Guldhedens Flyttexpress

Guldhedens Flyttexpress

Välkommen till Guldhedens Flyttexpress. Företaget startades 1946 och finns nu med magasin och kontor i Sisjön, Göteborg. Guldhedens Flyttexpress är en auktoriserad transportör hos SMF, och är väldigt stolta över sitt mycket goda rykte. Företaget präglas av deras passion för service och tar ofta god tid på sig att diskutera vilka önskemål du som kund har och hur de ska uppfylla dessa. Guldhedens Flyttexpress skräddarsyr lösningar efter hur du vill ha det. Vissa tycker om att sköta packning själva medan andra vill ha hjälp med allt från flyttstädning till möblering och uppackning. Självklart kan vi låna ut flyttkartonger, detta sker mot en deposition som återbetalas vid retur av kartongerna.

Vi erbjuder tjänster där vi gör allt från flyttning av bohag till flyttning av större kassaskåp och pianon. Vi kan även hyra ut flyttbilar till både företag och privatpersoner. Genom att lämna över ansvaret till Guldhedens Flyttexpress AB kan ni tryggt få hjälp med flyttning eller magasinering av ditt bohag eller kontor. Företaget är ett av Västsveriges äldsta flyttfirmor och kan flytta såväl stort som smått, långt bort eller nära. Varmt välkommen!

Läs vad 476 kunder tycker om Guldhedens Flyttexpress 2

• KARIN G
    2021-07-19
    Blev rekommenderad Guldhedens flyttexpress och vi är verkligen nöjda! Fantastiskt bra bemötande och superduktiga och trevliga killar som flyttade åt oss. Väldigt bra på att stuva och bära, men framförallt deras trevliga sätt och hjälpsamma attityd. De hade en lugnande inverkan på oss i vår flyttstress. Stort tack till Thomas, Oscar och Josh!
    PS. Ett stort tack till flyttstädningen också, de var också fantastiska.
    Karin o Magnus
    2021-07-10
    Bästa flythjälpen. Proffsigt, snabbt och smidigt. Kommer alltid anlita flyttfirma framöver vid ev. flytt. Supernöjd.
    2021-07-08
    Flytten var effektiv, trevlig personal som fick det att flyta på.
    2021-07-08
    Snabbt med mkt trevliga flyttkillar
    Helt fantastiska
    Flytten gick mycket bra alla tider hölls möblerna behandlades väl inga skador.
    Trevlig personal
    Bra flyttstäd

Birgitta Karlbrink
    2021-07-08
    Proffsiga, noggranna och trevliga! Rekommenderar varmt!
    2021-07-08
    Trevliga, snabba, visste vad de gjorde.
    Inte första gången jag använde dem.
    2021-07-08
    Mycket imponerad av deras flexibilitet och effektivitet. Alltid bra bemötande!
    2021-06-26
    Flytt inom gbg, från lgh till hus.
    Jättenöjda är en bra summering!
    På plats på överenskommen tid, hanterade våra grejer varsamt och gjorde ett allmänt trevligt och bra intryck.
    Det man kanske att önskat var en bekräftelse på bokingen, annars bara gott att säga om Guldhedens Flyttexpress.
    2021-06-16
    Snabbt, effektivt och snällt!
    2021-06-10
    Snabba på att svara och hjälpsamma i att organisera flytten. Väl på plats gick arbetet galant, med stor entusiasm och redigt starka gubbar. Fantastiskt nöjd!
    Gick på referenser och blev positivt överraskad trots höga förväntningar.
    Grymt bra att man kunde hyra flyttkartonger av hög kvalité med, som sedan returnerades och slipper ligga å ta plats i nån källare eller vind.
    Kommer förhoppningsvis inte behöva flytta igen, men om så skulle vara fallet kommer jag anlita Gludhedens Flyttexpress igen, för då vet jag att det blir proffessionellt utfört!
    2021-06-08
    Flytt samt flyttstäd. Vi är mycket nöjda med Guldhedens flytt! Snabba och tydliga svar vid förfrågningar via mail. Samtliga flyttkillar var mycket trevliga, professionella och effektiva. Vi är supernöjda med allt.
    2021-06-08
    Flytt av möbler o bohag. Bra bemötande vid beställning och ändringar innan flytt. Trevliga o fantastiskt hjälpsamma killar som kom.
    2021-06-08
    Trevligt bemötande och effektiv flytt utan några problem. Rekommenderas
    2021-06-08
    Två superproffs som fixade min flytt galant.
    2021-06-08
    Korrekt info på förhand. Bra folk på plats.
  • LOUISE E
    2021-05-11
    Hej,,
    Trevliga och hjälpsamma!!!
    2021-04-30
    Hej! Vill bara framföra ett riktigt stort tack för enormt proffsig och trevlig flytt av mitt kontor, ska alltid anlita er i framtiden för allt som behöver flyttas på! Kändes underbart!
  • Jan-olof H
    2021-04-30
    Beställde flytt av tunga sängar o större soffgrupp och skåp. Helnöjd med bemötande o snabb flytt av grejorna. Offerten jag fick stämde på pricken. Prisvärd flytt av proffs. Kommer att anlita dem nästa gång och rekommenderar dem verkligen.
    2021-04-30
    Mycket trevlig personal, både dom som utförde flyttningen och de jag hade kontakt med på kontoret. Absolut inget att klaga på.
    2021-04-07
    Trevligt bemötande vid bokning och under själva flytten. Kom på utsatt tid, och utförde flytten på ett föredömligt, noggrant och tidseffektivt sätt till överenskommet pris.

