Spånga Begravningsbyrå

Spånga Begravningsbyrå – Etablerad 1936.
en del av Hanssons Begravningsbyråer

Att hitta styrkan till att ens genomföra ett samtal till en begravningsbyrå när en närstående gått bort kan kännas som en fullkomligt omöjlig uppgift. Vi vet det, för det är vi som sitter i andra ändan av den telefon som ringer och är vana vid att möta familjer i sorg - alltid med omsorg för var familjs förutsättningar och krafter. Samtalen avslutas oftast med att anhöriga säger ”ett stort tack”,
lättade över att ha fått berätta och etablera en trygg första kontakt i och med allt det okända som ligger framför dem.

Vi på Spånga begravningsbyrå har hjälpt familjer att ordna med minnesvärda, personliga avsked för sina nära och kära i generationer och det är vi stolta över att fortfarande få förtroendet att göra. Men vi vill också understryka en av våra allra viktigaste uppgifter och det är att se till att ni anhöriga, ni som är efterlevande är just det: efter-LEVANDE. Att livet för er, i den mån det går från och med nu, skall fungera så smidigt som möjligt. Visa på vägar att gå, svara på frågor och komma med förslag på lösningar. Att varsamt, med varm hand leda er framåt långt efter att det där första samtalet är avklarat.

Oavsett hur ni tänker nu, eller om det bara känns som om ni har massor med frågor utan svar, tveka aldrig att höra av er till oss så ska vi hjälpa er vidare.

Varmt välkommen att höra av er till oss.

Läs vad 9 kunder tycker om Spånga Begravningsbyrå 2

• Eva
    skrev om Spånga Begravningsbyrå
    2022-01-04
    Vi blev bemötta med stor respekt och kompetens av Maarit. Vår sorg var stor och vi stod ganska handfallna inför vad som måste och borde göras.
    Det omhändertagande vi kände hjälpte oss igenom sorgen.
    Tack Eva för dom fina orden, betyder enormt mycket för mig och mina kollegor. Det har varit fint att få hjälpar dig och din bror i den svåra situationen.
    Varma omtankar till ER. Maarit
    2021-12-29
    Vårt varmaste tack till Spånga begravningsbyrå och Erika som hjälpt oss genom en tid vi aldrig trodde vi skulle kunna ta oss igenom, men det gick. I allt det svåra har ni varit en ovärderlig hjälp för oss. Alltid tillgängliga och förstående inför våra frågor och funderingar. Ett enormt stöd när jag och mamma behövt det som mest. Vi kan inte annat än att ge er våra varmaste rekommendationer. Tack för allt! // Jessika
    2021-12-23
    Jag och mina systrar blev mottagna av kunnig personal. Förstående och proffsiga. Allt ordnades till full belåtenhet. Begravningen av min far var mycket fin. Vi anlitade Spånga Begravingsbyrå igen när min bror gick bort. Lika vacker och fin.
    Tack så hjärtligt.
    Torbjörn tack för dom fina orden, det har varit fint att få hjälpa dig och dina syskon båda gångerna. Tack ännu en gång för din ord betyder enormt mycket för mig och mina kollegor.
    Varma omtankar till ER alla. Maarit
    2021-12-22
    Vi vill tacka Maarit på Spånga Begravningsbyrå för ett varmt omhändertagande. Det underlättade att Maarit var finsktalande så vi kunde få all information på finska. Jag vill varmt rekommendera Spånga begrvningsbyrå.
    2021-12-21
    Begravningsbyrån har en mycket tillmötesgående, sympatisk och kunnig personal. En byrå att verkligen kunna lita på och rekommenderas varmt!
    2021-12-13
    Denna sommar och höst har Spånga Begravningsbyrå och Erika Nilsson hjälpt mig med först min pappas begravning och 3 månader senare även min mammas.
    Från första stund har jag känt mig oerhört väl omhändertagen, lyssnad på men samtidigt fått bra förslag och råd med allt runt bägge begravningarna.
    Erika tillsammans med sina kollegor på plats på begravningen har möjliggjort så fina avsked av bägge mina föräldrar.
    Erika fick hjälpa oss med alla delar kring begravningen.
    Jag hade förväntningar att inte behöva kunna något i förväg vad som behövdes ordnas utan förväntan var att bli guidad och vägledd genom allt som behövde ordnas. Detta gjorde Erika med kollegor med råge.
    Jag är väldigt tacksam!
    Tack snälla Lasse för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och för dina omtänksamma ord som betyder enormt mycket för mig och mina kollegor. Varma omtankar till dig och familjen! Spånga Begravningsbyrå
    2021-12-11
    År 2014 när jag fyllde 80 0ch min fru Jenny 77, fick vi förmånen att flytta in i ett generationsboende i Spånga med våra två döttrar och den enes familj. Vi såg ganska snart skylten "Begravningsbyrå" i Spånga Centrum och tänkte att vi, vid tillfälle, borde gå in och hälsa. Detta blev tyvärr inte av förrän min kära hustru sedan 58 år, i mitten av november 2021, avled efter några dagars sjukdom. Vi fick nu anledning att avtala ett besök hos
    Hanssons Begravningsbyråers Filial i Spånga, och fick genast en mycket seriös och inkännande relation och samtal om den fortsatta aktens genomförande med Gabriella. Det goda intrycket visade sig hålla hela processen igenom.

Den ansvariga Officianten besökte mig och våra döttrar i hemmet
    för att förbereda sig för sitt åtagande, vilket visade sig genomföras på ett mycket engagerat och inkännande sätt.

Hjärtligt tack för en mycket fin ceremoni och väl utfört uppdrag.
    Tack Jan-Inge, det var så fint att få möta er alla tre. Så bra att veta att ni har varandra i saknaden. Jag ska hälsa till Nora från dig nästa gång jag kommer dit! Allt gott till dig. /Gabriella Spånga Begravningsbyrå
    2021-12-09
    Mycket bra bemötande! Uppfyllde mina förväntningar mycket bra, hjälpsamma med allt kring begravningen av min släkting.
    /Pekka
    2021-12-08
    Professionellt och personligt möte. Förstående och erfaren personal.

Mötte väl våra förväntningar.
    Tack för förtroendet och dom fina orden. Spånga Begravningsbyrå