Alla kategorier Elbolag Västra Götaland Göteborg Göteborg Energi Din el AB

Bergslagsgatan 2, 411 04 Göteborg — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Göteborg Energi Din el AB

• Jonathan A
    Jonathan A skrev om Göteborg Energi Din el AB
    Jag flyttade och ändrade min adress. De fortsatte skicka fakturorna till min gamla adress, vilket ledde till att de inte fick in betalningen i tid, så lämnade de inbetalningen vidare till inkasso. Efter samtal med en av deras chefer (telefonisterna hävdade att de inte gjort något fel) gick de med på att betala halva inkasso avgiften. Jag bad dem noga att ta bort alla gamla adresser till mig i sina system och bara ha kvar den nya. När det så blev dags för slutfaktura skickade de den till min gamla adress igen som skulle vara borttagen, och lämnar igen ärendet till inkasso. Telefonisterna hävdar åter att de inte gjort fel, och cheferna håller sig onåbara och har inte ringt tillbaka till mig före tidsfristen för inkasso så jag väljer att betala inkasso själv för att slippa en betalningsanmärkning och har gett upp hoppet om att någon hos företaget tänker hjälpa till.
  • Elin V
    Elin V skrev om Göteborg Energi Din el AB
    Lokalt elbolag med halvdana priser och halvtaskiga försäljningsmetoder. Men har försäljare som inte är pålästa och som pratar skit om andra bolag över telefonen vilket är oproffsigt, ofta saker som inte stämmer.
    Prismässigt, ok, inte mer. (och snälla, ta bort tillsvidarepriset och sluta lura ovetandes kunder)
  • Jesper J
    Jesper J skrev om Göteborg Energi Din el AB
    Jobbade som telefonförsäljare här i några månader. Alla, och möjligtvis ytterligare några fördomar om branschen bekräftades. De är helt enkelt beredda att göra en hel del för att få kunder. Sannolikt skiljer de sig inte nämnvärt från andra elbolag. Hör därför av dig till din politiker och be dem återreglera marknaden!

Bergslagsgatan 2, 411 04 Göteborg