Guldhedens Flyttexpress

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim — Visa karta

Välkommen till Guldhedens Flyttexpress. Företaget startades 1946 och finns nu med magasin och kontor i Sisjön, Göteborg. Guldhedens Flyttexpress är en auktoriserad transportör hos SMF, och är väldigt stolta över sitt mycket goda rykte. Företaget präglas av deras passion för service och tar ofta god tid på sig att diskutera vilka önskemål du som kund har och hur de ska uppfylla dessa. Guldhedens Flyttexpress skräddarsyr lösningar efter hur du vill ha det. Vissa tycker om att sköta packning själva medan andra vill ha hjälp med allt från flyttstädning till möblering och uppackning. Självklart kan vi låna ut flyttkartonger, detta sker mot en deposition som återbetalas vid retur av kartongerna.

Vi erbjuder tjänster där vi gör allt från flyttning av bohag till flyttning av större kassaskåp och pianon. Vi kan även hyra ut flyttbilar till både företag och privatpersoner. Genom att lämna över ansvaret till Guldhedens Flyttexpress AB kan ni tryggt få hjälp med flyttning eller magasinering av ditt bohag eller kontor. Företaget är ett av Västsveriges äldsta flyttfirmor och kan flytta såväl stort som smått, långt bort eller nära. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 388 kunder tycker om Guldhedens Flyttexpress

• 2020-05-05

Gill Agneta D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flyttade med med dessa 2 maj 2020. Kom två fantastiska killar, trevliga, snabba och gjorde ett kanon jobb snabbt och snyggt. Rekommenderas absolut. Mvh Gill Läs mer
  • Sune N

2020-04-22

Sune N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Köpte flytt transport samt lagring.
    Jag blev bemött på ett fantastisk fint sätt, superbra.
    Guldhedens Flytt uppfyllde alla mina förväntningar.
    En superbra flyttfirma med en fantastisk trevlig personal
    man för ett mycket bra bemötande både flyttgubbarna som
    av kontors personalen.
    Kan rekommendera Guldheldens Flytt till alla som behöver
    en flyttfirma.. Läs mer
  • 2020-04-20

Susanna E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    - Flytt & flyttstäd
    - Jättebra!
    - Allt flöt på bra både vid utflytt, inflytt och städ. Trevliga killar som hjälpte till.
    - Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2020-04-18

Bo G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Super från början till slut. Bra bemötande vid beställning. Förklarade jättebra vad som gäller med avdrag m.m. Två superkillar som skötte transporten. Trevliga, yrkeskunniga och snabba. Är jättebelåten med hela flytten. Läs mer
  • 2020-04-17

Karina L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Beställt flytthjälp och fick två proffsiga killar som utförde jobbet på en snabbt och förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • 2020-04-17

Ulrika J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag är enormt tacksam för snabb hjälp då det företag jag anlitat uteblev. Genom min sons kontakter ställde Guldhedens flytt upp på rekordsnabb tid och både flyttade o städade och hjälpte mig ur en väldigt jobbig situation. TACK! Läs mer
  • 2020-03-28

Pilan I skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Dom levererade det utlovade 👍 Läs mer
  • Michael D

2020-03-27

Michael D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag anlitade Guldhedens Flyttexpress för ett flyttlass. Finns inget att klaga på, super trevliga vid bokning och mycket saklig. Flyttgubbarna var utåtriktade och snabba.
    Vi hade det mycket trevligt! Kan starkt rekommendera GFE! Läs mer

Helena F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Serviceminded och oerhört hjälpsamma flyttkillar. Absolut värt pengarna. Läs mer

Bengt K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Köpte flytthjälp ca 100m2 boyta.
    Mycket bra bemötande och väl utförd flytt. Tydlig kommunikation och klara besked.
    Inga problem med varken utflyttning eller inflyttning och trevliga killar som flyttade åt oss!
    Allt gick smidigare och bättre än vi väntat oss! Läs mer

Johann R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Väldigt bra service från att jag skickade in en förfrågan till att allt var flyttat för min mamma.
    trevliga killar som var och hämtade och körde till mammas nya lägenhet.
    Snabbt och effektivt Läs mer

Björn A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Snabba och pölitliga. passade överenskommen tid.Vänliga. Läs mer
  • 2020-01-21

Christian H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Klockrent - kom i tid och var ytterst effektiva.
    Rekommenderas varmt Läs mer

Nöjd och glad. Läs mer
  • 2020-01-16

Lennart W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt Back till Önnered
    Blev bemött på ett.fantastisk fin sätt.
    Man levde upp till mina förväntningar på ett utmärkt sätt löste uppgiften snabbt och effektivt.
    Jag är helnöjd och kommer rekommendera Guldheden till alla som behöver flytthjälp. Tack för ett utmärkt utfört jobb.👍 hälsningar Lennart Wennström Läs mer
  • Per L

