Alla kategorier Försäkringsbolag Stockholms län Stockholm Östermalm If Skadeförsäkring AB (publ)

If Skadeförsäkring AB (publ)

Karlavägen 100, 115 26 Stockholm — Visa karta

If erbjuder försäkringar med bra skydd. Vi är ett försäkringsbolag både för företag och privatpersoner.

Läs vad 18 kunder tycker om If Skadeförsäkring AB (publ)

• Hamid T
    Hamid T skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    if försäkring är fuskare och lurade kunderna.
    värje månad de tar via autogiro mycket pengar från konto men när de vill ersätta till skada de betalar inte.
    if försöker försöker alltid hitta im väg för att säger tacka nej till skada . if är en bedrigäri försäkring bolag.
    ni som har if jag rekomendra byta till andra försäring bolag. Läs mer
  • David  H
    David H skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Nöjd med IF. Alltid fåt ersättning Läs mer
    David H gillar detta
  • Pierre A
    Pierre A skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Cykelolycka med två barn som cyklade på fel sida i skymd korsning i villaområde. Jag försökte undvika en kollision men fastnade med vänster fot i bakhjulet och voltade med cykeln. När jag slog ner skadade jag ett finger (visade sig senare vara en fraktur) och foten slets ut ur bakhjulet med sån kraft att joggingskon slets loss från foten. Kunde inte springa efter cykelolyckan och långt senare lyckades jag på egen hand få en specialläkares utlåtande. Hälsenan hade slitits loss från foten där ekrarna drog av skon. Vårdcentralens läkare ville inte ge mig remiss till specialläkare utan ansåg att det var en inflammation som skulle fixas med inflammationsdämpande läkemedel. IFs förtroendeläkare godtog först både fingerfrakturen och fotskadan och ville ge samma tid för sveda och värk, men när jag undrade om inte tiden borde vara längre för foten eftersom jag hade haft ont en längre tid pga den felaktiga diagnosen inkl läkemedel av vårdcentralens läkare så tyckte förtroendeläkare plötsligt att jag själv orsakat fotskadan vid joggning. Att jag kunde springa utan problem fram till olyckan men inte efter den godtogs ej trots att jag hade en daterad logg över min träning. Med tanke på likartade ärenden som togs upp i Plus i höstas så verkar försäkringsbolagens förtroendeläkare kontinuerligt undvika att ge försäkringstagaren rätt. Får de mer betalt eller uppdrag av försäkringsbolagen genom detta agerande? Läs mer
  • Rafael K
    Rafael K skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Har stor försäkring hos bolaget, det som rör bilen har funkat utmärkt men gällande övriga försäkrade säker har de inte varit lika tillmötesgående. Läs mer
  • Michael E
    Michael E skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Min dator blev skadad, de ville inte hjälpa eller på något sätt göra det enkelt för mej att få ersättning. Försäkrningsförsäljaren som kontaktade mej bedyrade att de är ett bolag som vill kundernas bästa, vilket inte riktigt stämde när jag behövde deras hjälp, aldrig mera IF.
    ps haft villa 20 år och det är andra gången jag kontaktar ett försäkringsbolag Läs mer
  • Per A
    Per A skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Värdelöst försäkringsbolag!
    Olyckan var framme och min portabla dator blev stulen. If ville inte med hänvisning till omoderna villkor som inte präglar verkligheten och efter mycket krångel/ifrågasättande erbjuda mig en relevant ersättning!
    Välj ett annat försäkringsbolag! Läs mer
    Hamid T, Michael E gillar detta
  • Sven S
    Sven S skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    VARNING FÖR IF SKADEFÖRSÄKRINGAR AB!

Min mobiltelefon blev stulen av en ficktjuv och jag fick inte en enda krona i ersättning trots att jag har rätt försäkringsskydd. IF anser nämligen att en teknikalitet gör att felet till fickstölden ligger hos mig. Nu får jag köpa en ny telefon för 8,000 kr samt tillbehör för närmare 1000 kr.

Önskar jag hade läst på om företaget och hur mycket missnöjda kunder det finns så hade jag ALDRIG blivit kund.

Enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex) så har IF flest missnöjda kunder under 2016. Läs mer
  • E A
    E A skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Har inget emot att IF ringer, men då jag sagt upp min försäkring med ert samarbetsbolag Volvia två dagar tidigare och det första jag hör när jag svarar är ordet "Kärringjävel" så ger det en otroligt negativ känsla innan samtalet ens börjat. Pratar de om mig för att de är medvetna om att jag sagt upp min försäkring eller pratar de om någon annan kollegor emellan? Väldigt olämpligt i service-/försäljningsbranschen oavsett och väldigt tråkigt från stora aktörer i synnerhet.

Att sen fortsätta med att de vill boka en tid mig lite snabbt för att personen i fråga är på väg hem... Nej tack, jag är inte intresserad av att boka ett möte med någon som rakt ut säger att den egentligen inte har tid prata med mig.

När det är denna kundsyn IFs anställda förmedlar så är jag blir jag mer övertygad att jag tagit rätt beslut i att byta försäkringsbolag från någon som samarbetar med dessa!

Synd bara att detta i mina ögon ger en negativ klang på Volvia, då all kommunikation med deras anställda varit jättebra och att bytet av försäkring endast var en ekonomisk fråga från mitt håll. Läs mer
  • Андрић Н
    Андрић Н skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Använd er inte av IF Försäkringar(Kiabilförsärink)! Jag har nu påbörjat min kamp mot det orättvisa försäkringsbolaget IF och jag kommer garanterat inte att ge upp.

Fick motorstopp i en korsningen. Kunde få igång bilen igen och flyttade den till parkering. Ringde verkstaden och ville få den undersökt och det visade sig att det var en skada på balken som tryckt ihop kylaren och motorn.Det var inga tydliga skador fronten. Enligt bilmekanikern var det en tydlig "parkeringskada"men att plasten på fronten har ploppat ut . Någon hade med största sannolikhet backat in i min bil med sin dragkrok. Ok, tänkte jag inga konstigheter. Ringde IF(Kia bilförsäkring) och fick istället behandlingen som om jag var en brottsling. Flera olika samtal med lika många utfrågningar för att få svaret att min berättelse inte var trovärdig. När jag hänvisade till vad bilmekanikern sagt menade IF att de gjort sin egna bedömning.

Orättvisade kokade inom mig. Kontaktade konsumentombudsmannen på företaget. Fick svar att jag måste uppge när och var skadan skett. Jag svarade att det måste ha skett på någon av parkeringarna och att jag omöjligt kunde veta den exakta tidpunkten och platsen. Det har gått nu sex månader.

Nu har kampen börjat. Jag ska ta det här till domstol och jag uppmuntrar alla som är i samma position att; inte känna någon rädsla och våga driva sitt fall ända till domstolen och få rättvisa skipad! Uppmanar också alla att byta försäkringsbolag ! Läs mer
  • Peter N
    Peter N skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    allt funkar som det ska
    snabbt kontakt med handläggare Läs mer
    David H gillar detta
  • A M
    A M skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Förfärligt bemötande. Det har gått över ett halvår sedan skadeanmälan har fortfarande inte blivit färdiga. Läs mer
  • Magnus
    Magnus skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Hej,

Jag vart av med en jacka som kostade en del slantar. Tur i oturen var att jag fortfarande hade kvittot kvar till Jackan. Ringde in till kundtjänst som svarade snabbt, men jag blev hänvisad att lägga in mitt ärende via deras hemsida. Mycket bra tjänst faktiskt. Efter ca 4 dagar satte de in pengarna på mitt konto och hela ärendet löstes utan nått ståhej eller förseningar. Så tack så väldans mycket IF! Bra service! Läs mer
  • johan e
    johan e skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Jag har alla mina försäkringar på If och är jättenöjd än så länge med både priser och bemötande. Läs mer
  • emmy b
    emmy b skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Riktigt dåligt, enligt samtal skulle allt gå på 4000:- men sen kommer det fram att vi måste betala närmare 8000:-, det blir till att byta försäkringsbolag. Betalar man för en tjänst skall saker bara fungera. Läs mer
    Hamid T, Panagiotis P gillar detta
  • Anna C
    Anna C skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Jag har haft ett par, tre ärenden hos If senaste åren och det har alltid funkat jättebra. Nu senast skedde skadereglering direkt i telefon på fem minuter. Det jag uppskattade mest var bemötandet, att jag inte på något sätt ifrågasattes. Man är ju alltid lite rädd att de inte ska tro på en... Men attityden var "vi löser detta". Toppen! Läs mer
  • Mono M
    Mono M skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Rätt nöjd båda med pris och service. Skadehanteringen vid stulen telefon var snabb och okomplicerad. Läs mer
  • Henrik J
    Henrik J skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Hade inbrott på företag. Aldrig varit så tacksam mot ett försäkringsbolag. Blixtsnabb handläggning så att verksamheten fort kunde komma igång med ny utrustning. Handläggare var väldigt enkel att ha att göra med. Läs mer
  • Hans E
    Hans E skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Suveränt omhändertagande i samband med en mc-olycka med personskada som följd. 2-årig process där jag upplevde ett kanonstöd. Läs mer

Bästa försäkringsbolagen i Stockholm:

Kavallerivägen 24, 17458, SUNDBYBERG