Liljemarks Begravningsbyrå AB

Välkommen till Liljemarks Begravningsbyrå!

När livet förändras är trygghet viktigt. Därför finns vi, med vår långa erfarenhet, här för att hjälpa er med en personlig och minnesvärd begravning. Vi värnar om det personliga mötet, vare sig det sker fysiskt eller på distans, där vi tillsammans med er planerar begravningen på det sätt som ni önskar och till ett bra pris. Du kan även i lugn och ro läsa på vår webbplats om vad du behöver tänka på när du ordnar en begravning eller när du är gäst, du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser.

Vi har kontor i Järfälla och Hässelby men anordnar begravningar i hela Stockholm. Du är varmt välkommen in till oss på Liljemarks Begravningsbyrå eller om det passar dig bättre så gör vi gärna hembesök. Det finns även möjlighet att ha mötet via telefon, webben och mejl – vi gör allt vi kan för att erbjuda dig möjligheter till trygga möten och planering utifrån det som passar dig bäst. Hur vi än möts så finns vi här för dig och vi hittar alltid lösningar för ett bra möte.

På begravningen finns vi också med på plats med en representant. Vi finns vid din sida från första mötet till begravningen och bouppteckningen.

Läs vad 126 kunder tycker om Liljemarks Begravningsbyrå AB 2

2022-11-27 Insamlad av företaget
    Smidiga duktiga prisvärda rekommenderar
    2022-11-26 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket väl bemötta. Skönt att kunna lämna över planeringen i en svår stund
    2022-11-25 Insamlad av företaget
    Jag och barnen är jätteglada o nöjda över det bemötande och den hjälp vi fick både vid förberedelser och efter Rolands begravning. Proffsigt!

Det var första kontakten angående en begravning,
    Så alla våra förväntningar och önskemål blev väl tillgodosedda.

