Instabox Sweden AB

1.3

74 omdömen om Instabox Sweden AB

Mos V
Skrev om Instabox Sweden AB

Dom har blivit helt värdelösa. Femte dagen i rad dom ändrar leverans dag. Inte första gången heller. Kommer aldrig använda dom igen!

Robin alexander L
Skrev om Instabox Sweden AB

Jag fick fel grej och insåg detta när jag kom hem. Beställde från Apoteket, inte från SHEIN. Vilket skämt.

Michelle N gillar detta
Mats J
Skrev om Instabox Sweden AB

Skjuter upp leveransdatum hela tiden, 3ggr nu på denna leverans. Sist jag valde instabox (5månader sedan) var facket tomt när jag öppnade. Ringde kundtjänst och fick en ny kod, i det facket låg en annans persons paket, väldigt seriöst. Valt PostNord annars hela mitt liv som aldrig krånglat, instabox har så gott som aldrig hållt utlovat datum. Välj nåt annat om ni vill känna er säker på leverans.

Madeleine Å
Skrev om Instabox Sweden AB

Levererar på riktigt aldrig i tid. Dem skjuter fram leveranstiden hela tiden också, oftast med ca 10min i taget så man tror verkligen att paketet ska hinna komma. Men sen vips har det gått 4h och man får en uppdatering om att "leverans sker imorgon". Kassa på att hålla tider helt enkelt, jag väljer en annan firma nästa gång.

Anna Jessica H
Skrev om Instabox Sweden AB

De senaste gångerna vi beställt med instabox som leveransalternativ så har det blivit felsorteringar och minst en dag försenat. Så upplevde vi det inte tidigare utan det har blivit en markant försämring. Så är det viktiga leveranser ni väntar på så ta ett annat alternativ, vet att många är nöjda med Budbee.

Veronica H
Skrev om Instabox Sweden AB

Instabox har blivit sämst nu på sistone. Blir uppskjutet i dagar. Imorgon, står det sen blir det framflyttat flera gånger. En av dom sämsta just nu

Ing-Marie Elisabet F

Ett stort skämt !!!!! Håller inte vad det lovat De har ingen koll alls😆😆

Krister F
Skrev om Instabox Sweden AB

Instabox är det absolut bästa valet. Aldrig haft något problem. Väljer att insta eller budbee när jag beställer. Inga köer bara slå in koden så är det klart.

Valeriy N
Skrev om Instabox Sweden AB

Hemsk leverantör! Skickade mit palet till Sundsvall. Väntar mer än 5 dagar, snabbtleverans en dag! IDIOTER!

Isa-Maria Q
Skrev om Instabox Sweden AB

De tappade bort mitt paket. Ringde kundtjänst och de som svarade verkade inte ens kunniga inom sitt område. Kunde inte svara på en enda fråga utan sa bara att jag måste vänta då de ska lokalisera paketet. Personen mutade även och sa vänta. Sedan svarade kundtjänsten på frågor som jag redan fått i autosvaret. Hade fått mer info av Google än av kundtjänst. Var ren tur att jag inte beställt något viktigt som tex medicin som jag gjort förut via onlinehandel. När de sedan skickar ut ett autosvar att återförsäljaren där jag beställde...

Fredrik W
Skrev om Instabox Sweden AB

Extremt dålig upplevelse med kraftiga förseningar och flera planerade leveranser sent på kvällen som avbokats i sista minut, med eller utan att informera om att att leveransen har blivit avbokad. Väldigt märkliga tider att välja mellan för hemleveransen, endast nattetid och man utpressas även att betala extra för att få sin vara levererad trots att leveransen redan är betald och över en vecka försenad. För att inte nämna att kundtjänst"chatten" tar över 30 timmar på sig att svara och lyckas trots det vara helt ohjälpsamma....

