Key Code

Har du förlorat nycklar, plånbok eller andra värdehandlingar gäller det att snabbt spärra dessa för att undvika att de används felaktigt. Vi på Key Code erbjuder en rad tjänster som gör att du kan spärra alla dina värdehandlingar med endast ett samtal.

Key Code ägs och drivs sedan starten 1983 av familjen Johansson och idag är vi 25 anställda som sitter i Hisings Backa. Våra tjänster finns för både företag och privatpersoner, vi samarbetar med kreditupplysningsföretaget Bisnode samt med Norman när det kommer till datasäkerhet. Företagsbevakning, antivirusprogram, kortskydd, ID-bevakning, nyckelsäkerhet och låsbytesgaranti är några av de tjänster vi erbjuder.

Välkommen till Key Code!

Läs vad 258 kunder tycker om Key Code 2

• 2022-11-29 Insamlad av företaget
    Jag tappade mina nycklar och blev väldigt ledsen över det. Ringde Keycode, då jag har en nyckelbricka, och fick förklarat hur processen såg ut om dem skulle få nycklarna inskickade till dem. Efter fyra dagar fick jag ett trevligt samtal från Keycode och dem hade fått in nycklarna, det var fantastiskt att få höra det, samt att få nycklarna hemskickade.
  • 2022-11-28 Insamlad av företaget
    Efter en dryg vecka hade jag gett upp hoppet, men jag blev uppringt och informerat att nycklarna hittats. De kom till mig via rekommenderat brev efter två dagar! Smidigt!
  • 2022-11-22 Insamlad av företaget
    Nyckelförsäkring. Tredje tappade nyckelknippa som återkommit. Utmärkt service av Keycode.
  • 2022-11-22 Insamlad av företaget
    Fick ett mycket oväntat och trevligt samtal från Keycode. Överlycklig och lättad att mina nycklar hittats och var på väg till mig. 👍
    En tjänst jag haft ett tag och kommer fortsätta ha.
  • 2022-11-10 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Blev rejält tacksam när det visade sig att min firmanyckel hade hittats och upphittaren hade sett keycode- brickan och lagt knippan i postlådan.

Kan varmt rekommendera Keycode.
    De kör inte stenhårt med säljsnack utan berättar sakligt om sina erbjudanden.
  • 2022-10-24 Insamlad av företaget
    Blev glad när Key Code ringde och meddelade att de hade fått in min tappade nyckel, de. Skulle skickas till mig i ett rekommenderat kuvert. Tog ca en vecka så fick jag en avi om att nycken har anlänt. Pga av Key Codes tjänst besparades jag en massa jobb och pengar, väldigt smidigt.
  • 2022-10-20 Insamlad av företaget
    Vi blev uppringda av KeyCode som berättade att de hade fått in nycklar som tillhör oss. De informerade även om att någon på skolan behöver ha behörighet att hämta ut nycklar och hjälpte oss genom den processen. När vi väl ordnat med fullmakt och behörighet kom nycklarna väldigt snabbt.
  • 2022-10-18 Insamlad av företaget
    Blev väldigt positivt överraskad när Daniel ringde mig och talade om att mina nycklar hade kommit tillrätta, trots att jag hade avslutat mitt abonnemang för ett år sen. Men nu är jag kund igen!
    Hej Elisabeth!

Vad roligt, stort välkommen tillbaka!

• 2022-10-18 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande. Bra service ochomtönksamma.
  • 2022-10-08 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Fick tillbaka min nyckelknippa tack vare Keycode brickan
  • 2022-10-07 Insamlad av företaget
    Bra service och gott bemötande.
    Förnyade mitt avtal (nyckelsäkerhet) och kommer varmt rekommendera Key Code till mina vänner mm.
    Hej Stefanos!

Härligt att höra! Kul att du tycks vilja rekommendera oss!

• 2022-10-07 Insamlad av företaget
    Jag har fått verkligen trevligt bemötande och jag oerhört nöjd med servicen.
    Stort tack!
    Hej Anastasia!

Underbart att höra - det gläder oss. Tack själv!

