Huddinge Maskinservice AB

Huddinge Maskinservice – Din värmepumpspartner/IVT-Center i Stockholm!

Vi hjälper dig med allt från installation till service av din värmepump från IVT och Bosch.
Genom många års erfarenhet inom branchen erbjuder vi dig och din värmepump fullständig trygghet.

När du står inför valet av värmepump rådger vi dig gärna till den bästa lösningen för ditt behov. När värmepumpen sedan är på plats vill vi givetvis fortsätta vara din servicepartner när behovet uppstår.

Vi är ett auktoriserat serviceombud för både IVT och Bosch, vilket innebär att vi ger dig garantiservice, alltid med originaldelar. Vi hjälper dig som bor i hela Stockholmsområdet inklusive Nynäshamn, Trosa, Gnesta och Mariefred.

Gäller det företag? Då kan vi erbjuda långsiktiga serviceavtal som ger dig ökad trygghet och kontroll över kostnader.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att höra av dig om du har några frågor.

Läs vad 1041 kunder tycker om Huddinge Maskinservice AB 2

2022-08-03 Insamlad av företaget
    Kompetent personal på bergvärmesidan. Trevliga också på kontoret.
    2022-07-28 Insamlad av företaget
    Jag har ett par gånger fått hjälp av reparatörer som jobbar på Maskinservice och de har utfört ett alldeles utmärkt arbete på min värmepump. De har dessutom varit mycket trevliga! Hälsningar Doris Levin
    2022-07-27 Insamlad av företaget
    Bra och snabb service. Trevligt bemötande.
    Fått bra hjälp med min gamla Autoterm av kunnig personal.
    2022-07-27 Insamlad av företaget
    Ärliga,trevliga,hjälpsamma,hjälp i källaren,bergvärme element,
    Jag kunde inte få bättre hjälp,,när det pajade i källaren.
    2022-07-25 Insamlad av företaget
    Riktigt nöjd! Vaknade en morgon utan varmvatten eller värme. Ringde Hudinge maskinservice som hjälpte till via telefon att kolla att kompresson fungerade och att sätta pannan i manuellt läge för att få tillbaks värme och varmvatten. Fick tid redan dagen efter med tekniker som snabbt löste problemet. Reservdelarna kostade en bra slant men billigare än först befarat.
    2022-07-23 Insamlad av företaget
    Artigt och lagom entusiastiskt bemötande. Kunnig och proffsig person som lyssnade och gav mig rätt råd. Snabb och trevlig service på plats hemma hos mig som lösta problemet och hjälpte till och gav råd.
    Reparation av gammal panna med luft vatten värmeväxlare
  • Ulf H
    2022-07-23 Insamlad av företaget
    Bra och snabb service, tillförlitliga.
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Huddinge Maskinservice är trevliga när man kontaktar dem och kommer på utsatt tid.

Jag bad om en offert på värmepump men fick aldrig någon trots upprepade påminnelser.

Jag anlitade strax efter företaget för ett annat mindre serviceuppdrag. De skickade två personer men jag fick själv göra 75 % av jobbet. De tog dock fullt betalt för det korta besöket.

Nästa gång försöker jag hitta ett annat företag.
    Hej Nicklas!

Jag har tittat på vad vi har gjort hos dig och det var att tömma och omhänderta köldmedium från din luft/luftvärmepump eftersom du skulle skrota den. Sen ser jag att du ville ha ett offertbesök för en annan värmepump, men vad som hände med det vet jag ej. Jag ska kolla med min installatörsansvarig om det.
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Trevlig, kunnig personal. Snabb service.

Jag hade sedan tidigare kontakt höga förväntningar, vilka infriades till fullo. Högsta betyg!

Felsökning och byte av fläkt i värmepump.
    2022-07-20 Insamlad av företaget
    Försöker alltid fixa mina problem så fort som möjligt.
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    Kom snabbt och fixade problemet.
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Fick hjälp centraldammsugare. Nöjd med resultatet
    Hej Kerstin!

Tack för ditt inlägg!, men jag är osäker på om det verkligen är dammsugaren som vi har fixat hos dig ;).

2022-07-14 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat detta företag under många år och de har ett trevligt bemötande, är lösningsorienterade och kunniga.
    Mycket nöjd kund!
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Fick bra kontakt vid beställning av jobbet och även med teknikern som utförde jobbet.
    Fick snabb och bra service och felet identifierades och åtgärdades omgående.
    Byte av cirkulationspumpen där elektroniken brunnit +filterbyte och kontroll av expansionskärl utfördes.
    Företaget kom på överenskommen tidpunkt och som kund är jag nöjd!
    2022-07-13 Spontant omdöme
    VARNING! Levererar fel produkt, vägrar byta, och tills slut stämmer dig som kund!!!!!!!
    Hej Arne!

Jadu, vad ska jag svara på detta. För att fatta mig kort som så du vet var det inte vi som har gjort något fel.
    Blev väldigt förvånad över att se ditt inlägg här eftersom Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) gick på våran linje och bedömde att vi inte har levererat fel produkt till erat hus! Nästa steg från er sida var att NI stämde oss, vilket gjorde att vår advokat var tvungen att stämma er. Vi hamnade i tingsrätten där ni förlorade där också! Sedan överklagade ni till Högsta domstolen, tyvärr så bedömde även dom att det är inte vi som har gjort fel utan att domen står fast till eran nackdel. Det är väldigt tråkigt att det skulle behöva gå så långt, men det blir konsekvensen eftersom ni tog saken i egna händer utan hänsyn till varken konsumentköplagen eller konsumenttjänstlagen.

