Spånga Begravningsbyrå

Spånga Begravningsbyrå – Etablerad 1936.
en del av Hanssons Begravningsbyråer

Att hitta styrkan till att ens genomföra ett samtal till en begravningsbyrå när en närstående gått bort kan kännas som en fullkomligt omöjlig uppgift. Vi vet det, för det är vi som sitter i andra ändan av den telefon som ringer och är vana vid att möta familjer i sorg - alltid med omsorg för var familjs förutsättningar och krafter. Samtalen avslutas oftast med att anhöriga säger ”ett stort tack”,
lättade över att ha fått berätta och etablera en trygg första kontakt i och med allt det okända som ligger framför dem.

Vi på Spånga begravningsbyrå har hjälpt familjer att ordna med minnesvärda, personliga avsked för sina nära och kära i generationer och det är vi stolta över att fortfarande få förtroendet att göra. Men vi vill också understryka en av våra allra viktigaste uppgifter och det är att se till att ni anhöriga, ni som är efterlevande är just det: efter-LEVANDE. Att livet för er, i den mån det går från och med nu, skall fungera så smidigt som möjligt. Visa på vägar att gå, svara på frågor och komma med förslag på lösningar. Att varsamt, med varm hand leda er framåt långt efter att det där första samtalet är avklarat.

Oavsett hur ni tänker nu, eller om det bara känns som om ni har massor med frågor utan svar, tveka aldrig att höra av er till oss så ska vi hjälpa er vidare.

Varmt välkommen att höra av er till oss.

23 omdömen om Spånga Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2021
    2022-11-24 Insamlad av företaget
    Jag blev väl bemött och omhändertagen när vi kom dit för ett första samtal.

Jag hade inga förväntningar

Jag har en positiv upplevelse av era tjänster. Vår begravningsrådgivare var Erika. Vi blev väl omhändertagna och Erika var mycket hjälpsam och proffesionell.
    Jag kan varmt rekomendera er begravningsbyrå och framförallt Erika till mina vänner när de behöver en begravningsrådgivare.
    2022-08-24 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande vid planering av begravning.
    Motsvarade våra förväntningar.
    Tack Britt! Det betyder väldigt mycket att få höra. Jag är glad att det blev som ni ville. Mina varmaste hälsningar! /Maarit Spånga Begravningsbyrå
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande och väl utfört arbete. Erika var trevlig, tillgänglig och noggrann.
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Mycket vänligt bemötande och personal som tog sig tid och fick oss att känna oss viktiga (inget tittande på klockan och meddelande om att mötestiden var slut). Vi fick svar på alla våra frågor. Extra plus för trähjärtat som jag fick!

Vi köpte "hela paketet" utom programblad till begravningen.
  • Maria N
    skrev om Spånga Begravningsbyrå
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Vår rådgivare var väldigt inkännande och varm, samtidigt som hon skickligt förde samtalet framåt och liksom hjälpte till där vi fastnade.
    När min far gick bort var vi även vid det tillfället i kontakt m Spånga Begravningsbyrå o de var så fina även den gången.
    De har hjälpt till med dödsannons i dagstidningar, bouppteckningskontakter, arrangemanget vid kyrkan, inkl blommor. Deras samarbetspartner för blomsterarrangemang är fantastiska! Mycket vackra arrangemang!
    Spånga Begravningsbyrå har även ett samarbete med Evigt Minne varigenom jag köpt en ring med min mors röst graverad i en ljudvåg.
    TACK för ert professionella mottagande. Det hjälpte oerhört mycket i sorgens svåra stund.
    Tusen tack Maria för dom fina orden. Det värmer!
    Det har varit fint att få hjälpar dig och dina systrar. Varma omtankar till ER. Maarit
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Väldigt personliga i sin kontakt, man känner sig mycket väl omhändertagen och i trygga händer. Vi valde Spånga begravningsbyrå till att sköta allt inkl. ordna catering till minnesstunden och blommorna till begravningen och allt blev precis som vi tänkte oss. De har helt klart koll på sina samarbetspartners. Jag kan varmt rekommendera byrån och särskilt Erika Nilsson som var vår kontaktperson.
    Tack Eva för din fina återkoppling, det känns väldigt bra för mig att veta att ni känt er omhändertagna och i trygga händer! Varma omtankar från mig till hela familjen/ Erika Spånga Begravningsbyrå
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Bemötandet av Erika på Hanssons begravningsbyrå har fungerat väldigt bra. Ödmjukt och proffsigt bemötande.
    Snabb med att svara på alla frågor och hjälpte mig igenom hela begravningsprocessen på ett utmärkt sätt.

