Göteborgs Anläggning & Trädgård

Göteborgs Anläggning & Trädgård

Behöver du trädgårdsskötsel, markarbete eller trädgårdsanläggning? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss på Göteborgs Anläggning & Trädgård.

Vi är en trädgårdsfirma som erbjuder trädfällning, beskärning, stensättning, plantering, dränering och mycket mer.

Vi är med dig i ditt trädgårdsprojekt ända från trädgårdsskiss/illustrationsplan till färdigt resultat.

Vi står för ett fackmässigt och kvalitativt resultat genom en professionell process!

Våra tre ledord är arbetsglädje, nytänkande & kvalitet.

Kontakta oss så bjuder vi på ett kostnadsfritt hembesök!

Läs vad 120 kunder tycker om Göteborgs Anläggning & Trädgård 2

2021-09-30
    Så småningom fick vi kontakt, började i juni men fick napp i september. Efter det bara positivt med duktiga trädgårdsmänniskor!
    Hälsningar
    Eva o Gunnar
    Tack, det är roligt att ni är nöjda! Ja, Thuja skall inte klippas på sommaren när solen ligger på. Den kan bli bränd. Ni fanns i vår kalender från första kontakt och vi återkom med förslag på datum för arbete vid uppstart. Tack för att ni ville anlita oss i år igen och välkomna åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-09-30
    Trevligt bemötande och proffsigt utfört arbete!
  • Eric G
    2021-09-27
    - Snabb kontakt efter att jag skickat ett mail och berättat att jag behövde hjälp med gräs/häckklipp och ogräsrensning.
    - Personen bad mig om bilder på gräset/häckarna som jag bifogade
    - Direktkontakt med tjänstemannen via mobil
    - Avstämning under arbetets gång
    - Effektivt
    - Frågade om mer behöver göras och när de har tid nästkommande gång. Fick ett erbjudande att komma tillbaka i november för att ta på buskar!
    2021-09-22
    Anlitat detta företaget två gånger.
    Första gången blev jag ganska så nöjd, så beslutade mig för att anlita Gbg Anläggning&Trädgård igen. Uppgiften var att städa av ett berg från sly och jord. En enkel uppgift.

De klarade absolut inte av den uppgiften, de ligger kvar en massa jord. Mindre stubbar är inte borttagna som de skulle ta bort.

Enklare att kommunicera med en sten är med ägaren av företaget.
    Dålig återkoppling under tiden, svarar inte på mail efteråt när fakturan är skickad.

Vill du ha ett jobb som blir till 80% klart? Då har du hittat rätt företag.
    Hej Fredrik, jag ser att vi grävt hos dig per löpande räkning och att vi haft avstämningsmöte tillsammans 27 aug för att besluta om projektet var färdigställt för beställning av kranbil för bortforsling. Minnesanteckning från möte gör gällande att alla timmars grävarbete hade nått det resultat som du önskat och beställning av kranbil gjordes 27 aug. Vill du vi skall gräva mer, ta bort stubbar eller har tittat närmare nu på berget efter kranbil varit på plats så kommer vi gärna tillbaka och tar det sista hos dig. Tveka inte att kontakta oss per email eller telefon vardagar mellan 7-16. Vi jobbar gärna! Vi svarar gärna! Faktura skickad 8 sep och vi har haft mailkonversation 8 sep, 9 sep, 10 sep och 15 sep där vi förtydligar fakturering som stämmer väl överens med offert. Ring mig under dagen så vi får rett ut detta tack. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-09-16
    jag är mycket nöjd blev ett mycket bra resultat

återkommer flera gånger

marianne
    2021-09-12
    Blev bra bemött av två duktiga kvinnor som kunde sina saker med beskärning av träd och buskar

