Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Guldhedens Flyttexpress

Guldhedens Flyttexpress

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim — Visa karta

Välkommen till Guldhedens Flyttexpress. Företaget startades 1946 och finns nu med magasin och kontor i Sisjön, Göteborg. Guldhedens Flyttexpress är en auktoriserad transportör hos SMF, och är väldigt stolta över sitt mycket goda rykte. Företaget präglas av deras passion för service och tar ofta god tid på sig att diskutera vilka önskemål du som kund har och hur de ska uppfylla dessa. Guldhedens Flyttexpress skräddarsyr lösningar efter hur du vill ha det. Vissa tycker om att sköta packning själva medan andra vill ha hjälp med allt från flyttstädning till möblering och uppackning. Självklart kan vi låna ut flyttkartonger, detta sker mot en deposition som återbetalas vid retur av kartongerna.

Vi erbjuder tjänster där vi gör allt från flyttning av bohag till flyttning av större kassaskåp och pianon. Vi kan även hyra ut flyttbilar till både företag och privatpersoner. Genom att lämna över ansvaret till Guldhedens Flyttexpress AB kan ni tryggt få hjälp med flyttning eller magasinering av ditt bohag eller kontor. Företaget är ett av Västsveriges äldsta flyttfirmor och kan flytta såväl stort som smått, långt bort eller nära. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 258 kunder tycker om Guldhedens Flyttexpress

• Christina K
    Christina K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi hade en del tunga saker , bl a vapenskåp. Två personer kom och arbetade snabbt och effektivt. Vi rekommenderar gärna guldhedens flytt till alla och skulle inte tveka att använda oss av dem igen.
  • Leif M
    Leif M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej Jättebra bemötande från första samtal. jag hade flytt hjälp
    med mestadels möbler och sängar samt ca 10 tal kartonger
    inom Mölndal. Kom 2 jätte trevlig killar ca 15 minuter efter 8 på
    morgonen. Hela flytten flöt på jätte bra smidigt inga problem.
    Jag rekommenderar gärna Guldhedens Flyttexpress.
    Tack! Leif
  • Mikael T
    Mikael T skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket proffsigt och väl utfört arbete
  • Carina L
    Carina L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Gott bemötande och väl utfört arbete enligt överenskommelse.
    En möbel som skadades ersattes utan problem i efterhand.
  • Patric S
    Patric S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Guldheden Flyttexpress kan jag rekommendera . Allt gick enl planerna , trevligt bemötande hela vägen/ Patric Svensson
  • Daniele S
    Daniele S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Tog hjälp av Guldhedens flyttexpress med både nedpackning och flytt. Riktig bra service och professionella killar som gjorde vår flytt möjlig och väldigt smidig. Kan varmt rekommendera detta företag om ni har planer på att flytta.
  • Kjell I
    Kjell I skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Ni har bra medarbetare - väldigt bra stämning mellan killarna.
  • Gunnar A
    Gunnar A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket kompetent och trevlig personal. Väldigt effektiva och professionella.
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Allt har fungerat väldigt bra, både att ställa saker i förvar och det som skulle vidare med flyttlass.
  • Hjalti K
    Hjalti K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Behövde hjälp med att lasta en container med alla mina grejer för flytt utomlands.
    Guldhedens skickade två riktiga proffs som hjälpte otroligt mycket och visste verkligen vad dom höll på med!
    Riktigt nöjd kund och kan varmt rekommendera dom!
  • Eva F
    Eva F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Alltid fått ett vänligt, professionellt bemötande. Anlitar man Guldhedens Flyttexpress kan man lita på att det man vill ha utfört verkligen blir gjort till belåtenhet.
    Guldheden har hjälpt oss att röja, slänga på tippen, flytta och städa. Toppenbra !
    Vi kan verkligen rekommendera detta företag.
  • Calle S
    Calle S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Ett utmärkt flyttföretag helt enkelt!
    Hjälpsamma, rejäla, trevliga, problemlösande personer som jobbade som vi uppskattat mycket!
  • Maria B
    Maria B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag har bara goda upplevelser av Guldhedens. Trevligt bemötande när jag bokade flytten och proffsiga killar som skötte flytten! Allt var fantastiskt!
  • Viktoria M
    Viktoria M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag anlitade Guldhedens Flytt för att flytta till min nya lägenhet. Jag hade avtalat att två man med bil, skulle komma kl 800. Då kom Mikel och Erik L. med bil kl 800. De lastade körde och lastade av snabbt och effektivt. De hade ett mycket bra bemötande även mot andra i uppgången som behövde hissen.
    Efter att jag nu har anlitat Guldhedens flytt flera gånger, kan jag varmt rekommendera detta företag, för då vet man att det fungerar.
  • Richard L
    Richard L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag valde flyttstäd. Bra bemötande av kontorspersonalen. Var bara att lämna nyckeln och så löste de resten. Lägenheten var riktigt bra städad. Man fick faktiskt en liten WOW känsla när man öppnade dörren för att titta över städningen.Ett riktigt seriöst företag!
  • Gustaf W
    Gustaf W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Gick snabbt och bra! Gick på nolltid att lasta ur!
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt och magasinering gick väldigt smidigt. Vi är nöjda kunder.
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Utmärkt bemötande av flyttlagsbasen Jakob, som inledningsvis och sedan löpande under flyttens gång kommunicerade väl för att allt skulle gå enligt plan.