Annika Åkesson
    Tack snälla Annika, jag blir så glad över dina fina ord, väldigt värdefullt att veta att du känner så efter den här tiden tillsammans. Vi håller kontakten! Varmaste hälsningar/ Erika Spånga Begravningsbyrå
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Behjärtlig bemötande på bästa sätt.
    2022-04-05 Insamlad av företaget
    Mycket proffsigt från första mötet!
    Våra förväntningar var att få professionell hjälp från första mötet till dess begravningen var klar. Vi var själva helt okunniga om alla "turerna" och hur man skulle tänka och planera.
    Våra förväntningar infriades.
    Tack Peter,
    Det var fint att få vara med hela vägen.
    Varma hälsningar, Maarit
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    I en svår stund efter ett dödsfall har Spånga begravningsbyrå på ett professionellt och kreativt sätt hjälpt oss att arrangera en fin begravning!
    Tack Eric för dom fina orden, det värmer.
    Det har varit fint att få hjälpa er. //Maarit
    2022-03-11 Insamlad av företaget
    Bemötandet var varmt och uppmuntrande. Och pålitligt, vilket kändes tryggt och bra. Under de veckor som gick från första kontakten till begravningen hade vi ganska tät kontakt för att stämma av olika saker.

Jag har tidigare varit med om att ordna en begravning. Den gången hade vi inte mycket kontakt med begravningsbyrån. Det kändes lite som att vi själva drev processen så jag hade inte så höga förväntningar den här gången. Men det blev helt annorlunda. Tät, varm kontakt och mycket information om sånt som jag inte hade riktigt koll på, t.ex. möjligheten att ordna ett minnesbord. Efteråt fick vi också ett fint minnesblad.

Kort sagt, jag och min familj var jättenöjda och kan varmt rekommendera Spånga Begravningsbyrå!

Vi köpte alla tjänster relaterade till en begravning: Kista, blomsterarrangemang, begravningskaffe, iordningställande av gravsten m.m. och allt fungerade utmärkt.
    Kära Lena, tusen tack för dina fina ord. Jag är så glad över att få lämna er med den känslan du beskriver. Vi håller kontakten framöver om det som kvarstår och tills vi hörs igen skickar jag varma omtankar till hela familjen // Erika Spånga Begravningsbyrå
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Mycket seriöst, fint mottagande och professionellt genomförande.
    Tack snälla Benny! Det känns så bra för mig att veta att känner så. Varma omtankar till dig och din familj// Erika Spånga Begravningsbyrå
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    1. På ett finkänsligt, professionellt och i alla avseenden utmärkt sätt.

2. Våra förväntningar var att lyssnande och kunnig begravningsentreprenör. Att får råd och förslag på hur man kunde arrangera en värdig borglig begravning. Utfallet blev väldigt bra.