2020-01-16

Per L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Beställde en flytt och fick en med två starka män. Snabbt och bra gick det! Läs mer
  • 2020-01-06

Anders H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    2 bilar och 4 trevliga killar som flyttade hela vårt hus på rekordtid. Vi rekommenderar varmt detta företag! Läs mer

Kicki N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Redan då vi ringde för att boka datum för flytt blev vi väldigt bra bemötta och fick mycket bra information om hur de arbetade och vad det kunde tänkas kosta. Allt lät väldigt bra och vi bokade det datum vi ville.
    Vi kände oss helt trygga med uppgifterna och dagarna fram till flyttdatum förflöt och det blev dags att flytta.
    Killarna, 2st, var i tid klockan 08:00 då det var avtalat. De frågade lite olika praktiska frågor och verkade verkligen bry sig så att vi fick som vi ville med lådor, möbler mm.
    Sedan satte de fart och var väldigt effektiva.
    Väl på plats i nya boendet var killarna mycket hjälpsamma och flyttade även möbler till nya ställen i lägenheten om vi inte var riktigt säkra på var de skulle stå. När det hela var klart kände vi oss väldigt nöjda med allt från början till slut.
    Vi kan med glädje säga att förväntningarna vi hade på firman med råge blev uppfyllda. Läs mer

Marie P skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hjälp med att ta med möbler o slänga på Tippen. Väldigt vänliga o hjälpsamma flyttkillar som gjorde sitt bästa trots att jag märkte att de började bli trötta i slutet på dagen. Tack! Läs mer

Jan Olof N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Har anlitat Guldhedens flyttexpress 3 ggr och varit lika nöjd varje gång. Utmärkta flyttare och ett mycket trevligt bemötande. Läs mer

Margareta B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Perfekt trevligt och professionellt bemötande från förfrågan till genomfört arbete. Bra personal som med omsorg om våra grejor bar uppför trapporna. Vad var uppdraget från oss? Att bära upp fyra nya tunga garderober 5 trappor upp. Läs mer

Lennart E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytthjälp och flyttstädning sköttes av mycket trevlig och kompetent personal.
    Önskar att fönstren blev lika rena när jag gör det själv. Väldigt nöjd med beställda tjänster. Läs mer

Jonas L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    flytt, kom inte på utsatt tid. Läs mer
  • Bodil N

2019-11-13

Bodil N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag hade akut behov av flytthjälp,för min 92 åriga far. Och jag fick hjälp omgående.Killarna som kom va super trevliga,hade härlig humor och snabba samt gjorde ett fantastiskt jobb.Det märktes att dom gillade sitt jobb,och måna om att jag blev nöjd som kund.Jag rekomendera detta företag alla dagar i veckan. Vilket jag också skrev till dom. Läs mer

Malin W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fantastiskt fin hjälp från Guldhedens Flyttexpress vid min flytt. Allt ifrån första kontakten till själva flyttdagen. 3 superduktiga killar som fixade min flytt, mycket duktiga och mycket trevliga! Läs mer

Örjan N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt plus städ.
    Vänligt bemött.
    Väldigt trevligt bra service Läs mer

Staffan H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Utmärkt personal. Höll tidplan och offert Läs mer

Marlene N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fick en snabb och effektiv flytt som imponerade stark på mig.
    Killarna som kom var noggranna och planerade väl så att verkligen allt kom med Läs mer
  • Jannis D

2019-11-11

Jannis D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt, lägenhet, förråd. Serviceminded, trevliga. Glada killar som löste det mesta, värda sin vikt i guld. Läs mer

Monica R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Håller vad de lovar, även om det kört ihop sig lite! Alltid trevliga, och de flyttkillar jag kommit i kontakt med har varit lyhörda och snabba. Läs mer

Jenny A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Tog hela paketet, packning, flyttning och städning. Super nöjd med allt. Läs mer
  • 2019-10-27

Else-marie L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi fick hjälp med flytt. Två bilar och fyra man som packade bilarna och leverans till nya huset under ca 8 timmar. Mycket professionella och snabba och verkligen en kul dag tillsammans.
    Vi hade också strålande sol så vädret var med oss.
    Vi tackar för mycket gott arbete och kan verkligen rekommendera
    Guldhedens Flyttexpress! Läs mer
  • 2019-10-26

Birgitta A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hjälpte min väninna att flytta till äldreboende. Företaget skötte uppdraget mycket bra. Snabba, noggranna och med gott humör trots att delar av flyttgodset var bristfälligt emballerat. Mina höga förväntningar infriades. Läs mer
  • 2019-10-24

Lena S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Proffsigt bemötande, snabba svar om pris, möjliga tider osv.
    Otroligt effektiv flytt, tog kortare tid än vi trott. Vänlig personal som tog väl hand om våra grejor. Fjärde gången vi anlitar Guldhedens Flyttexpress och vi skulle göra det igen (fast nu ska vi inte flytta mer ;)). Läs mer
  • 2019-10-24

