Inet Ringön

3.7

36 omdömen om Inet Ringön

Kristoffer P
Skrev om Inet Ringön

Blir ofta behandlad som man inte vet nått själv, anställda som bemöter en dåligt o inte verkar förstå grunderna runt datorer.

Toni L
Skrev om Inet Ringön

Beställde ett par svarta gaming lurar för pc. Fick hem vita lurar av samma märke, men till konsol. Tog kontakt med Inet via deras chatt. O st personer före mig. Väntade i ca 45 min, inget svar. Skrev ett mail till dom med alla uppgifter om köpet, och bifogade bilder. Inget svar. Tack och bock Inet. Jag kommer tyvärr inte handla från er fler gånger. Kan inte rekommendera er till vänner, och bekanta längre.

EMANUEL D
Skrev om Inet Ringön

Bryr sig inte alls om garantiärenden. Skulle dom påstå att det är handhavandefel får man betala för att man lämnat in ett garantiärende (det kanske är standard), men dom kan ju hävda handhavandefel hursomhelst. Hade en trasigt produkt med känt fel och ville inte hjälpa mig 👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼

Toni L och Stefan O gillar detta
STEFAN J
Skrev om Inet Ringön

Bra sortiment med ok priser. Snabba leveranser.

SIMON J
Skrev om Inet Ringön

Inet började som en obskyr lagerbutik tidigt. De var revolutionerande med sin lokal i ett område som bara en Göteborgare skulle hitta till och hitta tillbaka från. Priserna var cutting-edge, servicen var genuin och kundfokuserad. 250,000;- till nästan en halv miljon senare av datorer, delar och grossistköp som säker omfattar ännu större summor genom rekommendationer till vänner, företag och mina egna entreprenörskap öppnades deras andra lagerlokal upp. Sen en till, vid det här laget var deras priser som bäst on par...

Toni L och Stefan O gillar detta
Grizel R
Skrev om Inet Ringön

Inet har hyfsade priser men usel leveranstid, service, support och kundbemötande. Dem sålde mig defekta och ej kompletta varor vilket tog dem över en vecka att hantera hos deras serviceteam efter inskicad reklamation. Därefter uppgav Inet sig för att kunna byta ut dem defekta varorna som dem sålt mig vilket i slutändan ändå slutade med återköp och att den skickade mig tillbaka samma varor i brist på utbytesenheter. Jag är mycket missnöjd med deras hantering och dem slösade bara bort min tid till ingen nytta alls och helt utan kompensation för deras eget misstag.

Magnus H

....................................................

Jan Roger M
Skrev om Inet Ringön

Mycket bra kundbemötande++++ Efter ett köp som försvann i postnords hantering så ersattes jag samt fick ett presentkort som plåster på såren! Högsta betyg!!

Alexander  K
Skrev om Inet Ringön

Köpte en MSI laptop hos inet i oktober 2016. Efter att ha använt datorn i 3 hela timmar upptäcker jag att datorn konstant börjar krascha. Lämnar några dagar senare in datorn för "lagning" till Inets kundsupport. Lång historia kort så har jag idag 17/7/17 blivit erbjuden en ersättnings dator för den ursprungliga MSI datorn. Det tog 9 MÅNADER för Inet att komma till denna punkt, där jag slutligen, personligen, fick filma problemet för att bli erbjuden någon ersättning överhuvudtaget. Såklart ligger det egentliga huvudansvaret...

Stefan O gillar detta
Patrik O
Skrev om Inet Ringön

Sanslöst bra företag, fungerar alltid bra. Handlat i många år. De få gånger de varit problem så har de tagit fullt ansvar direkt utan strul! Det är det som räknas och ska vägas in i priset, hur du blir hanterad vid problem. Fortsätt så!

Bosse S
Skrev om Inet Ringön

Mycket bra beställde en platta online igår och den var framme i 08 idag så mycket nöjd.

Stina L
Skrev om Inet Ringön

Bra leveranstid och bra priser!

Anna J
Skrev om Inet Ringön

Har alla gånger (8-10 ggr) jag har beställt härifrån blivit nöjd med jäkligt rapp leveranstid och priser. Återkommande kund eftersom jag är nöjd, helt enkelt.

Pär O
Skrev om Inet Ringön

Har handlat här ett tiotal gånger och man får alltid bra priser och snabb leverans. Har vid något tillfälle behövt utnyttja supporten utan några problem, bara trevligt bemötande. Bra kontakt också, snabba svar på mail. Aningen dyrare än de allra billigaste men det kan jag ta med tanke på servicen man får.

Stefan J
Skrev om Inet Ringön

Kunnig personal, bra sortiment och inga problem om något inte är som det ska.

Kauko
Skrev om Inet Ringön

KAn inte så mycket om data men fick bra hjälp att köpa en billig bärbar internetdata. samma data fanns billigare på Netonnet såg vi sen.

Sebastian B
Skrev om Inet Ringön

Mycket trevlig och kunnig personal som gjorde vad de kunde för att hjälpa mig i köpet när jag skulle bygga en dator. Priser som stundtals är lite högre än t.ex. Komplett, men det är i sådana fall marginellt. Frakten går på 69 kronor men om man handlar för över 500 kronor kan man lägga till Sweclockers Fraktfritt och slipper då frakten. Om man beställer innan 16 får man försändelsen dagen efter, vilket jag måste säga är otroligt snabb service.

Nikke L gillar detta
Maria M

Stefan O gillar detta
Thomas
Skrev om Inet Ringön

Bra och trevligt företag. Fri frakt till Sweclockers medlemmar, är grymt bra

Fredrik B
Skrev om Inet Ringön

Ett jävla skitföretag om jag skall vara ärlig. Köpte ett par ett nytt headset Koss SB45 som direkt vid hemkomsten visade sig ha glapp i hörlurarna. Alltså fick jag dagen efter åka tillbaka för att reklamera dom. Servicekillen tog lurarna och sa att han inte kunde höra något knaster/glapp. Jag fick följa med bakom disken för att överbevisa honom. Servicekillen studerade lurarna nogrannt och vecklade ut hörlurskabeln, som till nu hade varit "ihopbuntad" (så som den kom från fabrik), och fann där en skada...

Stefan O och 2 andra gillar detta
Benjamin N
Skrev om Inet Ringön

Bästa butiken för datorkomponenter på nätet enligt mig, funkar toppen med leveranserna och tillsammans med riktigt bra priser så är det min favoritbutik.

Herman
Skrev om Inet Ringön

Har handlat där många gånger, vilket medfört att jag hamnat hos support ett par gånger då varor gått sönder eller dylikt, inte Inets fel alltså. Men supporten är underbar, varje gång får man ett trevligt bemötande, och problemet löses snabbt och smidigt på ett eller annat sätt. Deras utbud är inte jättestort, tyvärr, men detta medför att de nästan alltid har varan i lager, och de kan snabbt fixa ev. utbyte. Att varor kommer hem dagen efter beställning och att fraktavgiften är oerhört låg, eller gratis för Sweclockers medlemmar, är riktigt schysst;) Tack Inet för grym service varje gång!

Tobias P
Skrev om Inet Ringön

Inet ligger varmt om hjärtat när det kommer till PC komponenter. det går snabbt och frakten är billig. Dom är även väldigt vänliga mot sina kunder. Enda som man skulle kunna klaga på är att utbudet inte är så jätte stort.

Andreas  E
Skrev om Inet Ringön

Man beställer, dom skickar. Det kommer nästa dag, SMS, hämta på posten - inga problem. Oftast bäst priser.

Frank d
Skrev om Inet Ringön

Låga priser på både varor och leverans. Leveransen dessutom väldigt snabb.

Oskar O
Skrev om Inet Ringön

Mycket bra företag. Står för vad de lovar, tar hand om reklamationer på ett betryggande sätt, levererar snabbare än vad de lovar. Jag kan varmt rekommendera inet. Jag gör de flesta av mina inköp här. Kommentar till ovan inlägg: Hej. Jag vet at det här inte är något diskussionsforum, men jag vill gärna ge en kommentar till två egna erfarenheter. Jag har vid två tillfällen råkat ut för att behöva reklamera produkter hos Inet. Den första gången var det ett tangentbord som hade gått sönder efter en månads användande....

Ted G
Skrev om Inet Ringön

Ett helt okej kedja med butiken lite överallt i Sverige. Bra priser för övrigt och bra kundtjänst. Kan dock ta lite tid för reparationer att komma tillbaka och de kontrollerades inte då efter fel på produkten utan fick en ny som också var fel på men den blev också utbytt. Det tog sin tid men bra tillmötesgående och förståelse men kommunikation mellan butik och service inte alltid de bästa. Kan rekomenderas ändå!

Johanna N
Skrev om Inet Ringön

Jag lade in en beställning på en skrivare hos Inet.se på torsdagen omkring lunch. Redan lunchtid fredag, dagen efter, befann sig min skrivare på postens utlämningsställe. Det hela gick mycket snabbt och enkelt med tanke på att den packades, skickades och anlände, från Göteborg till Örebro på ett dygn. Jag fick en kanonskrivare till ett riktigt bra pris!

Jonas  L
Skrev om Inet Ringön

"Vår verksamhet är inriktad på försäljning av datorer, komponenter, tillbehör och hemelektronik via butiker och Internet.Inet riktar sig både till privatpersoner och företag och kan stå till tjänst med allt från enstaka datorer och annan konsumentelektronik till stora mängder skräddarsydda företagsdatorer och personalköp."

Simon L
Skrev om Inet Ringön

Billiga på mycket, emellanåt något dyra. Snabb leverans vid postorder, bra service och kunnig personal i affärerna.

Hanna K
Skrev om Inet Ringön

Inet data har både en bra internetshop samt en bra fysisk butik. Snabba säkra leveranser och mycket bra priser på internetbutiken. Även bra priser i affären och mycket kunnig och trevlig personal. Bra kundtjänst och bra utbud trots liten butik.

Karin D

Bra service, bra utbud

Rawa N
Skrev om Inet Ringön

Inet har en bra service och ett utbud på bra prestanda varor med rimliga priser. Kunnig personal som hjälper med att få den perfekta varan anpassat för varje individ.

Rodrigo R
Skrev om Inet Ringön

Bra butik, som numera har 3 butiker varav två i göteborg. Trevlig personal med brett sortiment och trots hyfsade priser. De säljer hela datorpaket, har bra service, komponenter och tillbehör. Har även en internetsida där man kan beställa på postorder.

Johan I
Skrev om Inet Ringön

Förutom bra priser har de kunnig och hjälpsam personal som kan guida till det mest passande köpet för kunden, utan att för den sakens skull vara för gåpåig.

Staffan N
Skrev om Inet Ringön

Billiga noctua-fläktar och snabb leverans.