Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter

Simbagatan 13, 131 34 Nacka — Visa karta

Välkommen till Katarina & Vänner Sickla Köpkvarter!

Vi hjälper dig att hitta rätt stil som passar både din personlighet och din kropp. Vi erbjuder trendiga och stilrena kombinationer av kläder som gör att du känner dig snygg och självsäker. Hos oss hittar du ett brett sortiment av kläder för kvinnor och vi har ett antal noga utvalda märken som Busnel, Stenströms, Marville, Camilla Thulin, Brax och mycket mer. Varmt välkommen in till oss om du vill veta mer om hur vi kan få dig att glänsa lite extra i vardagen med dina nya kläder. Läs även vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 244 kunder tycker om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter

• 2019-12-01

Karin L skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Butiken är inbjudande och inspirerande. Personalen är mycket tillmötesgående och service inriktad. Jag visste på ett ungefär vad jag letade efter och fick fin hjälp att hitta rätt. Kände mig nöjd när jag gick ifrån butiken. Läs mer

Ulrika L skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Oerhört bra service. Expediten hängde in alla plagg i provrummet medan jag gick runt och tittade. När jag provade dem var servicen toppen med att hämta andra storlekar eller modeller. Kommer absolut åka dit igen fastän det är en bit bort. Läs mer

Berit S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Långbyxor, fick proffsig hjälp av personalen. Läs mer

Ingela H skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte byxor
    Trevligt bemötande
    Förväntade mej bra kvalite’ och fick vad jag önskade
    Någon speciell upplevelse kan jag inte se Läs mer

Lena F skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Personalen är inte lika bra som tidigare. Har slutat att handla här. Läs mer
    2019-11-26 Katarina&Vänner svarar Lena F
    Hej Lena!
    Det var tråkigt att höra.
    Vi har mycket låg personalomsättning men ibland så vill någon röra på sig.
    Vi har fått in väldigt många toppbetyg för personalen på sistone och hoppas att du ger oss en chans på nytt.
    Hälsningar från personalen hos Katarina&Vänner

Marianne J skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte en flanellskjorta från Stenströms och blev väl bemött på alla sätt. Jag tycker om att ha Katarina och Vänner i Sickla Köpkvarter och jag har hittat många kläder där under årens lopp. Läs mer

Inger S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köper framför allt jumprar och blusar men även en del annat. Blir alltid mycket vänligt och professionellt bemött av personalen.

För mig som äldre, 70 +, upplever jag att det är en butik där även jag kan hitta plagg som passar mig. Läs mer

Sophia P skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Bra sortiment, genomtänkt och bra variation. Läs mer

Caroline B skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Bra märken på kläder.
    Bra personal som är kunnig. Tidigare hade butiken en extremt duktig medarbetare som fungerade nästan som en "personal shopper". Det blev alltid rätt och gick snabbt. Läs mer

Marika N skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Personalen är väldigt hjälpsam, köpte ett par byxor som jag är nöjd med. Tycker väl att klädinköpen kunde vara lite roligare och tuffare. Kanske även en större spridning vad gäller priser. Läs mer
  • 2019-11-24

Eva R skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte en kavaj. Blev mycket bra bemött i butiken, de är alltid trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • 2019-11-24

Anja V skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Trevligt bemötande bra provrum Läs mer
  • 2019-11-23

Rebecca L skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Mycket trevligt bemötande i butiken. Bra sortiment i butiken Läs mer

Jaqueline D skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Vackra kläder och trevlig hjälpsam och välbalanserad personal ! Läs mer

Britt-marie Ö skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte en Camills Thulin tröja. Klarade mej själv. Läs mer

Magdalena T skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Trevlig miljö, fina kläder och ypperlig service! Läs mer

Helene F skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Två ulltröjor och ett par jeans
    Bra service och hjälp vid provning.
    Jag blev besviken på slutpriset. Under hela veckan hade jubileumsrabatter mailats ut. Jag trodde absolut att 20% rabatt gällde hela veckan och inte bara vissa dagar, något vilseledande reklam.
    Glad över kläderna men mindre nöjd med priset. Läs mer

Kristina B skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte på byxor och tröja. Det fanns ett stort urval som jag provade och fick god hjälp med att plocka fram olika modeller så att jag till slut blev nöjd. Blev bra och trevlig bemött!
    Återkommer gärna när tillfälle ges har dock lite långt till Sickla från min bostadsort. Läs mer

Ingalill B skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Fin sammetsklänning.
    Trevligt bemötande. Läs mer

Liddy V skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Var och köpte en höst jacka , bemötande var trevlig en serviceinriktad företag. Åker gärna till Katarina & vänner pgav de har andra märke än vanligtvis finns i alla affärer. Läs mer

Agneta S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag behövde hjälp att hitta något som jag trivdes i i som även var snyggt till min sonhustrus disputationsfest. Fick väldigt bra hjälp av en jättetrevlig tjej. Läs mer

Helena B skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Här får du den hjälp du behöver- du behöver inte komma hem med toppar byxor scarves kavajer kjolar klänningar och väskor - som inte passar dig till färg form och person. Du kan använda din energi till andra, för dig viktiga saker i tillvaron.

Jag köpte en täckkappa och en handväska. För mig som bor i Luleå, är det viktigt att det blir rätt vid första besöket- och det blev det! Jag har handlat på Katarinas både på webbsidan och på plats de sista fem- sex åren. Personalen är vänliga, tillmötesgående och kunniga. Det känns bra och tryggt när man kommer ut från Katarinas med en påse med nya kläder! Läs mer
    2019-11-21 Katarina&Vänner svarar Helena B
    Hej Helena!
    Tack för din fina beskrivning av din upplevelse som kund hos oss!
    Kul att vi kan serva dig via ehandel när du är hemma i Luleå.
    De vänligaste hälsningar från personalen hos Katarina&Vänner

Johanna D skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag har handlat två gånger på Katarina & vänner och båda gångerna har jag fått ett trevlig bemötande. Läs mer

Kerstin H skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte ett par jeans. Jag fick mycket god service. Mina förväntningar är att bli sedd av personalen och få den hjälp jag behöver och det får jag på Katarina&Vänner Läs mer
  • 2019-11-20

Hilkka A skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte en tröja, en kofta och en klänning. Blev bemött bra. Tycker om sortimentet som lämpar sig för den mogna kvinnan.
    Har varit i butiken förut men inte handlat. Är nöjd med det som jag handlade och butiken. Läs mer
  • Susanne S

2019-11-20

Susanne S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Byxor
    Ok bemötande
    Lite svårt att hitta rätt modeller för mig i övrigt. Läs mer
  • 2019-11-20

Peta S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Best thing about K&V is when you know you need a certain look but don't exactly know how to achieve it. The staff in the Sickla shop are amazing, they bring you items to try and then adapt their choices as you tell them what works and what doesn't. The service is amazing, and their skill means the experience is fairly short and efficient. I have bought trousers, tops, jackets, scarves and costume jewellery all in this way. Wonderful place, great people, always more than one expects. Läs mer
    2019-11-20 Katarina&Vänner svarar Peta S
    Wow Peta!
    Thank you for this recommendation. We are so happy and proud that you percieved our service in such a great way.
    You are most welcome back!
    The Staff at Katarina&Vänner
  • 2019-11-05

Mona A skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    inköp av tröja. Trevlig personal som inte är påträngande. Ger möjlighet att titta på sortimentet i lugn och ro utan köptvång. Läs mer

Anita Å skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Inhandlade en jumper plus en skarf.
    Bra bemött
    De hade tidigare ett märke som passade mig och som jag saknar. Läs mer

Anna-Lena B skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte kläder. Har en favoritbutik i Sickla Köpcentrum. Personalen är alltid trevlig och hjälpsam. De har märkeskläder. Brukar alltid hitta något som jag tänkt mig. Läs mer

Maria J skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Trevligt bemötande. Upplevde att jag fick hjälp utan att känna mig pressad att handla. Jag köpte en merinoullströja Stenström. Läs mer

Kristina L skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Vid senaste besöket köpte jag bla en kavaj mm. Jag var nöjd med bemötandet och köpet i övrigt.
    Hälsningar
    Christina Lindahl Läs mer

Ann W skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte kläder alltid bra kvalite. Jätteduktig härlig personal. Alltid bra bemött. Läs mer

Marie-louise I skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag har köpt jumprar under hösten. Jag gillar utbudet i butiken och personalen är trevlig och hjälpsam. Läs mer