Elham R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Testade ett samarbete genom mitt företag och anlitade dessa ett flertal gånger under 3 månader.
    Håller inte tider, lägger på extra tid i fakturorna, dålig kundtjänst, dubbla budskap, oförsiktiga killar som tagit sönder tavlor, repat bordskivor mm.
    Otroligt blandad kvalitet i flyttkillar.
    Nej, inget pålitligt företag över huvudtaget. Och då har dom fått flera chanser på sig att bli bättre.
    Rekommenderar en mindre flyttfirma som värdesätter kvalitet. Läs mer
    Elham R gillar detta
  • 2019-06-16

Lars Ö skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytten gick från en villa till en lägenhet i stan.
    Allt gick väldigt bra inklusive bortforsling av ett piano.
    Flyttkillarna var glada och trevliga och gjorde ett fantastiskt bra jobb.
    Jag kan varmt rekommendera Guldhedens Flyttexpress.
    /Lars Läs mer
  • 2019-06-15

Karin B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt av radhus till villa. Fungerade utmärkt- Rekommenderas. Läs mer
  • Marianne A

2019-06-14

Marianne A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    En Lastbil med 2 killar till litet bohag
    Killarna var sååå duktiga👍🏻👍🏻och trevliga
    Det var en väldigt bra upplevelse och skänker miljoner🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    Om jag flyttar igen så vet jag vilka jag ska ringa🤗
    Tacksamma hälsningar
    Marianne Läs mer
  • 2019-06-14

Pelle B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flyttning, kartonger och städtjänst var det jag köpte och alla delarna fungerade perfekt, liksom personal och bemötande. Kontakterna var snabba och enkla och det var smidigt att ha med er att göra.
    Jag har anlitat er flera gånger och kommer att anlita er igen om behov av era tjänster uppstår. Läs mer

Pia L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flyttade från ett hus på en ö med komplicerat läge. Guldhedens flyttexpress har skött flytten på allra bästa sätt från början till slut. Är väldigt nöjd. Trevliga, tillmötesgående, flexibla, ansvarmedvetna mm Kan inte vara bättre. Läs mer

Ewa C skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Blev väl bemött av ordermottagare.
    Snabba besked/snabbt datum.
    Härliga hjälpsamma roliga flyttkillar/Johan och Hugo😊
    Kan varmt rekommendera Guldhedens flytt. Läs mer

Henrietta S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Kanon killar. Snabbt och smidigt och dom var rädda om våra grejer och plastade in det som vi hade slarvat med. Läs mer
  • Anna A

2019-06-04

Anna A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    En väldigt bra flyttfirma som varmt rekommenderas! Oerhört goa och proffsiga killar som hjälpte till med flytten och ett jättebra bemötande ifrån personalen på kontoret. Värt varenda krona! Läs mer

Dan S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi är supernöjda med vår flytt och flyttstäd. Killarna var effektiva, försiktiga och trevliga som tusan. Kan starkt rekommendera detta företag och de tog en fullt rimlig om inte till och med billig peng för jobbet också! Läs mer

Marguerite H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi köpte flytt och städ! Allt blev perfekt, killarna duktiga och trevliga, hjälpsamma. Städet oxå bra. All kontakt med kontoret var mycket bra, fin servic, snabbt med lämning av kartonger samt hämtning och fakturan kom snabbt. Detta var den enkla delen av flytten för mig. Inget gick sönder. Jag vill på det varmaste rekommendera detta bolag. Tack för all hjälp. Läs mer

Annika S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fantastisk service och trevliga människor som kom och flyttade vårt hem.
    Stefan Claesson som är kontaktperson för flytten har oxå varit väldit tillmötesgående och hjälpsam.

Vi uppskattar även servicen att få flyttkartongerna upphämtade efter vår uppackning i den nya lägenheten.

Super helt enkelt! Läs mer
  • 2019-05-14

Karin H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bara possitivt. Jätteduktiga flyttkillar med hög servicenivå.
    Oxå bra att få låna flyttkartonger. En bra tjänst som ni tillhandahåller. Läs mer
  • 2019-03-29

Robert Y skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bemötande och väldigt hjälpsamma Läs mer
  • Thomas M

2019-03-29

Thomas M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Har anlitat företaget vid flera tillfällen ,dels för mina säljare /
    Och privat .
    Arbetar som Fastighetsmäklare.
    Rekommenderar dem så ofta jag får möjlighet.
    Personalen är mycket trevliga !
    Vh Thomas Merenius / Merenius Fastighetsbyrå Ab Läs mer
  • 2019-03-29

Lotta S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Superbra killar som körde ut grejerna. Förbättring: ha priser med moms på hemsidan då det blir vilseledande Läs mer

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim