Huddinge Maskinservice AB

Vikingavägen 1, 141 48 Huddinge — Visa karta

Huddinge Maskinservice – Din värmepumpspartner/IVT-Center i Stockholm!

Vi hjälper dig med allt från installation till service av din värmepump från IVT och Bosch.
Genom många års erfarenhet inom branchen erbjuder vi dig och din värmepump fullständig trygghet.

När du står inför valet av värmepump rådger vi dig gärna till den bästa lösningen för ditt behov. När värmepumpen sedan är på plats vill vi givetvis fortsätta vara din servicepartner när behovet uppstår.

Vi är ett auktoriserat serviceombud för både IVT och Bosch, vilket innebär att vi ger dig garantiservice, alltid med originaldelar. Vi hjälper dig som bor i hela Stockholmsområdet inklusive Nynäshamn, Trosa, Gnesta och Mariefred.

Gäller det företag? Då kan vi erbjuda långsiktiga serviceavtal som ger dig ökad trygghet och kontroll över kostnader.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att höra av dig om du har några frågor.
Öppet just nu
Lör: 00:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 242 kunder tycker om Huddinge Maskinservice AB

• 2020-06-10

Johan Eric Bertil Linnemann J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Kan verkligen rekommendera Huddinge Maskinservice när det gäller byte av värmepump. Grym service från första telefonsamtalet till installation av vår nya IVT-pump. Läs mer
  • 2020-05-14

Moa J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Hittar absolut ingenting att klaga på!
    När våran gamla el-panna började ge upp hjälpte Huddinge Maskinserice oss akut med en tillfällig lösning. Sedan kunde vi i lugn och ro ta reda på vad vi ville ha för permanent lösning. Vi fick en utförlig offert med ett seriöst pris. De tog hand om precis alla moment vid bytet till en Luft-vatten-värmepump med varmvattenberedare. De kom på utlovad tid och var också färdiga då de sagt. Mycket proffsig personal. Det märktes att ett par av dem hade lång erfarenhet och som de också förde vidare till de yngre teknikerna. Vi blev väldigt bra bemötta vid alla kontakter, via telefon, mail och besök. De har också jour om man skulle undra något eller behöva hjälp på helgen. Nu lär vi inte behöva ny panna på länge, men om jag skulle byta bostad och behöva göra något åt värmesystemet skulle jag utan tvekan kontakta dem igen! /Moa Läs mer
  • Thomas L

2020-05-12

Thomas L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Huddinge Maskinservice var hos oss och rättade till felkopplade värmepannafilter samt byte tank. Rent och snyggt när dom lämnade!
    Dom gör även servicen på värmepannan. Läs mer

Ulla L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Bra företag . Har tidigare anlitat dem vid installation och nu även för reparation av min frånluftvärmepump.Mycket nöjd med utfört arbete och bemötande. Läs mer

Dan G skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Byte av cirkulationspump på bergvärmeanläggningen, IVT.
    Trevligt bemötande Läs mer

Calle N skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Byte av kompressor. Utfördes mycket bra med trevligt bemötande. Läs mer

Louise A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Huddinge Maskinservice har hjälpt mig med min värmepump, som krånglat på många sätt. Med personligt och engagerat bemötande har de sett till att allt nu fungerar väl. Läs mer

Lisbeth B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Teknikern var vänlig och informerade mig om IVT pumpen som jag inte var värst bekant med sedan tidigare.
    Intressant att följa hur han instruerade sin lärling: det är som på 'gamla goda tider' då gisäll-lärjunge var standard att föra över kunskaper fr.a. i praktiska aspekter.
    Sammanfattningsvis professionellt intryck. Läs mer

Johan W skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Professionellt bemötande vid förfrågan. Jag behövde installera en ny varmvattenberedare. Fick en offert, som jag tackade ja till. Shoppade inte runt så jag vet inte hur de ligger till prismässigt, men min bedömning var att priset var OK. Prydlig installation, bra städat efteråt och inga "extra" kostnader som tillkom på grund av några mystiska tillägg. Rakt och schysst jobb. Läs mer
  • 2020-05-02

Mikael A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Värmepump service
    trevlig personal
    mycket bra service Läs mer
  • 2020-05-02

Shahzad B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    IVT värmepump
    utmärkt bemötande,funkar jätte bra. Läs mer

Roy A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparation av IVT varmvattenberedare
    Bra,men dom ringde aldrig tillbaka som dom lovade-utan det fick man göra själv i många veckor -månader !! Tog lång tid för reservdelarna var slut i Sverige enligt företaget.
    Höll vad dom lovade när jobbet äntligen blev gjort efter många månader ! Bra att dom monterade in en reservberedare under väntetiden 👍
    Reparatörerna var mycket bra 👍👍
    Kunde ha uppgivit att man inte får ta Rotavdrag när det är en försäkringsfråga,det gjorde försäkringsbolaget till mig. Kunde ha missat ca 40.000 kr då som dom betalar ut. Läs mer

Anders B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparation värmepanna.
    Fick snabb hjälp. Läs mer

Peter V skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Har alltid blivit bemött på ett utmärkt sätt, både vid nyköp och service Läs mer

Fredrik S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparationen av ivt490 gick smidigt med bra bemötande och utlovad leverans på utsatt tid. Läs mer

Jakob A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Fick fel på frånluftsvärmepumpen. Ringde och nästa dag när jag kom hem var den fixad! Läs mer

Ove J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Behövde få info om nya Elpannan samt hjälp hur man bäst underhåller den ! Läs mer

Margareta S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparation av luftvärmepump som läckte vatten.
    Fick bra bemötande och utmärkt service.
    Nöjd! Läs mer

David R skrev om Huddinge Maskinservice AB
    snabb och enkelt service! bra och kommer att anlita igen Läs mer
  • 2020-04-28

Corinne S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Vänlig, snabb och bra support. Läs mer
  • 2020-04-28

Lasse O skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Snabb service och allt fungerade då det var klart. Läs mer

Martin M skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Kom . felsökte och lagade värmepannan samma dag. Läs mer

Jenny L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Mycket bra firma, fixade värmepumpen perfekt. kan varmt rekomenderas Läs mer

Ants T skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Ny elpanna och VVB och allting var toppen och sen flera år tillbaka Läs mer

Annika Carina L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Byte av pump till värmepump.
    Snabb återkoppling till rimligt pris. Läs mer

Per J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Trevlig personal. Snabb service. Tack. Läs mer

Jan S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Service av värmepanna.
    Hade förväntat mig liten diskussion om vad jag som ägare kan göra med värmepannan för att " förlänga" livslängden, men här fick jag dra ur orden på servicekillen! Läs mer

Erik J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparation och service av värmepump. Snabb och bra reparation. Tydlig kommunikation. Tack för ett bra jobb! Läs mer

Daniel K skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Översyn av felmeddelande på bergvärmepump Greenline 14. Våra hyresgäster bokade serviceperson, och den personen gjorde ett bra jobb. Gick igenom allt med värmepumpen, felsökte även bakåt i kedjan och uppgraderade även inkommande säkring. Mkt tacksam för det. Dock har jag bett att bli kontaktad för uppföljning och beskrivning av jobbet, det har de missat (och jag har missat att påpeka det till dem igen)
    Känner förtroende för dem - svarade snabbt o bra på frågor om fakturan - ordning och reda på så vis. Läs mer

Kjell B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Ny elpannor funkrar bra.söker finansieringmöjlighet via Nordea banken AB just nu. Kund Sedan 20år med goda erfarenheter Läs mer

Johnny T skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Systemet levererade ingen värme. Fick bra och snabb hjälp samt även förslag på garantiservice som genomfördes med en gång.

Bra och trevligt bemötande. Läs mer

Helena B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Lagade vår IVT värmepump. Gick igenom ordentligt och hittade felet. Hjälpte också till att få reda på vad som brukar gälla som försäkring. Mycket hjälpsamma. Läs mer

Susanne N skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Har fått hjälp ganska fort när jag har anlita dem. 2 gånger har det vart och bytt delar som behövs för att få lite värme inomhus. Rätt skönt . Bra bemötande tycker jag . Värme panna är något nyttt för mig så man är tacksam för all hjälp man kan få via telefon och vid besök. Läs mer

Ola P skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Dom är nogranna punktliga kunniga och håller tiderna. Med vänlig hälsnig Ola Läs mer

Mats K skrev om Huddinge Maskinservice AB
    byte VV berebare IVT värmepump
    bra dialog bra jobb
    fick låna beredare i väntan på leverans
    leveranstiden från IVT lång Läs mer

Nils C skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Service och support av Comfort zone. Duktiga och snabba killar. Läs mer
  • Ronny A

2020-04-24

Ronny A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Ute tempgivare , mkt bra bemötande och egen möjlighet till kostnads besparande . Är mycket nöjd . Läs mer

Daniel D skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Härliga och lätta att ha o göra med. Servade min bergvärmepump, inga konstigheter alls, vettigt folk och vettigt pris. Läs mer

Lars F skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Ordning och reda och duktiga tekniker Läs mer

Benny Å skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Servicen är helt ok. Åtgärdade felet ganska omgående. Läs mer

Mattias J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Jag har varit i kontakt med Huddinge Maskinservice vid säkert 10 tillfällen. De har alltid varit hjälpsamma och ställt upp så fort jag har haft behov, så fort de har kunnat. Läs mer

Malte Å skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Jätte bra kundservice och snabb hjälp Läs mer

Per E skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Det var helg och värmepumpen hade stannat och det började bli kallt i huset.

Jag ringde och bad om hjälp. För att bespara mig onödiga jourkostnader fick jag hjälp att temporärt få igång värmen tills att en serviceman kunde vara på plats närmare vardag.

Sedan fick jag snabb hjälp närmaste vardag. Trevligt och proffsigt bemötande.
    Varmt i huset och en rimlig faktura. Läs mer

Lina W skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Problem med luftvärmepump.
    Bra bemötande smidigt och bra.
    Lite - att det tog flera dagar innan de återkom för att boka en tid när jag ringde. Annars super Läs mer

Kjell Å skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Byte av bergvärmepump. Bra genomfört. Inga anmärkningar. Läs mer

Anders J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Värmepumpen slutade fungera på nyårsdagen.Jag var bortrest och ringde Huddinge maskinservice från Frankrike. Bemötandet i telefon var inte så bra då det verkade omöjligt att får en servicetid. Så, min dotter handlade upp sig på några element och kunde få varmt i huset.
    När jag kom hem tog jag en bild på den läckande cirkulationspumpen och åkte ned till Huddinge Maskinservice.
    Där fick jag ett perfekt bemötande av en trevlig person och servicekillen kom samma dag. Fick också bra support med underlag för anmälan till försäkringsbolag. Läs mer

Ing-britt M skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Service bergvärmepump, har god erfarenhet sedan tidigare. Läs mer

Annika S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Efter flera månaders väntetid kommer äntligen personal ut. Endast hjälp med tömning av spillkopp är beställt men man fakturerar diverse mätningar. Hutlöst dyrt men fakturan reduceras efter påtryckning. Läs mer

Jonny A skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Bra tillgänglighet, kunnig personal, inga konstigheter. Läs mer

Eva S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Bytte ut min värmepump. Snabba att ge råd per telefon, även på kvällstid, och sen hembesök för tillfällig lösning i avvaktan byte.
    Kan värmepumpar och diskuterar olika alternativ utan att försöka sälja den dyraste modellen. Läs mer

Vikingavägen 1, 141 48 Huddinge