Gothia Financial Group AB

Läs vad 7 kunder tycker om Gothia Financial Group AB

• 2020-07-07

STEN B skrev om Gothia Financial Group AB
    Undvik detta företag.
    Jag har gjort allting rätt men fick ett inkassokrav från dom. Jag har skickat in underlag som styrker (två mail) och dom hävdar fortfarande att jag har felat.

Tjuvar har mer moral och värdighet än er. Läs mer
  • ROBIN R

2020-01-14

ROBIN R skrev om Gothia Financial Group AB
    Ett gäng låtsasjobbare som inte har de snabbaste hästarna i stallet. Får ett brev om en inkassoskuld efter att jag redan betalt. Denna inkassoskuld hade redan skickats ut tidigare och därför betalde jag dubbelt för att jag trodde att detta var en ny faktura. Detta var tydligen fördröjt på grund alla dessa "röda dagar" innan jul. Betalar fakturan och får sedan en avgift på 60kr för att jag betalade dubbelt, för att någon king ska betala tillbaka mina egna pengar som kanske tar max 3 minuter att göra.

Riktiga tomtar som jobbar på ett pajasföretag. Läs mer
  • 2020-01-03

TIINA K skrev om Gothia Financial Group AB
    Värsta inkasso bolaget!!!!!
    Blev arbetslös i oktober och mina skulder hamnade hos dom. Nu har dom skickat 3 av mina ärenden till KFM och vill ha 20k för att återkalla dom och sedan vill dom ha höja avbetalnibgsplanen med minst 4-5 tusen i månaden! Har aldrig fått ett bra bemötande från dom. All tid kvinnliga arroganta och otrevliga när man ringer dom! Dom saknar helt sympati och medmänsklighet! Att man hamnar i en ekonomisk kris och får sånt bemötande är fruktansvärt. Man mår ju ännu sämre och kan säga att andra inkassobolag har aldrig varit så nedlåtande och arroganta som Gothia inkasso! Läs mer
  • 2018-11-12

Rebecca E skrev om Gothia Financial Group AB
    Fruktansvärda att ha att göra med.
    otrevliga och fast man betalat så skriver dom inte i deras egna system för att hålla koll eller att ngn av deras kollegor kan läsa vad som har sagts. Läs mer
  • 2017-04-27

Lotten Kotten L skrev om Gothia Financial Group AB
    Vad har hänt med Gothia Inkasso. Dessa kvinnliga handläggare som på ett bittert och arrogant sätt möter sina kunder som av skilda skäl hamnat i ekonomiska svårigheter. God inkassosed existerar inte, däremot hot om Kronofogden och indrivning. Att få till en uppgörelse som är hållbar är omöjligt utan tvång tillämpas om direktinbetalning på stora summor plus skyhöga månadskostnader trots att skulden är förhållandevis blygsam. Så här har det inte varit tidigare på Gothia utan något har hänt sista året. Tidigare fick man alltid korrekt bemötande och fick prata med förstående människor som var mycket tillmötesgående för att få till en varaktig lösning som gagnade oss båda.Att man i första skedet hamnar hos inkasso beror ju på ekonomiska problem och det sista man vill möta när man ringer är en arrogant och nonchalant handläggare! Hoppas på bättring. Spela in era samtal, gör kundundersökningar på bemötande så ska ni se att mina rader stämmer till 100 %. Läs mer
  • Daniel H

2013-05-31

Daniel H skrev om Gothia Financial Group AB
    Aldrig mer!
    Beställde produkter via internet och valde delbetalning via paybill.

Cirka 2 veckor efter att jag mottagit orderbekräftelsen så fick jag en påminnelse varpå jag mailade och ifrågasatte. I väntan på deras svar så tänkte jag inte mer på det.

Totalt sett en månad efter att jag mottagit orderbekräftelsen så fick jag ett INKASSO krav ifrån Gothia Financial Group AB.

När jag ringer upp och ifrågasätter deras inkassokrav så hotar dom med kronofogden(!) och mellan raderna att förstöra min ekonomi(!) som dom tyckte såg bra ut i övrigt då jag taxerat 370tkr föregående år.

När jag slutligen blir tvingad att betala alla kostnader + ränta för den tid som har gått då jag inte betalat (cirka 500 kr) så får jag ett val: Antingen så får jag betala en aviavgift på 60 kr(!) eller så får jag betala något som dom kallar för "bokföringsavgift" på 30 kr för att det tydligen kostar dom 30 kr att bokföra min inbetalning?!

När jag nu ser att att fler har råkat ut för samma problem så förstår jag, dom har satt detta i system.

Nu har jag kontaktat Aftonbladet och berättat hur detta har gått till, och jag kommer även att kontakta lokal press för att varna alla för detta oseriösa företag. Kanske att jag även skulle ringa Uppdrag Granskning på SVT?

Jag hoppas att detta företag inte får tillåtelse att existera efter att jag är klar! Läs mer
  • 2011-04-12

Sven F skrev om Gothia Financial Group AB
    Jag har anlitat Gothia Financial flera gånger för påminnelsehantering och driva inkassoärenden åt oss, mitt företag som jag/vi driver riktar sig till privatpersoner som ibland ej betalar i tid.

Efter ständiga klagomål från kunder som fått påhittade kravbrev, krav fast skuld är reglerad, ärenden som jag aldrig har godkänt för inkasso (man skickar inte inkasso till sin största kund, bara för att de är skyldiga 45 kr) och de har även fabricerat oriktiga krav som utan min vetskap skickats ut. Många av mina kunder har fått så dåligt bemötande av Gothias kundstjänst så de har slutat handla via oss, tanken var ju att de skulle sköta mina rutiner inte förstöra årslånga kundrelationer genom oskickligt handlag.

Jag kontakt med Gothia och blev mer eller mindre idiot förklarad "Jag skulle vara väldigt glad att jag fick tillbaka pengar istället för att gnälla på dessa rutiner" Oj ! Jag trodde att det var jag som var deras kund och uppdragsgivare, men detta scenario har varit detsamma vid ett flertal tillfällen. Dessutom av 63 ärenden jag skickat till dem, har jag fått igen pengar på 12. Resten har passerat ett år i deras "professionella" händer och fortfarande så skall jag vara tacksam. Undrar vart mina fodringspengar har tagit vägen, eller är det möjligen så att det är lönsammare att blåsa uppdragsgivarna på ärendepengar än vad de lyckas få in?

Använder numera ett annat Finansiellt bolag tillika inkassoföretag i Stockholm, hit intills har de genom att vara trevliga skött mina kunders sena betalningar med bravur och jag förlorar inga kunder. Läs mer