Huddinge Maskinservice AB

Snittbetyg
4.5
Ring 08-509 238 67 Dela

Om företaget

Huddinge Maskinservice – Din värmepumpspartner/IVT-Center i Stockholm! Vi hjälper dig med allt från installation till service av din värmepump från IVT och Bosch. Genom många års erfarenhet inom branchen erbjuder vi dig och din värmepump fullständig trygghet. När du står inför valet av värmepump rådger vi dig gärna till...

1422 omdömen om Huddinge Maskinservice AB

Sedan starten hos Reco 2018

Visar 1422 omdömen med 4.5 i snittbetyg
Curt Å
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb hjälp med min frånluftsvärmepump, problemet åtgärdat samma dag.

Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Patrik S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Min berg värmepumpen fel fungerade, en ventil står och slår vilket hördes i hela huset. Jag tog kontakt samma dag som felet upptäcktes (dock var det sent på kvällen) och dagen efter fick jag hjälp med att åtgärda problemet, vilket innebar att byta den defekta ventilen samt att de hittade ytterligare ett fel som de kunde lösa i samma veva. Detta kallar jag för snabb och väl genomfört arbete, jag är mycket nöjd med vad serviceteknikernas insats och hur fort de kunde åtgärda problemet.

Nils Å
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb och bra service. Trevlig servicetekniker

Jesper C
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb och bra utförd service av värmepump.

Joacim B
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Mycket kunniga och duktiga, som följer upp sitt utförda arbete.

Hans F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Extremt tillmötesgående företag, jag kände att vi blev väl omhändertagna det var ett knepigt ärende men teknikern fick till slut till det. Jag kunde även få hjälp på distans vid ett antal tillfällen. Det gällde en reparation av en drygt 10 år gammal luft/vatten pump. Mkt bra, nu är det bara hålla tummarna att den ska hålla i några år till.

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Hans! Tack för ditt fina omdöme! Jag tar med mig detta till min personal. Mvh Johan Söderberg

Göran S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Fungerade bra, bra grabbar som gjorde jobbet som förväntat. (blev ToM billigare än jag förväntade)

Sabri S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Väldigt fint bemötande. Duktig tekniker.

Sven-Olof L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Jag är mycket nöjd. Alla är ningar och besök har varit bra. Duktiga montörer. Sista installationen blev lyckad.. verkmästare håkans bemötande var av högsta klass. Även värme tekniker och rörmokaren var bra. Jag ger 4,9 poäng på den femgradiga skalan. VH sven-olof LIndbäck

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Sven-Olof! Tack för ditt fina omdöme, det tar vi med oss! Mvh Johan Söderberg

Abraham E
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Hej jag tycker att jag har fått det jag ville.

Robin J
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Avser 3-årsservice av IVT 402 värmepump. Lätt att boka tid, och teknikerna kom inom givet tidsintervall. Trevligt bemötande.

Erik C
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Levererade i enlighet med leveransavtalet

Arne B
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Service av högsta klass. Tack.

Elisabeth W
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Vår gamla bergvärmepump gick sönder, vi fick snabb hjälp med både offert och installation. Vi kan varmt rekommendera Huddinge Maskinservice AB.

Mattias F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra service och trevligt bemötande av reparatören som kom vid senaste servicebesöket.

Anders B
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabba att hitta och fixa det som behövde fixas för min värmepump.

Örjan N
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Felsökning av en IVT bergvärmepump. Mycket kunnig och bra bemötande!

Lars B

Högsta betyg! ges vid kontakt med Huddinge Maskinservicr i dag

Mattias K
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Reparatörer kom intvå olika omgångar och det var väldigt bristfällig kommunikation dem emellan så andra killen var tvungen att göra en helt ny felsökning då ingen info fanns om vad tidigare reparatör gjort. De löste problemet till slut.

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Mattias! Jag vet inte vilket arbete detta gäller så jag kan inte kolla om vad vi har gjort hos dig, men tack för din kommentar och jag tar med mig detta till vår personal. Mvh Johan Söderberg

Stefan S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Utförde jobbet snabbt och bra. Trevlig och kunnig personal.

Erik Birger B

Väldigt bra Väldigt bra Väldigt bra

Per-Joel B
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Service på värmepumpar samt felsökning och uppgradering av mjukvara. Snabb och överenskommen tidpunkt hölls.

Jan K

Kunniga Bra service Positiva

Christofer S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Märkligt bemötande av serviceteknikerna som mest verkade vilja lyssna på musik i sina hörlurar under sin besiktning. Verkade tycka att det var konstigt att jag ställde frågor kring hur jag bäst ska drifta värmepumpen.

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Christofer! Tack för ditt inlägg! Så ska våra tekniker absolut inte göra och jag kommer att ha ett samtal med berörd tekniker. Mvh Johan Söderberg

Dhawal P

Bemötande, Erfarenhet och riktigt bra service. Rekommenderas👍

Jan Kjell Anders W
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Min upplevelse är trevligt bemötande men att det finns en stor utvecklingspotential i kommunikationen med kunden. Det tog tid att komma till avslut för affär. Jag förväntade mig snabbare besked och återkoppling men när veckorna blir till månader så börjar man undra. I mitt fall har jag beställt en varmvattenberedare med ventilation i. Ingen stor grej men ändå ett köp på cirka 60.000kr.

