Järfälla Begravningsbyrå

Välkommen till Järfälla Begravningsbyrå!

En begravning är en möjlighet att minnas och ta farväl. Vi finns här för dig, för att hjälpa dig att ordna en personlig och minnesvärd begravning. Vi värnar om det personliga mötet där vi tillsammans med er planerar begravningen på det sätt som ni önskar och till ett bra pris. Om du önskar kan du även planera begravningen online, du kan beställa allt själv eller komplettera med ett möte.

Vi har funnits i Jakobsbergs centrum sedan start år 1966. Du är varmt välkommen in till oss på vårt kontor, om det passar dig bättre så gör vi gärna hembesök. Det finns även möjlighet att ha mötet via telefon, webben och mejl – vi gör allt vi kan för att erbjuda dig möjligheter till trygga möten och planering utifrån det som passar dig bäst. Hur vi än möts så finns vi här för dig och vi hittar alltid lösningar för ett bra möte.

På vår webbplats hittar du som ska gå på begravning i lugn och ro all information du behöver, du kan anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser eller tända ett digitalt ljus. På begravningen finns vi med på plats med en representant. Vi finns vid din sida från första mötet till begravningen och bouppteckningen.

50 omdömen om Järfälla Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2020
    2022-12-15 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket vänligt bemötta. Engagerade. Goda råd.
    Mycket nöjda med Jan Kyhle som officient. Skapade en god stämning trots det sorgliga med en begravning.
    Kan inte säga vilka förväntningar vi egentligen hade, men vill ändå såga att alla förväntningar uppfylldes till fullo.
    Vi köpte väl i princip "hela paketet"
    Skulle rekommendera byrån till alla.
    Vi fick också många positiva kommentarer från övriga gäster på begravningen.
  • Gunilla Å
    2022-12-05 Insamlad av företaget
    Helt fantastiskt fint bemötande av Jan Kyhle. Tryggt,lugnt och proffsigt .Han hjälpte mig med allt praktiskt inför en mkt personlig humanistisk avskedsstund. Dekorationen( skogsglänta) var så fin och sång och musik magisk.MVH Gunilla Åkerblom
    2022-11-24 Insamlad av företaget
    Vi hade inga förväntningar då det var förta gången vi råkade ut för denna tragedi. Vi är mycket nöjda med bemötandet och supporten vi fått av Järfälla begravningsbyrå. (Jan Kyhle)
    2022-11-24 Insamlad av företaget
    Trevlig personal med lösningar på de problem som uppstod. Tidigare begravningstjänster hos andra begravningsbyråer har känts besvärligt, men dessa är mycket hjälpsamma. Det blev en bättre begravning än förväntat trots att den var mycket liten.
    2022-11-24 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande. Vi hade fått tips om att de är en bra begravningsbyrå. Vi hade endast direkt kremering och vid senare tillfälle askspridning. Fick även hjälp med jurist kontakt.
    2022-08-23 Insamlad av företaget
    Blev väldigt bra bemött. Förväntade oss hjälp och rådgivning, vilket vi fick. Vi köpte hela paketet med jordbegravning, anmälningar till minnesstund, program, värdskap etc.
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande, generöst, respektfullt och förtroendeingivande.
    Levde upp till mina förväntningar till 100%
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Mötet var bra bemött. Kunig och gav bra svar på våra frågor.
    Förväntningarna med kremeringen och hanteringen med allt gavs klara svar.