• 2022-09-30 Insamlad av företaget
    Fick tillbaka mina borttappade nycklar (vilket är det jag betalat för), men måste säga att all kontakt jag haft med företaget har varit otrevlig. Både försäljare, mail-ledes och när jag blev uppringd med informationen att mina nycklar hittats (den här personen borde ju ha värdens bästa jobb - bara ringa kunder och säga att deras nycklar blivit hittade, hurra! Dock otroligt otrevlig med en massa gliringar om att jag tidigare sagt upp deras tjänster (som deras otrevliga säljare ”tvingat” på mig) osv.). Skulle ej rekommendera, välj annan leverantör.
    Hej Emelie,

Tack för din feedback. Positivt att du fick tillbaka dina nycklar! Dock tråkigt att du haft en negativ upplevelse av vår service. Vi tar givetvis med oss detta och ska se över vad vi kan göra annorlunda för att förbättra din, och alla andras, kontakt med oss.

• 2022-09-22 Insamlad av företaget
    Har använt nyckelbricka i flera år och inte behövt utnyttja tjänsten!
    Nu tappade dottern sina nycklar och vi hade is i magen, och efter 3 veckor ringde de och hade fått in nycklarna! Helt fantastiskt!!!
    Hej Sandra!
    Tack för din kommentar. Kul att höra att det löste sig!

• 2022-09-21 Insamlad av företaget
    Trevligt å informativt samtal eftersom jag alldeles glömt bort er :-) Hade kanske behövt ett info sms innan eftersom jag inte kunde svara på första samtalet 🌞
  • 2022-09-20 Insamlad av företaget
    Vi blev positivt överraskade när vi blev uppringda av er om att våra borttappade nycklar blivit upphittade och lagda på lådan till er så att vi kunde få tillbaka dem.
    Kul att se när det fungerar som det är tänkt.
    Hej!

Härligt att du verkar nöjd med tjänsten och att den fungerar som utlovat!

• 2022-09-08 Insamlad av företaget
    Snabb och trygg service med hantering av nycklar.
  • 2022-09-06 Insamlad av företaget
    Det var en mycket bra hantering av min borttappade nyckel!
  • 2022-09-06 Insamlad av företaget
    Bra att vi fick tillbaka bilnyckeln.
  • 2022-09-06 Insamlad av företaget
    Bra och trevligt bemötande på alla vis👍
    Fick tillbaka min nyckelknippa😃
    Tack till alla berörda!!
    Hej Susanne,

Underbart - är du nöjd så är vi nöjda!

• 2022-08-18 Insamlad av företaget
    Funkar bra och smidigt. Haft tjänsten i många år
  • 2022-08-15 Insamlad av företaget
    Mina upphittade nycklar kom väldigt snabbt hem till mig efter samtalet från Key code. Är så nöjd
    Hej Sussane,

Härligt, det gläder oss att höra!

• 2022-07-12 Insamlad av företaget
    Det var verkligen roligt att blir uppringd av personalen, de var trevligt samtal och bra bemötande.
    Hej Estella,

Va kul att höra - det ska jag hälsa kollegorna!

• 2022-07-08 Insamlad av företaget
    Utmärkt bemötande när de kontaktade mig för att meddela att mina borttappade nycklar hade kommit in till dom.
    Hej Karl,

Vad roligt att höra, skönt att nycklarna kom åter till sin rätte ägare!
  • 2022-07-07 Insamlad av företaget
    Grymt att mina nycklar kom tillbaka så jag är super glad
  • 2022-06-28 Insamlad av företaget
    Nycklarna kom tillbaka kändes otroligt skönt att inte behöva byta lås 😃
  • 2022-06-16 Insamlad av företaget
    Bra har nu flera ggr fått tillbaka nycklarna
  • 2022-06-14 Insamlad av företaget
    Fick just tillbaka en tappad nyckelknippa
    Tack vare Keycode!!😊
  • 2022-05-24 Insamlad av företaget
    Jag fick igen mina nycklar. Missade dock telefonsamtalet.
  • 2022-05-23 Insamlad av företaget
    Fenomenal service när vi satt i skiten!
    Hej!

Härligt att höra att vi kunde hjälpa till, det gläder oss att du verkar nöjd med vår service!

• 2022-05-21 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med hur ni behandlade mitt ärende hos er.
    Hej Dan,

Kul att höra att du är nöjd!

• 2022-05-12 Insamlad av företaget
    Var inte jag som pratade med Er i telefon, men hämtade ut reket, och det funkade bra, mvh Annelie
  • 2022-05-11 Insamlad av företaget
    Blev väldigt glad när ni ringer och meddelar mig att nycklarna är återlämnade till er.
    Förlorade mina nycklar en måndag nästa måndag hadde jag jag åter mina nycklar i mina händer 😀😀😀
    Hej Henry!

Det verkar som du är nöjd med hanteringen - det gläder oss något oerhört!
  • 2022-04-25 Insamlad av företaget
    Telefonen ringer, en vänlig röst i andra luren säger att mina nycklar finns hos Key Code.
    En upphittare hade lagt min nyckelknippa på brevlådan och resten förstår ni. Dagen efter kunde jag hämta ett rek brev med nycklarna på mitt vanliga utlämningsställe.
    Värt flera gånger om att betala den låga årsavgiften. Nu är resten av familjen anslutna också.
    Hej Lena,

Vad roligt att höra att du verkar nöjd med tjänsten - det gläder oss något oerhört! Hälsa familjen välkommen från oss!
  • 2022-04-25 Insamlad av företaget
    Snabbt och effektivt, fast det tog flera år.
  • 2022-04-25 Insamlad av företaget
    Bra bemötande! Fick tillbaka mina nycklar trots att jag inte längre var kund. Blev genast kund igen!
    Hej Anders,

Kul att höra! Välkommen tillbaka som kund!
  • 2022-04-21 Insamlad av företaget
    Bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra
  • 2022-04-13 Insamlad av företaget
    Jättetrevligt bemötande. Hade tappat mina nycklar ,fick tillbaka dem mot att jag köpte tjänsten. 👍
    Hej!

Härligt att höra! Gott att du fick tillbaka dina nycklar!
  • 2022-04-04 Insamlad av företaget
    Bra och hjälpsamma och fick snabbt tillbaka nycklarna.
  • 2022-03-22 Insamlad av företaget
    Prickande var för gammal men fungerade ändå.
  • 2022-03-18 Insamlad av företaget
    Jag är otroligt glad och imponerad av att ni lyckades ge mig tillbaka mina nycklar. Kommer varmt rekommendera er till alla jag känner! Tack 🤩
    Hej Katarina!

Tusen tack för de fina orden - det värmer! Skönt att du har nycklarna åter i din ägo :)
  • 2022-03-17 Insamlad av företaget
    Trodde nycklarna var borta för alltid men någon vecka senare ringde de från Keycode och ville bekräfta att adressen stämde.
    Super!
    Hej!

Vad bra att nycklarna kom tillbaka! Då fungerar vår tjänst som den ska :)
  • 2022-03-10 Insamlad av företaget
    En nyckel var tappad o allt fungerade superbra fick hem den snabbt
  • 2022-03-08 Insamlad av företaget
    Tacksam att ni letade upp mig trots att jag sa upp mitt abonnemang för många år sedan ( pga av en konflikt). Mycket sympatisk och trevlig medarmedarbetare som kontaktade mig vilket ledde till att jag åter är kund hos er.
    Hej Christina!

Vad roligt att höra att du är nöjd med vår tjänst och service - jag vidarebefordrar de fina orden till medarbetaren!
  • 2022-03-08 Insamlad av företaget
    Stort tack till den man som ringde och berättade att mina borttappade nycklar kommit till Key Code. Jag hade inga förväntningar eftersom jag inte betalat för tjänsten. Uppskattar verkligen företaget för att jag fick tillbaka mina nycklar utan kostnad. Det kallar jag service!
    Nu har jag aktiverat tjänsten för 99 kr/år.
    Glad o tacksam
    Mona Jansson
    Hej Mona!

Tack så mycket för dina fina ord - det gläder oss att du är nöjd med tjänsten!
  • 2022-03-03 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande, effektiv service, lättillgänglig verkstad. Perfekt.
  • 2022-02-15 Insamlad av företaget
    Funkade utmärkt mina nycklar kom tillbaka med rekommenderat brev inom någon dag! Så skönt!
    Hej Flora!

Härligt att höra att dina nycklar fann sin väg tillbaka!
  • 2022-02-15 Insamlad av företaget
    Sista hoppet var key code på mina borttappade nycklar, dom levde upp till det. Trevligt samtal. Tack😁
    Hej!

Vilken tur att vi kunde hjälpa dig! Tack detsamma!
  • 2022-02-14 Insamlad av företaget
    Bra bemötande , snabb service
    Informativt sälj , utan att vara ”för på” Mkt bra!
    Hej!

Kul att höra dina fina ord! Det uppskattar vi!
  • 2022-02-14 Spontant omdöme
    Riktigt usel kundservice och nästan omöjligt att avsluta avtal. 3:e året gillt för min del nu. Men den här gången ska bli den sista.
    Hej!

Vad tråkigt att höra att du är missnöjd.
    Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och tar givetvis med oss din feedback för att se vad vi kan göra annorlunda.