Huddinge Maskinservice AB

En del av IVT Värmepumpar www.humab.se
  • BadgeSixYears
1 460
4.5

Huddinge Maskinservice – Din värmepumpspartner/IVT-Center i Stockholm! Vi hjälper dig med allt från installation till service av din värmepump från IVT och Bosch. Genom många års erfarenhet inom branchen erbjuder vi dig och din värmepump fullständig trygghet. När du står inför valet av värmepump rådger vi dig gärna till...

1460 omdömen om Huddinge Maskinservice AB

Sedan starten hos Reco 2018

Johnny S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Mycket trevlig personal som höll både bokade tider samt blev klara under utsatt tidsplan.

Daniel T
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Jag kontaktade dem för att få hjälp med felsökning av min Bosch CC 160 som börjat lösa ut en av 3 automatsäkringar. De svarade snabbt på mail och reserverade en tid redan dagen efter för en servicetekniker. Serviceteknikern var punktlig och trevlig, och gjorde en utförlig felsökning som visade att det inte var fel på elpatronen eller något annat. Jag rekommenderar dem och kommer använda dem igen när jag behöver. (Lösningen på mitt problem blev att byta alla tre automatsäkringar från 10A till 13A)

Peter S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

ett helt fantastiskt bolag med stor kunskap. Hanteringen är väldigt bra och man kan som kund lita på dem.

Holger L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Installationen gick snabbt och smidigt

Russell S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb, kom samma dag. Hade problem med bergvärme, de kom och byte ut en komponent. Nu funkar den bra.

Bo A
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Supertrevlig personal, snabbt och bra. Rekommenderar varmt

Anna-Maria F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Vänligt och snabbt kom hantverkaren Det visade sig a tt överhettningsskyddet var det som ”pajatt Jag trodde att det var det som skulle kollas först!,,! Först efter dryga 2timmar och efter samtal med colega hittades felet ??? Arbetet åtgärdades och jag fick varmvattenigenUppskattar ert stöd till barn_cancerfonden Vänligen Anna-Maria Frykfeldt

Anders P
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Min närmaste IVT firma var på semester. Jag ringde till Huddinge Maskinservice och pratade med Håkan som fixade ett snabbt besök samt en offert som skickades till f-bolaget. Reparationen påbörjades ganska omgående ,bergvärmepumpen funkade ca någon vecka. Tre återbesök efter avslutad reparation med samma felkod.Nu hoppas jag det fungerar

Elsy Linnéa Elisabet B

Mycket bra service och bra personal. Service av värmepump Nöjd kund /Lasse

Dennis L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb å bra service kunnig personal

David F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

De var bra och kunniga. Bra service. Bra bemötande.

Peter O
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb och bra service, ringde eftersom värmepumpen började fungera igen och ville då bara göra en service på den

Birger V
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Offerterna blev höga jämfört med konkurrenter. Fick sedan en faktura drygt ett år senare med datum som om det skulle vara gjort då för besök före offertgivning. Fakturabeloppet var då högre än offererat och justerades först efter div diskussioner .

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Birger! Tack för ditt inlägg. Vad gäller pris på offert kan jag inte svara på då jag inte vet om det pågick någon disskusion om priset. Sen är det så att vi var ute hos dig och felsökte samt konstaterade vad som var trasigt och behövde bytas. Därefter så får du en offert på kostnad för reparation, det står även att besök och felsökning ingår i offert men eftersom du inte antog vår offert så blev du fakturerad för felsökningen. Jag ber om ursäkt för sen fakturering. Mvh Johan Söderberg

Ritva J
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra service och trevligt bemötande

Björn K
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Min nya värmepump ”dog” helt plötsligt efter 1års servicen. Ringde service för hjälp och fick det samma dag! Tack för snabb service. Mycket nöjd

Lars M
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Precis den support som man förväntar sig. Lugn och metodisk felsökning. Proffsigt!

Ingmar J
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevligt bemötande och snabb service.

Ulla Ö
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra service både vid planerade åtgärder och akuta problem.

Jörgen E
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Otroligt snabb och smidig service

Tony T
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Kom hem från en kort resa, röd lampa på värmepumpen. Fick lite panik, mitt under semestertider då kan man ju tänka att mycket är stängt. Ringde på morgonen till Huddinge Maskinservice, fyra timmar senare kom en servicetekniker och fixade felet. Kanon bra service, jag är jättenöjd.

Christer B
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb respons på mitt problem och det blev avhjälpt med bra kvalitet till ett överkomligt pris.

Mikael H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Hej, Vi anlitade Huddinge Maskinservice AB med anledning av ett akutärende. Vid hemkomst under semestern så upptäckte vi att vår IVT-bergvärmepump helt saknade ström. Vi kontrollerade alla säkringar och proppar men allt såg ut att vara i sin ordning och vi insåg då att vi behövde assistans av expertis. Vår ordinarie reperatör hade semester så vi kontaktade då Huddinge Maskinservice, och blev där bemötta på ett mycket positivt sätt. De skickade snabbt en servicekille som var hos oss inom en timme. Det kunde då konstateras...

Kristoffer S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Kundupplevelsen per telefon liksom utförandet var sakligt, effektivt och trevligt.

Diana K
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra, jag är nöjd med besöket. Vi får se vem jag ringer nästa gång.

Kenneth L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Ni är helt suveräna att ha att göra me

Ronny S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Byte av expansionskärl gick snabbt och smidigt. Jag är mycket nöjd.

Claes A
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Mitt i arbetet slutade de svara i telefonen. Och så fick jag själv åka och hämta den reservdel som behövdes eftersom de sa att de inte hade resurser och tid att göra detta. Efter installation fungerade inte pumpen ändå utan de skulle återkomma med ngn reservdel...där slutade de helt kommunicera med mig trots upprepade försök från min sida... Och när jag väl fick kontakt så bad de att få ringa upp...vilket de inte gjorde. Samt så hänvisade de till att de väntade på en reservdel - som visade sig inte stämma. Allt tog väldigt...

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Claes! Tack för ditt inlägg! Så där ska det absolut inte gå till från våran sida. Jag ska sätta mig in i din arbetsorder för att ta reda på vad som inte har fungerat och ta det vidare till berörd personal. Jag kommer att kontakta dig för att se hur vi kan kompensera dig för detta. Mvh Johan Söderberg

Nils J
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra mottagande vid bokning av service. Kunnig personal vid hembesöket.

Gert W
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb service jag hade två tekniker på plats samma dag och dom gjorde en snabb felsökning . Fick en offert på en ny kompressor vilket jag tyckte blev för dyr då det skulle vara den tredje kompressorn på 16 år. BV hade uppnått sin tekniska livslängd. Jag bad att få en offert på en ny BV och fick den efter ett tag. Väldigt dyr för ett ett till ett byte. Jag fick in flera offerter och fick en bättre maskin av samma märke för ett betydligt lägre pris . Där fick sig min bild av Huddinge Maskinservice en törn sen fick jag...

Hans D
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra service, snabb leverans och trevlig personal.

Håkan L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb utryckning för att laga läckande pump på värmepanna.

Ulf H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Hej! Mekanikern var serviceinriktad och löste problemet kvickt! Ulf :-))

Per D
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevlig servicetekniker. Seriöst intryck när jag bokade tid för service./ Per

Stefan A
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Riktigt uselt...Riktigt uselt...Riktigt uselt...Riktigt uselt...

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Stefan! Det där låter inte bra! Men jag hittar inte dig i vårat kundregister så kan du kontakta mig så jag får reda på vad det handlar om. Mvh Johan Söderberg

Magnus Z
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb och proffsig service.. När min bergvärmepump gick sönder kom de ut och installerade en lånevarmvattenberedare samma dag och vi en ny pump installerad och klar inom en vecka. Mycket nöjd.

Jan-Erik S

Pålitligt seriöst kunnigt företag

Lena H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevlig personal, snabb service och proffsig handläggning av vårt problem med gammal luftvärme pump

Petra B
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Jag rekommenderar Huddinge Maskinservice AB. Snabb respons och bra service. Bra kommunikation med kontoret också.

Curt Å
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb hjälp med min frånluftsvärmepump, problemet åtgärdat samma dag.

Patrik S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Min berg värmepumpen fel fungerade, en ventil står och slår vilket hördes i hela huset. Jag tog kontakt samma dag som felet upptäcktes (dock var det sent på kvällen) och dagen efter fick jag hjälp med att åtgärda problemet, vilket innebar att byta den defekta ventilen samt att de hittade ytterligare ett fel som de kunde lösa i samma veva. Detta kallar jag för snabb och väl genomfört arbete, jag är mycket nöjd med vad serviceteknikernas insats och hur fort de kunde åtgärda problemet.

Nils Å
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb och bra service. Trevlig servicetekniker

Jesper C
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb och bra utförd service av värmepump.

Joacim B
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Mycket kunniga och duktiga, som följer upp sitt utförda arbete.

Hans F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Extremt tillmötesgående företag, jag kände att vi blev väl omhändertagna det var ett knepigt ärende men teknikern fick till slut till det. Jag kunde även få hjälp på distans vid ett antal tillfällen. Det gällde en reparation av en drygt 10 år gammal luft/vatten pump. Mkt bra, nu är det bara hålla tummarna att den ska hålla i några år till.

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Hans! Tack för ditt fina omdöme! Jag tar med mig detta till min personal. Mvh Johan Söderberg

Göran S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Fungerade bra, bra grabbar som gjorde jobbet som förväntat. (blev ToM billigare än jag förväntade)

Sabri S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Väldigt fint bemötande. Duktig tekniker.

Sven-Olof L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Jag är mycket nöjd. Alla är ningar och besök har varit bra. Duktiga montörer. Sista installationen blev lyckad.. verkmästare håkans bemötande var av högsta klass. Även värme tekniker och rörmokaren var bra. Jag ger 4,9 poäng på den femgradiga skalan. VH sven-olof LIndbäck

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Sven-Olof! Tack för ditt fina omdöme, det tar vi med oss! Mvh Johan Söderberg

Abraham E
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Hej jag tycker att jag har fått det jag ville.

Robin J
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Avser 3-årsservice av IVT 402 värmepump. Lätt att boka tid, och teknikerna kom inom givet tidsintervall. Trevligt bemötande.

Erik C
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Levererade i enlighet med leveransavtalet