Göteborg Energi Din el AB

1.0

5 omdömen om Göteborg Energi Din el AB

DANIEL H
Skrev om Göteborg Energi Din el AB

Riktigt dåligt! Höjer fasta avgiften med 38%!!! från 1:a januari. Bedrövligt! Ni hjälper ju inte till med att hålla inflationen nere direkt.... Dags att byta bolag. Hoppas ni kursar!

Ertan G
Skrev om Göteborg Energi Din el AB

Företaget är väldigt oseriöst från dag ett när dem knackade på mitt dörr och vi gick med avtal. Företaget skickar inte fakturor som vanligt utan påminnelse och inkasso för att tjäna extra kronor, har haft flera gånger kontakt med dem och i början sa dem att det va nåt fel i systemet men att dem har ändrat adressen och fixat nu men det hände igen samma sak och jag fortsatt betala påminnelse avgifter och inkasso kostnad, flera gånger gång efter gång kontakt med dem men samma sak, väntar på avtalet ska ta slut och tipsar alla att inte göra samma fel som vi gjorde.

Jonathan A
Skrev om Göteborg Energi Din el AB

Jag flyttade och ändrade min adress. De fortsatte skicka fakturorna till min gamla adress, vilket ledde till att de inte fick in betalningen i tid, så lämnade de inbetalningen vidare till inkasso. Efter samtal med en av deras chefer (telefonisterna hävdade att de inte gjort något fel) gick de med på att betala halva inkasso avgiften. Jag bad dem noga att ta bort alla gamla adresser till mig i sina system och bara ha kvar den nya. När det så blev dags för slutfaktura skickade de den till min gamla adress igen som skulle vara...

Elin V
Skrev om Göteborg Energi Din el AB

Lokalt elbolag med halvdana priser och halvtaskiga försäljningsmetoder. Men har försäljare som inte är pålästa och som pratar skit om andra bolag över telefonen vilket är oproffsigt, ofta saker som inte stämmer. Prismässigt, ok, inte mer. (och snälla, ta bort tillsvidarepriset och sluta lura ovetandes kunder)

Jesper J
Skrev om Göteborg Energi Din el AB

Jobbade som telefonförsäljare här i några månader. Alla, och möjligtvis ytterligare några fördomar om branschen bekräftades. De är helt enkelt beredda att göra en hel del för att få kunder. Sannolikt skiljer de sig inte nämnvärt från andra elbolag. Hör därför av dig till din politiker och be dem återreglera marknaden!