Jesper Ackelman
Registrerad mäklare sedan 2016-10-24
Aktiv på Reco.se sedan 2016-12-15
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Jag älskar att utmanas av nya affärer och aldrig sitta still. I dagens marknad så får man även utmana sig själv och hitta nya lösningar för att synas i bruset.
Det är endast döda fiskar som följer strömmen!

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag drivs av mina nöjda kunder och i yrket så är jag en perfektionist. Det märks genom att jag alltid ser till att hålla mig uppdaterad för att kunna svara på alla frågor som kan dyka upp. Detta leder som en bonus även till högre slutpriser.

Vad gör du helst på fritiden?
Då finner jag stor njutning i att ge mig ut i skogen på en runda och vara ensam med naturen. Det är en riktigt skön avkoppling och ett bra ställe att gå igenom de eventuella problem man möter. När jag får tid över så upptäcker jag gärna nya ställen, inte bara utomlands utan gärna i Sverige (hemester är underskattat)! Läs mer

Läs vad 121 Läs vad Jesper Ackelman

• Agneta S
    Agneta S köpte sin stuga med hjälp av Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala

2020-07-25

Ordning och reda
    Vänligt bemötande Läs mer
    Rozbeh K gillar detta
  • Britt-marie L köpte sin lägenhet med hjälp av Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala

2020-07-22

2:a
    Svara på de frågor man hade. Så fort man hade några funderingar. Läs mer
  • Thomas L
    Thomas L sålde sin lägenhet med hjälp av Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala

2020-07-20

2:a
    Jag anlitade Jesper för att hjälpa mig att sälja min lägenhet på kummingatan i Uppsala. Och jag är supernöjd med slutresultatet. Jesper är lugn och noggrann och kommer att använda mig av honom i framtida affärer. Läs mer
    Rozbeh K gillar detta
  • Jack D köpte sin lägenhet med hjälp av Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala

2020-06-26

Centrum
    jag köpte en lägenhet där Jesper var säljarens mäklare. Han påstod att han hade kontrollerat pantsättningen vid tillträdesdagen, vilket han inte hade gjort. Det fanns en sk dold pantsättning i lägenheten, dvs säljaren hade tagit ett lån i lägenheten utan att tala om det. Jag upptäckte det av en ren slump. Även om säljaren garanterade i överlåtelseavtalet att lägenheten inte skulle vara pantsatt på tillträdesdagen så fanns det ändå en risk för mig att tvingas betala säljarens lån. Jesper gjorde inte sitt jobb som mäklare att kontrollera pantsättningen i lägenheten. Läs mer
    2020-07-01 Jesper A svarar Jack D
    Hej Jack,
    Tack för ditt omdöme!
    När vi pratade om detta vid vårt samtal i mitten på april när det uppdagades så var det, som jag förklarade då, att säljaren i samband med försäljningen tog ett privatlån från en bekant för att finansiera handpenningen till hennes nya bostad, vilket de noterade i föreningens pantregister. Detta var absolut ingen dold pantsättning.
    I samband med att hon fick ut handpenningen från dig, när du blivit godkänd som medlem, betalade hon av det lånet. Det som missades var att det inte avnoterades hos föreningen och förvaltaren i samband med att det löstes.
    Men så fort som vi fick notis om detta i april så kontaktade jag föreningen och de avnoterade pantsättningen (eftersom lånet var löst). Så det var absolut inget problem och ingen risk alls att du skulle betala någon annans lån.

Det är självklart tråkigt att panten inte avnoterades av föreningen/förvaltaren på direkten men ibland så kan det falla mellan stolarna hos förvaltaren. Jag försökte även nå dig på telefon och meddelande här tidigare, utan resultat. Skulle det vara några fler funderingar så är du alltid välkommen att slå en signal till mig.

Ha en fortsatt härlig sommar!
    Varma hälsningar, Jesper
    Jesper A gillar detta
  • Emma S köpte sin lägenhet med hjälp av Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala

2020-06-23

Höganäs
    Fantastiskt bra mäklare! Snäll, trevlig och proffsig. Läs mer
    2020-07-01 Jesper A svarar Emma S
    Hej Emma, Tack för dina fina ord. Det var riktigt roligt att få hjälpa dig i samband med köpet av din första lägenhet! Varma hälsningar, Jesper
    Jesper A, Maxim A, Rozbeh K gillar detta
  • GÖRAN G skrev om Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala

2020-05-12

Jag sålde en lägenhet, efter min mamma, på Kyrkogårdsgatan. Det gick väldigt fort och smidigt plus att priset blev bra mycket över vad jag förväntade mig. Jag är helnöjd! Läs mer
    2020-07-01 Jesper A svarar GÖRAN G
    Hej Göran,
    Tack för ditt omdöme. Det var mycket roligt att få hjälpa till i en sådan känslosam affär. Det är alltid speciellt när man får äran att förmedla en sådan pärla med en säljare som bott i lägenheten i 50 år och tagit hand om den så väl som din mor hade gjort. Vi hörs av framöver när det blir dags att leta lägenhet till er själva, som vi pratade om. Ha en riktigt härlig sommar nu!
    Varma hälsningar, Jesper
    Jesper A, Rozbeh K gillar detta
  • Izabella E köpte sin lägenhet med hjälp av Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala

2020-05-11

Löten
    Jag har köpt en 2:a på Ferlinsgatan. Jag fick ett bra och skickligt bemötande, snabba svar. Det är en mäklaren som kan sitt jobb och som jag skulle rekommenderar till andra, och själv anlita igen. Läs mer
    2020-07-01 Jesper A svarar Izabella E
    Mycket tack för dina fina ord Izabella. Riktigt trevligt att få hjälpa dig och alltid trevligt när man blir satt på test på riktigt med dina bra frågor. Skulle det dyka upp några funderingar framöver så vet du vart jag finns. Varma hälsningar, Jesper
    Jesper A, Rozbeh K gillar detta
  • Åsa R sålde sin lägenhet med hjälp av Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala

2020-05-09

Övre Slotts
    I tid, Trevligt bemötande, positivt inställd, lagom på, påläst om objektet, Läs mer
    2020-07-01 Jesper A svarar Åsa R
    Stort stort tack Åsa för dina fina ord. Även stort tack för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen av eran egen lägenhet. Riktigt roligt att få hjälpa till med alla delar av den största affären man gör i livet. Varma hälsningar, Jesper
    Jesper A, Rozbeh K gillar detta
  • Matteus W köpte sin lägenhet med hjälp av Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala

2020-05-07

Kapellgärdet
    Trevlig mäklare, visade allt och affären gick mycket snabbt och enkelt! Läs mer
    Jesper A, Rozbeh K gillar detta
  • Henrik F sålde sin lägenhet med hjälp av Jesper Ackelman en del av HusmanHagberg Uppsala

2020-05-06

Löten
    Jag har bara positivt att säga om Jesper. Serviceminded, kunnig, alltid tillgänglig och dessutom väldigt trevlig. Läs mer

Senaste försäljningarna

Ringvägen