Huddinge Maskinservice AB

En del av IVT Värmepumpar www.humab.se
  • BadgeSixYears
1 397
4.5

Huddinge Maskinservice – Din värmepumpspartner/IVT-Center i Stockholm! Vi hjälper dig med allt från installation till service av din värmepump från IVT och Bosch. Genom många års erfarenhet inom branchen erbjuder vi dig och din värmepump fullständig trygghet. När du står inför valet av värmepump rådger vi dig gärna till...

1397 omdömen om Huddinge Maskinservice AB

Sedan starten hos Reco 2018

Jan Kjell Anders W
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Min upplevelse är trevligt bemötande men att det finns en stor utvecklingspotential i kommunikationen med kunden. Det tog tid att komma till avslut för affär. Jag förväntade mig snabbare besked och återkoppling men när veckorna blir till månader så börjar man undra. I mitt fall har jag beställt en varmvattenberedare med ventilation i. Ingen stor grej men ändå ett köp på cirka 60.000kr.

Robin G
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevliga tekniker som lämnade allt städat och fint. Hade blivit fem stjärnor om maskinen kommit snabbare men jag antar att detta berodde på IVT och inte Huddinge Maskinservice men det blev ju en del av helhetsupplevelsen.

Ulf B
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra bemötande och duktiga tekniker!

Mehran Y
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Har vid ett par tillfälle skaffat reservdelar till våran värmepump från Huddinge Maskinservice. Alltid hjälpsamma, tillgängliga och håller en bra kavlité. Har bra med reservdelar på lagret vilket hjälpte mig varje gång och reparationen gick hur snabbt som helst. De är dessutom trevliga att göra med.

Hans Erik S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Nöjd. Hade dock gärna velat ha lite feedback under väntan på nya värmepumpen.

Birgit K
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

När de väl kom igång gick det utmärkt, Info om starttidpunkt etc inte bra

Gustav G
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Riktiga proffs. Rätt produkt o direkt från hyllan.

Rickard N
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabbt utfört arbete samt snabb hjälp.

Magnus
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Huddinge Maskinservice AB är grymma! De löser problem bra, snabbt och smidigt och ger riktigt bra service. Rekommenderar dem starkt! 💪🔧

Olle E
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Har under ett flertal år kontaktat Huddinge Maskinservice AB med allt från generella frågor till lite knepigare felsökningar. Ibland har det räckt med rådgivning och guidning via telefon och ibland har det krävts ett hembesök. I samtliga fall har jag, gång på gång, imponerats av bemötandet, den höga kunskapsnivån och intresset av att lyssna på problembeskrivningen för att sedan hitta en lösning. Rekommenderas varmt!

Susanna H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Vi fick ett snabbt och bra bemötande av Huddinge Maskinservice AB när vår luft-vatten-värmepump gick sönder. De skickade ut en kunnig tekniker. Vår värmepump krävde två besök, men rensningen av systemen satte stopp i vårt avlopp, så det blev totalt tre besök. Vid de första två besöken tog jag - frun i huset - emot och blev inte förvarnad om att det skulle se ut som en svinstia efter att pumpen öppnats och tappats på vatten och annat, så det blev en smärre chock när jag kom till tvättstugan där pumpen står efter att teknikern...

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Susanna! Tack för ditt omdöme! Och jättebra att jag får reda på hur vi sköter oss ute hos kund med att städa efter oss mm. Våra tekniker vet att dom ska städa efter sig, men det kanske glöms bort ibland så feedback på det är bra så jag kan påminna våra tekniker om sådana saker. Mvh Johan Söderberg

Anders H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Fick snabbt tid för service av min värmepump. Mycket gott bemötande vid bokningen. En positiv överraskning blev ockå att felet var mindre än vad en konkurrent hade beskrivit det som. Mycket nöjd med hur jag bemöttes. Bara fakturan sänkte humöret.

Mattias F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra servicetekniker och professionellt bemötande hos kundtjänsten.

Robert F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Blivit lovad besök för korrekt inställning. Glömdes bort.

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Robert! Om det är så är det inte bra, jag vet tyvärr inte vilket jobb det är så jag vet inte varför du har glömts bort.. Jag ber om ursäkt för det och tar med mig det till mina kollegor som bokar in arbeten. Mvh Johan Söderberg

Urban G
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra service,snabb hjälp,fint bemötande och bra service tekniker vid utförande av reparation av IVT-pump.

Åsa H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevligt bemötande. Bra service och relavanta priser

Beate S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Jag ringde en måndag morgon då min IVT panna hade haft kortslutning under helgen och var helt ur funktion i vinterkylan. Efter någon timma var tekniker på plats och bytte moderkortet - installerat och klart redan på fm, så imponerad av kvalitet från ärende till lösning!

Maria S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb utryckning trots bara ett par timmar innan julhelgen. Kompetent bemötande och åtgärd. Vi fick njuta av julhelg med varma element.

Åke L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Blev bra bemött utan tidsutdräkt. Ljud som vi trodde berodde på nåt utslitet lager el dyl fick oss kontakta H M AB. Serviceteknikern rengjorde inomhusdelen och justerade sedan inställningen varvid ljudet av obalans försvann. Vi är särskilt nöjda med hur raskt vårt ärende blev handlagt samt serviceteknikerns proffsiga sätt att åtgärda vårt problem.

Gerda W
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Det var aldeles för lång svarstid.

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Gerda! Tråkigt att du tycker det. Vi var hos dig 4 dagar efter att du ringde och konstaterade felet. Vi behövde beställa delar till reparationen, och dagen efter så ringer du och säger att det drar ut på tiden.. Det var inte akut, det fanns värme och varmvatten. Så jag vet faktiskt inte vad som är orsak till att du skriver detta omdöme? Mvh Johan Söderberg

Anna F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Otroligt trevligt proffsig. Äntligen någon som har full koll. Rekommenderas varmt.

Sten L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Mycket trevligt samtal med den som tog emot mitt samtal. Snabbt åtgärdat det anmälda felet. Servicekillen var här samma dag .Felet var att byta en givare. Han kom t.o.m på övertid.

Lena P
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevligt bemötande och snabb hjälp. Jag kan verkligen rekommendera Huddinge Maskinsevice

Bo S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Toppen, jag är väldigt nöjd med installationen.

Angelica H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Det gick snabbt och enkelt, kom i tid. Fick svar på de extra frågorna vi hade och förklaring på det vi undrade. Trevlig kille

Monica P
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Toppen! Bra bemötande när jag anmälde felet, snabb hjälp och bra och trevligt servicetekniker vid namn Victor. Det känns bra att veta vart man ska vända sig när om vi får problem värmepumpen igen. Tack så mycket!

Jonas N
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Mycket bra bemötande, fick tips om hur jag kunde avhjälpa felet temporärt tills en tekniker kunde komma. Rimlig inställelsetid och trevlig tekniker som utförde reparationen kompetent (iofs förväntat) och till rimligt pris. Förväntningen på företaget var att få så snabb hjälp som möjligt med en bergvärmepanna som inte fungerade som den skulle, vilket jag fick enligt ovan. Får jag problem med anläggningen igen kommer jag i första hand att vända mig till dem..

Lars E
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Efter sex år och någon månad gick en fläkt sönder vilket kostade oss 8600:- Tydligen gällde garantin för den delen endast under 6 år? Den nya pannan som installerades nov 2017 kostade dryga 70 000:- Jag tycker i det här fallet att Huddinge Maskinservice, som utfört installationen, kunde vara lite mer tillmötesgående avseende vad bytet av fläkt kostade oss. Mvh. Lasse Ekelund Rönninge

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Lars! Det är så att IVT har en väldigt bra och lång garantitid på sina produkter jämfört med andra tillverkare. Du har 6 års garanti på hela värmepumpen och 10 års garanti på kompressor. Skador som inträffar efter dom åren kan du få full ersättning för om du tecknar en försäkring på din värmepump som du får ett utskick om när garantin går ut. Mvh Johan Söderberg

Peter S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Kunnig, trevlig och snabb service av IVT bergvärmepump. Hade lagt av helt och behövde byta powerkortet.

Göran H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Jättebra inget att anmärka på

Inge-Gerd N
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevligt bemötande. Snabb service. Fick hjälp med min värmepump, en ventil som inte fungerade.

Anna-Maria Y
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Trevligt mötte på telefon samtal, bra och snabb service.

Jan H
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Svarar när man ringar och kommer i överenskommen tid.

Ulf D
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Mycket trevligt bemötande och hjälpsam jour personal! Dom hjälpte till att förklara vad felet troligen var vilket avhjälpte felet snabbt och effektivt. Otroligt nöjd med servicen.

Jessica L
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Jättetrevlig första kontakt, pga att de var överhopade med jobb så tog det ett tag innan vi fick en ordentlig återkoppling och reparation utförd efter första besöket som var en 3-årsservice på vår värmepump. Tog ca 14 dagar innan nästa besök blev bokat men efter det har vi haft det varmt och skönt i huset.

Björn S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra bemött, snabbt utfört då pannan hade stannat och huset var totld nedkyld och vi befann oss på resa.

Nils Mattes Sixten F
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

hej installerade ny värmepump 14 - 2 på fageruddsgränd 2 trevliga och duktiga montörer allt fungerar bra

Lars S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra respons och serviceinriktade!

Per K
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bra bemötande snabb service. Smidig hantering

Tomas K
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

När vår gamla frånluftsvärmepanna gick sönder i oktober felanmälde vi och efter besök av servicetekniker från Huddinge Maskinservice (som kom snabbt) rekommenderades vi att byta ut den gamla mot en ny från IVT. Vi fick en offert och tackade ja på vändande post. Sedan hände absolut ingenting. Och kommunikationen med företaget var obefintlig. Dagen före julafton gav den gamla pannan upp definitivt. Julafton var svinkall, men vi överlevde tack vare extra mobila radiatorer, filtar och sockor. På juldagen ringde vi Huddinge...

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Tomas! Tack för ditt omdöme. Varför kommunikationen inte fungerade kan jag inte svara på men det är bra att du påtalar det så vi kan förbättra oss. Mvh Johan Söderberg

Yasar B
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Jag har haft mycket problem med mina element och därför ringde jag till dem. Istället för att undersöka elementen gick de ner till min värmepump och bytte ut 3 delar som de inte visste om de skulle byta eller inte. Efter 1 timme var elementen fortfarande iskalla, jag ringde då till chefen och bad de komma och kolla om allt. Han tog betalt på andra besöket också! Sakerna som de bytte ut sparade jag och undersökte hos en professionell och fick veta att de var inte ens trasiga. Känner mig helt lurad… De gjorde samma sak...

Svar från Huddinge Maskinservice AB

Hej Yasar! Tack för din kommentar! Jag har absolut inget emot kritik utan det är bra att få veta vad kunder tycker. MEN, när kritiken innehåller lögner så är det väldigt tråkigt! Det betyder att jag inte tar det på allvar. Du mailade hit och med en tråkig ton som gjorde att jag mailade tillbaka till dig om att kontakta ett annat företag som får åtgärda din värmepump. Materialet som vi har bytt var en givare som missvisade temperatur därav bytet av denna! Mvh Johan Söderberg

Jan O
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Allt fungerade på bästa sätt, snabb och proffsigt bemötande.

Anders R
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Köpte en bergvärmepump. Fick svar på mina frågor under den långa leveranstiden som jag informerades om från början.

Ove N

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jon S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Bästa servicen i stan. Underbar hjälp från duktiga proffs som verkar gilla det dom gör. Har ingenting negativt att säga om dem. Har använt dem i snart 20 år så jag vet vad jag pratar om. Använder dem både för regelbunden service och vid fel som har uppstått. Senast de hjälpte mig var det jourtelefon efter arbetstid och jag fick en lång och proffsig telefoninstruktion som hjälpte mig ur den omedelbara knipan. Sedan kom en tekniker ett par dagar senare och ordnade felet.

Hej Jon! Tack för ditt fina omdöme! Mvh Johan Söderberg

Sait A
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Jag fick det hjälp som jag behövde och blev bra . Skulle gärna rekommendera andra

Ammar A
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Man får bra tips av dem. Några veckor väntetid för ett hembesök , annars duktiga och trevliga personal även via tel samtal och mail kontakt.

Maria E
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Tillmötesgående, snabba och hjälpsamma!

Richard N
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Gör ett mycket bra jobb. Jag har alltid varit nöjd.

Jonas S
Skrev om Huddinge Maskinservice AB

Snabb kontakt och bra service.