Lova Alice Cecilia J
Skrev om Instabox Sweden AB

För erat eget bästa välj något annat

Dennis H
Skrev om Instabox Sweden AB

Välj vilket annat företag som helst! Postnord, schenker, dhl, och earlybird krånglar typ aldrig. Instabox? Har väntat på paket som skulle komma i måndags. Varje dag har det skjutits det framåt, precis som det gjorde idag (från onsdag eftermiddag till torsdag eftermiddag), och det verkar som att man kan förvänta sig att leveransen antingen blir framskjuten 1 - 4 gånger till, eller blir rapporterad som borttappad? Läser man andra recensioner blir förhoppningarna mycket låga. Tur att jag inte köpt viktig medicin eller nått...

Michael L
Skrev om Instabox Sweden AB

Först går skåpet sönder och mitt paket är fast i skåpet i en vecka. När dem en vecka senare får ut paketet ur skåpet så försöker dem leverera till samma skåp igen som inte finns där, eftersom det är borttaget då det var trasigt, så paketet fastnar i limbo ett par dagar. Då kontaktar jag dem och då byter dem till hemleverans och lovar utkörning dagen efter. Inget sker igen på ett par dagar för då har dom tappat bort paketet så man får till slut försöka få butiken att skicka om beställningen :) Det var ett av två paket som...

Marc Johan N
Skrev om Instabox Sweden AB

Beställde leverans via Instabox då de kunde leverera en specifik dag. Samma dag som leverans blev den uppskjuten. Kommer inte använda Instabox igen då det finns så många andra alternativ som inte sviker.

CHRISTIAN K
Skrev om Instabox Sweden AB

En leverans blev uppskjuten från Instabox två ggr pga felsortering nästa försök gick inte heller då jag försökte få leveransen direkt hem i brevlådan istället Fick inte min leverans hem till brevlådan på tredje försöket! Ringde till Instabox kundtjanst som säger att leveransen av paketet är borttappat. Behövde inte betala för paketet. Instabox kundtjanst kontaktade leverantören av paketet vilket resulterade i att jag inte behövde betala.

Sonny J
Skrev om Instabox Sweden AB

Uppskjutna leveranser har tydligen blivit Instabox kännetecken. Skulle fått ett paket idag klockan 1030. Men som vanligt någon timma innan så skjuts leveransen till imorgon lördag. Riktigt svagt. Kommer förlita mig på Postnord/DHL/Schenker i fortsättningen. Det vill inte säga lite! Instabox ni har tappat det totalt. Haveri!!

Peter Norman G
Skrev om Instabox Sweden AB

Fyra uppskjutna leveranstillfällen på 8 dagar, har tagit > 8 dagar att få ett paket från Växjö till Uppsala. Supporten lovar leverans nästkommande dag. Någon timme innan det skall levereras skjuts det upp. Inget svar på vart paketet befinner sig. Jag kommer välja annan speditör i fortsättningen.

Valentino I
Skrev om Instabox Sweden AB

De ljuger om leveranstider. Först skriver de att paketet anländer en viss tid. Sedan en annan, när paketet ej leverereats skriver de att det ankommer nästa dag. När det inte ankommit skriver de ett annat datum. Riktigt dåligt företag, använd INTE instabox.

Paola Z
Skrev om Instabox Sweden AB

Helt otroligt dåligt företag. Precis som alla andra som gett omdöme så levereras inte det man beställt i tid. Nya leveranstider och datum meddelas med kort varsel innan utsatt tid. Nu har mitt paket varit på villovägar i sex dagar. Ringer man kundservice så får man prata med oengagerade personer som ger samma svar och i princip säger att; ja förhoppningsvis får du ditt paket snart. Det är det mest oseriösa företaget som finns. ANVÄND INTE Instabox!!!! I alla fall inte om du vill ha dina paket inom lovad tid.