3. Framgår av ovanstående.
    2022-01-18 Insamlad av företaget
    Inkännande och mycket kunnigt bemötande.
    Allt från avskedstagande, annonsering, planering och genomförande av begravningen liksom minnesstunden i anslutning och alla frågeställningar under hela denna resa hanterades på ett sätt som gav oss trygghet i en svår situation.
    Allt genomfördes på allra bästa sätt.
    Tack Sibylla för att vi fick vara med er på denna resa. Var rädda om er allihop nu. /Gabriella Spånga Begravningsbyrå
  • Eva
    skrev om Spånga Begravningsbyrå
    2022-01-04 Insamlad av företaget
    Vi blev bemötta med stor respekt och kompetens av Maarit. Vår sorg var stor och vi stod ganska handfallna inför vad som måste och borde göras.
    Det omhändertagande vi kände hjälpte oss igenom sorgen.
    Tack Eva för dom fina orden, betyder enormt mycket för mig och mina kollegor. Det har varit fint att få hjälpar dig och din bror i den svåra situationen.
    Varma omtankar till ER. Maarit
    2021-12-29 Insamlad av företaget
    Vårt varmaste tack till Spånga begravningsbyrå och Erika som hjälpt oss genom en tid vi aldrig trodde vi skulle kunna ta oss igenom, men det gick. I allt det svåra har ni varit en ovärderlig hjälp för oss. Alltid tillgängliga och förstående inför våra frågor och funderingar. Ett enormt stöd när jag och mamma behövt det som mest. Vi kan inte annat än att ge er våra varmaste rekommendationer. Tack för allt! // Jessika
    Tack Jessica för dina omtänksamma och fina ord som jag verkligen tar åt mig av. De allra varmaste omtankar till dig och hela familjen! / Erika Spånga Begravningsbyrå
    2021-12-23 Insamlad av företaget
    Jag och mina systrar blev mottagna av kunnig personal. Förstående och proffsiga. Allt ordnades till full belåtenhet. Begravningen av min far var mycket fin. Vi anlitade Spånga Begravingsbyrå igen när min bror gick bort. Lika vacker och fin.
    Tack så hjärtligt.
    Torbjörn tack för dom fina orden, det har varit fint att få hjälpa dig och dina syskon båda gångerna. Tack ännu en gång för din ord betyder enormt mycket för mig och mina kollegor.
    Varma omtankar till ER alla. Maarit
    2021-12-22 Insamlad av företaget
    Vi vill tacka Maarit på Spånga Begravningsbyrå för ett varmt omhändertagande. Det underlättade att Maarit var finsktalande så vi kunde få all information på finska. Jag vill varmt rekommendera Spånga begrvningsbyrå.
    Tack Janne för dom fina orden. Spånga Begravningsbyrå
    2021-12-21 Insamlad av företaget
    Begravningsbyrån har en mycket tillmötesgående, sympatisk och kunnig personal. En byrå att verkligen kunna lita på och rekommenderas varmt!
    2021-12-13 Insamlad av företaget
    Denna sommar och höst har Spånga Begravningsbyrå och Erika Nilsson hjälpt mig med först min pappas begravning och 3 månader senare även min mammas.
    Från första stund har jag känt mig oerhört väl omhändertagen, lyssnad på men samtidigt fått bra förslag och råd med allt runt bägge begravningarna.
    Erika tillsammans med sina kollegor på plats på begravningen har möjliggjort så fina avsked av bägge mina föräldrar.
    Erika fick hjälpa oss med alla delar kring begravningen.
    Jag hade förväntningar att inte behöva kunna något i förväg vad som behövdes ordnas utan förväntan var att bli guidad och vägledd genom allt som behövde ordnas. Detta gjorde Erika med kollegor med råge.
    Jag är väldigt tacksam!
    Tack snälla Lasse för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och för dina omtänksamma ord som betyder enormt mycket för mig och mina kollegor. Varma omtankar till dig och familjen! Spånga Begravningsbyrå
    2021-12-11 Insamlad av företaget
    År 2014 när jag fyllde 80 0ch min fru Jenny 77, fick vi förmånen att flytta in i ett generationsboende i Spånga med våra två döttrar och den enes familj. Vi såg ganska snart skylten "Begravningsbyrå" i Spånga Centrum och tänkte att vi, vid tillfälle, borde gå in och hälsa. Detta blev tyvärr inte av förrän min kära hustru sedan 58 år, i mitten av november 2021, avled efter några dagars sjukdom. Vi fick nu anledning att avtala ett besök hos
    Hanssons Begravningsbyråers Filial i Spånga, och fick genast en mycket seriös och inkännande relation och samtal om den fortsatta aktens genomförande med Gabriella. Det goda intrycket visade sig hålla hela processen igenom.

Den ansvariga Officianten besökte mig och våra döttrar i hemmet
    för att förbereda sig för sitt åtagande, vilket visade sig genomföras på ett mycket engagerat och inkännande sätt.

Hjärtligt tack för en mycket fin ceremoni och väl utfört uppdrag.
    Tack Jan-Inge, det var så fint att få möta er alla tre. Så bra att veta att ni har varandra i saknaden. Jag ska hälsa till Nora från dig nästa gång jag kommer dit! Allt gott till dig. /Gabriella Spånga Begravningsbyrå
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande! Uppfyllde mina förväntningar mycket bra, hjälpsamma med allt kring begravningen av min släkting.
    /Pekka
    Tack, det värmer. Spånga Begravningsbyrå
    2021-12-08 Insamlad av företaget
    Professionellt och personligt möte. Förstående och erfaren personal.

Mötte väl våra förväntningar.
    Tack för förtroendet och dom fina orden. Spånga Begravningsbyrå