Key Code

Lisa Sass Gata 1, 402 42 Göteborg — Visa karta

Har du förlorat nycklar, plånbok eller andra värdehandlingar gäller det att snabbt spärra dessa för att undvika att de används felaktigt. Vi på Key Code erbjuder en rad tjänster som gör att du kan spärra alla dina värdehandlingar med endast ett samtal.

Key Code ägs och drivs sedan starten 1983 av familjen Johansson och idag är vi 25 anställda som sitter i Hisings Backa. Våra tjänster finns för både företag och privatpersoner, vi samarbetar med kreditupplysningsföretaget Bisnode samt med Norman när det kommer till datasäkerhet. Företagsbevakning, antivirusprogram, kortskydd, ID-bevakning, nyckelsäkerhet och låsbytesgaranti är några av de tjänster vi erbjuder.

Välkommen till Key Code!

Läs vad 62 kunder tycker om Key Code

• Eva C
    Eva C skrev om Key Code
    Har haft nyckelbrickor i flera år till mig o mina tonårsbarn. Så länge inget händer har man ju inte så stor uppfattning om hur bra eller dåligt det fungerar. Blev för en tid sedan uppringd o frågad om jag tappat mina nycklar, vilket jag inte hade. Det visade sig vara dottern som tappat dem, utan att hon visste det. Hon hade inte saknat dem, då hon bott hos sin pappa en tid. Nycklarna skickades till mig o jag fick en avi nästföljande dag för att med legitimation lösa ut dem hos postombudet. Chansen att återfå borttappade nycklar utan nyckelbricka är ju inte speciellt stor. Positivt att se att det fungerar så bra, naturligtvis förutsatt att någon hittar dem o lägger dem på brevlådan. Tryggt o smidigt, väl investerade pengar. Rekommenderas varmt!
  • Beatrice H
    Beatrice H skrev om Key Code
    Jättebra bemötande och service
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Key Code
    Fick hjälp att spärra mina betalkort och körkort. Trevligt bemötande av operatören som också ringde tillbaka och meddelade hur lång tid jag skulle få vänta på mina nya kort. Tyvärr verkar det ha blivit något missförstånd med ICA-BANKEN där inget nytt kort var beställt.
  • Margaret R
    Margaret R skrev om Key Code
    En av era medarbetare ringde upp ochberättade att de fått in en av min familjs nycklar. Nu gick jag ur Keycode för några år sen, eftersom familjemedlemmarna bor på olik håll. Men nu är jag medlem igen.
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Key Code
    Ett odugligt bolag rakt igenom. Har försökt i två år att säga upp avtal men sitter fortfarande med fakturakrav från 3e part på skit som de påstår ligger på andra kundnummer. Inget svar på telefon, dryga emails efter flera veckors väntan. Säkert ok när det går som De vill och alla betalar men när man vill lämna så är det andra bullar. Oseriöst och bör undvikas med alla medel tillgängliga.
  • Helen S
    Helen S skrev om Key Code
    Positivt glad att få tillbaka mina nycklar via post som jag tappat....
    Förstod dock inte varför man inte skriver ett Sms el ringer när man fått in dom till keykode...varje dag av väntan är grymt viktig...
    Fick därför kasta mig iväg till posten... framgick inte vad innehållet var....
    Förstår i alla fall vikten av att köpa era tjänster👍
  • Mic C
    Mic C skrev om Key Code
    Jag har återtagit mitt abonnemang för någon hittade min iPad med Key-code etikett på. Hittades och stals sen olyckligt vid utskick från företaget. Inga problem att skaffa en ny. Bra service vid en svår situation.
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Key Code
    Har inget att säga då jag inte har behövt använda tjänsten
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Key Code
    Köpte spärrtnst gör kreditkort och bankkonton samt nyckelbrickor och märklappar.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Key Code
    Ett på det hela taget bra bemötande där man får hjälp vid behov. Ulf Hansson
  • Therese N
    Therese N skrev om Key Code
    Tack Keycode för den otroligt snabba servicen och för ett trevligt bemötande. Många plus för att denna hjälpen finns
  • Henrik   s
    Henrik s skrev om Key Code
    Ångrar inte en sekund att jag anslöt mig till denna tjänst då det inte tog många timmar innan jag fick tillbaka mina nycklar tack vare mitt abonnemang och min bricka.
    Kan varmt rekommenderas
  • erik o
    erik o skrev om Key Code
    Efter en hektisk helg är jag tacksam för att jag hade spärrtjänsten genom detta företag. Blev av med plånbok, kontokort och en massa annat, med ett enda samtal var mina viktigaste kort spärrade och detta utan att jag behövde göra ett dugg! Helt otroligt ! Aldrig mer utan denna otroliga spärrtjänst. Stort tack!
  • Evelina M
    Evelina M skrev om Key Code
    Blev av med mina nycklar och utan KeyCode hade jag med stor sannolikhet aldrig fått tillbaka dem. Snabb och säker service tack vare denna viktiga bricka som satt i nyckelknippan. Rekommenderar servicen och snabbheten varmt!
  • Ann-Britt F
    Ann-Britt F skrev om Key Code
    Hej! Detta är ett företag som man skall undvika. Skrämmande information och hotfull när man inte vill köpa ytterligare tjänster. De tjänster jag köpt fungerade inte som de skulle. Uppsägning av avtalet skall göras en månad innan ny period påbörjas. Skickar dock info om att avtalet håller på att gå ut så sent att det inte går. Undvik till varje pris
  • Lisskari R
    Lisskari R skrev om Key Code
    Jag blev mer eller mindre uppskrämd vid kontakten med företaget. Eftersom jag nyligen blivit av med en nyckel accepterade jag i ren panik ett som jag uppfattade det ettårserbjudande. Sedan dess har det varit omöjligt att komma loss. Fick trots att jag sagt ifrån någon slags nummerbricka som jag skickade tillbaka. Försäljaren var mycket oförskämd och respekterade inte mitt nej (hände förra sommaren). Jag sade sedan upp tjänsten -sparade dock inte mailet. Fick ändå räkning som jag ej betalade
    I år kom.ännu en räkning för en tjänst jag inte törs använda. När jag återvände från utlandet skrev jag en ny uppsägning och får nu ett brev om att jag inte sagt upp avtalet i tid och att det gäller ytterligare ett år. Hur kommer jag loss från detta blufföretag !? Jag vill ju inte hamna hos kronofogden
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Key Code
    Vill bara, som de flesta andra, varna för detta företag. Jag har haft nyckelbricka och fick nu en påminnelse med 60kr påminnelseavgift för en faktura jag inte kan påminna mig ha sett. Därför ringde jag upp och sa att jag inte vill ha tjänsten och att fakturan nog aldrig har skickats till mig. "Aviseringen kan se ut lite som ett reklamblad" är svaret från personen hos KeyCode. Utstuderat att man ska lägga i soporna på en gång och man kan inte säga upp avtalet senare än datumet som angivits i 'reklambladet'. Helt otroligt att folk kan ha det i sig att driva företag på detta sätt.
  • Lautaro A
    Lautaro A skrev om Key Code
    Fick precis ett samtal från dom. Kände inte till dom. Dom börjar med att försöka skrämma upp mig med att berätta att dom hittat mitt personnr på internet på vissa sajter. Och försöker få det att låta som att något hemskt är på väg att hända om jag inte skyddar mig med deras tjänster. Maffiametoder.
  • Representant för Bodirekt
    Representant för Bodirekt skrev om Key Code
    Sjukt oseriöst företag.
    Ringer och skrämmer upp potentiella kunder med diverse påståenden, kan tro att det fungerar på äldre och oroliga
    Gränsar till bedrägeri, ca 250 anmälningar till Konsumentverket säger väl det mesta!
  • Christian H
    Christian H skrev om Key Code
    Attityden hos försäljaren var påstridig på gränsen till aggressiv. När jag efter att ha försökt förklara att jag inte var intresserad av tjänsten avkrävs jag en förklaring med en motivering att "det är min skyldighet" att teckna deras tjänst. Tycker de använder sig av en skrämseltaktik som säkert kan fungera på äldre. Känns som ett oseriöst företag som inte har bättre rutiner för sina säljare.
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Key Code
    Jag har tyvärr en gång då jag inte orkade med tjatet i telefon medgivit till att få hem nyckelbrickor. Några brickor har jag inte sett till men deras faktura återkommer troget.. De säger att de skickar ut brev i god tid för att du ska kunna säga upp avtal men det är bara fakturan som dyker upp här.
    Nu har de även skickat faktura på nån annan tjänst som jag absolut Inte har medgivit till!
    Hur kan ni bara göra så och lura folk??
    Får ju inga svar och kan inte komma fram via telefon så hur ska man kunna säga upp nått?????
  • Pooya T
    Pooya T skrev om Key Code
    Deras kundtjänst är urdålig. Telefon väntetiden är för lång. Jag har ringt minst 2 gånger och väntade ca 15 minuter utan att fått svar. Då lade jag på luren. Jag hade inte fått en faktura pga att posten hade inte gjort sitt. Då fick jag brev från en inkasso företag om betalning. Jag tycker att företag som inte sköter sina fakturor och låter inkasso företag tar hand om det är dåliga och icke-seriösa företag och KeyCode är ett sådant företag. Det finns andra företag som är seriösa. Använd gärna dem och skit i Keycode.
  • J
    J skrev om Key Code
    Blev kontaktad när jag var upprörd och ledsen av privata skäl och råkade beställa något jag inte ville ha. Kontaktade dem dagen därpå och såsom ett hederligt telemarketingföretag bör göra makulerade de orden. Inga problem således.
  • Johan V
    Johan V skrev om Key Code
    Oseriöst företag. Telefontrakasserier från flera försäljarnummer. Ringt mellan 6-8 gånger per dag, som mest.

