Alla kategorier Bank Västra Götaland Göteborg Gothia Financial Group AB

Läs vad 2 kunder tycker om Gothia Financial Group AB

• Daniel H
    Daniel H skrev om Gothia Financial Group AB
    Aldrig mer!
    Beställde produkter via internet och valde delbetalning via paybill.

Cirka 2 veckor efter att jag mottagit orderbekräftelsen så fick jag en påminnelse varpå jag mailade och ifrågasatte. I väntan på deras svar så tänkte jag inte mer på det.

Totalt sett en månad efter att jag mottagit orderbekräftelsen så fick jag ett INKASSO krav ifrån Gothia Financial Group AB.

När jag ringer upp och ifrågasätter deras inkassokrav så hotar dom med kronofogden(!) och mellan raderna att förstöra min ekonomi(!) som dom tyckte såg bra ut i övrigt då jag taxerat 370tkr föregående år.

När jag slutligen blir tvingad att betala alla kostnader + ränta för den tid som har gått då jag inte betalat (cirka 500 kr) så får jag ett val: Antingen så får jag betala en aviavgift på 60 kr(!) eller så får jag betala något som dom kallar för "bokföringsavgift" på 30 kr för att det tydligen kostar dom 30 kr att bokföra min inbetalning?!

När jag nu ser att att fler har råkat ut för samma problem så förstår jag, dom har satt detta i system.

Nu har jag kontaktat Aftonbladet och berättat hur detta har gått till, och jag kommer även att kontakta lokal press för att varna alla för detta oseriösa företag. Kanske att jag även skulle ringa Uppdrag Granskning på SVT?

Jag hoppas att detta företag inte får tillåtelse att existera efter att jag är klar!
  • Sven F
    Sven F skrev om Gothia Financial Group AB
    Jag har anlitat Gothia Financial flera gånger för påminnelsehantering och driva inkassoärenden åt oss, mitt företag som jag/vi driver riktar sig till privatpersoner som ibland ej betalar i tid.

Efter ständiga klagomål från kunder som fått påhittade kravbrev, krav fast skuld är reglerad, ärenden som jag aldrig har godkänt för inkasso (man skickar inte inkasso till sin största kund, bara för att de är skyldiga 45 kr) och de har även fabricerat oriktiga krav som utan min vetskap skickats ut. Många av mina kunder har fått så dåligt bemötande av Gothias kundstjänst så de har slutat handla via oss, tanken var ju att de skulle sköta mina rutiner inte förstöra årslånga kundrelationer genom oskickligt handlag.

Jag kontakt med Gothia och blev mer eller mindre idiot förklarad "Jag skulle vara väldigt glad att jag fick tillbaka pengar istället för att gnälla på dessa rutiner" Oj ! Jag trodde att det var jag som var deras kund och uppdragsgivare, men detta scenario har varit detsamma vid ett flertal tillfällen. Dessutom av 63 ärenden jag skickat till dem, har jag fått igen pengar på 12. Resten har passerat ett år i deras "professionella" händer och fortfarande så skall jag vara tacksam. Undrar vart mina fodringspengar har tagit vägen, eller är det möjligen så att det är lönsammare att blåsa uppdragsgivarna på ärendepengar än vad de lyckas få in?

Använder numera ett annat Finansiellt bolag tillika inkassoföretag i Stockholm, hit intills har de genom att vara trevliga skött mina kunders sena betalningar med bravur och jag förlorar inga kunder.

Prinsgatan 12, 413 05 Göteborg