Järfälla Begravningsbyrå

Järfälla Begravningsbyrå

• BadgeFourYears

Välkommen till Järfälla Begravningsbyrå! En begravning är en möjlighet att minnas och ta farväl. Vi finns här för dig, för att hjälpa dig att ordna en personlig och minnesvärd begravning. Vi värnar om det personliga mötet där vi tillsammans med er planerar begravningen på det sätt som ni önskar och till ett bra pris. Om du...

71 omdömen om Järfälla Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2020

Maria Elisabeth S
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Mycket personlig byrå som anstränger sig för att göra en fin & stämningsfull begravning

Susanne B
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Det bästa bemötandet och ett mycket bra samarbete inför min mammas begravning.

Bengt B
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Mycket personligt och tillmötesgående mottagande av kunnig personal. De går verkligen ett steg extra för att hjälpa sina kunder.

Thomas L
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Mycket proffesionell, inkännande, många goda råd i en svår stund. Kan rekomenderas.

Sofie T
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Trevligt bemötande och bra ordnat med begravningen.

Christer A
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

När man är lite vilsen tar byrån hand om allt på ett korrekt och tryggt sätt!

Magdalena P
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Ett trevligt och vänligt bemötande! Kunnig och hjälpsam personal! Tack för all hjälp!

Staffan B
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Fantastiskt bra bemötande av Jan Kyhle, som ledde oss igenom allt. Rekommenderar varmt.

Katarina J
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande. Fick ett personligt och vackert farväl av min livskamrat.

Karin N
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Mycket smidigt och bra bemötande

Jan-Erik O
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Otroligt bra, personlig och engareade från första stund. Vi är rigtigt nöjda med hela engaemanget och ger de varmaste rekommendationerna.

Ulla D
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Ett vänligt och proffsigt bemötande av både Jan Kyhle och Christer Liljemark. Våra höga förväntningar uppfylldes. Vi ( jag och mina 4 syskon) fick en väldigt fin dag att minnas, en fantastiskt fin och vacker begravningsceremoni av vår Kära Mor. Prästen höll ett personligt mycket fint tal och dessutom vacker sång av Solist, ett otroligt vackert blomsterarrangemang i kyrkan. Cateringen på minnesstuden var också mycket bra. Vi tog hjälp med de flesta tjänster som erbjöds och är mycket nöjda. Kan varmt rekommendera Järfälla Begravningsbyrå. Ulla Dahlberg

Allan Ö
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Proffsigt och trevligt bemötande. Byrån kunde sitt yrke på ett föredömligt sätt. Vi är nöjda med vad som utfördes. Hälsningar Allan Östberg

Kristina L
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Korrekt och vänligt bemötande. Mammas begravning blev ett kärt minne.

Laila G
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Trevliga, kom med förslag vad man bör tänka på. Aldrig stressad. Kanonbra

Niklas W
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Professionellt bemötande, tar sin tid och går igenom alla steg. Alltid nåbar eller återkopplar snabbt.

Christina E
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Jag måste säga att Järfälla Begravningsbyrå bemötte oss på ett fantastiskt sätt, ödmjuka, lyssnade in, kom med förslag. Vi hade en urnbegravning och de tog även fram förslag på blommor. Eftersom jag är van att håll koll själv så känns det jobbigt att lämna i väg saker till någon annan, men alla frågor jag hade svarade dom på nästan direkt, via mail eller telefon. Jag kände aldrig att dom tyckte jag var jobbig med alla mina frågor, dom svarade professionellt hela tiden. Vi hade kontakt med Jan Kyhle under hela processen,...

Jan K gillar detta
Gunnel Ö
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Bemötandet på begravningsbyrån var trevligt och proffsigt. Förväntningarna är stora på en begravningsbyrå då det gäller en mycket älskad familjemedlem. Vi, familjen, tycker uppdraget utfördes på ett fint och respektfullt sätt. Alla kontakter före, under och efter begravningen har varit både proffsigt och personligt.

Lena L
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Trevligt bemötande vid varje kontakt med byrån Fick bra hjälp och svar vid frågor Begravningshjälp kan rekommendera denna byrå med värme

ANNE V
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Jag och min familj fick ett fantastiskt bemötande av Christer på Järfälla begravningsbyrå. Proffsigt, genuint och varmt vilket man behöver i den svåra situation man befinner sig i. Jag kan varmt rekommendera Järfälla begravningsbyrå till andra. /Anne

Per L
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Det gick lite för fort till beställning av tjänsten, hann inte jämföra med andra entreprenaders pris och åtaganden. För övrigt föreföll allt ok.

Christer J
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Vi blev mycket vänligt bemötta. Engagerade. Goda råd. Mycket nöjda med Jan Kyhle som officient. Skapade en god stämning trots det sorgliga med en begravning. Kan inte säga vilka förväntningar vi egentligen hade, men vill ändå såga att alla förväntningar uppfylldes till fullo. Vi köpte väl i princip "hela paketet" Skulle rekommendera byrån till alla. Vi fick också många positiva kommentarer från övriga gäster på begravningen.

Gunilla Å
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Helt fantastiskt fint bemötande av Jan Kyhle. Tryggt,lugnt och proffsigt .Han hjälpte mig med allt praktiskt inför en mkt personlig humanistisk avskedsstund. Dekorationen( skogsglänta) var så fin och sång och musik magisk.MVH Gunilla Åkerblom

Maria F
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Vi hade inga förväntningar då det var förta gången vi råkade ut för denna tragedi. Vi är mycket nöjda med bemötandet och supporten vi fått av Järfälla begravningsbyrå. (Jan Kyhle)

Susanne H
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Trevlig personal med lösningar på de problem som uppstod. Tidigare begravningstjänster hos andra begravningsbyråer har känts besvärligt, men dessa är mycket hjälpsamma. Det blev en bättre begravning än förväntat trots att den var mycket liten.

Yvonne Y
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Mycket trevligt bemötande. Vi hade fått tips om att de är en bra begravningsbyrå. Vi hade endast direkt kremering och vid senare tillfälle askspridning. Fick även hjälp med jurist kontakt.

Eva E
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Blev väldigt bra bemött. Förväntade oss hjälp och rådgivning, vilket vi fick. Vi köpte hela paketet med jordbegravning, anmälningar till minnesstund, program, värdskap etc.

Karin Maria Madeleine U
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Fantastiskt bemötande, generöst, respektfullt och förtroendeingivande. Levde upp till mina förväntningar till 100%

Thomas H
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Mötet var bra bemött. Kunig och gav bra svar på våra frågor. Förväntningarna med kremeringen och hanteringen med allt gavs klara svar. Har även bokat upp bouppteckning. Men det är inte klart ännu.

Mats O
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Snabba med att ordna möte och väldigt bra och stödjande när mötet äger rum. Tydliga med vad det kostar och vad som kommer ske. Genomför kringarrangemangen utmärkt. Proffs!

Ulla H
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Fint och trevligt bemötande. God service och hjälp och svar på alla våra frågor. Det är svårt nog med att en nära anhörig går bort så att ha någon som ger bra stöd är guld värt

Ann-marie S
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Får verkligen bra hjälp med att genomföra begravning och efterarbete efter begravningen, trevlig personal som är lätt att ha med att göra. Har använt detta företag tidigare och dom levde upp till förväntningarna igen.

Thomas N
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Har bara bra intryck att förmedla. Men Catering på spånga prästgård var urusel. Två bord hade iskallt kaffe i termosen. Tallrikar togs bort innan det var klart. Tårta och kaffebröd bars ut orörda innan vi hade druckit upp Personalen blev diskussion runt alla bord

Svar från Järfälla Begravningsbyrå

Hej Thomas! Tack att du berättade, så får det inte gå till, beklagar. Kontaktar Catering. Christer

Berit H
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Personligt och professionellt bemötande. Snabb kontakt. Fick ett "helhetspaket". Allt fungerade till stor belåtenhet! Återstår gravplats och urnsättning - för väntar mig samma service då som tidigare.

Jan P
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Mycket väl bemött. Gick snabbt att boka tid och lätt att hantera mina önskemål. Har använt Järfälla begravningsbyrå tidigare även då med utmärkt resultat. Begravningen vart en fin upplevelse vilket givetvis är av stor betydelse.

Lena U
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Vi använde Järfälla Begravningsbyrå för första gången 2016 när vår far gick bort och det var ett helt naturligt val att gå tillbaka till JB när vår mor gick bort i mars i år. Den värme, service och omtanke som Christer Liljemark har visat oss överskrider alla förväntningar och vi kan varmt rekommendera hans tjänster till andra. I en stund av sorg behöver man känna att man blir sedd och handledd med både stora och små saker vad gäller allt från det praktiska till empati och omtanke. Kommunikationen har fungera bra och svar...

Svar från Järfälla Begravningsbyrå

Tack för förtroende och varma hälsningar

Tilda S

Underbar begravning byrå Bra folk

Hans W
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Lite strul med annonsen men det blev ordnat söndagen efteråt. inga problem.

Kent L
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Jag hade egentligen inga förväntningar, tyckte mest det var jobbigt att ta tag i en begravning. Men, från första mailet kändes allt bara så enkelt. Jag, och familjen, blev fullständigt underbart bemötta, allt var respektfullt och lätt. I all kommunikation, mail som telefon, var det rakt och snabb återkoppling. Representanten från byrån (Jan Kyhle, fantastisk människa) hjälpte till med alla kontakter, präst, catering för minnesstunden, blomsterfirma etc. Och kan säga att både cateringfirma och blomsterfirma var mycket...

Sonia L
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Vi är väldigt nöjda med byrån, vi fick ett bra bemötande och Jan var väldigt snabb med att svara på alla frågor vi hade.

Jocelyne Ä
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Utmärkt bemötande som överträffade mina förväntningar.

Tage N

Företaget levererar över förväntan

Anna-karin P
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Mycket vänligt och sympatisk bemötande, tillmötesgående om de önskemål som närmast sörjande hade. Hjälpsam med att ladda ner den musik som önskades. Helhetsintryck högsta betyg

Ulla N
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Väldigt vänligt bemötande. Lugn och pedagogisk. Eftersom det var en begravning det gällde hade vi väl inga särskilda förväntningar förutom att få hjälp med den saken.

Bo L
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Väldigt nöjda med allt rörande begravningen

Leif R
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Järfälla begravningsbyrå ombesörjde begravningen av min mor. Jag hade blivit rekommenderad byrån av en vän. Begravningsbyrån motsvarade till fullo mina förväntningar med personligt bemötande och serviceanda. Jag fick också information utöver det jag efterfrågade.

Marja J
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Bemötandet professionellt men samtidigt varmt.

Emma B
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Trevligt bemötande, snabb service och omhändertagande av allt vi ville ha hjälp med.

Mats B
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Järfälla-Liljemarks Begravningsbyrå anlitades för en borgerlig begravning. Allt som hade att göra med förberedelser och själva begravingsceremonin fungerade precis så bra man kan önska sig. Det har varit lätt att kommunicera, värdigt men inte onödigt formellt. Snabb respons. Jan Kyhle genomförde en väldigt fin borgerlig ceremoni som bara fått positiv respons från deltagarna. Väldigt nöjd.

Cathrin B
Skrev om Järfälla Begravningsbyrå

Det var ett självklart val att vi valde Järfälla Begravningsbyrå igen i och med att vi hade en god erfarenhet sedan tidigare. Vi beställde tid i vår stora sorg. Vi kom dit och blev väl omhändertagna, ingen stress, vi fick prata och titta i alla kataloger i lugn och ro, med allt vi skulle bestämma oss för. Begravningsdagen blev så lugn och fin, allt sköttes så fint!