Hey Kiddo

Hey Kiddo

www.heykiddo.se
  • Badge2022
4.5

Hey Kiddo erbjuder aktiv barnpassning med säkerhetsutbildade barnvakter i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi erbjuder sporadisk, regelbunden och daglig hjälp från 135 kr/h inkl. RUT-avdrag. Det är enkelt att anlita en nanny från Hey Kiddo! Vi börjar alltid med en behovsanalys innan vi handplockar en barnvakt – utifrån era önskemål...

96 omdömen om Hey Kiddo

Madelen D
Skrev om Hey Kiddo

Vänligt bemötande och visar förståelse och flexibilitet.

Hannah F
Skrev om Hey Kiddo

Bra bemötande! Bra kandidater!

Cecilia N
Skrev om Hey Kiddo

Jag anlitar Hey Kiddo för barnpassning på natten av en bebis. Har fått en helt underbar nanny som båda barnen älskar. Hon är ansvarstagande, lekfull och mycket pålitlig.

Bettina B
Skrev om Hey Kiddo

Hey Kiddo has been wonderful! They found me a fantastic nanny very quickly, and our kids love her. She is kind and loves doing art projects with them, and has so much energy to bring them outside for park play and ice skating. She helps us balance the household, and we appreciate her so much. Hey Kiddo is very responsive as well, and we appreciate the flexibility with hours. Thank you so much!

Ottilia F
Skrev om Hey Kiddo

Proffesionellt bemötande, alltid trevliga och vi älskar vår nanny!

Madeleine L
Skrev om Hey Kiddo

Vi är otroligt nöjda med vår nanny som vi anlitar via Hey Kiddo. Vårt liv har blivit lättare och roligare!

Elinor S
Skrev om Hey Kiddo

Det är ju vår barnvakt vi är nöjda med för det är bara henne vi har kontakt med! Så kan ju kännas konstigt att ni tar en del av pengarna för er insats var ju främst i början.

Lauri L
Skrev om Hey Kiddo

We purchased two 30-hour babysitting packages. Emma cared for our child during the first 30 hours, and Fareen took care of our child during the second 30 hours. We were extremely pleased with both of the caregivers and the service provided by Hey Kiddo. Thank you so much!

Alexandra S
Skrev om Hey Kiddo

Ett pålitligt och professionellt nannyföretag. Vi är mycket nöjda med både vår nanny och bemötandet från företaget.

Cecilia B
Skrev om Hey Kiddo

Vår barnflicka Maya var jättebra! Vi kändes oss trygga med henne hela tiden. Hon var trevlig, lätt att ha med, barnen hade kul med henne. Det var aldrig några konstigheter. Hon bor nära oss vilket också underlättade. Vi hoppas att hon är lika nöjd med oss som vi är med henne!

Pavel T
Skrev om Hey Kiddo

Vi skaffade barnvakt via Kiddo eftersom bägge behövde jobba och vi inte hade fått plats på förskolan ännu - för att få avlastning en gång i veckan helt enkelt. Till en början gick det bra men efter någon månad meddelade barnvakten att hon höll på att få fast jobb och därför inte kunde garantera att hon kunde komma under de överenskomna tiderna. "Kiddo får väl fixa en ny när inte hon längre kan jobba" tänkte vi. Det som hände sedan var att barnvakten slutade hålla tiderna (ibland fick man notis 30 min innan hon skulle börja...

Ely W
Skrev om Hey Kiddo

The staff was very polite and responsive, but 80% of the nannies lacked experience and were always late (or didn't show up in some cases).

Melissa S
Skrev om Hey Kiddo

The customer service has been good. I'm not quite clear on how the billing occurs and each month I don't know how much I need to pay, even though is a binding subscription. I think it's great you were able to find nannies who speak Spanish, it was my main requirement. Thanks!

Filip P
Skrev om Hey Kiddo

I found Hey Kiddo to be professional and flexible. It was easy to reach them and make arrangements that would suit our needs. We have had a nanny for 6 weeks, 10 hours per week. The only reason for giving them 4/5 is the price, but this complaint goes more to the Swedish system/market, as this service is affordable to almost no one.

Andreas R
Skrev om Hey Kiddo

När jag väl fick tag på en barnvakt var jag nöjd med henne, men det blev lite onödigt krångligt med abbonemangupplägget när mitt dels mitt behov minskade och barnvakten dessutom fick en del förhinder.

Aline L
Skrev om Hey Kiddo

People we were in contact with were very nice, but actually the service did not meet our needs and we did not use it. The babysitter was very great with kids who loved her but our schedules did not match that often so we lost opportunity to use all hours we paid for. Nobody from Hey Kiddo asked proactively for reason and we did not contact them because our need for a babysitter was punctual only. Having to buy a lot of hours to be used in a limited time frame does not work for us.

