Alla kategorier PT Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda industriområde Konditionsidrott

Konditionsidrott

SANKT ERIKSGATAN 115, 113 43 Stockholm — Visa karta

Vill du jobba som personlig tränare inom uthållighetsträning? Eller vill du förbättra din egen uthållighet? Genom utbildning, coaching och rehabilitering för både motionärer och elitidrottare ökar vi kunskapen och intresset för konditionsidrotten!

På Konditionsidrott tror vi att passion är det som driver framgångsrikt idrottande och våra engagerade och framstående coacher och lärare jobbar ständigt med att utveckla konditionsidrotten i alla aspekter.

Tack vare att vi samlat Sveriges elit inom utbildning av personliga tränare och att vi håller våra kurser på Bosön på Lidingö kan vi erbjuda utbildningar som ger dig en ordentlig grund för din framtida karriär som personlig tränare. Anmäl dig idag!

Läs vad 50 kunder tycker om Konditionsidrott

• Liselott S
    Liselott S skrev om Konditionsidrott
    Var med på en temadag på Bosön om coachning av löpare. Superfint ordnat och mycket kunniga och inspirerande föreläsare! Det var också spännande att få göra ett konditionstest på den fina inomhusbanan tillsammans med gruppen. Jag kan verkligen rekommendera Konditionsidrott när du vill utveckla din kompetens inom träning - antingen som coach eller motionär. Jag kommer gärna att gå kurs för dem igen! Läs mer
  • Mattias K
    Mattias K skrev om Konditionsidrott
    Grymt bra kurs med både praktik blandat med teori. Det var trevliga och väldigt kunniga kursledare och Bosön var en perfekt plats för kursen. Tack för en grym dag! Läs mer
  • Sanna H
    Sanna H skrev om Konditionsidrott
    En strålande dag med fin grupp och utmärkta coacher/föreläsare. Gillar mixen av aktiva och sittande aktiviteter. Läs mer
  • Joakim E
    Joakim E skrev om Konditionsidrott
    Jag fick ett oerhört trevligt och varmt välkomnande! Dagen fortlöpde sedan med en ytterst familjär och härlig stämning.
    Jag lärde mig allt jag förväntade mig sett till vad som skulle läras ut, men tycker jag även fick med mig många bonus"nycklar" för att utvecklas både som löpare själv och även som coach!
    Mycket trevliga, kompetenta och pedagogiska lärare var grundbulten för den här lyckade utbildningsdagen för min del! Läs mer
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Konditionsidrott
    Människor som kan det de jobbar med! Maxat och jordnära. Läs mer
  • Mari E
    Mari E skrev om Konditionsidrott
    En kurs jag varmt kommer rekommendera andra! Tydligt, intrsssnt och bra ledare 👍 Läs mer
  • Jonathan M
    Jonathan M skrev om Konditionsidrott
    Kurs - coacha och motiver löpare Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Konditionsidrott
    Fantastiskt proffsigt med oerhört bred kompetens Läs mer
  • Karl S
    Karl S skrev om Konditionsidrott
    Jättebra bemötande och en kanonbra utbildning Läs mer
  • Lina B
    Lina B skrev om Konditionsidrott
    JA, skulle absolut rekommendera denna utbildning. Den håller hög kvalitet med kompetenta passionerade lärare. Mycket bra och genomtänkt! Läs mer
  • Jannica W
    Jannica W skrev om Konditionsidrott
    Mitt val av konditionsidrott som leverantör av en utbildning inom Kondition och uthållighet (Endurance Personal Trainer), var lätt, då jag sedan tidigare har fått hjälp med såväl träningsmässiga råd som rehab och kiropraktor relaterade tjänster.

Erbjudandet gällande utbildningen som Konditionsidrott har är unikt i sitt slag. Konditionsidrott har kompetenta och väldigt ödmjuka personer i sin organisation som lägger stort värde i att vi som elever/kunder ska få den bästa upplevelsen.

