Guldhedens Flyttexpress

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim — Visa karta

Välkommen till Guldhedens Flyttexpress. Företaget startades 1946 och finns nu med magasin och kontor i Sisjön, Göteborg. Guldhedens Flyttexpress är en auktoriserad transportör hos SMF, och är väldigt stolta över sitt mycket goda rykte. Företaget präglas av deras passion för service och tar ofta god tid på sig att diskutera vilka önskemål du som kund har och hur de ska uppfylla dessa. Guldhedens Flyttexpress skräddarsyr lösningar efter hur du vill ha det. Vissa tycker om att sköta packning själva medan andra vill ha hjälp med allt från flyttstädning till möblering och uppackning. Självklart kan vi låna ut flyttkartonger, detta sker mot en deposition som återbetalas vid retur av kartongerna.

Vi erbjuder tjänster där vi gör allt från flyttning av bohag till flyttning av större kassaskåp och pianon. Vi kan även hyra ut flyttbilar till både företag och privatpersoner. Genom att lämna över ansvaret till Guldhedens Flyttexpress AB kan ni tryggt få hjälp med flyttning eller magasinering av ditt bohag eller kontor. Företaget är ett av Västsveriges äldsta flyttfirmor och kan flytta såväl stort som smått, långt bort eller nära. Varmt välkommen!

Läs vad 424 kunder tycker om Guldhedens Flyttexpress

• 2020-11-30

David B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Snabbt och smidigt. Väldigt professional. Läs mer
  • 2020-11-29

Ann-Charlotte H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fint bemötande och trevlig flyttpersonal. Läs mer

Klas I skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag använde dem för 16 år sedan och blev då imponerad ev det proffesionella arbetet som utfördes. Denna gång var dom precis lika bra om inte bättre. Kan verkligen rekommendera detta flyttföretag . 100 % proffs. bra utrustning , mycket bra och effektiva flyttkillar

KLas Läs mer

Emil B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag köpte flytthjälp och städ.

Det var första gången jag köpte denna tjänst, och den jag pratade med på kontoret vid beställning var väldigt förstående över detta och gav mig väldigt bra och lugnande svar.

Under flyttdagen fungerade allt väldigt väl. Flyttkillarna kom på utsatt tid, var trevliga och väldigt proffsiga och försiktiga med mina grejer. Extremt nöjd med dem.

Städpersonalen kom på perfekt tid och gjorde ett bra arbete, och jag var inte tveksam till att lämna dem med nycklar osv.

Jag är väldigt nöjd med Guldhedens flytt över huvud taget, och särskilt med flyttkillarna. Läs mer

Lars E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytten fungerade alldeles utmärkt ,snabba och glada pojkar som löste det fint 👍😃 Läs mer
  • ANNA J

2020-11-06

ANNA J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Magasinering. Killarna som hämtade och lämnade var så gulliga och trevliga. Läs mer
  • 2020-11-04

Tomas G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Beställde både flytthjälp och flyttstäd.
    Bra bemötande och lätta att få tag på.
    Arbetet sköttes kanonbra. Läs mer
  • 2020-10-29

Marie L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Skulle aldrig välja en annan flyttfirma. Flyttgubbarna Olof, Christopher, Daniele och en till kille som jag inte kommer ihåg namnet på var väldigt hjälpsamma, snabba, skötsamma och roliga. Det var en fröjd att flytta, synd att man inte flyttar varje dag. <3 Läs mer
  • 2020-10-24

Yvonne N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Superbra flytt, snabbt bemötande, killarna som gjorde själva flytten var professionella och trevliga, flyttstädningen utan anmärkning, rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-10-22

Leif J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Ärliga och hjälpsamma personer med god känsla för klientens önskemål Läs mer
  • 2020-09-21

FABIAN J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Grymt smidig flytt. Aktsamma med möblerna och bra rutinerat arbete. Snabb och enkel bokning. Dominik och Fredrik var två grymma killar som inte satt ner en sekund! Kan varmt rekommendera Guldhedens Flytt. Läs mer
  • 2020-09-11

Hansson M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fick hjälp med att flytta till deras lager och åka till återvinningen och slänga massor.
    Allt var perfekt, kunde inte vara bättre.
    Effektivt och jättetrevlig personal. Läs mer

Agneta A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Proffsig verksamhet, leveranstid stämde, lätt att få kontakt med. Läs mer

Helene O skrev om Guldhedens Flyttexpress
    De bistod med en snabb flyttning av en soffa som inte kom in i vår lägenhet. Jag ringde på måndag em och vid tisdag lunch hade de löst problemet.
    Mkt service minded! Läs mer

