Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Guldhedens Flyttexpress

Guldhedens Flyttexpress

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim — Visa karta

Välkommen till Guldhedens Flyttexpress. Företaget startades 1946 och finns nu med magasin och kontor i Sisjön, Göteborg. Guldhedens Flyttexpress är en auktoriserad transportör hos SMF, och är väldigt stolta över sitt mycket goda rykte. Företaget präglas av deras passion för service och tar ofta god tid på sig att diskutera vilka önskemål du som kund har och hur de ska uppfylla dessa. Guldhedens Flyttexpress skräddarsyr lösningar efter hur du vill ha det. Vissa tycker om att sköta packning själva medan andra vill ha hjälp med allt från flyttstädning till möblering och uppackning. Självklart kan vi låna ut flyttkartonger, detta sker mot en deposition som återbetalas vid retur av kartongerna.

Vi erbjuder tjänster där vi gör allt från flyttning av bohag till flyttning av större kassaskåp och pianon. Vi kan även hyra ut flyttbilar till både företag och privatpersoner. Genom att lämna över ansvaret till Guldhedens Flyttexpress AB kan ni tryggt få hjälp med flyttning eller magasinering av ditt bohag eller kontor. Företaget är ett av Västsveriges äldsta flyttfirmor och kan flytta såväl stort som smått, långt bort eller nära. Varmt välkommen!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 305 kunder tycker om Guldhedens Flyttexpress

• Marianne J
    Marianne J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej, helt OK, effektivt arbete och bra timing till den nya bostaden då vi hade fått hisstider. Visserligen blev en möbel skadad i gamla bostaden (alltså ej under transporten) men ska få hjälp att laga den. Så jag hoppas det går bra med det. Hälsningar Marianne Johansson. Läs mer
  • Christian L
    Christian L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bokade Flyttstäd av Guldhedens Flyttexpress. Bra bemötande och lägenheten var bättre städad än den någonsin varit. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Lasse S
    Lasse S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bemötande bra service trevlig personal Läs mer
  • Elsa M
    Elsa M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    👍🏽👍🏽👌🏼👌🏼🌞🌞 toppen!! Alldeles utmärkt. Arbetsamma o alltid vänliga. Rekommenderar alltid!!! Läs mer
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra, bra, bra , bra, bra, bra, bra, bra, bra Läs mer
  • Lena B
    Lena B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Toppen killar !
    Jättebra service snabba roliga dom gillade sitt jobb
    Såg mig dom kund
    Kommer att varmt rekommendera er
    Nästa flytt om den blir då kommer jag stt ringa er
    Lena Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra service från första besöket.
    Killarna som utförde flytten får högsta betyg.

En liten propå dock: Ett ben på en köksstol blev skadat.
    bröts längsmed ena stolsbenet.

Mvh Janne Steenson Läs mer
    2017-10-19 Representant för Guldhedens Flyt I svarar Jan S
    Hej Jan!
    Vad roligt att du är nöjd med flytten!
    Ring oss på tel. 031-164442, så ska vi se till att fixa din köksstol.
  • Sandra R
    Sandra R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket nöjda med er (och de tre killar) - som med snabbt och effektivt arbete flyttade vår 3:a till nya lägenheten 4:a!!
    Glada, positiva, effektiva tog ni er från 4:e våning utan hiss till 2:a våning utan hiss :)
    Skulle ABSOLUT rekommendera er och använda er igen om jag skulle behöva!! Tack snälla. :D Läs mer
  • Olof R
    Olof R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Lika nöjd nu i denna flytt som för 6 år sedan då jag också anlitade dem. Det går i ett huj och med varsamhet. Proffsigt! Läs mer
  • Jesper L
    Jesper L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevligt bemötande och effektiv leverans! Läs mer
  • Björn S
    Björn S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jättebra "flyttgubbar".
    Snabbt och smidigt.
    Jättenöjda ! Läs mer
  • Miriam F
    Miriam F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Två mycket trevliga killar kom och flyttade våra grejer. Tyckte dock att de var lite långsamma tidvis, de tog rökpauser och på väg mellan lägenheterna sa de att de skulle stanna och äta. Det tog dom 20 min att åka från kontoret till oss men över 50 min att åka tillbaka från oss till kontoret, känns orimligt då lägenheterna inte låg så långt ifrån varandra. Läs mer
  • Leif B
    Leif B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi har en pågående flyttresa tillsammans med Guldheden. Hela tiden med helt professionellt bemötande från förfrågan, offert, hämtning av tre väldigt trevliga medarbetare till Guldhedens förråd. Nu väntar vi med spänning på att vår bostad skall bli fördigbyggd i Stockholm. Då är det dags för resans final med transport från förråd till Stockholm. Ser vi fram mot!
    Hälsar Leif Blomkvist Läs mer
  • Eva T
    Eva T skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Guldhedens flytt var trevliga och enkla att ha och göra med. Vi bokade flyttstädning via dem. Vänligt bemötande och snabb återkoppling, både via mail och telefon.
    Tyvärr klagade personen som flyttade in på städningen, dock åtgärdade Guldhedens flytt detta direkt.
    Vi är nöjda med all kontakt, och skulle mycket väl kunna anlita dem igen. Läs mer
  • Hantverk K
    Hantverk K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    De gånger jag använt Guldhedens killar så har det aldrig varit några problem utan allt har gått som tåget.
    Senast jag använde deras tjänster var vid transport av inrednig till WTC i Göteborg. Trevliga killar bra bemötande. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra bemötande hela vägen. Bra flyttkillar bra städning Läs mer
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytthjälp. Smidig, trevligt och professionellt! Läs mer
  • Ann-sofie S
    Ann-sofie S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Har haft flyttgubbar och flyttstädning vid flera tillfällen. Alltid bra, trevligt bemötande och fantastisk städning. Läs mer
  • Uwe F
    Uwe F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevligt bemötande. Inga problem. Läs mer
  • Kjell-joel N
    Kjell-joel N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevligt och korrekt bemötande.
    Bra killar som flyttade med stor omsorg om möblerna.
    Med vänlig hälsning,
    Erik Joel nygren Läs mer
  • Ingwar H
    Ingwar H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Väldigt bra bemötande från första träffen vid bokning över disk
    Fick med Silkepapper att slå in ömtåliga glas med samt Ett 15 tal Boxar att lägga mina flyttsaker med . Även efter flytten Bra bemötande Då de råkat tappat en möbel som blev lite skadad .
    Som de tog till reparation Till vår Belåtenhet . Vi kan verkligen rekommendera Gullhedens flytt Bara possetivt bemötande från dem Läs mer
  • Susanne M
    Susanne M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flyttkillarna var helt suveräna. Jobbade hårt hela tiden o var vänliga o trevliga. Bättre kan man inte få! Läs mer
  • Isak L
    Isak L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket trevliga "flyttgubbar", bra service, jobbade snabbt och effektivt.
    Även kontoret gav ett positivt intryck och trevligt bemötande. Läs mer
  • Holding A
    Holding A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Guldhedens flyttexpress har hjälpt oss med kontorsflytt. Snabb och bra service. Trevligt bemötande på plats av flytten. Läs mer
  • Christian F
    Christian F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra bemötande vid fölytt från Engelbrektsgatan i Göteborg till Gullholmen på Orust! Läs mer
  • Alice J
    Alice J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket glad och trevlig hjälp från första början. Allt från bokning av vår flytt från lägenhet till hus en bra bit ifrån gick hur snidigt som helst!
    Fyra glada herrar kom och hjälpte till på dagen D. Då vi inte använt flytthjälp tidigare gick vi helt på rekommendation hur stora bilar de behövde ta med sig och det stämde perfekt! Bra killar med koll helt enkelt. Läs mer
  • Christensen J
    Christensen J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    •Kundmottagninge var riktigt bra o trevlig
    •Prissättningen var rätt, med timdebitering
