Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Guldhedens Flyttexpress

Guldhedens Flyttexpress

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim — Visa karta

Välkommen till Guldhedens Flyttexpress. Företaget startades 1946 och finns nu med magasin och kontor i Sisjön, Göteborg. Guldhedens Flyttexpress är en auktoriserad transportör hos SMF, och är väldigt stolta över sitt mycket goda rykte. Företaget präglas av deras passion för service och tar ofta god tid på sig att diskutera vilka önskemål du som kund har och hur de ska uppfylla dessa. Guldhedens Flyttexpress skräddarsyr lösningar efter hur du vill ha det. Vissa tycker om att sköta packning själva medan andra vill ha hjälp med allt från flyttstädning till möblering och uppackning. Självklart kan vi låna ut flyttkartonger, detta sker mot en deposition som återbetalas vid retur av kartongerna.

Vi erbjuder tjänster där vi gör allt från flyttning av bohag till flyttning av större kassaskåp och pianon. Vi kan även hyra ut flyttbilar till både företag och privatpersoner. Genom att lämna över ansvaret till Guldhedens Flyttexpress AB kan ni tryggt få hjälp med flyttning eller magasinering av ditt bohag eller kontor. Företaget är ett av Västsveriges äldsta flyttfirmor och kan flytta såväl stort som smått, långt bort eller nära. Varmt välkommen!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 231 kunder tycker om Guldhedens Flyttexpress

• Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Personalen på kontoret var trevliga och tillmötes gående när vi skulle boka. De kunde nämt att det fanns garderober för kläder!
    Vid flytt dagen, började en ansvarig gnälla att detta kommer de aldrig att hinna, det var alldeles för mycket. Då kontaktade vi kontoret och det blev tråkig diskussion.
    Sedan lugna han ner sig och blev trevlig och hjälpsam. Den övriga personalen var positiva. Huset var tömt på mindre än fyra timmar.
    Sedan flöt det på.
    Sammanfattningsvis gick flytten ganska bra, men personalen på kontoret där är några lite trötta!
  • Karin J
    Karin J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Begärde offert på flytt och flyttstäd. Snabb återkoppling på offerten. Kom på utsatt tid och packade ihop mina möbler och kartonger, lämnade på nya adressen. Allt tog fyra timmar!
  • Carin M
    Carin M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra! Höll tider! Jobbade på bra. Väldigt bra flyttstäd kopplat till dem
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytten från Johanneberg till Grimmered gick alldeles utmärkt.
    Sedan körde man en del möbler till ett äldreboende och även till tippen med ett gammalt piano,
    Bemötandet när jag beställde flytten var så trevligt och proffsigt,
    Har inget att klaga över,
    Hoppas det blir några slantar till Barncancerfonden i år också.
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    GF har varit hjälpsamma överlag på ett professionellt sätt allt från hyra ut flyttlådor till packning av bil och leverans av bohag med placering av möbler och flyttlådor i rätt rum. Personalen duktiga och arbetar med ¨flytta. Budget och tidplan har hållits. Vi kan rekommendera GF till alla som skall flytta.
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi mötte två görgoa killar på utsatt tid. Dom tog med glädje och omsorg hand om våra möbler. Det var flyttens roligaste moment.
    Hälsningar familjen Melvås
  • Christina A
    Christina A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Suveränt att få packlådorna hem, flyttade till det nya hemmet och sedan hämtade när vi packat upp. Gott bemötande vid telefonkontakt.
  • Ab D
    Ab D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bemötande och snabb åtgärd.
  • Jessica H
    Jessica H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Super bra service! Trevliga och skickliga!
  • Ingela A
    Ingela A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi är jättenöjda med allt! Bemötandet vid bokningen var helt till belåtenhet och flyttkillarna gjorde ett jättebra jobb.
  • Bo R
    Bo R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra flyttfirma, noggranna,snabba och trevliga. Bra priser.
  • Anna-pia B
    Anna-pia B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra service och bemötande, allt har hitills varit till belåtenhet.
  • Sofia A
    Sofia A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bematönde från Guldhedens flyttexpress. Fick hjälp med att flytta mitt bohag och det gick mycket smidigt. De levde helt upp till mina förväntningar. Min totala upplevelse var positiv.
  • Christian B
    Christian B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Super. Det bara fungerar. Inga problem alls. bra killar som hjälpte till.
  • Maria H
    Maria H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytthjälp. Hjälp att köra möbler till tippen.
    Bra bemötande, effektivt arbete
  • Ulrica H
    Ulrica H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej
    Vi flyttade i fredags 10/2 och er personal är fantastisk!!!! De var trevliga, bemötande, positiva hade roligt tillsammans och jag har aldrig träffat så trevlig flyttpersonal tidigare. All eloge till er rekrytering av dessa tre personer!!!!!

