Jetshop AB

Ullevigatan 19, 411 40 Göteborg — Visa karta

Läs vad 14 kunder tycker om Jetshop AB

• Markus J
    Markus J skrev om Jetshop AB
    Välj Jetshop om du vill vara fast i långa avtal, 12-månadersuppsägningstid, betala dyrt för extra kopplingar varje månad (som är gratis hos konkurrerande leverantörer), SSL 299kr, Unifaun 350 kr, Releware ? 400 kr, Mobile 450 kr, Marketing Tool ? 200 kr, etc. Listan kan göras lång. Om du sen behöver designhjälp så kan du räkna med halvdana lösningar och designers utan känsla för design. Om du blir lovad att något ska fungera så kan du även där utgå från att det inte kommer fungera. Du får även en seg och trögt uppdaterad admin-sida att jobba i. Jetshop har helt klart glömt bort kunderna i sin iver på att växa. LYCKA TILL, VÄLJ JETSHOP! Läs mer
  • Patrik O
    Patrik O skrev om Jetshop AB
    Har lång erfarenhet av dessa (7år)och de har åsamkat mig exceptionell mängd i tid.
    Upp till 50% periodvis går till jetshop problem och buggar. Det fungerar inte som fåmansföretagare.
    Det kommer buggar på buggar, löfte om det ska bli bättre vid nästa uppdatering, men så blir det ju inte.
    År efter år, i princip varje vecka är det något.
    Problemet är att de inte tar ansvar, när man drabbas hårt.
    Man borde bytt för länge sedan, men är inte så lätt med massor av produkter så är man lite låst.
    Som andra vittnar om är det också ett företag, då jetshop efterfakturerar och strular.

Man får vänta på nya funktioner du behöver i många år ofta och ibland kommer de inte alls.

Kan inte så någon anledning till att välja jetshop idag, annat om du inte har några datorkunskaper alls, och har låga krav på funktionalitet, då är det ett enkelt gränssnitt.

Idag kan du få lösningar i magento och presta uppsatta och supportade till en bråkdel av vad jetshop kostar.
    Dessutom i princip alla funktioner som jetshop tar extremt mycket för ingår som standard eller till låg engångskostnad!
    Sedan finns 1000 tals tillägg och moduler som gör att du inte behöver vänta år efter år på jetshop.

Så lösningarna ovan till en bråkdel av kostnaden, utan jetshops begränsningar.
    Är man insatt är det inte ens ett val utan solklart vad man ska välja.
    Så de kommer troligen bli självsanerade, men de säljer mycket genom mördande reklam och jippo.

Tyvärr har jetshop byggt in sig i ett bugg träsk som så många beskriver.
    Och det blir aldrig bättre, inte med ansvaret ihäller, ett tips är att läsa deras avtal, då ser du att det dessutom är en farlig lösning för ett litet företag.

Att de får en 2:a i betyg är att de på något sätt på vissa ställen inom företaget iaf försöker, men det hjälper dig inte.

Alla som är nöjda har nog inte haft bugg på bugg och haft stora brister under långa perioder utan åtgärd.
    Och troligen är man inte så insatt att man ser att stora brister och buggar inom seo sökmotorsoptimering ligger i månader utan åtgärd, har hänt flera ggr och oftast har jag hittat dem själv.
    De som är nöjda har allt då haft tur än så länge, eller är inte så insatta, (Vilket många nog inte är om man behöver välja jetshop)

Men i praktiken behöver du dessutom vara väldigt insatt då det är missar och buggar i seo återkommande, har massor med allvarliga exempel, för den intresserade.

Är du lite insatt hittar du massor av allvarliga fel kontinuerligt.
    Saker som missats framförallt av okunskap och slarv.

Så en ärlig varning till framförallt de som är små, då det kan drabba dig med enorma resurser och förluster. :-(
    Idag finns oerhört mycket bättre lösningar som dessutom är en bråkdel i kostnad.
    Och med alla tillägg blir det minst dubbelt så dyrt som du tror från början.

Har ett 100-tal exempel för den som är intresserad. :-(

Mer info på forum också.

/Patrik Läs mer
  • Bosse S
    Bosse S skrev om Jetshop AB
    Jag förstår inte de tidigare recensionerna?
    Jetshop är ett riktigt bra företag med kanonbra service. Nöjd kund sedan länge! Läs mer
    Jetshop AB gillar detta
  • ingemar
    ingemar skrev om Jetshop AB
    Grymt bra e-handelslösning som ligger i framkant.
    Är kund sedan 6 månader är jätte nöjd! Kan varmt rekommendera Jet Shop Läs mer
  • ingemar
    ingemar skrev om Jetshop AB
    Grymt bra e-handelslösning som ligger i framkant. Är kund sedan 6 månader är jätte nöjd! Kan varmt rekommendera Jet Shop Läs mer
    Jetshop AB gillar detta
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Jetshop AB
    Hoppas verkligen kunna ändra detta betyget till ett mycket högre snart MEN det har hittills varit för många brutna löften, gravt felaktiga kostnadsförslag, buggar och flera felaktiga fakturor som t.o.m. gått vidare till inkasso innan de lyckas dra tillbaka dem. Tror verkligen att de har den tekniska kompetensen att leverera en fantastiskt lösning men väntar fortfarande på att se det på riktigt Läs mer
  • Helena  B
    Helena B skrev om Jetshop AB
    Jetshop bryter avtal och nekar uppsägningar.

1. Vi har haft ett affärskritiskt projekt som skulle levereras första veckan i augusti 2013 (1 år sedan). I början förhalade de leveranstiden ett antal gånger, och till slut struntade säljaren att svara på våra mail och tel samtal. Nu har vi äntligen bytt till annan plattform och fått det vi behöver hos annan leverantör.

2. Vi sade upp kontraktet 2013-10-30 per mail och muntligt till säljaren. Ett halvår senare meddelar Jetshop att de inte godtar denna uppsägning, då de menar att man måste skicka in det skriftligen med vanlig post. Enligt Svensk lag gäller uppsägningar både muntligt och via email. Konstigt att Jepshop anser att de står över lagen. Vi ses i domstolen.

3. Både plattform och personal är riktigt dålig hos Jetshop. Om du vill starta en webbshop ska du välja annan leverantör, så att du kan fokusera på din verksamhet istället för att behöva kämpa mot Jetshop gänget. Läs mer
  • Martin B
    Martin B skrev om Jetshop AB
    Har under ett års tid blivit bemött med en ointresserad attityd från VD, sälj och ekonomi. Svarstider är långa, Jag får oftast jaga svar i några veckor innan någon bemödar sig. De verkar sakna CRM eftersom jag blir ombedd att meddela olika avdelningar i samma ärende. Vore ju naturligt om sälj och ekonomi talar med varandra på ett företag. Fel kan alla göra. Men lat och ointresserad personal gör en trött. Nu byts leverantör. Läs mer
  • Moses G
    Moses G skrev om Jetshop AB
    Riktigt dåligt företag. Sa upp tjänsnten för 1,5 år sedan. Fick idag en faktura på 6000 kr... Detta företag rekommenderar jag verkligen INTE! Läs mer
  • Martin E
    Martin E skrev om Jetshop AB
    Jetshop är enligt min uppfattning ledaren inom e-handelslösningar i norden med bäst produkt och service. Vårt företag är grymt nöjda med den nya 2.0-versionen och vi har fått väldigt positiv respons från våra kunder. Läs mer
  • Carl P
    Carl P skrev om Jetshop AB
    Jetshop är bra! Den nya plattformen är till och med grym. Samma grymma användarvänlighet i admin men helt sjukt bra designmöjligheter i fronten. För er som inte provat så kan jag säga att supporten är ganska upptagna, men ruskigt trevliga och hjälpsamma. En bra leverantör helt enkelt! Läs mer
    Magnus K, Martin E gillar detta
  • Markus J
    Markus J skrev om Jetshop AB
    Jetshop är grymt bra! Nu är dom dock lite sena med sin senaste uppdatering vilket är lite irreterande men jag hoppas v2.0 kommer krossa allt! Mvh Markus - Etrendstore.se Läs mer
  • Johan
    Johan skrev om Jetshop AB
    Jag är kund till Jetshop sedan cirka två år tillbaka och är mycket nöjd. De har ett mycket enkelt admin och även bra support. Anledningen till att vi valde Jetshop som leverantör var även för att de hade paketerat ihop alla tjänster, det vill säga att vi fick en komplett ebutik vilket gjorde att vi kunde fokusera på vår business. Läs mer
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Jetshop AB
    Mycket bra support och admingränssnitt, dvs där man går in och jobbar med shopsystemet. Vi hade bra kontakt även med säljaren, och det var bra för på hemsidan saknades lite information som jag behövde ex. hur snabbt man får tillgång till systemet Läs mer

Ullevigatan 19, 411 40 Göteborg