Anna F
Skrev om Instabox Sweden AB

Jag fått inte mitt packet allts nu. Dem har mina packet i samma stan som jag bor från en vecka. När ringer och frågar säger varje dag att kommer imårgon. Jag ville gärna hämta själv, men absolut nej. Idag kvinna som jag pratat med skrek på mig och kastat samtalet. Riktigt illa. Kommer aldrig mer välja Instabox, det är ett som är säkert. Rekommenderar aldrig !!!!!

Roland O
Skrev om Instabox Sweden AB

Alltså, finns det nåt sämre logistikföretag!? Sex (6) dagar i rad har jag fått notis om att mitt paket är på väg och finns att hämta runt tre i boxen. Efter tre varje dag får jag en notis att mitt paket är felsorterat och jag får nytt leveransdatum dagen efter, samma visa då också. Kundsupporten är också helt värdelös, kan inte göra nånting för att hjälpa mig. Sååå dåliga!

Hadi J
Skrev om Instabox Sweden AB

Absolut den värsta. Sista gången man använder shiten. Du får betala för försändelsen och den värsta kundservice.

Daniel S
Skrev om Instabox Sweden AB

Absolut sämsta leveransbolag. Ett paket som ska ta högst 2 dagar att leverera har efter fem arbetsdagar fortfarande inte levererats och leveransdatum skjuts ständigt upp. Riktigt skojarföretag. Undvik verkligen Instabox, det verkar inte gå bra för dom.

Kim H
Skrev om Instabox Sweden AB

Kan bara hålla med resten av dem dåliga kommentarerna

David G
Skrev om Instabox Sweden AB

Valt dom tre gånger för leverans av produkter, första gången lyckades dom förlora min försändelse två gånger på två olika terminaler vilket resulterade i att den efter andra gången räknades som förlorad/borta så man fick kontakta företaget som man beställde varan ifrån och förklara vad som hänt, var ju lagom kul eftersom det var en julklapp som skulle levereras strax innan jul, andra gången när man åkte för att hämta sin försendelse så låg någon annan persons paket i den boxen som öppnades när jag slagit in koden som jag...

Matilda Anneli A
Skrev om Instabox Sweden AB

Skjuter upp leveransdatum hela tiden. Hänt senaste gångerna jag valt instabox som leveransmetod. Dessutom så stoppar de in alldeles för stora paket i för små boxar så man knappt får ut dem när man väl ska hämta. Så missnöjd med detta företag!! Aldrig mer instabox!!

Bastian Å
Skrev om Instabox Sweden AB

Riktigt jävla skitföretag, ändrar leveranstid hela tiden, aldrig kommer jag välja instabox igen.

First-Name L
Skrev om Instabox Sweden AB

Valde instabox för att det var snabbast leveranstid men leveransen skjuts hela tiden upp och de svarar inte på varför. Skulle fått paketet i torsdags och gett bort presenten fredag, nytt bud är att det blir leverans på måndag eftermiddag. Otroligt dåligt. Kommer aldrig välja instabox igen

JOHANNA J
Skrev om Instabox Sweden AB

Vid uppstarten tyckte jag att det fungerade bra. Men nu går allt neråt. De följer inte leveranstiderna. Det ändras hela tiden. Med flera dagar. Och inte heller svarar de någonsin på mejl. Det var sista gången jag använde mig av Instabox.

Christer S
Skrev om Instabox Sweden AB

Stoppar paketet i en liten box som man inte kan få in mer än 1 finger på sidan av lådan för att försöka ta ut, tog 5 min att få ut lådan och skadade fingrar, hur tänker det som stoppar in paketen i boxarna??? sista gången jag valde Instabox som leverantör. jag kommer dessutom att klaga till Apotek Hjärtat som valt en sån usel leverantör. Slutsats skit firma.

Haddy G
Skrev om Instabox Sweden AB

Aldrig fått mina leveranser inom utsatt tid, vi pratar då om kanske 10 tillfällen då jag tyvärr valt instabox. Gjorde tabben att ge ytterligare ett försök till instabox (… att leverera ett paket - inte rocket science eller?), och får nu sota för det med ytterligare en sen leverans. Ingen kontakt, ursäkt eller kommentar från instabox - bara nytt datum i spårningslänken.

Lars Erik Jonas L
Skrev om Instabox Sweden AB

Fick sms om att min leverans hade anlänt. Sen gick jag till skåpet och knappade in koden, facket som öppnades var tomt och Instabox hänvisade sen bara till företaget jag beställde ifrån. Riktigt dåligt!

Farah Diba Q
Skrev om Instabox Sweden AB

Sämsta företag med sina sämsta personal samt ohjälpsam och otrevliga. Jag behövde hjälpa med att byta skåp personal finns på plats men sysslade med sin privata telefon och jag bad om hjälp men hon vägrade att hjälpa mig och fortsätt prata i sin mobil telefon samt jag ringde på deras kundservice telefon de sa att de fixa till eftermiddag det händer aldrig ringde en gång till du får vänta till imorgon.Västar bemötande.

Johanna R
Skrev om Instabox Sweden AB

Sämsta fraktföretaget jag varit med om. Ändrar leveranstid hela tiden. Kundtjänst svarar ej på sms. Kommer aldrig välja Instabox igen.

Henrik B
Skrev om Instabox Sweden AB

Det absolut mest inkompetenta företaget jag någonsin varit i kontakt med. Tar inte ansvar för något, 30+ dagar försenad leverans trots att jag flera gånger varit i kontakt med kundtjänst som då lovat att dom ska lägga manuell hantering för att skynda på leveransen. Erbjöd mig även att hämta paketet när det väl ankom till terminalen i gbg men det fick jag inte istället tog dom 7 dagar på sig att flytta det den sista biten . Ljuger ang vad dom gjort/inte gjort. Ohjälpsamma när man försöker hitta lösningar. Tycker att man...

Karin Evelina T
Skrev om Instabox Sweden AB

Hade man kunna ge 0 eller minus betyg hade jag gjort det. Har haft flera problem med att paket inte kommer på utsatt tid, en dag, fine, men när det är försenat 4 dagar och de säger "anländer imorgon" tre dagar i streck, då blir jag irriterad. För min senaste beställning rann bägaren över, först får jag ett meddelande om att paketet är för stort för skåpet och de erbjuder hemleverans utan kostnad, bra tänker jag, problemet är bara att de använder adressen till paketskåpet som min hemadress. Budkillen som ringer undrar vart...

Kerstin Eva Sofia R
Skrev om Instabox Sweden AB

Sämsta jag varit med om i hela mitt liv. Beställde den 5 juni och det har fortfarande inte kommit då de skulle kommit efter 1-2 dagar. Jag har ringt och frågat och dom har sagt att dom ska fixa det men de gör som inte. Värsta jag varit med om köp inte med instabox för ett bra liv

Sara S
Skrev om Instabox Sweden AB

Kommer aldrig mer beställa något med instaboxleverans. Världens sämsta support och nu kan man inte en ringa dit pga oförutsedda händelser. Dom klarar nog inte ta emot all kritik från kunderna. Nu har leveransen skjutits fram i 11 dagar

Henrik H
Skrev om Instabox Sweden AB

Gör krånglig frakt. Kräver Bank ID registering etc för att man skall kunna hämta vid plats där man sedan antagligen ändå måste registrera sin legitamation vid uthämtning. Har ingen lust att använda mitt Bank ID hur som helst och det även vid köp på nätet där det inte fanns info om hur krånglig leverans det är fråga om. Nu kommer jag vara mer noggrann och bojkotta alla företag som överhuvudtaget nämner Instabox i sina försäljningsavtal men också fråga hur de skickar. Gör jag en beställning så skall den vara enkel och inte absurt komplicerad

JONNA P
Skrev om Instabox Sweden AB

2 olika gånger, inom loppet av lite mer av en månad, så levererar Instabox hästkrafter bte varorna på utsatt tid. De flyttar fram datum och denna gången valde jag ENDAST instabox för att det är närmare dit än till Budbee. De lurar kunderna med sin tjänst och erbjuder en leveranstid på 1-2 dagar ENDAST för att tjäna pengar! Nu får min dotter inte ha på sin tröja som hon önskat sig imon på sin skolavslutning. Samtalet med kundtjänst är ett skämt. ”Lägger den som prio nu här så får vi se om den kanske kommer innan” Den kommer...

