Liljemarks Begravningsbyrå AB

Loviselundstorget, 165 59 Hässelby — Visa karta

Välkommen till Liljemarks Begravningsbyrå!

När livet förändras är trygghet viktigt. Därför finns vi, med vår långa erfarenhet, här för att hjälpa er med en personlig och minnesvärd begravning. Vi värnar om det personliga mötet, vare sig det sker fysiskt eller på distans, där vi tillsammans med er planerar begravningen på det sätt som ni önskar och till ett bra pris. Du kan även i lugn och ro läsa på vår webbplats om vad du behöver tänka på när du ordnar en begravning eller när du är gäst, du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser.

Vi har kontor i Järfälla och Hässelby men anordnar begravningar i hela Stockholm. Du är varmt välkommen in till oss på Liljemarks Begravningsbyrå eller om det passar dig bättre så gör vi gärna hembesök. Det finns även möjlighet att ha mötet via telefon, webben och mejl – vi gör allt vi kan för att erbjuda dig möjligheter till trygga möten och planering utifrån det som passar dig bäst. Hur vi än möts så finns vi här för dig och vi hittar alltid lösningar för ett bra möte.

På begravningen finns vi också med på plats med en representant. Vi finns vid din sida från första mötet till begravningen och bouppteckningen.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 85 kunder tycker om Liljemarks Begravningsbyrå AB

• 2020-06-10

Elisabeth J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning och hjälp med bouppteckning av jurist.

Hjälpsamma med det vi önskade. Lätta att få tag på. Läs mer
  • 2020-06-02

Agneta P skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning, solistsång, gravsättning. Mycket vänliga informativa och tillmötesgående. Bra uppföljning och snabba svar.
    Kunde inte blivit bättre. Mycket nöjd. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-05-20

Göran S skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Situationen att ta hand om en anhörigs död är ju inget som de flesta av oss är speciellt trygga eller vana med.
    Vi vill varmt rekommendera Järfälla/Liljemarks begravningsbyrå som på ett personligt och vänligt och professionellt plan hanterade allt det svåra som hade med begravningen och kring- tjänster att göra. Läs mer
  • 2020-05-18

Sven-olof J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Trevligt bemötande och mycket bra utförda tjänster Läs mer
  • 2020-05-13

Carina J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Christer på Liljemarks vägledde oss och tog hand om begravningen på ett utmärkt sätt, vi är så nöjda/Carina Läs mer
  • 2020-04-20

Sven W skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravningen som Järfälla Begravningsbyrå ordnade för min syster blev ett ljust minne. Trots alla problem med Coronavirus så kunde begravningen hållas i Järfälla kyrka med en minnesstund i Barkarby församlingssal.
    Jag vill tacka Jan Kyhle, prästen Ulrika Ekström och organisten Thore Kennestad för ett gott samarbete. Läs mer
  • 2020-03-18

Susanne B skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Ett mycket bra bemötande och ett mycket väl genomfört arbete med förberedelse och genomförande av min fars begravning. Läs mer
  • 2020-03-14

Agneta N skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jag tycker att Liljemarks begravningsbyrån sköter sitt uppdrag utmärkt och jag har fått all den hjälp jag behöver under denna svåra tid. Tack för det. Läs mer
  • 2020-03-07

Terje J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Med beröm godkänt, vi är väldigt nöjda! Proffsigt genomförande på ett förtroendefullt sätt. Läs mer
  • 2020-03-03

@kerstin W skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravningsakt.
    Proffsigt, vänligt, genomtänkt, lugnt, harmoniskt.
    Förväntningarna infriades med råge.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-02-19

Charlotte Å skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Tacksam för professionell hjälp och bemötande i samband med min mors begravning. Jag upplevde genuin omtanke och värme i en svår situation där flera beslut dessutom ska fattas.
    Jag kan varmt rekommendera Liljemarks. Läs mer
  • 2020-02-18

Jeanette C skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning, annonsering, blomsterarrangemang och minnesstund.

Väldigt bra och personligt bemötande.
    Vi fick gehör för våra tankar och idéer och bra råd och vägledning.

Både Jan på begravningsbyrån och Anette, prästen var väldigt bra att ha att göra med. De hörde av sig flera ggr för att höra hur det var och om det fanns några funderingar.

Enda negativa var att vi fick strida för att få vara fler än 40 personer på minnesstunden, tydligen ett känt problem när man har den tidiga av 2 begravningar samma dag.
    Sånt ska man inte behöva lägga energi och tid på i en sån här svår stund.

