Spånga Begravningsbyrå

Spånga Begravningsbyrå

www.hanssonsbegravningsbyra.se
  • BadgeTwoYears

Spånga Begravningsbyrå – Etablerad 1936. en del av Hanssons Begravningsbyråer Att hitta styrkan till att ens genomföra ett samtal till en begravningsbyrå när en närstående gått bort kan kännas som en fullkomligt omöjlig uppgift. Vi vet det, för det är vi som sitter i andra ändan av den telefon som ringer och är vana vid att...

37 omdömen om Spånga Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2021

Kurt G
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Bra bemötande och höll vad de sa, mycket nöjda.

Roland L
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Anlitade Hanssons begravningsbyrå när min mamma gick bort 2018 och har bara bra erfarenheter att minnas från då. Nu när min pappa gick bort i januari 2024 så valde jag Hanssons begravningsbyrå igen. Denna gång var det Erika Nilsson som skulle hjälp mig att ta hand om allt praktiskt som val av kista, blomsterarrangemang, dödsannons, programblad samt kaffe efter begravningen mm. Jag är verkligen överlycklig att just Erika ledde mig genom detta sorgliga arbete. Från första telefonsamtalet till att allt var över så levde hon...

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Kära Roland! Så otroligt varm i hjärtat blir jag av att ta del av dina fina ord. Det har varit en glädje för mig att få lära känna dig och det känns enormt fint och värdefullt att veta att du känner har fått bra hjälp på rätt sätt under den här svåra tiden. Skickar mina allra varmaste omtankar till dig och familjen // Erika

Britt S
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Väl bemött. Saknar fotoboken.

Eva H
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Fantastiskt !! Så himla fin personal som tog hand om oss på allra bästa sätt.

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Kära Eva, jag är så glad över att höra att ni känt er väl omhändertagna. Det betyder allt för mig. Det har varit så fint för mig att få lära känna dig och din familj. Varma omtankar till er alla, vi håller kontakten! // Erika

Eiwor A
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Stort tack till Hanssons begravningsbyrå för professionellt och empatiskt bemötande före, under och efter min makes begravning. Ett speciellt tack till Maarit Hansson, som var min kontaktperson. Hon var vänlig och hjälpsam i alla lägen, vilket var precis det jag behövde. Tack också till Gabriella Wessman, som var officiant vid ceremonin. Lugn, varm och inkännande, vilket hjälpte oss att få en fin avslutning för min käre make. Vänligen Eiwor Andersson

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Eiwor, tack för dina fina ord. Det var ett stort förtroende att få vara med dig och forma begravningen, så att den blev som du ville. Jag önskar dig allt gott! Mina varmaste hälsningar / Gabriella

Raul C
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Mycket stöd i ett svårt situation i livet. Rekommenderar det stark

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Du ska bara veta hur glad jag är att höra att ni känt er stöttade och väl omhändertagna under den här tiden. Det tar jag med mig! Tack snälla Raul. Varma hälsningar till dig och hela resten av familjen inför de stundande helgerna.// Erika

Ann-Cristin Ö
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Varmt och fint bemötande,, skönt att ha kontakt med samma person hela tiden

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack Ann-Cristin för att jag fick vara med er. Det var så fint. Önskar er alla en fin adventstid, med lite ljus i mörkret. Mina varmaste hälsningar / Gabriella

Deilis P
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Ett helt fantastiskt bemötande av en helt fantastisk Erika. Vi fick ett sånt förtroende för henne direkt. Tack vare henne klarade vi av begravningen på ett helt underbart sätt ❤️ Vi kommer att fortsätta att anlita er . Ni har anlitats till många i denna släkt . Tack

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack snälla Deilis för dina fina ord som jag blir så glad över. Önskar dig och familjen en fin sommar, finns här för er om det dyker upp något längre fram. Varma hälsningar från Erika

Jyrki A
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Jag och min arbetskollega blev bemötta med värme under de omständigheter som rådde utanför p g a vintervädret. Vi fick gratis parkering strax utanför begravningsbyrå yttre dörr. Vi blev välkomna direkt. Vi fick saklig rådgivning av stor erfarenhet präglades under hela vår vistelsetid i begravningsbyrån. Vi blev erbjudna olika alternativ för begravningen öch sedan minnesstund. Jag kände mig att personalen var professionella med minsta detaljer. Det präglades harmoni och det var möjligt att få goda råd. Kommunikation mellan...