Katarina Z gillar detta
Karin H
Skrev om Instabox Sweden AB

I början tyckte jag att det var smidigt och inga problem med leveransen. Nu kan jag dock inte ge något annat än ett bottenbetyg då ni skjutit upp leveransdag tre datum hittills. Får se om paketet dyker upp i morgon... Kommer nog inte att använda Instabox igen.

Roland S
Skrev om Instabox Sweden AB

Har varit mycket nöjd med Instabox förut. Snabb leverans utan problem. Men när man får problem verkar det som om kundtjänsten inte fungerar. Jag fick en kod för att hämta ut paket som visade sig inte fungera. Ringer det telefonnummer som står sju gånger under måndag, tisdag och onsdag men blir bortkopplad efter ca 15 minuters telefonkö. Står att man ska skicka sms för snabbare hjälp. Skickat sms måndag och tisdag utan att få något svar. Har också skickat mail på måndag utan att få något svar. Nu läser jag att Budbee...

Katarina Z gillar detta
Johan L
Skrev om Instabox Sweden AB

Märkligt att företaget fortfarande ens finns kvar. Mitt paket ligger i ett skåp som nu varit trasigt i minst tre dagar. Den stackars personalen i kundtjänst vet inget mer än att det ska åtgärdas och att ett sms kommer att skickas när det är klart. När i tid det ska åtgärdas vet de förstås inget om. Samtidigt skickas automatiska sms ut som uppmanar till att hämta ut paketet innan det returneras. Senaste sms:et idag meddelade att paketet hämtats hem till Instabox lager vilket är struntprat för skåpet är stendött och jag var...

Jonas R
Skrev om Instabox Sweden AB

Efter flera framflyttade leveranser, fanns nu en tid. Jag hade ett datum att passa och hade tagit till med marginal. Tiden jag fått var precis så att jag skulle hinna. En timme innan leverans får jag ett sms. Leveransen inställd. Inget företag jag kan rekommendera om man har någon tid/datum att passa.

Emelie Ö
Skrev om Instabox Sweden AB

Riktigt uselt!!! Skjuter fram leveransdatum varje dag! Dom kan heller inte se om paketet lämnat terminalen för transport till nästa terminal! Inte heller kan man hämta på terminal! Fraktar hellre med Postnord då kan man iallafall hämta på terminal! VÄRDELÖSA!!

Anders Erik R
Skrev om Instabox Sweden AB

Har fungerat okej tidigare, men senaste leveranserna har skjutits upp gång på gång och levererats fel. Inte så "Instant" längre.

Hanna S
Skrev om Instabox Sweden AB

Instabox levererar aldrig på utsatt tid. 9 av 10 leveranser har skjutits upp, inte bara en gång utan ofta två gånger för samma paket. Det är också vanligt att paketet blir felsorterat på terminal, inte bara en gång utan två gånger för samma paket. Dålig kundtjänst som inte kan ge några besked, ofta vet de inte ens vart paketet tagit vägen när man ringer.

Arli N
Skrev om Instabox Sweden AB

Efter 7 dagar fortfarande ingen leverans. Kundtjänst svarar inte. Express...my *ss!

Stefan F
Skrev om Instabox Sweden AB

Skjuter upp leveransdatum hela tiden svarar inte på sms eller mail Varning använd ej dettta företag!!!!!!!