If Skadeförsäkring AB (publ)
2.0 i betyg av av
45 omdömen
If erbjuder försäkringar med bra skydd. Vi är ett försäkringsbolag både för företag och privatpersoner.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag45 omdömen om If Skadeförsäkring AB (publ)
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Jag ringde IF för att anmäla att jag dragit mitt knä ur led. När jag skulle anmäla detta framgick det att jag inte va försäkrad längre. Det visar sig att dem har utförsäkrat mig utan att höra av sig i november förra året.
Jag har tidigare pratat med deras försäkringsrådgivare och dem rekommenderade mot att köpa en personförsäkring utan jag skulle stanna på min barn försäkring och låta denna gå över till en personförsäkring senare.
Dem sa att denna barn försäkring skulle gälla fram tills jag fyllde 26. Året innan jag fyllde 26 medans jag va 25 utförsäkrade dem sedan mig utan att höra av sig. 5 månader senare står jag här nu med ett trasigt knä utan försäkring. Jag känner mig extremt bedragen och att min tillit till IF är helt borta.
Jag har haft försäkring för min bostad, livförsäkring, och bilförsäkring hos IF för mig och min sambo i flera år ända sedan jag började ha försäkringar själv. Jag har litat på dem att jag är försäkrad. Deras kundtjänst rekommenderade att jag skulle logga in varje månad och kolla att mina försäkringar är kvar samt kolla att pengar dras för varje försäkring och att jag skulle ringt in ifall detta slutade. Det va helt förbluffande. Jag kommer säga upp samtliga försäkringar jag har med det här bolaget.
Dessutom va bemötandet hos kundtjänsten extremt dåligt. Först sa dem att dem skulle höra av sig när dem lyssnat igenom tidigare inspelningar, men då hörde dem inte av sig. Efter att jag ringt dagligen i flera dagar fick jag till slut ett löfte om att dem skulle höra av sig. Då ringde dem upp och hade flera frågor om vilket samtal det va för att "det finns så många". Sedan ringde dem tillbaka för att det finns tydligen bara ett samtal för dem har inte sparat dem andra, men dem har inte lyssnat på det än. Sedan ringer dem tillbaka och säger att vi inte diskuterade personförsäkringar i just det samtalet och dem står därför fast vid att dem inte gjort något fel och jag borde noterat att min försäkring va borta på mina sidor & på fakturorna (som inte gick till mig).
Helt värdelöst.
Lite inte på IF med försäkringar då man inte kan känna sig säker eller lita på dem. -
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Otroligt dåligt bemötande av If, vi har alla försäkringar hos If och betalar rätt mycket pengar varje månad. Men vi var med om en bilolycka och hela processen har varit en kämpande mot ett bolag som inte svarar på mail eller i telefon. När de vill meddela något så är det via ett sms man inte kan svara på. Otroligt besvikna och ska byta alla försäkringar från If så snart som möjligt. I ett annat sammanhang träffade jag på en snickare som jobbar med att åtgärda skador på hus och han berättade att If är klart sämst i sin skadereglering. Önskar bara att jag hade vetat detta innan något hände.
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Tillsammans med VW erbjuder IF vid köp av bil en förmånlig prova-på 6 månaders bilförsäkring.
Väl medvetna om att många kunder kommer missa att byta till slutdatumet lägger de därefter upp en automatisk förlängning på en bilförsäkring med ett årspris på 24000 kr... att jämföra samtliga seriösa försäkringsbolag som för samma bil tar ca 10000 per år. På de dagar innan kunden inser att de måste byta försäkring tjänar IF/VW extremt mycket pengar. Kundtjänsten är uppenbart medvetna om upplägget och kan "bara beklaga" att jag fastnade i "fällan".
Extremt omoraliskt och skulle aldrig teckna en försäkring med IF efter detta. Gör det inte du heller! -
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Sämsta försäkringsbolaget som finns när man får en skada. Det är bra när man ska betala men behöver man hjälp vid skada då är det kalla handen.
If hjälper inte mycket -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Sämsta försäkringsbolaget! Orimligt dyr och uselt bemötande
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
IF höjde vår fritidshus försäkring med 3000 SEK i år. Nu är försäkringen nästan 14000 SEK för ett hus på 120 KVM, inkl uthyrningsförsäkring. Vi hade dock inte behövt lägga till en uthyrnings försäkring då IF inte betalade någon ersättning alls i samband med att vår hyresgäst både stal saker från huset samt förstörde interiör. IF fick förra och efter bilder men vi fick 0 SEK. Kan verkligen inte rekommendera IF.
