Guldhedens Flyttexpress

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim — Visa karta

Välkommen till Guldhedens Flyttexpress. Företaget startades 1946 och finns nu med magasin och kontor i Sisjön, Göteborg. Guldhedens Flyttexpress är en auktoriserad transportör hos SMF, och är väldigt stolta över sitt mycket goda rykte. Företaget präglas av deras passion för service och tar ofta god tid på sig att diskutera vilka önskemål du som kund har och hur de ska uppfylla dessa. Guldhedens Flyttexpress skräddarsyr lösningar efter hur du vill ha det. Vissa tycker om att sköta packning själva medan andra vill ha hjälp med allt från flyttstädning till möblering och uppackning. Självklart kan vi låna ut flyttkartonger, detta sker mot en deposition som återbetalas vid retur av kartongerna.

Vi erbjuder tjänster där vi gör allt från flyttning av bohag till flyttning av större kassaskåp och pianon. Vi kan även hyra ut flyttbilar till både företag och privatpersoner. Genom att lämna över ansvaret till Guldhedens Flyttexpress AB kan ni tryggt få hjälp med flyttning eller magasinering av ditt bohag eller kontor. Företaget är ett av Västsveriges äldsta flyttfirmor och kan flytta såväl stort som smått, långt bort eller nära. Varmt välkommen!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 367 kunder tycker om Guldhedens Flyttexpress

Lennart E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytthjälp och flyttstädning sköttes av mycket trevlig och kompetent personal.
    Önskar att fönstren blev lika rena när jag gör det själv. Väldigt nöjd med beställda tjänster. Läs mer

Jonas L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    flytt, kom inte på utsatt tid. Läs mer
  • Bodil N

2019-11-13

Bodil N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag hade akut behov av flytthjälp,för min 92 åriga far. Och jag fick hjälp omgående.Killarna som kom va super trevliga,hade härlig humor och snabba samt gjorde ett fantastiskt jobb.Det märktes att dom gillade sitt jobb,och måna om att jag blev nöjd som kund.Jag rekomendera detta företag alla dagar i veckan. Vilket jag också skrev till dom. Läs mer

Malin W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fantastiskt fin hjälp från Guldhedens Flyttexpress vid min flytt. Allt ifrån första kontakten till själva flyttdagen. 3 superduktiga killar som fixade min flytt, mycket duktiga och mycket trevliga! Läs mer

Örjan N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt plus städ.
    Vänligt bemött.
    Väldigt trevligt bra service Läs mer

Staffan H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Utmärkt personal. Höll tidplan och offert Läs mer

Marlene N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fick en snabb och effektiv flytt som imponerade stark på mig.
    Killarna som kom var noggranna och planerade väl så att verkligen allt kom med Läs mer
  • Jannis D

2019-11-11

Jannis D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt, lägenhet, förråd. Serviceminded, trevliga. Glada killar som löste det mesta, värda sin vikt i guld. Läs mer

Monica R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Håller vad de lovar, även om det kört ihop sig lite! Alltid trevliga, och de flyttkillar jag kommit i kontakt med har varit lyhörda och snabba. Läs mer

Jenny A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Tog hela paketet, packning, flyttning och städning. Super nöjd med allt. Läs mer
  • 2019-10-27

Else-marie L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi fick hjälp med flytt. Två bilar och fyra man som packade bilarna och leverans till nya huset under ca 8 timmar. Mycket professionella och snabba och verkligen en kul dag tillsammans.
    Vi hade också strålande sol så vädret var med oss.
    Vi tackar för mycket gott arbete och kan verkligen rekommendera
    Guldhedens Flyttexpress! Läs mer
  • 2019-10-26

Birgitta A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hjälpte min väninna att flytta till äldreboende. Företaget skötte uppdraget mycket bra. Snabba, noggranna och med gott humör trots att delar av flyttgodset var bristfälligt emballerat. Mina höga förväntningar infriades. Läs mer
  • 2019-10-24

Lena S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Proffsigt bemötande, snabba svar om pris, möjliga tider osv.
    Otroligt effektiv flytt, tog kortare tid än vi trott. Vänlig personal som tog väl hand om våra grejor. Fjärde gången vi anlitar Guldhedens Flyttexpress och vi skulle göra det igen (fast nu ska vi inte flytta mer ;)). Läs mer
  • 2019-10-24

Elham R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Testade ett samarbete genom mitt företag och anlitade dessa ett flertal gånger under 3 månader.
    Håller inte tider, lägger på extra tid i fakturorna, dålig kundtjänst, dubbla budskap, oförsiktiga killar som tagit sönder tavlor, repat bordskivor mm.
    Otroligt blandad kvalitet i flyttkillar.
    Nej, inget pålitligt företag över huvudtaget. Och då har dom fått flera chanser på sig att bli bättre.
    Rekommenderar en mindre flyttfirma som värdesätter kvalitet. Läs mer
    Elham R gillar detta
  • 2019-06-16