Är mycket nöjd med Guldhedens Flyttexpress, och skulle definitivt anlita dem igen vid en eventuell framtida flytt.
    2021-04-06
    Bokade flytt av möbler till ny lägenhet. Arbetet gick hur smidigt som helst!
    2021-04-04
    Flytt och slutstädning
    Bra bemötande, riktiga offerter, ärliga utfall från offert till faktura
    Positiva, hjälpsamma och snabba killar som hjälpte till med flytten
    Flytt och slutstädning gick snabbt och smidigt, allt som lovats innan flytt o städ uppfylldes på ett utmärkt sätt
    2021-03-31
    Vi använde Guldheden Flyttexpress för vår lägenhetsflytt. De har från första kontakt till fakturan bemött oss med bästa tänkta service och kvalitet.
    Personalen som flyttade för oss var verkligen kunniga och effektiva, försiktiga och trevliga. Vi kan med nöje rekommendera Guldhedens Flyttexpress.
  • Monika F
    2021-03-31
    Jag bokade flytt och flyttstäd från en 5:a till en 4:a. Jag tog in offerter från flera olika firmor och det viktigaste för mig var att känna trygghet och få ett proffesionellt bemötande.
    Gänget som kom var väldigt trevliga och lättsamma. Guldhedens flytt är inte billigast i stan, men man får vad man betalar för och jag kunde inte varit mer nöjd!
    Allt har varit smidigt från början till slut. Från första kontakt och offert, till bokning, upphämtning av flyttlådor, själva flytten och retur av lådor inkl kreditering av depositionen.
    Flyttstädningen var mycket bra och hyresgästerna efter mig var väldigt nöjda de också.
    Jag rekommenderar Guldhedens Flyttexpress till dem som vill ha en smidig flyttupplevelse 👌
    2021-03-31
    Super service, a clear recommendation!
    2021-03-31
    Vi köpte flytthjälp och Flyttstäd. Båda delarna fungerade perfekt. Flyttgubbarna var trevliga, effektiva och hjälpsamma.
    2021-03-25
    Mycket trevlig och kunnig personal på Guldhedens Flyttexpress.
    Jag rekommenderar företaget varmt.
    2021-03-25
    Mycket proffsiga och trevlig flytthjälp!
    2021-03-25
    Proffsigt bemötande och grymt duktig personal
    2021-03-24
    Flytt av bohag och flyttstäd av lägenhet.
    Killarna var duktiga & professionella och kom på utsatt tid.
    Allt bars och de tog väl hand om allt ömtåligt.
    Städningen var bra till slut efter ett omtag av småsaker som hade missats.

Supernöjd o bra pris!
    2021-03-23
    Väldigt bra bemötande i alla led när jag behövde hjälp att flytta möbler.
    2021-03-23
    Helt fantastisk. Allting funkade väldigt smidigt och de skötte allting exemplariskt
    2021-02-05
    Flytt
    2021-02-04
    Jag köpte en flytt av en mindre del av ett hem till ett äldreboende för min mor. Jag blev artigt och snabb bemött av personalen på deras kontor. Dagen före flytten packade en trevlig ung man allt som skulle packas i ca tre timmar. Han var ren, skicklig och snabb, arbetade proffesionellt. Dessutom visade han sig vare synnerligen kunnig och intresserad av historia som är ett av mina främsta intressen! Empatisk och pålitlig.

Dagen efter kom han i sällskap av en annan trevlig ung man.(Båda doftade herrdeodorant!). Inlastningen sköttes exemplariskt av de båda trots oväntade komplikationer eftersom min mor som skulle flyttas fick kraftiga hjärtbesvär, ambulans fick tillkallas och det blev ilfart till Mölndals sjukhus. Under hela tiden anpassade sig de unga herrarna till situationen och fortsatte att arbeta lugnt och smidigt utan att vara ett hinder för ambulanspersonalen, båren eller all utrustning som ambulansen medförde.

