Gyhne & Kristofferson

Gyhne & Kristofferson

Välkommen till Gyhne & Kristofferson!

På Badhusgatan 1 B i Södertälje hittar du Gyhne & Kristofferson. Inte mer än 15 minuters promenad från TomTits. Vi har funnits i branschen sedan 1957 och erbjuder flexibel och snabb service genom vår verkstad på plats. Där kan du få hjälp med lagning, justering och lödning av bågar samt inslip av glas.

Vi hjälper dig även att hitta rätt bågar, glasögon, solglasögon, kontaktlinser, terminalglasögon, skyddsglasögon, luppar, tårsubstitut, suncovers, ögonmasker, snoddar, linsvätskor och mycket mer.
Talar du inte svenska så kan vi erbjuda synundersökningar på finska och engelska. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 1162 kunder tycker om Gyhne & Kristofferson 2

2021-09-19
    Personalen var kompetent med ett proffsigt bemötande! Jag kände att jag fick gott stöd i val av bågar. Rekommenderar starkt
    2021-09-19
    Jag blev bemött väldigt bra av personalen som jobbade där under min vistelse. Det var mitt första besök hos dom och jag är jätte nöjd med undersökningen. Kommer gärna återigen tillbaka till dom.
    2021-09-18
    Bra behandling, bra och noggrann undersökning, vänlig personal.👍
    2021-09-17
    Jag var där för en synundersökning. Det snabbt och jag blev väl bemött.
    Mycket proffsigt
    Mitt köp är inte avslutat ännu
    2021-09-17
    Trevlig personal, snabb service och väldig nöjd med mina glasögon år efter år.
    Kan varmt rekommendera deras personliga sätt att jobba med kundservice.
    2021-09-14
    Extremt bra service och man märker att det verkligen finns ett intresse i att vilja hjälpa kunden så att den får det bästa möjliga
    2021-09-12
    Fick glajjer genom jobbet. Trevlig personal
    2021-09-11
    Bra service, tar sig tid och ger inte känsla av att bara vilja sälja utan prova ut det som passar.
    2021-09-10
    Trots att jag anläde något före utsatt tid blev jag väl mottagen från första stund. Undersökningen startade omgående och proceduren förklarades hela tiden. Varje punkt kontrollerades noga och slutrekommendationen kändes bra.
    2021-09-09
    Bra och trevligt bemötande. Professionellt. Grundlig synundersökning och möjlighet att ställa frågor. Toppen!
    2021-09-09
    Mycket bra bemötande och hjälp att köpa glasögon
    2021-09-08
    Vänlig personal, undersökningen gick snabbt och enkelt, bra service
    2021-09-08
    Jag köpte nya glasögonen på butiken i Södertälje. Har varit kund där i många år och de motsvarar, och överträffar, alltid mina förväntningar. Personligt bemötande och stor kunskap både när det gäller synundersökning och hjälp med val av bågar. Detta uppskattar jag mer än andra butikers erbjudanden om olika slags rabatter, fler glasögon på köpet etc!
    2021-09-07
    Upplevde att G&K är skickliga och professionella. De lyssnade, undersökte, förstod mitt behov och levererade med hög kvalitet. Rekommenderar å det varmaste G&K.
    2021-09-03
    Jag är en "gammal" kund som återvänt pga förtroendet för grabbarna Gyhne och Kristoffersson. De nuvarande damerna är vänliga och förtroendeingivande. Jag vet att optiker Ilse väntar med spänning på resultatet, jag hade nämligen fått totalt fel styrka på mina glasögon på Specsavers i Södertälje och har haft problem som negligerats, bla en oerhört smärtsam nackspärr inkl huvudvärk sedan ett drygt halvår tillbaks.
    Jag mår bättre och bättre i små steg. Vilket tyder på att glasögonbytet har bidragit till förbättringen.
    Mer än nöjd 😊
    2021-08-31
    Jag har lite meckiga synfel, och dessutom Nystagmus, vilket försvårar undrersökningarna. Inga problem för Gyhne! Jag är mycket tacksam för att de finns!
    2021-08-29
    Synundersökning och köp av glasögon
    2021-08-28
    Bra bemötande, professionell synundersökning, och utmärkt hjälp med att välja bågar samt passa in dem
    2021-08-28
    Trevligt bemötande, noggrann undersökning som ingav förtroende. Jättenöjd med glasögonen!
    2021-08-28
    Trevligt och professionellt bemötande, snabb och personlig service.
    2021-08-27
    Har varit kund sen 1985. Det säger väl allt👍
    Alltid lika trevligt och proffsigt bemötande.
    Den här gången köpte jag nya vanliga +solglasögon
    Kom in på utsatt tid
    Snabb och effektiv undersökning
    Bra och relevant återkoppling /information
    2021-08-26
    Utmärkt mottagande och rätt kompetens. Jag är nöjd .
    2021-08-26
    Mycket bra personal ,som verkar vilja individens (kunden)bästa.Tycker att det är lite för höga priser. M.v.h.stefan
    2021-08-25
    Jag blev väl bemött när jag kom dit för att göra syntest och välja nya glasögon. Har nu fått de nya glasögonen och är jättenöjd den här gången också , de är så proffsiga och trevliga .
    Kommer att fortsätta gå dit för att jag litar på att de gör ett bra jobb .👓 😊👍
    2021-08-25
    En mycket kompetent optiker undersökte mig. Effektivt och trevligt bemötande
    2021-08-25
    Behövde göra synundersökning, väldigt bra och gott bemötande tyckte jag.
  • Evelyn P
    2021-08-25
    Jag får alltid bästa bemötande från Ghyne & Kristofferson. Den här gången fick jag hjälp med att justera mina styrkor på linserna samt bedöma mina nya glasögon styrkor.

