Guldhedens Flyttexpress

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim — Visa karta

Välkommen till Guldhedens Flyttexpress. Företaget startades 1946 och finns nu med magasin och kontor i Sisjön, Göteborg. Guldhedens Flyttexpress är en auktoriserad transportör hos SMF, och är väldigt stolta över sitt mycket goda rykte. Företaget präglas av deras passion för service och tar ofta god tid på sig att diskutera vilka önskemål du som kund har och hur de ska uppfylla dessa. Guldhedens Flyttexpress skräddarsyr lösningar efter hur du vill ha det. Vissa tycker om att sköta packning själva medan andra vill ha hjälp med allt från flyttstädning till möblering och uppackning. Självklart kan vi låna ut flyttkartonger, detta sker mot en deposition som återbetalas vid retur av kartongerna.

Vi erbjuder tjänster där vi gör allt från flyttning av bohag till flyttning av större kassaskåp och pianon. Vi kan även hyra ut flyttbilar till både företag och privatpersoner. Genom att lämna över ansvaret till Guldhedens Flyttexpress AB kan ni tryggt få hjälp med flyttning eller magasinering av ditt bohag eller kontor. Företaget är ett av Västsveriges äldsta flyttfirmor och kan flytta såväl stort som smått, långt bort eller nära. Varmt välkommen!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 413 kunder tycker om Guldhedens Flyttexpress

• 2020-09-11

Hansson M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fick hjälp med att flytta till deras lager och åka till återvinningen och slänga massor.
    Allt var perfekt, kunde inte vara bättre.
    Effektivt och jättetrevlig personal. Läs mer

Agneta A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Proffsig verksamhet, leveranstid stämde, lätt att få kontakt med. Läs mer

Helene O skrev om Guldhedens Flyttexpress
    De bistod med en snabb flyttning av en soffa som inte kom in i vår lägenhet. Jag ringde på måndag em och vid tisdag lunch hade de löst problemet.
    Mkt service minded! Läs mer

Hanna W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Har anlitat er flera ggr och är alltid nöjd.
    Tryggt och trevligt, professionellt 😊 Läs mer
  • 2020-09-09

Eva N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hej,
    Jag har fått hjälp med att flytta och upplever att Guldheden motsvarar alla förväntningar på en professionell flyttning.
    Flytten skedde snabbt och med kvalitet. Läs mer

Rose-marie P skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Professionalitet i allt från första kontakt till och med själva flytten. Jättetrevliga och hjälpsamma flyttkillar. Helnöjd! Läs mer

Karin M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    trevliga, seriösa, svenska killar. Kände mig trygg. Snabbt och proffsigt. Emil en stjärna! Läs mer

Otimator AB skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Guldhedens Flyttexpress flyttade ett piano inom stan åt mig.
    Väl framme i bostaden hjälpte de mig också med omflyttning och väggmontering av några bokhyllor och ett väggskåp. Allt gick enligt planerna och bemötandet var trevligt, både i samband med beställning och under utförandet. Jag tycker också att priset för tjänsten var rimligt! Läs mer
  • 2020-08-26

Per H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Gott utfört arbete! Tacksam för att ni kunde ställa upp med ett par övertidstimmar med kort varsel så det blev klart! Läs mer
  • 2020-08-21

Madeleine N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi beställde flytt av 50 lådor samt diverse saker från ett kontor till ett annat i centrala Göteborg. Allt fungerade utmärkt!
    En tavla gick sönder i flytten som ni åtgärdade, tack! Läs mer

Claes-göran A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt av bohag vilket gick smidigt och snabbt utan skador eller andra problem. Personalen var det bästa i sammanhanget, proffsiga, trevliga, snabba och hjälpsamma på alla vis. Det blev en otroligt bra upplevelse för oss, trots att vi hade alldeles för mycket möbler och andra prylar, så blev flytten mycket bättre än vad vi förväntade oss.
    Flyttstädning köpte vi också och vi har inte hört något från de nya
    hyresgästerna så det verkar ha gått bra också.
    Guldhedens kan jag rekommendera å det varmaste. Läs mer

Lina W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾 Läs mer

Tina M skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Enkelt smidigt att boka!
    Killarna kom enligt utsatt tid och var trevliga och gjorde flytten enkel.

Kan varmt rekommendera Guldhedens Express! Läs mer
  • Andrew Robin F

2020-07-05

Andrew Robin F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fantastisk personal, superproffsiga och effektiva. Jag hade bokat med en anna firma som inte dök upp och Guldhedens Flyttexpress räddade min dag. Riktigt bra!! Läs mer
    2020-07-05 Guldhedens Flyttexpress svarar Andrew Robin F
    Tack Andrew, vi vill alltid göra det bästa för våra kunder.

Trevlig sommar,

Hjälpsamma.

Trevlig personal Läs mer
  • 2020-06-05

Susanna K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytten gick snabbt och smidigt. Trevliga killar som var rädda om mina möbler och saker. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-05

Linnéa K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vi beställde hjälp från Guldhedens Flyttexpress både med flytt av bohag när vi flyttade, och med transport av nyinköpt kök när köksleverantören inte kunde ordna tillräckligt snabb leverans. Guldhedens flytt överträffade våra förväntningar och vi blev SÅ NÖJDA!! Vi kommer alltid att anlita dem när vi ska flytta eller transportera större saker, och vi rekommenderar dem varmt till alla! De höll både tid och pris till vad vi diskuterat i förväg, de arbetade mycket effektivt och var samtidigt noggranna och försiktiga vid genomförande av arbetet, de använde några av sina medhavda flyttlådor för våra lösa saker men tog med sig dem efter genomförd flytt för att vi inte skulle debiteras i onödan, de frågade oss hur vi ville ha saker och ting när det fanns alternativ (t.ex. placering av flyttat bohag) och de var dessutom fantastiskt trevliga! Läs mer
  • 2020-06-04

Lena Ö skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Trevliga tillmötesgående och hjälpsamma samt punktliga Läs mer
  • 2020-06-04

Elmira T skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Bästa flyttfirman!! Jag hade aldrig använt flyttjänsten och denna flytten va ett stressmoment för mig. Hade jag vetat att det skulle gå så smidigt hade jag sluppit att stressa så mycket.

Väldigt trevliga killar, kunniga och hjälpsamma. Alla våra grejer flyttades utan skada. och snabbt!! De hjälpte oss även med att sätta ihop vår soffa trots att vi inte hade bett om det.

Skulle varmt rekommendera dom och ska vi flytta igen så vet jag vart jag ska vända mig till! ;-) TACK!!! Läs mer
  • 2020-06-03

Kjell A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytten gick lätt och smidigt! Så nöjda! Läs mer

Rosemarie S skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Kom i tid och var snabba med flytten.
    Väldigt trevliga killar. Läs mer

Ulf C skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Väldigt smidigt och proffsigt. Trevliga personer som gjorde jobbet. Möjligen kan man tycka att tempot gick ner lite. Skulle hur som helst rekommendera andra att använda Guldhedens flytt. Läs mer

Margareta L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Vänligt bemötande. Proffsig o snabb flytt Läs mer

Hans B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Så bra det gick med flytten!! Noggrann och effektiv personal, de kom strax efter sju och strax efter lunch var det klart, då hade vi ändå kört i 45 minuter till nya huset.
    Toppbetyg! Läs mer

Sonja V skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Proffsiga i allt som utfört för oss , trevlig killar vi flytten , smidiga , aktsamma och hjälpsamma, flyttstädning fanns inte något att anmärka , köparna av vår bostad utryckte det var rent och snyggt , inget att anmärka , så vi är supernöjda och kommer att anlita Dom igen Läs mer
  • 2020-05-05

Gill Agneta D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flyttade med med dessa 2 maj 2020. Kom två fantastiska killar, trevliga, snabba och gjorde ett kanon jobb snabbt och snyggt. Rekommenderas absolut. Mvh Gill Läs mer
  • Sune N

2020-04-22

Sune N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Köpte flytt transport samt lagring.
    Jag blev bemött på ett fantastisk fint sätt, superbra.
    Guldhedens Flytt uppfyllde alla mina förväntningar.
    En superbra flyttfirma med en fantastisk trevlig personal
    man för ett mycket bra bemötande både flyttgubbarna som
    av kontors personalen.
    Kan rekommendera Guldheldens Flytt till alla som behöver
    en flyttfirma.. Läs mer
  • 2020-04-20

Susanna E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    - Flytt & flyttstäd
    - Jättebra!
    - Allt flöt på bra både vid utflytt, inflytt och städ. Trevliga killar som hjälpte till.
    - Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2020-04-18

Bo G skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Super från början till slut. Bra bemötande vid beställning. Förklarade jättebra vad som gäller med avdrag m.m. Två superkillar som skötte transporten. Trevliga, yrkeskunniga och snabba. Är jättebelåten med hela flytten. Läs mer
  • 2020-04-17

Karina L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Beställt flytthjälp och fick två proffsiga killar som utförde jobbet på en snabbt och förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • 2020-04-17

Ulrika J skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag är enormt tacksam för snabb hjälp då det företag jag anlitat uteblev. Genom min sons kontakter ställde Guldhedens flytt upp på rekordsnabb tid och både flyttade o städade och hjälpte mig ur en väldigt jobbig situation. TACK! Läs mer
  • 2020-03-28

Pilan I skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Dom levererade det utlovade 👍 Läs mer
  • Michael D