    •Flyttkillarna var så duktiga och trevliga Läs mer
  • Lennart N
    Lennart N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    De hjälpte till med lån av flyttlådor, flytt och flyttstäd.
    Bra service till en rimlig kostnad. Läs mer
  • Frank A
    Frank A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Allting flöt på jättebra, super att kunna låna lådor också! Vi flyttade en större tvåa och använde cirka 40-50 lådor. Läs mer
  • Coro M
    Coro M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Oerhört serviceminded företag. Flyttkarlarna var enastående och städpersonal vid flyttstädning lika så. Rekommenderar å det varmaste. Läs mer
  • Jenny J
    Jenny J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Firma man kan lita på. Dyr för mindre jobb dock. Läs mer
  • Thomas P
    Thomas P skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Effektivt og en veldig hyggelig gjeng. Bra service!! Läs mer
  • Guri M
    Guri M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag är mycket nöjd med hela uppdraget, från beställning till leverans! Flyttkillarna var väldigt smidiga och samarbetsvilliga. Läs mer
  • Lars Gunnar W
    Lars Gunnar W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Proffsigt utfört. Gott bemötande. Klart nöjd. Läs mer
  • Agneta R
    Agneta R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    som jag redan skrivit i ett mail, tycker jag de två personerna som hanterade min flytt var lugna, stabila, hjälpsamma. Kändes bra för det är var ju en rätt omtumlande sak att flytta från ett ställe där jag bott så länge.
    Tycker det skulle varit bra om flyttkartongerna kunde levererats och hämtats upp hos mig. Läs mer
    2017-09-04 Representant för Guldhedens Flyt I svarar Agneta R
    Hej!
    Roligt att höra att flytten gick bra.
    Ring oss på tel. 031-164442, så hämtar vi gärna era lådor!
  • Lars T
    Lars T skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Allt fungerade utmärkt. Två duktiga killar packade glas och porslin och transporterade detta samt en del möbler från Göteborg till Lysekil. Läs mer
  • Conny F
    Conny F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi var i behov av snabb flyttning, varvid vi ringde Guldhedens Flyttexpress som kom och utförde en otroligt snabb flytt med våra grejer. Killarna presenterade sig och var otroligt artiga och snabba. Läs mer
  • Britt O
    Britt O skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fungerade bra från början till slut. Fick information vad som ingick o pris på vad det kostade. Och att jag fick rotavdraget. Vi är nöjda med flytten o killarna utförde ett bra jobb. I L Läs mer
  • Linda H
    Linda H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Riktigt fin flyttservice, inga problem. Läs mer
  • Pia B
    Pia B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Detta var tredje gången vi använde oss av Guldhedens Flytt, det hade vi inte gjort om vi varit missnöjda.
    det har varit trevligt bemötande hela vägen från kontorspersonal till flyttkillarna.
    Denna gång har vi också beställt magasinering för att sedan få allt utkört till ny lägenhet i oktober. Läs mer
  • Annie H
    Annie H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Har fått hjälp med 3 st flyttar, magasinering under en period, bärhjälp av badtunna.
    Allt har fungerat perfekt och bemötandet har varit alldeles utmärkt. Läs mer
  • Maria L
    Maria L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej, jag har fått hjälp m flyttstädning och flytthjälp.
    Jag är mycket nöjd med arbetet de utfört.
    Väldigt trevligt bemötande av flyttkillarna. Flitiga, snabba och kunniga. Trots tungt arbete.
    Även de telefonkontakter som behövts har varit bra. Läs mer
  • Ingela O
    Ingela O skrev om Guldhedens Flyttexpress
    UTflyttning,magasinering och inflyttning allt mycket proffsigt. Genomfört trevlig personal som dessutom höll överenskomna tider och jobbade med ett leende! Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Härliga hjälpsamma toppen flytt-killar! Läs mer
  • Arman A
    Arman A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Smidiga, snabba gubbar. Allt gick snabbt o utan problem Läs mer
  • Ulf R
    Ulf R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra bemötande från första förfrågan till själva flytten.
    Mycket trevliga och duktiga flyttkillar. Läs mer
  • Jeremy P
    Jeremy P skrev om Guldhedens Flyttexpress
    De är alltid bra. Har använt dem i mina uppdrag som god man och förvaltare i flera år.

Med vänlig hälsning Gunilla Simon Läs mer
  • Christina K
    Christina K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi hade en del tunga saker , bl a vapenskåp. Två personer kom och arbetade snabbt och effektivt. Vi rekommenderar gärna guldhedens flytt till alla och skulle inte tveka att använda oss av dem igen. Läs mer
  • Leif M
    Leif M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej Jättebra bemötande från första samtal. jag hade flytt hjälp
    med mestadels möbler och sängar samt ca 10 tal kartonger
    inom Mölndal. Kom 2 jätte trevlig killar ca 15 minuter efter 8 på
    morgonen. Hela flytten flöt på jätte bra smidigt inga problem.
    Jag rekommenderar gärna Guldhedens Flyttexpress.
    Tack! Leif Läs mer
  • Mikael T
    Mikael T skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket proffsigt och väl utfört arbete Läs mer

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim