Key Code

Lisa Sass Gata 1, 402 42 Göteborg — Visa karta

Har du förlorat nycklar, plånbok eller andra värdehandlingar gäller det att snabbt spärra dessa för att undvika att de används felaktigt. Vi på Key Code erbjuder en rad tjänster som gör att du kan spärra alla dina värdehandlingar med endast ett samtal.

Key Code ägs och drivs sedan starten 1983 av familjen Johansson och idag är vi 25 anställda som sitter i Hisings Backa. Våra tjänster finns för både företag och privatpersoner, vi samarbetar med kreditupplysningsföretaget Bisnode samt med Norman när det kommer till datasäkerhet. Företagsbevakning, antivirusprogram, kortskydd, ID-bevakning, nyckelsäkerhet och låsbytesgaranti är några av de tjänster vi erbjuder.

Välkommen till Key Code!
2.4/5
4.6/5
0.0/5

Läs vad 85 kunder tycker om Key Code

• Agneta B
    Agneta B skrev om Privat en del av Key Code
    Det tog lång tid innan jag kom till spärrsrrvice. För övrigt skedde allt som förväntat. Läs mer
  • Doris W
    Doris W skrev om Privat en del av Key Code
    Tappade hemnyckelknippa; blev uppringd av Keycode ett par dagar senare med beskedet att nyckeln fanns hos dem och skulle omedelbart skickas till mig. Vänligt bemötande i telefonen - toppenbetyg! Läs mer
  • Sofie L
    Sofie L skrev om Privat en del av Key Code
    Bra med ett nummer att ringa för att spärra både telefon och 4 kort. Tyvärr kunde han inte spärra telefonen eftersom det var helg, så det blev ofullständigt. Jag hade angivit både mitt och dotterns IMEI nummer, men det fanns inget sätt att särskilja dem, så jag fick söka på andra vägar för att reda ut vad som var vad. Bra men inte fullständigt. Läs mer
  • Fred B
    Fred B skrev om Key Code
    Förlorade tyvärr ett par nycklar och hade Keycodes tjänst som inte fungerade när det gäller. De sjabblade så det blev en utdragen historia innan jag fick tillbaka nycklarna. När man frågade vad som gått snett blev de aggressiva och hotfulla. Läs mer
  • Kerstin N
    Kerstin N skrev om Privat en del av Key Code
    Nyckelringar / blev bemött vänligt - bra förklarat om varan etc - jag hoppades att det skulle fungera ifall jag tappade en nyckel vilket detgjorde. Dem ringdemig och ettrekomenderat brev fick jag hämta ut. Min nyckel kom tillbaka. Tusen tack. Underbart att ni skänker pengar till barncancerfonden Läs mer
  • Lars S
    Lars S skrev om Privat en del av Key Code
    Tappad plånbok med körkort och fem kontokort. Bemötandet var helt OK.
    Ett par av korten fick jag själv komplettera!
    Totalt settämycket bra service! Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om Privat en del av Key Code
    Har blivit mycket bra bemött!
    Tycker företaget har stor servicekänsla. Läs mer
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Privat en del av Key Code
    Nyckelbrickor till hela familjen har bidragit till att borttappade nycklar återkommit snabbt efter borttappandes. Läs mer
  • Kicki W
    Kicki W skrev om Privat en del av Key Code
    Mycket nöjd 😃 snabb återkoppling, sparat mig mycket tid 😁 Läs mer
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Key Code
    Ni har legat på flera ggr. Nu senast när jag hade utnyttjat Key Code för c:a 10 dagar sedan. Det gällde id kapning. Ja ja tänkte jag, jag testar ett år.
    Fredrik Gustafson Läs mer
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Key Code
    Vill varna för detta företag. Vill du avsluta abonnemanget är det kanske omöjligt. Försökte för tre år sedan, då fick jag besked om en månad före avtalets utgång skall avtalet sägas upp, det felade på några dgr. Nu var jag ute i tid men då får jag besked att det är två månader som gäller, det är ett företags abonnemang, nu får jag betala för 3 år ytterligare trots att företaget inte finns längre, och att det i det nya avtalet står att det förlängs 12 månader i taget. Läs mer