2020-03-27

Michael D skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag anlitade Guldhedens Flyttexpress för ett flyttlass. Finns inget att klaga på, super trevliga vid bokning och mycket saklig. Flyttgubbarna var utåtriktade och snabba.
    Vi hade det mycket trevligt! Kan starkt rekommendera GFE! Läs mer

Helena F skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Serviceminded och oerhört hjälpsamma flyttkillar. Absolut värt pengarna. Läs mer

Bengt K skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Köpte flytthjälp ca 100m2 boyta.
    Mycket bra bemötande och väl utförd flytt. Tydlig kommunikation och klara besked.
    Inga problem med varken utflyttning eller inflyttning och trevliga killar som flyttade åt oss!
    Allt gick smidigare och bättre än vi väntat oss! Läs mer

Johann R skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Väldigt bra service från att jag skickade in en förfrågan till att allt var flyttat för min mamma.
    trevliga killar som var och hämtade och körde till mammas nya lägenhet.
    Snabbt och effektivt Läs mer

Björn A skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Snabba och pölitliga. passade överenskommen tid.Vänliga. Läs mer
  • 2020-01-21

Christian H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Klockrent - kom i tid och var ytterst effektiva.
    Rekommenderas varmt Läs mer

Nöjd och glad. Läs mer
  • 2020-01-16

Lennart W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytt Back till Önnered
    Blev bemött på ett.fantastisk fin sätt.
    Man levde upp till mina förväntningar på ett utmärkt sätt löste uppgiften snabbt och effektivt.
    Jag är helnöjd och kommer rekommendera Guldheden till alla som behöver flytthjälp. Tack för ett utmärkt utfört jobb.👍 hälsningar Lennart Wennström Läs mer
  • Per L

2020-01-16

Per L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Beställde en flytt och fick en med två starka män. Snabbt och bra gick det! Läs mer
  • 2020-01-06

Anders H skrev om Guldhedens Flyttexpress
    2 bilar och 4 trevliga killar som flyttade hela vårt hus på rekordtid. Vi rekommenderar varmt detta företag! Läs mer

Kicki N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Redan då vi ringde för att boka datum för flytt blev vi väldigt bra bemötta och fick mycket bra information om hur de arbetade och vad det kunde tänkas kosta. Allt lät väldigt bra och vi bokade det datum vi ville.
    Vi kände oss helt trygga med uppgifterna och dagarna fram till flyttdatum förflöt och det blev dags att flytta.
    Killarna, 2st, var i tid klockan 08:00 då det var avtalat. De frågade lite olika praktiska frågor och verkade verkligen bry sig så att vi fick som vi ville med lådor, möbler mm.
    Sedan satte de fart och var väldigt effektiva.
    Väl på plats i nya boendet var killarna mycket hjälpsamma och flyttade även möbler till nya ställen i lägenheten om vi inte var riktigt säkra på var de skulle stå. När det hela var klart kände vi oss väldigt nöjda med allt från början till slut.
    Vi kan med glädje säga att förväntningarna vi hade på firman med råge blev uppfyllda. Läs mer

Marie P skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Hjälp med att ta med möbler o slänga på Tippen. Väldigt vänliga o hjälpsamma flyttkillar som gjorde sitt bästa trots att jag märkte att de började bli trötta i slutet på dagen. Tack! Läs mer

Jan Olof N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Har anlitat Guldhedens flyttexpress 3 ggr och varit lika nöjd varje gång. Utmärkta flyttare och ett mycket trevligt bemötande. Läs mer

Margareta B skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Perfekt trevligt och professionellt bemötande från förfrågan till genomfört arbete. Bra personal som med omsorg om våra grejor bar uppför trapporna. Vad var uppdraget från oss? Att bära upp fyra nya tunga garderober 5 trappor upp. Läs mer

Lennart E skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Flytthjälp och flyttstädning sköttes av mycket trevlig och kompetent personal.
    Önskar att fönstren blev lika rena när jag gör det själv. Väldigt nöjd med beställda tjänster. Läs mer

Jonas L skrev om Guldhedens Flyttexpress
    flytt, kom inte på utsatt tid. Läs mer
  • Bodil N

2019-11-13

Bodil N skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Jag hade akut behov av flytthjälp,för min 92 åriga far. Och jag fick hjälp omgående.Killarna som kom va super trevliga,hade härlig humor och snabba samt gjorde ett fantastiskt jobb.Det märktes att dom gillade sitt jobb,och måna om att jag blev nöjd som kund.Jag rekomendera detta företag alla dagar i veckan. Vilket jag också skrev till dom. Läs mer

Malin W skrev om Guldhedens Flyttexpress
    Fantastiskt fin hjälp från Guldhedens Flyttexpress vid min flytt. Allt ifrån första kontakten till själva flyttdagen. 3 superduktiga killar som fixade min flytt, mycket duktiga och mycket trevliga! Läs mer

Södra Långebergsgatan 28, 436 32 Askim