Key Code

Har du förlorat nycklar, plånbok eller andra värdehandlingar gäller det att snabbt spärra dessa för att undvika att de används felaktigt. Vi på Key Code erbjuder en rad tjänster som gör att du kan spärra alla dina värdehandlingar med endast ett samtal.

Key Code ägs och drivs sedan starten 1983 av familjen Johansson och idag är vi 25 anställda som sitter i Hisings Backa. Våra tjänster finns för både företag och privatpersoner, vi samarbetar med kreditupplysningsföretaget Bisnode samt med Norman när det kommer till datasäkerhet. Företagsbevakning, antivirusprogram, kortskydd, ID-bevakning, nyckelsäkerhet och låsbytesgaranti är några av de tjänster vi erbjuder.

Välkommen till Key Code!

Läs vad 195 kunder tycker om Key Code 2

• 2021-12-02
    Mkt bra

Visste redan att nycklar kunde återkomma
  • 2021-11-29
    Köpt nyckelbricka för länge sedan. Abonnemanget hade upphört, men fick ändå tillbaks nyckeln. Evigt tacksam.
    Bemötandet mycket bra.
    Hej Kerstin!

Härligt att höra att du är nöjd! Förhoppningsvis får vi hälsa dig välkommen tillbaka som kund snart :)

• 2021-11-17
    Fick tillbaka borttappade nycklar
    Nöjda med servicen
    Hej Mirca!

Kul att höra och fint att du fick tillbaka dina nycklar!

Ha en fortsatt fin dag, bästa hälsningar
  • 2021-11-15
    Har nyckelbricka från KeyCode. Jag tappade mina nycklar i tisdags kväll ock ringde till kundtjänst i onsdags och fick tala med en mycket trevlig medarbetare som gav mig bra hopp att återfå mina nycklar. Han ringde tillbaka i fredags och meddelade mig att han fått mina nycklar och att de skulle skickas till mig direkt. Idag måndag har jag varit och hämtat mina nycklar på posten och är verkligen lycklig, både med tjänsten nyckelbricka och er personal.
    Toppen jag fick tillbaka nycklarna på mindre än en vecka.
    Med Vänliga Hälsningar
    Ulf Thunberg
    Hej Ulf!

Vad roligt att höra din berättelse! Det gläder oss något oerhört att höra att du är nöjd med både bemötandet och tjänsten.

• 2021-11-02
    Mycket trevligt bemötande. Smidigt och snabbt hanterat!
    Hej Johan!

Härligt att du är nöjd - då är vi också nöjda!

bästa hälsningar
  • 2021-11-02
    Perfektion på alla sätt 100 prosent
    Hej!

Skönt att höra att du är nöjd!

Ha en fortsatt fin dag, Bästa hälsningar
  • 2021-10-27
    Betalar för nyckelbrickor.

Förlorade mina nycklar då jag råkade lägga dem i en jackficka som det var hål i. Trots mycket letande på de få platser jag varit den dagen lyckades jag inte hitta dem. Jag hoppades någon hade hittat dem och lagt dem på en brevlåda, men jag var inte säker på om "min gamla bricka" fortfarande var giltig.

En mycket trevlig personal från KeyCode ringde ca 1 vecka efter att jag förlorat nycklarna, och meddelade att mina nycklar var upphittade samt hur och när jag skulle få tillbaka dem. Avin om REK-post fick jag dagen efter samtalet, precis som er personal sagt att jag troligtvis borde få.
    Välpaketerat.

Tack!
    Hej!

Vilken trevlig läsning! Det låter som att du är nöjd med hanteringen och det gläder oss något oerhört!

• 2021-10-25
    Väldigt trevligt bemötande när jag ringde för att höra om Key Code eventuellt mottagit nycklar trots att jag inte hunnit registrera min bricka. Inga konstigheter, att lokalisera mina nycklar. Nycklar skickades i retur med rekommenderad post. Väldigt nöjd med helheten.

// Pernilla
    Hej Pernilla!

Tusen tack - det blev vi väldigt glada av att höra! Skönt att du fick tillbaka dina nycklar också!

• 2021-10-22
    Att lämna tillbaka nyckeln fem år efter prenumeratation det är bra
    Hej Gustav!

Det tackar vi för - och gott att du har fått tillbaka dina nycklar!

• 2021-10-14
    Bra att gå tillbaka sina nycklar i ett rekommenderat brev………..
    Hej Marie!

Visst är det? :)
    Fint att höra att du har fått tillbaka dina nycklar!

• 2021-10-08
    Jag blev uppringd av en medarbetare som berättade att nycklar blivit upphittade och skulle skickas.
    Hej Peter!

Härligt - hoppas att du är nöjd med tjänsten!

• 2021-10-04
    Riktigt blufföretag som skickar ”förslag” på tjänster som ser ut som fakturor. När man inte vill ha deras tjänster hävdar de att ”tiden har gått ut” för att häva tjänsten.. anlita dom inte!!!
    Hej Jan!

Tråkigt att höra att du inte är nöjd med tjänsten. Vi försöker vara så tydliga som möjligt med att det är ett erbjudande. Dels genom att skriva det stort i rubriken, men även på två andra ställen.
    Men vi tar emot din feedback och ska se vad vi kan göra ytterligare för att tjänsten ska passa alla!

• 2021-09-28
    Bra bemötande
    Nycklarna kom snabbt
    Hej Christina!

Tack för dina ord och skönt att du fick tillbaka nycklarna.

• 2021-09-15
    Jag fick väldigt bra bemötande när jag tappat bort mina nycklar. När dom hade lämnats till polisen ringde keycode upp direkt och talade om att nycklarna blivit hittade.
    Hej Susanne!

Kul att höra - det är precis så vi vill att ni kunder ska känna! Skönt att nycklarna är tillbaka.

• 2021-09-08
    Jag blev bemött mycket bra. Jag har nu fått tillbaka min nyckel. Mvh Rode
    Hej!

Det gläder oss att höra!

• 2021-09-08
    Har nyckel tjänsten..är så nöjd..
    Tappade min nyckelknippa, nu har någon vänlig människa hittat den och lagt den på brevlådan, tack vare att jag hade KEY CODE..så nu har jag fått igen mina nycklar..
    Fick även prata med en trevlig kille som ringde och berättade det..
    Så bara positiva omdömen..
    Hej Gun!

Vad roligt att höra! Vilken tur att det finns vänliga själar där ute!
    Tack för dina fina ord!

• 2021-09-02
    Mycket fint spaningsarbete för att hitta ägaren till nycklarna (av David). Vänlig och hjälpsam vid uppringningen.
    Jag är helt nöjd och överraskad att nycklarna kom tillrätta.
    Tack !
    Erik
    Hej Erik!

Härligt att vi lyckades överträffa dina förhoppningar! Det gör oss både glada och stolta :)

Ha en fortsatt fin dag!
  • 2021-08-31
    Mycket trevligt bemötande av företaget.
    Företaget levde helt upp till mina förväntningar.
    Blev mycket nöjd med leverans av min tappade nyckelknippa.
    Har två tjänster, Id-bevakning öch Nyckeisäkerhet
    Hej Karl Gunnar,

Kul att höra att du fått dina nycklar tillbaka och att du även funnit våra andra tjänster. Vi hoppas att du även fortsättningsvis kommer vara en nöjd kund!

• 2021-08-31
    Hej!
    Jag ringde för att höra om mina nycklar jag tappade bort.
    Jag fick ett vänligt och förstående bemötande och svar på mina frågor på ett trevligt sätt, är jätte nöjd med er och har rekomenderat er till mina vänner.
    När ni fick in mina nycklar ringde ni direkt och informerade att ni fått dem och postat dem.

Mvh Helena Egermalm
    Hej Helena!

Tusen tack för dem fina orden och vilken tur att du fick tillbaka dina nycklar!

Ha en fortsatt fin vecka!
  • 2021-08-17
    Snabb återuppringning på lämnat meddelande
    Jag hade 1 par frågor och fick svar omgående
    Jag hade ett trevligt samtal och ville bara tacka för att jag just fått tillbaka mina tappade nycklar
    Hej!

Härligt att vi kunde svara på dina funderingar och att dina nycklar kommit tillbaka.

• 2021-08-10
    Bra service och nycklarna kom tillbaka
    Skönt! Det gläder oss.

• 2021-08-10
    Fick igen en stulen nyckelknippa
    Härligt att höra!

