Liljemarks Begravningsbyrå AB

Välkommen till Liljemarks Begravningsbyrå!

När livet förändras är trygghet viktigt. Därför finns vi, med vår långa erfarenhet, här för att hjälpa er med en personlig och minnesvärd begravning. Vi värnar om det personliga mötet, vare sig det sker fysiskt eller på distans, där vi tillsammans med er planerar begravningen på det sätt som ni önskar och till ett bra pris. Du kan även i lugn och ro läsa på vår webbplats om vad du behöver tänka på när du ordnar en begravning eller när du är gäst, du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser.

Vi har kontor i Järfälla och Hässelby men anordnar begravningar i hela Stockholm. Du är varmt välkommen in till oss på Liljemarks Begravningsbyrå eller om det passar dig bättre så gör vi gärna hembesök. Det finns även möjlighet att ha mötet via telefon, webben och mejl – vi gör allt vi kan för att erbjuda dig möjligheter till trygga möten och planering utifrån det som passar dig bäst. Hur vi än möts så finns vi här för dig och vi hittar alltid lösningar för ett bra möte.

På begravningen finns vi också med på plats med en representant. Vi finns vid din sida från första mötet till begravningen och bouppteckningen.

Läs vad 109 kunder tycker om Liljemarks Begravningsbyrå AB 2

2021-11-08
    Mycket bra bemötande.
    Våra förväntar blev infriade. Tryggt och
    professionellt, stor förståelse för vår sorg.
    Vi fick hjälp med begravningen, program och tackkort.
    2021-11-05
    Proffsigt och tryggt bemötande och med varsam hand blev jag lotsad genom det allra svåraste, att planera och ordna en begravning. Det blev precis som jag ville!
    2021-10-13
    Vi blev bemötta med lugn vid första mötet. Christer tog den tid som behövdes, och resultatet blev som vi tänkte.
    Jag kan verkligen rekommendera Liljemarks som tog hand om det vi behövde hjälp med
    Vi köpte det som behövdes vid omhändertagandet av vår syster, hämtning, svepning, kremering och sedan beställning av begravning
    MVH
    Carl Ågren
    2021-07-23
    Bra bemött.
    Empatisk engagemang vid alla kontakter
    Kan rekommenderas!
    2021-06-03
    Mycket nöjd med allt som Liljemarks åttagit sig och levererat på bästa sätt
    Trevligt bemötande och snabba svar
    2021-06-02
    Vi valde Liljemarks till mammas begravning. Vi har fått ett fint och proffsigt bemötande. Christer har varit lyhörd och hjälpt oss på alla tänkbara sätt. Christer har även förmedlat fin kontakt med florist och gravstens firma. Vi är väldigt nöjda med allt!
    2021-05-08
    Fantastiskt och personligt kundbemötande. Kunde inte ha blivit bättre.
    Tack!
  • Helene S
    2021-05-07
    Jag hade höga förväntningar pga vad andra tyckt före mig. Dessa förväntningar infriades till 100%.
    2021-05-01
    Köpte hjälp med begravning. Allt har fungerat mycket bra. Kvalité och professionellt bemötande.
    Agneta Bjerkensjö
    2021-03-10
    Väl bemött - lyssnande - återkopplande.
    2021-03-10
    Trevlig personal på begravningsbyrån är super nöjd med allt de ordnade.
    2021-03-03
    Det blev en värdig och fin begravning för vår mamma.
    2021-01-20
    Vi systrar fick ett fint bemötande och bra och relevant information inför vår mammas begravning. Vi kände också att vi kunde vara med och påverka alla beslut och val och anpassa allt på bästa sätt efter omständigheterna. Tack!
    2020-12-11
    Behövde hjälp med begravningsbestyr. Fick tips och förslag på allt som ingår i processen. Val av Kyrka och tider som passar alla närvarande. Väldigt trevligt bemötande, hela tiden kändes som värdig. Allt kändes rätt bra till slut.
    2020-10-14
    Första mötet kändes bra i denna tunga stund. De var seriösa och tillmötesgående
  • Michael B
    2020-10-06
    Väldigt nöjd. Liljemarks tog hand om allt i samband med min mors begravning och var inkännande och lyhörda. I slutändan blev det en personlig och fin begravning där de gjorde det lilla extra. Inte blev det speciellt dyrt heller.
    2020-10-05
    Vi köpte begravning med allt därtill
    Vi blev mycket bra bemötta
    Bolaget levde upp till våra förväntningar

Mycket bra genomfört uppdrag
    2020-09-17
    mammas begravning. Otroligt kunniga, empatiska,trevliga, kort och gott dom bästa .
    2020-09-13
    En personlig och professionell kontakt som gav trygghet i allt det som ska göras i samband med dödsfall och begravning.
    2020-09-11
    Kan varmt rekommendera Liljemarks Begravningsbyrå. Bra bemötande och snabba i sitt arbete. Väldigt nöjd med dödsannonsen, som de satte ihop enligt önskemål och skickade över för godkännande samma dag. Offerten var klar och tydlig. Har inget alls att klaga på.
    2020-08-26
    Utmärkt bemötande. Den person vars begravning jag ombesörjde hade själv bestämt hur hennes begravning skulle vara. Det var det absolut enklast tänkbara. Från begravningsbyråns sida respekterade man hennes önskan och försökte inte sälja på de anhöriga ytterligare utgifter. Skulle verkligen kunna rekommendera denna begravningsbyrå.
    2020-08-11
    Mycket trevligt bemötande. Levererade perfektcpå alla punkter. Allt som allt en mycket bra upplevelse.
    2020-08-11
    Liljemarks hjälpte mig med begravningen av min man. Professionell skött. Tydligt vad som skulle hända, vilka val jag hade och priset för detta. Tack!
    2020-08-07
    Begravningsgudstjänst med minnesstund och allt som hör till vid dödsfall. Seriöst, personligt och värdigt. Kunde förverkliga våra idéer på ett fint sätt. Hittade coronaanpassade lösningar. Snabb hjälp utan väntetid, alltid tillgänglig för frågor.
    2020-08-07
    Kremering och bouppteckning.
    Engagerat, personligt och korrekt bemötande.
    Känns tryggt.
    2020-08-05
    Snabb service och bra kommunikation.
    2020-07-31
    Bra bemötande och känns seriöst. Skulle uppskatta om dom jobbar med sina priser inklusive moms mot konsumenterna, moms ser man nu först när fakturan kommer.
    Hej!

Alla våra priser är inklusive moms.

Christer Liljemark
    2020-06-10
    Begravning och hjälp med bouppteckning av jurist.

Hjälpsamma med det vi önskade. Lätta att få tag på.
    2020-06-02
    Begravning, solistsång, gravsättning. Mycket vänliga informativa och tillmötesgående. Bra uppföljning och snabba svar.
    Kunde inte blivit bättre. Mycket nöjd. Rekommenderas varmt.
    2020-05-18
    Trevligt bemötande och mycket bra utförda tjänster
    2020-05-13
    Christer på Liljemarks vägledde oss och tog hand om begravningen på ett utmärkt sätt, vi är så nöjda/Carina
    2020-03-18
    Ett mycket bra bemötande och ett mycket väl genomfört arbete med förberedelse och genomförande av min fars begravning.
    2020-03-14
    Jag tycker att Liljemarks begravningsbyrån sköter sitt uppdrag utmärkt och jag har fått all den hjälp jag behöver under denna svåra tid. Tack för det.
    2020-03-07
    Med beröm godkänt, vi är väldigt nöjda! Proffsigt genomförande på ett förtroendefullt sätt.
    2020-03-03
    Begravningsakt.
    Proffsigt, vänligt, genomtänkt, lugnt, harmoniskt.
    Förväntningarna infriades med råge.
    Rekommenderas varmt.
    2020-02-19
    Tacksam för professionell hjälp och bemötande i samband med min mors begravning. Jag upplevde genuin omtanke och värme i en svår situation där flera beslut dessutom ska fattas.
    Jag kan varmt rekommendera Liljemarks.
    2020-02-18
    Begravning, annonsering, blomsterarrangemang och minnesstund.

Väldigt bra och personligt bemötande.
    Vi fick gehör för våra tankar och idéer och bra råd och vägledning.

Både Jan på begravningsbyrån och Anette, prästen var väldigt bra att ha att göra med. De hörde av sig flera ggr för att höra hur det var och om det fanns några funderingar.

Enda negativa var att vi fick strida för att få vara fler än 40 personer på minnesstunden, tydligen ett känt problem när man har den tidiga av 2 begravningar samma dag.
    Sånt ska man inte behöva lägga energi och tid på i en sån här svår stund.

Trots att det var en väldigt tung och jobbig dag blev det ett väldigt ljust och fint avsked, precis som vi ville ha det och över förväntan.
  • Lars N
    2020-02-16
    Bemötande vid anordnandet av min mors begravning präglades av deltagande och professionalism. Vi är mycket nöjda med att vi lyckades få till en ceremoni precis som mor hade önskat det. Det uppnåddes tack vare Liljemarks Begravningsbyrås tjänster.
    2020-02-15
    Om ni någon gång behöver hjälp när någon i er närhet går bort...
    Hoppas givetvis att det inte händer någon av er i närtid, men vill ge mina varmaste rekommendationer till Liljemarks begravningsbyrå! De som arbetar där är
    omhändertagande, proffsiga, lyhörda! Kan inte nog tacka för den hjälp vi fått i samband med min mammas bortgång. TACK! ❤️❤️❤️
    2020-02-13
    Proffsigt upplägg som helhet, allt från första tel samtal till själva begravningen.
    2020-02-10
    Hej!

Allt det var jätte bra och jag är jätte nöjd.

Hälsningar
    Wanda Nowak
    2020-02-05
    Behov av hjälp med det praktiska omkring begravningen, råd om vad man ska tänka på mm.
    Bra bemötande. Förväntningarna var att det praktiska skulle fungera smidigt vilket det gjorde. Inga problem uppstod. Allt flöt på bra och det blev en mkt fin begravning. Fina blomsteruppsättningar, mkt fint programblad och mkt bra serveringshjälp.
    2020-02-02
    Jättebra, omtänksamma och duktiga!
    2020-02-02
    Fantastiskt bra bemötande. Bra information om olika alternativ. Allting fungerade perfekt och som utlovat!
    2020-01-28
    Trevliga och otroligt proffsiga!
    2019-12-12
    Vi fick bra hjälp med allt kring vår pappas bortgång. Personligt bemötande och svar på alla våra frågor. Själva ceremonin blev väldigt fin och alla gäster tyckte detsamma. Hade inte hört talas om den här byrån tidigare, men det var en "chansning" som verkligen gick hem. Kommer att rekommendera Liljemarks till vem som än frågar, speciellt om det finns anknytning till Västerort.
    2019-12-09
    Begravning.
    De har uppfyllt mina förväntningar väl.
    jag kan mycket väl rekomendra byrån.
    2019-11-30
    Jag är väldigt nöjd med ceremonin som blev precis som jag önskade,den blev personlig.
    Förtroende fullt bemötande.
    2019-11-27
    Vi tog kontakt i samband med planeringen av min morfars begravning.
    Mycket varmt mottagande och professionellt bemötande i alla avseenden.
    Vi hade inga egentliga förväntningar men upplevde både planering och kontakten med begravningsbyrån utmärkt.

Vi upplever begravningsbyrån som mycket professionell, kunnig och varm.
  • Sara L
    2019-11-26
    Vi fick hjälp med att ordna pappas begravning. Vi blev vänligt bemötta från början till slut. Min pappa fick en otroligt fin sista resa tack vare Liljemarks Begravning. Alla som var inbjudna till begravningen lovordade Jan (som var vår Officiant) och sa att de var den "bästa" bregravning de varit på då den blev så personlig och varm.

Vi kan varmt rekommendera dem till andra.