Mvh Ulrica Hellichius & Per Timborn
  • Ann-catrine G
    Ann-catrine G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket fint bemötande hela vägen. Har använt mig av Er i en tidigare flytt...lika nöjd.... Snabba ,duktiga ,vänliga arbetare.. ..rädda om bohaget..inget skadat vid båda tillfällena.. Även mycket vänlig hjälp på kontoret Shurgard Mölndal.
    Lätt att rekommendera Er till andra .TACK ! God Jul ❤️
    Mvh Ann-Catrine Grevle
  • Pär L
    Pär L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    NI ÄR BÄST - finns inget annat att säga!
    Helt underbart allt från början till slut! (Ringde dagen efter och tackade) Ni hämtade möbler från Blåsutgatan till Stockholms Auktionsverk. SUVERÄNT! Därför rekommenderar jag er till alla!!!
  • Rune A
    Rune A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevliga killar Allt fungerade med flytten. Även möbler som blev "över" och
    som kördes till tippen några dagar senare. Vi är mycket nöjda! Tack Guldhedens flytt!
    PS. Tidigare har ett piano hämtats och det var vi nöjda med!
  • Per M
    Per M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Utmärkt hela vägen. Tillmötesgående vid bokning och flyttning av dag, trevliga "flyttgubbar", snabbt och precist, ansvarsfullt.
  • Per R
    Per R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    för andra gången; jag heter inte per.
    utöver att ni skrivit fel på namn så tycker jag att ni är bra, flyttning av möbler/magasinering gick snabbt och smidigt.
    skulle rekommendera er till de jag känner.
  • Elisabeth V
    Elisabeth V skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra service, enkla att ha att göra med.

Mycket bra att man kan låna flyttlådor (mot pant) vid flytt intället för att hyra eller köpa egna.
  • Mia L
    Mia L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bemötande i början, bra flytt gubbar.
    Flytt från hus till lägenhet.
    Däremot saltade dom fakturan när man väl fick den, riktigt dåligt.
    2016-11-30 Representant för Guldhedens Flyt I svarar Mia L
    Hej Mia!
    Roligt att flytten gått bra.
    Guldhedens arbetar inte med saltade fakturor, våra kunder ska endast betala för tiden vi arbetat!
    Mia ring oss på tel. 031-164442, så får vi reda ut situationen.
  • karin H
    karin H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra och trevliga. Allt gick smidigt
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Snabbt och enkelt. Hyrde en lastbil och lagringsutrymme. Bra hela vägen och inget krångel.
  • Gunnel M
    Gunnel M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Proffsigt utförd flytt av härliga flyttkarlar👍
  • Outvillage Estate
    Outvillage Estate skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Super trevliga killar som jobbade snabbt och effektivt under vår flytt.
  • Karin H
    Karin H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Pålitliga snabba arbetsvillig och proffsiga.
  • John R
    John R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jättebra service, trevliga och enkla att ha att göra med och försiktiga med alla så saker
  • Helen W
    Helen W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Allt vi kom överens om fullföljdes och flytten gick enligt plan. Flyttkarlar och lastbil var på plats i tid. Möbler och övrigt kom fram helt och oskadat. Fakturan stämde med offerten.
  • Monica L
    Monica L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flyttarna kom väldigt sent. Jag fick ringa och fråga var de var. En av den hade försovot sig men jag fick ändå betala för fyll tid.
    2016-11-30 Representant för Guldhedens Flyt I svarar Monica L
    Hej Monica!
    Om någon blivit försenad ska du såklart inte betala för den tiden.
    Ring oss på tel. 031-164442 så vi kan rätta till saken!