Anna N skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Personalen är trevlig men de skickar ut för många mailutskick. Ett om dagen bara för att man fyller 10 är bara för mycket. Läs mer
    2019-11-07 Katarina&Vänner svarar Anna N
    Hej Anna!
    Vi hade nya erbjudanden från alla våra leverantörer varje dag under jubileumsveckan. Ber om ursäkt ifall vi fyllde din dator. Nu återgår vi till normala rutiner.
    Höstfriska hälsningar från oss på Katarina&Vänner

Brita G skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte en kappa både förra året och denna säsong. Fick bra hjälp i samband med köpen. Förra årets kappa hade knappar som nötte tråden och jag tappade några av dem. Hade sådan tur att man från affärens sida insett problemet och skaffat extra knappat från leverantören som jag fick ta del av. Mycket bra service!! Läs mer

Cecilia S skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Jag köpte byxor. Jag tycker alltid det är lätt att gå in i butiken och få kontakt. Personalen är tjänstvilliga. Man får alltid ett personligt bemötande. Läs mer

Cecilia T skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte sist en blus. Tycker att det är en affär med snygga kläder. Bor numera inte alls i närheten, så det blir få besök.
    Minns däremot en som jag då tyckte negativ detalj. Fick en bonuscheck hemskickad, men hade glömt den och då gick den inte att utnyttja. Trodde att den ändå fanns med i systemet.
    En bra damklädesaffär! Läs mer

Britt B skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Hjälpsam personal. Bra baskläder. Läs mer

Anna O skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Bra utbud av blusar, klänningar, kjolar mm. Även kul accessoarer. Läs mer
  • 2019-11-02

Elsie B skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Trevlig butik med bra Sortiment Läs mer
  • 2019-11-02

Malin K skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Grön (knallgrön!) middagsklänning, augusti 2019
    Fantastisk expedit som hjälpte mig leta klänning med öppen men konstruktiv blick och som fick mig att tänka ” utanför boxen”. Trivs mkt bra i denna klänning

Alltid blivit mkt väl bemött, tycker expediterna är mkt proffsiga. Tyvärr går jag inte lika mkt i butiken längre, eftersom jag sedan 2 år tillbaka pensionär och dels inte behövöver kläder på samma sätt som nät m. Läs mer

Mari O skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Hjälpsam och intresserad personal Läs mer

Lena L skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Alltid lika trevlig och bemöter mig vänligt Läs mer

Mona L skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Bra bemötande och service vid själva köpet. Fick dock åka tillbaka i ett mycket stressat läge för att få larmbrickan borttagen, som glömts bort vid köptillfället. Läs mer
    2019-11-01 Katarina&Vänner svarar Mona L
    Hej Mona!
    Vi ber än en gång om ursäkt för det inträffade.
    Påminn oss vid nästa tillfälle så kommer vi att kompensera dig.
    Färgglada hälsningar från personalen hos Katarina&Vänner

Maria P skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte två blusar ochett par byxor. Jag blev väl bemött med bra service. Jag saknar ofta service i dambutiker, men upplever den mycket bra i denna butik. Läs mer
  • 2019-08-21

Katarina W skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Upplever för ofta att personal är nonchalant och inte hälsar, verkar inte vara intresserade av att sälja eller hjälpa till. De yngre expediterna är dock mycket bra; lyhörda och service minded! Läs mer
  • 2019-08-19

Karin T skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Köpte byxor o tröjor inför sommaren.Vänder mig alltid till KatarinaoVänner eftersom min önskan är att få.personlig service , i form av framplockning av rätt storlek både beträffande överdel o underdel, samt smakråd.
    Är nöjd med den hjälp jag får samt att alla är glada o vänliga. Läs mer
  • 2019-08-19

Märith O skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Katarina & Vänner har fina kvalitetskläder och man får god hjälp att finna vad som passar. Denna gång köpte jag en kavaj. Personalen kunde bekräfta att det var samma märke/ design/storlek som den jag tidigare köpt där. Mycket nöjd ! Läs mer
  • Victoria H

2019-08-19

Victoria H skrev om Katarina&Vänner Sickla Köpkvarter
    Bra butik i Sickla.. Jättefint utbud och bra kläder med bra storleksutbud. Dock lite omständig webbbshop och rutiner kring returer. Kan klart förbättras. Läs mer

Simbagatan 13, 131 34 Nacka