iPrevent

iPrevent

Ring 019-25 12 00 iprevent.se

Välkommen till iPrevent! Vi är ett skadeförebyggande företag med fokus på brand och brandskydd som utbildar i Heta arbeten, Fallskydd, HLR, Första hjälpen, brandutbildning m.m. Vi kan även hjälpa dig med brandskyddsritningar, brandredskap, riskinventering, utrymningsplaner och mycket mer. Vårt mål är att alltid erbjuda en...

59 omdömen om iPrevent

Marjo V

Mycket kompetent och givande utbildning

Charlotta C

Truck utbildning, trevlig o pedagogisk utbildare. Tog sig tid att förklara o diskutera frågor.

Leif K

Truckutbildning på plats. Mycket nöjd med utbildningen. Både teori och praktik, samt instruktören.

Per H

Tyckte han fick med allt som skulle sägas/göras. Allt var super bra.

Rasmus H

Kursen va bra o lärlings rik.....!!!!!.........

Margareta J

Bra och tydlig information Praktiska övningen bra att få känna och göra själv .

Håkan H

Bra o lättförståelig information om brandskydd, utrymning i vårt hus+ pröva på släckning med brandredskap.

Per S

Utmärkt, pedagogisk och väl genomförd föreläsning och demonstration.

Erna B

Köpte brandsläckare och brandfilt. Hade en filt sedan tidigare men känns bra att ha en i vardera ändan av lägenheten. Utbildningen var jättebra med både tips och klara och tydliga råd. Gjorde omedelbart en del förändringar hos mig själv och lade en hel del på minnet. Tror det kan vara bra att upprepa med visst mellanrum eftersom grannar flyttar både ut och in. Detta var för min del första utbildningstillfället sedan skoltiden för 60 år sedan!!! Det är inte allom givet att intressera sig förrän något händer!

Birgitta L

Jag köpte en brandsläckare. På brandövningen fick jag lära mig att använda densamma. Instruktionen och teorigenomgången var pedagogisk och välbehövlig.

Edvin H

Nyttig utbildning med mycket bra information!

Jan L

Hetarbete kursen var riktigt bra och genomförd.

Kent j

Utbildning i heta arben Jag tycker att kursledare var bra o kunig och hade en bra genomgång för att klara provet.

Linus H

Heta arbeten. Bra. Fick vad jag var ute efter . Frukost lunch borde ingå, kan inte sitta från kl 0700-1530 utan mat.

Svar från Heta Arbeten

Hej Linus självklart ska vi lösa det i framtiden, vi ber så mycket om ursäkt för detta och lovar bättring !

Mikael Å

Ett bra bemötande och en bra kursledare, då kursen är repetition kändes den på tok för lång men detta är ju lagkrav och iPrevent har fyllt ut tiden med passande innehåll för att det inte ska bli för jobbigt att sitta igenom.

anna-mia B

Det vad en bra utbildningsdag. Bra upplagt och intressant. Det fick en att tänka över det väldiga ansvar som ligger på ens ansvar när man väl sitter brandvakt.

Solweig G

Intressant och en bra utbildning

Mattias L

Bra och saklig heta arbeten utbildning.

Sofie H

Bra brandutbildning man kommer ha nytta av i livet

Tommi K

Hade gärna övat mer, även om det handlade om repetition av kursen för egen del.

Tommi K

Bra kursledare, saklig info och bra att få träna!

Sofie H

Superbra utbildning där man fick lära sig nya saker man kommer ha användning av livet ut.

yaya C

Jag blev bemött bra av företaget. Tyckte kurstillfället var bra hade en bra kursledare. Ska sommarjobba så jag behövde ha denna tjänst Heta arbeten

tomas S

Proffsig utbildare och kunnig !

Emma L

Utbildning i HLR, beskrivande kurs innan och bra och praktisk demonstration..

Nina M

Det var mycket bra teoretisk och praktiskt förklaringen

Pernilla H

mycket bra! precis som vanligt.

Pernilla H

super bra, precis som vanligt !

Göran H

Första hjälpen utbildning En väldigt duktig och engagerad Magnus Frisk förklarade och visade på ett pedagogiskt sätt hur man hanterar och gör hjärt- och lungräddning.

louise M

Bra grundutbildning. Men tror på att det sätts i ett annat sammanhang när man även pratar om de situationer vi möter i vårat jobb.

Ida J

En riktigt bra och lärorik utbildning. Och väldigt trevlig och bra förekäsare. Härligt med föreläsare som förstår vår vardag och som ger stöd och bra förklaringar på situationer som kan uppstå vid skarpt läge i både HLR och brand. 👍👌 i vårt dagliga jobb på ljungagården.

Linda G

Brandutbildingen var väl förberedd. Det är bra att samlas på plats och gå igenom denna viktiga fråga. Jag har en önskan om att brandutbildningen också skulle kunna utföras i lokaler där man får gå in i brinnande rum, liknande dem som visas på filmerna. Jag vet att denna typ av brandutbildning kan ordnas i räddningstjänstens lokaler, dessa övningar blir mer realistiska och ger en större insikt i allvaret vid brand. Finns det möjlighet att skapa ett samarbete mellan iPrevent och räddningstjänsten för att kunna delge denna typ av utbildning regelbundet? Kanske vart tredje eller vart fjärde år?

Svar från Brandutbildning

Hej Linda och tack för din fråga. Ja det finns säkert möjligheter till samarbete med räddningstjänsten i vissa kommuner om denna typ av utbildning och med det menar jag att alla räddningstjänster i Sverige har inte tillgång till till sådana anläggningar och sen är det en kostnadsfråga för företaget men visst hade det varit en rolig upplevelse. Vi kollar upp hur vi kan göra för att göra det mer intressant i framtiden. Ha en fin dag // Tord

Simona I

Jag tyckte utbildningen var jättebra introduktion och spännande lärde mig mycket bra information om hur man skall förbereda sig om faran kommer mycket bra utbildning av killen som gav oss den fina utbildningen mvh simona

Elin J

Bra utbildning. Hade eventuellt behövts ett större fokus i att det är skarpt läge när det händer, svävas ibland iväg i andra ämnen eller skojas om situationerna man kan komma att ställas inför.

Elin J

Utbildningen var avslappnad och bra och det fanns utrymme till att fråga frågor och ha diskussioner kring funderingar. Hade eventuellt ibland behövts lite mer fokus, eller att fånga tillbaka till aktuellt ämne och allvaret i det.

Marie P

Kurs i hjärt och lungräddning och hjärtstartare via arbetsplats. Informativ kurs med tydligt innehåll. Instruktören gav en bra handledning om hur man gör och vad man inte behöver göra.

Kaj G

Bra information så jag är nöjd.

Mats B

Inga direkta förväntningar med dragningen var tydligt och bra på ett lättsamt vis

Mikael S

Första hjälpen, hjärt&lungräddning. Mycket bra. Att få friska upp då jag gått tidigare vilket kändes bra då man glömmer, ja! Bra utbildare och man får lära sig att man MÅSTE ställa upp i en nödsituation och att man också även måste tänka på sig själv och sin egen säkerhet.

Andreas Å

Vi på Driftia Förvaltning anlitade iPrevent för en utbildning i HLR via hjärtstartare. Magnus Frisk som ledde utbildningen var väldigt tydlig och pedagogisk. Magnus bemötte oss på ett väldigt trevligt sätt och vi kunde med lättsamhet ställa frågor som vi kände en viss osäkerhet kring. Vi är jätte nöjda med utbildningen och rekommenderar iPrevent starkt!

Rickard G

En mycket bra och innehållsrik utbildning

Mello N

En tre timmars kurs i första hjälpen. Väldigt informativ och kul.

Agneta J

Vi köpte Första hjälpen&HLR Intressant och aktuellt ämne med en utbildare som vet vad han pratar om och gör att 3 timmar gick väldigt fort. Rakt på sak och inga krusiduller. iPrevent kan detta och jag rekommenderar dem starkt

Ole W

Mycket bra föreläsare. Tydlig och pedagogisk.

Urban F

Ett mycket bra framförande på den tjänsten vi beställt Hjärta och lungräddning Stort kunnande och ett trevligt möte. Gick därifrån med ett mer kunnande inom området. Känner mig mer säker i fall att olyckan skulle vara framme.

Åsa H

Mycket givande och inspirerande! Bra utbildare, informativ och lyhörd!

Fredrik H

Informativt & proffesionellt med bra praktiska övningar.

Susanne J

Brandutbildning Bra bemötande Toppen med praktiskt genomförande efter teri

Christian H

Kurs i fallskydd och säkra lyft bra genomgång och lättförståeligt material ett stort pluss att kursledaren jobbat fallskydd i verkliga livet och inte bara som instruktör

Maria H

Brandutbildning. Bra att teori och praktik blandas, viktigt att hålla den här typ av kunskap levande. Var en bra utbildning med öppen dialog där alla som var med kunde berätta sina erfarenheter från denna typ av händelser.