Vi fick hjälp med planering av begavning, många samtal, fin information. Dödsannonser till tidningar.
    Iordningställande i k. an
    Programblad, allt efterarbete. Tackannons. Bouppteckning.
    Bara fina minnen.
    Tack för all hjälp! 🙏💕 /Tora O barnen
    2022-11-25 Insamlad av företaget
    Väl bemötta. Allt fungerade i alla led kring begravning och bouppteckning.
    2022-11-24 Insamlad av företaget
    Jag är MYCKET NÖJD med allting! Vänligt och förstående bemötande, snabb behandling av dödsannonsen, begravningsceremonin blev precis som jag önskat,
    beställning av kransar sköttes perfekt likaså förtäringen vid minnesstunden. Ett plus var minnesmappen med bl.a. uppgifter om vilka som skickat blommor till begravningen. Vidare sköttes kontakten med kyrkogårdsförvaltningen inför gravsättningen på
    ett föredömligt sätt.
    Det kändes otroligt skönt att allt fungerade så väl. Stort TACK!
    2022-09-24 Insamlad av företaget
    Begravning
    Mycket bra och helt enligt vår höga förväntan
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Proffsigt och hjärtligt bemötande. Allting tillgängliga.
    I en svår stund, vid ett dödsfall, behöver man hjälp av någon som underlättar så mycket som möjligt och som är lyhörda, och det är verkligen Liljemarks Begravningsbyrå.
    Mitt betyg blir det högsta möjliga och jag kan verkligen rekommendera dem.
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Liljemarks Begravningsbyrå AB hjälpte mig med min mammas begravning så att den blev ett ljust, fint minne. Professionellt, lyhört och med känsla. Jag kan varmt rekommendera denna begravningsbyrå.
    2022-05-16 Insamlad av företaget
    Liljemarks Begravningsbyrå har tagit hand om begravningen av både vår mamma och nu senast vår pappa, på bästa sätt. Christers respektfulla, lättsamma och hjälpsamma sätt gör hela processen med begravningen och allt runt omkring enkelt.
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Respektfull, osentimental, saklig, kunnig med god överblick i sin profession. Tydlig och upplysande kring olika begravningsalternativ och kostnader. Genomgående ett trevligt bemötande fram till slutförd kremation.
    /Lars Hemlin
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt tacksamma för att vi kunde få snabb och profesionell hjälp med allt som behövdes i samband med begravningen. Bemötandet var vänligt och empatiskt.
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Vi blev bemötta på ett trevligt och professionellt sätt. Förväntningarna var ganska stora och de infriades. Dialogen var mycket bra hela tiden, från första mötet, vidare via telefon och mejl. Fick bra hjälp hela tiden samt bra dokumentation från Liljemarks. Liljemarks skötte det mesta som t.
    ex kontakt med cateringföretag, organist/pianist, vokalist, beställning av urna och kontakt med blomsterbutik. Jättenöjd med begravningsbyrån.
  • Ulla-britt A
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Jag blev mycket väl be mött, noggrant presenterat vad som bör ske före och kring begravning. Väl genomfört vid begravningstillfället.
    Jag har dessutom anlitat firmans jurist inför bouppteckning och känns tryggt och bra.
    Sammanfattningsvis, jag är mycket nöjd med begravningsbyråns tjänst som jag nyttjat.
    2022-03-28 Insamlad av företaget
    Fint bemötande. Professionella. Tillgängliga. Liljemarks Begravningsbyrå kommer alltid att vara mitt förstahandsval.
    Hälsar Birgitta
    2022-03-28 Insamlad av företaget
    Personligt och omtänksamt bemötande. Snabb respons när man söker kontakt. Känns tryggt.
    2022-01-18 Insamlad av företaget
    Behravningstjänster. Tillmötesgående och ansvarstagande.
    2022-01-06 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bra service vid en familjemässigt sett svår situation.
    2021-11-08 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande.
    Våra förväntar blev infriade. Tryggt och
    professionellt, stor förståelse för vår sorg.
    Vi fick hjälp med begravningen, program och tackkort.
    2021-11-05 Insamlad av företaget
    Proffsigt och tryggt bemötande och med varsam hand blev jag lotsad genom det allra svåraste, att planera och ordna en begravning. Det blev precis som jag ville!
    2021-10-13 Insamlad av företaget
    Vi blev bemötta med lugn vid första mötet. Christer tog den tid som behövdes, och resultatet blev som vi tänkte.
    Jag kan verkligen rekommendera Liljemarks som tog hand om det vi behövde hjälp med
    Vi köpte det som behövdes vid omhändertagandet av vår syster, hämtning, svepning, kremering och sedan beställning av begravning
    MVH
    Carl Ågren
    2021-07-23 Insamlad av företaget
    Bra bemött.
    Empatisk engagemang vid alla kontakter
    Kan rekommenderas!
    2021-06-03 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med allt som Liljemarks åttagit sig och levererat på bästa sätt
    Trevligt bemötande och snabba svar
    2021-06-02 Insamlad av företaget
    Vi valde Liljemarks till mammas begravning. Vi har fått ett fint och proffsigt bemötande. Christer har varit lyhörd och hjälpt oss på alla tänkbara sätt. Christer har även förmedlat fin kontakt med florist och gravstens firma. Vi är väldigt nöjda med allt!
    2021-05-08 Insamlad av företaget
    Fantastiskt och personligt kundbemötande. Kunde inte ha blivit bättre.
    Tack!
  • Helene S
    2021-05-07 Insamlad av företaget
    Jag hade höga förväntningar pga vad andra tyckt före mig. Dessa förväntningar infriades till 100%.
    2021-05-01 Insamlad av företaget
    Köpte hjälp med begravning. Allt har fungerat mycket bra. Kvalité och professionellt bemötande.
    Agneta Bjerkensjö
    2021-03-10 Insamlad av företaget
    Väl bemött - lyssnande - återkopplande.
    2021-03-10 Insamlad av företaget
    Trevlig personal på begravningsbyrån är super nöjd med allt de ordnade.
    2021-03-03 Insamlad av företaget
    Det blev en värdig och fin begravning för vår mamma.
    2021-01-20 Insamlad av företaget
    Vi systrar fick ett fint bemötande och bra och relevant information inför vår mammas begravning. Vi kände också att vi kunde vara med och påverka alla beslut och val och anpassa allt på bästa sätt efter omständigheterna. Tack!
    2020-12-11 Insamlad av företaget
    Behövde hjälp med begravningsbestyr. Fick tips och förslag på allt som ingår i processen. Val av Kyrka och tider som passar alla närvarande. Väldigt trevligt bemötande, hela tiden kändes som värdig. Allt kändes rätt bra till slut.
    2020-10-14 Insamlad av företaget
    Första mötet kändes bra i denna tunga stund. De var seriösa och tillmötesgående
  • Michael B
    2020-10-06 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd. Liljemarks tog hand om allt i samband med min mors begravning och var inkännande och lyhörda. I slutändan blev det en personlig och fin begravning där de gjorde det lilla extra. Inte blev det speciellt dyrt heller.
    2020-10-05 Insamlad av företaget
    Vi köpte begravning med allt därtill
    Vi blev mycket bra bemötta
    Bolaget levde upp till våra förväntningar

Mycket bra genomfört uppdrag
    2020-09-17 Insamlad av företaget
    mammas begravning. Otroligt kunniga, empatiska,trevliga, kort och gott dom bästa .
    2020-09-13 Insamlad av företaget
    En personlig och professionell kontakt som gav trygghet i allt det som ska göras i samband med dödsfall och begravning.
    2020-09-11 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera Liljemarks Begravningsbyrå. Bra bemötande och snabba i sitt arbete. Väldigt nöjd med dödsannonsen, som de satte ihop enligt önskemål och skickade över för godkännande samma dag. Offerten var klar och tydlig. Har inget alls att klaga på.
    2020-08-26 Insamlad av företaget
    Utmärkt bemötande. Den person vars begravning jag ombesörjde hade själv bestämt hur hennes begravning skulle vara. Det var det absolut enklast tänkbara. Från begravningsbyråns sida respekterade man hennes önskan och försökte inte sälja på de anhöriga ytterligare utgifter. Skulle verkligen kunna rekommendera denna begravningsbyrå.
    2020-08-11 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande. Levererade perfektcpå alla punkter. Allt som allt en mycket bra upplevelse.
    2020-08-11 Insamlad av företaget
    Liljemarks hjälpte mig med begravningen av min man. Professionell skött. Tydligt vad som skulle hända, vilka val jag hade och priset för detta. Tack!
    2020-08-07 Insamlad av företaget
    Begravningsgudstjänst med minnesstund och allt som hör till vid dödsfall. Seriöst, personligt och värdigt. Kunde förverkliga våra idéer på ett fint sätt. Hittade coronaanpassade lösningar. Snabb hjälp utan väntetid, alltid tillgänglig för frågor.
    2020-08-07 Insamlad av företaget
    Kremering och bouppteckning.
    Engagerat, personligt och korrekt bemötande.
    Känns tryggt.
    2020-08-05 Insamlad av företaget
    Snabb service och bra kommunikation.
    2020-07-31 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och känns seriöst. Skulle uppskatta om dom jobbar med sina priser inklusive moms mot konsumenterna, moms ser man nu först när fakturan kommer.
    Hej!

Alla våra priser är inklusive moms.

Christer Liljemark
    2020-06-10 Insamlad av företaget
    Begravning och hjälp med bouppteckning av jurist.

Hjälpsamma med det vi önskade. Lätta att få tag på.
    2020-06-02 Insamlad av företaget
    Begravning, solistsång, gravsättning. Mycket vänliga informativa och tillmötesgående. Bra uppföljning och snabba svar.
    Kunde inte blivit bättre. Mycket nöjd. Rekommenderas varmt.
    2020-05-18 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och mycket bra utförda tjänster
    2020-05-13 Insamlad av företaget
    Christer på Liljemarks vägledde oss och tog hand om begravningen på ett utmärkt sätt, vi är så nöjda/Carina
    2020-03-18 Insamlad av företaget
    Ett mycket bra bemötande och ett mycket väl genomfört arbete med förberedelse och genomförande av min fars begravning.
    2020-03-14 Insamlad av företaget
    Jag tycker att Liljemarks begravningsbyrån sköter sitt uppdrag utmärkt och jag har fått all den hjälp jag behöver under denna svåra tid. Tack för det.