Instabox AB
1.8 i betyg av av
20 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag20 omdömen om Instabox AB
-
skrev om Instabox AB
Fick en dag och tidpunkten mitt paket skulle komma, går in för att spåra mitt paket eftersom jag inte hade fått någon kod på verken sms eller mail om att mitt paket var framme så hade dem flyttat fram leveransen, det är en sak som har hänt både mig och folk omkring mig ca 90% av gångerna vi har använt oss utav Instabox. Jag tog ju så klar kontakt med kundservice men jag tror hon som svarade på mitt samtal inte hade haft en så bra dag då hon verken lyssnade på mig eller pratade med en så bra ton eller så kundbemötande som instabox påstår att dom ska ha. Efter jag förklarade lungt och tydligen utan att höja rösten så la hon på.
Faktiskt riktigt besviken då detta har förekommit X antal gånger och har inte fått en enda återkoppling eller någon återgärd över huvud taget från instabox. Sista gången jag använder mig utav denna tjänst någon sin då den bara är en massor av klydd och dålig bemötande från kundservice. -
skrev om Instabox AB
Instabox ljuger,de skickar många meddelanden om att paketet var felplacerat och att de inte ens hämtade ut paketet. Jag kommer aldrig att använda den här skiten rfån företaget igen
-
skrev om Instabox AB
VARNING VARNING instabox ska gå ihop med budbee
-
skrev om Instabox AB
Hahaha, Sveriges okrångligaste frakt vilket är falsk marknadsföring. Borde stå Sveriges krångligaste frakt. Sämsta leveransföretaget jag har varit med om, Postnord är bättre än detta företaget! Går inte att ge minus, hade jag kunnat hade det varit -10.
-
skrev om Instabox AB
Först kunde jag inte logga in. Sen stänger de utlämningsstället jag valt utan att meddela mig. Hade jag inte hört av mig o frågat varför inget händer hade väl paketet försvunnit gör alltid. Urdåligt!
-
skrev om Instabox AB
Sämsta leveransföretaget på hela planeten och om det fanns möjlighet att inte ens ge ett betyg hade det varit för Instabox.
Av 5 ordrar jag har fått via Instabox, påtvunget då försäljaren endast använder dem tyvärr så har de inte bara tappat bort paket utan de har försenat varenda paket både box och hemleverans. Löjligt hur de fortfarande existerar. -
skrev om Instabox AB
De är bra på att säga ha en underbar dag och dekorera mailen med regnbågar, men utöver detta ej bra. Vi på vårt företag behöver pinkod via mail då vi är många som hämtar ut. Tydligen omöjligt. De skickar via sms enbart. När vi började använda instabox, i januari, skickade de pinkod via mail. Nu säger de att det är omöjligt och inte att tänka på. Olika personer som handhar ärendet så man måste dra allt om igen varje gång.
-
skrev om Instabox AB
Gjorde en beställning som jag hade väldigt bråttom med och Instabox lovade den snabbaste leveransen. De skulle leverera den 6:e juli vid 18-tiden.
När jag inte får något meddelande om att paketet finns att hämta så får jag själv gå in och kolla status på leveranse, då har de helt själv ändrat leveransdagen till dagen efter.
Blir redan lite irriterad på att de inte informerar mig om förseningen men kan vänta en dag. Dagen efter samma sak händer, de har bara ändrat leveransdagen och då kontaktar jag kundservice för att fråga
vilket skåp jag ska välja för en garanterad leverans dagen efter. Det kan de självklart inte säga men istället meddelar att paketet först nu är på väg mot södra Sverige från Stockholm. Alltså 2 dagar efter
att de har tagit emot mitt paket och ett dygn efter att det redan skulle levererats.
2 dagar efter paketet skulle levererats skriver Instabox att de helt tappat bort mitt paket?! Alltså seriöst, 3 hela dagar har de hållit på och uppdaterat leveranstiden men sedan helt plötsligt är
paketet helt borta och inget att göra åt saken.
Detta var andra gången det strulade ordentligt med Instabox, förra gången hände det att de höll på skjuta fram leveransdatumet oändligt länge.
Nej, nu blir det ingen mer Instabox här inte. Finns ju Budbee som skötit sig fint och även andra fraktbolag som faktiskt håller sina leveranstider. -
skrev om Instabox AB
Utan tvekan den enklaste och mest kompetenta budfirma jag har haft att göra med😄
Har tidigare anlitat budbee, airmee och best.
De 2 första undviker jag medans best fungerar ganska bra.
Instabox är dock snabbare och mer pålitliga än alla dessa.
Har levererat till mig ca 20 ggr och de 2 ggr jag behövt hjälp från kundtjänst har jag bara svarat på deras sms och fått svar och hjälp inom 5 min.
Rekommenderar varmt 🧡 -
skrev om Instabox AB
När det väl fungerar så är det jättebra. Men senaste tiden har hälften av mina leveranser blivit felsorterade och därmed fördröjda. Till och med felsorterat två gånger gällande samma paket. Lär ni inte upp er personal eller vad är det som sker?
-
skrev om Instabox AB
Snabbt o smidigt med sms notifiering och bara hoppa in på utlämningsställen o hämta min vara. 👍
-
skrev om Instabox AB
Har beställt från Instabox 3 gånger och varje gång har leveransdatumet ändrats i sista sekunden, från allt mellan 3 dagar och två veckor framåt i tiden. Har varje gång angivit att de kan lämna paketet vid dörren då jag jobbar, men har fått otaliga samtal och konstiga sms och har fått leta efter mitt paket som lämnats hos grannar eller ute på vägen. Vid två av tillfällena när jag beställt mediciner från apotea så var paketet uppbrutet så pass mycket att man kunde få in en hel hand i paketet. Som tur var hade inget försvunnit, antar att Instaboxs bud inte är i behov av astmamedicin och lät den därför vara...
-
skrev om Instabox AB
Bedrövlig kassa, tog 8 dagar att få ett paket levererat från Jönköping. Enda kundservice(Marcus) sa, kan rekommendera Postnord eller Budbee!!. Det var första och sista ggn med denna leverantör. Fattar inte att stora firmor kan anlita dem.
-
skrev om Instabox AB
Instabox är Sveriges krångligaste fraktföretag.
Dom har skjutit upp leveransen från tisdag till onsdag på fredagen och på lördag skjuter upp till torsdag. Otroligt svårt att få tag i dom då dom inte svarar vare sig på sms i sin tjänst eller Mail men efter 45 minuter i telefonkö inte ens kan se vilken vecka eller ens vilken månad dom kan leverera.
Uppdatering 6/12
Blev uppringd på söndag där instabox erbjöd hemleverans på måndag och en halvtimme efter blir uppringd igen från instabox där dom erbjöd leverans söndagkväll då bilen inte var lastad ännu, accepterar men som vanligt levererar instabox inte.
Ny leverans blir måndag men hör och häpna (blev inte så förvånad) ställde instabox in levereransen utan ny tid är tisdagkväll istället.
Jag har inte något större förhoppning att instabox kommer att leverera imorgon heller.
Instabox är Sveriges krångligaste fraktföretag så min rekommendation nedan gäller fortfarande och med tanke på hur det här skojarföretaget bedriver sin verksamhet är en anmälan om falsk marknadsföring nästa steg.
Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag avråder från att välja instabox som leverantör.
Det finns inget seriöst över det företaget med tanke på hur dom beter sig. -
skrev om Instabox AB
Då jag just skrivit en negativ recension av Budbee tänkte jag väga upp med en positiv dito av Instabox som alltid har levererat enligt plan när jag haft med dem att göra, vilket är en handfull gånger det senaste året.
Nu har jag inte behövt testa deras felhantering än - måttstocken på ett serviceföretag är ändå hur de agerar för att lösa situationen när något går fel, och därför vill jag bara ge 4/5 i nuläget. Men poängen är att Instabox verkar ha ett tillförlitligt system som låter dem göra rätt merparten av tiden och förtjänar ett bra betyg för det. -
skrev om Instabox AB
Rent allmänt på reco.se så verkar folk hitta till när de är missnöjda, inte många hittar hit när allting gått som det ska.
Jag har upprepade gånger fått paket som jag beställt runt 12:00 tiden och idag vid 14:00 levererade samma kväll runt 21:00.
Det är oslagbart, och de har ett direktnummer till kundtjänst som gärna hjälper till om jag har frågor. -
skrev om Instabox AB
Alltid när jag beställer något och mardrömmen när Instabox dyker upp som alternativ, så misslyckas de aldrig med att ange ett datum och leverera flera dagar senare. Ibland har de levererat till fel box, en gång så mycket som 7km bort, och när jag ringde sa de att JAG valt fel box, men det stod på paketet att det ska levereras till den box jag hade valt och har som förval... så jäkla uselt!
-
skrev om Instabox AB
Varning för Instabox.
Mina senaste 6 leveranser har med kort varsel fått en försenad leveransdag till en Instabox Ibland har den nya leveranstiden och -dagen kommit 10 min före utlovad leveranstidpunkt. Detta är den mest opålitliga budfirma som jag har träffat på. Har Du möjlighet, välj någon annan med större chans att få din leverans som aviserat... -
skrev om Instabox AB
Jag skulle ha fått min leverans i tisdags men fick då sms om att dom försökt leverera till mig utan att lyckas. Detta trots att jag var hemma och hade fyllt i alla uppgifter för leveransen. När jag smsade dom och ifrågasatte hur det kunde komma sig att dom ej kunnat leverera fick jag till svar att chauffören inte hade packat med mitt paket. Dom frågade om det gick bra att dom levererade på onsdagen istället vilket jag gick med på.
Då jag på onsdagen varken fått mitt paket eller något sms om att mitt paket var påväg att levereras smsade jag åter till dom och ifrågasatte vad det var som händer. Då påstår dom att jag skulle ha ändrat dag för när min leverans skulle genomföras något jag absolut inte hade gjort. Till slut erkänner dom att dom hade lagt min leverans på fel dag och valt torsdag istället för onsdag.
Jag skrev att jag tyckte att någon form av kompensation vore på sin plats men då hänvisade dom istället till att jag skulle vända mig till Lyko för att höra om dom kunde kompensera mig på något vis.
Kan tilläggas att min beställning var gjord från Apotea.
Så jag skulle absolut inte rekommendera Instabike om man vill ha sitt paket i tid. Jag skulle sträcka mig så pass långt och säga att dom är fullkomligt värdelösa. Välj ett annat fraktbolag istället. -
skrev om Instabox AB
De levererar inte i tid trots pristillägg för expressfrakt (utlovade dagen efter men tog två dagar). Är det viktigt att varan kommer fram i tid är det klokt att välja ett seriösare företag, vissa klarar av att leverera dagen efter utan pristillägg.