Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Guldhedens Flyttexpress

Guldhedens Flyttexpress

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim — Visa karta

Välkommen till Guldhedens Flyttexpress. Företaget startades 1946 och finns nu med magasin och kontor i Sisjön, Göteborg. Guldhedens Flyttexpress är en auktoriserad transportör hos SMF, och är väldigt stolta över sitt mycket goda rykte. Företaget präglas av deras passion för service och tar ofta god tid på sig att diskutera vilka önskemål du som kund har och hur de ska uppfylla dessa. Guldhedens Flyttexpress skräddarsyr lösningar efter hur du vill ha det. Vissa tycker om att sköta packning själva medan andra vill ha hjälp med allt från flyttstädning till möblering och uppackning. Självklart kan vi låna ut flyttkartonger, detta sker mot en deposition som återbetalas vid retur av kartongerna.

Vi erbjuder tjänster där vi gör allt från flyttning av bohag till flyttning av större kassaskåp och pianon. Vi kan även hyra ut flyttbilar till både företag och privatpersoner. Genom att lämna över ansvaret till Guldhedens Flyttexpress AB kan ni tryggt få hjälp med flyttning eller magasinering av ditt bohag eller kontor. Företaget är ett av Västsveriges äldsta flyttfirmor och kan flytta såväl stort som smått, långt bort eller nära. Varmt välkommen!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 330 kunder tycker om Guldhedens Flyttexpress

• Kristina E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Superbra flyttfirma! Jättetrevliga killar som bar och packade. Inga problem vid bokning eller hämtning av lådor när jag var klar. Kan varmt rekommenderas!
    De flyttade från mitt hus till en lägenhet och de var oerhört trevliga och hjälpsamma! Läs mer
  • Parsa H
    Parsa H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Skitbra företag som gör allt smidigt o snabbt Läs mer
  • Jonas K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt från ett fristående hus till ett annat.
    De kom i tid och med full styrka (4 man). Effektivt arbete med en fantastisk flakchef som stuvade på ett enastående och säkert sätt.
    Snabbt och rationellt.
    Mycket trevligt bemötande.
    Jag kan ge mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Christina O skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Lugn jag håller på att skriva gott om dem det kommer lite senare.

BRA att ni har skänkt över 300.000kr de senaste åren till Barncancerfonden

Hälsar Christina Läs mer
  • Katarina M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fantastiskt hjälpsamt och trevligt bemötande och utmärkt service. Läs mer
  • Ulf S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    snabba och effektiva och trevliga, och pris och tidsåtgång enligt offerten Läs mer
  • Jens M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Smidig kontakt. Godkänd flyttstädning på första försöket, vilket tyvärr inte är så vanligt idag! Trevligt bemötande och bra total upplevelse. Läs mer
  • Christer A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Det var ingen stor flytt, ett kontorsrum med 2 kontorsplatser i ett företagshotell.
    Trevligt bemötande vid beställning, inga problem, det löser vi.
    Två käcka, positiva och trevliga flyttgubbar. Allt gick snabbt och smidigt utan några som helst problem.

Kan rekommendera å det varmaste Guldhedens Flyttexpress. Läs mer
  • Linda L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevliga, punktliga och mycket bra utfört i samband med flytt/flyttstäd. Läs mer
  • Lottie D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Toppen killar. Ordning och reda. Läs mer
  • Jessica Y skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Tord och Micke var effektiva, väldigt hjälpsamma och trevliga med vår flytt. Allting flöt på utan problem, alla tider hölls och jag kunde inte hitta bättre service. Jag skulle rekommendera dem alla dagar i veckan. Läs mer
  • Helen K
    Helen K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt o städ, så himla smidigt. Trevliga flyttkillar, bra bemötande i kontakt med ” kontoret”, med beröm godkänt för båda tjänsterna ❤️ Läs mer
  • Ajla B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fick hjälp med flytten. Fantastiska killar. Allt gick smidigt och effektivt. Bra service och bemötande. Jag hade stora förväntningar och de överträffade det. Rekommenderar starkt företaget. Läs mer
  • Lisbeth E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi flyttade några kilometer. Allt från första kontakten till den genomförda blev vi väl och positivt bemötta. Flytten hanterades mycket effektivt och snabbt med förstående och positiva medarbetare som checkade att vi var nöjda med jobbet som gjordes.
    M.a.o. Positivt hela vägen från offert till genomförande! Läs mer
  • Malin D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag kunde inte ha varit mer nöjd med min flytt. Snabba, trevliga och nogranna. Kan verkligen rekommendera den här flyttfirman ! Läs mer
  • Åsa J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Grym service och härliga personer som hjälpte mer än man kan önska! Läs mer
  • Sigbritt O skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Tre S: Starka, snabba och superstarka var de två genomtrevliga killarna som lyfte ut och bar vårt gamla piano nedför tre olika trappor! Vi var sååååå nöjda! Läs mer
  • Pfannenstill J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Enkelt och ett trevligt bemötande och utmärkt service allt man behöver! Läs mer
  • Ann-Katrin G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytten gick lika smidigt som det brukar göra med Guldhedens Flyttexpress. Har använt företaget ett flertal gånger! Läs mer
  • Lena D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Verkligen duktiga killar som hjälpte oss med flytten 😀 Läs mer
  • Lena J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi har användt dom för både flytt och vid stora städningra när skräp ska kastas.
    Trevligt bemötande och snabb kontakt,
    Trevlig personal, glada (inga bekymmer )

