Alla kategorier Kläder Stockholms län Nacka Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter

Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter

Simbagatan 13, 131 34 Nacka — Visa karta

Välkommen till Katarina & Vänner Sickla Köpkvarter!

Vi hjälper dig att hitta rätt stil som passar både din personlighet och din kropp. Vi erbjuder trendiga och stilrena kombinationer av kläder som gör att du känner dig snygg och självsäker. Hos oss hittar du ett brett sortiment av kläder för kvinnor och vi har ett antal noga utvalda märken som Busnel, Stenströms, Marville, Camilla Thulin, Brax och mycket mer. Varmt välkommen in till oss om du vill veta mer om hur vi kan få dig att glänsa lite extra i vardagen med dina nya kläder. Läs även vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 103 kunder tycker om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter

• 2019-05-23

Elisabeth F skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Då jag köpte jeans blev jag bemött av kunnig personal, omtänksam och gav goda råd.
    Bra sortiment och återkommer gärna till butiken. Läs mer

Barbara E skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Vid mitt senaste besök i affären i Sickla möttes jag av en tillmötesgående försäljare som hjälpte mig att hitta en byxa i rätt storlek, vilket var litet knepigt. Vid tidigare inköp under flera år har jag varit nöjd med resultatet.av mina inköp. Läs mer

Christina R skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Hej,
    Jag handlar gärna hos Katarina & vänner.
    Sist var det ett par jeans.
    Har bara positiva erfarenheter av butiken och av personalen. Läs mer
  • Ulla-britt M

2019-05-20

Ulla-britt M skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Vårkappan fanns inte i min storlek men den ordnades fram på några dagar från den andra butiken och meddelades mig när den kommit. Snabbt och bra fixat. Läs mer

Mia B skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Väldigt trevlig butik. Mycket trevlig personal som alltid hjälper till om man vill ha hjälp.
    Handlar gärna där. Läs mer
  • 2019-05-19

Anne T skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    En klänning.
    Trevligt och proffesionellt bemötande.
    Hittade det jag behövde, ett bra urval.
    Nöjd kund. Läs mer

Anna-lena W skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Urvalet bra
    Intresse för och service mot kund kan utvecklas mer Läs mer

Bitte A skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Fina kläder och vänligt bemötande Läs mer

Susanne A skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte flera byxor och toppar. Underbar personal som man verkligen får hjälp utav. Stort sortiment med bra kvalitet på kläderna. Men inget ställe där man kan köpa billiga kläder. Läs mer

Kristina R skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte byxor, som inte fanns i min storlek. Expediten ringde till något ställe kanske en filial och sa när byxorna skulle komma. Fick samtal och provade och hämtade byxorna Läs mer

Berit S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag uppskattar butiken för servicen, samt att jag kan köpa bättre kvalitet i mindre upplagor.
    Ibland kan jag tycka att det är för mycket detaljer på vissa kläder.
    Om jag vill köpa en trenchcoat, tex. Då går jag till butiken för att hitta en klassisk trench som är bättre kvalitet än kedjorna, men inte lika dyr som Burberrys. Men modellen ska vara klassisk. Om jag betalar ex vis 5.000 vill jag kunna ha den i flera år....och då ska det inte vara konstiga detaljer....Då köper jag inte.
    Alltså: jag kommer till butiken och önskar mig bra kvalitet. Jag har köpt ganska många toppar som jag är nöjd med.
    På byxsidan saknar jag tuffare byxor. Jag vill inte ha damiga byxor, men inte heller byxor med glitter . Den nu nedlagda butiken i Ektorp (nära saltsjö-duvnäs) hade liknande sortiment, men de hade både byxor m glitter till vissa saltsjöbadskvinnor, .Men även jättefina byxor med fina, inte överdrivna, detaljer, typ Cambio, som jag vet att Carin sålde jättemycket av. När Cambio kommer in köper jag byxor också. (Även MAC har ok byxor).
    Hoppas verkligen butiken orkar vara kvar!!! På sikt, med all e-handel, tror jag att det är små roliga butiker som blir kvar.
    Mvh Berit Läs mer
    2019-05-16 Katarina&Vänner svarar Berit S
    Hej Berit!
    Tack för att du tog dig tid att ge mig all denna information. Den tar jag med mig in i nästa inköpsperiod. Hoppas kunna hitta byxor som faller dig i smaken!
    Somriga hälsningar från Katarina

Ingalill A skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Alltid bra service som inte på något sätt upplevs "påfluget". Kunnig och trevlig personal! Läs mer

Agneta K skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Bra sortiment och alltid trevligt bemötande av personalen. Läs mer

Gunilla S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Personal Shopping med proffsig, kunnig och trevlig personal. Det kommer jag absolut att göra fler gånger! Ett perfekt sätt att uppgradera sin garderob och få värdefulla tips och nya idéer! Läs mer
    2019-05-16 Katarina&Vänner svarar Gunilla S
    Hej Gunilla!
    Vi är glada för din upplevelse i vår butik.
    Du är såklart välkommen när som helst igen!
    Varma hälsningar från personalen hos Katarina&Vänner

Cecilia W skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    köpte en topp, blir alltid trevligt bemött i butiken, bra utbud och trevliga orovrum - vilsam känsla i butiken Läs mer
  • 2019-05-15

Carina H skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag hittar ofta plagg som blir favoriter här. Butiken har en bra mix av klädmärken och väldigt trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
  • 2019-05-14

Agneta H skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag har köpt mycket på K&V i flera år.Har alltid blivit vänligt och respektfullt bemött.
    Jag tycker om det mesta av butikens sortiment.Hittar alltid
    något som passar mig och min smak och har dessutom fått mycket bra hjälp att hitta det som passar "min stil"

För mig känns det mycket bra att K&V finns i Sickla och hoppas att den kommer att finnas kvar där.En njutning att komma in i den ljusa,vackra och överskådliga miljön och dessutom god stämning. Läs mer
    2019-05-14 Katarina&Vänner svarar Agneta H
    Hej Agneta!
    Vi har varit 10 år i Sickla och du är fortsatt välkommen!
    Vårliga hälsningar från personalen
  • 2019-05-14

Kerstin M skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Personalen är alltid lika vänlig och tillmötesgående. Också väldigt hjälpsamma, ger det där lilla extra som att komma till provhytten och fråga hur det går och om de kan hjälpa till att hämta en annan storlek. Sortimentet är fint och de har mycket i sitt utbud som är svårt att hitta någon annanstans i Nacka.

Jag har handlat där sedan de öppnade butiken och har alltid varit en supernöjd kund! Läs mer
  • 2019-05-11

Suzanne S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Ett par långbyxor. Jag blev mycket trevligt bemött av expediten.
    Jag är nöjd och kommer gärna dit igen. Läs mer
  • Elisabeth H

2019-05-09

Elisabeth H skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte en trenchcoat som jag fick byta till en annan eftersom jag lite blev övertygad om den första och den kändes fel när jag kom hem. Det som var lite synd var att det var kampanj när jag köpte den första men det gällde inte när jag bytte vilket jag tycker att det kanske kunde gjort eftersom den var dyrare. Läs mer

Wolf P skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Det senaste jag köpte var jeans, man blir alltid väl bemött och får den hjälp man vill ha. Läs mer

Margareta J skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte ett par byxor. Expediten hjälpte mig ta fram olika alternativ och förvissade sig om att jag hade rätt storlek i provrummet. Hämtade fram nya alternativ och var mycket trevlig och hjälpsam. Jag har höga krav på bemötande och detta var exemplariskt. Läs mer

Inga-lill G skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Sist köpte jag en top!
    Tycker att jag alltid blir bra bemött! Läs mer

Gunilla H skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Alltid supertrevliga, man känner sig välkommen.
    Duktiga proffsiga, en butik man gärna rekommenderar. Läs mer
    2019-05-09 Katarina&Vänner svarar Gunilla H
    Tack Gunilla!
    Det värmer vi ser att vi lyckats ge dig det vi strävar efter!
    Glada hälsningar från oss i Sickla
  • 2019-04-18

Sirry H skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte två par byxor. Blev bra bemött av hjälpsam personal. Läs mer
  • 2019-04-17

Gill W skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Alltid ett trevligt bemötande och god hjälp. Denna gång behövde jag ett par lite snyggare svarta byxor i kategorin smart casual. Fick bra hjälp, dock visar det sig att byxorna töjer sig nu när jag använt dem vid tre tillfällen. Inte personalens fel på något sätt men jag kommer att säga till om detta så de vet när nya kunder kanske köper samma modell. Annars upplever jag att personalen ofta har bra kännedom om olika varors egenskaper. Läs mer

Eva S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte en vårjacka. Trevligt bemötande. Tog sig tid att prata om storlek och färg. ( Kan variera lite mellan olika säljare har jag märkt då jag är inne relativt ofta) Brett utbud för olika målgrupper. Trevligt centrum Läs mer

Ulla-maj L skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Mitt senaste inköp var en handväska.
    Jag blir alltid vänligt bemött.
    Dock tycker jag att de skulle kunna ha lite ungdomligare snitt, även om jag nu är lite äldre. Läs mer

Åsa V skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Katarina och vänner har ett tilltalande sortiment som är överblickbart. Trevlig personal! Läs mer

Camilla E skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag brukar handla allt från blusar, koftor, byxor, kavajer samt enstaka ytterplagg och väskor.

Jag har får alltid ett bra bemötande. Tex ett hej och ett leende.

Behöver jag hjälp brukar personalen vara snabb med att hjälpa till. En sak jag verkligen uppskattar är uppriktighet, tex om något inte passar storleksmässigt eller stilmässigt att man får den åter matningen, och får hjälp att hitt något annat som man passar bättre i Läs mer
  • 2019-04-15

Berit U skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Mycket vänligt bemötande. Har en speciell klädstil, så man vet vad man kan hitta där. Läs mer
  • 2019-04-15

Valentina M skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Hej, min senaste köp var det en klänning, som var vald och rekommenderad av en trevlig dam. Fick prova några plagg till förmodligen köper också. Väldigt trevlig och hjälpsam personal! Tycker att sortiment är bra som man inte träffar i andra butiker. bra att butiken är liten, lätt att få en snabb översikt på kläder.Tack för att ni är! Läs mer
  • Lena W

2019-04-12

Lena W skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Hej, jag köpte ett par långbyxor för vårsäsongen. Butiken är inte helt angenäm att gå in i - lite svåröverblickbar med olika märken var för sig, överdåd av olika stilar men framför allt med dålig luft, matos och konstig belysning.
    Vänlig service men inte så säljande attityd som förväntats. Satsa på personlighet, lugn och hjälpsamhet är mitt råd, kvantitet finns hos andra konkurrerande butiker i köpkvarteret. Läs mer
    2019-04-14 Katarina&Vänner svarar Lena W
    Hej Lena!
    Tack för din återkoppling. Den tar vi med oss i utvecklingsarbetet.
    Glad påsk önskar personalen hos Katarina&Vänner

Ingela L skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte sidensjal från Stenströms. Lite reserverad burikspersonal, vänlig men lite kylig Läs mer
    2019-04-12 Katarina&Vänner svarar Ingela L
    Hej Ingela!
    Synd att du upplevde oss som lite kyliga men vänliga. Vi skall nu jobba på att låta vänligheten och värmen ta överhanden.
    Soliga hälsningar från Personalen hos Katarina&Vänner

Barbro D skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Bra sortiment. Tycker kanske att långbyxor får stå tillbaka lite väl mycket för klänningar. Läs mer
    2019-04-12 Katarina&Vänner svarar Barbro D
    Hej Barbro!
    Tjejerna på inköpsavdelningen hälsar och tackar. De jobbar på att få in fler byxor i sortimentet.
    Soliga hälsningar från Personalen hos Katarina&Vänner
  • Carita Å

2019-04-12

Carita Å skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte vårbyxor, blev väl bemött och fick den hjälpen jag brukar få = mkt nöjd.
    Tittar alltid in i butiken när jag är i Sickla, där hittar jag oftast vad jag vill ha i byx-och top -väg, men även annat. Bra kvalitet och följer moder lagom trendigt=vuxet! Läs mer

Yvonne E skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Bra service oftast men beror lite på vem som hjälper till! Läs mer
  • 2019-03-27

Margareta G skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Fin butik med trevlig personal. Läs mer
  • 2019-03-24

Eva O skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte två par långbyxor och tre olika överdelar till. Vänligt bemötande av hjälpsam o engagerad personal som alltid. Fick bra hjälp med vilka toppar som passar till byxorna.

Positivt besök av engagerad vänlig personal. Gick ut från butiken nöjd med mina inköp. Läs mer
  • 2019-03-24

Britt D skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Trevlig personal, bra bemötande. Läs mer

Anetta T skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Byxor fick och fick bra hjälp. Trevliga expediter Läs mer

Mikael M skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Trevlig kunnig personal. Lever upp till förväntningarna. Läs mer
  • Monica B

2019-03-23

Monica B skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte en klänning
    Får oftast väldigt trevligt bemötande och ärliga utlåtanden om kläder jag provar. Läs mer

Lena H skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte en silkeskjorta från Stenströms Personal är alltid hjälpsamma och kommer med alternativa förslag. Mkt br bemötande Läs mer

Carin L skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Personalen är inte alltid så intresserade av att hjälpa till. Bra sortiment. Läs mer
    2019-03-23 Katarina&Vänner svarar Carin L
    Hej Carin!
    Vi ber om ursäkt för detta och lovar bättring!
    vänliga hälsningar från Personalen

Katarina S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Mycket trevligt bemötande och god hjälp Läs mer

Kerstin N skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Mkt bra service
    Köpte en vårkappa
    Trevlig personal Läs mer

Margareta M skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    En halsduk och en blus. Blev bra bemött som alltid. Läs mer
  • Ulla E

Jätte bra affär Läs mer
  • 2019-03-21

Inger A skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Ett par sommarbyxor
    Utmärkt bemött. Alltid vänlig personal och fint bemötande utan att tränga sig på.´Mycket bra sortiment med bra märken. Samma trevliga leende även om man bara är inne i butiken för att titta. Läs mer

Simbagatan 13, 131 34 Nacka