2022-07-12 Insamlad av företaget
    Glatt och trevligt bemötande.
    Information och installation av luftvärmepump inom 2 veckor.
    Mycket nöjd.
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande
    Kunnig och trevlig personal
    Snabb service och lösnings orienterade
    De levde upp till våra förväntningar och väl det
    Köpte en ny värme panna , bästa val av leverantör
    Rekommenderas varmt
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Professionell service, bra bemötande.
    2022-07-10 Insamlad av företaget
    Fick problem med en IVT 490 under våren 2022. En trevlig servicekille var här och löste problemet. Fick ett erbjudande om en ny panna (IVT402) vilket vi accepterade. Kostnaden för reparationen av den gamla behövde vi inte betala eftersom vi köpte en ny.
    Generöst och utan krångel! Den nya pannan kom inom utlovad tid och monterades snabbt och smidigt.
    Stort tack till Håkan på kontoret och Peter på service!
    Kan varmt rekommendera Huddinge Maskinservice!
    2022-07-10 Insamlad av företaget
    Bra allt vad de har arbetat för värmepumpen.
    2022-07-09 Insamlad av företaget
    Kompetenta och kunniga. Kommer vända mig dit igen vid behov.
    Bra service,trevlig personal,snabba.
    2022-07-09 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande, personliga och trevliga. Hög kompetens och perfekt installation, bra hjälp ända till vår värmepump var i drift och uppkopplad.
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    Snabb service med väldigt kompetent personal. Det gällde våran panna som hade gått sönder
    Trevligt bemötande. Bra service. Lite svårt hitta till anläggningen
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Alltid bra hjälp och snabb hjälp!
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Blev bemött på ett mycket trevligt
    Sätt. Mina förväntningar var att få pannan lagad och det fick jag snabbt och enkelt.
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Vi är så nöjd man kan vara. Victor var en supertrevlig, kunnig person. Vi kände oss väldigt trygga med att ha honom som kontakt.
    Han sökte och förstod så gott som genast vad som behövde göras , hur många med de kunskaper han besitter, finns det inom kåren i dag.
    Vi vill tacka Huddinge Maskin och Victor och önskar er alla en fortsatt trevlig sommar.👍👍👍❤
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande från första kontakt per telefon till att reparatör slutfört jobbet.
    Proffsiga. Rekommenderar dem varmt!
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Min / vår varmvattenberedare slutade fungera. Jag fick vänligt bemötande, snabb service, en provisorisk beredare några dagar och sen en ny som installerades fint och fungerar bra.
    Vi är jättenöjda!
    TACK!
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Mycket bra mottagande och bra service
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Positiva lyhörda och hjälpsamma.
    Felsökning och service på bergvärmepump.
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Snabb service trots juletid.
    Kunnig och trevlig personal.
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Jag blev bra bemött. Varit kund länge hos företaget. Bytte ut kompressorn.
    2022-07-03 Insamlad av företaget
    Bra, snabb hjälp med reparation.
    2022-07-02 Insamlad av företaget
    Vänligt och proffsigt samt engagerad personal hela vägen från beställning till genomfört arbete.
    För drygt 1 år sedan, beställde jag ny värmepanna, nu demontering och återmontering efter badrumsrenovering.
    Allt fungerade suveränt 👍
  • Tomas B
    2022-07-02 Insamlad av företaget
    Har varit mitt serviceföretag sedan dag 1 då vi flyttade in i vår villa. Det har då handlat om vårt luftvärmesystem som bytts ut och dessutom nyligen fått översyn då det krånglat. Men efter sista kollen så funkar allt som det ska!
    2022-07-01 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött på ett mycket trevligt sätt. Har haft kontakt med företaget tidigare och allt har funkat utmärkt.
    Jag behövde en ny värmepanna då den gamla slutat fungera. Tyvärr fanns ingen sådan panna tillgänglig just då. Företaget ställde upp med en vattenbehållare så att allt kunde fungera.
    Efter en ganska lång tid kunde den nya värmepannan installeras. Det tog inte lång tid att få den på plats. Jag är väldigt tacksam för det arbete som utfördes hos mig. Återkommer självklart om något inträffar med pannan. Men vi får hoppas att det dröjer några år!
    Vänliga hälsningar och en trevlig sommar.
    Margaretha Östling
    2022-07-01 Insamlad av företaget
    Proffsigt och strikt.
    Förväntningarna uppfylldes
    Köp av A/C
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Vänlig o trevlig personal. Snabb service.
    Förväntningarna infriades.
    Behövde hjälp med värmepannan, felmeddelande som jag inte kunde åtgärda själv.
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Bra och snabb service. Reparatör kom redan efter några timmar efter felanmälan.
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Bra service och bemötande. Enda som drar ner betyget är att det tog mycket längre tid att leverera än utlovat
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande samt smidigt utfört arbete
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Snabb service och ett trevligt bemötande!
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Köpte 2st Luft/ luftvärmepumpar av märket IVT. Snabb och bra leverans. Återkom snabbt vid frågor.
    Rekommenderad av granne.
    Rekommenderade en annan granne som funderade på luft/luft värmepump, vilket ledde till order.
    Rolf Bergström
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Bra service löser problemen , bryr sig om kunden. Prioriterar viktig problem !
    2022-05-30 Insamlad av företaget
    Bra och snabb service. Trevlig, pedagogisk och hjälpsam personal. Utförde service på en ivt bergvärmepump
    2022-05-30 Insamlad av företaget
    Service av bergvärme pannan.Snabb och mycket vänlig och kunnig personal har flera gånger hjälpt mig vid akut behov.Jag kan rekommendera denna firma som ligger i topp och överträffar det mesta.
  • Jimmy F
    2022-05-30 Insamlad av företaget
    Snabba, smidiga och kompetenta.
    Mycket bra.
    a lksdf ölaköl aöalk öla öl ertölak öalk ö lkasödlk aöldk