Alla kategorier PT Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda industriområde Konditionsidrott

Konditionsidrott

SANKT ERIKSGATAN 115, 113 43 Stockholm — Visa karta

Vill du jobba som personlig tränare inom uthållighetsträning? Eller vill du förbättra din egen uthållighet? Genom utbildning, coaching och rehabilitering för både motionärer och elitidrottare ökar vi kunskapen och intresset för konditionsidrotten!

På Konditionsidrott tror vi att passion är det som driver framgångsrikt idrottande och våra engagerade och framstående coacher och lärare jobbar ständigt med att utveckla konditionsidrotten i alla aspekter.

Tack vare att vi samlat Sveriges elit inom utbildning av personliga tränare och att vi håller våra kurser på Bosön på Lidingö kan vi erbjuda utbildningar som ger dig en ordentlig grund för din framtida karriär som personlig tränare. Anmäl dig idag!

Läs vad 61 kunder tycker om Konditionsidrott

• Morgan N
    Morgan N skrev om Konditionsidrott
    Jag köpte Konditionsidrotts utbildning "Endurance Personal Trainer".
    Jag har blivit väldigt bra bemött av företaget både inför, under och efter utbildningen. Kursansvariga och utbildare är både väldigt kompetenta och brinner för sina områden vilket märks under utbildningens gång.
    Mina förväntningar var att fördjupa mina kunskaper inom konditionsidrott vilka uppfylldes väl!
    Trots intensiva perioder var kursen totalt en väldigt positiv energikick och man såg fram emot varje utbildningshelg! Läs mer
  • David W
    David W skrev om Konditionsidrott
    En fantastisk utbildning som blev klart bättre än förväntat. Jag har träffat flertalet extremt duktiga, kunniga och pedagogiska lärare som gjorde utbildningen grym. Jag rekommenderar starkt denna utbildning. Läs mer
  • Max P
    Max P skrev om Konditionsidrott
    Deltog i kursen PT endurance trainer i syfte att utöka min kunskap inom konditionsträning. Mina förväntningar på utbildningen var höga och jag menar att de är i hög grad uppfyllda. denna utbildning träffar väl, den har givit mig mycket goda förutsättningar att arbeta med att coacha inom konditionsidrott.

Jag tycker att 80% i utbildningen är mycket bra och 20% ok, det tycker jag är en mycket lyckad utbildning. Läs mer
  • Mattias Z
    Mattias Z skrev om Konditionsidrott
    Gick EPT-utbildningen vårterminen 2018 och är generellt mycket nöjd med utbildningens kvalitet och specifikt med upplägg, lärare, utbildningsplats, innehåll och kursdeltagare! Läs mer
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Konditionsidrott
    Jag är otroligt glad och tacksam över att ha gått denna EPT-utbildning (Endurance Personl Trainer) hos just Konditionsidrott. Ett riktigt proffsigt och seriöst upplägg med en enormt meriterad och kunnig lärarkår. Jag hade aldrig kunnat drömma om att få så mycket lärdom i ämnet efter ett halvårs studier. En väl värd investering! Läs mer
  • Måns L
    Måns L skrev om Konditionsidrott
    Jag gick utbildningen till Endurance Personal Trainer och har bara bra saker att säga om Konditionsidrott. De är hängivna och anpassningsbara samtidigt som de gör sitt yttersta för att få oss elever att lära oss allt på rätt sätt.

Lärarkåren som Konditionsidrott samlat är några av de bästa inom sina områden och det finns hög kompetens hos lärarna. De har även bra förmåga att lära ut och skapa förutsättningar för att vi elever verkligen tar till oss kunskapen.