Lars Ö skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytten gick från en villa till en lägenhet i stan.
    Allt gick väldigt bra inklusive bortforsling av ett piano.
    Flyttkillarna var glada och trevliga och gjorde ett fantastiskt bra jobb.
    Jag kan varmt rekommendera Guldhedens Flyttexpress.
    /Lars Läs mer
  • 2019-06-15

Karin B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt av radhus till villa. Fungerade utmärkt- Rekommenderas. Läs mer
  • Marianne A

2019-06-14

Marianne A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    En Lastbil med 2 killar till litet bohag
    Killarna var sååå duktiga👍🏻👍🏻och trevliga
    Det var en väldigt bra upplevelse och skänker miljoner🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    Om jag flyttar igen så vet jag vilka jag ska ringa🤗
    Tacksamma hälsningar
    Marianne Läs mer
  • 2019-06-14

Pelle B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flyttning, kartonger och städtjänst var det jag köpte och alla delarna fungerade perfekt, liksom personal och bemötande. Kontakterna var snabba och enkla och det var smidigt att ha med er att göra.
    Jag har anlitat er flera gånger och kommer att anlita er igen om behov av era tjänster uppstår. Läs mer

Pia L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flyttade från ett hus på en ö med komplicerat läge. Guldhedens flyttexpress har skött flytten på allra bästa sätt från början till slut. Är väldigt nöjd. Trevliga, tillmötesgående, flexibla, ansvarmedvetna mm Kan inte vara bättre. Läs mer

Ewa C skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Blev väl bemött av ordermottagare.
    Snabba besked/snabbt datum.
    Härliga hjälpsamma roliga flyttkillar/Johan och Hugo😊
    Kan varmt rekommendera Guldhedens flytt. Läs mer

Henrietta S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Kanon killar. Snabbt och smidigt och dom var rädda om våra grejer och plastade in det som vi hade slarvat med. Läs mer
  • Anna A

2019-06-04

Anna A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    En väldigt bra flyttfirma som varmt rekommenderas! Oerhört goa och proffsiga killar som hjälpte till med flytten och ett jättebra bemötande ifrån personalen på kontoret. Värt varenda krona! Läs mer

Dan S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi är supernöjda med vår flytt och flyttstäd. Killarna var effektiva, försiktiga och trevliga som tusan. Kan starkt rekommendera detta företag och de tog en fullt rimlig om inte till och med billig peng för jobbet också! Läs mer

Marguerite H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi köpte flytt och städ! Allt blev perfekt, killarna duktiga och trevliga, hjälpsamma. Städet oxå bra. All kontakt med kontoret var mycket bra, fin servic, snabbt med lämning av kartonger samt hämtning och fakturan kom snabbt. Detta var den enkla delen av flytten för mig. Inget gick sönder. Jag vill på det varmaste rekommendera detta bolag. Tack för all hjälp. Läs mer

Annika S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fantastisk service och trevliga människor som kom och flyttade vårt hem.
    Stefan Claesson som är kontaktperson för flytten har oxå varit väldit tillmötesgående och hjälpsam.

Vi uppskattar även servicen att få flyttkartongerna upphämtade efter vår uppackning i den nya lägenheten.

Super helt enkelt! Läs mer
  • 2019-05-14

Karin H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bara possitivt. Jätteduktiga flyttkillar med hög servicenivå.
    Oxå bra att få låna flyttkartonger. En bra tjänst som ni tillhandahåller. Läs mer

Robert Y skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bemötande och väldigt hjälpsamma Läs mer
  • Thomas M

2019-03-29

Thomas M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Har anlitat företaget vid flera tillfällen ,dels för mina säljare /
    Och privat .
    Arbetar som Fastighetsmäklare.
    Rekommenderar dem så ofta jag får möjlighet.
    Personalen är mycket trevliga !
    Vh Thomas Merenius / Merenius Fastighetsbyrå Ab Läs mer

Lotta S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Superbra killar som körde ut grejerna. Förbättring: ha priser med moms på hemsidan då det blir vilseledande Läs mer

Kerstin S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Den 14 feb.gick flytten från Utåkravägen till Björndammens Torg. Blev överraskad hur raskt o duktiga o vänliga grabbarna var,jag var helnöjd med deras Hjälp! Jag rekommenderar Flyttfirman på det allra Bästa! MVH Kerstin S. Läs mer

Eva N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt och städning utfördes på absolut bästa sätt. Fantastiska flyttkillar och städningen var grym. Vänligt bemötande på kontoret då vi ville flytta fram flytten en vecka, inga problem. Vi är supernöjda och kommer att rekommendera företaget. Läs mer
  • 2019-01-17

Bisse E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej! Familjen har som en självklarhet vänt sig till Guldheden när det häller flytt sedan 70- talet! Kombinationen av proffsighet och vänligt samarbete gör att det blir det flytt igen så blir det ni även när jag bor några mil från Göteborg!!
    Mvh Bisse Evers Läs mer
  • 2019-01-16

Mikael U skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Proffsigt, snabbt och trevligt Läs mer
  • Roy T

2019-01-16

Roy T skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Behövde hjälp med att en del av ett bohag. Lätt att komma fram på telefon för att boka en tid. Fick en tid för flyttningen inom några dagar. Två trevliga killar dök upp på utsatt tid och flyttade snabbt och utan några skador de möbler och saker vi ville ha hjälp med.
    Snabbt - Noggrant - Prisvärt Läs mer

Rebecca A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi köpte flytthjälp. Vi blev väldigt bra bemötta. De var mycket kunniga på sitt jobb, trevliga och lättsamma. Enda saken jag inte var nöjd var att en av dem kollade sin mobil några gånger. Inte så professionellt när vi betalar för tiden. Men på det hela taget kan de rekommenderas. Läs mer

Anna-karin Ö skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Använt Guldhedens Flytt ett flertal gånger och det har alltid fungerat utmärkt. Senaste gången var dec-18 och tre mycket artiga, effektiva och trevliga killar skötte flytten från Varberg till Göteborg. Hade höga förväntningar och företaget levde upp till dem även denna gång. Läs mer

Thomas K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket nöjd! Hade en privat flytt mellan två 50m2-lägenheter och 2 killar löste det mycket effektivt på ca 3,5h. Trevliga, hjälpsamma och varsamma med allt. Läs mer
  • 2018-12-11

Kristina E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Superbra flyttfirma! Jättetrevliga killar som bar och packade. Inga problem vid bokning eller hämtning av lådor när jag var klar. Kan varmt rekommenderas!
    De flyttade från mitt hus till en lägenhet och de var oerhört trevliga och hjälpsamma! Läs mer
  • Parsa H

2018-12-11

Parsa H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Skitbra företag som gör allt smidigt o snabbt Läs mer
  • 2018-12-11

Jonas K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt från ett fristående hus till ett annat.
    De kom i tid och med full styrka (4 man). Effektivt arbete med en fantastisk flakchef som stuvade på ett enastående och säkert sätt.
    Snabbt och rationellt.
    Mycket trevligt bemötande.
    Jag kan ge mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2018-12-06

Christina O skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Lugn jag håller på att skriva gott om dem det kommer lite senare.

BRA att ni har skänkt över 300.000kr de senaste åren till Barncancerfonden

Hälsar Christina Läs mer
  • 2018-12-06

Katarina M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fantastiskt hjälpsamt och trevligt bemötande och utmärkt service. Läs mer
  • 2018-12-05

Ulf S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    snabba och effektiva och trevliga, och pris och tidsåtgång enligt offerten Läs mer
  • 2018-12-05

Jens M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Smidig kontakt. Godkänd flyttstädning på första försöket, vilket tyvärr inte är så vanligt idag! Trevligt bemötande och bra total upplevelse. Läs mer

Christer A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Det var ingen stor flytt, ett kontorsrum med 2 kontorsplatser i ett företagshotell.
    Trevligt bemötande vid beställning, inga problem, det löser vi.
    Två käcka, positiva och trevliga flyttgubbar. Allt gick snabbt och smidigt utan några som helst problem.

Kan rekommendera å det varmaste Guldhedens Flyttexpress. Läs mer

Linda L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevliga, punktliga och mycket bra utfört i samband med flytt/flyttstäd. Läs mer

Lottie D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Toppen killar. Ordning och reda. Läs mer
  • 2018-12-03

Jessica Y skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Tord och Micke var effektiva, väldigt hjälpsamma och trevliga med vår flytt. Allting flöt på utan problem, alla tider hölls och jag kunde inte hitta bättre service. Jag skulle rekommendera dem alla dagar i veckan. Läs mer
  • Helen K

2018-12-03

Helen K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt o städ, så himla smidigt. Trevliga flyttkillar, bra bemötande i kontakt med ” kontoret”, med beröm godkänt för båda tjänsterna ❤️ Läs mer
  • 2018-12-03

Ajla B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fick hjälp med flytten. Fantastiska killar. Allt gick smidigt och effektivt. Bra service och bemötande. Jag hade stora förväntningar och de överträffade det. Rekommenderar starkt företaget. Läs mer

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim