H & B Larsson Bygg AB

Vi på H&B Larsson Bygg AB är aktiva runt om hela Stockholmsområdet och framförallt kring Huddinge. Vår kundkrets är väl etablerad idag och vi utför byggarbeten åt såväl företag som privatpersoner. Vi vill att alla våra kunder ska känna sig trygga och har därför valt att arbeta genom organiseringsverktyget Bygglet. På så vis kan du som kund alltid hålla koll på hur just Ditt projekt går. Det är idag André Sangwall som driver företaget och det gör han som tredje generation!

Läs vad 56 kunder tycker om H & B Larsson Bygg AB 2

2022-11-28 Verifierad kund
    Detta bolag har lyckats skaffa sig ett fantastiskt
    bra lag av underentreprenörer som snabbt kommer när problem uppstår i vårt snart hundraåriga funkis-hus!Efter att ha upplevt många problem tidigare är det oerhört att med ETT telefonsamtal veta att man snart kommer att
    få sitt problem löst!
    Hans Wigzell
    2022-11-24 Verifierad kund
    snabb, enkel och rak kommunikation. Hade kommunikations problem med företaget som byggde vårt kök, ville inte anlita de igen för de sista sakerna. Skickade förfrågan runt och fick tag på H&B Larsson Bygg AB. De gjorde de sista bitarna på vårt kök. Jag blev supernöjd! Kommer att vända mig till de igen när vi petar på nästa bit av huset, men nu njuter jag av ett färdigt kök!
    2022-11-09 Verifierad kund
    Fick en packning bytt. Det var en garantifråga, som sedan visade sig inte handla om garanti, men det uppdagades inte förrän efteråt. Så jag hade ingen möjlighet att avböja jobbet för det var redan utfört. Rörmokaren som var här åkte alltså härifrån i tron om att han utfört ett garantijobb. Rörmokarfirman fakturerade H & B Larsson Bygg AB 1500 kr för jobbet, de fakturerade sedan mig 2900 kr. För EN packning!
    2022-10-30 Verifierad kund
    Har under många år anlitat företaget för diverse uppdrag och alltid varit mycket nöjd. Uppdragen har varierat från ombyggnader,badrum,stensättning på stor gård och mycket annat.
    Har rekommenderat företaget till andra vänner och släktingar. Alla är nöjda
    Hej Berit!
    Tack så hemskt mycket för de finna orden.
    Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB
    2022-07-28 Verifierad kund
    Byggde ny uteplats och pergola hos oss! Mycket nöjda med resultatet och vägen dit, hantverkaren var lyhörd för våra idéer och kom med bra egna lösningar där vi inte riktigt tänkt klart!

Rekommenderas och kommer användas igen!

Tack för denna gång.
    Va kul att ni är nöjda. Kul när vi dessutom kan komma med bra lösningar. Med varma hälsningar

H&B Larsson Bygg AB
    2022-07-19 Verifierad kund
    Bra dialog, bra hantering av avvikelser och tillägg, snyggt slutresultat. Rekommenderas.
    Tack Emil!

Alltid kul när man lämnar över ett projekt till en nöjd kund.