Jag kan verkligen rekommendera att gå en kurs eller utbildning hos Konditionsidrott. Läs mer
  • Bengt W
    Bengt W skrev om Konditionsidrott
    Kan varmt rekommendera Endurance Personal Trainer utbildningen - fantastisk miljö, utmärkta lärare och brinnande entusiasm... Läs mer
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Konditionsidrott
    Fin och unik utbildning jag har stor nytta av. Rekommenderas till er som vill jobba primärt med konditionsidrotter. Läs mer
  • Annette S
    Annette S skrev om Konditionsidrott
    Suverän och unik utbildning som öppnar nya möjligheter! Läs mer
  • Jane N
    Jane N skrev om Konditionsidrott
    Supernöjd med min utbildning Endurance Personal Trainer hos Konditionsidrott.
    Bra upplägg, inspirerande träningsmiljöer runt Bosön och klockrena föreläsare. Inga jättestora klasser så det blir väldigt personligt, man blir som en liten familj under studietiden.

Rekommenderar varmt deras utbildningar Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Konditionsidrott
    Inspirationsdag för löpning och coachning på Bosön. Läs mer
  • Liselott S
    Liselott S skrev om Konditionsidrott
    Var med på en temadag på Bosön om coachning av löpare. Superfint ordnat och mycket kunniga och inspirerande föreläsare! Det var också spännande att få göra ett konditionstest på den fina inomhusbanan tillsammans med gruppen. Jag kan verkligen rekommendera Konditionsidrott när du vill utveckla din kompetens inom träning - antingen som coach eller motionär. Jag kommer gärna att gå kurs för dem igen! Läs mer
  • Mattias K
    Mattias K skrev om Konditionsidrott
    Grymt bra kurs med både praktik blandat med teori. Det var trevliga och väldigt kunniga kursledare och Bosön var en perfekt plats för kursen. Tack för en grym dag! Läs mer
  • Sanna H
    Sanna H skrev om Konditionsidrott
    En strålande dag med fin grupp och utmärkta coacher/föreläsare. Gillar mixen av aktiva och sittande aktiviteter. Läs mer
  • Joakim E
    Joakim E skrev om Konditionsidrott
    Jag fick ett oerhört trevligt och varmt välkomnande! Dagen fortlöpde sedan med en ytterst familjär och härlig stämning.
    Jag lärde mig allt jag förväntade mig sett till vad som skulle läras ut, men tycker jag även fick med mig många bonus"nycklar" för att utvecklas både som löpare själv och även som coach!
    Mycket trevliga, kompetenta och pedagogiska lärare var grundbulten för den här lyckade utbildningsdagen för min del! Läs mer
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Konditionsidrott
    Människor som kan det de jobbar med! Maxat och jordnära. Läs mer
  • Mari E
    Mari E skrev om Konditionsidrott
    En kurs jag varmt kommer rekommendera andra! Tydligt, intrsssnt och bra ledare 👍 Läs mer
  • Jonathan M
    Jonathan M skrev om Konditionsidrott
    Kurs - coacha och motiver löpare Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Konditionsidrott
    Fantastiskt proffsigt med oerhört bred kompetens Läs mer
  • Karl S
    Karl S skrev om Konditionsidrott
    Jättebra bemötande och en kanonbra utbildning Läs mer
  • Lina B
    Lina B skrev om Konditionsidrott
    JA, skulle absolut rekommendera denna utbildning. Den håller hög kvalitet med kompetenta passionerade lärare. Mycket bra och genomtänkt! Läs mer
  • Jannica W
    Jannica W skrev om Konditionsidrott
    Mitt val av konditionsidrott som leverantör av en utbildning inom Kondition och uthållighet (Endurance Personal Trainer), var lätt, då jag sedan tidigare har fått hjälp med såväl träningsmässiga råd som rehab och kiropraktor relaterade tjänster.

Erbjudandet gällande utbildningen som Konditionsidrott har är unikt i sitt slag. Konditionsidrott har kompetenta och väldigt ödmjuka personer i sin organisation som lägger stort värde i att vi som elever/kunder ska få den bästa upplevelsen.

