Göteborgs Anläggning & Trädgård

Göteborgs Anläggning & Trädgård

Behöver du trädgårdsskötsel, markarbete eller trädgårdsanläggning? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss på Göteborgs Anläggning & Trädgård.

Vi är en trädgårdsfirma som erbjuder trädfällning, beskärning, stensättning, plantering, dränering och mycket mer.

Vi är med dig i ditt trädgårdsprojekt ända från trädgårdsskiss/illustrationsplan till färdigt resultat.

Vi står för ett fackmässigt och kvalitativt resultat genom en professionell process!

Våra tre ledord är arbetsglädje, nytänkande & kvalitet.

Kontakta oss så bjuder vi på ett kostnadsfritt hembesök!

Läs vad 105 kunder tycker om Göteborgs Anläggning & Trädgård 2

2021-05-11
    Borttagning av gammal häck och nyplantering av häck samt stenläggning.

Bemötandet var utmärkt på alla sätt.

Företaget levde upp till alla förväntningar och mer därtill.

Vid ev. nya arbeten kommer detta företag att anlitas till hundra procent.
    2021-05-09
    Mycket snabba, både med att svara på frågor, lämna offert och utföra jobbet. Gav goda råd. Kändes erfarna och proffsiga - hanterade grävmaskin, dumper, padda och lastbilar galant och varsamt på vår trånga gata och i de smala gångarna i trädgården. jättetrevliga människor allihop, både anläggarna och trädgårdsmästarna. Kändes pålitliga. Överträffade våra förväntningar. Kan varmt rekommenderas!
    2021-05-07
    Väldigt trevliga och kunniga, rekommenderar dem varmt! Vi kommer absolut köpa deras tjänster igen framöver.
    2021-05-07
    Häck klippning snyggt utfört och inom rimlig tid så blev oxå kostnaden.
    2021-05-07
    Trevlig personal, håller pris samt tid. Bra upplevelse.
    2021-05-06
    Rensat planterat klippt o ansat. Trevliga
    tjejer o killar. Arbetet utfört till belåtenhet. Eva o Hans
    2021-05-05
    Rev asfalt samt anlade stenläggning och gräsmatta. Imponerad av effektiviteten. Otroligt väloljat och effektivt maskineri. Slutresultatet är vi jättenöjda med.
    2021-05-01
    Fick hjälp med att snygga till tujahäck som är för hög för att vi ska kunna göra det själva. Även lite andra buskar runt omkring. Är väldigt nöjd, de klippte allt jättefint. Väldigt trevliga och tillmötesgående!
    2021-04-30
    Vi gjorde om hela vår trädgård och hittade gbg anläggning och trädgård av en slump.
    Det var det företag redan från offert förfrågan som var mest engagerad till att genomföra ett bra job.
    Tobias är väldigt professionell och trevlig. Han har bra hand om sin personal som också gör ett jätte bra jobb. Den jobbar fort och enligt plan.
    Rekommenderar dem varmt!
    2021-04-26
    Trädgård anläggning av slänter.
    Bra bemötande, duktig och trevlig arbetskraft med mycket bra slutresultat på arbetet.
    Höll snyggt under arbetet och röjde snabbt undan efteråt.

rekommenderas till intresserade grannar.
    2021-04-23
    Vi har använt bolaget flera gånger för klippning och ansning
    av buskar och övriga växter.
    Med ålderns rätt behöver vi lite hjälp ibland för att få det snyggt
    och fint.
    Lätt att få kontakt med företaget och snabb och värdefull hjälp.
    Personalen trevlig kunnig och tillmötesgående .
    Vi återkommer gärna och med förtroende till Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-04-23
    Klipp av två äppleträd som var lite vildvuxna och amatörklippta. Ser nu väldigt fina ut, hoppas få mycket frukt till hösten.

Trevlig personal som kom på avtalad tid och utförde jobbet bra, enligt vad jag kan bedöma. Kanske lite högt prissatt, men hoppas att det var värt priset vi betalade!
    2021-04-22
    Färdigställande av ny gräsmatta etapp 2, d.v.s andra gången de är och arbetar hos oss. Vi har enbart positivt att säga, trevliga, noggranna, kommunikativa, städar efter sig och ger ett väldigt positivt intryck, dom gör det lilla extra och överlevererar. Enbart gott att säga och hade tveklöst anlitat dom igen om vi bara hade haft mer att göra men sparar kontakten för framtiden :-)
    2021-04-22
    Jättesmidiga att ha att göra med och kompetenta personer som kommer och gör arbeten i trädgården. Får jag problem i trädgården hör jag av mig och de kommer snabbt.
  • Anders K
    2021-04-22
    Jag har fått fruktträden beskurna och en del av häcken beskuren för föryngring. Allt klipp bortforslat.
    Mycket nöjd.
    2021-04-22
    Mycket flitiga och kunniga medarbetare! Vi anlitar dem igen.
    klippning gräsmatta
    2 trevliga tjejer
    de var duktiga o blev klara snabbare.
    Jättenöjd!
    2021-04-22
    Klippning av träd,varsamt och med känsla för trädet
    2021-04-22
    Bra Bemötande och ett proffsigt utrört jobb.
    inget att klaga på, kommer kontakta dom igen.
    2021-04-14
    Personligt, snabbt och korrekt bemötande. Kreativa förslag på trädgårdsdesign och pålitligt utförande. Kan varmt rekommendera!
    2021-04-14
    Trevligt bemötande och proffsigt utförande!
    2021-04-12
    Bra bemötande, kunskap och så levererar dom en plan fram över vare sig du vill göra detta själv eller anlita dom igen.

Kan varmt rekommenderas!
    2021-04-05
    Tjänsten: Röjning och vårstädning av två villaträdgårdar.
    Bemötandet: Vänligt, korrekt, punktligt.
    Förväntningar: Proffsighet och att hålla vad som utlovats.
    Uppfylldes till 100%.
    Sammanfattning: Helt nöjd. Kommer att anlita dem igen.
    2021-04-05
    Alltid ett bra utfört jobb. Väldigt trevliga är de dessutom! Rekommenderas varmt!
    2021-03-30
    Proffsiga och trevliga. Levererade ett gott resultat. Kan starkt rekommendera företaget och kommer inte att tveka om att använd dem igen.
    2021-03-18
    Klipp av två äppelträd. Trevligt bemötande av all personal. Nu hoppas vi på massor av frukt!
    Tack:) vi hoppas nu också på massor av äpplen till er. Välkomna åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
  • Sima N
    2021-03-18
    Vi använde dem för trädgårdsanläggning och asfaltering.
    Professionellt bemötande, noga och hjälpsamma så vi ger dem vår varmaste rekommendation
    Tusen tack! Personalen har känt sig uppskattade hos er och är tacksamma för all fika ni erbjudit dem. Vi ses åter när det är dags för plantering! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-03-17
    Vi fick hjälp med beskärning av ligusterhäck både på höjden och bredden. Vi är helnöjda! Ett mkt professionellt bemötande och snyggt utfört arbete och uppstädning som genomfördes inom en vecka från första kontakt! Tack!
    Roligt att höra, tack:) det är alltid roligt att arbeta på nya, spännande platser, som hos er. Lycka till! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-03-17
    Sänkning av Thuja häck..

Bra kommunikation.
    Trevlig personal.
    Bra utfört jobb.

Kan rekomenderas!
    Vi är så tacksamma för feedback! Tack själva för trevligt bemötande. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-03-14
    Bra, snabb service vid häckklippning! Och snyggt blev det också.
    Tack så mycket för värdefull feedback! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-03-13
    Beskärning av äppelträd. Snabb och bra kommunikation och kunde genomföra arbetet direkt. Jättenöjda med både bemötande och resultat på arbetet
    Tack för ditt omdöme! I år har vi ett större team och kan erbjuda tider med kort varsel. Ha det gott och välkommen åter. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-03-12
    jag är nöjd med vårstädningen i min trädgård

Trevlig personal
    Tack Britt! Personalen har uppskattat att arbeta hos dig! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-24
    Väl mött av personal som också utför ett fint jobb!
    Så roligt att höra, tack! Välkommen tillbaka till oss:) Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-22
    Klippning av hög och bred tujahäck.
    Gott arbete, vi är nöjda.
    Vi fick ett trevligt bemötande!
    Hälsn. Janet o Uno
    Tack för fina ord! Ja, er Thuja var en utmaning även för fackmän som oss. Hög, bred och växer i slänt med plantering vid dess sida:) Välkomna åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-22
    Hej

Vi anlitade er för att kapa lite träd och buskar, detta gjordes alldeles utmärkt, i tid och snyggt och prydligt. Sen började problemen, vi anlitade er för att gjuta stolpar till ett 20 m lång staket. När snickare kom för att börja bygga staketet så visade det sig att stolparna inte var gjutna utan bara nedgrävda i marken. Jag reklamerade då och fick ok på det av Tobias, föreslog att pengarna skulle betalas tillbaka för stolpar och arbetet eftersom jag tappat förtroendet för er när det gäller denna typ av arbete. Tobias ville inte gå med på detta utan vi enades om att Tobias skulle göra ett förslag på hur många arbetstimmar att utnyttja senare som vi skulle ha till förfogande, detta har inte blivit gjort och med andra ord har vi inte blivit kompenserade för det felaktiga jobbet. Jag fick även offert på staketet som var tänkt att byggas samt en stenläggning av en slänt, dessa två offerter var prismässigt osannolikt höga jämfört med andra offerter vi tog in, bla så skulle en stenläggning av 7 kvm slänt kosta 130 000kr, kändes inte seriöst när underarbetet redan var utfört. Jag vill att ni kommer tillbaka med hur många arbetstimmar vi har tillgodo för det reklamerade arbetet samt att vi bokar in en tid för att klippa lite träd och buskar. Vänliga hälsningar/ Hans Larsson Bullegummansgata 3 Påvelund, 0736748660
    Hej Hans! Det är bra att du uttrycker dina tankar. Jag skall svara dig, då jag ser att vår kommunikation gjort så det blivit missförstånd mellan oss. Vår personal satte betongplintar, 500 mm, för att förbereda för snickare. När jag tagit in din reklamation så kom jag ut för att titta på arbetet med plintarna. Ett par av plintarna var för dåligt satta av oss, så jag lovade dig gjutning istället. Gjutningen skulle ske i kommunikation med snickare. Den 4 maj skickar du mail med info: "Vi har bestämt oss för att vänta med planket till hösten då det tycks vara svårt att anlita snickare för det just nu till ett realistiskt pris". Slänten som vi räknade på är till ytan 32 kvm. Där önskade ni kullersten, 9 st bambubuskar, corténstål och 9 st planteringscirklar av cortén. Underarbetet var inte utfört när vi skrev offert så den inkluderade också markduk, bärlager och 2-5. För protokollet så är slänten placerad på ett otillgängligt ställe i er trädgård. Priset för detta jobb är högt, men våra offerter är förslag som kan accepteras eller avslås. Jag vill att informationen i din beskrivning skall vara på rätta grunder. Jag tror gärna att personalen kommer åter till er för beskärning om vi fått reda ut frågan om plintarna. Jag skall nu höra av mig till dig för att diskutera detta vidare. Hälsning Tobias Andersson Göteborgs Anläggning & Trädgård
  • Kjell A
    2021-02-21
    Jag villa ha beskärning av mina träd och har fått ett jätte bra bemötande av säljaren och det blev jätte nöjd!
    Med vänlig hälsning,
    Kjell
    Hej och tack för att du tog dig tid att ge oss en kommentar! Tack! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Beställde klippning av häckar och tujor och litet allmän uppsnyggning, borttag av ogräsväxter. Bortforsling av det klippta ingick också. Trevligt bemötande av kunnig och duktig personal, de hade bra tips på vad som kan göras, vilket jag uppskattade eftersom mitt eget intresse o kunnande betr trädgårdsskötsel är begränsat. De kunde snabbt komma och hjälpa till med det jag behövde hjälp med och jag är mycket nöjd med resultatet. Jag rekommenderar gärna Göteborgs anläggning o Trädgård.
    Tusen tack för en utförlig och positiv rekommendation! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Inlysdnande på hur jag själv tänkte. Generösa med goda råd. Gott handlag
    Det är vi tacksamma för! Välkommen åter. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Röjning av väl uppvuxen sly och taggbuskar. Det var superproffsig!
    Sen skulle vi antingen plantera häck eller bygga staket. Tyvärr dröjde det med återkoppling och för oss skulle det ha blivit för kostsamt. Vi är det dock väldigt nöjda med det arbete som utfördes.
    Hej och tack för er feedback! Vi hoppas att ni hittat något bra alternativ. Hälsar Tobias med personal. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Riktig dyrt o otrevlig personal
    Hej Minoo. Jag tycker inte din kommentar är riktigt berättigad och sann. Din granne beställde arbete av oss och vi hjälpte dem med beskärning av prydnadsbuskar och träd. I samma projekt hjälpte vi också till med att ta ner en häck som gränsade både mot din och vår beställares tomt. Du och vår kund delade därför kostnad för detta moment. Kostnad offererades efter kostnadsfritt hembesök och beställning gjordes. Jag tycker inte det är ärligt och schyst mot oss att ge en sådan kommentar när du inte träffat vår personal. Du har också delat kostnaden med din granne. Vad är det egentligen som gör att du är besviken på oss? Hälsar Tobias Andersson Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Beställde vinterbeskärning av Slån, Häggmispel och Schersmin. Kommunikationen har varit bra och jag upplevde tjejerna som utförde jobbet som mycket seriösa, proffsiga och trevliga. Det fulla resultatet av beskärningen ser vi först till våren/sommaren, men så här långt ser det bra ut. Priset kändes fullt rimligt. Kan rekommenderas.
    Tack för det:) Det var roligt att höra att du blev nöjd med oss. Tack för din tid! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Klippning av tujahäck och nertagning av träd.
    Bra jobb och städning och professionellt bemötande.
    Hej och tack för att du tog dig tid att ge oss en rekommendation! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Jag beställde en häckklippning av min 30 m långa tujahäck. Först kom Tobias ut och tittade på häcken och frågade hur jag ville ha det. Då kunde vi även rådgöra om vad som skulle bli bra. Sedan klipptes häcken av två väldigt proffsiga arbetare. Vi är väldigt nöjda.
    Det var roligt att höra, tack! Varmt välkomna åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Proffsigt genomförande och snyggt resultat.
    Tusen tack för det! All lycka med er trädgård:) Göteborgs Anläggning & Trädgård
    Nedtagnnng av körsbärsträd.
    Bra kommunikation och information. Utfördes enligt ök tid och pris.
    Tack för att du tog dig tid att skriva några meningar om oss! Välkommen åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-19
    Anlitade Göteborgs Anläggning och Trädgård för planering av rabatt inkl förslag på växter, samt plantering av växterna.
    Fick ett mycket välbalanserat och uppskattat förslag på växter som efter överenskommelse levererades och planterades. Resultatet uppfyller mer än väl våra förväntningar och uppdraget har hanterats på ett mycket professionellt sätt. Även senare förfrågningar kring underhåll och skötsel har besvarats på ett professionellt och trevligt sätt.
    Vi är mycket nöjda!
    Jätteroligt att höra! Tack så mycket för er rekommendation och hoppas att ni skall få mycket glädje av planteringen. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-19
    Anläggning av ny gräsmatta med schakt och ny jord. Ordning och reda, kom i tid, städade efter sig och utmärkt kommunikation. Trevliga att ha att göra med och har enbart gott att säga.
    Tack för 5:an i betyg:) Det gläder oss att höra att ni är nöjda med oss. Tack för det! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Vi utförde sommaren 2020 ett stort projekt tillsammans med Göteborgs Anläggning & Trädgård, där vi anlade trädgården från grunden. Göteborgs Anläggning & Trädgård hjälpte oss från start till mål med trädgårdsdesign, markarbete, stenläggning, anläggning av gräsmatta och plantering. Resultatet blev lysande. Ödmjuka, lyhörda med hög kvalitet. rekommenderas starkt av oss!
    Hej Torbjörn med familj. Jag vet att personalen uppskattade samarbetet med er. Ni litade på personalens fackmässiga kompetens, var öppna för tät dialog och tog emot dem med öppna armar. Lycka till med ert fantastiska hus! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    + Bra erfarenheter såsom trevlig personal

- Mindre bra var att

1) En person kom och sedan skulle han till läkaren och sedan tillbaka .. Eftersom detta var ett cirka två-dagars uppdrag så känner jag att om personal skall komma så måste dom vara där en full dag, inte åka till läkaren under tiden... "för vilken tid betalar jag som kund...?"

2) Ni återkom aldrig i höstas som uttryckligen utlovades när gräsmattan skulle gödslas och när det var läge att klipla häcken.

Så många bra intryck men också lite märkligt beteende.

Hälsn
    PEter
    Hej och tack för värdefull feedback. Personalen arbetar alltid minst i par. Arbetar det 4 personal tillsammans på projekt, så ger arbetsledare personal ledigt för ex. läkarbesök. Frånvaro rapporteras i dagboken och kund debiteras naturligtvis icke för frånvaro. Kan vi försökt kontakta dig utan resultat? Eftersom vi inte ser ditt efternamn här, så kan vi inte stämma av detta eller kontakta dig på annat sätt. Välkommen att kontakta oss till våren om du önskar vidare arbete! Tobias Andersson Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Totalt sett en positiv upplevelse! Har anlitat dem för buskbeskärning och trädfällning vid ett flertal tillfällen. De har också utfört ett större arbete som innebar borttag av trästaket, borttag av stor buskhäck, uppsättning av nytt staket och plantering av thujahäck.
    Mycket trevlig och kunnig personal med trevlig och kund-minded arbetsledare!
    Kan varmt rekommenderas!
    Kai Honnér
    Hej och tack för din respons! Jag vet att personalen har uppskattat kontakten med er också. Att få återkomma till en trädgård och följa utvecklingen uppskattas av våra trädgårdsmästare. Tack! Göteborgs Anläggning & Trädgård