Maarit H och Erika N gillar detta
Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack snälla Jyrki att jag har fått hjälpa dig och tack för dom fina orden. Allt gott, Maarit Hansson

John M
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Blev väl mottagen, kunnig och professionell medarbetare, som hjälpte oss och vi fick Våran önskemål och en vacker begravning

Tommy F
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Vi var endast fyra stycken men det hela blev så stämningsfullt med fina blomster och din fina ide Erika med musik av Evert Taube’s ’ Så skimrande var aldrig havet ’ och allt blev så perfekt och mjukt spelat av pianisten och med psalmer och Jeanette’s fina tal om Åke. Det hela var så fint uppställt med ett litet podie i kyrkan av Joakim med blomster och urna. De har ett professionellt bemötande, lätt och smidigt med alla frågor. Vår familj har anlitat Spånga Begravningsbyrå med början 1942. Vi har beställt begravning och bouppteckning.

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack! Jag blir så glad över att höra att ni tyckte det blev fint och stämningsfullt när ni samlades. Jag tar med mig dina fina ord. Skickar mina varmaste omtankar till dig och familjen Tommy, med förhoppning om att våren kommer till oss alla snart/ Erika

Ulrika H
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Mkt personliga på ett positivt sätt. Tog ofta kontakt för att stämma av och att kolla läget. Värdiga och välklädda. Engagerade. Föreslog mkt så vi slapp tänka så mkt själva, tex ang blommorna. Vi är väldigt nöjda.

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack Ulrika. Det värmer. Vilken fin begravning det blev, och tänk att det är så vackert med levande musik och solosång. Och extra fint när det är en släkting som sjunger! Jag är så glad att det blev fint för er, och att vi haft en sån god kommunikation. Önskar er allt gott framöver. Varma hälsningar/Gabriella

Caroline G
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Jag blev så otroligt bra bemött av Erika. Hon är så trevlig och empatisk. De har gjort allt för att lösa en krånglig situation. Rekommenderar dessa starkt.

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack snälla Caroline för din hälsning här. Det känns så skönt att veta att du känt dig väl omhändertagen under vår tid tillsammans, det betyder enormt mycket för mig att du känner så! Varma omtankar till dig och familjen!// Erika

Birgitta G
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

mycket vänligt och med ödmjukhet Hade inga särskilda förväntningar man får nästa tunnelseende när sånt här händer

Louise K
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Jag blev väl bemött och omhändertagen när vi kom dit för ett första samtal. Jag hade inga förväntningar Jag har en positiv upplevelse av era tjänster. Vår begravningsrådgivare var Erika. Vi blev väl omhändertagna och Erika var mycket hjälpsam och proffesionell. Jag kan varmt rekomendera er begravningsbyrå och framförallt Erika till mina vänner när de behöver en begravningsrådgivare.

Britt B
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Vänligt bemötande vid planering av begravning. Motsvarade våra förväntningar.

Maarit H gillar detta
Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack Britt! Det betyder väldigt mycket att få höra. Jag är glad att det blev som ni ville. Mina varmaste hälsningar! /Maarit

Cecilia M
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande och väl utfört arbete. Erika var trevlig, tillgänglig och noggrann.

Charlotte N
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Mycket vänligt bemötande och personal som tog sig tid och fick oss att känna oss viktiga (inget tittande på klockan och meddelande om att mötestiden var slut). Vi fick svar på alla våra frågor. Extra plus för trähjärtat som jag fick! Vi köpte "hela paketet" utom programblad till begravningen.

Gabriella W och Maarit H gillar detta
Maria N
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Vår rådgivare var väldigt inkännande och varm, samtidigt som hon skickligt förde samtalet framåt och liksom hjälpte till där vi fastnade. När min far gick bort var vi även vid det tillfället i kontakt m Spånga Begravningsbyrå o de var så fina även den gången. De har hjälpt till med dödsannons i dagstidningar, bouppteckningskontakter, arrangemanget vid kyrkan, inkl blommor. Deras samarbetspartner för blomsterarrangemang är fantastiska! Mycket vackra arrangemang! Spånga Begravningsbyrå har även ett samarbete med Evigt...