Varma hälsningar från oss på
    H&B Larsson Bygg AB
    2022-07-05 Verifierad kund
    Vi renoverade en lägenhet, ett arbete som tagit 500 timmar. Hela processen har varit mycket smidig och utan några problem eller kontorverser. Vi har haft en person som vi lätt har kunnat nå med våra frågor och önskemål, hinder som uppstår har lätt lösts med eleganta lösningar som vi inte kände till. Den tidsuppskattning som vi fick från början stämde perfekt.
    Jag rekommenderar nu HB Larsson till alla som vill ha tips på en seriös byggare. Och som extra fördel var alla som jobbade så väldigt trevliga att ha att göra med.
    Så kul att ni är nöjda. Hoppas ni ska trivas i er nyrenoverade lägenhet.
    Varma hälsningar från oss på HB Larsson
    2022-05-07 Verifierad kund
    Bemötande toppen
    Arbetet toppen
    Tack Ingrid! Varma hälsningar från oss på HB Larsson H & B Larsson Bygg AB
    2022-05-07 Verifierad kund
    Trevligt bemött av hantverkarna! De satte upp min hatthylla och brandvarnare snabbt! Nu sitter de som berget båda två och jag är så nöjd!
    Kul med en så nöjd kund även om jobbet var relativt litet. Varma hälsningar från oss på HB Larsson H & B Larsson Bygg AB
    2022-05-05 Verifierad kund
    Mkt proffsigt och bra bemötande . Att rekommendera
    Kul att ni är nöjda. Varma hälsningar från oss på HB Larsson H & B Larsson Bygg AB
    2022-03-27 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och tydlig offert. Personalen är öppen och lyhörd när olika lösningar diskuteras, allt för att uppnå ett bra resultat. Upplever att H&B är mycket seriösa och utför arbeten hantverksmässigt. Personalen är omtänksam och visar hänsyn under arbetets gång, det är ordning och reda, exempelvis städar man fortlöpande efter sig. H&B renovering av vår tvättstuga uppfyllde mer än väl våra förväntningar.
    Va kul att ni är nöjda. Värmer alltid lite extra när det är en återkommande kund som lämnar ett så fint omdöme.
    Varma hälsningar från oss på HB Larsson !
    2022-01-25 Verifierad kund
    Vi utförde en total renovering av vårt hus ,samtidigt som vi bodde i byggröran med företagets hantverkare.
    Personalen tog stor hänsyn till oss och vi fick alltid ett mycket gott bemötande från beställnings fasen till slut besiktningen .
    Allt gick så smidigt och blev så fint .
    Tack!
    Värmer att få så fina ord från en så bra kund.
    2022-01-09 Verifierad kund
    Jag har under många år anlitat HB Larsson för olika uppdrag. Allt från i stort sett totalrenovering av bostadsrätt till renovering av mitt kontor mm. Vad det än handlat om i entreprenad, elektriker, målare, snickare, golvläggare mm har resultatet blivit på toppnivå!
    Trevliga och kunniga hantverkare som håller tiden, snygg och hållbar finish på allt som gjorts. Helt enkelt topp klass!!
    Supertack Maud! Du är ju en av vår mest trogna kund.
    Tack för att du anlitar oss 😊😊 Varma hälsningar från oss på HB Larsson!
    2022-01-07 Verifierad kund
    Hade så höga förväntningar på detta företag. Blev rekommenderad av en vän som är elektriker som brukar jobba med dem.
    Första mötet, offert och påbörjade av jobbet gick som planerat och jag kände en enorm lättnad, äntligen hade jag hittat en firma som jag kunde fortsätta anlita. Priserna kändes också rimliga till en början.

Men oj, vad fel jag hade!
    Priset blev det dubbla i slutändan och när det var diskussion om varför, gömde projektledaren (Kim) huvudet i sanden.
    Fick sen tillslut prata med en av ägarna (Robin) för att förstå vad som blev fel, då förklarade han nedtryckande att de helst inte vill göra mindre jobb.
    Vi skulle byta ut några paneler på fasaden. Han menade att företaget/projektledaren prioriterar de större jobben som de får in under loppet och kan inte ge samma service till de mindre jobben, de prioriterar inte att stämma av alla merkostnader utan fakturerar bara. Han lätt spydig och stolt över att de har så mycket stora jobb nu och vi står lägst på listan. Detta beteende skrämde mig, hur kan man prata till sina kunder på det viset, hade jag vetat detta hade jag aldrig anlitat dem ifrån början.
    Robin hade även svårigheter att föra en dialog med en kvinna. Jag kände mig dumförklarad och nedtryckt varje gång jag skulle förklara mitt perspektiv.

