Key Code

Lisa Sass Gata 1, 402 42 Göteborg — Visa karta

Har du förlorat nycklar, plånbok eller andra värdehandlingar gäller det att snabbt spärra dessa för att undvika att de används felaktigt. Vi på Key Code erbjuder en rad tjänster som gör att du kan spärra alla dina värdehandlingar med endast ett samtal.

Key Code ägs och drivs sedan starten 1983 av familjen Johansson och idag är vi 25 anställda som sitter i Hisings Backa. Våra tjänster finns för både företag och privatpersoner, vi samarbetar med kreditupplysningsföretaget Bisnode samt med Norman när det kommer till datasäkerhet. Företagsbevakning, antivirusprogram, kortskydd, ID-bevakning, nyckelsäkerhet och låsbytesgaranti är några av de tjänster vi erbjuder.

Välkommen till Key Code!

Läs vad 96 kunder tycker om Key Code

• 2019-06-13

Ann-christin N skrev om Key Code
    Har nyckelbrickor på familjens nycklar sedan många år. Jag blev uppringd när sonens borttappade nycklar hade identifierats. Omgående skickades de till oss för uthämtning på närmsta utlämningsställe. Mycket proffsigt, snabbt och trevligt bemötande. Mvh Läs mer
  • 2019-06-13

Liz Eva G skrev om Key Code
    Vilken lycka att få tillbaka sina nycklar! Första gången jag tappar dem under mitt abonnemang och då får jag tillbaka dem!!! Väl värt pengarna! Läs mer
  • 2019-01-30

skrev om Key Code
    Jag glömde mina nycklar på en morgon rock som man få låna när man ligger på sjuckhuset och jag fick mina nycklar tillbaka efter några månader.💙 Läs mer
  • Eva J

2018-12-04

Eva J skrev om Key Code
    Tappade nycklar kom tillbaka i rekommenderat brev efter mycket trevligt samtal från företaget. Låsbyte behövdes inte. All oro försvann. Läs mer
  • 2018-11-15

Tack.
    Rune Läs mer
  • 2018-10-25

Helen K skrev om Key Code
    Jag fick tillbaka mina borttappade mycklar Läs mer
  • 2018-10-22

Per N skrev om Key Code
    Efter att varit kund sedan 1994. Kan jag inte säga att vi är enormt besvikan på detta företag. Skulle avvisa alla som funderar på att ingå i ett avtal med Keycode. Finns andra bolag som är billigare och har bättre service.
    Stay Away from Keycode! Läs mer
  • 2018-10-11

Rune J skrev om Key Code
    Snabbt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-10-09

Johan F skrev om Key Code
    Helt ok man får vad man betalar för, nycklarna tillbaka efter några veckor. Läs mer
  • 2018-10-04

Solveig P skrev om Key Code
    Har blivit trevligt bemött i telefonsamtal från Key-Code Läs mer
  • 2018-09-10

Agneta B skrev om Key Code
    Det tog lång tid innan jag kom till spärrsrrvice. För övrigt skedde allt som förväntat. Läs mer
  • 2018-08-22

Doris W skrev om Key Code
    Tappade hemnyckelknippa; blev uppringd av Keycode ett par dagar senare med beskedet att nyckeln fanns hos dem och skulle omedelbart skickas till mig. Vänligt bemötande i telefonen - toppenbetyg! Läs mer
  • 2018-08-15

Sofie L skrev om Key Code
    Bra med ett nummer att ringa för att spärra både telefon och 4 kort. Tyvärr kunde han inte spärra telefonen eftersom det var helg, så det blev ofullständigt. Jag hade angivit både mitt och dotterns IMEI nummer, men det fanns inget sätt att särskilja dem, så jag fick söka på andra vägar för att reda ut vad som var vad. Bra men inte fullständigt. Läs mer
  • 2018-08-13

Fred B skrev om Key Code
    Förlorade tyvärr ett par nycklar och hade Keycodes tjänst som inte fungerade när det gäller. De sjabblade så det blev en utdragen historia innan jag fick tillbaka nycklarna. När man frågade vad som gått snett blev de aggressiva och hotfulla. Läs mer
  • 2018-08-13

Kerstin N skrev om Key Code
    Nyckelringar / blev bemött vänligt - bra förklarat om varan etc - jag hoppades att det skulle fungera ifall jag tappade en nyckel vilket detgjorde. Dem ringdemig och ettrekomenderat brev fick jag hämta ut. Min nyckel kom tillbaka. Tusen tack. Underbart att ni skänker pengar till barncancerfonden Läs mer
  • 2018-07-05

Lars S skrev om Key Code
    Tappad plånbok med körkort och fem kontokort. Bemötandet var helt OK.
    Ett par av korten fick jag själv komplettera!
    Totalt settämycket bra service! Läs mer
  • 2018-06-20

Eva L skrev om Key Code
    Har blivit mycket bra bemött!
    Tycker företaget har stor servicekänsla. Läs mer
  • 2018-06-20

Jonas A skrev om Key Code
    Nyckelbrickor till hela familjen har bidragit till att borttappade nycklar återkommit snabbt efter borttappandes. Läs mer
  • Kicki W

2018-06-04

Kicki W skrev om Key Code
    Mycket nöjd 😃 snabb återkoppling, sparat mig mycket tid 😁 Läs mer
  • 2018-05-24

Fredrik G skrev om Key Code
    Ni har legat på flera ggr. Nu senast när jag hade utnyttjat Key Code för c:a 10 dagar sedan. Det gällde id kapning. Ja ja tänkte jag, jag testar ett år.
    Fredrik Gustafson Läs mer
  • Stefan W

2018-05-15

Stefan W skrev om Key Code
    Vill varna för detta företag. Vill du avsluta abonnemanget är det kanske omöjligt. Försökte för tre år sedan, då fick jag besked om en månad före avtalets utgång skall avtalet sägas upp, det felade på några dgr. Nu var jag ute i tid men då får jag besked att det är två månader som gäller, det är ett företags abonnemang, nu får jag betala för 3 år ytterligare trots att företaget inte finns längre, och att det i det nya avtalet står att det förlängs 12 månader i taget. Läs mer
  • 2018-05-02

Lena S skrev om Key Code
    Uppringd då en av våra nycklar var återlämnade ! Stämde av adress och kontakt ! Tydligt snabbt och vänligt bemötande!
    Mycket nöjd kund! Läs mer
  • 2018-04-25

Patrik B skrev om Key Code
    Önskar lite thigtare kontakt för att optimera tjänsten vi köper. Vi köper nyckelbrickor. Läs mer
  • 2018-04-23

Gunnar E skrev om Key Code
    Hej det fungerade bra att få hjälp att spärra mitt bankkort. Läs mer
  • 2018-04-18

Claes O skrev om Key Code
    Min fru och jag blev bestulna våra plånböcker i Madrid.
    Spärrtjänst fungerade bra. Läs mer
  • 2018-03-26

Albin S skrev om Key Code
    Nyckelbricka, superbra tjänst! Lite lång tid att få tillbaka nycklarna dock! Läs mer
  • 2018-03-26

Barbro C skrev om Key Code
    Min upplevelse var positiv.glad att systemet fungerade och jag fick tillbaka mina nycklar. Jag blev vänligt bemött. Tack och hälsningar. Barbro Cr Läs mer
  • 2018-02-16

Gabriella S skrev om Key Code
    Svårt att säga upp abbonemanget, försökt i 3 år, men får till mig att det är försent eller för tidigt...
    Har däremot fått tillbaka dotterns borttappade nycklar👍🏼 Jättebra Läs mer
  • 2018-02-11

Bengt B skrev om Key Code
    Bra bemötande, snabbt och enkelt! Läs mer
  • Annbritt S

2018-02-02

Annbritt S skrev om Key Code
    Jag blev uppringd av Key Code , min borttappade nyckel var inlämnad . Jag har varit kund i 4 år och hade fått ny nyckelbricka som jag inte bytt ut. Det försvårade det hela men med god hjälp löstes det hela och jag har nu fått tillbaks min nyckel. Jag hade fått flera uppringningar av Filip utan att svara men han gav inte upp utan lämnade ett meddelande om vad det gällde. Jag är mycket nöjd som kund. Läs mer
  • 2018-01-23

Thérése L skrev om Key Code
    Telefonsamtal om upphittade nycklar. Således funkar det! Trevligt samtal dock salufördes en annan tjänst i slutet samtalet hade önskat bara fått det helt kort och sen mail eller per post. Läs mer
  • 2017-12-14

Göran S skrev om Key Code
    Återfunna nycklar! fantastiskt att det funkade! Jättetrevligt bemötande i telefonen Läs mer
  • 2017-12-14

Christer J skrev om Key Code
    En mycket glad överraskning Att nycklarna kommer på posten god jul ä Läs mer
  • 2017-10-24

Eva C skrev om Key Code
    Har haft nyckelbrickor i flera år till mig o mina tonårsbarn. Så länge inget händer har man ju inte så stor uppfattning om hur bra eller dåligt det fungerar. Blev för en tid sedan uppringd o frågad om jag tappat mina nycklar, vilket jag inte hade. Det visade sig vara dottern som tappat dem, utan att hon visste det. Hon hade inte saknat dem, då hon bott hos sin pappa en tid. Nycklarna skickades till mig o jag fick en avi nästföljande dag för att med legitimation lösa ut dem hos postombudet. Chansen att återfå borttappade nycklar utan nyckelbricka är ju inte speciellt stor. Positivt att se att det fungerar så bra, naturligtvis förutsatt att någon hittar dem o lägger dem på brevlådan. Tryggt o smidigt, väl investerade pengar. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2017-09-07

Beatrice H skrev om Key Code
    Jättebra bemötande och service Läs mer
  • 2017-09-06

Mikael H skrev om Key Code
    Fick hjälp att spärra mina betalkort och körkort. Trevligt bemötande av operatören som också ringde tillbaka och meddelade hur lång tid jag skulle få vänta på mina nya kort. Tyvärr verkar det ha blivit något missförstånd med ICA-BANKEN där inget nytt kort var beställt. Läs mer
  • 2017-08-30

Margaret R skrev om Key Code
    En av era medarbetare ringde upp ochberättade att de fått in en av min familjs nycklar. Nu gick jag ur Keycode för några år sen, eftersom familjemedlemmarna bor på olik håll. Men nu är jag medlem igen. Läs mer
  • 2017-08-28

Marcus L skrev om Key Code
    Ett odugligt bolag rakt igenom. Har försökt i två år att säga upp avtal men sitter fortfarande med fakturakrav från 3e part på skit som de påstår ligger på andra kundnummer. Inget svar på telefon, dryga emails efter flera veckors väntan. Säkert ok när det går som De vill och alla betalar men när man vill lämna så är det andra bullar. Oseriöst och bör undvikas med alla medel tillgängliga. Läs mer
  • 2017-08-22

Helen S skrev om Key Code
    Positivt glad att få tillbaka mina nycklar via post som jag tappat....
    Förstod dock inte varför man inte skriver ett Sms el ringer när man fått in dom till keykode...varje dag av väntan är grymt viktig...
    Fick därför kasta mig iväg till posten... framgick inte vad innehållet var....
    Förstår i alla fall vikten av att köpa era tjänster👍 Läs mer
  • 2017-06-15

Mic C skrev om Key Code
    Jag har återtagit mitt abonnemang för någon hittade min iPad med Key-code etikett på. Hittades och stals sen olyckligt vid utskick från företaget. Inga problem att skaffa en ny. Bra service vid en svår situation. Läs mer
  • 2017-06-15

Jeanette S skrev om Key Code
    Har inget att säga då jag inte har behövt använda tjänsten Läs mer
  • 2017-06-14

Lennart J skrev om Key Code
    Köpte spärrtnst gör kreditkort och bankkonton samt nyckelbrickor och märklappar. Läs mer
  • 2017-06-13

Ulf H skrev om Key Code
    Ett på det hela taget bra bemötande där man får hjälp vid behov. Ulf Hansson Läs mer
  • 2017-06-09

Therese N skrev om Key Code
    Tack Keycode för den otroligt snabba servicen och för ett trevligt bemötande. Många plus för att denna hjälpen finns Läs mer
  • 2017-06-09

Henrik s skrev om Key Code
    Ångrar inte en sekund att jag anslöt mig till denna tjänst då det inte tog många timmar innan jag fick tillbaka mina nycklar tack vare mitt abonnemang och min bricka.
    Kan varmt rekommenderas Läs mer
  • 2017-05-09

erik o skrev om Key Code
    Efter en hektisk helg är jag tacksam för att jag hade spärrtjänsten genom detta företag. Blev av med plånbok, kontokort och en massa annat, med ett enda samtal var mina viktigaste kort spärrade och detta utan att jag behövde göra ett dugg! Helt otroligt ! Aldrig mer utan denna otroliga spärrtjänst. Stort tack! Läs mer
  • 2017-04-26

Evelina M skrev om Key Code
    Blev av med mina nycklar och utan KeyCode hade jag med stor sannolikhet aldrig fått tillbaka dem. Snabb och säker service tack vare denna viktiga bricka som satt i nyckelknippan. Rekommenderar servicen och snabbheten varmt! Läs mer
  • Ann-Britt F

2017-03-06

Ann-Britt F skrev om Key Code
    Hej! Detta är ett företag som man skall undvika. Skrämmande information och hotfull när man inte vill köpa ytterligare tjänster. De tjänster jag köpt fungerade inte som de skulle. Uppsägning av avtalet skall göras en månad innan ny period påbörjas. Skickar dock info om att avtalet håller på att gå ut så sent att det inte går. Undvik till varje pris Läs mer
  • 2016-12-09

Lisskari R skrev om Key Code
    Jag blev mer eller mindre uppskrämd vid kontakten med företaget. Eftersom jag nyligen blivit av med en nyckel accepterade jag i ren panik ett som jag uppfattade det ettårserbjudande. Sedan dess har det varit omöjligt att komma loss. Fick trots att jag sagt ifrån någon slags nummerbricka som jag skickade tillbaka. Försäljaren var mycket oförskämd och respekterade inte mitt nej (hände förra sommaren). Jag sade sedan upp tjänsten -sparade dock inte mailet. Fick ändå räkning som jag ej betalade
    I år kom.ännu en räkning för en tjänst jag inte törs använda. När jag återvände från utlandet skrev jag en ny uppsägning och får nu ett brev om att jag inte sagt upp avtalet i tid och att det gäller ytterligare ett år. Hur kommer jag loss från detta blufföretag !? Jag vill ju inte hamna hos kronofogden Läs mer

Lisa Sass Gata 1, 402 42 Göteborg