Förväntade att man skulle hjälpa mig med förslag hur man skulle göra föra att få bästa resultat med trädgården

köpte röjning och hjälp med beskärning och bortforsling av trädgårdsavfallet
    2021-09-12
    Väldigt nöjda! Effektiva och mycket kunniga, resultatet blev toppen!
    På återseende!
    2021-09-12
    Mycket bra bemötande. Proffsigt jobb. Jag är mycket nöjd med beskärningen av mina träd.
    2021-08-07
    Min mamma ville ha hjälp med att klippa sin häck på sin villa tomt.
    Vi fick ett bra bemötande och dom gjorde ett bra jobb precis som vi önskade.
    2021-08-01
    Vi anlade en ny slänt med stenläggning och två nya träd. Otroligt nöjda med arbetet och resultatet. De gjorde ett noggrant och snabbt jobb. Kommunikationen var super och vi fick snabb återkoppling. Kommer i framtiden anlita dem igen. Mycket nöjda kunder : )
    2021-07-14
    Utmärkt utfört uppdrag i enlighet med överenskommelse.
  • Petronella D
    2021-06-30
    Trevligt bemötande, snabbt men noggrant utfört arbete med gott resultat. Allt gick enligt plan med resultatet vi önskade.
    2021-06-16
    Proffsiga "ogräsrensrensare". Trevligt bemötande. Jag är fullt nöjd 😊
    2021-06-01
    Diverse trädgårdshjälp, personalen är trevlig och det jag bett om har blivit omhändertaget när det är lämpligt beroende på årstid
    2021-05-17
    De har anlagt en gräsmatta, tagit bort träd/grenar, lagt ut ny jord,plattat till och sått. Allt gick väldigt snabbt, de var effektiva och proffsiga. Jag kan varmt rekommendera
    2021-05-11
    Borttagning av gammal häck och nyplantering av häck samt stenläggning.

Bemötandet var utmärkt på alla sätt.

Företaget levde upp till alla förväntningar och mer därtill.

Vid ev. nya arbeten kommer detta företag att anlitas till hundra procent.
    2021-05-09
    Mycket snabba, både med att svara på frågor, lämna offert och utföra jobbet. Gav goda råd. Kändes erfarna och proffsiga - hanterade grävmaskin, dumper, padda och lastbilar galant och varsamt på vår trånga gata och i de smala gångarna i trädgården. jättetrevliga människor allihop, både anläggarna och trädgårdsmästarna. Kändes pålitliga. Överträffade våra förväntningar. Kan varmt rekommenderas!
    2021-05-07
    Väldigt trevliga och kunniga, rekommenderar dem varmt! Vi kommer absolut köpa deras tjänster igen framöver.
    2021-05-07
    Häck klippning snyggt utfört och inom rimlig tid så blev oxå kostnaden.
    2021-05-07
    Trevlig personal, håller pris samt tid. Bra upplevelse.
    2021-05-06
    Rensat planterat klippt o ansat. Trevliga
    tjejer o killar. Arbetet utfört till belåtenhet. Eva o Hans
    2021-05-05
    Rev asfalt samt anlade stenläggning och gräsmatta. Imponerad av effektiviteten. Otroligt väloljat och effektivt maskineri. Slutresultatet är vi jättenöjda med.
    2021-05-01
    Fick hjälp med att snygga till tujahäck som är för hög för att vi ska kunna göra det själva. Även lite andra buskar runt omkring. Är väldigt nöjd, de klippte allt jättefint. Väldigt trevliga och tillmötesgående!
    2021-04-30
    Vi gjorde om hela vår trädgård och hittade gbg anläggning och trädgård av en slump.
    Det var det företag redan från offert förfrågan som var mest engagerad till att genomföra ett bra job.
    Tobias är väldigt professionell och trevlig. Han har bra hand om sin personal som också gör ett jätte bra jobb. Den jobbar fort och enligt plan.
    Rekommenderar dem varmt!
    2021-04-26
    Trädgård anläggning av slänter.
    Bra bemötande, duktig och trevlig arbetskraft med mycket bra slutresultat på arbetet.
    Höll snyggt under arbetet och röjde snabbt undan efteråt.

rekommenderas till intresserade grannar.
    2021-04-23
    Vi har använt bolaget flera gånger för klippning och ansning
    av buskar och övriga växter.
    Med ålderns rätt behöver vi lite hjälp ibland för att få det snyggt
    och fint.
    Lätt att få kontakt med företaget och snabb och värdefull hjälp.
    Personalen trevlig kunnig och tillmötesgående .
    Vi återkommer gärna och med förtroende till Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-04-23
    Klipp av två äppleträd som var lite vildvuxna och amatörklippta. Ser nu väldigt fina ut, hoppas få mycket frukt till hösten.