  • Lena S
    Lena S skrev om Key Code
    Uppringd då en av våra nycklar var återlämnade ! Stämde av adress och kontakt ! Tydligt snabbt och vänligt bemötande!
    Mycket nöjd kund! Läs mer
  • Patrik B
    Patrik B skrev om Key Code
    Önskar lite thigtare kontakt för att optimera tjänsten vi köper. Vi köper nyckelbrickor. Läs mer
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om Key Code
    Hej det fungerade bra att få hjälp att spärra mitt bankkort. Läs mer
  • Claes O
    Claes O skrev om Key Code
    Min fru och jag blev bestulna våra plånböcker i Madrid.
    Spärrtjänst fungerade bra. Läs mer
  • Albin S
    Albin S skrev om Key Code
    Nyckelbricka, superbra tjänst! Lite lång tid att få tillbaka nycklarna dock! Läs mer
  • Barbro C
    Barbro C skrev om Key Code
    Min upplevelse var positiv.glad att systemet fungerade och jag fick tillbaka mina nycklar. Jag blev vänligt bemött. Tack och hälsningar. Barbro Cr Läs mer
  • Gabriella S
    Gabriella S skrev om Key Code
    Svårt att säga upp abbonemanget, försökt i 3 år, men får till mig att det är försent eller för tidigt...
    Har däremot fått tillbaka dotterns borttappade nycklar👍🏼 Jättebra Läs mer
  • Bengt B
    Bengt B skrev om Key Code
    Bra bemötande, snabbt och enkelt! Läs mer
  • Annbritt S
    Annbritt S skrev om Key Code
    Jag blev uppringd av Key Code , min borttappade nyckel var inlämnad . Jag har varit kund i 4 år och hade fått ny nyckelbricka som jag inte bytt ut. Det försvårade det hela men med god hjälp löstes det hela och jag har nu fått tillbaks min nyckel. Jag hade fått flera uppringningar av Filip utan att svara men han gav inte upp utan lämnade ett meddelande om vad det gällde. Jag är mycket nöjd som kund. Läs mer
  • Thérése L
    Thérése L skrev om Key Code
    Telefonsamtal om upphittade nycklar. Således funkar det! Trevligt samtal dock salufördes en annan tjänst i slutet samtalet hade önskat bara fått det helt kort och sen mail eller per post. Läs mer
  • Göran S
    Göran S skrev om Key Code
    Återfunna nycklar! fantastiskt att det funkade! Jättetrevligt bemötande i telefonen Läs mer
  • Christer J
    Christer J skrev om Key Code
    En mycket glad överraskning Att nycklarna kommer på posten god jul ä Läs mer
  • Eva C
    Eva C skrev om Key Code
    Har haft nyckelbrickor i flera år till mig o mina tonårsbarn. Så länge inget händer har man ju inte så stor uppfattning om hur bra eller dåligt det fungerar. Blev för en tid sedan uppringd o frågad om jag tappat mina nycklar, vilket jag inte hade. Det visade sig vara dottern som tappat dem, utan att hon visste det. Hon hade inte saknat dem, då hon bott hos sin pappa en tid. Nycklarna skickades till mig o jag fick en avi nästföljande dag för att med legitimation lösa ut dem hos postombudet. Chansen att återfå borttappade nycklar utan nyckelbricka är ju inte speciellt stor. Positivt att se att det fungerar så bra, naturligtvis förutsatt att någon hittar dem o lägger dem på brevlådan. Tryggt o smidigt, väl investerade pengar. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Beatrice H
    Beatrice H skrev om Key Code
    Jättebra bemötande och service Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Key Code
    Fick hjälp att spärra mina betalkort och körkort. Trevligt bemötande av operatören som också ringde tillbaka och meddelade hur lång tid jag skulle få vänta på mina nya kort. Tyvärr verkar det ha blivit något missförstånd med ICA-BANKEN där inget nytt kort var beställt. Läs mer
  • Margaret R
    Margaret R skrev om Key Code