Efter ambulansens avfärd avslutades inlastningen snabbt och vi kunde fara iväg till äldreboendet i GBG. Jag visste då inte om min mor skulle överleva attacken eller dö samma dag. På äldreboendet mottogs vi väl och jag hjälpte till att lasta av för att transportherrarna skulle hinna till deras nästa flyttuppdrag. Möbler placerades på sina platsen i min mors kommande hem enligt mina anvisningar och allt avslutades i tid. Min mor räddades till livet på sjukhuset till min stora lättnad och kom med sjuktransport nästa dag till sitt nya hem där jag välkomnade henne. Hon är 92 år och jag är hennes enda anhörig. Jag hade då hunnit packa upp alla flyttkartonger.

Jag kan varmt rekommendera Guldhedens Flyttexpress till alla som söker en seriös och pålitlig firma att anlita till överkomliga priser. Jag kommer själv att anlita dem även för en kommande flyttstädning i min mors gamla hem och för transport av en del föremål som jag vill ta med mig därifrån till min egen hemstad som ligger ca 560 km länge upp i landet.

Vänliga hälsningar,
    Lenka Elvingson
    2021-02-04
    Flytthjälpen gick galant. De var proffsiga och serviceinriktade.
    Jobbade effektivt och var även på gott humör och såg ut att jobba utmärkt ihop.

Jag är supernöjd och kommer rekommendera dem,
    2021-02-03
    Flyttning, är mycket nöjd. Trevlig personal (Daniel och Daniel), snabba och proffsiga. Kommer att rekommendera företaget till vänner och bekanta.
    2021-02-03
    Använde Guldhedens Flyttexpress för både flytt och städ. Gick hur bra som helst! Trevligt bemötande, snabb flytt - och köparen av min lägenhet hörde inte av sig ang städningen så den var nog finemang!
    2021-01-22
    Väldigt proffsig och okomplicerad flyttfirma. Använt mig av dom många gånger och kommer att göra det igen! Alltid trevlig personal som utför arbetet och det är alltid fokus på service!
    2021-01-16
    Jag är väldigt nöjd. Killarna i flyttfirman utförde ett bra jobb 😊.
    2021-01-15
    Mycket raska och trevliga killar som skötte sig perfekt.
    2021-01-14
    Jag är väldigt nöjd med Kennet och Lori som gjorde min flytt till en positiv dag trots mycket arbete. Lugna, effektiva, trevliga och proffsiga.
    Helnöjd är jag
    2021-01-14
    Pianoflytt, lyft en våning ner till gata. Lugn, tydlig och trevlig personal som utförde arbetet enligt överenskommelse.
    2021-01-14
    Behövde assistans med en flytt till en ny adress. Bemötandet av dessa två män som flyttade åt mig vart väldigt trevliga, pratglada och riktigt lösningsorienterade vilket krävdes vid denna flytt, då jag skulle in i en källarlokal med sakerna (soffor, bord, och mycket mer) vilket gjorde det lite väl snävt på sina ställen, men killarna hittade bra lösningar kvickt på plats som gjorde att hela flytten endast gick på totalt tre timmar.

Rekommenderar detta flyttbolag.
    2020-12-16
    Vi flyttade från en trea på Mölndalsvägen i Göteborg till en två i Mölnlycke. Vi hade massor av flyttlådor och en hel del tunga möbler. Vi blev mycket trevligt och väl bemötta av flyttkillarna.
    2020-12-16
    Jätte bra att ha att göra med. Trevliga flyttkillar. Bra städat! Toppbetyg!!
    2020-12-16
    Guldhedens Flyttexpres hade tre riktigt effektiva killar hos oss som hjälpte oss att flytta!
    De var snabba, proaktiva och oerhört lösningsorienterade. De monterade isär och ihop möbler samt flyttade och transporterade våra ägodelar med varsamhet och var fantastiska!
    Dessutom var alla tre mycket trevliga och hjälpsamma med annat runtomkring som vi behövde hjälp med.
    2020-12-16
    De dök upp i tid, var väldigt trevliga och effektiva. Blir samma flyttfirma nästa gång!
  • Mats Fredrik B
    2020-12-14
    Fantastiskt underbara killar som utförde min flytt tryggt och säkert, inga skador! Nöjd kund 😃
    2020-12-11
    Mottog offerter kring Bohagsflytt från flertalet Aktörer.

Vid Kontakt med Guldhedens Flyttexpress, kände jag ett Stort förtroende och vilket Resultat det blev.

På överenskommen tid kom tre Glada flyttkarlar som med Bravur utförde min Flytt, trots fyra trappor Utan hiss. Tack till Mikel, Haime o Olof.