Alla kategorier Reklambyrå Stockholms län Stockholm Östermalm If Skadeförsäkring AB (publ)

If Skadeförsäkring AB (publ)

Karlavägen 100, 115 26 Stockholm — Visa karta

If erbjuder försäkringar med bra skydd. Vi är ett försäkringsbolag både för företag och privatpersoner.

Reklambyråer nära If Skadeförsäkring AB (publ):

Västberga Allé 26, HÄGERSTEN
Prinero.se har ett brett sortiment av mässprodukter och trycksaker. Läs mer ›
Katarina W:
Professionellt bemötande, inga långa väntetider. Skönt att kunna lita på att det blir bra resultat, och att allt levereras i tid. Lever abso...

Läs vad 12 kunder tycker om If Skadeförsäkring AB (publ)

• Sven S
    Sven S skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    VARNING FÖR IF SKADEFÖRSÄKRINGAR AB!

Min mobiltelefon blev stulen av en ficktjuv och jag fick inte en enda krona i ersättning trots att jag har rätt försäkringsskydd. IF anser nämligen att en teknikalitet gör att felet till fickstölden ligger hos mig. Nu får jag köpa en ny telefon för 8,000 kr samt tillbehör för närmare 1000 kr.

Önskar jag hade läst på om företaget och hur mycket missnöjda kunder det finns så hade jag ALDRIG blivit kund.

Enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex) så har IF flest missnöjda kunder under 2016.
  • E A
    E A skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Har inget emot att IF ringer, men då jag sagt upp min försäkring med ert samarbetsbolag Volvia två dagar tidigare och det första jag hör när jag svarar är ordet "Kärringjävel" så ger det en otroligt negativ känsla innan samtalet ens börjat. Pratar de om mig för att de är medvetna om att jag sagt upp min försäkring eller pratar de om någon annan kollegor emellan? Väldigt olämpligt i service-/försäljningsbranschen oavsett och väldigt tråkigt från stora aktörer i synnerhet.

Att sen fortsätta med att de vill boka en tid mig lite snabbt för att personen i fråga är på väg hem... Nej tack, jag är inte intresserad av att boka ett möte med någon som rakt ut säger att den egentligen inte har tid prata med mig.

När det är denna kundsyn IFs anställda förmedlar så är jag blir jag mer övertygad att jag tagit rätt beslut i att byta försäkringsbolag från någon som samarbetar med dessa!

Synd bara att detta i mina ögon ger en negativ klang på Volvia, då all kommunikation med deras anställda varit jättebra och att bytet av försäkring endast var en ekonomisk fråga från mitt håll.
  • Андрић Н
    Андрић Н skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Använd er inte av IF Försäkringar(Kiabilförsärink)! Jag har nu påbörjat min kamp mot det orättvisa försäkringsbolaget IF och jag kommer garanterat inte att ge upp.

Fick motorstopp i en korsningen. Kunde få igång bilen igen och flyttade den till parkering. Ringde verkstaden och ville få den undersökt och det visade sig att det var en skada på balken som tryckt ihop kylaren och motorn.Det var inga tydliga skador fronten. Enligt bilmekanikern var det en tydlig "parkeringskada"men att plasten på fronten har ploppat ut . Någon hade med största sannolikhet backat in i min bil med sin dragkrok. Ok, tänkte jag inga konstigheter. Ringde IF(Kia bilförsäkring) och fick istället behandlingen som om jag var en brottsling. Flera olika samtal med lika många utfrågningar för att få svaret att min berättelse inte var trovärdig. När jag hänvisade till vad bilmekanikern sagt menade IF att de gjort sin egna bedömning.

Orättvisade kokade inom mig. Kontaktade konsumentombudsmannen på företaget. Fick svar att jag måste uppge när och var skadan skett. Jag svarade att det måste ha skett på någon av parkeringarna och att jag omöjligt kunde veta den exakta tidpunkten och platsen. Det har gått nu sex månader.

Nu har kampen börjat. Jag ska ta det här till domstol och jag uppmuntrar alla som är i samma position att; inte känna någon rädsla och våga driva sitt fall ända till domstolen och få rättvisa skipad! Uppmanar också alla att byta försäkringsbolag !
  • Peter N
    Peter N skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    allt funkar som det ska
    snabbt kontakt med handläggare
  • A
    A skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Förfärligt bemötande. Det har gått över ett halvår sedan skadeanmälan har fortfarande inte blivit färdiga.
  • Magnus
    Magnus skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Hej,

Jag vart av med en jacka som kostade en del slantar. Tur i oturen var att jag fortfarande hade kvittot kvar till Jackan. Ringde in till kundtjänst som svarade snabbt, men jag blev hänvisad att lägga in mitt ärende via deras hemsida. Mycket bra tjänst faktiskt. Efter ca 4 dagar satte de in pengarna på mitt konto och hela ärendet löstes utan nått ståhej eller förseningar. Så tack så väldans mycket IF! Bra service!
  • johan e
    johan e skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Jag har alla mina försäkringar på If och är jättenöjd än så länge med både priser och bemötande.
  • emmy b
    emmy b skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Riktigt dåligt, enligt samtal skulle allt gå på 4000:- men sen kommer det fram att vi måste betala närmare 8000:-, det blir till att byta försäkringsbolag. Betalar man för en tjänst skall saker bara fungera.
  • Anna C
    Anna C skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Jag har haft ett par, tre ärenden hos If senaste åren och det har alltid funkat jättebra. Nu senast skedde skadereglering direkt i telefon på fem minuter. Det jag uppskattade mest var bemötandet, att jag inte på något sätt ifrågasattes. Man är ju alltid lite rädd att de inte ska tro på en... Men attityden var "vi löser detta". Toppen!
  • Mono M
    Mono M skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Rätt nöjd båda med pris och service. Skadehanteringen vid stulen telefon var snabb och okomplicerad.
  • Henrik J
    Henrik J skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Hade inbrott på företag. Aldrig varit så tacksam mot ett försäkringsbolag. Blixtsnabb handläggning så att verksamheten fort kunde komma igång med ny utrustning. Handläggare var väldigt enkel att ha att göra med.
  • Hans E
    Hans E skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
    Suveränt omhändertagande i samband med en mc-olycka med personskada som följd. 2-årig process där jag upplevde ett kanonstöd.

Karlavägen 100, 115 26 Stockholm