Min upplevelse var tryggt.

Jag har beställt nya linser och mina första progressiva glasögon.
    2021-08-22
    Mycket vänligt bemötande och perfekt service. Mitt ärende är ännu inte klart, men ser fram emot samma kundvänliga bemötande tills allt är klart.
    2021-08-21
    Jag gjorde en ögonundersökning för glasögon. Jag köpte glasögon och nya bågar. Det personliga bemötandet och genomförandet var strålande bra. Jag fick snabbt de nya glasögonen i enlighet med vad som utlovats. De nya glasögonen blev noga inprovade. Allt genomfördes på ett mycket professionellt och tillmötesgående sätt. Jag är mycket nöjd och rekommenderar mer än gärna Gyhne och Kristofferson.
    Lasse
    2021-08-20
    Mycket gott och förtroendefullt bemötande. Ingen stress utan blev ordentligt undersökt.
    2021-08-20
    Proffsigt och trevligt bemötande. Jag är supernöjd!
  • Nyl Ab N
    2021-08-19
    Mycket professionellt bemötande och duktig optiker- kommer garanterat tillbaka....
    2021-08-19
    Väldigt trevlig personal och bra bemötande. Fick mina beställningar snabbt, köpte både linser och glasögon 🤓
    2021-08-18
    Jag behövde nya glasögon. Jag blev väldigt proffsigt och bra bemött. Utan stress, optikern tog tid på sig att hjälpa mig med allt som ingick i besöket. Jag är mycket nöjd med mina nya glasögon. Jag kände verkligen att optikern var kunnig och visste vad hon gjorde. Jag kände mig trygg.
    2021-08-17
    Toppen. Fick jättebra service!
    2021-08-17
    Trevligt bemött , tålamod och hjälp vid val av bågar och vid uthämtning.
    2021-08-13
    Mycket proffsiga och gav svar på alla frågor på ett enkelt sätt.
    2021-08-13
    Uppdaterade mina två glasögon, vänligt bemötande och bra hantering
    2021-08-12
    Kan varmt rekommendera detta företag. Hög kompetens och vänligt och personligt bemötande. Proffesionellt företag.
    2021-08-11
    Trevlig bemötande, inlevelse i kundens behov, sakkunnig och fakkompetens.
    Ögonundersökning och glasögon
    2021-08-11
    Fantastisk servicekänsla från optikern, men framför allt gedigen kompetens och kvalitet på undersökning och framtagning av linser i det här fallet. Kändes tryggt!
  • Marianne V
    Alltid toppen hos er!
    Varma hälsningar till Tina som ger mej tid, förklarar och beskriver i klartext om man inte förstår.

Marianne Valtersson
    2021-08-10
    Mycket trevlig personal och perfekta glasögon som vanligt 😊
    2021-08-10
    Fick ett vänligt och proffesionellt mottagande och det gick smidigt med både undersökning och vid uthämtning av de nya glasögonen 😊
    2021-08-09
    Mycket noggrann syn kontroll och trevligt bemötande
    2021-08-08
    Fick bra hjälp och ett bra bemötande. Både med terminalglasögon och solglasögon. Mycket nöjd 😄
    2021-08-06
    Via arbetet.. himla trevligt å bra bemötande, blev riktigt nöjd.
    2021-08-06
    Trevliga, kunniga och tillmötes