Hanna W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Har anlitat er flera ggr och är alltid nöjd.
    Tryggt och trevligt, professionellt 😊 Läs mer
  • 2020-09-09

Eva N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej,
    Jag har fått hjälp med att flytta och upplever att Guldheden motsvarar alla förväntningar på en professionell flyttning.
    Flytten skedde snabbt och med kvalitet. Läs mer

Rose-marie P skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Professionalitet i allt från första kontakt till och med själva flytten. Jättetrevliga och hjälpsamma flyttkillar. Helnöjd! Läs mer

Karin M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    trevliga, seriösa, svenska killar. Kände mig trygg. Snabbt och proffsigt. Emil en stjärna! Läs mer

Otimator AB skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Guldhedens Flyttexpress flyttade ett piano inom stan åt mig.
    Väl framme i bostaden hjälpte de mig också med omflyttning och väggmontering av några bokhyllor och ett väggskåp. Allt gick enligt planerna och bemötandet var trevligt, både i samband med beställning och under utförandet. Jag tycker också att priset för tjänsten var rimligt! Läs mer
  • 2020-08-26

Per H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Gott utfört arbete! Tacksam för att ni kunde ställa upp med ett par övertidstimmar med kort varsel så det blev klart! Läs mer
  • 2020-08-21

Madeleine N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi beställde flytt av 50 lådor samt diverse saker från ett kontor till ett annat i centrala Göteborg. Allt fungerade utmärkt!
    En tavla gick sönder i flytten som ni åtgärdade, tack! Läs mer

Claes-göran A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt av bohag vilket gick smidigt och snabbt utan skador eller andra problem. Personalen var det bästa i sammanhanget, proffsiga, trevliga, snabba och hjälpsamma på alla vis. Det blev en otroligt bra upplevelse för oss, trots att vi hade alldeles för mycket möbler och andra prylar, så blev flytten mycket bättre än vad vi förväntade oss.
    Flyttstädning köpte vi också och vi har inte hört något från de nya
    hyresgästerna så det verkar ha gått bra också.
    Guldhedens kan jag rekommendera å det varmaste. Läs mer

Lina W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾 Läs mer

Tina M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Enkelt smidigt att boka!
    Killarna kom enligt utsatt tid och var trevliga och gjorde flytten enkel.

Kan varmt rekommendera Guldhedens Express! Läs mer
  • Andrew Robin F

2020-07-05

Andrew Robin F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fantastisk personal, superproffsiga och effektiva. Jag hade bokat med en anna firma som inte dök upp och Guldhedens Flyttexpress räddade min dag. Riktigt bra!! Läs mer
    2020-07-05 Guldhedens Flyttexpress svarar Andrew Robin F
    Tack Andrew, vi vill alltid göra det bästa för våra kunder.

Trevlig sommar,

Hjälpsamma.

Trevlig personal Läs mer
  • 2020-06-05

Susanna K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytten gick snabbt och smidigt. Trevliga killar som var rädda om mina möbler och saker. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-05

Linnéa K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi beställde hjälp från Guldhedens Flyttexpress både med flytt av bohag när vi flyttade, och med transport av nyinköpt kök när köksleverantören inte kunde ordna tillräckligt snabb leverans. Guldhedens flytt överträffade våra förväntningar och vi blev SÅ NÖJDA!! Vi kommer alltid att anlita dem när vi ska flytta eller transportera större saker, och vi rekommenderar dem varmt till alla! De höll både tid och pris till vad vi diskuterat i förväg, de arbetade mycket effektivt och var samtidigt noggranna och försiktiga vid genomförande av arbetet, de använde några av sina medhavda flyttlådor för våra lösa saker men tog med sig dem efter genomförd flytt för att vi inte skulle debiteras i onödan, de frågade oss hur vi ville ha saker och ting när det fanns alternativ (t.ex. placering av flyttat bohag) och de var dessutom fantastiskt trevliga! Läs mer
  • 2020-06-04

Lena Ö skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevliga tillmötesgående och hjälpsamma samt punktliga Läs mer
  • 2020-06-04

Elmira T skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bästa flyttfirman!! Jag hade aldrig använt flyttjänsten och denna flytten va ett stressmoment för mig. Hade jag vetat att det skulle gå så smidigt hade jag sluppit att stressa så mycket.

Väldigt trevliga killar, kunniga och hjälpsamma. Alla våra grejer flyttades utan skada. och snabbt!! De hjälpte oss även med att sätta ihop vår soffa trots att vi inte hade bett om det.