Kundtjänst vägrar samarbeta.

Känner mig skrämd av företag likt detta.
  • Carin B
    Carin B skrev om Key Code
    Är nybliven god man åt en man som är sjuk och lätt att lura. När jag fick alla hans brev och papper så hittade jag en faktura från Keycode om spärrtjänst. OBS! Inte en avisering om avtalsförlängning utan en faktura, utskickad för sent för att hinna bryta avtalet! Det visade sig att någon skicklig försäljare inte bara hade lyckats sälja en spärrtjänst, utan också t.ex. hade lyckats att sälja ett virusskydd åt en man som aldrig ägt en dator och en id-spärr åt samma man trots att han inte kan ta krediter pga. betalningsanmärkningar. Jag ringde kundtjänst bara för att först vänta i 15 minuter och sedan bli bortkopplad. Ringde igen och kom fram faktiskt och bad om att Keycode skulle stoppa nästa period av spärrtjänsten, men icke! Jag ringde en vecka för sent! Det kom inte på fråga att stoppa något avtal och jag fick absolut inte prata med någon ansvarig. Mailade två gånger utan att få något svar alls, ringde igen och bad om att få prata med ansvarig. Fick höra att det skulle jag inte få och att jag inte kunde räkna med något svar på mina mail?! Så fick jag se här att fler fått räkningar utan att få besked om avtalsförlängning. Det visste jag inte att man skulle få! Tittade igen i posten. Det fanns inget! Så jag sällar mej till raden av dom som säger att Keycode inte är något annat än skojare! Är det för att mannen jag är god man åt är lättlurad som Keycode nu har skickat en faktura till honom utan att skicka avisering om avtalsförlängning?? Hur kan man sova gott när man lurar sjuk
    a och gamla?! 451 kr är inte mycket för Keycode men kan betyda mycket för en som lever på existensminimum. Den STORA kostnad som Keycode skulle få om avtalet bryts var hemlig enligt kundtjänst. SKOJARE!!!!
  • Susanna S
    Susanna S skrev om Key Code
    Jag har haft keycodes spärrtjänst i ca 4år och faktiskt fått tillbaka en plånbok som min dotter tappat men idag bestämde jag mig för att säga upp mitt avtal... Det ringde en försäljare till mig på em...
    Hon sa att mina nyckelbrickor var avaktiverade (?) och att jag måste teckna om avtalet och att det så fiffigt nu även ingick låsbytesgaranti som det inte gjort förut.
    Hon sa att de ringer runt till alla sina kunder för alla brickor är avaktiverade och alla ska få den nya garantin.
    Jaha sa jag, det var ju bra. Jag var ju väldigt trött och hade inte i huvudet vad som ingick i mitt abonnemang hos dem vilket jag sa också... Hon började läsa upp vårat "nya avtal" och då stoppade jag henne och frågade varför jag ska teckna ett nytt avtal nu om jag i januari betalat för ett år?
    Hon visste inte men så var det! Hon blev väldigt irriterad över mina frågor och otrevlig på tonen. Hon började åter prata om att de var avaktiverade...
    Jag kom på att några nyckelbrickor har jag aldrig haft och frågade om vad som ingick i mitt abonnemang och efter lite tjafsande kom det fram att jag har spärrtjänsten för 499 per år och nu ville hon att jag skulle teckna ytterligare för nycklarna för 299.
    Jag sa att jag aldrig haft nyckelbrickor och fick då som svar att " jag har ju ditt kundnummer här, tror du jag ljuger?!" i väldigt otrevlig ton. Jag sa att jag inte förstår varför jag ska betala ytterligare 299 kr och tyckte det var otrevligt av henne att på detta särt försöka sälja på mig ett nytt abonnemang. "Men ärligt, det är 299 kr, vad är det att tjafsa om!?" sa hon då...
    Efter ytterligare en stund med frågor från mig som hon vägrade besvara sa hon "jag lägger på nu" och jag hann bara säga att jag tyckte hon var otrevlig så fick jag luren i örat!?!
    Nu har jag läst allt som går att hitta om keycode och kan bara hoppas att min uppsägning, som jag gjort i tid (!), bekräftas och respekteras. Om den ej respekterats och jag får påminnelser/inkasso/kf-hot återstår att se. Tips till alla som kan bevisa att ni sagt upp men ändå får betalningsföreläggande via kronofogden: Svara med en mening "FORDRAN ÄR TVISTIG!" och skicka med kopior på kommunikation. Då har de inget att gå vidare på!
  • Jimmy L
    Jimmy L skrev om Key Code
    Fruktansvärt oprofessionellt företag. De har skickat minst en gång i månaden skickat ett "erbjudande" som är utformat som en faktura (förmodligen för att man ska betala den utan att tänka efter). De har också ringt mig ofta, under vissa perioder dagligen, för att sälja sina tjänster.
    Nu försöker jag bli av med ett inkassokrav som kommer från en faktura som jag inte vet vad den rör. HA INTE MED DEM ATT GÖRA!
  • C A
    C A skrev om Key Code
    Rena rama lurendrejeriet! Varning för deras tjänster"! Plötsligt sitter man fast i ett "avtal" utan att vara medveten om det. Försäljaren som ringde sa att jag inte blev bunden per automatik. Det blev jag ändå.

Det finns ingen anledning att prova på Key Codes erbjudanden. Sätt en egen siffer- och bokstavskod på nyckelknippan och skriv Lämnas till polisen. Då är den sökbar och återfås snabbt om du tappar nycklarna och gör en efterlysning hos polisen.

Skippa Key Code så slipper du både kostnader, obehag och en massa besvär.

"Ärlighet varar längst"
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Key Code
    Om nyckelbrickan har förkommit, är man fast för evig hos Key Code?
  • Annika A
    Annika A skrev om Key Code
    Är så fruktansvärt arg på detta satans skitföretag! Skaffade deras förbannade nyckelbrickor och sa sedan upp mitt abonnemang hos dem. Tyvärr hittade jag inte alla brickor när jag sa upp mitt abonnemang hos dem vilket ledde till att de påstod sig skickat ett mail till mig där de ger mig ett års tidsfrist för att skicka tillbaka brickorna till dem.

Utan påminnelse och utan förvarning får jag sedan ett år senare ett inkassokrav från Gothia. Med motiveringen "Du har inte lämnat igen nyckelbrickorna som vi kom överens om via ett mail för ett år sedan".

När någonting har gått till inkasso är man i princip chanslös. Betalar man inte ett inkassokrav hamnar det hos kronofogden.

Så VARNING, akta er för att ha någonting att göra med detta företag... Så fult att göra på detta sätt...
  • Mattias G
    Mattias G skrev om Key Code
    Har försökt säga upp mina två tjänster hos dom, dom har bara svarat på ena. Pga min tvist med dom har dom skickat mig vidare till kronofogden. Hade varit billigare och känts säkrare att behöva byta lås än att ha med dom här att göra. Undvik för allt i världen.
  • Claes
    Claes skrev om Key Code
    Ringde mig trots att jag är med i Nix. Säljaren lade upp samtalet som att jag tackat ja direkt utan att jag sagt något. Oseriöst sätt att sälja tjänster på.
  • Abbe N
    Abbe N skrev om Key Code
    Skitföretag som spammar sönder min telefon med eviga säljsamtal trots att jag är med i NIX, sluta!!!
  • Kjell P
    Kjell P skrev om Key Code
    Mycket dåligt bemötande från kundtjänst vid uppsägning, missade uppsägningsbrev med tre dagar men där fanns ingen förståelse att det berodde på sjukdom i familjen. Den jag pratade med var oförstående och otrevlig.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Key Code
    Är TVÄRFÖRBANNAD !!!!!!!!!!!!!
    Fick brev från Key Code Security AB i dag då jag har nyckelbrickor från dem.
    Vände på bladet och fann "Allmänna bestämmelser" där det bl. a. står att de skall ha brickorna i retur om abbonemanget sägs upp annars debiterar de en kostnad samt att avtalet förlängs ett år om jag inte säger upp det två månader i förväg.
    Dessa brickor köpte mitt företag med företagets loggo på för länge sedan, för att dela ut till kunder. Ingen information om dessa regler fanns vid det tillfället.
    Jag säger bums upp alla mina nyckelbrickor och beställer nya hos SSF, Svenska stöldskyddsföreningen
  • Björn L
    Björn L skrev om Key Code
    Genom åren uselt bemötande, för tre år sedan blev jag lurad, kunde inte komma ur tre års förlängning. De hotade med inkasso. Man orkar inte. Idag samma otrevliga bemötande när jag talade med kundtjänst. Otrevligt bolag. Tack för info om Gothia Finans domen.
  • Jim N
    Jim N skrev om Key Code
    Har precis vunnit en dispyt mot key code security som plötsligt börjat skicka fakturor igen för att jag hade "ett tre-års-avtal" men detta sades upp när jag bråkade sist med dem.

Hur vann jag? Bra att känna till är domslutet mot Gothia finans rörande avtalsformer som key code använder: http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Rattsinformation/Domar/Gothia-Financial-Group-AB/

Heja konsumentombudsmannen och Svea Hovrätt!
  • Maria P
    Maria P skrev om Key Code
    Hade liksom många andra gått i fällan att inte säga upp mitt nyckelbricksavtal i tid, utan det kom till inkasso. Mailade om att jag aldrig använt brickan och skickade tillbaka den rekommenderat. De fortsatte hävda att jag var bunden ett år till och skickade tillbaka min bricka igen. Lusläste deras finstilta på baksidan av fakturan och frågade på vilket sätt de levt uppp till: "Key Code Security kommer i god tid och på lämpligt sätt, t.ex. genom e-post, sms eller annat utskick, att informera kunden om att uppsägning kan ske." Plötsligt så fick jag tillbaka mail om att mitt abonnemang var uppsagt och att jag inte behövde betala fakturan, utan bara skicka tillbaka brickan (igen!).
    Allt frid och fröjd, trodde jag... Två, tre veckor senare dimper det ner en faktura på kostnad för "Ej återlämnade brickor", men eftersom jag ville vara säker så hade jag åter skickat brickan rekommenderat och enligt kvittensen på Posten hade försändelsen lämnats till Key Code den 19 augusti och denna nya faktura var daterad den 1 september... Mailade samma dag jag fått denna nya faktura och klistrade in kvittensen från Posten. Dagen efter fick jag mail på att de faktiskt hade fått tillbaka brickan och att jag kunde glömma fakturan. Trodde de att jag slängt mitt inlämningskvitto kanske... icke sa nicke!

Kostade mig lite i porto, men det viktigaste - Key Code fick inte 1 krona!
  • inger å
    inger å skrev om Key Code
    Om du är abonnent och får ett reklambrev om en tävling. Varning, läs noga den upp och nedvända texten på sidan med din adress. Där aviserar de att ditt abonnemang snart förfaller. Annars kommer fakturan och du är fast ett år till. De ändrar dessutom löptid på abonnemanget utan annan avisering än via faktura.
  • Lotta S
    Lotta S skrev om Key Code
    Vilka är ni som ringer ett flertal gånger varje dag? Oseriöst bluff företag? Ni bara lägger på luren, så fort vi svarar.Hur blockerar man såna?? Jag har inte tid att svara stup i kvarten, jag har ett företag att sköta. Lägg er energi på annat, om ni inte har något att vettigt att göra!!
  • Bo R
    Bo R skrev om Key Code
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Key Code
    De ringer och ringer trots NIX men aldrig någon i luren när man svarar.
  • Robert Z
    Robert Z skrev om Key Code
    Har varit kund där ett antal år, under åren har ett par nycklar kommit bort och därmed brickorna. Nu när jag sa upp avtalet eftersom inga nycklar någonsin kom tillbaka så krävde dom mig på kostnaden för dom försvunna brickorna!
    Som om inte det var nog så tog dom dessutom betalt för brickor som jag trots allt skickat tillbaka.
    Så kan inte en till en ovän rekommendera företaget.
  • Lena
    Lena skrev om Key Code
    Jag blev uppringd igår av detta företag, och de behöver se över sin personals attityder.

Jag har lagt en kommentar på:
  • Gun A
    Gun A skrev om Key Code
    Se upp med detta företag, då man endast försöker lura till sig kunder. Ångerrätt är något de inte tillämpar och ett mycket otrevligt bemötande har dom. Lägg på luren när de ringer, för det gör dom även om du är Nix:ad.
  • Anton Å
    Anton Å skrev om Key Code
    Skojarföretag som lever på att lura folk. Riktigt otrevligt bemötande både i telefon och mailkontakt. Gör inga affärer med dessa!
  • Karl A
    Karl A skrev om Key Code
    Lurendrejeriarföretag! Lita INTE på Keycode. Dom har satt i system att blåsa folk. Ångerrätten kan ni glömma och fakturorna bara rullar in.
    Säger som rolf; om de ringer - LÄGG PÅ LUREN!
  • rolf h
    rolf h skrev om Key Code
    Total blåsning på 299 kronor och konsumentlagens, 14 dagar kan man ju glömma helt och hållet, eftersom det fuskas med datumen och hela iden är att man inte ska hinna säga upp det i tid. Därtill var informationen missvisande, allt för att tjäna pengar. Att bråka med oseriösa företag är mer eller mindre meningslöst, eftersom de gör som de vill. Varning lägg genast på om de ringer.
  • Tony F
    Tony F skrev om Key Code
    Min fru blev övertalad att köpa detta för ett års sen. Vi har inte använt tjänsten, och nu kome en faktura på ytterligare ett år. Ringde och sa att vi inte vill ha detta. Fick svar att vi måste säga upp abonnemanget 1 månad innan nytt år. Faktura kom 3 veckor innan nytt år. Har faxat och mailat och klagat på detta men inte fått svar. Är detta något cayman islands företag?
  • Kerstin P
    Kerstin P skrev om Key Code
    Jag visste inte att jag hade ingått något avtal då jag fick brickan som gåva av ett företag, efter tre år fick jag en faktura och då var det redan försent att säga upp, jag ringde då och sa att jag inte ville ha tjänsten, men var ändå tvungen att betala fakturan för året. Nästa år dök det inte upp någon faktura utan 9 dagar efter den sista månaden dök en faktura upp med hot om inkasso och extra avgifter och nu gick det heller inte att säga upp avtalet eftersom det skulle göras två månader tidigare. Jag både faxade och mailade nu en uppsägning och har hittills i år inte fått någon faktura, men jag har betalat för deras tjänster som jag inte vill ha i två år oseriöst.
    Anders H, Jonas L gillar detta

Lisa Sass Gata 1, 402 42 Göteborg