Inget kross upptäckt (även om vår gamla diskmaskin inte ville starta efter flytten).
  • Sven Erik D
    Sven Erik D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Allt med min flytt flöt fint. Trevlig och kundvänlig personal.
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag är jättenöjd. Bra samtal och bra flytt.
  • Martin T
    Martin T skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hör kommer 30 tecken. Bra va!
    Jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjkjjjjkjjjjjjjjjjjjjjgfhggghhh
  • Helena G
    Helena G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Enkelt att boka och bra och snabb service i samband med flytt.
  • Martin J
    Martin J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket professionella och effektiva. Jag är mycket nöjd.
  • Nicolae M
    Nicolae M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Utmärkt! Bra jobbat, utan att förstöra någonting.
  • Mats Å
    Mats Å skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Skickade med kort varsel ut två kanonkillar som bar upp mitt kök snabbt o smidigt.
    Kommer absolut att både rekommendera o använda dom själv i fortsättningen.
  • Leif G
    Leif G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra flyttföretag. Hel nöjd på alla sätt.
  • Lina L
    Lina L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Proffsig bokning, trevliga och ordentliga killar!
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Personalen på kontoret var trevliga och tillmötes gående när vi skulle boka. De kunde nämt att det fanns garderober för kläder!
    Vid flytt dagen, började en ansvarig gnälla att detta kommer de aldrig att hinna, det var alldeles för mycket. Då kontaktade vi kontoret och det blev tråkig diskussion.
    Sedan lugna han ner sig och blev trevlig och hjälpsam. Den övriga personalen var positiva. Huset var tömt på mindre än fyra timmar.
    Sedan flöt det på.
    Sammanfattningsvis gick flytten ganska bra, men personalen på kontoret där är några lite trötta!
  • Karin J
    Karin J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Begärde offert på flytt och flyttstäd. Snabb återkoppling på offerten. Kom på utsatt tid och packade ihop mina möbler och kartonger, lämnade på nya adressen. Allt tog fyra timmar!
  • Carin M
    Carin M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra! Höll tider! Jobbade på bra. Väldigt bra flyttstäd kopplat till dem
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytten från Johanneberg till Grimmered gick alldeles utmärkt.
    Sedan körde man en del möbler till ett äldreboende och även till tippen med ett gammalt piano,
    Bemötandet när jag beställde flytten var så trevligt och proffsigt,
    Har inget att klaga över,
    Hoppas det blir några slantar till Barncancerfonden i år också.
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    GF har varit hjälpsamma överlag på ett professionellt sätt allt från hyra ut flyttlådor till packning av bil och leverans av bohag med placering av möbler och flyttlådor i rätt rum. Personalen duktiga och arbetar med ¨flytta. Budget och tidplan har hållits. Vi kan rekommendera GF till alla som skall flytta.
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi mötte två görgoa killar på utsatt tid. Dom tog med glädje och omsorg hand om våra möbler. Det var flyttens roligaste moment.
    Hälsningar familjen Melvås
  • Christina A
    Christina A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Suveränt att få packlådorna hem, flyttade till det nya hemmet och sedan hämtade när vi packat upp. Gott bemötande vid telefonkontakt.
  • Ab D
    Ab D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bemötande och snabb åtgärd.
  • Jessica H
    Jessica H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Super bra service! Trevliga och skickliga!
  • Ingela A
    Ingela A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi är jättenöjda med allt! Bemötandet vid bokningen var helt till belåtenhet och flyttkillarna gjorde ett jättebra jobb.
  • Bo R
    Bo R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra flyttfirma, noggranna,snabba och trevliga. Bra priser.
  • Anna-pia B
    Anna-pia B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra service och bemötande, allt har hitills varit till belåtenhet.
  • Sofia A
    Sofia A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bematönde från Guldhedens flyttexpress. Fick hjälp med att flytta mitt bohag och det gick mycket smidigt. De levde helt upp till mina förväntningar. Min totala upplevelse var positiv.
  • Christian B
    Christian B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Super. Det bara fungerar. Inga problem alls. bra killar som hjälpte till.
  • Maria H
    Maria H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytthjälp. Hjälp att köra möbler till tippen.
    Bra bemötande, effektivt arbete
  • Ulrica H
    Ulrica H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej
    Vi flyttade i fredags 10/2 och er personal är fantastisk!!!! De var trevliga, bemötande, positiva hade roligt tillsammans och jag har aldrig träffat så trevlig flyttpersonal tidigare. All eloge till er rekrytering av dessa tre personer!!!!!