Erika N och Maarit H gillar detta
Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tusen tack Maria för dom fina orden. Det värmer! Det har varit fint att få hjälpar dig och dina systrar. Varma omtankar till ER. Maarit

Eva G
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Mycket bra och proffsigt bemötande. Väldigt personliga i sin kontakt, man känner sig mycket väl omhändertagen och i trygga händer. Vi valde Spånga begravningsbyrå till att sköta allt inkl. ordna catering till minnesstunden och blommorna till begravningen och allt blev precis som vi tänkte oss. De har helt klart koll på sina samarbetspartners. Jag kan varmt rekommendera byrån och särskilt Erika Nilsson som var vår kontaktperson.

Erika N och Maarit H gillar detta
Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack Eva för din fina återkoppling, det känns väldigt bra för mig att veta att ni känt er omhändertagna och i trygga händer! Varma omtankar från mig till hela familjen/ Erika

Annika Å
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Bemötandet av Erika på Hanssons begravningsbyrå har fungerat väldigt bra. Ödmjukt och proffsigt bemötande. Snabb med att svara på alla frågor och hjälpte mig igenom hela begravningsprocessen på ett utmärkt sätt. Annika Åkesson

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack snälla Annika, jag blir så glad över dina fina ord, väldigt värdefullt att veta att du känner så efter den här tiden tillsammans. Vi håller kontakten! Varmaste hälsningar/ Erika

Bo H
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Behjärtlig bemötande på bästa sätt.

Peter L
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Mycket proffsigt från första mötet! Våra förväntningar var att få professionell hjälp från första mötet till dess begravningen var klar. Vi var själva helt okunniga om alla "turerna" och hur man skulle tänka och planera. Våra förväntningar infriades.

Tack Peter, Det var fint att få vara med hela vägen. Varma hälsningar, Maarit

Eric S
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

I en svår stund efter ett dödsfall har Spånga begravningsbyrå på ett professionellt och kreativt sätt hjälpt oss att arrangera en fin begravning!

Eric S och 3 andra gillar detta
Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack Eric för dom fina orden, det värmer. Det har varit fint att få hjälpa er. //Maarit

Lena B
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Bemötandet var varmt och uppmuntrande. Och pålitligt, vilket kändes tryggt och bra. Under de veckor som gick från första kontakten till begravningen hade vi ganska tät kontakt för att stämma av olika saker. Jag har tidigare varit med om att ordna en begravning. Den gången hade vi inte mycket kontakt med begravningsbyrån. Det kändes lite som att vi själva drev processen så jag hade inte så höga förväntningar den här gången. Men det blev helt annorlunda. Tät, varm kontakt och mycket information om sånt som jag inte hade...

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Kära Lena, tusen tack för dina fina ord. Jag är så glad över att få lämna er med den känslan du beskriver. Vi håller kontakten framöver om det som kvarstår och tills vi hörs igen skickar jag varma omtankar till hela familjen // Erika

Benny K
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Mycket seriöst, fint mottagande och professionellt genomförande.

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack snälla Benny! Det känns så bra för mig att veta att känner så. Varma omtankar till dig och din familj// Erika

Åke B
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

1. På ett finkänsligt, professionellt och i alla avseenden utmärkt sätt. 2. Våra förväntningar var att lyssnande och kunnig begravningsentreprenör. Att får råd och förslag på hur man kunde arrangera en värdig borglig begravning. Utfallet blev väldigt bra. 3. Framgår av ovanstående.

Sibylla G
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Inkännande och mycket kunnigt bemötande. Allt från avskedstagande, annonsering, planering och genomförande av begravningen liksom minnesstunden i anslutning och alla frågeställningar under hela denna resa hanterades på ett sätt som gav oss trygghet i en svår situation. Allt genomfördes på allra bästa sätt.

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack Sibylla för att vi fick vara med er på denna resa. Var rädda om er allihop nu. /Gabriella

Eva
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Vi blev bemötta med stor respekt och kompetens av Maarit. Vår sorg var stor och vi stod ganska handfallna inför vad som måste och borde göras. Det omhändertagande vi kände hjälpte oss igenom sorgen.

