Key Code

Key Code

Har du förlorat nycklar, plånbok eller andra värdehandlingar gäller det att snabbt spärra dessa för att undvika att de används felaktigt. Vi på Key Code erbjuder en rad tjänster som gör att du kan spärra alla dina värdehandlingar med endast ett samtal.

Key Code ägs och drivs sedan starten 1983 av familjen Johansson och idag är vi 25 anställda som sitter i Hisings Backa. Våra tjänster finns för både företag och privatpersoner, vi samarbetar med kreditupplysningsföretaget Bisnode samt med Norman när det kommer till datasäkerhet. Företagsbevakning, antivirusprogram, kortskydd, ID-bevakning, nyckelsäkerhet och låsbytesgaranti är några av de tjänster vi erbjuder.

Välkommen till Key Code!

Läs vad 161 kunder tycker om Key Code 2

• 2021-05-03
    Kort vill jag bara säga. Är så nöjd och att jag har åstadkommit att köpa den här tjänsten av er.
    Vid 2 tillfällen har jag haft glädje av den. Allt har fungerat till belåtenhet.
    Har talat om för mina bekanta hur bra det fungerar. Bl à nu senast när jag hade tappat min lägenhetsnyckel.
    Hälsningar
    Margareta
    Hej Margareta! Tusen tack för dem fina orden! Det gläder oss att höra att du är nöjd med tjänsten och att den fungerar när du behöver den. Även kul att du delar med dig till dina nära och kära! Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-04-30
    Bra service tog kontakt trots att min arbetsgivare avslutat abonnemang. Nyckeln i handen dagen därpå
    Hej Johanna, Tack för din recension! Fint att höra att nyckeln är tillbaka till dess rätta ägare. Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-04-30
    De ringde mig om att hade hittat en nyckel som hade blivit lagd på en brevlåda.
    Nyckeln kom efter några dagar.
    Jag hade inte tänkt på Key Coden.
    Vi blev glada att nyckeln hittades.

Tack!
    Hej Elisabeth! Vilken positiv överraskning det måste ha blivit då! :) Skönt att nyckeln är i rätta händer nu. Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-04-26
    Vi hade flera trevliga samtal och till sist blev det ju bra. Fast slår man ut kostnaden mot vad man får är det fortfarande väldigt dyrt.

Vore roligt om någon bidrog till någon annan fond än just Barncancerfonden som redan har svårt att göra av med sina pengar på just barncancer utan ger medel till klart tveksamma projekt. Det finns många andra områden som lider stor brist på forskningsmedel.
    Hej Thomas! Tack för din feedback - vi tar med oss detta för att se vad vi kan göra annorlunda! Kul att du upplevde samtalen positiva! Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-04-12
    Bra samtal från Daniel.
    Ska få en nyckelknippa åter som varit borta länge.
    Hej Ingmari, Daniel tackar för samtalet! Skönt att få tillbaka din nyckelbricka, det gläder oss! Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-04-07
    Jag har haft Keycode i över 20 år. Några få gånger tappat nycklar och fått tillbaka. Denna gång likaså samt att jag utökade antal brickor för att fortsatt vara på den säkra sidan. Smidigt, enkelt och en relativt billig peng när olyckan väl händer.
    Hej! Tack för din feedback. Härligt att du fått tillbaka dina nycklar vid flera tillfällen! Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-04-06
    Trevligt bemötande av Daniel
    Tappat min nyckel 2 gånger med några års mellanrum.
    Trots att mitt abonnemang sen flera år upphört
    fick jag bästa service och mina nycklar tillbaka
    Hade kvar min bricka och mitt gamla idnummer
    och fick hela tiden uppdatering av vad som hände
    Så nöjd att jag nu beställt 4 abonnemang
    Hej Anette! Visst är Daniel en trevlig prick? :) Skönt att höra att du fick tillbaka nyckeln och att du gillar vår tjänst, det gör oss så glada! Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-04-06
    Mycket trevliga och proffsiga i bemötande och hantering av sin tjänst.
    Hej Eva Lena! Tusen tack för dem fina orden - kul att du är nöjd! Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-04-01
    Vi har I EU Gode sedan många år. En person tappade sina nycklar och efter några veckor blev vi uppringda av en person från er, mycket trevligt samtal och service vi fick nycklarna dagen efter.
    Allt fungerar mycket bra.
    Hej! Härligt att höra att ni är nöjda med både tjänsten och servicen, det gläder oss något oerhört! Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-03-31
    Tappade nyckelknippan men den kom tbx tack vare key code nyckelbricka.
    Såååå gött👍
    Hej! Så gött att du fick tillbaka nyckelknippan! Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-03-23
    Jag tappade mina nycklar under en cykeltur. Kändes lite som ett mirakel när jag fick besked att de kommit tillrätta.
    Hej Ulrica, Mirakel sker när man minst anar det! Skönt att du fick tillbaka dina nycklar. Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-03-09
    Fick snabb hjälp med att få tillbaks mina nycklar, tack! Jag hade tappat nyckel knippan med er bricka, på gatan o en vänlig själ hade lagt dom i en brevlåda. Ett par dagar senare blev jag uppringd av er o man sa vänligt att nycklarna var tryggt på väg tillbaks till mig. Jag kunde släppa på min oro☺️
    Hej Pia, Underbart att höra att din nyckelknippa är tillbaka där den hör hemma. Det gläder oss att höra att du är nöjd med vår tjänst! Bästa hälsningar, Key Code Key Code
  • 2021-03-03
    Har fått tillbaka nycklar två gånger
    Jättetrevlig och proffsig säljare
    Kommer vara en trogen kund✨✨✨✨✨
  • 2021-02-26
    Lätt att kontakta och bra hantering av nycklar som tappats bort
  • 2021-02-24
    Som kund hos Key Code kändes det tryggt när våra husnycklar var borta....och paniken utbröt.
    Då fick vi ett trevligt samtal från Key Code att våra nycklar var upphittade, då fick vi bevis att den tjänsten vill man inte vara utan.
  • 2021-02-24
    Jag blev glatt överraskad att jag fick tillbaka nycklarna .Jag har bara gott att säga
  • 2021-02-24
    Fick till ska nycklarna för kontoret
    Otroligt värdefullt och slippa oron att nycklarna är borta....
    Bra service, snabb hantering!
  • 2021-02-24
    Vi fick tillbaka en borttappad nyckel efter två veckor.
    Vi blev uppringda innan för bekräftelse att vi tappat nyckel.
  • 2021-02-17
    Har ett års uppsägningstid

Varning!!!!
    Oseriöst företag som i realiteten har ett års uppsägningstid.
    Ville säga upp mitt avtal men hörde av mig 5dagar försent och då får man enligt deras regler betala ett år till.
  • 2021-02-03
    Jag jobbade på Mr Music som dess producent för Mr Music Countrys månads CD, mellan 1988 fram till konkursen 2011. Tommy Johansson ägde företaget fram till ca år 2000.

Key Code köpte han under "resans" gång och det var någon gång strax efter att Tommy köpte Key Code som jag fick min Key Code-bricka.

Hälsa Daniel Johansson från mig om han fortfarande är kvar på Key Code!

*********************************************

Hade nycklarna som vanligt i den vanliga fickan på jackan. Trots att det aldrig hänt tidigare, så tappade nycklarna under en promenad med kafébesök mitt i.

Väl hemma upptäckte jag att de var borta. Med raska steg tog jag åter samma promenadslinga inkl. kaféet, men jag hittade inte nycklarna!

Tack och lov har jag ett trick att komma in i lägenheten, men eftersom det kräver att få tag i vissa saker, så tog det en nästan två timmar att komma in.

Sedan följde en ängslig väntan. Hade någon hittat dem och lagt dem på en brevlåda och i så fall gjort det omedelbart eller väntat till passande tillfälle.

Jag tror det tog mindre än en vecka innan de damp ner i brevlådan. Posten hade skött sig väl. Brevet var stämplat dagen innan.

För bortåt 10 år sedan glömde jag samma nycklar i soprummets dörr! Sopgubbarna lade direkt dem på en brevlåda och jag fick dem tillbaka efter ca tre dagar!

Med vänlig hälsning

Thomas Buskhagen
  • 2021-02-03
    Jag har haft Key Code nyckel-försäkring i flera år, men som tur är inte behövt den. Förrän nu när min tonårsdotter tappade bort sina nycklar. Vi väntade och hoppades på att de skulle ”dyka upp” och efter ca två veckor ringde Key Code och berättade att de var upphittade och tre dagar sedan fick jag dem hemskickade med rek brev. Väldigt smidigt och väldigt uppskattat!
    Proffsigt !

Har sagt upp mitt abonnemang men kommer att förlänga detta samtidigt som flera av mina bekanta kommer att teckna oxå !

Stort tack 🙏
  • 2021-01-27
    Bara positivt. Trevligt bemötande. Snabb service
  • 2021-01-26
    Jag hade tappat bort mina nycklar, de kom till er i Göteborg.
    Jag kontaktade er och fick ett gott bemötande, på köpet blev jag kund hos er. Min känsla av er som företag är att ni
    är seriösa och vill ha ett fint förhållande
    med era kunder.
    Jag kan med gott samvete rekommendera er till andra.
    Ingrid
  • 2021-01-24
    Jättebra service och snabb handläggning
  • 2020-12-17
    Har nyckelbricka som har gett tillbaka nycklarna ett antal gånger. Är mycket nöjd med tjänsten.
  • 2020-12-17
    Blev mycket glad när ni ringde och mina nycklar var upphittade.
    Tack!
  • 2020-12-10
    Hoppades på att få tillbaka mina nycklar men trodde det var kört då det satt en bricka på som jag sagt upp. Ringde kundtjänst och de sa: självklart skickar vi hem dina nycklar om de kommer in.
    Såå glad jag blev . Kommer att tala varmt om er till mina vänner.
  • 2020-11-23
    Bra tjänst för att få tillbaka sina nycklar dock dyr och ihopbakad med andra tjänster som inte går att tacka nej till. Tveksamt att Barncancerfonden figurerar på samma sida som kunden lämnar sitt omdöme. Man får säkert in fler svar men jag misstänker att det påverkar hur uppriktiga svaren blir också.
  • 2020-11-07
    Bra service jag är nöjd tack för hjälpen att få tillbaka nyclarna
  • 2020-11-05
    Återfick nyckel med KeyCode myckelbricka. Glatt överraskad att det fungerar
  • 2020-10-29
    Gäller tappade nycklar som jag fått tillbaka tack vare er, vilket fungerade alldeles utmärkt.
  • 2020-10-17
    Mkt nöjd med det hela . Tack för perfekt service
  • 2020-09-30
    Vi har inte varit medlem sedan 2009 ändå fick vi telefon om att våra nycklar har hittats. Bra jobbat . Nu är vi medlem igen. Mvh Lars från Larsas Sport.
  • 2020-09-24
    Bra att få tillbaka de borttappade nycklarna så snabbt.
    Skönt att de ringde och talade om att de var upphittade.
    Mvh Ulrika Lindeblom
  • 2020-09-15
    Vi fick tillbaka nycklar som varit borta i fyra år. Trevligt bemötande av personalen som ringde upp och meddelade att nycklarna återfunnits.
  • 2020-09-01
    Jag fick tillbaka mina borttappade nycklar. Dagen efter de kontaktat mig om detta via tfn så fick jag ett rek att hämta ut nära mig! Toppen
  • 2020-09-01
    Kul att någon snäll person lagt nycklarna i postlådan.
  • 2020-08-27
    Jag tappade nycklar som hade en nyckbricka så dom hittade hem till mig igen
  • 2020-08-26
    En tjänst där upphittaren av borttappade nycklar enkelt bara lägger dem på valfri postlåda. Nycklar kommer sedan till keycode som skickar dem till kunden i ett rek. brev.
    Snabbt och smidigt
  • 2020-08-24
    Jag blev bra bemöt jag är glad att det finns människor som stoppar ner nycklarna i brevlådan stor tack och att Key Code finns
  • 2020-08-24
    Väldigt trevlig med mycket bra svar
  • 2020-08-21
    Hade inte haft kontakt med företaget på flera år, men det fungerade super när nycklarna postades av en receptionist efter att jag glömt dem på ett hotell. Toppenbra!!
  • 2020-08-19
    Mina tappade nycklarna kom tillbaka hem
  • 2020-08-17
    Jag fick ett samtal om att åter bli kund hos er vilket jag ville. Försäljaren spelade in ett muntligt avtal vilket förvånade mig. Fick sedan en timme senare ett sms om att jag skulle godkänna det muntliga avtalet. Ingenstans kunde jag alltså skriftligt läsa det jag skulle godkänna att vi kommit överrens om.
    Jag blir gärna kund, men inte om KeyCode sköter sina skriftliga godkännanden såhär dåligt.
  • 2020-08-17
    Säkerhetsbrickor till nycklar.
  • 2020-07-06
    Jag har en nyckelbricka hos er och tack vare det så fick jag mina nycklar tillbaka! Så otroligt värt och tack så mycket! Väldigt trevligt bemötande också!
    Hej! Vad roligt - det gläder oss något oerhört att höra! Ha en underbar dag! Key Code Key Code
  • 2020-06-25
    Fick tillbaka nycklarna snabbt!
    Hej Anders! Underbart att höra! /Key Code Key Code
  • 2020-06-23
    Fick en nyckelbricka av min mäklare. Glömde att jag hade den på min nyckelknippa. När jag tappade nycklarna blev jag olycklig och fick krångla med dyra nyckelkopior. Jag blev riktigt lycklig när Key Kode hörde av sej och skickade nycklarna till mej. Sten
    Hej Sten! Härligt att höra! Vilken tur att nyckelbrickan gömde sig på nyckelknippan :) Ha en go dag, Key Code Key Code
  • 2020-06-23
    Fick tillbaka tappade nycklar. Blev informerad via telefon o efter ett par dagar kom nycklarna.