Med vänlig hälsning
    Guldhedens Flytt
  • Astrid Å
    Astrid Å skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi köpte tjänsterna flytthjälp samt flyttstäd dvs. vi packade och packade upp själva. Men köpte hjälp med att bära och transportera. Både flytthjälp och flyttstäd gick utmärkt och enligt förväntan. Ett stort plus att samtliga inblandade kom med gott humör, mycket trevligt bemötande och hög servicekänsla.
  • Hans H
    Hans H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra kundbemötande. Snabba och effektiva. Minus var att räkningen blev helt fel. Ca 5000kr förmycket. Detta rättades dock utan problem.
  • Per M
    Per M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket bra insats. Trevligt sätt, passade tiden
    bra, klarade flytt till 10 vån m trasslande
    hissar m glatt humör.Skulle utan tvekan
    rekommendera Mikael o Mikael. Hälsn,
    Rolf Jörgensen (Per)
  • Kruse O
    Kruse O skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi kan varmt rekommendera Guldhedens Flyttexpress. Killarna hjälpte oss med en snabb och säker flytt och var dessutom utomordentligt trevliga och serviceminded.
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    De svarade på offertförfrågan via nätet på under 24h. Check!
    Tre starka Gubbar, check!
    Flytten från Partille till Guldheden med tur till Shuregard på 6,5h. Check!
    Flyttstädarna gjorde ett bra jobb men de försökte få extrapengar för att vi hade haft hund i huset. Inte ok!
    Så totalt 4 av 5 möjliga. hade blivit 5/5 om inte för städfirmans ful-försök till extrapengar.
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    3 män och en lastbil. 2 män bar möbler och 1 man skrapade lotter. Lasbilen stod öppen och obevakad, fylld av mattor, konst och möbler mitt i stan. För övrigt trevliga och tillmötesgående men inte särskilt effektiva. Fikade gärna och fakturerade fikatiden. Önskar jag själv kunde fakturera mina fikaraster med samma självklarhet.
  • Emelie K
    Emelie K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Mycket proffsigt, snabbt och personligt.
  • Lasse B
    Lasse B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Femte gången gillt som vi använder Gulhedens flytt, och vi är lika nöjda. Både med packning, flytt och bemötande. De är riktiga proffs!
  • Britta-lena J
    Britta-lena J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Inget att anmärka på. Mycket bra från början till slut.
    Professionellt utförande av mycket trevlig personal. Vi kan verkligen rekommendera er till andra som skall flytta.
  • Lars-olof H
    Lars-olof H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej!
    Mycket god service. Trevliga killar som skötte det hela, helt nöjd.
    Lars-Olof
  • Jennike Ö
    Jennike Ö skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Guldheden har blivit ett affärsinriktat företag, inte lika personligt längre. Men de har skött våra kontakter bra, men kunde kanske vara tydligare om man missar en faktura - speciellt om man är gammal kund - så det inte bara ligger och tickar på, om man skulle ha dålig koll själv!
  • Erik S
    Erik S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jättenöjd som vanligt. Har flyttat 4 gånger med er och allt är bra. Mvh Erik
  • Inger W
    Inger W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevligt bemötande,

Tar ansvar för sitt åtagande till kunden.
  • Bertil C
    Bertil C skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra utförd flyttning med mycket trevlig personal
  • Jan-åke T
    Jan-åke T skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Har anlitat dem tidigare. Har alltid uppfyllt mina förväntningar. Rekommenderas
  • Jan-olof C
    Jan-olof C skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bra bemötande - justerade fakturan när jag kommenterade att de inte riktigt förbrukat lika mycket tid som fakturerats.
    Punktliga vid återlämnande av grejerna.
    BRA kort sagt
  • Bo H
    Bo H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Helt otroligt duktiga och professionella! Som kund är man helt trygg. Har använt Guldhedens flytt ett antal gånger, alltid med samma positiva resultat!
    Alltifrån första telefonsamtalet till lämn av kartonger, flyttningen och kartonger hämtade samt deras administrativa rutiner! 10 av 10!
    Alla killarna är oerhört professionella men en extra stjärna till Tord!
    Finns ingen som han!
  • Tone P
    Tone P skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Väldigt trevlig och snabb service. Den enda firma jag anlitar då jag vill flytta mitt Malmsjöpiano. Har anlitat dem tre gånger och är mycket nöjd!
  • Marianne K
    Marianne K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag bokade flytt hos Guldhedens efter rekommendation av en väninna och hennes omdöme stämde fullt ut.

Trevligt bemötande. God tidspassning och bra hantering av flyttgodset.
    Jag lånade flyttlådor och packade själv.

Beställde även flyttstädning vilken utfördes till full belåtenhet.

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim