i3 Entreprenad AB

i3 Entreprenad AB

Välkommen till i3 Entreprenad AB!

Vi är en sammanslagning av Potentia Bygg AB, Niklas som tidigare varit projektledare och Mattias Holst Bygg AB vilket tillåter oss att arbeta med helhetslösningar för såväl stora bolag som privatpersoner. Vi har tillsammans 48 års erfarenhet av byggbranschen och ser inget annat än ett slutresultat med hög kvalitet.

Vi jobbar gärna och ofta på totalentreprenad och har då kontakt med duktiga hantverkare med egna små bolag. Eftersom varje hantverkare känner eget ansvar för sitt arbete tror vi att var och en är mer mån om resultatet än om du anlitar en stor firma med många beslutsled.

Kontakta oss med din idé så återkommer vi med ett kostnadsförslag!

Läs vad 72 kunder tycker om i3 Entreprenad AB 2

2020-04-05
    Fungerade utmärkt från planering till färdigt resultat
  • Michael M
    2020-04-04
    Jonny, Bosco och Martin byggde vårt altandäck på runt 60 m2, en custom-byggd pergola på 4x5 meter, ett cykelförråd, satte upp snörasskydd på tak samt spaljé utmed en hel husvägg, plus tog upp ett extra ventilationshål i krypgrunden.

De var helt outstanding i varje steg. Allt från initial kommunikation och planering, till offerering, kreativitet och dagliga avstämningar. Var ett rent nöje att anlita dessa herrar. De stod ut med våra halvt inexakta instruktioner, hanterade smidigt ett och annat önskemål som kom på volley, och kom med utmärkta egna förslag / lösningar. Stort tack!
    2020-04-03
    Vi tog kontakt med Potentia Bygg för att få hjälp med en platsbyggd TV-möbel. Och vilken möbel de levererade! Johnny som gjorde snickeriet är otroligt duktig och noggrann. Inom loppet av bara några dagar stod den klar. Något dyr men det får man räkna med när man vill ha saker platsbyggt. Värt varenda krona!
    2019-09-20
    Har svarat tidigare! Allt var mycket bra!😀
    2019-09-18
    Överlag ett bra och gediget arbete från alla involverade. Och vi var särskilt nöjda med elektrikerns arbete och hans råd och service. Minus att dialogen med projektledaren blev märkligt känslostyrd om fakturornas innehåll.
    2019-09-18
    Mycket proffsigt och bra jobb.
    Gjorde om badrum där jag bytte ut badkar mot dusch. Plattsättare och rörmokare som både gjorde bra jobb på utsatta tider. Rekommenderas varmt!!
    2019-09-18
    montering av nytt kök med tillhörande tjänster. bemötandet var mycket bra där inblandade hantverkare agerade seriöst och professionellt.Diverse frågetecken och problem löstes på ett mycket bra sätt. samtliga hantverkare höll tider och var dessutom mycket trevliga. på det stora hela levererade Potentia Bygg en utomordentlig slutprodukt och kan varmt rekommenderas till andra kunder.
    2019-09-18
    Potentia Bygg har rivit en vägg och byggt en bokhylla hos oss. De har också lagt klinker på en 31 kvm stor balkong. Allt till full belåtenhet. Vi har blivit mycket väl bemötta och är väldigt nöjda med deras jobb hos oss.
    2019-01-14
    Johnny och hans kollega Boskar hjälpte mig att bygga en innervägg i min lägenhet. Snabba, professionella, jätte fin resultat och pris! Jag kan verkligen rekomendera dem!
    2018-11-14
    Fått hjälp med badrum, skivning och golvläggning. Både Jonny och Mario är extremt noggranna och samtidigt effektiva. Mycket ovanlig kombination. När andra i byggprojektet ställer till det har dessutom Jonny nätverket för att få in bra folk snabbt och rädda upp situationen. Rekommenderas!
    2018-10-11
    Jonny på Potentia Bygg gjorde ett snickerijobb hos oss; en större inbyggd garderob och vi är otroligt nöjda. Har faktiskt aldrig träffat en proffsigare hantverkare. Kommer på minuten på utsatt tid, lastar av sina verktyg och material och jobbar sedan intensivt tills han är klar - vilket han blev en dag tidigare än utsatt tid. Jonny tar betalt för de timmar han arbetar - inga konstiga påslag eller överraskningar när fakturan kommer. Sen till själva jobbet: minutiöst noggrant och proffsigt gjort. Jonny hittade lösningar på problem som dök upp under arbetets gång och lyssnade in våra förslag och idéer. Tack Jonny och Potentia Bygg, vi kommer garanterat att anlita er igen!
    2018-06-28
    Proffsiga hantverkare. Vänligt bemötande. Bra planering, inga väntetider. Vi är nöjda över resultatet.
  • Ulrika B
    2018-06-28
    Potentia Bygg renoverade badrum och hall. Vi är nöjda med bemötandet och uppföljningen som var under arbetets gång. När det dök upp ett problem efter att arbetet var slutfört så fixade dom det! Proffsigt och bra finnisch.
    2018-06-23
    Smidigt och bra, beställde nästan allt via kakel design i Sollentuna, de va dessvärre ganska dåliga på respons fick t ex aldrig något skiss på badrummet med de nya kaklet mm. Men potentia höll vad de lovade och var mkt noggranna, ringde alltid innan de gjorde något för att säkerhetsställa.
    Men kakeldesign Sollentuna ger jag 2... tyvärr! Ingen som svara i telefon när man ringde och inga svar på e-mail...
    2018-06-22
    Viss renovering av nyköpt hus.
    Mycket engagerade och kunniga medarbetare som utförde arbetet enligt våra önskemål och som dessutom hade ideer om förbättringar. Tider och priser som getts av ledningen uppfylldes.
    2018-03-19
    Denna gång har vi rustat upp vår vind till ett bättre förvaringsutrymme. Även denna gång har Potentia Bygg gjort ett bra jobb - gick snabbt, bra gjort och att prislappen hölls.
    2018-02-06
    Har anlitat Potentia Bygg för renovering av badrum.
    Alltigenom professionellt utfört med regelbunden återkoppling under arbetets gång.
    Jag är jättenöjd med resultatet.
    2018-01-30
    Potentia Bygg är pålitliga, kompetenta, proaktiva och sätter kvalitet i centrum. Vi har renoverat ett helt hus (nytt kök, nytt badrum, gips på väggar, lister, nya innedörrar, målning av såväl väggar/tak/trappa mm. Kontakten funkar utmärkt och jag kan varmt rekommendera Potentia Bygg. För mig är det ett sjävklart val vid nästa tillfälle!
    2018-01-30
    Snabba. Professionella. Lyhörda.
    2017-11-23
    Vi behovde snabb hjaip med flytspackling, tatskikt och kakling av bsdrum. Potentia bygg stallde snabbt upp och gjorde ett kanonbra jobb. Vi gjorde vissa moment sjalva och da fick vi tips och rad. Vi kan verkligen rekomendera Potentia Bygg!
    2017-06-28
    Vi är mycket nöjda från början till slut med vårt altanbygge. Företaget har hållit vad det lovat och dessutom noga angett vilka tider de har arbetat.
    Vi kan rekommendera Potentia Bygg!
    Lars & Ingrid Strömberg
    Sollentuna
    2017-04-07
    Fantastiskt engagemang! Tänker på detaljer och levererar toppkvalite
    2017-02-24
    Vi har nu använt Potentia Bygg två gånger för att renovera två badrum och vi är klart nöjda. Det är många saker som ska beslutas under arbetets gång, och där tycker vi att det har fungerat bra att kommunicera under tiden. Det har kanske också underlättat att vi kört på löpande räkning, för då blir det aldrig några problem ifall man vill att någonting extra ska göras. Vi är också väldigt nöjda med slutresultatet och det känns som att Jonny och hans gäng är väldigt duktiga på det de gör, både vad gäller snickeri, plattsättning, vvs och el.
  • Anna Karin L
    2017-01-02
    Fint bemötande och bra dialog genom projektet av Jonny och hans medarbetare. De var kreativa och hjälpte oss med idéer och smarta lösningar. Vi fick hjälp med byggandet av ny trapp, ett förråd, ombyggnation av ett loft, installation av spotlights, slipning av golv och målning av tak och väggar. Resultatet blev över förväntan! Vi rekommenderar dem varmt och kommer anlita dem igen.
    2016-12-14
    Proffsigt utfört arbete och trevligt bemötande.
    2016-12-14
    Allt och alla var supertrevliga och jättebra.
    2016-12-12
    Fungerade jättebra, fr start till mål. Bra, informativ kommunikation med Johnny och med hans snickare Mario. Likaså med elektriker och röris som hyrdes in via Potentia Bygg. All logistik sköttes av Johnny. Vi är nöjda.
    2016-12-12
    Snabbt smidigt effektivt !
    Getingbo inga problem, jo lite
  • Johan R
    2016-10-24
    VI fick hjälp av Potentia Bygg att helrenovera undervåningen i vårt radhus.
    Övergripande gjordes följande:
    - Stambyte och ny dragning av avlopp
    - Flytt av vattenmätare och omdragning av vatten
    - Flytt av elcentral och omdragen el (från ojordat till jordat) i hela huset (inte bara undervåning)
    - Indragning av trådat nätverk inklusive patchpanel
    - Ny isolering av ytterväggar
    - Gjutning av golv inklusive vattenburen golvvärme i hela undervåningen
    - Platsbyte på vardagsrum och kök
    - Ny ventilationskanal för spisfläkt inklusive kanalfläkt på vinden
    - Plattsättning; hallgolv, tolettgolv och -väggar, köksvägg
    - Vägghängd toalett
    - Förberedelse för braskamin (eldsäkra skivor och isolering) på tänkt ställe
    - OSB- och gipsskivor på alla väggar
    - Montering av två nya balkongdörrar
    - Nytt tak med infällda LED-spottar
    - Platsbyggt skafferi i köket
    - Platsbyggda fönsterbrädor
    - Monering av kök och inkoppling av häll, ugn, fläkt etc.
    - Inbyggda IKEA-garderober i hallen
    - Spackling och målning i tak och på väggar
    - Golvläggning utan trösklar
    - Infällda LED-spottar i fönster

Trots att arbetet påbörjades mitt i sommaren så lyckades Potentia hålla tidsestimatet. Både i arbetstid och kalendertid.
    Eventuella problem löstes under tiden, ofta genom ett enkelt telefonsamtal.
    Vi är mycket nöjda med det utförda arbetet och anlitar gärna Potentia igen.

Eftersom vi hade löpande fakturering så kunde jag också vara med och hjälpa till i bygget så mycket jag kunde. Bl.a körde jag iväg alla rivningsmassor och var med och satte upp skivor på väggarna. Dessutom kunde jag vara med på plats och förklara exakt vart eluttag, strömbrytare, nya väggar etc. skulle placeras. Detta gjorde att vi sparade lite pengar och att vårt hem blev precis som vi ville ha det.

Det enda negativa var att vi efter någon månad fick sprickor i alla hörn och i kanterna mot taket. Men Potentia kom och fogade och målade dessa vid ett senare tillfälle utan extra kostnad.
    2016-10-24
    Bra bemötande, mycket kunniga hantverkare som löser problem när de uppstår, bra finish på jobbet. Helrenovering av villa - golv, tak och väggar
    2016-10-22
    Vår Brf Konstgjutaren anlitade Potentia Bygg för renoveringsarbeten i gemensamma utrymmen.
    Arbetet gällde rivning o bortforsling, rörmokeri, plattsättning, spackling o målning. Allt utfördes mycket proffsigt, städat o klart inom utlovad tid. Vi kommet att anlita Potentia Bygg fler gånger och kan givetvis rekommendera dem.
    Lars E
    2016-10-21
    Bra bemötande, bra genomgång av projektet. Återkommande uppföljningar vilket uppskattades.
    Bra utfört arbete.
    2016-10-21
    Jonny har gjort stora ändringar i vår bostadsrätt. Jonny och Potentia är alltid pålitliga och lyhörda för önskemål. Rekommenderas verkligen!
  • Hans-åke R
    2016-10-20
    Vi har byggt om wc + duschrum på bottenvåning av vårt hus. Ombyggnation innebar kakel på väggar och klinker på golv, vidare att en liten bastu också byggts. Nya tvättställ, ny vägghängande WC och ny belysning såväl som elgolvvärme ingick också i projektet. Vi fick goda råd både från Kakeldesign och Potentia Bygg, vilket gör att vi är mycket nöjda med resultatet. Potentia Bygg har ansvarat för snickeri, kakelsättning, el, rörmokeri och ventilation.
    2016-10-20
    Gav uppdraget att bygga en stor träaltan med inbyggd spa-pool. Supernöjda med resultatet och en smidighet genom hela projektet. Rekommenderas!!
    2016-10-20
    Jag kontaktade Potentia bygg då jag behövde hjälp att platsbygga en bokhylla. Bemötandet var mycket trevligt och resultatet strålande, han var dessutom i tid! Nästa gång jag behöver en snickare är valet givet Potentia Bygg.
    2016-02-22
    Gjorde en omfattande renovering av kök, badrum samt en hel undervåning. Potentia bygg levererade kvalitet genom hela processen med ett trevligt bemötande och pragmatiskt inställning. Renoveringen påbörjades och färdigställdes inom avtalad tidsram vilket vi värdesatte mycket högt. Rekommenderas starkt.
    2016-02-19
    Vi renoverade två badrum och Jonny hittade en lösning som passade oss väldigt bra. Jobbet var bra utfört, och därför kommer vi anlita Jonny igen i vårt nästa projekt (som blir att bygga en bastu på tomten).
  • Bertil E
    2015-12-15
    Golvläggning och konstuktion av platsbyggd garderob.
    Väldigt proffsig och dessutom trevlig firma att arbeta med.
    Bra att bolla idéer med och man får förslag på lösningar som man inte tänkt på.
    Framförallt så blev resultatet bra.(det blir ju ofta det när man anlitar proffs)