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Varning varning
Köp EJ if försäkring. Får du cykeln stulen betalar if inte 1kr tillbaka.
Helt värdelös försäkrings bolag IF.
VÄLJ ANNAT BOLAG -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
STAY CLEAR! If will not cover damage if water floods into your home from under ground! We had major water damage to our newly renovated basement due over-flooding in muncipality piping. Upon contact with the muncipality where we live we shockingly learned that they had experienced several incidents where If dismissed their customers in such cases, whereas other insurance companies like Tryg Hansa and Länforsäkringar Skåne helped their clients. This is a terrible situation to be in, and one where If certainly is not worthy of using the word insurer! We feel fooled as customers with what should be their best house coverage!
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Du trodde att du var försäkrad, men....
if är bra på att debitera försäkringspremie, men händer det något med din egendom så finns det alltid ett undantag för just det - du får ingen ersättning.
Fastnar du i rulltrappan och din hopfällbara cykel går sönder, gäller inte någon drulle- eller allriskförsäkring för att reparera den, för "det är en cykel".
Får du inbrott hemma och din tävlingscykel blir stulen från vardagsrummet, hjälper det inte med en tilläggsförsäkring för 2500 kr. if har skrivit ned värdet på din cykel til noll på 5 år, men fortsatt ta ut full premie hela tiden.
Vill du ha ett försäkringsbolag som är girigt och oärligt, välj if. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Fruktansvärt bemötande. Anmält vattenskada i bostadsrätt och har fått absolut 0 hjälp. Det enda de kunde hjälpa till med vara att upprätta en skadeanmälan, därefter har det enbart varit noga med att påpeka självrisken som vi kommer få betala. Dessutom vill de att Vi ska kräva in pengar åt Dom från hantverkarna som orsakade skadan.
Ett exempel på illa bemötande var när jag ringde och ställde en fråga varpå jag blev kallade dum. Han började sedan skrika i telefon ”vad vill ni att jag ska göra då?!”, inte precis det bemötandet man förväntar sig. Jag är ingen expert på vattenskador, men måste väl ändå kunna ställa frågor kring vår försäkring utan att IF ska skrika på mig.
Det här har varit en process som pågått alldeles för länge där IF har betett sig riktigt illa, så jag vill varna andra för att hamna i samma situation. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Mycket nöjd med IF och deras snabbhet.
Fredagen den 3 september 2021 kontaktade jag bolaget gällande en stöld av en katalysator på vår Toyota Prius.
Samma dag så fick jag förslag på två olika verkstäder som skulle kunna åtgärda skadan.
Jag kontaktar verkstaden och lämnar in bilen måndagen den 6 september.
Idag fredag den 10 september är bilen klar för att hämtas.
Andra som har råkat ut för samma sak har fått vänta 5-6 veckor, detta p.g.a. långa handläggningstider hos försäkringsbolagen.
Det är precis så här ett försäkringsbolag ska agera. Nöjda kunder ger fler nöjda kunder. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
April 2021 ringde en If-säljare Alex Lind mig och erbjöd försäkringar, han skickade offert strax efter
Jag ville inte byta bolag och accepterade inte inom de 30 dagar offerterna gällde
Kort därefter fick jag mail med bekräftelse på köpt MC-försäkring och VillaExtra
Jag mailade If via deras formulär och bestred köp och ringde IF kundtjänst som lovade att ta bort försäkringarna
Mailade ytterligare en gång med infon kundtjänst gett mig per tel
I formuläret står att If ska återkomma inom kort - det har dom inte gjort
Den 23 aug 2021 fick jag et inbetalningskort på 4167 kr för Villaförsäkring
Jag mailade för 3:e gången via If's formulär och bestred köp av försäkringen
Informerade If om att jag kommer att anmäla dom till komsumentverket samt göra en polisanmälan om dom skickar
en faktura till mig igen
En märklig detalj är att den första säljaren som skickade offerterna kallade sig Alex Lind men på
den senaste räkningen jag fick på 4167 kr står det att säljaren jag hade kontakt med vid mitt köp heter Alexander Fransson??
Den personen har jag inte haft kontakt med!
Det här är så fruktansvärt dåligt hanterat av If
Jag hoppas att det är ett misstag och inte ett medvetet sätt att tvinga folk att byta försäkringsbolag -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
❌❌❌ UNDVIK ❌❌❌
INTE TILLMÖTESGÅENDE, INGET ENGAGEMANG FÖR ATT BEHÅLLA KUNDEN! DERAS CHEF SÄGER ATT HANS ANSTÄLLD HAR GJORT FEL MEN KAN INTE ÅTGÄRDA DET. HELT KATASTROF BEMÖTANDE. SÅ JAG FÅR BETALA STRAFFAVGIFT HOS TRANSPORTSTYRELSEN FÖR NÅGOT DE HAR GJORT.
❌❌❌ Katastrof! ❌❌❌ -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Undvik!! - du betalar din premie i onödan och kommer inte få någon ersättning när du verkligen behöver det!
Det här är vad som hände oss efter att vi hade inbrott i vår cafe och ville få ersättning från IF för att reparera skadorna.
Vi skickade alla dokument inklusive polisrapporten till IF försäkringar och deras handläggare Jeanette återkom med en hel del frågor som vi besvarade. Efter det skickade hon hon mejl efter mejl, i vilka hon i princip upprepade samma frågor om och om igen och där hennes frågor blev allt mer kränkande och trakasserande. Vi fick till slut nog och bad henne kontakta polisen om hon hade mer frågor.
Efter det så blev det helt tyst och vi fick skicka flera mejl med frågan hur det set ut med status på ärendet innan nån kille som heter Peter, återkom till oss.
Peter ville komma och besiktiga caféet och titta själv på skadorna, vilket han också fick.
Han kunde på plats konstatera att alla skadorna var så som beskrivet i materialet vi skickade till IF försäkringar.
Vi blev minst sagt chockade när vi sedan en vecka senare fick ett brev med beskedet att IF inte vill betala någon ersättning överhuvudtaget till oss, samt att de säger upp avtalet med oss.
I brevet så skriver den här Peter en massa tekniskt nonsens om skadorna på ytterdörren samt blåljuger om vad jag sagt till honom när han var på plats för att besiktiga caféet.
Det blev ganska omfattande skador på caféet, mångfaldigt mycket större än den månadsbelopp som vi betalar till IF, så det var nog det riktiga anledningen att vi blev nekade ersättningen.
Caféet ligger också i utrustat område och vi har haft inbrott flera gånger, så det var nog en bra lösning för IF att avsluta avtalet med oss på påhittade grunder än att riskera att behöva betala oss ersättning i framtiden. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
IF ägnar sig inte åt någon som helst utredande skadereglering, man håller sig officiellt helt oförstående i frågan. IF:s enda verktyg i sitt reglerande arbete är att räkna parter samt ”vittnen”. Rollen ”vittne” kan innehas av vem som helst, vederbörande kan ha varit på plats och genom faktisk bevittnande vara ett äkta vittne, eller dyka upp senare i processen med uppdiktad/påtvingad/köpt version av händelseförlopp. (fler exempel än detta ärende har kommit till min kännedom)
IF förstår/vill inte förstå sin möjlighet att stödja/förkasta vittnesutsago genom analys av den tydligaste tekniska bevisning. Man vill inte ta denna roll även om man som i detta fall pressas att sända ut skadetekniker, i aktuellt ärende har man muntligt berättat att, tekniskt bevis på att motpart med vittne diktat upp version ej tas hänsyn till inom IF.
Man räknar endast parter samt vittnen, denna process kan ju raljerande sagt, bättre lämpa sig för rösträkning i nöjessammanhang.
I förlängningen fostrar IF allmänheten till att på en skadeplats sätta fokus till att samla fler vittnen än motparten, detta arbete kan även fortgå efter skadeplatsen lämnats. Det viktiga är att någon i var skara påtar sig rollen som regissör för den version som skall nedtecknas av en var. Detta är ett horribelt sätt att som Försäkringsbolag understödja ökande andel ärenden innehållande försäkringsbedrägerier, härigenom på bedrägligt sätt förvalta/använda sina kunders inbetalda premier.
IF väljer givetvis hur man vill driva sin affär, men på ett personligt plan känner jag starkt att denna arbetsmetod måste delges större skara av allmänheten. Försäkring, premier, skaderegleringskvalitet samt rättsmoral är en förtroendefråga som båda parter måste ges möjlighet att värdera. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Verkligen sämst kundhantering när man är drabbad!
Jag har blivit stämd av en juristbyrå som kräver pengar för arbete de inte gjort, och IF säger att eftersom vi haft kontakt med byrån gällande arbetsrätt så kan de inte ge något rättsskydd, så försäkringen är helt värdelös.
Detta trots att tvisten gäller ett avtal från juristbyrån och inte har med arbetsrätt att göra.😠 -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Fick en tung glashylla på tån. Ett år efter så har jag fortfarande ont i samma tå, men IF kan inte se något samband mellan olyckan och det onda i tån.
Innan olyckan hade jag inte ont och efter olyckan hade jag ont i tån. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Riktigt skojarbolag, VÄLJ ANNAT!
Hade en bil där katalysator blev stulen, bilen hamna i inlösen och jag blev erbjuden en summa.
Tyckte summan var för liten då en hel del saker var bytta på bilen. Handläggaren i fråga säger då till mig att oavsett vad för delar jag bytt på bilen så ökar bilen inte i värde. Försökte då förklara för honom att det funkar inte på det viset. Handläggaren var fast i sin sak.
Även om jag hade bytt hela motorn till en splitter ny så hade detta inte hjälpt.
Efter lite bråk fram och tillbaka fanns det inget jag kunde göra utan att gå med på summan.
Skriver på måndagen till if att jag accepterar summan.
Ser på torsdagen att de fortfarande inte sagt upp försäkringen på bilen.
Ringer då in och de säger att försäkringen sägs upp automatiskt, även fast det står i mailet från inlösen att de ska sköta allt.
De låter alltså den ligga kvar så de kan dra in mer pengar. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
IF kanske är bra så länge man inte behöver hjälp!
Efter en olycka där dom löste in bilen gav dom mig drygt 10,000kr mindre än jag köpte bilen för en månad innan olyckan. Som följd av olyckan fick jag en whiplashskada, dom säger att det inte är säkert att skadan kommer som följd av olyckan. Tänker flytta alla mina försäkringar så långt bort jag kan från IF och rekommenderar alla att göra detsamma! -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Har If via Skoda försäkring som jag ville säga upp när de höjde premien mycket när nybilsgarantin gick ut. Jag fick ett otydligt svar att försäkring var uppsagd från huvudförfallodatumet. När jag ringde dem för att fråga vilket datum som det var så bekräftade handläggaren att det var från 27/4. På fakturorna fortsatte dock kostnaden komma via Skoda finans och efter flera timmars kontakt med båda företagens kundtjänster svarar If att det inte går att säga upp försäkringen förrän 30/11. Därmed hade det gått 1,5 månad efter bekräftelsen att den var uppsagt och jag tecknat en betydligt billigare försäkring hos Folksam som jag då fick annullera. Är mest irriterad på den otrevliga handläggaren och att de inte ville kompensera mig för dubbla försäkringskostnader när de ger otydlig och felaktig information.
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Jag har en bostadsförsäkring hos If som jag har använt vid två tillfällen, varav båda har handlagts exemplariskt. Senast så råkade jag spilla kaffe i min dator som totalförstördes och efter ett samtal till försäkringsbolaget så fick jag en tydlig lista på vad jag behövde förse dem med och blev ersatt för en ny dator. Handläggaren har varit snabb vid återkoppling och när jag inte fick tag på honom så har andra handläggare hjälpt mig vidare.
Toppen service, precis vad jag förväntar mig av mitt försäkringsbolag! -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Har tillhandahållit samtliga bevis man kan tänka sig för att styrka mitt innehav av det som stals från inbrott i förråd. If har använt sig av diverse ursäkter för att ej betala ut ersättningen gen och tillslut så slutar man återkoppla i hopp om att man ska ge upp. Personaler kommer att vilseleda dig med mottstridig information och If gömmer sig bakom alla möjliga kryphål. Jag har varit ärlig i mitt ärende vilket gjorde det hela mer ostrukturerat. Om du vill ha ersättning så måste du vara fyrkantig och ta tid på dig att läsa det finstilta så du vet vilka fällor du ej ska kliva ned i. If är inte här för att hjälpa dig, de vill tjäna pengar... och att de har de sämsta omdömen på samtliga hemsidor styrker bara vad jag precis upplevt. Sedan är det bara att byta försäkringsbolag eller sluta försäkra saker. Man tjänar ju i slutändan ändå på att försäkra sig själv!
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Sämsta försäkringsbolaget i världshistorien. Inkompetenta handläggare som misshandlar handläggningen av skadeärenden, så mycket fel och försummelser och gör felaktiga bedömningar. De har inte heller har koll på försäkringar eller lagar och regler. Den felaktiga hanteringen orsakade en ekonomisk förlust för mig som försäkringstagare, vilket de erkänner men vägrar kompensera mig för. De tillvaratar inte sina kunders intressen och är värdelösa!
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Helt underkänt.
Vi får ingen ersättning av IF eftersom vi anmält våran parkeringsskada 4 dagar för sent.
Ingen annan inblandad. Ingen skyndsam behandling nödvändig.
Ett system uppbyggt på så sätt att den som ljuger får fördelar. Inte konstigt att försäkringbolag har problem med bedrägerier. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Jag har en kia försäkring och Aldrig mer detta bolag vill bara ha pengar och företräder inte dig som kund
När det går att byta gör det så fort som möjligt -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Fick ett väldigt varmt och sympatiskt bemötande av Helena som hjälpte mig, väldigt professionell, kommer fortsätta med IF.
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Jag har alltid fått ersättning från if!
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
if försäkring är fuskare och lurade kunderna.
värje månad de tar via autogiro mycket pengar från konto men när de vill ersätta till skada de betalar inte.
if försöker försöker alltid hitta im väg för att säger tacka nej till skada . if är en bedrigäri försäkring bolag.
ni som har if jag rekomendra byta till andra försäring bolag. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Nöjd med IF. Alltid fåt ersättning
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Cykelolycka med två barn som cyklade på fel sida i skymd korsning i villaområde. Jag försökte undvika en kollision men fastnade med vänster fot i bakhjulet och voltade med cykeln. När jag slog ner skadade jag ett finger (visade sig senare vara en fraktur) och foten slets ut ur bakhjulet med sån kraft att joggingskon slets loss från foten. Kunde inte springa efter cykelolyckan och långt senare lyckades jag på egen hand få en specialläkares utlåtande. Hälsenan hade slitits loss från foten där ekrarna drog av skon. Vårdcentralens läkare ville inte ge mig remiss till specialläkare utan ansåg att det var en inflammation som skulle fixas med inflammationsdämpande läkemedel. IFs förtroendeläkare godtog först både fingerfrakturen och fotskadan och ville ge samma tid för sveda och värk, men när jag undrade om inte tiden borde vara längre för foten eftersom jag hade haft ont en längre tid pga den felaktiga diagnosen inkl läkemedel av vårdcentralens läkare så tyckte förtroendeläkare plötsligt att jag själv orsakat fotskadan vid joggning. Att jag kunde springa utan problem fram till olyckan men inte efter den godtogs ej trots att jag hade en daterad logg över min träning. Med tanke på likartade ärenden som togs upp i Plus i höstas så verkar försäkringsbolagens förtroendeläkare kontinuerligt undvika att ge försäkringstagaren rätt. Får de mer betalt eller uppdrag av försäkringsbolagen genom detta agerande?
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Har stor försäkring hos bolaget, det som rör bilen har funkat utmärkt men gällande övriga försäkrade säker har de inte varit lika tillmötesgående.
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Min dator blev skadad, de ville inte hjälpa eller på något sätt göra det enkelt för mej att få ersättning. Försäkrningsförsäljaren som kontaktade mej bedyrade att de är ett bolag som vill kundernas bästa, vilket inte riktigt stämde när jag behövde deras hjälp, aldrig mera IF.
ps haft villa 20 år och det är andra gången jag kontaktar ett försäkringsbolag -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Värdelöst försäkringsbolag!
Olyckan var framme och min portabla dator blev stulen. If ville inte med hänvisning till omoderna villkor som inte präglar verkligheten och efter mycket krångel/ifrågasättande erbjuda mig en relevant ersättning!
Välj ett annat försäkringsbolag! -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
VARNING FÖR IF SKADEFÖRSÄKRINGAR AB!
Min mobiltelefon blev stulen av en ficktjuv och jag fick inte en enda krona i ersättning trots att jag har rätt försäkringsskydd. IF anser nämligen att en teknikalitet gör att felet till fickstölden ligger hos mig. Nu får jag köpa en ny telefon för 8,000 kr samt tillbehör för närmare 1000 kr.
Önskar jag hade läst på om företaget och hur mycket missnöjda kunder det finns så hade jag ALDRIG blivit kund.
Enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex) så har IF flest missnöjda kunder under 2016. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Har inget emot att IF ringer, men då jag sagt upp min försäkring med ert samarbetsbolag Volvia två dagar tidigare och det första jag hör när jag svarar är ordet "Kärringjävel" så ger det en otroligt negativ känsla innan samtalet ens börjat. Pratar de om mig för att de är medvetna om att jag sagt upp min försäkring eller pratar de om någon annan kollegor emellan? Väldigt olämpligt i service-/försäljningsbranschen oavsett och väldigt tråkigt från stora aktörer i synnerhet.
Att sen fortsätta med att de vill boka en tid mig lite snabbt för att personen i fråga är på väg hem... Nej tack, jag är inte intresserad av att boka ett möte med någon som rakt ut säger att den egentligen inte har tid prata med mig.
När det är denna kundsyn IFs anställda förmedlar så är jag blir jag mer övertygad att jag tagit rätt beslut i att byta försäkringsbolag från någon som samarbetar med dessa!
Synd bara att detta i mina ögon ger en negativ klang på Volvia, då all kommunikation med deras anställda varit jättebra och att bytet av försäkring endast var en ekonomisk fråga från mitt håll. -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Använd er inte av IF Försäkringar(Kiabilförsärink)! Jag har nu påbörjat min kamp mot det orättvisa försäkringsbolaget IF och jag kommer garanterat inte att ge upp.
Fick motorstopp i en korsningen. Kunde få igång bilen igen och flyttade den till parkering. Ringde verkstaden och ville få den undersökt och det visade sig att det var en skada på balken som tryckt ihop kylaren och motorn.Det var inga tydliga skador fronten. Enligt bilmekanikern var det en tydlig "parkeringskada"men att plasten på fronten har ploppat ut . Någon hade med största sannolikhet backat in i min bil med sin dragkrok. Ok, tänkte jag inga konstigheter. Ringde IF(Kia bilförsäkring) och fick istället behandlingen som om jag var en brottsling. Flera olika samtal med lika många utfrågningar för att få svaret att min berättelse inte var trovärdig. När jag hänvisade till vad bilmekanikern sagt menade IF att de gjort sin egna bedömning.
Orättvisade kokade inom mig. Kontaktade konsumentombudsmannen på företaget. Fick svar att jag måste uppge när och var skadan skett. Jag svarade att det måste ha skett på någon av parkeringarna och att jag omöjligt kunde veta den exakta tidpunkten och platsen. Det har gått nu sex månader.
Nu har kampen börjat. Jag ska ta det här till domstol och jag uppmuntrar alla som är i samma position att; inte känna någon rädsla och våga driva sitt fall ända till domstolen och få rättvisa skipad! Uppmanar också alla att byta försäkringsbolag ! -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
allt funkar som det ska
snabbt kontakt med handläggare -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Förfärligt bemötande. Det har gått över ett halvår sedan skadeanmälan har fortfarande inte blivit färdiga.
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Hej,
Jag vart av med en jacka som kostade en del slantar. Tur i oturen var att jag fortfarande hade kvittot kvar till Jackan. Ringde in till kundtjänst som svarade snabbt, men jag blev hänvisad att lägga in mitt ärende via deras hemsida. Mycket bra tjänst faktiskt. Efter ca 4 dagar satte de in pengarna på mitt konto och hela ärendet löstes utan nått ståhej eller förseningar. Så tack så väldans mycket IF! Bra service! -
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Jag har alla mina försäkringar på If och är jättenöjd än så länge med både priser och bemötande.
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Riktigt dåligt, enligt samtal skulle allt gå på 4000:- men sen kommer det fram att vi måste betala närmare 8000:-, det blir till att byta försäkringsbolag. Betalar man för en tjänst skall saker bara fungera.
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Jag har haft ett par, tre ärenden hos If senaste åren och det har alltid funkat jättebra. Nu senast skedde skadereglering direkt i telefon på fem minuter. Det jag uppskattade mest var bemötandet, att jag inte på något sätt ifrågasattes. Man är ju alltid lite rädd att de inte ska tro på en... Men attityden var "vi löser detta". Toppen!
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Rätt nöjd båda med pris och service. Skadehanteringen vid stulen telefon var snabb och okomplicerad.
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Hade inbrott på företag. Aldrig varit så tacksam mot ett försäkringsbolag. Blixtsnabb handläggning så att verksamheten fort kunde komma igång med ny utrustning. Handläggare var väldigt enkel att ha att göra med.
-
skrev om If Skadeförsäkring AB (publ)
Suveränt omhändertagande i samband med en mc-olycka med personskada som följd. 2-årig process där jag upplevde ett kanonstöd.