Mvh Ulrica Hellichius & Per Timborn
  • Ann-catrine G
    Ann-catrine G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket fint bemötande hela vägen. Har använt mig av Er i en tidigare flytt...lika nöjd.... Snabba ,duktiga ,vänliga arbetare.. ..rädda om bohaget..inget skadat vid båda tillfällena.. Även mycket vänlig hjälp på kontoret Shurgard Mölndal.
    Lätt att rekommendera Er till andra .TACK ! God Jul ❤️
    Mvh Ann-Catrine Grevle
  • Pär L
    Pär L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    NI ÄR BÄST - finns inget annat att säga!
    Helt underbart allt från början till slut! (Ringde dagen efter och tackade) Ni hämtade möbler från Blåsutgatan till Stockholms Auktionsverk. SUVERÄNT! Därför rekommenderar jag er till alla!!!
  • Rune A
    Rune A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevliga killar Allt fungerade med flytten. Även möbler som blev "över" och
    som kördes till tippen några dagar senare. Vi är mycket nöjda! Tack Guldhedens flytt!
    PS. Tidigare har ett piano hämtats och det var vi nöjda med!
  • Per M
    Per M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Utmärkt hela vägen. Tillmötesgående vid bokning och flyttning av dag, trevliga "flyttgubbar", snabbt och precist, ansvarsfullt.
  • Per R
    Per R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    för andra gången; jag heter inte per.
    utöver att ni skrivit fel på namn så tycker jag att ni är bra, flyttning av möbler/magasinering gick snabbt och smidigt.
    skulle rekommendera er till de jag känner.
  • Elisabeth V
    Elisabeth V skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra service, enkla att ha att göra med.

Mycket bra att man kan låna flyttlådor (mot pant) vid flytt intället för att hyra eller köpa egna.
  • Mia L
    Mia L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bemötande i början, bra flytt gubbar.
    Flytt från hus till lägenhet.
    Däremot saltade dom fakturan när man väl fick den, riktigt dåligt.
    2016-11-30 Representant för Guldhedens Flyt I svarar Mia L
    Hej Mia!
    Roligt att flytten gått bra.
    Guldhedens arbetar inte med saltade fakturor, våra kunder ska endast betala för tiden vi arbetat!
    Mia ring oss på tel. 031-164442, så får vi reda ut situationen.

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim