Järfälla Begravningsbyrå

Järfälla Begravningsbyrå

Välkommen till Järfälla Begravningsbyrå!

En begravning är en möjlighet att minnas och ta farväl. Vi finns här för dig, för att hjälpa dig att ordna en personlig och minnesvärd begravning. Vi värnar om det personliga mötet där vi tillsammans med er planerar begravningen på det sätt som ni önskar och till ett bra pris. Om du önskar kan du även planera begravningen online, du kan beställa allt själv eller komplettera med ett möte.

Vi har funnits i Jakobsbergs centrum sedan start år 1966. Du är varmt välkommen in till oss på vårt kontor, om det passar dig bättre så gör vi gärna hembesök. Det finns även möjlighet att ha mötet via telefon, webben och mejl – vi gör allt vi kan för att erbjuda dig möjligheter till trygga möten och planering utifrån det som passar dig bäst. Hur vi än möts så finns vi här för dig och vi hittar alltid lösningar för ett bra möte.

På vår webbplats hittar du som ska gå på begravning i lugn och ro all information du behöver, du kan anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser eller tända ett digitalt ljus. På begravningen finns vi med på plats med en representant. Vi finns vid din sida från första mötet till begravningen och bouppteckningen.

Läs vad 23 kunder tycker om Järfälla Begravningsbyrå 2

2021-04-27
    Järfälla-Liljemarks Begravningsbyrå anlitades för en borgerlig begravning. Allt som hade att göra med förberedelser och själva begravingsceremonin fungerade precis så bra man kan önska sig. Det har varit lätt att kommunicera, värdigt men inte onödigt formellt. Snabb respons. Jan Kyhle genomförde en väldigt fin borgerlig ceremoni som bara fått positiv respons från deltagarna. Väldigt nöjd.
    2021-04-25
    Det var ett självklart val att vi valde Järfälla Begravningsbyrå igen i och med att vi hade en god erfarenhet sedan tidigare. Vi beställde tid i vår stora sorg. Vi kom dit och blev väl omhändertagna, ingen stress, vi fick prata och titta i alla kataloger i lugn och ro, med allt vi skulle bestämma oss för. Begravningsdagen blev så lugn och fin, allt sköttes så fint!
    2021-04-24
    Rekommenderar varmt Järfälla Begravningsbyrå!
    2021-03-14
    begravning
    bemött på utmärkt sätt
    förväntningar att de tog hand om allt ang begravningen vilket de gjorde på ett utmärkt sätt
    mycket nöjd
    2021-03-10
    Jan Kyhle, Järfälla Begravningsbyrå har skött uppdraget till full belåtenhet.
    2021-02-11
    Allting med Järfälla Begravningensbyrån har fungerat Kanon, vi har inget att Klaga på!!!!
    2021-02-01
    Har anlitat dem tidigare och de har alltid ett lungt och professionellt bemötande.
    Rekommenderas .

2021-01-27
    Begravningstjänst med mycketgott bemötande. Motsvarade gott våra förväntningar.
    2021-01-21
    Väldigt bra service, bra inlyssnande och bra kvalitet på utförandet
    2021-01-20
    Järfälla Begravningsbyrå har gjort ett utmärkt jobb. Personen jag pratade med var väldigt behaglig.

När det behövs rekommenderar jag järfälla begravningsbyrå.
    2020-12-09
    Jag fick all den hjälp jag kan förvänta mig.
    2020-12-03
    Oerhört professionella. Mycket bra bemötande. Vi hade en borgerlig begravning och Jan Kyhle var officiant.
    Kunde inte ha blivit bättre. Jan fångade verkligen upp allt och höll ett fantastiskt tal m m.
    Vi är så nöjda. Rekommenderar dem varmt.
    2020-11-26
    Järfälla Begravningsbyrå organiserade min pappas begravining. vi fick väldigt bra hjälp med allt och är väldigt nöjda.
    2020-11-22
    Helt begravnings paket. Otroligt bra bemötande. Jag hade inga speciella förväntningar då det var min första begravning. Vi fick snabba svar på våra frågor .ingen försökte pracka på mig någonting.Med andra ord är jag jätte nöjd.👍🏼
    2020-11-21
    Vänligt och hänsynsfullt bemötande vid första telefonsamtalet.

Vid nästa möte lotsades vi igenom alla delar inför begravningen.
    Bemötandet var vänligt vid varje kontakt vi hade. Snabba svar på frågor via mail.
    2020-11-19
    Christer är trevlig, kunnig och professionell. Räcker långt.
    2020-11-09
    Mycket bra bemötande vid min pappas bortgång. Fin ceremoni. Rekommenderar gärna.
    2020-11-03
    Engagerat och kompetent bemötande som skapade en fin inramning till pappas färd mot sista vilan.
    2020-10-20
    Utmärkt bemötande! Vänligt, inkännande, omtänksamt och gott om tid. Allting tydligt och klart. Kan varmt rekommenderas.
    2020-10-11
    Järfälla Begravningsbyrå tog på ett utomordentligt sätt hand om allt det som skulle ordnas i samband med pappas begravning. De bemötte oss på ett mycket professionellt och förtroendegivande sätt. De uppfyllde alla våra förväntningar och mer därtill. Vi kunde inte få ett bättre stöd.
    2020-05-20
    Situationen att ta hand om en anhörigs död är ju inget som de flesta av oss är speciellt trygga eller vana med.
    Vi vill varmt rekommendera Järfälla/Liljemarks begravningsbyrå som på ett personligt och vänligt och professionellt plan hanterade allt det svåra som hade med begravningen och kring- tjänster att göra.
    2020-04-20
    Begravningen som Järfälla Begravningsbyrå ordnade för min syster blev ett ljust minne. Trots alla problem med Coronavirus så kunde begravningen hållas i Järfälla kyrka med en minnesstund i Barkarby församlingssal.
    Jag vill tacka Jan Kyhle, prästen Ulrika Ekström och organisten Thore Kennestad för ett gott samarbete.
  • Karin N
    skrev om Järfälla Begravningsbyrå
    2019-05-08
    Jag anlitade Liljemarks Begravningsbyrå då jag för drygt 9 månaders sedan miste min dotter Maria, 45 år. En förkrossande upplevelse. Christer Liljemark och Jan Kyhle tog hand om mig och min son Magnus på ett helt underbart sätt. De männen gjorde vår sorg något mindre eftersom de på ett empatisk sätt kunde vägleda oss i processen som en begravning innebär. Christer Liljemark övertog kontoret från en som drivit Järfälla Begravningsbyrå, och den byrån hade jag också anlitat för drygt 10 år sedan, även då på ett föredömligt sätt. Har rekommenderat Järfälla Begravningsbyrå till flera och eftersom Liljemarks ingår i konceptet så kan jag inget annat än rekommendera företaget i den stund man behöver deras hjälp. Har f.ö. anlitat dem igen eftersom jag är i testamente utsedd att ta hand om begravningen. Vänligen Karin Nordin