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Kjell! Vid denna tidpunkt så hade IVT svårt att leverera värmepumpar liksom alla andra tillverkare, så vi visste inte själva när din värmepump skulle levereras. Och jag vet även att återkoppling från vår sida var bristfällig och det ber jag om ursäkt för, vi jobbar på att kunden ska få bättre återkoppling oavsett vad det gäller för jobb. Hoppas iaf att du är nöjd med din nya värmepump. Mvh Johan Söderberg

Robin G
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevliga tekniker som lämnade allt städat och fint. Hade blivit fem stjärnor om maskinen kommit snabbare men jag antar att detta berodde på IVT och inte Huddinge Maskinservice men det blev ju en del av helhetsupplevelsen.

Ulf B
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra bemötande och duktiga tekniker!

Mehran Y
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Har vid ett par tillfälle skaffat reservdelar till våran värmepump från Huddinge Maskinservice. Alltid hjälpsamma, tillgängliga och håller en bra kavlité. Har bra med reservdelar på lagret vilket hjälpte mig varje gång och reparationen gick hur snabbt som helst. De är dessutom trevliga att göra med.

Hans Erik S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Nöjd. Hade dock gärna velat ha lite feedback under väntan på nya värmepumpen.

Birgit K
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

När de väl kom igång gick det utmärkt, Info om starttidpunkt etc inte bra

Gustav G
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Riktiga proffs. Rätt produkt o direkt från hyllan.

Rickard N
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabbt utfört arbete samt snabb hjälp.

Magnus
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Huddinge Maskinservice AB är grymma! De löser problem bra, snabbt och smidigt och ger riktigt bra service. Rekommenderar dem starkt! 💪🔧

Olle E
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Har under ett flertal år kontaktat Huddinge Maskinservice AB med allt från generella frågor till lite knepigare felsökningar. Ibland har det räckt med rådgivning och guidning via telefon och ibland har det krävts ett hembesök. I samtliga fall har jag, gång på gång, imponerats av bemötandet, den höga kunskapsnivån och intresset av att lyssna på problembeskrivningen för att sedan hitta en lösning. Rekommenderas varmt!

Susanna H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Vi fick ett snabbt och bra bemötande av Huddinge Maskinservice AB när vår luft-vatten-värmepump gick sönder. De skickade ut en kunnig tekniker. Vår värmepump krävde två besök, men rensningen av systemen satte stopp i vårt avlopp, så det blev totalt tre besök. Vid de första två besöken tog jag - frun i huset - emot och blev inte förvarnad om att det skulle se ut som en svinstia efter att pumpen öppnats och tappats på vatten och annat, så det blev en smärre chock när jag kom till tvättstugan där pumpen står efter att teknikern...

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Susanna! Tack för ditt omdöme! Och jättebra att jag får reda på hur vi sköter oss ute hos kund med att städa efter oss mm. Våra tekniker vet att dom ska städa efter sig, men det kanske glöms bort ibland så feedback på det är bra så jag kan påminna våra tekniker om sådana saker. Mvh Johan Söderberg

Anders H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Fick snabbt tid för service av min värmepump. Mycket gott bemötande vid bokningen. En positiv överraskning blev ockå att felet var mindre än vad en konkurrent hade beskrivit det som. Mycket nöjd med hur jag bemöttes. Bara fakturan sänkte humöret.

Mattias F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra servicetekniker och professionellt bemötande hos kundtjänsten.

Robert F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Blivit lovad besök för korrekt inställning. Glömdes bort.

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Robert! Om det är så är det inte bra, jag vet tyvärr inte vilket jobb det är så jag vet inte varför du har glömts bort.. Jag ber om ursäkt för det och tar med mig det till mina kollegor som bokar in arbeten. Mvh Johan Söderberg

Urban G
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra service,snabb hjälp,fint bemötande och bra service tekniker vid utförande av reparation av IVT-pump.

Åsa H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevligt bemötande. Bra service och relavanta priser

Beate S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Jag ringde en måndag morgon då min IVT panna hade haft kortslutning under helgen och var helt ur funktion i vinterkylan. Efter någon timma var tekniker på plats och bytte moderkortet - installerat och klart redan på fm, så imponerad av kvalitet från ärende till lösning!

Maria S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb utryckning trots bara ett par timmar innan julhelgen. Kompetent bemötande och åtgärd. Vi fick njuta av julhelg med varma element.

Åke L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Blev bra bemött utan tidsutdräkt. Ljud som vi trodde berodde på nåt utslitet lager el dyl fick oss kontakta H M AB. Serviceteknikern rengjorde inomhusdelen och justerade sedan inställningen varvid ljudet av obalans försvann. Vi är särskilt nöjda med hur raskt vårt ärende blev handlagt samt serviceteknikerns proffsiga sätt att åtgärda vårt problem.

Gerda W
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Det var aldeles för lång svarstid.

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Gerda! Tråkigt att du tycker det. Vi var hos dig 4 dagar efter att du ringde och konstaterade felet. Vi behövde beställa delar till reparationen, och dagen efter så ringer du och säger att det drar ut på tiden.. Det var inte akut, det fanns värme och varmvatten. Så jag vet faktiskt inte vad som är orsak till att du skriver detta omdöme? Mvh Johan Söderberg

Anna F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Otroligt trevligt proffsig. Äntligen någon som har full koll. Rekommenderas varmt.

Sten L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Mycket trevligt samtal med den som tog emot mitt samtal. Snabbt åtgärdat det anmälda felet. Servicekillen var här samma dag .Felet var att byta en givare. Han kom t.o.m på övertid.

Lena P
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevligt bemötande och snabb hjälp. Jag kan verkligen rekommendera Huddinge Maskinsevice

Bo S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Toppen, jag är väldigt nöjd med installationen.

Angelica H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Det gick snabbt och enkelt, kom i tid. Fick svar på de extra frågorna vi hade och förklaring på det vi undrade. Trevlig kille

Filtrera omdömen