en fin dag! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
  • 2019-12-05
    Elavtal, dörrförsäljare. Lovade mycket vid försäljningen och hade svårt att svara på fullständiga villkor. Har haft en hel del strul med att fått räkningar på tillägg som jag inte önskar eller sol skulle ingå i mitt avtal utan extra kostnad. Vid kontakt med kundtjänst har de dock kunnat ordna det igen vilket är bra.
    Kommer nog att välja ett annat elbolag nästa gång även om göta varit helt ok
    Hej Magdalena, Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme om oss. Vi beklagar att säljaren inte kunnat leva upp till den service som vi eftersträvar. Skönt att höra att det löste sig vid kontakt med vår kundtjänst. :) Om du skulle ha några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 Trevlig helg! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
  • 2019-12-05
    Gick egentligen över till Göta energi för att jag fick points på Norwegian. De har absolut levt upp till mina förväntningar så jag stannar gärna kvar!
    Hej Zetterman, Tack för den fina kommentaren! Kul att höra att du valde att teckna ett avtal med oss via Norwegian. Vi lovar att du skall förbli en nöjd kund hos oss en lång tid framöver. Trevlig helg! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
  • 2019-12-05
    Jag blev jättetrevligt bemött av säljaren och senare via telefonsupport. Det finns bra alternativ på avtal både för fast boende och fritidsboende. Känner mig mycket nöjd.
    Hej Sandström, Vi blir glada av att höra att du är nöjd med avtalet du tecknat samt servicen du fått av vår/våra medarbetare. Vi arbetar ständigt för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden. :) Trevlig helg! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    2019-12-05
    Kan tyvärr inte rekommendera Göta Energi AB då supporten har varit riktigt dålig, och otrevliga personer jag har pratat med.
    Välj något annat elbolag!
    Hej Robert, Tack för din kommentar. Vi beklagar att du känner dig missnöjd med servicen du fått av oss. Vi vill gärna komma i kontakt med dig för att ta en extra titt på vad vi hade kunnat göra bättre och komma fram till en gemensam lösning. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller skicka ett mail till: info@gotaenergi.se Hjälper dig mer än gärna personligen med ärendet, du kan fråga efter Hampus. :) Trevlig helg! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
  • 2019-12-05
    Blev övertalad i ett köpcenter, hittills inte olikt det jag hade tidigare.
    Hej Ludvigsson, Tack för att du valde att teckna ett avtal med oss. Vi skall göra allt vi kan för att du skall förbli nöjd med ditt val. :) Trevlig helg! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    2019-12-05
    Elavtal blev fel uppgifter registrerade och var svårt att få rätt. Men möttes aldrig av irritation.
    Hej Stigbro, Roligt att höra att du är nöjd med servicen du fick trots att uppgifterna blev fel från början. Vårt mål är att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden. Trevlig helg! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    2019-12-05
    Det gick automatiskt när vi köpte en mikrovågsugn, har inte så mycket kontakt med företaget, men det fungerar bra
    Hej Rosalie, Tack för din kommentar och för att du valt oss som leverantör. Vi skall göra vårt bästa för att du skall förbli en nöjd kund hos oss en lång tid framöver. :) Trevlig helg! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    2019-12-05
    Jag rekommenderar inte det här företaget.
    Ni bara ljuger för människor och säga att priset ska vara fast på 150 kr och aldrig ändras men det är inte så.
    Nu får jag fakturor på 300 och 400 kr på månaden.
    Hej Farhat, Tack för din feedback. Det du beskriver angående priset strider mot våra riktlinjer vid försäljning. Om säljaren sagt att du kommer ha ett fast pris på 150 kr/mån vill vi komma i kontakt med dig för att kunna följa upp ärendet. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 Trevlig helg! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
  • Karin A
    2019-12-05
    Köpte el från Göta Energi. Har ingenting negativt att rapportera från företaget.
    Hej Karin, Tack för att du tog dig tiden att skriva en kommentar. Vi jobbar hårt för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden! Ha en fin Torsdag! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB
    2019-12-04
    Är fullt nöjd på alla punkter.
    Hej Jan, Tack för den fina kommentaren. Roligt att höra att du är nöjd med ditt avtal. Om du skulle ha några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på: 020- 23 15 00 eller skicka ett mail till: info@gotaenergi.se Trevlig eftermiddag! Hälsningar, Hampus Göta Energi AB