14 rekommendationer

Jesper Ackelman
en del av HusmanHagberg Uppsala

Svartbäcksgatan 28
753 32 Uppsala — Visa karta

Vad tror Jesper att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 14 kunder tycker om Jesper Ackelman

• Georgi G
    Georgi G skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jesper Ackelman är en mycket engagerad, kompetent och trevlig mäklare. Vidare fanns han alltid tillgänglig för frågor och funderingar. Jag skulle utan tvekan anlita honom igen.
    2017-08-15 Jesper A svarar Georgi G
    Hej Georgi! Det var riktigt roligt att få hjälpa dig med försäljningen av din lägenhet och dessutom så ordnade vi ju rekordpris i föreningen! Ha en fortsatt härlig sommar så hörs vi av framöver! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Ett trevligt och proffsigt bemötande. Höll mig välinformerad under hela försäljningsprocessen.
    2017-08-15 Jesper A svarar Lennart J
    Tack så mycket för dina varma ord Lennart! Det har varit mitt nöje att få vara en del av er försäljning. Hoppas ni har det bra i Åmål och att Marie hittar en ny trevlig lägenhet i Stockholm! Har ni några frågor eller funderingar är det bara att slå en signal till mig. Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
  • Bibbi L
    Bibbi L skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jag blev överraskad att han var så ung.Mäklare uppfattade jag som äldre män eller kvinnor.Han var försiktig att sätta utgångspris,som jag uppfattade att han inte såg helheten på utbudet.
    Bemötandet i övrigt var det inget att anmärka på.En utåtriktad glad och trevlig person.
  • Jan H
    Jan H skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Trevlig och korrekt. Saklig och påläst. Vi föll för honom direkt. "Go gubbe".
    2017-07-03 Jesper A svarar Jan H
    Hej Jan, tack för dina härliga ord! Det har varit ett sant nöje att få hjälpa dig med försäljningen. Vi hörs av framöver! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
    Rozbeh K, Jesper A gillar detta
  • Said S
    Said S skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jesper tog bort vår annons från alla hemsidor på nätet fem dagar innan vi skulle träffa en av spekulanterna som ville köpa vår lägenhet. Han gjorde det utan att meddela oss. När vi frågade honom varför och med vilken motivation han gjorde det så fick vi bara detta svar: Jag ber om ursäkt; jag gjorde fel. Vad kan motivera en mäklare att ta bort en annons innan något kontrakt har skrivits på? Jag vill gärna få ett svar på denna fråga.

Uppdatering 19/6: Fick ett samtal idag från en av Jespers kollegor som störde sig på mina negativa kommentarer om Jespers arbetssätt. Måste alla era kunder vara nöjda och är det bara positiva röster som ska höras här? Jag glömde skriva att Jesper i flera veckor, trots sitt erkännande om det felaktiga att ta bort annonsen utan vår vetskap, vägrade att låta oss avbryta kontraktet med honom i förtid. Vi fick sms om att vi kunde göra det om vi betalade 5000 kronor för avtalsbrott (för olika kostnader). Något sådant hade inte nämnts på vårt påskrivna kontrakt med honom. Han gick med på att upphäva kontraktet först efter att en annan mäklare hade tagit kontakt med honom.
    2017-06-20 Jesper A svarar Said S
    Hej Said!
    Det stämmer att vi tog bort annonsen, dock vill jag återigen förtydliga lite kring det hela. Vi kom överens om att skriva ett kontrakt med köparen dagen efter att ni accepterade budet. När jag sedan förberedde handlingarna på kontraktsdagen inför att vi skulle träffas så tog jag även ner annonsen. Efter det ringde ni och ställde in kontraktet och sköt på det i omgångar till lördagen.
    Mer detaljerad beskrivning kommer nedan, samt även tankar från min kontorschef.

På måndagen fick vi in ett bud som låg 100 000 kr över utgångspriset, samt 250 000 kr över övriga bud som inkommit. Detta bud var ett rekordpris i föreningen för lika stora lägenheter och med tanke på skicket på er lägenhet så var det ett väldigt bra bud. Efter att ha kollat med de övriga budgivarna som inte ville lägga något högre bud så fick jag ett godkännande från er på detta pris. Vi planerade in att vi skulle träffas för att skriva kontrakt dagen efter. Under tisdagen i samband med att jag förberedde alla handlingar för kontraktet så plockades annonsen ner, här borde jag självklart stämt av detta med er men det missades. Senare på eftermiddagen så avbokade ni kontraktstiden och valde då att börja skjuta på det i omgångar av olika anledningar, som sedan blev lördag. För att till sist även ställa in den tiden under lördagen efter mötet med Josef, min kontorschef. /Jesper, HusmanHagberg

Hej Said. Nu är det Josef som skriver.
    Gällande summan på 5 000 kr så är var det jag som tog det beslutet, inte Jesper.
    Som egenskap av kontorschef så ville jag höra av mig för att bemöta er och förklara situationen under processen när ni var på väg att sälja er bostad. I det telefonsamtalet berättade jag att jag ville träffa er och redan dagen efter (fredag) var jag på väg från Uppsala mot södra sidan Stockholm för att träffa er. När jag nästan var framme så ställde ni in mötet med mig och jag blev väldigt besviken då jag själv ställde in alla mina åtaganden den eftermiddagen. Dagen efter (lördag) så fick jag möjligheten att träffa dig och vad jag förstod då så var du besviken på att bostaden togs bort innan du och köparen skrivit på alla papper och du ville veta varför. Efter vår diskussion så berättade du att ni kunde gå med på att sälja bostaden om köparen kunde betala 150 000 kr mer. Bostaden hade i denna stund varit ute i närmare 1 månad och det bud vi hade fått var som vi nämnde tidigare redan ett rekordpris. Min bedömning var att Jesper hade presterat ett bra resultat och när det senare handlade om att ni ville ha mer betalt annars ville ni bryta avtalet, innan ensamrättstiden gått ut. Om man väljer att säga upp avtalet i samband med att ensamrättstiden löper ut så tillkommer ingen kostnad, så som det står i vårt förmedlingsuppdrag. Vill man avbryta innan så kunde vi i detta fall tänka oss detta men då mot en liten kostnad för att täcka våra största utgifter vi haft under uppdragstiden, därav den kostnaden. När sedan en annan mäklare tog kontakt med oss så gick vi med på att avbryta avtalet med dig, efter Jespers önskemål, några veckor innan ensamrättstiden gick ut utan ersättning.

Vi vill som avslutning tacka dig Said att du skrivit här på reco.se. Det hjälper oss att utvecklas i framtiden! Ha en bra sommar.
  • Juli L
    Juli L skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jesper är mycket professionellt och en bra och förtroende ingivande säljare. Supernöjd.
    2017-05-24 Jesper A svarar Juli L
    Hej Juli!
    Det har varit ett sant nöje att få hjälpa dig med försäljningen och alla steg på vägen! Allt gott så hörs vi av fortsättningsvis!
    Varma hälsningar Jesper!
    Jesper A, Rozbeh K, Maxim A gillar detta
  • Axel V
    Axel V skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    bra bemötande, trevlig, alltid tillgänglig.
    2017-05-15 Jesper A svarar Axel V
    Tack för dina ord Axel! Det har varit en stor ära för mig att vara ansvarig både vid er försäljning som ert köp av er nya bostad. Jag vet att ni med säkerhet kommer trivas bra i er nya lägenhet! Allt gott! Varma hälsningar Jesper, HusmanHagberg
    Jesper A, Rozbeh K gillar detta
  • Jimmy B
    Jimmy B skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Fantastisk mäklare och underbar service

👍👍👍👍👍
    2017-04-21 Jesper A svarar Jimmy B
    Tack själv Jimmy! Det har varit ett stort nöje att vara en del av din flytt till nytt boende! Hoppas att du kommer trivas i din nya lägenhet! =D
    Rozbeh K, Jesper A, Maxim A gillar detta
  • Pierre S
    Pierre S skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Ja hur ska man börja. Jag ville sälja min lägenhet och göra det enkelt/bekvämt för mig så jag fick kontakt genom mäklare som skickade ut annons genom brevlåda tog då kontakt till Husman Hagberg och Jesper Ackelman ringde mig lägligt. Vi fick god kontakt om lägenhetsförsäljning men även bra personkemi. Jesper hjälpte till med fotograferingen så bilderna blev bra ihop med fotografen. Resulterade i en bra presentation bildmässigt och bra saklig formulerad beskrivning av lägenhetsprojektet. Jesper gjorde första mötet med köparna till en naturlig sammankomst. En bra affärsdeal gjordes med känsla för förtroende mellan oss tre parter. Deras lokal var helt OK att träffas i. Jesper ringer även efter affären och frågar om han kan hjälpa till med "något" och det känns helt bra.

Jag kan rekommendera Jesper på Husman Hagberg för bostadsbyte.
    2017-04-10 Jesper A svarar Pierre S
    Tack Pierre för dina varma ord! Det var en stor resa som vi tog oss igenom och vi kom ut som större människor av oss själva! Du vet att oavsett vad det gäller så är du alltid välkommen att slå en signal eller komma förbi kontoret för en kopp kaffe, så tar vi en pratstund! Varma hälsningar Jesper
    Josef B, Göran E, Maxim A, Rozbeh K, Jesper A gillar detta
  • Hans N
    Hans N skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Mycket bra bemötande, han uppfyllde alla mina förväbtningar
    2017-04-10 Jesper A svarar Hans N
    Tack Hasse för alla lovord du har gett mig under hela resan! Det har varit otroligt roligt att få hjälpa dig och hela familjen att sälja era föräldrars lägenhet. Du har haft höga, men rättvisa, förväntningar genom hela affären och det har varit en stor glädje och en extra sporre att få uppfylla dem alla! Vi hörs av framöver. Allt gott! Varma hälsningar Jesper
    Josef B, Göran E, Rozbeh K, Maxim A, Jesper A gillar detta
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    en snabb och smidig affär. ett tryggt och vänligt bemötande.

Full pott!
    2017-03-15 Jesper A svarar Christoffer A
    Tack Christoffer för din rekommendation! Du kommer garanterat trivas bra i lägenheten. Är det några funderingar så är det bara slå en signal till mig så svarar jag alltid! Ha de gott! Varma hälsningar Jesper
    Josef B, Göran E, Maxim A, Rozbeh K, Jesper A gillar detta
  • Pierre O
    Pierre O skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Välvillig, genuin, trevlig och ett vänligt bemötande genom hela processen trots uppkomna svårigheter.
    2017-04-10 Jesper A svarar Pierre O
    Tack för dina goda ord Pierre. Jo det var en lite trög försäljning men vi kom igenom den med ett gott slut. Hoppas att nikommer trivas bra i er nya lägenhet. Allt gott! Varma hälsningar, Jesper
    Göran E, Rozbeh K, Jesper A, Maxim A gillar detta
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Jesper etablerade snabbt en god relation med mig som kund med sitt empatiska och serviceinriktade sätt. Han har på ett lyhört och problemlösande sätt bemött mina behov vid försäljningen och hela tiden underrättat mig under försäljningsprocessen samt låtit mig aktivt påverka dess förlopp. Min upplevelse av delaktighet har gjort att jag känt mig trygg eftersom förloppet då så långt det varit möjligt känts förutsägbart. Jesper har även visat stort prov välvilja och hjälpsamhet eftersom han gjort grundliga efterforskningar i syfte att göra både mig och köparen nöjd.
    2016-12-28 Jesper A svarar Henrik B
    Hej Henrik, vilka värmande ord! Det har varit mig ett sant nöje att hjälpa dig i din resa mot ett nytt boende och mitt mål har varit att du ska känna dig så trygg som möjligt genom hela affären! Jag önskar dig all lycka framöver och är det någonting du funderar över så finns jag alltid tillgänglig här för dig! Varma hälsningar, Jesper HusmanHagberg
    Göran E, Rozbeh K, Maxim A, Jesper A gillar detta
  • Emmy E
    Emmy E skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala
    Superbra service och trevligt bemötande!
    2016-12-28 Jesper A svarar Emmy E
    Hej Emmy! Tack för de vänliga orden. Riktigt roligt att du känner dig trevligt bemött och att du fått superbra service när jag hjälpte dig köpa din första lägenhet. I och med att det blev en snabb process så känner jag att det är extra viktigt att du känner dig trygg och får svar på alla frågor som du har. Jag är helt säker på att du kommer trivas i din nya lägenhet och jag ser fram emot fortsatt kontakt med dig, är det några funderingar så är du alltid välkommen att slå en signal till mig! Varma hälsningar, Jesper HusmanHagberg
    Göran E, Rozbeh K, Maxim A, Jesper A gillar detta
Maxim Alami