Jajja AB
4.1 i betyg av av
119 omdömen
Med hjälp av SEO och Google Ads driver vi rätt trafik till din webbplats!
* Vi har små och stora kunder runt om i hela Sverige.
* Vi hjälper flera av våra kunder med att synas över hela världen.
* Vi tycker om ett nära och långsiktigt samarbete med våra kunder.
* Vi har över 20 års erfarenhet av att driva trafik.
* Du har direktkontakt med våra specialister och får en personlig kontaktperson.
Besök gärna jajja.com om du vill veta mer om hur vi hjälper våra kunder till bättre synlighet hos Google.
* Vi har små och stora kunder runt om i hela Sverige.
* Vi hjälper flera av våra kunder med att synas över hela världen.
* Vi tycker om ett nära och långsiktigt samarbete med våra kunder.
* Vi har över 20 års erfarenhet av att driva trafik.
* Du har direktkontakt med våra specialister och får en personlig kontaktperson.
Besök gärna jajja.com om du vill veta mer om hur vi hjälper våra kunder till bättre synlighet hos Google.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag119 omdömen om Jajja AB
-
skrev om Jajja AB
Vi bytte från Våning 18 till Jajja i somras och vår annonsering och försäljning har fått ett stort lyft! Vi är extra nöjda med Jajjas kundservice då de är den första byrå vi haft som är riktigt kundfokuserade. De bryr sig om hur vår försäljning går och de har hela tiden bevakning på siffror och vad som sker hos oss.
-
skrev om Jajja AB
Vi har varit kunder i flera år och alltid blivit väl bemötta. Utifrån vad vi kommer överens om så får vi alltid våra önskemål väl genomförda. Tack 2xJulia.
-
skrev om Jajja AB
Hjälper med SEO. Kunniga och trevliga att ha att göra med.
-
skrev om Jajja AB
Jajja har hjälpt oss i flera år att öka hänvisningarna till vår sida! Mycket nöjda med resultatet och fantastiskt kunnig och trevlig personal
-
skrev om Jajja AB
Från vårt allra första möte har jag känt att Jajja kommer att bli en suverän samarbetspartner. Ger bästa möjliga service, är snabba på återkoppling och kan sin sak. Nu vet vi inte vad resultatet av vårt samarbete kommer att ge riktigt än men jag är säker på att Jajja inte kommer att göra oss besvikna.
-
skrev om Jajja AB
Vi ser verkligen resultat med jajjas tjänster.
-
skrev om Jajja AB
Jajja hjälpte oss med SEO. För egen del blev det tyvärr ett kort samarbete då Covid-19 slog till och en medarbetare fick gå. I samband med det tog jag över kontakten med Jajja så vi var främst i dialog kring att avsluta rådande avtal - detta också pga Covid-19.
Jajja var väldigt behjälpliga i att avsluta samarbetet både genom att avsluta och lämna över pågående jobb men även genom att ge oss en genomgång i hur vi kan sköta SEO själva. Väldigt tacksamt. -
skrev om Jajja AB
Jajja har hjälp oss med Google adds, och att leda trafik till vår hemsida.
De har på ett bra och pedagogiskt sätt visat och lärt oss hur google adds fungerar. -
skrev om Jajja AB
Google-annonser. För tidigt på vår kundresa att ge omdömme. alla har varit trevliga och hjälpsamma så här långt.
-
skrev om Jajja AB
Medarbetarna hjälpsamma och proffsiga. Stort tack från etnomat.se
-
skrev om Jajja AB
Vi fick hjälp med Google ads. Jättebra och proffsigt!
-
skrev om Jajja AB
Pågående projekt jag har alltid blivit bemött bra men tycker ibland återkoppling tar för lång tid tex flera dagar innan återkoppling på en del frågor.
Mina förväntningar har ännu inte infriats på vad vi diskuterat om en ev effekt utan det har gått åt andra hållet. -
skrev om Jajja AB
Vi har upplevt många företag med SEO med tiden och har nu äntligen landat med Jajja som har en djupare kompetens i sitt arbete. Medarbetarna är professionella och trevliga att samarbeta med.
-
skrev om Jajja AB
Vi har tagit hjälp av Jajja som rådgivare kring vår annonsering på Google Ads. Jag upplever stödet som professionellt, fokuserat och relevant, dvs vi får ut verkliga resultat. Generellt har det varit svårt att hitta bra och kompetenta personer med rätt kunskap inom digital marknadsföring. För första gången har vi fått den hjälp och den rådgivning som ger den effekt vi vill ha, dvs ger resultat. Ingen part vi engagerat tidigare under åren har varit i närheten av att skapa den förståelse eller effekt Jajja gjort för oss på väldigt kort tid. För de som vill satsa på Google Ads som kanal kan jag varmt rekommendera Jajja som partner.
-
skrev om Jajja AB
Julia och Erika är väldigt proffsiga och duktiga på att följa upp frågor och funderingar.
-
skrev om Jajja AB
Bra, stabilt och ger det lilla extra!
-
skrev om Jajja AB
Vi har jobbat med Jajja och haft en regelbunden kontakt med en av deras medarbetare Fredrik Strömberg under 2 års tid. Vårt samarbete har fungerat utmärkt och vi som ett nystartat bolag har, tack vare vårt samarbete med Fredrik, kunnat etablera oss inom vår nisch på kort tid, vilket inte hade varit möjligt utan den vägledning och de råd vi har fått under resans gång. Vårt arbete har främst kretsat kring sökoptimering och där har vi snabbt kunnat se mycket positiva resultat, mycket andra värdefulla råd också som kan vara svårt att läsa sig fram på annat sätt. Vi har bara positiva erfarenheter av Jajja generellt och Fredrik i synnerhet!
-
skrev om Jajja AB
Mycket bra samarbete från början till slut med god kommunikation, lyhördhet och hög kunskapsnivå. Vårt projekt byggde på tydliga och tajta deadlines där Jajja levde upp- och överträffade förväntningarna. Under tiden projektet fortlöpte tillsatte Jajja den rätta kompetensen i vår projektgrupp för att hela tiden hålla nivån och tidsramarna i sync. Efter att ha levererat två nya hemsidor till vårt bolag har Jajja fortsatt att imponera, och alltid serviceminded och tillgängliga för att hjälpa oss med det där "lilla extra". En stor eloge till Fredrik och Erika som med bravur drivit vårt projekt i mål. Ser fram emot ett fortsatt långt och gott samarbete.
-
skrev om Jajja AB
Har haft Jajja sedan urminnes tider, 10 år kanske och fungerat bra. Produktionschefen Gunnar Bark inser även betydelsen av god kundvård.
-
skrev om Jajja AB
Jag har jobbat med Jajja för drygt 2 år nu. I början var det inte så bra, men sista år har blivit otroligt bra. Dem har levererat vad dem har lovat. Vi har förfarande mycket att göra, men vi känner trygg med deras team.
-
skrev om Jajja AB
Vi har arbetat med Jajja sedan två år tillbaks. För tillfället har vi en otroligt bra projektledare som alltid ger oss hög service. Vi uppskattar även Jajja för deras kompetens och deras bidrag till vår utveckling inom digital marknadsföring.
-
skrev om Jajja AB
Jajja kan jag definitivt rekommendera! De arbetar på ett professionellt och engagerat sätt tillsammans med dig som kund, där vi hela tiden från start sedan tre år tillbaka utvecklat vårt samarbete mot ett bättre och bättre resultat. Riktigt kul att jobba med er.
-
skrev om Jajja AB
Jag har anlitat Jajja för SEO-tjänster under flera år och har genomgående mötts av ett engagemang och en professionalitet som gör att jag gladeligen är kund också framgent.
-
skrev om Jajja AB
Kontakten med Fares Youcefi och Thomas Rom har hittills varit till stor belåtenhet i arbetet med min hemsida. Jag kan varmt rekommendera dem. De är kunniga, pålästa och trevliga att ha att göra med!
Annika Kjellén
Ystads Psykologmottagning -
skrev om Jajja AB
Vi har använt Jajja under perioder, framför allt med SMO och AdWords men även andra delar så som kampanjidéer och konverteringsoptimering av vår webbshop. Jag måste säga att jag var skeptisk i början av samarbetet men fick snabbt en förändrad bild av bolaget, sällan jag stött på ett sådant engagemang med att hjälpa oss driva trafik och leads, topp!
Jag har märkt en stor förändring senaste året då vi bl.a. fått en ny projektledare, Fares, som varit extremt bra att jobba med och samtidigt kunnig. Jag har även märkt att Jajja kunnat hjälpa oss med allt fler delar inom online sales vilket underlättat kraftigt.
Fortsätter ni denna utveckling kommer jag nog snart behöva hitta ett sätt att ge Er 6/5 inom en snar framtid.
Keep up the good work! -
skrev om Jajja AB
Vi har använt oss av Jajjas tjänster i många år.
Har alltid blivit bemött av trevlig och proffsig personal.
De har sett till att vi ligger högt på Googles sidor hela tiden.
Peter L -
skrev om Jajja AB
Vi har jobbat med Jajja under flera år med gott resultat. Vi kan varmt rekommendera Jajja.
-
skrev om Jajja AB
Varning! Levererar ingenting av värde. Man binder upp sig och de lovar guld och gröna skogar. Månaderna går och det händer ingenting. De säger att det tar ett tag så man får snällt vänta på att de INTE GÖR NÅGONTING. Efter ca 1 år får man en fin uppradad rapport vad de gjort men utan något relevant resultat vad gäller placering i google eller fler kunder till hemsidan. Bluff rakt igenom.... släng inte era pengar i sjön! De kan användas till mycket mycket mer än detta! Hemskt att utnyttja små nystartade företag på detta sätt.
-
skrev om Jajja AB
Vårat företag band upp oss till Jajjas SEO paket på 2 år (olyckligtvis). Det första året fick jag betala ca 60 000. (5000 i månaden) och då fick jag ut 3 saker. Först fick jag en sökordsanalys på viktiga ord, det tog dem 3 månader. (detta kunde jag ha gjort själv via google adwords verktyg på 10 minuter). Sedan skrev de om texten på 5 av mina sidor på hemsidan för att få in dessa viktiga sökord. Det tog dem ytterligare 2 månader. (detta kunde jag också satt ihop själv på en kväll). Sedan fick jag ett mätverktyg så jag kunde se hur bra det gick för min sida. (ett sådant kan man också lätt skaffa själv via olika gratis enkla lösningar på internet). Jag fick väldigt dålig service av Jajja och det var väldigt svårt att komma i kontakt med dem. Efter 1 år av tjat tjat och tjat och fick jag byta paket till deras Inläkniningspaket. Därefter har jag fått 1 länk till vår hemsida på någon random blogg för 5000 kr i månaden. tjoho!!! efter ytterligare ett år och ytterligare 60 000 känner jag mig väldigt blåst!
Det här är ett intressant case! Vi har tittat på den här före detta kundens trafik till sin sajt och ser att idag är det vårt SEO-arbete som genererar mest trafik till sajten följt efter deras eget varumärke.
Jajja AB
Den 27 november 2016 fick de sin första länk via oss och den 28 maj 2017 hade vi tagit de sidor på sajten, som vi riktade in oss på, till första sidan på Google. Då syntes de inte ens på topp 100 innan vårt samarbete. Totalt leverade vi 16 starka länkar! För endast 5000 kr i månaden. Vilket kap!
Eftersom våra kunder behåller alla sina länkar efter avslutat samarbete är det dessa sidor som idag genererar mest trafik till gedinstudio.se.
Så klart är vi stolta när vi ser att vårt arbete är det som genererar överlägset mest trafik till gedinstudio.se under de senaste fyra åren. Väldigt roligt att se! Tjoho!! -
skrev om Jajja AB
Ni är duktiga! tack för bra service
-
skrev om Jajja AB
VARNING för Jajja media group, Läs om bolaget på flashback innan ni väljer Jajja. Det är varningar överallt och vi gick på det endast för att vi litade på en bekant som jobbade där och berättade att det inte stämde.
Det finns extremt många trådar om deras bluff arbete. Vi skapade konto här endast för att skriva vårt missnöje mot dem. -
skrev om Jajja AB
Passa er för detta bolag! man blir uppringd av en trevlig säljare ,som ej upplyser om att man spelar in samtalet samt ej informera om att man håller på att ingå ett muntligt avtal! , men tack o lov så bor vi i landet sverige och här har vi ett rättssystem :-)
så gör som jag bestrid fakturor så får domstolen ta hand om ärendet! ,för detta är ej ok! enligt lagar o förordningar,
jag känner mig så lurad!,Jag trodde Jajja var ett seriöst bolag men nej så fel jag har,Hej Rickard.
Jajja AB
Det är tråkigt att du känner dig lurad av oss.
Lagen tillåter att man spelar in samtal där man själv deltar och det är ett väldigt vanligt sätt för många företag att dokumentera överenskommelser. Det gör det möjligt för oss som företag att säkerställa att alla samtal och överenskommelser dokumenteras och håller rätt kvalitet.
Inspelningarna är därmed giltiga som bevisföring i eventuell rättegång. Om du vill skickar vi gärna över samtalet till dig så kan du själv höra hur vår säljare läser upp avtalet för dig innan du utryckligen godkänner det.
När du i maildialog och samtal efter order är tydlig med din projektledare att du vill ha våra tjänster men inte just nu så erbjuder din projektledare dig att välja mellan en, två eller tre månaders försjutning av avtalet utan extra kostnad för dig. Efter det slutar du besvara våra kontaktförsök och bestrider avtalet i sin helhet.
Baserat på samtalen och all historik känner jag att vår hantering av detta ärende varit ytterst seriöst och vi har gjort allt för att gå dig till mötes. Vi är övertygade om att vi fortfarande skulle kunna ha ett konstruktivt och för dig lönsamt samarbete om det kan tänkas intressant. Vänligen maila mig på erik.nystrom@jajja.com.
Med vänliga hälsningar, Erik Nyström. Teamleader för projektledarteamet, Jajja Media Group. -
skrev om Jajja AB
Vi på www.verktygshandlarn.se har samarbetat med jajja ett tag nu och ser riktigt fina resultat både i antal besök och i ordrar med en stadig uppåtgående trend. Vi kan grundläggande SEO själva men för att ta det till nästa nivå så behövde vi ha riktiga experter på ämnet och där kom jajja in. Det mest positiva med jajjas arbete är att man äger allt arbete de gör och de gör SEO som vi skulle säga på riktigt och långsiktigt till skillnad från tidningsannonser etc. som ger en kort exponeringstid så ger detta en synlighet i åratal. Ett tips om du börjar arbeta med jajja är att va lyhörd till deras tips och gör dem, det kommer löna sig.
-
skrev om Jajja AB
Mycket bra, upplever de som kunniga och trevliga
Hej Erik.
Jajja AB
Tack för ditt fina inlägg. Din projektledare Joanna hälsar att det är väldigt givande att samarbeta med dig och er webbplats www.resemakarn.se då vi alltid åtgärdar våra puckar och därmed öppnar upp för nästa steg mot ytterligare förbättringar.
MVH Erik Nyström, Teamleader för Projektledarteamet
erik.nystrom@jajja.com -
skrev om Jajja AB
Arrogant säljare ("kontaktperson") som hela tiden rekommenderar att köpa extra tjänster med en avtalstid på "12 månader" (som sedan i praktiken är 15 månader!). Inga konkreta rapporter på vad de har gjort, man vet inte vad man betalar för och när man frågar får man bara höra mycket hokus-pokus men får fortfarande inga fakta. De bara påstår att de har ökat våra intäkter, utan konkreta rapporter,
Man får inte veta hur/om Jajja har försökt förbättra exponeringen utan får bara rådet att öka kostnader för att exponeras.
Det känns som att Jajja tar för givet att det är deras arbete som har ökat vår exponering, medan vi anser att vårt varumärke exponerats med hjälp av dels innehållet på siten med allt content (många produkter har också tillkommit under tiden), och popularitet som då hjälpt oss ranka högre i det organiska. Detta har faktisk inverkan på våra ökade intäkter, ej Konvertering genom minskade exponeringar i backlinks och domains genom skrämmande blogginlägg som kallas enligt dem ”SEO”.
Haft många olika projektledare under tiden och ibland hade vi inte någon alls och glömdes vi bara bort.
Varning alltså, vi ångrar verkligen att vi har anlitat dem, det enda de är riktigt bra på är att skicka fakturorna i tid.Hej Pat
Jajja AB
Tack för din feedback. Vi arbetar löpande med att förbättra och utveckla vår rapportering, både avseende åtgärder och resultat.
När jag läser historiken för ditt företag hittar jag flera analyser, copytextförslag, förslag på nya Googleträffar samt länkar som definitivt har bidragit till era positiva resultat. Det var med detta som grund som säljaren korrekt rekommenderade att öka paket och samarbete för att nå ännu bättre resultat.
Självklart är det fina arbetet ni själva har lagt ner på webbplatsen och en marknadsföring en starkt bidragande faktor. Det är samarbete som ger bäst resultat.
Vi vill att våra erbjudanden ska vara så attraktiva och kundanpassade som möjligt. Av den anledningen erbjuder vi nya tjänster och produkter allteftersom samarbetet och resultatet utvecklas.
Återigen, tack för din feedback. Den är viktig för oss och våra kunder.
Vi hoppas också att vi kan fortsätta vår dialog via e-post eller telefon.
Tack
Med vänliga hälsningar,
Erik Nyström, teamleader för projektledarteamet
erik.nystrom@jajja.com / 08 - 546 66 274 -
skrev om Jajja AB
Vi på Torget Vandrarhem är jätte nöjda med Jajja. Vår konsult Johanna har alltid gett oss snabb och professionell hjälp när det behövts. Mycket trevligt bemötande, klara besked och goda resultat.
-
skrev om Jajja AB
Gå inte på Jajjas försäljningsknep då det är helt hopplöst att avsluta ett avtal fast att man som kund har blivit pålurad en tjänst som inte håller måttet. Är man ett webbföretag och inte kan erbjuda en tjänst som gör kunden nöjd och fortfarande kräva kunden på pengar då är man ett RIKTIGT OSERIÖST FÖRETAG.
Vi köpte Jajjas leads som visade sig fungera sämre än vilket gratistillägg i WordPress som helst. Även efter påtalan gick inte avtalet att brytas då detta företag verkar ha dålig ekonomi och måste suga ut sina kunder på minsta kronan trots en värdelös tjänst som inte håller måttet på långa vägar.
Jag var mycket positivt inställd till Jajja innan jag började samarbeta med dem.Hej Laila.
Jajja AB
Vår tjänst Jajja Leads baseras på att skapa fler leads genom att förenkla kontakt för besökaren på vår kunds hemsida och fungerar otroligt bra för det stora flertalet av våra kunder. Jajja Leads har en mängd funktioner och inställningar och redovisas dessutom på ett mycket uppskattat sätt som gör det lätt att exportera leads, tydlig mätning osv. I vår tjänst ingår även att en designer tar fram förslag, det ingår även en konsult som hjälper till att ta fram relevanta erbjudanden och lösningar. Vår redovisning och exporteringsmöjligheter av leadsen gör också att vi skiljer oss kraftigt från gratis plugins i Wordpress.
Dock finns det naturligtvis, som alltid, utvecklingspotential av produkter och vi har en trevlig önskelista på förbättringar vi vill utveckla för Jajja Leads.
Jag vet inte hur det förhåller sig i just ert fall, men min erfarenhet visar att det inom vissa branscher och med vissa erbjudanden är svårare att nå önskade resultat. Det är även mer utmanande för sidor med låg trafik att nå önskade resultat. Men med rätt erbjudande till rätt målgrupp skapar vår produkt goda resultat för många kunder. Även inom ”svåra” branscher med mindre trafik! Vi försöker hjälpa alla våra kunder att lyckas men når inte alltid ända fram.
När man binder sig i avtal är man bunden i dessa även om man hittar en alternativ lösning. Detta ser jag som fullt rimligt. Hade det varit möjligt hade jag bytt mobilabonnemangsleverantör för länge sedan :)
Jag hoppas du hittar den lösning som fungerar bäst för just er och önskar er all lycka till i framtiden.
Med vänliga hälsningar, Erik Nyström.
Teamleader för Projektledarteamet -
skrev om Jajja AB
Jag jobbar som platschef för Interwood AB som bl.a. säljer exklusiv altantrall via byggvaruhandeln och har arbetat tillsammans med Jajja i ett år. Arbetet har fungerat alldeles utmärkt. Vårt mål med arbetat var att vi ville öka vår trafik till vår hemsida och samtidigt minska våra annonsköp på Google AdWords. Tillsammans med Johanna Hellström på Jajja valde vi ut 8 sökord där av 5 av dessa låg på plats 40+ vid en Google sökning och de andra tre var på plats 10+. Några av dessa var sådana ord som var rätt dyra (populära) vid köp av Google AdWords. Efter ett år ligger alla dessa 8 orden på förstasidan vi en sökning och de flesta ligger på plats 1 eller 2. Samtidigt har vi nästan dubblerat antal besök på vår hemsida under detta år. Ett fantastiskt resultat. Nu har vi strypt våra inköp av Google AdWords och den kostnadsbesparingen är mer än vad vi betalar till Jajja. Nu tar vi steget vidare och börjar med Jajja Leads för att bättre kunna fånga de kunder som har gått in på vår hemsida och visat intresserade för våra produkter.
-
skrev om Jajja AB
Jag har ett företag och vi blev uppringda av Jajja för att stämma möte där de skulle förklara vad det var som de kunde hjälpa oss med. Redan från det mötet, och de som jag idag har kontakt med, har kommunikationen varit hur bra som helst. Vi har nu haft Jajja som partner (ser det verkligen inte som kund/leverantör) i över ett år nu och vi har sett otroliga resultat. Som alla förstår så får man inte topplaceringar dag ett utan det är en process och det har verkligen gett frukt.
Fredrik och Natalie som hjälper oss är enastående. Varma och trevliga utöver att komma med förslag, vrida och vända på idéer, hitta förbättringar, ja allt vad man kan tänka sig. Helt klart ett företag som vet vad de sysslar med och kan det riktigt bra. Vi är dock alla överens om att det alltid går att göra lite mer, bli lite bättre. Så från enastående så ser vi fram emot nya höjder och inom kort tvingas anställa mer personal. Det om något är ett bra samarbete. Jajja har skapat jobb vilket i dagens samhälle verkligen behövs.
Jag skulle kunna skriva en halv roman men vill hålla er från att avsluta läsandet för att det står för mycket. Kort och gott så är det ett företag som jag varmt kan rekommendera. Ge det tid för resultat bildas över tid och det skall hålla i sig. Långsiktigt tänk där kunden står i fokus. Stort tack! Ni är bäst! -
skrev om Jajja AB
Väldigt professionellt bemötande.
-
skrev om Jajja AB
Vår kontakt med Jajja har hittils varit mycket bra. Vi är ett mindre företag och vi sökte upp Jajja för att få hjälp med vår nya hemsida och dess uppbyggnad. Vi har redan fått stor hjälp kring sökordsoptimering som vi har kunnat dra nytta av. Vår kontaktperson Erik är både professionell, lätt att prata med och mycket hjälpsam. Även övriga medarbetare som t.ex. Natalie, har vi också bara gott att säga om. Vi vill varmt rekommendera Jajja!
/Maria - www.perleditalia.se -
skrev om Jajja AB
Jag leder ett företag, Itkett AB, med flera tusen kunder på den svenska marknaden som arbetar med kontraktsmallar för kommersiella fastighetsägare. Vi har nyligen tecknat avtal med Jajja. Vi är mycket nöjda med Jajjas bemötande och det arbete som har utförts. Vi har en bra kontinuerlig dialog kring förbättringsåtgärder av vår hemsida. Hemsidan har vi byggt upp relativt nyligen tillsammans med ett annat välrenomerat företag. Vi har trots detta fått många bra tips och åtgärdsförslag från Jajja. Vårt samarbete med Jajja kompletterar våra övriga marknadsföringsåtgärder. Vi är som sagt så här långt mycket nöjda med Jajjas insats.
-
skrev om Jajja AB
Bengt-Åke F skrev om Jajja Communications AB:
För två månader sedan sade jag upp mitt avtal med Jajja. Jag har haft dem i ca: 6 år man har inte kunna förbättra min position nämnvärt det ända som har hänt är att jag har varit en mjölkko för dem.
Jag hade tfn kontakt med en växel de skulle ringa tillbaka till mig dagen efter den dagen har inte inträffat har försökt två gånger efter det med samma resultat. Jag vill höja ett varningens finger för att använda Jajja de verkar ha växt för fort och glömt bort kunderna ser enbart på sin egen tillväxt.Hej Bengt-Åke.
Jajja AB
Ditt inlägg motiverar mig att skriva ett mycket utförligt svar.
DITT PROJEKT
Jag lyckades hitta ditt företag och vår historia. Den stora bristen och vad jag ser som huvudanledningen till ditt missnöje och uppsägning är att vad jag nu kommer att skriva inte kommunicerades på ett bra sätt till dig. För detta ber jag verkligen om ursäkt.
I December 2012 gjorde vi om avtalet och sänkte din kostnad på vårt initiativ genom att byta ut de ”breda” sökord till mer nischade och bättre konverterande sökord. Våren 2013 var din bästa säsong hittills med en dubbelt så hög försäljning (enbart baserat på organisk trafik från Google, alltså den trafik vi hjälpt dig att få.) Värt att påpeka är att denna försäljning stod för 70% av din totala försäljning.
Ibland är det lätt att stirra sig blind på placeringar och inte titta noggrannare på vad som händer med antal besökare, konvertering och intäktsskillnader.
Den stora intäktsskillnaden skedde genom att vi fokuserade på mer konverterande sökord (alltså bytet från stora och breda sökord till mer nischade sökord) vilket innebar en ökning av värdet per besökare från Google från i snitt 8.50kr 2012 till 30kr 2013. Detta hölls även under 2014.
Det totala antalet besök till hemsidan fördubblades mellan 2012 och 2013 och ökade sedan med ca 10% 2013 – 2014.
Men vi brast. Kommunikationen med dig under vår omorganisering var inte vad den borde ha varit och detta tar vi på oss och ber om ursäkt.
Jag vill också beklaga att du inte blev uppringd när kundservice tagit emot ditt meddelande. Detta är självklart inte OK! Projektledarna sitter ofta upptagna i telefonmöten större delen av dagen, men praxis är naturligtvis att du antingen ska bli uppringd eller få ett mail där vi bokar in en tid för samtal.
VÅR ORGANISERING
Du sätter även fingret på en viktig poäng i ditt inlägg Bengt-Åke. Vi har växt fort. Jag vill även nämna tre andra stora förändringar vi genomgått 2014.
1. Vi har ändrat vårt arbetssätt angående SEO för att anpassa oss efter de nya förutsättningarna på Google, som konstant förbättras. Djupgående analyser av kunds hemsida, hjälp med att skriva texter till våra kunders hemsidor och ett helt nytt sätt att jobba med kvalitativa länkar. Dessa saker ingår nu i alla våra nya paket. Vår nya paketering kan man läsa mer om här: http://www.jajja.com/docs/product-info-jajja-seo-all-sv.pdf
2. Utöver detta har vi genomfört en omorganisering som renodlat projektledarnas ansvar, som idag inte längre några andra arbetsuppgifter än att utveckla våra kunders projekt. En förbättring både vi och våra kunder gillar skarpt.
3. Vi har dessutom förbättrat vårt ärendehanteringssystem som säkerställer att alla kunder har en tidslinje som följs - med regelbundna uppföljningar och struktur som hjälper våra kunder att få vad de behöver. På grund av hög kundtillväxt har detta ibland brustit tidigare men vi är nu äntligen nöjda med ett system som fyller våra krav på ordning och reda.
OCH VAD HAR VÅRA ÅTGÄRDER RESULTERAT I?
Dessa förändringar har tagit kraft och energi att få in i ett bra flöde för hela vår organisation - men de har varit otroligt positiva både internt och externt.
1. Idag generar vårt nya arbetssätt med SEO bättre resultat än det gamla. Både trafikmässigt och leadsmässigt.
2. Idag är projektledarna renodlade projektledare, utan säljansvar. Säljarna ansvarar för avtalsförändringar och nya tjänster. Och Kundservice ansvarar för adressändringar, fakturafrågor osv. En struktur både vi och kunder är nöjda med.
3. Idag har vi ett ärende på alla våra kunder, med datum och tid för nästa åtgärd och uppföljning vilket innebär full kontroll på våra kundkontakter.
4. Framöver då? Kan vi fortfarande göra misstag? Kan du som kund bli missnöjd över något trots våra ansträngningar? Ja, tyvärr är det så. Men vårt engagemang för våra kunders bästa har aldrig sviktat. Vi strävar alltid efter att bli bättre, precis som dig och ditt företag.
AVSLUTNINGSVIS
NikolaT, en mycket aktiv deltagare här på Reco.se och som skrivit om oss några inlägg längre ner på denna sida, får avsluta denna långa redogörelse med detta inlägg:
”Jajja har vuxit, mognat och utvecklats till att idag vara marknadsledande inom sitt segment i en ung bransch. SEO är för många traditionella företag fortafarnde hokus pokus och det har funnits ett flertal oseriösa företag som förstört marknaden. Jajja är och seriösa, har lång erfarenhet och har tagit fram bra lösningar för både stora och små företag med varierande egen teknisk kompetens”
Hälsningar Erik Nyström, Projektledare på Jajja -
skrev om Jajja AB
Akta er noga för Jajja! de kan i stort sett ingenting om webb eller sökoptimering. De förstörde min placering totalt och de enda de var intresserade av var att få mig att förlänga avtalet. När jag försökte säga upp det så ar det omöjligt att få tag på rätt person. Flera tusenlappar åt skogen. Stor varning för Jajja!
JacobHej Jacob.
Jajja AB
Jag hör din frustration. Och det är tråkigt när våra gemensamma ambitioner om fler besökare genom bättre placeringar inte nås. Och det har det blivit allt svårare att nå topplaceringar, framför allt gällande konkurrensutsatta sökfraser.
Dina placeringar på Google påverkas av många faktorer: Googles förändrade krav på hemsidor, struktur och innehåll, kvalitén på inlänkar, förändringar eller tekniska brister på själva hemsidan osv, osv. Vi följer ständigt vad Google kräver av topplaceringar och jobbar tillsammans med våra kunder för att skapa dessa förutsättningar.
Vi ville att du skulle byta avtal till vårt nya arbetssätt, som vi anpassat efter hur Google fungerar idag. Med hjälp med copy, djupgående analyser, tekniska förbättringar av hemsidan och kvalitativa verkliga länkar. Jag tror fortfarande att detta är rätt väg att gå för dig och din hemsida.
Vi har radikalt förändrat vårt sätt att arbeta med SEO, både med innehåll och länkar under 2013 och 2014. Vi gör det som fungerar och gör det bra. I kombination med en engagerad kund som jobbar på att få sin hemsida så bra som möjligt efter våra rekommendationer når vi riktigt bra resultat!
Internet och Google är dynamiska rörelser, så även Jajja och vårt arbetssätt. Vår flexibilitet, kunskap och snabbhet har lett oss att bli störst i Norden. Alla våra medarbetare är duktiga, men ingen är perfekt. Vi kan ha gjort något fel, någon kan ha slutat utan att meddela dig, men låt mig vara supertydlig: Vi har höga krav på oss själva att göra våra kunder nöjda, nå bästa möjliga resultat, ha en strukturerad och regelbunden kontakt samt visa vårt stora engagemang och övertygelse om att våra grymma ideér, produkter och kundvård syftar till en enda sak: Att hjälpa våra kunder till fler affärer och ökad lönsamhet. -
skrev om Jajja AB
Varning för Jajja och deras metoder! Lurenderi företag!! Vårt företag anlitade Jajja för att hjälpa oss att synas på Google. När resultatet uteblir och vi inte vill betala skickar de genast fakturan till inkasso.