Trevlig personal som kom på avtalad tid och utförde jobbet bra, enligt vad jag kan bedöma. Kanske lite högt prissatt, men hoppas att det var värt priset vi betalade!
    2021-04-22
    Färdigställande av ny gräsmatta etapp 2, d.v.s andra gången de är och arbetar hos oss. Vi har enbart positivt att säga, trevliga, noggranna, kommunikativa, städar efter sig och ger ett väldigt positivt intryck, dom gör det lilla extra och överlevererar. Enbart gott att säga och hade tveklöst anlitat dom igen om vi bara hade haft mer att göra men sparar kontakten för framtiden :-)
    2021-04-22
    Jättesmidiga att ha att göra med och kompetenta personer som kommer och gör arbeten i trädgården. Får jag problem i trädgården hör jag av mig och de kommer snabbt.
  • Anders K
    2021-04-22
    Jag har fått fruktträden beskurna och en del av häcken beskuren för föryngring. Allt klipp bortforslat.
    Mycket nöjd.
    2021-04-22
    Mycket flitiga och kunniga medarbetare! Vi anlitar dem igen.
    klippning gräsmatta
    2 trevliga tjejer
    de var duktiga o blev klara snabbare.
    Jättenöjd!
    2021-04-22
    Klippning av träd,varsamt och med känsla för trädet
    2021-04-22
    Bra Bemötande och ett proffsigt utrört jobb.
    inget att klaga på, kommer kontakta dom igen.
    2021-04-14
    Personligt, snabbt och korrekt bemötande. Kreativa förslag på trädgårdsdesign och pålitligt utförande. Kan varmt rekommendera!
    2021-04-14
    Trevligt bemötande och proffsigt utförande!
    2021-04-12
    Bra bemötande, kunskap och så levererar dom en plan fram över vare sig du vill göra detta själv eller anlita dom igen.

Kan varmt rekommenderas!
    2021-04-05
    Tjänsten: Röjning och vårstädning av två villaträdgårdar.
    Bemötandet: Vänligt, korrekt, punktligt.
    Förväntningar: Proffsighet och att hålla vad som utlovats.
    Uppfylldes till 100%.
    Sammanfattning: Helt nöjd. Kommer att anlita dem igen.
    2021-04-05
    Alltid ett bra utfört jobb. Väldigt trevliga är de dessutom! Rekommenderas varmt!
    2021-03-30
    Proffsiga och trevliga. Levererade ett gott resultat. Kan starkt rekommendera företaget och kommer inte att tveka om att använd dem igen.
    2021-03-18
    Klipp av två äppelträd. Trevligt bemötande av all personal. Nu hoppas vi på massor av frukt!
    Tack:) vi hoppas nu också på massor av äpplen till er. Välkomna åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
  • Sima N
    2021-03-18
    Vi använde dem för trädgårdsanläggning och asfaltering.
    Professionellt bemötande, noga och hjälpsamma så vi ger dem vår varmaste rekommendation
    Tusen tack! Personalen har känt sig uppskattade hos er och är tacksamma för all fika ni erbjudit dem. Vi ses åter när det är dags för plantering! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-03-17
    Vi fick hjälp med beskärning av ligusterhäck både på höjden och bredden. Vi är helnöjda! Ett mkt professionellt bemötande och snyggt utfört arbete och uppstädning som genomfördes inom en vecka från första kontakt! Tack!
    Roligt att höra, tack:) det är alltid roligt att arbeta på nya, spännande platser, som hos er. Lycka till! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-03-17
    Sänkning av Thuja häck..

Bra kommunikation.
    Trevlig personal.
    Bra utfört jobb.