Gabriella W och 3 andra gillar detta
Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack Eva för dom fina orden, betyder enormt mycket för mig och mina kollegor. Det har varit fint att få hjälpar dig och din bror i den svåra situationen. Varma omtankar till ER. Maarit

Jessika G
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Vårt varmaste tack till Spånga begravningsbyrå och Erika som hjälpt oss genom en tid vi aldrig trodde vi skulle kunna ta oss igenom, men det gick. I allt det svåra har ni varit en ovärderlig hjälp för oss. Alltid tillgängliga och förstående inför våra frågor och funderingar. Ett enormt stöd när jag och mamma behövt det som mest. Vi kan inte annat än att ge er våra varmaste rekommendationer. Tack för allt! // Jessika

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack Jessica för dina omtänksamma och fina ord som jag verkligen tar åt mig av. De allra varmaste omtankar till dig och hela familjen! / Erika

Torbjörn A
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Jag och mina systrar blev mottagna av kunnig personal. Förstående och proffsiga. Allt ordnades till full belåtenhet. Begravningen av min far var mycket fin. Vi anlitade Spånga Begravingsbyrå igen när min bror gick bort. Lika vacker och fin. Tack så hjärtligt.

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Torbjörn tack för dom fina orden, det har varit fint att få hjälpa dig och dina syskon båda gångerna. Tack ännu en gång för din ord betyder enormt mycket för mig och mina kollegor. Varma omtankar till ER alla. Maarit

Janne V
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Vi vill tacka Maarit på Spånga Begravningsbyrå för ett varmt omhändertagande. Det underlättade att Maarit var finsktalande så vi kunde få all information på finska. Jag vill varmt rekommendera Spånga begrvningsbyrå.

Maarit H och 2 andra gillar detta
Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack Janne för dom fina orden.

Birgitta T
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Begravningsbyrån har en mycket tillmötesgående, sympatisk och kunnig personal. En byrå att verkligen kunna lita på och rekommenderas varmt!

Maarit H och 2 andra gillar detta
Lasse S
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Denna sommar och höst har Spånga Begravningsbyrå och Erika Nilsson hjälpt mig med först min pappas begravning och 3 månader senare även min mammas. Från första stund har jag känt mig oerhört väl omhändertagen, lyssnad på men samtidigt fått bra förslag och råd med allt runt bägge begravningarna. Erika tillsammans med sina kollegor på plats på begravningen har möjliggjort så fina avsked av bägge mina föräldrar. Erika fick hjälpa oss med alla delar kring begravningen. Jag hade förväntningar att inte behöva kunna något...

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack snälla Lasse för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och för dina omtänksamma ord som betyder enormt mycket för mig och mina kollegor. Varma omtankar till dig och familjen!

Jan-inge I
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

År 2014 när jag fyllde 80 0ch min fru Jenny 77, fick vi förmånen att flytta in i ett generationsboende i Spånga med våra två döttrar och den enes familj. Vi såg ganska snart skylten "Begravningsbyrå" i Spånga Centrum och tänkte att vi, vid tillfälle, borde gå in och hälsa. Detta blev tyvärr inte av förrän min kära hustru sedan 58 år, i mitten av november 2021, avled efter några dagars sjukdom. Vi fick nu anledning att avtala ett besök hos Hanssons Begravningsbyråers Filial i Spånga, och fick genast en mycket seriös och...

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack Jan-Inge, det var så fint att få möta er alla tre. Så bra att veta att ni har varandra i saknaden. Jag ska hälsa till Nora från dig nästa gång jag kommer dit! Allt gott till dig. /Gabriella

Mikael I
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande! Uppfyllde mina förväntningar mycket bra, hjälpsamma med allt kring begravningen av min släkting. /Pekka

Tack, det värmer.

Daniel N
Skrev om Spånga Begravningsbyrå

Professionellt och personligt möte. Förstående och erfaren personal. Mötte väl våra förväntningar.

Svar från Spånga Begravningsbyrå

Tack för förtroendet och dom fina orden.