Jag kan varm rekommendera Konditionsidrott vidare till mina vänner och bekanta. Läs mer
  • paulus w
    paulus w skrev om Konditionsidrott
    Bra och kunniga människor! Rekommenderas! Läs mer
  • Urban J
    Urban J skrev om Konditionsidrott
    Ville inte att den skulle ta slut! Mycket bra utbildning med kompetenta lärare och härlig stämning! Läs mer
  • Björn W
    Björn W skrev om Konditionsidrott
    Under hösten 2016 gick jag Konditionsidrotts utbildning till Endurance Personal Trainer. Det bästa beslutet jag tagit, fantastisk utbildning med ypperliga föreläsare, välordnad administration, mycket praktiskt att ta med sig in i den nya karriären!
    På tal om karriär börjar jag min nya karriär som Endurance Personal Trainer efter påsk! Läs mer
  • Joakim O
    Joakim O skrev om Konditionsidrott
    Rekommenderar denna utbildning! Läs mer
  • Pia A
    Pia A skrev om Konditionsidrott
    Personligt bemötande och hög kompetens inom träningsbranschen Läs mer
  • Beatrice A
    Beatrice A skrev om Konditionsidrott
    Suveränt! Bra och trevligt bemötande. Suverän PT-utbildning med otroligt kunniga och kompetenta föreläsare inom respektive område. Läs mer
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Konditionsidrott
    Jag har fått ett väldigt proffsigt och bra bemötande från första samtal och rakt igenom hela min utbildning! Jag kan verkligen rekommendera konditionsidrott och deras utbildningar! Läs mer
  • Anders P
    Anders P skrev om Konditionsidrott
    Jag har gått en utbildning för att bli licensierad personlig tränare i konditionsidrott. Utbildningen är mycket omfattande och man har lyckats samla spetskompetens på alla områden i undervisningen. Jag kan därför ge Konditionsidrott mina bästa rekommendationer. Läs mer
  • Monique H
    Monique H skrev om Konditionsidrott
    Jag har mer än 300 universitetspoäng samt en massa andra utbildningar - men ingen av alla mina kurser och utbildningar kommer ens i närheten av utbildningen hos Konditionsidrott!!! När jag utbildade mig till Endurance PT hade jag Sveriges allra bästa föreläsare, jag fick nya fantastiska vänner och den bästa hösten i mitt liv!!! Jag rekommenderar utbildningen å det starkaste! Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Konditionsidrott
    Från första samtalet med Carl så visste jag att det här skulle bli bra, utbildningen Endurance Personal Trainer är ett minne för livet! Alla mina förväntningar på utbildningen överträffades många gånger om. Brinner du för träning och vill skaffa dig en licens eller bara behöver ny inspiration, gå en utbildning hos Konditionsidrott! Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Konditionsidrott
    Har svarat på de! Som jag skrev sist 😄 Läs mer
  • Marie E
    Marie E skrev om Konditionsidrott
    Proffsigt personligt bemötande otroligt hög kvalité Toppenbra helt enkelt!! Läs mer
  • Diana H
    Diana H skrev om Konditionsidrott
    Jag har gått ett flertal kurser hos Konditionsidrott och jag gillar dem skarpt. Läs mer
  • Malin-Charlotta R
    Malin-Charlotta R skrev om Konditionsidrott
    Mycket bra och genomtänkt utbildning. Högkvalitativa lärare och föreläsare där man landar i senaste forskningen vilket skapar trovärdighet och trygghet. En helt fantastisk resa med fantastiska människor. Gå den du hamnar i startskottet att leva din dröm! Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Konditionsidrott
    Rekommenderar varmt denna utbildningen om man vill lära sig mer om konditionsidrotter eller redan besitter en del kunskap. Finns massvis att lära sig inom området så passa på och fördjupa dig och gå utbildningen! :) Läs mer
  • Veronica U
    Veronica U skrev om Konditionsidrott
    Tack! Jag är otroligt nöjd med utbildningen och upplägg på utbildning. Hög kvalité med kompetenta lärare. Carl Norell är otroligt duktig och inspirerande. Stort lyft att Malin Ewerlöf var med som en del i utbildningen höjer nivån och trovärdighet. Superbra utbildning som jahg rekommenderat till många. Utvecklingssida terränglöpning samt mer om fotens struktur, det ör dör allt börjar. Läs mer
  • Maik P
    Maik P skrev om Konditionsidrott
    Otroligt givande utbildning med fantastiska utbildare i bra miljö på Bosön. Kommer gå flera kurser framöver! Läs mer
  • Tom V
    Tom V skrev om Konditionsidrott
    Jag kom i kontakt med Konditionsidrott efter en knäskada 2014. Under 3 konsultationer analyserades min löpstil och och fick jag tydliga rekommendationer hur jag kunde förbättra den. Jag har varit skadefri sedan dess.
    För att lära mig mer om löpteknik anmälde jag mig till deras grundkurs i löpteknik (steg 1). Under 1 dag lärde vi oss om anatomi, löpteknik och träningsupplägg, en blandning av teori och många praktiska moment.

Om du har problem med knäna eller om du vill lära dig mer om löpteknik kan jag definitivt rekommendera Konditionsidrott. Läs mer
  • Cissi C
    Cissi C skrev om Konditionsidrott
    Informativ utbildning men lätt att bli osynlig om man inte hade stora meriter att visa upp själv. Hade eftersträvat lite mer inriktning till att träna nybörjare, hur de ska börja från början, även nybörjargrupper. Läs mer
  • Mahri S
    Mahri S skrev om Konditionsidrott
    Mycket gedigen utbildning.
    Några föreläsare står riktigt högt i kurs Läs mer
  • Trygve G
    Trygve G skrev om Konditionsidrott
    Bra bemötande, saknade kaffe och något att äta direkt när vi kom på morgonen, kändes konstigt att köra i gång kursen direkt när många rest ganska långt på morgonen.
    Fick mest ut av de praktiska passen och tipps att tänka på/ förbättra vid löpningen,
    det har gett resultat, kul!
    De teoretiska övningar för att beräkna träningsupplägg var svårt att få grepp på Läs mer
  • Sofie J
    Sofie J skrev om Konditionsidrott
    Tack så himla mycket för en kanonbra utbildning som gav mig mycket inspiration och kunskap. Carl är en av dem mest nördigaste löparna jag har mött, men brinner verkligen för att lära ut. Rekommenderar konditionsidrott för alla som vill lära sig mer om löpning och teknik. Vare sig det är för egen del eller för att kunna lära ut till andra. Läs mer
  • Richard N
    Richard N skrev om Konditionsidrott
    Konditionsidrott levererar gedigna och pedagogiska utbildningar och lyckas förmedla kunskap på ett bra sätt trots att de kurser jag gått (Diplomerad löpcoach 1 & 2) har ägt rum under en helg.

Bra blandning mellan praktiska och teoretiska inslag gör att kurserna känns lärorika och vettiga. Läs mer
  • Kristin E
    Kristin E skrev om Konditionsidrott
    Det var lärorika dagar med kunniga lärare. Carl och Malin.Jag gick Löpkunskap och Löpcoach, steg 1.
    Kul med ett träningspass med Malin. Bra variation mellan teori och praktik. Känner mig rustad att hålla löpgrupper.
    Carl var duktig och kunnig på allt han gjorde.

Skulle ändå önskat lite fler tips om HUR man kan jobba som Löpcoach. Vilka olika typer av grupper, teman, upplägg man kan ha. Många på utbildningen arbetade redan med träning. Men vi var också några som gick utbildningen innan vi tänker börja. Så lite mer tips om vad man kan erbjuda med sin kompetens, hade jag önskat. Har ändå genomfört en löpträning med en grupp på sex tillfällen.

Sedan var det lite väl sparsamt med mat. Fika utlovades men det blev aldrig. De dom anmält specialkost fick inte det på dag 1...

Men upplevelsen i det stora hela är väldigt bra! Läs mer
  • Johan  J
    Anneli E skrev om Konditionsidrott
    Professionellt. Trevligt. Bra material. Läs mer
  • Christoffer H
    Christoffer H skrev om Konditionsidrott
    Kursen till löpcoach motsvarade mina förväntningar vad det gäller innehåll, många konkreta verktyg att ta med sig. Läs mer
  • Zackarias U
    Zackarias U skrev om Konditionsidrott
    Roliga och bra utbildningar med väl vetskapsförakrat innehåll 😊   Läs mer
  • Anneli T
    Anneli T skrev om Konditionsidrott
    jag har gått löpcoach utbildning, steg 1och 2, är supernöjd med utbildningen och innehållet. Carl Norell är en grym lärare, lätt att hänga med i det han säger, pedagogiskt förklarat och pratar på ett språk man förstår. Läs mer
  • Ida L
    Ida L skrev om Konditionsidrott
    Utbildningen i världsklass och riktigt grymma lärare! Bra balans mellan teori och praktik samt riktigt roligt mellan varven. Kan varmt rekommenderar Konditionsidrotts utbildningar. Läs mer
  • Mikael Ö
    Mikael Ö skrev om Konditionsidrott
    Kan verkligen rekommendera Konditionsidrotts utbildningar! Kunniga, intresserade och trevliga lärare med stor kunskapsbank. Läs mer
  • Viktoria L
    Viktoria L skrev om Konditionsidrott
    När jag hade bestämt mig för att jag ville utveckla in kompetens som Personlig Tränare hörde jag av mig till Konditionsidrott angående deras Löpcoach steg 1 utbildning för att få veta lite mer om den. Carl som svarade på mitt mejl var väldigt trevlig och tillmötesgående i alla mina frågor som jag hade och besvarade dem på bästa möjlig sätt. Detta ledde till att jag bokade utbildningen som var ett par veckor senare. Under utbildningen hade vi bland annat Carl som utbildare och hans kompetens och kunskap var över förväntan. Jag fick med mig mer ifrån utbildning än jag trodde jag skulle få och jag var mer än nöjd efter utbildningstillfället. Eftersom jag var så himla nöjd med denna helg som jag gick hos Konditionsidrott har jag faktiskt bokat en plats på deras fulla PT utbildning.
    Jobbar man idag som Personlig Tränare och känner att man vill utvecklas som rekommenderar jag varmt Konditionsidrott som utbildare. Lärarna har hög kompetens, kunskap och är genuina och delar gärna med sig av det dem kan! Läs mer
    2016-11-26 Konditionsidrott svarar Viktoria L
    Vilken fantastik och detaljerad recension Viktoria! Hatten av från oss :-) Kul att du ska gå vår PT-utbildning också - då ses vi i vår!
  • clara b
    clara b skrev om Konditionsidrott
    Intressanta, bra och givande utbildningar Läs mer
    2016-11-26 Konditionsidrott svarar clara b
    Tack för ditt omdöme Clara! Kul att du gillade utbildningen :-)
  • Johnny B
    Johnny B skrev om Konditionsidrott
    En mycket gedigen och seriös utbildare inom kondtionsidrott. Läs mer
    2016-11-26 Konditionsidrott svarar Johnny B
    Tack för dina fina ord Johnny det värmer!
  • Jasmin A
    Jasmin A skrev om Konditionsidrott
    Trevligt och tillmötesgående bemötande med allt från information inför kursen (skickade ut mycket material innan vilket uppskattades). Löpkursen som jag gick var en heldag fullspäckad med teori blandat med praktiska övningar. Jättetrevliga och engagerade kursledare! Otroligt prisvärt! Läs mer
    2016-11-26 Konditionsidrott svarar Jasmin A
    Tack för din fina och utförliga recension Jasmin! Hoppas vi ses på någon kurs eller kanske i löpspåret framöver :-)
  • Johanna A
    Johanna A skrev om Konditionsidrott
    Jag har gått utbildningen diplomerad löpcoach steg 1 och 2 och utbildningen motsvarade verkligen mina förväntningar och mer därtill. Väldigt proffsigt bemötande och kunniga utbildare. Bra mix mellan teori och praktik. Har verkligen fått förståelse för hur man kan lära ut löpning till andra samt analysera deras löpsteg. Vi har fått inblick i hur biomekaniken bakom löpningen fungerar och lärt oss korrigera löpsteg mha olika cues. Därutöver har vi fått lära oss en massa övningar som kan förbättra löpsteget samt rörelse och styrkeövningar som vidare kan stärka och förbättra löpningen. Kan verkligen rekommendera utbildningen till andra. Läs mer
    2016-11-15 Konditionsidrott svarar Johanna A
    Tusen tack för ett mycket fint och detaljerat omdöme Johanna! Härligt att hör att du gillade utbildningen. På återseende får vi hoppas :-)
  • Alexandra B
    Alexandra B skrev om Konditionsidrott
    Det blev lite väl mycket öppna frågor och ffa lämnade Carl mycket utrymme för deltagarna att tycka till och ha åsikter. Jag var där för att få fakta som jag sedan kan bygga vidare min kunskap och analysera vidare utifrån när jag kommer hem. Läs mer
    2016-11-15 Konditionsidrott svarar Alexandra B
    Tack för ditt omdöme Alexandra. Ja det är alltid en balans mellan att kunna ge det exakta svaret och vara ödmjuk inför det faktum att vetenskapen inte har svar på allt (någon som är speciellt sant inom träning där vetenskapen ofta är väldigt föränderlig). Därför aktar vi oss lite ifrån att i alla situation komma med "absolut fakta" och försöker istället ge deltagarna de rätta förutsättningarna att själva utveckla sin kunskap utifrån det som är vetenskapligt etablerat.
    Alexandra B gillar detta
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Konditionsidrott
    Gedigen kurs byggd med hyfsat vetenskapligt underlag och ganska bra pedagogik. Lagom takt för någon som har medelmåttiga förkunskaper. Lagom stor grupp och rent allmänt grymt upplägg. Minus framför allt för lokal och utrustning i Halmstad (Actic). Läs mer
    2016-11-15 Konditionsidrott svarar Magnus A
    Tack för ditt fina omdöme och feedback Magnus!
  • Karin A
    Karin A skrev om Konditionsidrott
    Bra utbildning med superproffsiga utbildare. Läs mer
    2016-11-15 Konditionsidrott svarar Karin A
    Tack för dina fina ord Karin de värmer!

SANKT ERIKSGATAN 115, 113 43 Stockholm