Min känsla är att de offererar lågt för att få in jobben men sen slutar det alltid högre. Var beredd på det! Läs även tidigare recensioner.
    Är du en kvinna och söker ett företag som har respekt för kvinnor kontakta inte detta företag.
    Hej Carina.
    Vi beklagar att du upplever vårt bemötande så negativt. Vi välkomnar alla jobb, stora som små, och vi försäkrar att våra offerter är korrekta baserat på de underlag som kunden ger oss.
    Vi ber dig att kontakta oss för att lyssna på din upplevelse och hur vi kan förbättra oss baserat på den information du ger oss. Varma hälsningar från oss på HB Larsson!
    2021-12-17 Verifierad kund
    Så nöjd, snabba, trevliga och lösningsorienterade!
    Tack för de fina orden. Varma hälsningar från oss på HB Larsson H & B Larsson Bygg AB
    2021-11-03 Verifierad kund
    Nytt tak o undertak på frigga. Proffsigt jobb: gick fort och blev fackmässigt utfört. Bra kommunikation i hela kedjan.
    Tack Axel för finfint betyg och omdöme! 👊 Vi hoppas att vi får hjälpa dig igen med något nytt projekt framöver.
    2021-11-02 Verifierad kund
    H & B Larsson byggde nytt badrum och tvättstuga hos oss. Många underleverantörer i ett sånt projekt - alltid bra kommunikation vem som kommer när och inga konstigheter. Fredrik, byggaren som var här mest hos oss alltid jättetrevlig, lyssnade in ens önskemål och inget sågs som nåt problem. Någon mindre försening blev det men på det stora hela inget vi hänger upp oss över. Resultatet och priset är vi jättenöjda med!
    Wow, tack så mycket! Hoppas att ni får mycket glädje av ert nya badrum och tvättstuga 😍
    2021-10-24 Verifierad kund
    Trevlig personal.
    Bra kommunikation.
    Tack Anna!
    2021-10-17 Verifierad kund
    Pålitlig firma som gör sitt jobb. Estimerade kostnader skiljer sig inte nämnvärt från faktiska. Håller tidsschemat och om något oväntat mot all förmodan skulle inträffa får man en förklaring och förslag på åtgärd. Rekommenderas!
    Tack Charlotta för dina fina ord. Med vänliga hälsningar H&B Larsson Bygg. H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-15 Verifierad kund
    Professionellt bemötande, duktiga och ansvarstagande, lyhörda för våra behov.
    Tack Urban! Med vänliga hälsningar H&B Larsson Bygg. H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-10 Verifierad kund
    Trevliga och kunniga, kommer med förslag om man kanske är fel ute ibland. Överenskommna priser och fakturering fungerade utmärkt.
    Tack Conny för ditt fina omdöme. Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-10 Verifierad kund
    Utmärkt bra bemötande bra personal och bra utfört jobb jätte nöjd
    Tack Jojje!
  • Lina P
    skrev om H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-09 Verifierad kund
    H&B Larsson Bygg AB anlitade vi för att renovera stora delar av vårt hus invändigt. Allt i från totalrenovering av kök, golv, väggar, trappa etc.

Vi blev bemötta med ärlighet och de lyssnade in våra önskningar på ett mycket bra sätt.

Våra förväntningar var höga då vi hört gott om företaget och de uppnåddes.

De är noggranna i sitt arbete och vår upplevelse är att de är väldigt kunniga.

Väldigt bra med ett företag som har sina kontakter och kan ordna allt efter behov och önskningar så man som kund har kontakt endast med ett företag och inte flera.
    Stort tack Lina för ditt fina omdöme!
    Hoppas ni kommer trivas bra ert ny hus 🏡
    2021-10-08 Verifierad kund
    Attefallshus, platsbyggt enligt ritning.
    Mycket professionella. Hög kvalitet och bra dialog.
    Mycket stora kostnader låg utanför offert som tillkommande, mycket mer än jag hade förväntat mig.
    Tack Björn för ditt omdöme! Hoppas att ni får många härliga stunder i ert fantastiska hus.
    2021-10-08 Verifierad kund
    Vi är supernöjda! Allt från första kontakt till det pågående bygget har präglats av tydlighet, ansvarsfull rådgivning, hög servicenivå och kvalitativt hantverk. Vi har redan börjat planera för nästa projekt där vi kommer anlita dem igen. Våra varmaste rekommendationer till André och gänget på H&B Larsson!
    Stort tack Daniel för dina fina ord. Vi säger väl bara, Välkommen åter! 😉 Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-07 Verifierad kund
    Duktiga snickare , trevligt bemötande
    Tack! 👍
    Professionella
    Går att lita på
    Gör ett fantastiskt jobb
    Tack André!
    2021-10-06 Verifierad kund
    En stor Vattenskada i 2st bostadsrätter.
    Vi är Jätte nöjda med allt arbete av snickare plastsättare,rörmokare,målare mfl det är noggrant utfört och trevligt bemötande.
    Alla han
    👍😉
    2021-10-06 Verifierad kund
    Professionella, serviceinriktade och alltid med god kvalitet!
    Tack Palle för finfint betyg! Hälsa familjen, och hoppas ni trivs bra i er nya tillbyggnad.
    Fenomenal service.

Buy quality, cry once.
    Tackar Rasmus, mycket bra inställning 👍 Kvalité blir billigast i längden.
    Vänligt men bestämt.
    Kan absolut bli att kontakta igen.
    Tack och bock!
    2021-10-06 Verifierad kund
    Hela organisation från ledning till använda underentreprenörer håller hög kvalitet såväl vad
    gäller utförda jobb som beteende.
    Efter att ha haft många olika kontakter som husägare med olika byggfirmor så är denna firma
    en klar ljuspunkt.Skulle bli mycket ledsen om jag
    tappade möjligheten att använda detta bolag för
    våra hudproblem.
    Stort tack Hans och Kerstin för de fina orden! Vi kommer alltid stå vid er sida ❤❤
    2021-10-06 Verifierad kund
    Blev vänligt och professionellt bemött av alla. Arbetet blev klar i tid och det var väl utfört arbete (golv som lades i hall och kök).
    Väldigt nöjd.
    Tack så mycket för fint betyg!
    2021-10-05 Verifierad kund
    Högst proffesionellt bemötande. Vi har använt företaget för invändiga ytskikt och snickerier samt badrum och bastubygge. Vi har höga krav på noggrannhet och kvalitet är en väldigt krävande kund med mycket egna idéer om hur vi vill ha det. Företaget kan erbjuda olika prisnivåer beroende på hur erfarna och duktiga hantverkare som önskas. Rekommenderas varmt!
    Tack Anders för fina ord och omdöme! Njut i ert fantastiska badrum och bastu. Kommer förbi så snart vi hinner och tar lite bilder ✌
    2021-10-05 Verifierad kund
    Bra bemötande och vi är nöjda med det tekniska utförandet. Men det blev väsentligt dyrare än vad som angavs i offerten, mest på grund av alla "kostnader som tillkommer". Hade önskat att de oftare jobbade heldagar i vårt projekt istället för att fara iväg på andra uppdrag stup i kvarten. Det tar också lång tid att få hit hantverkare för att korrigera felaktigheter i efterhand. Än idag, ca tre månader efter avslutat uppdrag, sitter luckan till diskmaskinen löst.
    Hej Lorenz! Tråkigt att du inte är 100 % nöjd med våra tjänster. Vi hoppas vi får chansen att göra dig helt nöjd vid ett nytt tillfälle.
    2021-10-05 Verifierad kund
    Bra bemötande. Bra utfört arbete. Lätt att kommunicera med snickarna och företaget
    Tack Kenta! Hoppas ni får många fina kvällar i ert nya uterum. Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-05 Verifierad kund
    jag var super nöjd med alt jobb som gjordas. Personal var mycket hjälpsam och trevlig.
    Tackar och bockar, Välkommen åter!
    2021-10-05 Verifierad kund
    Noggranna, tydliga och pålitliga.
    Tack Erik! Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-04 Verifierad kund