Kan rekomenderas!
    Vi är så tacksamma för feedback! Tack själva för trevligt bemötande. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-03-14
    Bra, snabb service vid häckklippning! Och snyggt blev det också.
    Tack så mycket för värdefull feedback! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-03-13
    Beskärning av äppelträd. Snabb och bra kommunikation och kunde genomföra arbetet direkt. Jättenöjda med både bemötande och resultat på arbetet
    Tack för ditt omdöme! I år har vi ett större team och kan erbjuda tider med kort varsel. Ha det gott och välkommen åter. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-03-12
    jag är nöjd med vårstädningen i min trädgård

Trevlig personal
    Tack Britt! Personalen har uppskattat att arbeta hos dig! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-24
    Väl mött av personal som också utför ett fint jobb!
    Så roligt att höra, tack! Välkommen tillbaka till oss:) Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-22
    Klippning av hög och bred tujahäck.
    Gott arbete, vi är nöjda.
    Vi fick ett trevligt bemötande!
    Hälsn. Janet o Uno
    Tack för fina ord! Ja, er Thuja var en utmaning även för fackmän som oss. Hög, bred och växer i slänt med plantering vid dess sida:) Välkomna åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-22
    Hej

Vi anlitade er för att kapa lite träd och buskar, detta gjordes alldeles utmärkt, i tid och snyggt och prydligt. Sen började problemen, vi anlitade er för att gjuta stolpar till ett 20 m lång staket. När snickare kom för att börja bygga staketet så visade det sig att stolparna inte var gjutna utan bara nedgrävda i marken. Jag reklamerade då och fick ok på det av Tobias, föreslog att pengarna skulle betalas tillbaka för stolpar och arbetet eftersom jag tappat förtroendet för er när det gäller denna typ av arbete. Tobias ville inte gå med på detta utan vi enades om att Tobias skulle göra ett förslag på hur många arbetstimmar att utnyttja senare som vi skulle ha till förfogande, detta har inte blivit gjort och med andra ord har vi inte blivit kompenserade för det felaktiga jobbet. Jag fick även offert på staketet som var tänkt att byggas samt en stenläggning av en slänt, dessa två offerter var prismässigt osannolikt höga jämfört med andra offerter vi tog in, bla så skulle en stenläggning av 7 kvm slänt kosta 130 000kr, kändes inte seriöst när underarbetet redan var utfört. Jag vill att ni kommer tillbaka med hur många arbetstimmar vi har tillgodo för det reklamerade arbetet samt att vi bokar in en tid för att klippa lite träd och buskar. Vänliga hälsningar/ Hans Larsson Bullegummansgata 3 Påvelund, 0736748660
    Hej Hans! Det är bra att du uttrycker dina tankar. Jag skall svara dig, då jag ser att vår kommunikation gjort så det blivit missförstånd mellan oss. Vår personal satte betongplintar, 500 mm, för att förbereda för snickare. När jag tagit in din reklamation så kom jag ut för att titta på arbetet med plintarna. Ett par av plintarna var för dåligt satta av oss, så jag lovade dig gjutning istället. Gjutningen skulle ske i kommunikation med snickare. Den 4 maj skickar du mail med info: "Vi har bestämt oss för att vänta med planket till hösten då det tycks vara svårt att anlita snickare för det just nu till ett realistiskt pris". Slänten som vi räknade på är till ytan 32 kvm. Där önskade ni kullersten, 9 st bambubuskar, corténstål och 9 st planteringscirklar av cortén. Underarbetet var inte utfört när vi skrev offert så den inkluderade också markduk, bärlager och 2-5. För protokollet så är slänten placerad på ett otillgängligt ställe i er trädgård. Priset för detta jobb är högt, men våra offerter är förslag som kan accepteras eller avslås. Jag vill att informationen i din beskrivning skall vara på rätta grunder. Jag tror gärna att personalen kommer åter till er för beskärning om vi fått reda ut frågan om plintarna. Jag skall nu höra av mig till dig för att diskutera detta vidare. Hälsning Tobias Andersson Göteborgs Anläggning & Trädgård