Har även bokat upp bouppteckning.
    Men det är inte klart ännu.
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Snabba med att ordna möte och väldigt bra och stödjande när mötet äger rum. Tydliga med vad det kostar och vad som kommer ske. Genomför kringarrangemangen utmärkt. Proffs!
    2022-05-13 Insamlad av företaget
    Fint och trevligt bemötande. God service och hjälp och svar på alla våra frågor. Det är svårt nog med att en nära anhörig går bort så att ha någon som ger bra stöd är guld värt
    2022-05-10 Insamlad av företaget
    Får verkligen bra hjälp med att genomföra begravning och efterarbete efter begravningen, trevlig personal som är lätt att ha med att göra.
    Har använt detta företag tidigare och dom levde upp till förväntningarna igen.
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Har bara bra intryck att förmedla.
    Men
    Catering på spånga prästgård var urusel. Två bord hade iskallt kaffe i termosen. Tallrikar togs bort innan det var klart. Tårta och kaffebröd bars ut orörda innan vi hade druckit upp
    Personalen blev diskussion runt alla bord
    Hej Thomas!
    Tack att du berättade, så får det inte gå till, beklagar. Kontaktar Catering.
    Christer
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Personligt och professionellt bemötande. Snabb kontakt. Fick ett "helhetspaket". Allt fungerade till stor belåtenhet! Återstår gravplats och urnsättning - för väntar mig samma service då som tidigare.
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Mycket väl bemött. Gick snabbt att boka tid och lätt att hantera mina önskemål.
    Har använt Järfälla begravningsbyrå tidigare även då med utmärkt resultat.
    Begravningen vart en fin upplevelse vilket givetvis är av stor betydelse.
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Vi använde Järfälla Begravningsbyrå för första gången 2016 när vår far gick bort och det var ett helt naturligt val att gå tillbaka till JB när vår mor gick bort i mars i år.
    Den värme, service och omtanke som Christer Liljemark har visat oss överskrider alla förväntningar och vi kan varmt rekommendera hans tjänster till andra. I en stund av sorg behöver man känna att man blir sedd och handledd med både stora och små saker vad gäller allt från det praktiska till empati och omtanke. Kommunikationen har fungera bra och svar på e-mail kommer oftast inom några timmar. Vi fick hjälp med att ordna präst, solist, kista, urna, blommor, program, annons och omhändertagande av mamma efter döden. Christer fanns även på plats i kyrkan under begravningen.
    Tack för förtroende och varma hälsningar Järfälla Begravningsbyrå
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Underbar begravning byrå
    Bra folk
    2022-03-31 Insamlad av företaget
    Lite strul med annonsen men det blev ordnat söndagen
    efteråt. inga problem.
    2022-01-08 Insamlad av företaget
    Jag hade egentligen inga förväntningar, tyckte mest det var jobbigt att ta tag i en begravning. Men, från första mailet kändes allt bara så enkelt. Jag, och familjen, blev fullständigt underbart bemötta, allt var respektfullt och lätt.
    I all kommunikation, mail som telefon, var det rakt och snabb återkoppling.

Representanten från byrån (Jan Kyhle, fantastisk människa) hjälpte till med alla kontakter, präst, catering för minnesstunden, blomsterfirma etc. Och kan säga att både cateringfirma och blomsterfirma var mycket bra.

Jag kan bara sammanfatta med att min systers begravning blev värdig, vacker och uppskattad av alla som närvarade, och detta var enkom Järfälla Begravningsbyrås förtjänst.
    2022-01-02 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med byrån, vi fick ett bra bemötande och Jan var väldigt snabb med att svara på alla frågor vi hade.
    2021-11-06 Insamlad av företaget
    Utmärkt bemötande som överträffade mina förväntningar.
    2021-10-13 Insamlad av företaget
    Företaget levererar över förväntan
    2021-09-30 Insamlad av företaget
    Mycket vänligt och sympatisk bemötande, tillmötesgående om de önskemål som närmast sörjande hade. Hjälpsam med att ladda ner den musik som önskades.
    Helhetsintryck högsta betyg
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    Väldigt vänligt bemötande. Lugn och pedagogisk. Eftersom det var en begravning det gällde hade vi väl inga särskilda förväntningar förutom att få hjälp med den saken.
  • Bo L
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjda med allt rörande begravningen
  • Leif R
    2021-05-25 Insamlad av företaget
    Järfälla begravningsbyrå ombesörjde begravningen av min mor. Jag hade blivit rekommenderad byrån av en vän. Begravningsbyrån motsvarade till fullo mina förväntningar med personligt bemötande och serviceanda. Jag fick också information utöver det jag efterfrågade.
    2021-05-24 Insamlad av företaget
    Bemötandet professionellt men samtidigt varmt.
    2021-05-24 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, snabb service och omhändertagande av allt vi ville ha hjälp med.
    2021-04-27 Insamlad av företaget
    Järfälla-Liljemarks Begravningsbyrå anlitades för en borgerlig begravning. Allt som hade att göra med förberedelser och själva begravingsceremonin fungerade precis så bra man kan önska sig. Det har varit lätt att kommunicera, värdigt men inte onödigt formellt. Snabb respons. Jan Kyhle genomförde en väldigt fin borgerlig ceremoni som bara fått positiv respons från deltagarna. Väldigt nöjd.
    2021-04-25 Insamlad av företaget
    Det var ett självklart val att vi valde Järfälla Begravningsbyrå igen i och med att vi hade en god erfarenhet sedan tidigare. Vi beställde tid i vår stora sorg. Vi kom dit och blev väl omhändertagna, ingen stress, vi fick prata och titta i alla kataloger i lugn och ro, med allt vi skulle bestämma oss för. Begravningsdagen blev så lugn och fin, allt sköttes så fint!
    2021-04-24 Insamlad av företaget
    Rekommenderar varmt Järfälla Begravningsbyrå!
    2021-03-14 Insamlad av företaget
    begravning
    bemött på utmärkt sätt
    förväntningar att de tog hand om allt ang begravningen vilket de gjorde på ett utmärkt sätt
    mycket nöjd
    2021-03-10 Insamlad av företaget
    Jan Kyhle, Järfälla Begravningsbyrå har skött uppdraget till full belåtenhet.
    2021-02-11 Insamlad av företaget
    Allting med Järfälla Begravningensbyrån har fungerat Kanon, vi har inget att Klaga på!!!!
    2021-02-01 Insamlad av företaget
    Har anlitat dem tidigare och de har alltid ett lungt och professionellt bemötande.
    Rekommenderas .

2021-01-27 Insamlad av företaget
    Begravningstjänst med mycketgott bemötande. Motsvarade gott våra förväntningar.
    2021-01-21 Insamlad av företaget
    Väldigt bra service, bra inlyssnande och bra kvalitet på utförandet
    2021-01-20 Insamlad av företaget
    Järfälla Begravningsbyrå har gjort ett utmärkt jobb. Personen jag pratade med var väldigt behaglig.

När det behövs rekommenderar jag järfälla begravningsbyrå.
    2020-12-09 Insamlad av företaget
    Jag fick all den hjälp jag kan förvänta mig.
    2020-12-03 Insamlad av företaget
    Oerhört professionella. Mycket bra bemötande. Vi hade en borgerlig begravning och Jan Kyhle var officiant.
    Kunde inte ha blivit bättre. Jan fångade verkligen upp allt och höll ett fantastiskt tal m m.
    Vi är så nöjda. Rekommenderar dem varmt.
    2020-11-26 Insamlad av företaget
    Järfälla Begravningsbyrå organiserade min pappas begravining. vi fick väldigt bra hjälp med allt och är väldigt nöjda.
    2020-11-22 Insamlad av företaget
    Helt begravnings paket. Otroligt bra bemötande. Jag hade inga speciella förväntningar då det var min första begravning. Vi fick snabba svar på våra frågor .ingen försökte pracka på mig någonting.Med andra ord är jag jätte nöjd.👍🏼
    2020-11-21 Insamlad av företaget
    Vänligt och hänsynsfullt bemötande vid första telefonsamtalet.

Vid nästa möte lotsades vi igenom alla delar inför begravningen.
    Bemötandet var vänligt vid varje kontakt vi hade. Snabba svar på frågor via mail.
    2020-11-19 Insamlad av företaget
    Christer är trevlig, kunnig och professionell. Räcker långt.
    2020-11-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande vid min pappas bortgång. Fin ceremoni. Rekommenderar gärna.
    2020-11-03 Insamlad av företaget
    Engagerat och kompetent bemötande som skapade en fin inramning till pappas färd mot sista vilan.
    2020-10-20 Insamlad av företaget
    Utmärkt bemötande! Vänligt, inkännande, omtänksamt och gott om tid. Allting tydligt och klart. Kan varmt rekommenderas.
    2020-10-11 Insamlad av företaget
    Järfälla Begravningsbyrå tog på ett utomordentligt sätt hand om allt det som skulle ordnas i samband med pappas begravning. De bemötte oss på ett mycket professionellt och förtroendegivande sätt. De uppfyllde alla våra förväntningar och mer därtill. Vi kunde inte få ett bättre stöd.
    2020-05-20 Insamlad av företaget
    Situationen att ta hand om en anhörigs död är ju inget som de flesta av oss är speciellt trygga eller vana med.
    Vi vill varmt rekommendera Järfälla/Liljemarks begravningsbyrå som på ett personligt och vänligt och professionellt plan hanterade allt det svåra som hade med begravningen och kring- tjänster att göra.
    2020-04-20 Insamlad av företaget
    Begravningen som Järfälla Begravningsbyrå ordnade för min syster blev ett ljust minne. Trots alla problem med Coronavirus så kunde begravningen hållas i Järfälla kyrka med en minnesstund i Barkarby församlingssal.
    Jag vill tacka Jan Kyhle, prästen Ulrika Ekström och organisten Thore Kennestad för ett gott samarbete.
  • Karin N
    2019-05-08 Insamlad av företaget
    Jag anlitade Liljemarks Begravningsbyrå då jag för drygt 9 månaders sedan miste min dotter Maria, 45 år. En förkrossande upplevelse. Christer Liljemark och Jan Kyhle tog hand om mig och min son Magnus på ett helt underbart sätt. De männen gjorde vår sorg något mindre eftersom de på ett empatisk sätt kunde vägleda oss i processen som en begravning innebär. Christer Liljemark övertog kontoret från en som drivit Järfälla Begravningsbyrå, och den byrån hade jag också anlitat för drygt 10 år sedan, även då på ett föredömligt sätt. Har rekommenderat Järfälla Begravningsbyrå till flera och eftersom Liljemarks ingår i konceptet så kan jag inget annat än rekommendera företaget i den stund man behöver deras hjälp. Har f.ö. anlitat dem igen eftersom jag är i testamente utsedd att ta hand om begravningen. Vänligen Karin Nordin