    Vi är alltid nöjda med HB Larssons Bygg. Kommer när de ska, städar efter sig när de går. Resultaten blir alltid toppklass!
    Åh tack så mycket Karin! Vårt måtto är att hålla rent och snyggt på arbetsplatsen. Kul att du tar upp detta👍😉
    2021-10-04 Verifierad kund
    H&B Larsson hjälpte oss med att bygga ut ett nytt rum där vi tidigare hade öppet i tak från undervåning till övervåning. De gav ett väldigt proffsigt bemötande med både grundlig planering och utförande över förväntan. Vi är supernöjda och rekommenderar helt klart deras tjänster till andra i byggtankar.
    Tack Glim! Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
  • Hans K
    skrev om H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-04 Verifierad kund
    Företaget har varit inblandat i ett antal renoveringsprojekt under de senaste 15 åren. Leveranser har skett enligt överenskommelse vad gäller kvalitet, tid och kostnad. De som utför tjänsterna är mycket vänliga och kundorienterade.
    Tackar Hans!
    Hoppas vi har fortsatt förtroende.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Jag fick ett positivt och snabbt bemötande. De var bekanta med området och med problematiken med den typ av balkong som jag ville få en offert för. De gjorde en noggrann besiktning och kopplade in en byggingenjör som tog fram en alternativ lösning efter vårt önskemål, på utlovad rid.
    Priset på ombyggnationen låg något högre än jag väntat, därmed inte sagt att det inte var adekvat.
    Eftersom vi kunde sälja utan att åtgärda balkongen så blev det ingen affär.
    Tack Peter!
    2021-10-04 Verifierad kund
    Bra bemötande och mycket välgjorda arbeten. Även om det kostar, kanske mer än hos många andra, tycker jag företaget är jättebra.
    Tack Kristian!
    Kvalité kostar som sagt.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Min upplevelse av företaget är att det är väldigt proffesionellt. De vet vad de gör och hur man utför det på bästa sätt. Bra tips på utförande och rekommendationer om vad som är bäst. Otroligt fint utfört arbete. De grävde bort en innovativ växt, fyllde ut med markduk och grus, stabiliserade och bytte ut hela altanen.
    😊 Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-04 Verifierad kund
    Väldigt nöjd med HB Larsson! Otroligt hög kvalitetskänsla i jobben dom utför. Svarar alltid när man ringer. Jobb klart på överenskommen tid. Specade fakturor med tydliga kvitton.
    Kan varmt rekommenderas!
    Vi tackar! Värmer extra är det kommer från en trogen stamkund. Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-04 Verifierad kund
    Kunniga, noggranna och trevligt bemötande genom hela min köksrenovering. Kanske inte de billigaste men vill man ha kvalitet kostar det lite extra. Kan verkligen rekommendera.
    Tack Anna! Kul att ni är nöjda. Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-04 Verifierad kund
    Bra bemötande, de skötte all samordning mellan de olika hantverksrollerna på ett proffsigt sätt.
    Uppdraget gällde ett badrum och en tvättstuga.
    Platsbyggt hörnskåp blev mycket snyggt.
    Tack Tord! Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-03 Verifierad kund
    Vi kunde ha en dialog kring önskemålen och vad som var möjligt

Ett fantastiskt företag med människor med olika kunskaper, som kommunicerar med varandra och talar tydlig svenska, vilket gör att man får adekvat kunskap

Jag har använt det flera gånger. Nytt badrum. helt fantastiskt. Slog ut nen vägg så at tusch fick plats. Ny bänkskiva med nya diskhoar. Elinstallationer. Lagning av stolar. Målning av väggar och tapetsering. Det är det bästa företag jag någonsin stött på!
    Hej Ingela! Tack så hemskt mycket för dina fina ord. Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-03 Verifierad kund
    Blev fel pga okunskap men det klarades upp efter en viss förhandling och resultatet blev lysande!
    Tack för ditt omdöme. Vi fick lära oss att Organo Wood inte håller måttet som material. Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB
    2021-10-03 Verifierad kund
    Ett företag man kan lita på både vad gäller kompetens,utförande och tidsplanering.
    🌹😊 Varma hälsningar från oss på HB Larsson! H & B Larsson Bygg AB