Liljemarks Begravningsbyrå AB

Loviselundstorget, 165 59 Hässelby — Visa karta

Välkommen till Liljemarks Begravningsbyrå!

När livet förändras är trygghet viktigt. Därför finns vi, med vår långa erfarenhet, här för att hjälpa er med en personlig och minnesvärd begravning. Vi värnar om det personliga mötet, där vi tillsammans med er planerar begravningen på det sätt som ni önskar och till ett bra pris. Du kan även i lugn och ro läsa på vår webbplats om vad du behöver tänka på när du ordnar en begravning eller när du är gäst, du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser.

Vi har kontor i Järfälla och Hässelby men anordnar begravningar i hela Stockholm. Du är varmt välkommen in till oss på Liljemarks Begravningsbyrå eller om det passar dig bättre så gör vi gärna hembesök. På begravningen finns vi även med på plats med en representant.

Vi finns vid din sida från första mötet till begravningen och bouppteckningen.

Läs vad 58 kunder tycker om Liljemarks Begravningsbyrå AB

• 2019-10-11

Ann-Kathrin W skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning.
    Sonen beställde begravningen och jag tror inte begravningsentreprenören till en början förstod att det var jag som var änkan vid vårt möte. Jag kände mig till en början inte riktigt sedd. Han glömde vid ett tillfälle att skicka info till mig utan det var sönerna som informerade mig. Sen blev det dock mycket bättre när jag ringde och påtalade att jag också ville ha info. Jag uppskattade väldigt mycket att han ringde till mig och ville sammanfatta allt inför begravningen och att jag och barnen kände oss trygga. Begravningsentreprenören var sammanfattningsvis väldigt trevlig och tillmötesgående och gjorde att vår begravning blev väldigt fin i vår svåra stund. Läs mer
  • 2019-10-10

Marie T skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Fantastisk fin och personlig begravningsbyrå. Mitt i all sorg efter min mamma stöttade de och hjälpte till med ALLT.
    Jag valde dessa som är en mindre byrå just för att få ett personligt bemötande. Min instinkt var helt rätt, Jan och hans kollegor är verkligen på helt rätt plats. Kanske inte relevant men även priset var lägre än de större byråerna. Läs mer
  • 2019-10-09

Margareta W skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Liljemarks skötte sitt uppdrag utmärkt. Vi är nöjda. Mvh Margareta Wennlund Åkerblom Läs mer
  • 2019-09-29

Tore G skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jag har begravt båda mina föräldrar inom loppet av ett och ett halvt år och anlitat Jan Khyle som begravningsentreprenör.
    Mitt i sorgen har jag mötts av ett proffsigt och varmt mottagande.
    Mina funderingar och önskemål har alltid gått att genomföra.
    Jan är en fantastisk solist, och har sjungit vid båda begravningarna. Blomsterarrangemangen i kyrkan och dekorationerna till middagarna blev helt magiska, såå fint, allt fixat av Nina som samarbetar med Jan.
    Jag visste inte innan jag begravde min mamma att man kan ha en sån glad och trevlig begravning, många har sagt till mig efteråt att det var den finaste och gladaste begravning dom varit på.
    Stort, stort tack till Liljemarks Begravningsbyrå, och särskilt till Jan och Nina.
    Lena Glantz Läs mer
  • 2019-08-19

Anna Karin J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Det blev en så fin minnesstund planerad med stöd av personalen på Liljemarks. De var lyhörda , mötte våra önskemål och kom med förslag. Läs mer
  • Karolin L

2019-08-04

Karolin L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vänligt och kunnigt bemötande och som sörjande familj kände vi att vi var i trygga händer. Att Jan Kyhle därtill erbjöd oss sin vackra sångröst på själva begravningen var omtänksamt och livgivande, stort tack och de varmaste rekommendationer! Läs mer

Petra C skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Mycket bra bemötande och väldigt hjälpsamma. Liljemarks Begravningsbyrå AB fanns alltid där vid frågor och återkom till oss som kund för att fråga om vi var nöjda och att allt var bra! Läs mer

Marianne A skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Liljemarks fick uppdraget att ordna med begravningen när min pappa gick bort. Vi fick ett vänligt, inkännande och proffsigt bemötande och blev vägleda genom processen att bestämma begravningsordning inklusive alla detaljer med van hand. Begravningen och allt runt omkring blev väldigt bra och jag är väldigt nöjd med valet av begravningsbyrå. Läs mer

Stefan J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    De skötte begravningen (val av kista, kistdekoration, urna; anmälningar, blommor, dödsannonser, sammanställningar av hälsningar osv).Begravningsgudstjänsten genomfördes i gott samarbete med pastorerna i Jakobsbergskyrkan.

Jag bemöttes med respekt, lyhördhet och omtanke. Den information jag fick var tydlig och motsvarade mina förväntningar mycket väl. Läs mer
  • 2019-07-15

Kjell H skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning med kista +urna
    De var lugnt och vänlig stämning bra information .
    De var fint ordnad med blommorna på kista somjsg
    hade beställt.
    Prästen och organisten var mycket bra som spela det som jag
    hade önskat
    Minnes stunden efter var bra som vi kunde sitta och prata med varandra och de smaka bra Läs mer
  • Mija L

2019-07-14

Mija L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jag kan verkligen rekommendera Liljemarks Begravningsbyrå. De fanns med hela vägen, de svarade alltid snabbt både i telefon och via e-mail. Liljemarks hade hela tiden koll på allt, trots att jag vet att de hade många begravningar samma vecka. Min kontaktperson var Janne Kyhle, han var fantastik att samarbeta med. Janne Kyhle missade inte en enda detalj och detta trots att vi hade 650 gäster i kyrkan och väldigt många även på eventet efter ceremonin i kyrkan. Läs mer
  • 2019-06-20

Gunnar H skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    1 Köpte ett begravningsarrangemang som innhöll allt utom anskaffning av medverkande till b-gudstjänst samt ordnande av minnesstund.
    2 Utmärkt bemötande.
    3 Fick mer service än vad jag föväntat mig.
    4 Rekommenderar mycket gärna b-byrån för vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-06-19

Anita P skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Mycket trevligt bemötande o trevliga att ha att göra med vid min mammas begravning. De ordnade allt o på ett mycket värdigt sätt. Jag ger dem de bästa rekommendationerna.
    Mitt i all sorg så blev man trots allt på gott humör när man pratade med Christer då han var mycket trevlig o lugn o kunnig. Läs mer
  • 2019-06-14

Johan R skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Lijemarks begravningsbyrå anlitades av oss vid min fars bortgång. Ett mycket varmt, personligt och professionellt bemötande. Kunnig och lyhörd personal. Alltid snabb återkoppling under hela processen från första mötet till själva begravningen.
    Jan Kyhle höll i ceremonin på ett inlevelsefullt sätt som gjorde att alla deltagare fick ett fint avsked. Läs mer
  • 2019-06-11

Ulrika L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vi blev väl bemötta och fick all den hjälp vi behövde. Läs mer
  • Frank Å

2019-05-28

Frank Å skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    I en komplicerad familjesituation och planer på att bara kremera och strö askan efter den avlidna, gick jag in för att söka olika vägar. Jag kontaktade Christer Liljemark som gav mig sakkunnig vägledning utan att på något sätt sälja in sig och sina tjänster. På en direkt förfrågan på att få hjälp med kista och transport till krematorium fick jag ett pris på. Då kommunen skulle ta ett ansvar var det en hel del formalia som skulle ske. Christer tog ansvaret och kremation kunde ske inom föreskriven tid.

Flera gånger under perioden från febr - maj har jag haft kontakt med Christer som gett mig goda råd och vägledning. Först efter begravningsakten för några dagar sedan kunde jag informera om att Christer kunde fakturera dödsboet. Jag uppskattar begravningsbyråns och Christers föredömliga sätt att hantera denna begravning och komplicerade familjesituationer. Läs mer
  • 2019-05-27

Bkörn B skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Lijemarks begravningsbyrå hjälpte till att ordna begravningen till min fru. Personalen var mycket tillmötesgående och hjälpsamma. Det var lätt att boka begravningen, blommor och allt med den. Hela begravningssermonin genomfördes väldigt smidigt. Jag rekommenderar Liljemarks begravningsbyrå på det varmaste.
    Tack för varmt mottagande i den svåra stunden. Läs mer
  • 2019-05-16

Camilla R skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    En kompetent och serviceminded begravningsbyrå. Tog mycket vänligt emot oss alla och lyssnade på alla våra olika önskemål. Byrån levde upp till våra förväntningar och mer därtill. Läs mer
  • 2019-05-15

Ewa L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Min mammas begravning, urnbegravning.
    Väldigt trevligt bemött.
    Eftersom vi inte tidigare hade ordnat med en begravning så var vi så tacksamma med den hjälp och guidning vi fick. Vi kände oss väldigt omhändertagna genom hela tiden, från första stund och fram till minnesgudstjänsten.

Sammanfattningen är väldigt god och vi har rekommenderar Liljemarks Begravningsbyrå vidare. Läs mer
  • 2019-05-13

Birgitta H skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning av den käraste - något av det svåraste i livet. Professionell hjälp parad med varm medmänsklighet och möjligheten till en personligt utformad ceremoni med Jan Kyhle som den bästa av officianter, gör att jag kan rekommendera Liljemarks Begravningsbyrå.

Birgitta H Läs mer
  • Marianne J

2019-05-12

Marianne J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Min mans begravning. Själv blev jag skadad (lårbenshalsen) så mina söner fick ta hand om det.
    De fick ett väldigt trevligt bemötande av er och ni kom även hem till oss. Inget stress. Hade egentligen tänkt att vi båda skulle spridas för vinden, men två av mina barnbarn fick begrava sin mamma nere vid Görveln. Då blev det i kyrkan.
    Eric var ingen som gick i kyrkan så jag tror att det hos er skulle passat honom. Ni var väldigt hjälpsamma när man ringde om något.
    Samlingen efteråt var också mycket bra.
    Förmodligen kommer sönerna att anlita er igen när det blir min tur. Hoppas ni är kvar då.
    Eftersom vi varit förskonade angående begravningar så var vi ju noviser hur det skulle gå till.
    Vi är tacksamma att vi hamnade hos er vilket egentligen var en slump
    Marianne, Frenk och Per-Eric Jansson
    Tack Läs mer
  • 2019-05-12

Markus B skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Mottagandet var varmt och utfallet blev bättre än förväntat. Läs mer
  • 2019-05-12

Annsofie N skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vi är mycket nöjda med Liljemarks i samband med vår mammas begravning. Vi fick ett fint och proffesionellt bemötande, och vi är mycket nöjda med hur begravningen blev. Liljemarks hjälpte till att ordna en bra solist och blommorna vi beställde via dem var väldigt fina. Läs mer

Anna A skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Det är inte lätt att planera en begravning, speciellt som hjärnan är upptagen med att sörja. Vi fick hjälp med allt vi behövde och lite till och Jan på Liljemarks guidade oss genom hela proceduren med respekt och medkänsla. Läs mer

Ann-Sofie S skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Köpte begravningtjänst. Mycket vänliga och professionella. Vi rekommenderar starkt denna byrå till vänner och bekanta. Alla förväntningar levdes upp till. Läs mer

Karin N skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Liljemarks ordnade min makes begravning i gott samarbete med Jakobsbergskyrkan. Barnen och jag blev mycket väl bemötta, vänligt, lyhört, sakligt, respektfullt och kunnigt. Professionellt i bästa mening. Småfel i korrekturet till dödsannonsen rättades direkt.
    Kändes tryggt att lämna de praktiska bestyren till Liljemarks. Vi valde ett lite annorlunda avskedstagande i kyrkan och förlöpte väl.
    Betyg: utmärkt Läs mer

Agneta v skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Mycket respekt fullt bemötande vid min mammas bortgång. Fin ceremoni. Hela familjen är mycket nöjda. Läs mer

Christina L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Hjälp med begravning och det som hör till. Mycket bra bemött och hjälpsamma. De levde verkligen upp till de förväntningar som jag hade.

Rekommenderar Liljemarks varmt när hjälp behövs vid arrangemang kring begravning. Läs mer

Ann-Christine J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning av min mor . Blev bemött med empati , personlighet , en mycket god känsla av att det var för MIN lilla mamma allt skulle bli fint . Man kände sig lugn och trygg . Läs mer

Lotta D skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jag fick hjälp med min mammas begravning. God service och även mycket tålamod när vi önskade något som var lite svårt att ordna (gymnasten i dödsannonsen), vänligt bemötande, kunnighet, flexibilitet, tillgänglighet, förståelse.
    Vi fick mer än vi visste att man kunde få.
    Vi kände oss väldigt trygga. Läs mer

Birgitta R skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Liljemarks Begravningsbyrå är fantastisk! Femstjärnig!!!
    Bra bemötande.
    De har tid att prata om jordfästningen på ett bra sätt.
    I kyrkan - allt gick smidigt där.
    Bra uppkollning på allt.
    Tur att de finns!
    Birgitta Rudeskog Läs mer

Conny E skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning av min hustru
    Bemött på ett otroligt omhändertagande vis all heder
    Förväntningarna var att bli om händer tagen och det blev jag
    Fick hjälp även efter begravningen kan starkt rekomendera byrån Läs mer

Karin A skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jag vill med dessa rader ge er ett varmt tack för att ni mötte oss med stor värme, omsorg och förståelse i vår stora sorg efter vår älskade mor. Ni tog emot all information som vi gav er och uppfyllde våra önskemål hela vägen till mål. Det var utomordentligt fint arrangerat i kyrkan och all som var med för att säga ett sista farväl tyckte att det var värdigt henne och kar till bredden fylls av kärlek, mycket tack vare det fina arrangemanget. Stort tack, jag rekommenderar er verkligen! Läs mer

Agneta L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jag har inom loppet av 2,5 år tyvärr behövt begrava två mycket anhöriga. Fick tips om Liljemarks Begr. Byrå som vi valde för hjälp med begravningarna.
    Deras bemötande var personligt, lättsamt och mycket god service. Inget var omöjligt.
    Professionellt bemötande som på alla sätt uppfylldes.
    Jag är mycket nöjd och rekommenderar gärna Liljemarks begravningsbyrå. Läs mer
  • Ola J

Ola J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    lyhört, värdigt, personligt och varmt bemötande. ett fantastiskt stöd igenom en process som är omöjlig att förbereda sig för. Läs mer
  • Jennie M

Jennie M skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jag kan varmt rekommendera Liljemarks Begravningsbyrå. Otroligt fint bemötande och stor hjälp för oss under en väldigt jobbig tid. Vi kunde ringa och emaila om frågor närsomhelst och fick hjälp på en gång. Vi är otroligt tacksamma för allt Jan från Liljemarks hjälpte oss med. Läs mer

Kristina S skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Köpte två begravningstjänster. Vilket innebar allt från annons till själva begravningen med Kista och allt.
    Bemötandet var väldigt respektfullt.
    Kan rekommenderas å det varmaste. Läs mer

Alexander S skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Ett jättefint och värdigt bemötande och en fantastisk hjälp med allt praktiskt i en tuff period Läs mer

Lage W skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravningsplanering, annonsering och likbil - byrån skötte allt utom själva innehållet i begravningsgudstjänsten och minnesstunden.
    Personligt och empatiskt bemötande, hembesök för planering.
    Jag fick all den hjälp jag behövde och det hela blev (trots sorgen) en minnesvärd upplevelse. Jag är mycket tacksam för hela insatsen från Liljemarks. Mycket nöjd!
    Lage Wedin Läs mer

Maria S skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Efter vår fars bortgång, bokade vi ett kort möte för att ta reda på om Liljemarks var rätt byrå för oss. Vi blev mycket väl bemötta och kände snabbt ett fint förtroende, och valde därför att gå vidare i processen. Kontakten från vårt allra första möte till slutfakturering sköttes via möten, täta mail och telefonsamtal. Vår entreprenör var alltid tillgänglig, lyhörd och hjälpsam. De hjälpte oss med allt från bokning, program och blomsterarrangemang till begravningskaffe och slutligen kremation. Jag kan varmt rekommendera byrån för den som vill ha god, smidig service och bemötas med vänlighet och respekt i en svår situation. Läs mer

Etna D skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning, bra bemötande och lyhörda
    om våra önskemål. Läs mer
  • Christian W

Christian W skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vi utnyttjade Liljemarks begravningsbyrå vid min mors begravning. Alla begravningar är unika till sin karaktär och i min mors fall var det frågan om en helt egen regi, med stor delaktighet från familjen, egen officiant, tal, musik, videofilmer, personliga inbjudningar mm. Jan Kyhle var vår personliga kontakt och bollplank och han skötte med klokhet och perfektion allt: Anmälningar, dekoration, mat, arrangerade mina kontakter med vaktmästare och organist mm. Förutom göromål som vi inte var delaktiga i, såsom transporter och formalia.
    Sammanfattningsvis är vi mer än mycket nöjda! Läs mer
  • Jessica A

Jessica A skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Det var inte lätt att veta vilken begravningsbyrå vi skulle vända oss till då vi tidigare inte behövt ta det beslutet. Så vi ringde en som låg i vår närhet och hade tur att det var Liljemarks begravningsbyrå. Där kände vi trygghet från första stund. Vi fick kontakt med Jan Kyhler som vi fick förtroende för. Han följde oss sedan under vår planering och hjälpte oss med olika kontakter. Han fanns med i kyrkan under begravningen och var ett fantastiskt stöd. Läs mer
  • Torbjörn W

Torbjörn W skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Snabbt svar när vi kontaktade dem på en söndag.
    Personlig service med en och samma kontaktperson under hela processen från beställning till begravning.
    Lyhörda för anhörigas önskemål.
    En mycket minnes- och stämningsfull begravning.
    Hjälp med bouppteckningsperson.
    Liljemarks levde upp till förväntningar på en begravningsbyrå.
    Kommer att rekommendera till bekanta om de har behov av att komma i kontakt med en begravningsbyrå. Läs mer

Annika P skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning, blommor & minnesstund.
    Vi blev bemötta på ett trevligt sätt. Läs mer

Mats O skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    När en anhörig går bort dyker många problem upp, men med Liljemarks begravningsbyrå blev stora problem till bra lösningar. Läs mer

Lars S skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Ytterst professionellt stöd från första kontakt och genom hela processen, till minneshögtid och avslut. Läs mer

Inga-Maj S skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    * Begravning med allt som hör till

* Bemötandet kan inte vara bättre

* Inga speciella förväntningar, men allt fungerade perfekt

* Det här var den tredje begravningen på knappt två år för mej och den här fungerade jättebra trots avståndet Läs mer

Anders E skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vi har i släkten anlitat Liljemarks flera gånger under årens lopp för att ombesörja begravningar. Vi har varit lika nöjda varje gång. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Maria H

2019-05-08

Maria H skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Har anlitat Liljemarks tre gånger. Har alltid blivit lika nöjd varje gång. Läs mer

Loviselundstorget, 165 59 Hässelby