Skulle varmt rekommendera dom och ska vi flytta igen så vet jag vart jag ska vända mig till! ;-) TACK!!! Läs mer
  • 2020-06-03

Kjell A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytten gick lätt och smidigt! Så nöjda! Läs mer

Rosemarie S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Kom i tid och var snabba med flytten.
    Väldigt trevliga killar. Läs mer

Ulf C skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Väldigt smidigt och proffsigt. Trevliga personer som gjorde jobbet. Möjligen kan man tycka att tempot gick ner lite. Skulle hur som helst rekommendera andra att använda Guldhedens flytt. Läs mer

Margareta L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vänligt bemötande. Proffsig o snabb flytt Läs mer

Hans B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Så bra det gick med flytten!! Noggrann och effektiv personal, de kom strax efter sju och strax efter lunch var det klart, då hade vi ändå kört i 45 minuter till nya huset.
    Toppbetyg! Läs mer

Sonja V skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Proffsiga i allt som utfört för oss , trevlig killar vi flytten , smidiga , aktsamma och hjälpsamma, flyttstädning fanns inte något att anmärka , köparna av vår bostad utryckte det var rent och snyggt , inget att anmärka , så vi är supernöjda och kommer att anlita Dom igen Läs mer
  • 2020-05-05

Gill Agneta D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flyttade med med dessa 2 maj 2020. Kom två fantastiska killar, trevliga, snabba och gjorde ett kanon jobb snabbt och snyggt. Rekommenderas absolut. Mvh Gill Läs mer
  • Sune N

2020-04-22

Sune N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Köpte flytt transport samt lagring.
    Jag blev bemött på ett fantastisk fint sätt, superbra.
    Guldhedens Flytt uppfyllde alla mina förväntningar.
    En superbra flyttfirma med en fantastisk trevlig personal
    man för ett mycket bra bemötande både flyttgubbarna som
    av kontors personalen.
    Kan rekommendera Guldheldens Flytt till alla som behöver
    en flyttfirma.. Läs mer
  • 2020-04-20

Susanna E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    - Flytt & flyttstäd
    - Jättebra!
    - Allt flöt på bra både vid utflytt, inflytt och städ. Trevliga killar som hjälpte till.
    - Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2020-04-18

Bo G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Super från början till slut. Bra bemötande vid beställning. Förklarade jättebra vad som gäller med avdrag m.m. Två superkillar som skötte transporten. Trevliga, yrkeskunniga och snabba. Är jättebelåten med hela flytten. Läs mer
  • 2020-04-17

Karina L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Beställt flytthjälp och fick två proffsiga killar som utförde jobbet på en snabbt och förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • 2020-04-17

Ulrika J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag är enormt tacksam för snabb hjälp då det företag jag anlitat uteblev. Genom min sons kontakter ställde Guldhedens flytt upp på rekordsnabb tid och både flyttade o städade och hjälpte mig ur en väldigt jobbig situation. TACK! Läs mer
  • 2020-03-28

Pilan I skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Dom levererade det utlovade 👍 Läs mer
  • Michael D

2020-03-27

Michael D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag anlitade Guldhedens Flyttexpress för ett flyttlass. Finns inget att klaga på, super trevliga vid bokning och mycket saklig. Flyttgubbarna var utåtriktade och snabba.
    Vi hade det mycket trevligt! Kan starkt rekommendera GFE! Läs mer

Helena F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Serviceminded och oerhört hjälpsamma flyttkillar. Absolut värt pengarna. Läs mer

Bengt K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Köpte flytthjälp ca 100m2 boyta.
    Mycket bra bemötande och väl utförd flytt. Tydlig kommunikation och klara besked.
    Inga problem med varken utflyttning eller inflyttning och trevliga killar som flyttade åt oss!
    Allt gick smidigare och bättre än vi väntat oss! Läs mer

Johann R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Väldigt bra service från att jag skickade in en förfrågan till att allt var flyttat för min mamma.
    trevliga killar som var och hämtade och körde till mammas nya lägenhet.
    Snabbt och effektivt Läs mer

Björn A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Snabba och pölitliga. passade överenskommen tid.Vänliga. Läs mer
  • 2020-01-21

Christian H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Klockrent - kom i tid och var ytterst effektiva.
    Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2020-01-17

Eva M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    flytt och städ
    Så proffsiga och hjälpsamma.flyttkillar
    Perfekt städat
    Nöjd och glad. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte