Alla kategorier Bokföring Stockholms län Stockholm Norrmalm Grant Thornton Sweden AB

Grant Thornton Sweden AB

Sveavägen 20, 111 57 Stockholm — Visa karta

Kanalvägen 3A, 19461, Upplands Väsby
Win Win Ekonomi Infra City
Pia L:
Underbar personal, alltid ett bra bemötande och det finns inga problem som inte går att lösa.

Bokföringsfirmor nära Grant Thornton Sweden AB:

S:T Göransgatan 80, Stockholm
Det som är stödverksamhet hos er är kärnverksamhet hos oss. Genom uppdelning ka... Läs mer ›
Bashar T:
Snabba, kunniga och servicemedvetna

Palmfeltsvägen 19, Johanneshov
Kontakta gärna oss på Win Win Ekonomi. Läs mer ›
Jacob B:
Proffsigt och bra bemötande. Väldigt nöjd!

Vrenavägen 3, BANDHAGEN
Sant’Orp AB är en personlig och proffsig redovisningsbyrå som hjälper till med a... Läs mer ›
Mats K:
Michaels kunskaper har varit ovärderliga för mig i uppstarten av mitt e-handelsbolag. Jag har fått allt från rådgivning till hjälp med bokfö...

Läs vad 2 kunder tycker om Grant Thornton Sweden AB

• max k
    max k skrev om Grant Thornton Sweden AB
    Använd er aldrig av GT. Djävligt dyr inkompetens. Ni får göra jobbet själv, samtidigt som de vill ha betalt som om de vore aktiva stjärnspelare i Premier League – trots att de inte ens hör hemma på avbytarbänken i ett mediokert Korplag. Låt dom aldrig lura in er – they will butt fuck you. Detta omdöme baseras på vad jag utsatts för såväl som min egen erfarenhet som rådgivarepå McKinsey NY, Världsbanken/IFC, Carnegie Corp och Nasdaq - dock ej på min interaktion med Maria Malm och Stefan Thomsson de enda jag haft oturen att möta frpn GT (skratt)– dra era slutsatser från det. Dom skall inte hålla på med någon form av rådgivning (omprövning, utlandsetablering, skatter mm), revision, DD, transaktioner, mm. Akta er.

Hitintills har de kostat 180 K i utgifter, besvär, arbete för mig och troligen bidragit, via usel rådgivning, till 1,4-2,0 mkr i onödiga skattekostnader. Jag varnar er alla å de grövsta. Ta inte i dem ens med tång. De hör hemma i AMS bidrag eller FAS 3 i någon kriminell organisation. Vad jag lärde mig tidigt på McKinsey NY var att en god rådgivare makes problems go away - man skapar dom inte. GTs devis tycks vara att skapa eller bidra till dom - en sjuk revenue model som endast i slutändan kan leda till missnöjda kunder och dåligt rykte.

Bättre, mera kompetenta firmor är Clarum, Skattejuristen, Draken ja i stort sätt alla andra byråer som erbjuder skatterådgivning . och B&B är Premier League, medan GT inte ens är Korplag. Övriga goda, billiga och ärligare alternativ är diverse privatbankers juristavdelningar. Vidare, GT tillhandahåller inget mervärde . Använd aldrig GT !. Fast Maria Malm och Stefan Thomsson är bäst - dvs de jag haft att göra med på GT (ironi och skratt).
  • max k
    max k skrev om Grant Thornton Sweden AB
    Använd er aldrig av det företaget. Vare sig i DD. revision, transaktioner och framförallt rådgivning. Jag baserar detta omdöme på vad jag själv blivit utsatt för, såväl som egen erfarenhet som rådgivare på McKinsey NY, Världsbanken-IFC, Carnegie Corp samt Nasdaq. Akta er noggrant för dem. Får dom in er innan för dörren - they will butt fuck you samtidigt som de vill få betalt som om de vore aktiva stjärnspelare i Premier League - trots att de inte ens hör hemma på avbytarbänken i ett ett mediokert Korplag.

Sveavägen 20, 111 57 Stockholm