Jag kan varm rekommendera Konditionsidrott vidare till mina vänner och bekanta. Läs mer
  • paulus w
    paulus w skrev om Konditionsidrott
    Bra och kunniga människor! Rekommenderas! Läs mer
  • Urban J
    Urban J skrev om Konditionsidrott
    Ville inte att den skulle ta slut! Mycket bra utbildning med kompetenta lärare och härlig stämning! Läs mer
  • Björn W
    Björn W skrev om Konditionsidrott
    Under hösten 2016 gick jag Konditionsidrotts utbildning till Endurance Personal Trainer. Det bästa beslutet jag tagit, fantastisk utbildning med ypperliga föreläsare, välordnad administration, mycket praktiskt att ta med sig in i den nya karriären!
    På tal om karriär börjar jag min nya karriär som Endurance Personal Trainer efter påsk! Läs mer
  • Joakim O
    Joakim O skrev om Konditionsidrott
    Rekommenderar denna utbildning! Läs mer
  • Pia A
    Pia A skrev om Konditionsidrott
    Personligt bemötande och hög kompetens inom träningsbranschen Läs mer
  • Beatrice A
    Beatrice A skrev om Konditionsidrott
    Suveränt! Bra och trevligt bemötande. Suverän PT-utbildning med otroligt kunniga och kompetenta föreläsare inom respektive område. Läs mer
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Konditionsidrott
    Jag har fått ett väldigt proffsigt och bra bemötande från första samtal och rakt igenom hela min utbildning! Jag kan verkligen rekommendera konditionsidrott och deras utbildningar! Läs mer
  • Anders P
    Anders P skrev om Konditionsidrott
    Jag har gått en utbildning för att bli licensierad personlig tränare i konditionsidrott. Utbildningen är mycket omfattande och man har lyckats samla spetskompetens på alla områden i undervisningen. Jag kan därför ge Konditionsidrott mina bästa rekommendationer. Läs mer
  • Monique H
    Monique H skrev om Konditionsidrott
    Jag har mer än 300 universitetspoäng samt en massa andra utbildningar - men ingen av alla mina kurser och utbildningar kommer ens i närheten av utbildningen hos Konditionsidrott!!! När jag utbildade mig till Endurance PT hade jag Sveriges allra bästa föreläsare, jag fick nya fantastiska vänner och den bästa hösten i mitt liv!!! Jag rekommenderar utbildningen å det starkaste! Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Konditionsidrott
    Från första samtalet med Carl så visste jag att det här skulle bli bra, utbildningen Endurance Personal Trainer är ett minne för livet! Alla mina förväntningar på utbildningen överträffades många gånger om. Brinner du för träning och vill skaffa dig en licens eller bara behöver ny inspiration, gå en utbildning hos Konditionsidrott! Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Konditionsidrott
    Har svarat på de! Som jag skrev sist 😄 Läs mer
  • Marie E
    Marie E skrev om Konditionsidrott
    Proffsigt personligt bemötande otroligt hög kvalité Toppenbra helt enkelt!! Läs mer
  • Diana H
    Diana H skrev om Konditionsidrott
    Jag har gått ett flertal kurser hos Konditionsidrott och jag gillar dem skarpt. Läs mer
  • Malin-Charlotta R
    Malin-Charlotta R skrev om Konditionsidrott
    Mycket bra och genomtänkt utbildning. Högkvalitativa lärare och föreläsare där man landar i senaste forskningen vilket skapar trovärdighet och trygghet. En helt fantastisk resa med fantastiska människor. Gå den du hamnar i startskottet att leva din dröm! Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Konditionsidrott
    Rekommenderar varmt denna utbildningen om man vill lära sig mer om konditionsidrotter eller redan besitter en del kunskap. Finns massvis att lära sig inom området så passa på och fördjupa dig och gå utbildningen! :) Läs mer
  • Veronica U
    Veronica U skrev om Konditionsidrott
    Tack! Jag är otroligt nöjd med utbildningen och upplägg på utbildning. Hög kvalité med kompetenta lärare. Carl Norell är otroligt duktig och inspirerande. Stort lyft att Malin Ewerlöf var med som en del i utbildningen höjer nivån och trovärdighet. Superbra utbildning som jahg rekommenderat till många. Utvecklingssida terränglöpning samt mer om fotens struktur, det ör dör allt börjar. Läs mer
  • Maik P
    Maik P skrev om Konditionsidrott
    Otroligt givande utbildning med fantastiska utbildare i bra miljö på Bosön. Kommer gå flera kurser framöver! Läs mer
  • Tom V
    Tom V skrev om Konditionsidrott
    Jag kom i kontakt med Konditionsidrott efter en knäskada 2014. Under 3 konsultationer analyserades min löpstil och och fick jag tydliga rekommendationer hur jag kunde förbättra den. Jag har varit skadefri sedan dess.
    För att lära mig mer om löpteknik anmälde jag mig till deras grundkurs i löpteknik (steg 1). Under 1 dag lärde vi oss om anatomi, löpteknik och träningsupplägg, en blandning av teori och många praktiska moment.

Om du har problem med knäna eller om du vill lära dig mer om löpteknik kan jag definitivt rekommendera Konditionsidrott. Läs mer
  • Cissi C
    Cissi C skrev om Konditionsidrott
    Informativ utbildning men lätt att bli osynlig om man inte hade stora meriter att visa upp själv. Hade eftersträvat lite mer inriktning till att träna nybörjare, hur de ska börja från början, även nybörjargrupper. Läs mer
  • Mahri S
    Mahri S skrev om Konditionsidrott
    Mycket gedigen utbildning.
    Några föreläsare står riktigt högt i kurs Läs mer
  • Trygve G
    Trygve G skrev om Konditionsidrott
    Bra bemötande, saknade kaffe och något att äta direkt när vi kom på morgonen, kändes konstigt att köra i gång kursen direkt när många rest ganska långt på morgonen.
    Fick mest ut av de praktiska passen och tipps att tänka på/ förbättra vid löpningen,
    det har gett resultat, kul!
    De teoretiska övningar för att beräkna träningsupplägg var svårt att få grepp på Läs mer
  • Sofie J
    Sofie J skrev om Konditionsidrott
    Tack så himla mycket för en kanonbra utbildning som gav mig mycket inspiration och kunskap. Carl är en av dem mest nördigaste löparna jag har mött, men brinner verkligen för att lära ut. Rekommenderar konditionsidrott för alla som vill lära sig mer om löpning och teknik. Vare sig det är för egen del eller för att kunna lära ut till andra. Läs mer
  • Richard N
    Richard N skrev om Konditionsidrott
    Konditionsidrott levererar gedigna och pedagogiska utbildningar och lyckas förmedla kunskap på ett bra sätt trots att de kurser jag gått (Diplomerad löpcoach 1 & 2) har ägt rum under en helg.

Bra blandning mellan praktiska och teoretiska inslag gör att kurserna känns lärorika och vettiga. Läs mer
  • Kristin E
    Kristin E skrev om Konditionsidrott
    Det var lärorika dagar med kunniga lärare. Carl och Malin.Jag gick Löpkunskap och Löpcoach, steg 1.
    Kul med ett träningspass med Malin. Bra variation mellan teori och praktik. Känner mig rustad att hålla löpgrupper.
    Carl var duktig och kunnig på allt han gjorde.

Skulle ändå önskat lite fler tips om HUR man kan jobba som Löpcoach. Vilka olika typer av grupper, teman, upplägg man kan ha. Många på utbildningen arbetade redan med träning. Men vi var också några som gick utbildningen innan vi tänker börja. Så lite mer tips om vad man kan erbjuda med sin kompetens, hade jag önskat. Har ändå genomfört en löpträning med en grupp på sex tillfällen.

Sedan var det lite väl sparsamt med mat. Fika utlovades men det blev aldrig. De dom anmält specialkost fick inte det på dag 1...

Men upplevelsen i det stora hela är väldigt bra! Läs mer
  • Johan  J
    Anneli E skrev om Konditionsidrott
    Professionellt. Trevligt. Bra material. Läs mer
  • Christoffer H
    Christoffer H skrev om Konditionsidrott
    Kursen till löpcoach motsvarade mina förväntningar vad det gäller innehåll, många konkreta verktyg att ta med sig. Läs mer
  • Zackarias U
    Zackarias U skrev om Konditionsidrott
    Roliga och bra utbildningar med väl vetskapsförakrat innehåll 😊   Läs mer

SANKT ERIKSGATAN 115, 113 43 Stockholm