    En av era medarbetare ringde upp ochberättade att de fått in en av min familjs nycklar. Nu gick jag ur Keycode för några år sen, eftersom familjemedlemmarna bor på olik håll. Men nu är jag medlem igen. Läs mer
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Key Code
    Ett odugligt bolag rakt igenom. Har försökt i två år att säga upp avtal men sitter fortfarande med fakturakrav från 3e part på skit som de påstår ligger på andra kundnummer. Inget svar på telefon, dryga emails efter flera veckors väntan. Säkert ok när det går som De vill och alla betalar men när man vill lämna så är det andra bullar. Oseriöst och bör undvikas med alla medel tillgängliga. Läs mer
  • Helen S
    Helen S skrev om Key Code
    Positivt glad att få tillbaka mina nycklar via post som jag tappat....
    Förstod dock inte varför man inte skriver ett Sms el ringer när man fått in dom till keykode...varje dag av väntan är grymt viktig...
    Fick därför kasta mig iväg till posten... framgick inte vad innehållet var....
    Förstår i alla fall vikten av att köpa era tjänster👍 Läs mer
  • Mic C
    Mic C skrev om Key Code
    Jag har återtagit mitt abonnemang för någon hittade min iPad med Key-code etikett på. Hittades och stals sen olyckligt vid utskick från företaget. Inga problem att skaffa en ny. Bra service vid en svår situation. Läs mer
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Key Code
    Har inget att säga då jag inte har behövt använda tjänsten Läs mer
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Key Code
    Köpte spärrtnst gör kreditkort och bankkonton samt nyckelbrickor och märklappar. Läs mer
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Key Code
    Ett på det hela taget bra bemötande där man får hjälp vid behov. Ulf Hansson Läs mer
  • Therese N
    Therese N skrev om Key Code
    Tack Keycode för den otroligt snabba servicen och för ett trevligt bemötande. Många plus för att denna hjälpen finns Läs mer
  • Henrik   s
    Henrik s skrev om Key Code
    Ångrar inte en sekund att jag anslöt mig till denna tjänst då det inte tog många timmar innan jag fick tillbaka mina nycklar tack vare mitt abonnemang och min bricka.
    Kan varmt rekommenderas Läs mer
  • erik o
    erik o skrev om Key Code
    Efter en hektisk helg är jag tacksam för att jag hade spärrtjänsten genom detta företag. Blev av med plånbok, kontokort och en massa annat, med ett enda samtal var mina viktigaste kort spärrade och detta utan att jag behövde göra ett dugg! Helt otroligt ! Aldrig mer utan denna otroliga spärrtjänst. Stort tack! Läs mer
  • Evelina M
    Evelina M skrev om Key Code
    Blev av med mina nycklar och utan KeyCode hade jag med stor sannolikhet aldrig fått tillbaka dem. Snabb och säker service tack vare denna viktiga bricka som satt i nyckelknippan. Rekommenderar servicen och snabbheten varmt! Läs mer
  • Ann-Britt F
    Ann-Britt F skrev om Key Code
    Hej! Detta är ett företag som man skall undvika. Skrämmande information och hotfull när man inte vill köpa ytterligare tjänster. De tjänster jag köpt fungerade inte som de skulle. Uppsägning av avtalet skall göras en månad innan ny period påbörjas. Skickar dock info om att avtalet håller på att gå ut så sent att det inte går. Undvik till varje pris Läs mer
  • Lisskari R
    Lisskari R skrev om Key Code
    Jag blev mer eller mindre uppskrämd vid kontakten med företaget. Eftersom jag nyligen blivit av med en nyckel accepterade jag i ren panik ett som jag uppfattade det ettårserbjudande. Sedan dess har det varit omöjligt att komma loss. Fick trots att jag sagt ifrån någon slags nummerbricka som jag skickade tillbaka. Försäljaren var mycket oförskämd och respekterade inte mitt nej (hände förra sommaren). Jag sade sedan upp tjänsten -sparade dock inte mailet. Fick ändå räkning som jag ej betalade
    I år kom.ännu en räkning för en tjänst jag inte törs använda. När jag återvände från utlandet skrev jag en ny uppsägning och får nu ett brev om att jag inte sagt upp avtalet i tid och att det gäller ytterligare ett år. Hur kommer jag loss från detta blufföretag !? Jag vill ju inte hamna hos kronofogden Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Key Code
    Vill bara, som de flesta andra, varna för detta företag. Jag har haft nyckelbricka och fick nu en påminnelse med 60kr påminnelseavgift för en faktura jag inte kan påminna mig ha sett. Därför ringde jag upp och sa att jag inte vill ha tjänsten och att fakturan nog aldrig har skickats till mig. "Aviseringen kan se ut lite som ett reklamblad" är svaret från personen hos KeyCode. Utstuderat att man ska lägga i soporna på en gång och man kan inte säga upp avtalet senare än datumet som angivits i 'reklambladet'. Helt otroligt att folk kan ha det i sig att driva företag på detta sätt. Läs mer
  • Lautaro A
    Lautaro A skrev om Key Code
    Fick precis ett samtal från dom. Kände inte till dom. Dom börjar med att försöka skrämma upp mig med att berätta att dom hittat mitt personnr på internet på vissa sajter. Och försöker få det att låta som att något hemskt är på väg att hända om jag inte skyddar mig med deras tjänster. Maffiametoder. Läs mer
  • Representant för Bodirekt
    Representant för Bodirekt skrev om Key Code
    Sjukt oseriöst företag.
    Ringer och skrämmer upp potentiella kunder med diverse påståenden, kan tro att det fungerar på äldre och oroliga
    Gränsar till bedrägeri, ca 250 anmälningar till Konsumentverket säger väl det mesta! Läs mer
  • Christian H
    Christian H skrev om Key Code
    Attityden hos försäljaren var påstridig på gränsen till aggressiv. När jag efter att ha försökt förklara att jag inte var intresserad av tjänsten avkrävs jag en förklaring med en motivering att "det är min skyldighet" att teckna deras tjänst. Tycker de använder sig av en skrämseltaktik som säkert kan fungera på äldre. Känns som ett oseriöst företag som inte har bättre rutiner för sina säljare. Läs mer
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Key Code
    Jag har tyvärr en gång då jag inte orkade med tjatet i telefon medgivit till att få hem nyckelbrickor. Några brickor har jag inte sett till men deras faktura återkommer troget.. De säger att de skickar ut brev i god tid för att du ska kunna säga upp avtal men det är bara fakturan som dyker upp här.
    Nu har de även skickat faktura på nån annan tjänst som jag absolut Inte har medgivit till!
    Hur kan ni bara göra så och lura folk??
    Får ju inga svar och kan inte komma fram via telefon så hur ska man kunna säga upp nått????? Läs mer
  • Pooya T
    Pooya T skrev om Key Code
    Deras kundtjänst är urdålig. Telefon väntetiden är för lång. Jag har ringt minst 2 gånger och väntade ca 15 minuter utan att fått svar. Då lade jag på luren. Jag hade inte fått en faktura pga att posten hade inte gjort sitt. Då fick jag brev från en inkasso företag om betalning. Jag tycker att företag som inte sköter sina fakturor och låter inkasso företag tar hand om det är dåliga och icke-seriösa företag och KeyCode är ett sådant företag. Det finns andra företag som är seriösa. Använd gärna dem och skit i Keycode. Läs mer
  • J
    J skrev om Key Code
    Blev kontaktad när jag var upprörd och ledsen av privata skäl och råkade beställa något jag inte ville ha. Kontaktade dem dagen därpå och såsom ett hederligt telemarketingföretag bör göra makulerade de orden. Inga problem således. Läs mer
  • Johan V
    Johan V skrev om Key Code
    Oseriöst företag. Telefontrakasserier från flera försäljarnummer. Ringt mellan 6-8 gånger per dag, som mest.

Kundtjänst vägrar samarbeta.

Känner mig skrämd av företag likt detta. Läs mer
  • Carin B
    Carin B skrev om Key Code
    Är nybliven god man åt en man som är sjuk och lätt att lura. När jag fick alla hans brev och papper så hittade jag en faktura från Keycode om spärrtjänst. OBS! Inte en avisering om avtalsförlängning utan en faktura, utskickad för sent för att hinna bryta avtalet! Det visade sig att någon skicklig försäljare inte bara hade lyckats sälja en spärrtjänst, utan också t.ex. hade lyckats att sälja ett virusskydd åt en man som aldrig ägt en dator och en id-spärr åt samma man trots att han inte kan ta krediter pga. betalningsanmärkningar. Jag ringde kundtjänst bara för att först vänta i 15 minuter och sedan bli bortkopplad. Ringde igen och kom fram faktiskt och bad om att Keycode skulle stoppa nästa period av spärrtjänsten, men icke! Jag ringde en vecka för sent! Det kom inte på fråga att stoppa något avtal och jag fick absolut inte prata med någon ansvarig. Mailade två gånger utan att få något svar alls, ringde igen och bad om att få prata med ansvarig. Fick höra att det skulle jag inte få och att jag inte kunde räkna med något svar på mina mail?! Så fick jag se här att fler fått räkningar utan att få besked om avtalsförlängning. Det visste jag inte att man skulle få! Tittade igen i posten. Det fanns inget! Så jag sällar mej till raden av dom som säger att Keycode inte är något annat än skojare! Är det för att mannen jag är god man åt är lättlurad som Keycode nu har skickat en faktura till honom utan att skicka avisering om avtalsförlängning?? Hur kan man sova gott när man lurar sjuk
    a och gamla?! 451 kr är inte mycket för Keycode men kan betyda mycket för en som lever på existensminimum. Den STORA kostnad som Keycode skulle få om avtalet bryts var hemlig enligt kundtjänst. SKOJARE!!!! Läs mer
  • Susanna S
    Susanna S skrev om Key Code
    Jag har haft keycodes spärrtjänst i ca 4år och faktiskt fått tillbaka en plånbok som min dotter tappat men idag bestämde jag mig för att säga upp mitt avtal... Det ringde en försäljare till mig på em...
    Hon sa att mina nyckelbrickor var avaktiverade (?) och att jag måste teckna om avtalet och att det så fiffigt nu även ingick låsbytesgaranti som det inte gjort förut.
    Hon sa att de ringer runt till alla sina kunder för alla brickor är avaktiverade och alla ska få den nya garantin.
    Jaha sa jag, det var ju bra. Jag var ju väldigt trött och hade inte i huvudet vad som ingick i mitt abonnemang hos dem vilket jag sa också... Hon började läsa upp vårat "nya avtal" och då stoppade jag henne och frågade varför jag ska teckna ett nytt avtal nu om jag i januari betalat för ett år?
    Hon visste inte men så var det! Hon blev väldigt irriterad över mina frågor och otrevlig på tonen. Hon började åter prata om att de var avaktiverade...
    Jag kom på att några nyckelbrickor har jag aldrig haft och frågade om vad som ingick i mitt abonnemang och efter lite tjafsande kom det fram att jag har spärrtjänsten för 499 per år och nu ville hon att jag skulle teckna ytterligare för nycklarna för 299.
    Jag sa att jag aldrig haft nyckelbrickor och fick då som svar att " jag har ju ditt kundnummer här, tror du jag ljuger?!" i väldigt otrevlig ton. Jag sa att jag inte förstår varför jag ska betala ytterligare 299 kr och tyckte det var otrevligt av henne att på detta särt försöka sälja på mig ett nytt abonnemang. "Men ärligt, det är 299 kr, vad är det att tjafsa om!?" sa hon då...
    Efter ytterligare en stund med frågor från mig som hon vägrade besvara sa hon "jag lägger på nu" och jag hann bara säga att jag tyckte hon var otrevlig så fick jag luren i örat!?!
    Nu har jag läst allt som går att hitta om keycode och kan bara hoppas att min uppsägning, som jag gjort i tid (!), bekräftas och respekteras. Om den ej respekterats och jag får påminnelser/inkasso/kf-hot återstår att se. Tips till alla som kan bevisa att ni sagt upp men ändå får betalningsföreläggande via kronofogden: Svara med en mening "FORDRAN ÄR TVISTIG!" och skicka med kopior på kommunikation. Då har de inget att gå vidare på! Läs mer
  • Jimmy L
    Jimmy L skrev om Key Code
    Fruktansvärt oprofessionellt företag. De har skickat minst en gång i månaden skickat ett "erbjudande" som är utformat som en faktura (förmodligen för att man ska betala den utan att tänka efter). De har också ringt mig ofta, under vissa perioder dagligen, för att sälja sina tjänster.
    Nu försöker jag bli av med ett inkassokrav som kommer från en faktura som jag inte vet vad den rör. HA INTE MED DEM ATT GÖRA! Läs mer

Lisa Sass Gata 1, 402 42 Göteborg