Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag34 omdömen om Inet Ringön
-
skrev om Inet Ringön
Bryr sig inte alls om garantiärenden.
Skulle dom påstå att det är handhavandefel får man betala för att man lämnat in ett garantiärende (det kanske är standard), men dom kan ju hävda handhavandefel hursomhelst.
Hade en trasigt produkt med känt fel och ville inte hjälpa mig 👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼 -
skrev om Inet Ringön
Bra sortiment med ok priser. Snabba leveranser.
-
skrev om Inet Ringön
Inet började som en obskyr lagerbutik tidigt. De var revolutionerande med sin lokal i ett område som bara en Göteborgare skulle hitta till och hitta tillbaka från. Priserna var cutting-edge, servicen var genuin och kundfokuserad.
250,000;- till nästan en halv miljon senare av datorer, delar och grossistköp som säker omfattar ännu större summor genom rekommendationer till vänner, företag och mina egna entreprenörskap öppnades deras andra lagerlokal upp.
Sen en till, vid det här laget var deras priser som bäst on par med konkurrenterna och online alternativen. Servicen blev stel, köerna blev längre men personalantalet bestod vilket gjorde on-site konsultationen som var en av deras styrkor från början till en stressad och kylig affärsupplevelse.
Deras experter började låta som telefonförsäljare och deras lager började spegla framgången företagen som marknadsförde hårdast började få vilket gjorde utbudet smalt och priserna högt.
Snart var det mer en otrevlig upplevelse att åka till deras lager på Hisingen och hemsidan som höll ut länge med något bättre utbud reflekterade snart upplevelsen av att åka till lagret.
Från att köpa all maskin- IT och hårdvara utan undantag från Inet (är det Inetdata, eller är det det gamla namnet kanske?) för stora summor pengar har jag nu bojkottat deras lager såväl som online butik om det inte är absolut nödfall och även då lägger jag stor möda på att lösa det på annat sätt först.
Mina senaste 3 beställningar från Inet blev sena var dåligt förpackade och dyra. Men betoningen vill jag lägga på sen. Det faktum att man inte fick några uppdateringar om ett ungefärligt utskick fören det plötsligt skickades iväg gjorde inte upplevelsen bättre.
Jag rekommenderar att du gör en grundlig sökning på alla konkurrenter som nu har tagit deras plats som herre på täppan när det kommer till priser och lagerutbud.
Jag kan varmt rekommendera proshop som har imponerat rejält det senaste men även netonnet tenderar att slå Inets priser service och lagerutbud så skynda lagom.
Deras experter, enligt mig som, om jag får säga det själv kvalificerar för titeln, har tappat sin edge eller i värsta fall består av någon som är experter i namn endast. Jag såg ofta att experterna vid rådfrågningen ersattes med de som hanterade kassorna, ibland var det praktikanter som var föga bekväma att ge mig expertis. Antagligen för att de ej hade något att tillföra och det bekämpar hela syftet. Men det är min åsikt. -
skrev om Inet Ringön
Inet har hyfsade priser men usel leveranstid, service, support och kundbemötande.
Dem sålde mig defekta och ej kompletta varor vilket tog dem över en vecka att hantera hos deras serviceteam efter inskicad reklamation.
Därefter uppgav Inet sig för att kunna byta ut dem defekta varorna som dem sålt mig vilket i slutändan ändå slutade med återköp och att den skickade mig tillbaka samma varor i brist på utbytesenheter.
Jag är mycket missnöjd med deras hantering och dem slösade bara bort min tid till ingen nytta alls och helt utan kompensation för deras eget misstag. -
skrev om Inet Ringön
....................................................
-
skrev om Inet Ringön
Mycket bra kundbemötande++++
Efter ett köp som försvann i postnords hantering så ersattes jag samt fick ett presentkort som plåster på såren!
Högsta betyg!! -
skrev om Inet Ringön
Köpte en MSI laptop hos inet i oktober 2016. Efter att ha använt datorn i 3 hela timmar upptäcker jag att datorn konstant börjar krascha. Lämnar några dagar senare in datorn för "lagning" till Inets kundsupport. Lång historia kort så har jag idag 17/7/17 blivit erbjuden en ersättnings dator för den ursprungliga MSI datorn. Det tog 9 MÅNADER för Inet att komma till denna punkt, där jag slutligen, personligen, fick filma problemet för att bli erbjuden någon ersättning överhuvudtaget. Såklart ligger det egentliga huvudansvaret hos MSI, vilka är de som egentligen ska fixa datorn vid eventuella problem. Detta måste man ha i åtanke att Inet bara funkar som en medlare mellan producent och kund. Emellertid går det inte att ursäkta en 9 månaders väntetid där Inet inte tog något initiativ för att lösa dispyten tidigare.
Dessutom lyckades inte Inets egna "techsupport" vid flera tillfällen hitta något fel med datorn, vilket fördröjde processen med flera månader.
Konsekvenser:
1. 9 månader av en otroligt irriterande och handikappande process.
2. Ersättningsdatorn matchar värdet av den ursprungliga datorn, så som den kostade för 9 månader sedan. Med de pengarna kan jag idag 9 MÅNADER senare få mycket mer för pengarna.
3. Som punkt 2 kanske förmedlar erbjöds ingen ytterligare ersättning för den 9 månaders långa väntetid - varken från Inet eller MSI. -
skrev om Inet Ringön
Sanslöst bra företag, fungerar alltid bra. Handlat i många år.
De få gånger de varit problem så har de tagit fullt ansvar direkt utan strul!
Det är det som räknas och ska vägas in i priset, hur du blir hanterad vid problem.
Fortsätt så! -
skrev om Inet Ringön
Mycket bra beställde en platta online igår och den var framme i 08 idag så mycket nöjd.
-
skrev om Inet Ringön
Bra leveranstid och bra priser!
-
skrev om Inet Ringön
Har alla gånger (8-10 ggr) jag har beställt härifrån blivit nöjd med jäkligt rapp leveranstid och priser. Återkommande kund eftersom jag är nöjd, helt enkelt.
-
skrev om Inet Ringön
Har handlat här ett tiotal gånger och man får alltid bra priser och snabb leverans. Har vid något tillfälle behövt utnyttja supporten utan några problem, bara trevligt bemötande.
Bra kontakt också, snabba svar på mail.
Aningen dyrare än de allra billigaste men det kan jag ta med tanke på servicen man får. -
skrev om Inet Ringön
Kunnig personal, bra sortiment och inga problem om något inte är som det ska.
-
skrev om Inet Ringön
KAn inte så mycket om data men fick bra hjälp att köpa en billig bärbar internetdata. samma data fanns billigare på Netonnet såg vi sen.
-
skrev om Inet Ringön
Mycket trevlig och kunnig personal som gjorde vad de kunde för att hjälpa mig i köpet när jag skulle bygga en dator. Priser som stundtals är lite högre än t.ex. Komplett, men det är i sådana fall marginellt. Frakten går på 69 kronor men om man handlar för över 500 kronor kan man lägga till Sweclockers Fraktfritt och slipper då frakten.
Om man beställer innan 16 får man försändelsen dagen efter, vilket jag måste säga är otroligt snabb service. -
skrev om Inet Ringön
-
skrev om Inet Ringön
Bra och trevligt företag.
Fri frakt till Sweclockers medlemmar, är grymt bra -
skrev om Inet Ringön
Ett jävla skitföretag om jag skall vara ärlig.
Köpte ett par ett nytt headset Koss SB45 som direkt vid hemkomsten visade sig ha glapp i hörlurarna.
Alltså fick jag dagen efter åka tillbaka för att reklamera dom.
Servicekillen tog lurarna och sa att han inte kunde höra något knaster/glapp.
Jag fick följa med bakom disken för att överbevisa honom.
Servicekillen studerade lurarna nogrannt och vecklade ut hörlurskabeln, som till nu hade varit "ihopbuntad" (så som den kom från fabrik), och fann där en skada på kabeln.
Med det sagt så kunde jag inte få byta ut lurarna mot ett par nya eller få pengarna tillbaka utan det skulle skickas till leverantören för avgörande, alltså menade han att jag hade orskat skadan (märkligt eftersom jag var extremt försiktig när jag packade upp dom och aldrig vecklade ut kabeln).
Trots att jag var i stort behov av lurarna så gick jag med på att de skulle skickas till leverantören.
Serviceavdelningen lovade lurarna tillbaka efter 3-14 dagar.
19 dagar efter inlämnandet åkte jag ut för att hämta ut dom.
De sade då att dom inte kommit tillbaka och att jag därför inte kunde få dom.
Jag sa att jag ville häva köpet med stöd av Konsumentköplagen §28-29, vilket jag nekades att göra.
Jag misstänkte redan från början att det skulle bli strul och spelade därför in hela samtalet med servicekillen och någon som påstod sig vara butikschef.
Det absolut sista jag frågade innan jag stängde av inspelningen var om jag fick upphäva köpet, ja eller nej.
Dom svarade nej.
Jag tackade för mig och sade att då får vi göra rättsak av detta. Jag sa också att detta inte var en butik jag skulle rekommendera för mina polare.
Från Ringön åkte jag till SIBA och köpte mig att par FUNGERANDE fetlurar.
Nu kommer det roliga. Dagen efter fick jag ett sms där dom sa att dom går med på att byta ut lurarna p.g.a. "goodwill".
"Goodwill" my ass, för att de nyinköpta lurarna var trasiga på två ställen.
I butiken hävdade de att det förekommer aldrig fel eller skador på nya produkter för dom besiktigas, eh.
Jag mejlade tillbaka och krävde en dubbeluppsättning lurar, som kompensation för restid, biljetter, förlorad arbetstid samt de merkostnader jag haft p.g.a att jag inte kunnat ringa gratis till New York via Skype (min uppdragsgivare finns där) utan istället varit hänvisad till Telias taxor. Konsumentköplagen ger en nämligen rätt till skadestånd om en butik strular.
I mejlet nämnde jag också det lustiga i det här med alla vändningar i ärendet och det faktum att jag köpt mig ett par nya lurar. Jag skrev också att det här ljudklippet blir bra på Youtube.
Det skulla jag aldrig ha gjort, för Marcus Bergström (högsta ansvarig på serviceavdelningen, tror jag) gick i taket och tog tillbaka "erbjudandet" med motiveringen att jag skäller på hans personal och hotar (han menar förmodligen Youtube).
Man han var bussig och skrev rakt ut i mejlet att det var jag som orsakat skadan och att dom minsann skulle fota den.
Jättebra tyckte jag, för jag behöver också bilder på skadan, men det är fortfarande butiken som har bevisbördan.
Och skall jag vara riktig ärlig så fattar jag inte hur dom skall kunna "bevisa" det, dom var ju knappast med mig när jag öppnade förpackningen och tog fram lurarna.
Så om Nya Inet Data AB tror att jag skulle "skita ner mig" för 295:-, resa extra i över 2 timmar exklusive biljetter och det faktum att jag var utan lurar i drygt 20 dagar och därför drog på mig merkostnader, så tror dom fel.
I sista mejlet skrev jag också att jag ber till gud att de två ram-minnen, som jag inhandlade samtidigt med lurarna, att det aldrig blir fel på dom så jag slipper detta gudsförgätna ställe på Ringön.
BTW...håll utkik efter filmen "Inet suger" på Youtube...skall klippa ihop den snarast.
Och Inetanställda, när ni läser detta: hoppas det var värt 295:- i "goodwill" -
skrev om Inet Ringön
Bästa butiken för datorkomponenter på nätet enligt mig, funkar toppen med leveranserna och tillsammans med riktigt bra priser så är det min favoritbutik.
-
skrev om Inet Ringön
Har handlat där många gånger, vilket medfört att jag hamnat hos support ett par gånger då varor gått sönder eller dylikt, inte Inets fel alltså.
Men supporten är underbar, varje gång får man ett trevligt bemötande, och problemet löses snabbt och smidigt på ett eller annat sätt. Deras utbud är inte jättestort, tyvärr, men detta medför att de nästan alltid har varan i lager, och de kan snabbt fixa ev. utbyte.
Att varor kommer hem dagen efter beställning och att fraktavgiften är oerhört låg, eller gratis för Sweclockers medlemmar, är riktigt schysst;)
Tack Inet för grym service varje gång! -
skrev om Inet Ringön
Inet ligger varmt om hjärtat när det kommer till PC komponenter. det går snabbt och frakten är billig. Dom är även väldigt vänliga mot sina kunder. Enda som man skulle kunna klaga på är att utbudet inte är så jätte stort.
-
skrev om Inet Ringön
Man beställer, dom skickar. Det kommer nästa dag, SMS, hämta på posten - inga problem. Oftast bäst priser.
-
skrev om Inet Ringön
Låga priser på både varor och leverans. Leveransen dessutom väldigt snabb.
-
skrev om Inet Ringön
Mycket bra företag. Står för vad de lovar, tar hand om reklamationer på ett betryggande sätt, levererar snabbare än vad de lovar. Jag kan varmt rekommendera inet. Jag gör de flesta av mina inköp här.
Kommentar till ovan inlägg:
Hej. Jag vet at det här inte är något diskussionsforum, men jag vill gärna ge en kommentar till två egna erfarenheter. Jag har vid två tillfällen råkat ut för att behöva reklamera produkter hos Inet. Den första gången var det ett tangentbord som hade gått sönder efter en månads användande. Jag skickade in det till inet och redan nästa dag ringde de upp och berättade att de inte längre kunde erbjuda samma modell men jag fick gärna ta en dyrare modell utan extra kostnad. Två dagar senare hade jag ett nytt på posten. Vid ett rätt nyligt tillfälle fick jag fel på en vara redan vid leveransen. Varans värde var omkring 300. Jag reklamerade varan på Inets hemsida och fick ett svar på mailen redan efter några timmar. Svaret var: du kan kasta varan, vi skickar ut en ny till dig! Jag blev glad men mest förvånad. De litade på mig som kund och strulade inte ett dugg. Jag vill bara säga att det verkar som att du har haft jätte otur och jag skulle vara förvånad om du kunde hitta ett bättre företag än Inet i sin bransch. //Oskar Olausson
//Oskar Olausson -
skrev om Inet Ringön
Ett helt okej kedja med butiken lite överallt i Sverige. Bra priser för övrigt och bra kundtjänst. Kan dock ta lite tid för reparationer att komma tillbaka och de kontrollerades inte då efter fel på produkten utan fick en ny som också var fel på men den blev också utbytt. Det tog sin tid men bra tillmötesgående och förståelse men kommunikation mellan butik och service inte alltid de bästa.
Kan rekomenderas ändå! -
skrev om Inet Ringön
Jag lade in en beställning på en skrivare hos Inet.se på torsdagen omkring lunch. Redan lunchtid fredag, dagen efter, befann sig min skrivare på postens utlämningsställe. Det hela gick mycket snabbt och enkelt med tanke på att den packades, skickades och anlände, från Göteborg till Örebro på ett dygn. Jag fick en kanonskrivare till ett riktigt bra pris!
-
skrev om Inet Ringön
"Vår verksamhet är inriktad på försäljning av datorer, komponenter, tillbehör och hemelektronik via butiker och Internet.Inet riktar sig både till privatpersoner och företag och kan stå till tjänst med allt från enstaka datorer och annan konsumentelektronik till stora mängder skräddarsydda företagsdatorer och personalköp."
-
skrev om Inet Ringön
Billiga på mycket, emellanåt något dyra. Snabb leverans vid postorder, bra service och kunnig personal i affärerna.
-
skrev om Inet Ringön
Inet data har både en bra internetshop samt en bra fysisk butik. Snabba säkra leveranser och mycket bra priser på internetbutiken. Även bra priser i affären och mycket kunnig och trevlig personal. Bra kundtjänst och bra utbud trots liten butik.
-
skrev om Inet Ringön
Bra service, bra utbud
-
skrev om Inet Ringön
Inet har en bra service och ett utbud på bra prestanda varor med rimliga priser. Kunnig personal som hjälper med att få den perfekta varan anpassat för varje individ.
-
skrev om Inet Ringön
Bra butik, som numera har 3 butiker varav två i göteborg. Trevlig personal med brett sortiment och trots hyfsade priser. De säljer hela datorpaket, har bra service, komponenter och tillbehör. Har även en internetsida där man kan beställa på postorder.
-
skrev om Inet Ringön
Förutom bra priser har de kunnig och hjälpsam personal som kan guida till det mest passande köpet för kunden, utan att för den sakens skull vara för gåpåig.
-
skrev om Inet Ringön
Billiga noctua-fläktar och snabb leverans.