Trots att det var en väldigt tung och jobbig dag blev det ett väldigt ljust och fint avsked, precis som vi ville ha det och över förväntan. Läs mer
  • Lars N

2020-02-16

Lars N skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Bemötande vid anordnandet av min mors begravning präglades av deltagande och professionalism. Vi är mycket nöjda med att vi lyckades få till en ceremoni precis som mor hade önskat det. Det uppnåddes tack vare Liljemarks Begravningsbyrås tjänster. Läs mer
  • 2020-02-15

Adam G skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Om ni någon gång behöver hjälp när någon i er närhet går bort...
    Hoppas givetvis att det inte händer någon av er i närtid, men vill ge mina varmaste rekommendationer till Liljemarks begravningsbyrå! De som arbetar där är
    omhändertagande, proffsiga, lyhörda! Kan inte nog tacka för den hjälp vi fått i samband med min mammas bortgång. TACK! ❤️❤️❤️ Läs mer
  • 2020-02-13

Eva v skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Proffsigt upplägg som helhet, allt från första tel samtal till själva begravningen. Läs mer
  • 2020-02-10

Wanda N skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Hej!

Allt det var jätte bra och jag är jätte nöjd.

Hälsningar
    Wanda Nowak Läs mer
  • 2020-02-05

Birgitta B skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Behov av hjälp med det praktiska omkring begravningen, råd om vad man ska tänka på mm.
    Bra bemötande. Förväntningarna var att det praktiska skulle fungera smidigt vilket det gjorde. Inga problem uppstod. Allt flöt på bra och det blev en mkt fin begravning. Fina blomsteruppsättningar, mkt fint programblad och mkt bra serveringshjälp. Läs mer
  • 2020-02-02

Inga-lill B skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jättebra, omtänksamma och duktiga! Läs mer
  • 2020-02-02

Tommy J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Fantastiskt bra bemötande. Bra information om olika alternativ. Allting fungerade perfekt och som utlovat! Läs mer
  • 2020-01-28

Annelie A skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Trevliga och otroligt proffsiga! Läs mer
  • 2019-12-12

Sven E skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vi fick bra hjälp med allt kring vår pappas bortgång. Personligt bemötande och svar på alla våra frågor. Själva ceremonin blev väldigt fin och alla gäster tyckte detsamma. Hade inte hört talas om den här byrån tidigare, men det var en "chansning" som verkligen gick hem. Kommer att rekommendera Liljemarks till vem som än frågar, speciellt om det finns anknytning till Västerort. Läs mer
  • 2019-12-09

Alf M skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning.
    De har uppfyllt mina förväntningar väl.
    jag kan mycket väl rekomendra byrån. Läs mer
  • 2019-11-30

Benita K skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jag är väldigt nöjd med ceremonin som blev precis som jag önskade,den blev personlig.
    Förtroende fullt bemötande. Läs mer
  • 2019-11-27

Sara J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vi tog kontakt i samband med planeringen av min morfars begravning.
    Mycket varmt mottagande och professionellt bemötande i alla avseenden.
    Vi hade inga egentliga förväntningar men upplevde både planering och kontakten med begravningsbyrån utmärkt.

Vi upplever begravningsbyrån som mycket professionell, kunnig och varm. Läs mer
  • Sara L

2019-11-26

Sara L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vi fick hjälp med att ordna pappas begravning. Vi blev vänligt bemötta från början till slut. Min pappa fick en otroligt fin sista resa tack vare Liljemarks Begravning. Alla som var inbjudna till begravningen lovordade Jan (som var vår Officiant) och sa att de var den "bästa" bregravning de varit på då den blev så personlig och varm.

Vi kan varmt rekommendera dem till andra. Läs mer
  • 2019-11-15

Jan-Olov S skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Mycket bra och proffsigt bemötande vid arrangemanget kring min pappas begravning. Läs mer
  • 2019-10-28

Magnus K skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravningshjälp.Kista. Blommor. Transporter. Begravningsceremoni i Kyrkan. Vi blev mycket väl bemöta ur alla hänseenden. Allt lämnar en mycket positiv känsla. Ceremonin i Kyrkan blev mycket bra och stämningsfull. Läs mer
  • 2019-10-11

Ann-Kathrin W skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning.
    Sonen beställde begravningen och jag tror inte begravningsentreprenören till en början förstod att det var jag som var änkan vid vårt möte. Jag kände mig till en början inte riktigt sedd. Han glömde vid ett tillfälle att skicka info till mig utan det var sönerna som informerade mig. Sen blev det dock mycket bättre när jag ringde och påtalade att jag också ville ha info. Jag uppskattade väldigt mycket att han ringde till mig och ville sammanfatta allt inför begravningen och att jag och barnen kände oss trygga. Begravningsentreprenören var sammanfattningsvis väldigt trevlig och tillmötesgående och gjorde att vår begravning blev väldigt fin i vår svåra stund. Läs mer
  • 2019-10-10

Marie T skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Fantastisk fin och personlig begravningsbyrå. Mitt i all sorg efter min mamma stöttade de och hjälpte till med ALLT.
    Jag valde dessa som är en mindre byrå just för att få ett personligt bemötande. Min instinkt var helt rätt, Jan och hans kollegor är verkligen på helt rätt plats. Kanske inte relevant men även priset var lägre än de större byråerna. Läs mer
  • 2019-10-09

Margareta W skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Liljemarks skötte sitt uppdrag utmärkt. Vi är nöjda. Mvh Margareta Wennlund Åkerblom Läs mer
  • 2019-09-29

Tore G skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jag har begravt båda mina föräldrar inom loppet av ett och ett halvt år och anlitat Jan Khyle som begravningsentreprenör.
    Mitt i sorgen har jag mötts av ett proffsigt och varmt mottagande.
    Mina funderingar och önskemål har alltid gått att genomföra.
    Jan är en fantastisk solist, och har sjungit vid båda begravningarna. Blomsterarrangemangen i kyrkan och dekorationerna till middagarna blev helt magiska, såå fint, allt fixat av Nina som samarbetar med Jan.
    Jag visste inte innan jag begravde min mamma att man kan ha en sån glad och trevlig begravning, många har sagt till mig efteråt att det var den finaste och gladaste begravning dom varit på.
    Stort, stort tack till Liljemarks Begravningsbyrå, och särskilt till Jan och Nina.
    Lena Glantz Läs mer
  • 2019-08-19

Anna Karin J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Det blev en så fin minnesstund planerad med stöd av personalen på Liljemarks. De var lyhörda , mötte våra önskemål och kom med förslag. Läs mer
  • Karolin L

2019-08-04

Karolin L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vänligt och kunnigt bemötande och som sörjande familj kände vi att vi var i trygga händer. Att Jan Kyhle därtill erbjöd oss sin vackra sångröst på själva begravningen var omtänksamt och livgivande, stort tack och de varmaste rekommendationer! Läs mer

Petra C skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Mycket bra bemötande och väldigt hjälpsamma. Liljemarks Begravningsbyrå AB fanns alltid där vid frågor och återkom till oss som kund för att fråga om vi var nöjda och att allt var bra! Läs mer

Marianne A skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Liljemarks fick uppdraget att ordna med begravningen när min pappa gick bort. Vi fick ett vänligt, inkännande och proffsigt bemötande och blev vägleda genom processen att bestämma begravningsordning inklusive alla detaljer med van hand. Begravningen och allt runt omkring blev väldigt bra och jag är väldigt nöjd med valet av begravningsbyrå. Läs mer

Stefan J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    De skötte begravningen (val av kista, kistdekoration, urna; anmälningar, blommor, dödsannonser, sammanställningar av hälsningar osv).Begravningsgudstjänsten genomfördes i gott samarbete med pastorerna i Jakobsbergskyrkan.

Jag bemöttes med respekt, lyhördhet och omtanke. Den information jag fick var tydlig och motsvarade mina förväntningar mycket väl. Läs mer
  • 2019-07-15

Kjell H skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning med kista +urna
    De var lugnt och vänlig stämning bra information .
    De var fint ordnad med blommorna på kista somjsg
    hade beställt.
    Prästen och organisten var mycket bra som spela det som jag
    hade önskat
    Minnes stunden efter var bra som vi kunde sitta och prata med varandra och de smaka bra Läs mer
  • Mija L

2019-07-14

Mija L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Jag kan verkligen rekommendera Liljemarks Begravningsbyrå. De fanns med hela vägen, de svarade alltid snabbt både i telefon och via e-mail. Liljemarks hade hela tiden koll på allt, trots att jag vet att de hade många begravningar samma vecka. Min kontaktperson var Janne Kyhle, han var fantastik att samarbeta med. Janne Kyhle missade inte en enda detalj och detta trots att vi hade 650 gäster i kyrkan och väldigt många även på eventet efter ceremonin i kyrkan. Läs mer
  • 2019-06-20

Gunnar H skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    1 Köpte ett begravningsarrangemang som innhöll allt utom anskaffning av medverkande till b-gudstjänst samt ordnande av minnesstund.
    2 Utmärkt bemötande.
    3 Fick mer service än vad jag föväntat mig.
    4 Rekommenderar mycket gärna b-byrån för vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-06-19

Anita P skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Mycket trevligt bemötande o trevliga att ha att göra med vid min mammas begravning. De ordnade allt o på ett mycket värdigt sätt. Jag ger dem de bästa rekommendationerna.
    Mitt i all sorg så blev man trots allt på gott humör när man pratade med Christer då han var mycket trevlig o lugn o kunnig. Läs mer
  • 2019-06-14

Johan R skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Lijemarks begravningsbyrå anlitades av oss vid min fars bortgång. Ett mycket varmt, personligt och professionellt bemötande. Kunnig och lyhörd personal. Alltid snabb återkoppling under hela processen från första mötet till själva begravningen.
    Jan Kyhle höll i ceremonin på ett inlevelsefullt sätt som gjorde att alla deltagare fick ett fint avsked. Läs mer
  • 2019-06-11

Ulrika L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vi blev väl bemötta och fick all den hjälp vi behövde. Läs mer
  • Frank Å

2019-05-28

Frank Å skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    I en komplicerad familjesituation och planer på att bara kremera och strö askan efter den avlidna, gick jag in för att söka olika vägar. Jag kontaktade Christer Liljemark som gav mig sakkunnig vägledning utan att på något sätt sälja in sig och sina tjänster. På en direkt förfrågan på att få hjälp med kista och transport till krematorium fick jag ett pris på. Då kommunen skulle ta ett ansvar var det en hel del formalia som skulle ske. Christer tog ansvaret och kremation kunde ske inom föreskriven tid.

Flera gånger under perioden från febr - maj har jag haft kontakt med Christer som gett mig goda råd och vägledning. Först efter begravningsakten för några dagar sedan kunde jag informera om att Christer kunde fakturera dödsboet. Jag uppskattar begravningsbyråns och Christers föredömliga sätt att hantera denna begravning och komplicerade familjesituationer. Läs mer
  • 2019-05-27

Bkörn B skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Lijemarks begravningsbyrå hjälpte till att ordna begravningen till min fru. Personalen var mycket tillmötesgående och hjälpsamma. Det var lätt att boka begravningen, blommor och allt med den. Hela begravningssermonin genomfördes väldigt smidigt. Jag rekommenderar Liljemarks begravningsbyrå på det varmaste.
    Tack för varmt mottagande i den svåra stunden. Läs mer
  • 2019-05-16

Camilla R skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    En kompetent och serviceminded begravningsbyrå. Tog mycket vänligt emot oss alla och lyssnade på alla våra olika önskemål. Byrån levde upp till våra förväntningar och mer därtill. Läs mer
  • 2019-05-15

Ewa L skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Min mammas begravning, urnbegravning.
    Väldigt trevligt bemött.
    Eftersom vi inte tidigare hade ordnat med en begravning så var vi så tacksamma med den hjälp och guidning vi fick. Vi kände oss väldigt omhändertagna genom hela tiden, från första stund och fram till minnesgudstjänsten.

Sammanfattningen är väldigt god och vi har rekommenderar Liljemarks Begravningsbyrå vidare. Läs mer
  • 2019-05-13

Birgitta H skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Begravning av den käraste - något av det svåraste i livet. Professionell hjälp parad med varm medmänsklighet och möjligheten till en personligt utformad ceremoni med Jan Kyhle som den bästa av officianter, gör att jag kan rekommendera Liljemarks Begravningsbyrå.

Birgitta H Läs mer
  • Marianne J

2019-05-12

Marianne J skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Min mans begravning. Själv blev jag skadad (lårbenshalsen) så mina söner fick ta hand om det.
    De fick ett väldigt trevligt bemötande av er och ni kom även hem till oss. Inget stress. Hade egentligen tänkt att vi båda skulle spridas för vinden, men två av mina barnbarn fick begrava sin mamma nere vid Görveln. Då blev det i kyrkan.
    Eric var ingen som gick i kyrkan så jag tror att det hos er skulle passat honom. Ni var väldigt hjälpsamma när man ringde om något.
    Samlingen efteråt var också mycket bra.
    Förmodligen kommer sönerna att anlita er igen när det blir min tur. Hoppas ni är kvar då.
    Eftersom vi varit förskonade angående begravningar så var vi ju noviser hur det skulle gå till.
    Vi är tacksamma att vi hamnade hos er vilket egentligen var en slump
    Marianne, Frenk och Per-Eric Jansson
    Tack Läs mer
  • 2019-05-12

Markus B skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Mottagandet var varmt och utfallet blev bättre än förväntat. Läs mer
  • 2019-05-12

Annsofie N skrev om Liljemarks Begravningsbyrå AB
    Vi är mycket nöjda med Liljemarks i samband med vår mammas begravning. Vi fick ett fint och proffesionellt bemötande, och vi är mycket nöjda med hur begravningen blev. Liljemarks hjälpte till att ordna en bra solist och blommorna vi beställde via dem var väldigt fina. Läs mer

Loviselundstorget, 165 59 Hässelby