Jacqueline M
Skrev om Hey Kiddo

Vi har använt oss av HeyKiddo i snart 4 månader och är hittills nöjda. Väldigt tillmötesgående och båda våra nannys har gjort ett bra jobb.

Marie B
Skrev om Hey Kiddo

Snabb, trevlig och förstående support! Flexibelt upplägg och professionell nanny – vår dotter älskar henne. Vi nyttjar cirka 4–10 timmar per månad sen ungefär ett år tillbaka, och hela familjen är 100% nöjd.

Elina O
Skrev om Hey Kiddo

Bra bemötande av företaget men hittade tyvärr ingen barnvakt som kunde när jag behövde. Avslutade därför tjänsten efter ett tag.

Pyalo W
Skrev om Hey Kiddo

Bra kommunikation, bra välbemödande,....

Karolina S
Skrev om Hey Kiddo

Mycket proffsigt, vänligt och serviceinriktat.

Xiaodi C
Skrev om Hey Kiddo

Hey Kiddo has a very responsive and open communication. The candidates they selected for us were all very good people. The whole customer experience including payment, questions, search for new nannies are all very good. Highly recommended.

Robin E
Skrev om Hey Kiddo

Det är sällan jag blir så dåligt behandlad av ett företag. Jag anmälde mitt intresse för att lära mig mer om denna tjänst då jag och min fru var sugna på att gå ut ock käka på stan ett par gånger i månaden. Efter första kontakten med en nanny blev vår hund inlagd på sjukhus med livshotande skador och vår situation hade förändrats. Framförallt ekonomiskt. Jag förklarade detta för Hey Kiddo och sa att jag tar upp kontakten igen när han är på fötterna och vi känner att vi har råd igen. Sedan följde flera veckor av...

Lisa H
Skrev om Hey Kiddo

Otroligt bra upplevelse! Bra service och de hittade snabbt en nanny som matchade vår profil. Nannyn har varit helt fantastisk. Vi är otroligt nöjda!

Maria M
Skrev om Hey Kiddo

Gillade ej hur jag blev bemött av den administrativa personalen. Fast vi skulle ha barnpassning 40 h per vecka i flera månader behövde jag verkligen stå på mig i början för att få rätt pris. Barnvakten var jättefin och hade hjärtat på rätt ställe. Men undrar vad utbildningen innehöll. Kunde varken förbereda enklare mat eller anpassa kläder efter väder så blev en del merarbete som förälder.

Alexandra D
Skrev om Hey Kiddo

Supertrevligt bemötande. Proffsig personal. Vi har också fått tag på en bra barnvakt, men tyvärr bara EN. Lite jobbigt med prenumeration, när man inte säkert har barnvakt varje vecka (de har haft svårt att hitta fler i vår lilla stad) och då byggs det upp kapital hos Kiddo, vilket känns mindre bra som kund.

Vilma B
Skrev om Hey Kiddo

Snabb service och mycket flexibla samt tillgänglig. Hey Kiddo matchade oss på kort tid med en mkt kvalificerad barnvakt. Kan varmt rekommendera tjänsten.

Simone G
Skrev om Hey Kiddo

Jättenöjd med barnvakten från heykiddo!

Maya J
Skrev om Hey Kiddo

Bra kommunikation och de förstod våra behov.

Malin B
Skrev om Hey Kiddo

Proffsiga, trygga och bra upplägg

Marcus S
Skrev om Hey Kiddo

Otroligt bra bemötande, mycket vänliga i telefon och tillmötesgående. Tjänsten är dock relativt dyrt jämfört andra liknande.

Hugo B
Skrev om Hey Kiddo

Proffsigt bemötande av personalen som bokar uppdragen. Duktiga på att återkoppla. Vår nanny Molly är en klippa och har passat vårt barn sedan han var 7 månader, nu är han 9 månader. Hon har varit fantastisk. Kan inte tänka mig en bättre barnvakt.

Klas N
Skrev om Hey Kiddo

suverän hjälp, en räddare i nöden.

Amanda P
Skrev om Hey Kiddo

Vi har hittat en fantastisk nanny/ barnvakt via HeyKiddo. Hon är lugn, pedagogisk och så fin med vår son som är 1,5 år. Han gillar henne så mycket och det känns väldigt tryggt att hon passar honom.

Niklas A
Skrev om Hey Kiddo

Hey Kiddo är på tårna med att ringa tillbaka och vara aktiva. Bra Barnvakter.

Sonja T
Skrev om Hey Kiddo

Vi är nöjda! De jobbar professionellt, vår nanny är superduktig och snäll! Nackdelen är priset, men de är i samma nivå som andra företag.

My A
Skrev om Hey Kiddo

Enkelt och smidigt, trevlig personal

Svar från Hey Kiddo

Tack My för ditt fina omdöme! Ha en fantastisk dag :)

Paulina V
Skrev om Hey Kiddo

Vi har löpande barnvakt från Kiddo. Allt funkar toppen. Gillar särskilt att få ett mail med en liten rapport efter varje pass. Dock tycker vi att priserna är lite för höga och kommer att återgå till att ha en aupair framöver.

Anne H
Skrev om Hey Kiddo

Proactive and cares a lot about getting the right fit between the nanny and the family. Really happy with the service.

Svar från Hey Kiddo

Thank you Anne for your review! It makes us so happy to hear. Have a lovely day <3

Linda H
Skrev om Hey Kiddo

Tycker kiddo har varit lätta att ha att göra med, bra kontakt och återkoppling. Fått en bra barnvakt som både vi och barnen trivs med. Lätt att följa sina timmar i timbanken

Svar från Hey Kiddo

Tack Linda för ditt omdöme! Det gör oss så glada att höra att ni trivs med er nanny från Hey Kiddo! Ha en fortsatt trevlig dag. /Hey Kiddo teamet

Malin L
Skrev om Hey Kiddo

Det har varit helt okej. Efter 4 försöket hittade vi en tjej som funkade, men som nu är rätt upptagen. Vi var tydliga med att vi har behov med kort varsel & det är 50/50 på det, vilket gör att vi använder en annan med utanför er firma. Alla har varit mindre bra på att ha koll på blöja när det är dax att byta även fast vi varit tydliga. Upplever även att de inte arbetar pedagogiskt med barnet & att ingen faktiskt plockar undan efter sig

Jonas J
Skrev om Hey Kiddo

Enkelt och smidigt. Vi är mycket nöjda.

Andrea H
Skrev om Hey Kiddo

Vi är mycket nöjda med vår barnpassare som leker och aktiverar vårt barn varje gång!

Maya B
Skrev om Hey Kiddo

Rörigt, otydliga rutiner, krånglig timbankshantering. Påbörjad elabonnemang utan att ha presenterat kandidat. Har inte avslutat abonnemang trots flera påminnelser. Dock alltid vänliga men mitt förtroende för hey kiddo är tyvärr förbrukat. (Jag har framfört kritiken till företaget vid flera tillfällen.)

Emilia F
Skrev om Hey Kiddo

Med tanke på den höga timkostnaden är det väldigt lite service som faktiskt ingår. Vår barnvakt är bra men förmedlingen är halvhjärtat intresserad av vår kundupplevelse. Exempelvis då vi anställde en vikarie till vår ordinarie barnvakt. Timpriset varierar beroende på barnvaktens ålder. Vi har aldrig fått timpriset justerat trots att vikaren är mycket yngre än vår ordinarie barnvakt. Bara faktumet att sån info inte följts upp gör att jag upplevelsen av förmedlingen är tråkigare än den behövde vara. Alla fakturor refererar...

Cinar A
Skrev om Hey Kiddo

Jag kan varmt rekommendera Hey Kiddo! De har varit väldigt professionella och tillmötesgående! Kommer att välja de igen om jag behöver barnvakt!!

Svar från Hey Kiddo

Tack Cinar för din fina kommentar! Vi blir så glada att höra att du är nöjd med Hey Kiddo <3 Ha en fortsatt fin dag.

Clara A
Skrev om Hey Kiddo

Mycket nöjd med trevliga Felicia som är mycket duktig barnvakt. Barnen älskar henne. Mycket lek och lärande. Vi är mycket glada att ha en underbar barnvakt.

Hey Clara! Så roligt att höra att ni är nöjda med Felicia och Hey Kiddo <3

Hanna H
Skrev om Hey Kiddo

Superbra på alla sätt! Underlättar vardagen enormt!

Tack Hanna för din fina kommentar <3

Johan M
Skrev om Hey Kiddo

Oklara urvalsprocesser på nannies Ingen profil för beställare Dålig kvalitet Ingen uppföljning / åtgärder Dålig presentation av kandidater

Julia B
Skrev om Hey Kiddo

Vi är nöjda med Maya som hjälper till med lillen. Hey kiddo är ganska dyrt (också efter RUT) och det är kanske något vi oftast funderar över då 170kr/timme (efter RUT) för barnpassning är super mycket. Och barnflickan får bara 110kr/timme lön. Vi skulle ju kunna betala lite extra för barnflickan och fråga om hon vill jobba direkt till oss och då skulle man slippa att ha en agent mellan. Men vi vill fortsätta med nuvarande barnflickan iaf en tid ännu så har därför stannat med Hey Kiddo