• 2021-06-29
    Överraskande bra jobbat toppen är helt nöjd 😄
    Hej! Roligt att du är nöjd - det gläder oss!
  • 2021-06-29
    Bra kontakt.
    Snabba åtgärder.
    Resultat över förväntningarna.
    /Jan-Olof
    Hej Jan-Olof,
    Kul att du är nöjd och att vi lyckades överträffa dina förväntningar! Det hoppas vi kunna göra framöver också.
  • 2021-06-22
    Nyckelbrickor har 2 gånger gett oss nycklarna tillbaka.
    Nyckelbrickor en billig försäkring!
    Eeva o Bertil
    Hej Eeva och Bertil,
    Det känns gott att höra - kul att ni verkar vara nöjda med vår tjänst.
    Ha en fin måndag!
  • 2021-06-22
    Ärendet har behandlats på ett utmärkt sätt.
    Hej!
    Härligt att höra! Önskar dig en fortsatt bra dag.
  • 2021-06-17
    Väldigt bra service trevlig personal att prata med👍
    Fick tillbaka tappad nyckel 🔑
    Även fått 2 nya nyckel ringar eftersom de gamla ej gällde mer
    Mycket nöjd på Key Code
    Hej Una,

Tack för dina fina ord och skönt att höra att nycklarna är tillbaka!

Ha en fin torsdag!
  • 2021-05-25
    Inte mycket att kommentera, funkade kanon hel enkelt.
  • 2021-05-18
    Ett proffesionellt och mycket bra bemötande
    Hej!

Tack för era fina ord - det gläder oss att höra!

• 2021-05-17
    Handläggaren hade verkligen lagt ner myckrt arbete på att få tag på mig via telefon. Då det framgich Hemligt nummer hade jag inte svarat på samtalet de första gångerna men trägen vinner och handläggaren fick till slut tag på mig
    Hej Jan!

Vilken tur att han fick tag i dig till slut! Ihärdighet lönar sig ibland :)

Ha en fortsatt fin tisdag,
  • 2021-05-10
    Tacksam för att Ni hörde av er och att vi får tillbaka en gammal bottappad Key-code-bricka. Då vet vi att allt fungerar som det ska.
    Trevlig kille som hette Daniel kontaktade mig.
    Fin service!
    Hej!

Tack för de fina orden! Ska hälsa Daniel detta - det kommer göra honom väldigt glad!

Ha en fortsatt fin tisdag!
  • 2021-05-10
    Vi har i många år köpt tjänsten att få upphittade nycklar i retur. Det fungerar bra och de ringer alltid och meddelar när en nyckel är på väg. Även gamla slitna hittar tillbaka 🌹
    Hej!

Underbart att höra att ni uppskattar tjänsten! De gamla nycklarna ska givetvis inte särbehandlas :)

Vänligt ochvtrevligt bemötande
    Hej Leif!

Tack för din feedback - det låter som att du är nöjd!

• 2021-05-10
    Vi har fått tillbaka borttappade nycklar och vi är tacksamma att vi fick tillbaka dem.
    Företaget levde upp till våra förväntningar att meddela när nycklarna upphittats och vi fick dem skickade i ett rekommenderat brev också fint.
    Hej!

Fint att höra att vi levde upp till era förväntningar - det gläder oss!

Ha en fortsatt fin tisdag!
  • 2021-05-03
    Kort vill jag bara säga. Är så nöjd och att jag har åstadkommit att köpa den här tjänsten av er.
    Vid 2 tillfällen har jag haft glädje av den. Allt har fungerat till belåtenhet.
    Har talat om för mina bekanta hur bra det fungerar. Bl à nu senast när jag hade tappat min lägenhetsnyckel.
    Hälsningar
    Margareta
    Hej Margareta!

Tusen tack för dem fina orden! Det gläder oss att höra att du är nöjd med tjänsten och att den fungerar när du behöver den. Även kul att du delar med dig till dina nära och kära!

• 2021-04-30
    Bra service tog kontakt trots att min arbetsgivare avslutat abonnemang. Nyckeln i handen dagen därpå
    Hej Johanna,

Tack för din recension! Fint att höra att nyckeln är tillbaka till dess rätta ägare.

• 2021-04-30
    De ringde mig om att hade hittat en nyckel som hade blivit lagd på en brevlåda.
    Nyckeln kom efter några dagar.
    Jag hade inte tänkt på Key Coden.
    Vi blev glada att nyckeln hittades.

Tack!
    Hej Elisabeth!

Vilken positiv överraskning det måste ha blivit då! :)
    Skönt att nyckeln är i rätta händer nu.

• 2021-04-26
    Vi hade flera trevliga samtal och till sist blev det ju bra. Fast slår man ut kostnaden mot vad man får är det fortfarande väldigt dyrt.

Vore roligt om någon bidrog till någon annan fond än just Barncancerfonden som redan har svårt att göra av med sina pengar på just barncancer utan ger medel till klart tveksamma projekt. Det finns många andra områden som lider stor brist på forskningsmedel.
    Hej Thomas!

Tack för din feedback - vi tar med oss detta för att se vad vi kan göra annorlunda!

Kul att du upplevde samtalen positiva!

• 2021-04-12
    Bra samtal från Daniel.
    Ska få en nyckelknippa åter som varit borta länge.
    Hej Ingmari,

Daniel tackar för samtalet! Skönt att få tillbaka din nyckelbricka, det gläder oss!

• 2021-04-07
    Jag har haft Keycode i över 20 år. Några få gånger tappat nycklar och fått tillbaka. Denna gång likaså samt att jag utökade antal brickor för att fortsatt vara på den säkra sidan. Smidigt, enkelt och en relativt billig peng när olyckan väl händer.
    Hej!

Tack för din feedback. Härligt att du fått tillbaka dina nycklar vid flera tillfällen!

• 2021-04-06
    Trevligt bemötande av Daniel
    Tappat min nyckel 2 gånger med några års mellanrum.
    Trots att mitt abonnemang sen flera år upphört
    fick jag bästa service och mina nycklar tillbaka
    Hade kvar min bricka och mitt gamla idnummer
    och fick hela tiden uppdatering av vad som hände
    Så nöjd att jag nu beställt 4 abonnemang
    Hej Anette!

Visst är Daniel en trevlig prick? :)
    Skönt att höra att du fick tillbaka nyckeln och att du gillar vår tjänst, det gör oss så glada!

• 2021-04-06
    Mycket trevliga och proffsiga i bemötande och hantering av sin tjänst.
    Hej Eva Lena!

Tusen tack för dem fina orden - kul att du är nöjd!

• 2021-04-01
    Vi har I EU Gode sedan många år. En person tappade sina nycklar och efter några veckor blev vi uppringda av en person från er, mycket trevligt samtal och service vi fick nycklarna dagen efter.
    Allt fungerar mycket bra.
    Hej!

Härligt att höra att ni är nöjda med både tjänsten och servicen, det gläder oss något oerhört!

• 2021-03-31
    Tappade nyckelknippan men den kom tbx tack vare key code nyckelbricka.
    Såååå gött👍
    Hej!

Så gött att du fick tillbaka nyckelknippan!

• 2021-03-23
    Jag tappade mina nycklar under en cykeltur. Kändes lite som ett mirakel när jag fick besked att de kommit tillrätta.
    Hej Ulrica,

Mirakel sker när man minst anar det! Skönt att du fick tillbaka dina nycklar.

• 2021-03-09
    Fick snabb hjälp med att få tillbaks mina nycklar, tack! Jag hade tappat nyckel knippan med er bricka, på gatan o en vänlig själ hade lagt dom i en brevlåda. Ett par dagar senare blev jag uppringd av er o man sa vänligt att nycklarna var tryggt på väg tillbaks till mig. Jag kunde släppa på min oro☺️
    Hej Pia,

Underbart att höra att din nyckelknippa är tillbaka där den hör hemma. Det gläder oss att höra att du är nöjd med vår tjänst!

• 2021-03-03
    Har fått tillbaka nycklar två gånger
    Jättetrevlig och proffsig säljare
    Kommer vara en trogen kund✨✨✨✨✨
  • 2021-02-26
    Lätt att kontakta och bra hantering av nycklar som tappats bort
  • 2021-02-24
    Som kund hos Key Code kändes det tryggt när våra husnycklar var borta....och paniken utbröt.
    Då fick vi ett trevligt samtal från Key Code att våra nycklar var upphittade, då fick vi bevis att den tjänsten vill man inte vara utan.
  • 2021-02-24
    Jag blev glatt överraskad att jag fick tillbaka nycklarna .Jag har bara gott att säga