Tidplan och budget hölls enligt överenskommelse (blev väl tom lite billigare än offerten)

Rekomenderas helt enkelt
    2015-10-12
    Trevligt bemötande med god service och bred kompetens. Så vill jag beskriva detta företag som hjälpte mig hemma och på mitt kontor.
    Mvh Micke
    2015-10-10
    Potentia levererade enligt avtal, är lätta att komma överens med och kom med bra egna idéer när vi renoverade hall och kök. Vi kommer anlita dem igen.
    2015-10-09
    Johnny på Potentia är mycket nogrann och kundfokuserad. Han stänmer av och kollar att allt blir som man vill. Vi rekommenderar gärna Johnny och Potentia Bygg!
    2015-08-30
    Målning, plattsättning, snickeri
    Jättebra service, mån om kund o slutresultat
    2015-08-29
    Jag totalrenoverade min lägenhet med Potentia bygg. Jag anlitade företaget efter rekommendation och blev otroligt nöjd. Allt sköttes exemplariskt, alltid i tid, alltid trevliga och viktigast av allt, ett fantastiskt snyggt och solitt resultat. Rekommenderas starkt.
    2015-08-27
    terassbygge samt inbyggda skåp.
    Utmärkt i alla avseenden.
    2015-03-24
    Proffsigt bemötande. Bra tips på fiffiga lösningar. Humana priser. Höll utlovade tider och hög kvalitet.
    Platsbygda bokhyllor och garderober. Kök och badrum.
    Stort tack till Jonny och hans medarbetare.
    Janne
    2015-03-23
    Vi har under många år anlitat Potentia för större och mindre ombyggnadsarbeten och snickeriarbeten. Jonny och hans medarbetare har mycket höga kvalitetsambitioner och infriar dessa på ett fantastiskt sätt. Vi kan verkligen rekommendera Potentia!!
    2014-10-07
    Potentia har totalrenoverat båda våra badrum nu med mycket bra slutresultat på båda.
    Vi rekommenderar definitivt Potentia till andra som vill ha hjälp med sina renoveringar
    2014-09-25
    This is not the first time we have used Potentia/Jonny and will not be the last. On both occasions, he has custom built wardrobes for us and done a great job. We will certainly be using him and company again for other work. He communicates perfectly on what needs to be done, decisions needed and is quick to make recommendations on how to improve the look and feel of the project. Certainly one of the best people/companies we have used. Very highly recommended.
    2014-03-02
    Vi blev rekommenderade detta företag av vänner och skulle varmt rekommendera det alla andra! Jonny och hans team duktiga hantverkare hjälpte oss att isolera och inreda ett vindsplan i vår 30-tals villa, inklusive wc. Vi är supernöjda med resultatet samt bemötandet och råden under byggtiden. Behöver vi hantverkare igen skulle vi utan tvekan anlita samma gäng!