Har inte ett ont ord att säga om dom , liga glada mot oss om vis trott det skulle ta 4 timmar men det tog 2 dagar

Hej Lena,Moderaterna Läs mer
  • Linda B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Inte en skråma på möblerna.
    Snabba, smidiga och trevliga. Läs mer
  • Barbro K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt från hus till lägenhet. Allt flöt på bra. De kom i tid och var både duktiga och trevliga! Läs mer
  • Jenny U skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Dyr hjälp med både packning och flytt som kostade bra mycket mer än det smakade. Antal lådor som utlånat var felaktigt, fakturaunderlag lämnades bara ena dagen, jag fick inte svar på fakturafrågor förrän jag hotade att inte betala och jag blev ifrågasatt vad gällde grejer som försvann under flytten av han på ekonomin etc. Observera att jag inte var på plats under flytten. De ville inte ersätta det bord(!) och dörrmatta som försvann först, utan vi fick sitta och maila länkar. Själva personalen som kommit på dagen hade varit trevliga och städet hade varit jätteduktiga. Men det har kostat så mycket mer än vad var sagt och vår kreditfaktura betalades inte heller den till fullo. Vi anlitade dem eftersom vi haft en lång sjukhusvistelse bakom oss - kontakten med denna firma har kostat mer än vad det har varit värt. Det har tagit upp flera veckor av vår tid. Jag blev rekommenderad denna firma av en vän som sa att de var kanon. Det är inte sant. Min telefon och mailkontakt efter flytten med Guldhedens flytt har bara bemötts otrevligt och ifrågasättande. Anlita dem inte - det är min varmaste rekommendation. Läs mer
  • 2018-03-24

Sarah W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Kanonnöjd med snabb och varsam flytt, stort tack till Fredrik och Sigge samt Palle på kontoret för fin service. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Marianne J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej, helt OK, effektivt arbete och bra timing till den nya bostaden då vi hade fått hisstider. Visserligen blev en möbel skadad i gamla bostaden (alltså ej under transporten) men ska få hjälp att laga den. Så jag hoppas det går bra med det. Hälsningar Marianne Johansson. Läs mer
  • Christian L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bokade Flyttstäd av Guldhedens Flyttexpress. Bra bemötande och lägenheten var bättre städad än den någonsin varit. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Lasse S
    Lasse S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bemötande bra service trevlig personal Läs mer
  • Elsa M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    👍🏽👍🏽👌🏼👌🏼🌞🌞 toppen!! Alldeles utmärkt. Arbetsamma o alltid vänliga. Rekommenderar alltid!!! Läs mer
  • Thomas H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra, bra, bra , bra, bra, bra, bra, bra, bra Läs mer
  • Lena B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Toppen killar !
    Jättebra service snabba roliga dom gillade sitt jobb
    Såg mig dom kund
    Kommer att varmt rekommendera er
    Nästa flytt om den blir då kommer jag stt ringa er
    Lena Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra service från första besöket.
    Killarna som utförde flytten får högsta betyg.

En liten propå dock: Ett ben på en köksstol blev skadat.
    bröts längsmed ena stolsbenet.

Mvh Janne Steenson Läs mer
    2017-10-19 Representant för Guldhedens Flyt I svarar Jan S
    Hej Jan!
    Vad roligt att du är nöjd med flytten!
    Ring oss på tel. 031-164442, så ska vi se till att fixa din köksstol.
  • Sandra R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket nöjda med er (och de tre killar) - som med snabbt och effektivt arbete flyttade vår 3:a till nya lägenheten 4:a!!
    Glada, positiva, effektiva tog ni er från 4:e våning utan hiss till 2:a våning utan hiss :)
    Skulle ABSOLUT rekommendera er och använda er igen om jag skulle behöva!! Tack snälla. :D Läs mer
  • Olof R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Lika nöjd nu i denna flytt som för 6 år sedan då jag också anlitade dem. Det går i ett huj och med varsamhet. Proffsigt! Läs mer
  • Jesper L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevligt bemötande och effektiv leverans! Läs mer
  • Björn S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jättebra "flyttgubbar".
    Snabbt och smidigt.
    Jättenöjda ! Läs mer
  • Miriam F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Två mycket trevliga killar kom och flyttade våra grejer. Tyckte dock att de var lite långsamma tidvis, de tog rökpauser och på väg mellan lägenheterna sa de att de skulle stanna och äta. Det tog dom 20 min att åka från kontoret till oss men över 50 min att åka tillbaka från oss till kontoret, känns orimligt då lägenheterna inte låg så långt ifrån varandra. Läs mer
  • Leif B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi har en pågående flyttresa tillsammans med Guldheden. Hela tiden med helt professionellt bemötande från förfrågan, offert, hämtning av tre väldigt trevliga medarbetare till Guldhedens förråd. Nu väntar vi med spänning på att vår bostad skall bli fördigbyggd i Stockholm. Då är det dags för resans final med transport från förråd till Stockholm. Ser vi fram mot!
    Hälsar Leif Blomkvist Läs mer
  • Eva T skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Guldhedens flytt var trevliga och enkla att ha och göra med. Vi bokade flyttstädning via dem. Vänligt bemötande och snabb återkoppling, både via mail och telefon.
    Tyvärr klagade personen som flyttade in på städningen, dock åtgärdade Guldhedens flytt detta direkt.
    Vi är nöjda med all kontakt, och skulle mycket väl kunna anlita dem igen. Läs mer
  • Hantverk K
    Hantverk K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    De gånger jag använt Guldhedens killar så har det aldrig varit några problem utan allt har gått som tåget.
    Senast jag använde deras tjänster var vid transport av inrednig till WTC i Göteborg. Trevliga killar bra bemötande. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra bemötande hela vägen. Bra flyttkillar bra städning Läs mer
  • Åsa H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytthjälp. Smidig, trevligt och professionellt! Läs mer
  • Ann-sofie S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Har haft flyttgubbar och flyttstädning vid flera tillfällen. Alltid bra, trevligt bemötande och fantastisk städning. Läs mer
  • Uwe F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevligt bemötande. Inga problem. Läs mer
  • Kjell-joel N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevligt och korrekt bemötande.
    Bra killar som flyttade med stor omsorg om möblerna.
    Med vänlig hälsning,
    Erik Joel nygren Läs mer
  • Ingwar H
    Ingwar H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Väldigt bra bemötande från första träffen vid bokning över disk
    Fick med Silkepapper att slå in ömtåliga glas med samt Ett 15 tal Boxar att lägga mina flyttsaker med . Även efter flytten Bra bemötande Då de råkat tappat en möbel som blev lite skadad .
    Som de tog till reparation Till vår Belåtenhet . Vi kan verkligen rekommendera Gullhedens flytt Bara possetivt bemötande från dem Läs mer
  • Susanne M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flyttkillarna var helt suveräna. Jobbade hårt hela tiden o var vänliga o trevliga. Bättre kan man inte få! Läs mer
  • Isak L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket trevliga "flyttgubbar", bra service, jobbade snabbt och effektivt.
    Även kontoret gav ett positivt intryck och trevligt bemötande. Läs mer
  • Holding A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Guldhedens flyttexpress har hjälpt oss med kontorsflytt. Snabb och bra service. Trevligt bemötande på plats av flytten. Läs mer
  • Christian F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra bemötande vid fölytt från Engelbrektsgatan i Göteborg till Gullholmen på Orust! Läs mer

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim