Lisa Sass Gata 1, 402 42 Göteborg — Visa karta

Har du förlorat nycklar, plånbok eller andra värdehandlingar gäller det att snabbt spärra dessa för att undvika att de används felaktigt. Vi på Key Code erbjuder en rad tjänster som gör att du kan spärra alla dina värdehandlingar med endast ett samtal.

Key Code ägs och drivs sedan starten 1983 av familjen Johansson och idag är vi 25 anställda som sitter i Hisings Backa. Våra tjänster finns för både företag och privatpersoner, vi samarbetar med kreditupplysningsföretaget Bisnode samt med Norman när det kommer till datasäkerhet. Företagsbevakning, antivirusprogram, kortskydd, ID-bevakning, nyckelsäkerhet och låsbytesgaranti är några av de tjänster vi erbjuder.

Välkommen till Key Code!

Läs vad 114 kunder tycker om Key Code

• 2020-06-25

Anders M skrev om Key Code
    Fick tillbaka nycklarna snabbt! Läs mer
  • 2020-06-23

Sten D skrev om Key Code
    Fick en nyckelbricka av min mäklare. Glömde att jag hade den på min nyckelknippa. När jag tappade nycklarna blev jag olycklig och fick krångla med dyra nyckelkopior. Jag blev riktigt lycklig när Key Kode hörde av sej och skickade nycklarna till mej. Sten Läs mer
  • 2020-06-23

Petra Christina L skrev om Key Code
    Fick tillbaka tappade nycklar. Blev informerad via telefon o efter ett par dagar kom nycklarna. Läs mer
  • 2020-05-17

Rolf W skrev om Key Code
    fått mina nycklar 2ggr toppen!! Läs mer
  • 2020-05-15

Gun Susan N skrev om Key Code
    Fick åter nycklar efter de vart borta 3 år.
    Tack vare nyckelbrickan så fick jag dem åter. 👍 Läs mer
  • 2020-04-28

Sven-uno E skrev om Key Code
    Bra service och nyckeln tillbaka. Läs mer
  • 2020-04-15

Magnus C skrev om Key Code
    Bra med key code när jobbnycklarna försvann. Läs mer
  • 2020-02-08

Nils-ole N skrev om Key Code
    Tappade nycklar tog en vecka längre att få tillbaka än förväntat.
    Totaltiden blev dryga 2 veckor, kan delvis ha varit postens fel då avi och påminnelse kom med bara några dagars mellanrum. Läs mer
  • 2020-02-06

Susanna L skrev om Key Code
    Fick tillbaka borttappade nycklar på posten Läs mer
  • Per-Rune G

2020-02-06

Per-Rune G skrev om Key Code
    Fick en bricka i julklapp för flera år sedan, som jag glömde förnya efter några år. Tappade nycklarna, tänkte inte mer på det, blev sedan uppringd av Key Code som hade fått in mina nycklar. Stilpoäng att de hittade mig trots jag bytt telefonnummer och flyttat. De skickade nycklarna hem i rek och självklart förnyade jag abonnemanget. Jag är mer än nöjd. Läs mer
    2020-02-06 Key Code S svarar Per-Rune G
    Hej Per-Rune,

Det glädjer oss att höra att du fått tillbaka dina nycklar, och tack för stilpoängen!
    Tusen tack för din fina recension!

• 2020-02-06

Hej Sören,

• 2020-01-09

LENA O skrev om Key Code
    Hej,
    Jag fick tillbaka min dörrnyckel sedan jag tappade den på Pildammsteatern i Malmö. Det var en stor lättnad att återfå nyckeln.
    Jag har nyligen via mail haft en mycket bra kontakt med kundtjänst i Göteborg.
    Jag kan verkligen rekommendera ett samarbete med Key Code!
    Vänliga hälsningar Lena Läs mer
    2020-01-09 Key Code S svarar LENA O
    Hej Lena,

Det glädjer oss att höra att du dels fått tillbaka dina nycklar, men även att du verkar tillfreds med vår kundtjänst!
    Tusen tack för din fina recension!

• 2019-09-14

Linus H skrev om Key Code
    Varning - Låser fast sina kunder och hotar med inkasso.

Om du vill avsluta abonnemanget måste du göra det senast en månad innan det förnyas. Du får ett brev som mest ser ut som en reklam, ingen tydlig information om att du måste säga upp avtalet.
    Du tvingas betala ett helt år även om du säger upp det innan förfallodagen på fakturan som kommer senare. Dessutom måste du skicka tillbaka samtliga nyckelbrickor för att undvika ytterligare straffavgifter.

Mycket dåligt av ett företag som annars har en ok tjänst. Läs mer
    2019-09-16 Key Code S svarar Linus H
    Hej Linus!

Tråkigt att höra att du är missnöjd med behandlingen av ditt ärende.
    Vi skickar ut en avisering på post och mejl i god tid som informerar om när nästa avtalsperiod påbörjas. Detta gör vi för att man som befintlig kund skall ha en beslutsperiod om huruvida man vill fortsätta som kund eller inte.

Vi tar definitivt emot din feedback med öppna armar och skall se över om det är tydligt nog informerat angående uppsägningen.

Önskar dig en fortsatt bra dag,
  • 2019-07-13

Ursula Monika C skrev om Key Code
    Har tjänsten för förlorade nycklar o är väldigt glad gör det 2 ggr har meddlemar i familjen tappat nycklar som ,snälla människo lagt i brevlådor o jag senare har fått tillbaka så glad att jag har den tjänsten tacl. Läs mer
    2019-08-05 Key Code S svarar Ursula Monika C
    Hej Ursula,

Kul att höra att du är nöjd med tjänsten och att flera i familjen har dragit nytta av den.

• 2019-07-02

Margit Elisabet N skrev om Key Code
    Jag är oerhört tacksam att jag fått tillbaka min nyckel som jag inte ens visste om att jag tappat!!! Det var reservnyckeln till bilen.!!! Den måste ha följt med av misstag när jag tagit upp min bostadsnyckel ur facket på väskan. Nu har jag lagt dom i skilda fack. Jag vill ha reservnyckeln med mig ifall jag slarvar bort den ordinarie. Ska vara mer noggrann i fortsättningen! Tack!! Läs mer
    2019-07-03 Key Code S svarar Margit Elisabet N
    Hej Margit!

Kul att höra att du är nöjd med tjänsten! Reservnyckeln kan vara bra att ha i nödfall, vilken tur att den återfanns!

• 2019-06-28

Jan S skrev om Key Code
    Nyckelbricka mycket nöjd med snabbt återlämnader
    Mycket bra. Jätte nöjd Läs mer
    2019-06-28 Key Code S svarar Jan S
    Hej Jan,

• 2019-06-26

Transportia I Linköping Ab T skrev om Key Code
    Nycklarna som tappades på friends arena kom till rätta efter några dagar.
    Ett stort tack! Läs mer
    2019-06-28 Key Code S svarar Transportia I Linköping Ab T
    Hej!
    Vilken tur att du fick tillbaka nycklarna, det glädjer oss. Tack själv!

• Eskil E

2019-06-26

Eskil E skrev om Key Code
    Tappad nyckelknippa kom i rek brev
    med SMS förvarning.
    Alldeles utmärkt! Läs mer
    2019-06-28 Key Code S svarar Eskil E
    Hej Eskil,

• 2019-06-13

Ann-christin N skrev om Key Code
    Har nyckelbrickor på familjens nycklar sedan många år. Jag blev uppringd när sonens borttappade nycklar hade identifierats. Omgående skickades de till oss för uthämtning på närmsta utlämningsställe. Mycket proffsigt, snabbt och trevligt bemötande. Mvh Läs mer
    2019-06-28 Key Code S svarar Ann-christin N
    Hej Ann-Christin,
    Kul att höra att du är nöjd med tjänsten! Vi tackar för den fina recensionen.

• 2019-06-13

Liz Eva G skrev om Key Code
    Vilken lycka att få tillbaka sina nycklar! Första gången jag tappar dem under mitt abonnemang och då får jag tillbaka dem!!! Väl värt pengarna! Läs mer
    2019-06-28 Key Code S svarar Liz Eva G
    Hej Liz Eva,
    Kul att höra att du är nöjd med tjänsten! Din lycka är vår lycka! :)

• 2019-01-30

skrev om Key Code
    Jag glömde mina nycklar på en morgon rock som man få låna när man ligger på sjuckhuset och jag fick mina nycklar tillbaka efter några månader.💙 Läs mer
  • Eva J

2018-12-04

Eva J skrev om Key Code
    Tappade nycklar kom tillbaka i rekommenderat brev efter mycket trevligt samtal från företaget. Låsbyte behövdes inte. All oro försvann. Läs mer
  • 2018-11-15

Tack.
    Rune Läs mer
  • 2018-10-25

Helen K skrev om Key Code
    Jag fick tillbaka mina borttappade mycklar Läs mer
  • 2018-10-22

Per N skrev om Key Code
    Efter att varit kund sedan 1994. Kan jag inte säga att vi är enormt besvikan på detta företag. Skulle avvisa alla som funderar på att ingå i ett avtal med Keycode. Finns andra bolag som är billigare och har bättre service.
    Stay Away from Keycode! Läs mer
  • 2018-10-11

Rune J skrev om Key Code
    Snabbt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-10-09

Johan F skrev om Key Code
    Helt ok man får vad man betalar för, nycklarna tillbaka efter några veckor. Läs mer
  • 2018-10-04

Solveig P skrev om Key Code
    Har blivit trevligt bemött i telefonsamtal från Key-Code Läs mer
  • 2018-09-10

Agneta B skrev om Key Code
    Det tog lång tid innan jag kom till spärrsrrvice. För övrigt skedde allt som förväntat. Läs mer
  • 2018-08-22

Doris W skrev om Key Code
    Tappade hemnyckelknippa; blev uppringd av Keycode ett par dagar senare med beskedet att nyckeln fanns hos dem och skulle omedelbart skickas till mig. Vänligt bemötande i telefonen - toppenbetyg! Läs mer
  • 2018-08-15

Sofie L skrev om Key Code
    Bra med ett nummer att ringa för att spärra både telefon och 4 kort. Tyvärr kunde han inte spärra telefonen eftersom det var helg, så det blev ofullständigt. Jag hade angivit både mitt och dotterns IMEI nummer, men det fanns inget sätt att särskilja dem, så jag fick söka på andra vägar för att reda ut vad som var vad. Bra men inte fullständigt. Läs mer
  • 2018-08-13

Fred B skrev om Key Code
    Förlorade tyvärr ett par nycklar och hade Keycodes tjänst som inte fungerade när det gäller. De sjabblade så det blev en utdragen historia innan jag fick tillbaka nycklarna. När man frågade vad som gått snett blev de aggressiva och hotfulla. Läs mer
  • 2018-08-13

Kerstin N skrev om Key Code
    Nyckelringar / blev bemött vänligt - bra förklarat om varan etc - jag hoppades att det skulle fungera ifall jag tappade en nyckel vilket detgjorde. Dem ringdemig och ettrekomenderat brev fick jag hämta ut. Min nyckel kom tillbaka. Tusen tack. Underbart att ni skänker pengar till barncancerfonden Läs mer
  • 2018-07-05

Lars S skrev om Key Code
    Tappad plånbok med körkort och fem kontokort. Bemötandet var helt OK.
    Ett par av korten fick jag själv komplettera!
    Totalt settämycket bra service! Läs mer
  • 2018-06-20

Eva L skrev om Key Code
    Har blivit mycket bra bemött!
    Tycker företaget har stor servicekänsla. Läs mer
  • 2018-06-20

Jonas A skrev om Key Code
    Nyckelbrickor till hela familjen har bidragit till att borttappade nycklar återkommit snabbt efter borttappandes. Läs mer
  • Kicki W

2018-06-04

Kicki W skrev om Key Code
    Mycket nöjd 😃 snabb återkoppling, sparat mig mycket tid 😁 Läs mer
  • 2018-05-24

Fredrik G skrev om Key Code
    Ni har legat på flera ggr. Nu senast när jag hade utnyttjat Key Code för c:a 10 dagar sedan. Det gällde id kapning. Ja ja tänkte jag, jag testar ett år.
    Fredrik Gustafson Läs mer
  • Stefan W

2018-05-15

Stefan W skrev om Key Code
    Vill varna för detta företag. Vill du avsluta abonnemanget är det kanske omöjligt. Försökte för tre år sedan, då fick jag besked om en månad före avtalets utgång skall avtalet sägas upp, det felade på några dgr. Nu var jag ute i tid men då får jag besked att det är två månader som gäller, det är ett företags abonnemang, nu får jag betala för 3 år ytterligare trots att företaget inte finns längre, och att det i det nya avtalet står att det förlängs 12 månader i taget. Läs mer
  • 2018-05-02

Lena S skrev om Key Code
    Uppringd då en av våra nycklar var återlämnade ! Stämde av adress och kontakt ! Tydligt snabbt och vänligt bemötande!
    Mycket nöjd kund! Läs mer
  • 2018-04-25

Patrik B skrev om Key Code
    Önskar lite thigtare kontakt för att optimera tjänsten vi köper. Vi köper nyckelbrickor. Läs mer
  • 2018-04-23

Gunnar E skrev om Key Code
    Hej det fungerade bra att få hjälp att spärra mitt bankkort. Läs mer
  • 2018-04-18

Claes O skrev om Key Code
    Min fru och jag blev bestulna våra plånböcker i Madrid.
    Spärrtjänst fungerade bra. Läs mer
  • 2018-03-26

Albin S skrev om Key Code
    Nyckelbricka, superbra tjänst! Lite lång tid att få tillbaka nycklarna dock! Läs mer
  • 2018-03-26

Barbro C skrev om Key Code
    Min upplevelse var positiv.glad att systemet fungerade och jag fick tillbaka mina nycklar. Jag blev vänligt bemött. Tack och hälsningar. Barbro Cr Läs mer
  • 2018-02-16

Gabriella S skrev om Key Code
    Svårt att säga upp abbonemanget, försökt i 3 år, men får till mig att det är försent eller för tidigt...
    Har däremot fått tillbaka dotterns borttappade nycklar👍🏼 Jättebra Läs mer
  • 2018-02-11

Bengt B skrev om Key Code
    Bra bemötande, snabbt och enkelt! Läs mer
  • Annbritt S

2018-02-02

Annbritt S skrev om Key Code
    Jag blev uppringd av Key Code , min borttappade nyckel var inlämnad . Jag har varit kund i 4 år och hade fått ny nyckelbricka som jag inte bytt ut. Det försvårade det hela men med god hjälp löstes det hela och jag har nu fått tillbaks min nyckel. Jag hade fått flera uppringningar av Filip utan att svara men han gav inte upp utan lämnade ett meddelande om vad det gällde. Jag är mycket nöjd som kund. Läs mer
  • 2018-01-23

Thérése L skrev om Key Code
    Telefonsamtal om upphittade nycklar. Således funkar det! Trevligt samtal dock salufördes en annan tjänst i slutet samtalet hade önskat bara fått det helt kort och sen mail eller per post. Läs mer

Lisa Sass Gata 1, 402 42 Göteborg