Har ni helt sagt upp allt med Jajja, men ändå fortsätter de att skicka spam till mig. Här kan ni se andra som är missnöjda med deras metoder!
http://www.ehandel.se/Jajja-irriterar-E-handlare-med-fula-saeljmetoder,4097.htmlHej Linda
Jajja AB
Vi har inget självändamål med att skicka obetalda fakturor till inkasso snabbare än någon annan men till slut blir det ju så. Så tänker jag att de flesta gör? Här är vår rutin:
1. Fakturan skickas ut i månadsskiftet efter startdatumet.
2. Förfallodatum är alltid 30 dagar från fakturadatum.
3. En påminnelse går ut 7 dagar efter fakturans förfallodatum
4. 19 dagar efter påminnelsen hamnar fakturan på inkasso och kund får ett brev från Svea Inkasso.
Att man inte nått de topplaceringar man önskar är inte en ursäkt för att slippa betala räkningen och avbryta ett bindande avtal. Inget SEOföretag kontrollerar placeringarna på Googles organiska lista och vi garanterar inga placeringar. Vi gör dock allt vi kan för att hjälpa våra kunder nå sina mål.
Angående vårt ”spam” så ligger det till så här:
Alla vi gjort en offert med får uppföljningsmail varannan vecka som visar aktuella placeringar på Google vilket uppskattas av många. Dessa är lätt att avbeställa, klicka bara på ”Avsluta prenumeration” längst ner i mailet. Vårt nyhetsbrev kommer med jämna mellanrum men det är ju också lätt att avsluta.
Ett par gånger per år skickar vi ut kampanjmail med ett erbjudande. När vi lanserar något helt nytt kan det hända att vi skickar ut ett erbjudande utöver det vanliga. Är detta överdrivet många utskick? Vi tycker inte det.
Men om du får oombedda mail så maila bara kundservice@jajja.com och meddela att du ej vill ha fler brev så lägger vi till dig till vårt stopplista. Låter det ok?
Hälsningar Erik Nyström, Projektledare på Jajja -
skrev om Jajja AB
Blev uppringd av en säljare som förklarade efter att jag tackat nej att de minsann inte ville ha mig som kund eftersom jag uppenbarligen inte var ambitiös.
Många säljare har jag pratat med genom åren, men att få kunden att känna sig dålig och förolämpa denne var nytt.Hej Bengt.
Jajja AB
Usch! Jag vill verkligen be om ursäkt för att någon här fick dig att känna dig förolämpad. Så ska det verkligen inte gå till! Utan att veta något om ditt specifika fall Bengt så tackar vi ibland nej till kunder av olika skäl. Jag hoppas att vår säljare var tydlig om varför vi sa nej, det tycker jag är viktigt. Och naturligtvis att det uttrycks på ett respektfullt sätt!
Hälsningar Erik Nyström, Projektledare på JajjaHej Erik,
Bengt
nej, där fick du det om bakfoten; det var jag som tackade nej till er. Det var efter det som säljaren blev obehaglig och uttryckte sig i nedlåtande ordalag om mig som person och även om företaget.
/Bengt -
skrev om Jajja AB
Har anlitat Jajja vid ett flertal tillfällen sedan bolaget grundades för främst e-handelsföretag. Jajja har vuxit, mognat och utvecklats till att idag vara marknadsledande inom sitt segment i en ung bransch. SEO är för många traditionella företag fortafarnde hokus pokus och det har funnits ett flertal oseriösa företag som förstört marknaden. Jajja är och seriösa, har lång erfarenhet och har tagit fram bra lösningar för både stora och små företag med varierande egen teknisk kompetens. .
-
skrev om Jajja AB
Vi på Dahls Elektriska är väldigt nöjda med Jajja.
Besökarantalet och omvandlingar har bara ökat hittils, vilket vi är väldigt nöjda med.
Får alltid ett vänligt och proffesionellt bemötande, dels av vår kontaktperson Olof men även övriga vi kommit i kontakt med på Jajja.
Tips och råd får vi löpande, de saker vi inte kunnat ändra själv har de alltid ställt upp och fixat.
Som sagt, vi är väldigt nöjda.
/Henrik Dahl, Dahls Elektriska AB -
skrev om Jajja AB
Jag har jobbat inom webbutveckling i 15 år och Jajja är nog troligtvis det mest oproffisionella företag jag har stött på. Jag signade upp mig för dem ett kontrakt med dem i ett halvår (vilket blir minimum 6+3 månader i realiteten som andra påpekat) för att få hjälp med framför allt backlinks då sajten redan var ok SEO optimerad.
När fem och en halv månad gått så hade sajten inte rört sig en enda placering i Google på något av sökorden och jag inte kunde se en enda backlink som kunde härledas till Jajja så bad jag ha en sammanställning av vad de gjort. Det visades sig då att de inte hade gjort någonting. De fixade då två backlinks (dock från två sajter helt orelaterade till min) och gick slutligen med på att jobba tre månader gratis för att jobba ikapp det de borde gjort under de första sex månaderna.
Tre månader senare igen hade vi ett samtal igen och sajten hade då backat två placeringar i Googles index på viktigaste sökordet och X antal placeringar på de andra sökorden/fraserna. Jag kunde fortfarande inte se en enda ny backlink och jag bad dem återigen om en sammanställning av vad de gjort under dessa tre månader. Det vägrade de åter så jag bad om att åtminstone få se ett enda ett exempel på en backlink de skapat. De hävdade då att om de skulle avslöja en enda backlink de skapat så kunde de lika gärna lägga ner verksamheten, så hemligt är det nämligen hur Jajja "jobbar". Med andra ord, de tar hellre att jag säger upp kontraktet och förlorar en kund än avslöjar en enda sak av vad de faktiskt gjort för pengarna jag betalar dem.
De har en nöjd kund garanti som jag ville använda för att få tillbaka mina pengar (med tanke på att de i realiteten inte gjort någonting under nio månader), men eftersom det viktigaste sökordet under några dagar var uppe två placeringar högre än ursprunget så gällde inte den garantin. Alla som kan någonting om Googles index vet att man då och då under ett år temporärt rör sig lite upp och ner men faller sedan antingen tillbaka eller stabiliserar sig på den nya platsen ganska snart. Med andra ord, denna garanti är helt meningslös eftersom de alltid oundvikligen kan påvisa att man minsann varit lite högre upp i indexet.
Om jag var under kontrakt med Jajja skulle jag verkligen ställa mig frågande vad jag egentligen får ut av pengarna jag betalar dem för jag tvivlar på att jag är den enda kunden de luftfakturerar för jobb de inte gör...Hej Johan,
Jajja AB
Under de månaderna som du var kund innan du valde att säga upp din tjänst har vi levererat det som ingår i den tjänsten, nämligen att generera inlänkar till din webbplats samt ett optimeringsförslag för teknisk-och redaktionell optimering. Det är detta arbete tillsammans med kvartalsvis uppföljning och månatlig rapportering som ingår i den tjänst som du köpte av oss i januari. Eftersom dina ambitioner inte riktigt korrelerar med det som denna tjänst inkluderar erbjöd vi dig att konvertera till vår nya tjänst som förutom länkar och optimering av din webbplats även innefattar fler komponenter så som konverteringsoptimering, hjälp att skapa texter, hjälp med AdWords samt målspårning. Tyvärr kan vi inte konvertera och erbjuda dig mer utan att ta betalt för detta. Du fokuserar väldigt mycket på länkarna, detta är något som finns i några av våra dyrare tjänster. Där vi även erbjuder dig att ta över kostnaden för länkarna, istället för att vi betalar för dem och att de försvinner efter avslutad tjänst.
En viktig del i den tjänst du valt hos oss är vårt mätscript som dels ger oss möjlighet att förse dig med lättförståeliga rapporter för hur det går för din webbplats. Denna information gör också att vi kan bedöma om vi uppfyllt vår Nöjd kund garanti. Detta script har inte funnits på din webbplats och vi kan varken verifiera eller säga emot dina påstående om hur det gått för din webbplats.
Om du är intresserad kvarstår erbjudandet att vi hjälper dig med teknisk hantering i samband med lansering av er nya site, redaktionell optimering samt konvertering. Om detta är intressant kommer vi givetvis att säkerställa målspårning så att vi kan se exakt vad samarbetet ger dig och vad vi ska göra för att optimera detta. Om inte så önskar vi dig lycka till med din fortsatta marknadsföring. Om du har fler frågor eller synpunkter är du mer än välkommen att höra av dig till oss på 08-54666200 så kan vi se vad vi har möjlighet att göra under de två månader som kvarstår på samarbetet.
Mvh,
Emmeli Forsberg
Manager Customer Development
emmeli.forsberg@jajja.comHej Emmelie,
Johan S
Scriptet har funnits på plats hela tiden ända fram till för några veckor sedan. Jag tog bort det en tid efter jag sagt upp kontraktet. Att du inte ens vet om att det har funnits där tyder på att du inte är speciellt insatt i mitt "fall".
Det jag kom överens om med er säljare i januari och som hela tiden är det enda som har diskuterats med alla jag har varit i kontakt med hos er är att ni enbart skulle fokusera på inlänkningen i och med att sajten redan var bra SEO optimerad. Att jag därmed fokuserar på länkarna kanske inte är så konstigt, det är ju bara det jag betalade pengar för att ni skulle jobba med. Och att ni vägrar lämna ut ett enda exempel på en länk ni har lagt till är för mig lika med ett medgivande att ni faktiskt inte har gjort någonting.
Jag kan väl dessutom nämna att någon månatlig eller kvartalsuppföljning aldrig ägde rum, den enda gången jag hade kontakt med någon av er är när jag själv kontaktat er för att försöka få feedback på att ni faktiskt gjorde någonting.
Och nej, jag är inte intresserad av att betala er ännu mer pengar för få "hjälp" med redaktionell optimering och konvertering. Att betala ytterligare pengar för att ni ska göra ytterligare ingenting känns som bortkastade pengar...
Mvh,
Johan -
skrev om Jajja AB
Jag är väldigt nöjd med Jajja så här långt. Jag har tidigare skött sökoptimeringen själv, men har inte längre vare sig tid eller teknisk kompetens att ligga i framkant. Joakim Halvarsson har dessutom varit otroligt hjälpsam, och hjälpt till när jag själv stött på tekniska utmaningar kring min hemsida. Precis så vill jag ha det: en hjälpande hand som rycker in där jag själv kör fast. Ur den aspekten så tror jag det här samarbetet ut att bli både lyckat och långvarigt!
Eric Löwenthal / ståuppkomiker
www.standup.se